Branie: ‘Ajax saai? Wen er maar aan’

door BadembaBarrie 217

Bron Ajax Showtime

Branie: ‘Ajax saai? Wen er maar aan’

door BadembaBarrie 217

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax deed zondag wat het doen moest: winnen van NEC. In navolging van Feyenoord, PSV en AZ werden de drie punten gepakt en zodoende is er in de stand bovenin niets veranderd. In Branie, de podcast van Het Parool en Ajax Showtime, gaat het over de wedstrijd van zondag, maar ook over de drukbezochte Klassieker bij de vrouwen, Mika Godts bij Jong Ajax, de bekerloting en de betekenis van de UEFA Youth League.

Presentator Menno Pot bespreekt het deze maandag met Parool-verslaggever Dick Sintenie en Bademba Barrie, redacteur en Jong Ajax-watcher van Ajax Showtime. Sintenie is in Branie zeer te spreken over Calvin Bassey. 'Heel knap hoe hij zijn duels van de grote spits van NEC won, maar ook steeds hele makkelijk doordekte op de gevaarlijke NEC-spelers om die spits heen. Basseys zelfvertrouwen neemt toe en dan zie je dat ook zijn veel bekritiseerde passing beter wordt.'

Na rust was Ajax een stuk minder en werden er minder kansen gecreëerd. 'Dat was deels ook een bewuste keuze', zegt Sintenie. 'Mensen die dat niet om aan te gluren vinden, moeten daar maar even aan wennen: dat gaat dit seizoen niet meer anders worden. Winnen staat nu voorop. Heitinga kiest voor zo weinig mogelijk kwetsbaarheid.'

Blik op Jong Ajax

Barrie geeft een update over twee spelers van Jong Ajax. Het gaat om Godts en Silvano Vos. 'Vos zat eerder dit seizoen even op de bank en had het daar moeilijk mee, maar nu hoort hij al een tijdje tot de beteren van Jong Ajax.'

Pot laat tot slot weten genoten te hebben bij de Vrouwenklassieker. De supportersproblematiek die nú al aan de 'beker-Klassieker' bij de mannen kleeft, was bij de vrouwen ver te zoeken. Ook in de Eredivisie is een Klassieker aanstaande. Sintenie: 'Ajax kan nog landskampioen worden, maar pas op: ook nog vierde.'

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

ElFlaco +3651

De combinatie Ajax en saai.
Ik kan er niet aan wennen.
Past niet bij elkaar!

08-03-2023 11:21

MennoJerry +4109

Ik word altijd erg blij van deze podcasts. Dank jullie wel daarvoor 🙏

08-03-2023 09:38

Redandwhitesuper +647

Als Johnny de wedstrijden maar blijft winnen en straks dus gewoon 15 westrijden op rij zou gaan winnen en dus kampioen wordt, dan verdient ie een standbeeld. Wordt nog spannend, want 15 keer op rij winnen zou echt een mega prestatie zijn, inclusief nog 4 wedstrijden tegen de top 4. Het voordeel van het nadeel ;-) van de europese uitschakeling is natuurlijk dat we meer rust hebben dan AZ en Feyenoord. Tweede worden we zowiezo, wat al heel wat is als kijkt waar stonden onder Schreuder

07-03-2023 16:20

Redandwhitesuper +647

Liever een schaal met saai voetbal dan een derde plek met spannend voetbal. Wat vinden jullie?

07-03-2023 16:04

Marcw1972 +16612

Liever een schaal.

07-03-2023 17:47

Craain +4968

Dan kijk je alleen maar op 818 en 819. Ik wil oo TV genieten. Ajax = blijven voetballen met de juiste spelers. Dit is nu niet het geval.

09-03-2023 22:46

ptjebel +2255

TD aanstellen.
Sar ontslaan.
H2 op andere plaats in Ajax zetten waar ze geen schade meer kunnen aanrichten en kunnen bijleren.

07-03-2023 15:09

nicholas87 +818

Branie is dodelijk saai. De tune is saai en de mensen die er zitten lijken eerder het Midden-Oosten conflict te bespreken. Niet doorheen te komen

07-03-2023 14:55

MrGreen +1715

Niemand verplicht je te luisteren….

08-03-2023 17:27

nicholas87 +818

Klopt wat je zegt, maar als fan van Ajax mag ik wel er van zeggen wat ik vind. Soms wil je toxh een ajax podcast luisteren waarin mensen dezelfde passie delen die je zelf ook hebt iov een slaapjournaal

08-03-2023 20:39

vanreenen +10280

Weet je wat ik saai vind? Juist ja, dat er nu nog steeds geen TD is aangesteld. 3 of 4 namen zijn al voorbij gekomen, maar nog geen idee wie er nu een eindelijk wordt aangesteld. Vind ik ( als eenling?) interessanter dan dat gewauwel over wie er allemaal in de gaten worden gehouden.
Trouwens als ik de naam van dat clubje uit Brabant erbij zie staan, vraag ik mij gelijk af of het wel serieus zou kunnen worden voor Ajax.

07-03-2023 12:35

Stoffel +18550

Om het kampioenschap te redden en daarmee de Champions League prima maar voor volgend seizoen moet er echt wel het een en ander gaan veranderen hoor.

07-03-2023 09:08

Ajaxhartt +10730

Als we vanaf nu poepsaai spelen, maar alles met 1-0 winnen, denk ik : eind goed, al goed.

07-03-2023 08:57

Balgevoel +30890

Dan wel, zeker. Ik geloof er nog steeds in dat, om kampioen te worden, het voetbal stukken beter moet, maar tot op heden krijgt John met wat we tegenwoordig realisme noemen, wel gelijk - resultaattechnisch. Overigens bood het eerste halve uur tegen NEC wel wat perspectief.

07-03-2023 12:35

AjaxAddicted +2988

Off topic; gaan we nog officieel afscheid nemen van spelers? Bijvoorbeeld een Blind? Of heb ik ff wat gemist?😁

07-03-2023 06:14

KaleBalzak +1468

Die komt volgend jaar weer terug joh

07-03-2023 11:15

Rockanje23 +37073

Alleen als van der Sar opgehoepeld is. Wat ik niet uitsluit als Ajax geen kampioen wordt.

07-03-2023 13:08

AjaxAddicted +2988

Eindelijk iemand die het begrijpt. Sar is ongeschikt en moet weg!

07-03-2023 13:25

wladimir +3059

Als Ajax wel kampioen wordt dan blijft van der Sar en H3 waarschijnlijk ook.

07-03-2023 13:48

Aurelius1 +19735

Ach, je koopt gewoon 3-4 spelers erbij en de wereld kan er alweer anders uitzien.

07-03-2023 05:20

Rockanje23 +37073

Afgelopen zomer kochten/huurden we 10 spelers en sindsdien ziet de wereld er heel anders uit ja.

07-03-2023 13:09

Pizzapunt20 +10019

Ajax is vleugellam, en dat komt mede door de slechte backs die in aanvallend opzicht 0 steun bieden aan de buitenspelers.

Ik zou proberen een dubbelslag te slaan bij United en Malacia en van de Beek terug te halen van de zomer. Wijndal is het niet en Donny kan wat Klaassen niet kan, dynamiek brengen.

07-03-2023 01:39

Bramble1988 +9304

Nee, dat komt omdat iedere tegenstander met 10 man tegen de 16 aangeplakt staan! Als je op Wijndal let, zie je dat hij er overheen gaat zodra dat kan. Hij moet ook wel, want dat is zijn kracht(verdedigend is het niet veel)

07-03-2023 08:24

neutraaltje +366

Slechte backs..... en dan kom je met donny.. huh ?. En donny is alleen van waarde in een goed draaiend team.. in het huidige ajax zou hij ook verzuipen

07-03-2023 10:56

Marcw1972 +16612

Malacia is overbodig met Hato en Baas in de gelederen. Salah-Eddine komt ook nog terug.

07-03-2023 17:49

LukaLitmanen +82103

Bergwijn 2 goals in de laatste 18 eredivisiewedstrijden.

Als aanvaller. 30 miljoen.

06-03-2023 23:04

ST +23080

Velen zeggen hier dat Heitinga geen verbetering is tov Schreuder. Mag ik er even op wijzen dat we 8 x op rij gewonnen hebben en met als doelsaldo 23-3? Mensen vergeten echt snel.

06-03-2023 22:18

Ajaxamsterdammmmm +1238

Haha hoe zal die ET hier nou naar kijken?

07-03-2023 00:03

Henkstarr +173

Die zal wel naar huis willen bellen.

07-03-2023 09:54

Rockanje23 +37073

Schreuder begon ook met 18 uit 6 en een doelsaldo van 20-3. 21 uit 7 en 24-3 als je Rangers thuis ook mee telt.

07-03-2023 13:12

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25406

Het maakt me nu niet uit of we met afbraak voetbal (valt overigens best wel mee) 2e het liefst 1e worden.

06-03-2023 21:12

Tinus +10367

Ik neem aan dat je het niet zo bedoelt, maar afbraakvoetbal is sowieso iets heel anders dan het voetbal dat Ajax speelt.

07-03-2023 07:13

SAE +4167

Ajax speelt al sinds seizoen 20/21 saai voetbal met uitzondering van de enkele maanden afgelopen seizoen voor de winterstop. Zolang Alvarez op 6 staat en vaak ook nog met Klaassen op het middenveld blijft dit zo.

06-03-2023 20:25

MarcHogervorst +35302

Genoten van de vrouwenklassieker, jemig wat een virtue signaling. Behalve dat het vrouwenvoetbal kwalitatief niet best is, was het ook een rot wedstrijd zelfs voor de vrouwen! Feyenoord is namelijk helemaal geen grote naam in de vrouwencompetitie en puntverlies is duur. Het is een soort 'Schotse' competitie met twee grootmachten, Ajax en Twente, vergelijkbaar met Celtic en Rangers, die behalve tegen elkaar, echt bijna alles winnen. Die 1-1 was gewoon kut, om in vrouwentermen te blijven.

06-03-2023 19:41

Opperhoofd +12615

Maar jij kijkt dus wel, ik zou dit echt allemaal niet weten.

06-03-2023 19:45

MarcHogervorst +35302

Jawel! Op zich vind ik het wel spannend, gewoon omdat het ons Ajax is. Kwaliteit is niks, maar het enthousiasme vind ik dan weer leuk.

06-03-2023 19:51

Tonymacaroni +778

Heitinga heeft volgens mij maar 1 opdracht meegekregen, en dat is ten koste van alles (voorronde) Champions League halen. En als dat is met 11 antivoetballers dan zij het zo.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.

06-03-2023 19:32

Sjaakie +5813

Niet als er voor een ervaren technisch directeur en een internationaal gelouterde trainer gekozen wordt.

06-03-2023 19:22

Yeshyeshyall +10950

Ik ben erg te spreken over Heitinga, fanatiek, helder, goed met mensen en lijkt tactisch sterk. Zal ook vast eea mis gaan, niemand is perfect maar hij heeft in no time de schade van Schreuder weten te beperken. Als hij meer grip krijgt op de selectie zie ik hem best goede resultaten boeken met echt Ajax voetbal. Had hem vooraf wat onderschat misschien maar ben er erg blij mee. Ik zou het een superstunt vinden als we nog kampioen worden. Ik reken er niet op maar het kan nog steeds

06-03-2023 19:17

Tinus +10367

Zo is het precies!

07-03-2023 07:15

kakhoofd3 +4173

Feitinga.

07-03-2023 13:47

Rockanje23 +37073

Alle ellende dit seizoen is een gevolg van het rampzalige beleid van onze algemeen directeur. Het transferbeleid leuk vinden om er ff bij te doen men gedeeltelijk in handen geven van een onervaren duo en een trainer en zijn zaakwaarnemer is een belachelijke beslissing geweest met verstrekkende gevolgen. Het veel te lang laten zitten van die compleet falende trainer tot is een nog idiotere beslissing. geweest.
Van der Sar had al lang weg moeten zijn. Is het niet vrijwillig, dan gedwongen.

06-03-2023 19:05

Petterson +25123

Zo is het!

07-03-2023 08:45

ferrari2009 +2418

Wat is Maaskant pro Feyenoord zeg?

06-03-2023 18:55

Robertini +39436

Het is jammer dat we weer drie stappen terug zetten. Het leek even beter te worden onder Heitinga, maar nu is het weer als vanouds.

Het beste Ajax in de laatste 10 jaar was met Frenkie-Donny-Schone op het middenveld. Twee voetballers die ook meeliepen, en 1 loper die aansluiting gaf met de aanval. Ajax moet gewoon zonder breker gaan spelen.

06-03-2023 18:52

linksbinnen +8172

Vergeet de backs niet. Nous en Nico of Daley in zijn goede tijd is nogal een verschil met de huidge backs. In alle aspecten.

06-03-2023 19:35

Wobbo +11369

Het is gewoon jammer dat een speler als bijv Axel-Dongen, Unuvar voor wat voor redenen ook niet uit kunnen komen voor Ajax. Dat het saai wordt komt vooral door de tegenstander. Een paar jaar geleden lag er nog een soort van aangeboren Nederlandse schaamte bij elke Eredivisie ploeg als je anti-voetbal op zijn Getafe's gaat spelen. Maar dankzij Kees Kwakman, Mario Been en nog meer ESPN tuig is er een soort goedkeuring gegeven om maar vooral met enorm verdedigend kutvoetbal een puntje te halen.

Maar goed er valt nog wel wat te winnen in de opstelling. Als je nou eens begint met Baas en Regeer op de backs dan ben je volgens mij op beide posities beter af als dan met Wijndal en Rensch. En dan ervoor zorgen dat je op het middenveld maximaal maar 1 non-voetballer hebt. Dus of Klaassen op het middenveld OF Alvarez. Nooit allebei. En veel eerder Conceicao brengen.

06-03-2023 18:43

AjaxSoCal +2013

Unuvar heeft bijgetekend. Van Axel Dongen en Sontje Hansen weigeren te tekenen. Ik denk dat ze daarmee zichzelf in de voet hebben geschoten. Axel Dongen had ongetwijfeld bij de selectie gezeten en minuten gemaakt. Het is jammer dat je nu eindelijk weer een leuke buitenspeler hebt rondlopen en die weigert nu weer te tekenen.

06-03-2023 19:28

Dutch Schaefer +6129

Off: die Martijn krabbendam he. Is het nog mogelijk hem naar een andere planeet te lanceren?

06-03-2023 18:34

Dolberg25 +8859

Samen met Valentijn in een raket naar Mars sturen? Wellicht Nijhuis ook in de raket zetten.

06-03-2023 18:38

AFCA-1983 +17731

Komt ook van een andere planeet

06-03-2023 18:50

Dolberg25 +8859

Wat denken jullie van Jerdy Schouten halen komende zomer? Zie hem de Frenkie rol wel vervullen. Doet het op dit moment geweldig bij Bologna, wat gewoon de nummer 7 van de Serie A is.

06-03-2023 18:17

Carrerdecasp +8167

Ja lijkt me uitstekend. Of Lobotka proberen (ken zijn contractsituatie niet)

06-03-2023 18:21

Dolberg25 +8859

Denk niet dat die zo snel Napoli wil verlaten voor een club van een vergelijkbaar kaliber, maar je weet het nooit. Rulli maakte uiteindelijk ook de stap.

06-03-2023 18:37

Robertini +39436

Waarom zou Lobotka terug naar Ajax willen? Basisspeler bij een uiterst sterk Napoli. Die hadden we in 2014 moeten halen, nu is het echt te laat.

06-03-2023 18:58

Wobbo +11369

Ik vond hem bij Excelsior al een interessante speler voor Ajax. Maar nu gaat ie teveel kosten denk ik voor een gok of hij wel bij Ajax past.

06-03-2023 18:46

Yeshyeshyall +10950

Denk het niet. Vos komt er aan en FJ kan daar ook spelen.

06-03-2023 19:04

nuff-said +1647

Fj moet eerst kilo's aan komen. Met techniek alleen kom je niet ver in voetbal. Ik ken geen middenvelders op hoog niveau die fysiek zwak zijn. Noem mij er 1. Die jongen zou ik een lang contract geven want wanneer hij die kilo's krijgt en power dan kan et een hele goeie 6 worden, maar voor nu moet ie even chillen en de krachthonk in

06-03-2023 19:10

Yeshyeshyall +10950

Fysiek zwak niet dat is iets anders. Maar Frenkie en die andere jongen bij Barca, Pedri, is ook tenger mannetje dacht ik

En sowieso is FJ niet fysiek zwak, behoorlijk sterk in duels

06-03-2023 19:18

Ajaxpyama +1506

Aan saai voetbal wennen? Nooit!! Zelfs met mindere spelers kan je een beter team overvleugelen, als je er maar voor gaat. We hebben alle Europese topteams verslagen de afgelopen jaren. Dat was niet omdat we een betere selectie hadden, maar omdat we speelden met ons Ajax hart. Voor niemand bang en altijd naar voren. Zo'n Tadic zou een boete moeten krijgen om als ajaxspeler in de arena tegen NEC te gaan lopen tijdrekken bij de cornervlag. Het is een schande

06-03-2023 18:14

Rock69 +8411

Gewoon winnen. Niets anders! Hoe, maakt geen zak uit. Na dit seizoen gaan er weer een paar spelers de deur uit. In de vorm van Alvarez, Timber, Kudus en als Bassey blijft groeien dan gaat hij ook. Maar voor hetzelfde geval blijven er nog een paar van genoemde spelers. Verder bij een goed bod Bergwijn laten vertrekken. Want daar gaan ze verlies op maken! Maar er moet een nieuw elftal gebouwd worden, samen met de spelers die blijven. En als Heitinga met Ajax 1e wordt, of misschien 2e, dan is het seizoen toch nog geslaagd.

06-03-2023 18:00

HertogH +15883

Seizoen lijkt me niet geslaagd met een 2e plaats, en vroege Europese uitschakeling.

06-03-2023 18:14

Rock69 +8411

Laat ik het nog beter formuleren. Het valt mij nog mee dat Ajax onder Heitinga weer weet wat winnen is. Want ik zag ze voordat John het stokje overnam,dit seizoen onder Twente eindigen. Zo verschrikkelijk was het al onder Schreuder.

06-03-2023 20:09

Rockanje23 +37073

Ons seizoen was na Napoli thuis al mislukt. Toen wist je al dat dit niet meer goed zou komen.

06-03-2023 19:06

Brooklyn +4147

Voetbal was ook grote delen onder ten Hag niet te pruimen. Ben er aan gewend. Ploegen graven zich (steeds meer) in. Geven alles. Langer 0-0. Leuk voetballen dan?! Natuurlijk niet. Lat iets lager leggen. Sommige ploegen willen gelukkig nog wel. Soms heb je een snelle goal. Krijg je wat meer ruimte.

06-03-2023 17:50

kakhoofd3 +4173

Daarom is het voor Ajax wel hoog tijd om wat veranderingen aan te brengen. Het eerste (volledige) seizoen van Ten Hag was ook zo goed imo omdat het middenveld zo goed was voor het Ajax spel. Drie voetballende middenvelders die verdedigend hun werk deden, zich altijd aanboden en moeiteloos konden combineren. Ik snap dat trainers graag voor spelers zoals Alvarez kiezen, zeker bij Ajax omdat je dus constant het gevaar hebt een counter tegen te krijgen. Ik hoop dat er weer gezocht wordt naar een middenveld wat zowel kan meeverdedigen als aanvallen.

06-03-2023 17:56

Vik86 +42397

Dan moet je dynamische middenvelders halen en geen statische wat we nu hebben..

06-03-2023 19:40

Maracana +1974

2x Winnen van Feyenoord lijkt me momenteel erg onwaarschijnlijk.

06-03-2023 17:13

GNBL +90054 moderator

Winnen van Heerenveen is al onwaarschijnlijk als Ajax zo slecht blijft spelen.

06-03-2023 17:24

kakhoofd3 +4173

Heb je gezien hoe zij spelen. In Rotterdam maak ik me vooral zorgen over de scheidsrechter.

06-03-2023 17:42

Yeshyeshyall +10950

Mij niet. Feyenoord doet het goed maar presteren boven hun kunnen, kan zomaar een keer goed misgaan, al wordt de kans steeds kleiner

06-03-2023 19:06

IRBaboon +6852

Met dit materiaal wordt er gewoon naar behoren gepresteerd. Wie denkt dat Ajax nog Europese (sub)top kan zijn met deze selectie: word wakker.

06-03-2023 17:07

GNBL +90054 moderator

Afgeslacht worden door Napoli vind jij normaal dus? In de eredivisie doet Ajax het ook naar behoren volgens jou dus? Mensen zijn gek geworden hier.

06-03-2023 17:14

Rockanje23 +37073

Met 110 miljoen aan aankopen, 5x een afgang in Europa, een 2e plaats in de competitie en een gemiddelde van net 2 punten per wedstrijd vind jij dat Ajax naar behoren presteert?

06-03-2023 19:09

Rymesyt +8025

Misschien zelf even wakker worden als je denkt dat met deze selectie niet bovenaan in de eredivisie staan naar behoren is. Tuurlijk, Europese subtop is het niet meer. Dat je in de CL afgaat oke (al had het niet zo kansloos gehoeven). Maar je kunt mij echt niet wijs maken dat deze selectie niet beter is dan wat Feyenoord voorhanden heeft (en ook PSV en AZ niet, al staan we daar nu weer boven).

07-03-2023 17:07

Sunny +9558

Ik weet niet wat sommige supporters bezield. Echt bizar en onbegrijpelijk.

John heeft een serie neergezet waardoor we nog altijd in leven zijn, had een paar sterke tactische wissels, het elftal is geen los zand meer, je ziet steeds vaker weer redelijk vloeiende patronen, er wordt weer hoog druk gezet, verdedigend klopt het ook beter en zeker afgelopen zondag 1e helft zag het spel er gewoon prima uit.

Volgens vele van dezelfde critici was TH ook een mislukking die ons niet het Ajax voetbal bracht en weg moest met medeneming van Alvarez & co. dan hebben we het over 1 v.d. meest succesvolle Ajax trainers ever die alom wordt geprezen in binnen- en buitenland. Maar hij deugt niet en de vlag ging uit bij zijn vertrek

Jongens, het voetbal is veranderd en wij hebben geen Messi in ons elftal dus moeten het anders doen. Hou toch eens op met dat wishfull thinking en face the facts

06-03-2023 16:52

Kuningaz +5346

Ik denk dat het komt omdat bijna iedereen kan zien dat het met een kleine aanpassing in de opstelling nog beter kan. En waarom zou je niet het maximale eruit willen halen?

06-03-2023 17:00

Sunny +9558

Iedereen?
Ik in ieder geval niet en dus ook niet de mensen die er meer verstand van hebben dan jij en ik bij elkaar. Denk dan aan trainers als TH, John en die van het Mexicaanse team.
Maar de blijft stug in hun eigen visie geloven (= wat anders dan het zeker weten he) en denken echt dat de beste stuurlui aan wal staan
Idioot en echt te gek voor woorden maar gelukkig hebben deze wise guys geen bevoegdheden want anders wordt het pas echt een janboel.
We hebben geen spelers meer van het niveau Frenkie / de Ligt dus zal je het anders moeten aanpakken en je gebreken moeten compenseren.

06-03-2023 17:47

Biss +10254

“We hebben geen spelers meer van het niveau Frenkie / de Ligt dus zal je het anders moeten aanpakken en je gebreken moeten compenseren.”

Op korte termijn zeker. Maar op lange termijn moet je je als Ajax zijnde afvragen waarom een de Ligt of vd Beek destijds (toen plan Cruijff werd uitgevoerd) uit de jeugd opleiding door kwam en waarom dat nu niet meer gebeurd.
Natuurlijk heb je bepaalde lichtingen die sterker zijn dan anderen. Maar het is wel erg toevallig dat we steeds meer naar aankopen moeten kijken sinds plan Cruijff er uit is gegooid.
Er moet voor de lange termijn dus weer kritisch gekeken worden naar de manier van opleiden, de jeugdopleiding is altijd onze levensader geweest.

06-03-2023 18:32

Yeshyeshyall +10950

Mwhoa kritisch naar de jeugdopleiding kijken ben ik altijd voor maar twee spelers die doorbreken toeschrijven aan Cruyff gaat me wel wat ver. Zijn eerder incidenten dan gevolg van een ingezette lijn. Fitz Jim en Taylor zijn denk ik vergelijkbaar qua potentie met vd Beek (die ik erg graag zie spelen) en DeLigt is buitencategorie, misschien zoals Hato of wellicht ook Timber

06-03-2023 19:10

GNBL +90054 moderator

Tijdrekken tegen NEC thuis. Kan het nog triester?

06-03-2023 16:42

Web +178830

Als er onzekerheid in sluipt gebeurt dit
Alles gaat dan mee tellen
Zeer menselijk

Maar vond je bv Kudus de laatste weken wel goed spelen?

06-03-2023 16:44

kakhoofd3 +4173

Even een serieuze vraag he, ben je echt een supporter? Of ben je iemand die Ajax als excuus gebruikt om lekker altijd iets te hebben om je persoonlijke stront op te gooien. ik zie echt nooit iets positiefs van jou.

06-03-2023 16:45

GNBL +90054 moderator

Volgens mij is er weinig om positief over te zijn? Of realiseer jij je niet dat Ajax er gewoon heel slecht voor staat op dit moment en dan doel ik niet alleen op de ranglijst.

06-03-2023 16:47

Web +178830

@GNLB
Jij bent overal negatief over
En waarschijnlijk niet het vermogen om in te schatten hoe goed Ajax op dit moment met al die verkochte spelers daadwerkelijk is
Schreuder nog veel slechts gebracht ook

Want daar gaat het mis denk ik
Kwaliteit kennen of onder kennen

06-03-2023 16:51

kakhoofd3 +4173

Ajax heeft grote transferwinst geboekt, heeft 6 competitiewedstrijden achter elkaar gewonnen na 8(!) wedstrijden niet gewonnen te hebben. 3 tegendoelpunten in 6 wedstrijden, waar in de voorgaande 18 wedstrijden 20 doelpunten werden geïncasseerd.

Zoals het nu voorgelegd is, is de RVC binnenkort redelijk compleet en zal die een TD aanstellen. Ajax staat nu tweede en kan Feyenoord in eigen huis voorbij gaan. Er komt (heeeeeeel toevallig sinds het vertrek van Schreuder en zn gang) niet meer veel naar buiten over Ajax in de media. Veel spelers spelen veel beter dan een paar maanden terug. Niet zo weinig om positief over te zijn toch?

06-03-2023 16:53

GNBL +90054 moderator

110 miljoen uitgegeven aan nieuwe spelers en jij gaat even het tijdrekken tegen NEC goedpraten.

06-03-2023 16:55

kakhoofd3 +4173

Glas is altijd halfvol he. Ga maar weer in je dagboek schrijven over hoe vd Sar je dag aan het verpesten is.

06-03-2023 16:57

wendoo9 +8125

Man, John heeft de gunfactor en dat is mooi, maar het voetbal is niet beter dan onder Schreuder geworden en niet om aan te gluren. Was toch de "" de poppetjes"" ff goed zetten. Tot de dag van vandaag hebben we geen vast basis elf. Het is pappen en nat houden met dit elftal. Conclusie : Je mist kwaliteit op te veel posities Klaar.

06-03-2023 17:43

kakhoofd3 +4173

Alleen het laatste ben ik het mee eens, zie wel degelijk progressie sinds het vertrek van Schreuder. De deuren staan weer meer dicht naar het doel van Ajax, veel minder tegendoelpunten dan onder Schreuder. Dat moet je eerst geregeld hebben om kampioen te willen worden. Vrijer en leuker voetbal spelen komt daarna. Alle spelers hebben nu ook meer duidelijkheid over waar ze spelen.

Geen Bergwijn en Tadic meer op rechts, geen Kudus meer in de spits. Geen Bassey meer op linksback. Logische beslissingen en resultaten tot nu toe, ik ben blij. Dit jaar is wat betreft het dominerende en attractieve spel van Ajax een beetje een tussenjaar, maar zie echt wel positieve ontwikkelingen de laatste tijd.

Ik maak me vooral zorgen om de backposities. Ik hoop dat Sallah-edine volgend seizoen linksback wordt en dat voor de rechtsback iemand erbij wordt gehaald(Veltman lijkt me niet eens een gekke optie daarvoor, is na dit jaar transfervrij en doet het goed bij Brighton wat nu gewoon een middenmoter/subtopper is een paar jaar. Heeft veel pit en vond hem in zijn laatste jaren bij Ajax meer dan prima.

06-03-2023 17:50

MarcHogervorst +35302

Triester? Ja hoor, in de vierde minuut van de blessuretijd de 1-1 binnen krijgen! ;-)

06-03-2023 16:45

Drukwerk1968 +7111

Jij hebt het steeds over 110 miljoen aan aankopen. Nergens over de kwaliteiten die verkocht zijn. Meer dan de helft van de basis.

06-03-2023 17:08

GNBL +90054 moderator

Besef jij wel hoe absurd 110 miljoen is voor eredivisiebegrippen?

06-03-2023 17:13

The "O" +784

Absurd is 200 miljoen aan verkopen ook voor eredivisiebegrippen.

06-03-2023 17:34

Drukwerk1968 +7111

En je weet dat als je absurde prijzen krijgt de kwaliteit van nieuwe spelers altijd minder is? En dat bij 6 spelers.

06-03-2023 17:39

Drukwerk1968 +7111

Dank voor je waardevolle bijdrage

06-03-2023 18:42

Rockanje23 +37073

Voor die 110miljoen kan je veel en veel betere spelers dan wat er nu gehaald is. Dat is het grote probleem

06-03-2023 19:15

Drukwerk1968 +7111

Wie had jij gekocht en voor welk bedrag?

06-03-2023 19:23

MarkP +21762

Heeft bosz al getekend?

06-03-2023 16:30

Sunny +9558

Gelukkig niet want dan weet je al dat we weinig/niets gaan winnen zo wijst de geschiedenis uit

06-03-2023 16:41

Web +178830

Want dan is het lek boven toch?

06-03-2023 16:44

Vik86 +42397

Grillitsch is onze beste echte middenvelder in onze selectie..hij heeft speeltijd nodig..en dan geef je hem 4 min...schaamteloos..

06-03-2023 16:19

Web +178830

Tegen Telstar goed maar niets bijzonder
Heel vaak om de as draaien lijkt zo leuk, breed naar links of rechts spelen

06-03-2023 16:22

C14 +22425

En dan nog 10x beter dan Alvarez zijn Web ;).

Een 6 moet het ook simpel houden, wel heel technisch zijn en snel handelen, en inzicht hebben.

06-03-2023 16:24

Vik86 +42397

Hij heeft speeltijd nodig..ik heb hem in de bundesliga zien spelen ..in normale doen is hij de beste middenvelder van de eredivisie..

06-03-2023 16:25

Web +178830

Ik weet dat ze er hier zo over denken
Alleen net niet de trainers

06-03-2023 16:26

Sambavleugels +18734

De trainers vonden Kudus ook lang ongeschikt.

06-03-2023 16:27

Vik86 +42397

We zullen zien..ik ga er vanuit dat hij de komende weken meer speeltijd zal gaan krijgen..en dan gaan mensen hier op AS zien dat het spel van ajax meteen beter word als hij erin staat..

06-03-2023 16:28

Web +178830

@Samba
Dat blijf je maar zeggen
Onder Ten Hag had hij een basis plaats tot hij geblesseerd raakte
Vorige week had Ten Hag nog veel lof voor hem

Heitinga is lovend over hem

Alleen Schreuder zag ik spits in hem

06-03-2023 16:37

Web +178830

@VK86
Ik was blij toen hij kwam
Maar verleden telt niet, ik zeg niet dat het niet komt?

06-03-2023 16:39

GNBL +90054 moderator

Je beschrijft nu Taylor.

06-03-2023 16:42

Sunny +9558

Want hij heeft het natuurlijk al zo vaak laten zien tijdens wedstrijden en op de trainingen en onze trainers zijn dom, achterlijk en blind?
Zoiets?

06-03-2023 16:34

Vik86 +42397

Hebben we met schreuder gezien ..

06-03-2023 16:42

PalFischerArmy +2617

Branie saai? Wen er maar aan.

06-03-2023 16:12

Altijdindestraat +40188

Gelukkig hebben als Ajax veel keuzes, geeft ook aan hoe groot onze club is.

06-03-2023 16:14

Caparzo +4244

Probleem is ergens komt het moment dat de angst een counter om de oren te krijgen groter wordt als de wil om te gaan voor de 2e. Vooral als er een paar kansen verprutst zijn, dan gaat het om risico’s inperken en de 3 punten over de streep, ja en dan is het spel niet om aan te gluren. Bij één misstap is de schaal uit beeld, die druk is erg hoog.

06-03-2023 16:07

Web +178830

Ze gingen twijfelen
En dat is altijd verkeerd, maar zeer menselijk
Helemaal gelijk heb je

06-03-2023 16:11

rodnet +10323

Als ik op saai voetbal zat te wachten was ik wel supporter van PSV geworden. Anderzijds is het niet helemaal onbegrijpelijk dat er na de afgrijselijke periode Schreuder eerst even naar resultaten in plaats van goed voetbal wordt gekeken. Als het maar niet te lang duurt want met goed voetbal komen resultaten vanzelf.

06-03-2023 16:07

Sambavleugels +18734

Hear hear, Neel.

Waarom soppen er hier zoveel vd stoel als het om Alvarez en Klaassen gaat? Iedereen ziet dat je daarmee nooit tot goed, laat staan mooi voetbal komt. Zelfs in het overgewaardeerde seizoen 20/21 waren de goede wedstrijden op een hand te stellen met die twee samen. Ze zijn niet de oplossing van het probleem maar de oorzaak. Je speelt tegen NEC(!) en past je aan omdat Schone en Tannane mee doen.. Wij komen in de problemen tegen ploegen die hoog druk zetten en met middenvelders spelen die je in de dekking aan kan spelen. Een sloopbedrijf mag nooit de oplossing zijn. Hoe kan het dat Feyenoord al twee jaar lang wel ziet wat nodig is op 6 en wij, met al het geld vd wereld, blijven aankloten met Alvarez? Zelfs AZ heeft een betere 6. Zelfs NEC heeft meer voetbal op het middenveld. En maar dat geilen op noeste werkers en maar met drogredenen komen om mindere goden te vereren en creatieve, vaak jonge spelers af te branden om eigenschappen die je normaliter verwacht op FR12. Nu is Timber bijv weer de lul, is Fitz een wijf, wordt je met Chico weggeblazen en is Taylor een klootzak terwijl hij vorig jaar aan het eind je redde met Brobbey. En hoe lang is Kudus wel niet afgeschreven? Graaf was vorig jaar de lul. Helemaal oke hoor om minder te verwachten van sommigen, ze kunnen niet beter, maar reageer hun onvolkomenheden niet af op talenten of creatievelingen omdat die zich wel aan het juk vd nieuwe Hollandse school ontworstelen en in eerste instantie van voetbal uit gaan.

En dan komen ze met het "argument" dat elke trainer Klaassen op stelt. Wie van die trainers is geslaagd in het buitenland in het recente verleden? Niemand. Waarom? Omdat de lopende acreatieve 10 een uitvinding is vd almaar aftakelende en zich op scorebordjournalistiek blindstarende Hollandse school. Daarom slaagt er ook geen enkele lopende 10 die het elders probeert. Koeman heeft dat aan den lijve ondervonden bij Everton. In het buitenland wordt meer gevraagd. Is het echt toeval dat we vorig jaar 18 uit 18 haalden in de CL nadat Berghuis Klaassen verving?

06-03-2023 16:05

Robertini +39436

Klaassen kan wel op mid, maar alleen met 2 voetballers erachter. Alvarez kan ook wel, maar alleen met een voetballer ernaast en ervoor. Samen? Nooit, dan is de verbinding compleet weg.

06-03-2023 19:16

jeffrey2022 +8208

Heintinga is Frank de boer 2.0! Totaal niet geschikt! Ajax hoort met voetballers op het middenveld te spelen! Kijk maar naar het succes jaar cl, lasse op de plek van alvarez. Dat is branie dat is Ajax.

06-03-2023 16:02

Web +178830

Ja ik snap ook niet dat hij vd Vaart, Sneijder, Litmanen en Bergkamp wissel zet

06-03-2023 16:07

Libero +19165

Allemaal 10en en waar staat onze beste 10? RB...

06-03-2023 16:21

Web +178830

Dat zou ik ook anders doen, maar een vrije rol op rechts wisselen met Berghuis’ vind ik nog niet zo gek

Hij staat niet vast aan de lijn toch?

06-03-2023 16:24

Vik86 +42397

Ik merk dat heitinga een streepje voor heeft bij sommige hier op AS omdat hij ajax dna heeft..maar dat gaat er bij mij niet in..hij heeft zoveel ajax dna dat hij de grootste gedeelte van de 2e helft met alvarez..Taylor en klaassen speelt ..laf heel laf..

06-03-2023 15:58

Drukwerk1968 +7111

U heeft liever sprankelend voetbal, met deze selectie onmogelijk, en dan 4e worden? Ik vind het juist heel sterk dat ze tegen nec de overwinning over de streep trokken. 3 punten is nu belangrijk. Heitinga heeft een gemankeerde selectie over genomen, midden in een seizoen. U bent onrealistisch. Ik zie ook liever mooi voetbal. Dat is weer iets voor volgend jaar.

06-03-2023 16:03

Vik86 +42397

Hoor hem ..sterk dat ze de overwinning over de streep trokken..Tegen NEC!!!...

06-03-2023 16:04

Drukwerk1968 +7111

Ja, want ze hebben dit seizoen niet genoeg punten verspeeld? Bij alfred was dit puntenverlies.

06-03-2023 16:12

Web +178830

@VK86
Drukwerk heeft er kijk op

06-03-2023 16:12

Vik86 +42397

Jij vinden het resultaat heilig..ik vind het veldspel belangrijker dan het resultaat..maar goed ieder zijn mening ..als je geen voetballers op het middenveld durft neer te zetten dan ben je in mijn ogen niet kampioenswaardig..

06-03-2023 16:14

Web +178830

Ik ben Ajacied en hou enorm van goed voetbal
Gelukkig ook heel veel gezien in het verleden
Maar nogmaals
Ken je de spelers?

06-03-2023 16:27

Drukwerk1968 +7111

Op dit moment is het resultaat zeker heilig. Of wil je volgend seizoen conference leggen?

06-03-2023 16:55

Jutter1 +4316

Dat mag jij laf vinden, maar de alternatieven zijn erg schaars bij Ajax, zo niet aanwezig. Daar moet dus driftig aan gewerkt worden in de zomer met het oog op de volgende competitie. Elke linie is bij Ajax niet goed bezet en lijkt de landstitel al geen zekerheidje in de zwakke ED. Maar dat middenveld bij Ajax spant wel de kroon, daar ligt het grootste pijnpunt van de club met talrijke middelmatige, of zelfs minder, spelers waardoor de ploeg zelfs in de verdrukking komt tegen de mindere clubs in die ED. Dat is alleszeggend natuurlijk!. Waardoor waarschijnlijk de titel dus niet haalbaar is en zelfs de 2e plaats in het gedrang komt. Want het huidige Ajax straalt niets uit, is zeer labiel waardoor puntverlies tegen elke willekeurige tegenstander in die zwakke ED voortdurend op de loer ligt! Hou m'n hart vast om eerlijk te zijn.

06-03-2023 16:12

C14 +22425

------Kudus----
Fitz-Jim---Grillitsch

Fitz-Jim---Taylor/Berghuis
-------Grillitsch----------

Taylor-------Berghuis
-------Fitz-Jim----------

Fitz-Jim----Berghuis/Kudus/Taylor
----------Vos------------

Etc. zijn toch allemaal vele malen betere middenvelden dan:

------------Klaassen
Taylor---------------
------------Alvarez

?

Het huidige Ajax straalt niets uit en is zeer labiel door gebrek aan voetballend vermogen, zo degelijk en moeizaam voetbal, en zo minder drive en spelplezier in het elftal. Teveel zwakke schakels die het niveau naar beneden halen. Bassey, Wijndal, Alvarez kan echt niet, en daar dan ook nog Klaassen aan koppelen.

Klaassen kan op zich nog wel, maar dan moet je er twee heel goed voetballend en opbouwende, creatieve middenvelders bijzetten.

06-03-2023 16:33

Web +178830

Willen wij wel of niet kampioen worden?
IK WEL

Heeft Heitinga een voorbereiding gedraaid
NEE
Of een onzekere selectie aan getroffen?
JA

Mensen sta er toch eens realistisch in

Als je niet door hebt dat Ajax 6 basis spelers verkocht heeft ( zelfs de beste spelers Martinez, Antony en Nous

En als je ziet wie er voor aangetrokken zijn, en het beste is er af bij de oudjes

Timber als jonge speler een terugslag ( heel normaal ) hoort bij de leeftijd

Hoe wil je dan oogstrelend voetbal spelen?
Wakker worden
Het jaar doorkomen en alles voor de titel op zij zetten
Dan heb je enige kans

Niet nu wat uitproberen en punten verliezen

06-03-2023 15:54

arantes12345 +2321

Helemaal mee eens

06-03-2023 15:59

Edwin Oud +2327

En 100 miljoen aan spelers uit gegeven maar daar kan Johnny niks aan doen.

06-03-2023 16:03

Web +178830

Dit ja
Ga er maar aan staan

06-03-2023 16:10

Vik86 +42397

Als scheuder er nu nog was geweest en hij stond nu in deze situatie dan was je niet mild geweest..het is alleen omdat het een ajacied is dat je mild bent..

06-03-2023 16:03

Web +178830

Ik heb altijd gezegd
Schreuder ongeschikt
Maar ga nu niet denken dat het lek boven is, de selectie zien en je moet het snappen

06-03-2023 16:09

Vik86 +42397

Ik ben van mening dat je beter kunt spelen dan wat ze nu doen..maar dan moet je het middenveld aanpassen ..dat durft hij niet aan ..

06-03-2023 16:12

Epiret +4413

Web heeft hier wel gelijk. Maar Ajax heeft in het verleden al zo vaak laten zien dat ze met verdedigend voetbal uiteindelijk toch aan het kortste eind trekken, zelfs met spelers die heel wat beter waren dan de huidige gemankeerde ploeg. Bij Ajax zit het verdedigen gewoon niet in het DNA en dat is al tientallen jaren zo. Dus ik betwijfel of deze speelwijze van Heitinga resultaat gaat opleveren tegen clubs als Feyenoord en PSV…..

06-03-2023 16:50

goajaxgo +14157

Het zijn nog steeds duistere tijden.

06-03-2023 15:53

Web +178830

Nee hoor
Na 6 goede jaren, komen er weer mindere jaren
Ajax komt vanzelf weer bovendrijven

Na het weg gaan van Cruijff naar Barcelona was het ook even op

Na 1995 en 96 was het ook slecht

06-03-2023 15:59

PietjePrecisie +1984

Ik vond het helemaal niet zo saai. Er was meer nadruk op degelijkheid, en het niveau moet omhoog, maar het baltempo was redelijk in orde, de linies sloten goed aan om de druk erop te houden (dat was wel eens anders) en er zat naar mijn mening ook wel een idee achter de aanvallen. De laatste weken onder ten Hag vond ik pas saai.

06-03-2023 15:49

PH2BOT +40359

@Topreactie Neel: Niet de angst maar AD annex door zichzelf benoemd interim TD Edje Klojanus Kadetje. 'regeert' ..PRECIES DÀT IS DE GROTE MAKKE BIJ ONZE CLUB!!!.

06-03-2023 15:40

Web +178830

Waarom de lof toen het goed ging?
Ajax heeft door de hele geschiedenis jaren goed en daarna weer perioden minder gespeeld

Wist je dat er 6 kanjers verkocht zijn??

06-03-2023 15:44

Web +178830

Ajax moet alles winnen, en dat geeft altijd druk
Te lang Schreuder de handen boven het hoofd gehouden
Geen tijd voor uitproberen

Ook ik zou nu voor zekerheid kiezen
Wie heeft de garantie dat je met Fritz - Jim het beter doet? die kopt ballen weg met corners. ( haha ) word overlopen, ze zien hem hier graag in de basis, nergens op gebaseerd. ik was blij met de komst van Grillitsch, maar die is ook nog niet overtuigend.
Om zijn as draaien en ballen breed spelen, daar worden ze hier blij van
Beide backs zijn ook al niet overtuigend, vooral Wijndal niet, dan heb je gewoon Alvarez hard nodig. Heitinga weet dit maar al te goed

06-03-2023 15:33

xstaniox +15106

Wat zei hij over Godts dan...?

06-03-2023 15:25

karlhof +4711

Ligt toch ook aan de tegenstanders die constant 10 man achter de bal houden. Alle tegenstanders gokken op de counter. Tegenwoordig wordt een 1-0 of 2-0 verlies als een overwinning gevierd. NEC was een goed voorbeeld. Ook in uitwedstrijden gokken tegenstanders op de counter.

Een tegenstander helemaal kapot spelen lukt niet altijd zelfs niet in de goede jaren.

06-03-2023 14:42

Biss +10254

klopt, anti-voetbal werkt. Je wint er wedstrijden en zelfs prijzen mee. Daar moet, vanuit de Fifa, iets aan gedaan worden. Voetbal moet weer aantrekkelijk worden, mooi voetbal moet gestimuleerd worden en anti voetbal bestraft.
Ik weet dat Marco van Basten daar mee bezig was een aantal jaar geleden, maar (helaas) ook niet meer.

06-03-2023 15:16

Web +178830

@Biss
Jij weet toch ook wel dat je geen ploeg kan dwingen om open te spelen?

06-03-2023 15:37

Biss +10254

Dat maakt het ook lastig ja. Maar je kan bepaalde regels wel zo draaien dat in ieder geval het anti voetbal niet gestimuleerd wordt zoals nu het geval is.
Tijdrekken bijvoorbeeld, het tijdrekkende team heeft daar al jaren/decennia profijt van. Hardere straffen, reguliere speeltijd zoals bij basketbal, enz. (Er zijn nog veel meer regels van andere sporten over te nemen).

Het is zeker niet makkelijk, maar er kan veel meer aan gedaan worden dan dat er nu gebeurd.

06-03-2023 18:26

Omar +17182

Komende zomer gaat er keihard doorgeselecteerd moeten worden, ook spelers die afgelopen zomer mogen wat mij betreft weer doorverkocht worden, dan denk ik aan Sanchez, Wijndal maar ook Bergwijn. Dan vervolgens eindelijk een spelers kopen die bij het Ajax spelletje passen, met bovengemiddelde techniek, vaardigheid in de kleine ruimte en een zekere hoeveelheid lef.

06-03-2023 14:28

Qifesh +24917

Al die spelers lijken me wel gehalveerd in waarde.. gaat heel veel verlies berekenen

06-03-2023 14:39

Vik86 +42397

Valt wel mee..de meeste spelers hebben nog veel waarde..

06-03-2023 14:43

Carrerdecasp +8167

Het lijkt er alleen op dat er niemand binnen Ajax is die dit ziet en kan uitvoeren. Veel hangt samen met de nieuwe TD. Dat moet een persoon met visie en een doorpakker zijn, want van de rest binnen de organisatie komt het niet.

06-03-2023 14:50

Sunny +9558

Je kan ook zeggen dat momenteel het realisme regeert.
Primair moet staan dat je je links- of rechtsom plaatst voor de CL.
En onder John zitten we gelukkig weer on track.
Risico nemen is op dit moment uit den boze en spelers als FJ (die ik eerder al eens omschreef als onze Rembrandt in de dop) of Grillitsch (nog weinig van gezien) zijn een risico en lijken nog neiet klaar voor een belangrijke rol.
Wishfull thinking pas nadat we ons geplaatst hebben dus richting volgend seizoen.
Dank u

06-03-2023 14:24

AINIESTA +44934

Waarom zijn ze een risico? Alvarez mag als spelverdeler op 6 al 4 jaar lang falen. Klaassen mag wekelijks de balletjeswachter uithangen en falen als creatieve 10. Die komen ook wekelijks tekort.

06-03-2023 15:14

Sunny +9558

Omdat die 2 zich simpelweg nog niet bewezen hebben tijdens wedstrijden in het 1e en dus een gok omdat je niet weet of en hoe ze zich zullen manifesteren.
Dat is een gegeven en staat los van ieders mening over hun vermeende kwaliteiten.

Overigens verschillen we van mening over hoe jij Alvarez en Klaassen nogal denigrerend en bezijden de waarheid wegzet.

Alvarez speelt helemaal niet de spelverdeler maar staat er als verdedigende middenvelder of als CV. Die taak ligt hem prima en hij is los van een periode na het WK regelmatig, uitblinker op dat vlak. Ondanks dat hij zijn voetballende beperkingen heeft kan ik persoonlijk wel genieten van dit type spelers die voor een team waardevol zijn. Het is natuurlijk niet voor niets dat Alvarez onder alle trainers een basisspeler is/was en ook in het Mexicaanse elftal.

Klaasen als balletjeswachter betitelen is ook weer flauwekul. Hij is overal aanwezig. rent zich de longen uit zijn lijf, beheerst het 1-touch als 1 v.d besten en scoort en passant ook vaak belangrijke goals.

Nee het zijn beiden helaas geen Iniesta's (wat een fantastische speler was dat) maar dat kan ook niet want anders waren ze natuurlijk allang weg bij ons. Dat is de realiteit waarmee wij het moeten doen.

alvarez is

06-03-2023 16:32

AINIESTA +44934

De 6 moet in mijn ogen ook een spelverdeler zijn als de speler in het centrum van het elftal. Zo beoordeel ik hem, niet alleen als breker. En dan faalt ie behoorlijk.

Klaassen komt vaak niet in het spel voor, loopt soms gewoon expres in de dekking. En haalt vaak nog maar net 30 balcontacten per wedstrijd en creëert bijzonder weinig als nr10. Als de tegenstander hoog staat en er kort op zit is hij 1 van de eersten die verstoppertje speelt.

1 van hen is eigenlijk al teveel, laat staan dat ze samen op het middenveld staan.

06-03-2023 19:10

Sunny +9558

Met alle respect maar jouw beoordeling loopt niet parallel aan de feiten.
Die wijzen uit dat beide spelers absoluut waardevol zijn en dat zien zo'n beetje alle pro's toch.
Over smaak gaan we maar niet twisten.

06-03-2023 20:51

AINIESTA +44934

Ja Alvarez is een prima stofzuiger en Klaassen scoort weleens een belangrijke goal en holt heel veel. Ik leg de lat graag wat hoger en zie op 6 graag iemand die ook kan voetballen en op 10 iemand die wat kan creëren ipv te azen op een goaltje. 2 assists in 70+ wedstrijden als nr10. Een schande.

06-03-2023 21:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.