Dit is Ten Hag in een aantal uitspraken

door SJvanveen 58

Dit is Ten Hag in een aantal uitspraken

door SJvanveen 58

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag is naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe trainer van Ajax. Er is veel discussie of hij wel de ideale man is om de Amsterdamse club te leiden, gezien het hanteren van een ander spelsysteem en speelwijze bij zijn huidige club FC Utrecht. Maar wie is de trainer nou eigenlijk? Ajax Showtime schetst een beeld met een aantal quotes van de oefenmeester.

'Erger mij aan spelers die schieten om het schieten'
In mei 2016 sprak Erik ten Hag met Michiel de Hoog van De Correspondent. Het gesprek ging over FC Utrecht dat in dat seizoen vijfde zou eindigen en de bekerfinale behaalde. Het leverde een fraaie conversatie op, met interessante uitspraken. 'Ik erger mij als spelers schieten om te schieten. Wat is het doel, denk ik dan. Denk je nu echt dat je kunt scoren? Of doe je maar wat voor het publiek?', vroeg Ten Hag zich af. Het klinkt voor Hakim Ziyech mogelijk niet als muziek in de oren, al is Ten Hag wel lovend over de middenvelder van Ajax. '(Spelers als) zij/hij kunnen goed van afstand schieten en omdat ze dat kunnen, krijgen ze ook weer de gelegenheid tot het geven van een steekbal.' Het trainen van het mentale aspect van het voetbal spelers kan daarbij helpen, vindt Ten Hag. 'Ik probeer het bewustzijn te kweken: ga je voor het schot, of de steekbal? Want je moet oppassen niet te voorspelbaar te worden.'

'Voetballen met vleugelspitsen. Totaal achterhaald'
Waar het gesprek met De Correspondent ging over het creëren van 'betere' kansen, ging het in een interview met het Algemeen Dagblad over zijn tijd bij het tweede elftal van Bayern München. Wat leerde hij van Pep Guardiola en waar gaat het mis in Nederland? 'Bij het angstvallig vasthouden aan de Hollandse School. Voetballen met vleugelspitsen. Dat is totaal achterhaald', zei Ten Hag destijds. Niet per se ideaal nieuws voor Ajacieden en conform aan de visie van de club. Toch is er een stip aan de horizon. 'Natuurlijk heb ik veel van Guardiola opgestoken', doelde Ten Hag op het samenwerken met de toptrainer. 'Hij is fenomenaal. Hoe hij er een systeem inslijpt. Vakwerk. De dynamische manier van voetballen, het bewegen ten opzichte van elkaar, probeer ik er ook in te krijgen.'

'Bij iedereen kies ik een afzonderlijke benaderingsperiode'
FC Utrecht zat dit seizoen qua resultaten in een mindere periode, maar keerde uit bij Ajax (1-2) het tij. Ten Hag zag die omslag al lang aankomen. 'Als je aan beeldvorming doet, zou je onze uitslagen van de laatste weken kunnen interpreteren als crisis, maar feiten vertelden mij al voor Ajax een ander verhaal. En ik ben een man van feiten', zei de eindverantwoordelijke in gesprek met Voetbal International. In hetzelfde interview ging het ook over zijn visie en het leren kennen en beter maken van spelers. 'Dat begint met karakters lezen', stelde Ten Hag. 'Het weten hoe de mens achter de voetballer in elkaar steekt. Bij iedereen kies ik een afzonderlijke benaderingsmethode.'

'Jonge spelers moeten meer doen dan het eerste elftal'
Hoe traint Ten Hag? 'Ik train lang, niet per se hard', vertelde hij. 'Afhankelijk van de programmering, fase en/of accent ook kort en zeer intensief. Maar wat is dat, hard? Ik werk aan mijn ploeg en dat is een proces dat nooit af is. Elke dag is er ruimte voor verbetering en waar doe je dat als voetballer? Op het veld.' Jonge spelers die bij de selectie van Ten Hag komen, moeten extra werk verrichten. Een werkwijze die bij Ajax - met de talenten die jaarlijks doorbreken - past. 'Juist op die leeftijd, zeg maar vanaf hun zeventiende, kun je dat soort spelers maximaal belasten. Zij zitten in de laatste fase van hun fysiologische ontwikkeling. Precies dan kun je qua coördinatie geweldige stappen maken. In je eerste aanname, wegdraaien, vrijlopen. Ze moeten in die fase qua omvang ook juist veel meer doen dan het eerste elftal. Op het moment dat ze gaan meetrainen, is de intensiteit hoog, maar de omvang - het aantal trainingen - gaat omlaag. Als je dan geen inhoud hebt, moet je lossen.'

'In Nederland hebben we een cultuur gecreëerd van de derde helft'
Ten Hag is niet te spreken over de voetbalcultuur in Nederland. Hij wil dat er promotieregeling komt door de algehele voetbalpiramide en wijt het gebrek daaraan aan het achteruitgang van het Nederlandse voetbal. 'In Nederland hebben we een cultuur gecreëerd van de derde helft. Gezellig onder elkaar is net zo belangrijk, maar dan praat je over recreatiesport', was hij in VI stellig.

'Als je zonder hart speelt, kun je geen wedstrijden winnen'
Ten Hag vindt winnen belangrijk. Daar mag veel voor wijken. In ogenschijnlijk zijn laatste wedstrijd als trainer van FC Utrecht verloor de subtopper van NAC Breda (3-1). Na afloop sprak bij FOX Sports over de wedstrijd, waar hij de lust om de drie punten over de streep te trekken, zag ontbreken. 'Als je zonder hart speelt, kun je geen wedstrijden winnen.'

Sjors van Veen (Twitter @SjorsvanVeen) | email: s.vanveen@ajaxshowtime.com

Welk Kerst-cadeau geef jij?

Lees meer over:
Plaats reactie

Starring +4697

Hoop stiekem dat de deal tussen Ajax en FCU afketst. Ten Hag vind ik meer een trainer voor PSV (degelijkheid, 4-4-2, organisatie achterin) dan voor Ajax, waar vermaak, aanvallend voetbal en winnen centraal staat.

Ik kijk niet naar Ajax om tijdens wedstrijden in slaap te vallen.

27-12-2017 08:09

Afstandsschot +2

Guardiola heeft altijd met “omgekeerde” buitenspelers gespeeld, dus een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links, waarbij de backs er altijd overheen komen. Vreemd dat hij nu bij City precies het omgekeerde doet, met Sané op links en Sterling op rechts, echt klassieke buitenspelers.

24-12-2017 23:55

Simon1 +2959

Zo vreemd is het niet. Je zei zelf dat Guardiola met opkomende backs speelde. Daardoor houden zij het spel breed en kunnen de vleugels naar binnen trekken. Bij City kiest Guardiola vaak voor backs die naar het midden(veld) gaan om daar te helpen met opbouwen. Dit zorgt ervoor dat de vleugels het spel breed moeten houden.

25-12-2017 16:59

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

Man.
Als ajax gewoon de verdediging statisch achterin laat spelen kan je zelfs nog de schoonmaakster voor de ploeg zetten.
Wat zwingde het weer zeg na die wissel van dijks, niet normaal.

Heracles, utrecht, vitesse, 2x twente waren allemaal wedstrijden dat ajax telkens in de problemen kwam, omdat de verdedigers betere aanvallers in de wegliep, zijn ook allemaal wrdstrijden waarbij ziyech werd afgerekend.

Voorronde cl hetzelde, met viergever die helemaal opkwam. Het lagbtoch echt aan de instructies van keizer.

24-12-2017 23:11

afc_red +2

Of te wel een man met een visie, en daar hebben we er in Nederland niet te veel van.
Ten hag ontpopt zich als vaktrainer en talentvol trainer in een wereld van eenheidsworsten.

Wat is de definitie van met vleugels spelen? je kan ook in een 3-4-3 spelen met de vleugelspeler in een vrije rol in de buurt van de spitsen en de buitenste middenvelders / backs het vleugel werk laten doen.

In balverlies speel je 5-4-1 in balbezit speel je 3-2-5. systemen en taktieken zijn er in vele vormen.
Hoe lang is het geleden dat we een visionair aan het roer hadden? Kan het alleen maar toejuichen dat Ajax hem zou aanstellen en hem 2 jaar de kans geeft om iets te bouwen, om iets van de oude glorie terug te krijgen.
Wat hebben we te verliezen? We doen niet eens mee in europa momenteel. Een groots trainer kan het verschil maken en het hele Nederlandse voetbal weer op de kaart zetten.

Van mij mag die komen.

24-12-2017 23:03

Budapest +0

Ik vraag me eigenlijk ook af waarom Schreuder? Ik weet niks van hem. Iemand wat informatie?

24-12-2017 21:17

Ozymandias +159568

Mensen die met Schreuder hebben gewerkt zeggen dat hij tactisch goed is. Ik denk dan ook dat Ajax speciaal heeft gekeken naar trainers met een bepaalde tactische intelligentie.

24-12-2017 22:26

Budapest +0

Als dat de reden is ben ik er niet zo blij mee. 2 tactisch genieën heb je niet zo veel aan. Je moet een staf samenstellen die elkaar aanvult.

24-12-2017 22:56

Ozymandias +159568

Ik hoop dat mensen wel realiseren dat 'buitenspelers' en 'vleugelspitsen' voor Ten Hag geen synoniemen van elkaar zijn. In de visie van Ten Hag speelde Guardiola bij Bayern zonder vleugelspitsen maar speelde ze wel met buitenspelers (waaronder Robben). Het verschil tussen de twee is dat vleugelspitsen verder naar voren opgesteld staan en pas verder van eigen doel af de halfposities intrekken. Daardoor spelen vleugelspitsen wat minder dynamisch dan buitenspelers.

24-12-2017 19:14

Simon1 +2959

Daar zit een kern van waarheid in. Villa speelde bij Barcelona op de LVA, maar was in feite een centrumspits. Er is een verschil tussen 4-3-3 met vleugelspelers, 4-3-3 met schaduwspitsen of 4-3-3 op zijn Barca's.

25-12-2017 17:01

Freddy Al +11

laten we nou eens proberen om die man,als het al doorgaat, eerst eens een kans te geven zich te laten zien en er op zijn vroegst over 10 wedstrijden iets over te roepen.

24-12-2017 18:39

ST +23080

Denk je nou echt dat Ten Hag niet met Neres en Kluivert op de vleugels gaat spelen? Hij bedoelt gewoon dat je niet het spelen met buitenspelers heilig moet verklaren en dat je je opstelling moet baseren op je spelersgroep en niet halsstarrig moet vast willen houden. Zo denkt Van Gaal er ook over.

24-12-2017 18:14

RaynoFischer +18

Precies!, hij zou echt niet zo gek zijn om niet met vleugelspelers te spelen als je aan de ene kant de beste van de Eredivisie hebt en andere kant waarschijnlijk het grootste talent

24-12-2017 18:27

Champy +1

Ik kijk trouwens meer uit naar Schreuder als assistent. Al jaren hebben we zo'n appendix als assistent en bij deze man heb ik een goed gevoel.

24-12-2017 17:52

fanforeffer +4

Dat er bij Ajax een mentaliteits- probleem is valt niet te ontkennen . Zowel bij FdB (kampioenwedstrijd tegen een degradant) als bij Bosz (gelijk spelen tegen excesior en groningen ) en nu weer bij Keizer.worden belangrijke wedstrijden verloren. ook de dames en lagere elftallen hebben er last van. Hopelijk kan ten Hag dit gebrek weg werken.

24-12-2017 14:05

Pinpanter +3

Utrecht verloor van NAC. Mentaliteit volgens van Hag. Voorlooig kan hij het dus kennelijk constateren.

28-12-2017 06:16

NouriVandeBeek +7

Op een 442 zit ik helemaal niet wachten. Alleen in de CL moet je je aanpassen. Ik denk dat dat 9/10 van de Ajaxsupporters gewoon een 433 willen zien met de punt naar achteren. In de Eredivisie kan Ajax iedereen op eigen kracht verslaan. Bovendien moet je de Ajax filosofie ook niet verloochenen. Ten Hag zou ze eigen graf graven als die zich veel gaat aanpassen aan de tegenstander.

24-12-2017 14:02

Ozymandias +159568

Trainers als Guardiola en Ten Hag begrijpen dat je systeem aangepast moet worden aan de tegenstander zodat je speelprincipes niet aangepast hoeven te worden. De speelprincipes zijn veel belangrijker dan het systeem. Ik weet zeker dat hij bij Ajax de speelprincipes zal uitvoeren waar Ajax groot mee is geworden.

24-12-2017 14:08

Champy +1

Ik zal me niet hard maken voor een trainer die zijn visie even zou uitvoeren. Voorlopig hebben we het nog steeds over een nobody die het alleen leuk kan uitleggen ...op papier.

24-12-2017 14:20

Ajax#1900 +1

Een nobody die de Rinus Michels Award wint en prima dingen laat zien bij Utrecht. Natuurlijk is het geen bekende naam in het buitenland en geen ervaren trainer, maar dat is niet het belangrijkste. Zijn CV is vergelijkbaar met die van Bosz.

24-12-2017 14:35

Champy +1

Daar zeg je het al: prima bij Utrecht.
Ik durfde bij Bosz ook niet m'n handen in het vuur te steken dat we een prijs zouden winnen, maar wel dat er goed voetbal wordt gespeeld.
Bij Ten Hag is die verwachting toch anders... Een prijs verwachten in het komende half jaar (de titel dus) is niet eerlijk, en goed voetbal.... ik weet het niet, dat kan ik niet zeggen op basis van z'n CV.
Als ie Ziyech kan motiveren met zijn aanpak heb je in principe al het nodige bereikt in het eerste half jaar.

24-12-2017 16:45

Ajax#1900 +1

Dat is ook een beetje het probleem van Ajax natuurlijk. Een trainer die meer bewezen heeft zal anno 2017 niet meer voor Ajax kiezen, maar liever voor een middenmoter in een topcompetitie. Ik snap je twijfels wel, die heb ik ook in m'n achterhoofd, maar het is denk ik een van de betere trainers die beschikbaar zijn en die bovendien de ambitie en kracht hebben om wat neer te zetten. Ik hoop dat we nu voor een langere periode een trainer hebben, wat ook mogelijk zou moeten zijn gezien de recente ontwikkelingen.

24-12-2017 18:10

Champy +1

Er zijn echt wel goede keuzes voor handen, als je bv voor buitenlanders gaat, maar dat is een keuze van Ajax dat ze daar niet voor kiezen. Daar heb ik dan ook geen problemen mee, dat ze die keuze maken.

In Nederland kan ik begrijpen dat ze voor Ten Hag gaan, MAAR dat er nu al van die wijsneuzen zijn die weten hoe hij denkt en hoe hij werkt op basis van een paar artikels vind ik te ver gaan. Ik wil het op het veld zien, en wat ik bij Utrecht zie is dat het eigenlijk ook weinig is.
Wat ik dan hoor is dat Utrecht het beter doet dan de jaren voor Ten Hag. Zij hebben ook gewoon goed materiaal voor een club met de 9de begroting vh land, en zoveel verschillen zitten er niet tussen clubs v die regionen.
En dan lees en hoor je gewoon louter randzaken als profmentaliteit, winnaarsmentaliteit, topsportklimaat, aanpassingen aan de tegenstanders, ..
Wat voegt ie nu toe wat er niet al is bij Ajax? Dat weten we niet, helemaal niet.... hoe graag de wijsneuzen het ook denken te weten op voorhand.

25-12-2017 13:58

Pinpanter +3

Voor mij is de twijfel dat dit weer niet past in het Plan Cruijff. Ajax moet trainers met een Ajax-achtergrond hebben, die zelf opleiden en naar het eerste laten doorstromen. Dat is het uitgangspunt. Keizer paste enigszins in dat principe. We hebben heel wat oud-spelers als mogelijkheden. De Ajax-cultuur wordt zo niet onderhiuden en versterkt.

28-12-2017 06:31

Tinus +10363

Ik geloof niet dat een elftal 433 moet afwisselen met 442. Dat zijn verschillende systemen. Dat je tegen sterkere tegenstanders wat andere accenten legt, dat is te begrijpen. Maar ingeslepen automatismen zijn weg als je de boel omgooit. Dan maak je dus ook geen kans tegen sterkere elftallen. Ajax is uitgaan van eigen kracht.

24-12-2017 14:22

JariHeijden +5604

Dat hij vleugelspitsen achterhaald vindt, zegt niet gelijk wat over een 4-3-3 systeem. Als hij met vleugelspitsen echte buitenspelers bedoelt, met krijt aan de schoenen, dan heeft hij gelijk. Guardiola heeft ook vaak drie aanvallers in zijn systeem. Maar die trekken naar binnen. Net zoals Kluivert en Neres bij Ajax. Dat hoeft dus niet veel te verschillen van hoe Ajax nu speelt.

24-12-2017 15:06

Ozymandias +159568

Bij veel goede moderne trainers is de formatie flexibel. Kijk bijvoorbeeld naar City van Guardiola waar ze in elke fase van het spel in een andere formatie staan. Je kan ze op papier dus als 4-3-3 neerzetten maar het drukzetten doen ze in een 4-4-2 formatie en als de bal in het laatste 1/3 van het veld is staan ze in een 3-1-4-2 formatie opgesteld.

24-12-2017 19:19

Mentir +2436

of het nu 433/442 is maakt niet echt heel veel uit in mijn mening, De middenvelders bij Ajax nu zijn ook overal te vinden op het veld.
Mocht het tegen zitten dan gaat De Ligt in de aanval dan speel je 3-4-3 of 3-3-4. zolang de filosofie van Ajax maar uitgevoerd word. Durf, doen en jeugdige spelers. Dat vind ik belangrijker dan wat op papier staat

24-12-2017 18:00

Cello +52978 moderator

Denk ook dat je de uitspraken moet beoordelen op het moment waarop ze gedaan zijn en in de omstandigheid van waaruit ze gedaan zijn.

Bij Ajax krijgt de aangestelde trainer altijd een opdracht mee, wat er verwacht wordt van het team en in welke speelstijl/spelopvatting dat moet gaan gebeuren. Dat gaat nu bij de eventuele komst van Ten Hag echt niet anders zijn. De eisen zullen vóóraf net zo zijn als wat men eerder bij Bosz eiste, of bij Keizer. Ten Hag zal natuurlijk wel hier en daar zijn eigen stijl en visie aan toe voegen. Dan zal het accent net iets meer anders gelegd worden, het gaat dan dus over nuances.
Verder gaat Ajax echt niet rigoureus anders spelen, waarvoor velen vrezen.
Persoonlijk denk ik dat vooral de discipline fors zal worden aangetrokken. Iets wat denk ik onder Keizer verwaterde en juist heel belangrijk weer was eerder onder Bosz. En juist een jonge ploeg, wat Ajax over het algemeen nog steeds is, heeft gewoon de houvast van discipline nodig. Een loopje nemen met de trainer is er dan echt niet meer bij, zoals ik wel het gevoel had, dat een aantal Keizer niet serieus meer namen en dus uiteindelijk een loopje met hem namen.

24-12-2017 13:56

mickey2602 +4775

En toch...denk ik dat Keizer meer een van de jongens was als dat ie erboven stond. En toch,ik wil het niet aandragen maar denk ik dat dat komt door het Nouri drama.
En als je dan eenmaal meer tussen de jongens staat als erboven,zie dat dan maar weer om te draaien.

24-12-2017 18:22

MankeNelis +7

Van gelul word je geen betere voetballer. Als je 11 goede spelers hebt en een mannetje die ze goed neerzet dan ben je er al voor 95%. 5% tactiek erbij wat dingen inslijpen op de trainingen en een beetje mazzel. Ik geloof niet in kroonprinsen met een toverstaf.

24-12-2017 13:42

Bjarkos +13

Wat een onzin.

24-12-2017 13:47

Pinpanter +3

Wat Manke Nelis zegt is helemaal waar. Tot en met de C-tjes klopt het volkomen. Hogerop gaat de redenering helemaal mank, Nelis.

30-12-2017 10:27

rodnet +10322

Ten Hag heeft met alle ploegen die hij trainde het optimale resultaat uit het spelersmateriaal gehaald en gespeeld naar de mogelijkheden. Bij Ajax zijn de mogelijkheden binnen Nederland onbeperkt dus verwacht ik goed (Ajax-)voetbal gesteund door een heldere voetbalvisie.

24-12-2017 13:37

Minsc +1520

De vraag is of we dit allemaal letterlijk moeten nemen, de nuance gaat bij het vertalen vaak verloren.

24-12-2017 13:12

Bensco +7173

In alles lees ik hier over een coach die vooral bezig is met de ontwikkeling van spelers. Een eigenschap die bijna een must is bij Ajax. Dat miste ik bij Keizer ook een lange tijd aangezien Frenkie pas laat basisklant werd en Kluivert steevast op rechts moest blijven spelen. Ik hoop stiekem dat ten Hag datzelfde gif gaat krijgen als Frank. Een van de dingen die ik altijd mooi vond aan Frank was de vele uurtjes die hij op de toekomst doorbracht. Die man heeft ongelofelijk veel tijd en effort doorgebracht met ontwikkelen van spelers.

24-12-2017 13:11

terminator10 +0

vleugelspitsen die veel scoren zijn ook achterhaald kan je er net zo goed 3 spitsen opstellen

24-12-2017 13:08

Willem Alexander +2

Haal Bosz toch op Overmars.

24-12-2017 13:03

Bobbaasje +3

Ik hoop dat Bosz terugkeert en dan moet hij gewoon de ruimte krijgen om wat op te bouwen en dat kan nu zeker, nu Bergkamp en Spijkerman weg zijn en ik weet zeker dat ik niet de enigste was, die het gevoel had dat Ajax aardig richting het Bayern München-scenario zou gaan als Bosz in de zomer gewoon bij Ajax was gebleven.

24-12-2017 13:13

Bjorn +12555

Amateur psycholoog. Vleugelspitsen achterhaald.

24-12-2017 13:00

Lane 8 +2

Een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links is achterhaald. Ik weet dat het plebs het niet wil horen, want die praten helaas dhr. Derksen na..

24-12-2017 13:02

Web +178830

Niet dan. Het hedendaagse voetbal komen de vleugelspelers naar binnen en komen de backs buitenom.

Niet te veel naar Derksen luisteren.

24-12-2017 13:04

PetrusKeizer +10739

o jee. nee toch, he. 'de mens achter de voetballer'.

dat is toch niet toevallig zn zaakwaarnemer ?

24-12-2017 12:57

Ismael Urzaiz +2165

Oh god we gaan we weer 2 jaar 'realistisch voetbal' tegemoet.

24-12-2017 12:47

GeleenAjax +1657

Nee, wat we nu doen is leuk. Bijna elke tegenaanval levert een grote kans op. Aanvallend voetbal vanuit een goede organisatie hoeft ook niet op voorhand verkeerd te zijn?

24-12-2017 12:50

Ismael Urzaiz +2165

Na de zaaddodende FdB jaren waar alles vanuit de controle/organisatie moest gebeuren heb ik een aversie ontwikkeld voor zulke termen. Als bij Ajax je uitgangspositie is om alles achterin dicht te timmeren alvorens je gaat aanvallen dan kun je net zo goed fan zijn van PSV.

24-12-2017 13:04

GeleenAjax +1657

Dat is ook niet wat ik bedoel.
Maar zoals Bosz en Keizer deden is het andere uiterste. Achterin de boel open gooien, dan zat je bij een 4-1 voorsprong nog niet op je gemak te kijken.

24-12-2017 13:11

Ismael Urzaiz +2165

Maar Keizer probeerde dat dus wel. Siem voor Kluivert na een uur, verdedigend wisselen bij een voorsprong. Sinds ik Ajax volg (zo'n 16 jaar) hebben ze bijna nooit een spannende voorsprong kunnen verdedigen. Elke keer voel je hem al aankomen als ze bij Ajax verdedigend wisselen. We kunnen daar allerlei verklaringen voor zoeken, naar mijn mening komt het door trainers die op twee gedachten hinken en niet meer vanuit hun kracht durven te spelen.

24-12-2017 13:23

Web +178830

Dat zou soms best kunnen, maar bij Kezer zat er geen idee achter, Siem een middenvelder voor Kluivert en wij hebben verdedigend gewisseld, Zo werkt het niet.

Het zelfde met Veltman op het middenveld, hoe kom je er op. Hij wist totaal niet hoe hij het in moest vullen.

Maar soms kan het wel, maar dan moet je een type Poulsen in de selectie hebben, heel veel voorbeelden dat het toen wel lukte. Bv PSV uit, dat team met van Bommel.

Maar je uitgangspunt positie mag nooit zo zijn.

24-12-2017 13:34

lauw +50

Vleugelspitsen achterhaald wat een leuk vooruitzicht voor de komende jaren

24-12-2017 12:38

GeleenAjax +1657

Hebben we nu 2 typische vleugelspitsen staan dan?

24-12-2017 12:51

Bobbaasje +3

Ten Hag wordt ook een partij overhyped enkel op basis van een leuke wedstrijd tegen Ajax. Zo bijzonder zijn z'n prestaties met Utrecht niet.

Ook in de wedstrijd tegen NAC kon ik nergens uit baseren op basis van wat Ten Hag de juiste coach voor Ajax is. Enigste wedstrijd waar ik hem sterk vond was tegen Zenit Sint-Petersburg, maar daarna kwam VVV-Venlo die ze uitschakelden in de KNVB Beker.

Een eigenwijze Twent in Amsterdam die eigenlijk nooit 4-3-3 speelt en qua opvatting ook vrij stevig op de organisatie leunt.

24-12-2017 12:37

Rsv +1

Eerlijk is eerlijk, Utrecht heeft helemaal geen super bijzondere spelers dus hij presteert zeker wel goed met ze. Enkel Labyad en Ayoub vind ik voor Utrecht begrippen goede spelers. Wat hij met Utrecht tegen Zenit liet zien was buitengewoon knap. Feit blijft dat het een gok is, voor zowel hem als Ajax.

24-12-2017 13:00

Bobbaasje +3

Ten Hag speelde voor clubs als Twente en De Graafschap, trainde bij Twente, de Eagles, P$V en nu bij Utrecht. Allemaal clubs met een heel ander profiel dan Ajax. Hij laat zijn teams nooit 4-3-3 spelen, hij speelt vanuit de organisatie, het is een echte gozer uit de provincie zo je wilt. Dat zijn wel een aantal redenen om te denken dat het niet helemaal een match met Ajax is.

24-12-2017 13:04

GeleenAjax +1657

Eagles speelde 4-3-3 met Antonia en Houtkoop....

24-12-2017 13:13

Bobbaasje +3

4-4-2 zul je bedoelen.

24-12-2017 13:16

GeleenAjax +1657

Nee, betwetertje 4-3-3. Er stond met Marnix Kolder nog een spits tussen...

24-12-2017 13:27

Suarez16_ +9211

"Erger mij aan spelers die schieten om te schieten"- RIP Hakim Ziyech,1 januari 2018.

24-12-2017 12:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.