Deze veertien jeugdspelers vertrekken bij Ajax

door BvdPloeg 103

Deze veertien jeugdspelers vertrekken bij Ajax

door BvdPloeg 103

Laatst geüpdatet

Het jeugdseizoen is nog niet volledig ten einde, maar de eindgesprekken met alle spelers zitten er al wel op. Net als ieder jaar hebben enkele talenten te horen gekregen dat er voor hen geen plek meer is in de opleiding. Anderen kiezen zelf voor een vertrek.

Van de spelers die zelf vertrekken, kwam het meest recent het nieuws rond Dillon Hoogewerf en Solomon Bonnah naar buiten. Hoogewerf, die dit seizoen in actie kwam voor Ajax O17 en O19, gaat naar Manchester United en Bonnah kiest voor Leipzig. Ook Ian Beelen kiest zelf voor een vertrek. De middenvelder doorliep jarenlang de jeugdopleiding en was dit seizoen actief voor Ajax O17.

In totaal spelen dertien spelers uit de hoogste jeugdelftallen volgend seizoen niet meer voor Ajax. Ajax Showtime volgt al jaren de lichtingen van O15 tot en met O19. Opvallend is dat uit de huidige lichting van Ajax O15 iedereen over is naar volgend jaar. De meeste spelers gaan weg uit de huidige O16, dat teleurstellend als laatste eindigt in de voorjaarscompetitie. In totaal kregen vijf spelers uit die groep slecht nieuws. Met het vertrek van Bonnah staat de teller bij O17 ook op vijf. Een overzicht:

Ajax O19:
Eros Maddy
Venitchio Sint
Elgero King
Mateusz Gorski

Ajax O17:
Hossein Zamani
Solomon Bonnah
Ian Beelen
Dillon Hoogewerf
Nuri Emre Aksit

Ajax O16:
Thijs Reuvers
Floris Quaedvlieg
Younes el Morabet
Jahnoah Markelo
Aimen Achemlal

Ajax O15:
Iedereen blijft

Bram van der Ploeg (Twitter: @BvdPloegg | e-mail: B.vanderploeg@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

we kunnen hier dramtisch over doen, maar ik heb vorig seizoen teveel matige spelers zien spelen, men zal toch ruimte moeten maken voor andere talenten.
er zijn slechts een aantal spelers die het waard zijn om op te worden genomen in het eerste, en dit is gewoon een normaal process binnen ajax.

soms heb je er twee, en als we mazzel hebben zoals de afgelopen twee jaar stromen er veel meer door.
we moeten niet alles gaan doorselecteren, en het ineens belachelijk gaan vinden dat er mensen vertrekken, dat komt ook doordat we verwend zijn geraakt de afgelopen jaren.

het doorselecteer proces heeft niet voor niks zo, en we moeten ook het huidige ajax erbij halen, waarom er niet veel word (of minder) doorgeselecteerd. ons eerste elftal heeft op dit moment geen kinderachtig nivo, zoals bv 5 jaar geleden.
toen kon je nog bepaalde spelers door laten stromen.

08-07-2019 07:15

D81NA +0

Markelo tweede keer weggestuurd. Ligt echt aan het gedrag van deze knaap. Zijn (half)broer Don O'niel is wel een topper. Ander (half) broer voor het geld bij Everton.

07-07-2019 23:31

Stevan +2

Je schrijft pure onzin, dat hij drukker als de rest was dat is zeker waar. Markelo is maanden geblesseerd geweest en dat is de pure reden dat hij weg moet, zal wel ook in combinatie met zn minder spel te maken hebben voor zijn blessure.

08-07-2019 09:59

D81NA +0

waarom geen update van de onderbouw?

07-07-2019 23:30

Ajax27 +19201

Omdat dat werkelijk waar niemand interesseert.

08-07-2019 00:15

Ferd +38533

net zoals in de mening van Ajax27.

08-07-2019 05:01

MPAjax +8431

en botman blijft :) onze eigen van beek man man,

snap niet dat dat hoogewerf weg gaat, kan nog wel interessant zijn?

07-07-2019 21:43

rickyboy1444 +598

Ik zit eens te kijken naar de selectie van O16 van volgend seizoen en ervan uitgaande dat iedereen uit O15 blijft, wordt het wel een bijzonder grote selectie. Dat is al helemaal het geval wanneer Olivier Aertssen en Chahid van Bohemen (Bron: yayaajax, weet niet hoe betrouwbaar dat is maar Chahid staat ook als aanwinst op transfermarkt.nl) ook nog aansluiten. Ik tel 2 keepers, 8 verdedigers, 9 middenvelders en 6 aanvallers. Dat lijkt me toch veel te veel voor O16, dus zal hier nog wat van doorschuiven naar O17? Dit staat ook in verband met mijn eerdere opmerking over de matige bezetting van O17. Hoewel er absoluut wat aanwinsten bijkomen en er echt nog leuke spelers voetballen, is die selectie met 2 keepers, 6 verdedigers, 4 middenvelders en 4 aanvallers toch een stuk kleiner en misschien wel iets te klein voor de hoeveelheid wedstrijden voor een O17 team.

03-06-2019 11:39

wolterx +6310

Aanval o17: Braspenning, Enem, Rasmussen, Martha en Sarfo lijkt me. Misschien nog Rijkhoff/Van Axel Dongen/Bobson erbij.
Middenveld: Fitz-Jim, Karahasanovic, Yah, Campagne, Brandes (kan ook als CV gerekend worden) en misschien ook Regeer in begin van seizoen. Chourak met zijn multifunctionaliteit zou me niets verbazen bij o17. Geen idee of Diyae-Eddine Jermoumi (komt over van Sparta o15) direct naar o17 gaat. Achterin gaat druk zijn met Dirksen, Baas, Hillen, Misidjan, Oostwoud, Dakriet en verwacht ook Gooijer en Van Bohemen of Aning bij o17.
Mag op het middenveld nog wel iets bij imo. Zal dus gekeken worden naar de o16. Een fitte Misehouy zou normaal ook kanshebber zijn om door te schuiven, ondanks dat hij volgend seizoen pas o15 is.

03-06-2019 23:51

rickyboy1444 +598

Ik had Sarfo nog bij de O16 gerekend maar hij zou inderdaad zomaar kunnen doorschuiven aangezien hij ook al meedeed bij de Future Cup. Van de 3 namen die je daarna noemt geef ik Rijkhoff de grootste kans om door te schuiven en zou ik ook zeker doen. Brandes had ik ook nog bij O16 geteld en ik verwacht dat Regeer naar O19 gaat. Onder de streep is het dus wel de verwachting dat er nog wat spelers gaan doorschuiven dus?

05-06-2019 15:49

robinozzi +0

Sint en Zamani zijn zonde

03-06-2019 09:43

NaciKennethRyan +0

Waarom? Sint komt zwaar te kort en Zamani staat al jaren stil in zijn ontwikkeling.

03-06-2019 17:50

Rommy +0

Lelijke kop Bohhan past niet bij Ajax

02-06-2019 23:33

NaciKennethRyan +0

Noah Ohio(2003) van Manchester City komt zeer waarschijnlijk naar Ajax. Hele interessante speler.

02-06-2019 22:02

wolterx +6310

Type Traoré, lijkt me spits van o19 te moeten worden. Brobbey naar Jong Ajax dan.

02-06-2019 22:16

NaciKennethRyan +0

Bij City werd hij de laatste tijd ook op de flank gebruikt maar is meer een spits. Te groot om op de flank te spelen bij Ajax lijkt mij.

02-06-2019 23:04

wolterx +6310

Mee eens, is nog even afwachten hoe betrouwbaar het is. Veel van de geruchten komen voort uit Insta van hem waarin hij live ging (zelf niet gezien) en feit dat hij Ajax als enige BVO volgt (en natuurlijk afwijzen contract bij Man City). Heeft een imposant fysiek en is technisch voor zijn omvang redelijk begaafd, ben benieuwd.

02-06-2019 23:07

NaciKennethRyan +0

Yes, zou leuk zijn als het allemaal waar is. Ook fijn dat hij Nederlands is natuurlijk. Zijn keuze voor Nederland of Engeland ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

02-06-2019 23:21

Kaito +188

Waarom gaat hij bij City weg?
En hoe is die jongen op zo een jonge leeftijd in Engeland geeindigd?

03-06-2019 10:34

NaciKennethRyan +0

Heeft contractaanbieding afgeslagen. Ik verwacht vanwege de kans op doorbreken. Weet niet hoe hij daar terecht is gekomen.

03-06-2019 17:48

Stevan +2

Noah Ohio die tekent bij RB Leipzig

05-06-2019 10:01

NaciKennethRyan +0

Dat is nog niet zeker. Hij zal asap een keuze maken tussen Leipzig en Ajax.

05-06-2019 19:12

Stevan +2

Dat is nog niet zeker bij de meeste van jullie, ze zijn er zo goed als uit. Maar blijft voetballerij zodra de handtekeningen nog niet zijn gezet is niks zeker.

08-07-2019 09:50

DaishRedan +0

Sint en Maddy gelukkig weg, stelletje aso jongens. Zichzelf elke weekend zat drinken en ballonen gebruiken. En niet te vergeten die nektasjes.

02-06-2019 19:25

DrFootball +15144

Altijd jammer als er talenten vertrekken. Het hoort bij de keiharde wetten van de topsport. En natuurlijk is het jammer dat Bonnah en Hoogewerf vertrekken. Had ze graag voor Ajax behouden zien worden, maar soms maken mensen andere keuzes (perspectief, geld, etc.) en daar kunnen de meesten van ons niet over oordelen. We weten namelijk niet wat hen heeft doen besluiten tot het maken van die keuze. Kan mij voorstellen dat als ik het thuis goed heb en uit een stabiel gezin kom ik de Ajax-route zou bewandelen. Echter als ik alleen opgevoed door bijvoorbeeld mijn moeder, die in de bijstand zit of die er 3 baantjes op na moet houden om mij te kunnen laten voetballen, ik een andere keuze zou maken. En geloven jullie nou werkelijk dat die gastjes van 15 of 16 jaar niet voorgeschreven krijgen wat ze op hun social media moeten zeggen door hun zaakwaarnemers? Voetbal is big business (ja, helaas ook al in de jeugd) en ook voor de gelukzoekers en de wannabee zaakwaarnemers. Aan de andere kant kunnen wij klagen of de Manchester Uniteds en Hoffenheims van deze wereld. Wij doen precies hetzelfde bij bijvoorbeeld FC Nordsjælland.

02-06-2019 16:52

CDS +1561

Maar ik heb juist het idee dat een gebrek aan karakter en mentaliteit leidt tot kortetermijnkeuzes die op de lange termijn slecht uitpakken. Dus ook de armoede waarin die gezinnen zitten is het gevolg van slechte keuzes uit het verleden. Je kan het een niet los zien van het ander. Slechte mentaliteit, slechte keuzes en armoede gaan hand in hand.

02-06-2019 18:06

Cello +52978 moderator

Ik zou, wbt het laatste wat je zegt, volkomen met je eens zijn, wanneer de boys die vanuit Scandinavie naar Ajax komen ook om financiele redenen komen. Echter ben ik daar veel minder van overtuigd. Ik geloof serieus, dat het gros dat naar Ajax komt in mindere mate komt voor de almachtige euro en juist in meerdere mate voor de wereldbefaamde jeugdopleiding, die wij hebben. De meeste clubs met serieuze opleidingen aan de andere kant van de Noordzee staan toch echt minder goed aangeschreven dan de onze....en dan toch stappen vaak jeugdspelers over naar een kwalitatief mindere opleiding....

En laten we ook eens ophouden om steeds de financiele situatie van de ouders erbij te halen. Geloof me, een jeugdcontract bij Ajax is al vaak rond de 30 a 50.000 euro. Als je dan als 16-jarige daarmee al niet kan meehelpen het gezin waaruit je komt te helpen, waardoor het gezin in een normale finaciele situatie komt, dan kan ik maar 1 ding bedenken: het zijn geldwolven. Dan gaat het niet meer om het gezin naar een normaal modaal inkomen te helpen, maar om een leven als ver boven modaal en dat over de rug van een jong talentje, waarvan nog maar afgewacht moet worden of de verwachtingen waar worden gemaakt alleen nu op een niveau dat doorgaans veel hoger ligt dan bij Ajax. Immers....aan het eind van de opleidingsroute zal je vaak moeten concurreren met gearriveerde wereldtoppers. En doorgaans is dat een ongelijke strijd, die vrijwel altijd verloren wordt.....tenzij je misschien een supertalent bent. Alleen zijn die laatsten vaak op maar 1 hand te tellen.

02-06-2019 21:35

DUDE92 +3018

Ian Beelen weg. Toch opvallend, weer een blanke jongen.

02-06-2019 16:13

PJSM +0

Als je niet goed genoeg bent gaat het over. Alleen de echte toppers maken kans. De twee rood gedrukte kiezen eieren voor hun geld en verguizen langzaam in het land der onbekenden.

02-06-2019 14:38

Kikke +54

Het is me wel duidelijk, de meesten hebben werkelijk geen verstand van voetbal en het spelletje Cruijff. De enige die zinnig lult is gedaante.. jammer hoor, dat de opleiding weer zo naar de klote geholpen wordt... hetzelfde gebeurde bij Barcelona. Cruijff zet een fantastische opleiding neer en dan komen er onverlaten met een grote bek en denken dat ze het wel beter weten dan Cruijff.. goh dan overschat je jezelf toch schromelijk....

02-06-2019 11:15

DonAdam +2360

Sterke post! Goede, inhoudelijke, gedetailleerde argumenten ook....

02-06-2019 12:39

Web +178830

Knap jongen, dat was toch de man die Ten Hag niet zag zitten
De man die Bind een miskoop vind
De man die Donny geen 10 noemde
De man die van Ajax een zaalvoetbal ploeg wil maken

Een ding heeft gedaante voor op jou, niet zo maar wat roepen zonder onderbouwing.

02-06-2019 13:23

Afca_126 +2

Allemaal mooie smoesjes maar je heb er de ballen verstand van

02-06-2019 14:14

Web +178830

Jij leeft in een droom wereld, iets wat nooit werkelijkheid zal worden.
Iedereen ziet graag een Ajax met 11 opgeleide spelers, maar dat zal nooit gebeuren, wil je aan haken, zul je moeten kopen

Bovendien lopen nog steeds de spelers te jong de de deur uit.
Zouden ze tot rond de 25 blijven, was het nog redelijk realistisch.
Maar de tijden zijn verandert gedaante.

Nu loopt alweer Hoogenwerf de deur uit, vorig jaar Kluivert
En De Ligt is pas 19 en wil de stap maken, wat ik ook nog kan begrijpen, want die is er al klaar voor.

Je bent zo goed al de tegenstander het toe laat, Tottenham is geen café team, nee Ajax haalde daar niet het hoge nivaue als tegen, München, Juventus en Real
Tegen Tottenham zag je angst in de ploeg, wat je niet zag tegen Bayern, Real en Juventus, de ploeg had het moeilijk, volkomen te begrijpen, want Ajax kan niet zakelijk spelen
Ook ik begreep er niets van dat De Ligt en Blind met 3-0 voorsprong nog mee gingen met dode spel momenten.
Dat zie je nergens alleen bij Ajax

Heb jij alle wedstrijden onder Bosz Ajax goed zien spelen?
Daar was het niveau verschil veel groter, denk maar eens aan Schalke uit en thuis.

02-06-2019 19:46

Knalpot +3618

Je moet het ook niet overdrijven alles heeft met generaties te maken en de mogelijkheden om spelers te houden of om later terug te kopen. Bij Barca hebben ze bijv. Alba, Fabregas en Pique ook op jongere leeftijd laten vertrekken om ze later voor veel geld weer terug te kopen. Als wij de mogelijkheid hadden gehad om jongesn als Alderweireld, Vertonghen en Eriksen te houden en we hadden daar later Appie, Donny, Matthijs en Frenkie aan toe kunnen voegen dan hadden we ook een elftal gehad wat a la Barca de wereld een paar jaar had kunnen beheersen met nog een paar goede aankopen uiteraard. Bij Barca is dat ook in fasen gegaan alleen die hadden de middelen om spelers te behouden ga maar na Puyol en Xavi liepen er al Messi en Iniesta kwamen een paar jaar later weer wat later kwamen daar Busquets, Pedro en de teruggekochten Pique en Alba bij. Daarna is er nauwelijks meer wat bijgekomen uit la Masia maar dat is helemaal niet zo gek en dat ligt niet aan het feit dat ze JC verloochenen maar meer dat er geen enkele jongeling in de buurt kon komen van het niveau van deze gasten om ze eruit te spelen.

02-06-2019 13:34

Knalpot +3618

Jij leeft nog steeds in een droomwereld Daan. Door het vele geld is het aanhaken of wegwezen, ajax kan niet structureel met 5 a 6 jongens onder de 20 meelopen met de clubs die vele miljoenen binnen harken door marketing, sponsoring of exorbitante televisieinkomsten. Voor een club als Barca geld dat in macrovorm. Als je aan de top staat dan wil je aan de top blijven kun je wel leuk zeggen we zetten daar Alena neer die van de 50 wedstrijden de ene keer een 4 en de andere keer een 8 scoort of je kiest voor stabiliteit (een Rakitic die altijd minstens een 6 scoort). Dat Barca zeker tegen de kleintjes wel wat meer mag experimenteren met de jonkies uit La Masia dan ontevreden bankzitters hun beurt te geven daar ben ik het mee eens. Maar als jij zo'n Vidal hebt aangetrokken niet opstelt en je verliest punten dan ligt als trainer ook gelijk je hoofd op het hakblok, De belangen (het geld) zijn te belangrijk geworden ...dat is gewoon de realiteit. Dan zul jij wel zeggen dan koop je die Vidal niet maar wat als Busquets of Rakitic een half seizoen geblesseerd raken denk je dan echt dat Barca dat met 18 jarige jonkies op kan vangen zonder achterop te gaan lopen op de concurrentie? Bij Ajax gaat dat ook gelden hoe hoger de verwachtingen hoe moeilijker het wordt om risicootjes te nemen tegen mindere goden (ik neem maar even Heracles als voorbeeld van het afgelopen seizoen) daar had TH zn kop al kunnen vallen wat voor seizoen hadden we dan gehad achteraf gezien?

02-06-2019 16:27

wolterx +6310

Heb steeds het gevoel bij jouw teksten dat je elke groep prachtig voetbal wilt laten spelen en in alle 11 (ofja, maak er maar 22 van, hele selectie direct) wilt ontwikkelen. Ik ben zelf van mening dat van die 22 in selectie er minimaal 17 puur attributen zijn, zijn een middel voor de andere spelers om beter te worden. Dat is ook topsport, zeker in de jeugdopleiding zijn het juist je teamgenoten die je moet gebruiken om beter te worden. Leuk technisch spel met veel creativiteit, kort tikken en veel in de combinatie is niet voor 22 spelers weggelegd, daar heb je er met super veel geluk en ijzersterk scouten 5 van in een team en dan heb je een toplichting. Ben zelf van mening dat er veel progressie te behalen is met bewegingscoaches etc. Als je ziet hoe motorisch vaardig spelers in anders landen soms zijn (denk aan Spaanstalige landen maar ook Frankrijk en zelfs Duitsland) dan valt op dat daar echt nog winst te behalen is. Doel van de opleiding is spelers zo vroeg mogelijk op benodigde niveau afleveren bij Ajax 1, dat lukt niet met alleen maar technische benadering en stijfkoppig vasthouden aan één onderdeel van het opleiden. Ze moeten buiten technische ook fysiek en tactisch top zijn aangezien er hier geen tijd is om ze tot 22 te laten rijpen voor ze doorstromen naar het eerste. Zou eigenlijk wel moeten kunnen aangezien met 18-20 90% van de spelers nog niet het jeugdvoetbal ontgroeid is, toch moeten die hier (Nederland) dan al profvoetbal spelen.

02-06-2019 14:27

Web +178830

Ik ben het met je eens, het gaat om die spelers die wat extra hebben, de spelers die wij in de JC Arena willen zien spelen, die moeten zich door ontwikkelen, de rest is aanvulling en moeten zich ondergeschikt maken
Vandaar dat ze spelers in oudere ln oudere lichtingen laten spelen.
Wij zien allemaal graag een goed spelend team, maar ik zie liever dat spelers als Unuvar zich doorontwikkelen, die moeten het straks laten zien

02-06-2019 19:34

trooop +3885

Goed punt over dat bewegen. Dat verschil tussen onze talenten en die uit zuid-europa doet me al jaren verbazen. Het kan aan mij liggen maar het verschil lijkt alleen maar groter te worden. Als je dat ziet is het bijna wonderlijk dat er toch altijd weer een redelijk aantal goede voetballers uit nederland voortkomen. Vooral bij unuvar moet ik altijd aan zuid-europa denken, aan benfica met name. Motorisch zo snel, gedreven, beheerst en behendig. Dat zag je bij noorderlingen eigenlijk nooit, maar inderdaad, zelfs in duitsland lopen zulk soort types tegenwoordig ook. Ik zie dat bij ons ook als een essentiële volgende stap. Voor zover dat mogelijk is met hollandsch dna.

Je hebt denk ik overigens geen 11 topspelers nodig om goed positiespel te kunnen spelen. In elk geval niet om er meer de nadruk op te kunnen leggen dan nu gebeurt, zonder afbreuk te doen aan andere aspecten.

02-06-2019 22:10

Web +178830

Toch eens beter kijken naar de topspelers in de jeugd kijken
Net wat Wolterx zegt, het gaat om die paar spelers
Jij wil mij toch niet zeggen dat Unuvar geen enorme stappen aan het maken is.
Vanaf dag een dat Jonk zich er zelf uitgewerkt heeft, is alles niets meer in de jeugd
Zo zwart wit allemaal, natuurlijk kunnen ( moeten ) dingen beter, maar dat was ook al zo onder Jonk

02-06-2019 19:38

Rood Gevaar +0

toch bijzonder dat spelers ba dit seizoen toch nog liever naar een club in Duitsland gaan.
Het is niet dat ze geen vertrouwen in hem hadden en dat hij dat niet voelde aangezien hij ook bij de -19 wedstrijden heeft gespeeld

02-06-2019 10:14

Ajax#1900 +1

Lang verhaal kort: geld.

02-06-2019 10:16

Ferd +38533

Korte reactie: onzin. In Duitsland krijgen jeugdspelers niet (veel) beter betaald dan in Nederland.

02-06-2019 13:27

wolterx +6310

Halen wel een speler voor zijn positie waardoor hij niet doorgeschoven kan worden met teamgenoten van laatste jaren.

02-06-2019 10:41

Stevan +2

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat behalve top talent Dillon Hoogewerf, ook toptalent Solomon Bonnah vandaag of morgen zal mededelen de jeugdopleiding te verlaten, voor een buitenlands avontuur.

29-05-2019 11:38

wolterx +6310

Laat me raden, Engeland. De 2 ploegen uit Manchester, Liverpool en Chelsea zouden geïnteresseerd zijn in hem.

29-05-2019 16:03

FlyingDutchMan +17314

Heb op FutureCup vooral op hem gelet, vond hem daar een beetje tegenvallen. Had er meer van verwacht naar aanleiding van de enthousiaste verhalen, aanvallend matig en verder dan zijn snelheid heb ik weinig gezien.

01-06-2019 02:24

SilverHaze +33

Snelheid is ook de reden dat hij opvalt. Dat is zo’n enorm voordeel. Wanneer hij andere facetten ook goed ontwikkelt heb je een back waar geen buitenspeler voorbij komt. Zijn opleiding is dus mega belangrijk. Des te vreemder dat hij een nieuwe uitdaging wilt, omdat hij er nog zoveel heeft op voetballend gebied...

02-06-2019 12:49

komopajax777 +13268

Zijn het wel zulke toptalenten?Niet van het niveau Unuvar en Gravenberch in ieder geval.

02-06-2019 11:44

davidgravemaker +2

Voor mij ben je pas echt een toptalent als je de mentaliteit hebt van een Unuvar en Gravenberch, en daarom gaan die jongens ook ver komen. Andere jochies kunnen vast goed ballen, maar geen mentaliteit en respect naar de club die fors in je heeft geinvesteerd.

02-06-2019 12:40

DonAdam +2360

Weer twee die we over 4 jaar terugzien in de KKD....

Het is jammer dat die jongens niet inzien dat geen van hun voorgangers doorgebroken is bij de grote club waar zij heen zijn gegaan. Het blijft dood- en doodzonde dat die testosteronbommetjes niet in kunnen zien dat ook zij meer baat hebben bij tussenstappen, zodat ze de optimale weerstand krijgen, op hun weg naar de (absolute) top.

02-06-2019 12:36

Ferd +38533

Ik heb vanuit betrouwbare bron dat het talenten zijn maar geen top

02-06-2019 13:29

AltijdGelijk +1

Zamani en Hoogewerf is toch wel jammer hoor.... Hoogewerf verwacht ik heel veel van...

28-05-2019 05:45

KevinDurant +0

Was Zamani vorig jaar niet een wereldtalentje? Wat is er gebeurt met hem?

28-05-2019 02:39

Mikes +2

Nee met O13 was het een groot talent, sindsdien heeft hij heel erg veel stilgestaan en is hij van allerlei kanten ingehaald. Er zijn ook twijfels of hij niet ouders is dan dat in zijn paspoort staat.

28-05-2019 09:28

Ajax95Duivendrecht +24132

Jammer van het vertrek van Beelen. Goede voetballer die i.m.o. een goede spelmaker kan worden. Maar het zat er helaas wel in dat hij zou gaan vertrekken, gezien zijn geringe speeltijd dit seizoen.

In mijn optiek had hij makkelijk naast De Waal/Unuvar en Warmerdam op het middenveld gekund, dan had je een perfect uitgebalanceerd middenveld in deze lichting gehad. Maar blijkbaar ziet Ajax meer in Regeer dan in Beelen, wat ik enigszins vreemd vind. Regeer is weliswaar een speler die veel vuile meters maakt en een neusje heeft voor de goal, maar echt verfijnd aan de bal kun je hem niet noemen in tegenstelling tot de andere middenvelders van deze lichting. Speelt ook veel verstoppertje en is bepaald niet lichtvoetig. Ik vraag me af of Ajax Regeer echt als toekomstig middenvelder ziet (hij is van origine een CV), of dat ze hem nu een periode op het middenveld zetten om hem aan zijn zwakke punten te laten werken, zodat hij een completere CV wordt en later weer naar de verdediging kan. Als het laatste aan de orde is, prima. Maar als dat eerste het geval zijn, zou ik daar echt niets van begrijpen. Regeer is in niets een Ajax-middenvelder.

Hoe dan ook, Beelen kreeg relatief weinig speeltijd dit seizoen en amper vertrouwen van Dave Vos. Dan is het niet meer dan logisch dat hij zijn heil ergens anders gaat zoeken. En Warmerdam en De Waal, twee spelers die zich uitstekend ontwikkeld hebben en tot de grootste talenten van deze lichting behoren, die ga je ook niet zomaar de laan uit sturen.

Hoop dat Beelen alsnog een mooie toekomst tegemoet kan gaan, liefst bij AZ. Zou zuur zijn als PSV of Feyenoord hem nu oppikt.

27-05-2019 18:30

Murph +963

Ben benieuwd waar Ian Beelen heen gaat.

27-05-2019 15:33

ditisdebeslissing +4203

Dit zijn meer slecht nieuws gesprekken voor spelertjes van fc utrecht en Pec zwolle.

27-05-2019 15:02

SpursAjax +6700

Van Ian Beelen vind ik het misschien nog het ergst dat die wilt vertrekken. Echt een heerlijke voetballer. Is het al bekend waar die heen gaat? Hoop niet naar een psv ofzo...

27-05-2019 14:33

Hollister +12591

Die zijn samen met Feyenoord wel in de race ja

27-05-2019 14:51

Babangida83 +23930

AZ is goed, maar ook bekend om zijn dynamische spelers. Niet zijn verfijnde spelers. Dat is een beetje eigen aan die regio. Niet voor niets dat Van Gaal daar goed past. Denk ik dat je bij PSV op dit moment beter zit.

27-05-2019 22:11

rickyboy1444 +598

Nu ik dit zo lees ben ik wel benieuwd of er nog het een en ander bij gaat komen. In O19 is alles wel prima bezet behalve de aanval naar mijn mening. Ik tel in Pinas, Dostanic, Hansen en Pynadath maar 4 echte aanvallers. Natuurlijk kan Ünuvar daar ook nog spelen, maar die zie ik liever op het middenveld. Ook ben ik benieuwd naar het roulatiesysteem bij de keepers. Je hebt in Reiziger, Raatsie en Dieker 3 keepers die ongeveer 30/35 wedstrijden moeten onderverdelen en dan is het hopen dat El Maach geen dispensatie krijgt voor de Youth League, want anders wordt het waarschijnlijk nog minder. O17 is wat mij betreft helemaal mager bezet op het moment op de keepers na. Zullen er spelers vanuit de O15 direct doorstromen naar O17? Ik zit te denken aan Rijkhof en Sarfo (deed ook al mee aan de Future Cup) en misschien aanvoerder Brandes. Voor Misehouy komt het denk ik net te vroeg. Wat denken jullie?

27-05-2019 14:09

Ajax#1900 +1

We hebben nog een Deense aanvaller gekocht, Rasmussen. Ik. en alleen vergeten waar hij gaat spelen.

27-05-2019 14:20

Mikes +2

Zowel Ajax als El Maach schijnen te twijfelen over contractverlenging, dus het is maar de vraag of die er nog is.
O19 heeft ook nog De Waal en Brobbey voor in de aanval.
O17 is niet echt matig bezet? Er komen meerdere spelers bij, dat heeft AS alleen nog niet gepubliceerd. Rasmussen is een spits/rechtsbuiten van FCN, Hillen is een LCV van AZ, Fitz Jim is een 6/8 van AZ, Arjany Martha is een rechtsbuiten van Sparta. Rasmussen, Hillen en Fitz Jim heb ik meerdere keren gezien en dit zijn absolute aanwinsten. Martha is jeugdinternational bij NL dus zal ook een aanwinst zijn, echter heb ik hem alleen in samenvattingen tegen AZ gezien (vader van Rio Hillen maakt die).
Daarnaast deden al vaak O15 spelers mee met de O16, zoals Brandes, Bobson, Rijkhoff (O14), Axel Dongen en Sarfo.

27-05-2019 15:20

appeltje +116

Onder-17 wordt aardig versterkt van buitenaf.

Zoals Ajax#1900 al aangeeft komt Christian Rasmussen over van FC Nordsjaelland voor €3 miljoen. Is een Deense rechtervleugelaanvaller.
Van Sparta wordt vleugelaanvaller Ar'jany Martha overgenomen.
Linksbenige verdediger Rio Hillen komt van AZ.
Middenvelder Fitz-Jim komt ook over van AZ.
Verder maken in ieder geval Baas (linksback), Van den Heuvel (keeper), Oostwoud (rechsback) en Dirksen (CB) een interne transfer.

27-05-2019 15:29

Mikes +2

Die 3 miljoen als bedrag klopt niet hoor. Dat is het bedrag met alle bonussen, bijvoorbeeld als hij Ajax 1 haalt. Bedrag van nu is onder de 1 miljoen euro.

27-05-2019 15:31

appeltje +116

Oké thanks, wist ik niet!

27-05-2019 15:38

Abu +0

Rasmussen komt wel centraal de spelen denk ik. Hetzij als spits, hetzij kort daarachter. Ik ben fan van Bobson, dus zou leuk zijn als dat een koppeltje kan gaan vormen. Martha en Sarfo op de vleugels.
Op het middenveld die jongen van Az, ondersteund door , Yah of Campagne. (Regeer doorschuiven)
Achterin lijken me Dirksen en Hillen zekerheidjes, al zijn het wel twee linkspoten. Dakriet kan RCV. Op de vleugels denk ik Bonnah, zeker als die jongen van Feyenoord overkomt voor 019. op links Baas, en ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat er nog een linkspoot van Vitesse bij zou komen.

27-05-2019 22:05

Sunstridr +24

Chahine van Bohemen neem ik aan dat jij bedoelt bij linkspoot van Vitesse.

28-05-2019 02:12

Dinho +1

Zonde van Zamani. Die jongen kan toch aardig ballen, met de juiste begeleiding zie ik die jongen nog wel stappen maken.

27-05-2019 13:35

Mikes +2

Staat al heel erg lang stil hoor.

27-05-2019 13:52

Dinho +1

Zonde van Zamani. Die jongen kan toch aardig ballen, met de juiste begeleiding zie ik die jongen nog wel stappen maken.

27-05-2019 13:35

Dinho +1

Zonde van Zamani. Die jongen kan toch aardig ballen, met de juiste begeleiding zie ik die jongen nog wel stappen maken.

27-05-2019 13:35

Onpartijdig +4433

Ik volg de O19 vrij aardig, maar de naam "king" zegt me weinig. Op zich begrijp ik de keuze van Beelen wel, met Unuvar, Warmerdam, De Waal en eventueel Regeer. Tel daar nog maar eens Talyor, Ilansana en zelfs Gravenberch bij op de en je hebt in de komende jaren gewoon bizar veel concurrentie.

Denk dat PSV en vooral AZ en Utrecht handenwrijvend kijken naar dit lijstje.

27-05-2019 13:29

Mikes +2

King is vorig jaar overgekomen van PSV, puur voor de breedte. Heeft eigenlijk nooit gespeeld.

27-05-2019 13:53

trodat4030 +96856

Elgero King, werd vorig seizoen weggestuurd bij PSV en Ajax pikte hem op. Heeft amper gespeeld, hier en daar een handvol minuten.

27-05-2019 13:57

EersteAanname +2193

Zamani had ik niet verwacht. Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

27-05-2019 13:27

Ozymandias +159568

Zamani staat al zo'n twee jaar bijna geheel stil in zijn ontwikkeling en er gaan geruchten dat hij wat ouder is dan in zijn paspoort staat. Vos koos dit seizoen vaker voor middenvelder De Waal op de flanken dan dat hij buitenspeler Zamani een kans in de basis gaf. Daardoor was het eigenlijk wel al een tijdje duidelijk dat de tijd van Zamani bij Ajax na dit seizoen zou aflopen.

27-05-2019 13:30

AjaxDaniel +14526

Haha ouder dan in zijn paspoort staat? Serieus, hoe is dat mogelijk dan?

27-05-2019 15:51

appeltje +116

Is in Iran geboren. In veel landen in de wereld is geboorteregistratie veel minder strict.

27-05-2019 16:12

AjaxDaniel +14526

Oh dat kan het verklaren ja, ik dacht dat hij gewoon in Nederland was geboren.

27-05-2019 16:52

wolterx +6310

Hij is geboren in Afghanistan, denk dat het daarmee samenhangt.

27-05-2019 17:11

Davedinho +0

Dat is nogal een grote uitspraak. Ouder zou zijn dan dat er in zijn paspoort staat. Ik volg Zamani al 4 jaar en hij ziet er idd uit al een jongen van 26!!! Dus niet Zamani is op 23-11-2002 geboren. Even voor de duidelijkheid. Als een persoon zijn geboortedatum niet kan aangeven wordt er standaard 01-01 ingevuld als datum. Nog ff een andere toevoeging. Als een speler op vrijdag krijgt te horen dat hij basis staat en op de wedstrijddag opeens toch bankje zit. Is dit een klap die niet al te lekker aankomt. Dat Zamani al weg is bij Ajax is een eigen keuze geweest. Dus ga nu ook niet reageren dat hij is weggestuurd.

27-05-2019 16:47

vodin424 +384

Hey Davedinho,

Die uitspraak komt niet zomaar. Die uitspraken heeft hij zelf de afgelopen jaren diverse keren tegen zijn ploegmaatjes gedaan. En ja dan komt zoiets een keer naar buiten. Daar heeft ie altijd heel grappig en mans over gedaan, maar het verklaart zijn ontwikkeling van de afgelopen jaren ook wel redelijk denk ik...

De kans is btw vrij groot dat Venitchio Sint naar NEC gaat heb ik begrepen.. En FC Utrecht is bezig met Eros Maddy

27-05-2019 17:28

Stevan +2

Hey vodin423

Her klopt inderdaad dat venitchio Sint naar NEC gaat, waarschijnlijk tekent hij voor 3 jaar inclusief aansluiten bij het eerste elftal.

27-05-2019 18:58

Keizer020 +1583

Zamani? Had ik niet verwacht.

27-05-2019 13:16

IboAFCA +16202

King kwam niet lang geleden over van PSV toch? Mag alweer vertrekken zo te zien

27-05-2019 13:10

DeKenner +9314

Heeft volgens mij ook alleen mogen spelen als er echt helemaal niemand anders beschikbaar was. Volgens mij was dat vanaf het begin niets anders dan opvulling.

27-05-2019 13:22

appeltje +116

Klopt. PSV wilde toentertijd ook niet met hem door.

27-05-2019 15:17

JordanAFCA +22481

O16 was toch niks

27-05-2019 13:09

FWAjacied +3888

Was Ian Beelen niet een vrij aardig talent of heb ik dat helemaal verkeerd meegekregen?

27-05-2019 13:02

rickyboy1444 +598

Naar mijn mening is Beelen een prima speler, alleen heb ik het idee dat hij met Regeer, Warmerdam, De Waal en Ünuvar ge weinig aan spelen toe kwam. Zelfs al speelde Naci op de flanken. Komend seizoen in de A1 zou Beelen deze spelers weer tegenkomen en is de kans op speeltijd gering. Zeker als je ook nog te maken hebt met een Llansana en mogelijk Taylor. Ik snap zijn keuze wat dat betreft wel.

27-05-2019 13:05

433metdepuntnaarlinks +1

Je moet ook af en toe wat werkers hebben, zeker op het middenveld. Als je met drie creatieve middenvelders gaat spelen en een Unuvar op de flank ... Daar gaat Unuvar ook niet lekkerder van ballen. Maar als je 2 wat meer taakbewuste spelers hebt, een puur creatieveling en dan een Unuvar aan de zijkant dan kunnen die creatieve jongens makkelijk excelleren.

Er komt weer genoeg talent aan, een hoop van die werkers zijn opzich ook prima als aanvulling van je selectie. Het is opzich best prima om een de Wit en Ekkelenkamp in je selectie te hebben, types die je niet veel hebt. Liever dat je ze zelf vanuit je jeugd erbij haalt dan dat je zo'n werker moet komen als extra type in je selectie. Kunnen niet allemaal topvoetballers laten spelen!

27-05-2019 15:21

Mikes +2

Nee in gedaante zijn gedachte moet je met 10 veldspelers spelen die 1,60 meter groot zijn en allemaal technisch perfect, maar nauwelijks werken.

27-05-2019 15:22

Kikke +54

Feyenoord mentaliteit, werkers.. ik wil gogme zien, lef en creatieve voetballers, terug verdedigen en hard werken, kunnen ze allemaal leren.. voetbal gogme heb je of heb je niet..

02-06-2019 11:09

Kikke +54

Inderdaad Gedaante voetbal gogme heet dat. Daarbij creativiteit kan je niet aanleren, fysiek kan je trainen. Kan me nog herinneren dat Cruijff specifiek getrained werd om sterker te worden..

02-06-2019 11:08

Mikes +2

Oohja lekker spelers die nog in O19 kunnen spelen op de bank zetten bij Jong. Uitstekend hoor. Gelukkig werk jij niet in onze jeugdopleiding.

27-05-2019 15:21

Web +178830

Dat is jouw mening,
Ajax kiest zeker voor voetbal, ziet de spelers elke dag trainen.
Nogmaals als jij denkt dat je het met drie lichtgewichten kan, begrijp je er niet veel van ( je hebt lang niet altijd de bal)

27-05-2019 17:01

Kikke +54

Hahaha Web laat telkens weer zien dat hij weinig van voetbal begrijpt. Heb je het over fysiek lichtgewichten? Messi en Cruijff waren/zijn lichtgewichten maar wel een van de beste voetballers ooit! Eigenlijk hoef ik nooit jouw commentaar te lezen, vaak komt er zoveel onzin uit!

02-06-2019 11:04

Mikes +2

Jaa alleen is redelijk logisch bang voor de concurrentie. Speelde nu bij de O17 moeilijk en aankomend jaar bij de O19 zal hij al helemaal weinig gaan spelen.

27-05-2019 13:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.