De Boer niet blij: 'Verwacht meer van hem'

door BvdPloeg 36

De Boer niet blij: 'Verwacht meer van hem'

door BvdPloeg 36

Laatst geüpdatet

KRITISCH - Frank de Boer is niet tevreden over het optreden van Thulani Serero woensdagavond. De Zuid-Afrikaan leed veel balverlies en dat viel bij de Ajax-trainer niet in goede aarde. 'Thulani had goede momenten, maar ook slordige. Ik moet ook zeggen dat het veld wat vettiger was dan normaal. Lichtvoetige jongens, zoals hij, hebben dan een beetje problemen. Hij speelde een beetje on-Serero’s en maakte fouten op momenten dat hij die juist niet mag maken', vertelt De Boer aan Ajax Life.

De coach vervolgt: 'Thulani heeft hiervoor ook al veel linkshalf gespeeld. Juist ook met Boilesen die daar goed in is. Het moet gewoon beter. Ik verwacht meer van hem in dit soort wedstrijden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

mrsoul +34

AS,

Jullie hebben nog steeds de thumbs up/down niet gerectificeerd (Meer reacties laden, thumbs up/down werken niet meer) ondanks dat deze vrij eenvoudig op te lossen is:

Huidige situatie:

$(function() {
$("a.thumbs_up").click(function() {
var id = $(this).attr("id");
var id = id.substr(9);
var dataString = 'thumbsup='+ id;
var parent = $(this).parent().get(0).tagName;
$.ajax({type: "POST",url: "request/index.php",data: dataString,cache: false, success: function(data) {
if (data == 1) {
newnum = Number($("#thumbsup_" + id).text());
number = newnum + 1;
$("#thumbsup_" + id).html(number);
$("div").parent("#" + id).append("Stem verwerkt.");
} else {
$("div").parent("#" + id).append("U heeft al gestemd.");
}
}
});
return false;
});

});

Rectificatie:

$(function() {
$(document).on("click", "a.thumbs_up", function() {
var id = $(this).attr("id");
var id = id.substr(9);
var dataString = 'thumbsup='+ id;
var parent = $(this).parent().get(0).tagName;
$.ajax({type: "POST",url: "request/index.php",data: dataString,cache: false, success: function(data) {
if (data == 1) {
newnum = Number($("#thumbsup_" + id).text());
number = newnum + 1;
$("#thumbsup_" + id).html(number);
$("div").parent("#" + id).append("Stem verwerkt.");
} else {
$("div").parent("#" + id).append("U heeft al gestemd.");
}
}
});
return false;
});

});

Zelfde scenario geldt voor de thumbs down.

08-11-2013 08:10

IamLegend +2

flauw van frank maargoed, heb frank nog nooit horen klagen over de prestatie van siem de jong ...

serero 1 slechte wedstrijd en bam frank zegt dat het beter kan, siem de jong speelt 5 slechte wedstrijden en daar hoor je frank niet over...

hopelijk kan serero zich snel aanpassen in deze nieuwe 11 samenstelling.

never change a winning team.

08-11-2013 05:18

Alexander40 +6114

In het kort de analyse van deze speler:
1. Techniek goed
2. Sterke balaanname
3. Slap schot
4. Matig tot redelijk in de steekpass
5. Redelijk spelinzicht
6. Goede werklust
7. Goede mentaliteit
8. Redelijke snelheid
9. Fysiek slecht
10. Rendement (goals en assists) slecht.

Conclusie: redelijke speler maar niet compleet genoeg. Doorselecteren dus.

07-11-2013 22:48

BigDaddy84 +0

Helaas kan Ajax niet zo oordelen. Als we dat zouden doen dan kunnen we het hele team wel doorselecteren. Ajax is een club waar spelers altijd minpunten zullen hebben, maar die minpunten ook kunnen verbeteren. Zodra de spelers completer is geworden, worden ze over het algemeen weggekocht. Ik hoop dat Ajax in de toekomst 2 a 3 van die spelers vast kan houden zodat zij de jongere spelers alsnog meer op sleeptouw kunnen nemen. Maar verwachten dat ze alles beheersen kan je echt niet. Dan moet je supporter worden van Real Madrid, Barca, Manchester United etc. (en zelfs daar lopen spelers rond die niet alles beheersen)

07-11-2013 23:24

FrankAFCA020 +0

11. veel te wild aan de bal
verbetering van 5. waardeloos spelinzicht.
Verbetering van 2. Matig tot redelijke balaaname
Conclusie; Geen toegevoegde waarde en moet snel uit de basis verdwijnen.

07-11-2013 23:39

De_Realist +365

Als er iets is wat niet van toegevoegde waarde is dan zijn het jouw analytische kwaliteiten wel want wat een onzin ben jij aan het uitkramen.

08-11-2013 00:27

FrankAFCA020 +0

Jij vind hem rustig aan de bal dan? en een goed spelinzicht hebben? en ook ze eerste aanname goed? ga nou eens 90 minuten op hem letten, dan kom je tot dezelfde punten als ik en vele andere.

08-11-2013 13:04

glob +230

wat heb jij weinig oog voor goeie voetballers. triest. vast geen supporter van Ajax. Serero wordt een super speler.

08-11-2013 18:43

ppd85 +0

Ik reageer niet vaak maar ik vind het werkelijk te treurig voor woorden dat je weinig reacties voorbij zien komen die het middenveld de hemel in prijzen gister. Al weken kijk je naar oeverloos spel. Geen uitgespeelde kans of gevaar wordt er gecreëerd. Gister, en dat was volledig op het conto van Blind, Klaassen en Serero was er weer dreiging. Had je het gevoel dat er kansen gecreëerd konden worden.

Personen met kritiek op het spel van Klaassen wil ik vriendelijk verzoeken de samenvatting of liever de hele wedstrijd nog eens terug te kijken. Die jongen zoekt vrijwel altijd de oplossing vooruit en speelde gister een zeer sterke pot. Als Ajax gister met een echte links en rechtsbuiten had gevoetbald was de uitslag veel hoger geweest. Klaassen liet gisteren zien dat hij basiswaardig is. Zonder twijfel. Verder alle lof voor Veltman. Wat een bravoure.

Never change a winning team. De potentie die in jongens als Klaassen, Veltman en Denswil zit is groot. Veel groter dan bij bijv. de Sa, Sana of v/d Hoorn. Deze opmerking maak ik niet in de waan van de dag maar op basis van wat die jongens in de jeugd al lieten zien en wat er tijdens zo'n belangrijk wedstrijd uit komt. Geweldig om te zien!

Als overigens Boilesen en Fischer vorm en goed gevoel terug krijgen dan heeft Ajax gewoon een sterk elftal. Een elftal wat op zeker volgend jaar in dezelfde samenstelling kan spelen.

07-11-2013 19:49

3*stars*3 +23458

Haha helemaal mee eens!
Ik moest lachen omdat ik weken al roep dat Veltman geen kerel en te klein is.
Klaassen vond ik net te kort komen maar gister zag ik een wereld van verschil met Siem, als rechtshalf.
Zit zoveel meer voetbal met die basis-11 van gister.

Als die jongens dit kunnen laten zien in CL, moet het makkelijk kunnen in NL maar dan moet ook die drive aanwezig zijn.

Kan alleen maar beter gaan als de geblesseerden terug komen en als ze op bank moeten zitten, houden ze de basis spelers scherp.
Maar ik hoop op de komst van een echte flankspeler, als John.

07-11-2013 20:33

ajaxmening +2

Godenzoon 24 ik bedoelde niet Siem maar Serero , nogmaals die jongen doet prima dingen maar is mij te vaak op zoek naar de moeilijke oplossing simpel voetballen is juist het beste en dat doet Siem als geen ander maar dat is mij mening gr

07-11-2013 19:06

AFCAMM +11351

Gaf een paar goede passes, maar viel vooral op door z'n veelvoudige verlies in duels. Had het idee dat hij door een lentebriesje nog van de bal gezet kon worden.

07-11-2013 18:53

KevinR34 +0

Serero was inderdaad niet zo best gister. Samen met V Rhijn overigens..

07-11-2013 17:22

Jajijdaar +1

Van Rhijn heeft gewoon een goede pot gespeeld. Boilesen vond ik vrij matig, moet korter dekken en geeft de rechtsbuiten veel te veel ruimte.

07-11-2013 19:05

DonAdam +2360

Van Rhijn wordt vaak afgerekend op het vele terugspelen. Nou weet ik wel dat Van Rhijn conservatief is en teveel risico uitsluit, maar meestal komt dat terugspelen omdat hij geen andere afspeelmogelijkheid heeft. Maar dat ziet de doorsnee fan niet, zeker op tv niet, want dan is het beeld vaak dichtbij.

Er zit doorgaans te weinig beweging zonder bal in het huidige Ajax.

Van Rhijn wordt daar blijkbaar op afgerekend en niet de spelers om hem heen die verstoppertje spelen.

07-11-2013 19:27

Am*damned +0

Dit zeg ik ook al langer. Dit seizoen is het middenveld en de aanval totaal niet aanspeelbaar. In het stadion kun je dat goed zien. Nu moet ik wel zeggen dat Boilesen de bal vaak zo voor zich houdt dat hij eigenlijk ook alleen maar teruguit kan.
Eriksen was zo belangrijk door zijn aanspeelbaarheid.
Ik ben blij dat ze de Jong weer in de spits hebben gezet. En ik hoop dat Bojan snel weer beter is.

07-11-2013 21:28

bojansuarez +324

Ik ben ook een fan van Serrero alleen gisteren was het in de 1e helft veel te matif van hem maja dat geldt ook voor van Rhijn en De Jong. Ik hoor alleen niemand over Siggy? heeft iemand m wel gezien gister? jeetje wat liet hij duidelijk zien het niveau van Ajax niet aan te kunnen zeg...

07-11-2013 16:59

Godenzoon24 +15308

Siggy word iedere week al als pispaal gebruikt en vond ik gister eerlijk gezegd niet eens zo slecht. Won veel duels bleef gaan en wat is die sterk zeg. Alleen ja het is geen linksbuiten en heeft idd niet de techniek en aanname voor de spits die de Boer zoekt.

Maar ik zeg je geef hem buitenspelers en zoek hem eerder ipv breien , breien , breien en hij maakt er 25 hoor!

07-11-2013 17:03

ajaxmening +2

3*stars* waar is jou mening op gebaseerd inzake Serero ? dat hij hard werkt mag ook wel worden verwacht verspeeld namelijk heel veel in de voortzetting dus vandaar moet hij dat herstellen doet zeker zijn best maar je best doen is niet genoeg voor AJAX en je standpunt over Siem moet je denk ik nog even overlezen , Siem is de man van de controle tussen de zone en laat deze vriend juist daarin heel veel balverlies lijden leuk hoor dat draaien maar ik wordt er dol van

07-11-2013 16:45

Godenzoon24 +15308

Wat??? Dit is echt de omgedraaide wereld!!

07-11-2013 17:00

3*stars*3 +23458

Waarom verspeeld Serero veel?Omdat hij niet risicoloos tikkie breed of terug passt...
Gister kwam idd erbij, dat hij slordiger was als normaal.

Serero is; goed in kleine ruimtes, blijft lopen, knokt, is snel, creatief en behoud (normaal gesproken) altijd overzicht maar fysiek is het niet veel.

Siem als rechtshalf, knokt wel maar verder beheerst geen 1 van de bovengenoemde punten maar is krachtiger en goed in de lucht...

Maarja jij vind Siem de man van de controle?
Ach man Siem maakt af en toe een goal en sinds Eriksen weg is, zie je de tekortkomingen.Weet jij dat goals een goede alibi zijn voor een zwakke wedstrijd????
Gelukkig is Siem weg van het middenveld want hij vertraagd het alleen maar.

07-11-2013 18:06

Godenzoon24 +15308

Spijker op zijn kop! Maar we blijven herhalen en dat heeft verder geen zin. Sommige zien het gewoon niet of kijken niet verder dan hun neus lang is.

07-11-2013 18:21

3*stars*3 +23458

Je hebt gelijk, vorig jaar moesten sommigen ook blijven herhalen waarom Eriksen zo goed was en zoals je zegt, sommigen zien of willen het niet zien...

Sommigen schreven/schrijven nu ook spelers af zoals;Fischer, Andersen en Denswil maar zo gaat het al sinds periodes van;Ibra, Sneijder, Anita en Vaart...

07-11-2013 18:31

chubaloe +0

Wat een onzin Frank! Hij behoorde samen met veltman en schone tot de beste 3 van het veld.

07-11-2013 16:11

3*stars*3 +23458

Ow ben je er weer Spin/troetelbeer!?Heb je de nederlaag van Celtic eindelijk kunnen verwerken en nu kracht gevonden om je gal weer te komen spuwen!?

Ik heb geen reacties meer gezien van jou, na de wedstrijd of kon je door frustratie, niks bedenken?!!

Zielige boy ben jij, pfff...

07-11-2013 15:50

De_Realist +365

Stukken meer dan jou analytische kwaliteiten in ieder geval.

07-11-2013 15:32

BigDaddy84 +0

Apart dat nu Serrero hier weer 'beschermt' wordt ten faveure van bijv. De Jong, Boilesen en Van Rhijn. De Boer heeft gewoon gelijk. Serrero gaf teveel foute passes en viel gister op die manier gewoon op. Dat neemt zeker niet weg dat hij ook zijn goede momenten had en bleef strijden. Maar hij moet wel constanter worden. Natuurlijk kan De Boer dat ook van alle andere spelers zeggen, maar deze keer was het het meest opvallend bij Serrero. Het probleem bij Ajax op dit moment is dat het de volgende wedstrijd weer De Jong is, dan weer Denswil, dan weer Van Rhijn en daarna weer Boilesen. Ze moeten allemaal constanter gaan presteren. Het is duidelijk dat alle spelers hun kwaliteiten hebben. Nu moeten ze ervoor zorgen dat die kwaliteiten elke wedstrijd naar voren komen.

07-11-2013 14:52

Godenzoon24 +15308

Tuurlijk had de Boer gelijk over gister. Het gaat mij om de tendens dat Serero nu word afgeschreven en Ajax onwaardig word gevonden door een deel van de bezoekers.

Dat verdedig ik dan idd met spelers te noemen die dit seizoen pas echt slecht presteren en ook gister niet goed waren.

Serero heeft de kwaliteiten en speelde afgelopen weken gewoon goed en was telkens een van de betere.

Dat gister beter kon en hij teveel ballen verloor? Helemaal waar. Ik leg alleen liever de nadruk wat dan wel goed was ipv een speler weer af te branden na een paar foute paasjes tewrijl hij ook gewoon hele goede gaf zelfs een assist.

07-11-2013 15:01

BigDaddy84 +0

Ik ben het met je eens dat het afbranden nergens voor nodig is. Spelers gaan bij Ajax nou eenmaal fouten maken, dat voorkom je niet. Alleen vind ik het jammer dat er dan weer punten bij gehaald moeten worden als: 'De Jong wordt een hand boven het hoofd gehouden' en 'heb je Boilesen gister zien spelen'. Dat is dus gewoon andere spelers kraken om een punt te maken. Dat is nergens voor nodig. Alle spelers moeten beter en constanter. En ze hebben allemaal laten zien dat ze het kunnen. Nu moeten ze ervoor zorgen dat het er elke wedstrijd uit gaat komen.

07-11-2013 15:08

Godenzoon24 +15308

Klopt maar Serero er zo uilichten en daarmee de illusie wekken dat hij de slechtse was gister vind ik gewoon iet netjes als er naar mijn mening andere zijn die minder waren.

En Siem de Jong word de hand boven het hoofd gehouden jah. Die is op het moment toch gewoon niet goed maar daarover nooit geen onvertogen woord van de Boer. Ik krijg altijd het idee dat dat zijn lievelingetje is dat niets fout kan doen. Daarmee kraak ik de Jong niet af, ik zeg niet dat hij Ajax onwaardig is of iets dergelijks. Wat ik ook niet over Boilesen zeg dus afkraken noem ik dat niet.

En als iemand slecht is is die slecht, maar mijn mening is dat het wel meeviel met Serero gister. Die verloor ballen, deed er wat goede dingen mee, maar won ook een heel aantal duels ondanks zijn tengere lichaampje. Ik vind de kritiek dus wat overtrokken.

07-11-2013 15:16

BigDaddy84 +0

Maar vind je de kritiek van De Boer dan overtrokken of de kritiek van sommige mensen hier? Want zoals ik al zei vind ik het ook te ver gaan om Serrero nu af te schrijven of iets dergelijks. Het is een prima voetballer alleen komt het er nog niet constant uit. Ook deze wedstrijd niet. En betreffende De Jong en Boilesen zou ik wat meer rekening houden met externe omstandigheden. Beiden komen terug van zware blessures. De Jong is daarbij nog niet eens 100%, maar wordt gedwongen om te spelen door zijn rol in het team. Boilesen heeft lange tijd niet op niveau gespeeld. Het is dus helemaal niet zo gek dat beiden niet presteren zoals gehoopt. Daarom noem ik het ook kraken. Je moet je punt niet maken daar andere spelers onderuit te halen.

07-11-2013 15:24

Cello +52978 moderator

Ik vind het wel terecht, dat in zekere zin Serero toch een beetje beschermd wordt hier.
Ik vind het namelijk veel te ver gaan om zoveel kritiek te hebben op hem. Nu lijkt het bijna alsof ie er helemaal niks meer van kan, dat ie bijna alleen maar foute beslissingen nam en alleen maar foute passes gaf.
Dat is wel heel ver af van de waarheid!.
Ajax moest, zeker als het aan ons, de supporters lag, veel meer vooruit gaan spelen ipv het eeuwige rondtikken achterin en de obligate passjes breed en terug. Nu speelde Ajax wel directer naar voren, waarin Serero de belangrijke pion was (want die bleef maar vrij lopen en bleef ook aanspeelbaar en kreeg ook vaak de bal. En ja... dan ga je dus als je meer op de aanval speelt nu eenmaal meer risiko leggen in je spel. En meer risiko betekent nog altijd, dat balverlies hoger is als dat je het op veilig gaat spelen zoals we al weken, zo niet maanden doen. Dan speel je in en kaats je de bal weer net zo makkelijk terug....lekker veilig, je lijdt bijna geen balverlies.... maar tegelijk kom je ook nergens.
Serero was gisteren één van de gasten, die het spel wat we liever zien mogelijk maakte en ook de durf en de moed uitstraalde om het te gaan doen, ookal gaat er dan wel eens wat mis.
Heb namelijk ook genoeg ballen van zijn voet zien komen, die wel heel goed waren.
Dat De Boer graag ziet dat het allemaal nog beter wordt, dat er nog minder balverlies wordt geleden, daar ben ik het helemaal mee eens, dat is maar goed ook dat hij dat vindt, daarom is hij ook de trainer en durf ik erom te wedden dat daar verder op doorgeborduurd gaat worden, getrained gaat worden.

Persoonlijk heb ik wel genoten van Thulani Serero. Want naast de inleiding vanuit achteren op Van Rhijn (die overigens ook beter speelde dan de laatste weken), die eigenlijk gelijk voorgaf op De Jong, die bijna kom scoren met het hoofd, zag ik hem ook een prima, bijna afgemeten voorzet door het midden afleveren bij Schöne, die net een halve meter te kort kwam om te scoren. Zag ik ook een Serero, die bij de beslissende aanval, onderdeel van die aanval was en als laatste de kalmte wist te bewaren en het overzicht had om het beslissende hakje op Schöne te geven, die daaruit kon scoren.

Daarnaast heeft ie, klein en tenger als ie is, heel wat duels uitgevochten op het middenveld en liet ie zich echt niet altijd zomaar wegzetten.

Dat Frank het allemaal nog beter wil en dat het ook beter moet..... ja dat klopt en ja dat is ook Franks taak om daarover te beginnen, echter gisteravond was Serero bij lange na niet de slechtste man van het veld. Daar kan ik er wel zeker zo al 4 opnoemen (als het er niet meer zijn), die eerder uit de toon vielen.

Ik ben tevreden met wat Thulani gisteren bracht en dat het beter moet en kan....tuurlijk, dat is duidelijk. Maar slecht was het absoluut niet!!!.

07-11-2013 16:23

Godenzoon24 +15308

amen!!! Thank god we have Cello:p

07-11-2013 16:56

BigDaddy84 +0

Ik zeg nergens dat het slecht was hè. En ik snap ook wel dat hij bepaalde risico's in zijn spel legt ten faveure van elke keer een bal terug. Maar ik zag hem ook ballen onzuiver geven of steekballen proberen die echt onmogelijk haalbaar of speelbaar waren. Dat zijn onnodige risico's die uit zijn spel kunnen. En prima dat je hem in bescherming neemt als hij afgekraakt wordt (zoals door sommigen hier gebeurd), maar dat hoeft niet ten koste te gaan van andere spelers. Daarnaast is de kritiek gewoon terecht, ondanks dat je voor elke speler wel iets kan verzinnen over de afgelopen wedstrijden. Overigens vond ik dat de backs en Blind ook veel meer naar voren probeerden te spelen en dat ook Klaassen prima mee deed in het positiespel (in tegenstelling tot wat jij aangeeft). Ik hoop gewoon dat alle spelers weer minimaal 6jes gaan scoren en niet door de ondergrens zakken. Dat gebeurt helaas nog te veel.

07-11-2013 17:22

Jowen +1

Ik vind hem ook te licht. Er zit echt wel voetbal in hem, maar hij is al een aantal wedstrijden slordig.

07-11-2013 13:12

gebruikersnaam +0

Ik heb Serero 1 goed pass zien geven en dat was het hakje bij het doelpunt.
Verder heb ik geen enkele goede pass van hem gezien gisteren.

Ik vind Serero toch al meer een rechtsbuiten.
Hij is snel, heeft diepgang en kan een man passeren.
Voor het middenveld mist hij fysiek en overzicht.

07-11-2013 13:02

De_Meer +1

Zonder dat hakje had Schone niet gescoord.

07-11-2013 13:05

gebruikersnaam +0

Ik geef ook aan dat ik dat hakje wel goed vond. En wat afcas aangeeft is zeker waar, dat hakje was een stuk lastiger dan het lijkt.

Dat betekent niet dat ik al 6/7 klote ballen die hij rechtsreeks bij een Celtic speler in de voeten schuift meteen maar moet vergeten.

07-11-2013 14:20

Godenzoon24 +15308

Vergeet die dan ook niet van Boilesen , De Jong en van Rhijn die nasst die klote ballen ook niks goeds er tegenover zette itt Serero.

Serero word nu onterecht een beetje als zondebok genomen voor de magere fase wqaarin Ajax verkeert. Terwijl hij gewoon goed presteerd itt tot andere zoals de Jong. Maar ja de Jong heeft de gun factor en word de hand boven het hgoofd gehouden.

07-11-2013 14:34

gebruikersnaam +0

Oh, dan begrijp je me verkeerd. Ik reageer puur op Serero omdat daar het bericht over ging. De drie die jij noemt konden in 1 adem met Serero genoemd worden. Helemaal mee eens.

Ik denk dat Serero het ooit misschien best aardig kan gaan doen op het middenveld. Hij heeft best aardige wedstrijden gespeeld maar wel tegen de kleintjes. Ik zie gewoon meer een rechtsbuiten in hem.

07-11-2013 15:19

De_Meer +1

Mee eens, hij leidt nog te veel balverlies en is te onrustig aan de bal, het is allemaal in hetzelfde tempo doorjakkeren. Komt nog wat angstig over, ook wel weer begrijpelijk als zo'n klein mannetje zo'n dichtbehaarde wilde Schot op zich af ziet komen :).
Als Serero wat rust in z'n spel weet te leggen en bij kansen zoals bij Celtic uit en vorig seizoen uit tegen Boekarest z'n hoofd koel weet te houden, dan kan het een hele goede worden. Kan ook een kwestie van ervaringen en vertrouwen zijn.
Maar dat hakballetje gisteren vergoedde veel, als je dat op zo'n moment waar het er om gaat doet is klasse!
Goed dat hij net als de andere spelers in de selectie kansen en tijd krijgt om zich te bewijzen. Dat is weer het voordeel van het feit dat Eriksen en Alderweireld zijn vertrokken en Ajax er ook niet te veel spelers heeft bijgehaald,
Nu weten al die jongens dat ze kansen krijgen om zich te bewijzen en ze zoals gisteren met Veltman en Davy Klaassen zo maar op een ene in het diepe kunnen worden gegooit en het moeten laten zien.
Dat werkt super en supermotiverend voor die jonge gasten. Niks frustrerender om constant achteraan te moeten blijven aansluiten in de wachtrij. En niks motiverender dan speeltijd in het eerste te krijgen.
Daar zit altijd een risico aan vast + gaat het met vallen en opstaan, maar uitstekend beleid!

07-11-2013 14:49

afcas +3789

Ik ben het niet met het laatste eens.

Dat fysieke deel wel, maar hoevaak serero wel niet een steekbal wilt geven, maar niemand loopt op die bal.

Onze aanvallers willen de bal alleen maar in de voeten hebben, ze moeten ook eens diep gaan als ze op 1 lijn met de verdediging staan.

Als je de laatste wedstrijden ook nakijkt is hij bijna de enige die kansen weet te creeeren.

Zo ook bij de goal van gister, het lijkt in principe een redelijk eenvoudig hakje, maar hij moet hem perfect in de loop van schone geven. Iets te hard en schone moet een omweg nemen waardoor de hoek moeilijker is en er waarschijnlijk een man terug is om zich ervoor te gooien, schampt hij hem wat meer kan de keeper hem rustig oppakken.

En dan nog met een hakje ook, dat is toch echt wel een stuk moeilijker dan binnenkant voet.

07-11-2013 13:23

wendoo9 +8124

Serero had wel balverlies maar vocht telkens weer terug om zijn fouten te herstellen. Hij is wel tenminste iemand die een mannetje kan passeren,en om zijn tegenstander kan wegdraaien.In de kleine ruimtes hebben we geen betere. Ik vond serero gisteren niet echt slecht spelen.Hij werkte hard voor het team.Snap niet dat er sommigen hier op de site zitten met kreten zoals:: Strik erom heen en weg ermee . Walgelijk voor woorden. Frank heeft het over het spel van Serero,maar moet ook zijn troetel kindjes Siem en Siggi even onder de loep nemen,want die waren veel en veel minder dan Serero.Neem zo een jongen apart, en vertel hem wat er niet goed is gegaan, en wat beter kan.Ga niet gelijk na zo een mooie overwinning lopen zeiken .Kijk naar de dingen die wel goed waren gegaan. Zijn aandeel in het doelpunt !!!!

07-11-2013 13:01

ajax4ever01 +13

Ik vond Serero ook slordig spelen.. ook die eerste lange bal naar rechts vlak na de aftrap kwam niet aan.. je zag ook gelijk dat Frank de Boer en Bergkamp er gelijk over hebben dat dat beter moest maar ook onnodig balverlies slordigheden in zijn spel die niet nodig zijn.

07-11-2013 12:55

tikkiebreedeeno +0

Zeer matige speler, zeg het al tijden.. Gister me ook weer kapot geërgerd! Hij zet wel lekker druk hoor met veel lef en wilskracht, maar wat hij vervolgens met de bal doet is vaak puur drama. Gister zijn volgens mij 10% van zijn passes aangekomen, en afmaken kan hij al helemaal niet. En dat is dus niet alleen gebasseerd op gister, maar wat ik eigenlijk al tijden zie.. Voor een CAM mist hij (vind ik) teveel kernwaarden.

07-11-2013 12:46

Barra +5529

Het verhaal met Serero is dat hij bepaalde kwaliteiten heeft die andere spelers missen, zoals normaal gesproken goed en technisch vaardig in de kleine ruimte en kan zorgen voor de nodige creativiteit, alleen het probleem daarbij is dat hij wel weer andere eigenschappen mist. Al met al dus geen complete speler en hij zal best wel zijn meerwaarde hebben, maar dit hangt af per wedstrijd. Klaassen speelde een zeer degelijke wedstrijd vond, maar met de Jong en Klaassen op het middenveld heb je teveel van hetzelfde en wordt het erg flets allemaal. Schone verdient nu weer de kans en zie hem dan ook het liefst als AM. Al deed hij het op rechts zeker niet onverdienstelijk. De Jong zie ik het liefst in de spits blijven staan, omdat hij veel kwaliteiten heeft die een Ajax spits behoord te hebben en op het middenveld is hij te vaak afwezig in de wedstrijd. De flanken blijven echt het probleem, want hoewel Sigthorson keihard heeft gewerkt en op zijn manier de positie invulde, moet hier toch een speler staan die meer kan betekenen als linksbuiten. Een knappe overwinning gisteren, maar al met al wordt er nog steeds heel weinig gecreeerd en hierin moeten de flankposities uitkomst bieden. Schone was gisteren misschien wel de enige die een mannetje passeerde en dit is echt te weinig. Nu verwacht ik niet spelers die achteloos 4 man voorbij dribbelen, maar af en toe een passeer actie of een goede voetbeweging waarbij de tegenstander op het verkeerde been staat, zou wel lekker zijn...

07-11-2013 12:08

TikkieTerugJaap +2

Tja Frank dat zagen we de 1e helft al, moet je is wat eerder wisselen ipv standaard tot de 65e/70e minuut wachten.

07-11-2013 11:59

Figo +0

Serero moet gewoon weg. Schone op zijn plek (ook geen topkwaliteit maar beter) Sigi niet verneuken op linksbuiten. Als je hem niet als spits opstelt omdat je altijd Siem de Jong de hand boven het hoofd moet houden.. dan maar op de bank. Ook al zijn Andersen en Fischer niet beter. de Jong komt gewoon kwaliteit te kort en Boilesen zakt al weken door het ijs. Blind doet het fantastisch op het middenveld tot nu toe, wat er voor zorgt dat Boilesen meer speelt. Hopelijk is Duarte gauw fit en kan hij na komend weekend op het middenveld.

07-11-2013 11:47

ne pas maroc +13

Technisch vaardig, erg bruikbaar in de kleine ruimtes en kan beslissend zijn juist tegen tegenstanders die achteruit hangen. Helaas heeft hij het schot van een c-junior, dat moet echt beter kunnen!

We moeten niet vergeten dat hij wel de beslissende pass geeft met veel gevoel

07-11-2013 11:47

Marcao +27

Strik erom en verkopen tegen elk aannemelijk bod. Hij mist kans op kans en verliest veel te vaak de bal. Ajax onwaardig. Jammer, want ik had veel van hem verwacht. Idem voor Sigthorsson, wat een drama is die gast.

07-11-2013 11:41

De_Realist +365

Hij heeft één matige wedstrijd waarin hij alsnog bepaalde briljante momenten heeft en ontzettend belangrijk is niet alleen bij het doelpunt maar ook bij het onder druk zetten van de tegenstander en we moeten hem gelijk verkopen? Het is de beste middenvelder die we hebben, ook al is Schone ook aardig op dreef de laatste tijd.

07-11-2013 11:55

Marcao +27

Sorry hoor, maar dit is zeker niet "één matige wedstrijd", hij heef juist nog geen één GOEDE wedstrijd gespeeld. Tegen Celtic uit miste hij twee 100% kansen en in de Eredivisie laat hij dezelfde onmacht zien. Als Duarte weer fit is en blijft, zien we Serrero nooit meer terug. Nogmaals, ik vind het jammer.

07-11-2013 12:32

De_Realist +365

Eriksen miste wel vaker honderd % kansen, maak je punt. Serero is geen afmaker, het feit dat hij dan juist wel zich steeds voor het doel vrij speelt laat de onmacht van de rest van het team zien. Voor de rest doet hij veel goed met uitzondering van gisteren, zijn balaannames over het algemeen prima en draait hij altijd heerlijk weg van zijn mannetje, passing was gisteren slordig maar ook normaal haalt hij daar ruim voldoende voor, kaatsen, steekballetjes, hij kan het allemaal. Hij is snel en wil constant druk zetten, iets wat ik bij onze captain mis dit seizoen. Technisch gezien de beste middenvelder die we hebben, hij is alleen klein en niet al te sterk maar zijn vechtlust maakt dat prima in orde.

07-11-2013 13:00

afcas +3789

Vaak lijkt het ook of hij een slechte bal geeft omdat hij hem diep speelt, maar de rest van onze spelers niet diep durven te lopen ofzo waardoor ze maar stoppen of te laat bij de bal zijn.

Serero is de enige die echt een kans kan creëren in dit team.

07-11-2013 13:17

De_Realist +365

Inderdaad, vooral Siem de Jong heeft dit seizoen last van het niet diep willen gaan, gisteren werden er zo ook al een paar mooie uitbraken om zeep geholpen omdat Siem de Jong niet door liep en sterker nog maar achter bleef op het middenveld.

07-11-2013 13:27

afcas +3789

Inderdaad, waar hij vroeger nog wel vaak over de spits heen ging of gevaarlijk opdook in de 16 staat hij nu als aanvallende middenvelder naast de spits en als spits in de spits, maar heeft hij geen dreiging meer om diep te gaan.

Misschien komt dit door zijn klaplong ofzo dat hij daar toch nog last van heeft.

En inderdaad, het viel mij ook op dat Poulsen gister op een gegeven moment maar ging jagen (wat ook nog goed hielp ook) terwijl de Jong als spits achter alle aanvallers en middenvelders stond. :s

07-11-2013 13:33

afcas +3789

Als ik jou was zou ik kijken of de zus van Daley in je geïnteresseerd is, dan kun je haar achternaam aannemen en valt het niet meer op.

07-11-2013 13:15

Marcao +27

Toppie, doe ik! Word (of blijf?) jij dan fan van de kakkies of de lampies als je zo snel tevreden bent met gebrek aan kwaliteit in de selectie?

07-11-2013 13:27

afcas +3789

Nee ik blijf rustig Ajacied en kraak een speler die bewezen heeft het niveau van Ajax makkelijk aan te kunnen niet af na 1 mindere wedstrijd.

07-11-2013 13:30

Marcao +27

Toppie, doe ik! Word (of blijf?) jij dan fan van de kakkies of de lampies als je zo snel tevreden bent met gebrek aan kwaliteit in de selectie?

07-11-2013 13:38

De_Realist +365

Dat er kwaliteit tekort is, is een feit, echter ligt dat probleem vooral bij de aanvallers en niet bij Serero. Serero kan je alleen verwijten dat hij niet groot en sterk genoeg is, echter maakt hij dat ruim voldoende met zijn technisch vernuft en snelheid.

07-11-2013 13:40

BigDaddy84 +0

Serrero moet gewoon constanter worden, net als eigenlijk iedereen in de selectie. Het is gewoon te vaak dat spelers het ene moment in de wedstrijd een 8 scoren en daarna opeens een 3. Ik ben het met de reacties hieronder eens dat hij best risico in zijn spel mag leggen, maar hij moet nog beter inschatten wanneer dat wel en niet kan. Daarnaast moet alles gewoon zuiverder. Hij kan dat wel, maar nu moet het er nog uit komen. Qua strijd heb ik overigens niets op hem aan te merken. Ondanks dat hij fysiek minder is, gaat hij vol de duels in.

PS: Siggie speelde aan de buitenkant een heel behoorlijke wedstrijd. Balvast, doelgericht en hard werkend. Fischer viel overigens prima in! Juist aan deze invalbeurt kon je weer zien dat hij wel degelijk het talent heeft. Goede ballen in de diepte, goede loopacties en hij hield het veld behoorlijk breed op het moment dat hij de bal niet had.

07-11-2013 11:36

Sterretje73 +5250

Juist. Dat wisselvallige moet eraf. Ik ben het alleen niet geheel eens met je woorden over Siggie. Ja hij werkt hard en is doelgericht maar ik krijg bij hem een beetje hetzelfde gevoel als ik vroeger had bij Peter van Vossen en overigens ook bij Dirk Kuyt. Een tophouding en een keiharde fysiek maar soms een tikkeltje te veel willen doen en te "druistig". (het niet afspelen voor de goal terwijl er een medespeler vrij staat bv) Natuurlijk hebben we meer spelers nodig met zoveel fanatisme maar ik vind Siggie nogsteeds geen echte Ajaxspeler die lekker de bal vasthoud en de boel verdeeld. Hij is in mijn optiek in dit team niet een schakel die ons beter maakt. Ondanks dat ik het een super sympathieke gozer vind.

07-11-2013 13:06

De_Realist +365

En zelfs als hij matig speelt zoals gisteren heeft hij toch wel een paar geniale momentjes en geef hij altijd 100%. Regelmatig de uitblinker bij Ajax, een matige wedstrijd mag er wel eens tussen zitten (niet te vaak natuurlijk).

Was niet onder de indruk van Siem de Jong ook al was hij wel iets gevaarlijker als spits, maar het lijkt also hij geen sprint meer wilt trekken dit seizoen jogt een beetje over het veld heen maar in een moment dat je snel moet omschakelen sprint hij nauwelijks mee naar voren. Heb ook de Jong een paar fouten zien maken waarvan ik dacht, jezus, je bent captain en al 3 jaar een belangrijk figuur binnen Ajax en dan zo makkelijk de bal weg geven?

07-11-2013 11:36

ajaxmening +2

Heeft gewoon niet die basis verkregen in de leeftijd tussen 8-14 jaar en dat zie je op elke moment niet op tijd opendraaien, veel balverlies maar niet op tijd in de ruimte lopen, die jongen doet enorm zijn best maar is net te kort voor AJAX begrippen en zal dit ook nooit kunnen bereiken evenals Sana en Hoesen, gelukkig zag ik wel de oude Klaasen weer terug gaan komen als die de bal ontvangt van Schone eerste helft dan stift hij hem zo over de keeper heen van 20 meter.

07-11-2013 11:31

De_Realist +365

Hou maar op.

07-11-2013 11:53

3*stars*3 +23458

Zie jij niet hoeveel deze kleine mannetje loopt en werkt voor het team?
Gister zag het bij vlagen ongelukkig uit maar als iemand soepel in de heupen is en geweldig kan weg draaien van zijn tegenstander, is het Serero wel.

Ik blijf erbij dat hij (samen met Andersen en Ligeon) zo'n "Hoesen traject" moet volgen en max 5 kg moet aankomen om ook in CL, wat meer te kunnen brengen, kwa duelkracht en conditie.

Ik vind dat Serero echt word onderschat en in Glasgow was hij ook 1 van de beste.

Serero en Lasse zijn spelers die ook knokken als het minder loopt en constant aanwezig zijn, iets wat ik niet zie als Siem weer eens verstoppertje speelt als rechtshalf...

07-11-2013 12:26

Godenzoon24 +15308

Amen en ondanks zijn geringe postuur kanpt hij ook veel werk op en wint duels puur op wiklskracht en felheid.
Gister een paar foutjes maar ook een paar hele goede dingen.

Maar laatste weken iedere wedstrijd bij de betere Ajacieden en vaak de enige met enige dreiging en creativiteit. Dus dat gezeik nu allemaal op hem vind ik erg opportunistisch en zwaar overdreven.

07-11-2013 13:34

ajaxmening +2

Klopt als een bus

07-11-2013 11:28

oudzuid +0

speelde inderdaad niet z'n beste wedstrijd, maar is momenteel wel een van de weinigen die nog echt een mannetje voorbij durft te gaan, en dat kunnen we nu ook wel gebruiken...

07-11-2013 11:19

3*stars*3 +23458

Ik ben wel een Serero fan en hij is momenteel de enige middenvelder/speler in de basis, die in de kleine ruimte goed is.
Gister speelde hij idd ongelukkig maar bij Serero zie ik iets, waar het vaak ontbreekt bij anderen.
Als het voetballend minder gaat, knokken voor het team en dat deed hij.
Serero is een lichtgewicht maar timed goed om in te grijpen, tegen sterkere tegenstanders.

Normaal komen zijn passes wel aan gister jammer genoeg niet maar als Lasse uit zijn assist scoort in de 1e helft, ziet het er anders uit....

07-11-2013 11:17

Obnoxious +1

Ik vond Thulani wel heel fel, het jagen bij balverlies deed hij erg goed. Maar dat zal wellicht ook wel te maken hebben met het feit dat hij zelf vaak debet was aan het balverlies.

Twee gezichten. Zoals vrijwel iedere Ajax-speler op dit moment heeft. Gewoon vertrouwen geven en laten groeien, dan staan we vast en zeker aan het eind weer met de schaal.

07-11-2013 11:07

DeKes +3204

Behalve veel foute passes, slechte balaanname, werd er vaak uitgelopen, werd fysiek steeds simpel opzijgezet. Het was een hele zwakke schakel in de ketting. Bovendien op een belangrijke plaats op het middenveld ! Veel te licht allemaal voor dit niveau. Jammer.

07-11-2013 11:03

RamboAjax +0

'Thulani had goede momenten, maar ook slordige. Ik moet ook zeggen dat het veld wat vettiger was dan normaal. Lichtvoetige jongens, zoals hij, hebben dan een beetje problemen.'

Altijd maar weer die smoesjes over een veld, denk maar niet als je ergens komt dat het veld er altijd maar bij ligt als een biljartlaken want dan kan hij beter gaan zaalvoetballen! Spelers als Serero gaan het niet bij Ajax maken. Te weinig belangrijke momenten in een wedstrijd.

07-11-2013 10:48

Intec +0

Serrero deed maar 1 ding goed gisteren en dat was het hakje bij de goal.
De rest was hij zeer slordig.

07-11-2013 11:00

De_Realist +365

Wat een onzin.

07-11-2013 11:28

AFCA-CBS +3

Hij gooide er tenminste wel strijd in! Ik denk dat de Boer beter maar eens kritisch moet gaan kijken naar Boilesen. Man, wat speelde die weer slecht. Ik vond het met Blind op het middenveld wel lekker lopen, maar anders had ik Boilesen er allang uit gegooit. Speelt heel erg naief en ongeconcentreerd. Heeft ons afgelopen weekend ook al een punt gekost.

07-11-2013 10:35

hav +0

Dat mensen nu gelijk weer beginnen over een andere opstelling.. Ik vond het gister lekker lopen. Ja er zijn nog punten die beter kunnen, waaronder serrero die wisselvallig speelde, maar net als daluniz10 ben ik het eens met het feit dat serrero ondanks zijn wisselvalligheid en magere fysiek wel die extra jus brengt in aanvallend opzicht.

Fisher is momenteel 10x niks, dus lekker laten invallen in de 70ste min.

07-11-2013 10:21

Daluniz10 +0

hij speelde indd wisselvallig. goede passes, acties en vervolgens onnodig balverlies. Maar tegelijkertijd vind ik het positief dat hij wél risico durft te nemen inplaats van altijd op safe. en dat brengt nou eenmaal meer balverlies met zich mee (al moet het wel minder)

07-11-2013 10:09

Tyronetjonaloi +3

Ik zie graag nog een keer de opstelling van gisteren maar dan met Duarte op zijn positie

07-11-2013 09:54

kjkepel +0

Yes + Fisher ipv Sightorson!

07-11-2013 10:04

flithje +0

heb jij fisher zien voetballen?

07-11-2013 10:15

kjkepel +0

Viel gisteren prima in.... heb je Sightorson zien voetballen?

07-11-2013 10:35

AFCAMARK +362

Ik weet niet wat iedereen tegen siggy heeft maar hij speelde prima . En een werklust waar je u tegen zegt

07-11-2013 10:49

DHsuarez16 +1

Sorry, ik zat in het stadion en ik vond Sigthorsson echt niet slecht spelen.
Het is zeker geen wingplayer, maar was gisteren moeilijk van de bal te krijgen. Ook al doet Fischer zijn best, het is allemaal zo geforceerd. Vroeger sprong hij er gelijk op wanneer ie de bal kwijt was. Nu gaat ie schreeuwen en armgebaren maken..

07-11-2013 14:35

Godenzoon24 +15308

Siggy is ook gewoon standaard pispaal die kan bij sommige niks goed doen.

Maar die vent heeft een kracht en inzet niet te geloven. Daar gaat meer dreiging vanuit ook dan prins Siem

07-11-2013 14:40

nielsVAK410 +48

Precies, hij wordt gewoon verkeerd gebruikt. Siggy is een echte killer in de 16 mits hij goede voorzetten krijgt. In de combinatie is hij inderdaad minder daarom komt hij in dit systeem niet goed tot zijn recht. Maar aan zijn inzet ligt het zeker niet.

07-11-2013 14:46

foensai +0

ja, Fisher geeft de laatste tijd niet veel "price" zoals mijn dochtertje mij vertelde.

Nee geintje, hij is niet in goede doen. Dat kan een ieder zien, maar talent heeft hij zeker, en dat gaat er ook zeker nog uitkomen.

07-11-2013 10:56

omisom +1

Nee toch die is compleet uit vorm viel gisteren ook weer heel matig in niet dat ik voorstander ben van Siggi op die plek want vond ik ook heel erg tegenvallen wel veel inzet maar weinig rendement, ik blijf er bij dat ze moeten investeren in buitenspelers.

07-11-2013 10:59

Eljo +0

Je hebt gewoon een volwaardige selectie nodig van 22 man, want als er iemand (tijdelijk) uit vorm is, moet een ander zijn positie kunnen innemen.

07-11-2013 11:27

omisom +1

en daar schort het nu juist aan het totaal ontbreken van buitenspelers dus is er geen goede vervanger voor Fischer en wordt dus wekelijks opgesteld bij gebrek aan beter.

07-11-2013 11:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.