Farioli gevraagd naar noodzaak voor versterkingen: 'Is wel iets waar we naar moeten kijken'

door Bart Veenstra 100

Bron Voetbal International

Farioli gevraagd naar noodzaak voor versterkingen: 'Is wel iets waar we naar moeten kijken'

door Bart Veenstra 100

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli hoopt dat Ajax zich in de winter kan versterken. De Amsterdammers gingen afgelopen donderdagavond met 2-0 onderuit bij Real Sociedad en dat had voor een deel te maken met de afwezigheid van enkele belangrijke spelers.

Profiteer tijdens Black Friday 2024 van 20% korting op alles in de Ajaxshop!

In San Sebastián ontbraken Kenneth Taylor (geschorst), Davy Klaassen (niet speelgerechtigd), Wout Weghorst (ziek) en Mika Godts (geblesseerd). Daarnaast viel Brian Brobbey na een halfuur spelen uit nadat hij vlak daarvoor in botsing kwam met Álex Remiro, de keeper van Real Sociedad. Farioli moest dan ook wisselen en eindigde de wedstrijd met spelers als Christian Rasmussen en Jaydon Banel.

Na afloop van het duel kreeg Farioli de vraag of er nu meer noodzaak is om versterking te halen voor Ajax. 'Dit is geen vraag die je nu aan mij moet stellen, maar zoals je weet is dit wel iets waar we naar moeten kijken', wordt de Italiaanse trainer geciteerd door Voetbal International.

Farioli over Banel, Rasmussen en Wijndal

'Het is duidelijk dat we iedereen keihard nodig hebben en voorzichtig moeten zijn', gaat Farioli verder. 'Jaydon Banel is gewend aan Jong Ajax en niet gewend aan een Europese wedstrijd, bijvoorbeeld. Dat is voor ons allebei een goede ervaring, omdat we leren te begrijpen waar onze limieten liggen. Om op dit niveau te presteren, moeten we heel goed voorbereid zijn', zegt Farioli, die na de 2-0 Banel toesprak. 'Dat ging over dat we hier met mannen spelen. Hier is geen tijd om te klagen of te blijven hangen, want de wedstrijd gaat verder.'

Tekst gaat verder onder de foto.

jaydon banel ajax real sociedad europa league
Farioli: 'Jaydon Banel is gewend aan Jong Ajax en niet gewend aan een Europese wedstrijd.'

Farioli neemt daarnaast ook Rasmussen in bescherming. 'Ik vond Christian goed spelen op een positie die niet zijn natuurlijke is, waar hij in elk geval niet gewend is om te spelen bij ons. Hij heeft daar slechts een paar keer getraind bij ons. Wat hij liet zien is positief', aldus de Italiaan, die weet dat Ajax voorin niet heel veel opties heeft. 'Als je kijkt naar de aantallen en de breedte van de selectie... Als je een paar spelers voorin mist, wordt het een beetje gecompliceerd. Dat wisten we. We zijn ons daar goed van bewust. Daarnaast misten we natuurlijk ook Kenneth Taylor en Davy Klaassen nog vanavond.'

Een andere invaller, Owen Wijndal, had het eveneens moeilijk tegenover de behendige dribbelaar Takefuso Kubo. 'Owen speelde vijftien minuten in een fase die al vrij moeilijk was. Hij heeft zijn best gedaan om het team te helpen', blijft de trainer van Ajax positief over zijn spelers.

Ajax verloor voor het eerst in zestien duels weer een wedstrijd. Destijds werd er verloren van NAC Breda in de Eredivisie. 'Vanaf het moment dat we voor het laatst verloren, in augustus, is er veel veranderd, maar de realiteit is dat we nog veel werk te doen hebben', beseft Farioli.

Lees meer over:
Plaats reactie

NouridolbergNeres34 +1939

Mag hopen dat Kroes dit keer wel een lijstje klaar heeft staan, heb nog steeds grote twijfels over hem als TD.
Een buitenspeler is echt nodig en ook een creatieve middenvelder. Als ik TD was zou ik Berghuis ook niet direct verlengen, maar eerst de markt verkennen voor een speler die toekomst heeft en niet zo blessuregevoelig is.

30-11-2024 22:45

Ferd +38681

Kroes heeft vast een 'bord op schoot' lijstje liggen. Eriksen zal er op staan, Danjuma waarschijnlijk ook wel.

02-12-2024 07:13

Spielmacher +10863

Dit uittenue is echt godsgeklaagd lelijk, een nieuw dieptepunt.

30-11-2024 18:10

AFCA-1983 +17816

Iets waar me naar moeten kijken…?

Die hoor je allang klaar te hebben staan.
Schakelen heet dat.
Zonder deze versterkingen ga je geen cl halen

29-11-2024 21:20

NoPants +7536

Is niet zijn rol. Intern moeten ze dat inderdaad al lang besproken hebben, maar niet in de media. Wat moet die dan zeggen? “Ja wat verwacht je? Met spelers als banel en rasmussen kan ik niks winnen”? Gaan banel en rasmussen dan beter spelen?

29-11-2024 22:40

Copa077 +2761

Brobbey out nu is hij nog geld waard!

29-11-2024 17:57

Copa077 +2761

Er moeten versterkingen bij anders word je nooit 2e en zelfs 3e lastig!

29-11-2024 17:56

Rockanje23 +37238

Ik mag toch hopen dat er al lang naar gekeken is en duidelijk is gemaakt aan Kroes op welke posities er versterkingen moeten komen.

29-11-2024 16:52

DeMeervanweleer +7590

De spelopvatting was in eerste instantie gewoon goed gisteravond. Dominant, veel pressing, kansen ook, maar het gebrek aan kwalitatieve diepte in de selectie brak Ajax op.
In de 2e helft ging Sociedad opportunistisch spelen toen werd het middenveld overlopen. Fitz-Jim is op zijn best met een beetje ruimte. Bij sterk fysiek tegenspel met agressieve druk, verzuipt hij een beetje, Berghuis overigens net zo.

29-11-2024 16:26

PH2BOT +40642

Farioli had gisteren minimaal een punt moeten pakken maar zijn tactisch plan en wissels bleken daar totaal niet op te zijn afgestemd. Daar kun je moeilijk de ogen voor sluiten net als dat het Brobbey gepamper nu naar eens over moet zijn. Zet Brobbey maar terug naar JA...kan ' ie daar weer 's gaan oefenen op het maken can goals. Ajax 1 heeft een èchte killer als nr 9 nodig...eentje die er ook de techniek voor in huis heeft. Brobbey kost ons inmiddels een karrenvracht vol punten met dat missen van opgelegde kansen..gisteren dus ook weer. Terug naar JA of verkopen die gast.

29-11-2024 13:18

401Middenweg401 +6083

Met zijn tactisch plan hadden we met rust 3 of 4-1 voor moeten staan. Belachelijk plan, inderdaad.

29-11-2024 13:28

Rockanje23 +37238

Farioli is in staat om zijn ploeg met een goed doordacht plan het veld in te sturen, maar als dat om welke reden dan ook tijdens de wedstrijd aangepast moet worden geeft hij niet thuis. Het was gisteren niet de eerste keer dat hij niet wist wat hij moest doen toen de tegenstander anders ging spelen. Ook kon hij tactisch het uitvallen van Brobbey niet opvangen

29-11-2024 16:56

401Middenweg401 +6083

Ja, zoals tegen PSV, toen Farioli niet wist wat te doen toen PSV met Mauro Junior ging spelen. Gaf hij ook niet thuis. En dat Brobbey niet opgevangen kon worden omdat de ene reserve midvoor ziek was en de ander al linksbuiten stond. Bizar dat hij niet goed kon ingrijpen.

29-11-2024 17:01

Balou +1830

Nou zoveel punten geeft Ajax nog niet verspeeld dit seizoen dus die karrenvracht waar u het over heeft valt ook wel mee.

29-11-2024 16:13

Cello +53065 moderator

@PH2BOT

Waar je juist je ogen niet voor moet sluiten is de afwezigheid van een paar spelers èn dat wat doorgaans de nummer 13 t/m 25 zijn binnen de selectie gelijk een enorme stap in kwaliteit achteruit zijn. En daarin zal niet heel snel verbetering optreden, gezien de financiele staat van de club en de bezuinigingen die men voor staat.

En ja.....je hebt terecht een punt, dat echte killers binnen deze selectie er eigenlijk niet zijn. Iets wat je bijvoorbeeld in die eerste helft van gisteren enorm ontbeerde..... scoor je van de ongeveer 6 opgelegde kansen er een stuk of twee dan speel je uiteindelijk een heel andere wedstrijd. Ja zelfs als je met zoveel afwezigen speelt.

29-11-2024 16:23

Copa077 +2761

Een echte top italiaanse trainer had alles dicht gebouwd 3 bussen en zich verzekerd van 1 punt minimaal.

29-11-2024 17:57

Regada +594

Farioli verwoordt dit keurig, ze zijn natuurlijk al lang bezig en er moeten ook spelers weg die een ander al publiekelijk had afgefikt.

Uit alles blijkt zoveel kunde wat deze man bezit, op zijn leeftijd al.

Ik ga mijn vrouw maar eens informeren dat ik haar wil verlaten voor een man, een god, deze Francesco!

Haha ik moet af en toe echt even in een koud bad springen om objectief te blijven, wat een top aankoop!!!

29-11-2024 11:50

Redrum +96371

Als ik op dit moment voor iemand mijn vrouw zou verlaten dan zou het zeker Francesco zijn ja. Wat een fantastische vent.

29-11-2024 14:08

Rockanje23 +37238

Ik zou m’n vrouw nooit voor een voetbaltrainer verlaten. Hoewel, Arne Slot !

29-11-2024 16:57

Roy Derksen +1087

Je ziet toch een paar zaken erin sluipen. Onzorgvuldig in balbezit, traag in omschakeling balbezit balverlies, te veel mensen voor de bal. Gemiddeld veel kansen nodig om af te ronden. Matige koppers defensief, plus twee slappe ingrepen Pasveer

29-11-2024 11:46

GNBL +90773 moderator

Verkoop Brobbey maar. Daar vang je waarschijnlijk een prima bedrag voor en tegelijkertijd maak je ruimte vrij in het salarishuis.

29-11-2024 11:31

ck69 +13221

En dan in de winterstop 2 buitenspelers + Regeer halen.

29-11-2024 12:00

ajaxfan1972 +2528

Brobbey willen ze voor niks nog niet hebben
Wel eens zsm afscheid van nemen maakt als niks presterende speler dan enorm veel geld vrij int salarishuis

29-11-2024 13:20

PH2BOT +40642

Alleen werkt Haggemans niet meer bij MU....die was waarschijnlijk de enige die nog een flink bedrag voor Brobbey over zou hebben gehad. Voor boven de 15M raak je hem nu al niet meer kwijt.

29-11-2024 13:23

Turbo +42356

En dan met Weghorst of Akpom in de spits gaan spelen die als basisspeler waardeloos rendement hebben én een dood element zijn qua veldspel?

Vanaf de bovenkant door gaan selecteren is wel het allerlaatste wat je moet doen in een al kwaliteitsarme selectie. Mensen moeten echt hun antipathie een plekje leren geven en het niet continu projecteren op het selectiebeleid.

29-11-2024 14:02

FarioliTactiek +687

In de winterstop al het overbodige materiaal lozen en hopelijk wat gerichte aankopen ervoor terug. Brobbey heeft nu toch wel lang genoeg de tijd gehad om zichzelf te bewijzen.

29-11-2024 14:26

Turbo +42356

Brobbey functioneert de laatste tijd juist weer enigzins goed. Uitstekend tegen PSV. Uitstekend plus volop rendement tegen Maccabi. Rendement tegen Zwolle. Gisteren was ie ook prima tot z'n blessure. Kijk ook effe naar het verval na zijn wissel.

Brobbey is met afstand de beste optie op 9. Of je hem nou een leuke jongen vind of niet.
Betekent dit dat Brobbey een topper is? Nee. Is Ajax aanzienlijk minder zonder Brobbey? Absoluut.

29-11-2024 14:29

FarioliTactiek +687

Hoeveel zou brobbey nog opleveren? Meer dan 20 miljoen lijkt me een heel erg lastig verhaal.

Brobbey Rensch wijndal van den boomen rasmussen banel allemaal zo snel mogelijk zien te slijten. Nog minder dan middelmaat en alles bij elkaar kan het misschien nog wat opleveren, zodat je 3 gerichte aankopen kunt doen als het even mee zit

29-11-2024 14:23

Rob1976 +9643

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden hoe Wijndal zo slecht is geworden / lijkt tov zijn az tijd. En wat betreft Rasmussen en Banel: nooit meer in de selectie van ajax 1 aub.

29-11-2024 11:12

Turbo +42356

Absoluut. Maar het repareren van het werk van, met name, Mislintat gaat langer dan 1 window duren. Dus dat onze selectie nog steeds ondermaats zou zijn was te verwachten. Hopelijk hebben we begin volgend seizoen een Ajax waardige selectie, of iets wat er tegenaan zit, en kunnen we deze winter weer 1 of 2 stapjes vooruit zetten.

De kern is al veel sterker dan vorig seizoen. Alles wat eromheen hangt is echter nog steeds brandhout. Zou mooi zijn als we in de winter alvast 1, misschien zelfs 2 basiswaardige spelers aan de kern toe kunnen voegen en een aantal spelers uit de brandhout categorie kunnen lozen.

29-11-2024 10:51

Aurelius1 +19736

PSV heeft Stewat, Brands en Arnesen. Feyenoord heeft Te kloese. De vraag is of Kroes beter is en of er meer kan met het geld, want uiteindelijk bepaalt de TD of je kampioen wordt of niet.

29-11-2024 13:57

AINIESTA +45880

Moet een linksbuiten en een creatieve middenvelder bij.

29-11-2024 10:48

Yaeron +6382

Linksback ook, Nico. Mits salaris oké is.

29-11-2024 14:11

Baco123 +7078

Daar heb je er al zat van , totaal niet nodig om nog een back te halen

29-11-2024 14:15

Nummer8 +856

Goed interview. Geen gelul over dat iedereen in de selectie top is en ook niet onnodig iedereen afbranden.

Ik kan opzich leven met dit verlies. Nog steeds veel vertrouwen in Farioli. Zondag weer even winnen!
Vanaf wanneer is Klaassen speelgerechtigd?

29-11-2024 10:41

Breuk +25572

na de poulefase

29-11-2024 10:47

Redrum +96371

Wijndal, Banel en Rasmussen zijn simpelweg geen optie. Dus ja, lijkt me duidelijk dat er wat moet gebeuren in de winterstop.

29-11-2024 10:36

Quando425 +1308

Je gunt elke trainer een fatsoenlijke selectie maar deze man toch helemaal! Als je ziet wat hij eruit weet te persen vind ik dat echt enorm knap!

Maar op het moment dat we zijn overgeleverd aan Rasmussen, Banel en Wijndal (en dan zijn er nog wel een paar) dan kan onze Italiaan ook niet meer toveren. Dat is echt niet heel veel meer dan subtop NL en dan zit ik misschien nog wel te hoog.

29-11-2024 10:34

Breuk +25572

Daarom snap ik nog steeds niet dat hij Rugani niet gebruikt.

29-11-2024 10:48

Amp +38323

Nou ik hoop dat ze daar allang naar hebben gekeken. Ik mis een linksbuiten, een rechtsbuiten, een creatieve middenvelder (liefst twee) met loopvermogen en inzicht en capaciteiten druk te zetten. En bovenal een spits die het ons makkelijker maakt door zelf kansen te creëren dan wel ballen erin schiet die niet al op de doellijn liggen.

29-11-2024 10:30

Cello +53065 moderator

Natuurlijk zijn we het allemaal er over eens dat we een gebrek aan kwaliteiten hebben en dat er ècht wel wat bij moet komen. Een creatieve middenvelder wordt genoemd, natuurlijk een vleugelaanvaller als veel genoemde voorbeelden. Inmiddels ben ik ook al zover om daar een wèl scorende spits bij te noemen.

En dan nog, ondanks dat gebrek, kom je nog aan genoeg kansen...vooral in de eerste helft. Wat dan opvalt is het gebrek aan 'killer-instinct'. Het begint meer en meer erop te lijken dat we zelfs bij 100% kansen niet de trekker kunnen overhalen en kunnen scoren (FJ 2x, Rasmussen, Brobbey en Berghuis). Dan zijn het 'rolletjes', die kansloos zijn en makkelijk op te rapen voor een keeper òf indien er wel goed hard wordt geschoten recht op de keeper af en het niet kiezen van een hoek.

Wat ik dus met bovenstaande wil zeggen, dat is, dat met het alleen halen van meer kwaliteit je misschien meer kansen gaat krijgen, maar dat het gebrek aan killer-instinct dan nog steeds kan betekenen dat je te weinig aan scoren toekomt.
Gisteren had je gewoon van de 5-6 bijna 100% kansen er toch wel een stuk of 2 kunnen, nee moeten maken. En dan hoef je iig niet te verliezen, ondanks dat je dan spreekt over mindere kwaliteit aan spelers.

29-11-2024 10:17

Henkjanklaas +20687

Kwaliteit van het team het eerste half uur zeg maar was vele malen hoger dan in de tweede helft. En zelfs in de eerste helft speelde we al met een gemankeerd team zonder Godts, Klaassen, Taylor. Als je dan in een tweede helft op een gegeven moment speelt met een Rasmussen, Wijndal, vd Boomen dan vraag je om problemen en toen was de kwaliteit een soort van rechter rijtje eredivisie.

29-11-2024 10:38

Cello +53065 moderator

@Henkjanklaas

Mijn punt is, dat als je spelers erbij krijgt, die je team beter maken en uiteindelijk tot veel meer kansen komen, dat dat pas echt effect heeft, wanneer je ook eens de trekker vaker gaat overhalen....
En dat noem ik dan 'killer-instinct'.
Zodra je dus veel meer kansen weet te creëren, maar je hebt nog steeds een gebrek aan 'killer-instinct' dan zal het eindresultaat niet heel veel beter zijn als je dan kijkt naar gescoorde goals.
Dan is het mooi dat je een ruim overwicht hebt aan balbezit, optisch overwicht en veel dreiging en kansen....maar als je dat alles niet in goals weet om te zetten dan is het net als een blaffende hond zonder tanden.... ziet er enorm dreigend uit maar is relatief ongevaarlijk.
Ik mis één of zelfs meerdere spelers, die eigenlijk al genoeg hebben aan een halve kans om te kunnen scoren, zoals we in het verleden zo vaak hadden. Ik denk dat Haller één van de laatste was, die zoiets had. Maar in iets verder verleden denk ik aan Suarez, Huntelaar, te denken aan Zlatan, Arveladze, Kluivert, Litmanen, Petterson, Bergkamp, vBasten, Kieft, Geels tot aan Cruijff, Keizer en VDijk heel lang geleden. We hebben door de jaren heen altijd wel dergelijke spelers gehad, die het wel konden killen. Maar nu?.

29-11-2024 11:07

Epiret +4473

Klopt, vergeleken met de legendarische spelers die jij noemt zijn jongens als Brobbey, Weghorst en Akpom eigenlijk Ajax onwaardig….

29-11-2024 11:54

AjaxDordt +14204

We kunnen hier nog dagenlang over discussiëren, er is gewoon nauwelijks budget, punt. In de winterstop verwacht ik dan ook hooguit dat Forbs als back up wordt teruggehaald en dat er heel misschien iets gehuurd gaat worden. We zitten een beetje in de fase waar Feyenoord ooit inzat toen Gullit en Wotte de hele beurs plunderde en Feyenoord daardoor jarenlang nauwelijks iets kon. Die moesten zelfs spelers halen waarvan de vader het salaris betaalde (Babovic)

29-11-2024 10:15

Matzet +5444

Met een lege beurs is het moeilijk boodschappen doen.

29-11-2024 10:08

wijzijndebeste123 +166869

Kroes heeft de prioriteiten totaal verkeerd gesteld. Een extra spits en CV halen terwijl je daar redelijk bezet bent. Maar geen buitenspelers en creatieve middenvelder halen terwijl je daar zeer dun bezet bent. Dat is gewoon stupide beleid.

Dat verschuilen achter geen geld gaat niet op. Als je weinig geld hebt moet je creatief zijn. PSV huurde bv. Tilman. Feyenoord Minteh. Feyenoord haalde goedkoop Aursnes, Hancko, Gimenez en Moussa.

29-11-2024 10:16

MaxPower +2723

Het heeft heel veel te maken met de last minute verkoop van Bergwijn. Dat was een 'offer they couldn't refuse'. Daarbij is Rugani gehaald omdat Sutalo en Baas nog geen zekerheden waren in de voorbereiding. Je kan hooguit verwijten dat er niet op tijd is geanticipeerd op ontwikkelingen tijdens de voorbereiding.

29-11-2024 10:31

wijzijndebeste123 +166869

Dat laatste is in mijn ogen idd zeer belangrijk. Ajax heeft voorafgaand aan het seizoen een analyse gemaakt waar uit kwam dat we ervaring in de verdediging tekort komen. Daarom werd Pasveer 1e keeper gemaakt. En besloten ze dat ze een ervaren CV wilde halen. Maar als je dan tijdens de voorbereiding en begin competitie ziet dat de verdediging Rensch Sutalo Baas Hato prima functioneert dan moet je afstappen van het initiële plan en de prioriteiten ergens anders leggen (buitenspelers, creativiteit op het middenveld).

29-11-2024 10:33

GAjax31 +16451

Feyenoord betaalde 1,8 miljoen voor Moussa. Zo'n speler hadden wij goed kunnen gebruiken. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat wij zelfs zo'n bedrag niet kunnen betalen, als we een half jaar daarvoor wel zo'n bedrag konden neerleggen voor een spits van Jong Ajax.

Verder eens met wat Wijzijndebeste123 zegt. Kroes had gewoon de verkeerde prioriteiten door een 3e spits te halen en Rugani. Ik vind Rugani overigens een prima indruk maken in de minuten die hij krijgt, maar hij speelt amper. Als je moet besparen op het salarishuis, dan zou ik toch eerst spelers halen voor posities waar de noodzaak het grootst is.. juist de spitspositie en centraal achterin zaten we wel goed.

Je zag gisteren daardoor dat prima centrale verdedigers als Rugani en Kaplan op de bank zitten, maar spelers die duidelijk tekort komen voor Ajax 1 voorin moeten invallen met Rasmussen en Banel.

29-11-2024 10:41

Craain +5013

Werken aan het elftal:

Keeper: Pasveer / Ramaj
Rechtsachter: hier aan werken
RCV: Sutalo / Kaplan
LCV: Baas / Rugani / Hato
Linksachter: Hato / hier aan werken

Rechtshalf: Henderson / Fitz / hier aan werken
Middenvelder: Henderson/ Fitz /hier aan werken
Linkshalf: Taylor / Fitz / hier aan werken

Aanvallende middenvelder: Klaassen / Hlysson / Fitz

Rechtsbuiten: Traore/ Faberski/ hier aan werken
Spits: Akpom / Brobbey? / Hier aan werken
Linksbuiten: Godts / hier aan werken.

Brobbey mag bij een bod van minimaal 15 miljoen euro vertrekken. De namen die ik hierboven niet heb genoemd mogen vertrekken...

Vooral CV zou ik ook aan werken, op zoek naar goede CV met goed opbouwende kwaliteit. Dat zie ik niet bij Rugani en Kaplan.

Aan rechtsback / rechtshalf kan je aan Regeer denken.

29-11-2024 09:50

Kishna97 +176

Het is gewoon jammer dat je op een aantal posities in de jeugd niks hebt. Wat ik dan alleen niet begrijp is dat die Rasmussen constant nog mag invallen, gooi dan faberski maar vast voor de leeuwen en laat hem maar wennen aan het grote mannen voetbal.

29-11-2024 09:49

Sterretje73 +5297

Owen Wijndal heeft het tegen een lantaarnpaal nog moeilijk. Die zsm lozen aub...

29-11-2024 09:48

AjaxDordt +14204

Blijft zo'n raar verhaal, bij AZ was het echt een prima speler. Die moet toch meer kunnen dan dit?

29-11-2024 10:17

Sterretje73 +5297

Heb ik ook meermaals geroepen maar hij pakt het al te lang niet op en haakt zeker niet aan bij deze groep. Alsof je bij het stappen de hele avond een zandzak meesleept...gewogen en veel te licht bevonden dus weg ermee. Ga die Eindhovenaren maar "versterken". Die zijn gek op onze oud spelers...

29-11-2024 11:08

Patrick78 +53179

Farioli is een lord.

Hij klaagt nooit. Daar zou hij alle recht toe hebben…..

29-11-2024 09:44

Craain +5013

Het is logisch. Hij moet eerst zijn elftal goed kennen voor hij versterking vraagt... Farioli heeft nu goed zicht op en weet nu wat het nodig is om het elftal beter te maken...

Maar het is mij raadsel dat hij 'positief' is over Rensch en Berghuis.

29-11-2024 09:55

cantharel +3529

Misschien dat Farioli de spelers moet zeggen dat er niet eindeloos terug word gespeeld en de lange trap van Pasveer voor de tegenstander is en dan heb je toch weer balverlies. Je moet aan de overkant komen maar zelfs Henderson speelt vanaf eigen helft terug op de keeper , ze weten niet hoe snel de bal naar achter moet, hopeloos om te zien en gewoon jammer. Hup Farioli vertel ze dat.

29-11-2024 10:43

Breuk +25572

Waarschijnlijk is dat de opdracht van Farioli. Tegenstander lokken...

29-11-2024 10:51

Zollner +1598

Voetbal is big business en ajax een groot bedrijf. Soms is er dan noodzaak om een afgewogen risico te nemen. Met Farioli aan het roer, een gedegen plan voor de toekomst met plaats voor jeugd aangevuld met directe versterkingen, is het nu het moment om een investering te doen. Zorg voor versterking om dit seizoen goed af te maken en volgend seizoen verder te kunnen groeien. De komende twee a drie versterkingen moeten gewoon raak zijn.

29-11-2024 09:42

MaxPower +2723

Ajax moet nu terug vallen op spelers die gewoon (op dit moment) niet goed genoeg zijn en geen toekomst hebben bij Ajax. Banel, vd boomen, Wijndal, Rasmussen, ze haken voorlopig nog niet aan. Dan zakt het niveau nogal dramatisch. Wat dat betreft komt het ook heel slecht uit dat het zo matig gaat met jong Ajax. Daar zouden nu talentvolle spelers uit moeten kunnen doorstromen. Ik snap overigens niet waarom zo'n Faberski geen kans krijgt. Ook al is hij heel grillig, die heeft ten minste nog laten zien over het nodige talent te beschikken.

29-11-2024 09:27

NeeI +108437

Ik ga liever op m'n bek met een Faberski, Mokio of Steur, dan met een Banel, Rasmussen of Vd Boomen etc, kwaliteitsarme jongens zonder toekomstperspectief bij de club.

29-11-2024 09:34

ajaxamsterdamajax +665

Kunnen wij niet voor farioli scouten en een lijstje voordragen. Mbv een poll ofzo? Er zijn vele talenten die hier in Nederland rondlopen en worden geskipped. Zie sahraoui of hadj Moussa.. belachelijke koopjes. Ik heb niet zo'n hoge pet op vd scouting bij Ajax qua aanvallers.

Het probleem.met die "gratis jongens" is dat hun salaris te hoog is om te vertrekken.

29-11-2024 09:24

Gert.P +928

Competitie is veel belangrijker we moeten zobiezo 2e worden voor veel poen

29-11-2024 09:20

Slang3 +46268

"Hij heeft zijn best gedaan om het team te helpen" is dit stichting doe-een-wens of Ajax?

29-11-2024 09:18

mido1988 +4320

Opvolger van stichting gooi-de-selectie-voor-de-bus.

29-11-2024 09:25

Polifinario +2110

Hij zegt hiermee heel netjes dat het naadje pet was wat Wijndal liet zien.

29-11-2024 09:29

Robbie en de Kock +11309

Sommige doen hier op AS ook hun best om dit platform te helpen....

29-11-2024 09:42

Slang3 +46268

dat is het vaker, maar alsnog mag hij invallen

29-11-2024 10:15

Hersenspinsel +8381

Ajax heeft eigenlijk alleen geld voor 2e rangsvoetballers, dan kan je beter naar de eigen jeugd kijken.
Klaassen en Henderson waren buitenkansjes, misschien komt er nog een buitenkans bij.
Kom op Kroes laat je waarde zien.

29-11-2024 09:18

Rockanje23 +37238

Banel is eigen jeugd. Rasmussen eigenlijk ook. Zie het resultaat

29-11-2024 09:37

Hersenspinsel +8381

Ja dat viel me ook al op.
Rasmussen staat boven Banel in de rangorde.
Dat jeugdspelers er niet altijd gelijk staan is helaas een feit. Die spelers worden daarom vaak alleen als reserve gebruikt en worden niet of amper in het roulatie systeem van Farioli gebruikt.

29-11-2024 09:55

willem1958 +8939

@Hersenspinsel;

da's niet waar over het geld; ze hadden Namli gratis kunnen oppikken en dan had je op links wel een behoorlijke backup gehad, Driouech had Ajax voor 3,5 miljoen binnen kunnen halen maar Ajax let gewoon niet op.
Als je Henderson met een wereldsalaris binnen kan halen dan kan je met iets minder geld ook goede backups binnenhalen, nu is er helemaal geen backup op links.

29-11-2024 15:14

Hersenspinsel +8381

@willem1958
Daar heb je misschien wel gelijk in.
Ik kan de dynamiek binnen ons scout en selectie team onvoldoende om daar iets over te kunnen zeggen.
Misschien is Namli wel tot in den treure geanalyseerd en te licht bevonden.

29-11-2024 15:21

willem1958 +8939

Misschien wel maar je kan toch niet zeggen dat Banel wel voldoet als backup?
Namli die gratis komt die kan Ajax na verloop van tijd altijd weer lozen als ie niet voldoet.
Zeker dit seizoen dan is CL halen zo ongeveer een must als je ziet wat een verschil in prijzengeld naast alle andere voordelen die het met zich meebrengt.

29-11-2024 15:26

Hersenspinsel +8381

Maar dan moet Banel misschien wel eerst verkocht worden voordat er plaats is voor Namli.
Zoals eerder gezegd, ik weet dat niet.

29-11-2024 15:28

wijzijndebeste123 +166869

Als Kroes komende transferperiode wederom faalt dan is Farioli gewoon weg id zomer. Minimaal 2 directe kwaliteitsinjecties. Buitenspeler en creatieve middenvelder.

29-11-2024 09:15

Rockanje23 +37238

Ik zou zelfs zeggen 2 buitenspelers en 2 middenvelders. Voor Henderson is namelijk geen vervanger.

29-11-2024 09:39

wijzijndebeste123 +166869

Eens. Maar gezien onze financiële situatie icm de tandem De Lang/Kroes is dat denk ik teveel gevraagd. T kan wel als je creatief bent. Dus bv. huren (zie PSV met Tilman, Feyenoord met Minteh o.a.) en goedkoop kwaliteit oppikken (zie Feyenoord eerder met Hancko, Aursnes, Moussa). Maar ik heb nul vertrouwen in de tandem De Lang en Kroes.

29-11-2024 10:01

Okocha078 +14288

Hoop dat er in de winter een club komt voor VD Boomen, Tahirovic en Wijndal, maar heb er een hard hoofd in en willen ze z3lf wel weg?Als er een goed bod komt op Akpom en Kaplan zou ik het ook overwegen.
Ik ga er vanuit dat er in de winter alleen een linksbuiten gehuurd gaat worden.

Mocht er een god bod op Brobbey komen zou ik het gewoon pakken, ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met de kansen die hij mist. Als we een goede 1ste spits zouden hebben die wel makkelijk scoort zou dat het ons zoveel makkelijker maken in veel wedstrijden.

29-11-2024 09:11

HW4 +491

En dan Weghorst in de spits waarmee we de middellijn niet over komen?

29-11-2024 09:15

ajaxfan1972 +2528

Wout voetbalt beter mee dan de overhypte brobbey

29-11-2024 10:38

HW4 +491

Dan ben je ongelooflijk scheel of heb je blinde haat naar Brobbey.

29-11-2024 10:41

ajaxfan1972 +2528

Nee hoor ik zit niet vast aan jongen van de club idee die maar eindeloos aan mag kloten
Voor mij ist gewoon een mislukte aankoop van 20 mln met ook nog es een mega salaris

29-11-2024 13:24

Hersenspinsel +8381

Het enige goede van gisteren was dat Wijndal tegen een schorsing aan gelopen is. Wat liet hij zijn man weer naar binnen trekken voor de 2-0. Ik blijf hopen maar wordt elke keer weer teleurgesteld, bij hem verkeerd zijn niveau zich niet in een (wijn)dal maar meer in een afgrond.

29-11-2024 09:22

Craain +5013

Rensch en Berghuis mag je ook toevoegen. Brobbey bij een bod van minimaal 15 miljoen euro doen.

29-11-2024 09:34

Steffenhagen +38287

En nog steeds wordt kroes hier met hand en tand verdedigd. Onbegrijpelijk : twee linksbuitens in een dag verkopen en dan proberen een zwaargeblesseerde Ghanees aan te trekken . Dan ben je toch gewoon incapabel

29-11-2024 09:08

Aram +18296

Laat Kroes microwaven.

29-11-2024 09:16

paulis +10342

Kroes heeft idd keihard gefaald met al zijn babbeltjes. En dan heeft die nog geluk dat Klaassen bij toeval komt binnenwandelen en dat Godts het tot nu toe boven verwachting heeft gedaan op zijn jonge leedtijd.

29-11-2024 10:00

Jariiii +22491

Een gentleman is hij ook nog.

29-11-2024 09:01

Dolblij +45842

Om op dit niveau te presteren moet je niet alleen goed voorbereid zijn, spelers moeten ook goed genoeg zijn. En met respect voor bijv een Rasmussen, die ging meer dan goed voorbereid was (hij kreeg voor zijn invalbeurt een hele Powerpoint presentatie te zien, was ook goed in beeld), hij is gewoon niet goed genoeg, noch voor de ED, noch voor de EL.

29-11-2024 09:01

Craain +5013

Rasmussen is geen spits maar meer een valse flankspeler. Akpom had in de spits moeten staan.

29-11-2024 09:35

NIO +3143

Ik zie het somber in dat we ons in de winter gaan versterken.

29-11-2024 08:57

NeeI +108437

Het siert Farioli dat hij niet over de huidige situatie klaagt, maar wat mij betreft mag hij flink op de deur rammelen bij Kroes. Die heeft hem met deze ellende opgescheept. Laten ze de Italiaan wederom in z'n hemd staan aankomende winter, snap ik heel goed als hij elders gaat kijken.

29-11-2024 08:56

WZAWZDB33 +976

Farioli zorgde na de 1-0 voor damage control door zoveel wissels door te voeren. Vind hem soms wel doorslaan in het aantal minuten van zijn spelers

29-11-2024 08:56

TweeBenig2 +16442

Zo kun je dus ook over spelers praten in het openbaar. Nergens voor nodig om ze voor de bus te gooien. Farioli heeft ook gezien dat bepaalde spelers zijn gewogen en te licht zijn bevonden.

29-11-2024 08:53

PuntNaarAchterSVP +5524

Wat mij betreft maken ze Farioli ook TD en AD en RvC. Heeft in alle bedrijfsmatige opzichten een betere indruk gemaakt

29-11-2024 09:18

FlyingDutchMan +17318

Ja dus.. Begin bij Regeer inderdaad!

29-11-2024 08:50

3GoudenSterrenAjaxAmsterdam +260

Linksbuiten, middenvelder, Regeer terug!!! Kroes heeft genoeg te doen!!

29-11-2024 08:49

Craain +5013

Rechtsachter is een pré, rechtshalf ook.

29-11-2024 09:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.