Farioli reageert op kritiek over niet gebruiken van jeugd: 'Sommigen zijn op dit moment helaas niet fit'

door Brent Tomassen 148

Bron Persconferentie Ajax

Farioli reageert op kritiek over niet gebruiken van jeugd: 'Sommigen zijn op dit moment helaas niet fit'

door Brent Tomassen 148

Bron Persconferentie Ajax

Francesco Farioli heeft tijdens zijn persconferentie voorafgaand aan het duel met Galatasaray een inkijkje gegeven in hoe hij kijkt naar de aanstormende talenten. De Italiaan nam Jorthy Mokio en Gerald Alders op in zijn selectie voor de wedstrijd tegen Rigas FS, maar heeft ook andere talentvolle spelers in het vizier.

‘Mokio is een ander verhaal, omdat hij al een paar minuten heeft gemaakt voor ons', verduidelijkt Farioli de status van de Belg bij Ajax 1. 'Hij trainde ook al vaker met ons mee dan anderen. Gerald kwam er pas de dag voor de wedstrijd bij, nadat Devyne (Rensch, red.) wegging. Dus hij heeft maar één keer meegetraind.’

De oefenmeester heeft naast Mokio en Alders ook oog voor andere talenten, zo vertelt hij. De trainer wordt in bepaalde media verweten dat hij te weinig jeugd zou inpassen, maar dit heeft volgens Farioli een reden. ‘Over anderen: we hebben ze in het vizier. Er zijn een aantal spelers waarvan ik echt geloof dat ze ons een stap verder kunnen brengen. Maar sommigen van hen zijn op dit moment helaas niet fit. Dat is de reden dat ze geen deel uitmaken van het team.’

Verderop in het persmoment krijgt Farioli de vraag of hij nog een rechtsback aan zijn selectie wil toevoegen. ‘Daarover hebben we het al vaker gehad. Er is daar een plek op te vullen sinds het vertrek van Devyne. We kunnen daar een aantal spelers inpassen, maar dat is niet ideaal. Het zou geweldig zijn als we een vervanger kunnen aantrekken.’

Tekst gaat verder onder de foto.

Farioli reageert op kritiek over niet gebruiken van jeugd: 'Sommigen zijn op dit moment helaas niet fit'
Francesco Farioli hoopt nog altijd op een rechtsback als vervanger van Devyne Rensch.

Farioli gaat opnieuw in op situatie Regeer

Na het vertrek van Rensch naar AS Roma werd Youri Regeer teruggehaald. van FC Twente. Farioli gaf meerdere malen aan de 21-jarige niet als rechtsback te zien, maar als middenvelder. ‘Toen Youri tekende hebben we een eerste gesprek gehad, waarin ik hem uitlegde hoe we willen spelen en wat we van onze spelers verwachten.'

Tot slot gaat de coach in op de posities waar hij Regeer wel graag zou inzetten. 'Hij is een heel flexibele speler die op meerdere posities uit de voeten kan. Hij heeft op het middenveld gespeeld, op de flank en als back. Hij is dus heel veelzijdig, maar ik verwacht dat hij het best tot zijn recht zal komen als nummer acht. Maar ook als nummer zes of op andere posities kan hij bepaalde dingen toevoegen aan het team.’

Lees meer over:
Plaats reactie

A-west +5663

Cruijff had in 1987 een verdediger nodig voor de finale europacup 2. Vanwege een blessure van een van zijn spelers. Hij haalde gewoon Frank Verlaat bij het eerste. Nauwelijks gespeeld in Ajax 1. Dat deed hij gewoon. Geen ervaring had hij maar speelde prima. Farioli komt met een kletsverhaal dat spelers niet fit waren. Deels heeft hij misschien gelijk. Hij gebruikt ze gewoon te weinig. En verschuilt zich achter redenen die er niet zijn.

30-01-2025 10:16

PH2BOT +39118

.....zitten al op ruim een ton aan salaris per jaar ....maar zijn niet fit. Ajax...van topclub naar ToBclub .

29-01-2025 22:34

Rockanje23 +36546

“En de meesten zijn gewoon niet goed genoeg”

29-01-2025 21:42

Ajacider +4745

Uit Rigas en thuis Telstar. Farioli stelt ondanks zijn voorkeur voor rouleren de sterkste basis 11 op. Podia waarop je echt wel een talent kan laten debuteren of invallen. Of spelen met Ramaj.

Het is een prestatietrainer pur sang. Het voorbeeld van dat een trainer veelal een passant is. Ik heb veel respect voor zijn volhardendheid en geloof en durf in eigen beslissingen. Maar qua voetbalfilosofie is het geen Ajax trainer. Gelukkig hebben we daar dan ook niet de selectie voor. Dat kan dit seizoen nog wel eens de sleutel zijn voor succes.

29-01-2025 21:05

LouisVonGoal +2866

Voor dit seizoen, zeer effectief. Maar na dit seizoen graag spullen pakken en wegwezen! We willen ook jeugd zien. Dat onzin over niet fit zijn. Als het aan hem ligt spelen alleen ervaren rotten.

29-01-2025 21:25

Babangida83 +23628

Dat ze niet fit zouden zijn, lijkt me een te makkelijk excuus. Of Jong Ajax is wel heel amateuristisch bezig. Alders is kennelijk wèl fit toevallig en de rest niet. Dat lijkt me sterk.

29-01-2025 20:06

JohnDylan +21029

De enige speler waar dit volgens mij op kan slaan is Bouwman. De rest is nauwelijks geblesseerd geweest of komt nog niet in aanmerking voor het eerste.

29-01-2025 20:21

Ron6 +3450

Precies, pure bullshit

29-01-2025 20:28

Babangida83 +23628

Ik denk dat hij Farioli -fit bedoelt. Maar dat kun je niet eisen van die jongens, als ze een andere trainer hebben. Bovendien gaat het primair niet om hele wedstrijden, maar om 'snuffelstages'

29-01-2025 20:42

JohnDylan +21029

Als hij dat bedoeld is dat inderdaad vreemd om dat van talenten te vragen. Daarvoor moet je ze juist naar het eerste halen.

29-01-2025 20:43

ijzerchef +2963

Als je in de top 3 wilt eindigen is de maatstaaf Taylor, Timber, Hwang, Tillman. Spelers met veel werkvermogen maar ook behoorlijk technisch vaardig en intelligent. Als je accepteert dat ze minder werk verrichten dan moeten ze Neymar-achtige kwaliteiten hebben. Dus als ze niet Farioli-fit zijn en geen Neymar achtige techniek hebben, dan zijn ze simpel weg niet goed genoeg.

30-01-2025 07:34

Babangida83 +23628

Die jongens werken gewoon hard genoeg, hoor. Dat is echt het probleem niet. Althans, dat besef zal wel moeten komen inderdaad. Dat is leren professional te worden. En onder Farioli trainen, helpt bij die bewustwording. Ze kunnen het in ieder geval wel. Dus fit zijn ze gewoon.

30-01-2025 12:33

TheSpecialOne +8585

De spelers zijn niet fit. Het inmiddels gebruikelijke mantra van Farioli.
Als ik iets verkloot op het werk dan ga ik voortaan ook tegen mijn leidinggevende zeggen dat ik niet ''fit'' was.

29-01-2025 19:46

BillSplate +9628

Ik hoop dat ze daar genoegen mee nemen.

29-01-2025 20:15

TheSpecialOne +8585

Bij Ajax nemen ze daar wel genoegen mee. Haha.

29-01-2025 20:22

komopajax777 +12944

Het is een onzinnig verwijt als zou Farioli geen kansen geven aan de jeugd.Hij heeft Baas laten doorbreken en Fitz-Jim.En ook Godts is nu doorgebroken.Meermaals hebben ook andere
jeugdspelers meegetraind of op de bank gezeten.Als een speler goed genoeg is krijgt hij echt wel kansen.Farioli maakt spelers ook beduidend beter.Ook het verwijt dat Brobbey zijn vorm mist door Farioli is enorme onzin.Hij verdient een godsvermogen en mist de beste kansen in de wedstrijd.Hij legt zijn lot in handen van God zegt hij ,maar hij heeft nog steeds niet door dat hij het zelf moet doen en dus moet vertrouwen in zichzelf!

29-01-2025 19:26

DeKenner +9134

Hmja ik zou het graag met je eens zijn, maar van de drie voorbeelden die je noemt is er maar eentje passend: Baas. Want op linksbuiten heeft hij simpelweg geen andere opties dan Godts…

En Fitz-Jim is ook meer toeval dan wijsheid, want die mocht in eerste instantie nog weg van de trainer. Maar ik denk dat Farioli in de zomer flink is geschrokken van het niveau van zijn overige middenvelders. Dat noem ik dus niet bewust kansen geven aan de jeugd.

Kansen geven aan de jeugd zou zijn als hij Faberski een keer minuten gaf. Of Alders al eerder doorschoof. Of Mokio een keer liet starten tegen een laaggeklasseerde ploeg. Etcetera. Als je volgend jaar het seizoen wil beginnen met meerdere van dit soort jeugdspelers vast in de selectie, dan moet je ze nu al beginnen te testen waar de wedstrijd het toelaat.

29-01-2025 21:04

Craain +4894

Ik heb Alders en Mokio gezien, qua verdedigende werk nog steeds kinderlijke fouten ongelooflijk... Ze zijn nog lang niet klaar voor. Alders was iedereen na Jong PSV zo lovend terwijl hjj week later tegen Telstar heel duidelijk heeft aangetoond dat hij nog lang niet klaar voor is.

Kijk voorbeeld 2e doelpunt van Telstar.. 1 tegen 1 duels liet Alsers voortdurend 2 meter ruimte zonder in te grijpen... Daarna gaf deze tegenstander de bal aan zijn medespeler... Vervolgens liep deze tegenstander de 16e gebied van Ajax in... Alders liep totaal niet mee met deze tegenstander... Echt kinderlijk hoor.

29-01-2025 17:38

Turbo +41325

Jeugdspelers hoeven niet foutloos te zijn. Als je Gaaei langs deze zelfde meetlat legt had ie hier al niet meer gespeeld.

Talenten hoeven niet wekelijks constant te zijn of uit te blinken om bij Ajax 1 betrokken te worden.

29-01-2025 17:55

Craain +4894

Ik heb het niet over een wedstrijd maar meerdere wedstrijden.. ik zie ze nog steeds kinderlijke fouten maken, voornamelijk verdedigende werk. Totaal geen werkethiek, zonder de bal, gezien. Als ze eenmaal in balbezit zijn dan hebben ze er zin in... Maar toch veel fouten zien maken vooral kiezen van positie en nauwkeurig voetballen.

29-01-2025 19:17

JohnDylan +21029

Alders en Mokio een gebrek aan werethiek zonder de bal te verwijten is absurd. Mokio maakt juist te veel meters zonder de bal in plaats van te weing (Mokio heeft als middenvelder geen idee waar hij moet staan en probeert dat goed te maken door heel veel meters te maken) en Alders is in de omschakeling bij balverlies juist erg goed.

29-01-2025 20:23

TheSpecialOne +8585

Ik begin me steeds meer af te vragen wat er ''mist'' in de jeugdopleiding van Ajax als spelers volgens jou niet eens de basics van het voetbal beheersen en ook niet fit zijn.
Trainingen bij Ajax lijken wel op bezigheidstherapie in plaats van een middel om elke dag beter te worden.

29-01-2025 18:31

Craain +4894

Ik vind dat ze in de jeugd, bij bovenbouw, al mee moeten beginnen met werkethiek, verdedigende werk, conditie, uithoudingsvermogen en mentaliteit moeten werken.

Kijk maar naar Rensch en Taylor. Toen ze in de basis mochten starten bij Ajax zag ik ze al nog lang niet klaar voor waren. En dat kan echt niet. Dat moet al in de jeugd mee beginnen.

Ik ben wel eens op de Toekomst geweest, niet veel, maar heb ze gezien... Veelal met de bal oefeningen doen, veel op technisch. Verdedigende werk, conditie, heb ik niet veel gezien.

Tegenwoordig moet je een goede conditie hebben en is totaal niet te vergelijken met vroeger... Zeg het maar Sneijder / van der Vaart die wandelen heel veel tot ze de bal kregen.. dan doen ze er wat mee..

Veel met de bal oefenen mag van mij veel minder aandacht aan besteden. Het moet vooral in de wedstrijden doen en je in je zich te hebben. 40% van de training met de bal, 30% verdedigende werk en de rest conditie, uithoudingsvermogen en mentale training zijn echt voldoende.

Kijk maar naar de legers... Ze trainen heel vroeg op mentale weerbaarheid, uithoudingsvermogen... Ze ontwikkelen zich in een uitstekende conditie en mentale weerbaarheid. Dat kan wel...

Rensch die vaak heel slap verdedigd... Pfff het kan echt niet...

29-01-2025 19:21

TheSpecialOne +8585

Nou, Ik zag anders dat Ajax in deze wedstrijd op technisch gebied volledig werd overvleugeld door Barcelona. Volgens mij is het en...en, en niet of...of.
In Spanje begint men al op vroege leeftijd in de opleiding te trainen op techniek, tactiek, conditie, lichaamskracht en mentale weerbaarheid. Daar legt men op al deze aspecten evenveel nadruk. Zonder beheersing van al deze aspecten heb je niets te zoeken in het huidige topvoetbal.

29-01-2025 19:37

Babangida83 +23628

Wij beginnen daar in de onderbouw al mee. Met discipline ook. Kindertjes die herhaaldelijk te laat komen, die worden een team lager gezet.

29-01-2025 20:07

TheSpecialOne +8585

Maar waarom zie ik dat niet terug wanneer ze in Ajax-1 terechtkomen?

29-01-2025 20:23

Craain +4894

Barcelona kan kopen wat ie wil en dat kan bij Ajax niet. Barcelona kan de spelere langer bij elkaar houden en Ajax niet. Het heeft met salaris te maken.

Dan moet Ajax wel werken aan uithoudingsvermogen, werkethiek, conditie en mentale weerbaarheid.

29-01-2025 23:13

Craain +4894

Het gaat om dat iedereen deze spelers ophemelt... Terwijl ze nog lang niet klaar voor zijn.

29-01-2025 23:20

Sportvolgert +39005

Joh heb je gaei zien verdedigen dan? Zeker niet beter, en een fout maken mag he, daar leer je van. Je moet spelers wel gewoon een keer voor de leeuwen gooien en ze de kans geven

29-01-2025 19:12

Craain +4894

Fouten mag... Maar ze zijn heel veel getraind en spelen heel veel wedstrijden.... Veel meer dan wij.... Kinderlijke fouten accepteer ik totaal niet... Rensch maakte heel veel fouten... Vaak kinderlijk...

29-01-2025 19:26

Professor +10954

Het niet meelopen of kort dekken van een tegenstander is echt des Ajax.
Dat doet helaas bijna niemand goed bij zowel jong als Ajax 1.

29-01-2025 20:39

Kreugerrand +371

Rensch , Baas, Hato, FitzJim, Taylor , Brobbey , Godts komen allemaal uit de jeugd al is Godts in mindere maten , maar zijn 7 spelers !

Welke club heeft 7 eigen jeugdspelers in de basis in de top en internationaal ?

Speel minuten voor Janse , Mokio, Bouwman , Rasmussen, Banel !

29-01-2025 17:34

mokumajax87 +222

Rasmussen en Banel????? Heb veel duizend keer liever faberski of bounida.

29-01-2025 20:00

Kreugerrand +371

het gaat over eigen jeugd doorgebroken naar het 1e de rest komt vanzelf

30-01-2025 15:12

Nr.10 +109366

Je speelt al het hele seizoen met 6-7 jonge, zelfopgeleide spelers in de basis, dus waar de fuck hebben we het over?

Rensch, Baas, Hato, Fitz Jim, Taylor, Brobbey, Godts.
Drie daarvan speelden voor de zomer nog bij de middenmoot Eredivisie of in de KKD.

29-01-2025 17:22

Danielson +48762

Waar heeft Falentijn het over bedoel je...
Hij kwam met dit lulverhaal.

29-01-2025 18:21

Nr.10 +109366

Fair enough

29-01-2025 18:45

Slang3 +45291

feiten zijn dat Farioli maar 1 jeugdspeler zijn prof debuut heeft laten maken. Alleen Steijn deed dit slechter in de afgelopen 20+ jaar

29-01-2025 16:58

AjaxAmsterdamnn +4101

Maar wel Fitz-Jim ingepast, Baas. Bouwman in de voorbereiding in de zomer, Janse ook. Banel en Rasmussen gebruikt (al dan niet noodgedwongen). Mokio een paar min gegeven. Nee het is niet ideaal, maar er zijn nou ook niet echt talenten die mega op de deur kloppen toch? Denk dat als bijv een frenkie in jong had gelopen, dat hij allang basisspeler was geworden (obvious voorbeeld natuurlijk maar je snapt wat ik bedoel).

29-01-2025 17:12

Slang3 +45291

Frenkie liep er onder Bosz ook. Maar kreeg pas minuten omdat Keizer het aan durfde en niet naar excuses zocht. Hij werd niet ineens 10x beter in de zomer dat Bosz vertrok.

29-01-2025 17:26

AjaxAmsterdamnn +4101

Ik heb het toch ook niet over Bosz..?

29-01-2025 17:36

trodat4030 +95424

Heeft 11 optredens in Ajax 1 gemaakt onder Bosz.

29-01-2025 17:36

Slang3 +45291

je hebt het over Frenkie, die pas doorbrak omdat hij veel minuten kreeg. Hij was er daarvoor al. Zo is dat ook met de jeugd nu. Ze zijn er al, maar krijgen geen minuten. Dan kan je niet doorbreken.

29-01-2025 17:41

AjaxAmsterdamnn +4101

Frenkie speelde de hele KKD overhoop, samen met vd Beek en Nouri zaten er insane wedstrijden met 7-0 enzo bij. Geen enkele speler van Jong Ajax laat nu dat niveau zien en dus verdienen ze het niet om koste wat het kost bij Ajax 1 gehaald te moeten worden.
In mijn ogen is Steur de enige die overeind zou blijven met een invalbeurt oid. de rest is echt nog te grillig. Heel misschien Alders? die zou ik ook voor de leeuwen gooien in een invalbeurt om te kijken hoe het gaat. Vorige Europese wedstrijd had dat gewoon moeten gebeuren ipv Fitz op RB, maar hij had pas 1x meegetraind dus snap dat dan enigszins ook wel dat Farioli niet voor hem koos.

29-01-2025 17:47

Babangida83 +23628

@Slang, Frenkie is voor mij juist het voorbeeld van hoe het ook kan. Hij kreeg onder Bosz namelijk vaak minuten als invaller. Het seizoen erop werd hij basisspeler daardoor. Je kunt zeggen dat het nog te lang duurde, maar opzich is het wel een logisch traject.

29-01-2025 20:12

Babangida83 +23628

@AjaxAmsterdam, je vergelijkt Frenkie van 20 jaar met jongens van 18.

29-01-2025 20:14

JohnDylan +21029

Frenkie heeft 248 speelminuten van Bosz gekregen waarvan 77 tegen een amateurclub en een Eerste Divisie club in de beker.

29-01-2025 20:29

AjaxAmsterdamnn +4101

@babangida, ik bedoel gewoon dat als Frenkie NU in jong ajax had gespeeld, dat Farioli hem dan 90% zeker ook gebruikt had. Maar er speelt nu geen Frenkie in Jong Ajax, dus wie zou Farioli in godsnaam moeten gebruiken uit Jong. Ja, nu Alders misschien een paar min om te testen, Steur? Faberski de laatste 10 min?
Meestal gebeurd dat sowieso pas na de winterstop om ze voor te bereiden op het nieuwe seizoen, waar ze dan vanaf begin af aan mee kunnen doen met de A-selectie.

30-01-2025 11:00

Haarlemmer +20375

Janse en Mokio zijn er al 2 toch?

29-01-2025 17:17

Slang3 +45291

Mokio die meerdere wedstrijden voor Gent speelde?

29-01-2025 17:24

MarcoB1971 +4725

Ik denk dat veel mensen hier een probleem hebben dat hij steeds. Rasmussen een kans geeft en niet faberski. Verder snap ik Farioli wel maar niet wat betreft Rasmussen

29-01-2025 18:00

BobaAjax +701

Dit zou kunnen gaan over :

Bouwman. Die is al een tijd niet fit . Wordt volgend mij gezien s een groot talent.

Faberski heeft er heel dichtbij gezeten, na een aantal goede wedstrijden in jong alleen raakte toen licht geblesseerd.

Konadu: al langer niet fit.

29-01-2025 16:52

Breuk +24580

Van Axel Dongen

29-01-2025 16:55

Haarlemmer +20375

Nooit fit

29-01-2025 17:18

AFCACruijff14 +158822

Axel moet je gewoon afscheid van proberen te nemen.

29-01-2025 17:20

Breuk +24580

Of zijn salaris fors terug schroeven

29-01-2025 19:29

Patrick1967 +1116

Wat we nu in de selectie hebben is ook zeer matig. Dan zie ik liever spelers van JA erbij komen. Spelers als Boomen, Wijndal, Tahirovic op een bijveld zetten.

29-01-2025 16:49

Tommyshelby +126183

Laten we in ieder geval beginnen met Branco en Wijndal op de tribune te zetten. Hun lat ligt zo laag, dat een jeugdspeler dat ook wel kan invullen. Ze houden een plek op de bank bezet.
(Dit geldt eigenlijk ook voor Rasmussen. Onze witte vlag.)

En in deze twee zit geen potentie en qua compatibiliteit met Ajax-spel is het al helemaal een ramp. Dus ook geen toekomst. Jammer dat Mannsverk niet is gebleven. Met hem en Mokio had je op zich wel aardige back-ups.

29-01-2025 16:44

ajaxfan83 +3110

Ik noem even een voorbeeld, Bosz haalde een speler uit jong psv naar het eerste en zette hem op de back positie , terwijl hij nog geen minuut had meegedaan had van wat ik begreep. Farioli had dat ook gewoon kunnen doen met Alders ipv Kian daar neer te zetten in Riga, vandaar die kritiek , hetzelfde geldt voor faberski, Traore is de laatste tijd echt zo slecht , geef faberski dan speeltijd al is het iedere wedstrijd 15 minuten zodat hij kan wennen

29-01-2025 16:29

caspervans +5334

Ik ben heel benieuwd wie dat dan is. Naar mijn idee gebruikt Bosz namelijk relatief weinig jeugd. Daarbij is Alders ook echt nog heel erg jong en heeft 'ie nog amper meegetraind met Ajax 1.

Wel mee eens dat er wat vaker een jonge jongen mag invallen, maar dan wel alleen bij een stand die het toelaat. Resultaten zijn dit seizoen echt nog even heilig, want we moeten gewoon de CL halen.

29-01-2025 16:39

ajaxfan83 +3110

Wessel kuhn , of hoe hij ook heet, die werd er gewoon in gezet , en dat waren ook zijn eerste minuten voor psv

29-01-2025 16:47

caspervans +5334

Check, al was dat maar een kwartier. Verder worden er daar toch gewoon vooral de ervaren spelers gebruikt. Kijk maar naar het middenveld. Daar lopen een paar hele talentvolle middenvelders bij, maar die worden er ook zelden tot niet bij gehaald.

29-01-2025 16:56

KingJames23 +11373

En het grootste talent van de lampies Tygo Land die krijgt geen kans van Bosz.

29-01-2025 17:35

Babangida83 +23628

@caspervans, het hoeft ook niet langer te zijn dan een kwartier. Meedoen is belangrijker dan winnen op dat moment voor die jongens. Al blijft het betaald voetbal natuurlijk. Dus we eisen wel veel, maar oordelen daar niet op.

29-01-2025 20:18

mickey2602 +4669

je haalt dat voorbeeld aan van de wedstrijd tegen Riga,dat Alders rechtsback kon ipv Fitz-Jim. Daar verwonderde ik me toen al zo over,Farioli die aangeeft graag een echte rechtsback te willen hebben en vervolgens Kian op die positie neerzet. Terwijl zoals je al zegt Alders ook ingezet kon worden.

29-01-2025 17:30

Babangida83 +23628

En vervolgens klagen dat hij een rechtsback wil. Tja, je hebt er eentje, maar die gebruik je dus niet.

29-01-2025 20:19

Turbo +41325

Beetje een ontwijkend antwoord natuurlijk. Dit speelt al maanden. Farioli legt een té grote nadruk op ervaring en (schijn)zekerheid. En gebruikt z'n rotatieminuten om miskopen en Ajax-onwaardige tussen-wal-en-schip spelers tevreden te houden. Dat zijn beide gegronde kritiekpunten. Daar zal ie aan moeten werken, want een Ajax trainer die de opleiding als bijzaak beschouwd is niet houdbaar. Gewoon een - tamelijk urgent - verbeterpunt.

29-01-2025 16:25

caspervans +5334

Maar, denk je niet dat dat verstandig is? Onze selectie is niet in balans, maar er loopt op dit moment in Jong Ajax nog niet perse iemand rond die echt al helemaal klaar is voor Ajax 1.

29-01-2025 16:40

Patrick1967 +1116

Daar kom je achter door het te doen. Mazraoui is het voorbeeld van een redelijk onopvallende JA speler die meteen kon aanhaken in het eerste.

29-01-2025 16:47

JohnDylan +21029

Liever een talent wat niet helemaal klaar is dan een speler die helemaal niet klaar is.

29-01-2025 16:55

caspervans +5334

Was wel 20 toen 'ie zijn debuut maakte en meer volwassen dan een Alders bijvoorbeeld nu is. Haalde toen ook al een redelijk constant niveau bij Jong Ajax.

29-01-2025 16:57

driehoekjes +3212

Farioli-fit wel te verstaan

29-01-2025 16:17

GNBL +89440 moderator

Het is natuurlijk totale onzin dat Farioli de jeugd geen kans geeft. Mensen zijn hier vaak niet redelijk; ze roepen al snel om kansen voor spelers zoals Faberski en Bounida, terwijl ze nog geen handjevol goede wedstrijden in Jong Ajax hebben gespeeld en dit pas hun eerste seizoen in het seniorenvoetbal is. Aan het begin van het seizoen mochten Baas en FJ in principe vertrekken van Ajax en Farioli. Farioli heeft ze toen een kans gegeven en zijn mening over die spelers bijgesteld, waardoor ze mochten blijven. Baas is nu 1e keus een op LCV en FJ krijgt de laatste weken ook de voorkeur boven Klaassen.

29-01-2025 16:14

caspervans +5334

Dit. Het is natuurlijk super leuk als er grote talenten mee doen en minuten krijgen bij Ajax 1, maar daar moet je ook de situatie voor hebben. Als er een stabiel elftal staat, kun je dit soort jongens laten proeven van het echte werk. Maar in onze huidige situatie, hebben we spelers nodig die er nu staan.

En dan is een Rasmussen t.o.v. een Faberski helaas een 'logischere' keuze. We voetballen nog niet heel denderend en zijn nog te kwetsbaar op momenten. Dan heb je meer aan een iets volwassenere speler dan aan een jonge jongen, die ook in de KKD laat zien dat 'ie echt nog moet groeien. Wat uiteraard ook geen schande is. Maar we moeten niet verwachten dat een trainer, die een elftal aan het opbouwen is vanuit het puin, moeiteloos het ene na het andere jonge talent de kans kan geven.

29-01-2025 16:35

Babangida83 +23628

Je kunt Jong Ajax ook gewoon overslaan, he. Dat is ook een mogelijkheid. Jong Ajax is geen doel opzich. Als jij Rasmussen opstelt, dan kun je moeilijk Faberski uitleggen waarom hij geen minuten krijgt. En dat terwijl zijn potentie nog veel groter is.

29-01-2025 20:20

Wobbo +10721

Farioli minacht het publiek met zijn opstellingen die vaak niet de beste 11 zijn. Hij denkt dat wij dom zijn en hij liegt de boel bij elkaar.

29-01-2025 16:11

manvanglas +1336

Precies! En de Telegraaf spreekt de waarheid!! Febo-boys for TD and President!!!

En dan nu serieus:
Ik geloof toch echt dat Farioli duidelijk zijn methode en zienswijze op het beleid heeft toegelicht, slechts zo'n 80 keer ofzo. Daar kan je het mee eens zijn, of totaal niet. Dat is een ander verhaal.

29-01-2025 16:15

GNBL +89440 moderator

Mooi dat jij als supporter denkt beter te weten wat de beste elf is dan Farioli.

29-01-2025 16:16

Wobbo +10721

Iedereen weet wat de beste 11 is min of meer bij Ajax.

29-01-2025 16:21

MidMid +5618

Maar we weten niet het met de spelers gesteld staat, of ze fysiek helemaal in orde zijn. Farioli weet dat wel. Je ziet bij andere teams in Nederland en Europa heel veel overbelasting. Bij Ajax valt dat mee, mede door de werkwijze van Farioli. Gaat het een keer mis door niet altijd met de sterkste elf te starten? Vast wel. Maar het levert waarschijnlijk meer op dan niet.

29-01-2025 16:26

Padras +27

Als we de onderbuik van de supporters hadden gevolgd, wat betreft de opstelling van Ajax, hadden we nu niet 2de gestaan. Volgens mij heeft de trainer het gelijk aan zijn zijde.

29-01-2025 16:26

caspervans +5334

Vertel, ik ben heel erg benieuwd namelijk. Je zal waarschijnlijk zeggen Godts, Brobbey en Traoré voorin? En Fitz-Jim, Taylor en Henderson op het middenveld? En Hato, Baas, Sutalo en Gaaei achterin?

Vergeten hoe Godts en Traoré de laatste tijd spelen? De tel kwijtgeraakt bij de vele goals van Brobbey of z'n vele ondergane overtredingen...? Of hoe Fitz-Jim wel veel betrokken was tegen Rigas, maar tegelijkertijd heel wat fouten maakte en 2 kansen liet liggen?

29-01-2025 16:42

Patrick1967 +1116

@GNBL,

Dat is natuurlijk een onzinreactie.

Iedereen hier geeft aan de lopende band hun favoriete spelers en opstelling. Als we jouw redenering volgen dan zou niemand recht van spreken hebben.

Vind het wel opmerkelijk dat dit komt van een moderator op een website die vooral bestaat bij de gratie van meningen van supporters.

29-01-2025 16:43

Wobbo +10721

Gast hij laat zo vaak spelers staan die het slechtste van het veld zijn, om vervolgens de beste spelers te vervangen voor brandhout spelers als Van den Boomen en Rasmussen. Het is gewoon een omhooggevallen keeperstrainer die totaal niet bij Ajax hoort. Het is niet om aan te gluren. Hij weet niets van de club af. Maar we staan wel 2e hoor hee. Nou nou. We zijn ineens als supporter ook gedegradeerd naar het niveau van Feyenoord en PSV dat het ons niet meer uitmaakt hoe we winnen als we maar winnen. Dat is toch niet des Ajax?

Als Kroes Farioli vandaag nog op straat zet hang ik de vlag uit.

29-01-2025 16:45

ajaxfan1972 +2442

Nou nee hoor ik zie hier vaak opstellingen met brobbey dr in voorbij komen dan ga je niet voor de beste 11 maar blind voor opgehyped ajax dna
En met de huidige jeugd alders miss langzaam brengen idd verder is er op dit moment (nog) niemand goed genoeg

29-01-2025 16:47

Wobbo +10721

Ik denk in een voetballend Ajax systeem dat Brobbey de beste spits is. Als je met Weghorst of Akpom in de spits gaat spelen dan heb je voetballend niet zo heel veel aan die 2. Brobbey is ook geen geweldenaar maar wel erg sterk om de bal vast te houden. En ik weet niet wat Farioli heeft gedaan maar Brobbey had vorig seizoen 18 goals en een aantal assists op zijn naam staan wat best ok is.

Weghorst is ok als je met veel voorzetten kan komen en het vijandelijk doelgebied kan omsingelen en voor Akpom geld hetzelfde.

Een Ajax trainer had allang afscheid genomen van spelers als Van den Boomen, Gaaei, Tahirovic, Wijndal. Ze naar een andere kleedkamer gestuurd en die plekken opgevuld met Jong Ajax en O19 spelers.

29-01-2025 16:57

Padras +27

Man, man, omhooggevallen keeperstrainer. Werk jij bij de telegraaf? Als je dit jaar niet tevreden bent met een tweede plaats dan snap je er echt helemaal niks van.

29-01-2025 16:57

Wobbo +10721

Nou precies dat is denk ik de beste 11. En dan heb je wat spelers die wel ok zijn om zo nu en dan te rouleren met Sutalo, Kaplan, Akpom, Weghorst en in mindere mate Klaassen en Berghuis. Dan heb je met de reserve keeper 18 spelers en de overige 6 selectiespelers moet je dan uit Jong Ajax en O19 halen.

29-01-2025 17:03

Wobbo +10721

Het is een omhooggevallen keeperstrainer die onzin uitkraamt, niet weet wat voor een club Ajax is, wat de cultuur van Ajax is en het publiek minacht. De club moet opnieuw opgebouwd worden. Dat doe je niet met een stel catennacio Italianen die niets met de Nederlandse voetbalcultuur hebben.

Maar goed jij bent niet de enige die de voetbalcultuur van Ajax verloochend, ook jij bent afgezakt naar het niveau van de gemiddelde Feyenoord en PSV supporter. "Maakt niet uit hoe we winnen als ik maar op maandagochtend mijn collega's kan uitlachen!"

29-01-2025 17:06

mickey2602 +4669

@Wobbo,En ik weet niet wat Farioli heeft gedaan maar Brobbey had vorig seizoen 18 goals en een aantal assists op zijn naam staan wat best ok is. Misschien dat het niet aan Farioli ligt maar aan Brobbey zelf? Voorbeeld,Brobbey was eerste spits en Haller komt erbij,vervolgens vertrekt Brobbey transfervrij. Vorig seizoen,Brobbey eerste spits en Akpom 2e spits,is in feite duidelijkheid wat hij dit seizoen minder heeft maar alsnog wist hij dat hij in principe alles zou spelen. Dit seizoen hebben we naast Brobbey 2 spitsen en ineens levert ie niet meer(in de vorm van goals bedoel ik dan). Misschien kan Brobbey moeilijk omgaan met concurrentie??
Daarbij een volgend voorbeeld,Brobbey wordt gebruikt als aanspeelpunt,een aanspeelpunt die constant met zijn rug tegen de tegenstander hangt om er dan proberen voorbij te komen. 9 van de 10x dat hij dit doet laat hij zich vallen alhoewel hij nu toch wel een keer moet weten dat met name in de eredivisie daar geen scheidsrechter voor fluit. Maar hij blijft dat maar doen. Ik denk dat het voor een groot deel aan Brobbey zelf ligt.

29-01-2025 17:40

Knalpot +3596

Het is dat of elke week uitgelachten te worden door je collega's maar dat snappen jij en velen niet.

29-01-2025 17:41

Padras +27

@Wobbo Je bent in een jaar tijd van het lachertje in de eredivisie in de tot nog toe lachende derde van de eredivisie verandert. Als dan het enige wat je daar tegenspreekt is door te raaskalken over catennacio (kijk voor mijn plezier nog een keer wat oude beelden van Sacchi zijn teams) dan kan ik je gewoon niet serieus nemen.

29-01-2025 17:52

Wobbo +10721

Ik overdrijf een beetje maar de club moet opnieuw opgebouwd worden. Ik vind Farioli in helemaal niets een Ajax trainer. Ja hij weet dat je 433 moet spelen als je bij Ajax wilt werken maar dan is het ook wel. Dus wat mij betreft wieberen met die luchtfietser en Michael Reiziger voor de groep zetten.

29-01-2025 18:00

Suk Hyun-Jun +6279

@Wobbo

Jij bent exact het type xenofoob waar Menno Pot en Pierre van Hooijdonk het de afgelopen dagen over hadden. "een stel catenaccio Italianen"

Zonder die Italiaan hadden we nu hoogstwaarschijnlijk niet op plek 2 gestaan. En nee, de meeste wedstrijden zijn niet zo vermakelijk vergeleken met Ajax - Lyon in 2017 en het seizoen 2018/19, maar dat kun je simpelweg ook niet verwachten wanneer onze volledig incompetente technisch directeur, blaaskaak Alex Kroes, de trainer in zijn hemd zet door hem op te zadelen met een gemankeerde selectie. Hoe kun je tiki-taka voetbal verwachten wanneer je selectie voor de zomer al uit balans is en je TD diezelfde selectie doodleuk verder verzwakt?

Met een gemankeerde selectie, een incompetente technisch directeur en een overvolle speelkalender heeft het behalen van punten prioriteit, ongeacht met welke speelwijze dat is en hoe vaak er ook gerouleerd word. Als je aan het einde van de rit minimaal 2de word met saai voetbal dan kwalificeer je je voor de Champions League voor 25/26 en dan kun je - wanneer je Kroes hebt vervangen met een kundige TD - met de inkomsten van die kwalificatie je selectie versterken en dan kun je volgend seizoen met betere spelers attractiever voetbal spelen.

Als jij denkt dat je met 1 grillige, jonge linksbuiten, 1 grillige rechtsbuiten en een enorm gebrek aan creativiteit op het middenveld constant vermakelijk en dominant voetbal op de mat kan leggen, of dat jij dat als supporter denkt te kunnen eisen, dan heb je - en dat zeg ik met alle respect - het verstandelijk vermogen van een peulvrucht. Dan snap je er gewoon niet zoveel van.

29-01-2025 18:12

r9killer +128

Hij heeft ons ingesmeerd met met z’n mooie praatjes maar nu zie je dat die kei hard liegt

29-01-2025 16:09

MichelBoerebach +28727

Hij is glad. Dat zeker. En hij heeft een heel conservatieve kijk op het spelletje. En er is nooit iemand fit genoeg.

29-01-2025 16:14

driehoekjes +3212

Bij 3-0 voor kun je gerust jeugd brengen. Probleem is alleen dat we nooit met 3-0 voor staan

29-01-2025 16:07

AFCAjaxJP9 +1266

Klopt helemaal!
ik heb het ook al een keer gezegd, maar helaas staan we nooit 30min voor tijd met 3-0 voor!

29-01-2025 16:17

driehoekjes +3212

Komt wel weer

29-01-2025 16:18

AFCAjaxJP9 +1266

Geduld hebben, net als alle talenten!

29-01-2025 16:19

caspervans +5334

Haha, maar exact dit hoor. We hebben nu gewoon resultaten nodig en daar gaat een jonge jongen meestal niet bij helpen. En de basiskwaliteit is gewoon ondermaats, want veel spelers presteren te weinig.

29-01-2025 16:43

C14 +22083

Niet fit? Hele eerste seizoenshelft was de hele basis van Jong Ajax volgens mij gewoon fit.

29-01-2025 16:06

driehoekjes +3212

Regeer op 8, FJ op 6, dan komt er meer voetbal!

29-01-2025 16:04

C14 +22083

Dat zeker, alleen is Regeer net iets teveel een type Taylor. Één van die twee zou je dan eigenlijk moeten vervangen door een heel creatieve, handige, creatief passende speler.

Zoals Nouri-Van de Beek toentertijd.

29-01-2025 16:08

driehoekjes +3212

Regeer ipv Klaassen is al stap in goede richting

29-01-2025 16:10

JohnDylan +21029

Inderdaad, Taylor (als linkshalf) en Regeer (als rechtshalf) komen het beste tot hun recht ter ondersteuning (als verbindingsspelers) van een creatieve aanvallende middenvelder maar zoals driekhoekje al aangeeft is Regeer als vervanger van Klaassen (en Fitz-Jim als vervanger van Henderson) qua voetbal al een grote stap vooruit.

29-01-2025 16:21

Torman +1943

Niet fit zegt ie 🤣🤣🤣🤣

29-01-2025 16:00

JoeBlow +8060

Hij ziet Regeer dus voornamelijk als opvolger van Taylor.

29-01-2025 15:53

Slang3 +45291

Dat gaat hij nooit kunnen. Regeerde scoorde de afgelopen 2 seizoen maar 3x ofzo, Taylor scoorde er bijna 20

29-01-2025 15:54

C14 +22083

Dat zegt niet zoveel, Regeer heeft nooit in die rol gespeeld, en niet in dit Ajax met die tactiek.

Maar ik geloof niet dat hij die rol gelijkwaardig of beter dan Taylor zal kunnen invullen. Hoeft ook niet per se, als die andere half dan maar wel echt goed is, en creatief, en een veel beter voetballende 6.

29-01-2025 16:09

Don.O +103

Er loopt er geen één voor Ajax één

29-01-2025 15:51

C14 +22083

Er lopen er meerdere die meteen of heel rap beter zouden zijn dan menig speler in de selectie.

29-01-2025 16:10

Ajaxsupporter02 +13216

Echt he. Die onderschatting van de jeugd van velen hier is irritant.

29-01-2025 16:33

Knalpot +3596

De overschatting ook. Voor het begin van het seizoen was het volgens die kenner voor je zodat Hendo continu in de problemen zou komen als er enig druk op hem wordt gezet (tegen PSV, Feyenoord en Utrecht vooral zo werd gezegd, niks van gezien en was gewoon 1 van de beste vh veld) de oplossing (FJ) komt continu in de problemen en dat moet dan op 6! Nou ik weet niet wanneer jullie weer europees willen gaan spelen maar dat gaat dan echt nog jaren duren.

29-01-2025 17:50

C14 +22083

Henderson komt geregeld in de problemen als de tijd en ruimte klein wordt. Hij voorkomt geregeld wel balverlies door vrij blind vanuit de draai de bal naar de flank te peren. Ook afgelopen wedstrijd in Europa weer meermaals balverlies, waar je dan niks over hoort, en Fitz-Jim die dan balverlies lijdt, en velen die daar dan meteen over vallen. Meten met twee maten.

Uiteraard lukt het ook wel geregeld voor hem om onder druk uit te voetballen, maar dat is dan veelal heel erg afhankelijk of medespelers zich tijdelijk en goed aanbieden.

Henderson mist gewoon de behendigheid, soupless, techniek, slim en vlot voetenwerk, versnelling, wendbaarheid om zelf onder druk uit te voetballen of balverlies te voorkomen.

In dit Ajax is het niet echt een zwakke schakel, maar wel voor waar je naar toe wil.

Fitz-Jim, als hij lager speelde op het veld, legde geregeld twee man in de luren, om dan vrij op te kunnen stomen. Kan heel goed onder échte druk uitspelen, dus met twee man binnen een vierkante meter of twee, is daar ook creatief in.

Henderson is meer een bikkelaar, en komt dan in wedstrijden als die tegen PSV en Feijenoord aardig voor de dag. Henderson speelt ook heel laag, waar het meestal meer ruimte en tijd betekent. Fitz-Jim speelt als creatieve 8, hoger op het veld en waar het compacter is, en heeft de taak ook geregeld wat te proberen, gaatje te vinden, risico te nemen. Een 8 mag wat meer balverlies lijden dan een 6.

Dat iets oké of goed lijkt, wil niet zeggen dat het (veel) beter kan.
Je moet gewoon toe naar een sterk voetballende en opbouwende 6, a la Schöne en Frenkie eerder, Anita, etc. Alleen daarmee zijn ook successen behaald.

Ik weet wel zeker dat Faberski ondanks nog geregeld mislukte acties en fouten, meer zal brengen dan Berghuis. Bounida en Chourak meer dan Van den Boomen en Tahirovic, Kalokoh meer dan Akpom op linksbuiten, Jetten meer dan Wijndal op linksback, etc.

Dit zou nog veel meer het geval zijn geweest als talenten eens betrokken zouden worden bij Ajax 1, en speelminuten zouden krijgen.

29-01-2025 18:29

MaxPower +2565

Het zal wel kloppen dat Regeer het beste is op het middenveld maar ik vind nog steeds dat hij dit seizoen prima op rechtsback moet kunnen spelen. Ik ben dan ook van mening dat er geen nieuwe rechtsback gehaald zou moeten worden. Ajax heeft nou eenmaal niet zo'n geweldige trackrecord als het gaat over aangekochte rechtsbacks. Je hebt ook nog Gaaei en Alders, in de zomer kan je kijken of Veltman wil terugkomen.

29-01-2025 15:51

mickey2602 +4669

Ik las hier dat Regeer in de jeugd vaak als back gespeeld heeft. Kan zijn dat het niet zijn favoriete plek is maar als het goed is hoeft hij dat niet zijn hele carriere te doen. En daarbij heeft Farioli Regeer alleen dit seizoen zien spelen en dat was op het middenveld dus logisch dat zowel Regeer als Farioli hem zien als middenvelder.
Dus ik denk hetzelfde als jij,komende maanden Regeer als back en na de zomer op het middenveld.

29-01-2025 17:46

OwenStevenDalberg +27044

Regeer op de flank? O jee, ik voel weer een statement van Farioli richting Kroes aankomen. Ik heb geen linksbuiten en rechtsback gekregen. En ik wilde geen middenvelder en ik zie Regeer niet als rechtsback, dus ik zet hem linksbuiten.

29-01-2025 15:49

afca1985 +20799

Op rechtsbuiten scoorde ie een hattrick tegen Valencia of Real ooit in een jeugdcompetitie, Youth League ofzo of een voorganger toernooi. Bij Oranje U-17 stond ie zelfs centraal achterin op dat eindtoernooi. Van alle markten thuis dus

29-01-2025 15:53

Robbinhio +17

Volgens mij snapt Farioli niet helemaal dat wij Ajax op de voet volgen dus stop met de slappe gelul over dat talenten niet fit zijn!

29-01-2025 15:47

023Haarlem +3067

Wat als Ajax probeert Mo Ihattaren in de winterstop binnen te halen.
Moro huren met koop optie.

Dan zijn we rond:

Pasveer;
Gaaei, Sutalo, Baas, Hato;
Henderson;
Taylor, Ihattaren;
Moro, Brobbey, Godts;

29-01-2025 15:45

LOCAmpos +10262

Hou op met die Ihattaren joh

29-01-2025 15:46

023Haarlem +3067

De beste middenvelder op dit moment in de eredivisie

29-01-2025 15:48

LOCAmpos +10262

En Halilovic zeker als goede nummer 2?

29-01-2025 15:49

FissaDeGekste +3323

Komt de middencirkel inderdaad niet uit.

29-01-2025 15:49

JohnnyHeitinga3 +7888

Haha beste middenvelder van de eredivisie. 2 hele goals en 1 assist bewijzen dat. Bij RKC, waar hij niet hoeft mee te verdedigen. Hou toch op. Gekkie.

29-01-2025 15:50

Sander31 +7289

Is nog niet fit hoor

29-01-2025 15:50

023Haarlem +3067

Bij RKC moet hij juist verdedigen.

29-01-2025 15:50

JoeBlow +8060

Het valt mij al reuze mee dat we niet elke dag mensen om Ziyech horen roepen.

29-01-2025 15:54

C14 +22083

@Sander

Dat inderdaad, is logjes en traagjes, zwaar momenteel. Maar goed, je kan hem nu nog wel cheap krijgen, maar aan het einde van het seizoen ook nog wel.

29-01-2025 16:11

OwenStevenDalberg +27044

Kunnen die 2 ook rechtsback? Want blijkbaar is Farioli niet van plan om jeugd te gaan gebruiken.

29-01-2025 15:46

r9killer +128

Hahaha wat een onzin Amourricho van Axel Dongen is al 3 jaar niet fit en konadu zat volgens mij 1x in de selectie daarna nooit meer gebruik ervan gemaakt

29-01-2025 15:44

OwenStevenDalberg +27044

Man man wat een gelul weer. Die gasten hoeven ook niet gelijk in de basis he. Sinds jaar en dag worden talenten rustig gebracht. Is alleen maar beter. Maar het gelul over fitheid begint nu door te slaan. Hij gebruikt het nu echt overal voor als excuus voor. Farioli moet erom denken dat het niet tegen hem begint te werken.

29-01-2025 15:44

LOCAmpos +10262

De fout zit hem er hier inderdaad al in dat het die dag pas Alders zijn eerste training bij het eerste elftal was. Totaal geen excuses de hele selectie van jong af en er af toe eens aan te laten ruiken

29-01-2025 15:47

Harrier Du Bois +38145

Enigen die niet fit zijn van Axel-Dongen en Konadu (correct toch?), ik vind Farioli dus maar wat slap uit z'n nek lullen wat dit betreft. Jeugd heeft altijd de toekomst, vooral bij Ajax, meerdere potjes gehad waar jeugd moest worden toegepast, maar nee, standaard rouleren. En waarom? Was dit om enige waarde toe te schrijven? Heeft geen nut gehad gezien we niks verkopen waar je een beetje u tegen zegt.

29-01-2025 15:41

Koekie87 +20915

Dus ergens willen ze nog wel een rechtsback halen als ik dit verhaal zo lees, vraag me af wie dat dan zou moeten worden. Of zullen ze straks bij Fosu-Mensah uitkomen. Naja die jongen is eigenlijk nooit fit dus vraag me af of ze die als serieuze optie zien.

29-01-2025 15:41

AFCAHELLMOND +2186

Ga weg engnek.

29-01-2025 15:41

eenAjaxfan +20079

Praat je vaker in jezelf??

29-01-2025 15:44

AFCAHELLMOND +2186

Deze man begint heel enge trekjes te vertonen. Ik lul gewoon tegen mezelf. Tevreden elke week met wat je ziet eenAjaxfan... ik niet pik!!!!

29-01-2025 16:28

eenAjaxfan +20079

Dus omdat jij niet tevreden bent is Farioli een engnek die weg moet... Bijzonder.

29-01-2025 16:39

AFCAHELLMOND +2186

Dus jij bent het moraal van ajaxshowtime en bepaalt of ik in mezelf lul?

29-01-2025 16:52

eenAjaxfan +20079

Ik reageer gewoon op jouw comment, pik.
Maar goed, je lult in jezelf begrijp ik.
Tot ziens dan...

29-01-2025 17:03

Suk Hyun-Jun +6279

De enige engnek die per direct weg moeten wezen is Kroes. Die moet vervangen worden met iemand die competent is. Vervolgens mag diegene de selectie gaan opbouwen in de zomer en dan eisen dat Farioli er beter voetbal mee gaat spelen.

29-01-2025 18:16

JohanDW +560

Van Axel Dongen is nooit fit, nee…
Die had anders echt belangrijk kunnen zijn.

29-01-2025 15:38

Marcw1972 +16180

Over wie heeft hij het? Faberski is toch gewoon fit? Steur is fit, Bounida is fit. Zou hij doelen op Van Axel Dongen? Of Konadu?

29-01-2025 15:38

Amp +36783

Raar dat die gasten blijkbaar nooit fit zijn geweest om er aan te kunnen ruiken dan... dat van alders is ook gek. Je wist al een tijdje dat rensch kon vertrekken, maar dan haal je hem er niet eerder bij? Komt beetje over als ...koek

29-01-2025 15:35

leeke +10263

Idd,als er een nieuwe vervanger komt voor Rench,weet ik zeker dat die straks zijn plaats kwijtgeraakt aan Alders,gaat zo al jaren . Vele aankopen zijn er al geweest,maar telkens stond er een speler uit eigen jeugd.

29-01-2025 15:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.