Farioli bevestigt: 'Henderson is de aanvoerder van dit Ajax'

door Bart Veenstra 218

Bron AS, Het Parool

Farioli bevestigt: 'Henderson is de aanvoerder van dit Ajax'

door Bart Veenstra 218

Bron AS, Het Parool

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli heeft bevestigd dat Jordan Henderson dit seizoen de aanvoerdersband bij Ajax draagt. In het vorige seizoen was Steven Bergwijn nog de aanvoerder van Ajax, maar hij wordt door Farioli gezien als een van de leiders van het 'nieuwe' Ajax.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Ajax won donderdagavond met 3-0 van Jagiellonia Bialystok, nadat het eerder in Polen al met 1-4 had gewonnen. Tijdens het thuisduel stonden zowel Jordan Henderson als Steven Bergwijn in de basis en dus was het interessant om te zien wie de band zou dragen. Waar vorig seizoen Bergwijn de band droeg, was het nu Henderson die de captain was.

Na afloop werd Farioli gevraagd of er een definitieve keuze is gemaakt. 'Jordan Henderson is de aanvoerder van het team', zegt Farioli op de persconferentie, waarvan beelden te zien zijn bij Voetbal Primeur. 'Ik heb het vaker gezegd: we hebben meer spelers nodig in het proces. Jordan is de enige die de band draagt, maar Steven (Berghuis, red.), Stevie (Bergwijn, red.) en Remko (Pasveer, red.) en meer belangrijke spelers zijn ook de leiders van deze groep.'

'Je kunt ze allemaal de captains noemen, maar er is er maar één die de band kan dragen en dat is Jordan', bevestigt Farioli nogmaals. Eerder dit seizoen droeg Henderson ook al de band, maar in die wedstrijden speelde hij niet vanaf de aftrap samen met Bergwijn. Dat was donderdagavond in het thuisduel met Jagiellonia Bialystok pas voor het eerst dit seizoen.

Tegenover Het Parool voegt Farioli er nog aan toe: 'Het is mijn beslissing geweest om de band aan Jordan te geven. Ik heb het er met Steven over gehad. Hij vond het goed. Hij wil belangrijk zijn voor het team. Dat hoeft niet per se met de aanvoerdersband om z’n arm

Henderson heeft ervaring als captain

Voor Henderson is het overigens niet nieuw om met de aanvoerdersband te lopen. De Engelsman was in het verleden namelijk ook aanvoerder van onder meer Liverpool en het Engelse elftal. Als aanvoerder van Liverpool nam hij vaker het voortouw. Zo nam hij in de coronacrisis contact op met alle aanvoerders in de Premier League om een noodfonds op te starten.

Lees meer over:
Plaats reactie

RijkdeGooier +2875

Hendo als captain is de juiste keuze! Onder deze coach leven veel spelers op, maar dat is niet omdat Schip zo'n slechte trainer is, maar omdat het een nieuw goed begin is met een duidelijk plan

30-08-2024 20:28

023Haarlem +3277

Henderson en Sutalo leven helemaal onder Farioli op.
Henderson speelde gister goed.
Maar voorzetten moet hij niet meer geven.

30-08-2024 13:41

Knalpot +3611

Corners eens maar die voorzetten die hij in 1x in de doelmond gooit zijn levensgevaarlijk een paar weken geleden tegen die grieken hadden we daarmee zomaar 3x kunnen scoren als de rest wat scherper was geweest.

30-08-2024 14:20

BaasBaas +8312

We hebben nu 4 (!) spitsen. Weer een selectie totaal uit balans.

30-08-2024 11:21

Balgevoel +30857

We missen een rechtsbuiten en een creatieve middenvelder, verder is de selectie nog steeds te groot, maar uit balans? Misschien is er één transferperiode méér nodig om wat zaken te herstellen, maar zolang het voetbal en daarmee de resultaten steeds beter worden, gloort er hoop aan de horizon. En als Weghorst er, anders dan Akpom, voor zorgt dat Brobbey scherp blijft, is dat een win-win, wat mij betreft.

30-08-2024 11:25

TeringHenkie +28354

Mislintat werdt afgemaakt hier met 4 linksbacks!!

30-08-2024 11:25

TeringHenkie +28354

Nee, je bedoelt dat wij 4 internationale topspitsen hebben zeker.

30-08-2024 11:37

Rock69 +8411

Volgens mij ben jij volledig uit balans met je gezwam en geijl. Beter een overtal, dan straks bij de eerste de beste blessure een ondertal. Geldt voor elke linie.

30-08-2024 11:44

XXXFCA +2680

Rijkhof gaat gewoon vast naar Jong

30-08-2024 11:57

Ferd +38482

we hebben 3 spitsen. Rijkhof maakt geen deel uit van de A selectie.

30-08-2024 13:19

pedder12 +1450

Goed bezig hendo, qua mentaliteit de nieuwe Tadic 2.0 voor ajax. En die hebben ze wel gemist!
Voetballend speelt hij ook beter en beter, maar we moeten nog een creatieve middenvelder harken of wat mijn idee zou zijn om Bergwijn op de 10 te laten focussen. Box to box player en lekker laten aanvallen. Je ziet dat Stevie ook wel met voorzetten kan strooien!

30-08-2024 11:07

afca4eva +5945

Bizar wel dat Feyenoord meer dan 25 miljoen weet te vangen voor Geertruida met nog maar een 1-jarig contract.

Dat Salzburg moet wel heel wanhopig zijn

30-08-2024 11:05

Juan62 +46179

Bizar om dit op een Ajax site te zetten
Who gives a fack

30-08-2024 11:07

afca4eva +5945

Bizar?
Sorry.. ik wist niet dat het verboden was opmerkingen te maken over een andere club.. sorry sorry sorry señor Don Juan 🙌

30-08-2024 11:09

Juan62 +46179

Respect;)

30-08-2024 11:11

BarryJanssen +14119

Verboden is het niet, maar met Patrick020 hebben we hier al een vermomde Feyenoorder rondlopen en dat is al meer dan genoeg. ;)

30-08-2024 11:20

afca4eva +5945

Vermomde feyenoorder?? 😂

30-08-2024 11:32

Condor +32

Juan62, het is in deze voor Ajax relevant omdat Feijenoord door 2 jaar CL deelname nu voor hun spelers bedragen begint te vangen die eerder enkel voor Ajax golden, ook al is dit bedrag nog niet de echte topbedrahen die Ajax in de laatste jaren gevangen heeft. Maar het laat wel iets zien. Ajax kan zijn overbodige spelers niet slijten anders dan met verhuur en Feijenoord met leuke bedragen. Wordt tijd dat Ajax weer voor vooraan staat en voor vorstelijke bedragen verkoopt.... Dan zijn Feijenoord verkopen totaal niet meer interessant.

01-09-2024 03:57

GGXIII +6511

Leipzig toch?

30-08-2024 11:26

afca4eva +5945

Ah ja, daar zat deze vermomde feyenoorder er even gruwelijk naast 🤣👍

30-08-2024 11:32

Rock69 +8411

Geertruida is gewoon een goede verdediger. Niks mis mee!

30-08-2024 11:46

Dennisjez +1111

Hoevaak hebben jullie AS al geopend vandaag in de hoop op nieuws?

30-08-2024 11:01

Mattie +895

Hahaha betrapt!

30-08-2024 11:14

VOETBALisOORLOG +1780

Is er al een update betreft Hwang transfer?

30-08-2024 10:58

Jariiii +22005

Deze trainer doet zòveel goed.

30-08-2024 10:56

Robertini +39226

Logisch, Bergwijn was natuurlijk gewoon een schande. Henderson is niet perfect, maar geeft wel alles en coacht ook prima. Twee dingen waarin Bergwijn tekort schiet.

30-08-2024 10:54

Rob1976 +9481

Henderson is de enige echte en terechte aanvoerder.

30-08-2024 10:53

Vluimscherp +1642

Mooi, kan Bergwijn zich weer op zijn eigen voetbal gaan richten en niet meer op al dat belangrijks wat hij allemaal deed in de kleedkamer het afgelopen jaar.

30-08-2024 10:53

Juan62 +46179

Topreactie wil geen lans voor Farioli breken, (is ook helemaal niet nodig)
maar wil nog ff zijn gelijk halen en natrappen naar vh Schip

Beetje kinderachtig om dat hier opnieuw en opnieuw te blijven plaatsen

Het zal wel een bepaalde bevrediging geven

30-08-2024 10:47

Betuwe85 +20568

Maat van mij begon al weer als het mee zit gaan jullie alweer hard richting plek 15

30-08-2024 10:42

hatodetoekomst +565

Wat begon je alweer?

30-08-2024 10:47

Mattie +895

Zoals de heilige maagd Maria ooit zei: wát zeg je?

30-08-2024 10:51

Betuwe85 +20568

Hahah maat moets het zijn maar stond door mn woeste vingers maar

30-08-2024 12:23

Babangida83 +23900

@wijzijndebeste, Jij weet best veel van voetbal. Dan weet je ook dat een trainer die midden in het seizoen instapt, weinig meer kan redden fysiek en qua structuur. Je kunt Farioli daarom nooit vergelijken met Van t Schip.

Van t Schip begon zijn periode namelijk met een team dat fysiek een enorme achterstand had. En dit bleek ook na de winterstap Ik vind Van t Schip ook niet goed genoeg als trainer, en Farioli duidelijk beter, maar die vergelijking maken op basis hierop, is gewoon geforceerd je punt proberen te maken ten koste van - even een gokje- iemand die Ajax-DNA heeft? Dit is gewoon appels met peren vergelijken. Met het aantal punten dat Van t Schip heeft gehaald, is hij overigens gewoon derde geworden onder zijn bewind. Dus dat was met die puinzooi best een prestatie. Middelmatig misschien om de manier waarop, maar in ieder geval niet slecht.

Met Steijn kun je hem perfect vergelijken. Dat is overigens wel iemand zonder Ajax-DNA, dus weet niet of dat goed uitkomt.

30-08-2024 10:41

FysioPat020 +25812

Niet eens. Zelfs met een bij verre van fitte selectie kun je als trainer bepaalde dingen erin krijgen. Er was onder Schip he-le-maal nada zichtbaar. Iedereen deed maar wat.

30-08-2024 11:02

Babangida83 +23900

Tweede seizoenshelft klopt. Tot aan de winterstop waren er echt wel weer duidelijke spellijnen zichtbaar. Dus dat heeft hij er ook ingekregen. Schip heeft ook aangegeven dat spelers wegwilden bij Ajax en daar vooral met hun hoofd bij waren de tweede seizoenshelft. Plus, de conditie speelde toen echt parten. Dan is er bijna geen basis meer om te presteren.

30-08-2024 11:17

JanMolby +1513

Dit Ajax? En wat is dan 'dat' Ajax? Voor mij is er maar 1 Ajax, niks dittemedat. Foto van Henderson, that's the way. Over de bal heenkijkend 👍

30-08-2024 10:39

johanisajax +8836

Dat Hendo aanvoerder zou worden was voor mij in januari al duidelijk. Zou fijn zijn als AS zich wat meer focust op de actualiteit: het is deadline day voor veel competities. Zaha gaat naar Lyon, Forbs waarschijnlijk dus niet, Vos is op weg naar Milan, verder wordt er nog gewerkt aan transfers van Wijndal, Tahirovic en evt. inkomende transfers zoals Ndala en Hwang. Genoeg om te scrhijven denk ik, maar zowel AS als Ajax (Kroes) liggen te slapen - want Kroes stond gisteren trots te vertellen dat vandaag het "grote geld" binnenkomt terwijl op datzelfde moment Lyon zo goed als rond was met Zaha. Tenzij er nog een PL-club is die concreet is voor Fobs, maar ik heb er een hard hoofd in. Zeer jammer, lopen we zo onze broodnodige creatieve middenvelder mis.

30-08-2024 10:29

FissaDeGekste +3374

Kroes had het nog wel over een andere club dan Lyon. Misschien waren die veel concreter en heeft Lyon daarom doorgeschakeld.

30-08-2024 10:43

johanisajax +8836

Ja ik mag het hopen, maar ik zie geen enkel gerucht - en normaal gesproken zie je dat wel als er concrete interesse is. Sowieso zou Forbs al op het vliegtuig moeten zitten voor zn keuring als er voor vanavond nog iets rond moet komen.

30-08-2024 10:45

daslogisch1 +10198

Terecht natuurlijk. Henderson begint aan zijn tweede jeugd en leeft helemaal op onder Farioli.

30-08-2024 10:28

Koekie87 +20987

Tja je mag je natuurlijk wel afvragen op basis waarvan Bergwijn vorig jaar onze aanvoerder was en hoe dolle Steijn uberhaupt op het waanzinnige idee kwam om die jongen daartoe te benoemen. Een trainer zou toch normaal gesproken toch wel moeten weten welke spelers uitermate geschikt zijn voor zo een rol en welke juist helemaal niet. Bergwijn lijkt me namelijk helemaal geen jongen die de kar wel even gaat trekken, voorop gaat in de strijd en jonge jongens bij de arm neemt maar ze ook wijst op hun verantwoordelijkheden. In zijn interviews indertijd kwam eigenlijk al duidelijk naar voren dat hij helemaal niet geschikt is voor zo een rol. Maakt voor de rest ook niet uit en laten we maar hopen dat zoiets ook bevrijdend kan werken dat hij in ieder geval geen aanvoerder meer is en aangezien hij waarschijnelijk toch gaat blijven hoop ik ook dat hij iets van vorm gaat laten zien.

30-08-2024 10:19

FysioPat020 +25812

Al eens aan gedacht dat Steijninho de boel op voorhand al wilde saboteren?😅

30-08-2024 10:36

Juan62 +46179

Fysio

Kan me niet voorstellen dat Steijn op voorhand al wilde saboteren
Sinds zijn aanstelling liep die zo trots als een Pauw rond.
Over 30 jaar schept hij nog op dat hij trainer van de grootste club van Nederland was
Net zoals oudspelers die het niet verder dan de reserve bank hebben gehaald

30-08-2024 11:18

FysioPat020 +25812

@Juan62

Natuurlijk niet. Smiley daarom.

30-08-2024 11:24

jerryisthename +31767

Terecht ook.
Ik vond Henderson gisteren goed spelen.
Vooral de tweede helft. Imo krijgt hij iets teveel kritiek, wat vaak in relatie is tot zijn salaris, heb ik het idee.
Maar als je puur naar zijn kwaliteiten gaat als ervaren middenvelder, aanjager/coach en met zijn snelle spel vooruit, dan heeft hij echt wel veel waarde voor ons imo.
Als aanvoerder ook perfect. Iedereen in de arbitrage verstaat ook Engels en hij spreekt perfect Engels, dus internationaal ook ideaal. En hij is op en top prof, wat hij ook verwacht van iedereen om hem heen.

Zijn passing in de diepte was gister ook écht goed, hoor. 👍🏼
Messcherp op de stropdas soms.

30-08-2024 10:19

Patrick020 +22344

Ajax strijd met feyenoord om middenvelder
ajax strijd met psv om aanvaller

30-08-2024 10:13

hatodetoekomst +565

Heb je ook namen maat?

30-08-2024 10:48

Patrick020 +22344

ndala aanvaller
hwang middenvelder

30-08-2024 10:54

Techno303 +2577

Volledig terechte demotie

30-08-2024 10:05

Sander31 +7691

Henderson ziet er zo fit uit, als ik het verschil zie tussen hem en Bergwijn en Brobbey. Henderson is echt een topprof

30-08-2024 10:00

eenAjaxfan +20328

Waaraan zie je bij Brobbey dat hij niet fit is dan? Hij en Bergwijn hebben hun uitstraling/houding tegen, maar dat je het verschil in fitheid duidelijk ziet is onzin.
Er wordt nu wel erg op de man gespeeld bij deze twee.
Hoewel ik vorig jaar helemaal klaar was met Bergwijn verdient hij een nieuwe kans. Wellicht is de druk van de band voor hem wel te veel geweest.
Laten we hopen dat de drive van Wout aanstekelijk werkt...

30-08-2024 10:09

GAjax31 +16087

Eens, Bergwijn wordt een keer gapend in beeld gebracht en er ontstaat meteen een bepaald beeld.

30-08-2024 10:16

Koekie87 +20987

Hij is al een aantal jaar niet meer de Bergwijn van PSV. Laten we maar hopen nu hij de intentie heeft om te blijven dat hij die vorm weer een klein beetje gaat terugvinden.

30-08-2024 10:21

Sander31 +7691

Het gaat ook om uitstraling he, henderson toont passie. De wil, alles.

30-08-2024 11:14

eenAjaxfan +20328

@GAjax31, Nou dat beeld was er al, maar wordt door dat soort beelden alleen versterkt.
Terwijl die jongen buiten beeld op trainingen misschien de longen uit zijn lijf loopt...
Tijdens de laatste invalbeurten en gisteren zie je hem wel werken.
Het gaat nog niet allemaal goed, maar de wil is er volgens mij echt wel.
Zoals Koekie... zegt, laten we hopen dat hij zijn goeie vorm weer snel terugvind.

30-08-2024 11:25

SiegiEd14 +2251

En terecht, maakt gister weer vele meters en gaf leiding aan het elftal als geen ander!

30-08-2024 10:00

Dirk +7021

Mooi eindelijk een leider met het juiste leiderschap.
Ook bij goal Taylor zag je hoe het team hem op de nek viel en hem wardeerd

30-08-2024 09:40

DeBankzitter +2587

Hendo begint eindelijk zijn waarde te bewijzen voor Ajax. Aan de bal steeds beter, iets wat vorig jaar ontbrak. Denk dat hij na de teleurstelling van het misgelopen EK en de onprofessionele staat van Ajax met Farioli het plezier en ritme terug gevonden heeft.

30-08-2024 09:33

AINIESTA +44620

Z'n 2 goede wedstrijden dit seizoen zijn tegen Poolse amateurs geweest. Laat het in de Kuip maar zien.

30-08-2024 10:21

JantjeVanAmsterdam +2516

Wat waren die Polen goed he! Kunnen zo mee met vrouwen eredivisie

30-08-2024 09:25

hatodetoekomst +565

Ja die Grieken waren ook niks, maar schakelen mooi wel die Fransen uit

30-08-2024 10:49

JantjeVanAmsterdam +2516

We hebben van fc aardappel uit servie gewonnen en van fc rotte aardappel uit polen... Van nac hebben we echter gewoon verloren en heerenveen hakken over sloot.

Ik heb vertrouwen maar de feitelijke resultaten geven nog weinig hoop..

30-08-2024 09:24

Danielson +50330

De feitelijke resultaten geven juist wel hoop.

30-08-2024 09:31

Paulios +634

Had je echt verwacht dat we meteen de pannen van het dak zouden spelen? De voorbereiding en start van het seizoen onder Bosz waren vele malen slechter

30-08-2024 09:43

Mattie +895

Dus je hebt vertrouwen, maar geen hoop. Bijzondere combinatie.

30-08-2024 09:48

DouweVanPelane +308

Haha, scherp !!

30-08-2024 10:13

aschja +20588

Met andere selecties idd. Kapitale fout van Farioli.

30-08-2024 10:44

B2tob4 +12080

Farioli snapt als echte trainer welke eigenschappen een aanvoerder nodig heeft: leiderschap en overwicht op een spelersgroep.
Zelfs van het Schip durfde het niet aan om Bergwijn de aanvoerdersband af te nemen. Zoiets getuigt van weinig “lef” om de spelopvatting van je ploeg in de juiste flow te krijgen.
Zoals wzdb123 terecht aangeeft viel er veel meer uit de ploeg te halen, mits je weet welke tactiek, inzet en spelopvatting vereist is om een team goed neer te zetten..!

30-08-2024 09:20

ck69 +13100

Steijn had in zijn gedachte ook iemand met overwicht nodig, maar verwarde dit met overgewicht

30-08-2024 09:25

B2tob4 +12080

Juist dat ja…!

30-08-2024 09:29

BBAFCA +9756

Hij kon met steven wel lekker praten over Ibiza

30-08-2024 09:35

Devid87 +3534

Bij Van t’Schip vroeg ik me af of hij überhaupt wel iets van voetbal afwist. Je ging bijna vergeten dat hij ook nog echt voetballer is geweest.

30-08-2024 09:33

erikdou +671

Zeker waar. Maar toch heb ik heel veel respect voor van 't Schip. Klasbak om op zo een drama moment in te stappen en enigzins de schade te beperken.

30-08-2024 09:16

EuforischeRealist +15558

Goede beslissing, daar worden beide beter van.

30-08-2024 09:14

VOETBALisOORLOG +1780

Logisch dat Henderson aanvoerder is. Beter dan die vogelverschrikker Bergwijn.

30-08-2024 09:06

Danielson +50330

Vogelverschrikkers lijden aan ondergewicht...

30-08-2024 09:32

Jan Doedel +4299

Bergwijn is in niks een aanvoerder dus dit is logisch.

30-08-2024 08:58

TontoKarnaggel +42508

En weer een stukje steijnerfenis uitgewist. Gelukkig maar, het liefst zou ik de hele periode maurice steijn uit mijn geheugen bannen, dat het iedereen verboden word om er nog over te praten enzo..

30-08-2024 08:56

Dondy +1877

We moeten dit tot het einde der tijden onthouden om nooit meer dezelfde fout te maken

30-08-2024 08:57

401Middenweg401 +6026

Verbeter de wereld, begin bij jezelf ;)

30-08-2024 10:30

FlyingDutchMan +17314

Das mooi man!

30-08-2024 08:50

Gonzalez75 +5871

Logisch en ook beste oplossing. Bergwijn toont in zijn houding en gedrag alles waarom hij geen geschikte aanvoerder is.. Gisteren in de wedstrijd ook weer. Hij sprint nauwelijks, nee hij slentert. Bij mee verdedigen loopt hij wat of staat letterlijk erbij te kijken. Tenslotte, zie zijn media optredens. Als er één zin met tien woorden uitkomt, dan is dat veel bij hem. Als het dan ook nog iets zinnigs is trouwens. Verkoop die gast.

30-08-2024 08:43

ajacieddieajaxziet +1219

Dan heb je toch echt een andere wedstrijd gezien... ik heb Bergwijn keihard zien werken, overigens alle 3 de aanvallers. Traore in de eerste en laatste 20 minuten supergevaarlijk, zit verbetering in

30-08-2024 09:23

Gonzalez75 +5871

Sorry, met alle respect. Traoré: drie schoten de gehele wedstrijd. Eentje schoot hij in de eerste helft met rechts tegen het zijnet. In de tweede helft redde de doelman geweldig en de laatste schoot hij op de paal. Traoré kwam nauwelijks zijn tegenstander, die geen hoogvlieger was, voorbij. Leek wel alsof hij ruzie had met de bal. Bergwijn liep negen van de tien keer telkens naar binnen. Godts gaat gelukkig wel meer buiten om. Bergwijn gaf enkele goede voorzetten. Verder nee, zelfs bij een aanjaag actie tegen het einde van de wedstrijd liep die weer te trekkenbenen. Nee, Bergwijn kan mij niet meer overtuigen dat er nog verbetering in zit.

30-08-2024 09:30

Devid87 +3534

Ruzie met de bal heeft hij altijd al gehad. Hij speelt volgens mij met trampolines als voetbalschoenen.

Men onthoudt natuurlijk de positieve dingen uit zijn tijd bij Ajax, maar stiekem kan hij er niet zo veel van.

30-08-2024 09:36

HansBrobbey +1019

Henderson is een topper voor ons. Niet de hele tijd zeiken over dat salaris. Dat is nou eenmaal niet anders.

30-08-2024 08:38

Berghuis +14347

Mee eens. Als Henderson niet speelt zie je dat heel duidelijk terug op t middenveld, maar ook de coaching naar voren is dan ineens verdwenen.

30-08-2024 08:39

Rockanje23 +37045

Bleek heel duidelijk in de wedstrijd tegen NAC toen hij niet meedeed. Henderson bepaalt het ritme van het elftal, versnellen of temporiseren, inzakken of druk zetten, dat kunnen alleen spelers met een goed tactisch inzicht. Daley Blind kan dat ook geweldig.

30-08-2024 08:53

AINIESTA +44620

Alsof Henderson wel even de openingen zou vinden met Hlynsson en van den Boomen als halven. Mannsverk werd telkens dubbel gedekt.

30-08-2024 08:56

Dapperestrijders +4597

Tweede aanvoerder na Henderson moet Pasveer zijn en niet Bergwijn.

30-08-2024 08:35

OpaHooligan +3872

Eens, het verbaasde me al dat die man de band kreeg toen Henderson eruit ging. Of laat ik zo zeggen, in ieder geval niet Bergwijn. Geef hem aan Hato, Sutalo, Taylor, Berghuis als die speelt, Brobbey... Maar geen Bergwijn.

30-08-2024 08:37

BBAFCA +9756

Denk dat dat nog een beetje ego management is van farioli. Tweede aanvoerder is immers totaal onbelangrijk

30-08-2024 09:36

Bky +56461

Dat gisteren de band uberhaupt weer even om de arm van Bergwijn ging vind ik schandalig.

30-08-2024 08:33

Dapperestrijders +4597

Eigenlijk wel logisch, dat was hij ook bij Liverpool.

30-08-2024 08:32

wijzijndebeste123 +163793

Bart Sanders meldt in de Pantelic Podcast wedstrijdeditie dat Hwang totale onzin is. Die gaat dus niet komen. Ndala is wel serieus in beeld.

30-08-2024 08:28

Johanist +3509

Klote zeg, dan gaat er dus helemaal geen middenvelder meer komen.

30-08-2024 08:40

TheRiviera +5476

Eriksen gaat ook niet komen. Hij wilt überhaupt niet eens.

30-08-2024 10:24

VOETBALisOORLOG +1780

Oh? De aanwijzingen dat Hwang naar Ajax gaat is groter dan dat de Podcast het tegendeel bewijst. Over Ndala heb ik ook niks concreets kunnen vinden.

30-08-2024 09:13

wijzijndebeste123 +163793

VI heeft enkele dagen geleden gemeld dat Ajax met Ndala gesproken heeft:

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/van-duijn-verwacht-verhuur-akpom-achttien-miljoen-voor-hem-kun-je-vergeten?twit=415

30-08-2024 09:15

wijzijndebeste123 +163793

Die zie ik veel genoemd worden maar wordt hij überhaupt aan Ajax gelinkt?

30-08-2024 09:32

robbertvd +2407

Volgens mij niet, maar transfervrij, vond dat altijd een goede voetballer

30-08-2024 09:45

Ajaxsoul +3349

"De aanwijzingen dat Hwang naar Ajax gaat is groter dan dat de Podcast het tegendeel bewijst. Over Ndala heb ik ook niks concreets kunnen vinden".

Die aanwijzingen komen allemaal uit het wandelgangencircuit en als je die zou moeten geloven gaat Ajax nog 377 spelers halen. Volgens die wandelgangen zou Ajax 7 miljoen geboden hebben op Hwang en iedereen die Ajax heeft gevolgd, weet dat dat onzin is omdat Ajax dat geld simpelweg niet heeft en de positie waarop betreffende speler speelt bovendien niet de hoogste prioriteit heeft. Ndala is een jonge speler die nog wel even de tijd nodig heeft voordat hij klaar is voor het grote werk. En heel erg talentvol. Dat is een speler voor de toekomst en bovendien is hij volgens de informatie die ik daar over kan vinden per 30 juni j.l. transfervrij hetgeen ook best handig is in de situatie waarin Ajax verkeert.

Wat er in de wandelgangen wordt beweert, neem ik doorgaans met een flinke korrel zout, met een klein beetje logisch denken kom je doorgaans een heel stuk verder. En de komst van Ndala is gezien zijn talent, leeftijd en transfervrije status in mijn optiek veel logischer dan die van een speler die over een paar maanden 29 wordt, op een positie speelt die bij Ajax al minimaal dubbel bezet is en waarop de club heel veel aanstormend talent heeft rondlopen in de opleiding en waarvoor ook nog eens een flinke transfersom moet worden betaald terwijl hij na dat contract uitgediend te hebben geen restwaarde meer heeft. De aankoop van Hwang zou alleen logisch zijn vanwege zijn leeftijd omdat Ajax het vooral in spelers uit die leeftijdcategorie zoekt en ihkv de beleidswijziging die is doorgevoerd voor jongere spelers bij voorkeur in de eigen opleiding kijkt.

https://www.transfermarkt.nl/joel-ndala/profil/spieler/921829

30-08-2024 10:03

jokje1040 +6

Hele goede beslissing! Nu kan Bergwijn zich focussen op zijn spel, heeft die hard nodig

30-08-2024 08:27

Adam24 +39114

Het was altijd een domme beslissing om Bergwijn aanvoerder te maken, er komt zoveel bij kijken aan randzaken. Ik had niet het idee dat Bergwijn het leuk vond om iedere week voor de camera te verschijnen. Hopelijk bloeit hij er iets van op.

30-08-2024 08:25

FysioPat020 +25812

Bergwijn zonder het juk vd aanvoerdersband, 100% fit en gemotiveerd is nog steeds de beste linksbuiten van de ED.

30-08-2024 08:22

AINIESTA +44620

Hij doet niet eens meer aan dribbelen man.

30-08-2024 08:57

JanMolby +1513

nou nou...juk.... btje zwaar aangezet. Fit en gemotiveerd, idd dan is hij heel nuttig. Ik houd meer vh type Olsen/Tahamata, maar OK dat is helaas verleden tijd. Noa Lang moest ook weg, jammer hoor m

30-08-2024 08:59

Hans.D88 +3780

Eigenlijk werd de keuze voor Bergwijn ook nooit goed uitgelegd anders dan "je hebt meerdere soorten leiders".

30-08-2024 08:21

FysioPat020 +25812

Bergwijn op zn dick getrapt nu?

30-08-2024 08:19

Web +178830

Dat denk ik niet
Hij heeft genoeg aan zich zelf

30-08-2024 08:20

OpaHooligan +3872

Dat hij geen eerste aanvoerder is? Ik hoop het niet. Die man is al Chagrijnig genoeg. Maar serieus, ik zie in Bergwijn niet eens een tweede of derde aanvoerder. Het was een van de meeste discutabele beslissingen van vorig jaar, Bergwijn aanvoerder.

30-08-2024 08:41

Cruijffthebest +13409

Mooi, maar hij moet NIET degene zijn die het spel moet maken en de spelverdeler gaat uithangen, dat is niet zijn rol.

30-08-2024 08:12

Koningtoto +60332

Wie beweert dat dan?

30-08-2024 08:14

Cruijffthebest +13409

Dat zie je toch heel duidelijk in de wedstrijd.

30-08-2024 12:47

FTS95 +16055

Dat deed hij gister toch vrij aardig. Zelden een speler gezien die vrijwel de hele wedstrijd continu aanspeelbaar is. Vond hem geweldig het spel verdelen. Het valt niet op, maar heel sterk.

30-08-2024 08:26

Litmanen95 +1087

Precies dit. Geweldige speler, cement tussen de stenen.

30-08-2024 08:43

Jelluhafca +3399

Gelukkig de enige juiste beslissing !

30-08-2024 08:09

Ewald +6718

Vanaf dag 1 al duidelijk dat dit zo moest en hoe lang heeft het moeten duren lol

30-08-2024 08:09

DEELM +11891

Met al z'n ervaring en persoonlijkheid de meest logische keuze. En nu kan Stevie zich ook weer op 't voetballen focussen.

30-08-2024 08:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.