Brobbey, Hato en Weghorst door Koeman opgenomen in voorselectie van het Nederlands elftal

door Timo Suur 111

Bron OnsOranje

Brobbey, Hato en Weghorst door Koeman opgenomen in voorselectie van het Nederlands elftal

door Timo Suur 111

Bron OnsOranje

Brian Brobbey, Jorrel Hato en Wout Weghorst behoren tot de voorselectie van bondscoach Ronald Koeman voor de volgende interlandperiode. Met drie spelers is Ajax de hofleverancier van de voorselectie van Oranje.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Koeman heeft in totaal 26 spelers opgenomen in zijn voorselectie voor de duels met Hongarije en Duitsland in de Nations League. Met Brobbey, Hato en Weghorst is Ajax de hofleverancier van de voorlopige selectie. Ook behoren er met Ryan Gravenberch, Justin Kluivert, Matthijs de Ligt, Jurriën Timber en Quinten Timber nog een aantal oud-Ajacieden tot de 26-koppige selectie.

In oktober staan er twee uitduels op het programma voor het Nederlands elftal in het kader van de Nations League. De ploeg van Koeman neemt het op vrijdag 11 oktober in de Puskás Arena op tegen Hongarije. Drie dagen later, op maandag 14 oktober, staat een ontmoeting met Duitsland op het programma in de Allianz Arena. Beide wedstrijden zullen beginnen om 20.45 uur.

Brobbey wist bij Oranje in de vorige interlandperiode een goede indruk achter te laten tegen Duitsland. Nadat een paar dagen eerder concurrent Joshua Zirkzee wist te overtuigen tijdens de 5-2 zege op Bosnië en Herzegovina, kreeg Brobbey tegen de Duitsers de kans om zich te laten zien vanaf de aftrap.

Ook Koeman was destijds vol lof over de prestatie van Brobbey. 'Hij heeft redelijk wat gespeeld, maar hij krijgt de kans en dan vind ik het mooi dat hij het op deze wijze laat zien vanavond. Er lag natuurlijk een extra stukje druk bij hem. Dat mag en dat is ook wel gezonde concurrentie', vertelde de bondscoach na afloop van het duel met Duitsland.

Volledige voorselectie Nederlands elftal:

Keepers: Mark Flekken, Nick Olij, Bart Verbruggen.
Verdedigers: Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Jeremie Frimpong, Lutsharel Geertruida, Jorrel Hato, Jan Paul van Hecke, Matthijs de Ligt, Jurriën Timber, Micky van de Ven, Stefan de Vrij.
Middenvelders: Ryan Gravenberch, Teun Koopmeiners, Tijjani Reijnders, Jerdy Schouten, Xavi Simons, Quinten Timber, Joey Veerman.
Aanvallers: Brian Brobbey, Cody Gakpo, Justin Kluivert, Donyell Malen, Wout Weghorst, Joshua Zirkzee.

Lees meer over:
Plaats reactie

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25299

Ajax hof leverancier samen met Liverpool

21-09-2024 16:04

Enoh25 +1805

Ik vind het nu alweer kut, die interlands.

20-09-2024 20:55

Clubliefde34 +6094

Veerman is door ESPN zwaar overhyped. Omdat die in een goedlopend PSV onder weinig druk presteert en afentoe een mooie steekbal geeft is het een kroos 2.0. Bij oranje en in de CL valt die altijd door de mand. Timber hoort daar te staan en als taylor zich blijft ontwikkelen dit seizoen mag die zelfs als 3e in de pikorde onze kroos.

20-09-2024 18:18

AlexLitmanen10 +14361

Timber is leuk. Prima speler

Frenkie is echter de eerste, dan Reinders, Gravenberch en Schouten.
En vergeet Wieffer ook niet, net na Timber
Er is dus straks geen ruimte meer voor Veerman in de selectie

20-09-2024 22:05

trodat4030 +96403

Allemaal afmelden! Je speelt in 95 dagen nog 22 wedstrijden, die 2 interlandbreaks hebben jullie broodnodig! Koeman zou daar ook eens aan moeten denken, maar die denkt alleen aan zn eigen haggie, Roep die 'ster' uit Brasil maar lekker op ofzo!

20-09-2024 18:02

JohnDylan +21840

Brobbey miste vorig seizoen twee wedstrijden voor Ajax met blessures maar bijna alle oefen- en kwalificatie wedstrijden van Oranje. Ik hoop dat hij dit seizoen zich ook weer voor bijna al die wedstrijden afmeld. Ik zou Brobbey en Hato zich deze keer sowieso af laten melden maar voor Weghorst is het misschien wel een goede kans om extra minuten te spelen (ervan uitgaande dat hij bij Ajax de komende vier weken vooral als invaller wordt gebruikt).

20-09-2024 18:29

Patje2011AJAX +2111

Brobbey en Hato kunnen topvoetballers worden, mooi dat die jonge jongens bij Ajax zijn opgeleid.

20-09-2024 16:10

JBM +2591

Waar is Davy?

20-09-2024 15:42

Sambavleugels +18711

Serieuze vraag?

20-09-2024 17:32

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25299

Bij zijn meisje in de jacuzzi

21-09-2024 16:07

Mokum87 +2435

Mooi voor Hato. Dit geeft hem hopelijk een extra boost en vertrouwen dat ie op de goede weg zit.

20-09-2024 15:34

Ajax The Best +16441

Damm Koeman, laat onze spelers met rust.

20-09-2024 14:56

Magic1963 +400

Wel Veerman en geen Taylor?

20-09-2024 14:36

eenAjaxfan +20288

Beide niet goed genoeg voor Oranje.

20-09-2024 15:30

Juan62 +46168

tsja das een mening

20-09-2024 16:06

eenAjaxfan +20288

Inderdaad. Ik zie nu trouwens dat ik het woordje 'nog' vergeten ben....

20-09-2024 16:31

Ajaxsupporter02 +13882

Veerman gaat dat niet meer worden hoor. Taylor wel als hij zich zo blijft ontwikkelen.

20-09-2024 16:41

Patrick020 +22228

https://x.com/jorrelhato/status/1813175926760292429

wat een verschil met nu.

20-09-2024 14:29

mtrules +619

Je kunt zo'n zelfde filmpje maken over 6 jaar van het huidige seizoen. Je gaat bij zo'n filmpje talenten van toen namelijk aanzien als de spelers die het nu zijn geworden.

20-09-2024 15:43

JariJari +15117

OT: Perisic wilde naar ons. "Unfortunately didn't work out and now I'm here" - slip of the tongue


https://x.com/jorrelhato/status/1837101477170475086

20-09-2024 14:20

Tommyshelby +128463

Dit is echt geweldig 😂

20-09-2024 14:27

Redrum +95943

Haha, prachtig. Ze willen allemaal het liefst naar ons, maar psv kan op dit moment simpelweg meer bieden op financieel gebied. Onze naam blijft groot in Europa, terwijl psv nog steeds een complete nobody is voor het oog van de objectieve Europeaan.

20-09-2024 14:27

Mokum87 +2435

Hahaha prachtig. Ziet het ook aan ze gezicht.

20-09-2024 15:36

Ajaxfan16 +27411

Haha hebben jullie die verspreking van Perisic gezien?

20-09-2024 14:20

Marcw1972 +16538

Haha mooi. Had natuurlijk het liefst naar Ajax gegaan. Ook al omdat hij geen CL met psv kan spelen. Dat zou wellicht een reden kunnen zijn om voor psv te kiezen.

20-09-2024 15:58

Mikee +6403

Kolere, al weer zo’n interlandbreak.

20-09-2024 14:18

JariJari +15117

Nouja dan kan Berghuis herstellen.

Natuurlijk hadden we zonder tijd gehsd om wedstrijden gespreid in te halen ipv 3 tegelijk.

20-09-2024 14:58

emieltjuhh +17807

Nu al dat klote oranje..😒

20-09-2024 14:17

OpaHooligan +3593

En Koeman gaat Brobbey nog meer gebruiken dus die komt oververmoeid of geblesseerd terug.

20-09-2024 14:18

debetweter +10061

Gelukkig hebben we 4 spitsen. En draaien er hebben we daarachter nog 2 gretige en jonge spitsen. Ook hebben we een heleboel andere m linksback en lcv's. Met Janse, Kaplan, Mokio, Baas en nog weer meer.

20-09-2024 14:24

OpaHooligan +3593

Ho, ho, je vergeet de belangrijkste, de Deef kan natuurlijk ook in de spits.

20-09-2024 17:34

oudzuid2 +7292

godkolere, ze hebben net eindelijk weer een potje kunnen spelen, krijg je dit weer....

20-09-2024 14:15

SpartakAmsterdam +5521

Ze zijn net terug van die onzinnige break en dan beginnen we alweer… met de drukkere CL, EL en ConfL programma’s zouden ze dit deels moeten schrappen.

20-09-2024 14:14

Marcw1972 +16538

Echt he, die verrekte interlandbreak is net voorbij en dan begint het onderhand alweer. We hebben net weer één wedstrijdje gespeeld man.

20-09-2024 15:54

Tecmessa +1713

Gaat Frenkie ooit nog weer op niveau terugkomen denken we? Is al zo lang aan het sukkelen met blessures? Langzaamaan ben ik een beetje bang voor een Van Basten scenario...

20-09-2024 14:12

Patrick020 +22228

Het is echt te hopen dat hij weer goed terug komt, Voor Frenkie zelf en het middenveld van oranje. :}

Dan kan je echt mooie keuzes maken als iedereen fit is.

20-09-2024 14:16

debetweter +10061

In januari verkopen we Taylor voor 60 miljoen en halen we Frenkie gratis.

20-09-2024 14:26

Jariiii +21838

De verhoudingen tussen Ajax en Feyenoord worden in rap tempo hersteld.

20-09-2024 14:11

LukaLitmanen +81962

Flikker een eind op met je kut interlands

20-09-2024 14:10

Patrick020 +22228

wel mooi weer hofleverancier, nu even zo houden. En het liefst met nog meer speler.

20-09-2024 14:09

Regada +571

Bij lange na geen hofleverancier, dat ben je als je de meeste spelers levert....

20-09-2024 14:12

Patrick020 +22228

wie dan?? wij hebben 3 spelers.

20-09-2024 14:12

Regada +571

Oh kak, ik zit scheel te kijken, dacht dat pisvee er meer had. My bad

20-09-2024 14:18

Professor +11128

Gaan we weer de interlands.

20-09-2024 14:07

RJB1979 +25548

Offtopic: PSV betaalt dus de absolute hoofdprijs in tekengeld en salaris voor Perisic.

https://x.com/FabrizioRomano/status/1837095938717863969
Ivan Perisić reveals: “Ajax asked for informations about my situation, it was 10 days ago… but we didn’t reach an agreement”.

“I’m here at PSV Eindhoven now, it’s the perfect place for me. I know what the manager wants”.

20-09-2024 13:54

Redrum +95943

Dat is altijd zo daar, maar ze houden de details altijd angstvallig geheim en zijn er niet vies van de waarheid te verbloemen met leugens. Omdat ze een nietszeggend provincieclubje zijn komen ze er continu mee weg.

20-09-2024 13:58

Patrick020 +22228

als het tekengeld echt enorm is dan zou of de jumbo dat betalen en anders is t niet zoveel, want welke club betaalt nou enorm veel tekengeld aan een speler zonder restwaarde voor 1j?

We hadden hem wel goed kunnen gebruiken, hij kan al direct 40min spelen.

20-09-2024 14:00

Danielson +50198

Ask Frits van Eerd. Zou jarenlang salarissen van spelers betaald hebben zoals Goetzke. Helaas is dit nooit onderzocht.

20-09-2024 14:01

RJB1979 +25548

Zou je voor de grap eens moeten opzoeken wat Gotze kreeg destijds.

20-09-2024 14:02

Patrick020 +22228

zouden ze nu nog kunnen doen, als ze echt overtuigd zijn.

20-09-2024 14:02

AFCA-pride +17334

Blijft vreemd ja dat er nooit verder onderzocht is. Eindhovens dagblad doet het niet in ieder geval, want Rik Elfrink zijn droom is om persvoorlichter te worden.

20-09-2024 14:14

DeBaarsjes +3118

Alweer die interlands

20-09-2024 13:53

BBAFCA +9756

Van mij mogen ze dat interland voetbal wel overslaan

20-09-2024 13:52

Bruno04 +15735

Voor hato is het vooral leuk maar als het merendeel van de verdedigers van het Nederlands elftal fit zijn komt hij nog wel wat laagjes niveau tekort om echt indruk te maken.

Maar is geen probleem hij is nog jong.

20-09-2024 13:51

AFCACruijff14 +161006

Vreemd trouwens dat Maatsen onder Koeman geen kans krijgt. Na het stoppen van Blind verwacht je hem er toch vast bij.

20-09-2024 13:48

Danielson +50198

Koeman heeft zo z'n voorkeuren...

20-09-2024 14:02

Babangida83 +23827

Vind wel dat we over 2-3 jaar toe moeten naar het niveau dat we met 5 a 6 spelers hofleverancier zijn.

Met Hato en Weghorst hebben we er nu 2 bij. Bergwijn is afgevallen. Hopelijk is FJ de volgende, maar Taylor laat zich ook goed zien op t moment. Die heeft alleen nu de pech dat het middenveld overvol is bij Oranje. Afhankelijk van hoe Baas zich dit jaar gaat ontwikkelen, gaat dat ook een hele interessante speler worden.

We hadden mijns inziens met Vos een potentiële NL-elftal speler. Maar straks komt Bouwman er nog aan. Verder zie ik niet veel aanwas voor de komende 2-3 jaar.

20-09-2024 13:48

Kryptonite +76738

Prachtig voor Hato. Als Taylor deze ontwikkeling voortzet, dan komt hij mogelijk ook in beeld bij Oranje. Als is de concurrentie in die linie moordend.

Ajax heeft met Brobbey, Weghorst, Hato en Taylor en Berghuis, en wie weet ook Rensch, Fitz Jim en Pasveer, behoorlijk wat (potentiële) Oranje internationals in huis. Mooi om te zien.

20-09-2024 13:42

WantAmsterdam +116036

Pasveer is imo wel klassen minder dan Verbruggen. Maar daarachter zit helaas niet heel veel. Al is die doelman van AZ ook erg interessant.

20-09-2024 13:44

Kryptonite +76738

Uiteraard niet voor de basis idd.

Ja, heeft die jongen van AZ ook potentie? Speelt hij voor Jong Oranje oid? Ken hem niet echt.

20-09-2024 13:47

AFCACruijff14 +161006

Verbruggen kan misschien de top halen. Flekken is een degelijke keeper. Voor keeper nr 3 kan ik me best voorstellen dat Pasveer interessant is, maar je moet je afvragen of hij op WK 2026 nog profspeler is.

20-09-2024 13:50

Patrick020 +22228

die jongen heeft zeker potentie, keept ook al in jong oranje. En is nog niet zolang 20

In de jeugd komen er ook nog wel wat Oranje keepers aan, pasveer zal ook niet zolang meer te gaan hebben. Als bijlow straks weer gaat keepen, kan hij er zomaar bij zitten als 3e keeper

20-09-2024 13:59

WantAmsterdam +116036

Is dan wel 42 jaar (bijna 43), een van de oudste spelers ooit. Zou een beetje treurig zijn imo. Maar zou het hem gunnen. Maar ik hoop gewoon dat Ramaj snel eerste doelman wordt.

20-09-2024 14:39

WantAmsterdam +116036

Taylor zou het op dit moment ook verdienen. Beter dan een Veerman op dit moment.

20-09-2024 13:42

AFCACruijff14 +161006

Beiden horen er niet in eigenlijk. Niveau van Oranje moet echt hoger liggen.

Koopmeiners zal wel weer terugkeren, Gravenberch meer status. Frenkie maakt binnenkort weer minuten. Er keren gelukkig genoeg opties terug naast zekerheidjes als Schouten en Reijnders die erbij zitten.

20-09-2024 13:44

WantAmsterdam +116036

Er hebben wel eens mindere spelers in Oranje gespeeld hoor.

20-09-2024 13:45

AFCACruijff14 +161006

Weet ik, maar dat zou niet mee moeten tellen. Oranje moet de elite van een land zijn en het is triest als Veerman en Taylor daar toe behoren.

Die eerste is overigens gewogen en te licht bevonden op een EK en in de CL. Is over 2 maanden ook alweer 26 jaar. Die kan nog een paar jaar voor Burnley of Betis voetballen en dan is het klaar. Taylor is 22, wie weet zit er meer in. Maar voor nu beiden niet.

20-09-2024 13:47

WantAmsterdam +116036

Ja maar die tijden dat een talent als Taylor niet goed genoeg voor Oranje was zijn decennia geleden. Dus niet zo relevant. We zijn niet meer het Oranje van 74,-78, 88-92 of 98-00

20-09-2024 13:49

AFCACruijff14 +161006

Taylor had er in de tijd van Sneijder en vd Vaart ook niet bijgezeten.

En heel eerlijk, ook nu gewoon terecht niet. Schouten, Frenkie, Koopmeiners, Gravenberch, Reijnders. Vijf spelers die ik overduidelijk beter vind voor zover je ze kan vergelijken. Taylor moet eerst maar eens aantonen over meerdere maanden dat hij Ajax weer wat te bieden heeft. Hij speelt nu best oke maar in Oranje moet je gewoon echt beter zijn. Maar ik zou hem ook boven Veerman verkiezen ja, op basis van potentie en leeftijd.

20-09-2024 13:52

WantAmsterdam +116036

Dat is onzin 14, toen zaten een Demy de Zeeuw, Orlando Engelaar of Maduro ook erbij, allemaal minder potentie gehad dan Taylor.
Zoveel beter vind ik Schouten niet maar goed, spelen ook niet echt op dezelfde positie.

20-09-2024 14:31

Redrum +95943

Beiden hebben zich nog niet bewezen op een hoger niveau. Bij Veerman gaat dat ook niet meer gebeuren, dat is al lang geen talent meer. Taylor kan zich nog wel ontwikkelen.

20-09-2024 13:52

Miskopabal +2893

Taylor houden ze waarschijnlijk bij jong oranje tot het EK/WK? Had een grote rol bij het kwalificeren. Daarna hopelijk bij het grote oranje.

20-09-2024 13:58

WantAmsterdam +116036

Dat kan zo zijn, dan is het te begrijpen.

20-09-2024 14:31

Bjorn +12363

Zijn er binnenkort alweer nutteloze interlands? Man man man..

20-09-2024 13:40

champhead +14309

Komt voor ons niet slecht uit hoor tzt. We kunnen echt geen blessures gebruiken op de flanken.

20-09-2024 13:43

Bjorn +12363

In dit geval qua blessures mogelijk prima gezien bijvoorbeeld Berghuis, maar gaat mij meer om het principe. Het gaat maar door met verzonnen toernooitjes en potjes puur voor het geld. Ondertussen voegt de UEFA er zonder enig probleem ook nog even twee potjes aan toe in de CL/EL. Maar goed, dat gaat tenminste nog ergens om.

Die interlands aan het eind van 2024, nét na een EK.. totale waanzin. Begin gewoon weer met interlands in het voorjaar van 2025. Er komt geen toernooi aan voor Europese landen tot 2026. Het houdt een keer op qua vol plannen van de speelkalender.

20-09-2024 14:02

Pep01 +916

Wat is toch het nut van een voorselectie? Heb ik nooit begrepen.

20-09-2024 13:40

WouterB +915

Zo dat je spelers die afvallen weten in de gaten gehouden wordt denk ik

20-09-2024 13:47

Dolblij +44937

Ajax is net weer begonnen, moet dat nou ? Ik wil Ajax en niets anders.

20-09-2024 13:37

Dennisjez +1104

Jezus nu alweer?

20-09-2024 13:35

NeeI +107643

Gvd die ellende is toch net afgelopen???

20-09-2024 13:35

AFCACruijff14 +161006

Is toch elk jaar. In september, oktober, november interlands.

Lijkt me voor Ajax prima om met ons programma een beetje gas terug te nemen af en toe. En ook met de blessure van Berghuis.

20-09-2024 13:45

Bjorn +12363

De meeste spelers gaan spelen bij hun land. In hoeverre hebben ze de kans gas terug te nemen? Die potjes in het najaar zijn een gedrocht. Zeker omdat er net een groot toernooi gespeeld is. Begin gewoon in het voorjaar van 2025 weer met interlands en verzin geen gekke, rare toernooien om nog meer interland potjes te kunnen spelen.

20-09-2024 14:04

NeeI +107643

Waanzin joh. Zit helemaal geen enkele voetballer -en supporter- op te wachten.

20-09-2024 16:26

Musica Merlo +8197

Het is maar de vraag of Brobbey naar het Nederlandse elftal gaat met zijn blessure gevoeligheid, Ajax zal zeker niet zitten springen om hem uit te lenen.

20-09-2024 13:35

Libero +19063

Als hij op dat moment niet geblesseerd is heeft Ajax geen keuze.

20-09-2024 14:15

Balgevoel +30825

Wat een eclatante 5-0 overwinning op de Godenzonen uit Sittard wel niet teweeg kan brengen, hè...

20-09-2024 13:31

FransHoek +8964

Deze 3 spelers zaten voor deze wedstrijd ook al bij de selectie

20-09-2024 13:55

Balgevoel +30825

Allicht nam ik iets te snel aan dat de toon van m'n opmerking overduidelijk cynisch was... ;-)

20-09-2024 18:48

barry1988 +23997

Wacht even ik dacht eerst dat dit een oud artikel was maar er komen alweer interlands aan. Kan het niet wat minder met dat interlandvoetbal? Afschaffen dat niets zeggende Nations League. De kalender is al overvol en vaak speel je ook nog tegen dezelfde tegenstanders. Liever iets minder vriendschappelijke wedstrijden tegen meer gevarieerde tegenstanders dan de Nations League.

20-09-2024 13:31

ditisdebeslissing +4174

Dor gewoon een wk of ek die 2 maanden lang duurt met 60 landen. Dat geleuter met die interlands..

20-09-2024 13:31

Kijker +3374

Hofleverancier op basis van 3 geselecteerde spelers....
In de verste verte niet. Pak een woordenboek.

20-09-2024 13:30

401Middenweg401 +5977

Betekenis 'hofleverancier'
Je hebt gezocht op het woord: hofleverancier.

hof·le·ve·ran·cier (de; m; meervoud: hofleveranciers)
1
bedrijf dat aan het hof levert
2
aan bep. bedrijven verleende eretitel
3
belangrijkste leverancier

Ajax 3, Liverpool 3. Op basis van (alleen) kwantiteit klopt dat dus.

20-09-2024 14:10

Kijker +3374

Ok, alleen op basis van kwantiteit gedeeld eerste.
Op basis van kwaliteit middenmoot.
Ik heb tijden meegemaakt met 8 of 9 spelers van Ajax in de basis, en die anderen waren ex-ajacieden. Dan ben je in mijn ogen hofleverancier.

20-09-2024 16:15

401Middenweg401 +5977

Eens hoor. Maar jij wijst naar het woordenboek.

20-09-2024 20:01

Libero +19063

Voorselectie nb.

20-09-2024 14:11

FdJMdL +4505

Brobbey weer tegen Duitsland in de basis graag

20-09-2024 13:30

ditisdebeslissing +4174

En dan geblesseerd terug ?

20-09-2024 13:31

FdJMdL +4505

het zijn vaak lichte blessures en we hebben back ups

20-09-2024 13:36

Glenn-150 +28

Kut interlands

20-09-2024 13:30

OuweDibbes +11781

Ik mis Rensch, Fitzie, Baas, en Taylor! Het is, en het wordt, en het blijft niks Oranje.

20-09-2024 13:29

Masterdamxxx +868

Koeman wordt zo moe van die vent.

20-09-2024 13:27

Slang3 +45772

Alweerr???

20-09-2024 13:27

Wendy.H +6792

Precies wat ik dacht, alweer?

20-09-2024 13:32

Ron403 +6470

Yes, weer interlands…

20-09-2024 13:26

TeringHenkie +28261

Hoppaaaaaa we zijn weer Hofleverancier !!

20-09-2024 13:26

Redrum +95943

Haha, inderdaad. Alles herstelt zich weer.

20-09-2024 13:26

Wendy.H +6792

Zo snel kan het gaan dus

20-09-2024 13:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.