Farioli houdt het spannend: 'Of Brobbey gaat spelen? Haha, we zullen het zien'

door Bart Veenstra 191

Bron AS

Farioli houdt het spannend: 'Of Brobbey gaat spelen? Haha, we zullen het zien'

door Bart Veenstra 191

Bron AS

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli wil tijdens de persconferentie logischerwijs niet verklappen wie er zaterdag tegen PSV in de spits staat. Woensdag stond Wout Weghorst in de spits tegen Feyenoord, maar het is geen zekerheid dat de aanvaller uit Borne ook tegen PSV vanaf de aftrap zal spelen. Het zou ook zomaar kunnen dat Brian Brobbey in de basis begint.

Brobbey doet het sowieso vaak goed tegen PSV en daar is Farioli van op de hoogte. 'Ik weet dat hij goede herinneringen heeft tegen PSV', glimlacht de Italiaanse trainer. 'Of hij gaat spelen? Haha, we zullen het zien. Geef me vandaag even de tijd. We hebben straks nog een sessie en we moeten iedereen checken. De spelers die woensdag begonnen verdienen het om te starten, maar de invallers net zo. Om 17.00 uur heb ik voor mezelf meer duidelijk wie er beginnen en wie er zullen invallen.'

Tijdens de persconferentie is Farioli ook erg te spreken over Davy Klaassen. De trainer ziet in hem een ideale teamspeler. 'Hij weet wat het betekent om het Ajax-shirt te dragen. Maar als we de wedstrijd van woensdag erbij halen, zie je wel meer spelers die een geweldige attitude hebben. Ik noemde eerder al Akpom. Hij stond voor het eerst sinds lange tijd in de basis. Wat hij op het veld deed - aanvallend en verdedigend - was heel goed. Hij heeft het team enorm geholpen.'

Hato veel betrokken bij doelpunten

Een speler die dit seizoen opvallend vaak bij doelpunten betrokken is, is Jorrel Hato. De linksback kwam dit seizoen al tot drie doelpunten en drie assists. Farioli stelde Hato als linksback op om in eerste instantie de achterhoede sterker te maken. 'Maar hij heeft ook een aanvallende inbreng vanwege zijn techniek, fysiek en spelinzicht. Hij doet het heel goed.'

Volgens Farioli is Hato vooral op fysiek enorme stappen aan het maken. 'Dat gaat steeds beter. Vorig seizoen scoorde hij laag op de sprints en afstanden die van hoge intensiteit zijn. Nu is dat echt veel beter. Hij komt nu sneller in de zestien van de tegenstander. Dan kun je dus meer assists en goals verwachten.'

jorrel hato ajax feyenoord
Jorrel Hato wist ook in De Kuip - zo'n beetje zijn achtertuin - te scoren.

Lees meer over:
Plaats reactie

020forlife +1155

Het is toch wel een heel lekker voordeel dat de tegenstander totaal geen idee heeft hoe Ajax voor de dag komt. Ze kunnen zich minder goed voorbereiden waardoor je mentaal al 1-0 voorstaat. Heerlijk!

01-11-2024 18:31

mickey2602 +4754

En dit moet je vergelijken met dat veel Ajacieden graag zien dat Ajax,ten alle tijde,het eigen spel blijft spelen. Dat konden we destijds al zien onder de Boer,van achteruit opbouwen kwam weinig terecht want tegenstanders zetten ons daar al vast en dan wisten we het niet meer. Onder Steijn/Schip/Schreuder,hoog druk zetten maar de verdediging niet op orde hebben met als gevolg heel veel tegengoals.
Dan geef mij dit maar,proberen waar het kan om het eigen spel te spelen maar als er (op papier) een sterkere tegenstander is,dan wat aanpassen. Hetzij met taktiek,hetzij met andere spelers.
Met altijd het eigen spel spelen kan het makkelijk gebeuren dat je wel mooi speelt maar met lege handen staat. Dat hebben we de afgelopen jaren ook voldoende gezien.

01-11-2024 19:17

Schip +23417

Nou ja, kijk even naar Bosz. Het kan wel hè. Ook hoe hij hier speelde. Het blijft een keuze, alleen moet je wel vol druk op de bal durven geven over heel het veld.

We hebben nu een trainer die het anders doet. Wat ik daar persoonlijk prettig aan vind, is dat ik weer dieper ga nadenken over het spel zonder bal en hoe Italianen daar naar kijken. En ook dat wij als Ajax gewoon eens leren inzien dat de hollandse school slechts één manier van spelen is en dat er ook andere gelijkwaardige manieren zijn.

Dat verhaal dat Ajacieden dachten het spel uit te hebben gevonden heeft ergens wel een kern hoor. We kijken erg beperkt naar voetbal en denken dat wij het spelen zoals het hoort. Nope. Wij spelen zoals wij dat willen. Dat is iets anders. En door Farioli zien we hoe mooi het kan zijn te vechten vanuit een gesloten organisatie en zo je wil op te leggen.

Zou PSV een overwinning hebben gepakt tegen Feyenoord uit met zo'n 2e helft, dan hadden we ze hier uitgemaakt voor een stel lafbekken, typische lampen mentaliteit etc.

Just saying...

01-11-2024 19:45

Hersenspinsel +8014

"PSV, gaat Farioli verder nadat hem wordt gevraagd wie de favoriet is..... Maar dat zegt niets over het uiteindelijke resultaat zaterdag."
Fantastisch hoe onze filosoof gewoon altijd voor de winst wil gaan en dat ook excellent tot op de details voorbereid.
We gaan die boeren van P$V morgen een hete avond geven, zodat het pisvee hopelijk kapot brand zoals lampjes dat doen.

01-11-2024 17:47

Amp +37643

Heb t vermoeden dat ie traore op rechts gaat zetten om de duels aan te laten gaan met die dams, en dit keer akpom juist op links gaat zetten om karsdorp in te dammen en hato te ondersteunen. Middenveld wordt wel interessant als taylor geblesseerd is. Op een of andere manier valt fitz-jim vaker tegen dan mee als hij als wissel erin moet komen. En als basisspeler juist tegenovergestelde.
Verwacht dat brobbey wissel blijft, zou verbazen als hij wel weer in de basis mag

01-11-2024 17:28

Tommyshelby +128773

Wordt een zware pot. PSV heeft een week rust gehad en wij amper 3 dagen. Daarnaast heeft PSV veel meer wapens dan Feyenoord. Het gevaar komt van meerdere kanten. Zowel over de grond als in de lucht.

Echter hebben zij ook duidelijke zwakke punten. Vooral de linkerkant van hun defensie is te pakken. Dams is een matig backje die niet veel toevoegt, Farioli zal hem de vrije man maken. Boscagli is opbouwend ijzersterk, maar verdedigend had hij enorme moeite met Brobbey vorig jaar. In grote ruimtes is hij kwetsbaar. Ik verwacht wel een paar doeltrappen van Pasveer richting die zone.

We maken gewoon kans. En we zullen optimaal geprepareerd zijn. Een gelijkspel is prima. Dan blijf je ongeslagen en kunnen we weer met een positieve blik richting Twente.

01-11-2024 17:03

Hersenspinsel +8014

Normaal gesproken zeg ik altijd, 3 dagen rust is te kort. Maar het is morgen niet tegen RKC Waalwijk. We zullen zelf ons tandvlees gebruiken om de lampjes te laten doven en we zullen echt alles tot het allerllaatst geven om een maximaal resultaat te bereiken.

01-11-2024 17:52

afct +8946

De pers en de tegenstanders weten echt totaal niks en niet hoe ze met ons moeten omgaan 🤣

01-11-2024 16:14

ajax4ever001 +18433

Wat gaan we morgen doen jongens. Noa Lang warm welkom heten of?

01-11-2024 15:37

Redrum +96078

Tuurlijk, die jongen speelt liever bij ons dan bij die laffe schijtboeren. Hij kan er niks aan doen dat Ajax er zo'n teringzooi van heeft gemaakt. Noa Lang is een Ajacied en psv bewijst alleen maar zijn status als schaamteloze rattenclub door hem te hebben gekocht.

01-11-2024 15:41

Danielson +50314

Warm welkom en hopelijk als beloning een eigen goal en/of een rode kaart

01-11-2024 16:04

gi0vanni +7175

Lang en Bosz zijn natuurlijk gewoon welkom.
We moeten wel zorgen dat Bosz niet aan het Langste eind trekt. En dat we Lang zo zoek spelen dat hij door de bomen het Bosz niet meer ziet. 😉

01-11-2024 16:13

FrancescosRavioli +15199

NOAH LANG. WIE KENT HEM NIET 🔥🔥🔥

01-11-2024 16:14

papflapjes +7097

Haha, ik schreef haast exact dezelfde comment, zie nu pas dat ik te laat was.

01-11-2024 16:55

ElSandrini +18101

Jazeker Noa Lang prettig begroeten.... Wat mij betreft zelfs een applaus. Had de pech dat hij betere spelers voor hem had en dat Ajax wat aan hem wilde verdienen.

Zie Noa graag ooit weer bij ons spelen. En ik denk dat Ajax hem in zn hart zit. Ik denk dat Noa wel gevoelig is voor een warm welkom en dat de steun van supporters hem goed zal doen.

01-11-2024 16:23

papflapjes +7097

Noa Lang, wie kent hem niet? Noa Lang Noa Lang is een echte Ajacied!

01-11-2024 16:55

Tommyshelby +128773

Zeker. Applausje kan er wel vanaf. Misschien zelfs toezingen als de stand het toelaat.

01-11-2024 17:26

precies +212

Laatste twee wedstrijden totaal tegenovergestelde performance. Nu hopen dat ze die laatste nog even kunnen volhouden tot, laten we zeggen, einde seizoen toch?

01-11-2024 15:36

Betuwe85 +20553

Wout al 2 x gestart dus verwacht brobey wel eigelijk

01-11-2024 15:17

ajax4ever001 +18433

Gewoon even om zout in ogen te strooien van PSV door niks erover te zeggen dus dat doet bij goed

01-11-2024 15:34

Amp +37643

2x? Brobbey startte zondag toch ook?

01-11-2024 17:29

4Ever14 +6609

Heracles: Brobbey
Qarabag: Wout
Willem 2: Brobbey
Feyenoord: Wout

Als ze deze volgorde aanhouden dan zou Brobbey morgen moeten beginnen.

01-11-2024 17:47

Betuwe85 +20553

Correctie je hebt gelijk

01-11-2024 19:20

ajaxfan1972 +2473

Ben echt benieuwd weer morgenavond welk konijn er nu weer uit de hoed getoverd wordt
Bij farioli hebben de tegenstanders van te voren echt geen idee wat er gaat komen😀

01-11-2024 14:57

Dapperestrijders81 +2107

Ja dat is dan weer mooi.

01-11-2024 15:13

Runnerlex +1729

Das maar goed ook 😁

01-11-2024 15:49

ProfessortjeHlynsson +4396

Ook wel een goede tekst van Bosz.

“De zestigjarige trainer van PSV vertelt op de persconferentie dat hij de Amsterdammers ‘heel goed’ vond spelen en dat Feyenoord ‘eigenlijk kansloos’ was.
Ik heb thuis gekeken”, aldus Bosz. “Het was een hele interessante wedstrijd. Jullie hebben allemaal een mening voor die wedstrijd en dat is jullie werk, maar als dat op papier staat is dat leuk om terug te lezen, omdat er natuurlijk helemaal niks van klopte”, lacht de trainer”
🔥

01-11-2024 14:43

FTS95 +16053

Was hij 2 jaar terug maar aangesteld. Laatste geintje van Edwin...

01-11-2024 15:04

Danielson +50314

Farioli>Bosz

01-11-2024 16:05

BarryJanssen +14119

Sommigen slaan ook zo snel door he..😂

01-11-2024 16:19

BBAFCA +9756

Zin in morgen mannen! Volle bak met z’n allen erachter en pakken die lampjes

01-11-2024 14:42

Rock69 +8411

Ik las op VI dat Ajax nog beter moet zijn dan tegen Feyenoord. Waar baseren ze dit op. Feyenoord heeft ook een goed team. Maar Ajax speelde de eerste helft werelds en de tweede helft kwam het slot erop en werd gas terug genomen. Maar ik voorspel dat als Ajax snel op voorsprong komt tegen PSV, dat Farioli het elftal zo neer gaat zetten dat Ajax levensgevaarlijk gaat counteren bij fouten van PSV.

01-11-2024 14:40

AINIESTA +44615

In balbezit was het natuurlijk niet veel. Dat moet tegen PSV veel beter. Psv moet echt geen 60% balbezit hebben, die doen daar veel meer mee dan Feyenoord.

01-11-2024 15:08

Betuwe85 +20553

Vindt je psv blijft veel toeslaan uit de omschakeling

01-11-2024 15:18

AFCAjaxJP9 +1413

Ik denk ook datbhet verschil zal zijn dat brobbey speelt en balvaster zal zijn wanneer ze vallende ballen spelen Boscagli kan goed voetballen maar minder verdedigen en die Flamingo heeft het aardig gedaan laatste tijd maar is ook geen wereld topper.
Daarbij acht ik trauner en Hancko verdedigend veel beter.

01-11-2024 16:19

ProfessorX +19827

Je overschat het .

Veerman en Schouten spelen niet , dit zijn de spelers voor de om schakeling .

02-11-2024 07:47

afca1985 +21279

Hoe kun je niet van onze trainer houden, zo beleefd en sympathiek, en het belangrijkste.....een geweldige trainer voor ons aller Ajax, zeker na 2 van deze slechte jaren. ♥️

❌❌❌

01-11-2024 14:30

Turbo +41928

Nog nieuws over de blessure van Taylor?

01-11-2024 14:28

RJB1979 +25662

Straks trainen en kijken hoe hij reageert.

01-11-2024 14:29

ajax4ever001 +18433

Komt goed zijn meisje verwend hem wel even dan is hij zo fit

01-11-2024 15:35

ElSandrini +18101

De Taylor van woensdag is een klasse beter dan Fitz Jim.... Hebben Taylor echt nodig

01-11-2024 16:25

Slang3 +45853

hoe voelen PSV fans zich er bij dat hun club naam in het engels steeds verneukt wordt tot PieEsVie

01-11-2024 14:27

Betuwe85 +20553

Je speelt thuis dus ben benieuwd naar het plan kan je thuis ook zo behoudend spelen of ga je de regie meer nemen. Kampioen is niet realistisch dit jaar dus zou een punt mij niks verbazen

01-11-2024 14:26

eenAjaxfan +20319

Waarom is kampioen niet realistisch?
Je staat op een paar puntjes van PSV en het seizoen is nog lang....

01-11-2024 15:45

Betuwe85 +20553

Breete van de selectie.

01-11-2024 16:43

Patrick020 +22320

Haha Bijlow weer onder de lat zaterdag. Wellenreuther was woensdag ook wel weer erg slecht.

01-11-2024 14:26

ajaxfan83 +3445

Ach , Bijlow zal wel weer geblesseerd uitvallen

01-11-2024 14:40

Rock69 +8411

De keeper van PSV gaat pas flaters maken tegen Ajax. Wie is hun tweede keepster eigenlijk.

01-11-2024 14:43

4Ever14 +6609

Die jongen van Twente, die ook bij Ajax wou spelen ipv Pisvee.

01-11-2024 17:52

Patrick78 +51874

Morgen ik ben in de Arena

Ik wil vuur en vlammen zien!!!!!


🇮🇹❌❌❌

01-11-2024 14:24

ajax4ever001 +18433

Er een mooie kampioenschapsachtige sfeer van maken👌

01-11-2024 15:36

RJB1979 +25662

Geen Taylor zou toch wel kut zijn zeg.

01-11-2024 14:22

Betuwe85 +20553

De Taylor van woe gaat gemist worden ja

01-11-2024 14:24

papflapjes +7097

Hij is meestal goed de laatste tijd.

01-11-2024 14:25

Rock69 +8411

Als Ajax 3-5-2 of 4-4-2 gaat spelen tegen PSV, dan is Godts van de partij. Dan geeft het niets dat Taylor er niet bij is.

01-11-2024 14:45

papflapjes +7097

Wel mooi dat we dit tegenwoordig kunnen zeggen.

01-11-2024 14:24

luisternaarmij +618

Berghuis op zijn plek !

01-11-2024 15:14

Marcw1972 +16566

Farioli heeft ook al door dat De Jong ook altijd gevaarlijk is tegen Ajax en veel scoort tegen ons.

01-11-2024 14:17

Danielson +50314

Net als de man uit de Bijlmer, Guus ('ik ben geen Amsterdammer') Til.

01-11-2024 14:18

OuweReus +592

Guus is een Zambiaan

01-11-2024 14:43

Eriksen10 +4791

Wat hoor je de zaal slecht zeg

01-11-2024 14:16

Danielson +50314

Als het tot de winterstop een beetje blijft lopen zoals nu, denk ik dat het ook makkelijker zal zijn dan in de zomer om twee, drie echte versterkingen binnen te halen.
Europees doen we dan nog mee, we zijn nog in de race voor de CL plaatsen en de aantrekkingskracht van Ajax is gegroeid.
Als dat zo uitkomt was de passiviteit van Kroes in de zomer wellicht een blessing in disguise.

01-11-2024 14:15

wijzijndebeste123 +163628

De “passiviteit” van Kroes id zomer.

That’s one way to put it. 😂

01-11-2024 14:20

Libero +19121

Niet alleen op het gebied van aantrekkingskracht makkelijker, maar ook op dat van aankoopbudget. Als je nu 8e met 10 verliespunten had gestaan kon je dat wel vergeten.

01-11-2024 14:20

Rock69 +8411

Jij hebt het maar druk met Kroes zeg. Slaap je goed of slaat je moeder je knockout voor het slapen gaan. Jij gelooft zeker dat alleen Kroes over de schatkist gaat. Slaap lekker, rukeend!

01-11-2024 14:50

Danielson +50314

Gevalletje projectie dat laatste?

01-11-2024 17:58

Artemio +31958

Goede teksten weer van Farioli. Ook respectvol naar Bosz toe. Netjes.

01-11-2024 14:12

Marcw1972 +16566

Natuurlijk. Waarom zou hij niet respectvol naar Bosz zijn?

01-11-2024 14:13

Artemio +31958

Farioli is gewoon goed op de hoogte hij geeft ook als reden aan dat Bosz bij Ajax een grote impact heeft gemaakt en niet alleen furore maakt bij psv. Het komt allemaal net wat intelligenter over dan de meesten.

01-11-2024 14:26

Rock69 +8411

Ook een Henderson is respectvol naar PSV. Die weten heel goed wat ze moeten zeggen over de tegenpartij. Heel goed team. Al heel lang ongeslagen. Top team!

01-11-2024 14:52

Libero +19121

Het blijft verwonderlijk hoe ze maar niet door of er gewoon lak aan lijken te hebben dat de vragen voor de kijkers nauwelijks hoorbaar zijn bij persco's. Lijkt me toch niet zo moeilijk om daar iets aan te doen.

01-11-2024 14:12

wijzijndebeste123 +163628

Farioli is zo uitgekiend. Laat helemaal niks los over t tactisch plan.

01-11-2024 14:07

Patrick020 +22320

En terecht. Hopelijk weer een verrassing zoals woensdag.

01-11-2024 14:09

RJB1979 +25662

En toch vertelt hij enorm veel zonder ook maar een moment in slap gelul te vervallen.

01-11-2024 14:10

afct +8946

Tetetete

01-11-2024 14:07

LukaLitmanen +81999

Waarom speelde Berghuis eigenlijk niet woensdag?

Wilde Farioli hem sparen voor morgen?

01-11-2024 14:05

Marcw1972 +16566

Was niet nodig om hem in te laten vallen.

01-11-2024 14:06

Patrick020 +22320

Peter Bosz blikt in Eindhoven vooruit op de topper tegen Ajax. "Iedereen verwachtte dat Feyenoord er wel overheen zou walsen, maar Feyenoord was kansloos tegen Ajax."

01-11-2024 14:04

emieltjuhh +17873

Zei peter bosz dat?

01-11-2024 14:19

Marcw1972 +16566

Te vroeg begonnen

01-11-2024 14:01

Patrick020 +22320

Daar zullen we m hebben.

01-11-2024 14:00

Paulios +633

Farioli is tactisch superieur tov Bosz, dus ik denk dat morgenavond zelfs nog beter gaat lopen dan tegen Feyenoord. Bosz heeft nooit een plan B klaar liggen als A niet loopt (behoudens vorig jaar in Eindhoven)

01-11-2024 13:59

Patrick020 +22320

De wedstrijd van morgen word zeker niet makkelijker, Bosz heeft natuurlijk ook opgelet. En heeft meer kwaliteit dan feyenoord.

01-11-2024 14:01

Rock69 +8411

Waarom opgelet? Want Feyenoord wist totaal niet hoe Ajax ging spelen en met welke spelers. Dat weet Bosz ook niet. Hoe gaat Ajax spelen en met welke spelers. Dat weet niemand. Ook jij niet en Bosz niet.

01-11-2024 14:57

Betuwe85 +20553

Individueel hebben zij een de jong das net een luis in de pels

01-11-2024 14:25

afca1985 +21279

Nog ff genieten van de pot tegen Fey met mooie beelden, en helaas ook die debielen die uiteraard weer van alles roepen

https://m.youtube.com/watch?v=N4dwh-sx2OI

01-11-2024 13:20

Redrum +96078

Dat geschreeuw van die ene idioot ergens aan het begin van het filmpje, ongelofelijk gewoon dat dit soort debielen vrij rondlopen. Een volwassen kerel die dit soort dingen schreeuwt, je wordt er toch echt verdrietig van bijna. Zo iemand heeft misschien zelfs wel kinderen.

01-11-2024 13:36

Danielson +50314

Tokkies hebben meer kinderen dan gemiddeld dus jouw suggestie zou zo maar juist kunnen zijn

01-11-2024 13:53

ajaxrosenberg +1359

Laten we van harte hopen van niet!

01-11-2024 13:55

bas.v55 +679

Misschien dat sommigen de laatste bekerfinale nog kunnen herinneren. Stond er aan de rand van de stad zo’n idioot met 2 kids van onder de 6 (allemaal in Feyenoordr tenue) naast hem de aankomende Ajax supporter bussen welkom te heten. Dat was zoveel zeggend.. schiet er nog van in de lach 😂

01-11-2024 14:25

Ajaxdebeste35 +15488

Eigenlijk die gasten vol in hun gezicht filmen en online zetten. Zeker die gozer van "hamas hamas"

01-11-2024 14:01

Breuk +25133

Mooi , dank voor het delen.

01-11-2024 14:34

champhead +14354

Als het fout gaat morgen staat de media net zo hard weer klaar om hem de grond in te trappen.

01-11-2024 13:12

Danielson +50314

Denk het niet. Behalve wellicht het illustere duo F&F.

01-11-2024 13:54

Rock69 +8411

Farioli heeft bij zijn aanstelling afgedwongen dat alles binnen het elftal op zijn manier gaat. De totale leiding van Ajax staat achter Farioli. En terecht! Deze man bouwt een matig elftal in een paar maanden om tot een gedegen elftal. En mocht het zover komen dat er spelers verkocht worden, dat Farioli ook precies weet welke spelers terug moeten komen om het team echt te versterken. Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar. Want iedereen snapt als Ajax ook van PSV wint en het Europees ook goed blijft doen, dat elke topclub de ontwikkeling van Ajax in de gaten gaat houden. Daarom is het ook top dat iedere speler binnen Ajax 1 topfit moet zijn en zo nu en dan mag spelen.

01-11-2024 15:14

ProfessortjeHlynsson +4396

En hoewel ik vaak dezelfde mening deel als WZDB123, ben ik het deze keer niet mee eens. Baas is essentieel voor de opbouw tegen PSV. De lampen zullen hoge druk uitoefenen, en met Rugani loop je eerder tegen problemen aan dan met Baas. Met Baas in de defensie spelen we aanzienlijk calma calma en met meer vertrouwen wanneer we in balbezit zijn, wat importante is. Ja, echt.

Rugani hebben we nodig in de Europa league wedstrijden

01-11-2024 13:11

BBAFCA +9756

Precies dit. Rugani is voetballend erg matig en dat kan niet als je Sutalo ernaast hebt

01-11-2024 13:41

Danielson +50314

Klopt. Had ik ergens anders ook al gepost. Rugani mag tegen Tel Aviv basis.

01-11-2024 13:55

ProfessortjeHlynsson +4396

Ik ben nog niet zo overtuigd dat we PSV kunnen verslaan. Psv is van een heel ander niveau dan Feyenoord. Ik zou al dik tevreden zijn met een gelijkspel, imo.
Vorige week was alles nog bagger en was er weinig hoop. Hoe snel de meningen kunnen veranderen; 🎢

Een speler die Ajax in ieder geval moet proberen te neutraliseren, is Tillman. Klasse spelertje.

01-11-2024 13:05

Redrum +96078

Psv kan je morgen verslaan door er gewoon vanaf het begin vol op te klappen. Ze zullen daar nu denken dat we weer verdedigend gaan spelen en daar zullen ze zich op in gaan stellen. Als je dan vanaf het begin meteen vol druk zet met het publiek erachter ga je ze gewoon keihard overrompelen. Zo hebben we ze in het verleden al veel vaker verslagen en dat blijft het recept, zeker in thuiswedstrijden.

01-11-2024 13:16

Regada +578

Jammer dat je nu geen type Poulsen meer hebt hahaha, oh wat was dat mooi met die von Bommel vanaf de eerste minuut in de tang!

01-11-2024 15:52

Danielson +50314

Ik ben ook niet overtuigd maar het kan wel. Zie wedstrijd van vorig jaar. De enige acceptabele partij van Ajax zo ongeveer in het hele seizoen.

01-11-2024 13:56

Betuwe85 +20553

Zolang wij het spel niet hoeven te maken lijkt het wel

01-11-2024 14:27

ajax4perez +9534

Het is nu een voordeel dat je thuis speelt! Zaterdag winnen we met 3-1 van PSV.

01-11-2024 12:42

Pimpie +851

Echt dat Espn is zo doorzichtig anti Ajax.
Filmpjes van de meest memorabele wedstrijden van Ajax-Pisvee.
3 winst Psv en 2 Ajax.
was tegen die kakkies ook zo.
Kut zender

01-11-2024 11:55

Patrick020 +22320

Heb t niet gezien, maar misschien niet zo gek. de laatste 7 wedstrijden niet kunnen winnen.

01-11-2024 11:56

Pimpie +851

Gaat over de laatste 24 jaar

01-11-2024 11:57

JaapStam +136905

Ik heb er alle vertrouwen in voor morgenavond dankzij Francesco Farioli. Ik denk dat hij al een slim wedstrijdplan klaar heeft liggen, net zoals tegen Feijenooit afgelopen woensdag. Ik verwacht ook morgen een duidelijke aanpak om P$V van de drie punten af te houden. Ik was altijd fan van Peter Bosz tijdens zijn tijd bij Ajax, maar ik herinner me de Europa League finale tegen Manchester United nog goed. Toen had hij geen plan B, en hetzelfde zagen we een maand geleden in Turijn tegen Juventus toen ze kansloos verloren met 3-1.

Ik durf wel te zeggen dat we morgen gaan winnen. Het team zit op dit moment in een goede flow. We geven bijna niks weg en krijgen heel weinig tegendoelpunten. Het duo Šutalo en Baas staat heel sterk achterin, maar zoals @wijzijndebeste123 hieronder al zei, is er een kans dat Baas misschien rust krijgt. Dan zou Rugani kunnen spelen om De Jong bij hoge ballen en kopduels tegen te houden. Voor de rest zie ik het morgen wel, maar ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in.

01-11-2024 11:50

jerryisthename +31759

Precies, maat! Helemaal eens!
Ik durf gerust te zeggen, nu al:
Farioli >>> Bosz.
100%. 👊🏼

01-11-2024 12:45

JaapStam +136905

😉👊

01-11-2024 13:42

Danielson +50314

Dat sowieso. Farioli gaat het ook maken in een topcompetitie. Bosz heeft daar alleen maar gefaald.

01-11-2024 13:57

jerryisthename +31759

Klopt, Danielson! Ook helemaal eens.
Dit is voor Farioli de ideale springplank naar de absolute top. Laten we hopen dat hij minimaal een paar jaar hier blijft en niet zoals Bosz na een jaar weer weg is. 😂

01-11-2024 14:31

JS16 +2800

Helemaal mee eens.. en het mooie is dat we tegen trainer spelen die bij Ajax altijd verweten werd dat hij geen plan B of C had. Kijk maar naar de finale tegen United. Hij had Total geen antwoord op de aangepaste stijl van Mourinho. Die Bos weet het zaterdag niet meer.

01-11-2024 12:53

Regada +578

Ik was er bij destijds in Stockholm, de wedstrijd was echt een deceptie in een hele leuke week daar....

Ik hoop dat ze morgen dezelfde energie op het veld kunnen brengen. icm een goed uitgevoerd plan is dat gewoon een garantie voor punten mijns inziens!!! Vlammen!!

01-11-2024 15:18

KJHuntelaar +3661

Na woensdag en een PSV dat Schouten mist, denk ik dat dit misschien wel de perfecte timing is om tegen hen te voetballen. Ajax heeft vertrouwen opgedaan, geloven steeds meer in de tactiek van de trainer en je kan beter nu een topper spelen na z'n wedstrijd dan uit tegen een Almere ofzo.
Brobbey erin, Boscagli heeft het al vaker ontzettend moeilijk gehad tegen hem en Flamengo is nog heel onervaren. Traore erin, tegen die Dams. En Akpom dan op links in dezelfde rol tegen die gekke Karsdorp.
Misschien ook goed om Rugani voor Baas erin te zetten, extra kopkracht is wel nodig. Er liggen echt wel mogelijkheden, heb je Berghuis, Weghorst en Godts nog achter de hand💪

01-11-2024 11:44

JS16 +2800

Eens, hoewel ik vind dat Baas momenteel de enige is die een bal vooruit tussen de linies door durft te geven.

01-11-2024 12:54

wijzijndebeste123 +163628

Off: Maurice S. uit Den Haag naar Sparta

01-11-2024 11:43

Danielson +50314

Waarom hebben ze die trainer eigenlijk ontslagen?

01-11-2024 11:46

Spectre +2282

Ze vinden Steijn mischien beter🤷🏼‍♂️ de ontsnapping gister was in ieder geval een reden om te switchen

01-11-2024 11:51

Patrick020 +22320

zat geen lijn in het spel en de spelers werden ook niet echt beter onder hem. En weinig punten pakken tegen zwakkere tegenstanders, thuis ook allang niet meer gewonnen volgensmij.

01-11-2024 11:59

Redrum +96078

Maurice heeft nooit een eerlijke kans gekregen. Hij was met een proces bezig en net toen hij wilde gaan oogsten werd hij ontslagen. Zonde, was een ontzettend professionele vakidioot die zeer veel energie en tijd in het trainerschap legt. Sparta mag zijn handjes dichtknijpen als ze deze absolute overperformer opnieuw weten te strikken.

01-11-2024 12:07

JS16 +2800

Stein? 🤣

01-11-2024 12:54

JS16 +2800

Ooooh, dat dit lukt om te schrijven. Zo knap, duimpje van mij 🤣

01-11-2024 12:55

Saren +552

Het duurde tot "overperformer" tot ik hem door had 😂

01-11-2024 13:19

Ans B +19823

De aanloop naar deze wedstrijd is een stuk aangenamer geworden in vergelijking met de aanloop naar Fey. Nog even afgezien dus van het uiteindelijke resultaat.
Ik denk dat niemand blij was met de timing om tegen Fey te moeten spelen: zoveel beter draaiend dan het moment van de oorspronkelijke wedstrijddatum, terwijl Ajax juist enkele totale zaadpotten op de mat had gelegd (zij het wel met resultaat).

Toch was ik niet echt pessimistisch, omdat ik tevoren al dacht dat het zeker niet uit te sluiten was dat Ajax juist beter speelt tegen betere tegenstanders. Simpelweg omdat zij óók willen voetballen en Ajax dan meer kans heeft op grotere ruimtes, zeker in de omschakeling.
Nog nietsvermoedend dat Farioli een list in petto had om de ruimte zelf te beïnvloeden op het moment dat Fey een doeltrap nam - gebruikmakend van de analyse dat Fey dan meer risico neemt in het druk zetten (7 spelers die dan richting eigen strafschop gingen, zodat Taylor, Akpom en Weghorst in zeeën van ruimte de uittrap van Pasveer afwachten). Waardoor Taylor de 0-1 kon maken en Akpom kon uitbreken en een corner forceerde die tot de 0-2 leidde (bron: Pieter Zwart op VI Pro).

Ik elk geval kunnen we nu lekker mijmeren over winst op PSV en de boost die dit zou geven voor het zelfvertrouwen, over de gevolgen daarvan voor de ranglijst van dit moment, over de mogelijkheid van een positieve flow die dan kan ontstaan enz. enz.
Wat eerst vooral een loodzwaar programma leek te worden, kán ineens een zegen worden, als blijkt dat de wedstrijd tegen Fey de opmaat is voor zeges op PSV en Twente.
Mijmerdemijmerdemijmer.....

01-11-2024 11:07

Indy2 +15254

Geniale uitvoering van Taylor. Alles op het randje van het mogelijke.

01-11-2024 14:35

BasseyAdriaan33 +13626

Ik zou tegen psv met een fitte brobbey beginnen. 70 minuten lang alles geven, en daarna Wout erin om het af te maken.
Verder niet al te veel wijzigen, misschien Fitz voor iets meer voetbal.

01-11-2024 10:58

Ans B +19823

En Traoré gewoon weer op rechts.

01-11-2024 11:07

Danielson +50314

Middenveld laten staan. En PSV de bal gunnen.

01-11-2024 11:36

BasseyAdriaan33 +13626

In eigen huis? Kom op zeg dit is niet waar Ajax voor staat….. psv is veel beter aan de bal dan Feyenoord, die moet je dus niet aan de bal laten.
Ajax moet er gewoon vol op klappen en nog vaker in balbezit zijn.

01-11-2024 11:42

Danielson +50314

PSV zal sowieso meer balbezit hebben dan wij. De kunst is ze buiten je 16-meter te houden.

01-11-2024 11:45

Spectre +2282

Precies zoals psv al jaren bij ons doet, ik roep het al jaren, tegen psv moet je gewoon hun spel spelen ipv in het mes lopen. Het is voor Ajax het belangrijkste om deze reeks ongeschonden door te komen, met een volle buit zou helemaal super zijn. We moeten CL voetbal halen dit seizoen

01-11-2024 11:53

Jan60 +293

Gelukkig hebben we nu een trainer die realist is, een plan heeft en dus weet waar hij mee bezig is. Voetballend bezit PSV op dit moment meer kwaliteit. Het is de de kunst dat te ontregelen. Daar zal onze coach een plan voor hebben. Geen garantie voor 1 of 3 punten, maar ik ga er vanuit dat we niet zomaar weggespeeld zullen worden

01-11-2024 14:04

ajaciedje90 +59924

We zijn er weer bij om de spelers na een klinkende 3-0 te schreeuwen.

01-11-2024 10:37

Maarten111 +1221

Het is altijd het mooiste wanneer bij de supporters de hoop en optimisme zit, maar bij de coach het realisme en stoïcijnse. Precies de combi die nu aanwezig is. Met een kolkende arena morgen is alles mogelijk. Forza Ajax, Forza Farioli met z’n leipe assistenten.

01-11-2024 10:23

FreeThulli +6029

Die leipe assistenten zijn ook echt mega cult idd😂😂

01-11-2024 10:44

Medoz +4322

Leip of leep?

01-11-2024 12:55

Jariiii +21953

Opééns is er gewoon reëele hoop dat Ajax PSV weer ouderwets pijn gaat doen. Heerlijk.

01-11-2024 10:22

AFCACruijff14 +161347

Die hoop had ik vorig jaar ook. Sterker, thuis verloor je niet en uit had je moeten winnen als Brobbey goals had gescoord.

Maar ik heb ook hoop dat we zaterdag wat bereiken. Punt is al behoorlijk, winst zou fantastisch zijn. Je moet winnen wil je mee gaan spelen om de titel. Misschien niet realistisch maar het zou toch leuk zijn als er een titelstrijd ontstaat.

01-11-2024 10:28

Jariiii +21953

Situatie is nu wel anders. Hoop is nu gebaseerd op daadwerkelijk beter spel, meer zelfvertrouwen, betere spelers (Sutalo!), betere resultaten.

01-11-2024 10:34

arigold +7859

Brobbey had echt een hattrick moeten maken de 1e helft in Eindhoven.

01-11-2024 10:42

AFCACruijff14 +161347

Haha ik wil niet te pessimistisch doen, maar dat betere spel was er echt wekenlang niet. Alleen woensdag was het een helft uitstekend.

01-11-2024 10:42

Danielson +50314

Tweede helft was ook voortreffelijk. Ik heb Ajax zelden op die wijze een wedstrijd 'dood' zien maken.

01-11-2024 11:37

TeringHenkie +28341

Maar dat is niet des Ajax!!

01-11-2024 11:58

AFCACruijff14 +161347

Zeker. Bedoelde een helft heel goed voetbal en een helft volledige controle met wat minder voetbal.

01-11-2024 12:24

Jariiii +21953

Bizar hoe één wedstrijd gewoon je hele leven wat leuker en aangenamer kan maken. Geniet nog altijd na van woensdag, door het resultaat, doordat je grote Rotterdamse monden snoert, doordat Ajax de verhoudingen onverwacht snel weer hersteld heeft, maar ook doordat je definitief kunt vaststellen dat Ajax de weg naar boven heeft ingezet en een ongekende stijgende lijn heeft ingezet na twee afgrijselijke seizoenen. Daar mogen we in de allereerste plaats onze trainer voor bedanken, die met grotendeels hetzelfde materiaal veel beter spel en betere resultaten verwezenlijkt (maar toch ook degenen die verantwoordelijk zijn voor zijn komst).
Het begint langzaam maar zeker weer fijn te worden om Ajax-supporter te zijn.

01-11-2024 10:20

Danielson +50314

Wij zijn niet in de wieg gelegd om seizoenen lang te moeten lijden. Dat laten we graag aan de Feyenoord supporters over.

01-11-2024 11:39

Jariiii +21953

Die vinden dat bovendien heerlijk. Zwelgen ze in.

01-11-2024 11:43

Danielson +50314

Enig sadomasochisme is de gemiddelde Feyenoorder inderdaad niet vreemd.

01-11-2024 11:44

nightgoat +30952

Dante.
Leonardo Da Vinci.
Michelangelo.
Francesco Farioli.

01-11-2024 10:20

Medoz +4322

Ha, Dante! Thanks

01-11-2024 10:25

NaarCLbeker5 +921

Dante ''La divina commedia'':
een gedicht in drie delen over een reis van de Hel (Inferno), door het Vagevuur (Purgatorio) naar het Paradijs (Paradiso)

01-11-2024 11:28

Sense of.H +5438

Zie de kop van de ochtendrkranten al voor me


Herrezen Ajax bezorgt Psv eerste Dreun.

Ajax nog altijd maatje te groot voor psv.

Ajax zet psv weer op z'n plek.

Fariolli's Ajax doorbreekt bosz z'n plan en richt ravage aan.

01-11-2024 10:16

AFCACruijff14 +161347

Ik vrees tegen PSV meer altijd voor een:

''Dapper Ajax verliest van koppende Luuk de Jong''.

Laten we hopen dat we zaterdag weer een keer een geweldige pot tegen die vervelende club spelen.

01-11-2024 10:21

Danielson +50314

Die Til scoort ook altijd tegen ons. Net als Lozano.

01-11-2024 11:40

Ajaxdebeste35 +15488

Maar toch hebben die lampies elk jaar 2-3 spelers die vreselijk irritant zijn of uit het niets kunnen scoren. De Jong, Til, Toivonen, Bommel. RVN, Lozano ga maar door

01-11-2024 14:04

Sense of.H +5438

Wanneer komt die aangekondiging van nieuwe Algemeen Directeur eens, we zijn al meer dan 2 jaar verder.

01-11-2024 10:04

Amp +37643

Nadat de rvc is aangesteld? Die gingen daar toch over?

01-11-2024 10:10

Sense of.H +5438

Ja dat duurt wel nog een jaar dan, aangezien Van Praag nog niet weg is of niet weg wil, eerst de RVC voorzitter en dan de AD, wat een geklungel en dat bij een Topclub als Ajax.

01-11-2024 10:19

Amp +37643

Ja kan zomaar. Misschien dat ze ook nog afwachten of er op korte termijn nog uitsluitsel komt vanuit de afm (?) mbt Kroes, en als daar geen zwaarwegende zaken uit komen tegen hem dat hij alsnog AD wordt

01-11-2024 11:00

noppenkoning +41217

Een voordeel is dat Bosz geen idee heeft hoe Ajax gaat spelen, wordt het 4-3-3 met Akpom of 4-3-3 met Traore, of misschien toch 5-3-2 zoals laatst, niemand die het weet.

01-11-2024 10:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.