Farioli ziet veel vermoeide en zieke spelers bij Ajax: 'Niet ideaal, maar het is wat het is'

door Bart Veenstra 208

Bron AS

Farioli ziet veel vermoeide en zieke spelers bij Ajax: 'Niet ideaal, maar het is wat het is'

door Bart Veenstra 208

Bron AS

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli kampt met heel wat vermoeide en zieke spelers bij Ajax. Donderdagavond had Ajax een verlenging nodig om zich ten koste van Union Saint-Gilloise te plaatsen voor de achtste finales van de Europa League. Bovendien moest het elftal van Francesco Farioli dat voor zo'n 90 minuten met tien man doen, nadat Davy Klaassen rood kreeg.

Na afloop wordt Farioli op de persconferentie - waarvan beelden te zien zijn bij VoetbalPrimeur - gevraagd naar een medische update. 'Als je spreekt over vermoeidheid: Jorthy (Mokio, red.) en Jorrel (Hato, red.) speelden met kramp. Het is al moeilijk om met tien man te spelen en dat is het al helemaal met een verlenging', zegt Farioli.

De trainer laat weten dat het herstel na de wedstrijd direct werd ingezet. Het zal dan ook een latertje zijn geworden. 'De spelers zijn nu al op De Toekomst om te herstellen. Dat is vandaag (donderdag na de wedstrijd, red.) al belangrijk.'

Veel zieken bij Ajax

Opmerkelijk is ook dat veel spelers niet helemaal fit waren. 'Sommige spelers waren of zijn ook ziek. Enkele van die spelers speelden vandaag: Daniele, Kenneth en Bertrand waren er niet echt klaar voor', doelt hij op Rugani, Taylor en Traoré. 'Er zijn op dat vlak veel moeilijkheden. Op dit niveau is dat niet het ideale scenario, maar het is wat het is.'

Tegen Union Saint-Gilloise waren Brian Brobbey en Rayane Bounida er helemaal niet bij. 'In het weekend verloren we al Kaplan, Baas en Taylor in de ochtend van de wedstrijd. Deze ochtend hoorden we dat Rugani een verschrikkelijke nacht had gehad, maar het was ook moeilijk om met Kaplan te spelen. We misten lengte met standaardsituaties.'

Lof voor Kaplan

Over Ahmetcan Kaplan gesproken: hij viel na rust in tegen Union Saint-Gilloise en zijn optreden zorgt voor lof bij Farioli. 'Hij is een speler die niet veel heeft gespeeld dit seizoen. Het is dan moeilijk om emotioneel betrokken te zijn. Hij zou zondag spelen, maar dit seizoen is voor hem ongelukkig. Vandaag (donderdag, red.) komt hij het veld in met een fantastische spirit en een geweldig verlangen. Briljant.'

Voor nu gaat de focus bij Ajax op de volgende wedstrijd. Zondag wacht immers alweer het inhaalduel met Go Ahead Eagles in de Johan Cruijff ArenA. 'Het is nu goed om even bij te komen en onszelf voor te bereiden op de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Dat is een fysiek team. In de eerdere wedstrijden zorgden zij voor veel problemen tegen ons met hun intensiteit.'

Focus op Go Ahead Eagles en Europa League-loting

Het duel met Go Ahead Eagles begint zondagmiddag om 16.45 uur. Dit duel zou eerder in januari gespeeld worden, maar werd toen vanwege Europa League-verplichtingen van Ajax verplaatst naar 23 februari. Bij een zege op de ploeg uit Deventer komt Ajax op een voorsprong van vijf punten op nummer twee PSV.

Vrijdagmiddag staat bij Ajax in het teken van de loting voor de achtste finales van de Europa League. De Amsterdammers treffen Olympique Lyon of Eintracht Frankfurt. Er wordt vrijdagmiddag ook geloot voor het restant van het toernooi.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10256

Hi Farioli, dan toch maar de spelers 3 dagen rust geven. Hebben ze wrl verdiend sinds vorige week donderdag 13 februari en 20 februari.

23-02-2025 20:54

JanBiesbos +29059

Dat klote virus 4 weken zoet mee geweest met al die kids hier in huis

22-02-2025 14:05

PH2BOT +40294

Wedstrijd begint zondag om 14:30 en dus niet om 16:45 zoals in bovenstaand artikel staat vermeld.

22-02-2025 00:42

Tommyshelby +129073

Nog 1 topprestatie leveren tegen GAE en iedereen kan rustig een week lang uitzieken.

Wel serieus veel respect voor Taylor, Traore en Kaplan btw. Vielen allemaal echt goed in.

21-02-2025 15:25

PH2BOT +40294

100% Tommy

22-02-2025 00:44

linksbuiten14 +550

Zou de schade nog erger zijn geweest als meneer Farioli de eerste seizoenshelft niet zo veel had gerouleerd? Ik denk dat dit toch een positieve wending heeft gehad. De spelers kunnen sneller weer fit gemaakt worden en andere spelers kunnen dit gelukkig ook tussentijds opvangen. Credits naar de staf!

21-02-2025 12:54

JanBiesbos +29059

Zelf onder eth nog nooit zo fit geweest

22-02-2025 14:06

ElSandrini +18179

Daniele was er niet echt klaar voor? Waarom stel je hem dan op in de basis en geen Kaplan ?

21-02-2025 12:47

Balgevoel +30857

Het lijkt me zo stilaan wel duidelijk dat Farioli in Kaplan niet zo heel veel vertrouwen heeft. En, in alle eerlijkheid, dat snap ik wel. Ik vind het een ongeleid projectiel, een wildebras, matig aan de bal en niet het indribbelende type dat je wil hebben met een inzakkende 'zes'. Overigens vond ik Rosa ook niet best, maar dat geheel terzijde...

21-02-2025 14:11

ElSandrini +18179

Kaplan was een klasse beter dan Rugani .... Rugani trekt zn pootje in, mist snelheid, ziekenhuis balletjes... Speelde echt schandalig slecht gisteren

21-02-2025 15:48

Vak420 +963

Klopt helemaal. En Kaplan heeft ook heel wat van dat soort wedstrijden gespeeld. Dat het nu goed ging is top, maar geen gegeven.

21-02-2025 19:56

Odysseus +14306

@balgevoel: Waar was je, grote vriend! Ik heb je gemist!

21-02-2025 22:27

Balgevoel +30857

@Ody

Mattie! Roerige periode gehad man, maar ben er weer! ;-) Met jou alles wel?

22-02-2025 09:51

JanBiesbos +29059

Omdat ie ook nog zit mee de wedstrijd tegen gae misschien ?

22-02-2025 14:07

Okocha078 +13821

Hoop wel dat Brobbey en Hendo zondag fit zijn, hebben we keihard nodig. FJ lijkt me aan rust toe. Hato is een strijder, die zie ik gewoon starten Zondag. Hopelijk Taylor ook. Traore leek ook erg vermoeid op het einde.Kan natuurlijk ook Berghuis op de plek van Klaassen zetten en Edvartsen rechtsbuiten

Misschien maar zoiets ?
Heb je Edvartsen,Rosa, Traore als wissels en misschien is Baas er weer bij. Mokio hooguit als wissel denk ik.

Godts-Brobbey-Berghuis
Taylor-Klaassen
Henderson
Hato-Kaplan-Sutalo-Gaaei
Pasveer

21-02-2025 12:44

Montana +801

Ik zou het denk ik ook zo doen. Als Brobbey niet fit is dan Traore op zijn plek. En Godts sowieso niet de volle 90 minuten geven.

21-02-2025 13:40

PetertjeBosz +139

Ik zou Klaassen nooit hoog op het middenveld zetten, dan gaat hij weer verstoppertje spelen en Brobbey in de weg lopen, dan liever berghuis linie naar achteren en rasmussen op zijn plek, of met de punt naar voren met klaassen naast henderson

21-02-2025 14:43

Tankie +22

Ja dit moet de puzzel wat mij betreft ook wel zijn voor zondag mits iedereen weer fit is. Al betwijfel ik of hij voor Kaplan gaat. Hij lijkt geen fan van hem te zijn, terwijl ik hem meer dan degelijk vond gisteren!

Het zou mij niet verbazen als Rijkhoff tweede spits wordt nu ook Rasmussen uit is gevallen.

21-02-2025 15:15

Litti100 +263

Ik zag Berghuis een beetje trekkebenen na de wedstrijd, weer een blessure of is hij ook ziek geweest waardoor hij gewisseld werd, terwijl FJ drama was.

21-02-2025 16:10

w86 +9409

Echt nog nooit gehoord dat men midden in de nacht nog naar de Toekomst gaat voor herstelwerk. Hier zie je toch ook hoe professioneel de staf bezig is en hoe een groep daar ook in mee gaat!

21-02-2025 12:40

Enoh25 +1821

Dit bevalt mij ook wel. Als je kijkt waar we vorig jaar stonden.. wat een ongekende verandering. Of we nou kampioen worden of niet, ze verdienen de complimenten. Spelers, staf, directie.

22-02-2025 04:00

7172AFCA7395 +10311

Deze wedstrijd gaat zondag mogelijk nog wel gevoeld worden.

21-02-2025 12:34

Geus +4759

Zondag om 16:45 tegen GAE? Echt AS. Op mijn tickets staat toch echt 14:30...

21-02-2025 12:00

Baco123 +6491

14,30 staat inderdaad op mijn kaart

21-02-2025 12:24

w86 +9409

Doen ze altijd bij mensen die vaak te laat komen. AS heeft de goede tijd!😀

21-02-2025 12:35

Hunkelaars +3365

Ajax - Go Ahead Eagles, zondag 14.30 uur, ESPN 1

21-02-2025 15:59

Baco123 +6491

Trots op onze boys, wat een strijders zijn het❌❌❌

21-02-2025 11:58

Nr.10 +111141

We gaan dit seizoen iedereen helemaal kapot vechten en op een vieze Italiaanse manier de titel pakken.

21-02-2025 11:54

Rock69 +8411

Volgens mij waren er spelers ziek. Vies vast niet

21-02-2025 12:27

kaka1988 +2149

Maak nu niet weer dezelfde fout als eind vorig jaar... Je hoeft niet al die spelers op te noemen die ziek/zwak/misselijk zijn. Indekken is onnodig.

21-02-2025 11:44

Geus +4759

Jij denkt dat dit indekken is? Bijzonder.

21-02-2025 12:01

Rock69 +8411

Ziek is ziek. Wat moeten.ze anders hebben dan. De bek in de schijterij? Daar ben jij voor ingehuurd

21-02-2025 12:28

w86 +9409

Ik zie dit niet als indekken. Farioli heeft het het hele seizoen al alleen over de keuzes van de wedstrijd van de dag en kijkt alleen vooruit naar de eerstvolgende wedstrijd. Laat zich niet verleiden tot andere uitspraken en benoemd de dingen heel simpel en feitelijk.

21-02-2025 12:39

Jeugd +24780

Tja vermoeidheid het hoofd topic van deze coach sinds zijn aanstelling.
Je ziet het ook Ajax komt aan de beurt. Nee wij zouden in de weg seizoenshelft allemaal fitter zijn dan de rest vanwege deze briljante zet. Niet dus. Al dat domme gerouleer in de 1e seizoensheflt was veel te overdreven.
Dit gebeurt gewoon tijdens een seizoen.

21-02-2025 11:31

Paulios +634

Ziek zijn heeft niks met vermoeidheid te maken. Hier in mijn omgeving vallen ze ook met bosjes tegelijk om, dus niet verwonderlijk dat de Ajax spelers er ook aan moeten geloven.

21-02-2025 11:39

trodat4030 +96810

Tuurlijk wel, vermoeidheid is gewoon een factor, dat heeft ook zo zn weerslag op je weerstand. Jouw omgeving zal vast niet vergeven zijn met heel uitgeruste topsporters, dus die vergelijking slaat sws nergens op.

21-02-2025 11:42

Jeugd +24780

Aldus Dokter Paulios....

21-02-2025 11:46

Paulios +634

Het is een (kleine) factor ja, maar het betekent niet dat je als topsporter vrijgesteld bent van alle ziektekwalen.

21-02-2025 11:46

Paulios +634

Kan ik je ook nog met een kwaaltje helpen toevallig? :)

21-02-2025 11:47

KleineReus +6454

Iets tegen tunnelvisie stel ik voor. Het is namelijk weer zo voorspelbaar. Bij sommigen hier weet je gewoon dat ze een stok zoeken om mee te slaan en daarom totaal niet objectief in een discussie over fitheid en virussen kunnen staan.

21-02-2025 12:38

Rymesyt +7974

'Nee wij zouden in de weg seizoenshelft allemaal fitter zijn dan de rest vanwege deze briljante zet. Niet dus.'

We waren fitter dan Feyenoord in beide wedstrijden, zeker op het einde.
We hebben veel minder spierblessures dan onze concurrenten, bij Feyenoord hadden ze er meer dan 10!! Spierblessures zijn direct te linken aan overbelasting.
Je kunt niet serieus ontkennen dat het rouleren geen verschil gemaakt heeft in fitheid, ondanks deze griepgolf. Of dat het rouleren waard is geweest weet ik niet, je kunt prima stellen dat het veel voetbal uit de ploeg gehaald heeft. Maar beide kanten van de medaille zijn er.

21-02-2025 11:55

Jeugd +24780

Dat ontken ik dus wel. Er zijn veel soorten blessures en er zijn talloze voorbeelden van ogen of spelers die het wel of niet treft los van belasting. Impact blessures heb je sowieso geen invloed op en soms zit je gewoon in de hoek waar de klappen vallen.
Uiteraard moet je soms rouleren maar de wijze waarop dit gedaan is heeft Ajax en het spel gewoon geschaad. Dat was gewoon een foute beslissing van Farioli, allemaal vanwege zijn iedereen telt mee filosofische gedoe.

21-02-2025 12:13

Rymesyt +7974

'Er zijn veel soorten blessures en er zijn talloze voorbeelden van ogen of spelers die het wel of niet treft los van belasting'

Dat klopt helemaal, en spierblessures zijn nou net een voorbeeld van blessures die komen door overbelasting, en een gebroken been dan weer niet. Ik begrijp dat ik geen dokter ben en je mij daar niet op geloofd, dus ik verwijs je even naar de medische staf van Feyenoord of het interview met Priske waarbij beiden aangeven dat de blessuregolf die ze hebben duidelijk komt door overbelasting.

Als je het daarna nog steeds niet met me eens bent respecteer ik dat, maar dan denk ik dat we het niet eens gaan worden. Agree to disagree. Ik ben het overigens helemaal met je eens dat de mate waarin Farioli gerouleerd heeft voor de winterstop teveel was, ik heb daar ook vaak over geklaagd. Ik vind alleen dat je dan nogsteeds de voor- en nadelen beiden mee moet wegen.

21-02-2025 12:16

Rock69 +8411

Hou asjeblieft je muil. Ajax is fit. Ziek zijn is iets anders. Ziek of griep is in deze tijd normaal. Dat heeft niets met fitheid te maken, zwamdoos. Dan hou je het met 10 man niet eens 60 minuten vol. En al helemaal niet 120 minuten. Hou gewoon je bek
Als het verstand ver te zoeken is

21-02-2025 12:30

Jeugd +24780

We hebbenspelers niet inzetbaar vanwege;
Rugproblemen
Geboren teen
Knie blessure
Enkel blessure
Brobbey(onbekend)
Hamstring 2x waarvan 1 terugkerend
Gorter ziek
Baas ziek

Bedankt voor jou verder inhoudelijke toevoeging en scheldpartij.
Je bent net Trump. Klein kind die de waarheid negeert en maar wat roept

21-02-2025 12:51

ajasibu +768

Eigenlijk is het niet zo gek dat gisteravond liep zoals het liep:

Brobbey - ziek
Baas - Ziek
Kaplan - half ziek
Mokio - 16 jaar
Traore - half ziek
Weghorst - geblesseerd
Taylor - half ziek
Fitz-Jim - jong/ 1e seizoen basis
Rugani - half ziek

ik weet niet, maar als ik half ziek ben heb ik soms niet eens zin om van de bank af te komen, kost alles je veel energie.

en veel van deze jongens hebben gewoon nog geknokt om door te gaan.

Diep respect!

21-02-2025 11:26

noppenkoning +41262

Ja precies, en vast ook nog een aantal die herstellende zijn van ziekte en nog niet 100% zijn.

21-02-2025 11:44

Stamhoofd +11542

16 jaar valt blijkbaar in de categorie ziek

21-02-2025 11:56

ajasibu +768

het gaat erom dat hij op het veld stond, op 16 jarige leeftijd in ongeveer zn 2e basisplaats en in een Europese wedstrijd, die grotendeels gespeeld werd met 10 man.

in mijn ogen kan dat in de zelfde categorie als ervaren en ziek. je kan in beide gevallen namelijk niet verwachten dat er 100% goed gevoetbald wordt in zon pot.

21-02-2025 13:01

Amsterdamnoord +6055

Bijzonder om een zieke Rugani op te stellen terwijl Kaplan kon spelen

21-02-2025 11:22

Noam +4112

Go Ahead ruikt nu bloed. Wellicht niet zo verstandig om dit op deze manier naar buiten te brengen. Dit nieuws zal Go Ahead een enorme boost geven.

21-02-2025 11:19

afct +8970

Laat go ahead maar lekker in de val lopen.

21-02-2025 11:32

trodat4030 +96810

Hier zie je dan weer de weerslag van het rouleren, maar weinig spelers zijn dusdanig opgetraind dat ze meerdere wedstrijden gewoon de volle 90 min aankunnen.. Niet alleen Mokio en Hato vielen om van de kramp, ook Fitz-Jim heeft zich daar doorheen moeten knokken. Ben benieuwd hoeveel spelers er zondag nog enigszins fris en fruitig bij zullen lopen, ik ben bang dat je echt hier en daar in Jong moet gaan putten inmiddels.. En dat tegen geen misselijke ploeg als GAE. Gaat Willeart dan deze zondag gelijk krijgen met zn 'bananenschil' gekrijs? Wat zal die dan tot pakweg woensdag trots rondlopen als een aap met 7 lullen (ja pun intended, aap, bananenschil....)...

Maar 1 voordeel, Davy is topfit zondag! Hebben we iig een keeper XD

21-02-2025 11:18

Amsterdamnoord +6055

Ze zijn gewoon ziek dat heeft weinig met fitheid te maken

21-02-2025 11:23

trodat4030 +96810

Als je niet fit bent wordt je sneller ziek..

21-02-2025 11:29

YRGI +32950

Zoals half Nederland idd.

21-02-2025 11:29

Gonzalez75 +5875

De spelers hebben een keer na een hele tijd een verlenging meegemaakt met daarbij ook voor een groot gedeelte met tien spelers. Ze hebben het goed gedaan. Ik vind niet dat we nou moeten overdrijven dat ze het zo zwaar hebben. Ze krijgen er ook een goed salaris voor. En daarnaast mag er ook nog meer worden gewisseld dan vroeger.

21-02-2025 11:14

AjaxTheGreat +438

Nooit geweten dat eurobiljetten een remedie zijn tegen vermoeidheid en kramp..

21-02-2025 11:27

Gonzalez75 +5875

Zie je dat niet de laatste maanden bij Traore? Toevallig liet gisteren mondjesmaat weer eens iets van zijn flitsen zien.

21-02-2025 11:50

PalFischerArmy +2617

Tegen de eagles zal het moeilijk worden en scheurt menigeen hier weer uit z'n panty. Beetje rekening houden met de omstandigheden mag wel.

21-02-2025 11:10

Andronixos.c +8151

Hoop wel dat de meeste kunnen uitrusten en vol voor zondag gaan!

21-02-2025 10:58

behangdelul +32720

Gisterenavond compleet afgefakkeld door alles en iedereen hier. Hij moest weg, kon er geen kut van etc etc. Blijkt ie zich gvd kneiterhard, ziek en al in te zetten. Wat een lul he!

Misschien volgende keer allemaal even iets meer respect voor spelers?

21-02-2025 10:58

Paulios +634

Nu vraag je teveel van alle emotie-reageerders hier hoor.

21-02-2025 11:41

behangdelul +32720

Hehe ben gisteren maar weg gegaan op een gegeven moment want de lucht hier was niet te harden. Ineens allemaal accountjes die je normaal niet ziet en helemaal los gingen.

21-02-2025 11:50

Ton.V10 +5

Met inzet en vechtlust kom je een eind,dat zag je gisteren.
Nu zondag weer presteren en er voor gaan.
Ik kan hier wel van genieten hoor.

⚽⚽💪💪💪⚽⚽

21-02-2025 10:31

Ajaxfan16 +27431

Zo hoeveel koffie heeft iedereen er ondertussen inzitten? Korte nacht, maar we gaan vrolijk verder vandaag.

21-02-2025 10:28

Eppo.R +1132

Behoorlijk veel, dat het rustig is door vakantietijd op het werk valt ook niet echt mee

21-02-2025 10:30

AjaxDordt +14047

Dagje thuiswerken, dus heb kunnen slapen tot 8 uur vanmorgen

21-02-2025 10:33

FoensaiFC +2449

Direct vakantie genomen. 3 maart maar weer eens terug gaan naar het werk. Ff bijkomen na gister hahaha

21-02-2025 11:17

Odin2710 +2091

Zondag massaal erachter gaan staan nog 'n keer 💪🏻

21-02-2025 10:24

Okocha078 +13821

Ik had Sutalo vorig jaar al afgeschreven, zo eerlijk moet ik zijn, maar kijk hem dit seizoen eens! Daarom schrijf ik nu Rosa nog niet af, maar laat hem voorlopig maar back-up voor Hato zijn. In de zomer toch maar eens een balletje opgooien voor Veltman, dan heb je met hem en Gaaei 2 smaakjes op rechtsback. Alders misschien verhuren aan een club waar hij vaste basisspeler is?

21-02-2025 10:21

noppenkoning +41262

Snap die verhuur van Alders ook niet, had beter nog paar maanden in Jong kunnen bikkelen tegen de mannen van de KKD.

21-02-2025 10:24

C14 +22411

Alders komend seizoen gewoon als backup, Gaaei verkopen, Rosa waarschijnlijk ook want mijn eerste indruk is niet best, ook qua type, en dan eventueel een goede rechtsback kopen voor de basis. Maar geen Veltman wat mij betreft, vind ik meer een CV.

21-02-2025 10:34

Okocha078 +13821

Rosa als backup linksback, geef hem de tijd.Liever Sosa en Wijndal definitief verkopen dan.

21-02-2025 11:13

C14 +22411

Maar waarom een rechtsback op linksback?

Wat mij betreft aankoop rechtsback (tenzij Rosa matig spel aan de bal heel erg goed maakt met inzet en verdedigende kwaliteiten waardoor de linksback aanvallender kan spelen) + Alders, en op linksback Baas + Jetten.

Dan dus beter gewoon Rosa op rechtsback als je hem houdt, op links met Baas en Jetten al goed bezet. Mokio dan naar zijn natuurlijke plek, linker CV. Janse daar achter.

Dit alles als Hato vertrekt uiteraard.

21-02-2025 13:19

noppenkoning +41262

Halve selectie heeft griep virus en toch nog dit presteren, knap. Na zondag gelukkig weekje de tijd om bij te komen. Alhoewel ik Pasveer wel gewoon ergens carnaval zie vieren.

21-02-2025 10:21

jerryisthename +31817

Rugani maakte een kapitale fout, maar nu begrijp ik waarom. Was een onbegrijpelijke actie, wat je niet van hem verwacht.
Als je zelf weleens met griep hebt gevoetbald, dan weet je wat ik bedoel.
Daarom is het te prijzen hoe Taylor en Traoré speelden; fantastisch!!! Enorm belangrijk die twee gister! 👊🏽

Kaplan is gewoon een topper, die je koste wat kost moet behouden voor volgend seizoen!
Vooral als Rugani weer weg is na de huurperiode. Is imo ook beter dan Rugani.
Imo is onze Turkse vriend ook beter dan Baas, maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
Ik vind Baas meer een LB. Wat hij uitstekend deed bij NEC. Daar is het ook iets minder erg, als hij weer van die domme/nonchalante fouten maakt.
Wmb. is hij vaste reserve achter Hato en speelt Kaplan voortaan naast Sutalo.
Rosa is verder naast onze vaste RB ook een prima reserve voor LB.

Onze selectie ziet er dus steeds meer gebalanceerder uit, ook met de opties voorin met Rasmussen en Traoré die zowel rechtsbuiten als in de spits kunnen en onze toppers op linksbuiten, Godts met daarachter Edvardsen.

In de zomer nog een paar spelers verkopen die niet goed genoeg zijn (naast de spelers die een stap gaan maken) en vooral een hele technische en creatieve 10 halen á la Tresor. Dan kan Bounida af en toe zijn minuten pakken achter die nieuwe 10 en in nood op de flanken.

21-02-2025 10:20

Belnaarhuis +4991

Baas voegt zoveel toe in het centrum, ookal heeft hij misschien puur verdedigend een lager plafond dan Kaplan zou ik hem altijd boven Kaplan verkiezen

21-02-2025 12:36

jerryisthename +31817

Dat is een persoonlijke keuze idd.
Ik zie dus liever Kaplan op die plek.
Ik vind Baas een beetje type Blind.
Voegde veel toe, maar die zag ik ook liever op LB.

21-02-2025 12:37

Belnaarhuis +4991

Ja precies, heb dat vooral bij een baas op de LB met zijn fysiek/dynamiek dat ik hem daar liever niet heb. Als het elkaar maar aanvult komt het goed 👍👍

23-02-2025 13:06

Okocha078 +13821

https://x.com/dataref_/status/1892714361111630230?t=8F9JOd06-EvtLqdxhfnAOQ&s=19

Sutalo strijder, wat hoop ik dat we deze man kunnen behouden!

21-02-2025 10:19

Rob1976 +9498

"Deze ochtend hoorden we dat Rugani een verschrikkelijke nacht had gehad"

Wij allemaal bijna ook dankzij Rugani😂
Maar nu begrijp ik het beter waarom hij gister zo slecht was.

Echter waarom speelde Jansse gister niet gewoon als Rugani en Kaplan beide niet fris waren?

21-02-2025 10:16

steen +482

Had dan gewoon met je sterkste 11 begonnen! Dan was een verlenging niet nodig

21-02-2025 10:14

Ajax1812 +9059

T.o.v. vorige week 1 wisseling.

21-02-2025 10:15

steen +482

Ja dus een B-team. Beter met a-team beginnen.

21-02-2025 10:17

Eurysaces +29527

Vorige week hebben we niet naar voetbal gekeken, dat was in de Arena wel mogelijk. Je weet dat het B-elftal, met jongens als Klaassen en Rugani, niet kan voetballen.

21-02-2025 10:33

Rymesyt +7974

Vind ik wel lastig oordelen, want we weten niet hoe fit iedereen was. Er is een griepgolf, waardoor Brobbey niet bij de selectie zat. Je zag het aan Taylor gisteren ook, en je hoort nu dus dat er meer waren. Toen ik de opstelling zat werd ik ook niet vrolijk, dus als het rouleren was om het even met een B team uit te spelen ben ik het helemaal met je eens. Maar als het min of meer gedwongen was door gebrek aan fitheid bij veel spelers, dan snap ik het wel.

21-02-2025 10:28

jan_wolf +1250

Wordt nog een hels karwei zondag.

21-02-2025 10:12

daslogisch1 +10199

Welnee, moet te doen zijn in eigen huis.

21-02-2025 10:13

stopperspil +11176

Met 33% balbezit kun je nog scoren blijkt gelukkig

21-02-2025 10:11

C14 +22411

Uiteraard, je hebt altijd counters en individuele acties/dribbels. Was ook niet verbaasd dat Ajax alsnog won.

21-02-2025 10:36

Aegukka +699

We zijn de meeste Europese campagnes van de drie en een halve decennia dat ik Ajax kijk eruit gevlogen tegen clubs die niet zo nodig de bal hoefden te hebben, helemaal niet erg dat ons dat ook een keer lukt

21-02-2025 10:46

stopperspil +11176

Onder druk: Kaplan beter dan Rugani en vooralsnog Gaaei beter dan Rosa

21-02-2025 10:11

Robertini +39309

Ik zie liever Kaplan dan Rugani.

21-02-2025 10:03

OpaHooligan +3880

Geen probleem de Deef is goed uitgerust!

Begint de wedstrijd trouwens om 16.45 of 14.30? Ik had 14.30 in mijn hoofd, is dat gewijzigd?

21-02-2025 10:01

!AJAX1 +1108

Op Ajax.nl staat 14.30 uur!

21-02-2025 10:13

OpaHooligan +3880

Precies, maar een klein beetje meer hersteltijd zou gunstig zijn.

21-02-2025 10:13

daslogisch1 +10199

16.45 uur meen ik. Is verplaatst. En gelukkig maar, dat is nu echt wel nodig.

21-02-2025 10:13

DeWijsneus +25724

Hoe kom je erbij? Er staat overal 14:30.

21-02-2025 10:16

daslogisch1 +10199

Vreemd las toch echt 16.45 uur.

21-02-2025 10:17

OpaHooligan +3880

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar AS zit wel vaker fout, dus Ajax.nl vertrouw ik eerder.

21-02-2025 10:23

Breuk +25196

14.30 staat op ticket.

21-02-2025 10:14

Epiret +4403

Toch had ik verwacht dat dankzij de rouleer filosofie van Farioli de spelers wat beter bestand zouden zijn tegen 120 minuten voetbal. Ik vond Union de hele wedstrijd met veel meer intensiteit en energie spelen dan Ajax, ook in de verlenging. Dus een duidelijk fittere selectie.
Verder blijft het apart dat zo ongeveer de halve selectie van Ajax ziek is geweest of nog steeds. Als dat inderdaad op basis van griep is vraag ik mij af of daar vanuit medische staf over wordt nagedacht, bv door een vaccinatie advies, misschien zelfs verplichting. De consequenties van een griepepidemie kunnen op sportief en financieel gebied aanzienlijk zijn voor een club als Ajax.

21-02-2025 10:00

GlennAjax31 +3

Vaccinatie advies en verplichting? Wil je dat ze allemaal ziek worden ofzo? Echt hoe dom kun je zijn dat je nog steeds denkt dat die gifprikken werken. Gevaar voor de samenleving mensen zoals jij.

21-02-2025 10:16

GlennAjax31 +3

Een snappie noemen ze dat maar oke slapend schaapje. Meeeehhhhh

21-02-2025 10:31

Epiret +4403

Gifprikken? Haha, griepvaccinatie is zo ongeveer de meest veilige vaccinatie die er bestaat. Lui zoals jij die alleen maar uit de onderbuik kunnen reageren zonder inhoudelijke kennis zijn juist een gevaar voor de samenleving...

21-02-2025 10:35

Raoul14 +3092

Ze komen weer onder hun steen vandaan de Wappies :-)

21-02-2025 10:35

LyrischLitmanen +63

Hm, houd het bij voetbal aub, met je aatsdomme onzin. Bvd.

21-02-2025 10:36

C14 +22411

Griepprikken werken gewoon, net als corona vaccinaties. Nadeel is dat met name corona vaccinaties zeer waarschijnlijke negatieve bijwerkingen hebben.

Dus het is verre van dom, maar spelers verplichten om griepprikken te nemen zou wel absurd zijn, moet je altijd zelf over beslissen.

21-02-2025 10:40

GlennAjax31 +3

Inhoudelijke kennis delen met fluor poetsers heeft toch geen zin. Fijne dag verder.

21-02-2025 12:03

steen +482

Geloof je nog in vaccinaties? Aub niet anders verplaatst het probleem zich naar hart klachten.

21-02-2025 10:16

Ibrahimofiets +1076

'Geloof je nog in vaccinaties?' Wat is dat nou toch weer voor antwoord?

Begrijp me niet verkeerd, iedereen mag zelf beslissen wat hij wel of niet doet qua vaccinaties en waar hij of zij wel in gelooft. Maar dat vaccinaties en de werking ervan bewezen zijn staat toch wel vast. Uiteraard staat het vrij om dit niet te willen geloven maar de cijfers zijn er gewoon.

Ziektes als de pokken en rode hond komen niet of nauwelijks meer voor vanwege vaccinaties. Nu weet ik wel dat mensen die niet in vaccinaties geloven net zo makkelijk de feiten of wetenschap niet geloven, maar vaccinaties hebben al meermaals aangetoond te werken.

21-02-2025 10:27

Aegukka +699

Als er iets levensgevaarlijk ie voor je hart, vanwege de kans op ontstekingen, is het op hoge intensiteit sporten met griep (of een ander virus)

21-02-2025 10:51

OpaHooligan +3880

Verplichting zou ik echt niet doen. Ik ben niet principieel anti vax, maar het heeft ook nadelen, en als het niet per se nodig is, zeg ik niet doen.

21-02-2025 10:25

MidMid +5685

120 minuten voetbal waarvan 90 minuten met een man minder en dan schrijven dat Union fitter oogde dan Ajax....?

21-02-2025 10:28

jerryisthename +31817

Je weerspreekt jezelf.
Je vind Union fitter dan ons...zelfs in de verlenging...? 😱 No shit, Einstein...
Ajax speelde 90 min met 1 man minder en het laatste stukje met 9,5 man zelfs...😅
Veel teams hadden het niet zo lang en intensief als ons volgehouden, hoor!
Kun je nagaan hoe FIT de selectie is door de trainingen en het rouleren!

We weten niet of de selectie een griepvaccinatie heeft gehad en dan nog kun je ziek zijn van deze griep epidemie, die heel heftig was/is.
Veel mensen die normaal geen tot weinig last hebben van griep zijn er goed ziek van. Dus ja...dit is wel uitzonderlijk natuurlijk.

21-02-2025 10:29

Epiret +4403

Union was wel fitter maar niet beter. Ajax heeft het vooral op wilskracht gered....

21-02-2025 10:38

jerryisthename +31817

Nee. Ajax was en is fitter.
Union overrompelde Ajax even een kwartier. Dat wel.

21-02-2025 12:39

Wobbo +11344

We miste lengte met standaard situaties? Janse is een linker centrale verdediger en zo'n beetje de langste van allemaal. Farioli ziet ze vliegen..

21-02-2025 09:56

jerryisthename +31817

Het is maar hoe je het bekijkt.
Is zo, dat Janse lengte heeft. Klopt.
Maar laten we er maar vanuit gaan dat hij dit in de cruciale verlenging niet aandurfde met Janse op die cruciale plek - nog te onervaren en maakt soms nog grote foutjes.
Is niet erg, maar liever tegen een Heracles dan in deze hele belangrijke tussenronde van de EL.

21-02-2025 10:33

Ajax4proud +10860

Farioli wisselt al zoveel en ja ze hebben meer wedstrijden gespeeld maar daar ben je ook prof voor. Als je constant zieke en geblesseerde spelers hebt betekent dat het niveau gewoon te zwaar is.

Wel goed dat ze nu nog om 2 prijzen mee doen.

21-02-2025 09:55

Godenzoon24 +15295

Word veel vergeten in de analyses. Ook bij mezelf. Maar Kaplan mag ook benoemd worden. Want dat is toch echt wel een hele goede verdediger als hij er zin in heeft. En dat had hij gisteren!

21-02-2025 09:50

Ajax95Duivendrecht +24122

Enige wat mij hoop geeft richting zondag, is dat Go Ahead 3 dagen later een voor hen veel belangrijkere bekerwedstrijd moet spelen tegen PSV. Dus grote kans dat die zondag ook niet met hun allersterkste 11 spelen, en ze twijfelgevalletjes op de bank zetten

21-02-2025 09:49

AFCA22 +2461

Behoorlijke week voor Go Ahead inderdaad.

Ajax uit
PSV uit (Beker
PSV thuis

Haha

21-02-2025 09:51

Bram +2064

Ze gaan zich sparen voor de beker

21-02-2025 10:20

Ajax4proud +10860

Go Ahead heeft eerder thuis al gelijk gespeeld tegen Ajax. Het is een vervelende tegenstander die lekker anti voetbal gaat spelen.

Voordeel is dat Ajax thuis speelt, dat mag je niet uit handen geven. Met 100% concentratie moet je de wedstrijd gewoon kunnen winnen. Maar de bal is rond.

21-02-2025 09:58

AINIESTA +44858

Moeten we nu echt hopen dat GAE spelers gaat sparen? Jeetje.

21-02-2025 10:24

023Haarlem +3287

Wat ben ik blij dat wij Farioli hebben.
Je zal maar voor een club uit Rotterdam zijn, en van Persie voor de groep hebben staan.

21-02-2025 09:44

Ajax4proud +10860

Net als Ajax ooit Marco van Basten voor de groep heeft gehad. Feyenoord bekerde anders wel verder in de CL. Beter gewoon met Ajax bezig zijn en de koppositie behouden dan is het onmogelijke gepresteerd.

21-02-2025 09:51

023Haarlem +3287

Van Persie staat nog niet voor de groep

21-02-2025 09:55

Ajax4proud +10860

Nee, maar dat zal deze dagen wel gebeuren. Niet zo belangrijk eigenlijk..

21-02-2025 09:59

WZAWZDB33 +798

Vond Kaplan echt een lichtpuntje!

21-02-2025 09:34

Sportvolgert +40556

Zeker, wel met de kanttekening dat het puur verdedigen was, in de eredivisie wil je dat de centrale ook aan de bal wat meer kan, dan brengt baas veel meer.

21-02-2025 09:43

Godenzoon24 +15295

Kaplan is aan de bal geen Baas maar zeker niet slecht hoor!

21-02-2025 09:51

ajax4ever001 +18521

Hij zou zelf wel moeten als hij aanspraak wil maken op meer minuten is goed voor de concurrentie ook dat ze elkaar pushen te presteren

21-02-2025 09:44

mkAFCA +1338

Het is echt ongekend wat er gebeurt dit seizoen. In tegenstelling tot veel 'supporters' hier op AS, tel ik mijn zegeningen. Farioli verricht een monsterklus - enorm knap. En Kroes en Beuker boetseren stug een nieuw team en nieuwe organisatie, ondanks alle financiële beperkingen en negatieve figuren en 'journalisten' rondom onze club.

Gisteren is het bewijs dat visie en professionaliteit key zijn. Maar vooral dat een team groter is dan een stel individuen. En groter is dan azijn pissende types die het allemaal wel even weten vanachter hun toetsenbord.

21-02-2025 09:31

Kolie +43

Precies dat dus

21-02-2025 09:53

Godenzoon24 +15295

Nou dat elftal boetseren zie ik nog niet zo door Kroes. Ik zie Farioli spelers echt beter maken en in hun kracht zetten. Maar alle uitblinkers dit seizoen waren er toch al. Ik vind nog geen enkele aankoop echt een daverend succes. Daarover maak ik me toch wel zorgen! Traore speelde goed, maar heeft ook net zovaak voor ergernis gezorgd! Weghorst leuke pinchitter maar te duur. Voor de rest zie ik het nog niet in de aankopen.

21-02-2025 09:54

Polifinario +2101

De toekomst bestaat niet uit aankopen, maar uit de doorstroom van jeugd. Je ziet dat het beleid daarop is gebaseerd. Nu worden er alleen goedkopere aankopen gedaan om de periode te overbruggen tot de jeugd kan instromen.

21-02-2025 10:50

Godenzoon24 +15295

Kan niet met alleen eigen jeugd. Dat zag je gisteren nog toen Mokio verkoop omdat de onervaren Fitz zijn dag niet had en de wel ervaren Klaassen "handen" en voeten nodig had voor zichzelf.

Je hebt dus ervaring met kwaliteit nodig. Nu kopen we in de winter 2 mid twintigers die niets toevoegen maar samen weer wel een miljoen of 6 a7 kosten. Dat is weggegooid geld!

21-02-2025 14:35

AINIESTA +44858

Godts-Brobbey-Traore

Taylor-Bounida

Henderson

Hato-Baas-Sutalo-Gaaei

Pasveer

Zoiets dan maar als Hato en Sutalo fris genoeg zijn.

21-02-2025 09:30

Godenzoon24 +15295

Anders Kaplan er bij achterin. Speelde prima!

21-02-2025 09:55

AINIESTA +44858

Mag ook als Baas nog niet fit is.

21-02-2025 10:23

Wobbo +11344

Ja kan je prima mee beginnen. Als Hato te gaar is nog dan misschien iets anders proberen daar. Ik ben ook niet heel huiverig voor mega vermoeidheid tegen Go Ahead. Alleen voor Hato.

21-02-2025 09:58

Litti100 +263

Zondag 16:45? Ik dacht 14:30

21-02-2025 09:28

Sportvolgert +40556

Volgens mij ook hoor

21-02-2025 09:42

netnieuw +39

14:30 staat bij ticket in Ajax app. Gewoon weer thuis voor het avondeten.

21-02-2025 09:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.