Farioli wil niet praten over titelaspiraties: 'Gat met concurrenten is duidelijk'

door Jon van Dam 191

Bron De Telegraaf

Farioli wil niet praten over titelaspiraties: 'Gat met concurrenten is duidelijk'

door Jon van Dam 191

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli wil nog niet praten over titelaspiraties, zo laat hij weten in gesprek met De Telegraaf. De Italiaanse trainer, die donderdag zijn handtekening zette onder een driejarige verbintenis bij Ajax, ziet dat het gat met Feyenoord en PSV momenteel duidelijk is.

De onderhandelingen met Ajax gingen volgens Farioli van een leien dakje, 'Ajax had zich heel goed voorbereid. De vragen die werden gesteld, waren heel accuraat. Ik merkte aan alles dat Marijn Beuker en Alex Kroes zich goed in me hadden verdiept. Veel meer dan alleen een paar wedstrijdjes te hebben gekeken. Vervolgens heb ik mijn ideeën en manier van werken verder uitgelegd.'

Farioli geeft aan zich te verheugen op de kennismaking met Louis van Gaal, die werkzaam is als RvC-adviseur. 'Marijn en Alex hebben al een paar berichtjes van meneer Van Gaal aan mij vertaald en voorgelezen. Als je het over mentoren en mensen met een grote impact op het voetbal hebt, dan is hij er daar natuurlijk ook één van. Ik kijk ernaar uit met hem te spreken en adviezen van hem te krijgen. Ik hoop dat hij hier zo veel mogelijk is om van hem te kunnen leren. Dus ik denk dat ik hem veel zal uitnodigen voor dinertjes.'

Farioli weerspreekt kritieken op doelpuntenaantal OGG Nice

De oefenmeester gaat vervolgens in op de kritieken die hij kreeg vanwege het lage aantal gemaakte doelpunten met OGC Nice. De Franse subtopper scoorde in de 34 competitieduels slechts veertig goals. 'Na 75 procent van het seizoen waren we het op-één-na slechtste team ter wereld qua afronding. Voor mij was het belangrijkste dat we heel veel kansen creëerden en weinig weggaven.'

Farioli vindt het nog veel te vroeg om te praten over eventuele titelaspiraties. 'We moeten eerst de realiteit onder ogen zien. We zijn ons er allemaal van bewust dat hier veel werk moet worden verzet. Het gat met de twee concurrenten (PSV en Feyenoord, red.) is duidelijk. Het is nu niet de tijd om over doelstellingen te praten, maar we moeten het over visie en cultuur hebben en van daaruit gaan herbouwen.'

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Goede teksten.

27-05-2024 06:46

Jarikoning +7203

Een Ajax trainer die niet over de titel.wil praten gekker moet het niet worden. Je word trainer van de enige club met 3 sterren. Titel moet weer terug na zoveel tijd. 2025 is het alweer 3 jr geleden. Geen beker geen jcs helemaal niks gewonnen al jaren. Schreuder begon met de ellende

26-05-2024 16:21

CDX +3155

Wees realistisch. We hebben een kutselectie, weinig geld, geen Champions League of aansprekend platform waar spelers zich kunnen etaleren. We zijn echt vijf stappen teruggegaan door 2 jaar wanbeleid.

27-05-2024 17:55

Jarikoning +7203

Fey was ook uit het niets terug. Het kan zo verkeren

28-05-2024 09:54

Balou +1830

Dat Farioli überhaupt nog net de Telegraaf praat nadat Valentijntje Driessen hem compleet de grond in geschreven heeft. Ik had dat never nooit meer gedaan als ik hem was geweest 😉😉

25-05-2024 23:20

Burg +1292

Gewoon komend seizoen kampioen worden en er nooit omheen draaien als het gevraagd wordt. Psv en Feyenoord zijn niet zo geweldig. Nee, Ajax was slecht.

25-05-2024 16:25

AlisaPlay +0

Haa fijn. Kan hij deze voetbalgek lekker z'n uren stoppen in analyses, toepassing van zn visie en zoch vertrouwd maken met de plek en overgebleven spelers na de vakantie van hen. Krijg hier energie van

25-05-2024 02:26

Invincibles +5194

Zullen de fans niet leuk vinden, maar het is realistisch. Alles moet op de schop en dat kost helaas tijd.

35(!) punten liepen we achter dit seizoen om het even in beeld te brengen en zoiets ga je niet in een seizoen overbruggen. Gelukkig begint iedereen op 0 aankomend seizoen. Ben al tevreden als er een idee achter ons voetbal zit en spelers weten wat ze moeten doen.

24-05-2024 13:19

Jutter1 +4314

Ik denk ook dat de verwachtingen m.b.t. het volgend seizoen wat getemperd moeten worden. Immers de veelal aangekochte spelers door Mislintat hebben de club opgescheept met talrijke spelers die meer dan waarschijnlijk met veel verlies verkocht gaan worden, Voordat deze Duitse charlatan aan zijn solistische optreden begon was het transferpotje goed gevuld. Daar heeft deze vermaletijde Duitser dus een abrupt einde aan gemaakt door voor veel te veel geld C categorie spelers te halen met ook nog eens langlopende contacten (vaak t/m 2028!!). Daar plukt de club nu de wrange vruchten van, zelfs zodanig dat het de club nu fors belemmerd om nieuwe spelers aan te trekken in de a.s. zomer transferperiode!.Dus dat gegeven gaat ongetwijfeld de nodige negatieve consequenties hebben m.b.t. het nieuwe seizoen, dus nogmaals besef wel dat ook het nieuwe seizoen bij Ajax mogelijk niet al te soepel zal gaan verlopen! We gaan het zien, en hopen dat die vrij negatieve tendens zoals beschreven toch nog wat gaat meevallen!

24-05-2024 14:41

Burg +1292

Dat kan wel. Diezelfde ploeg had net zo makkelijk 2x kunnen verliezen van ons. En met gerichte aankopen kun je veel terrein winnen en hun raken de beste spelers kwijt.

25-05-2024 16:27

fluwelenlinker +11691

Wat een verademing deze Farioli. Hij zegt zoveel zinnige en verstandige dingen dat het bijna te mooi is om waar te zijn. Daarom toch maar een beetje met de voeten op de grond blijven. Maar als hij 75% in de praktijk kan brengen van hoe hij het graag wil zien dan mogen we in onze handen wrijven.
En Van Gaal uitnodigen om te gaan eten, dat weet Louis vast te appreciëren. Deze Farioli straalt één en al respect en passie uit.
Hopelijk heeft iedereen een beetje geduld want het gaat niet meteen van een leien dakje lopen. Daarvoor is de selectie nog niet genoeg in balans en is er flink wat werk aan het zelfvertrouwen.

24-05-2024 12:52

Kampioensoverwinning +1729

Zelfde teksten zag je hier ook na aanstelling Schreuder, Steijn en Schip. Deze interviews zeggen helemaal niets.

24-05-2024 15:22

Dolblij +45019

Ook met een naar mijn idee hele goeie trainer als Farioli zou het te ambitieus zijn om te verwachten dat Ajax komend jaar kampioen wordt. Laat Farioli eerst maar een stevig fundament leggen en zijn visie in daden omzetten. Dan komt dat kampioenschap vanzelf.

24-05-2024 12:25

UwSchipper +5591

Tweede worden moet een serieuze ambitie zijn.

24-05-2024 23:22

WW +757

Als je geen kampioen kan worden dan word je ook geen tweede. Dat gat was ook enorm.

25-05-2024 12:46

kampioenenjood +5043

Ik denk dat met een goede trainer en 2 of 3 gerichte versterkingen in het team ben je al over Twente en AZ heen en kun je ook wel over Feyenoord heen. Feyenoord gaat er met het vertrek van Slot natuurlijk wel op achteruit en we moeten maar zien hoe die selectie er na de zomer uit ziet. We moeten wel eerlijk zijn, PSV ligt echt een straatlengte voor en als die niet verzwakt worden door zomerse transfers wordt het lastig die volgend seizoen al voorbij de streven.

24-05-2024 11:26

Redrum +96035

Dat denk ik ook, plek 3 moet het minimaal haalbare zijn, maar je moet je serieus focussen op plek 2. Feyenoord zal flink minder worden, want Slot was simpelweg goud waard voor ze. Als je nu dan hoort dat René Hake genoemd wordt geeft dat helemaal vertrouwen dat ze in gaan storten. Psv heeft duidelijk een voorsprong nu, al acht ik de kans niet groot dat ze nog een keer zoveel punten gaan halen.

24-05-2024 12:19

WW +757

Een journalist noemt Hake, net als dat een journalist Potter heeft genoemd. Beide vallen onder de noemer 'korreltje zout'.

25-05-2024 12:48

TheSpecialOne +8870

Ik vind het altijd heel opvallend dat clubs als Feyenoord en PSV bijna nooit helemaal ''leeggekocht'' worden na een heel goed seizoen.
Ligt dat dan toch aan Ajax die meteen na een goed seizoen bij alle Europese topclubs loopt te leuren met zijn beste spelers? Je zou het haast gaan denken.

24-05-2024 16:41

kampioenenjood +5043

Ik denk dat de aantrekkingskracht van een goede speler van Ajax gewoonweg veel groter is. Daarnaast is de definitie van "een heel goed seizoen" ook anders voor Ajax dan voor de andere twee. PSV ging er in de 1/8ste finale van de CL uit en dat is voor de buitenwacht minder indrukwekkend als Ajax in de 1/2 finale. Ik kan me ook niet voorstellen dat PSV de bedragen ontvangt voor spelers die Ajax in de jaren na het CL succes heeft ontvangen. Luuk de Jong voor 80 miljoen naar Newcastle?

24-05-2024 19:04

Dusan Tadic +695

Ik ben het (bijna) helemaal eens met je post, dat denk ik ook. Alleen het voorbeeld van Luuk de Jong is natuurlijk vergelijkbaar. Frenkie en Matthijs waren een stuk jongen en met veel meer potentie, dat kun je niet vergelijken met een ‘oude’ spits.

24-05-2024 20:30

kampioenenjood +5043

De laatste zin was eigenlijk ook beetje sarcastisch bedoeld, maar gelukkig kwam de rest wel goed over. Hoe goed PSV dit seizoen ook was, spelers van de categorie Frenkie en De Ligt hebben ze gewoon niet.

25-05-2024 09:25

Chalana1984 +4468

Waar in de eerste plaats aan gewerkt moet worden, afgezien van een evenwichtige selectie, is bezieling. Hebben we dat, dan zijn we al een heel eind. Resultaten komen dan vanzelf als er een goed tactisch fundament is. Farioli lijkt zowel over bezieling als tactisch vernuft te beschikken. De man de tijd geven én alle steun!

24-05-2024 10:13

Web +178830

Ajax gaat spelen voor CL plaatsing er dat kan al met een paar gerichte aankopen
Feijenoord gaat Slot zwaar missen en PSV houd dit team niet bij elkaar
Kampioen is misschien iets te veel gevraagd, maar de tweede plek is zeker te doen

Sterker nog
Met deze trainer was je dit seizoen al derde geworden i.p.v. Twente

24-05-2024 09:58

Godenzoon24 +15285

Psv houd toch die Tillman al binnenboord. Veerman zal vertrekken en Dest dan die ze gaan missen. Verder zal het niet veel minder worden.

24-05-2024 10:46

Web +178830

Daarom denk ik ook dat een kampioenschap nog iets te snel komt

24-05-2024 10:50

Cruijffthebest +13357

Bakayoko ook weg!

24-05-2024 10:55

AFCAjaxMidNineties +12696

Onzin. Het is de Eredivisie niet de Premier League. We doen met 5 gerichte aankopen gewoon weer mee om de titel volgend seizoen. Zie psv. Die hadden 1 fantastische transferwindow en waren meteen de beste. We hebben nu eindelijk een trainer die de wedstrijden kan lezen en de spelers met de juste tactische informatie het veld instuurt. Zeg niet DAT we kampioen worden. Maar dat we meedoen om een plek ergens in de top 3 is een zekerheid.

24-05-2024 08:33

GinoAFCA +14794

Verstandige man is dit

24-05-2024 08:18

Eyongtarkaenoh +2519

plaatsen voor CL toch wel minstens de doelstelling.

24-05-2024 08:02

Wouter.H +11156

Arme Louis.. moet hij daadwerkelijk aan de slag ipv alleen in titel verbonden zijn.

24-05-2024 07:52

Sportvolgert +40274

Hebben wij aanvallers die een man kunnen passeren? Godts wellicht maar verder?

24-05-2024 07:42

NoPants +7487

Waar zegt ie dat?

24-05-2024 08:43

Sportvolgert +40274

"Gelukkig hebben wij als ajax die spelers, wij hebben speler die kunnen scoren en een man passeren"

24-05-2024 09:04

NoPants +7487

Gek, die tekst staat bij mij niet in t artikel. Voor de zekerheid nog een keer nagelezen.

24-05-2024 09:39

Sportvolgert +40274

Je hebt gelijk, dat staat in het artikel over van gasl en blind. Kroes zegt dit, niet farioli.

24-05-2024 09:56

eenAjaxfan +20314

We mogen het volgend seizoen weer van de daken schreeuwen:
Siamo l'Ajax! Siamo i migliori!
Non solo da Amsterdam, ma anche da Rotterdam!

24-05-2024 07:28

Bert.v +233

E da Eindhoven!

24-05-2024 07:33

Koningtoto +60201

Het kan 1 transferperiode helemaal omslaan hoor, je weet t nooit.

24-05-2024 07:27

WTFPers +825

Zeker. Het kan bijv bij Feijenoord zomaar helemaal omslaan .

Hancko, Geertruida, wieffer , bijlow en gimenez weg. Trauner over zijn top heen. En slot weg. Dan haal je eigenlijk de hele kern van een elftal en de club weg. Heb je wel 100+ miljoen, maar dan ?

Al denk ik wel dat ten kloese verstandiger is dan van de Sar toen overmars en ten Hag wegvielen.

24-05-2024 07:44

Andersen de man +1999

Haa fijn. Kan hij deze voetbalgek lekker z'n uren stoppen in analyses, toepassing van zn visie en zoch vertrouwd maken met de plek en overgebleven spelers na de vakantie van hen. Krijg hier energie van!

24-05-2024 07:24

PetrusKeizer +10739

"we moeten eerst de realiteit onder ogen zien", ja dat zal lekker zijn. Hoezo 'eerst', ik had t hele afgelopen seizoen al buikpijn van dat 'de realiteit onder ogen zien'.

24-05-2024 07:20

Koningtoto +60201

Omdat hij gisteren pas begonnen is?

24-05-2024 07:22

PetrusKeizer +10739

Ja, hij wel. Komt idd net kijken:)

24-05-2024 07:24

AFCA-Driebergen +22153

Heel goed. Iemand die realistisch is. Komend seizoen kampioen worden komt gewoon nog te vroeg. We hopen het allemaal, maar als je ziet waar we vandaan komen is dat niet zo realistisch.

24-05-2024 07:19

Godenzoon24 +15285

Misschien niet. Maar iig niet op voorhand al van de toren blazen dat je mee gaat doen!

24-05-2024 10:49

AFCA-Driebergen +22153

Nee precies. We zijn niet op dat punt om even te denken dat we de duidelijke favoriet zijn volgend seizoen. Hopen natuurlijk, maar ik houd er geen rekening mee. Kan het alleen maar meevallen.

24-05-2024 11:10

Rock69 +8411

Verstandige spreker. Niet van de toren schreeuwen en standaard zinnen als wij willen kampioen worden naar buiten uiten, maar integer zeggen dat de afstand tot PSV en Feyenoord duidelijk is. Volgens mij is dit voor Farioli de best denkbare periode om bij Ajax in te stappen.

24-05-2024 07:14

Goudhaantje89 +5425

Koop eerst maar een goede rechtsbuiten en een creatieve 10. !!!!!

24-05-2024 06:56

DrFootball +15141

In zijn 4-3-3 speelt Farioli met de punt naar achteren. Je hebt niets aan een 10.

24-05-2024 09:08

LukaLitmanen +81964

Spreekt goed Engels voor een Italiaan.

Staam Over algemeen niet bekend om hun engels

24-05-2024 06:46

Sportvolgert +40274

Maar goed dat we geen kroaat hebben aangesteld dan.

24-05-2024 06:58

Wouter.H +11156

Dat zijn griekse italianen

24-05-2024 07:54

GinoAFCA +14794

Heb je een Spanjaard al eens Engels horen praten dat is pas lachen 😅

24-05-2024 08:20

RickyAFCA +1894

Hoe je het ook wilt zien , maar Farioli heeft in een interview meer zinnige dingen gezegd dan menig Ajax trainer de afgelopen 5 a 6 jaar.

24-05-2024 06:27

Ajaxfan16 +27411

Prima toch, op dit moment moet CL gewoon de doelstelling zijn voor volgend seizoen. Als we dat halen, dan kunnen we dat seizoen er op verder bouwen en dan kunnnen we weer voor de prijzen spelen. Een aantal jaar geleden zou je gaan lachen als je dit zei, maarja het is helaas niet anders. Ik denk dat we in de staf en directie nu een goede en jonge kern hebben, waar we de komende jaren mee kunnen bouwen. Op naar weer een goed Ajax.

24-05-2024 06:08

debetweter +10062

Titel kan nog niet in de mond genomen worden. Maar dan moeten er eerst spelers aangetrokken worden. Nu is er een kwaliteitsverschil en Farioli heeft nog geen idee hoe de spelers zijn spel gaan opnemen.

24-05-2024 07:25

Ajax2024 +2111

Kampioen ga je niet worden. Er moet teveel gesleuteld worden. 2e is max haalbare.

24-05-2024 08:02

debetweter +10062

Het is idd een te hoge doelstelling om kampioen te worden, maar ik verwacht dat we met een nieuwe rechtsbuiten en een stabiele RCV al heel ver gaan komen. Het is niet dat Ajax straks zo goed is. Maar eerder de rest zo slecht.

24-05-2024 08:31

debetweter +10062

@ajax2024. Ik zie dat het woordje niet ontbrak in mijn eerste reactie. Aangepast

24-05-2024 08:35

Bassey +8195

Veel slechter dan dit seizoen gaat het niet worden ik zeg we gaan op 80 punten eindigen

24-05-2024 05:59

AjaxHoorn +32989

Knap zonder te weten hoe de selectie eruit gaat zien en welke lijken er nog uit de kast komen.

24-05-2024 06:12

Bassey +8195

Ik ben er van overtuigd dat het goed komt

24-05-2024 15:38

PetrusKeizer +10739

een trainer is zo goed als zn spelers zijn. Niet andersom.
Edit (in aanmerking genomen de stortvloed aan reacties): er zijn altijd de spreekwoordelijke uitzonderingen die de regel bevestigen 😂

24-05-2024 05:47

AjaxHoorn +32989

Het is niet zo zwart wit als jij stelt.

24-05-2024 06:13

RickyAFCA +1894

Dacht ik ook altijd, denk dat Arne Slot het tegendeel heeft bewezen.

24-05-2024 06:23

Ajax2024 +2111

Arne werd in zijn 2e jaar kampioen. Heeft wel een half jaar de tijd gehad toen hij bij AZ weg moest. Dat scheelt.

24-05-2024 08:03

neutraaltje +366

Maar onder n slechte trainer zijn goede spelers n stuk minder goed..

24-05-2024 06:43

PetrusKeizer +10739

Klopt, maar is niet in tegenspraak met mn stelling :)

24-05-2024 07:14

Rock69 +8411

Wie weet krijgt hij alle Mislintat aankopen voortreffelijk aan het voetballen. De miskopen die veel beter zijn dan gedacht. Farioli die Ajax perfect neer zet.

24-05-2024 07:18

PetrusKeizer +10739

ik bewonder je grenzeloos optimisme, waarbij oogkleppen nooit in de weg zitten :)

24-05-2024 07:23

Rock69 +8411

Kijk je nu net in de spiegel? Ik zeg nu nogmaals, dat er geen enkele aangetrokken speler door Mislintat een echte kans heeft gehad. Als een Taylor altijd speelt, zegt mij iets van jouw oogkleppen.

24-05-2024 07:31

PetrusKeizer +10739

Maak je niet dik, dun is de mode

24-05-2024 07:33

PetrusKeizer +10739

Jongens, ik doe lekker niet mee met het gehosanna. La segreta della felicita non è sempre fare cio que si vole, ma volere cio que si fa.

24-05-2024 04:14

Aram +17895

Dat sowieso.
Ma aiuta sapere quello che si vuole prima di farlo.
Geeft toch vertrouwen, wat jij?

24-05-2024 05:02

PetrusKeizer +10739

We gaan het zien :)

24-05-2024 05:24

PetrusKeizer +10739

Nou, dan hoop ik maar dat wij afgelopen seizoen niet het slechtste team ter wereld waren, "qua afronding"

24-05-2024 03:57

inhatowetrust +1695

Nee, we waren het beste team ter wereld in open huis houden xP

24-05-2024 06:15

PetrusKeizer +10739

Ik weet niet wat de statistieken zijn , maar t voelde wel zo :(

24-05-2024 07:16

inhatowetrust +1695

Echt he, maar komt weer goed. Slechts een kwestie van tijd en goed beleid en we kunnen weer juichen

24-05-2024 11:07

Aurelius1 +19702

Goede spelers halen, dat is het enige waar het om draait. Farioli gaat de genetische predispositie van Rensch echt niet veranderen, welke waanideeën supporters en uitvinder Beuker ook in hun hoofd halen. Er moeten goede spelers gehaald worden, en dan mag deze Italiaanse charmeur in het ballenhok slapen of thuis slapen, dat maakt niet uit.

24-05-2024 03:25

ReconditeNL +6480

De enige die waanideeën hier heeft ben jij met je onzinnige verhalen over hoe de trainer 0,0 uitmaakt.

Let maar op, de meederheid van spelers die er dit seizoen waren en komend seizoen bij Ajax blijven zullen ineens veel beter ljiken.

Ja, er moet meer kwaliteit worden gehaald, maar gegarandeerd dat Farioli ook gewoon meer weet te halen uit deze huidige spelersgroep.

24-05-2024 06:20

NoPants +7487

En stel dat Rensch het dit seizoen ineens heel goed doet, dan heeft Farioli daar niks mee te maken toch? Dat komt omdat er een nieuwe rechtsbuiten is of stond het al vast dat dat ging gebeuren.

Niet vergeten 1 september je voorspelling te delen dit keer he. In mei roepen dat je al wist dat we 5e gingen worden is makkelijk, in september alvast delen!

24-05-2024 07:01

NuchtereAjacied +1993

Zonder leider(s) geen idee. Zonder ideeën geen plan. Zonder plan geen resultaat.

Hoe anders lijken de laatste berichten.

Man man man, was het maar 18 augustus.

24-05-2024 01:39

Cesc88 +6189

Word hier heel blij van.

24-05-2024 01:05

Indy2 +15254

"Ik heb al de nodige wedstrijden bekeken. En met mijn staf samen een analyse van individuele spelers gemaakt. Maar die kan en wil ik nog niet delen."

Dit is wel een werkpaardje hoor.

24-05-2024 01:00

Dusan Tadic +695

Beetje een Ten Hag vibe, deze man is echt een voetbalgek. Heerlijk om alles te lezen en weer te dromen over aankomend seizoen.

24-05-2024 20:39

Simpelishetmoeilijkst +25149

Complimenten aan Beuker en Kroes zijn aan de orde. Blijkbaar hebben ze het echt goed gedaan . Dat is de laatste tijd wel eens anders geweest, en dan krijg je amateurs zoals Schreuder en Ibiza Steijn.
Hopelijk is dit het begin van iets erg moois, al verwacht ik niet zo heel veel het eerste jaar.

24-05-2024 00:46

Jww +2310

Het seizoen 2006/07 werd men alweer tweede na een pover seizoen daarvoor onder Blind. Dus het kan snel gaan.

24-05-2024 01:20

Aurelius1 +19702

Jaja, dezelfde lof hoorde ik over Schreuder en Steijn. Schreuder was het brein achter Ten Hag, en steijn was een overperformer. Er is nog geen enkele wedstrijd in het nieuwe seizoen gespeeld, maar kroes en Beuker hebben het alweer goed gedaan. Wat dan precies? Een trainer aanstellen, big deal.

24-05-2024 03:27

NoPants +7487

Een van de drie toptargets direct na afloop van het seizoen weten aan te stellen. Op tijd contact gelegd. Blijkbaar goed voorbereid de gesprekken in gegaan. Niet eindeloos op optie 1 en 2 gericht maar tijdig doorgeschakeld zodat je niet pas na het EK een trainer hebt.

Och Aurelius, kortzichtig als altijd.

24-05-2024 07:05

Simpelishetmoeilijkst +25149

Je hebt het goed gezien. Misschien is Feyenooit geschikter voor Aurelius. Zou ik zielig voor hem vinden.

24-05-2024 13:52

Kryptonite +76739

https://archive.is/LcA5s

,,Een jaar geleden was ik hier al eens, maar dan als toeschouwer’’, zei de Italiaan. ,,Met Pasen bezocht ik het toernooi om de Future Cup. In die periode tussen maart en juni was ik veel op reis door Europa om nieuwe inzichten op te doen en voetbal op te snuiven."

(...)

,,Dus toen Ajax kwam, een tijdje geleden, was ik meteen geïnteresseerd. Maar ik gaf ook aan: ik wil eerst het seizoen goed af maken bij Nice. Dat heeft Ajax gerespecteerd.’’

(...)

"Waren er nog andere clubs?
,,Jawel, maar wat ik zeg: Ajax is voor mij meer dan zomaar een voetbalclub. De andere opties die er waren kwamen niet bij dat gevoel in de buurt.’’

My guy, doe eens rustig aub. Ik begin te twijfelen aan mijn geaardheid.

24-05-2024 00:40

wijzijndebeste123 +163417

Haha een ware voetbalcharmeur is t. Zegt precies de juiste dingen. Ik ga zonder na te denken na de eerste date met m mee naar huis zonder voorbehoedsmiddelen.

24-05-2024 00:43

PetrusKeizer +10739

dat deed afgod Herr M ook, de juiste dingen zeggen. Om jou op t verkeerde been te zetten 😂

24-05-2024 04:03

Yaeron +6379

,,Jawel, maar wat ik zeg: Ajax is voor mij meer dan zomaar een voetbalclub. De andere opties die er waren kwamen niet bij dat gevoel in de buurt.’’

Heerlijk. Echt een man die er vol voor gaat. Dit is na Schreuder, Heitinga, Steijn wel echt andere koek... ben zo enthousiast!

24-05-2024 00:47

Robertini +39111

Dat zijn mooie woorden.

24-05-2024 09:14

Robocop5 +2065

Geen titelaspiraties? Heb al om een kratje bier met een k*t feyenoorder uit mijn oude elftal gewed dat wij komend seizoen gewoon weer kampioen worden... wij zijn AJAX!

24-05-2024 00:23

jeffrey_van_der_sluis +30370

Wij zijn de beste gap en de grootste!

24-05-2024 00:24

daslogisch1 +10115

Is ook niet slim om je titelaspiraties te openbaren maar je moet altijd voor de landstitel gaan, zo lang mogelijk in de competitie in ieder geval anders kun je maar beter een ander vak kiezen en heb je geen leven want waar doe je het dan voor.

24-05-2024 00:34

Simpelishetmoeilijkst +25149

Veel zal afhangen van de transfers. Wat ik erg fijn vind om te lezen,dat deze man, Farioli meteen geïnteresseerd was om bij Ajax te werken. Datvtoont aan dat hij voetbal, ennonze geschiedenis goed kent.

24-05-2024 00:49

The Future +5573

Koop het voor de accijns en belastingen worden verhoogd 😉

24-05-2024 00:36

Robocop5 +2065

Bedankt man. Ik geef de tip door aan die minderbegaafde...

24-05-2024 00:43

Andersen de man +1999

Beetje druk weghalen en inmasseren dat er eerst een fundament gezet moet worden

24-05-2024 07:22

jeffrey_van_der_sluis +30370

Ik beeld me zo in dat Farioli op bezoek is bij Louis. Goed glas wijn, filosoferen over het voetbal, over ons aller Ajax... Truus schenkt nog wat bij terwijl Louis oreert en Farioli aan z'n lippen hangt.

Dat is toch wat anders dan de paniekvluchten van Steijn naar Ibiza

24-05-2024 00:21

The Future +5573

Dat laatste is prima, als je een toptrainer bent die alles onder controle heeft.

24-05-2024 00:37

Oeroeboeroe +18325

Van Panic Airlines naar de Zilvervloot :-)

24-05-2024 01:36

StevenAFCA +3082

Kroes geeft aan dat ze al sinds November vorig jaar! Farioli op een lijst hadden staan. Dat is toch wel fijn om te horen. Er is meer dan genoeg huiswerk gedaan en dat geeft mij echt vertrouwen dat er een goede beslissing is gemaakt. We zijn ook ruim op tijd, hopelijk geldt dat ook voor de selectie.

24-05-2024 00:11

YugoVik +33108

Wat verwacht je wat er met de selectie gebeurt?

24-05-2024 00:12

The Future +5573

Dat er wijzigingen plaatsvinden waardoor we met een selectie eindigen die beter past bij wat Farioli wil neerzetten dan de huidige selectie.

24-05-2024 00:39

StevenAFCA +3082

Ik verwacht en hoop dat er 3 a 4 directe versterkingen worden gehaald op cruciale posities zoals een rechtsbuiten. Dit inclusief het vertrek van bijvoorbeeld een Bergwijn om ruimte te maken. Dat zou ook niet compleet onrealistisch moeten zijn.

24-05-2024 01:04

Robertini +39111

'Het is nu niet de tijd om over doelstellingen te praten, maar we moeten het over visie en cultuur hebben en van daaruit gaan herbouwen.'

Lijkt me een erg goed idee.

24-05-2024 00:08

The Future +5573

Na zo'n seizoen zeker. We moeten komend seizoen de lijn omhoog inzetten/normaal presteren. Het jaar erop kunnen we het dan hopelijk over titelaspiraties hebben.

24-05-2024 00:41

wijzijndebeste123 +163417

Vergelijk de weloverwogen analytische teksten van Farioli eens met de slappe clichés van Van t Schip. Farioli heeft t over een vaste hoofdstructuur en daarbinnen fluïde substructuren terwijl Schip niet meer dan 11 namen op papier zet.

Alsof je een hoogleraar met een zwakke VMBO student vergelijkt.

24-05-2024 00:07

YugoVik +33108

Tja van 't schip als coach is verleden tijd..

24-05-2024 00:08

wijzijndebeste123 +163417

Er zal vast wel een club/land zo imbeciel zijn om hem na volgend seizoen aan te stellen. Zeker nu hij Ajax op zijn CV heeft staan

24-05-2024 00:10

YugoVik +33108

Ik ken een land wat niet echt snugger is.. Griekenland🤭

24-05-2024 00:13

papflapjes +7069

Ik ben ook geen fan maar iets meer respect mag wel

24-05-2024 00:15

thepower1990 +35726

Bij wijzijndebeste moet je niet voor respect zijn
Die komt er hier al een half jaar mee weg dagelijks de grootste bagger over Schip uit te spreken.

24-05-2024 00:28

wijzijndebeste123 +163417

Mijn vergelijking is niks mis mee. Vrij treffend al zeg ik t zelf.

Dat jij steeds indirect om een ban vraagt is wel diep triest.

24-05-2024 00:34

YugoVik +33108

Misschien moeten we ons meerr gaan richten op het voetbal en ajax 1 en minder op de randzaken.. Ik zal niks meer over kroes zeggen.. Heb daar ook helemaal geen zin in meer... Beter dat je van 't schip achter je laat, hij als coach is verleden tijd..

24-05-2024 00:38

thepower1990 +35726

@wijzijndebeste
Dat jij het een half jaar al vol houdt om dagelijks 24/7 Schip aan alle kanten door de stront te trappen en daar zelfs mee door te gaan nu er een nieuwe trainer is dat is pas zielig.
Denk je niet dat iedereen onderhand jou gedachtes over Schip nu wel eens kan dromen?
Was dit je dagelijkse drek of ga je nog een maandje verder?

24-05-2024 00:42

BakkalBijter +11626

Dat gehaat op van ‘t Schip die vanuit een dramatische situatie coach werd en verder alles naar zijn kunnen heeft gedaan om Ajax te helpen slaat toch nergens op? Ajax supporter onwaardig. Je hebt recht op je mening maar ik heb er ook zeker mijn mening over.

24-05-2024 00:43

Simpelishetmoeilijkst +25149

Hij verdient veel respect, een echte Ajacied, die zijn club kwam helpen onder de vreselijkste omstandigheden mogelijk.

24-05-2024 00:52

MosesD +14645

Benieuwd nu wie er gaan winnen en komen

24-05-2024 00:23

AjaxDeBesteClub +18786

Voorlopig wacht ik het allemaal lekker af. Straks in de voorbereiding kunnen voorzichtig iets gaan zeggen over het voetbal, zijn werkwijze en de keuzes die hij maakt.

En ik hoop heel erg dat Farioli een grote stem krijgt in het transferbeleid. Als trainer is hij de specialist en degene die er dagelijks mee moet werken.

23-05-2024 23:56

YugoVik +33108

Transferbeleid..Ben benieuwd of ze echt risico gaan nemen om spelers met verlies te verkopen.. Want de bussines model van ajax draait om ontwikkelen en dan te verkopen.. Bijna geen speler heeft zich ontwikkeld afgelopen seizoen..

Dan moet je eigenlijk aankomend seizoen afwachten met verkopen van uitzondering van een paar , minimaal 3e worden en wat belangrijkste is dat de spelers zich ontwikkelen..

24-05-2024 00:01

AjaxDeBesteClub +18786

Heelemaal eens. Het is zonde om spelers te verkopen voor 5 a 10 miljoen terwijl ze in potentie 20 a 50 miljoen waard kunnen worden.

24-05-2024 00:10

YugoVik +33108

Met de verkopen zal er sowieso weinig winst gemaakt worden tenzij je nu hato, Brobbey of Taylor verkoopt.. , dan kun je beter als club zijnde de focus leggen op ontwikkeling.. Mja

24-05-2024 00:11

Indy2 +15254

Beuker wil naar een selectie van 24/25 spelers, en heeft daarbij een aantal specificaties aangegeven. Er moeten dus sowieso spelers weg.
- - - -
edit:
Beuker: "'In een kampioensteam spelen ongeveer zestien spelers 95 procent van de speelminuten.'
Beuker ziet vervolgens verschillende rollen voor die spelers. 'Rotatiespelers, basisspelers, key players. En dan heb je een groep high potentials, de nummers 17 tot en met 24 in de selectie. De vraag naar volgend jaar is: wie zijn onze high potentials? Wie kunnen binnen één, twee, drie jaar sterspeler of basisspeler worden? "

24-05-2024 00:13

AjaxDeBesteClub +18786

Als ze Bergwijn, Forbs, Akpom, Taylor en Henderson verkopen, vangen we ongeveer 100 miljoen transfer geld en komt zo een 15 miljoen aan salaris vrij.

24-05-2024 00:14

YugoVik +33108

Er zullen noten gekraakt worden,. Misschien wel verassingen

24-05-2024 00:14

AjaxDeBesteClub +18786

Talentvolle spelers kunnen eventueel ook verhuurd worden. Ik zou zelf Medic verhuren aan een eredivisie club. Wie weet zit daar nog wel potentie in voor Ajax 1.

24-05-2024 00:15

YugoVik +33108

Nja wat zei beuker over de profiel van de coach... 🤭😜.. Misschien kijkt farioli er heel anders tegen aan..

24-05-2024 00:17

Jww +2310

Beuker kan niet rekenen

24-05-2024 01:30

papflapjes +7069

Trainers een stem geven in het transferbeleid kan net zo goed mislukken, zie ten Hag en Schreuder.

24-05-2024 00:05

AjaxDeBesteClub +18786

Dat is waar. Er is wel nog een verschil tussen in- en uitgaande transfers. Ik bedoelde eigenlijk vooral het laatste.

Het lijkt erop dat Kroes etc. graag zoveel mogelijk Mislintat aankopen voor lage prijzen willen verkopen. Ik hoop dat het uiteindelijk vooral de trainer is die gaat bepalen met welke spelers hij de komende jaren wilt werken.

24-05-2024 00:11

AINIESTA +44569

Van Gaal van de jaren 90 was een mooi voorbeeld. De van Gaal van tegenwoordig met z'n 5-3-2 filosofie mag heel ver weg blijven van onze club.

23-05-2024 23:52

Jariiii +21856

Hij weet dus waar hij in stapt. Geweldig.

23-05-2024 23:52

Spelvreugde +4607

Zijn teksten druipen van echte intelligentie, visie, en leiderschap. Dat heb ik al decennia niet meer gehoord van de coach van Ajax 1. Zeer goed teken.

23-05-2024 23:49

Robertini +39111

Ik vind dat je Ten Hag daar wel een beetje mee tekort doet.

24-05-2024 00:07

Spelvreugde +4607

TH was en is juist niet zo'n goede spreker.

24-05-2024 01:19

Berkov81 +1544

Pfff zullen we de vlag alsjeblieft niet meteen uithangen? Ik heb ook hoop, maar als je een studie filosofie hebt gedaan kan je ongetwijfeld intelligente teksten uitkramen maar het betekent niet dat je per se een goede coach voor ajax bent

24-05-2024 00:13

Spelvreugde +4607

Eens. Ik schrijf dan ook 'Zeer goed teken'.

24-05-2024 01:19

Bensco +7166

Hij heeft gelijk. Ajax heeft niet de luxe positie om 11 nieuwe spelers te kopen om zo een vedette te beslechten. Aankomende zomer moet bij elke speler zorgvuldig worden bekeken of er voor hun nog een sportieve rol is weggelegd binnen Ajax of dat ze gebruikt gaan worden om ruimte te maken voor anderen.

23-05-2024 23:47

YugoVik +33108

Ehh, het is geen football manager...ajax kan niet zomaar met verlies gaan verkopen..het zou zomaar kunnen zijn dat wij als ajax een pijnlijke uitgaande transfer moeten doen..

23-05-2024 23:50

Aurelius1 +19702

Er hoeft helemaal niet zorgvuldig dingen worden afgewogen. Bergwijn mag weg voor een goed bedrag, en alle aankopen van Mislintat zijn niet goed genoeg en mogen weg. Jij en ik kunnen dat zien, maar men wil voetbal complexer maken dan het is.

24-05-2024 03:31

3*stars*3 +23376

‘Het is nu niet de tijd om over doelstellingen te praten, maar we moeten het over visie en cultuur hebben en van daaruit gaan herbouwen.'

🫡

23-05-2024 23:47

Patrick78 +51802

Eerste stap: Aantrekkelijk voetbal

De resultaten komen vanzelf

23-05-2024 23:46

YugoVik +33108

Nja dat is pas stap 4 ofso..er zullen eerst nog andere stappen moeten worden gedaan voordat je aan aantrekkelijk voetbal kunt gaan denken..

23-05-2024 23:48

AINIESTA +44569

Positiespel spel vanaf dag 1 erin rammen. Dat maakt het al gelijk aantrekkelijker.

23-05-2024 23:51

YugoVik +33108

Positiespel, organisatie, duidelijkheid, tactiek..

24-05-2024 00:09

Aurelius1 +19702

En GOEDE spelers. Heel veel goede spelers.

24-05-2024 03:32

Tommyshelby +128562

“Ajax had zich heel goed voorbereid”

Voor m’n gevoel heb ik dit al dik 2 jaar niet meer gelezen. Ff wennen hoor. 👌

23-05-2024 23:37

RonaldMcDonald +5072

Die Beukers en Koers lijken me sowieso wel twee mannetjes, stralen veel (zelf)vertrouwen uit.

23-05-2024 23:56

Danishdynamite +156

Ik denk dat we zeker tweede kunnen worden met een paar gerichte aankopen en een duidelijk spelsysteem. Als ik onze spelers met Feyenoord vergelijk zie ik eigenlijk echt niet waarom zij zoveel meer punten hebben, dan zie je hoe belangrijk een coach met duidelijk spelsysteem is.

23-05-2024 23:37

YugoVik +33108

Er valt weinig te kopen, het zal meer gaan om het ontwikkeling van de spelers in de huidige selectie en dan verkopen.. .. Dat is de bussines model van ajax..

23-05-2024 23:39

Danielson +50258

PSV is kwalitatief ook echt niet zoveel beter hoor. En zo'n seizoen als het vorige zullen ze ook niet 1, 2, 3 gaan herhalen.

23-05-2024 23:41

YugoVik +33108

Daarom weet je, de spelers moeten zich ontwikkelen onder farioli..het word interresant wat ajax gaat doen.. Je kunt niet 5 spelers met verlies gaan verkopen..

23-05-2024 23:42

Intec2.0 +12407

Je gaat op een aantal gewoon winst maken. Ben ook van mening dat er helemaal niet zoveel spelers nieuw moeten komen. Wel moeten een paar spelers vertrekken.

23-05-2024 23:51

YugoVik +33108

@intec, dan praat je over een mikautadze, akpom, bergwijn, rensch en rulli.. Meer niet..Als er een heel goed bod komt voor een Brobbey of een Taylor is dat dan te weigeren?..

24-05-2024 00:04

Berkov81 +1544

Psv is wel kwalitatief beter op dit moment, echt op bijna elke plek betere voetballers staan

24-05-2024 00:16

Simpelishetmoeilijkst +25149

Rensch zou ik behouden. Die is nog jong, en daar kan men nog asnnwerken.

24-05-2024 00:57

Danielson +50258

Denk het niet. PSV is alleen een veel beter team. In Europa deden ze het (veel) slechter dan wij in het laatste jaar Ten Hag.

24-05-2024 09:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.