Branie: ‘Heitinga heeft emmers onder het lekkende dak van Ajax geplaatst’

door BadembaBarrie 209

Bron Ajax Showtime

Branie: ‘Heitinga heeft emmers onder het lekkende dak van Ajax geplaatst’

door BadembaBarrie 209

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

John Heitinga debuteerde zondag als hoofdtrainer van Ajax en de Amsterdamse club boekte meteen de eerste zege sinds 22 oktober vorig jaar. Excelsior werd met 1-4 verslagen. De hand van Heitinga? Nee, natuurlijk niet, maar de interim-trainer is wel de meest besproken figuur in de nieuwe aflevering van Branie, de Ajax-podcast van Het Parool en Ajax Showtime.

Wat voor man is Heitinga? Wat is zijn visie als trainer? Wat gaat hij veranderen en wat wil Ajax eigenlijk zelf met hem? Presentator Menno Pot bespreekt het deze maandag met Parool-verslaggever Dick Sintenie en Ajax Showtime-redacteur Bademba Barrie.

Barrie is voor Ajax Showtime al langere tijd watcher van Jong Ajax en in die rol sprak hij nog niet zo lang geleden uitgebreid met Heitinga over zijn trainersvisie. In Branie vertelt Barrie er uitgebreid over. 'Hij raakte niet uitgepraat over wat hij mindset noemde: niet alleen op je talent teren, maar ook mentaliteit tonen. Daar zal hij op hameren, want heeft tijdens het trainingskamp in Marbella kunnen vaststellen dat daar wel het nodige aan schort.'

'Heitinga kwam volwassen, rustig en realistisch over'

Sintenie zag dat Heitinga goed over kwam rond zijn eerste wedstrijd als hoofdtrainer van Ajax. 'Volwassen. Rustig. Realistisch. Hand van de trainer? Nee, zei hij. Het dak is nog steeds lek. Heitinga heeft alleen wat emmertjes onder de grootste lekplekken gezet. Dat deed hij op zich goed.'

De eerste winstpartij voor Heitinga is binnen. De vraag is nu ook: kan Ajax zich nog melden in de titelstrijd en wat kan Heitinga op korte termijn voor de club betekenen? Maakt hij het seizoen af of komt er tussentijds toch een andere trainer? Volop vragen in ieder geval, terwijl de blik ook op het uitduel met SC Cambuur kan. Daarover volgende week meer in een nieuwe aflevering van Branie.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Balgevoel +31394

Ik kan deze podcast niet aanhoren, dus ga even op dit verslag af. Leuk gevonden metafoor. Maar John heeft wat zaken duidelijk gemaakt, een relatief heldere opstelling op een formulier gekwakt, mazzel gehad met Excelsior en Rulli en spelers een greintje zelfvertrouwen teruggegeven. Nu de rest, zondag verwacht ik al de eerste contouren te zien van een ander Ajax, na een week 'Johnny'.

01-02-2023 18:28

JanBiesbos +29457

Emmers??? BADKUIPEN 🛁 zul je bedoelen 😉

31-01-2023 20:18

Devid87 +3556

Daar is het geneuzel weer over 'jongen van de club'. Want dat is wel garantie voor succes? Ik mag hopen dat ze een ervaren trainer aantrekken en ik laat me graag verassen een keer door een buitenlander.

31-01-2023 20:03

Andronixos.c +8230

Sar wilt Bosz niet, dat gaat hij zien als gezichtverlies
En Bosz komt niet, als hij geen carte blace krijgt.

Het wordt een lange 2e seizoenhelft....

31-01-2023 19:19

AjaxfanRuben +223

Op termijn vind ik het duo Heitinga & Huntelaar niveau winst Europa League of kwartfinale Champions League.

31-01-2023 19:18

El Pistolero +4932

Schitterende beeldspraak die nog eens hout snijdt ook. Respect!

31-01-2023 13:43

E.Karacagun2021 +19

Heitinga moet blijven als eerste coach

31-01-2023 13:01

Mijnclub33x +10155

Volgens mij heeft het dak onder Schreuder al die tijd open gestaan en is de ellende met bakken naar beneden gestort. Hopen dan maar dat Heitinga inmiddels is begonnen met het repareren van het dak

31-01-2023 09:19

JanBiesbos +29457

Heitinga heeft de drainage pompen aangezet….

31-01-2023 20:20

hetje +2174

Duurt wel lang voor er duidelijkheid is over derest van het seizoen kwa trainer.

31-01-2023 09:05

freak31 +5676

Ik vond het geen sterke podcast vandaag. Een hoop onzin op basis van 1 wedstrijd. Daarom moet Heitinga maar het seizoen af maken? Op basis van wat? 1 gewonnen wedstrijd en omdat hij goed over komt in de media? Laten we die jongen nou niet gelijk in het diepe gooien. Laat hem eerst maar eens rijpen naast een ervaren trainer dus gebruiken waarvoor hij in eerste instantie naar het eerste is gehaald en dat is assistent trainer. Naast hem gewoon iemand die gepokt en gemazeld is in het trainersvak tot de zomer. In de zomer is er dan een nieuwe TD en cs. en die verwacht ik zeker niet eerder als ze het goed willen doen, en mogen dan een nieuwe trainer aanstellen of door gaan met de huidige bezetting zoals hij er dan is.

31-01-2023 00:11

Berghuis +14463

Achja hij heeft 1 taak, 16 wedstrijden oprij winnen om de titel binnen te harken. Nog maar 15 te gaan... Heitinga heeft overgrens 12 zeecontainers laten aanrukken met afgeslepen boven kanten om het water op te vangen.

30-01-2023 22:05

PH2BOT +40642

Wanneer Slot er dan 15 wint zijn wij nog steeds geen kampioen toch?

30-01-2023 23:33

Ferd +38681

maar dan zijn we tenminste 2de en spelen we champions league

31-01-2023 05:29

Danielson +50645

Dat kan niet als er ook nog een Ajax-Feyenoord tussen zit.

01-02-2023 00:06

DonAdam +2360

Er was weer geen restverdediging tegen het nietige Excelsior, dat 3 of 4-1 met de rust had moeten leiden en de zogenaamde 'experts' reppen over emmers onder het lekke dak. Dan weet je als lezer of luisteraar toch voldoende? Het stond weer niet goed zondag, en door foute passes in de eindfase liep Ajax wederom in de messen van de tegenstander. Tegen Excelsior.....

@Dick Sintenie: Ik speek elke dag mensen die volwassen overkomen, vandaag zelfs een jongetje van 12 die erg volwassen over kwam! Wat betekent dat precies? Die misschien TD maken?

Ajax heeft nog ruim een etmaal om een goed verdedigende LCV die sterk is in de lucht en een top CVM te kopen, die het spel kan verdelen en moet daarna als de wiedeweerga een ervaren coach aanstellen die weet wat restverdediging betekent. Dus eerder een type Dick Advocaat dan Peter Bosz, waarover gesproken wordt. Peter Bosz kent het woord restverdediging niet eens en alleen als Ajax de 0 weer een aantal wedstrijden weet te houden is het seizoen nog te redden; kansen creert de ploeg,scoren doen ze nog, en na een paar keer 2-0 winnen keert het zelfvertrouwen vanzelf terug.

Hetinga's carrriere moet Ajax niet kapotmaken, dat verdient hij niet. Hij is nog niet zover om Ajax' seizoen te redden. Mindset, de geroemde Ajaxmentaliteit of branie, is heel belangrijk, maar daar wordt een zwalkend elftal geen landskampioen mee. Dat enorme puntverlies vreet aan de spelers; die befaamde Amsterdam zelfverzekerdheid komt pas terug als de resultaten terug zijn.

30-01-2023 21:52

PH2BOT +40642

Kwaliteit LCV is beslist nodig wil je nog meedoen om de titel. De EL moeten we nu maar even vergeten als doelstelling.

30-01-2023 23:39

NoPants +7536

Onder Peter bosz kreeg ajax in een heel seizoen 23 eredivisie doelpunten tegen. In de afgelopen 10 jaar is dat maar 1 keer lager geweest..

31-01-2023 10:07

afcas +3834

Je bedoelt die restverdediging die de 2e helft gewoon goed stond?

31-01-2023 14:26

Janneman16 +449

Ik zeg Bogarde erbij om de verdediging eens flink onder de loep te nemen en goed te trainen.

31-01-2023 17:38

Professor +11253

Heitinga heeft het goed gedaan zie wissels en spelaanpassing tweede helft. Maar we moeten nu niet net doen dat de Messias binnen is. Dat moet nog blijken. Denk dat de aller grootste winst was dat Schreuder ontslagen werd. Het was de eerste helft nog niet echt duidelijk maar in de tweede helft zag ik spelers als Bergwijn jagen, terugverdedigen en weer op het doel schieten. Denk dat hij weer plezier voelde wat onder Schreuder totaal weg was en dat geldt wel voor meer spelers

30-01-2023 21:28

BxM +4079

Off: Cancelo naar Bayern. Moeten wij niet gewoon proberen om onze backs zsm terug te halen?

Dromen mag.

30-01-2023 20:09

Belnaarhuis +5127

Hebben meer mensen het gevoel bij Sintenie dat er steeds meer algemeenheden uitkomen? Had het idee dat de inhoud voorheen wat beter voor elkaar was. In tegenstelling tot die AS mannen die nagenoeg altijd inhoudelijk goede input hebben is dat contrast wel groot.

30-01-2023 19:59

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

BIG JOHN GODENZOON

30-01-2023 19:27

036AFCA97 +146682

Nou, Gallardo die afzegt. Bosz die naar België kan. De trainer van Kroatie die bedankt. Die aantrekkingskracht van Ajax valt toch wel mee ben ik bang.

Heitinga zal het seizoen wel afmaken of anders komen ze vast aanzetten met Frank de Boer. Ik verwacht weinig verrassingen van Sar & co.

30-01-2023 19:22

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Lekker boeie wij hebben BIG JOHN

30-01-2023 19:28

036AFCA97 +146682

Ja, totdat die gelijkspeelt tegen Cambuur.

30-01-2023 19:31

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Ben je serieus bang voor cambuur?

30-01-2023 19:35

ck69 +13195

Een half jaartje Schreuder en we zijn bang voor Spakenburg

30-01-2023 19:38

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

We hebben BIG JOHN onze elsalvador

30-01-2023 19:42

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Beetje vertrouwen in onze topper!
OP JOHN STAAT GEEN MAAT

30-01-2023 19:55

Web +178830

Kan met een andere trainer ook

30-01-2023 19:55

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Waarom andere trainer? Wat vpor garantie geven die dan meer?

30-01-2023 20:06

PH2BOT +40642

Kunstgras toch ook daar?

30-01-2023 23:43

Mauro34 +12859

Ik denk dat ze Ajax best zouden willen trainen, maar de Eredivisie is natuurlijk totaal niet aantrekkelijk voor grote namen.

30-01-2023 19:47

Web +178830

@036
Dat je daar van opkijkt?
Spelen op de Langeleegte en Woudestein zitten ze niet op te wachten
Grote spelers ook niet

30-01-2023 19:54

LukaLitmanen +82578

Peter Bosz wordt bondscoach van België waarschijnlijk

30-01-2023 19:17

Web +178830

Goed moment om nu in België te stappen

30-01-2023 19:56

PH2BOT +40642

Ik denk toch dat Bosz het niet gaat worden.

30-01-2023 23:43

Ferd +38681

nee, hij is 2de keuze

31-01-2023 05:30

ajaxcied4life +26113

Ajax wordt in verband gebracht met middenvelder Marlon Gomes van Vasco da Gama.

30-01-2023 19:08

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Speler nummer 185?

30-01-2023 19:28

AFCA-1983 +17809

Gallardo heeft Ajax afgezegd. Die wil dus niet.

Bron: Mike Verweij in de kickoff podcast.

30-01-2023 18:41

nightgoat +31392

Dat zat er aan te komen, señor G kijkt wel link uit met Edje & co aan de "leiding".

30-01-2023 18:55

Buitenspel +1521

Iedereen de wedstrijd gezien ? Door het oog van de naald. Als Excelsior de eerste helft 3x het doel treft mag je niet klagen. Dan spijkeren ze de achterhoede dicht zoals Volendam en heb je weer de poppen aan het dansen.

30-01-2023 18:12

afcas +3834

Ik heb de wedstrijd gezien en ik heb ook heitinga voor en na de wedstrijd gehoord. Geen tijd voor een tactische training. Vervolgens 1e helft op dezelfde voet doorgaan als onder schreuder. In de rust heeft heitinga blijkbaar een aantal dingen aangepast in plaats van te vragen wat de spelers leuk zouden vinden. Daarna een 2e helft waarin het achterin stuk beter stond en vervolgens win je met een normale uitslag. Nu kijken hoe het na een week trainen loopt.

30-01-2023 19:17

Kuningaz +5377

' In de rust heeft heitinga blijkbaar een aantal dingen aangepast in plaats van te vragen wat de spelers leuk zouden vinden' 😂

30-01-2023 21:34

AjaxNWH90 +1876

Net 1 wedstrijd gespeeld en we zijn gered?

30-01-2023 18:03

Intec2.0 +12444

Overdreven gedoe allemaal. Lek is nog lang niet te boven. Middenveld klopt helemaal niks van. Achterin ook niet.

30-01-2023 17:42

Henkjanklaas +20683

Weet iemand trouwens de exacte reden waarom Danny Blind niet terugkeerde als technische man binnen de RvC behalve dan dat ‘ hij zijn handen vrij wil hebben ‘ ? Wat heeft daar verder gespeeld ? Weten jullie het fijne van de zaak dus zonder te speculeren ?

30-01-2023 17:40

Ozymandias +159568

Mochten ze met Heitinga door willen gaan dan lijkt Wormuth me een goede trainer om hem te assisteren. Als ze dan ook Meulensteen uit zijn contract bij de Australische bond kopen hebben ze met Meulensteen, Wormuth en Reiziger een sterke technische staf om Heitinga heen gebouwd.

30-01-2023 17:28

Ferd +38681

waarom lijkt je dat Ozy?

Als ik Wormuth hoor denk ik aan de degradatie van Heracles, toch een stabiele eredivisie club, en aan de huidige malaise bij FC Groningen, toch een stabiele eredivisie club. De man speelde nu ook niet echt aanvallend, verzorgd voetbal met z'n clubs en heeft dus niet echt een Ajax filosofie.

31-01-2023 05:52

3sterren +20205

Ik denk eerder dat Johnny een groot waterdicht zeil over het dak heeft gespannen.

Na het maandenlange, grondige sloopwerk van A. Schreuder, kun je nauwelijks nog spreken van een lekkend dak.

Het is één groot gapend gat ...

30-01-2023 17:12

Rob.C +8418

😂😂😂😂

30-01-2023 21:43

LukaLitmanen +82578

Met Alfred wonnen we 7-1 van ze.

Zullen we even wachten met conclusies trekken over Heitinga?

Ik wacht liever even op Cambuur, Twente uit en Union Berlin

30-01-2023 17:11

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

We gaan ze allemaal vermorzelen

30-01-2023 19:32

Koekie87 +21031

Ik lees dat PSV dicht bij de komst van Thorgan Hazard is. Hoe kunnen ze daar in Eindhoven iedere keer dit soort spelers halen.

30-01-2023 16:52

Omar +17193

Die directeur van de Jumbo is daar zijn geld aan het witwassen

30-01-2023 17:00

ElSandrini +18235

Jumbo, ASML en VDL zijn grote geldschieters.... Je hoort er niet vaak iets over in de media maar dat Brainport Eindhoven pompt er wel geld in...

Het is een soort oude fiat punto van 23 jaar oud ... Je weet dat het geen zin heeft om te investeren maar als je ermee stopt heb je ook niks... Psv is al afgeschreven maar met de moet der wanhoop worden er opnieuw euros tegenaan gegooid

30-01-2023 19:12

Oxxer +165748 moderator

Een speler die Eindje verkiest boven de PL is niet helemaal 100%

30-01-2023 17:05

1991 +7787

Haha ik las dat die Godts qua spel een combi is van Eden & Neymar :')

30-01-2023 17:17

Sportvolgert +41078

Thorgan hazard. Niet eden, is toch niet zo'n bijzondere speler.

30-01-2023 18:57

Ferd +38681

je bedoelt middelmatige spelers met een grotere reputatie dan daden? Agh, dat past wel bij PSV, een middelmatig clubje met een grotere reputatie dan daden.

31-01-2023 05:54

Pietsnot +15019

Je kunt beter het leuk dichten dan er emmers onder zetten

30-01-2023 16:41

4xEC1 +7761

Bij een lek dak zet je toch als eerst emmers eronder? Voordat heel je vloer naar de gallemiezen is? Dan pas dichten.

30-01-2023 17:07

Pietsnot +15019

Ok ok. Vooruit dan maar

30-01-2023 20:42

danny006 +479

hoe zou onze oude alien gisteren tv gekeken hebben ? ..
spelers op de juiste plekken

30-01-2023 16:33

3sterren +20205

Eén hand in de joggingbroek en in de andere een Buckler biertje, om te vieren dat Ajax toch maar mooi al 8 wedstrijden ongeslagen is volgens de UEFA ...

30-01-2023 16:48

AFCACruijff14 +163228

Ik kan prima leven met Heitinga en een externe ervaren assistent tot de zomer. Ten Cate lijkt me dan zeer geschikt bijvoorbeeld. Kan me voorstellen dat trainers liever in de zomer inspringen bij clubs. Zoveel eer valt er dit seizoen hier niet te behalen. Als je een trainer haalt, dan moet het een goede zijn en geen noodoplossing. Anders lekker meer tijd nemen en voor komend seizoen iemand aanstellen.

30-01-2023 16:31

edalm +5001

Zag gisteren Adrie Koster in de Arena?

30-01-2023 16:47

mickey2602 +4800

Koster is toch onderdeel van de RvC sinds Blind daar weg is? Dan zal hij er wel zijn wegens die reden.

30-01-2023 18:30

3sterren +20205

Hoe zo valt er dit seizoen niet zoveel eer te behalen ?
Juist enorm veel eer.

Kampioen worden na zo’n negatief verlopen seizoenstart maakt je zowat heilig in Mokum.
En met slechts vijf punten achterstand is het echt niet onmogelijk.
Feijenoord twee keer gelijk spelen en zelf van hen winnen, en we zijn er al ...
; )

30-01-2023 16:52

MNJ7 +8743

Als de ploeg nu in vorm kan komen en mooie serie neer gaat zetten worden we gewoon kampioen, we hebben 7 wedstrijden(!!!) niet gewonnen en staan 5 punten achter.

Onder De Boer hebben we er veel beroerder voor gestaan qua punten achterstand.

Rulli
Rensch Timber Bassey Wijndal
Alvarez Berghuis
Kudus
Conceicao Tadic Bergwijn

30-01-2023 16:21

3sterren +20205

Ooit 13 punten achterstand weg gewerkt ...

30-01-2023 16:55

3sterren +20205

Ik had het uit een artikel op de site van het AD:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-maakte-al-eens-dertien-punten-goed~aa259ee7/

Klote Rotterdamse site ...
; )

30-01-2023 17:33

3sterren +20205

En het volgende is dus ook fake nieuws ?

https://www.ajaxlife.nl/articles/2018/9-september-2018/gaan-we-weer-blind-ik-stond-wel-eens-13-punten-achter

30-01-2023 17:36

TeringHenkie +28813

Onder de Boer stonden we 2x in de winterstop een 13 punt achter en nog werden we kampioen.

30-01-2023 17:52

3sterren +20205

Ik bedoel maar ...
; )

30-01-2023 20:09

Ferd +38681

Bassey en Alvarez moeten niet samen op het wedstrijdformulier staan.

31-01-2023 05:56

1991 +7787

Bassey & Jurriaan wel.

31-01-2023 06:52

Ferd +38681

met een voetballer op 6 voor ze wel (en ja, ik zie je woordgrap ook)

31-01-2023 07:25

AFCA. +3299

Kijk die Gallardo heeft een goede reputatie opgebouwd in Argentinië, maar dat is ook maar een gok uiteindelijk. Schmidt had ook een hele goede naam toen hij naar Psv kwam. En daar kreeg hij het totaal niet aan de praat. Nu met Benfica loopt het wel.

Dus hoeveel meer garantie tot succes is Gallardo ten opzichte van Heitinga? Ik denk dat t vrij weinig uitmaakt.

Zet er een ervaren man naast en laat Heitinga lekker zijn ding doen.

30-01-2023 16:17

GNBL +90640 moderator

Gallardo is een betere trainer dan Heitinga. Hij heeft al bewezen dat hij spelers echt beter maakt en zijn speelwijze en filosofie passen perfect bij Ajax. Ajax moet nooit genoegen nemen met ‘goed genoeg’, als je een buitenkansje als Gallardo kan strikken moet je het gelijk doen. Gallardo is een trainer waarvoor spelers naar je club willen komen en dan met name spelers uit Zuid-Amerika.

30-01-2023 16:20

1991 +7787

Wellicht als ze zijn salaris nog een paar miljoen opkrikken :)

31-01-2023 06:53

1991 +7787

Liever een trainer met een salaris van 7 miljoen die alle spelers bij elkaar +50 miljoen meer waard maakt, dan een Nederlandse trainer die er niks van bakt.

30-01-2023 15:44

Qifesh +24917

Zekers.. Schreuder zorgde voor waardevermindering, maar laten we Johnny niet behandelen zoals we keizer hebben behandeld. Fair chance

30-01-2023 15:52

3sterren +20205

Ik zie liever een trainer die een behoorlijk, marktconform salaris wenst en na enkele seizoenen de club met pak hem beet 200.000.000 rijker maakt.

Ten Hag was een onbekende trainer van de middelmatige middenmoter Utrecht, voordat hij met Ajax furore ging maken in Europa, dus dat zegt niet zo heel veel over zijn bakkunsten vooraf.

Heitinga is in ieder geval opgegroeid met het aanvalsspel dat Ajax zo kenmerkt.
En een ex international ...

30-01-2023 17:06

1991 +7787

Leuk allemaal, gewoon doorpakken nu als je een Gallardo of Tuchel kan contracteren, we zitten in de lange adem richting het nieuwe CL format, waar je gewoon in 4 maanden tijd tegen 10 europese top clubs gaat spelen, of te wel 3 wedstrijden in 7/8 dagen tijd. Dus ook verbreding van de selectie is hoe dan ook noodzakelijk.

30-01-2023 17:11

3sterren +20205

Daar zeg ik geen nee tegen ...
; )

30-01-2023 20:15

MarkP +21846

Ongeacht het resultaat en het vertoonde spel in de 1e helft is het toch een verademing om die kale clown niet meer te zien en te horen na afloop? Het geraaskal van Ik zie lichtpuntjes en een stijgende lijn wat hij uitbraakte werd ik misselijk van. Heerlijk dat hij ontslagen is.

30-01-2023 15:43

Jariiii +22471

Hoezo 'nee, natuurlijk niet'? Zijn opstelling en wisselbeleid waren in elk geval al meteen een stuk doortastender en beter dan dat van Schreuder. En reken maar dat zijn komst heeft gezorgd voor nieuwe spelvreugde en nieuw optimisme.

30-01-2023 15:41

Bobje99 +7305

Laten we niet vergeten dat je voor rust ook al 4 goals om je oren had kunnen hebben tegen Excelsior. Dus volgens mij is het dak nog steeds zo lek als een mandje. De spreekwoordelijke emmer was volgens mij de enigzins gelukkig goal van Klaassen net voor rust waardoor je anders de kleedkamer in gaat.

30-01-2023 15:30

1991 +7787

Voor de CL 24/25 is de derde positie van de Eredivisie ook voorrondes CL :)

30-01-2023 15:28

LukaLitmanen +82578

Ben positief verrast dat Heitinga Klaassen wisselde voor Conceicao.

Schreuder en Ten Hag hadden dan 100% Kudus of Bergwijn gewisseld.

Bovendien ben ik over de basisopstelling ook erg tevreden gister:

Tadic spits en Kudus hangende rechtsbuiten.

Taylor vind ik matig op 6 en Klaassen op 10 voegt weinig toe aan het veldspel, maar positief verrast

30-01-2023 15:19

7172AFCA7395 +10409

Als John dan ook nog loodgieter-skills blijkt te hebben,
gloort er misschien weer hoop.

30-01-2023 15:16

Pietsnot +15019

Hij heeft er in ieder geval de slaperige blik voor

30-01-2023 15:16

Pietsnot +15019

BREKEND NIEUWS
Op luchthaven Schiphol is ZINEDINE ZIDANE niet gesignaleerd!!!!

30-01-2023 15:16

LukaLitmanen +82578

wat een leuke anekdotes heb jij altijd.

30-01-2023 15:19

Pietsnot +15019

Klopt
Ik probeer er altijd nog maar wat van te maken, desnoods een Hollands vlaggetje in een dampende drol

30-01-2023 16:40

Gaza +4434

Pa-dum-tsss

30-01-2023 16:32

PetrusKeizer +10739

Mindset. Grinta. Misschien ook nog ff wat Frans er ingooien: laissez-faire (Sar), of deja vu (Heitinga- Cor Brom)?

30-01-2023 15:09

Opperhoofd +12772

Geen sjas patat

30-01-2023 15:10

PetrusKeizer +10739

@opperhoofd: nee, die niet ajb, tot mislukking gedoemde achtervolgingspoging (op Feyenoord) en dus toch niet kampioen worden, op zn Frans: merci beaucoup 😂

30-01-2023 15:15

Opperhoofd +12772

Whaha 👍

30-01-2023 15:59

Aspers Art +2772

Het zou natuurlijk echt geweldig zijn als we naast voetbaltalenten ook trainers zelf opleiden.

30-01-2023 15:09

Pietsnot +15019

De grote namen kosten geld maar ze hebben zichzelf wel bewezen in grotere competities en in de CL.

Ze hebben laten zien onder de grootste druk overeind te blijven. Mocht zo iemand niet direct presteren dan is er het vertrouwen dat hij weet waar hij mee bezig is

Heitinga kan goed uitpakken maar als je 5 wedstrijden verder bent en het draait nog steeds niet een hij stapt ook nog in 1 of 2 beginnersfouten dan wordt het al snel een heel vervelende situatie waarin zowel Heitinga als de directie als de RvC enorm onder druk komt te staan

Daarom kun je beter kiezen voor de aller-allerbeste trainer die je kunt krijgen, dat voorkomt dat we over een paar weken in een ontzettende kutsituatie kunnen terechtkomen

30-01-2023 15:08

voetbalvijfje +301

Edwin loopt al jaren met een emmer over zijn hoofd

30-01-2023 14:59

Bijlmerboy93 +2521

We winnen van het tweede van feyenoord en ineens loopt iedereen Sjon in z'n kont te kruipen.

30-01-2023 14:56

ElSandrini +18235

Hohoho we speelden in Rotterdam Zuid tegen het tweede van Excelsior zul je bedoelen....

30-01-2023 19:17

wladimir +3059

Ik denk dat Kenneth Taylor een speler is waar Ajax voor de lange termijn op in moet zetten, maar niet op 6. Brian Brobbey is dit mijns inziens in de spits. Ook Devyne Rensch zie ik als Ajax speler voor de toekomst. Jurriën Timber heeft nog niets te zoeken in de Premier League en zou ik nog een jaartje bij Ajax houden. Steven Bergwijn is de allerduurste aankoop ooit in de Eredivisie, Oranje International en moet dus slagen bij Ajax. Die kans is het grootst op zijn eigen linksbuitenpositie. Steven Berghuis (31) ligt vast tot 2025 en was afgelopen kalanderjaar misschien wel onze beste speler. In 2023 heeft hij nog geen knikker geraakt. Calvin Bassey is snel, heeft meer lengte en kracht dan de gemiddelde Ajacied. Als hij regelmatig minuten blijft maken kunnen we hem met zo min mogelijk verlies op termijn slijten aan een premier league club. Daarnaast is er geen onomstreden LCV in Jong. Nu Blind weg is en Selah-Eddine nog is verhuurd aan FC Twente moet Owen Wijndal volop minuten maken.

Dusan Tadic gaat met pensioen, Edson Alvarez en Mohammed Kudus hadden het liefst al in de premier league gespeeld. Davy Klaassen heeft een contract tot 2024. Deze zomer verkopen of verlengen. Met aanvallende middenvelders als Naci Ünüvar, Gabriel Mishouy en Kristian Hlynsson onder contract zou ik van hem afscheid nemen.

Rulli
Rensch
Timber
Bassey
Wijndal
Alvarez
Taylor
Kudus
Conceicao
Brobbey
Bergwijn

30-01-2023 14:27

rafaelvandekaart +1788

Rulli
Rensch Alvarez Timber Wijndal
Fitz-Jim Taylor Kudus
Conceicao Tadic Bergwijn

6 is ons grootste probleem en zoals je zegt, Taylor rendeert daar niet.
Alvarez kan daar spelen maar alleen als Kaplan terug is (Bassey te onbetrouwbaar voor het centrum).
Ik zou dus Alvarez voorlopig als CV laten staan met het liefst Grillitsch op 6 (tot die tijd Fitz-Jim of Regeer op 6). Tadic ipv Brobbey, alhoewel dat prima geroteerd mag worden wat mij betreft.

30-01-2023 14:52

LukaLitmanen +82578

Berghuis altijd boven Taylor

30-01-2023 15:00

rafaelvandekaart +1788

Niet op 8. Je moet kijken wat voor kapitaal je op het veld hebt. Taylor is een jongen met toekomst die over een paar jaar voor een groot bedrag weg kan.
Berghuis is een prima speler maar zou hem alleen op 10 of RV laten invallen, zeker in z'n huidige vorm

30-01-2023 15:06

strakkevoorzet +4196

Gewoon je beste spelers opstellen. Taylor is een overschat talent en Berghuis rendeert juist op 8. Middenveld moet zijn Fitz-Jim - Berghuis - Kudus

30-01-2023 15:13

LukaLitmanen +82578

Sorry, echt lachwekkend wat je hier zegt:

1. Berghuis is juist op 8 goed. Daar speelt hij de beste wedstrijden. Op 6 dan wel FJ of Alvarez. Iemand die defensiever is dan Taylor.

2. Berghuis is de afgelopen eerste seizoenshelft samen met Kudus de beste speler geweest. Ook vorig seizoen behoorde hij tot de betere met name CL.

3. Berghuis behoort al jaren tot een van de beste spelers in de eredivisie.

4. Taylor is inderdaad nog jong, maar Berghuis kan alles wat Taylor en dan beter.

5. Taylor heeft een totaal verkeerde mentaliteit en diva gedrag. Achterlijke celebrations, maar het belangrijkste is dat hij nooit echt risico in het spel legt. Balletje breed en tikkie terug, Klaassen doet dat nog meer.

6. Invallen? op 10 kan, maar heb je Kudus. RV speelde hij bij Feyenoord, maar heeft zelf aangegeven dat hij beter als middenvelder is.


Dus ja, op 8 zal ik altijd voor Berghuis kiezen. Laatste 2wed wel onzichtbaar, maar Taylor heb ik al heel lang weinig zien toevoegen.

30-01-2023 15:14

tripleA +3954

Tadic zijn statistieken zijn gewoon goed dus waarom zou die met pensioen gaan?

30-01-2023 14:58

wladimir +3059

Ajax heeft een kapitaal uitgegeven aan Bergwijn en Brobbey. Beide zijn topscoorder van Ajax en hebben veel minder gespeeld dan Tadic. Tadic is 34 en is voor een groot deel verantwoordelijk dat Schreuder is aangesteld.

31-01-2023 00:11

tripleA +3954

Haha ok nu is Schreuder de schuld van Tadic?

Bergwijn en Brobbey presteren allebei niet optimaal. Dus de beste man speelt. Brobbey kan niet eens 90 minuten volmaken.

31-01-2023 09:10

wladimir +3059

Tadic bemoeit zich schaamteloos met de technische leiding. Alfred was in 2018 medeverantwoordelijk voor de komst van Tadic. Tadic heeft voor Schreuder gestemd die sowieso al op het lijstje van Overmars stond. Edwin heeft Schreuder vooral aangesteld om de aanstelling van Alex Kroes tegen te houden.

31-01-2023 12:05

tripleA +3954

Hij is gewoon de betere speler voor die posities, al jaren. Dat hij niet zou presteren is onderbuigevoel en wordt niet gesteund door cijfers. In tegendeel.

Verder gaan je speculaties mee in de emotie van het moment. Het waarheidsgehalte is niet te controleren, los van het feit dat alleen de directie verantwoordelijk is voor clubzaken en niet de aanvoerder.

31-01-2023 14:55

wladimir +3059

Ajax heeft verloren van AZ, Liverpool (2 x), Napoli (2 x), PSV (2 x) met Tadic als captain. Hij heeft dit seizoen in 19 wedstrijden vier keer gescoord en 11 assists. Vorig seizoen scoorde hij 13 x en had hij 19 assists. Zijn cijfers zijn niet onaardig inderdaad, maar worden wel minder.

Bergwijn is gehaald voor richting de 35 miljoen. Brobbey is gehaald richting de 20 miljoen. Beide vertegenwoordigen een gigantische waarde op de balans. De transfersom van Tadic is afgeschreven en hij is 34 jaar jong. O.b.v. ratio adviseer ik Ajax te investeren is spelers die meer waard worden: Bergwijn en Brobbey dus.

Tadic op de bank zeg ik dus niet uit emotie. Snap je?

31-01-2023 16:18

tripleA +3954

Gelukkig heeft een voetbaltrainer de leiding en niet een accountant. Het gaat er uitiendelijk om wat het beste werkt op het veld. Als je een speler hebt gekocht die zijn transferbedrag niet waarmaakt is dat jammer, maar de transferwarade is niet bepalend voor de sportieve keuzes. Het is overigens te vroeg om te zeggen dat B & B het niet waar zullen maken. Ze hebben goede momenten gehad en zullen echt wel weer gaan draaien de komende tijd.

31-01-2023 17:12

wladimir +3059

B&B zijn topscoorder en hebben aanmerkelijk minder minuten gehad dan Tadic. Het gaat wel goed komen met die twee. Gaan allebei in actie komen op het komende EK.

Schreuder heeft vastgehouden aan Tadic, omdat hij mede aan hem zijn aanstelling dankt. Er waren voldoende argumenten om Tadic te wisselen of op de bankt te zetten in 2022. Schreuder heeft ook vastgehouden aan Bassey en Sanchez. Zijn zaakwaarnemer heeft Bassey gehaald voor richting de 25 miljoen. Hij heeft zelf om een rechtsback lopen zeuren, terwijl hij Timber, Rensch en Regeer voor die positie beschikbaar heeft. Ook trainers worden door financiële prikkels gestuurd (eigen aankopen).

31-01-2023 17:20

tripleA +3954

Vind je Rensch goed genoeg voor rechtsback? Ik niet als ik eerlijk ben, al zeker niet vergeleken met Nous. Regeer is nog een vraagteken en Timber staat centraal. Sanchez is gewoon een behoorlijke flop geweest tot nu toe, denk ook niet dat hij zich nog substantieel gaat ontwikkelen.

01-02-2023 13:16

Omar +17193

Hoop dat Bassey en Alvarez worden verkocht komende zomer, wel even genoeg beton gezien met die gasten in het elftal. Elke trainer met 2 ogen gaat druk zetten zodat zij de bal krijgen en dan kun je niks. Taylor inderdaad beter op 8, want op 6 is het niet veel. Verder wel eens, al vraag ik me serieus af of Brobbey echt iets gaat worden

30-01-2023 15:05

Dusbaba +15449

Even helemaal off topic, maar ik moet hem ergens plaatsen. Ik lees iets over een actie van Bijlow en zoek hem even op. Hij werkt de bal met een sliding over de zijlijn, Twente wil daarom heel snel ingooien omdat de keeper weg is en wat doet Bijlow? Hij gooit een reservebal het veld in. Ik kan niet stoppen met lachen. Briljant.

30-01-2023 14:25

Suarez16_ +9395

Voor hetzelfde geldt heb je een mierenneuker die rood geeft. Wat ik niet onterecht vind aangezien de speler al een bal in zijn handen had om snel in te gooien en de keeper 40 meter uit zijn goal is. Daarmee voorkom je gewoon een 100 procent kans in mijn ogen.

30-01-2023 14:27

Duggoutdennis +6475

Behalve dat het natuurlijk geen 100% kans is want hij moet nog ingooien naar een speler die hem vervolgens ook nog maar op goal moet zien te krijgen waar in de tussentijd ook spelers op anticiperen.. Spelbederf dus geel, hier kan zelfs een mierenneukende scheids geen rood voor geven, slimme actie van Bijlow!

30-01-2023 14:36

RJB1979 +26133

Dag ervoor kreeg een keeper rood omdat een overtreding van de keeper buiten de 16 altijd rood is volgens de scheidsrechter van dienst. Had me de ballen uit de broek gelachen als Bijlow om die reden rood had gehad.

30-01-2023 14:48

Suarez16_ +9395

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar het moment wel. Maar als een speler van twente daar ergens vrij staat en de keeper 40 meter uit zijn goal is dan voorkom je daar wel een grote kans mee in mijn ogen waar best rood op mag staan.

30-01-2023 15:52

PetrusKeizer +10739

Ja, zag t op tv, lachen idd, ook hoe hij t deed. Kreeg er wel geel voor, geloof ik 😂

30-01-2023 15:11

Dusbaba +15449

Ik weet nog wel in mijn jonge jaren bij AFC dat ik eens meters buitenspel stond. Gingen wij ineens in de aanval en ben ik de achterlijn over gerend.

30-01-2023 18:13

Duggoutdennis +6475

Slim toch.. Is natuurlijk een iets andere situatie want daar krijg jij geen geel voor.. Je moet wanneer er niet gescoord is hoogstens wachten tot je weer het veld in mag (al zal een scheids daar niet snel over vallen).

31-01-2023 09:19

Dusbaba +15449

Ik kreeg wel een opmerking naar mijn hoofd van 1 van de ouders als zou dat niet mogen. Ik denk dat zo'n actie ook heel raar zou staan in een vol stadion. Geen idee wat de commentaren daarop zouden zijn. Maar zelf vond ik het toen wel een slimme actie ja.

31-01-2023 09:23

Schip +23639

Het is tenminste al een verbetering dat we nu een wateropvang systeem hebben. En met Rensch die - echt een bloedmooie - goal maakt, denk ik dat we tenminste op de rechtsbackpositie gaan groeien. Dat brengt meer voetbal, je kunt beter onder druk uit, makkelijker een man meer creëren etc.

Wijndal vind ik een lichtgewicht, maar als hij zich wil laten gelden, zal er iig het nodige loopwerk van hem komen. Als dat ook in omschakelopzicht komt, ga je er op de linksbackpositie ook fors op vooruit, want Bassey is daar echt vermoord. Al zijn vertrouwen en meerwaarde was daar verdwenen. Daardoor gaat hij nu ballen verkeerd raken centraal. Sneu voor die gast.

Tadic was nu ok op 9, belangrijke assist en pingel, maar hij is geen diepe spits. Brobbey wel.

En vanuit hier gaan werken aan vleugels die meer breed houden, meer druk op de bal van de hele ploeg - moet je qua veldbezetting goed voor staan - en spelers in de as die bewaken dat er niet te veel man voor de bal komen. Ga er maar aan staan John.

30-01-2023 14:25

Web +178830

Wijndal was bij AZ altijd in beweging, bij Ajax staat hij hoog en komt niet tot zijn recht, hij moet er komen dan zijn is hij in zijn kracht
Teveel posities waar Ajax niet voldoet

30-01-2023 14:46

Schip +23639

Maar Excelsior liep lekker te counteren. Dan ga je vanzelf hoog staan als die afstemming er niet is.

Hij is voorlopig iig de beste optie.

30-01-2023 15:27

GAjax31 +16387

We hadden vooral meer geluk dan voorgaande wedstrijden. Volendam had maar 1 kans en die vloog er meteen in en waar wij tegen bijvoorbeeld NEC nog meerdere 100% kansen miste, gingen ze er tegen Excelsior wel in. De beslissingen van de arbitrage waren niet van grote invloed op de voorgaande wedstrijden, maar tegen Excelsior kregen we wel beslissingen mee die voor mijn gevoel tegen bijv. Feyenoord niet waren gegeven. Al met al zat het dus eindelijk een keertje mee.

Je kunt natuurlijk in een paar dagen niet hele grote veranderingen verwachten. Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar de basisopstelling tegen Cambuur en Twente.

30-01-2023 14:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.