Farioli grapt na 'briljant optreden' Mokio: 'Erg blij dat transfermarkt is gesloten'

door NielsOpdam 216

Bron Persconferentie

Farioli grapt na 'briljant optreden' Mokio: 'Erg blij dat transfermarkt is gesloten'

door NielsOpdam 216

Bron Persconferentie

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli vindt dat Jorthy Mokio donderdagavond een 'briljant optreden' heeft laten zien op bezoek bij Union Saint-Gilloise, zo vertelt de Italiaan op de persconferentie na afloop. In Brussel was Mokio trefzeker namens de Amsterdammers, net als Christian Rasmussen. Ajax won met 0-2 in het Koning Boudewijnstadion.

'Ik ben erg blij voor Mokio. Het is de tweede keer dat hij als basisspeler speelde', begint Farioli zijn verhaal op de persconferentie, zo is te zien op beelden van de NOS. In Brussel speelde het talent als middenvelder. 'Ik denk dat hij kwaliteit, persoonlijkheid en fysiek bracht. Het is voor hem nu een ander hoofdstuk in de manier waarop hij zichzelf bewijst, maar er zijn nog steeds veel dingen te doen. Dit is het moment om hem met zijn voeten op de grond te houden.'

Volgens de Ajax-trainer was het doelpunt van Mokio 'slechts de kers op de taart' in de Belgische hoofdstad. 'Zijn optreden was briljant. De aandacht in verdedigend opzicht, de fysieke inbreng, de kwaliteit die hij had op het veld', somt Farioli een aantal positieve punten op. Volgens de Italiaan is Mokio het voorbeeld van een moderne voetballer. 'Ik grapte toen hij het veld afliep, want ik zei dat ik erg blij ben dat de transfermarkt is gesloten.'

Farioli ziet in Mokio een nederige jongen, die altijd luistert, positief is en vooral snel wil verbeteren. 'Daarom staat hij op het veld. Hij kan op elke positie bijdragen aan ons team. Als jongen van 16 jaar weet je niet hoe je reageert op het veld qua druk, maar Mokio kan dit niveau helemaal aan. Hij helpt ons om mee te doen om de winst', vertelt de oefenmeester, geciteerd door ESPN.

Het is nog even afwachten of Mokio ook tegen Heracles Almelo weer in de basis zal staan. ‘Vandaag was hij heel moe aan het einde van de wedstrijd, dus dat moeten we even zien', wordt Farioli geciteerd door Voetbal International. 'We moeten het managen, want de intensiteit van dit soort wedstrijden in compleet anders dan hij gewend is. Jorthy heeft zijn aanpassingstijd mooi versneld, maar morgen gaan we checken. Rustig aan, niet te veel druk op hem leggen.’

'Situatie Rugani moeten we vrijdag bekijken'

De Ajax-trainer krijgt tijdens de persconferentie ook vragen over Daniele Rugani, die donderdagavond in de rust werd vervangen. Farioli legt uit dat de Italiaanse verdediger lijkt te kampen met een overstrekking van zijn knie. 'Hij kon de eerste helft afmaken, maar was nog niet erg goed. Dat moeten we morgen (vrijdag, red.) bekijken', aldus de trainer, die bevestigt dat de blessure door het veld kwam. 'Youri Baas klaagde ook veel over het veld, omdat het gewoon anders is om jezelf op te stellen. Zo'n wedstrijd ga je wel even een paar uur voelen.'

Tekst gaat verder onder de foto.

daniele rugani union ajax 24 25
Daniele Rugani in actie tijdens het duel in Brussel. De Italiaan moest het veld in de rust verlaten. Vrijdag wordt er bekeken hoe ernstig de blessure is.

De Amsterdammers hebben sinds deze winterse transferperiode een stand-in gevonden voor de linksbuitenpositie: Oliver Edvardsen. De Noorse aanvaller mocht donderdagavond in de basisopstelling beginnen. Farioli krijgt de vraag hoe Edvardsen het deed. 'Het was voor niemand een makkelijke wedstrijd, vooral niet voor de spelers voorin. Zij moesten tegen fysiek sterke spelers spelen. Met meer lange ballen dan gebruikelijk is het dan moeilijk. Zowel Rasmussen als Edvardsen deed dat goed. Ook Berghuis was goed, maar dan kan ik iedereen noemen.'

'Rasmussen mist wat consistentie, maar hij heeft alles'

Rasmussen - die donderdagavond trefzeker was - krijgt dan ook de credits van Farioli. De Italiaan is erg blij voor de Deen. 'Ik zei aan het einde van de eerste helft tegen hem dat hij meer in zichzelf moet gaan geloven. Hij is een speler met een enorm potentieel', vertelt de oefenmeester, geciteerd door Voetbal International. 'Hij mist alleen wat consistentie, maar hij heeft alles. Hij is fysiek, krachtig, technisch bevlogen. Vandaag (donderdag, red.) nam hij bijvoorbeeld een bal die over vijftig meter werd gegeven geweldig aan. Hij moet gewoon meer in zichzelf gaan geloven en de mentaliteit houden die ik vanaf dag één bij hem heb gezien.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Dapperestrijders +4546

Ja, de grenzen zijn dicht. Niemand kan meer verkocht of gehaald worden. Eindelijk rust in de tent.

15-02-2025 02:37

Bobje99 +7048

Rasmussen is door iedereen te licht bevonden en wordt na 2 goals en een redelijke wedstrijd ineens top groot talent gebombardeerd. Het kan snel gaan..

14-02-2025 18:35

Dapperestrijders +4546

Hoewel Seedorf nogal Duits klinkt

14-02-2025 15:41

komopajax777 +13194

Mooie woorden van onze talentvolle trainer over de talentvolle Rasmussen.Geloof doet wonderen!

14-02-2025 13:14

JanMolby +1452

Ik maar denken: waarom moet ik bij Mokio aan Marius Tresor (befaamde CV van t Frankrijk/Les Bleus van Platini) denken? Speelstijl, ja, maaar ..ik heb t ff opgezocht .... postuur, alletwee 1:82 ! 😂

14-02-2025 12:30

Dapperestrijders +4546

Is Mokio de nieuwe Zeedorf of de nieuwe Rijkaard?

14-02-2025 11:14

Juan62 +46168

Heb je Seedorf of Rijkaard zien spelen?

Rijkaard bv kan je niet vergelijken met Seedorf net zomin als dat je Seedorf met Mokio kan vergelijken ( alleen in leeftijd bij het eerste)

Het vergelijken van spelers is eigenlijk not done omdat je dan bijna afbreuk doet aan de individuele kwaliteiten

14-02-2025 11:20

JanMolby +1452

@juan nou, je kan altijd vergelijken . De uitkomst zal altijd zijn dat er naast mogelijke overeenkomsten hoe dan ook verschillen zijn.

14-02-2025 12:34

Dapperestrijders +4546

Ze waren wel allebei 16 toen ze hun debuut maakten in het 1ste, ook Gravenbergh

15-02-2025 02:34

JanMolby +1452

Ja, hij dorft wel, he?;

14-02-2025 12:32

Hersenspinsel +7996

Zeedorp.
We spreken hier Nederlands.

14-02-2025 13:28

Dapperestrijders +4546

Hij komt natuurlijk net uit Brussel he, daar spreekt 2/3 van de Belgen Frans

14-02-2025 15:39

johanisajax +8825

Ik heb veel goede en ook wat mindere dingen gezien gisteren. Maar we stonden toch ook zonder een aantal sterkhouders op een rugby veld. Farioli heeft daar toch weer een team van gemaakt en talenten ingepast - voor mij is Farioli dan ook man of the match.

Onder hem begint er nu echt iets te broeden in Amsterdam, we kunnen kampioen worden, ver komen in de EL en als we de boel bij elkaar houden voor volgend seizoen, dan kunnen er hele mooie dingen gebeuren. Voor mij mag Kroes direct om de tafel gaan met Farioli en er 2 jaar aan vast plakken.

14-02-2025 10:57

Assie14 +919

Voor iedereen helemaal lyrisch wordt, paar kritische noten. Positioneel stond hij een paar keer niet goed waardoor Union gevaarlijk kon worden. Het is op dit knollen veld ook voor een aanvaller met gezicht naar voren makkelijker iemand uit te spelen aangezien je als verdediger niet kan draaien op zo'n veld. Hij speelt veel van voor naar achteren en mag vaker naast zich kijken, mist hierbij soms het overzicht. 2e helft had hij wel een simpele bal waar hij de rechtsback goed inspeelt met een stuit terwijl hij onder druk werd gezet.

Al met al een jongen met veel potentie maar laten we niet doen alsof hij nu standaard basis moet. Laat hem lekker meerouleren wanneer er een ervaren persoon om hem heen staat.

14-02-2025 10:55

Okocha078 +13684

Kroes moet echt alles op alles zetten om Farioli te behouden. Tuurlijk is het spel nog niet altijd mooi, maar wat verwachten we eigenlijk na vorig jaar en met deze spelers? Wie had verwacht dat Baas basisspeler zou zijn als cv en FJ op het middenveld? Sutalo leek een absolute miskoop en is nu de beste cv van de eredivisie.Taylor en ook Rensch hebben grote stappen gezet en zelfs Gaaei en Rasmussen draaien leuk mee.Het is jammer dat Henderson, Taylor en Brobbey waarschijnlijk verkocht moeten worden, maar probeer dan iig Hato en Sutalo nog 1 jaartje te behouden. Kroes moet zorgen dat de overbodige spelers verkocht worden en geef Farioli er iig een scorende spits, een vleugelflitser op rechts en een vreatieve middenvelder erbij en ik weet zeker dat we nog beter voor de dag komen.Jongens als Mokio,Faberski,Bounida,Steur,Janse en Alders die eraankomen en een tactisch sterke coach als Farioli waar de jongens mee weglopen en we staan er volgend jaar prima voor.

14-02-2025 10:39

Schöne82 +215

Mokio ligt tot medio 2027 vast. Dus nog twee seizoenen. Betekent dat je na volgend seizoen hem alweer moet verkopen..... Ik zou proberen hem nu tot 2029 vast te leggen.

14-02-2025 10:36

pauli187 +98

Je kunt met spelers van zijn leeftijd nog geen lange contracten afsluiten. Na volgend seizoen onderhandelen met een goed plan in het vooruitzicht zodat je hem langer vast legt

14-02-2025 10:44

fluwelenlinker +11653

Wat Farioli over Rasmussen zegt vind ik ook. Het lijkt er inderdaad op dat hij te weinig in zichzelf gelooft. Die jongen kan echt wel ballen. En die aanname van die lange bal was geniaal.
Of het allemaal goed genoeg is voor Ajax 1 en waar we naartoe willen qua niveau betwijfel ik, maar dat er veel meer inzit bij Rasmussen is wel zo.

14-02-2025 10:17

Gaza +4367

Vechtersmentaliteit ontbreekt nog. Als hij net als Gaaie bij draait dan wordt het een uitstekende speler.

14-02-2025 11:18

Jariiii +21838

Goedemorgen iedereen. Dat was lekker wakker worden. Opeens ziet het er allemaal heel rooskleurig uit. Nieuwe talenten, spelers die weer in vorm zijn of raken, goed spel, soevereiniteit en efficiëntie. Ajax is back.

14-02-2025 10:02

pinballmagic +107

Zo zie je maar
Breit dat scoutwerk verder uit en geef daar je geld aan uit
Koop nog maar sporadisch oudere spelers voor in de basis
Bijna elke jeugdspeler wil graag bij Ajax voetballen
Aan de ouders van zulke talenten moeten meer bij Ajax betrokken worden

14-02-2025 10:00

debetweter +10061

Foutieve aannamens. Zo simpel is het helaas niet. Daarnaast moet je een bepaald balans hebben in het elftal, tevens speelde Mokio tegen Fortuna en nu Union. Ik wil ze niet onderschatten, maar als ajax hoor je daar gewoon 95% van de wedstrijden niet te verliezen en misschien zelfs te winnen. Tevens breekt het grootste gedeelte van de talenten niet door bij Ajax. Het zijn de pareltjes die opvallen. Uiteraard is jeugd belangrijk, zeker bij ajax want dat hoort bij het DNA. Maar het is ook heel belangrijk om stabiliteit binnen de club en ploeg te houden, en impulsen te creëren waardoor de groei van een speler posititief beïnvloed wordt. Dat is stukken makkelijker gezegd dat gedaan, en daar is geen algemene statische oplossing voor.

14-02-2025 10:19

Okocha078 +13684

Ik denk dat Henderson in de zomer sowieso weg gaat. Met Mokio hebben we een parel als opvolger. Denk ook dat ze Rosario transfervrij binnen gaan halen. Wmb is dat niet eens zo verkeerd. Mokio basis en Rosario kan back-up zijn als cvm, cv en rechtsback. Is gewoon een handige multi functionele selectiespeler, vergeet niet dan Rugani ook weer weggaat.

14-02-2025 09:58

C14 +22326

Nee, Mokio is geen middenvelder, geen 6. Heeft het verticale van Vertonghen in de vorm van rushes, en de dieptepassing van Blind. Hij heeft niks 'horizontaals', mist het wegdraaien, het even de bal vasthouden als het moet, uitstellen, even breed als dat moet, mist het spelmaken en regisseren.

Het is gewoon een zeer goed opbouwende CV.

14-02-2025 10:01

BackInBlack +14462

Jetten
Janse
Bouwman
Gooijer
Alders
Mokio
Steur
Bounida
Faberski

De toekomst ziet er best aardig uit

14-02-2025 09:25

Babangida83 +23827

Is altijd zo geweest. We geven ze nu alleen optijd kansen en laten ze niet wegkwijnen in de draaideur die Jong Ajax heet.

14-02-2025 09:26

MaxPower +2583

Ja er is altijd wel talent maar nu komt er wel een gouden lichting aan. Zelfde gevoel als toen Frenkie, vd Beek, Nouri en even later De Ligt, Kluivert en Gravenbergh eraan kwamen.

14-02-2025 09:38

Juan62 +46168

@Babangida83

We zijn weer eens gewongen om gebruik te maken van onze opleiding

Is vaker gebeurd na achtelijk veel geld te hebben uitgegeven aan gekochte spelers die vervolgens niet bij Ajax pastte , en wij in de sportieve en financiéle problemen kwamen

Een paar dagen geleden las ik hier nog dat er niets in onze jeugd rondliep
wat goed genoeg was voor Ajax 1
Ik ben blij dat Farioli ook de kwaliteiten van onze jeugd onderkent

Gisteren genoten van Mokio op en naast het veld

14-02-2025 09:51

C14 +22326

@Juan

De vraag is of Farioli dat doet. Zoals je schrijft, ook nu weer gedwongen gebruik te maken van talent. Het zal moeten blijken of Ajax onder deze leiding voor de verandering eens talent kans blijft geven, ook bij straks weer zat geld.

14-02-2025 10:24

Ajax_026 +3049

In Gooijer zie ik geen groot talent en ik verwacht dat we nog zeker 2 jaar Godts, Baas, Fitz-Jim en Regeer kunnen opstellen. Het middenveld gisteren met Fitz-Jim, Klaassen en Mokio combineerde er soms goed op los. Daar zag je weer wat je verwacht van een Ajax opleiding.

14-02-2025 09:34

insectenverdelg +23384

Niet iedereen is er klaar voor als hij 17 is (Zie baas en FJ en ook Regeer) . Ik wil Gooier zeker nog niet afschrijven. Het is zonde dat hij er zo lang uitgelegen heeft en hij heeft wel Alders als concurrent uit de jeugd natuurlijk.

14-02-2025 09:51

Okocha078 +13684

Inderdaad. Ik zou Gooijer verlengen en volgend jaar nog een keer uitlenen. Zit echt wel potentie in die jongen.

14-02-2025 09:54

Babangida83 +23827

Één zwaluw maakt nog geen zomer, hij zal nog constant moeten worden. Maar het laat wel weer zien dat optredens in Jong Ajax moeilijk in te schatten zijn. Net zoals Baas en Fitz Jim, blonk Mokio daar ook niet uit. Toch spelen ze allemaal vrij makkelijk mee in Ajax 1. Het is kennelijk toch moeilijk het verschil te maken, als je in zo'n jeugdelftal tegen grote mannen moet voetballen.

14-02-2025 09:23

Jeroen90 +1409

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik hem gisteren zag. Je ziet in Jong wel dat hij talent heeft, maar dat hij op dit niveau opeens de beste van het veld zou zijn, had ik nooit verwacht. Is inderdaad in Jong lang niet altijd de beste geweest. Denk inderdaad dat dat samenhangt met een Jong-team dat het moeilijk heeft in het mannenvoetbal en daarnaast natuurlijk ook niet echt een gebalanceerd elftal is. Het grootste deel van de Jong-spelers zal het eerste immers nooit halen. Zie jezelf als tiener dan maar eens te onttrekken aan het gemiddelde niveau, dat valt niet mee. Dat is ook meteen de reden waarom ik vind dat jongens die in de jeugd het vereiste talent hebben getoond best wat sneller/vaker vanuit Jong een kans in het eerste mogen krijgen, ook als het in Jong niet denderend gaat. Vaak doet een hoger niveau en betere medespelers dan toch iets positiefs met een jonge speler. Ik baal er bijvoorbeeld van dat Dies Janse nauwelijks nog in beeld is bij Farioli. Ik zie ook dat hij dit seizoen in Jong geen geweldige indruk maakt, maar de wedstrijd die hij begin dit seizoen in het eerste speelde (thuis tegen Heerenveen) was prima. Geef hem dan gewoon wat meer kansen, in plaats van die minuten aan bijvoorbeeld Wijndal te vergooien.

Over Mokio: echt ongekend hoor, dat een jongetje van 16 in zijn eentje ons middenveld zo vooruit helpt. Er wordt hier vaak geroepen om een 'creatieve' en 'lichtvoetige' middenvelder. Eigenlijk precies wat Mokio gisteren was dus. Om dan ook nog eens doodleuk met zijn zwakke been zo'n goal te maken. Petje af hoor.

14-02-2025 09:35

C14 +22326

Beste van het veld is ook niet waar. Hij wordt gehyped vanwege zijn leeftijd, fysiek, en maar een paar goede momenten. Prima gedaan hoor, zeker gezien zijn leeftijd, maar was niet beter dan een paar anderen.

Hij was en is verder wel allesbehalve een creatieve en lichtvoetige middenvelder. Mokio is bij Ajaxvoetbal een CV, een mix tussen Vertonghen (rushes) en Blind (diepe verticale passing.

Ajax heeft op 6 een zeer technische regisseur nodig die idealiter weg kan draaien, balvast is, rust aan de bal heeft, ook horizontaal kan en wil spelen, echt de lijnen uitzet, die zich steeds aanbiedt als het nodig is. Een type Frenkie, of Schöne/Anita.

Mokio is wat te log daarvoor, wat je zal zien onder druk van de tegenstander, en is teveel verticaal gericht voor op 6, waar de 6 alle kanten op moet kunnen waaieren, een spil, die ook positievaster is.

14-02-2025 10:32

Jeroen90 +1409

Ik zag hem gisteren anders toch meermaals met een behendige voetbeweging zijn tegenstander passeren, dat zie ik van onze andere middenvelders alleen Fitz Jim af en toe doen. Log zou ik hem zeker niet noemen, maakt juist een hele atletische indruk. Ik moest gisteren een beetje aan Yaya Toure denken, ook zo'n middenvelder die veel behendiger was dan hij leek.

Ben het overigens wel met je eens dat hij niet zonder meer beter was dan de rest. Vind dat sowieso altijd een beetje een zinloze vraag, aangezien iedere speler zijn eigen rol heeft in een team en je die rollen niet zomaar met kaar kunt vergelijken. Gisteren vind ik vooral Hato en Sutalo ook erg goed.

14-02-2025 10:55

1Zlatan +5120

Ajax gewonnen, AZ gewonnen, Twente gewonnen, Feyenoord gewonnen, zelfs PSV nog niet kansloos. Eigenlijk heeft het Nederlandse voetbal maar 1 probleem en dat is dat er internationaal geen hond naar onze competitie kijkt. Daardoor blijven onze clubs gedwongen om hun beste spelers te verkopen en kunnen we qua salaris bij lange na niet mee met landen als Engeland, Duitsland, Spanje.

Je hoort hier bijna niemand over maar KNVB: gebruik dit momentum, ontsla je halve organisatie en haal echte toppers uit de marketingwereld binnen die zich enkel en alleen focussen op onze competitie vermarkten internationaal. Positioneer het als de competitie van de future stars en haal die knaken uit oa China en UAE etc op.

Meer tv inkomsten is spelers langer behouden is betere resultaten is meer tv inkomsten etc etc. Serieus, als je kijkt wat voor talent er uit de Nederlandse clubs komt (vooral Ajax uiteraard) dan moet je gewoon alles op alles zetten om die verdomde competitie meer bekend te maken.

14-02-2025 09:22

Babangida83 +23827

Als je jezelf als competitie met attractief voetbal manifesteert, dan kun je dat wel veranderen. En door de manier hoe we onze WK-finales hebben verloren, hebben we wat dat aangaande een goede legacy.

14-02-2025 09:25

C14 +22326

@Baba

Dan moet je 2010 onder Van Marwijk daar niet in meenemen :)

14-02-2025 10:34

Babangida83 +23827

Die was ik al weer vergeten ;-)

14-02-2025 12:34

Koscar +5388

Ik denk dat dat echt niks uithaalt hoor. Internationaal is men vootal geinteresseerd in de PL. Al die stadionnetjes die we hier hebben trekken ook veel allure omlaag. Daarom heb je m.i. een Nac, ado en de graafschap het liefst in de ED, en niet Excelsior, Rkc en Almere.

14-02-2025 09:56

Patrick020 +22228

Zie net dit voorbij komen, klopt dit?

Het werd Ajax. Dat heeft niet alleen met het sportieve plan – met Jong Ajax spelen en meetrainen met de eerste ploeg – te maken. Ajax stemde in met een doorverkooppercentage van 50 procent, meldt Het Laatste Nieuws! Ze moeten voor Jorthy Mokio slechts een opleidingsvergoeding betalen. Als Mokio voor 10 miljoen euro verkocht zou worden, vloeit er 5 miljoen naar de familie Mokio.

14-02-2025 08:58

1Zlatan +5120

Lijkt me heel sterk dat het 50% is maar op zich vind ik dit dus wel een hele goede zaak om bij jeugdspelers aan te bieden. Want het incentiveert enorm om (1) jaartje langer te blijven want meer ervaren basisspelers zijn nou eenmaal meer waard en (2) contract continu te verlengen zodat er transfergeld betaald wordt. Bij een percentage van 15% is dan de bonus voor de speler als snel meer dan het tekengeld wat hij krijgt bij transfervrij.

14-02-2025 09:25

afca95 +1288

Dat heeft Kroes goed gezien. Geen nieuwe middenvelders halen maar jeugd door schuiven.

14-02-2025 08:57

DeMagere +23140

Als je met Kroes Beuker bedoelt, dan heb je gelijk.

14-02-2025 09:35

afca95 +1288

Die koopt geen spelers

14-02-2025 12:54

DeMagere +23140

Het artikel betreft Mokio. Eigen jeugd. Beuker gaat over eigen jeugd.
Maar leuk geprobeerd, Alex

14-02-2025 13:37

afca95 +1288

Kroes gaat over de feestcommissie dat is waar ook

14-02-2025 14:05

DeMagere +23140

Kroes gaat over de nekklap commissie.

14-02-2025 14:40

C14 +22326

Mokio is een CV. Ja onder Farioli een middenvelder, maar Farioli speelt niet des Ajax.

14-02-2025 10:35

afca95 +1288

Frank de Boer was ooit n links buiten

14-02-2025 12:54

C14 +22326

Kan zijn, klinkt ook als een totaal verkeerde inschatting toentertijd :)

14-02-2025 12:57

ZuenAFCA +2097

Onze tovenaar Farioli maakt alle spelers beter

14-02-2025 08:49

noppenkoning +41111

Bij Jong Ajax ook paar keer op 6 maar daar was het niet goed, grappig dat het nu dan opeens zo goed gaat in Ajax 1 op 6. Ben benieuwd welke positie hij zelf het liefst staat.

14-02-2025 08:42

Cello +52879 moderator

@noppenkoning

Ik denk dat je niet moet vergeten, dat het itt bij JA, wel een groot verschil is of je met ervaren spelers om je heen speelt, zoals bij Ajax-1 òf met relatief onervaren jongens om je heen, zoals bij JA. Ik wil niet zeggen dat dat het geval is, maar ik kan me voorstellen, dat wanneer hij bij JA mede-middenvelders moet ondersteunen en deels moet compenseren, dat dat dan ten koste kan gaan van je eigen spel. Hij zal bij Ajax-1 dat veel minder hoeven te doen en kan zich dan bijna volledig richten op zijn eigen spel en taken.

14-02-2025 09:17

Babangida83 +23827

Heb zelf vaak met een jeugdelftal tegen seniorenelftallen gespeeld.

Waar wij als jonkies veel rennen, laten die ouderen dat balletje lekker gaan en maken ze nét die handige overtredingen.

Een paar ervaren spelers in zo'n jong team, maakt echt een wereld van verschil al.

14-02-2025 11:22

C14 +22326

@noppen

Heeft alles te maken met type wedstrijd en type tegenstand, en specifieke rol. Onder Farioli speelt de 6 lager en wordt minder gezocht, onder meer.

Als hij het in bepaald type wedstrijden niet goed doet op 6, is het geen 6 voor Ajax, ookal doet hij het in andere beter. De ene wedstrijd krijg je veel tijd en ruimte, in de andere weinig tot vrijwel geen. Je moet kijken naar vooral die laatstgenoemde wedstrijden, dus met maximale weerstand, en bij weinig tijd en ruimte. Pas als een 6 bij Ajax daarin goed speelt en presteert, en het spel nog weet te verdelen, is het een Ajax 6.

Mokio blijft een sterk opbouwende CV.

14-02-2025 10:40

noppenkoning +41111

Ja klopt, gisteren met Klaassen ook nog soort van dubbele 6, ben benieuwd waar het heen gaat, volgens mij weleens gelezen dat hij zichzelf ook ziet als CV.

14-02-2025 11:25

C14 +22326

Zo is hij ook opgeleid, ook gehaald als CV in principe, speelde daar bij zijn vorige club.

Maar Farioli is van de degelijkheid en fysiek op 6 helaas, dus zal daar wel komen te spelen, net als Rosario onder hem op 6 speelde. In principe zelfde type als Mokio, alleen is Mokio onder meer een stuk beter aan de bal, maar niet genoeg om op 6 te spelen bij Ajax.

Als Hato vertrekt wat mij betreft Baas en Jetten als linksbacks, Mokio en Janse als CV's, Fitz-Jim en een ander als 6-en, Bounida, Taylor (als hij blijft), Regeer en Steur als halven.

---Bounida---Steur/Regeer---
--------Fitz-Jim-------
Baas-Mokio-Sutalo-Alders

Zo zie ik het graag op termijn. Heel jong, maar so be it. Denk veel jongens met branie en een 'goede kop'. En straks te goed al om in de weg te laten zitten door meer ervaren, minder goede spelers denk ik.

14-02-2025 12:45

De Stift +7041

Als Farioli er in slaagt van Rasmussen een topspits te maken, is hij de beste trainer sinds Guardiola.

14-02-2025 08:39

Belnaarhuis +4939

Who is Pep? Who is Pep?!

14-02-2025 08:43

C14 +22326

@De Stift

Rasmussen is jarenlang 'misbruikt' door Ajax door hem als rechtsbuiten te laten spelen.

14-02-2025 10:41

Nozempie +642

Die jongen loopt over van talent. Dit bedoel ik dus, als je echt klasse hebt speel je gewoon met 16-17 jaar in Ajax 1. Natuurlijk heb je laatbloeiers, maar als je TOP bent kun je iedereen uit deze matige selectie eruit spelen.

14-02-2025 08:26

C14 +22326

@Nozempie

Krijgt nu puur al de kans vanwege noodzaak (gebrek aan meer ervaren goede spelers) en fysiek.

14-02-2025 10:42

Lekkerhoor +3379

Als Ajax CL haalt dan verwacht ik dat ze Hendo laten gaan (wat veel salaris ruimte maakt) en Mokio op zijn plek zetten. Dit was een succesvolle test. Dan in de transferwindow weer doorselecteren.

14-02-2025 08:12

Mung +1360

De rol van Hendo is veel groter. Die kun je niet door een straks 17 jarige jongen vervangen. Daarnaast zal de financiële situatie er straks anders uitzien, met hoogstwaarschijnlijk een CL ticket en transfers van wellicht Hato, Brobbey en Taylor.

14-02-2025 08:32

Robbie en de Kock +11140

Plus dat we gisteren een ander systeem speelde dan normaal. Met een dubbele 6.

14-02-2025 09:07

Lekkerhoor +3379

Ergens kan ik dat zien maar je zal toch een CL waardig team moeten kunnen opstellen. Je hebt niet het geld op een nieuw team te kopen en met jeugd ga je dat wellicht niet halen.

14-02-2025 11:22

meerschehelden +2292

Mokio gaat waarschijnlijk ook de bekende terugval krijgen. Niet teveel druk op hem leggen. We kunnen niet van hem verwachten dat hij komend seizoen een vaste basisspeler wordt die constant presteert.

14-02-2025 08:43

C14 +22326

@Lekker

Mokio is geen middenvelder, en dit was geen test. Wedstrijden en type tegenstand verschilt continue, ik wil Mokio weleens op het middenveld zien tegen een ploeg die volop drukzet, dan is men niet meer zo lyrisch, dat wordt 'm niet. Bij Jong Ajax op 6 veelal ook geen succes, en logisch, is een sterk opbouwende CV bij Ajaxspel, geen middenvelder.

Elders, bij andere clubs die opportunistischer spelen, zou het een middenvelder kunnen zijn, meer type box-to-box.

14-02-2025 10:44

Kampioensoverwinning +1727

Personaliteit, AS?! Persoonlijkheid of karakter!

14-02-2025 08:02

JanMolby +1452

Juist. Had ik al gepost :)

14-02-2025 08:07

Bky +56362

Heel leuk natuurlijk zo'n Mokio op 6 volgend jaar, maar we kunnen ook gewoon Rosario halen natuurlijk.

14-02-2025 07:51

C14 +22326

Allebei CV's

14-02-2025 10:44

Andronixos.c +8140

Goedemorgen allemaal

We hebben goud in handen met Mokio!!!

14-02-2025 07:50

Yeshyeshyall +10924

Sterk van Farioli dat hij Mokio gewoon basis zet op een voor hem ook vrij nieuwe positie. Wat misschien nog knapper is is det hij een speler als Rasmussen, waar het talent al jaren niet lekker uitkomt, ook aan het voetballen lijkt te krijgen. Dan ben je als coach echt een bijzonder talent en creeer je ook meteen in één seizoen gigantische financiele waarde. Spelers als Rosa, Rasmussen, Sutalo en Wijndal zijn straks gewoon veel meer waard dan dat ze voor dit seizoen waren, ongekend

14-02-2025 07:44

slumpf +4560

En dat terwijl driekwart van het medialandschap hem continue beticht van kapitaalvernietiging.

14-02-2025 07:59

Moooo +3962

Beetje onzinnig Rasmussen heb ik wekelijks zien spelen bij Jong, hij deed het heel erg goed, alleen 2 jaar geleden had hij dit niveau ook al bereikt.
Weinig groei kunnen laten zien de laatste jaren.

Alleen hij heeft hetzelfde wat een Dolberg ook had, veel talent, Dolberg was wel wat verfijnder en dynamischer, kon ook prima koppen, had een hele grote kunnen worden..

Echt waar Rasmussen is een spits die in beweging aangespeeld moet worden.
B.v van rechtsbuiten trekt hij zichzelf op gang naar binnen, dan is hij sterk, snel en heeft een hard schot. (Idem dito als een Dolberg)
Daar houdt de vergelijking wel op.

14-02-2025 09:01

Babangida83 +23827

Eens. Daar tegenover staat wel de kapitaalvernietiging van Forbs, Brobbey en Akpom. En die van Kaplan.

14-02-2025 11:25

Betuwe85 +20540

Knap dat we met toch veel spelers die normaal wissles staan eenvoudig winnen. Wat vooral opvalt is de verdedigende arbeid die iedereen leverd

14-02-2025 07:39

dp92 +11220

Contract tot 2027. Top prio voor Kroes om deze jongen het komende jaar langer aan ons te binden.

14-02-2025 07:38

xstaniox +15040

Dat gaat niet, is minderjarig. Kan hooguit tot 2028 verlengen

14-02-2025 07:46

dp92 +11220

Geen idee dat het zo werkt. Hopelijk is hij verstandig en blijft hij.

14-02-2025 07:49

xstaniox +15040

Minderjarige spelers kunnen hier maximaal voor 3 jaar tekenen. Meerderjarige spelers voor 5 jaar

14-02-2025 07:52

Kreugerrand +709

Ik vond Rasmussen het best goed doen en vind hem meer Ajax spits dan Brobbey .

Zo zie je maar wat een goede trainer doet met spelers .

Farioli kan veel meer dan wat hij laat zien deze man is goud met zijn team en ik denk dat hij echt niet weggaat die ziet wat hij heeft en heeft tijd zat om verder te groeien

14-02-2025 07:05

Yeshyeshyall +10924

Ik hoop het, inderdaad bijzonder. Bij Rasmussen zie je al jaren dat hij blij vlagen echt een heel fijne speler is maar inderdaad totaal maar echt totaal niet consistent. Als Farioli hem naar een hoger niveau kan tillen heb je er opeens een waardevolle spits bij. Zou echt heel mooi zijn

14-02-2025 07:47

Kreugerrand +709

ja ik roep het al zolang dat je niets moet afschrijven en geduld moet hebben .

14-02-2025 08:23

meerschehelden +2292

Niet nederig maar bescheiden mag ik hopen.

14-02-2025 06:07

FTS95 +15970

Dat is hetzelfde...

14-02-2025 06:32

meerschehelden +2292

Dat is absoluut niet hetzelfde.

14-02-2025 06:35

meerschehelden +2292

Nederig is meer onderdanig en bescheiden is niet opschepperig.

14-02-2025 06:37

JesperDeVlo +5412

Definitie:
Nederigheid houdt in dat je een juiste mening over jezelf hebt en jezelf bescheiden uitdrukt als de situatie daarom vraagt, met een duidelijke doelgerichtheid, openheid, ruimdenkendheid en een niet-opdringerige mentaliteit.

14-02-2025 06:54

meerschehelden +2292

Het onderdanige element ontbreekt hier. Verder juist.
Nederig is ook klein gemaakt. Een Ajacied is niet klein natuurlijk maar groots.
Bescheiden is een veel beter woord. Het engelse ‘humble’ wordt ook vaak onterecht vertaald als nederig, ipv bescheiden.

14-02-2025 07:59

JanMolby +1452

Het woord is nogal rekbaar. Heeft zowel een positieve als negatieve connotatie. Afh vd context. Humble cottage: nederig stulpje. Humble descent: nederige komaf, in beide gevallen neigt t naar negatieve connotatie. Humble personality, attitude, behaviour etc is weer doorgaans positief bedoeld m

14-02-2025 08:16

FTS95 +15970

Precies, bescheiden dus..

14-02-2025 08:43

Ajaxcbs123 +1249

Ik heb zelden zo'n groot talent gezien als Mokio, zijn dribbel, pass en kracht zijn ongelofelijk goed, zeker als je beseft dat Mokio naar maar 16(!) jaar oud is!
Deze speler moet volgend jaar op 6, het zou doodzonde zijn als dat niet gebeurd.

Volgend jaar de 3 Belgen in de basis dan maar?
Godts - Brobbey? - Bounida
Fitz Jim - ?
Mokio

14-02-2025 05:32

Robertini +39072

Ben het eens dat Mokio echt een geweldig talent is, maar dat hij volgend seizoen basisspeler moet zijn, vind ik niet. Het kereltje is dan 17, dat is erg vroeg om zo'n centrale rol op te vangen.

Laat hem nog een jaartje in de luwte wennen. Achter Henderson zou wat mij betreft perfect zijn, als Hendo blijft. Dan kan hij daarna het stokje overnemen.

Daarnaast vind ik het opmerkelijk om Bounida op rechtsbuiten te zetten, die hoort gewoon veel de bal te krijgen op het middenveld.

14-02-2025 06:06

Ajax2024 +2084

We zijn er goed in een jeugdspeler die een goede wedstrijd speelt een megatalent te noemen. Dan is Reed (18 jaar) dat toch ook. Speelt zijn 1e CL wedstrijd megagoed. Het is veel te vroeg. Brobbey was ook een talent. en nu? Het is niks.

14-02-2025 07:28

Ajaxcbs123 +1249

Hato stond ook al op zijn 17e in de basis. Daar hebben we geen spijt van gekregen.
Als Henderson vertrekt zou ik het zonde vinden als je weer een aankoop moet doen terwijl je Mokio hebt.

14-02-2025 07:28

NoPants +7470

Nee joh, goed genoeg is oud genoeg. Met zo’n zelfde argument hadden we de Ligt nog een jaar op de bank moeten houden.

14-02-2025 07:40

Rock69 +8411

Helemaal met je eens.

14-02-2025 07:44

Odysseus +14246

Maar het kan wel zo. Eens wat betreft Bounida, graag op het middenveld, maar hangend op rechts zou ook kunnen als daar schaarste is.

14-02-2025 07:56

Robertini +39072

@cbs Ik zou Hendo proberen te behouden, denk dat hij zelf ook wel de champions league in wil met Ajax. Als hij weggaat, kun je Mokio overwegen, maar het is wel vroeg.

14-02-2025 09:22

Robertini +39072

@2024, Read is toch ook een talent? Brobbey was dat ook, helaas komt het er niet uit en is hij gestagneerd.

14-02-2025 09:24

Odysseus +14246

Wel heel veel voetbal zo, ik ben voor!

14-02-2025 07:55

Sander31 +7690

Ik zou fitz jim als wissel gebruiken. Maar dat ben ik

14-02-2025 08:34

JanMolby +1452

@de redactie: kennelijk heeft Farioli in t Engels 'personality' gezegd (Mokio). Dat is 'persoonlijkheid". Niet:'personaliteit'.

14-02-2025 04:48

TPLily +373

Inderdaad. "Personaliteit" wordt wel in België gebruikt, maar ik neem aan dat de redactie hier niet Vlaams als standaardtaal gebruikt.

14-02-2025 05:22

JanMolby +1452

weer wat geleerd:) nee, niks in t Vlaams hier, hoewel ik niks tegen de taal heb. Mn pa was geboren en getogen in Antwerpen:)

14-02-2025 05:38

Stiftje +1537

Die zag ik niet aankomen. Ik had op Denemarken gegokt

14-02-2025 06:43

Leo Valk +1362

@JanMolby... oh, ik dacht in Denemarken, Jan?

14-02-2025 07:09

JanMolby +1452

@stiftje en Leo: 😂

14-02-2025 07:31

JanMolby +1452

Het was n prima wedstrijd, en Marco zag (en zei) dat het goed was. Nu wel de competitie met dezelfde drive afmaken. Dwz, de tegenstanders afmaken:)

14-02-2025 04:44

paulis +10224

Wat Marco ziet en zegt hoeven we niet serieus te nemen.

14-02-2025 08:43

layanx +5613

Iedereen heeft het natuurlijk over Farioli, en terecht, hij verdient zijn credits. Maar laten we vooral Dave Vos niet vergeten. Hij is een essentiële kracht binnen de club en staat écht voor de jeugd. Zijn inzet en visie zijn cruciaal voor de ontwikkeling van de talenten die straks het eerste elftal moeten dragen.

14-02-2025 01:58

WantAmsterdam +116036

Je had hem ook vaker mogen gebruiken ipv Branco.

14-02-2025 01:54

Ajaxcbs123 +1249

Pfff Branco..
Bang dat die er volgend jaar nog steeds is...

14-02-2025 05:33

soewares +2502

Alles op zn tijd

14-02-2025 05:44

WantAmsterdam +116036

Mokio heeft gisteren aangetoond meer dan klaar te zijn om minuten inplaats van Branco te krijgen. Domineerde fysiek zoals geen andere speler dat bij ons deed dit seizoen.

14-02-2025 13:11

Robertini +39072

Jochie is 16.

14-02-2025 06:11

WantAmsterdam +116036

Goed genoeg is oud genoeg, toch?

14-02-2025 13:11

jerryisthename +31685

Denk dat ze Branco ook wel even in de etalage wilden zetten voor de winter transferperiode.
Helaas wil hij niet weg.

14-02-2025 06:17

WantAmsterdam +116036

Stop met mensen in etalage zetten dan, kost ons namelijk punten/de winst.

14-02-2025 13:11

jerryisthename +31685

Valt mee, blijkbaar. We staan virtueel 3 punten los van PSV en zijn koploper.
Kan me ook geen wedstrijd herinneren dat Branco ons puntverlies heeft opgeleverd.

15-02-2025 08:31

WantAmsterdam +116036

We hebben 5 keer punten verspeeld in de Eredivisie, liggen uit de beker en hebben ook in Europa al 4 keer punten verspeeld.

15-02-2025 12:21

jerryisthename +31685

Je kunt ook blijven zeiken, gozer ..😂
Wees blij met waar we staan, man.
Negativo....! My goodness....vermoeiend. 🙄
Je hebt een vervelend leven, of niet?

15-02-2025 15:13

WantAmsterdam +116036

Haha. Ik schrijf meer dan genoeg positieve reacties.
Je mag gewoon geen kritiek hebben, natuurlijk.

15-02-2025 15:16

jerryisthename +31685

Hahaha. Be real, gozer....
Kritiek is mooi als het terecht is.
Je bent gewoon een miereneuker pur sang, man. 😂
Wees gewoon blij met de situatie nu met waar we wel niet vandaan komen. 👍🏼

15-02-2025 15:18

WantAmsterdam +116036

Ik ben WantAmsterdam, ik ben wie ik ben, of Jerry en andere mij een mierenneuker vinden omdat ze puur mijn kritische reacties eruit pikken boeit me eerlijk gezegd geen ene flikker.

15-02-2025 15:20

WantAmsterdam +116036

Btw, jij moet niks zeggen, je bent een specialist eigene spelers afzeiken, en het ben dan juist ik die ze verdedig.

Das natuurlijk ook weer niet goed, dat is wel positief maar niet het juiste positivisme.

15-02-2025 15:21

jerryisthename +31685

Is toch ook prima, zeikerd?
Mag je ook trots op zijn, dat je een zeikerd bent. Als je dat zo leuk vindt.
Ik mag het toch constateren?
Je hoeft er niet tot in den treure op reageren, hoor...

Trouwens, mijn eerste reactie op jouw comment was positief bedoeld, maar jij geeft er weer een negatieve draai aan door zo te reageren zoals je deed.
Even vaker in de spiegel kijken,dus. 👍🏼
Je bent echt doodvermoeiend, man....
Fijn weekend, hè?! 🙋🏽‍♂️

P.S.. Ik zeik alleen eigen spelers af als het meer dan terecht is, omdat ze al maanden een wanprestatie leveren of arrogant doen. Ze krijgen genoeg betaald, hè?! Wij zijn wel Ajax.
Maar ga jij iedereen maar lekker pamperen met je onzin.👍🏼
Verder ben ik veel positiever dan jij iig over alle spelers. Maar hey, dat is niet zo moeilijk met Mr. Negativo. 😂

15-02-2025 15:23

WantAmsterdam +116036

Ja, prima. Ik kan met jou reacties weinig hebben. En het ben altijd jij die op mij reageert, soms indirect met een @, wat heel raar is. Je kunt hiermee ook gewoon stoppen.

Net zoals heel veel andere. Als je mijn verhalen niet leuk vind. Move along.

15-02-2025 15:26

jerryisthename +31685

Hallo, kijk eens in de spiegel, gozer...
Moet je even alle reacties tussen ons terug lezen...wie is er begonnen met de ander af te zeiken onnodig...?!
Precies...👍🏼 Yooo, fijn weekend, hè?! 🙋🏽‍♂️
Lekker verder janken in je eigen ellende.😂

P.S. Mensen krijgen hier altijd respect van mij als ze geen trol zijn of normaal reageren op mij.
Als je vervelend gaat doen, dan krijg je het idd van me terug. That's me.

15-02-2025 15:30

WantAmsterdam +116036

Ik zeik je niet af, jij reageert steeds op mij op een rare manier. Ik heb verder geen probleem met jou. Begrijp alleen die obsessie met niet zo.
Ook hier weer, ik schrijf puur inhoudelijk mijn mening over Branco vs Mokio en jij komt met:

“ Je kunt ook blijven zeiken, gozer ..😂
Wees blij met waar we staan, man.
Negativo....! My goodness....vermoeiend. 🙄”

Jij heb duidelijk een probleem met mij en mijn meningen. Kan, maar dan hoef je ook niet altijd op te reageren. En btw, goed bedoelt, het telkens gebruiken van emojis laat je als 13 jarige overkomen.

15-02-2025 15:34

JanMolby +1452

Ik vind de timing van Farioli echter wel goed, om hem nu in te brengen met als argument: bewaken vd fitheid vd hele spelersgroep (om de kans om bij de 1e 2 te eindigen te optimaliseren).

14-02-2025 07:39

WantAmsterdam +116036

Timing is:

“Shit, ik kan Branco, Hendo en Regeer niet gebruiken, nu moet ik de jeugd/een jonkie de kans geven. Maar ik kan hem tenminste 8 zetten inplaats van 6. Dan schijt ik me ietsje minder in de broek.”

Sorry maar dat is Farioli als het om het kiezen voor jeugd gaat.

14-02-2025 13:13

juicy +33

Farioli de nieuwe tovenaar. Uitermate knap wat hij weet te bewerkstelligen. Zelfs afgeschreven talenten bloeien weer op. Hoop van harte dat hij nog jaren bij ons blijft.

14-02-2025 01:50

Hebbendiekip +4741

Mokio is de volgende parel!

14-02-2025 01:40

EuforischeRealist +15505

Heel erg onder de indruk van het spel van deze jongen!

14-02-2025 00:26

ajaxfan83 +3395

Ik hoop dat kroes en Beuker met sutalo rond tafel gaan zitten aan het eind van het seizoen, om zijn contract open te breken en die" clausule " van 33% eruit kunnen halen zodat hij niet "verplicht" verkocht moet worden . Dit is echt zon klasbak, die moet nog minimaal twee jaar blijven

14-02-2025 00:06

ElSandrini +18091

Speelde inderdaad erg sterk

14-02-2025 00:20

WantAmsterdam +116036

Wat voor een clausule?

14-02-2025 01:22

JariJari +15116

Dat wil ik ook weten

14-02-2025 02:10

ajaxfan83 +3395

Wat zal je denken, waarom zal iedere speler van mislintat verkocht moeten worden

14-02-2025 05:37

Robertini +39072

Waar heb je het over? Dat heeft niks met een clausule te maken.

14-02-2025 06:12

NoPants +7470

De mislintat spelers krijgen 33% van hun salaris als ze CL halen, dat is een variabel deel van hun salaris. In het geval van Sital zie ik het probleem niet zo. Onbetwist basisspeler, die mag toch gewoon een bonus krijgen als we cl halen?

14-02-2025 08:04

Ajaxcbs123 +1249

Sutalo is 1 van de spelers die je moet behouden inderdaad. Zeker als je er bijna vanuit kan gaan dat Hato, Taylor, Brobbey en Henderson vertrekken.

14-02-2025 05:34

NoPants +7470

Ik hoop dat hato nog een jaar blijft. Anders zie ik mokio wel op lb komen, en ik zie hem liever op 6.

14-02-2025 08:05

Starring +4674

Ajax heeft het altijd moeten hebben van jong exceptioneel talent. Zowel van talentvolle coaches als van talentvolle spelers. Mooi om te zien dat men terug lijkt te keren naar de basis.

14-02-2025 00:03

Johan14Cruijff +568

Mooi om te zien hoe van Basten ook zat te genieten van de beelden van Mokio.

13-02-2025 23:59

Jarikoek +208

Jaaa en Jan Mulder ernaast. Schitterend!

14-02-2025 07:49

SCHREUDERNOPARTY +2489

Pasveer
Van de Pavert Bouman Janse Hato
Mokio
Steur Bounida
Faberski Konadu Godts

Wat een talenten team

13-02-2025 23:54

gi0vanni +7123

Inderdaad en vooral die Pasveer toont aan het niveau aan te kunnen! Geweldig talent. 😉

13-02-2025 23:58

Petterson +24864

Waar je v/d Pavert zei, bedoel je Alders .. stop de tijd! 1 joker!

14-02-2025 01:02

JD84 +2093

Hahaha stel je deze selectie eens voor! Opa Pasveer in de kindercrèche! 😄

14-02-2025 03:20

YugoVik +33094

Wow wat een performance van Mokio. Heel groot talent!

13-02-2025 23:49

SCHREUDERNOPARTY +2489

Farioli is echt een godsgeschenk voor dit Ajax gebleken wat een aanstelling van Kroes en Beuker als je ziet hoeveel spelers hij beter heeft gemaakt waar niemand meer een stuiver voor gaf dit seizoen... buiten behalen CL zullen al die spelers ook in waarde stijgen voor een eventuele vervolgstap

13-02-2025 23:48

SCHREUDERNOPARTY +2489

Door een seizoen als dit kan het proces ineens stuk versneld worden op de weg terug omhoog...

13-02-2025 23:49

Sander31 +7690

Knap hoor van Kroes, dat je zo een onbekende trainer kan vinden en durft aan te stellen

14-02-2025 08:36

JohnDylan +21840

Hopelijk heeft Farioli nu ook direct door dat het voor talenten moeilijker is om goed te spelen bij Jong Ajax tussen andere onervaren talenten dan in het eerste tussen spelers met meer ervaring.

13-02-2025 23:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.