Branie: ‘Welke trainer durft deze verdeelde Ajax-selectie nu over te nemen?’

door Thijs Zwagerman 307

Bron Ajax Showtime

Branie: ‘Welke trainer durft deze verdeelde Ajax-selectie nu over te nemen?’

door Thijs Zwagerman 307

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder is ontslagen als trainer van Ajax. In een ingelaste morning after-editie van de Ajaxpodcast Branie praten presentator Menno Pot, Het Parool-verslaggever Dick Sintenie en Ajax Showtime-redacteur Thijs Zwagerman na over de avond waarop de bom barstte.

Wat voltrok zich donderdagavond na de wedstrijd in de perszaal? Sintenie was erbij en hoorde ook tot het groepje journalisten dat door aanvoerder Dusan Tadić te woord werd gestaan op het parkeerdek. Pot stond in de metro toen het nieuws van Schreuders ontslag bekend werd: 'De metro barstte spontaan in juichen uit, maar vergis je niet: een trainersontslag kost je bíjna altijd het seizoen.'

Sintenie ziet dat ook zo: 'Ik denk dat Ajax gisteravond afstand heeft gedaan van de landstitel.' De belangrijkste vraag: hoe nu verder? Sintenie: 'Het is bijna zeker dat John Heitinga zondag als interimtrainer debuteert bij Excelsior – Ajax.' En daarna? Branie bespreekt de opties – en komt daar ongetwijfeld nog op in de reguliere maandagpodcast.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur én op de ochtend na Europese wedstrijden te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de extra ingelaste aflevering naar aanleiding van het ontslag van Schreuder nu!

Thijs Zwagerman (Twitter: @ThijsZwagerman | e-mail: t.zwagerman@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

BokkieBokstra +11372

Laat Heitinga het maar afmaken. Met Reiziger en Witschge. Ik vrees waar de Ajax leiding mee op de proppen gaat komen. Kan de leiding dit half jaar gebruiken om te 'evalueren'. Sterk is het allemaal niet totnu toe tot en met het knullige ontslag van Schreuder. Het amateurisme spat er vanaf.

29-01-2023 17:49

JanBiesbos +29457

SJONNY SJONNY SJONNY!!!

29-01-2023 17:08

komop +2149

Nu kan je als trainer dingen naar je hand zetten. Perfecte situatie om in te stappen zou ik zeggen.

29-01-2023 09:14

Quincy.G +122

Louis bosz zidane

29-01-2023 08:32

Sies +4537

Maar heel eerlijk terug naar een verdediging met Veltman en Viergever is toch ook niet dat wat we moeten willen

28-01-2023 21:54

DEELM +11891

Klopt inderdaad dat een trainerswissel meestal geen titel oplevert, maar ligt dat dan aan de nieuwe trainer of aan diegene die is ontslagen? 🤔

We staan 7 pnt achter na 7 wedstrijden op rij niet gewonnen te hebben. Dat betekent dat alle andere teams ook enorm veel punten laten liggen. Er gloort dus toch een beetje hoop ondanks de erbarmelijke situatie.

28-01-2023 20:00

Ozymandias +159568

Inderdaad, trainers die in een kampioensrace betrokken zijn worden normaliter niet ontslagen.

28-01-2023 21:08

DEELM +11891

Daarom is het zo zonde dat ze niet al in november hebben ingegrepen. Toen was het ook helemaal duidelijk dat de samenwerking tussen Schreuder en spelers muurvast zat en het niet meer goed zou komen. Dan had je nu waarschijnlijk wel gewonnen van Nec en Volendam en volledig meegedaan om de titel. Nu moeten alle puzzelstukjes op z'n plek valen. 🙏🏻

29-01-2023 06:48

El Pistolero +4932

"Dan had je nu waarschijnlijk wel gewonnen van Nec en Volendam en volledig meegedaan om de titel".

Ben benieuwd waar je dat op baseert. Zowel Bosz als Ten Hag hebben een half seizoen nodig gehad om hun selectie naar de hand te zetten. Terwijl zij een elftal onder hun hoede kregen dat al redelijk was ingespeeld en in ieder geval nog de beschikking had over iets dat op zijn minst op automatismen leek. Waar je ook zomaar aan voorbij gaat, is dat de sleutelspelers van Ajax in die tijd in Qatar zaten om een WK te spelen en dat een eventuele nieuwe trainer pas begin januari met zijn selectie aan de slag had kunnen gaan. En drie weken is natuurlijk veel te kort voor een nieuwe trainer om "alle puzzelstukjes op z'n plek te laten vallen". Die tijd heeft een coach alleen al nodig om de kwaliteiten van zijn selectie te leren kennen. Dit soort reacties toont precies aan waar het aan schort bij een deel van de achterban van Ajax: een volstrekt onrealistisch verwachtingspatroon en een chronisch gebrek aan realiteitsbesef. Ajax heeft het beste gedaan wat de club in zo'n geval kon doen door met Heitinga een coach aan te stellen die in ieder geval op de hoogte is van de kwaliteiten van zijn spelers en die er om bekend staat een goede people manager te zijn. Dat zijn de twee belangrijkste kwaliteiten om de boel weer aan de praat te krijgen en die Ajax op dit moment het hardst nodig heeft. Gezien het absurde verwachtingspatroon verdient het sowieso de voorkeur om pas in het volgende seizoen een nieuwe coach aan te stellen, zodat die in ieder geval de voorbereiding heeft om zijn team nog enigszins naar zijn hand te zetten.

29-01-2023 12:21

DEELM +11891

Ik heb het over NEC en Volendam hé? Niet over Utrecht uit en Twente thuis. Als de sfeer al vanaf november beter was weet ik zeker dat die wedstrijden gewonnen waren.

29-01-2023 21:43

mokum007 +6530

Wij moeten zorgen dat we nu alles wint, en dat die anderen punten morst

28-01-2023 23:10

JanBiesbos +29457

Tegen Excelsior

Rensch timber Alvarez wijndal

Berghuis Kudus.

Tadic

Conceicao. Luca. Bergwijn

28-01-2023 18:05

4-3-3 +3515

LvG is een van de weinigen, misschien wel de enige, die ik op dit moment in staat acht om orde op zaken te stellen bij Ajax en waarbij ik nog een beetje geloof zou houden in de titel dit seizoen.
Vrees alleen dat LvG dat niet ziet zitten, als Van der Sar al de persoonlijkheid zou hebben om hem te durven bellen met een goed verhaal en hem een aanbieding te doen die hij gewoon niet weigeren kán.

28-01-2023 17:57

DEELM +11891

5-3-2 opstelling? 😀

28-01-2023 20:01

4-3-3 +3515

Daar heeft Ajax (gelukkig?) te weinig goede verdedigers voor... ;)

29-01-2023 10:35

LukaLitmanen +82598

Luis Enrique zou echt fantastisch zijn en anders Peter Bosz

(Voor de betweters; hoe kan Peter prijzen pakken met middenmoter clubs als Heracles, Vitesse, Leverkusen en Lyon?)

Met Heracles en Leverkusen gewoon finale gehaald met beker!!!

28-01-2023 16:39

VakM +2201

En met Ajax ook. Ik was in Stockholm maar door zijn kansloze coachen is ook die finale verloren gegaan

29-01-2023 08:49

Kerntaak.K +294

Opstelling:
Bergwijn - Brobbey - Berghuis
Kudus - Vos(de kans geven) - AANKOOP
Wijndal - Bassey - Alvarez - Timber
Rulli

Wissels/backup:
Aanval: Tadic / Lucca / Conceicao
Middenveld: aankopen doen... taylor en klaassen zsm verkopen
Verdediging: Hato / Rensch

Geef dit team vertrouwen, laat het lang staan en dan zul je zien dat het allemaal wat beter gaat.

Wat vinden we hiervan?

28-01-2023 15:34

Sytze Vliege +428

Taylor verkopen is in mijn ogen een grote fout. Vind maar eens zo’n complete middenvelder met scorend vermogen.

28-01-2023 16:39

Ajax1114 +19393

Scorend vermogen ? Hij mist alles de afgelopen weken

28-01-2023 20:09

Ozymandias +159568

Taylor heeft dit seizoen een goal conversion rate van 22%. Dat is net zo hoog als die van Haller van afgelopen seizoen als spits van Ajax.

28-01-2023 21:09

DrFootball +15220

Taylor is een talent en een jonge jongen. Die doe je toch niet weg. Speelt nog niet eens een vol seizoen in Ajax 1. Daarbij kan je jonge jongens het slechte spel niet aanrekenen. De ouderen gearriveerde spelers wel.

Het is te idioot voor woorden hoe snel talenten worden afgebrand.

28-01-2023 16:53

AgeM +939

Het is van groot belang dat zo snel mogelijk de Ajax (Lees Cruyff) cultuur weer hersteld wordt
Mijn voorstel is benader Jonk , Bogarde en Bergkamp .
Jonk als trainer naast Heitinga en eventueel Reiziger , Bogarde voor het vormen van verdedigers met de juiste mentaliteit en Bergkamp als spitsentrainer .
Als deze mensen hebben het juiste Ajax DNA alhoewel ik Heitinga niet goed ken .
Heel misschien kan het dan nog goed komen met goede jeugd als onderbouwing
En natuurlijk alles in het werk stellen om Ziyech terug te halen voor de bezieling .

28-01-2023 13:49

Danielson +50658

Ja hoor Jonk en Bergkamp. Die elkaars bloed wel kunnen drinken. Jonk is sowieso ongeschikt om in een organisatie als Ajax te werken. Bogarde is een gepasseerd station. En Cruijff schrijf je niet met een 'y'. Hou je in het vervolg maar bij je thermische lans zou ik zeggen.

28-01-2023 15:08

AgeM +939

Los van de spelfout denk ik dat deze door mij genoemde mensen Ajax een warm hart toedragen , dat moet de basis zijn om tot vruchtbare samenwerkingen te komen .Bergkamp heeft nooit het vertrouwen in Jonk opgezegd (quote 16december 2015) En de aannames waar u mee komt , negativisme is altijd makkelijk scoren , probeert het eens positief te benaderen .
En denk in oplossingen I.p.v problemen

28-01-2023 15:40

VakM +2201

Jonk denkt alleen maar aan zichzelf en krijgt dus ruzie met iedereen als hij niet de baas is

29-01-2023 08:52

AgeM +939

Jonk is een Cruijff volgeling van het eerste uur , dat was al zo tijdens de fluwelen revolutie . (Samen met Bergkamp) En ontstane conflicten ( Jongkind) kunnen door de tijd heen verwateren of verdwijnen . Alles in het belang van ons Ajax !!

29-01-2023 12:43

Harrier Du Bois +39200

AS: we doen een geruchtenmolen
Ook AS: we halen het topic Gallardo weg want onbetrouwbaar

28-01-2023 13:46

Ozymandias +159568

Inderdaad, alsof we zelf niet begrijpen dat 90% van wat we hier lezen onzin is. Laat ons lekker speculeren over de komst van een fantastische hoofdtrainer in deze donkere Ajax tijden...

28-01-2023 13:50

Harrier Du Bois +39200

Zou idd echt fantastisch zijn

28-01-2023 13:53

Bryan0712 +897

Snap gewoon niet dat we de afgelopen jaren een fundament neergezet hebben om CL waardig de subtop te bestormen en dan nu weer op de rommelmarkt bezig zijn. Ga gewoon voor een gevestigde naam als coach en TD. Bedoel maar je was van plan om gvd 20 miljoen voor ocampos neer te leggen. Steek dat geld in een geslepen management level (scouting, TD, trainers-staf) het is echt om te janken als je de namen nu weer voorbij ziet komen. Nu ook weer met Heitinga? De namen van de eventuele extra stafleden. Echt dramatisch gewoon, landskampioen is vergezocht maar 2e worden is echt een must met zoveel geld op het veld in deze fase.

28-01-2023 13:40

AFCACruijff14 +163297

Waar is het topic over Gallardo dan gebleven?

28-01-2023 13:33

Ozymandias +159568

In onze dromen...

28-01-2023 13:36

ÁlvaroRecoba +13695

Vraag ik me ook af... Misschien zou AS gewoon een uitleg erbij kunnen zetten, in plaats van het te verwijderen?

28-01-2023 13:36

Ozymandias +159568

Het was geen betrouwbare bron maar zoveel stukken van AS zijn gebasseerd op onbetrouwbare bronnen dus dat lijkt me niet de reden.

28-01-2023 13:40

ÁlvaroRecoba +13695

Haha, en wel elke keer de 'Geruchtenmolen' aanvullen... dat kan het bijna niet zijn, nee.

28-01-2023 13:44

Omar +17193

Denk dat ze erachter gekomen zijn dat de bron onbetrouwbaar was, janken dit

28-01-2023 13:40

Moooo +4010

Volgens mij loopt er kwaliteit zat rond, om de eredivisie te winnen, alleen een mental trainer erop zal genoeg moeten zijn..

Eerst de poppetjes op de juiste plek:

Rulli, Wijndal, Bassey, Timber, Rensch.

Alvarez, Kudus, Taylor.

Tadic, Brobbey, Bergwijn.

Onze Portugese Messi heeft het niveau nog niet en vind daarnaast heeft je aanvoerder ook een rol in de kleedkamer.

28-01-2023 11:35

LukaLitmanen +82598

Geen Brobbey.

Valt standaard tegen in de basis

28-01-2023 16:40

Remark +604

Neem toch gewoon Henk Fräser met Bogarde als assistent en wat mij betreft gewoon Overmars terug. Dat slappe gezeik moet nou maar es afgelopen zijn.

28-01-2023 11:33

Biss +10877

Slap gezeik prima, maar maak er dan geen foto van.

28-01-2023 14:26

Altijdindestraat +40429

EERST EEN TD

28-01-2023 11:00

RijkdeGooier +2883

Van de Landstitel hadden we al afstand gedaan toen we na het wk verder gingen met aardappelhoofd. Misschien valt er nog wat te repareren door een nieuwe trainer, maar dan moet dat wel een verdomd goede zijn!

28-01-2023 10:56

Biss +10877

Wel grappig dat vorig jaar bij Brugge juist Schreuder hiervoor werd aangesteld en hij nog slaagde ook 😂

28-01-2023 14:28

Duke3D +3682

Gewoon een sterke man neerzetten voor rest van het jaar dat rücksichtslos deze bezem er door heen haalt. Geen tijd voor liefdadigheid nu. Volgend jaar iemand voor langere tijd vinden. Doe mij maar LvG

28-01-2023 10:48

VOETBALisOORLOG +1887

LITMANEN, halen als TD of wellicht ipv van der Sar op de pluche zetten

28-01-2023 09:22

ProfessorX +19827

Wim Jonk zou trouwens ook wel kunnen !

Doet veel met jeugd heeft oog voor Ajax voetbal alleen hij moet alleen komen geen Jongkind .

28-01-2023 08:47

VOETBALisOORLOG +1887

Jonk heeft z'n hart verpand aan dat vissersdorpje

28-01-2023 09:23

Biss +10877

Nee hoor, Ajax blijft zijn droomclub. Maar alleen onder de juiste omstandigheden zou hij terug komen. Omstandigheden die de afgelopen jaren teniet zijn gedaan door de mensen die nu nog steeds de leiding hebben bij Ajax.

Jonk en zijn team zijn destijds vrij koud aan de kant gezet, samen met Johan. Dan zal Ajax dus zijn fout(en) toe moeten geven en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

28-01-2023 14:31

Wieno +9249

Andere vraag. Frank de Boer ging iets doen bij Ajax was het gerucht. Zou hij jong Ajax gaan trainen? Lekker met de jeugd aan de slag en toch uit de wind blijven.

28-01-2023 08:37

ProfessorX +19827

Zou voor alle partijen leuk en goed zijn iets wat die graag doet .

28-01-2023 08:48

Wieno +9249

Ja lijkt mij ook en logischer dan alle kutberichten die de telegraaf de wereld in slingert.

28-01-2023 08:49

ProfessorX +19827

Dat zijn nitwits daar 🤗

28-01-2023 08:54

DePitbull +2718

VAN GAAL!!!

28-01-2023 08:36

Noam +4136

Voor het WK had je al in actie moeten komen. Dan had je een lange voorbereidingstijd gehad. Schreuder heeft gefaald met oa het blijven opstellen van Bassey, Sanchez en Taylor. Tadic op rechts zetten. Wijndal geen kans geven. Kudus maar blijven spitsen ipv middenveld. Geen vastigheid in het team. Spelers wisten niet waar ze aan toe waren. Deze man heeft onze club kapot gemaakt en veel te lang gezeten.

28-01-2023 07:51

Transvaalkade +1656

Vd Gaag. Alleen maar voordelen.

28-01-2023 03:09

ProfessorX +19827

Zit bij MU

28-01-2023 08:49

mokum007 +6530

Ik hoop echt dat Heitinga het zelfde doet als FDB voorheen

27-01-2023 23:47

Rikkie66 +22910

Marcelo Gallardo zou ik wel een stunt vinden. Baanbrekende aanstelling zou dat zijn.

27-01-2023 23:30

redfella +1327

Verdeelde selectie???? Ok

27-01-2023 23:08

Sies +4537

Heitinga kan het toch doen,maar zosls al gepland een ervaren oefenmeester als assistent ernaast

Ben zelfs van mening dat lichting 95/96 op moet staan en zich ermee moet gaan bemoeien reiziger Bogarde Seedorf Litmanen de Boer

27-01-2023 22:35

nightgoat +31434

Gooi het allemaal maar mooi in m'n Ajax petje, zolang ze maar wel gaan spelen volgens de bewezen
Aad de Mos methode;

Aansluiting bij 7, 8, 9
3 maakt 7
21 is 5

27-01-2023 22:18

ajax1forever +404

Hij opperde Luis Enrique, toch nog een beetje verstand blijven hangen bij Aadje..

28-01-2023 07:49

Bijlmerboy93 +2521

Ik krijg het nauwelijks uit m'n strot, maar bel die Van Bronckhorst. Het is een prijzenpakker en je hebt nu juist niet een vriendje van de leiding nodig, maar een buitenstaander. Gewoon voor 0,5 jaar en misschien winnen we de beker. In zomer heb je keus zat. We hebben ook niet de voetballers voor het klassieke ajax spel. Je zoekt een trainer bij spelers als Alvarez, Bassie en Sanchez, en dat is Gio.

27-01-2023 22:04

arufred +9871

Keep on dreaming. Tegen Twente vliegen we eruit.
Comp is verloren. Gooi alles op de E.L. dan spelen we weer C.L in september.

27-01-2023 22:22

ST +23098

Alsof er geen betere alternatieven zijn.

27-01-2023 23:59

Ferd +38681

ik krijg het makkelijk uit mn strot: bel die Van Bronckhorst maar niet. Lijkt me een prima kerel, maar geen Ajax trainer. Onder zijn bewind bij Feyenoord braken er amper jeugdspelers door, er werd geen speler beter en het voetbal zag er niet uit.

28-01-2023 03:18

FTS95 +16161

Die zoek je helemaal niet! Je tieft Alvarez, Bassie en Sanchez eruit en je zoekt een trainer die jeugd durft op te stellen.

28-01-2023 06:22

Bijlmerboy93 +2521

Dat is geld verbranden. Beter persen we er nog wat uit in dit tussenjaar.

28-01-2023 09:13

VOETBALisOORLOG +1887

Ja, en dan heb je 3 man minder, daar wordt het ook niet beter van

28-01-2023 09:30

FTS95 +16161

Alvarez levert genoeg op. Hup richting Engeland met die hap

28-01-2023 09:30

FTS95 +16161

Je hebt geen 3 man minder als je jeugd doorschuift

28-01-2023 09:39

nelkboyzz +670

alvarez is je beste speler afgelopen 2 wedstrijden...

28-01-2023 10:44

Biss +10877

Jawel, in de toekomst. Jeugd kans geven = lange termijn denken. Precies wat nodig is.

28-01-2023 14:35

VOETBALisOORLOG +1887

Ja Gio, die heeft nu wel meer bagage als trainer zijnde. Ik zou een gooi doen

28-01-2023 09:29

Jariiii +22472

Ik snap het 'durven' niet. Zei het elders ook al: dit is toch juist het perfecte moment om in te stappen? De achterstand op Feyenoord is niet hopeloos maar als het toch niet lukt zal niemand het jou verwijten omdat je aanvankelijk slechts vijfde stond. De selectie heeft wel degelijk klasse en moet in potentie het gros van de eredivisiewedstrijden ruimschoots kunnen winnen. De Europese uitdaging is er ook nog, als je ze goed gebruikt en neerzet hebben de spelers heus wel de gretigheid daar iets moois van te maken.

27-01-2023 21:29

valentino88 +2620

Ach weetje… dit hoort bij een top club. Dit maakt Ajax de allergrootste club van Nederland. Alle topclubs maken dit mee 1x in de 10 jaar. Real, Barca, Man Utd, Liverpool noem maar op. Maar één ding staat vast: Ajax slaat keihard terug. Komt er altijd boven op. Ondanks deze ellende geniet ik van Ajax, de status die het heeft. Het komt 100% goed.

27-01-2023 20:53

VOETBALisOORLOG +1887

Trammelant binnen Ajax, is als een opstootje in een bruine kroeg.

28-01-2023 09:34

Biss +10877

“ Ajax slaat keihard terug. Komt er altijd boven op. “

Verschil met vroeger is dat ene Johan nu niet meer kan ingrijpen. En dat is helaas wel weer nodig. Ik zou echt niet weten wie het nu gaat doen, maar ik help je hopen!

28-01-2023 14:37

LukaLitmanen +82598

Hoe konden we eigenlijk in het begin nog 6 wedstrijden achter elkaar gewonnen hebben met Schreuder?

Beste seizoenstart ooit zowat destijds

Wat is er gebeurd sinds Liverpool uit

27-01-2023 20:42

Danielson +50658

Naijlend Ten Hag effect.

27-01-2023 22:14

Biss +10877

Want onder TenHag speelde we tot de laatste wedstrijd goed? 😅

28-01-2023 14:38

Danielson +50658

Zeker. In de zin van systematisch en gedisciplineerd. Dat is volledig losgelaten onder De Clown, waarna het complete chaos werd op en buiten het veld.

28-01-2023 14:41

wendoo9 +8148

Wat dacht jij geen Antony en Martinez

28-01-2023 00:11

ProfessorX +19827

Martinez was al weg toen .

28-01-2023 08:52

ST +23098

Coach: Bosz + TD: Cruijff + RW: Ziyech = terug naar de top.

27-01-2023 20:27

Wouter.H +11164

Wie wil nog trainer/directeur/speler worden bij Ajax nu iedereen heeft kunnen zien hoe je behandeld wordt als het tegenzit? Nee we moeten heel blij zijn met Heitje voor dit karweitje.

27-01-2023 20:24

vanreenen +10364

De Deen Kjell Hjulmand is voor mij de beoogde opvolger van de veel te laat ontslagen trainer van Ajax. Sorry hoor maar ik kan zijn naam niet meer uit mijn strot krijgen, weg samen met Pisbach.

27-01-2023 20:16

RobDAZ +2726

Denk dat Ajax het nu vooral dichtbij huis moet zoeken. Niet voor niets eigen coach academie en beste jeugdopleding ;-)

27-01-2023 20:13

Patron +111

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/413578/heitinga-maakt-seizoen-af-ajax-zet-in-op-kroaat-na-de-zomer/

27-01-2023 18:43

Petterson +25304

😁 ooh wat was ik er graag bij geweest in die metro 🥳🥳🥳

27-01-2023 18:03

Amp +38274

Trainers ontslag kost ons nu misschien het seizoen omdat ze hem deze maand nog hebben laten zitten. Niet omdat een wisseling per definitie niet werkt. Had een nieuwe trainer aangesteld die wel goed was in november en die had december vol kunnen implementeren en er nog bijpassende versterking bij kunnen halen. Nu gewoon 10 miljoen voor een vierde keeper en helemaal niks. En john heitinga dan nu hiermee voor de leeuwen gooien. Schandalig

27-01-2023 17:40

020bornraised +1262

Voordeel van Bielsa is wel dat je meteen geen TD meer nodig heeft, controlefreak doet alles zelf

27-01-2023 16:38

Stamhoofd +11555

Lijkt me geen gezonde bedrijfsvoering

27-01-2023 18:02

Petterson +25304

Dat moet je dus precies niet willen. Ook al zou dat op korte termijn wel een soort van oplossing zijn.

27-01-2023 18:04

Matzet +5433

Met Bielsa krijg je een rondreizend circus van een man of 8. Zelf = eigen kliek.

28-01-2023 10:59

RobDAZ +2726

Probleem ligt veel meer in verdeelde Club.
Over selectie geen zorg, mits juiste coach, juiste instelling, type Ten Hag.

27-01-2023 16:31

Petterson +25304

Frank de Boer heeft bewezen te kunnen functioneren binnen een rommelend Ajax en alle bestuurd perikelen bij de selectie weg te kunnen houden.

Just saying 😁

27-01-2023 18:06

linksbinnen +8270

Ik zie Frank de Boer wel als technische man in de rvc plaatsnemen. Weet hoe de club in elkaar steekt, heeft voetbalverstand en oog voor de jeugdopleiding. Bovendien zit ie daar zijn scheidsrechtersschoonzoon niet in de weg. Hij heeft zijn buik vol van het trainerschap heb ik begrepen. Is dit geen optie?

27-01-2023 23:07

michaellaudrup +4669

Werd ontslagen in Italie, werd ontslagen in Engeland en werd ontslagen in Amerika . Liever geen Frank.

27-01-2023 23:24

Ferd +38681

Frank de Boer heeft ook al aangegeven niets bij Ajax te willen doen omdat zijn fluitende schoonzoon dan geen topwedstrijden meer kan krijgen. Zelfs een rol in de RvC is niet aan de orde.

Just saying

28-01-2023 03:21

Ferd +38681

nee, geen optie ivm z'n scheidsrechter schoonzoon.

28-01-2023 03:21

Gaza +4434

Bosz is vrij. Zou zeggen hele makkelijke en beste keuze!
Kent de club ook. Alleen moet Edwin wel zijn ego aan de kant schuiven.

27-01-2023 16:12

MarLuuk76 +3557

En dat doet een narcist doorgaans niet.

27-01-2023 17:46

michaellaudrup +4669

Edwin is eigelijk het laatste obstakel die de groei van Ajax in de weg staat.

27-01-2023 23:26

tripleA +3954

Ik zeg ene Erik ten Hag

Ook al zullen velen hier zich storen aan zijn manier van praten en vinden da thet geen echte Ajax coach is en zo....

27-01-2023 16:10

WZAWZDB32 +4172

Uhm tja, die gaat man u verlaten voor ajax dit moment....😂😂

27-01-2023 16:18

tripleA +3954

Jezus het is ook niet serieus uiteraard. Vind het vooral leuk hoe Ten Hag van ongeschikte boer die een te groot risico zou zijn de perfecte Ajax coach is geworden.

27-01-2023 16:40

Sunny +9589

Dat hij een perfecte coach voor Ajax was gaat er nog altijd bij velen niet in. Want speelde niet des Ajax etc. etc. Je weet wel

28-01-2023 14:36

RobDAZ +2726

@tripleA
Laatste alinea niet relevant.

27-01-2023 16:35

stopperspil +11264

Trainer voor maximaal anderhalf jaar vastleggen met een eventuele verleng optie bij gebleken succes

27-01-2023 15:52

Tommyshelby +130509

Er zijn er genoeg die op het fietsje naar Amsterdam komen.

Bosz vastleggen is toch een no-brainer man. Je kan hem letterlijk nu vastleggen. Spreek meteen vertrouwen uit richting komend seizoen.

27-01-2023 15:44

tdecler +3331

De metro barstte spontaan in juichen uit, maar vergis je niet: een trainersontslag kost je bíjna altijd het seizoen.'

Koeman en de Boer werden kampioen.

27-01-2023 15:43

Balgevoel +31444

Precies.

27-01-2023 16:15

Pas +1622

Doorgaan met Schreuder had je ook het seizoen gekost.

27-01-2023 16:33

Petterson +25304

En al je aanzien, geld, trots en spelplezier. Man wat heeft die gast een puinhoop gemaakt!

27-01-2023 18:08

tdecler +3331

Precies, ook dat nog.

27-01-2023 23:31

Jariiii +22472

En kijk naar Sparta vorig seizoen. Het kan prima.

27-01-2023 21:31

michaellaudrup +4669

Met Schreuder kost het ook je seizoen.

27-01-2023 23:27

AFCAjaxMidNineties +12834

Mijn ideaalbeeld is Arsene Wenger met veldtrainer Sneijder en Reiziger. We hebben autoriteit nodig nu.

27-01-2023 15:39

Barra +5531

Sneijder ga weg met die vent. Loopt overal het meneertje uit te hangen, maar heeft toch geen enkele inhoud. Daar brand Ajax zich echt zijn vingers niet aan.

27-01-2023 15:54

Jariiii +22472

Ik denk dat hij meer inhoud en kennis heeft dan op het eerste gezicht lijkt. Groter probleem is zijn grote ego. Die houdt het nooit langer dan een half jaar ergens vol voordat het gaat klappen.

27-01-2023 21:32

Gaza +4434

Sneijder kan alleen maar blaffen tot nu toe.
De arrogantie en felheid mag ie best wel overbrengen. Alleen daarom al zou ik het van toegevoegde waarde zien. Maar kwalitatief weet niemand het nog.

27-01-2023 16:14

AFCAjaxMidNineties +12834

Ja precies. Sneijder weet deze jongens echt wel te raken en vergis je niet. Hij wordt echt wel gezien als een grote meneer!

27-01-2023 16:25

Petterson +25304

Had Wes zijn team nu eigenlijk gewonnen van het team van Andy? Dan weten we genoeg! Bij onbeslist wellicht als duo aanstellen 😉

27-01-2023 18:10

Ferd +38681

het enige waar je Sneijder neer kan zetten is naast je vijver, met een hengel in z'n hand en een puntmuts op

28-01-2023 03:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.