Beuker wil Ajax-spelers laten werken aan spelintelligentie: 'Trainen in georganiseerde chaos'

door Jon van Dam 78

Bron Pantelic Podcast

Beuker wil Ajax-spelers laten werken aan spelintelligentie: 'Trainen in georganiseerde chaos'

door Jon van Dam 78

Bron Pantelic Podcast

Laatst geüpdatet

Marijn Beuker wil dat de Ajax-spelers zich meer gaan ontwikkelen op het gebied van spelintelligentie. Dat laat hij weten in de Pantelic Podcast. Volgens de directeur voetbal van de Amsterdamse club is het belangrijk dat spelers in het diepe worden gegooid, zodat ze zelf spelsituaties gaan herkennen. Verder gaat Beuker in op het proces dat bij Ajax is ingezet.

Bij Ajax werkt Beuker nauw samen met technisch directeur Alex Kroes. Hij geeft aan dat de samenwerking van een leien dakje gaat. ‘Alex is een fantastisch persoon met een fantastische drive. Het is echt belangrijk dat andere mensen zo’n drive hebben om Ajax weer Ajax te laten zijn, dat Ajax weer succes gaat behalen. In onze relatie is het heel duidelijk wat we aan elkaar hebben. We kennen elkaar al acht of negen jaar. Ondanks dat we nooit hebben samengewerkt, denk ik dat we elkaar ook goed aanvullen. Bij samenwerken is het belangrijk dat je mensen hebt die elkaar aanvullen.’

Iets wat Beuker ook belangrijk vindt is de zogenoemde kleedkamersfeer. 'Je spendeert hier weet ik hoeveel uur per dag, zeven dagen in de week. Je bent veel met elkaar, dus dan wil je het leuk hebben met elkaar. Die mening deelt hij (Kroes, red.) ook, net als de andere mensen waarmee we samenwerken. Je kan op momenten best met Alex lachen.’

Beuker legt uit hoe men bij Ajax iedereen mee probeert te krijgen in het proces. ‘Dat is vooral met elkaar een duidelijke visie uitstippelen. Inmiddels hebben we heel veel tijd gespendeerd om elkaar duidelijk te maken wat de manier van werken is. Hoe we kijken naar talent en hoe we dat proberen te vinden. Hoe we opleiden, wat spelintelligentie betekent. Daar ga je steeds specifieker op in. Dat houdt in dat we de laatste maanden iedere week een aantal momenten met de trainers zitten. Ik denk dat dat echt wel de basis is, dat trainers vanaf volgend seizoen een specifieke werkwijze gaan hanteren. Daar moet je mensen vaak in meenemen.'

'Leidinggeven is voornamelijk dat je anderen fantastisch laat presteren' vervolgt Beuker. 'Maar wel allemaal binnen dezelfde manier van denken. Je hoeft geen eenheidsworsten te creëren, maar het helpt wel heel erg als je duidelijkheid hebt over wat het Ajax-voetbal is wat we willen, de Ajax-manier van werken, hoe je naar Ajax-talent kijkt. Daarin moeten we duidelijke richting geven over wat moet gebeuren.'

Beuker probeert zoveel mogelijk op de werkvloer te lopen bij Ajax

Volgens Beuker is een transparante werksfeer erg van belang. 'Uiteindelijk moet je deur openstaan. Ik wilde ook specifiek in dit kantoor zitten, zo dicht mogelijk tegen de trainers aan. Ik probeer zoveel mogelijk op de werkvloer te lopen. Die toegankelijkheid is heel belangrijk. Ik probeer straks weer zoveel mogelijk op het veld te staan. Om samen te kijken, om de training te bespreken, om aandachtspunten aan te geven, eigenlijk op elk gebied in het voetbal.’

'Spelintelligentie is trainbaar'

Één van de dingen die Beuker al eerder aangaf, is dat spelintelligentie erg belangrijk is bij een Ajax-speler. ‘Dat is zeker trainbaar. Techniek is het meester worden over de bal en spelintelligentie is het meester worden over tijd en ruimte. Je kan honderden variaties verzinnen om techniek trainbaar te maken. Hetzelfde proberen we te doen met spelintelligentie. Het is belangrijk dat je alle situaties in het voetbal kan herkennen in elk mogelijk spelsysteem. Dat je bewust bent van de ruimte en daar een succesvol vervolg aan kan geven.'

Het is alleen de vraag wat die situaties zijn', gaat de 39-jarige Beuker verder. 'Toen ik in Schotland kwam ontmoette ik een Nederlandse trainer die Spaans opgeleid is. Hij had dat allemaal heel duidelijk uitgewerkt in een zeventigtal aan voetbalgedragingen: passen en doorbewegen, vind de vrije speler, val een 'gap' aan, houd een hoge lijn in het verdedigen, maak het veld groot. Het is heel erg simpel als je het uitlegt, alleen wij moeten ervoor zorgen dat we het in een bepaalde manier van werken gieten.'

'Als trainer moet je regelmatig je mond houden'

'Wij moeten al die verschillende situaties op het voetbalveld trainbaar maken. Dat proberen we te doen in een chaotische omgeving, georganiseerde chaos. Daarin willen we heel veel verschillende ervaringen bieden aan spelers. Daar hoort ook bij dat je als trainer regelmatig je mond moet houden. Niet voorzeggen, maar de spelers zelf tegen dingen aan laten lopen en ontdekken. Dat is cruciaal om te doen. Maar dat is iets anders dan het cognitief vermogen van spelers om snel informatie te verwerken. Dat is eigenlijk niet trainbaar. Maar die dingen zijn samen nodig om spelintelligentie toe te passen op het voetbalveld.’

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

Bijlmerboy93 +2521

Cohesie creëer je door succesmomenten met elkaar te beleven, niet door te paintballen.

31-05-2024 06:02

debarbaar +8219

Tja een beleid gebaseerd op geloof, hoop en vermoedens. Hij weet natuurlijk ook wel dat je mensen vooraf moet testen en dat je ze later geen spelintelligentie meer kunt bijbrengen. Je gaat ze trucjes leren. Het is als van der Sar met zijn mavo naar de neppe Cruijff universiteit of academie sturen en denken dat hij daarna hoogleraar is.

30-05-2024 12:38

Amp +37582

Dat over die nederlandse trainer die spaans is opgeleid, is op zich ook wel een interessante. Benieuwd of ze eigen trainers ook regelmatig daarheen sturen (niet alleen naar barca) om bij te scholen, ipv alle oude kennis te exploiteren en te teren op de knvb-robots.

29-05-2024 20:12

JariLitmanen87 +7934

Zojuist de podcas gezien. Beuker komt slim, rustig en weloverwogen over. Zijn idee straalt echt beleid uit. Heb vertrouwen in hem.

29-05-2024 19:18

debarbaar +8219

Maar geen nieuws over een nieuwe opleidingsbaas.

29-05-2024 17:46

Amp +37582

als t goed is wordt dat ook meer een facilitaire man, gezien oa Beuker zich vooral bemoeit met het inhoudelijke. Dus op zich niet heel zorgelijk nog

29-05-2024 20:08

Tommyshelby +128526

Er kan idd nog veel worden gewonnen op gogme en mentale weerbaarheid. Verder hoop ik weer specialisten op de flank te zien. Geen halve tienen.

Als Beuker dat voor elkaar krijgt dan is hij de juiste man.

29-05-2024 17:13

AlexIbarra +19238

Dit is niet tegen Beuker bedoeld maar meer als aanvulling: Ik vind dat er soms wordt doorgeslagen in het intelligent zijn, en dan vooral in oplossing nummer 1 namelijk: de ruimte zoeken.

Natuurlijk is het goed om de bal uit ‘de drukte’ te halen maar wat is ‘drukte’? Daar waar wat te halen valt, staat meestal wel ergens een tegenstander in de buurt.
Ik zat laatst op Youtube wat oude beelden van Riquelme te bekijken en als die man op 60 cm wordt gedekt, voetbalt hij net alsof hij vrijstaat.

Die voelt zich dan nog comfortabel, overziet het veld, de bal en zn directe tegenstander tegelijk. Bij ons betekent een tegenstander op 4 meter meestal dat je beter een balletje breed kan geven.

Dat is natuurlijk prima voor verdedigers maar als aanvaller moet je juist situaties opzoeken die een beetje lastig zijn voor jou maar ook erg lastig voor je mandekker.
In het NL voetbal lijkt het soms alsof 1 keer in een wedstrijd een domme keus maken het allerergste is wat je kunt doen, terwijl talloze spelers zoals Suarez, Kudus of mijn grote held Memphis ( 🤮 ) een mooie carriere opbouwen met positief denken, vallen en opstaan, blijven proberen en dan scoren.

Dus uiteraard kijk ik erg uit naar alle intelligente spelers die we gaan halen / opleiden maar om iets meer aanvallers uit de jeugd door te zien komen, moeten we intelligentie misschien ook wat breder zien dan alleen de ruimte zoeken en een vrije man met hetzelfde shirt aanspelen.

Soms weet Berghuis het ff niet en gaat hij 3 keer achter elkaar de bal naar Gaaei of Gooijer rollen. Die vinden het niet prettig om in stilstand de bal te krijgen op 70 meter van de eigen achterlijn en doen dan maar iets knulligs of spelen 20 meter terug. Berghuis heeft dan geen balverlies geleden dus is ‘intelligent’ maar dat is het eigenlijk niet.

Brobbey is goed in de combinatie maar heeft weinig Torinstinkt. Beiden is een vorm van intelligentie maar hij is vooral in het eerste goed opgeleid. Je kunt iemand niet aanleren om langs 5 man te dribbelen of te schieten als Roberto Carlos maar eens in de zoveel tijd iemand met een goede vrije trap of individuele actie zou wel leuk zijn.

29-05-2024 15:58

Starring +4675

Ik raak best wel enthousiast als ik een visionair als Beukers aan het woord hoor. Man weet waarover hij praat, heeft oog voor details en lijkt zelfs meerdere elementen van plan Cruijff waaronder trainen op verschillende ondergronden, in zijn aanpak mee te nemen.

Ook het concept 'trainen in een georganiseerde chaos', heeft de nodige raakvlakken met het eerdere plan Cruijff.

29-05-2024 15:55

Simpelishetmoeilijkst +25130

Ja, nogal veel Cruijff, tijd, snelheid, ruimte, en bal naar de juiste voet.

29-05-2024 21:39

NIO +2996

Misschien kan beuker inzetten op het ontwikkelen van algemene intelligentie om "ajax dna" te waarborgen. Want als ik Raf Wes en Marco af en toe hoor praten dan vraag ik me ook wel af waar i
het in de opleiding is misgegaan. Enorme iconen als voetballers die hun eigen imago schaden door hetgeen wat ze in de media roepen zonder na te denken.

29-05-2024 15:16

DonadoniR +168

Ik geloof dat spelinzicht deels trainbaar is. Talent speelt ook een rol net als met andere talenten niet alle timmermannen zijn toppers bijvoorbeeld ondanks werkervaring en opleidingen..

29-05-2024 14:55

HertogH +15836

'Techniek is het meester worden over de bal en spelintelligentie is het meester worden over tijd en ruimte.'

Mooie uitspraak, en goed dat er meer aandacht besteedt gaat worden aan het 'trainen' van spelintelligentie. Een halve seconde sneller kunnen denken dan je tegenstander maakt een wereld van verschil.

29-05-2024 13:40

Web +178830

Vroeger ( was niet alles beter )
Maar toen had je ruimte en tijd om dagelijks uit school de bal te pakken en op kleine veldjes ( pleintjes ) eindeloos te pingelen, en je leverde de bal graag in bij die jongens heel goed waren, want die maakten wel het verschil

Ook tegen jongens die jaren ouder waren ging je mee in duel
En wij waren fanatiek hoor, dat begon al met partijtjes kiezen, want je wil ook graag winnen, ruzie of het nu wel of geen goal was
Geen trainers aan de kant die roepen, spelen, wij zijn een team en doen het met z’n allen

Die basis mis je als nu bij de club komt

Het enigste wat er was andere sporten en een beetje huiswerk

Nu is het zo anders. Sociaal media heeft nu de overhand

Dit is georganiseerde chaos, gelukkig pakken ze dit op bij Ajax

En wat hebben wij veel getraind bij de club op de Wiel Coerver methode
Ben je me 18 spelers dan ook 18 ballen mee het veld in , kappen en draaien, leren open te staan, man wat een goede oefenstof was dit

Veel 1 tegen 1, 2 tegen 2 enz
Een vierkant uitzetten en uitleggen hoe je positie spel moet spelen, afgeven en weer aanbieden, de derde man een spelen allemaal trainbaar

Thuis links en rechts tegeneen muurtje trappen, echt je zwakke been word zoveel sterker

29-05-2024 13:35

Oeroeboeroe +18317

Fantastische teksten. Ik word heel blij, als ik Beuker en Kroes lees. Alleen, Ajax kennende, gaat dit een jaar of 4-5 goed en dan is er weer ergens herrie in de tent. Dan ontploft er weer ergens een egootje.

29-05-2024 12:25

RJB1979 +25548

4-5 jaar zonder ruzie in de tent. Waar kan ik tekenen?

29-05-2024 13:25

tijssenajax +13923

Dan is in ieder geval ook de Telegraaf failliet.

29-05-2024 14:09

Oeroeboeroe +18317

Ach die periodes waren er in de geschiedenis ook wel, maar punt is duidelijk. Wat bij andere clubs redelijk "smooth" gaat, daar staat bij ons altijd weer een huftertje op, of iemand krijgt de kriebels, er zijn ee bij die een foto van hun jongeheer maken en verspreiden, er is altijd wel iemand die je kan betichten van deviant gedrag.

29-05-2024 14:14

Web +178830

Het is toch altijd zo bij Ajax geweest
En ook tekens zijn ze er weer boven op gekomen

Wel een verschil met de jeugdopleiding, vroeger was Ajax daar uniek in, nu heeft de concurrentie een inhaalslag gemaakt

29-05-2024 14:19

Oeroeboeroe +18317

Web, ik mag toch hopen dat dat een hoge prioriteit bij deze gasten heeft. Ik zie wel dat ze hin bestuurlijke structuur beter hebben aangepast. Van mij mogen ze!

29-05-2024 18:21

Simpelishetmoeilijkst +25130

Ze mogen doorgaan als ze die twee FEBO malloten, Falentijntje en Verweijt ontslaan, anders niet.

29-05-2024 21:42

mokum410 +3259

Zo enthousiast over Marijn Beuker!
Wat een verschil met hoe Said Ouaali naar voetbal keek en hoe de jeugdopleiding is afgegleden post-2016 toen het plan Cruijff definitief niet meer werd gehanteerd.

29-05-2024 12:04

JoelEmbiid +572

Welke Spaans Nederlandse trainer uit zijn Schotland periode zou hij hier bedoelen?

29-05-2024 11:47

Sampaoli +39169

Paul Nuijten. Grote kans dat hij ook naar Ajax komt trouwens.

29-05-2024 17:07

Amp +37582

zijn hier geruchten over?

29-05-2024 20:10

Tobber +466

Dan is Beuker gauw klaar.
Chaos hadden we al, het afgelopen seizoen.
Nu nog organiseren.

29-05-2024 11:42

Ajax27 +19086

Yup, ik geloof ook echt in deze visie. Als je kijkt naar de succesjaren van een aantal jaren geleden dan zag je ook dat juist de spelintelligente jongens als Frenkie, Schone, Blind, Ziyech degenen waren die ontzettend belangrijk waren. Het is mijn ogen DE allergrootste kracht van iemand als Blind die toch in z'n snelheid beperkt is. Weten wanneer je een pass strak in de voeten moet geven, wanneer die bal tussen de linies gespeeld moet worden, wanneer bij net achter de achterhoede van de tegenstander moet vallen. Weten wanneer je moet versnellen of juist het spel even moet vertragen.... als dat trainbaar is, graag!!

We zullen hier nog niet meteen het effect van gaan zien, maar ik verwacht wel binnen 2-4 jaar dat je duidelijk gaat zien dat zowel Jong als Ajax 1 hierin stappen maakt en daarna ook dat de jeugd echt weer bovenaan komt te staan in de vele jeugdcompetities.

Heel benieuwd hoe deze nieuwe visie gaat uitpakken.

29-05-2024 11:41

Babangida83 +23861

Zo'n man moet je in mijns inziens met een type Wim Jonk laten samenwerken. The best of both worlds.

Jonk als hoofd jeugdopleiding dus dan. Ik vind wel dat ze liefst gelijkwaardig moeten zijn in rang.

29-05-2024 11:38

Duggoutdennis +6305

Alleen als ze het niet eens worden krijgen we weer gezeik met Jonk want die stapt niet af van zijn visie. En dat mag dan wel de juiste visie zijn volgens velen maar als de rest wel net iets anders denkt (moderner?!) dan krijg je dus gedonder en schieten we er niets mee op.. Naast het feit of Jonk überhaupt terug wil in een andere functie dan hoofdtrainer...

29-05-2024 14:13

Babangida83 +23861

Ik geloof er niks van dat Jonk met goede argumenten niet te overtuigen is.

29-05-2024 15:18

Duggoutdennis +6305

Als hij gewoon een andere visie ergens op heeft? Er zijn vaak wel meer wegen die ergens naar leiden en hij staat er wel om bekend niet af te willen wijken van zijn visie... Ik zou er niet aan beginnen in ieder geval maar goed, ieder zijn eigen idee

29-05-2024 15:24

Babangida83 +23861

Dat kun je aan de voorkant natuurlijk ondervangen. Een visie is altijd op hoofdlijnen. Dus dat kun je van tevoren met elkaar doornemen hoe men er over denkt. Is dat overbrugbaar, dan komt er een samenwerking. Zo niet, dan niet. Zo lang dat van tevoren duidelijk is en wat Jonk zijn rol is, dan verwacht ik geen problemen. Jonk is in een voetbalelftal ook altijd dienstbaar geweest. Dus hij kan dat prima.

29-05-2024 15:29

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25306

Ik zeg de Beuk(er) in

29-05-2024 11:26

willem1958 +8743

De spelintelligentie bij Ajax spelers is momenteel ook van een bedroevend niveau.
Het spel gaat vaak zo traag en dan schuift de ene de bal naar de ander die ook weer stil staat, er zijn zo weinig spelers die ruimte zoeken en samenspel door driehoekjes en de bal snel rond laten gaan, daarmee laat je de tegenstander in een soort rondo staan maar dat zie je zo ongeveer niet .
Spelers moeten meer bewegen zonder bal, vrijlopen en zich aanbieden, daarmee wordt het spel onvoorspelbaarder en moeilijker voor de tegenstander om op te anticiperen.
Ik vraag me ook af wat er getraind wordt, er zit zo weinig snelheid in het spel, het is toch geen raketwetenschap.

29-05-2024 11:22

TheSpecialOne +8858

Als ik trainer zou zijn, dan zou ik van mijn spelers eisen dat ze tijdens het spel ook als ze niet de bal hebben voortdurend bezig zijn met het anticiperen op mogelijke aanvallende kansen maar ook op gevaarlijke situaties die kunnen ontstaan doordat bijvoorbeeld spelers verzaken. Voetbal is immers een spel van fouten. Het team dat de minste fouten maakt, wint vaak de wedstrijd.
Voetbal is net als het rijden in een auto. Daar ben je onbewust ook voortdurend aan het anticiperen over wat andere automobilisten zouden kunnen doen waardoor het veilig blijft op de weg.

29-05-2024 13:12

willem1958 +8743

Ja, het spel zonder bal is net zo belangrijk als met de bal.
Wat doe je als speler, blijf je een beetje passief kijken en afwachten of de bal jouw kant opkomt of probeer je door ruimte te creëeren en vrij te lopen en je aan te bieden het spel afwisselend en onvoorspelbaar te houden.

Wat je zegt over fouten maken; spelers moeten wel het gevoel hebben dat ze fouten mogen maken anders verkrampen ze, leren ze niet en verbeteren ze niet, maar denk na als voetballer en neem initiatief, durf te spelen en naarmate het beter gaat ontstaat er zelfvertrouwen.

Begrijp ook niet waarom daar de laatste twee jaar de trainers steken laten vallen, als gewone mensen het zien dan moeten trainers dat toch ook zien?
Gewoon oefenen en train situaties en laat spelers nadenken, spreek hun creativiteit aan zodat ze durven te voetballen ipv statisch afwachten.

29-05-2024 13:47

TheSpecialOne +8858

Misschien overschat je de kwaliteiten van sommige trainers en onderschat je je eigen kwaliteiten. Iemand zonder een trainersdiploma kan soms een veel beter inzicht hebben dan iemand met een trainersdiploma.

29-05-2024 13:53

Aram +17870

Mooie combi: een nadenkende Beuker met cowboy Kroes voor de deals.

29-05-2024 11:15

Kampioensoverwinning +1728

Beetje lullen voor de bühne en half AS is weer om. Over Sven Mislintat las je dat hij met 'rake teksten' kwam en zo 'beheerst' en 'intelligent' was, met een duidelijk plan. We weten allemaal hoe het gelopen is met Sven. We zijn nog geen jaar verder en nu is Beuker na een paar interviews alweer de grote visionair die Ajax uit het slop gaat trekken. Ik wil niemand hier betichten van naïviteit, maar...

29-05-2024 11:04

ijzerchef +3135

Intern is er wel een lijst wat een spel intelligente speler moet beheersen en hoe je dat traint, maar dat gaat hij terecht niet naar buiten brengen.

29-05-2024 11:32

Hersenspinsel +7997

Het gaat ook een team met ideeën waar ze samen voor gaan.
Bij Ajax was het dit jaar een chaos waarbij absoluut geen lijn in de aanpak aanwezig was.
De grootste fout misschien wel, er waren te weinig spelers die sowieso de aanwijzingen gelijk begrepen.
Een grote Babylonische spraakverwarring.

29-05-2024 11:37

Duggoutdennis +6305

Als ze niks laten horen of niks zeggen is het ook niet goed en moeten ze transparanter zijn... Maar goed, jullie soort weet altijd wel iets negatiefs te vinden... Al met al zullen we het over een jaar, en ja misschien pas over 2, weten... Hoop dat je verder niet overal zo negatief in staat in het leven, anders sterkte😘

29-05-2024 12:14

Kampioensoverwinning +1728

Ik beoordeel Beuker graag op de prestaties van het eerste elftal. Niet een aantal pre-season interviews. Als dat negatief is, dan ben ik graag een negatief persoon.

29-05-2024 12:25

Duggoutdennis +6305

Jij zegt dat het lullen voor de bühne is... daarmee oordeel je toch al dat hij het alleen zegt voor het publiek?!

29-05-2024 13:10

stopperspil +11168

Beuker: 'Als trainer moet je regelmatig je mond houden'
Dat zal Farioli niet leuk vinden om te horen ..

29-05-2024 10:30

Danielson +50255

Kennelijk geldt deze regel niet voor Beuker zelf.

29-05-2024 10:34

Hersenspinsel +7997

Dit geldt meer voor de jeugd.
Bij Ajax1 moeten ze een aantal te verwachten spelmomenten in de volgende wedstrijd oefenen.

29-05-2024 11:38

sucre +15110

Dat slaat natuurlijk op de jeugd.

29-05-2024 13:50

Barric +771

Ik proef hier toch de TIPS die ooit door Co Adriaanse i.c.m. Louis van Gaal zijn geïntroduceerd.
Techniek...Inzicht/Intelligentie...Persoonlijkheid...Snelheid. Helemaal top om dit weer aan te stippen!

29-05-2024 10:30

Danielson +50255

Die Beuker lijkt me een prima vent. Hopelijk kan ie straks de positie van Kroesje overnemen als dat nodig mocht zijn.

29-05-2024 10:29

gerdehaas2207 +77

Kijk ook eens naar hoe de spelers bezig zijn met deze CLUB cq werkgever. Kijk naar mensen als Tadic en nog een paar, die niet minuten na de training wegscheurden met hun snelle auto’s. Dit toont erg weinig verbondenheid met de club. En dit gaat over belangrijke spelers bij Ajax. Ik noem geen namen. Als je zo weinig betrokken bent, betekent dit maar één ding: afscheid nemen, ongeacht je status.

29-05-2024 10:19

Slang3 +45791

De technische staf is vooralsnog niet vies van interviews geven

29-05-2024 10:14

eenAjaxfan +20311

Bedankt voor deze constatering...😉

29-05-2024 10:23

Adam24 +39069

Nou die chaotische omgeving is de laatste maanden wel zeer duidelijk ontwikkeld.

29-05-2024 10:09

MPAjax +8397

'Trainen in georganiseerde chaos', lijkt wel op Amsterdam op moment, meer bouwprojecten dan ze aan kunnen waardoor er eindeloze en overloze files ontstaan dan moet je wel trainen in een georganiseerde chaos

29-05-2024 09:55

JanBiesbos +29030

Misschien iets minder praten en meer doen

29-05-2024 09:48

MPAjax +8397

praten is lekkerder en makkelijker onder genot van een fricandel speciaal

29-05-2024 09:55

YugoVik +33105

Ben benieuwd

29-05-2024 09:46

Kryptonite +76738

Het zijn vooralsnog alleen maar woorden en Beuker zou uiteindelijk misschien wel een demagoog blijken, maar man wat ben ik in een korte tijd fan van die jongen geworden. Komt zo gedreven en intelligent over. Weet duidelijk wat hij wil én kan dat goed overbrengen. Die combinatie van skills komt niet vaak voor. Een natuurlijke leider, maar ook een teamplayer.

Ik hoop zo dat het volgend jaar op bestuurlijk vlak wat rustiger wordt, zodat hij kan blijven door bouwen. Alle vertrouwen in deze vent.

29-05-2024 09:38

Nr.10 +110996

Ik heb dat ook ja. Moeilijk om niet enthousiast te worden, maar het moet nog blijken wat het ons oplevert. De periode van het lullen is nu wel zo’n beetje voorbij, we moeten komende maanden gaan zien wat dit werk ‘achter de schermen’ ons gaat brengen, oa met de scouting en transfers, de selectie compositie. We hebben natuurlijk wel een resultaat al gezien: we hebben Farioli gehaald. Interessante keuze.

29-05-2024 09:42

Jeugd +24669

Ik heb dat totaal niet mag dat ook?🤣
Wat een vreselijke gezwam komt er uit die Beuker.
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat deze uitvinder Ajax beter gaat maken tenzij;
hij een hele sterke selectie weet neer te zetten met de TD. Al het andere dat hij roept vind ik zo niks, open deuren en ingewikkelder laten overkomen dan noodzakelijk.

29-05-2024 10:40

StevenAFCA +3082

@Jeugd Kan je dan ook aangeven waarom het gezwam is? Alleen omdat het ingewikkeld overkomt bij jou of kan je daadwerkelijk wat meer onderbouwing geven?

29-05-2024 13:15

EeuwigeBankzitter +1525

Goed gezegd Krypto! Lijkt een van de beste aanwinsten in tijden.

29-05-2024 11:12

HertogH +15836

Het vergt wellicht enig geduld, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat deze mannen (Beuker/Kroes/Geelen) Ajax weer terug gaan brengen naar waar het hoort.

29-05-2024 09:23

Hans Verhagen +14114

Eerste geluiden bevestigen mijn vermoeden. Het gaat met Kroes vooral weer om voetbal en Ajax. Deze man wil het beste voor Ajax.

29-05-2024 09:22

Redrum +96024

Beuker lijkt het allemaal wel te begrijpen in ieder geval.

29-05-2024 09:21

Breuk +25076

Nu de spelers nog. Spel Intelligentie!

29-05-2024 09:27

Redrum +96024

Ja dat zal een hele grote uitdaging worden. Onze selectie loopt niet bepaald over van de intelligentie.

29-05-2024 09:36

eenAjaxfan +20311

Met de aanvoerder voorop...

29-05-2024 10:25

Aram +17870

Zitten toch intelligente spelers bij. Ramaj, Hato, Sosa, Mannsverk bv. De domste van het stel was helaas onze trainer.

29-05-2024 11:24

Altijdindestraat +39898

Voel veel vertrouwen in dit technisch hart. Ik ben alleen bang nog voor dit over paar maanden: "Als de Autoriteit Financiële Markten (AFM) hem schuldig acht van handel met voorkennis, zal Alex Kroes zijn ontslag indienen bij Ajax." Gebeuren soms de gekste dingen bij Ajax en vaak ook nog eens door je eigen mensen, lees: Van Praag en Van Wijk.

29-05-2024 09:19

Babangida83 +23861

Als de AFM iemand schuldig acht van handel met voorkennis, wat hebben Van Praag en Van Wijk daar mee van doen?

29-05-2024 11:33

Freddy +11376

Ik krijg toch wel het gevoel dat onze td Kroes de grote baas is waar iedereen naar luistert

29-05-2024 09:19

Hans Verhagen +14114

Denk eerder dat het andersom is. Kroes luistert naar de mensen waar hij vertrouwen in heeft en die heeft hij om zich heen lopen en dit levert dan uiteindelijk altijd een soort symbiose op!

29-05-2024 09:25

Nr.10 +110996

Lijkt me niet. Hij is titulair directeur en Beuker statutair. Beuker’s werkgebied is ook veel breder, Kroes moet vooral de transfers en contracten gaan regelen. Als Kroes AD was geworden was het misschien een ander verhaal.

29-05-2024 09:43

MPAjax +8397

leeft voorlopig op een tikkende tijdbom, hopen dat hij niet zijn ontslag moet indienen

29-05-2024 09:59

YugoVik +33105

Tja dan komt er een andere TD, het gaat zoals het gaat..

29-05-2024 10:01

DankzijCruijff +48673

Visionair.

29-05-2024 09:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.