Branie: 'Ajax speelde alleen beter dan vorige week omdat Napoli dat toeliet'

door Bart Veenstra 291

Bron Ajax Showtime

Branie: 'Ajax speelde alleen beter dan vorige week omdat Napoli dat toeliet'

door Bart Veenstra 291

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax kent op dit moment zwarte tijden. Van de laatste zes wedstrijden verloor Ajax maar liefst vier keer. Bovendien kreeg de Amsterdamse club voor het eerst tien goals tegen in een Europees tweeluik. Branie, de podcast van Het Parool en Ajax Showtime, blikt terug op de verloren wedstrijd tegen Napoli (4-2).

Na afloop van het duel in Napels gaf Ajax-trainer Alfred Schreuder aan dat hij Ajax eigenlijk best goed vond te spelen. Presentator Menno Pot en zijn gasten Bart Veenstra en Thijs Zwagerman, beiden van Ajax Showtime, vonden van niet. 'Dat Ajax in bepaalde fasen beter aan de bal was dan in de eerste wedstrijd, was vooral omdat Napoli dat toeliet', zegt Veenstra. 'Ik heb ook bij de tussenstand van 2-1 of 3-2 eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat Ajax werkelijk kans maakte op een resultaat.'

Tegen Napoli stond Mohammed Kudus wederom in de spits, hetgeen geen groot succes bleek. Bovendien ontbrak bij Ajax de creativiteit en de dynamiek op het middenveld. Er viel dus genoeg te bespreken in Branie. Zijn we het eens met de keuzes van Schreuder of niet? En waarom niet?

Ajax heeft nog een kleine kans

Ajax heeft nog een theoretische kans om door te gaan. Daarvoor moet het met twee goals verschil winnen van Liverpool en moet het daarna ook winnen bij Rangers. Bovendien moet Liverpool dan in eigen huis verliezen van Napoli. Zwagerman ziet het niet meer gebeuren. 'Hoe gaat Ajax ook met 2-0 van Liverpool winnen?', vraagt hij zich af. In Branie gaat het ook kort over de Youth League-wedstrijd van Ajax O18, waar jeugdwatcher Zwagerman zijn licht over laat schijnen.

Ajax gaat en moet door. Zondag wacht de Eredivisiewedstrijd tegen Excelsior en met het oog op de strijd om de titel moet die wedstrijd worden gewonnen. Maandag is Branie er weer.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur én op de ochtend na Champions League-duels te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)
Thijs Zwagerman (Twitter: @ThijsZwagerman | e-mail: t.zwagerman@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Jezweetzelluf +725

Is Schreuder er nu nog steeds?

14-10-2022 15:08

Juichtoon +32279

Overigens was penalty van Napoli het bewijs dat strafschop van Fnoord tegen PSV vorig seizoen er gewoon een was.
Precies hetzelfde...

14-10-2022 14:25

Voetballover +3083

Hoe kun je nou spreken van een betere wedstrijd, als je binnen een kwartier 2-0 achterstaat. Met een beetje pech pakt Ajax dit jaar geen eens de landstitel. We doen wel lacherig om PSV maar Ajax presteert echt niet beter. Jarenlang gelachen om john de Jong om vervolgens niet 1 maar 2 van zulke types aan te stellen als TD. Wat volgens mij überhaupt niet werkt 1 kapitein per schip en niet anders. Plus een grote naam had het moeten worden. Wat heeft Huntelaar nou bewezen om TD te zijn en Hamstra die met een transfer budget van een paar ton moest werken bij Heerenveen? Wat een schande dat er 3 lichtgewichten zijn aangesteld op 2 sleutel posities.

14-10-2022 14:14

Ajax27 +19075

Niet zo lopen janken... wij winnen met 4-0 van Rangers, PSV verliest ervan. En we staan boven ze in de competitie. Dus feitelijk doen we het gewoon beter dan PSV.

Wat had Overmars gedaan toen ie TD werd bij Ajax? 3 jaar als TD gewerkt bij Go Ahead waar hij 3 jaar lang met 0,0 euro naar transfervrije spelers mocht zoeken en in 3 jaar tijd voor in totaal 450k aan spelers verkocht heeft (verdeeld over 3 spelers), waarbij de rest transfervrij vertrok. Daar kwamen ieder jaar 15+ spelers en gingen er 15+ weg. Zeg me eens wat je daarvan leert om mee te nemen naar een topclub? Dat is gewoon graaien naar transfervrije spelers en hopen dat de trainer er met de jongens die er nog zitten samen weer een nieuw team van kunnen maken. Ze eindigde in de KKD in de jaren van Overmars 5e, 7e en 9e... niet echt een stijgende lijn.

Huntelaar heeft vorig seizoen al mee mogen lopen om te ervaren hoe het is als TD bij Ajax. Hamstra had 5 jaar ervaring als TD bij Heerenveen waar hij jaarlijks 1-5 miljoen mocht uitgeven en er jaarlijks 10-15 miljoen binnen kwam.

Huntelaar zit er op dit moment vooral om het mooie sportieve plaatje met spelers door te nemen, ze de club te laten zien, etc etc. Hamstra zit er voornamelijk om financieel te onderhandelen met de clubs en zaakwaarnemers.

Waar ze nu elkaar aanvullen zullen ze straks meer en meer zelfstandig doen en zal Ajax ahv evaluaties over een paar jaar gaan bepalen wie van de 2 (of iemand anders) de rol als TD zal moeten vervullen.

14-10-2022 14:45

Voetballover +3083

Overmars werd TD in een tijd dat Ajax geen cent te makken had. Je moet willen doorgroeien neem dan gwn een ervaren TD aan. Wil verder nog wel zien of Ajax uit bij Rangers zal winnen.

14-10-2022 14:59

Ajax27 +19075

Ajax heeft als onderdeel van hun visie dat het oud-voetballers in (bestuurlijke) functies binnen de club wil behouden. Je zult dus altijd oud-spelers hebben die onervaren zijn en doorgroeien in een bepaalde functie.

Dat dit nu een versnelling ging door het plotselinge vertrek van Overmars kan ie weinig aan doen. Hamstra is er in principe bij gehaald om Huntelaar de eerste jaren te ondersteunen. Dat is iig de intentie. Nu in het eerste jaar doet Huntelaar vooral de gesprekken met de speler om het sportieve plaatje neer te leggen. In de komende jaren zal ie zich ook meer en meer bemoeien met het financiele stuk (clubs/zaakwaarnemers) en het aansturen van de scouting. Of dit proces 3 jaar duurt... of 5 jaar... of Hamstra al die jaren naast 'm blijft zitten, of er dadelijk iemand anders komt, geen idee.

Maar ik vind het goed van Ajax dat ze spelers met een Ajax verleden bij de club halen omdat die de visie begrijpen en daarbij eerder de juiste spelers zullen aantrekken. De naam van Huntelaar in de voetbalwereld telt dan ook zeker mee.

14-10-2022 15:29

Modric36 +8224

Vergeten we niet dat Ten Hag Blind en Tadic ook nóóit wisselden?

14-10-2022 10:51

Voetballover +3083

Zowel Blind als Tadic bedanken voor de bewezen diensten. Tadic doorschuiven als assistent coach. En Blind voor een klein bedrag verkopen.

14-10-2022 14:23

Modric36 +8224

Kudus, Sanchez, Blind, Alvarez speelden verschrikkelijk slecht

14-10-2022 07:56

roodwit007 +14200

Na het vertrek van Marc Overmars is er geen touw meer vast te knopen aan het technisch beleid in Amsterdam. Overmars vertrouwde na een aarzelende start blind op de mening van de scouting, die met tientallen onderliggende rapporten adviseerde Davinson Sanchez, Nicolas Tagliafico, Lisandro Martinez, David Neres, Edson Alvarez en Antony uit Latijns-Amerika te halen. Daardoor werd met alle plaatsingen voor de Champions League een grote oorlogskas gecreëerd. Inmiddels laat de nieuwe technische leiding de scouting veelal links liggen en worden er hapsnapaankopen gedaan, niet of nauwelijks gescoute spelers gekocht, die door zaakwaarnemers worden aangeboden. ONDERTUSSEN HUILT MIJN HART EN STAAN NA DE ZEPERD DE TRANEN NOG IN MIJN OGEN ALS AJACIED BEN IK ONTROOSTBAAR

14-10-2022 07:32

JanBiesbos +28954

Kun je van wijndal en Bergwijn niet zeggen ook niet van concenciao. Bassy heeft tijd nodig dat had martinez en alvarez ook nodig maar hij moet er nu gelijk staan omdat wij alles wilde verkopen. Zijn allemaal internationals, die grilitz kwam gratis en die Turk hebben we nog niet gezien. Jouw trainer die zet de zaak niet goed neer en heeft geen plan B van (behouden) in Napels hadden we gewoon resultaat kunnen halen met plan B

14-10-2022 08:36

ST +23060

Doe er wat aan zou ik zeggen :)
https://petities.nl/petitions/stem-schreuder-weg-als-trainer-van-ajax

14-10-2022 10:22

eenAjaxfan +20253

Kap eens met deze onzin, joh...
Dat je Schreuder weg wil hebben, prima, maar dit soort dingen gaat nergens over en zijn nergens voor nodig.
Het is bij Ten Hag tenslotte ook niet gelukt...😅😉
Laten we er hier gewoon, op een nette manier, over discussiëren.
Hoe graag je het ook zou willen, zo'n petitie gaat echt niet helpen.
En reken maar dat het binnen Ajax, zelfs zonder dit soort domme acties, ook wel duidelijk is dat het beter moet.

14-10-2022 10:29

ST +23060

Dan moet jij eens opletten :)

15-10-2022 18:47

Voetballover +3083

Kijkend naar Fc Antwerp, is het toch duidelijk dat Overmars een zwaargewicht was die zijn vak verstaat.

14-10-2022 14:24

Cafeoostindie +2724

Hopelijk dit weekend weer de weg omhoog vinden.
We moeten uit dit psychologisch-nadeel zien te intsnappen, zelfs de kelder van de eredivisie is niet bang voor ons, en dan is het lastig om wedstrijden te winnen met zo'n laag moraal.

Ach het hoort bij het voetbal, we zijn verwend geweest de afgelopen jaren, daardoor kunnen we slecht met tegenslagen omgaan. Realistisch gezien duurt succes ook meestal 4 jaar, gevolgt door een diep verval omdat je weer moet bouwen. Ons elftal van welleer is ook niet plots ontstaan, het is ontstaan uit de ellende van seizoen 2017/2018, met een aantal schakels uit 2016/2017, en in 2018/19 zijn daar gewoon de juiste schakels tussen gezet. Met een beetje goed aankoopbeleid kan dat weer gebeuren, maar neem de tijd om te scouten!!

Zal het nu geen goed elftal zijn, er zitten spelers tussen waarmee je weer een klasse elftal kan bouwen door de rest eruit te filteren(de minder verfijnde spelers) en daarna goede aankopen te doen.
Sleuteltjes. En aub geen statsloze spelers, uiteindelijk moet je een elftal samenstellen waarbij je alle stats bij elkaar optelt en op veel goals+assisten en weinig tegengoals uitkomt, en als tussen die stats 2 jeugdspelers staan is dat alleen maar prima. Koop teamspelers, een speler met een assist in huis is een teamspeler, kan hij ook nog een goal maken en heb meer van dit soort spelersr, dan zit je met maar 3 spelers binnen een halfjaar op een doelsaldo van +47

Gisteren zat ik naar manchester united te kijken, en daar zie je hetzelfde probleem, spelers die zo traag aan de bal en met beslissingen, totaal niet balvast en veel foute passes, en dan zie je een martinez en antony ertussen lopen. Op dat moment besefte ik waar het probleem lag bij united dat ook ligt bij ajax.

14-10-2022 07:20

Wambertoho +1072

Denken jullie nou echt dat het allemaal aan Schreuder ligt? Dan zou ik zeggen: wen er maar aan want dit is het niveau van Ajax en een nieuwe trainer gaat daar niet heel veel verandering in brengen. Alle successuporters en drama queens mogen nu een nieuwe club kiezen, want Ajax gaat de komende tijd niet heel veel beter worden. Uit de vormcrisis komen ze heus wel weer maar ook dan winnen ze niet van dit Liverpool en Napoli.

14-10-2022 00:56

arufred +9700

Het ligt wel aan Schreuder omdat hij tactisch een nul is en dingen ziet die niemand anders ziet. Deze trainer leeft in een andere wereld.

14-10-2022 01:26

ReconditeNL +6480

allemaal? Nee, dat niet, maar zo'n 80% van het matige spel is wel op zijn conto te schrijven. Het is overduidelijk dat hij ongeschikt is en hoe sneller een capabele coach de kans krijgt om iets op te bouwen hoe beter het is voor Ajax. Schreuder laten aanmodderen is een grote verspilling van de tijd die een nieuwe coach zou kunnen gebruiken om een team te bouwen dat kan domineren in NL met zo nu en dan uitschieters in Europa.

14-10-2022 06:57

VOETBALisOORLOG +1751

Natuurlijk ligt dat aan Schreuder! Als je Kudus in de spits blijft brengen, keer op keer! Taylor laat staan, die geen knikker raakt en Dezelfde geldt voor Blind. Tadic niet op de bank durft te zetten en nieuwe spelers niet inbrengen, maar vast houden aan de oude kliek. Ook veel te laat wisselt. Hier is de trainer verantwoordelijk voor!

14-10-2022 07:09

Epiret +4346

Hoe langer Schreuder aanblijft, des te verder wordt Ajax in het moeras geduwd. Mijn hart bloedt als ik de berichten in de nationale en internationale kranten lees. Van een club die overal voorheen grote waardering oogste zijn wij nu het pispaaltje van Europa geworden. En Schreuder zorgt met zijn destructieve beleid ook voor een financiële strop : waardevermindering van de spelers, minder inkomsten uit CL, minder merchandising en noem maar op.
Een ongeschikte trainer handhaven levert veel meer schade op dan hem ontslaan, penny wise and pound foolish zoals de Engelsen zeggen. Je zou toch denken dat de verantwoordelijke bestuurders bij Ajax dit ook beseffen…..

13-10-2022 23:33

PH2BOT +39921

Het gehele management bij Ajax is helaas niet CL proof. Veel te veel belangrijke spelers vertrokken en er pure middelmaat voor terug gekregen. Osimhen 70 miljoen...Bergwijn 32 miljoen..het verschil hebben we gisteren kunnen zien. Martinez 67 miljoen...Boss Bassey 23 miljoen...het verschil op het veld blijkt nog vele malen groter. Ajax haalt vrijwel nooit de KO fase CL...en zo ja dan is het incidenteel. Dit sz had het gekund...maar dan wel mèt Antony en Martinez (en liefst ook met Mazraoui). Tagliafico weg was ook niet echt nodig....Jij schaalt Ajax simpelweg te hoog in. Wij zijn geen Europese top in de zin van regelmatig 8e finalist CL. Jammer maar helaas. "Change what you cannot accept...and accept what you cannot change". Dat laatste geldt voor het huidige Ajax. Helaas veel te weinig kwaliteit voor KO fase CL.

14-10-2022 00:12

Epiret +4346

Gedeeltelijk mee eens, maar een goede trainer kan toch een aanzienlijk verschil maken, juist in een team met niet alleen toppers. Daar gaat het mij om. Ik weet ook wel dat Ajax structureel niet in de top van de CL kan meedraaien, maar dit seizoen heeft Ajax ver onder de maat gepresteerd…

14-10-2022 00:21

GekkeGerrit +1725

Totaal niet mee eens. Nu al Bassey afschrijven is niet eerlijk. Die jongen wordt vanaf het begin al misbruikt. Speelt met jongens om hem heen die eigenlijk niet eens meer in de basis horen ( waardoor hij niet rustig kan focussen op ze plek en zijn eigen taken in het veld ) en een trainer waardoor je niet helemaal lekker voelt dat je vertrouwen krijgt . Gister ook weer op rechtsback zelfs gespeeld.

14-10-2022 00:28

wijzijndebeste123 +163003

wat n onzin. we staan obv de laatste 5 jaar volgens mij 13e op de coëfficiëntenlijst voor clubs. dat is geen top maar zeker wel subtop. daar is ons uitgavenpatroon ook naar. echter heeft ajax prutsers als h2 en schreuder aangesteld. met n goede td had je prima spelers kunnen halen. zie napoli. kvaratskhelia 10 miljoen vs bergwijn 30 miljoen. kim min-jae 18 miljoen vs bassey 23 miljoen. als je goed scout en n goede trainer hebt kan ajax bijna elk jaar ko fase halen id cl zoals benfica porto etc.

14-10-2022 00:30

Oxxer +163797 moderator

Ancelotti stopt na dit seizoen bij Real Madrid en gaat met pensioen. De kans dat de op AS genoemde Gallardo daar heen gaat of een andere Spaanse club is groter dan zijn komst naar Ajax.

13-10-2022 23:05

Omar +17158

Gallardo al aangesteld?

13-10-2022 22:27

Oxxer +163797 moderator

Gallardo zit vast te springen om naar Ajax te komen.

13-10-2022 22:41

MichelAngelo66 +22149

Slap gelul. ‘Omdat Napoli het toeliet’. Relatief gezwets. Wat zijn daar de argumenten voor? Welke meetlat gebruik je dan? Wie was er eerder..... de kip of het ei? Italiaanse ploegen geven nooit 90 minuten gas. Dat is hun manier van spelen. Al decennia lang. Napoli is een prima ploeg, zeker de terechte winnaar, maar gaan we nu doen alsof het Barca is, Ajax, Bayern, Real is in hun beste jaren? Het wordt 4-2 door een pupillen foutvan Blind, anders verlies je met 3-2. Europees in een uitwedstrijd was dat vroeger een mooie uitslag.

Ajax is zoekende, zwalkende door onzekerheid binnen de ploeg en geen visie op de technische bank. Anders kan je ook winnen van Napoli.

13-10-2022 21:43

wijsneus +5246

Wat zijn daar de argumenten voor? Heb je wel gekeken gisteren? Napoli deed het overduidelijk rustig aan na de 2-0. Ook in de 2e helft namen ze regelmatig gas terug. Ajax mocht van geluk spreken dat ze niet voluit gingen anders was het weer een monsteruitslag geworden. Dat jij dat niet wil inzien is wel begrijpelijk, want het is heel pijnlijk om te constateren.

13-10-2022 22:26

TeringHenkie +28227

Wijsneus je moet niet zeiken, hij heeft daar gewoon een punt.

14-10-2022 00:33

wijsneus +5246

Pleur op Henk.

14-10-2022 00:40

Omar +17158

Uhhh ze zakken 30 meter terug als ze voorstaan wisselen 2 van hun beste spelers op de 50e minuut en ook de coach zei dat ze de hele wedstrijd konden controleren zoals ze wilden. Helaas waren we een figurant in deze wedstrijd

14-10-2022 08:19

MonkeyTonk +812

Het is allemaal zo gekleurd. Je kunt net zo goed stellen dat Napoli in Amsterdam ver boven zichzelf uitsteeg, en dat we nu het echte Napoli gezien hebben.

Ajax was de klap te boven. Napoli liet dat helemaal niet expres toe. Conceicao, een nieuwkomer, werd meteen een paar keer hard onderuit gehaald in de minuten die hij kreeg. Hij deed het goed. Bij een vrije trap stond Napoli meer verdedigend opgesteld dan ik ooit een team heb zien doen, met twee rijen van vijf spelers achter elkaar, voor de goal, in de zestien. Ze waren op dat moment dus bang. Expres zeker? Laten we met zijn allen expres bang zijn.

De pupillenfout van Blind geeft er uiteindelijk een geflatteerde draai aan.

13-10-2022 20:56

De3mos +12082

Je weet ook omdat klaassen gescoort heeft dat hij weer een paar wedstrijden in de basis blijft staan, en de komende weken er dus weer geen verbetering is. Schade beperken mannen knikker hem er nu uit.

13-10-2022 19:57

Harrier Du Bois +38552

Wat me het meest irriteert is dat hij gewoon voor de groep blijft staan, want vanaf nu zal het iets beter gaan, zeker statistisch gaan er punten komen en weer overwinningen en dan kunnen ze zeggen 'zie je wel dat het beter gaat', terwijl het voetbal ook van laag niveau is en ik denk dat het ook wel zo blijft, gezien Schreuder er weinig van snapt. Je had bij de 1-6 afscheid moeten nemen, want natuurlijk zal alles beter ogen na dat schandaal.

Anyway, de schade is allang opgelopen en Schreuder heeft al veel negatieve records verbroken. Als dat blijkbaar al geen reden is voor ontslag, gaat dat denk ik ook niet komen, al helemaal zolang de spelersgroep ook geen stem vind, wat mij ook stoort, overduidelijk dat er iets niet goed zit, maar de spelers zijn net zo laks als het bestuur door hun monden niet open te trekken

13-10-2022 19:50

AFCAjaxMidNineties +12620

Alhoewel het duidelijk was dat Napoli dit potje op 80% speelde stond Ajax wel degelijk een stuk compacter. Wat beter was.

13-10-2022 19:42

ck69 +13050

ik vraag me af of het überhaupt slechter kon

13-10-2022 19:54

ÁlvaroRecoba +13695

Alleen in een zó sadistisch universum dat ik hoop dat het niet mogelijk is.

13-10-2022 20:05

RadheAjax2021 +17845

Er is geen nieuws rondom Ajax. Dus schreuder kan gewoon met z’n wanbeleid doorgaan. Het is een schande dat hij er nog zit als trainer van Ajax.

13-10-2022 19:38

ElSandrini +18077

Op zich is het best wel nieuws dat hij nog steeds trainer van Ajax is.

13-10-2022 23:35

SAE +4167

Maar wanneer is nou de druppel? Verlies tegen Excelsior thuis? Gelijkspel tegen Excelsior? Verliezen van Liverpool thuis? Of mag Schreuder het seizoen afmaken, maakt niet uit wat er gebeurt?

13-10-2022 19:37

AFCAjaxMidNineties +12620

PSV verliezen will do the job.

13-10-2022 19:42

Ajax4glory +3254

Dan pas....

13-10-2022 20:46

Danielson +50059

Hij papt en houdt nat. Dat is het wel zo ongeveer wat onze Alfred doet.

13-10-2022 19:18

PJS +4991

Wanneer ga ik lezen met hoofdletters AJAX NEEMT AFSCHEID VAN SCHREUDER?

13-10-2022 18:58

wijsneus +5246

Natte droom.

13-10-2022 19:02

WantAmsterdam +115917

En:
AJAX LEGT GALLARDO ALS OPVOLGER SCHREUDER VAST

13-10-2022 19:03

Cafeoostindie +2724

Pochettino

13-10-2022 20:45

stopperspil +11147

Van 12 november tot 8 januari speelt Ajax niet: een mooie periode van 2 maanden om besluiten te nemen over Schreuder, technisch en bestuurlijk beleid en aan- en verkoop. November de 6de speelt Ajax thuis tegen PSV..

13-10-2022 18:51

AFCAVenezuela +1822

Als we tot november wachten, zou het seizoen al verloren kunnen zijn. Schreuder moet er gewoon uit. Ik zou bijna huilend bij de voordeur van van der Sar willen blijven staan, totdat hij medelijden krijgt en hem eruit gooit.

13-10-2022 19:35

Oeroeboeroe +18286

En dan staan straks jij en Schreudernbij vd Sar voor de deur te janken.... 🤷🏻🙈

13-10-2022 20:19

Ikwilrust +887

Dit is 100% waar. Tot de 2-1 liet Napoli het toe en na de 2-1 kwamen we 10 minuten lang niet aan de bal. Schreuder rot op

13-10-2022 18:50

wijsneus +5246

Factos. Schreuder opdonderen!

13-10-2022 18:53

Rodsje +14638

Gerucht, Schreuder heeft verdiend aan Bassey zijn transfer?!! Rvc onderzoek gestart!!

13-10-2022 18:33

AFCA-1983 +17718

Heb het zojuist gehoord ja!

13-10-2022 18:48

AFCA-1983 +17718

Kale en kokkie podcast

13-10-2022 19:05

Yaeron +6379

https://www.youtube.com/watch?v=plVu9tolBnA

Te horen op 13:20.

13-10-2022 18:49

Hakim22 +7429

Prima bron. Ik hoorde gister ook van de slager dat Guardiola materiaalman bij ons wordt

13-10-2022 19:15

AFCA-1983 +17718

Gezien deze domme opmerking weet ik ook al genoeg dat jij totaal geen idee hebt wie deze mannen zijn. Die hebben meer contacten in Ajax dan de meeste mensen beweren en deze 2 mannen zijn ook erg goed met spelers. Maar blijft geloven dat ze niks voorstellen hahaha.
Ze zijn zeer zeker wel betrouwbaar!!

13-10-2022 19:23

TeringHenkie +28227

Juist..Kale en Kokkie moet je never nooit serieus nemen.

14-10-2022 00:37

Richard Duizer +237

Mijn dochter zit in groep 8 en het zag er naar uit dat zij richting gymnasium zou gaan of tenminste vwo. Maar de leraar van haar is halverwege het jaar verhuisd en er is nu een andere leraar, die nog niet veel ervaring heeft. Het is zo’n puinhoop in de klas dat er niet meer gepresteerd wordt. Na de cito blijkt nu dat ze naar de havo moet en dan moet ze nog opletten ook. De directie van de basisschool heeft niet ingegrepen ondanks herhaalde oproepen van ouders. Helaas moet zij nu volgend jaar maar bewijzen dat ze beter kan op haar nieuwe school met betere leraren

13-10-2022 18:21

PH2BOT +39921

Niks mis met HAVO toch? Werkloze vwo leerlingen met een pretpakket te over in deze maatschappij.

13-10-2022 18:53

Richard Duizer +237

Tis een gelijkenis.

13-10-2022 22:12

joendoen +2876

Ik heb na een dag balen mijn conclusie getrokken.
Schreuder is een trainer zonder lef en bluf . Niet eentje waarbij het plafond erg hoog gezegd wordt. Dit straalt hij uit ook op zijn spelers. Zijn ( losse) aanpak en tactiek/speelwijze (welke ?) Niet te begrijpen door spelers en publiek. Tel daarbij de totaal scheve inkoop van dit jaar (beter 2 goede dan 8 matige voetballers) kan ik niet anders concluderen dat Schreuder eruit moet anders glijden we nog verder weg.

13-10-2022 18:16

Tommyshelby +128392

BEVESTIGD: Gallardo gaat River verlaten. Meteen toeslaan.

13-10-2022 17:45

ST +23060

Kan hij wel Engels? Heeft wel een jaartje bij DC United gevoetbald, maar verder alleen in Frankrijk en Zuid-Amerika gevoetbald en gecoached. Wel relaxed voor onze Spaans sprekende spelers, alleen dat zijn er niet zoveel meer. Alleen nog Alvarez en Sanchez, waarvan Alvarez gaat vertrekken. Kan wel heel goed helpen als we weer Argentijnse groeibriljanten willen binnen halen!

13-10-2022 17:48

Tommyshelby +128392

Geen idee, tolk erbij, geen probleem. We hebben iemand nodig die schijt heeft aan de hierarchie en spelers objectief beoordeeld, op wat ze nu brengen. En niet reputatie.

13-10-2022 17:49

ST +23060

Helemaal met je eens hoor. Maar dan lijkt Pochettino mij ook een goede optie!

13-10-2022 17:50

WantAmsterdam +115917

Ook al kan die het niet, is die nog steeds beter dan zowat alle coaches die we hebben gehad de afgelopen jaren, op Erik uit het seizoen 18/19 na.
Maar ik zie het niet gebeuren, RvC wil een Nederlander.

13-10-2022 19:02

WantAmsterdam +115917

Ik weet niet of Pochettino echt een Ajax coach is, verder denk ik niet dat we zijn salaris ff kunnen betalen.
Maar heeft bij Tottenham uiteraard fantastische dingen laten zien.

13-10-2022 19:31

wijsneus +5246

Dat zou echt geweldig zijn. Zet er desnoods een tolk naast die alles vertaalt.

13-10-2022 18:06

ST +23060

Voor mij is dit de opstelling waar het nieuwe Ajax op gebouwd moet worden.

Bergwijn - Brobbey - Conceicao
----- Taylor ---- Kudus -------
---------- Grillitsch -----------
Wijndal - Bassey - Timber - Sanchez
--------- Vlachodimos -----------

Bank: Tadic, Blind
Verkopen: Alvarez, Klaassen
Kopen: Keeper

Rouleren tussen Berghuis en Conceicao en tussen Brobbey en Lucca. Kudus nooit meer in de spits. Bassey laten wennen aan het Ajax spel en qua opbouw laten ontlasten door Grillitsch. Timber moet meer leiderschap gaan tonen achterin en meer op zijn kopduels gaan trainen. Sanchez lijkt mij op de lange termijn een betere rechtsback dan Rensch. Rensch mist agressiviteit en is verdedigend veel minder. Dat vind ik voor een verdediger niet echt handig. Dan heb ik liever dat hij aanvallend wat minder is, want daar heb je altijd spelers nog andere spelers voor. Ik vind dat de opbouw bijv. niet per se via je backs hoeft te lopen. Cruijff was daar zelfs op tegen.

13-10-2022 17:38

wijzijndebeste123 +163003

dit moet m worden idd. behalve de keeper die ik n grabbelaar vind die heel af en toe n wereldpot keept. wel beter dan pasveer maar zie liever n andere keeper komen voor dat geld. die georgier lijkt me al n betere optie. die is iig goed op hoge ballen vd zijkant. wel ook niet best met de voeten net als vlachodimos.

13-10-2022 17:54

wijsneus +5246

Een grabbelaar is het niet hoor.
https://i.redd.it/pst7ratjwck91.jpg

13-10-2022 18:23

WantAmsterdam +115917

Grabbelaar is een groot woord, misschien overdreven, maar het is wel een beperkte, meevoetballend zwak, zwak in het uitkomen, ook niet altijd zeker bij hoge ballen. En inderdaad ook vaker fouten de laatste tijd. Is een pure lijnkeeper eigenlijk, reflexen zijn wel geweldig.
Maar als Ajax groot geld voor een keper uitgeeft moet dat toch wel een zijn die beter bij Ajax past?
Een type Onana zonder rare fratsen.

13-10-2022 19:38

wijzijndebeste123 +163003

precies. voor dat geld moet t n topper zijn. niet n keeper die op meerdere vlakken vrij zwak is.

13-10-2022 19:40

PH2BOT +39921

Boss Bassey op lcv...jij moet je 'ns goed laten nakijken jij.

13-10-2022 18:17

PH2BOT +39921

Klassiek europese topclub Juventus gaat anders ook lekker. Wanneer je zoals Ajax te veel sterkhouders laat gaan en er middelmatigheid voor terug krijgt ...tja..dan zie dus 2x dit soort veegpotjes tegen Napoli. Maar die worden natuurlijk gewoon op hun beurt ook weer leeggekocht door die poenclubs. En over 2 seizoenen staat Napoli weer ergens in de middenmoot van de scudetto = geen CL meer. En die coach van ze is volgend jaar vertrokken naar bv Juventus.....zul je net zien.

13-10-2022 17:30

Picard +3599

Nog steeds echt de pest in. Niet perse de wedstrijd, maar omdat er nog steeds niks is veranderd. In 1 van de vele horrorseizoenen speelden we met Bazoer - Gudelj - Klaassen. Het middenveld Taylor - Alvarez - Klaassen is niet aantoonbaar beter, het heeft niks met Ajax te maken, en ik word er aardig moe van. De visie verdediger - passer - loper op het middenveld van Frank de Boer is kut, waarom moeten we jaren na dato daar nog steeds naar kijken?

13-10-2022 17:29

ST +23060

Heerlijk, al die profielfoto's met een kruis door Schreuder zijn foto. Laten we gezamenlijk een vuist maken en hopen dat de RVC en Sar snel ingrijpen.

13-10-2022 17:27

PH2BOT +39921

De RvC en AD Edje van der slappe hap Kadetje zijn juist de initiators van deze sportieve malaise. " Je gaat ' t pas zien als je het doorheb" weet je wel STKruis

13-10-2022 17:36

ST +23060

Ze zijn zeker de initiators achteraf gezien. Maar had jij verwacht dat Schreuder het zo slecht zou doen? Ik ook niet hoor. Aan de RVC en Sar de taak om hun verkeerde zet te herstellen door een betere trainer aan te stellen.

13-10-2022 17:42

PH2BOT +39921

Schreuder blijkt te veel een Ten Hag ..dwz geen Ajax coach ST maar een FC Utrecht coach die coach van Ajax is. Heeft duidelijk te weinig gezag om deze multimiljonairs met beide beentjes op de vloer te kunnen houden. Deze spelers projecteren alle door genzelf veroorzaakte problemen in het veld op iemand anders of indirect op de coach. Schreuder(t) kan dat aspect van de coaching dus blijkbaar niet voldoende aan...dat is wel gebleken. Maar kwalitatief zijn we simpelweg ook niet goed genoeg voor zelfs maar de CL poulefase.

13-10-2022 18:24

Tommyshelby +128392

GERUCHT: Ajax heeft op de laatste dag van de transfermarkt geprobeerd om Giorgi Mamardashvili (22) van Valencia vast te leggen. Interesse is er nog steeds. Onlangs zijn er scouts geweest en hebben gesproken met de speler. Krijgt mogelijk een vervolg

13-10-2022 17:18

wijsneus +5246

Ze hadden beter Kvaratskhelia kunnen kopen toen hij werd aangeboden bij Ajax. Een keeper zie ik overigens graag komen. Pasveer is niet goed genoeg om 1e keeper te zijn van Ajax.

13-10-2022 17:20

ST +23060

Ja dat zeiden er toen al meerderen hier. Ik overigens niet, want ik kende hem toen nog helemaal niet. Een top keeper halen lijkt mij ook de eerste prioriteit.

13-10-2022 17:26

Spelverdeler +4638

Inderdaad eerst maar eens een Ajax waardige keeper aankopen. Pasveer is nog steeds het niveau Heracles.

13-10-2022 17:27

ST +23060

Hebben ze toch de verkeerde Georgiër op het oog gehad :)

13-10-2022 17:24

WantAmsterdam +115917

Staat toch basis bij Valencia?
Lijkt me een onmogelijk verhaal, als die goed is kan die straks naar zowat elke club die behoefte aan een keeper heeft.

13-10-2022 19:44

Tommyshelby +128392

When Ajax come knocking, it's a different kind of knock.

13-10-2022 21:51

Voetballover +3083

Slecht ingekocht, slechte trainer dus slechte resultaten

13-10-2022 17:10

Snellejapie +11401

Hoor net een behoorlijk gerucht in de podcast van kale en kokkie...

Schreudertje schijnt volgens Kale te hebben verdiend aan de transfer van Bassey. RVC is een onderzoek gestart....Let wel, het is een gerucht.

(zie de nieuwste podcast; circa 14.00 min)

13-10-2022 17:07

wijsneus +5246

Laat het alsjeblieft waar zijn.

13-10-2022 17:09

Snellejapie +11401

Het lijkt mij sterk dat het waar is. Zoiets weet je als trainer toch wel?

13-10-2022 17:18

wijzijndebeste123 +163003

ze zeiden daarnaast dat de persoon van wie ze de informatie hebben doorgaans betrouwbaar is. neem ook aan dat ze dergelijke zwaar belastende geruchten niet zomaar brengen. anders is t laster lijkt me. hoop echt dat t waar is. de volgende stap is n goede trainer aanstellen. niet eentje uit t bekende pulletje omdat dat zo lekker makkelijk is (zoals ze met schreuder en ook h2 gedaan hebben). dus geen bosz de boer of fred grim. n trainer die n aanvallende flexibele visie heeft zonder daarmee kamikaze voetbal te spelen (er moeten immers prijzen worden gepakt), geen link heeft met de huidige selectie en beslissingen zonder aanzien des persoons durft te nemen.

13-10-2022 17:18

ST +23060

Mooi zo. Waar rook is, is vuur. Maakt het alleen maar nog makkelijker om hem te ontslaan zou je zeggen.

13-10-2022 17:25

komop +2145

'omdat Napoli het toeliet'... Waarom zag je dan Napoli spelers hoofdschuddend over het veld lopen gedurende vele momenten? Waarom waren ze zo uitbundig blij bij elke goal alsof ze de finale gewonnen hadden?
Zullen we het ook eens hebben waarom Timber een gele kaart krijgt bij de strafschop en Jesus niet? En Jesus daarna bij een overtreden wel geel krijgt, dus eigenlijk rood had moeten hebben.
Of lag dat ook aan Schreuder?
Napoli is een topploeg en wij waren gisteren gelijkwaardig. Het zat alleen niet mee.

Ik vind het negativisme echt niet normaal. Mooi weer supporters zijn het...
Elk jaar hoor 'fans' roepen om een nieuwe trainer. Kom eens met een goed alternatief dan?
Ipv roepen om Bosz, Maduro, Heitinga. Daar wordt je niet vrolijk en niet beter van.
Enige wat je Schreuder gisteren kan verwijten is dat hij Brobbey wellicht 5-10 minuten eerder had kunnen brengen. Dus waar hebben we het over?
Ik hoop van harte dat de supporters tegen Excelsior achter de ploeg staan en de 12e man zijn.
Ben je dat niet van plan, blijf dan lekker thuis.
Of geef je kaart aan een van de vele duizenden fans die snakken naar een kaart om hun ploeg te steunen.

13-10-2022 17:06

wijsneus +5246

Kap eens met dat calimero gedoe man. Wij waren gisteren helemaal niet gelijkwaardig zelfs niet terwijl Napoli op 50% speelde 2/3 van de wedstrijd. Napoli heeft in het begin 2x aangezet en toen lag de bal er al 2x in. We mogen blij zijn dat ze niet voluit zijn gegaan gisteren anders was het weer 6-1 geworden of erger.

"Napoli is een topploeg en wij waren gisteren gelijkwaardig. Het zat alleen niet mee."

Als je gelijkwaardig ben verlies je niet 4-2.

13-10-2022 17:11

ST +23060

Ja en alsof je eerst totaal kansloos met 6-1 thuis op je kloten krijgt en een week later ineens gelijkwaardig bent. Napoli was alsnog veel beter, want ze hadden veel minder kansen, kaarten en balbezit nodig dan wij om uiteindelijk 4 keer te scoren. Met 10-3 verliezen over 2 wedstrijden is gewoon kraakhelder. Ze waren een maat te groot omdat Schreuder alle vertrouwen uit het team heeft gerammeld met zijn bizarre opstellingen, slechte wisselbeleid en gebrek aan vastigheid door 4 van zijn 5 beste spelers op gemiddeld 3,5 plek te laten spelen in 9 wedstrijden. Moet ik nog ff doorgaan?

13-10-2022 17:30

4-3-3 +3511

Ik krijg een beetje het gevoel dat door de slechte wedstrijd tegen Liverpool het vertrouwen van dat de spelers in de aankopen een flinke deuk heeft opgelopen. Al denk ik dat Ajax het ook heel erg zwaar had gehad als het nog had kunnen beschikken over Gravenberch, Martinez en Antony. Schreuder heeft de zeer lastige taak om het team weer mentaal op te vijzelen, na die dreun. Hij zal een nieuw team moeten smeden met de spelers die er zijn in de bijbehorende hiërarchie en ook nog rekening moeten houden met de financiële gevolgen van zijn beslissingen voor de club. De aankopen leken op het eerste oog voor velen misschien voltreffers, maar ze moeten eigenlijk allemaal nog bewijzen dat ze goed genoeg kunnen worden voor de ambities die Ajax zegt te hebben. Het gaat gewoon tijd kosten voordat Ajax weer op niveau is. Ik denk dat het nu nog een beetje te vroeg is om te kunnen zeggen dat AS de juiste man is om deze grote klus te klaren, of niet. Net zoals het ook nog te vroeg is om de aankopen af te schrijven.

13-10-2022 20:01

Tommyshelby +128392

Die nieuwe profielfoto's zijn echt schitterend trouwens 😂😂😂

13-10-2022 17:02

wijsneus +5246

Eigenlijk hoop je gewoon op een kut resultaat zondag tegen Excelsior. Als verliezen betekent dat Schreuder eruit wordt geflikkerd dan teken ik daar graag voor. Flikker hem er gewoon eruit voordat hij heel het seizoen verziekt.

13-10-2022 17:02

Maikel +6862

Is er al eens een trainer überhaupt ontslagen wegens niet toerekeningsvatbaar?
Het neemt toch enge trekjes aan. Z'n warrige taal, zeldzame beslissingen..

13-10-2022 16:59

JordanAFCA +22481

Wat een laffe directie hebben wij zeg. Als je deze prestaties vergelijkt met die van Keizer is dit echt lachwekkend en Ajax-onwaardig. Lafred kruipt vaak onder het bureautje zo te zien.

13-10-2022 16:56

wijzijndebeste123 +163003

sar verstopt zich altijd als t moeilijk wordt. ook toen met keizer. sar wilde keizer laten zitten. overmars drukte zn zin door en stelde ten hag aan.

13-10-2022 16:57

JordanAFCA +22481

Met veel slechter materiaal en spelers die niet optimaal konden presteren door het vreselijke ongeval van Nouri werd hij zonder pardon naar de deur gewezen, en dat terwijl Keizer het niet eens zo slecht deed.

13-10-2022 17:01

wijzijndebeste123 +163003

toch was de keuze achteraf n goede. zie de successen met ten hag.

13-10-2022 17:02

wijsneus +5246

Schreuder pleur op! Kan die grote kop van je niet meer zien.

13-10-2022 16:53

wijzijndebeste123 +163003

wijze woorden!

13-10-2022 16:53

VluggeJaapie +2044

Wie zie jij komen dan wijsneus...

13-10-2022 17:05

wijsneus +5246

Gallardo, Pochettino, Brendan Rodgers(als hij ontslagen wordt bij Leicester) of Bielsa.

13-10-2022 17:07

VluggeJaapie +2044

Pochenttino past totaal niet bij Ajax, Bielsa spreekt geen woord engels, Rodgers vind ik een koeman type en Gallardo tja zeg jij t maar.. op basis van wat?

Maar hé wijsneus.... qua ned. Trainers zie jij geen opvolger?

13-10-2022 17:14

wijsneus +5246

Rodgers een Koeman type noemen tja.... en je snapt niet waarom Gallardo een goede trainer voor Ajax zou zijn?

13-10-2022 17:19

stopperspil +11147

Nodig een felle dominante trainer die niet bang is voor de steekhouders die fel voetbal brengt

13-10-2022 16:51

stopperspil +11147

Huh nog niet ontslagen?

13-10-2022 16:50

ck69 +13050

Pff is dat tactisch genie dit weekend nog steeds onze coach

13-10-2022 16:34

Telamon1968 +28

Als wij het geld voor een spits als Haaland zouden hebben en Martinez en Anthony konden behouden, dan speelt Ajax ieder jaar voor de Europese prijzen. Maar dat geld is er niet. Gelukkig maar misschien. Ajax is een opleidingsclub (de beste van Europa vind ik nog steeds) en dat moet vooral zo blijven, al slaat de mix van van spelers nu wat door naar mindere aankopen, Maar het komt heus goed. Dit seizoen weer kampioen worden en in de kwartfinale Europa League Feyenoord verslaan!

13-10-2022 16:32

OwenStevenDalberg +27444

Minder slecht...

13-10-2022 16:29

LouGodenzoon +131

Schreuder exit is helaas de enige optie. Bosz terughalen geeft echter ook geen garanties. Als we namelijk zo spelen met bosz dan gaan we nog harder verliezen gelet op zijn spelopvatting. Hoe het ook zij, wat ik niet begrijp is dat we voor Liverpool bijna de sterren van de hemel speelden terwijl we nu op 6e klasse zondagamateurs niveau spelen... Wat is in die periode gebeurd??

13-10-2022 16:25

Tommyshelby +128392

Off: persconferentie van Gallardo om 18.00. Terwijl ze net hebben gespeeld. Volgens mij gaat er iemand vertrekken...

13-10-2022 16:22

ÁlvaroRecoba +13695

Gallardo of Bosz, allebei ruimhartelijk en méér dan welkom en het liefst vandaag.

13-10-2022 16:23

Tommyshelby +128392

Tot aan het WK gaan ze niks doen. Tenzij RKC ons wegtikt. En misschien zelfs dat niet.

13-10-2022 16:24

WantAmsterdam +115917

Bosz hooguit als TD, Gallardo zou het beste zijn wat Ajax is gebeurd sinds zeker 2019. Maar daar geloof ik helaas niet in.

13-10-2022 16:33

Tommyshelby +128392

Bosz juist totaal niet als TD, die man heeft Feyenoord de tering in geholpen. Alleen als trainer, anders niks. Gallardo zou een geluk bij een ongeluk zijn.

13-10-2022 16:34

ÁlvaroRecoba +13695

Qua vakmanschap zeker, maar waarom zou hij in Nederland komen werken, terwijl hij -- naar verluidt -- niet eens Engels spreekt? Hij staat er goed op, in Spanje is er zo een club gevonden.

13-10-2022 16:37

WantAmsterdam +115917

Ja daarom hooguit. Maar das lang geleden, onder hem hadden juist een hele goeie transfer zomer, maar ja, misschien ook niet. Als die maar niet als trainer komt, ik wil een trainer die Ajax eens godverdomme echt verder brengt, iemand als Gallardo dus.

13-10-2022 16:37

ÁlvaroRecoba +13695

... die toch ook zal zien dat het Ajax van 2018/'19 onmogelijk in een voortgaande lijn kan voortduren (zie de continue intervallen). Nu kan dat natuurlijk ook aan de trainers liggen en zou hij dat voorkomen, maar de bomen groeien nog bepaald niet tot aan de hemel, hoe graag we het ook zouden willen. Straks gewoon weer Excelsior-thuis, met Klaassen en Álvarez.

13-10-2022 16:39

WantAmsterdam +115917

Absoluut, ik verwacht niet elk seizoen 18/19, maar wel normaal voetbal, ook tegen ingravende ploegen, en een duidelijk tactisch plan met extra ideeën achter de hand als het ff niet loopt of als we tegen een sterke tegenstander spelen.

13-10-2022 16:42

ÁlvaroRecoba +13695

Graag, maar als die lat dus wat lager ligt, zou Bosz daar in wezen aan kunnen voldoen? Uiteraard niet ideaal, het houdt niet altijd over, maar qua haalbaarheid wel veel logischer -- maar eerst een Argentijnse poging wagen is gratis, natuurlijk! Maar zo niet, dan Bosz? Of sowieso niet?

13-10-2022 17:13

WantAmsterdam +115917

Het eerste, ingravende ploegen, en het laatste, extra ideeën, is wat er bij hem mankeert. Zijn aanvalspel en drukzetten was altijd van een behoorlijk niveau, opbouwen vond ik het bij al zijn ploegen echt vrij matig, bij ons stelde hij een middenveld met in principe twee 10en op, en ook bij zijn andere ploegen, vooral Lyon, was dat niet om aan te zien.
Kwa tactische ideeën, dat is dan nog groter probleem, hebben we tegen Manu gezien, maar ook bij Dortmund tegen Schalke, of Lyon tegen WHU.
Ook vind ik zijn interviews betreffend het EL finale veel te weinig zelfkritisch, hij heeft gewoon keihard gefaald, en moet daaruit leren, maar dat blijkt niet.
En al dat gelul van dat hij weggewerkt is bij Ajax kan ik ook niet hebben. Kijk ik heb nul problemen dat hij voor het geld kiest, dat doet bijna iedereen in de voetballerij, maar geef het dan ook gewoon toe.

Imo is Bosz echt de laatste optie, eerst maar is naar mensen als Gallardo kijken, als het en Nederlander moet zijn misschien bij Slot aankloppen, en voor mij persoonlijk is ook Keizer een optie omdat hij op een schandelijke manier is ontslagen maar bij Jong geweldige dingen heeft laten zien.
Als er echt geen betere optie is, oké Bosz, maar bij zoveel trainers lijkt me dat niet.

13-10-2022 19:20

ÁlvaroRecoba +13695

Ja, je hebt wat die pijnpunten wel gelijk, ben ik bang. Leverkusen leek me wat dat betreft ook nog het beste bij hem passen (al heb ik niet veel wedstrijden ervan gezien, hoor): dynamisch, subtop, in zekere zin modern. Vooral het lerend (on)vermogen valt me tegen, het al te koppige, waar je best twee jaar aan kunt vasthouden, maar een jaar of zes? Maar goed: van de realistische kandidaten heeft iedereen zulke vlekken, vrees ik...
Het probleem is: Ajax in goede doen kan bij best wat goede buitenlandse trainers aankloppen, wat het in de zomer had moeten doen, na een natuurlijke scheiding der wegen, maar als je er eentje moet ontslaan is de toestand per definitie niet aantrekkelijk... Stel: Gallardo heeft dit tweeluik bekeken, wat móet-ie daarmee, als er niet al iets van binding is? Moet die niet lekker naar Sevilla? Maar: proberen, graag. Al zijn Tuchel en Poch natuurlijk niet te doen...
Slot zou ik prima vinden, maar als ik Slot was, dan keek ik wel uit. Nog een of twee jaar Feyenoord en dan naar het buitenland en misschien, misschíen dan naar Ajax. Die man is nu al een levende legende in Rotterdam, gooi je dat ervoor weg, als je straks ook naar... West Ham of Leeds kunt?

13-10-2022 19:39

WantAmsterdam +115917

Maar als jij mij kunt overtuigen dat we met Bosz wel gaan groeien (en dat doel ik op meer dan een paar spectaculaire potjes), graag.
Maar als kijkt, hij is bij twee van zijn drie ploegen na Ajax echt keihard mislukt…

13-10-2022 19:40

ÁlvaroRecoba +13695

O, nee, ik ben er niet van overtuígd, maar ondanks onze mooie Europese jaren zie ik een Gallardo nog niet meteen toehappen -- en dat er afgelopen zomer wéér dogmatisch naar een Nederlander is gezocht, doet me vermoeden dat het haast een voorwaarde is. Van de Nederlanders (Slot om stadstechnische redenen uitgezonderd) zie ik alleen geen beter haalbaar alternatief.
In Van der Sar heb ik weinig vertrouwen, helaas, want als hij Bosz in een gesprek duidelijk zou kunnen maken dat hij tactisch echt uit een ander vaartje moet tappen, wanneer nodig, mede omdat we al een heel kalenderjaar naar zaadvoetbal hebben gekeken, dan was het misschíen mogelijk dat Bosz ten slotte wat wijzer voor de dag zou komen. Maar het zit er niet in, denk ik. Keizer vind ik niet slecht, maar daar heb ik niet veel mee, op de een of andere manier. En verder is het armoe troef, want we zullen Jansen van AZ toch niet halen omdat-ie een paar wedstrijden wint?

13-10-2022 19:50

WantAmsterdam +115917

Helemaal waar ja, al hoop ik dat buitenlandse trainers een genoeg lang geheugen hebben, en iemand als (niet per se) Gallardo moet toch als leerling van Bielsa wel weten waar Ajax voor staat?

Ja inderdaad, maar we moeten dan ook naar potentie van Trainers kijken, Michels was een nobody, Van Gaal was een Nobody, Klopp voor Dortmund was trainer van Mainz, Nagelsman was een nobody voordat hij trainer bij Hoffenheim werd. Als we gewoon naar het plafond kijken, dan valt er toch meer uit te halen. Bosz heeft zich al bewezen als een beperkte trainer die weliswaar mooi kan praten en een visie heeft.

13-10-2022 19:52

ÁlvaroRecoba +13695

Ik ben bang dat ze dat op romantisch niveau wel beseffen, maar dat qua carrière de balans net anders uitslaat (in tegenstelling tot Latijns-Amerikaanse spelers, voor hen is Ajax nu zo'n beetje de ideale opstap -- wat ze niet nalaten in hun allereerste interview meteen al te benadrukken, haha, dat van die 'opstap').
Zeker, maar die bezie je in het huidige licht; er staan er altijd honderd op het punt van doorbreken en een páár worden wereldtrainers. Als je van tevóren kon weten wie dat zouden worden... Maar goed, op 't eind ben ik in wezen blij met zo'n beetje elke andere trainer dan S., want je voelt aan alles dat de sfeer zo verziekt is dat het gewoonweg niet meer kan werken en dat is voor niemand goed.

13-10-2022 19:57

wijzijndebeste123 +163003

gallardo hjulmand slot zijn imo de beste opties (in die volgorde).

13-10-2022 16:44

Tommyshelby +128392

Precies, voor mij ook. Z'n contract loopt af in december dus hij kan meteen aan de slag in de EL. Maar het zal wel Juve worden denk ik.

13-10-2022 16:51

wijzijndebeste123 +163003

is allegri al ontslagen dan?

13-10-2022 16:53

Tommyshelby +128392

Nee, maar als ze 'vertrouwen' in hem hebben dan betekent dat vaak het tegenovergestelde. Contact opnemen met opvolgers is totaal niet vreemd. Lopetegui z'n opvolger stond een week lang te wachten terwijl er nog geen ontslag was.

13-10-2022 17:00

insectenverdelg +23368

Is Alfred Jodokus nog steeds niet ontslagen? Edje pak is doorrrrr........

13-10-2022 16:18

ÁlvaroRecoba +13695

Edje houd zich nog een maand of drie onder z'n bureau schuil, begint dan voorzichtig z'n twijfels te uiten en in maart 2025 zegt hij wellicht, wellicht Schreuder de wacht aan.

13-10-2022 16:24

angeloscharisteasxxx +0

Ik had verwacht dat er onder Schreuders vleespet bijzonder veel voetbalkennis en tactisch vermogen zat.
Maar hij komt over als een jeugdtrainer zonder enige ervaring die als een kip zonder kop maar wat doet.

Het zal vast een aardige peer zijn omdat hij respect had voor jongens als Ziyech. Maar daar win je geen wedstrijden mee.

Een pannenkoek eerste klas en een grote blunder van Ajax zijnde.

Zo snel mogelijk ontslaan en een waardige trainer aanstellen die Ajax ademt en uitstraalt. Deze gozer komt over als een BOA.

13-10-2022 16:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.