Beuker zoekt met Ajax naar rechtsbuiten: 'Je zoekt een type Neres of Antony'

door Jon van Dam 305

Bron Pantelic Podcast

Beuker zoekt met Ajax naar rechtsbuiten: 'Je zoekt een type Neres of Antony'

door Jon van Dam 305

Bron Pantelic Podcast

Laatst geüpdatet

Ajax is momenteel druk bezig met de invulling van de rechtsbuitenpositie, zo laat directeur voetbal Marijn Beuker weten in de Pantelic Podcast. Volgens hem zijn er drie verschillende types rechtsbuitens. Ajax kijkt onder meer naar spelers die vergelijkbaar zijn met David Neres en Antony. Verder komt Beuker te spreken over de compositie van de Ajax-selectie.

Beuker heeft een compositie gemaakt voor de selectie van volgend seizoen. De directeur voetbal is daarnaast bezig geweest met spelersprofielen en legt uit hoe deze tot stand zijn gekomen. ‘Ik ben daar met Kelvin de Lang intensief aan gaan werken. Kelvin en ik kenden elkaar uit het wereldje, maar we werkten nog niet eerder intensief samen. Toen duidelijk werd dat ik naar Ajax zou gaan, heb ik regelmatig met Kelvin in Schotland afgesproken. Daar konden we duidelijk maken wat nou de Ajax-speler is.’

‘Hij was al bezig met een aanzetje en ik heb daar mijn deel ook aan toegevoegd', vervolgt Beuker. 'Het is geen rocket science, maar het is wel lekker dat je allemaal dezelfde taal spreekt. Daar zijn we een vervolg aan gaan geven door de scouting en de trainers van de opleiding erbij te betrekken. We hebben elkaar duidelijk gemaakt wat de verschillende posities en rollen zijn. Je hebt bijvoorbeeld drie verschillende variaties van de rechterspits. Wat betekent dat voor de balans? Afgelopen weekend hebben we dat grondig doorgenomen met Francesco. Vanuit daar ga je zoeken. Wat betekent het voor je scoutingformulieren? Achter de schermen is er een hoop positiefs aan de gang de afgelopen maanden.’

Beuker verklaart hoe er binnen Ajax gewerkt wordt aan de selectie van volgend seizoen. ‘Het start met de spelersprofielen en dan ga je een analyse maken van je eigen ploeg. Ondertussen kwam Alex (Kroes, red.) daar ook bij. Je gaat een analyse maken van de rollen die je nodig hebt. We zoeken een rechterspits, welke voetbalrol zit erbij? Maar ook wat de teamstatus is van die speler. Dat bepaalt uiteindelijk ook wat je er financieel aan kwijt moet zijn.’

Wisselwerking met Farioli

Volgens Beuker is het van belang dat de technische leiding op één lijn ligt met hoofdtrainer Francesco Farioli. 'Je komt uit bij een trainer, dus het zou gek zijn als daar heel veel verschil tussen zit. Je zoekt een trainer die past binnen Ajax. Voor een trainer is er altijd de vrijheid om uit een groep individuen een hecht winnend team te maken. En om per wedstrijd een speelwijze te ontwikkelen en dat met een tactisch plan weer fine te tunen. Dat geldt ook voor een jeugdtrainer of scout. Als we dat morgen weer beter kunnen hebben, dan gaan we dat doen. Dat doen we om te waarborgen dat de club niet vasthoudt aan passanten, wat ik overigens ook ben. Je wil zorgen dat dat verankerd is.’

Vervolgens legt Beuker uit welke invloed Farioli heeft op het samenstellen van de selectie. ‘In principe kan hij het team naar zijn hand zetten. In de zoektocht naar jouw teamselectie is het een wisselwerking tussen de technische staf en het technisch management. Het heeft geen zin om heel veel geld te betalen voor een speler waarvan de trainer aangeeft er niks in te zien. Anderzijds is het ook geen goede zaak als je de trainer allerlei spelers laat aantrekken. Als je afscheid van hem moet nemen, kan alles weer in de prullenbak. Ook hierin gaat het om samenwerking. We hebben uitgebreid met elkaar gezeten en daar heb je goede discussies over. Op basis van gezamenlijke argumenten maak je de keuzes. Maar dat doen alle succesvolle clubs.’

Volgens Beuker is het belangrijk dat Ajax een duurzame selectie samenstelt. ‘Als technisch management moeten we ervoor zorgen dat er voor een hoofdtrainer een samenstelling is die niet alleen dit jaar werkt. Je moet ook rekening houden met de daaropvolgende seizoen en de talenten die eraan komen. Dat is in Nederland, maar zeker bij Ajax cruciaal. Dat is het interessante aan met z’n allen een compositie maken.’

Ajax' zoektocht naar geschikte rechtsbuiten

Tot slot wordt Beuker in het bijzonder gevraagd naar welk type rechtsbuiten Ajax op zoek is. ‘Francesco heeft (bij OGC Nice, red.) dynamische spelers aan de zijkant gehad. Je zoekt een type Neres of een type Antony. Iemand die vrijkomt achter de laatste linie of iemand die zichzelf vrijmaakt in de laatste linies.'

'Volgens mij zijn er drie opties op de positie van rechtsbuiten. Je zoekt een type Ziyech: iemand die naar binnen komt. Je zoekt een dribbelaar zoals Antony en iemand die met dynamische loopacties achter die laatste linie vrijkomt. Zo’n speler was Neres. Daarin zie je ook dat iedereen op een andere manier voor gevaar zorgt. Snelheid zit in de meeste van die profielen. Maar je hoeft niet per se zo’n type hebben, want het gaat om balans. Wie staat er op ‘tien’, wie staat er op ‘zes’, wat is jouw rechtsback. Dat is de teambalans die je wil.’

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCA-1983 +17816

Ipwich heeft 20-23m geboden op hutchinson dus dat kunnen we ook vergeten ..

Ajax is afgegleden tot een club waar je het aflegt tegen een club als ipwich town … 🤬😔

01-06-2024 09:00

Hijosdedioses +6731

Type Messi of Robben zou je ook kunnen zeggen. In ieder geval een linksbenig speler die vooral naar binnen trekt met fabelachtige dribbels, wendbaarheid en gesteund door tomeloze creativiteit!

30-05-2024 23:46

TheRiviera +5514

Met alle respect maar ik zou liever geen type Antony zien. We hebben spelers nodig die VOOR Ajax willen spelen. Geen spelers die snel hogerop meer brood willen verdienen.

30-05-2024 19:51

Dirigent +6904

Kijk aub nog even goed Antony echt is wanneer hij in vorm is en het vertrouwen krijgt.

Thuis met Ajax in de CL tegen Dortmund was hij echt extreem goed! Toendertijd en in die vorm gewoon 100 miljoen waard...

Ik heb geen idee hoe het kan dat hij er echt helemaal niets van bakt in Engeland.

Want Antony is echt een extreem goede buitenspeler, absolute wereldklasse.

31-05-2024 14:05

TheRiviera +5514

Dat Antony 100 miljoen waard was is absolute onzin natuurlijk. Hij heeft nooit die waarde aangetikt. Dat United zo diep in de buidel voor hem taste was natuurlijk dom van de club maar lekker voor Ajax. En dat hij niet slaagt bij United komt omdat hij te arrogant was om te denken dat hij al klaar was voor de Premier League. Hij speelde net 2 seizoenen bij Ajax en wou al weg.

31-05-2024 14:54

slot +2046

ik bied mezelf aan ,
dubbel benige.
zeer goede overzicht.
kan meer man tegelijk passeren.
zeer snel.
ultieme bal gevoel zowel in de lucht en op de grond op snelheid.
zeer goede inschatting vermogen.
behendig en flexibel.
kan de bal elke effect meegeven.
kan op elke positie uit de voeten behalve keeper.
kan goed verdedigen
kan heel hoog springen.
heb vele acties in huis waardoor geen tegenstander mij kan voorspellen.

ik wil minimaal 2 miljoen per jaar verdienen dan kom ik wel eerst een weekje meetrainen zodat de nieuwe trainer een indruk krijgt.

kijken waar de echte scouting zijn en als ze ajax showtime lezen.

30-05-2024 19:26

Yeshyeshyall +11022

Leuke podcast. Ik vond het verhaal van Beuker erg theoretisch. Het is denk ik goed dat ze een visie en aanpak ontwikkelen maar als ik heel eerlijk ben vond ik dit wel een beetje tegen de bullshit aanzitten. De praktijk is altijd weerbarstiger denk ik maar goed, het zal ook geen kwaad kunnen. We gaan het zien

30-05-2024 17:42

Runnerlex +1801

Neres en Anthony pffffff mis ze wel hoor 😢

30-05-2024 10:20

Robertini +40055

Als het budget daarvoor 10mil is, wordt het moeilijk. Antony bijvoorbeeld koste 17 mil* geloof ik.

30-05-2024 09:02

MoIukker +862

17 uur valt mee

30-05-2024 11:09

Robertini +40055

Lol, gecorrigeerd

30-05-2024 13:12

PetrusKeizer +10739

Over die jonge jongen, David Martinez , hoor je nooit meer wat. Omdat ze destijds die handel niet goed aangepakt hebben.
Sinds begin dit jaar bij Los Angeles FC, leg maar uit: what went wrong?

30-05-2024 07:34

AlexLitmanen10 +14486

Mislintat ging weg, die wilde hem graag hebben.

Maar we hebben iets meer ervaring nodig nu

30-05-2024 20:16

Erwin2004 +942

Nou, prima verhaal waar diversiteit binnen de selectie volgens mij de juiste afstemming krijgt.

Wel vraag ik mij af hoe dynamisch de buitenspelers bij Nice waren, zoveel scoorde ze niet als club.

30-05-2024 07:17

WeirdAJAX +12540

Hij weet er wel een verhaal van te maken 😁

30-05-2024 01:47

AFCAMM +11411

Denk dat Conceição onder een goede trainer best tot bloei had kunnen komen bij ons, maar helaas.

29-05-2024 23:31

Henkjanklaas +20686

Veel te licht en weinig effectief

31-05-2024 02:43

Qajax +794

Zou Neres graag weer terugzien. Maar hebben we geen pecunia voor.

29-05-2024 22:49

noppenkoning +41668

Hij zoekt Vinicius JR

29-05-2024 21:46

Henkjanklaas +20686

Nieuwe rechtsbuiten moet minimaal van het niveau Andy van der Meijde zijn -:)

29-05-2024 21:18

rafaelvandekaart +1788

Verkoop / einde contract: Rulli, Gorter, Wijndal, Martha, Sosa, Avila, Medic, Gaaei, Sanchez, Tahirovic, Unuvar, Mikautadze, Forbs, Chico; Voor pak ‘m beet €70-75m.

Traore en Miranda transfervrij ophalen dan hou je het volgende over. Mochten er spelers weggaan van het onderstaande (hopelijk niet teveel) dan 1 op 1 vervangen.

1: Ramaj, Pasveer, Setford
2: Rensch, Gooijer
3/4: Sutalo, Kaplan, Hato
5: Miranda, Baas
6: Mannsverk, Vos, FitzJim
8: Hendo, Branco
10: Taylor, Hlynsson
7: Berghuis, Traore
9: Brobbey, Akpom, Rijkhoff
11: Bergwijn, Godts

29-05-2024 21:07

Tegenbeterwetenin +173

Blijft rotzooi

29-05-2024 21:16

Professor +11257

Heel eerlijk wil je met dit team wat winnen dan moet de trainer echt een wonderdokter zijn.

29-05-2024 21:37

Professor +11257

Een middenveld met Henderson, Mannsverk en Taylor wordt bij een beetje tegenstand volledig overlopen en de techniek is ook ver ondermaats.

29-05-2024 21:41

Ajaxtrouw +6370

Ik vind het heel triest om te zeggen maar de meeste namen zijn eigenlijk helemaal niets. Mislinrat heeft ons voor jaren kapot gemaakt. Door zijn aankopen heeft hij alles naar beneden getrokken. Het enige grote talent in dit rijtje is Godts

30-05-2024 08:39

Spelverdeler +4664

Cerny, Traoré of een te dure Bailey.

29-05-2024 20:14

Mitchjo +6244

Moet je toch niet willen.

29-05-2024 20:34

BillSplate +9757

Bailey heeft een heel goed seizoen gedraaid. Die zal best nu weer boven de €40 miljoen kosten.

29-05-2024 21:18

Maxwell_5 +6979

Ik ben in deze een beetje verwend, want ik zou inzetten op 2 rechtsbuitens. Eentje die er direct staat en voldoet aan hetgeen ze kennelijk naar opzoek zijn. Dan nóg een rechtsbuiten, die nog bij Jong bijgeslepen moet worden en dus voldoende aan de bak komt, maar waar je in het geval van een blessure/schorsing of belasting een beroep op kan doen. Dusdanig dicht tegen het eerste aanzitten zou een beloning op zich moeten zijn. Vanuit het huidige Jong Ajax zie ik namelijk niemand die op die positie daarvoor in aanmerking komt.

29-05-2024 19:36

Amsterdammert1987 +288

Vaclav Cerny en Anan Khalaili zouden prima passen in dat verhaal

29-05-2024 20:18

Dubbelvla +8549

Te bedenken dat je een tijd had waarbij je Neres nog achter de hand had op de bank... gouden tijden. Schouders eronder om daar hopelijk snel weer terug te komen.

29-05-2024 19:27

JBxxx +574

Summerville, helaas te duur geworden. Zou super buitenspeler voor ons zijn.

29-05-2024 19:20

komopajax777 +13363

Er wordt eindelijk beleid gevoerd en visie uitgedragen.

29-05-2024 19:10

Myriad +7182

Forbs past daar wel bij. Is retesnel, jong en kneedbaar.

Moet nog wel wat aan zijn techniek schaven.

29-05-2024 18:43

Henkjanklaas +20686

Kan niet voetballen vrees ik.

29-05-2024 21:15

Lazell +17018

Op deze leeftijd nog echte stappen op techniek zetten gaat niet gebeuren.

31-05-2024 10:28

BakkalBijter +11754

Hadden we Chico Conceicao nog maar! Had je verder nog een 1e linksbuiten kunnen halen aangezien Godts goed is op beide flanken. Sven heeft dat alleen helaas verpest.

29-05-2024 18:29

Rodsje +14957

Spelers terughalen die geen NL kunnen vind ik persoonlijk niks. Dus zou zowel Neres als Antony niet meer terughalen. Zou juist wel proberen wat ervaren Nederlanders zoals Veltman, de Vrij etc terug te halen en wat RB betreft gewoon weer een talent

29-05-2024 18:28

DaNaRWaL +4368

Wordt ook nergens gezegd toch? Ze zoeken zo'n type

29-05-2024 18:52

ProfessorX +19827

Je zet 2 aanvallers tegen over 2 verdedigers en buiten dat een Spanjaard en Italiaan komen dichterbij Portugees dan Nederlands

29-05-2024 19:37

seerseker +898

Neres terug, goed idee!

29-05-2024 17:45

Ajaxajax1985 +691

En er moeten heel veel verdedigers erbij komen, ben benieuwd wat ons allemaal nog te wachten staat, als er maar veel gaat veranderen.

29-05-2024 17:42

Ajaxbrl +14055

Greenwood? Traore? Pepe? Di Maria?

29-05-2024 17:36

Arjuna +3732

€!€!€!€!

29-05-2024 17:40

Ajax27 +19263

Dat ze maar eens wat posten naar defensieve versterkingen waarnaar ze zoeken. Maja dat komt natuurlijk pas na het EK nadat Sutalo wel/niet zal uitblinken en hij wel/niet zal vertrekken.

Ik opper iig voor ervaring, echte kwalitatieve ervaring. Axel Witsel (35) loopt uit z'n contract bij Athletico Madid en speelt nog gewoon alles. Gaat nu ook weer mee naar het EK. Een Belg die de naam van Ajax zeker zal waarderen en dan lekker dichtbij huis is.

Wat minder realistisch maar zeker aantrekkelijk zijn uiteraard van Dijk (32), Eric Dier (30) die de bank warm houdt bij Bayern maar daarvoor alles speelde bij Tottenham. Danilo (bijna 33) bij Juve nog altijd enorm waardevol. Chris Smalling (34) werd het afgelopen jaar geteisterd door blessures maar speelde daarvoor altijd alles bij United en AS Roma.

29-05-2024 17:32

BakkalBijter +11754

Neee niet doen. Korte termijn beleid. Wat mij betreft mogen ze max 30 zijn, anders moet je komende jaren weer opnieuw beginnen. Van Dijk en Dier zijn natuurlijk totaal onrealistisch

29-05-2024 18:26

Ajax27 +19263

Korte termijn beleid my ass... iedere speler van ons speelt maar 2-4 seizoenen bij ons voordat ze vertrekken.

Kijk naar een Alderweireld, die op z'n 33e terug komt naar België en bij Royal Antwerp ging voetballen. Die speelt de afgelopen 2 seizoenen alles en is ontzettend belangrijk daar achterin. Die had ook gewoon bij Ajax kunnen terugkomen zodat wij niet de afgelopen 2 seizoenen tegen Bassey en Sutalo aan hadden zitten kijken.

Ik weet 100% zeker dat door 1 zo'n bepalende speler achterin de hele dynamiek was veranderd en de verdediging met veel meer vertrouwen had staan spelen. Natuurlijk moet je wel scherp kijken naar fitheid. Het heeft geen zin om iemand die 34 is en 3/4 seizoen geblesseerd is bij de groep te halen. Maar kijk hoe belangrijk in de afgelopen jaren jongens als Huntelaar (34 toen ie terugkwam), Poulsen (33 toen ie werd gehaald) en Rijkaard (31 toen ie terugkwam) waren.

De jongens die we hier vergalden die niet meer goed genoeg waren staan nu te shinen in andere competities. Tadic, Blind.... moet je voorstellen dat afgelopen seizoen dit de basis was:
Tadic - Brobbey - Berghuis
Blind - Taylor - Henderson
Hato - Kaplan - Alderweireld - Rensch

Dan hadden we gewoon minimaal 3e gestaan... zo niet beter.

30-05-2024 08:05

Edwin Oud +2327

Liever een type Neres. Antony liever niet.

29-05-2024 17:23

JanBiesbos +29457

Wellicht is nerres beschikbaar?

29-05-2024 17:12

Mudjie.M +1804

Dan halen we gewoon Neres weer terug naar Amsterdam.

29-05-2024 16:52

Bruno04 +15859

“Het is geen rocket science” zijn woorden naar mijn hart.

29-05-2024 16:48

Sense of.H +5484

Zeer ondergewaardeerde en overgewaardeerde speler
... Kan je het onderscheid al maken.

29-05-2024 16:48

Rockpotje +9677

Dominik Marczuk vind ik wel een interessante speler. Twintig jaar en zit echt nog in het betaalbare segment. Vorig jaar pas naar een topclub in Polen overgestapt (Jagiellona). Meteen kampioen en mvp met 6 goals en 13 assists. Beetje klassieke rechtsbuiten die zijn man opzoekt en oog heeft voor zijn medespelers. Heeft een goede trap maar trekt ook ballen laag voor de goal.

29-05-2024 16:41

Grub +1372

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe kom je bij die naam?

29-05-2024 16:51

Rockpotje +9677

Beetje statistieken doorklikken voor rechtsbuitens en wat filmpjes kijken op yt. Vond deze jongen wel opvallen met zijn directe manier van spelen.

29-05-2024 17:55

Tommyshelby +130512

Wat tof dat Beuker daar aanschuift. Straks even luisteren. Zijn teksten zijn voorlopig goed. En Farioli is een sterk eerste wapenfeit.

Ik neem aan dat Rafik Guitane op een lijstje staat. Betaalbaar en een fijne dribbel. Ben benieuwd wie ze gaan pakken.

29-05-2024 16:07

Mitchjo +6244

Guitane is een mooie speler idd

29-05-2024 20:37

KleineReus +6612

Doe ook maar een type Rijkaard als CV, dan nog een type Seedorf en een type Davids voor op het middenveld en een type Kluivert voor in de spits.

29-05-2024 15:11

Orangesoul +5997

Dat was 30 jaar geleden..

29-05-2024 15:16

BakkalBijter +11754

Een type Eusebio of Puskas op rechtsbuiten en een type Cruijff voor op 10 zou ook niet misstaan. Oh ja, en een type Beckenbauer voor op RCV natuurlijk.

29-05-2024 18:31

ProfessorX +19827

Damned en een type neeskens

29-05-2024 19:40

MoKudus +644

https://x.com/esvaphane/status/1795791900126904780?s=46

Het uitshirt voor volgend seizoen. Zal vrijdag gepresenteerd worden

29-05-2024 14:49

TeringHenkie +28817

Alles, maar dan ook alles waar die smurf als logo dient is niet om aan te zien!!

29-05-2024 14:52

YugoVik +33426

Kun je die shirt als weg werker gebruiken of als hardloper in de donkere dagen ?.. Want volgens mij geeft het shirt licht in het donker...

Wat een lelijk shirt..

29-05-2024 14:57

HertogH +15939

Wat een gedrocht van een shirt.

29-05-2024 15:00

Kryptonite +77100

Waarom zien die tricots van bijvoorbeeld PSG er altijd zo strak uit (all black, all white, mooie tint donkerblauw) en die van ons altijd alsof Circus Renz dan wel Devyne Rensch ze heeft ontworpen? Lijkt wel paintball kleding.

29-05-2024 15:15

TeringHenkie +28817

Omdat die niets met Adidas hebben, maar Nike staat ook bekend om het vermoorden van originele shirts.

29-05-2024 16:15

Orangesoul +5997

Lijkt een beetje op Feyenoord blauw geel droomparken uitshirt..

29-05-2024 15:17

RayJordaan +6907

Weer z'n koeienvlekken shirt bah

29-05-2024 15:32

Dubbelvla +8549

oogt een beetje als een trainings-shirtje. Maar zal er op de spelers zelf vast beter uitzien. Benieuwd wat voor broek erbij hoort, hopelijk ook lichtblauw, dat maakt het wat specialer.

29-05-2024 19:43

MarkAFCA +1161

Ik gok geel

29-05-2024 19:46

C14 +22527

@mvdk/topreactie:

Verschil is dat je bij Mikautadze het talent en de kwaliteiten al zag, als je goed keek; technisch, vlot voetenwerk, versnelling, strakke harde passing en kaatsen, steekpass. Voetballend was hij de beste speler die Mislintat haalde.

Forbs mist duidelijk techniek, balgevoel en verliest het overzicht en mist wat inzicht. Matige passing.

Dat zijn gewoon technische en mentale gebreken, heeft niet zoveel met training of de situatie te maken.

29-05-2024 14:44

papflapjes +7297

Ik vind Forbs zijn inzicht juist best goed. Je hebt alleen weinig aan inzicht wanneer de helft van wat je probeert mislukt. Mikautatze daarentegen is een one man army die geen medespelers nodig heeft.

29-05-2024 17:44

JanTa +15870

Haalde allebij maar.😊😏

29-05-2024 14:30

Nummer8 +856

Alle grappen liggen voor de hand maar ik ben het met ze eens.

Je mist buitenspelers met krijt aan de schoenen en een actie in de voeten. Geen buitenspelers die in de spits hangen en geen man voorbij kunnen op snelheid

29-05-2024 14:10

JanTa +15870

We hebben nu een buitenspeler (Forbs) die zo snel is dat zijn remweg tot aan de toekomst is.😊

29-05-2024 14:32

Web +178830

Forbs heeft ruimte nodig, en Ajax speelt vaak in een kleine ruimte
Hopen dat je hem goed kan verkopen en dan het geld investeren in een rechtsbuiten die bij Ajax past. Of huren tijd overbruggen

29-05-2024 14:37

JanTa +15870

Klopt, wat ik al zei, de Arena is te klein voor zijn remweg. Forbs is gewoon geen goede voetballer.

29-05-2024 15:05

Babangida83 +24004

Antony proberen te huren, lijkt me het slimste. Voor 10 miljoen ga je anders geen goede rechtsbuiten vinden.

29-05-2024 13:53

Web +178830

Ja dat zou ik ook niet verkeerd vinden
Hij heeft wat recht te zetten, en zal zich willen laten zien.

29-05-2024 14:00

Sportvolgert +41113

Je moet dus goed zoeken. Ik begreep dar zo'n lookman 9 miljoen heeft gekost. Je moet de potentie echter herkennen. Volgens mij betaald ajax daar een hoop mensen voor, om juist dat te doen.

29-05-2024 14:39

Babangida83 +24004

Dat ben ik met je eens. Maar als Ajax komt, denk ik dat de prijzen omhoog gaan. Atalanta daarentegen, kan redelijk onder de radar zaken doen. Is daarnaast ook geen topclub, waarbij toch meer ge-eist wordt van spelers. Van Koopmeinders vraag ik me ook af of hij het bij Ajax gered zou hebben.

29-05-2024 15:21

YugoVik +33426

Jahwel yuito suzuki van brondby

29-05-2024 14:50

Turbo +42330

Compleet ander type. Meer een 2e spits dan een buitenspeler.

29-05-2024 15:00

YugoVik +33426

Hij is een buitenspeler/aanvaller, hij kan ook op 10..Veel zijdige speler.. Een speler als hem heb je nodig in je selectie en is betaalbaar.. Hij heeft een versnellig, een dribbel, goed schot en kan afmaken..

29-05-2024 15:02

Babangida83 +24004

Dan is hij zeer waarschijnlijk niet goed genoeg. Maar goed. Ik heb hem nog niet bekeken.

29-05-2024 15:22

Web +178830

Ik denk toch dat je die moet zoeken in bv Brazilië, dan zijn ze nog te betalen, hebben ze zich al aangediend bij een ploeg, dan ben je toch vaak kansloos want dan komen de rijke clubs in beeld

Ajax moet continu in die landen iemand rond hebben lopen die met de toekomst bezig zijn, beelden door sturen naar de club en mee kijken of ze op een lijn zitten met de scout
Je moet de grote clubs vooraf zijn

29-05-2024 13:51

FysioPat020 +26531

Idd. Maar ook Argentinië en Colombia. Grinta, cojones en spelers met een bepaalde overlevingsdrang gepaard met een over-mn-lijk mentaal moeten gescout worden die Ajax nog steeds, ook na 2 dramatische seizoenen, als springplank zien.

29-05-2024 13:59

Web +178830

Die landen ook, je moet ze vooraf zijn
Scandinavië is de laatste jaren stukken minder
Geen Laurups of Olsen

29-05-2024 14:01

Oxxer +165748 moderator

@FysioPat020

Voor €10M geen goede rechtsbuiten, wat denk jij?😉

29-05-2024 14:16

FysioPat020 +26531

Ik weet zeker dat je daar iets voor krijgt oxxer. Maar jij bent de pundit op dat continent 😅

29-05-2024 14:29

YugoVik +33426

Yuito suzuki moet rond de 10 miljoen kosten.. Snelle Japanner met een dribbel niks mis mee..

29-05-2024 14:51

Been +12585

Pfff moeilijk gedoe allemaal. Terwijl je ook gewoon de zaakwaarnemer van Schreuder kunt vragen of hij nog wat heeft liggen.

29-05-2024 13:47

FelixGassenlicht +9025

ja, wie zoekt die niet?

29-05-2024 13:40

AFCA22 +2516

Zou Nuamah wat zijn? Ajax was destijds ook in de markt voor hem. Speelt nu zijn wedstrijden bij Lyon als invaller.

Of Hutchinson waar al eerder geruchten over waren.

29-05-2024 13:39

Ajax4proud +10986

Lekker in Zuid Amerika scouten. In São Paulo lopen vast nog hele goede talenten rond. Eventueel gelijk een linkervleugel, linksback en een rechtsback daar halen. Denen doen het meestal ook goed bij Ajax. Haal Lasse Schöne en Wamberto terug voor in de kleedkamer en de spelers die je gaat halen zodat ze zich beter kunnen manifesteren en thuis zullen voelen.

29-05-2024 13:38

Dennis129 +11894

Conceicao van Porto is wel een leuke talentvolle buitenspeler met groeipotentie die aan het profiel voldoet. Als zo iemand jong komt en doorontwikelt zou je er veel aan kunnen verdienen ook....

29-05-2024 13:26

Laudrup10 +17211

Is niet te betalen voor ons, zal een miljoentje of 30 moeten kosten inmiddels.

29-05-2024 13:36

Roy Derksen +1087

Type Neres en Antony zijn erg snel vertrokken! Je moet toch binnen alle beschikbare spelers en Europese competities een rechtsbuiten kunnen vinden? Een voorwaarde zonder bal diepgaan ..

29-05-2024 13:26

HendrikAjax +16919

Neres is voor een aankoop toch juist vrij lang gebleven

29-05-2024 17:40

Roy Derksen +1087

Met nog geen 30% winst vanwege domme constructies

29-05-2024 22:30

HendrikAjax +16919

Dat maakt me vrij weinig uit als iemand zolang is gebleven met sportieve waarde

30-05-2024 17:35

Flaco +19597

Bij Benfica loopt een zeer interessante speler van het type Neres die ook ervaring heeft met het Ajax spel.

29-05-2024 13:15

Maracana +1980

Geen idee eigenlijk hoe het momenteel met Neres gaat. Weet iemand dat? Ben gewoon benieuwd.

29-05-2024 13:13

Slang3 +46256

Over het algemeen vaste basis speler, behalve door blessures. Doet het qua rendement ook prima,

29-05-2024 13:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.