Blind: 'Hou van Ajax, geef altijd alles, ben een groot Ajacied, dus het doet me pijn'

door NielsOpdam 200

Bron Algemeen Dagblad

Blind: 'Hou van Ajax, geef altijd alles, ben een groot Ajacied, dus het doet me pijn'

door NielsOpdam 200

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Daley Blind vindt de huidige situatie bij Ajax pijnlijk, zo vertelt de ervaren Ajacied in gesprek met het Algemeen Dagblad. Bij de Amsterdamse club werd Blind de laatste tijd op de bank gezet door trainer Alfred Schreuder. Nu is de Ajax-verdediger aanwezig bij Oranje, waar hij onder Louis van Gaal speelt.

In de afgelopen periode is er veel gezegd en geschreven over Ajax en Blind. Hij vertelt dat dat niet altijd makkelijk is. Na FC Emmen - Ajax vertelde Rafael van der Vaart bijvoorbeeld nog dat hij dacht dat 'sommigen het in de tweede helft bijna expres hebben gesaboteerd', waarna hij de naam van Blind noemde. 'Ik weet – en bij Ajax weten we allemaal – dat het beter moet. Ik hou van de club, geef altijd alles, ben een groot Ajacied, dus het doet me pijn.'

'Ik vind het ontzettend vervelend en baal van de situatie waar we in zitten', vervolgt de ervaren Ajacied zijn verhaal. 'Maar nu wil ik het een plek geven en laten rusten en me volledig richten op het Nederlands elftal. Ik ga mijn tweede WK spelen. Daar kijk ik ontzettend naar uit.' Dat tweede WK gaat hij beleven met Van Gaal als trainer. Blind noemt hem iemand die het 'waardeert hoe ik het spel zie en lees'. 'Het gogme, het inzicht, daar is hij voorstander van. In 2014 begon ik het WK eerst op het middenveld. Daarna kwam ik linkerwingback te staan. Daryl Janmaat denderde eroverheen op rechts, ik was vaak de wingback die goed positie koos. Daar zat een goede balans in en dat is de laatste wedstrijden ook zo geweest met Denzel Dumfries.'

'Alles onder Van Gaal is zó duidelijk, en zó gericht op het team en de teamgeest'

Het Nederlands elftal heeft sinds de zomer van vorig jaar bewezen dat het een moeilijk te kloppen team is. 'Sterker: we hebben geen wedstrijd meer verloren. Alles onder Van Gaal is zó duidelijk, en zó gericht op het team en de teamgeest. Deze trainer weet heel goed wat hij verwacht van z’n elftal. En elke individuele speler weet het ook.' In Qatar wil Oranje een team zijn waar niemand graag tegen speelt, vertelt Blind. 'Ook niet landen als Brazilië en Argentinië. En ja, wat de bondscoach zegt: hij wil wereldkampioen worden en dat geloof slaat ook over op de groep. Als je er níét in gelooft, hoef je trouwens niet eens te gaan.'

Maak elke wedstrijd van Oranje kans op 2500 euro cash door deze zes vragen in te vullen.

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Buitenspel +1521

Blind is geen Ajax 1 niveau meer. Dat is helemaal niet erg.

24-11-2022 14:39

brullie +7046

Blind heeft zoveel gebracht voor Ajax, dat vergeten er een hoop. Tuurlijk maakt hij fouten, doen alle verdedigers. Blind voegt 100% iets toe als hij lekker in zijn vel zit. Mensen moeten ook snappen dat een Ajacied in hart en nieren, voetballiefhebber eerste klas, altijd wil spelen, een mega klap heeft gehad met zijn hart, alles in 1 seconden op zijn kop stond, bijna gedwongen moest stoppen, het einde van zijn carrière nadert, laat deze jongen gvd balen en ziek zijn van deze situatie! Hij schuurt tussen in de herfst en winter van zijn carrière aan. Gun hem, vooral hem, deze tijd om er aan te wennen en afzeiken is zo verdomde makkelijk!!

24-11-2022 07:07

Aldinho_nl +1061

Dank voor deze bijdrage. Wij moeten onze helden meer koesteren.

24-11-2022 23:24

36 +8694

Je bent een echte Ajacied Daley

22-11-2022 22:11

Aurelius1 +19736

Wanneer gaan er maatregelen genomen worden? Een nieuwe TD en onmiddellijk Bogarde terughalen.

21-11-2022 04:59

sapp +642

Scholletje junior

20-11-2022 15:40

ProfessorX +19827

Pleur die Schreuder eruit !
Hij verziekt alles bij Ajax Alles !

Blind is in mijn ogen een echte Ajacied op retour net als Tadic , maar door dat eigenwijze respectloze gelazer van Schreuder stook je tussen spelers en supporters .

Dus flikker maar op Schreuder met mij zijn er zeker 51.000 ook eens minimaal .

Nu Ajax nog of moet die gast verjaagd worden op vreedzame maar toch dwingende manier ?

20-11-2022 15:27

LOCAmpos +10509

Sjaakie is een nog veel grotere Ajacied, die doet ook niet meer mee. Is een keer klaar Daley.

20-11-2022 08:43

eenAjaxfan +20392

Ik zag gisteren het interview van de NOS met Blind.
Echt stuitend hoe de interviewer door bleef gaan, terwijl Blind duidelijk aangeeft zich op het WK te willen focussen.
Niet om de situatie bij Ajax te willen vergeten, zoals velen hier het uitleggen, maar om een goede prestatie met het NL-elftal neer te zetten.
Ik vind het zoeken "tussen de regels" van velen hier en de media trouwens ook erg vervelend.
Laat Ajax nu even los als het over het Nederlands elftal gaat.

20-11-2022 08:15

PetrusKeizer +10739

Van Gaal gebruikt Blind op n andere manier, die helpt zn zwakke punten te verdoezelen. Ajax speelt dat verdedigende systeem niet ( van Gaal kan roepen dat t juist aanvallend is), bij ons heeft een back verdedigende taken. Blind is een slak, niet wendbaar en een vreselijk slechte kopper, waar hij trouwens op kan trainen maar dat doet hij kennelijk niet. Dus Blind in Oranje zo te gebruiken is volkomen begrijpelijk maar helpt indirect Ajax eigenlijk niets.

19-11-2022 21:57

FransHoek +8979

Allemaal prima, maar Wijndal is slechter dan Blind. Dus zolang er niets anders is, dan zou ik Blind wel opstellen of je systeem tijdelijk aanpassen als je hem wil opstellen. Je kunt ook een jeugdspeler zoals Youri Baas inpassen, zoals het eigenlijk hoort te gaan bij Ajax.

20-11-2022 09:05

FrancescosRavioli +15355

Wijndal (en ook Baas) laten andere spelers wel beter spelen. Blind op LB heeft het gevolg dat Bergwijn, Bassey en Taylor niet renderen

20-11-2022 10:09

wendoo9 +8125

Gewoon Wijndal opstellen en laten staan. Zal niet meer fouten gaan maken dan Blind. Wijndal is de toekomstige linksback van Ajax. We moeten naar vastigheid gaan streven en geen posities gaan invullen in plaats van gaten te blijven dichten om spelers te vree te houden.

20-11-2022 10:56

mavato +346

Dat vind ik een heel slecht plan. Ik heb die Wijndal als aankoop al niet begrepen en hij heeft mij niet kunnen overtuigen in het Ajax-shirt, Die jongen kan absoluut niet verdedigen en dat lijkt me toch wel een eigenschap die je als linksback moet hebben, toch? Hij is ook te klein en niet snel genoeg. Dan maar een jeugdspeler, daar is Ajax groot mee geworden.

20-11-2022 16:04

PetrusKeizer +10739

Juist. Maar dat is n algemeen puntje, de opleiding. Zijn de jongens daar niet goed genoeg meer (na Gravenberch, Taylor)??

21-11-2022 16:35

Clubliefde34 +6181

Je kan vinden van van gaal wat je wilt, maar het is wel een echte vent die voor de ploeg staat. Durft je gewoon ernaast te zetten als je niet in vorm bent en durft ook gewoon ze aanvoerder te wisselen als die slecht speelt. Tactisch een sterke coach met goed inzicht, en er is discipline in het elftal. Als van gaal langs de lijn staat dan maken spelers extra meters, dat is wel zijn kracht van Louis, dat dwingt hij af met zijn charisma en uitstraling en manier van omgang met de spelers. 10x beter dan schreuder. Ik zal het toejuichen als hij het lekker na de winter overneemt tot het einde van het seizoen en misschien wel langer.

19-11-2022 19:47

PetrusKeizer +10739

Het gaat hier over Blind Al zou die extra meters voor van Gaal willen maken, dan nog gaat hij dat niet voor elkaar krijgen. Het heeft ook geen zin want hij moet het niet van rennen (quote ten Hag) hebben.

19-11-2022 22:00

Robertini +39548

Tegen Emmen was hij wel echt heel slecht.

19-11-2022 19:37

brullie +7046

@Robertini
Too easy. Wie waren er wel lekker bezig dan? Niemand haalde een voldoende toch?

24-11-2022 07:09

Robertini +39548

Wat was de stand voordat hij inviel? En nadat hij inviel?

24-11-2022 13:18

Schip +23520

We weten onvoldoende van de feiten wat er nu precies zo fout is gegaan, maar redelijk bizar dat een trainer het zo laat ontsporen is het wel.

Ik zie ook geen oplossing in het veld ruimen van Blind. Schreuder heeft gesproken met Ocampos en kende hem dus - komt ook uit zijn koker? - stelt hem niet op. Bassey leek me ook een product van de zaakwaarnemer, maar geen idee verder.

Het probleem zit in de aangetrokken spelers en het totaal niet in staat zijn een echt team te smeden met een duidelijke speelwijze. Lijkt me weinig met Blind vandoen te hebben.

19-11-2022 18:54

Jojo.14 +3658

https://www.vi.nl/nieuws/daley-blind-vertrouwen-voelen-doet-iets-met-een-speler

Duidelijk.

19-11-2022 18:04

eenAjaxfan +20392

Dat kun je lezen als een oproep aan de supporters om vol achter het team te blijven staan.

20-11-2022 08:08

afcsja +2496

Nou, Schreuder out en Blind en Van Gaal eind december terug bij Ajax

19-11-2022 18:00

Robertini +39548

Danny of Daley? Want Danny zie ik niet graag terug. Van Gaal heeft eerder aangegeven niet te willen.

19-11-2022 19:39

afcsja +2496

Dit artikel gaat toch over daley..

19-11-2022 21:15

Robertini +39548

Klopt, maar hij zegt van Gaal en Blind, alsof hij hoofdcoach en assistent bedoelt.

20-11-2022 12:11

LOCAmpos +10509

Slecht plan

20-11-2022 08:43

MVG +16475

Blind legt de vinger op de zere plek. Er is totaal geen duidelijkheid onder Schreuder. Dat Blind niet meer goed genoeg is voor Ajax 1, doet daar niets aan af.

19-11-2022 16:11

Henk de Vries +11133

Velen vinden hier dat hij niet moet zeiken. Hij is een echte Ajacied die iets meer krediet verdient dan onze verwarde trainer. Blind speelt alles, komt terecht op de bank in Glasgow vervolgens. Maar wat er vanaf dan gebeurt kan gewoon niet. Een rechtsback voorrang geven op zijn positie, de hele verdediging op de schop gooien tegen PSV na rust zonder logische wissel Blind voor Rensch. Schreuder heeft em daarmee kapot gemaakt, valt niet uit te leggen. Van 100% vertrouwen naar 0%, dat kan niet. Of er moet iets voorgevallen zijn...

Daley moet blijven, Schreuder moet weg!

19-11-2022 15:23

Moooo +3975

Je kan een ras ajacied zijn, geboren in de meer op de toekomst of in de J.C Arena.

Maar Ajax wil de suptop blijven aantikken, elk jaar weer soms een kwart finale/halve finale en hopelijk bereiken we nog eens de finale.
Blind is niet meer van het niveau dat dat ooit was, de voetballende verdediger die het team hielp op te bouwen.

Ik zie een legende Ronaldo, die echt tering slecht is geworden, technisch zal het allemaal goed zitten tussen de oren en snelheid heeft ook nog wel.
Maar het is van één van de beste spelers aller tijden naar reserve plaats bij een subtopper gegaan. (hij raakt geen pepernoot)
Daarbij wil ik zeggen dat Ronaldo nog altijd fysiek niet ontzettend kwetsbaar is, Blind is dit duidelijk wel, leer accepteren dat je niet meer bent wie je was Daley!

Je blijft een Ajacied, voor altijd in ons hart, net als Bro Tadic die ik nog van waarde vind als aanvoeder en wisselspeler richting de tweede seizoenshelft.

19-11-2022 14:27

DieNase +7172

Muiten???

19-11-2022 13:01

Mitch021 +2082

Pffff maar potjes op de bank, meteen miepen

19-11-2022 12:44

Oxxer +164598 moderator

Niet goed genoeg is banken en niet krampachtig systeem en XI tal omgooien voor 1 of 2 spelers, ik zie dat bij andere sporten / clubs, waarom is Ajax een uitzondering? In Ajax 1 horen de spelers te staan die het beste in vorm zijn en niet degene met het grootste trackrecord of de '' echte Ajacieden''.

19-11-2022 12:13

PH2BOT +40467

Niemand is in vorm ...en het management spant daarin de kroon.

19-11-2022 12:28

Jan Doedel +4306

Blind houdt van Ajax maar nog meer van zichzelf. Absoluut geen persoon die in t belang van Ajax zn bek kan houden. Mede verantwoordelijk voor de abnormaal slechte sfeer wed ik.
Denk eens in t teambelang mietje!

19-11-2022 12:10

PH2BOT +40467

Prima dat iemand nu eindelijk eens wèl zijn mond open doet! Al die smerige intrige spelletjes die daar onderhands worden gespeeld omdat wij een slappe hap AD hebben die geen directieve ruggegraat heeft en net weer voor 3 jaar tot trekpop is herbenoemd. De stank en mest moet er nu uit en dat doe je niet door de staldeuren op slot te houden. Eruit dus met die troepzooi!!!

19-11-2022 12:33

Jan Doedel +4306

Als hij niet op de bank zou zitten had hij ook niet zijn bek open getrokken denk ik. Puur eigenbelang.
Voor de rest best eens met jou :-)

19-11-2022 12:39

MisterAFCA +6442

Ik denk dat Blind op de bank zit omdat hij tegen Schreuder zijn bek heeft opengetrokken.

19-11-2022 13:40

Jan Doedel +4306

Ik denk de omgekeerde volgorde

19-11-2022 14:46

Modric36 +8224

Zou Blind niet als een libero kunnen dienen?

19-11-2022 11:59

SjakiedeWit +2636

Nee Blind kan dienen als bankvulling

19-11-2022 12:00

Orangesoul +5988

Beter blind als al die middelmaat wat er nu rond loopt.. Al die middelmaat brengt Ajax ook geen stap verder. Ja richting Europa Leageu niveau maar dat was niet de visie van Overmars en co... Gooi al die middelmaat eruit Lucca, Taylor, Bassey, Ocampos, Pasveer, Kudus, Rensch, trainer Schreuder eruit. Bouw een nieuw elftal die Ajax waardig is..

19-11-2022 17:59

wendoo9 +8125

Komt 3cm van de grond. Man man man

19-11-2022 20:16

JaapStam +137516

Wees een vent en zeg wat velen Ajacieden denken: #SchreuderOut!!!

19-11-2022 11:55

SjakiedeWit +2636

Hij verdient nog een tweede kans na de winterstop

19-11-2022 12:00

PH2BOT +40467

Als Scheurbuik weg moet zal ook de net weer voor 3 jaar herbenoemde AD Edje ' slappe hap' Kadetje op moeten stappen en dan dondert het gehele Ajax management als een kaartenhuis in elkaar. Dus.....Schreuder(t) moet koste wat kost blijven. Het gaat hier puur om de poppetjes i.p.v. Ajax- Amsterdam.

19-11-2022 12:07

ElimelechN777Ring +91

Scheurbuik 😀🤣🤣

19-11-2022 12:16

lor020 +366

HIj zit bij mij al op z'n derde kans.. maar goed...

19-11-2022 14:22

ST +23084

Op basis van wat? Hij heeft er een zooitje van gemaakt.

19-11-2022 16:17

FrancescosRavioli +15355

Hoe die met z'n spelers omgaat had hij wel een piraat of VOC schipper kunnen zijn. Scheurbuik past daar wel mooi bij

20-11-2022 10:13

ProfessorX +19827

Was het niet de RVC die zoveel mogelijk Nederlandse spelers wilde ?

20-11-2022 15:32

MPAjax +8437

Dan moeten ze meer met jeugd werken als dat zo is

21-11-2022 13:23

Rastafari +505

Hij zegt het met een omweg…. Schreuder out.

21-11-2022 06:51

Modric36 +8224

Waarom moet er voor Blind hele opstellingen en systemen omgegooid te worden om hem maar in de basis te zetten?

Op linksback komt hij snelheid tekort en op lcv komt hij duelkracht en verdedigings skills tekort.

Hoogstens nog op 6 proberen

19-11-2022 11:45

PH2BOT +40467

Met Martinez in het team liep het anders toch wèl goed icm Blind? Die Bassey Emmentaler uit de stal van Scheurbuik kan er geen kloot van en dat kan ook Timber niet meer compenseren. En Daley is verdedigend geen ster...al zijn hele voetballeven niet. Dan moet je hem dus ook niet in een verdedigend kwetsbare positie opstellen. Alfred snapt er duidelijk de ballen van want anders haal je ook nooit Bassey en Sanchez binnen.

19-11-2022 11:57

Modric36 +8224

Bassey is een prima verdediger, maar aanvallend zwak

Timber is waardeloos dit seizoen en komt veel tegengoals

19-11-2022 11:59

SjakiedeWit +2636

Bessy is de grootste miskoop

19-11-2022 12:01

PH2BOT +40467

@Mo36: Die 0-1 van PSV door bejaarde Luuk is exemplarisch voor de verdedigende kwaliteiten van Bassey Emmentaler: ondermaats!! En je hebt gelijk: voetballen kan hij ook niet waardoor Timber extra in de problemen raakt.

19-11-2022 12:40

Ajax '69 +3855

Ik ben het best eens met veel van wat je schrijft maar waarom haal je er de hele tijd kaas bij? Bassey is overduidelijk geen kaaskop.

19-11-2022 13:12

SjakiedeWit +2636

Nee ook niet op 6

19-11-2022 12:01

Hans Verhagen +14137

Probleem is dat er een moment komt dat je niet maar kan leveren en dat moment dat is er soms en dan ben jij niet de persoon om de tweede viool te spelen. Tegen Emmen vonden sommige spelers zichzelf belangrijker dan Ajax en het leek erop dat je daar bij zat.

19-11-2022 11:40

PetrusKeizer +10739

Ik vind Daley een goeie speler en t lijkt me n geschikte kerel..Maar nu zo'n groot interview mbt Ajax terwijl je focus op t WK moet liggen.... laat ik het zo zeggen, ik vind dat opmerkelijk.

19-11-2022 11:24

PH2BOT +40467

Prima dat Daley zich juist nu zo duidelijk uit. AD Edje Kadetje heeft volop de gelegenheid daartoe gehad maar staat in plaats daarvan liever wat abstract te lullen op e.o.a. voetbalcongres dan dat hij concreet bezig is de stront in de eigen stal op te ruimen...en dat gaat dus steeds meer stinken. Eind januari staan we 5e of 6e en wordt Scheurbuik incl I-pad bitch (dat vond ik wel 'n goeie van Oxxer) alsnog ontslagen , is het volledige seizoen naar de gallemiezen en blijft trekpop AD Edje inclusief incompetente RvC gewoon zitten . Hoe dat mogelijk is?..nou zoiets kan dus blijkbaar in voetballand.

19-11-2022 11:45

michaellaudrup +4660

Je kan Blind op genoeg momenten nog prima gebruiken en wisselen, als je dat moment niet kan bepalen en zijn positie niet ziet mbt de skills van andere spelers, ben je trainer onwaardig. Maar dat weet 95% hier op as al.

19-11-2022 11:23

PH2BOT +40467

Het lijkt nu toch wel overduidelijk dat Scheurbuik Blind er inmiddels heeft uitgewerkt. Who's next. En die AD Edje slappe hap Kadetje maar wat abstract staan te lullen op voetbal 'congressen' maar ondertussen geen enkel gehoor geven aan de wens van de spelersraad om nog vóór het WK in gesprek te gaan over deze opzichtig disfunctionerende coach. En de AVA heeft deze trekpop in diens functie van AD notabene tot december 2025 herbenoemd !!! Wat voor brillen hebben ze daar op gehad?!! Wàt een kenkerzooi daar bij het management van onze club. Zo zie je maar weer waar slap en inconsistent leiderschap toe kan leiden. Het is begonnen toen Overmars Ajax als een 1-manszaak begon te laten functioneren muddels allerlei mondelinge afspraken met spelers en zaakwaarnemers waarvan verder niemand de details kende. Bij alles wat wèl en wat nìet moest gebeuren keek men daar eerst met een schuin oog naar Marcus ' aurelius' Overmars, gedekt door een AD trekpop als vlag op zo'n beetje iedere lading. Zo'n bedrijfsvoering is gedoemd in elkaar te storten hetgeen inmiddels dan ook weer is gebleken. De RvC is hierin opzichtig te kort geschoten. Iedereen kan zien dat deze AD niet functioneert zoals je zou mogen verwachten....maar Edje wordt gewoon weer herbenoemd voor 3 extra jaren. Zie daar de incompetente bedrijfsvoering in de voetbalwereld. Vol met pluchezoekers binnen het old boys network.

19-11-2022 11:11

Saudara +7065

Het verhaal van de spijker en de kop .

19-11-2022 11:23

Kaatje +4812

De titel is alleszeggend. En ja, ik ben het daarin met Blind eens. (en ja ook met een tragere sprint).
Ik geloof ook zeker dat de huidige gang van zaken bij Ajax hem pijn doet. Maar bij wie niet zou ik haast zeggen.
Misschien Louis met schreuder eens samen in een hokje stoppen..

19-11-2022 11:09

AFCACruijff14 +162175

Blind is nog steeds top voor Ajax, als ze eens rekening houden met zijn zwaktes. Hij is traag en hij neemt risico aan de bal. Maar zulke spelers heb je nodig. Voorgaande jaren kon dat prima met de snelle en slimme Martinez in zijn buurt. Nu is heel Ajax en vooral de achterhoede los zand. Maar zonder Blind zit er 0,00000 voetbal vanuit achteruit in en is het helemaal niet neer aan te gluren. Buiten dat, schandalig hoe een deel van de fans omgaat met iemand die voor zijn 8e landstitel met Ajax strijd. 8!

19-11-2022 10:55

Ajaxadam1 +31670

Ik zie Feyenoord en AZ prima opbouwen zonder een Daley Blind. Het zou schandalig zijn als een speler op zn retour allesbepalend is in onze opbouw, dat zou absoluut Ajax-onwaardig zijn.

De laatste tegengoal bij Napoli-uit. Daar had idd een snelle slimme Martinez nog tussen Pasveer en Daley moeten staan. Alsof Daley alleen fouten maakt door eruit gesprint te worden. De goal bij GAE uit staat hij totaal verkeerd bijvoorbeeld, niks te maken met zn snelheid, maar met zijn positionering. En zo kan ik nog wel minimaal 5 goals noemen.

19-11-2022 11:32

Rust +1188

Eén grote aanklacht tegen Schreuder. Ik kan het niet anders lezen én al mijn credits gaan naar Blind en niet naar Alfred.

19-11-2022 10:54

MrGreen +1715

Hoe is dit een aanklacht? Het gaat bijna helemaal over het WK…

19-11-2022 10:55

401Middenweg401 +6044

Je kan er in lezen wat je wilt. Voorlopig kan je ook bij artikelen over de koffiejuffrouw commentaren over de trainer lezen. Tot hij eruit gedonderd wordt, of tot we goed gaan voetballen. Want zo zijn supporters dan ook wel weer.

19-11-2022 11:26

Opperhoofd +12643

Soort van dilemma.
Blind brengt voetbal.
Blind kost tegen goals.

19-11-2022 10:52

FrancescosRavioli +15355

Blind is vanuit de as veel beter. Dan benut je zn voetballende en positioneren kwaliteiten omdat ie dan altijd de bal kwijt kan.

Dusja als Blind toch moet spelen:
Ik zou gaan voor een verdediging met Wijndal, Blind, Bassey en Timber. Je hebt dan voetbal en verdedigende kwaliteiten. Alvarez en Blind kunnen in de wedstrijd positie wisselingen doen

Zal voor Timber dit seizoen niet ideaal zijn, maar nood breekt wet. Punt naar achter met een middenveld ervoor met Berghuis Kudus en Alvarez. Je kan dan in ieder geval weer collectief druk gaan zetten. Je zit dan ook met je linies veel beter (wat Bogarde aankaartte bij ESPN).

Maargoed. Met Alfred Scheurbuik zal dat niet gebeuren.

20-11-2022 10:20

ElFlaco +3651

Klasse Daley. Paar steken onder water voor Schreuder cs. Veel succes op het WK en hopelijk blijf je behouden voor Ajax!

19-11-2022 10:51

Heemskerk❌❌❌ +754

Hij zegt hier letterlijk dat Schreuder geen inzicht, teamgeest en plan heeft.
Hopenlijk gaan Bergwijn en Timber zich nu ook uitspreken.

19-11-2022 10:40

MrGreen +1715

Ja, zo kun je alles wel doelredeneren.
Blind houd van patatje-met: Schreuder dus niet! Let je ff op directie, rvc?

Het eindige wat Blind zegt in het interview is letterlijk: “ Ik weet – en bij Ajax weten we allemaal – dat het beter moet. Ik hou van de club, geef altijd alles, ben een groot Ajacied, dus het doet me pijn. Ik vind het ontzettend vervelend en baal van de situatie waar we in zitten.”

19-11-2022 10:54

SjakiedeWit +2636

Daley, als je van Ajax houdt, moet je nu vertrekken. Het is niks en wordt niks…

19-11-2022 10:39

Capocapo +12001

Kneusje 2.0 ontdekt

19-11-2022 10:46

JordyAjacied +19301

Mooi dat alle Ajax spelers bij oranje een klein messteekje geven, allemaal even benoemen hoe duidelijk de visie van Louis is en alles gebaseerd is op teamgeest, precies de 2 dingen die bij Ajax missen nu. Overgingens is Blind een ras Ajacied en verdient meer respect!

19-11-2022 10:37

MrGreen +1715

Waarom zou het prijzen van de ene coach automatisch het neerhalen van de andere coach betekenen?
Ik lees vooral veel respect voor Van Gaal en nergens het disrespect voor Schreuder.
Maar goed, je kunt in alles lezen wat je wil…

19-11-2022 10:58

401Middenweg401 +6044

Als ik zeg dat de buurvrouw fantastisch kan pijpen, betekent dat echt niet dat mijn vrouw er niets van kan, hè?

19-11-2022 11:29

JordyAjacied +19301

Leuke metafoor, een 10 voor de creativiteit

19-11-2022 12:18

jeroenbosman86 +167

Blind verdient meer respect. En hij staat op de verkeerde plek

19-11-2022 10:36

ElimelechN777Ring +91

Schreuder als hij thuis is zingend: And everything will NOT be allright, lalalaaaa 😡😡😠😑😂🤣🤣🤣

19-11-2022 10:31

ElimelechN777Ring +91

Schreuder nog niet #RAUS???

19-11-2022 10:31

Capocapo +12001

Zo slecht dit…

19-11-2022 10:47

BattieSr +2455

Voetballend en opbouwend is er nog geen alternatief voor Blind, dat hebben we allemaal wel kunnen zien de afgelopen tijd. Verschil met een topcoach en een matige coach zoals Schreuder is dat de een wel optimaal gebruik maakt van deze kwaliteiten en de ander niet. Dat Schreuder het niet snapt, is ook duidelijk te zien bij andere spelers die een enorm verval in vorm/kwaliteit laten zien zoals bijvoorbeeld bij Timber en Bergwijn. Er is geen plan, geen duidelijkheid en geen visie. Kun je nog zoveel andere spelers kopen, maar dan wordt het nooit een team dat het Ajax-spel zal kunnen spelen.

19-11-2022 10:22

Sjaakvaak +26607

Even een vraag tussendoor hè. Waarom zou Van der Sar volgens een aantal van jullie koste wat kost Schreuder binnenboord willen houden? Ik lees hier allemaal reacties "dat Edwin in de spotlights komt te staan als Schreuder zou vertrekken". Maar dat klinkt allemaal niet bepaald logisch, want hij staat juist veel harder in de spotlights nu Schreuder niet vertrekt..

19-11-2022 10:22

DrFootball +15145

Zelden levert een trainerswissel wat op. Misschien hebben de spelers wel aangegeven het nog te zien zitten in Schreuder? Misschien zoekt Van der Sar het bij de selectie zelf? Matige kwaliteit? Rotte appels? We weten het gewoon niet, omdat we er niet dagelijks bij betrokken zijn. Het enige waar we info van krijgen zijn media die er baat bij hebben dat het 'slecht' gaat met Ajax. Goed voor de omzet.

19-11-2022 10:29

trodat4030 +97066

Paniek? De paniek kwam juist vanaf de bank na de 2-3 toen die Kale Kwibus ging wisselen. Alles om de voorsprong te verdedigen, zoveel verdedigend ingestelde spelers brengen dat iedereen dacht: er lopen zoveel verdedigers rond, iemand anders doet het wel.. Die idioot wisselde ons domweg de afgrond in.

19-11-2022 10:48

AjaxMiddelburg +2954

Goeie vraag, denk dat hij naar de ranglijst kijkt. Alle theoretische kans op een kampioenschap is er nog.. en is h2 in staat nu een capabele vervanger te vinden. Of zijn ze met iemand bezig die pas eind vh jaar vrijkomt. Ik heb geen idee

19-11-2022 10:46

MrGreen +1715

Ik denk niet dat hij koste wat het kost Schreuder binnen wil houden. Maar ik denk wel dat het veranderen van coach niet verandert dat de selectie niet klopt. Dat lost in die zin niets op. Je 2 beste spelers moeten op dezelfde positie. En voor rechtsbuiten heb je geen goed alternatief. Verdedigend is er een mispeer gemaakt met Bassey en Sanchez.
Dus, ik denk dat de realiteitszin boventoon voert. Eerst selectie op orde, dan kijken hoe hij het daarmee doet en dan knopen doorhakken.
Het helpt ook niet dat er nog geen geschikte TD is. Dus beleidsmatig is de zooi ook nog niet op orde.

19-11-2022 11:02

ElimelechN777Ring +91

Old Mc-Blind played in AJAX, hya hya ho, and a GOAL (voor de tegenstander!!) GOAL here, a GOAL GOAL there, here a GOAL there a GOAL, everywhere a GOAL GOAL, hya hya ho...... (Op de melodie en tekst van: Old McDonald had a farm hya hya ho''''étc etc)

19-11-2022 10:18

Sjaakvaak +26607

Wauw, dit moet één van de domste dingen zijn die ik hier in tijden heb gezien.

19-11-2022 10:20

trodat4030 +97066

Echt he, ik luister nog liever naar Depay en Promes...

19-11-2022 10:22

AFCACruijff14 +162175

Wauw, had je zelfs halverwege het uittypen niet het gevoel dat je verhaaltje helemaal niet grappig of zinvol was?

19-11-2022 10:50

Cruyffie +2403

Isalfredschreuderalweg.nl

19-11-2022 10:18

MarkP +21766

Leuk verhaal v blind maar als hij op het wk ook schuldig is aan tegengoals dan krijgt schreuder gelijk.

19-11-2022 10:12

RSM +3918

Misschien toch naar een andere club gaan. Schreuder gaat voorlopig niet weg.

19-11-2022 10:12

Dolblij +45424

Met andere woorden: wat een verademing even niets met Schreuder te maken hoeven hebben.

19-11-2022 10:12

jeffrey_van_der_sluis +30498

Daley Blind daley Blind is een echte ajacied!!

19-11-2022 09:50

Newbee34 +6736

Dat balen zie ik anders maar bij weinig spelers. Schreuder al weg ?

19-11-2022 09:49

ElSalvador +1698

Zijn verdedigende tekortkomingen kwamen dit seizoen duidelijk aan het licht en hij is trager geworden en dat is op topniveau dodelijk. Hij heeft wel opbouwende kwaliteiten, maar Krol, Chivu, Vertonghen etc. stonden verdedigend öok hun mannetje.

19-11-2022 09:44

Stoffel +18570

Met wat hij over van Gaal zegt laat hij heel duidelijk blijken dat dit allemaal niet geldt voor Schreuder.

#SchreuderOut

19-11-2022 09:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.