Jong Ajax heeft defensie weer niet op orde en gaat hard onderuit bij Jong AZ

door BadembaBarrie 1100

Bron AS

Jong Ajax heeft defensie weer niet op orde en gaat hard onderuit bij Jong AZ

door BadembaBarrie 1100

Bron AS

Laatst geüpdatet

Jong Ajax is voor de vijfde keer in zes wedstrijden onderuit gegaan. Op bezoek bij Jong AZ ging de eerste helft redelijk gelijk op en speelden de Amsterdammers aan de bal bij vlagen best goed. Achterin was het echter andermaal een gatenkaas en dat werd de ploeg van Dave Vos na rust fataal. Jong AZ creëerde de meeste grote kansen en won uiteindelijk met 5-2.

De wedstrijd begon van beide kanten rustig, De eerste kansen van beide ploegen leverden echter wel direct doelpunten op. Julian Brandes stak Gabriël Misehouy weg, die dat passje tot assist promoveerde, door de bal via Hobie Verhulst in het doel te werken. Jong AZ had binnen twee minuten echter alweer orde op zaken gesteld, want het combineerde eenvoudig door de Amsterdamse defensie heen. Rechtsback Denso Kasius was het eindstation en rondde rustig af in de verre hoek.

Ook de tweede kans van Jong AZ ging er direct in. Balverlies van Jong Ajax op het middenveld kon ook met een uiterste krachtsinspanning niet hersteld worden Olivier Aertssen. Het gevolg was wel dat de centrale verdediger niet in positie stond en er was niemand die die voor hem had overgenomen. Zo kon de thuisploeg uitbreken via onder meer Ernest Poku, die de bal fraai om de uitgekomen Charlie Setford heen krulde en zijn ploeg zo op voorsprong schoot.

De voorsprong betekende niet dat Jong Ajax volslagen kansloos was. Allerminst. Het spel ging aardig op en neer, waarbij Jong Ajax het initiatief nam. Toch was ook de volgende grote kans voor Jong AZ, via Ro-Zangelo Daal. De linksbuiten leek een teruggetrokken bal vanuit de zestien voor het intikken te hebben, maar werkte de bal voorlangs. Aan de overzijde liet Jong Ajax weer van zich horen via David Kalokoh, die de bal fraai meenam, maar het leerwerk niet langs Verhulst kreeg.

Jong Ajax groeide langzaam beter in het duel, zonde dat het kans op kans stapelde. Toch leverde de aanhoudende druk na ruim een halfuur de gelijkmaker op. Brandes schoot uit de tweede lijn, na een afgeslagen corner. De bal werd nog aangeraakt en stuiterde daardoor wat ongemakkelijk, maar het was voldoende om Verhulst voor een tweede keer te verschalken en de 2-2 op het bord te zetten.

Het Amsterdamse overwicht leverde kort voor rust de mooiste aanval van de wedstrijd op. Mika Godts had een loepzuivere pass op Jaydon Banel in huis, die daar op zijn beurt een even fraai gevolg aan gaf. De rechtsbuiten kapte bij zijn aanname in één keer naar binnen en zag Misehouy doorkomen op linksbuiten. De pass met buitenkant voet was fraai en precies op maat, maar Misehouys aanname liet te wensen over, waardoor de échte kans verloren ging.

Er was zo voetballend in ieder geval genoeg om op voort te borduren in de tweede helft, maar verdedigend stond het andermaal niet goed bij Jong Ajax. Dat bleek kort na rust maar weer. Invaller Damienus Reverson kreeg van dichtbij plots een vrije schietkans, maar schoot te dicht op Setford, die de bal met een goede reflex keerde. Een minuut later had Nassef Chourak de buitenspelval echter te laat door, waardoor Reverson een herkansing kreeg. Ditmaal was hij scherper in de afronding en liet hij Setford kansloos met een schuiver in de verre hoek.

Dat bleek een tik die Jong Ajax eigenlijk niet meer te boven zou komen. Het had na een uur spelen ook weinig gescheeld of Reverson had weer gescoord, maar zijn spectaculaire uithaal vloog tegen de lat. De 4-2 viel uiteindelijk wel, een klein kwartier later. Invaller Jayden Addal kon van rechts naar binnen trekken, hield enkele tegenstanders fysiek op afstand en vond Ricuenio Kewal, die onder meer vrij baan had, omdat invaller Gerald Alders verderop geblesseerd op het veld lag. Oog in oog met Setford bleef Kewal rustig en gooide hij het duel in het slot.

Kort voor tijd strooide invaller Kees Smit nog wat extra zout in de Amsterdamse wonden. De aanvaller kreeg in de zestien de tijd en ruimte om te draaien en een hoek uit te kiezen voor het schot. Hij besloot met zijn linkerbeen de verre hoek op te zoeken en deed dat naar behoren. In de blessuretijd werd het zelfs nog bijna 6-2, nadat ook Addal zich tot een kans had gevoetbald. Datleed bleef Jong Ajax echter ternauwernood bespaard: de bal ging via de buitenkant van de paal achter.

Opstelling Jong AZ:

Verhulst; Kasius, Goes, Dekker, Stam; Schouten, Goudmijn, Kwakman; Kewal, Poku, Daal

Wissels Jong AZ:

Kuijsten, Berkhout, Smit, Van Aken, Addai, Postma, Reverson, Kerssens, Dekkers, Engel, Koster

Opstelling Jong Ajax:

C. Setford; Sarfo (Alders 67'), Aertssen, Gooijer (Janse 67'), Chourak (Henry 84'); Brandes, Hlynsson, Misehouy; Banel (Speksnijders 84'), Kalokoh (Wolff 73'), Godts

Wissels Jong Ajax:

De Graaff, T. Setford, Henry, Janse, Alders, Speksnijder, Wolff

Doelpunten:

0-1 Gabriël Misehouy (6')
1-1 Denso Kasius (8')
2-1 Ernest Poku (13')
2-2 Julian Brandes (34')
3-2 Damienus Reverson (49')
4-2 Jayden Addal (75')
5-2 Kees Smit (87')

Bijzonderheden:

- Kayden Wolff zit voor het eerst bij de wedstrijdselectie van Jong Ajax.

Live Blog
Loading...

18/09/2023 19:48
Welkom in het liveblog

Dit is het liveblog voor de wedstrijd tussen Jong AZ en Jong Ajax. De Amsterdamse beloften wisten in de slotfase tegen FC Emmen het eerste punt van het seizoen veilig te stellen. Jong AZ kent een betere start van het seizoen, met zeven punten uit de eerste vijf duels. De aftrap is om 20.00 uur op het AFAS Trainingscomplex. 

18/09/2023 21:57
(90+5') Eindsignaal

Het is klaar in Zaandam. Het duel ging voor rust gelijk op, maar na rust liep Jong AZ vrij makkelijk weg. Het eindigt in 5-2. 

18/09/2023 21:54
(90+2') Kans Jong AZ

Addal kapt en draait zich naar ruimte voor een schot en als die ruimte er eenmaal komt, schiet hij richting de korte hoek. De bal ketst uiteindelijk terug van de buitenkant van de paal. 

18/09/2023 21:48
(86') Doelpunt Jong AZ

De gifbeker moet helemaal leeg. Kees Smit krijgt in de zestien alle tijd en ruimte om te draaien en een hoek uit te kiezen. Dat wordt de verre hoek en het schot is zuiver. Setford is kansloos en dus staat het inmiddels 5-2. 

18/09/2023 21:46
(84') Wissels Jong Ajax

Alvaro Henry en Rico Speksnijders komen er nog bij voor de slotfase. Nassef Chourak en Jaydon Banel gaan naar de kant. 

18/09/2023 21:42
(81') Kansen Jong AZ

Jong Ajax lijkt het achterin helemaal kwijt. Eerst legt Addal aan voor zijn tweede van de wedstrijd, maar heeft Setford nog een geode redding in handen. In de rebound probeert linksback Stam het van buiten de zestien, maar hij schiet voorlangs. 

18/09/2023 21:37
(75') Doelpunt Jong AZ

Invaller Addal komt van rechts naar binnen en houdt de Jong Ajax-spelers van zich af. Hij vindt de vrijstaande Kewal die de 4-2 op het bord zet en het duel lijkt te beslissen. 

18/09/2023 21:35
(73') Wissel Jong Ajax

Weer een debuut bij Jong Ajax. Kayden Wolff zat al voor het eerst bij de wedstrijdselectie en mag gelijk zijn eerste minuten in het profvoetbal bijschrijven. Hij vervangt David Kalokoh voor de laatste pakweg twintig minuten. 

18/09/2023 21:29
(67') Wissels Jong Ajax

Dies Janse en Gerald Alders komen de verdediging van Jong Ajax versterken. Raphaël Sarfo en Tristan Gooijer gaan er vanaf. 

18/09/2023 21:16
(54') Kans Jong AZ

Daar was Reverson bijna weer. Hij heeft een spectaculair schot in huis en Setford is andermaal kansloos. Tot zijn opluchting ziet hij de bal echter van de lat afspatten. 

Lees meer over:
Plaats reactie

Sunny +9553

Voor de bestuurders (en supporters) die blijven "dromen" dat onze opleiding en talenten fan-tas-tisch zijn heb ik nieuws ..... WAKKER WORDEN!

Die opleiding blijkt in de laatste 7 jaar plm. maar liefst 2 internationale toppers te hebben voortgebracht t.w. de Ligt en Mazra (ik stel de standaard maar niet te hoog he).
Laat daar Timber wellicht nog bijkomen maar dan nog.

Daarnaast behoorlijk wat internationale middelmaat afgeleverd wat natuurlijk niet persé slecht is.
Maar waarvan je je wel mag afvragen of de realiteit wel overeenkomt met wat er verondersteld wordt.

We zijn volgens mij al een tijdje off road en dus aan het underperformen!

19-09-2023 15:27

Therealist2021 +2698

Die Marrokkaanse jongen speelt zelden noem dat maar gerust subtop

19-09-2023 16:46

ArnoAjax +1682

Bogarde terug halen!

19-09-2023 09:15

vandenhaas4 +15090

Hoe lang gaat men het in de eerste divisie nog pikken dat teams als Jong Ajax meedoen? Als je kijkt naar het sportieve, dan slaat het eigenlijk ook nergens op.

19-09-2023 08:12

CruijffiaansNouriaans +4450

Als die overtreding met gestrekt been beter was beoordeeld, was de 2-3 niet gevallen. Ander verhaal geweest. Maar het verschil in dynamiek en fysiek tussen de spelers van JAZ en JAX doet me echt wel iets afvragen. Is Ajax definitief voorbijgestreefd? Is het de scouting? Benadering van de staff?

19-09-2023 08:11

Ajax1812 +9088

De leeftijd van de elftallen is het verschil.

19-09-2023 13:48

CruijffiaansNouriaans +4450

Leg eens uit ?

19-09-2023 14:15

Ajax1812 +9088

AZ had gisteren een elftal wat gemiddeld 21 jaar oud was. Ajax had een elftal wat 19 jaar oud was, gemiddeld.

19-09-2023 20:44

Bky +56665

Als Jong Ajax degradeert kan Ajax 1 dat plekje mooi opvullen in de KKD.

19-09-2023 08:09

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25405

Geweldige opleiding......


Die van AZ

19-09-2023 08:08

Oxxer +164406 moderator

BVO’s en vooral Ajax leiden al jaren type verdedigers op zoals Rensch, Aertsen, ASE , tot aan meespelen met Jong Ajax lijkt het heel wat maar in de KKD of Ajax 1 vallen zij bijna allemaal door de mand. Redelijk aan de bal verdedigend matig tot dramatisch slecht. Vooral bij meer weerstand is het zo triest en lachwekkend tegelijk, geen toeval dat het centrale duo bij de NL topclubs vooral buitenlanders zijn. De bekende uitzonderingen vertrekken te snel, in Nederland wordt heel slecht verdedigd, ik zie in het buitenland jonge spelers echt verdedigen, vol passie en inzet, tot hier en niet verder, geen idee wat zij hier aan het doen zijn.

19-09-2023 08:08

Web +178830

Vroeger heb ik vaak van Gaal zien trainen bij de A Junioren die was zo bezeten van zijn vak en dat bracht hij over bij de spelers
Je had geen enkele kans om te verslappen of je kreeg er voor langs
En hij wisselde je ook direct als je niet aan je taak houd, hoe goed je ook was
Cruijff deed dit ook, vraag maar eens aan Rijkaard en Vanenburg
Keihard voor de spelers zijn daar leer je van

Nu is het met fluwelen handschoen de spelers benaderen, want ze zijn jong en mogen fouten maken
Daar kweek je geen winnaars mee

Zo hopen dat straks de nieuw hoofd jeugdopleiding dit ook heeft, het is nu te vrij blijvend allemaal

19-09-2023 08:07

AFCRick +11680

Klopt, altijd krijg je weer te horen dat ze fouten mogen maken bij JA. Dat zie je dan ook terug bij spelers als Rensch en ASE. Die leven nog in de veronderstelling dat je in het eerste ook nog fouten mag maken. Bij een van Gaal of Cruijff was dit ondenkbaar geweest!

19-09-2023 08:12

Therealist2021 +2698

Deze club is ziek

19-09-2023 07:56

Web +178830

@C14
Ik waardeer dat je het altijd op neemt voor de spelers uit de jeugd en Jong Ajax

Maar een kritische nood zie ik alleen bij de spelers uit het eerste, nooit bij de jeugd
Dat gaat allemaal goed onder Vos?

En Vos is verantwoordelijk voor dit team
Zijn spelopvatting is vaak goed, maar het blijft naïef bij balverlies
Dat leert hij ze ( denk ik ) niet voldoende bij
Het omschakelen is zo slecht

19-09-2023 07:54

Mokum87 +2435

Dit is net zo zorgelijk als hoe belabberd het 1e elftal speelt. Laatste jaren is Ajax vanuit elke hoek kapot gemaakt. Veelbelovende talenten gaan via achterdeur eruit. Scouting talenten is niks meer van over. En doorstroom naar 1e elftal is daardoor ook niet goed. We hebben een echte Ajax leider nodig. Mss Jordy Cruijff om de lijnen weer uit te zetten.

19-09-2023 07:49

Aspers Art +2772

Onze club wordt aan alle kanten voorbij gerend momenteel

19-09-2023 07:48

@Maar7en +1580

Het lijkt Ajax 1 wel…

19-09-2023 07:40

Web +178830

Als wij nu allemaal verzachtende omstandigheden laten horen, en maar blijven zeggen het is opleiden, en winnen staat niet centraal
Dan kweek je dus geen spelers die met ziel en zaligheid spelen
Aertssen komt gewoon tekort, hoe jammer ook
Net het type als Bergsma jaren geleden
Copy er van

Dat heb ik ook altijd gezegd
Opleiden horen fouten bij, maar ze doen het telkens weer, het is nu structureel, telkens de zelfde fouten maken, gewoon niet met je msn mee gaan en je laten overlappen als buitenspeler

Ja ze zijn jonger
Maar dat mag in het mee verdedigen geen excuus zijn.
En hoe moeilijk is het aan leren om tussen de je tegenstander staan en de goal afschermen

19-09-2023 07:38

Lazell +16989

Aertssen komt op dit moment tekort voor Ajax 1, maar niet voor Jong Ajax.

Zulk soort spelers is altijd een dilemma voor Ajax. Lijkt me ook typisch zo'n gevalletje Schuurs, die even wat tijd nodig heeft en op zijn 25e zomaar een hele goede speler kan zijn. Zo lang kun je als Ajax zijnde niet aanmodderen.

19-09-2023 07:58

Web +178830

Telkens weer dezelfde fout maken, dan houd het op hoor

19-09-2023 07:59

Lazell +16989

Klopt. Tot hij die fouten niet meer maakt en dan is het opeens een prima speler. Zou niet de eerste zijn die via een omweg slaagt. Maar of je dat als Ajax moet gokken en erop blijven wachten... dat denk ik niet.

19-09-2023 09:19

Jarikoning +7260

En dan roepen om die coach. Men leert het niet. Er is een harde ervaren coach nodig en snel ook.

19-09-2023 07:33

Caparzo +4244

Dit begint langzaam ook erg zorgelijk te worden.

19-09-2023 07:19

FelixGassenlicht +8958

Zo illustratief dit. Verhouding AZ en Ajax tegenwoordig. Zullen wel weer allemaal kanttekeningen gemaakt worden maar de cijfers liegen niet. De groep positivo’s over Mislintat en onze jeugd moet toch zo langzamerhand gaan inzien dat onze club in alle geledingen doodziek is.

19-09-2023 07:18

brullie +7035

Waar is de tijd gebleven dat we in het stadion zaten aan het einde van het seizoen en het ene na het andere jeugd elftal het veld op zagen komen lopen die allemaal kampioen waren geworden?

19-09-2023 07:12

Web +178830

Dat heeft ook te maken dat de rest van de ploegen de opleiding ook goed voor elkaar hebben

19-09-2023 07:41

brullie +7035

Eens Web, maar het valt wel op dat wij dus de opleiding, het niveau niet verder omhoog hebben kunnen krikken maar stil zijn blijven staan.

20-09-2023 06:53

karlhof +4711

Ajacieden werden er simpelweg uitgelopen. bijv bij de 2-1. Schande, Het moet ens uit zijn met dat oeverloze getik, Functionele techniek, de bal een keer raken, constant in beweging zijn en tactisch inzicht, toch de basis vaardigheden zijn niet aanwezig.

Ajax scout verkeerd.

19-09-2023 06:57

Web +178830

Ja techniek om een bal een keer achter je standbeen langs te gaan lijken velen op te kicken. Ik lees het zo vaak hier
Daarom had Cruijff nu moeite met Vanenburg omdat hij zo overdreef

Je techniek moet functioneel zijn
Het spel snel zien, snelheid in het spel brengen, en speel je gelijk weer aanbieden

Sneijder en vd Vaart deden dat op die leeftijd zo goed

19-09-2023 07:47

HendrikAjax +16836

Blijft altijd mooi dat 90% van de mensen die nu schreeuwen hoe dramatisch het is allemaal de wedstrijd niet hebben gezien, niet kijken naar de leeftijdsverschillen tussen de teams en niet kijken naar wie er momenteel allemaal niet beschikbaar zijn.

19-09-2023 06:36

Terugnaardemeer +10644

Los van de keeper was het 20-jarig AZ tegen 19-jarige Ajax. Dan is kwaliteit inmiddels belangrijker dan leeftijd.

19-09-2023 07:02

Web +178830

Dan moet je nog steeds je man niet kinderlijk laten lopen
En duels aan gaan

19-09-2023 07:27

Pablito11 +322

Omdat we zogenaamd de beste jeugdopleiding hadden, zijn we vergeten door te ontwikkelen. Het cognitieve wordt niet getraind, er is weinig ruimte voor creativiteit. De talenten die van buitenaf worden gehaald, zijn niet goed genoeg. We zaten in een zetel met alle middelen die we voor handen hadden en t imago dat we hadden gecreëerd. Maar nu brokkelt ajax snel af. Het zijn andere clubs in Nederland die nu t voetbal spelen dat wij wensen. Treurig.

19-09-2023 05:12

nightgoat +31033

Heus best wel lang gelee tetterde ik reeds "het ergste moet nog komen"
Kijk mij es gelijk hebben, joepie ja nee zo bedoel ik het niet maar dat niemand van de "DNA hogerhand" groep deze strontstorm enigszins vanuit de verte zag aankomme..enigszins, vanuit de verte.

Excuseer voor deze zogenaamde gelijkhebberij maar ik ben het zo ziek zat (en ja ik ben nu ook zat) maar gelukkig ben ik niet de enige.

We komme der heus wel weer op hoor enzovoort, het gaat deze keer alleen effe genade lang duren en dat is nou juist vooral het grootste verlies.
We hadden zo fokking vóór kunnen staan, en nu staan we op teveel fronten echt heel erg achter.

Ja nee ik taai af voor nu, denk vooral aan u eigen gezondheid en die van uw naasten, zelfs Ajax is uiteindelijk verrekte betrekkelijk.

Hup Ajax1, eet smakelijk en de mazzel

19-09-2023 02:41

HendrikAjax +16836

Een echte nacht geit

19-09-2023 06:31

Maracana +1974

Goed gezegd. Had het niet beter kunnen doen.

19-09-2023 07:59

Breuk +25231

Volgens Balgevoel is Vos de beste coach voor Ajax 1. Ik deel deze mening niet.

19-09-2023 00:42

Jutter1 +4316

Het is bar en boos bij Ajax in alle geledingen. Bij de A selectie op het veld en de ondermaatse bestuurlijke bezetting, zonder een sterke man als AD (Kroes), en met diverse personen die niet op hun plaats zijn bij de club en er een regelrechte puinhoop van maken. Jong Ajax doet daar driftig aan mee, een perspectiefloos elftal dat in 6 wedstrijden slechts 1 schamel punt haalde en al 20 tegengoals moest slikken!! Ik ben zo vrij om te stellen dat ik dat ook abnormaal vind, al gaat het er met name om om jonge spelers klaar te stomen voor de A ploeg/selectie, de vraag is alleen maar wie dan momenteel?, ik zie ze amper! Ik zei het al, het is goed mis bij Ajax momenteel in alle geledingen. We gaan een hele zware tijd tegemoet, die conclusie durf ik wel al te trekken!. Tel uit je winst, het doet de moed/hoop in de schoenen zakken!. Zelden of nooit eerder zat de club in dermate zwaar weer, en dan was het in het verleden altijd de jeugdopleiding die de club overeind hield, dat schijnt dus nu ook verleden tijd te zijn! Nee, het gaat dus helemaal niet goed met de club.

19-09-2023 00:15

Vak129Amsterdao +29

Ajax leidt pussies op. Af en toe zit er een of twee tussen, maar de rest haalt Jong Ajax niet eens. En dát is ook al k*t.

19-09-2023 00:02

Nouwkse +218

Wij zijn Ajax
Wij zijn de beste

18-09-2023 23:29

Danielson +50468

Oke...? Gaat het verder goed met je?

18-09-2023 23:31

AjaxHoorn +32989

Ga weg man. Pistrol.

18-09-2023 23:52

Torcida +5705

Het zit al een tijdje mentaal niet goed bij Ajax, dus dan is elke tegenslag welkom.

18-09-2023 23:19

AFCCruyff +4043

We hadden Heitinga en Reiziger, het is een schande dat beiden niet voor de groep staan.

18-09-2023 23:08

C14 +22423

Houd toch op man, Vos is de beste trainer die Ajax in decennia gehad heeft, samen met Willem Weijs en Wim Jonk.

Vos nam het over van Heitinga, en Jong Ajax speelde meteen vele malen meer des Ajax, beter en aantrekkelijker, en ook succesvoller.

18-09-2023 23:19

LukaLitmanen +82103

Hahaha doe normaal joh,

Ze staan voorlaatste met 21 tegengoals in 5 wedstrijden

18-09-2023 23:21

w86 +9444

Misschien omdat de spelers toch niet zo goed zijn als we denken? Zou ook verklaren waarom we alweer voor 100 miljoen moesten kopen...

18-09-2023 23:32

Bruno04 +15783

Haha echt hè

18-09-2023 23:32

C14 +22423

@Luka

De vier sterkste tegenstanders getroffen meteen aan het begin van het seizoen, waarin Jong Ajax altijd nog aan het ingespeeld raken is, en ook niet de kwaliteit van die ex-eredivisieclubs heeft, zeker niet achterin.

Daarbij gaat het bij Jong ook om individuele ontwikkeling. Bij Ajax 1 gaat het er anders aan toe met een veel meer ervaren team en de beste spelers bij elkaar.

18-09-2023 23:36

C14 +22423

DIt is een teamprestatie! Dus zegt niks over Misehouy bijvoorbeeld, of Fitz-Jim eerder, over Vos, die zijn allemaal beter dan Van den Boomen, Tahirovic, etc.

18-09-2023 23:38

AjaxHoorn +32989

Luka, doe nou eens niet zo simpel. De tering man. Het is het jongste JA ooit. Meteen een paar stevige tegenstanders gehad.

18-09-2023 23:48

Daanafcak +3036

Laten we weer met z’n allen roepen dat het gaat om de ontwikkeling in plaats van het resultaat. Succes jongens :)

18-09-2023 23:06

C14 +22423

Niet nodig, is makkelijk, individuele ontwikkeling boven resultaat. Dat betekent dus inderdaad dat je geregeld ook verliest. Wat snap je daar niet aan?

18-09-2023 23:21

AjaxHoorn +32989

Het is heel lastig Daan.

18-09-2023 23:50

C14 +22423

Het lijkt erop

19-09-2023 00:20

PH2BOT +40347

Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen Sampaoli? 'Wat goed is komt snel' bedoel je dus duidelijk niet. Dat de gemiddelde lft van Jong AZ een paar jaar hoger ligt? Zij hebben 10 uit 6 ...komt zeker alleen door dat leeftijdsverschil. Nee man...de jeugdopleiding bij Ajax sucks al jaren...en dat krijg je echt niet zomaar even weer op de rit. Gelukkig zal Kroes zich daar binnenkort mee bezig gaan houden.

18-09-2023 23:04

C14 +22423

Wat weet Kroes nou van opleiden?

Met Taylor, Vos, Salah-Eddine (gaat zich tonen), Misehouy, Hato, Kalokoh, Speksnijder, Van Axel-Dongen, Jetten, Regeer, Ünuvar, Hansen, Vink, Gorter (de middenvelder), etc. heb je flink wat grote talenten uit 2-3 lichtingen, met daarachter nog wat meer talent.

Moet je ze wel met een goede plan en idee doorontwikkelen en de doorstroom op orde houden, en ze beter maken, door ze bij Ajax 1 te betrekken, en speeltijd te geven.

Dát is het probleem.

18-09-2023 23:26

MosesD +14683

Gaat Kroes zich daar als Algemeen Directeur mee bezig houden?

18-09-2023 23:27

AjaxHoorn +32989

Lol. AZ speelt met dravers en veel kracht. Hou toch op.

18-09-2023 23:50

Sampaoli +39221

Het is een weergave van feiten, niets meer en niets minder. Doe er vooral mee wat je wilt, zou ik zeggen.

19-09-2023 11:59

JordyAjacied +19292

Welke grote Ajacied gaat zich nu laten horen, zoals Johan toen deed? Niemand he, allemaal kritiek leveren maar niks helpen, nep Ajacieden zijn dat.

18-09-2023 23:03

AFCA-pride +17360

Hoho Wesley wil wel instappen…….als het allemaal weer loopt

18-09-2023 23:53

Georginho14 +1294

Veel vonden mijn azijn zeiker en zie nu eens op As, bom is ontploft.

18-09-2023 23:03

PH2BOT +40347

1 uit 6. Niks aan het handje mannen. AZ stelt niks voor.

18-09-2023 23:01

dp92 +11258

Je hebt 2 puur aanvallende backs (Sosa en Gaaei). Een mix tussen een LCV en een LB (Avilla) die denk ik perfect past in een 3 mans verdediging. Geen rechtsbuiten en een linksbuiten die het liefste in een 2 spitsen systeem speelt.

Wat denkt Steijn, laten we lekker 433 spelen zonder rechtsbuiten. Wat een genie.

18-09-2023 22:53

Aankoper +1778

Wat het had kunnen zijn:

Noa Lang - Brobbey - Nuamah
—————-Spertsyan—————-
————-Taylor—————————
————————-Schouten———
Sosa—-Hato—-Sutalo——Dest

18-09-2023 22:50

Mauro34 +12849

Lekker OSM gaan spelen man.

18-09-2023 22:55

Aankoper +1778

Is ook leuk

18-09-2023 22:55

Ajax026 +228

Dit denk ik dus ook al sinds gister! We zitten nu opgescheept met pure middelmaat en selectie niet in balans.. wat een puinhoop is het toch en het is nog erger dan vorig jaar...

18-09-2023 22:56

WantAmsterdam +116147

Als we deze spelers hadden gehaald had je waarschijnlijk precies hetzelfde gezegd.

18-09-2023 23:57

Ajax026 +228

Als het middelmaat is wel! Mijn punt is meer dat we nu een vage Duitser 100 miljoen geven en vertrouwen op z'n blauwe diamanten ogen.... dat is geen ajax beleid.... je had voor die 100 miljoen naast sutalo en sosa een goeie middenvelder, rechtsbuiten en 10 kunnen halen en de rest van de selectie kunnen aanvullen met jeugd... dat is wel beleid... is ook een gok maar dan hou je wel vast aan je eigen beleid wat past bij ajax... sta je in de winterstop alsnog bijvoorbeeld 5e kan je kijken voor versterkingen....

19-09-2023 08:14

WKtjee +692

Geloof me, je doet het nooit goed

19-09-2023 08:21

PH2BOT +40347

Alleen al Dest...pffff

18-09-2023 23:10

Robertini +39405

In jong Ajax?

18-09-2023 23:18

AjaxHoorn +32989

Koekoek.

18-09-2023 23:51

Odysseus +14307

Nog beter:

Neymar Haaland Messi
————De Bruyne———-
Bellingham ——Frenkie
Davies—- Hato—- Gvardiol—- Frimpong
———— Pfaff———

19-09-2023 00:00

Aankoper +1778

Mooie selectie

19-09-2023 07:13

Berghuis +14365

Onze club is echt na de godver met dit bestuur

18-09-2023 22:48

MosesD +14683

Wat heeft het bestuur hier mee te maken?

18-09-2023 23:28

Rob1976 +9503

Gaat lekker bij ons mooie cluppie😔
Zit structureel echt compleet shit.

18-09-2023 22:47

Sunny +9553

Welke echt zelfopgeleide speler (dus geen Frenkie maar wel een Klaassen) is in de laatste 7 jaar tot internationale topper uitgegroeid in 1 v.d. grote competities?

18-09-2023 22:47

Berghuis +14365

De Ligt? Mazraoui doet t helemaal niet onaardig bij Bayern München..

18-09-2023 22:49

Rockanje23 +37069

En zelfs Matthijs zit dit seizoen gewoon op de bank bij Bayern.

18-09-2023 23:00

AjaxHoorn +32989

Rockanje wil weer goedkoop zijn gelijk halen hoor.

Die Tuchel is een complete waanzinnige. Vorig jaar werd de Ligt enorm gewaardeerd.

18-09-2023 23:52

MosesD +14683

Nou ja, je kan ook verder teruggaan door bijvoorbeeld de vraag te stellen: welke aanvallers (linksbuiten, spits, rechtsbuiten) uit de eigen opleiding zijn internationale topspelers geworden in de laatste 50 jaar. Iedereen papegaait elkaar maar na dat de opleiding vroeger zoveel beter was en er aan de lopende band topspelers doorkwamen. Maak eens een lijstje met aanvallers van de laatste 50 jaar uit de jeugd die in de Europese top terecht zijn gekomen. Ik denk dat iedereen die zo loopt te gillen dat alles beter was hierbij even op de neus zal kijken......

18-09-2023 23:32

Odysseus +14307

De laatste 50 jaar? Ehhh Cruyff, van Basten, Bergkamp, Bosman, Kieft, Kluivert. Best wel wat toch?

19-09-2023 00:04

MosesD +14683

De laatste 50 jaar, dus dat is vanaf 1973 (JC was toen al 26). Van Basten is eigenlijk geen Ajax jeugd te noemen, maar dan heb je verder dus Bosman, Kieft en Kluivert (Bergkamp was een echte 10). Dat zijn dus feitelijk 3 centrumspitsen in 50 jaar. Dat noem ik nou niet echt bijster veel. Om nog maar te zwijgen over de buitenspelers.....

19-09-2023 00:10

Pablito11 +322

Wij leiden nou eenmaal geen/amper aanvallers op. Middenvelders en verdedigers plenty. Maar blijkbaar geven wij te weinig vrijheid aan creatieve, eigenzinnige spelers. Aanvallers zijn solisten, gelukzoekers. Die dansen nou eenmaal uit de maat. Daar is bij Ajax geen ruimte voor. Zonde want die kun je in het spel dat ajax wenst te spelen, goed gebruiken. En ze zijn het meeste waard.

19-09-2023 04:49

MosesD +14683

Maar het is dus niet zo (zoals velen hier beweren) dat het vroeger beter was.

19-09-2023 07:25

Sunny +9553

Je mist mijn punt ... het gaat mij niet om vergelijken.
Het gaat mij sec om de vraag; hoeveel?
En ik kom dan ook niet verder dan de Ligt en toch ook Mazra.
Zeg maar 1,5 zelfopgeleide spelers in 7 jaar tijd naar de internationale top.

Vervolgvraag: is onze opleiding dan wel zo goed of is die gedachte misplaatst?

19-09-2023 10:08

MosesD +14683

Nou, toen niet veel, nu niet veel. Dat betekent dus niet dat de opleiding toen wel goed was en nu niet.
Het gaat mij erom duidelijk te maken dat we een klein voetballandje zijn, waar niet elk jaar heel veel talenten van de band lopen.
Stel je de vraag over aanvallers bij de Europese top bij AZ, Fnoord en Psv?
Bij de eerste 0, bij de tweede kan je van Persie noemen, maar dat is ook even geleden. Psv doet het wat dat betreft het beste met o.a. Gakpo, Madueke, Memphis.....

19-09-2023 11:14

Sunny +9553

Nogmaals gaat het mij niet om de vergelijking want van vergelijken worden we niet beter en kopen we weinig voor.
Het gaat mij om het resultaat dat we uit onze zo veel geroemde opleiding halen.
En dat resultaat is dus bedroevend mag je wel stellen toch?
Daaruit mag je ook de conclusie trekken dat we mogelijk (ik zeg het maar voorzichtig) helemaal niet zo goed opleiden!

19-09-2023 14:55

MosesD +14683

Als het om aanvallers gaat is de opleiding idd nimmer top geweest. Maar niet veel minder dan elders in Nederland.

19-09-2023 15:05

AFCCruyff +4043

We moeten terug naar de basis en langzaam de nieuwe spelers brengen:

Bergwijn Brobbey El Ghazi

Taylor Berghuis Vos

Sosa Hato Sutalo Gaaei
Gorter

18-09-2023 22:29

Web +178830

Keeper ook grote twijfels
Ik heb die Duitse keeper in een oefenwedstrijd gezien, kreeg niet veel te doen, maar wat hij deed in alles een keeper

18-09-2023 22:33

Lullo +6085

Ik zou eigenlijk weer voor Pasveer gaan en gelijk aanvoerder maken.

18-09-2023 22:40

Web +178830

Zou dat nog kunnen?
Wel heel erg aan de leeftijd en ook een aantal maanden niets gedaan

18-09-2023 22:45

Toramanggg +7193

Zo iets ja of berghuis rechts en misehouy op 10.. El Ghazi is niks

18-09-2023 22:34

AFCCruyff +4043

Gooi die jeugdspelers maar voor de leeuwen idd

18-09-2023 22:35

WantAmsterdam +116147

Sjezus, op de verdediging na is dit echt een enorme kut ploeg.

18-09-2023 22:42

LukaLitmanen +82103

Ik vind Taylor Berghuis Vos het beste middenveld voor nu hoor

18-09-2023 22:56

Sjaakie +5812

Behalve Hato is de verdediging juist zeer onbetrouwbaar.

18-09-2023 23:10

WantAmsterdam +116147

Vos is nog niet klaar voor een basisplaats en als combo met Taylor sws wenselijk lijkt me.
Sjaakie, de verdediging is prima, Gaaei moet ik nog zien, maar voor de rest…

18-09-2023 23:12

PH2BOT +40347

Berghuis mag niet meer meedoen bij JA Luka.

18-09-2023 23:13

Rockanje23 +37069

Probleem is dat Ajax geen basis meer heeft. Niet positioneel en niet persoonlijk.

18-09-2023 22:45

Ruud2010 +258

Ik denk ook exact dit! En Frank de Boer voor de groep en Mislintat er ook uit

18-09-2023 22:59

Pablito11 +322

Frank de Boer, want hij heeft een hedendaagse voetbalvisie. De coach die overal mislukt is de afgelopen jaren . Precies wat we nodig hebben.

19-09-2023 04:51

Web +178830

Structureel dezelfde fouten blijven maken
Dan ben je dom weg niet goed genoeg, hoe hard het ook is
Ajax en verdedigen is een heel groot probleem
En dat begint al voor in, je man laten lopen
Waardoor er ingestapt moet worden en je overal te laat bent

Cruijff zij altijd
Slecht voetballen kan, maar je taak niet uitvoeren niet

18-09-2023 22:27

Mauro34 +12849

Is vrij hart inderdaad, Web

18-09-2023 22:29

Sjonnie +18814

maar wel hard voor de zaak
;-)

18-09-2023 22:37

Web +178830

Snoeihard

18-09-2023 22:35

PH2BOT +40347

Cruyff zei ook altijd dat wanneer je meer doelpunten voor scoort dan je tegenstander je altijd wint. Dat hebben ze bij Ajax steeds minder door want scoren is inmiddels een heel ding geworden.

18-09-2023 23:16

Mokum31 +6132

Volgend jaar jong Ajax ohohoho

18-09-2023 22:26

RayJordaan +6850

Aertssen wordt 'm ook niet hoor

18-09-2023 22:23

LukaLitmanen +82103

Hartstikke mooi dat Misehouy en Godts het leuk doen, maar we staan voorlaatste in de KKD..

Dan willen sommigen hier Dave Vos als trainer hahah

Wat een opportunisme

18-09-2023 22:23

Ajaxfan16 +27434

Dat is toch het belangrijkste, dat er spelers zijn die het goed doen? Of wil jij liever eerste worden zoals in 2018 met spelers als Bergsma enzo?

18-09-2023 22:26

BasseyAdriaan33 +13678

Stuitend dat er maar excuses gezocht worden door sommigen hier. Nu is het weer het individu wat belangrijk is😂 Maar een fatsoenlijk samenspel inslijpen zodat jongens altijd weten wat ze moeten doen is ineens niet belangrijk. Ga je schamen

18-09-2023 22:44

Ajaxfan16 +27434

Waarom zou ik mij moeten schamen? Als er 2 spelers zijn die het goed doen, dat is dat toch belangrijk of niet dan? Als die 2 het eerste halen en in de basis komen heb je het gewoon weer goed gedaan, en het zijn nog beide aanvallers ook, dat is ook alweer lang geleden. Dat de resultaten slecht zijn, ziet iedereen wel, maar als Godts, Misehouy en Vos het eerste halen, hoor je niemand klagen. Ja misschien jou, want jij klaagt overal over, met je schamen.

18-09-2023 22:50

PH2BOT +40347

@ Ajaxfan 22:26 Yep...want die spelers hadden wedstrijdmentaliteit en teamspirit. Precies wat die gastjes als Rensch, Brobbey, Gravenverch en Taylor te veel ontberen.

18-09-2023 23:18

Mauro34 +12849

Je weet dat Jong Ajax niet kan promoveren he? Dan gaat het toch om talenten opleiden? Dan is het toch juist heel fijn dat die twee het goed doen?

18-09-2023 22:26

Rockanje23 +37069

Jong Ajax kan wel degraderen. Is zeker geen onrealistisch scenario.

18-09-2023 23:02

PH2BOT +40347

Dat is juist de doodsteek geworden voor de jeugdopleiding: winnen als team is secundair geworden. Sindsien bungelen we onderaan in de KKD. Laatste topspits uit de eigen opleiding? Niet Dolberg want die kon het niet aan. En welke toptalent buitenspelers heeft de jeugdopleiding van Ajax de laatste 10-15 jr voortgebracht? None!!

18-09-2023 23:22

Lullo +6085

Naja, die resultaten zeggen niet zoveel, het materiaal is beperkt. De roep om Vos als trainer vind ik wel te ver gaan inderdaad. Dan heb ik liever Reiziger terug.

18-09-2023 22:31

C14 +22423

@Luka

Vos streeft met Jong Ajax het ideale na, het ultieme aanvallende Ajaxspel. Dat is het moeilijkste dat er is, ook verdedigend. Juist door dat na te streven, geef je de talenten flinke uitdagingen, om daarin beter te worden en alles beter te gaan snappen.

Bij Jong kan dat ook, daar individuele ontwikkeling voorop staat. In Ajax 1 zal hij vast heel iets voorzichtiger zijn, en ook werken met een veel meer ervaren elftal.

De eerste 3-4 tegenstanders waren ook de sterkste die je kon treffen, en Jong Ajax gaat altijd gedurende het seizoen beter draaien, door ingespeeld raken.

18-09-2023 23:31

MarkP +21762

Gaat lekker met ons cluppie. Vos zou trainer v ajax 1 moeten worden volgens velen hier.

18-09-2023 22:23

ajaxcied4life +26056

En een aantal van deze jongens vindt dat ze in het eerste thuishoren, dan wel hun zaakwaarnemers dan wel het journaille dan wel de pundits.

Dit resultaat zegt veel. Ook hoe een aantal gastjes mentaal in de wedstrijd zitten (letterlijk). Er moet echt heel veel gaan gebeuren

18-09-2023 22:19

C14 +22423

Dit resultaat zegt geen ene zak over hoe ver en hoe goed Misehouy is. Zijn eigen spel zegt dat, en dat is uitstekend.

18-09-2023 23:33

HsvHoek +2840

Ook dit is een kansloos team, de club is dood en doodziek. Geen enkel Ajax team lijkt te kunnen verdedigen, aanvallend is het hier ook al 3x niks het wordt een heel lang seizoen ben ik bang voor zowel jong als het eerste.

18-09-2023 22:18

Litmanen95 +1087

Dood en doodziek? We beleven een slechte periode, overkomt elke club. Werken aan herstel is het devies. Misschien is Steijn inderdaad niet de juiste trainer, dan zal hij er vast niet lang zitten. Intussen hebben we genoeg goede en veelbelovende spelers onder contract. Wat ze nodig hebben is vertrouwen en vastigheid, daar is het wachten nu op; kijken of Steijn ze dat kan geven, en anders een andere trainer.

18-09-2023 23:14

HsvHoek +2840

Ja ik noem dat dood en doodziek, in de jeugd en het eerste verliezen we bijna alle wedstrijden tegen teams die bovenin spelen. Verdedigen is blijkbaar ook heel lastig geworden ineens. We hebben volgens jou genoeg goede en veelbelovende spelers onder contract dan wordt het tijd dat ze dat laten zien. Goede voetballers hebben niet veel tijd nodig om zich aan te passen, ik ben dan ook benieuwd of het bij ons heel snel veel beter zal gaan want dat zal zowel bij jong als bij het eerste moeten.

18-09-2023 23:52

ajaxwestland09 +29002

Ajax is gebaad bij een ervaren coach en niet een steijn die net komt kijken

18-09-2023 22:15

Mauro34 +12849

Haha, Steijn is nu opeens onervaren?

18-09-2023 22:19

Henkjanklaas +20643

Ajax is gebaat bij een top die sturing geeft en laat t daar nou net aan het ontbreken. Mislintat aangesteld door Sar kon vrij zijn gang gaan en heeft een paar kneuzen aangekocht waar Steijn natuurlijk geen chocola kan maken en zeker niet zo snel.
De RvC is hoofdschuldig naast vd Sar. Die hebben clown Mislintat aangesteld.
Ik kende niet 1 nieuwkomer !

18-09-2023 22:21

Danielson +50468

Nee? Werkelijk?

18-09-2023 22:56

Ajax114 +1706

Hahaha en dan willen mensen serieus die Dave Vos hoofdtrainer van 1 maken. Jong Ajax 19e in de KKD.

18-09-2023 22:13

Ajax1812 +9088

Jong Ajax zegt niks over de kwaliteit van een trainer.

18-09-2023 22:15

Rockanje23 +37069

Heitinga was hier anders al veroordeeld obv zijn werk bij Jong Ajax.

18-09-2023 22:18

Joke +6791

Reiziger we mis you

18-09-2023 22:12

Joke +6791

Die Woche fängt nicht gut an

18-09-2023 22:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.