Gaaei: 'Vorig seizoen trainden we helemaal niet op verdedigen'

door Jesse ter Haar 370

Bron Flashscore

Gaaei: 'Vorig seizoen trainden we helemaal niet op verdedigen'

door Jesse ter Haar 370

Bron Flashscore

Laatst geüpdatet

Anton Gaaei heeft een hoge pet op van Francesco Farioli, zo laat hij blijken in een interview met Flashscore. De Italiaan geeft de Deen vertrouwen en bovendien maakt de oefenmeester in het algemeen een goede indruk op de rechtsback.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Ik heb een goede start gehad met de nieuwe trainer. Ik heb genoeg speeltijd gekregen en onze nieuwe coach lijkt echt goed, zowel tactisch als qua teammanagement', aldus Gaaei. 'Vorig seizoen trainden we helemaal niet op verdedigen, maar dat doen we nu wel. We trainen vaak op structuur en bekijken veel video's. Onze coach communiceert veel en als er iets is wat je niet begrijpt, dan lossen we dat snel op.'

Daarmee is de lofzang van Gaaei aan het adres van Farioli nog niet ten einde. 'Hij is op tactisch vlak de beste coach die ik heb gehad', voegt hij er nog aan toe. 'Ik voel me op mijn gemak bij een duidelijke trainer die zegt wat hij verwacht. Hij heeft vertrouwen in me, iets waar ik vorig seizoen veel gebrek aan had.'

Toekomst Gaaei

Het zorgt ervoor dat de verdediger beter op zijn plek is bij Ajax. Een vertrek is dan ook - ondanks vermeende interesse vanuit Duitsland - niet serieus aan de orde geweest. 'Ik ben gelukkig bij Ajax en ik heb nog nergens anders aan gedacht. Mentaal voel ik me goed. Het eerste seizoen was zwaar, maar ik heb me er doorheen geslagen en ik had veel goede mensen om me heen die me goed hebben geholpen.'

Het goede gevoel van Gaaei werd gevoed door het benutten van zijn beslissende penalty tegen Panathinaikos. 'Het was een geweldige ervaring en misschien wel de wildste die ik in mijn carrière heb meegemaakt', aldus de Deen. 'Ik dacht gewoon dat met alles wat ik vorig jaar heb meegemaakt, het geweldig zou zijn om vroeg in het seizoen een succeservaring te hebben.'

Lees meer over:
Plaats reactie

debarbaar +8216

Raar, het was bijna niet te zien dat Steijn en Schip niet op verdedigen trainden.

08-09-2024 19:49

noppenkoning +41060

Waarom heeft niemand tussentijds ingegrepen?

08-09-2024 18:20

Kingoffdatoilet +17089

Ik zou geen een van die trainers meer aannemen. Welke willekeurige club ik ook was.

07-09-2024 21:54

iamhisdaddy +247

Van 't Schip loopt toch nog rond bij Ajax? Zou ik wel bij willen zijn als die twee elkaar tegenkomen in de gang

07-09-2024 19:23

afca95 +1273

Dat was te zien dat er niet op getraind werd...

07-09-2024 19:03

mdm89 +1523

Geloof dat Pieter Zwart vorig jaar al schreef dat er geen enkele defensieve structuur bij Ajax te ontdekken was. PSV verdedigde voorzetten altijd in een blok van 4 met 1 iemand ervoor. Bij Ajax was er totaal geen logica in te ontdekken. Iedereen deed maar wat.

Dat komt wel overeen met dit verhaal van Gaaei.

07-09-2024 12:17

hetgroteajax +659

Alle nederlagen, laatste plaats, is juist goed geweest voor de club. Het heeft alles en iedereen wakker gemaakt.

Je moet er niet aan denken dat je constant 3e - 4e plaats zou staan met steijn, mislintat er nog zou zijn, met veel van de zelfde spelers en directie. Dan zouden we daar niet snel uit komen.

07-09-2024 12:09

Dusbaba +15300

Ik vraag mij dan nu af waar ze dan wel op trainden. Conditioneel stelde het ook niet veel voor.

07-09-2024 11:45

Skajhigh +2258

Gewoon lekker wedstrijdje spelen, panna telt ook als doelpunt

07-09-2024 20:31

Hersenspinsel +7974

Wat zijn onze spelers op linksvoor en wie hebben we voor rechtsback?
Misschien krijgen we Anton van het jaar weer in ons fantastische kleuren te zien

07-09-2024 11:31

babanightshift +8910

Als dit verhaal van Gaaei klopt, dan zijn dat toch ook verzachtende omstandigheden voor Rensch. Tuurlijk is hij een dromer en mist hij een bepaalde felheid, maar ook hij heeft al twee seizoenen te maken met middelmaat als trainers. Ik hoop dat hij bijtekent, is nog jong en heeft een bijzonder goede techniek voor een back. Gaaei als tweede optie ook prima

07-09-2024 11:22

Juichtoon +32202

Die indruk hadden we al.....het was werkelijk meer dan tenenkrommend als je naar de linies keek vorig seizoen..
En dat is in een week (!) aan te leren en er veranderde helemaal niks..

07-09-2024 11:20

AjaxHato +4610

Sar en co hebben er een puinhoop van gemaakt met schreuder Heitinga steijn schip.
Ook niet heel gek dat er veel spelers zijn vertrokken. Daar wil je toch niet onder werken.
Vorig jaar zou de selectie slecht zijn en een 5e plek heel knap.
Je ziet nu dat Farioli er zoveel meer uit haalt.
En patronen en structuur tijdens de wedstrijden. Het is jaren los zand geweeest, iedereen deed maat wat.

07-09-2024 11:00

Martano +230

Gelukkig is de expertise van Van ‘t Schip niet verloren gegaan voor de club.

07-09-2024 10:42

Juichtoon +32202

Hahaha...

07-09-2024 11:21

Ajax '69 +3825

Vals maar waar 😂
Volgens mij heeft Schip toch intussen bedankt voor de 'eer' en heeft hij geen rol meer?

08-09-2024 16:40

Ajaxadam1 +31667

Vind zulke praatjes voor een middelmatige speler onnodig.

07-09-2024 10:39

NipeB +15765

Wat zegt hij dan verkeerd? Hij wordt geïnterviewd. Dan geef je gewoon antwoord op vragen. Hij zegt helemaal niks verkeerds.

07-09-2024 10:57

Ajaxadam1 +31667

Hij is niet degene die zich negatief moet uitlaten over trainers.

07-09-2024 12:23

NipeB +15765

Waarom niet? Je kunt hem een matige speler vinden maar zoals Steijn en Schip hem behandelden liet alleen maar zien dat zij ongelofelijk slechte coaches zijn. Schip ook echt in niks een people manager. Jongen zit in de top bij deze selectie qua mentaliteit en heeft een hele goede voorzet en kan goed penalties nemen. Ik hou meer van trainers die spelers beter maken. Nu scoort hij de winnende waardoor je EL kwalificatie kon veiligstellen. Beetje meer respect verdient hij wel. Zeker als zgn topspelers uit deze selectie extra lang vakantie vierden tijdens deze kwalificatiereeks nadat ze geweldig op de bank hadden gezeten op een EK om daarna doodleuk niet fit binnen te komen. Bergwijn is weg, maar Brobbey had van mij ook mogen vertrekken.

07-09-2024 13:43

CruyffLegacy +55

Ik vind dit juist veelzeggend

07-09-2024 11:12

Lazell +16973

Status van een speler is totaal irrelevant als hij gelijk heeft.

07-09-2024 17:27

Kryptonite +76728

Er gebeurt ook echt helemaal niets he? Totaal geen serieuze geruchten. Inmiddels wordt de spoeling interessante transfervrije spelers steeds dunner. Wij kunnen toch niet met deze selectie het seizoen ingaan jongens.

What's going on?

07-09-2024 10:09

NipeB +15765

Had je nog hoop dan? Ze gingen de lijst bekijken. Als ze echt spelers interessant vonden hadden ze daar allang contact mee. Tuurlijk komt er niks meer bij. Geweldige selectie samengesteld toch?

07-09-2024 10:58

CruijffiaansNouriaans +4415

What the actual fuck.

07-09-2024 09:46

3sterren +20205

“Vorig seizoen trainden we helemaal niet op verdedigen”

Gelukkig had dat geen nadelige gevolgen en hebben wij als Ajax-fans daar helemaal niets van gemerkt.
Ahum ...

07-09-2024 09:43

B2tob4 +12075

Kroes kwam toen ook al met regelmaat bij Ajax, merkwaardig dat niemand ooit richting van het Schip daar iets van gezegd heeft, of nu terugkijkend dat aanhaalt.
Sowieso bizar dat zowel Steijn als van het Schip niet of nauwelijks kritiek krijgen op hun slappe aanpak van afgelopen seizoen..!

07-09-2024 09:57

3sterren +20205

Geen kritiek krijgen, zij zijn zowat tot op het bot afgekraakt op AS ...

07-09-2024 12:15

B2tob4 +12075

Kritiek krijgen van Kroes…!

07-09-2024 20:37

Hersenspinsel +7974

Brian zou toch een spitsentraining krijgen?
Maar toen begon hij goed te voetballen.
Het leek er op dat er verleden jaar alleen uitgelopen werd na een wedstrijd en dat de trainer nog een verhaaltje hield voor de wedstrijd.
Dat krijg je met 3 wedstrijden per week maar ik ben blij dat er nu weer een visie achter zit.

07-09-2024 11:35

Dolblij +44678

Die uitspraak zou verklaren waarom Sutalo nu ineens opveert. Die liep er vorig seizoen zo onzeker bij. Wat een verschil met nu.

07-09-2024 12:58

Rentokill +4602

De kop deed me ernstig verbazen. Zijn er in een seizoen bij Ajax ooit meer tegengoals gevallen?

07-09-2024 08:38

Joodhannus73 +3579

De aanstellingen van Steijn en Schip zijn onbegrijpelijk geweest. Zeker de laatste. Was net zijn vrouw verloren! In welke mentale staat zit je dan? En beide trainers hadden niets noemenswaardig gepresteerd als coach. Mismanagement van de bovenste plank!

07-09-2024 08:17

FdJMdL +4505

schip was meisjes aan het versieren op instagram en steijn hield liever de vluchten richting Ibiza in de gaten

07-09-2024 04:47

cantharel +3512

Het is begonnen met Schreuder en v d Sar die verkeerde keuzes begonnen te maken en toen is het heel snel gegaan met foute beslissingen maken dan stort de boel gewoon in elkaar.

07-09-2024 09:18

Juichtoon +32202

Het is begonnen dat Lenderink de transfer van Bergwijn eind januari 22 tegenhield (voor 18 mln).
Dat vond ze niet verantwoord.
Toen dacht ik voor het eerst wat is er gaande dat een nobody een wens van TH en Overmars, de grote voetbalbazen, op basis van een paar miljoen tegenhoudt.
Een week later werd Overmars veel te snel op staande voet ontslagen.
Wat ik vermoedde werd heel snel werkelijkheid. De voetbaljongens waren niet meer de baas bij Ajax..
Lemdeink is nog steeds de grote schakel die de voetbaljongens hindert...
Zij dient ondersteunend aan hen te zijn. Nu is het andersom...Lenderink doctrine legt de hele club lam.

07-09-2024 11:24

AjaxDeBesteClub +18786

1000% eens. Ook deze zomer leek het erop dat Lenderink en de RvC allerlei financiële doelstellingen hebben opgelegd. Waardoor we moesten verkopen om te kopen.

In de afgelopen 2 seizoenen zijn we 15 van onze 16 beste spelers zijn kwijtgeraakt. Doordat hier te weinig kwaliteit voor terug is gekomen, hadden we vorig jaar een historisch slecht seizoen.

We zitten/zaten op een dieptepunt. Dit was zowel sportief als financieel niet het moment om (jonge talentvolle) spelers te verkopen.

Daarbij wist iedereen dat Ajax eerst moest verkopen, om de broodnodige versterkingen binnen te halen. In combinatie met de domme uitspraken van Kroes zorgde dit voor een hele slechte onderhandelingspositie.

07-09-2024 16:24

Lazell +16973

De fout zit niet bij Lenderink, maar bij alle minkukels op het technisch vlak. Als die goede spelers en trainers hadden gehaald, hadden we nu niet zo hard de broekriem aan hoeven trekken. Zonder iemand die de financiële balans in de gaten houdt, waren we na vorig seizoen failliet geweest.

Er is voor honderden miljoenen verkeerd ingekocht en dan nog de schuld leggen bij degene die hier niks mee te maken had. Bizar.

07-09-2024 17:31

AjaxDeBesteClub +18786

Ik zeg ook niet dat Lenderink de 'hoofdschuldige' is. We hebben nu 3 slechte transferzomers gehad en ook 3 slechte trainers.

Neemt niet weg dat Lenderink 'slechts' een boekhoudster is. En het de technische mensen zijn die de belangrijke beslissingen zouden moeten nemen in een transferzomer.

Nogmaals. Deze zomer was niet het moment om ons te richten op verkopen. 15 van onze 16 beste spelers waren in 2 transferzomers vertrokken. Dit team was helemaal uitgehold. We zaten/zitten in een grote low. Bijna niemand was meer iets waard. Zeker niet omdat Ajax zichzelf in zo een slechte onderhandelingspositie had gemanoeuvreerd door te bepalen dat ze eerst 'moesten' verkopen.

En vorige zomer heeft Lenderink ook negatief beïnvloed door haar zelfde riedeltje 'eerst verkopen, dan kopen'. Hierdoor was de selectie veel te laat bij elkaar en begonnen we het seizoen al op een achterstand.

07-09-2024 19:09

AlexIbarra +19209

Ik zie in jouw verhaal de logica niet waarom Spurs in Jan '22 een bod van 18 mln op Bergwijn zou accepteren, om hem een half jaar later (dus minder lang contract) alleen voor 31 miljoen te laten gaan.

08-09-2024 12:53

Ajax '69 +3825

Wil je een financieel gezonde club zonder succes, en dat leidt uiteindelijk een spiraal naar beneden in, of wil je succes en een leuker leven met een financieel grotere uitdaging maar waar het kapitaal op het veld staat? Dit leidt tot een opwaartse spiraal, ook financieel. Als je echter de verkeerde spelers koopt voor heel veel geld, en de verkeerde coaches aanstelt, dan verdampt het kapitaal, ook op het veld. In die zin is Lenderink niet kwalijk te nemen, ze is ook niet gek, maar er moet nu gerepareerd worden omdat het anders echt fout gaat. Ik verwacht en hoop dat óók Ajax, dus ook Lenderink, dan weer investeert mits er vertrouwen is in de TD en coaches.

08-09-2024 16:54

DEELM +11891

'Vorig seizoen trainden we helemaal niet op verdedigen'. Het voetbal in gedachte zou je dat inderdaad denken, maar ik kan niet geloven dat daar echt niet op getraind werd. Het was de grootste urgentie, dus ik kan me niet voorstellen dat zowel Steijn als Van 't Schip daar helemaal niet op trainden.

07-09-2024 02:10

papflapjes +6929

Dat het de grootste urgentie was, was het gevolg van niet trainen op verdedigen. Ik kan me ook niet voorstellen dat de verdedigers, die sinds Farioli ineens toch kunnen verdedigen, rechterrijtje eredivisie materiaal zijn.

07-09-2024 02:45

NipeB +15765

Dus als een speler uit de selectie dat zegt, geloof je dat gewoon niet omdat je het je niet kunt voorstellen?

07-09-2024 08:52

DEELM +11891

@Nipe. Het is toch niet gek dat ik me dat niet kan voorstellen? Ik kan dat niet begrijpen/inbeelden (betekenis van niet kunnen voorstellen). Ajax is een profclub, de grootste club van Nederland met veel belangen en ondanks dat het een teringzooi was neem ik aan dat trainers op alle vlakken van de sport oefeningen doen. Daarom kan ik niet voorstellen dat er helemaal niet getraind is op verdedigen.
Maar ik gebruik bewust de woordkeuze voorstellen. Ik zeg niet dat Gaaei liegt dat ie barst oid, maar vind het uiterst opmerkelijk als er niet op verdedigen is getraind.

07-09-2024 09:02

RijkdeGooier +2875

Ik kan/kon het me inderdaad ook niet voorstellen, maar heb me vorig seizoen toch regelmatig hardop afgevraagd waar ze dan toch in hemelsnaam wel op trainen??

07-09-2024 09:36

NipeB +15765

Ik heb geen hoge pet meer op sinds Ten Hag vertrok van de organisatie Ajax. Kennelijk dreef alles op hem rond Ajax 1. We hebben al eerder gehoord dat de bedden op de club weggehaald werden en de trainingsintensiteit en kwaliteit keihard achteruit gingen. Niet voor niets dat de hele staf er nu uit ging. Ik snap niet dat je professioneel werkte onder Ten Hag en dan niet meer als hij vertrekt. Ook nu is de oplossing Farioli en zijn hele staf en het risico dat hij tot nu toe nergens langer dan 1 seizoen werkte. Leert Ajax dan? Nee, overduidelijk niet. Niet bij Ajax 1 en de treurnis rond alle TD’s zegt ook genoeg.

07-09-2024 09:45

JoeBlow +8139

Het gaat hier natuurlijk niet over verdedigen als activiteit van een speler, maar als verdedigen als afgestemde team functie. Het was vorig jaar ook al volstrekt duidelijk dat er geen patronen waren met betrekking tot omschakeling, restverdediging en het geven van druk. En als individuele spelers dat al deden, lagen daar geen duidelijk afspraken voor elke positie en als team.

Elke keer anders, elke keer weer nieuwe gaten en problem. Nooit iets om op terug te vallen uit de vorige wedstrijd. Je zag van een kilometer afstand dat hier niet aan de structurele ontwikkeling van het team werd gewerkt. Het was ook lastig met alle blessures en een club die elke week weer over iets anders in de fik stond.

De aanstelling van Schip was helemaal niet zo gek. Een vriendelijke oom die op de korte termijn een beetje rust bracht en aandacht gaf aan spelers terwijl Ajax in brand stond. Wat wel echt debiel was is dat ze deze interim rol bijna 3/4 van het seizoen hebben laten duren.

Ik weet dan ook niet of de trainer Farioli nou zou briljant is - of dat het meer het feit is dat je eindelijk een fatsoenlijke trainer hebt na een vol jaar brandhout - wie dan ook. De tijd zal het antwoord op die vraag moeten geven.

06-09-2024 23:34

Web +178830

Dat heb ik gisteren nog gezegd over Schip
Een beetje in de Beenhakker Hiddink rol
En dat ging in het begin ook best even goed

06-09-2024 23:37

JoeBlow +8139

Helemaal eens. Op de korte termijn helemaal logisch.

06-09-2024 23:40

PH2BOT +39845

5e plek in elk geval nog binnengesleept ...en we zien nu wat dat waard is geweest. Mede dankzij Gaaei's onberispelijke laatste penalty.

07-09-2024 00:10

Nr.10 +110893

Tot aan de winterstop misschien. Hoewel we toen ook nog even van de amateurs verloren hebben in de beker.

07-09-2024 00:10

JoeBlow +8139

Dat had me logisch geleken. Tot aan de winterstop met Schip, even rust en dan weer een echte trainer.

07-09-2024 00:14

JoeBlow +8139

Zeker. Maar als je kijkt hoe sommige spelers zich nu hebben ontwikkeld in een systeem met aanknopingspunten en structuur en hoeveel punten we in de tweede helft dom hebben laten liggen, had je gewoon ook nog 4e en misschien zelfs wel 3e kunnen en moeten worden.

07-09-2024 00:16

Web +178830

De ommekeer kwam toen Schip naar Australië ging voor de bruiloft van zijn dochter

Ze lieten punten tegen PEC liggen en 4 dagen later er uit tegen amateurs

07-09-2024 00:16

AFCACruijff14 +160601

Schip had ook enorme pech dat Berghuis, Wijn en Brobbey langdurig geblesseerd raakten. De man is geen hele goede coach maar toen bleef er echt niks meer over.

07-09-2024 08:35

Rentokill +4602

Schoondochter 🥳

07-09-2024 08:40

Rock69 +8397

Welke spelers kregen er dan aandacht van Schip? Ben heel benieuwd wat hierop uw antwoord is. Razend benieuwd

07-09-2024 07:18

Web +178830

Dat ze niet genoeg op verdedigen getraind hebben geloof ik wel maar nooit niet
Zelfs het laatste pupillen elftal doet dit nog

Het zal meer te maken hebben dat ze Gaaie af hebben laten gaan
Heel sneu was dit

06-09-2024 23:26

maxwellstyle10 +4646

Ik kan me dit gewoon niet voorstellen!! Nooit op verdedigen trainen? Dat is toch volslagen onzin.. Elke trainer traint wel eens op verdedigen. Misschien niet veel, maar dit zal toch niet..

06-09-2024 23:21

Web +178830

Tactisch is er weing of niet getraind denk ik
Dat is het loszand
Geen idee zat er achter
Terwijl dit Maduro goed moet kunnen

06-09-2024 23:41

PH2BOT +39845

...maar Maduro heeft als coach nog steeds geen wedstrijd gewonnen.

07-09-2024 00:12

Web +178830

Het is door de geschiedenis nog nooit anders geweest dat een promovendus het tweede jaar enorm lastig krijgt

Ik dacht direct al moet je die wel doen Maduro

07-09-2024 00:14

ijzerchef +3119

Maduro werd analist tegenstander en zijn voormalige rol werd door Valkanis ingenomen.

07-09-2024 09:11

Pency +520

Ik zou denk ik gewoon met Gaaei op rechtsbuiten gaan spelen. Snelheid en actie heeft hij (ook een prima voorzet). Verdedigen is niet z’n sterkste punt, maar dat hoeft op die plek niet. Ben nog verre van overtuigd van Traoré…

06-09-2024 23:20

Web +178830

Er komen is toch anders dan er staan
Als je begrijpt wat ik bedoel
Ik denk dat dit niet werkt

06-09-2024 23:39

Simpelishetmoeilijkst +25076

Dit isxergfijn om te lezen, een speler, die zijn trainer top vindt, en uitlegt waarom. Ook een enorme veroordeling van degenen, die die pruts-trainers na Ten Hag aanstelden! Hoop dat deze jongen het heel erg goed gaat doen.

06-09-2024 23:11

SwissAjaxFan +3972

Gaaei word onze topper op de rechter flank. Dank je Francesco!!!
Rensch, slaap lekker verder en ga lekker gratis de uit naar Inter 🤣🤣🤣

06-09-2024 22:49

JohnDylan +21704

Er kwamen afgelopen seizoen al verhalen naar buiten dat spelers kritiek hadden op de trainingen en het feit dat ze drie dagen vrij kregen. Ik denk dat er binnen de spelersgroep een enorme ontevredenheid was over de technische staf. Het lijkt me ook sterk dat Gaaei dit durft te zeggen als hij niet weet dat er in de spelersgroep ook zo over wordt gedacht.

Het lijkt me ook niet ongeloofwaardig dat de technische staf de afgelopen twee seizoenen van een (voor Ajax) dramatisch laag niveau was. Het effect daarvan hebben we namelijk op het veld gezien. Het kan natuurlijk heel goed dat Gaaei “helemaal niet” als hyperbole gebruikt maar wat me veel belangrijker lijkt dan of er nul of tien uur per maand aan de verdedigende organisatie werd gewerkt is dat een speler als Gaaei vind dat er veel te weinig aan werd gewerkt.

06-09-2024 22:39

FysioPat020 +25570

Dit soort uitspraken krijg je wanneer trainers eigen spelers tegenover de media voor de bus gooien.

06-09-2024 22:35

JohnDylan +21704

Ik hou van trainers als Mourinho en Van Gaal die voor hun spelersgroep gaan staan tegen de buitenwereld maar intern hard durven te zijn.

06-09-2024 22:36

FysioPat020 +25570

Klopt. Alhoewel ook deze 2 er geen moeite mee hadden tegenover de pers spelers na wedstrijden eruit te pikken die slecht gespeeld hadden als ik me goed herinner?

06-09-2024 23:36

JohnDylan +21704

Ja, klopt als ze iemand wilde motiveren maar dan alleen met spelers waarvan ze weten dat die het aankunnen en dat hun prikkelt. Als een journalist dan ook kritiek had op zo’n spelen ging Van Gaal en gaat Mourinho dan vaak weer in de aanval op de journalist.

06-09-2024 23:44

BakkalBijter +11621

Ten Hag en Farioli zijn net zo. Hoort ook gewoon als verantwoordelijke

07-09-2024 11:27

Web +178830

Dat is het precies
Hij heeft Gaaie gigantisch voor lul gezet

06-09-2024 23:33

JohnDylan +21704

De mensen die het voor Šutalo opnamen hebben afgelopen seizoen al vele keren geschreven dat er totaal geen verdedigende organisatie was en dat de spelers niet als één geheel verdedigden. Daardoor werden de ruimtes groter, was de restverdediging vaak niet in orde, werd buitenspelval opgeheven en werden er meer individuele fouten gemaakt (het is dan namelijk makkelijker om fouten te maken).

06-09-2024 22:32

Oxxer +163715 moderator

. 'Vorig seizoen trainden we helemaal niet op verdedigen, maar dat doen we nu wel ''

Dat was met 61 tegendoelpunten heel goed te zien, bij elke tegenaanval was het alarmfase 1.

06-09-2024 22:26

Simpelishetmoeilijkst +25076

Oxer,dat heb je nog heel eufemistisch opgeschreven, meestal was het meteen een doelpunt tegen Ajax

06-09-2024 23:15

Oxxer +163715 moderator

@Simpelishetmoeilijkst

Daar heb jij helemaal gelijk in, het was gatenkaas in een lekkende mandenfabriek.

06-09-2024 23:24

Simpelishetmoeilijkst +25076

Dankjewel vanuit Amerika, mooi commentaar van jou. Zoiets kan ik echt waarderen; goede gevoel voor humor.

07-09-2024 02:31

Oxxer +163715 moderator

@Simpelishetmoeilijkst

You're welcome.

07-09-2024 16:00

Hijosdedioses +6461

Ja dat vermoedde we al dat jullie niet veel trainden op verdedigen. Zeer zorgelijk bevestiging van Gaaie. Wat dachten Steijn en van t schip in godsnaam?!

06-09-2024 22:25

Sterretje73 +5187

Als dit waar is is het dubbel schandalig....

06-09-2024 22:16

YRGI +32869

Als profs kun je dat toch aankaarten? Zeker de meer ervaren spelers.

06-09-2024 22:15

JohnDylan +21704

Er kwamen toch ook verhalen naar buiten dat de spelers hadden geklaagd over de trainingen? Ook over het gebrek aan diversiteit waardoor het saai werd.

Ik denk dat Gaaei dit niet had durven zeggen als hij niet weet dat er in de spelersgroep ook zo over wordt gedacht en het dus onderwerp van gesprek was tussen de spelers.

06-09-2024 22:16

Joeri.B +234

Hebben ze überhaupt wel getraind vorig jaar ?

06-09-2024 22:03

Simpelishetmoeilijkst +25076

Ze hebben toen waarschijnlijk alleen geleerd hoe je een vliegticket Nasr Ibiza koopt.

06-09-2024 23:16

Cello +52796 moderator

Kritiek hebben op een persoon moet ten alle tijden kunnen, maar ik vraag me af of je dan een persoon ook moet bashen?. Er wordt heel makkelijk geroepen dat je het onderscheid moet maken tussen persoonlijk en in dit geval de trainer, maar gaat dat wel op in het geval van bashen?.
Ik bedoel maar als je als eenling continu dezelfde kritiek spuit en dat in een (grote) groep gaat doen tav in dit geval een trainer dan gaat dat echt wel ook op het persoonlijk vlak zijn uitwerking hebben. En op dat moment maakt dus 'het moeten zien als onderscheid maken tussen' niet zo heel erg veel meer uit.

Imo ben je dan bezig om iemand volledig met de grond gelijk te maken, niet alleen zakelijk gezien maar ook persoonlijk. En dat is niet juist imo.

En dan dit alles, omdat in dit geval Gaaei dit zegt. Ik heb andere verdedigers het bijvoorbeeld (nog) niet horen zeggen. Dus wie zegt dat Gaaei de waarheid spreekt?. Gaan we echt geloven dat een trainer werkelijk waar helemaal niets aan verdedigen doet?. Dat geloof ik dus niet. Ook niet vanwege de vele tegendoelpunten. Dat een trainer fouten maakt wbt verdedigende tactieken..... dat kan en zou ik kunnen geloven, maar niet dat ie er helemaal niets aan zou hebben gedaan. Het zou iemand als Gaaei meer sieren als ie ook gewoon een deel van de schuld op zichzelf zou nemen en gewoon zou zeggen fouten te hebben gemaakt samen met de rest van de verdediging.

06-09-2024 21:57

JohnDylan +21704

“Gaan we echt geloven dat een trainer werkelijk waar helemaal niets aan verdedigen doet?”

Heb jij een andere verklaring voor het totale gebrek aan verdedigende organisatie van afgelopen seizoen. Dit is toch alleen maar de verklaring voor hetgeen wat we afgelopen seizoen allemaal hebben gezien? Konden de spelers er afgelopen seizoen niets van en nu opeens veel meer van of werd er niet aan de verdedigende organisatie gewerkt en nu wel? Occam's razor.

06-09-2024 22:01

Cello +52796 moderator

@JohnDylan

Nee. Het is hetgeen jij en anderen maar al te graag willen geloven omdat het lekker gemakkelijk is en aansluit op het reeds bestaande onderbuik gevoel. Het kan best zo zijn dat er wel degelijk tijdens de trainingen nadruk is gelegd op de verdedigende organisatie, maar dat de spelers zelf gefaald hebben in de uitvoering ervan.

En dan nog vind ik dat bashen (op een niet aflatende manier kritiek blijven spuien) als individu, maar helemaal als groep, niet juist is. Dan ben je uiteindelijk bezig met maar 1 ding en dat is die persoon met de grond gelijk te maken, dat gaat dan veel verder dan een keer terecht kritiek uitten.

06-09-2024 22:12

JohnDylan +21704

Okay als ik dat liever wil geloven geloof jij blijkbaar liever dat Gaaei liegt en de spelers er niets van konden dan dat er gewoonweg niet aan de verdedigende organisatie werd gewerkt. Het feit dat de verdedigende organisatie met ongeveer dezelfde spelers nu veel beter is zegt toch ook wel iets?

“Het is hetgeen jij en anderen maar al te graag willen geloven omdat het lekker gemakkelijk is en aansluit op het reeds bestaande onderbuik gevoel.”

Niet op mijn onderbuik gevoel maar op hetgeen wat ik afgelopen seizoen tijdens de wedstrijden van Ajax zag en hier toen ook vele keren heb opgeschreven. Dat de spelers individuele fouten maakten omdat ze niet van elkaar wisten wat ze gingen doen.

06-09-2024 22:13

Cello +52796 moderator

@JohnDylan

Nee zelfs dat niet. Wat ik niet kan geloven is, dat er überhaupt in het betaald voetbal trainers zijn, die let wel....helemaal niets aan de verdedigende organisatie doen. Dat geloof ik niet. Maar dat is dus wel, wat Anton Gaaei ons wil doen laten geloven.

Ik heb zelfs moeite te geloven, dat JohnDylan, beter bekend als Ozymandias, gelooft dat deze trainer helemaal niets deed en dus helemaal niet werkte aan de verdedigende organisatie. Dit terwijl we bijna wekelijks gemiddeld 2 tegendoelpunten wisten te slikken. En dan zou een trainer nog steeds niets doen aan het willen verbeteren van de verdedigende organisatie???. Volgens mij had Ozymandias dit ook niet zomaar geloofd.

06-09-2024 22:21

JohnDylan +21704

Waarom benoem je me bij mijn oude accountnaam? Vreemd gedrag van een moderator.

Ik zag afgelopen seizoen duidelijk dat er onder de verdedigers een totaal gebrek aan organisatie was en ze totaal niet wisten wat ze als geheel moesten doen, waardoor er vele gaten vielen, ruimtes te groot werden en er individuele fouten werden gemaakt. Of er nou totaal niet of nauwelijks aan de verdedigende organisatie werd gewerkt maakt mij niets uit. Misschien is dit een hyperbole van Gaaei maar het is vast geen leugen. Ik vind het vreemd dat jij denkt dat Gaaei hier over liegt en durft te liegen als er in de spelersgroep niet precies zo over wordt gedacht.

06-09-2024 22:23

insectenverdelg +23352

maar ook conditioneel waren ze niet goed genoeg. Tegen de Willem II 's van deze wereld werden ze de laatste 20 minuten fysiek oberklasd. Tuurlijk kan jezelf ook als prof zorgen datchet beter is, Maar bij een Fariola is er geen optie. Of fitcgeraken of je spelet ( deels) niet.

06-09-2024 22:36

Cello +52796 moderator

@JohnDylan

Je wordt regelmatig aangesproken op het feit dat je oude accountnaam Ozy was en dus is het bij velen bekend, wat je oude accountnaam was. Daar zag ik je er geen probleem van maken richting die anderen. Maar nu is het vreemd gedrag?. Apart. Maar ik zal de link niet meer leggen hoor als je dat liever niet (meer) hebt. No big deal.

06-09-2024 22:44

JohnDylan +21704

Nee, andere lijken er niet een of ander punt van te willen maken.

06-09-2024 22:44

Lekkerhoor +3352

Wacht ook Farioli nou maar eens af. Twee nederlagen verder en AS fikt hem weer af. Het seizoen is pas amper begonnen

06-09-2024 21:53

insectenverdelg +23352

Eens, hoewel je wel ziet dat er meer lijn in hetcspel zit. Dat valt niet te ontkennen

06-09-2024 22:39

JariLitmanen87 +7934

Farioli is gewoon een hele goede aanstelling geweest van Kroes. Eindelijk dat stigma van een Nederlandse trainer doorbroken. Ik lees louter goede verhalen over hem.

06-09-2024 21:48

YRGI +32869

Maar als we paar keer verliezen, draait het weer helemaal. Het enige wat we kunnen zeggen, is dat hij passie heeft i.p.v. die luie Steijn en slappe Van 't Schip. En we staan verdedigend een stuk beter. Tot nu toe.

06-09-2024 22:09

JariLitmanen87 +7934

Ja maar als hebben we helemaal niets aan.

06-09-2024 22:15

Artemio +31398

Farioli was plan C/D van Kroes/Beuker. Hij wilde eerst Potter/Tenhag.

06-09-2024 23:30

Sies +4454

Waar is Bogarde?

06-09-2024 21:25

JariLitmanen87 +7934

Meisjes lastigvallen

06-09-2024 21:47

herreman +47

Niet zeuren over afgelopen jaar, bijna alles was toen klote. Kijk vooruit waar we met z’n allen naar toe willen. Dat kost tijd en vraagt veel energie van iedereen . Komt uiteindelijk weer goed!!!!

06-09-2024 21:24

HStorm +3133

Let him cook!

06-09-2024 21:14

FysioPat020 +25570

Ik weet zeker dat er geen enkele Ajacied is die Schip geen aardige gozer vindt, maar als trainer van Ajax mag hij zeker gebashed worden.
Het ene heeft niks met het andere te maken.

06-09-2024 21:08

Spielmacher +10672

Hoe meer naar buiten komt over vorig jaar, hoe duidelijker wordt wat een ongelooflijke clusterfuck het bij elkaar geweest is.

06-09-2024 21:03

Dusan Tadic +695

Dit is toch een fantastisch kereltje. Ik heb echt vanaf het begin een zwak voor deze jongen. Hij mag anders wel beginnen op rechtsbuiten met zijn prima voorzetten. Kan goed meeverdedigen en dan kan rensch meer centraal blijven en dan de linkerkant meer aanvallend. Met misschien Brobbey linksbuiten die veel als tweede spits komt te spelen.

06-09-2024 20:53

Ajaxsupporter02 +13750

Brobbey linksbuiten en Gaaei rechtsbuiten..

Ik hoop van harte dat we dat niet gaan meemaken.

06-09-2024 20:58

Redrum +95838

En dan nog zal het beter gaan dan vorig jaar.

06-09-2024 21:11

Ajaxsupporter02 +13750

Dat is niet heel moeilijk, maar die 2 op de flanken maakt je spel dood.

06-09-2024 21:41

Artemio +31398

Vergis je niet in Brobbey. Ik verwacht wel dat hij dan wat meer initiatief neemt mbt dribbelen en tegenstanders opzoeken.

06-09-2024 23:32

Ajaxsupporter02 +13750

Maar daar ligt zijn kwaliteit niet.

07-09-2024 00:21

LOCAmpos +10373

Brobbey dribbelen en tegenstanders opzoeken als linksbuiten? Moet sterk spul zijn wat je neemt

07-09-2024 01:01

Berkov81 +1532

En Rensch in de spits!

06-09-2024 21:07

Koekie87 +20962

Weghorst op doel vanwege zijn lengte.

06-09-2024 21:27

dAddA020 +95

'Vorig seizoen trainden we helemaal niet op verdedigen, maar dat doen we nu wel."

Resultaat: KUTseizoen

06-09-2024 20:49

Lullo +6039

Had nooit trainer van Ajax mogen worden, had daarvoor ook niets laten zien (als voetballer natuurlijk wel, maar als trainer niet). Is in niets een trainer, dat kan en mag gezegd worden. Ik vind het nog steeds schandalig hoe wij met Reiziger om zijn gesprongen. Als ik hem nu dan weer met Jong Oranje bezig zie, vraag ik mij echt af waarom hij niet de kans heeft gekregen (in plaats van Heitinga). Dan waren Steijn en Schip waarschijnlijk niet nodig geweest.

06-09-2024 20:46

JohnDylan +21704

De prestatie van Reiziger en Bogarde om met Jong Ajax kampioen te worden wordt enorm onderschat. We zien nu hoe moeilijk het is om goed te presteren met Jong Ajax en Reiziger had toen ook niet de beschikking over toptalenten als Vd Beek, Nouri en De Jong zoals Keizer het seizoen daarvoor toen Jong Ajax tweede werd.

Reiziger werd kampioen met spelers als Doekhi, Matusiwa en Johnson als drie van de beste en belangrijkste spelers in de spelersgroep.

06-09-2024 20:51

prico +13

Ik blijf het ook onbegrijpelijk vinden. Ik had juist altijd een zwak voor Reiziger en verheugde me er op dat hij het stokje zou overnemen voor Ajax 1. Maar dan krijg je clown heitinga, lekker dan.

06-09-2024 21:23

JohnDylan +21704

Trouwens om antwoord op je vraag te geven, omdat hij zwart is. Ik weet dat mensen graag vele andere renden willen verzinnen maar het lijkt me nogal duidelijk.

06-09-2024 21:27

YRGI +32869

Denk dat het meer te maken heeft met het feit dat hij een heel rustige persoonlijkheid is. Zie de voetbalwereld er voor aan dat de grootste schreeuwers de voorkeur krijgen.

06-09-2024 22:13

axelAFCA1996 +804

Om een lang verhaal kort te maken, Steijn slechtste trainer van Ajax ooit, gooide zijn hele selectie voor de bus dus krijgt nu terechte openlijke kritiek van de spelers zelf. John van 't Schip top kerel die onder zware (ook prive) omstandigheden is ingestapt, maar onder middelmatige trainer.
Farioli is gonna make them sing like Pavarotti.

06-09-2024 20:33

daslogisch1 +9988

Tekenend toch. Al die keren dat ze aan het ‘trainen’ waren was alleen voor Ajax Media voor de socials, voor de rest deden ze amper wat.

06-09-2024 20:28

Man40 +1427

Dat was te zien ja

06-09-2024 20:24

BackInBlack +14424

Farioli snel laten bijtekenen.

Pronto

06-09-2024 20:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.