Kroes tevreden met aanstelling Farioli: 'Hij staat aan vooravond van hele bijzondere carrière'

door Jon van Dam 79

Kroes tevreden met aanstelling Farioli: 'Hij staat aan vooravond van hele bijzondere carrière'

door Jon van Dam 79

Laatst geüpdatet

Alex Kroes is zeer te spreken over de aanstelling van Francesco Farioli als hoofdtrainer van Ajax. Dat laat de technisch directeur van de club weten in gesprek met Ajax TV. Kroes benoemt dat de Italiaan 'aan de vooravond staat van een hele bijzondere carrière'.

'Francesco is een intelligente, hardwerkende, gepassioneerde voetbal-workaholic die extreem met zijn vak bezig is. Hij bedenkt alles tot in detail en probeert dat over te brengen op de spelersgroep. Dat zie je ook terug in wedstrijden. Wij waren erg onder de indruk van zijn werkwijze. Hij is voor mij de man die ons op dit moment verder kan helpen. We zijn heel blij met hem.'

Kroes hoopt dat het enthousiasme van Farioli kan worden overgebracht op iedereen binnen de club. 'Het is een verandering die we met elkaar aan moeten gaan. Afgelopen jaar was niet het leukste en fijnste jaar in de geschiedenis van Ajax. We moeten zorgen dat we weer de juiste vibe krijgen, dat we weer optimistisch zijn en dat we met z'n allen dezelfde kant oplopen. Deze man is daar zeer gedreven en gepassioneerd in. En werkt vanuit de juiste voetbalfilosofie.'

'Ajax staat voor het ontwikkelen van mensen'

'Van een aantal mensen die met hem hebben gewerkt heb ik begrepen dat hij een mensenmens is', vervolgt Kroes over de nieuwe oefenmeester van Ajax. 'Hij is een trainer die aan de vooravond staat van een hele bijzondere carrière. Wij gaan hem daarbij helpen en hij helpt ons daarbij. Daar staat Ajax ook voor: het ontwikkelen van mensen.'

Dat Ajax ruim op tijd een nieuwe trainer heeft, stemt Kroes tevreden. 'Hij is net klaar in Nice, moet even zijn hoofd leegmaken. Daarna gaat hij aan de bak bij ons. Praten over de balans van de spelersselectie, welke stappen we nodig hebben. Hij heeft geen veto, is niet de eindbeslisser. We moeten het met elkaar doen. Daar heeft hij ook duidelijk een stem in. Dat doen we met Marijn (Beuker, red.), Kelvin (De Lang, red.), John van 't Schip, Dave Vos. Het wordt een samenspel van mensen met kennis en voetbalverstand die met de beste intenties Ajax weer vooruit gaan helpen.'

Kroes geeft aan dat Ajax onder Farioli voornamelijk weer 4-3-3 zal komen te spelen. 'Ook op 4-3-3 kan je allerlei varianten loslaten. Laten we Ajax weer het Ajax-spel laten spelen. Afgelopen seizoen was het noodzakelijk (om met vijf verdedigers te spelen, red.). Wij hopen dat we nu weer gewoon 4-3-3 kunnen spelen.'

Kroes kijkt uit naar nieuw voetbalseizoen met Ajax

De aanstelling van Farioli is volgens Kroes 'een belangrijke stap' die gezet is. 'Het huidige seizoen is afgerond. 17 juni gaan we weer vol aan de bak, hopelijk met heel veel frisse goede moed. Een nieuwe staf helpt daar altijd bij.'

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

mickey2602 +4754

Afgelopen seizoen was het noodzakelijk (om met vijf verdedigers te spelen, red.).
En dat heeft veel geholpen zeg,we kregen net zoveel tegentreffers als met een 4 mans verdediging. Vertrouwen,daar gaat het om en dat miste onze verdediging. Maar gezien wat ik tot nu toe van onze nieuwe trainer heb gelezen heb ik er wel vertrouwen in dat het weer gaat lopen en misschien nog wel sneller als menigeen denkt. Al zal dat afhangen van de spelers die weggaan en er bij komen.

25-05-2024 18:44

WeirdAJAX +12148

Kan het nieuwe seizoen al bijna beginnen? Oh nee, er zit nog een heel boeiende transferzomer tussen. Heel benieuwd. Best goeie vibes al met al.

24-05-2024 22:18

Chalana1984 +4486

Met alle waardering voor Ten Hag, ik ben blij dat niet hij maar Farioli is aangesteld. Is nooit zo goed om terug te grijpen op een oude formule. Je weet niet hoe dit gaat uitpakken, maar het lijkt mij heel vernieuwend en verfrissend.

24-05-2024 12:56

Yeshyeshyall +10932

Was/ben wat sceptisch over Kroes na het rommelige en slordige begin maar hier levert hij wel. De organisatie begint ergens op te lijken en we hebben een naar het schijnt zeer talentvolle coach gehaald. Goed bezig

24-05-2024 07:23

MosesD +14645

Dat Farioli naar Ajax komt is bijna volledig op het conto van Beuker te schrijven. Kroes droomde alleen maar van ten Hag.

24-05-2024 09:00

Artemio +31908

Kroes had wel goede en realistische teksten over het verschil van een buitenlandse en Nederlandse trainer mbt beïnvloeding en de 5e colonne.
Gewoon goed onderbouwd van Kroes. Het is wat anders dan het overperformen verhaal.

24-05-2024 07:15

Ajax2024 +2117

De tijd zal het leren hoe Farioli het gaat. Datzelfde geldt voor Kroes. Die staat er slecht op door zijn rechtszaak met SEG en lijkt onbetrouwbaar. Hij babbelt wel veel. Er ligt een enorme uitdaging voor Ajax. Kampioen worden lijkt een utopie. Feyenoord en PSV hebben het vooralsnog beter voor elkaar. Hoe gaan we het gat dichten ? Feyenoord heeft al 3 spelers gehaald ? En Ajax ? Het zal niet eenvoudig zijn. Er moet veel worden verkocht. Voor de internationals komt de markt pas op gang na de EK en dat is de voorbereiding al lang aan de gang.

24-05-2024 06:50

Aurelius1 +19703

Men laat zich weer veel te makkelijk in de luren leggen door de praatjes van Kroes en het pr gebabbel van deze Italiaanse charmeur. Zolang er niet minimaal 6-7 goede spelers gehaald worden kopen we er niets voor. Supporters zijn echter zeer makkelijk te charmeren, want het zijn net vrouwen. Toen steijn en mislintat kwamen zat het hier vol met avatars van deze twee. Mislintat babbelde een end weg over dat ie zich volledig verdiept had in de Ajax cultuur, en men geloofde deze babbelaar op z'n blauwe ogen. Er is geen enkel verband tussen praatjes in de media en resultaten behalen. Je kunt een doofstomme TD aanstellen met zero uitstraling die wel de juiste spelers haalt. Schreuder was het brein achter Ten Hag, heitinga zou het veel beter doen dan schreuder, en zo gaat het gereutel door. Drie maanden later, als blijkt dat de selectie niet goed genoeg is, bestormt men de Arena en krijgt de trainer alle schuld, terwijl dat de man is met de minste invloed op de resultaten van alle mensen die werkzaam zijn binnen een club.

24-05-2024 03:46

TresEquis +372

Niks mis met wat enthousiasme en positiviteit.

En een slechte trainer laat het op de individuele kwaliteiten van de spelers aankomen (weinig invloed), waar een goede trainer een heel team overtuigd van een bepaalde manier van spelen, een hecht team smeedt en een intelligent tactisch plan (veel invloed).

24-05-2024 05:10

DeBankzitter +2587

Alleen al de opmerking dat een trainer de minste invloed heeft op de resultaten… Dan snap je het spelletje nog niet helemaal hoor. Een goede trainer haalt het maximale uit spelers door ze vertrouwen en een duidelijke voetbalfilosofie te geven. Een slechte trainer doet precies het omgekeerde.

24-05-2024 06:55

HendrikAjax +16831

Wordt je nou nooit moe van jezelf met die onzin dat een trainer geen invloed heeft?

24-05-2024 06:57

GdlT +1004

HendrikAjax, dat is toch juist het mooie van een site waar een ieder zijn/haar mening kan uiten.
Aurelius1 heeft zijn overtuigingen en met sommige dingen die hij stelt, kan ik mij best vinden. Andere dingen weer niet.
Maar, net als C14, Ozy en AnsB, onderbouwt hij zijn stellingen met redenaties. Daar hoef je het absoluut niet mee eens te zijn.

24-05-2024 07:48

HendrikAjax +16831

Daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in. Ik moet me ook niet zo aanstellen.

@Aurelius, bij deze mijn excuses voor mijn kinderachtige gedrag.

24-05-2024 10:18

Saudara +7061

@Aurelius1 ondanks dat je veel kritiek krijgt op je post, heb je op een aantal punten gewoon gelijk. In ons enthousiasme (en dat is best een lekker iets amigo) is een kinderhand gauw gevuld. Soms valt een gevulde kinderhand tegen, als die klein is en wanneer de snoepjes op zijn. In mijn geval was er überhaupt geen handje gevuld bij de aanstelling van Mislintat,, Steijn, de samenstelling van de selectie, de opvolging met van t Schip ( was nergens een goede trainer, maar altijd een geweldige kerel). Maar nu met de aanstelling van Farioli heb ik voor het eerst sinds tijden dat mijn volwassen hand snel gevuld is. Deze man is toch echt anders met zijn aanpak en verfrissende kijk dan wat we de afgelopen jaren hebben gehad. Ik hoop voor jou dat je in ieder geval een paar winegums thuis hebt liggen die je na zijn 1e wedstrijden snel uit hè hand kunt pakken. En dat je terugdenkt aan deze post van jezelf en glimlacht dat je het verkeerd zag. Enjoy weekend maat!!

24-05-2024 07:23

Yeshyeshyall +10932

Je hebt gelijk maar als je de teksten leest van Farioli en zijn heldere kijk op zaken, word je dan ook niet op zn minst een beetje enthousiast? Doorgaans maakt het niet zo heel veel uit en ook deze selectie zal moeten worden versterkt om succesvol te worden, helemaal mee eens maar ik geloof ook wel dat je met een uitzonderlijke trainer (we gaan zien of Farioli dat is) harder gaat

24-05-2024 07:27

Ajax-Amsterdam +4191

Aurelius zijn standpunt is echter dat de trainer geen enkel invloed heeft, wat best extreem te noemen is. Dus denk niet dat hij ook maar een beetje enthousiast wordt van deze trainer of elke andere nieuwe trainer. Ziet het als charmante praatjes voor de buhne.

24-05-2024 10:10

MosesD +14645

6 a 7 zullen het er niet worden, maar ben het met je eens dat er echt een kwaliteitsimpuls nodig is. Minimaal 3 of 4 spelers zijn echt nodig.

24-05-2024 09:03

daslogisch1 +10143

Ook heel benieuwd naar zijn assistenten. Hebben die een beetje een interessant CV eigenlijk? Hopelijk beter dan die Griek en 'de tacticus' Maduro....

24-05-2024 00:18

NipeB +15790

Zeker die Spanjaard. Die is echt interessant.
https://www.leftbackfootball.com/home/2022/1/17/felipe-mateos-sanchez-first-head-coaching-role-with-independiente-juniors

24-05-2024 08:44

jeffrey_van_der_sluis +30373

Nu Farioli officieel onze trainer is, krijg ik ook steeds meer vertrouwen dat Kroes, Beuker, De Lang, Farioli en Vos (Schip zit er voor de sier bij) een mooie selectie gaan smeden.

Geef Farioli de tijd, laat hem smeden en werken met een goede ploeg, top 3 halen met CL voetbal het seizoen erop en spelen om het kampioenschap!

24-05-2024 00:17

Ajax-Amsterdam +4191

Schip zit er voor de sier bij maar hij kan wel belangrijk zijn voor deze transferwindow, want hij heeft bijna elke dag met deze spelers gewerkt de afgelopen maanden.

24-05-2024 10:16

NuchtereAjacied +2010

Laatst een stuk op AS over coach een die wilde wachten tot iets voorbij kwam waar hij energie van kreeg... Ik heb daar toen iets van gevonden, maar kreeg een shitload over me heen, o.a de vraag of ik aan de drugs was.

Ik zie Farioli niet als gegarandeerd succes, maar ik heb wel veel meer vertrouwen in een moderne ambitieuze coach die al zijn energie stopt in zijn team om met nieuwsgierige, ambitieuze spelers een prachtig team te smeden.

Met alle respect voor vakman Jonk.

24-05-2024 00:04

Praagout +1274

Tja shitload, past wel in deze tijd van haatzaaien.

24-05-2024 00:15

NuchtereAjacied +2010

zelfs onder ASsers

24-05-2024 01:13

Jopie +490

https://www.vi.nl/pro/francesco-farioli-stelt-zich-voor-dit-mag-ajax-van-mij-verwachten

Van alinea 2-3 geniet ik gewoon al.

23-05-2024 23:32

BakkalBijter +11628

Ben heel enthousiast over de mensen Kroes, Beuker, van t Schip, de Lang en Farioli op een of andere manier.

23-05-2024 23:30

Ajax-Amsterdam +4191

Ze spreken goede dingen uit. Ik zie dat Kroes en Beuker prima samenwerken en dat de Lang ook overal bij betrokkken wordt. Dat ze gezamenlijk voor een gewaagde, maar ingecalculeerde keuze als Beuker maken zegt heel veel! Precies de lef en bravoure wat Ajax moet hebben. Ook Farioli kan nog veel leren bij Ajax en dat zal hij ook zeker doen want met zijn mentaliteit zit het wel goed.

24-05-2024 10:09

Yaeron +6379

https://nos.nl/video/2521631-farioli-wil-met-ajax-vooruitkijken-veel-verantwoordelijkheid-veel-plezier

23-05-2024 23:27

NuchtereAjacied +2010

Inmiddels veel gelezen en nog meer gezocht maar dit interview ontroert me op de één of andere manier.

Farioli zegt mooie dingen maar straalt echt uit een liefhebber te zijn van waar Ajax voor staat. Kon wel eens een hele goede, mooie en wellicht langdurige match worden.

24-05-2024 01:27

AINIESTA +44609

Het is echt nooit noodzakelijk om met 5 verdedigers te spelen. Dan nog liever 4-4-2. Hoe haal je het in je hoofd om met 5 verdedigers aan te komen zetten en maar 1 aanvaller. Nog steeds een grove schande.

Maar fijn dat Kroes snapt dat 4-3-3 toch wel heilig is.

23-05-2024 23:20

NipeB +15790

Alleen speelt Farioli echt niet steeds zo. Bij balverlies staan er soms 5 verdedigers om een doelpunt van de tegenstander te voorkomen. Overtal overal op het veld. Prima toch? Systemen zijn achterhaald. Zegt Farioli zelf ook.

23-05-2024 23:22

AINIESTA +44609

Hoezo is een systeem achterhaald? Je begint toch in een systeem? Je moet toch een structuur hebben?

23-05-2024 23:48

NipeB +15790

Coaches wisselen tijdens een wedstrijd en per fase, dus balbezit, -verlies, verovering van systeem. Je speelt tegenwoordig niet meer de hele wedstrijd hetzelfde systeem en ook niet dezelfde tactiek. Zie je bij veel goede elftallen. Hopelijk nu ook bij Ajax.

23-05-2024 23:52

AINIESTA +44609

Dus van 4 verdedigers opeens naar 5? Van 3 aanvallers opeens naar 1? Waarom?

Tuurlijk heb je verschillende varianten in 4-3-3. Met aanvallende backs of een CV die inschuift. Een type Ziyech op de flank of juist een echte aanvaller. Een 6 op het middenveld met 2 halven of een nr10 met 2 zessen erachter. Een diepe spits of juist 1 die terugzakt. Een afmaker op 10 of juist een spelmaker.

Snap dat je daarin varieert. Maar lijkt me niet dat je per wedstrijd gaat bekijken of je wel 3 aanvallers op stelt? Of 5 verdedigers?

24-05-2024 00:12

HendrikAjax +16831

Kom op Iniesta, systemen zijn duidelijk achterhaald. Je kan wel leuk op papier 4 3 3 zetten maar er zijn 100 verschillende manieren hoe je dat kan uitvoeren.

24-05-2024 07:02

HendrikAjax +16831

433 met een cv die inschuift lijkt in praktijk bijvoorbeeld al meer op 343. Dat is al een voorbeeld van waarom op papier de formatie weinig zegt.

24-05-2024 07:04

NipeB +15790

Farioli zakt soms na balverlies even in naar 5 verdedigers om de bal snel terug te veroveren en een goal te voorkomen. Het wisselt per fase. Het is afhankelijk van de tegenstander, de fase dus en hij verandert ook als het niet loopt. Bij Nice zag je verdedigend regelmatig een soort 5-4–1 om bij balbezit direct naar 4-3-3 of 3-4-3 te gaan. Heel interessant. Op papier voor de wedstrijd zal er 4-3-3 staan en tijdens de wedstrijd wisselt het dan steeds.

24-05-2024 07:08

AINIESTA +44609

Nee maar het is toch wel een verschil als je met 5 verdedigers begint of met 4? Je begint toch met de opstelling? Met 4 verdedigers, 3 middenvelders en 3 aanvallers? Dat is toch je basisformatie? Als je met 5 verdedigers begint zegt dat toch ook wat over je formatie/systeem? Of als je begint met 2 spitsen ipv 2 vleugelspelers en 1 spits?

24-05-2024 08:29

NipeB +15790

Jawel dus daar zal braaf 4-3-3 staan, het lijkt mij een slimme man die snapt dat dat voor sommige Ajacieden het enige is dat bestaat maar is volkomen irrelevant omdat het de hele wedstrijd wisselt. Dat is de crux. Ze gaan wel even in een formatie staan maar daarna zie je dat zeker niet de hele tijd terug. Veel verrassender en precies wat je bij topclubs al jaren ziet. Daar is het systeem alleen even iets dat je bij de opstellingen ziet. Daarna wisselt het. Als je door uit te zakken naar 5 verdedigers dus 1 middenvelder sluit bij een goal voorkomt is dat toch prima? Als je bijsluit als verdediger of aanvaller overtal middenveld te creëren is dat ook prima. Dan sta je dus tijdelijk met 3 verdedigers of 2 aanvallers. In een volgend moment wijzigt dat weer. Dat is voetbal nu. Kijk straks de CL finale maar. Dan zie je dat perfect uitgevoerd door hele goede ploegen. Daar mag je Ajax niet mee vergelijken maar we stappen echt wel van dat dogma af. Dat is een uitgangspunt en meer niet.

24-05-2024 08:32

AINIESTA +44609

Tuurlijk is er in verschil in balbezit en balbezit tegenstander. En tuurlijk heb je binnen een systeem positiewisselingen. Spelers die inschuiven of uitzakken. Maar je begint toch met een beginformatie? Zijn dat 5 verdedigers? Of 4? 2 middenvelders of 3? 3 aanvallers of 2.

Uiteindelijk wil je als Ajax zijnde toch met vleugelspelers spelen? Dan sta je op papier toch als 4-3-3? Hoe wil je bijvoorbeeld in een 5-3-2 met vleugelspelers spelen als je 2 aanvallers spitsen zijn?

24-05-2024 08:51

NipeB +15790

Ja dat zeg ik toch ook steeds? Ze hebben een beginopstelling. Alleen gaat de bal vervolgens rollen. Farioli past zich per competitie aan en per team. Helemaal te voorspellen is het niet wat hij gaat doen. Bij Nice minder met naar binnen trekkende vleugelspitsen zoals wij nu hebben en met inverted backs. Maar hij zal eerst kijken hoe onze selectie eruit ziet. Hij zal op papier 4-3-3 laten neerzetten en in fases ook met die opstelling of varianten daarvan spelen maar niet altijd. Net als Ten Hag zijn spelprincipes belangrijker dan systeem. En is een veldbezetting per fase die klopt ook belangrijker dan een systeem. Bij alles wat ik van Farioli’s teams heb bekeken beweegt iedereen, kloppen afstanden en betekent dus ieder balcontact van jouw team of de tegenstander altijd iets voor iedereen op het veld. Geen gewandel meer, niet meer alles in de voeten. Met 2 spitsen gebruikt hij soms met inzakken en daarna met direct spel de ruimte te benutten. Zou kunnen met Brobbey en Bergwijn of Brobbey en Akpom of indien Metz degradeert Mikautadze. Maar op papier staat er dan echt wel een 4-3-3. Spelers moeten gaan herkennen met dat lokken van de tegenstander waar ruimtes liggen en of je dan kort of lang speelt. Ik denk dat op de vleugels niet iedere wedstrijd dezelfde vleugelspelers staan. Maar we gaan het zien. Eredivisie is weer nieuw voor Farioli. Teams willen hier voetballen. Daar past hij zich in aan.

24-05-2024 09:02

AINIESTA +44609

We zijn het in principe eens hoor. Je begint wel in een formatie met bepaalde spelers. Of met vleugelspelers of niet met vleugelspelers. Of met 2 spitsen of met 1. Of met 4 verdedigers of met 5.

Als je begint in een 5-3-2 opstelling met wingbacks en zonder vleugelspelers kan je toch onmogelijk daarin switchen(zonder wissels) en effectief 4-3-3 spelen?

24-05-2024 10:21

Professor +11131

Inderdaad de grootste onzin om te stellen dat met 5 verdedigers spelen noodzakelijk was.
Schip had gewoon zijn team moeten leren om compact te spelen met veel inzet meer niet. Dan was het al veel beter gegaan.

23-05-2024 23:29

YugoVik +33116

Veel trainers kunnen of hebben moeite met het overbrengen van hun ideeën naar spelers..

23-05-2024 23:32

AINIESTA +44609

Of hebben gewoonweg geen ideeën.

24-05-2024 00:13

Rivelinho +254

precies, kijk maar naar Steijn en Schip; ze deden maar wat; zat 0,0 structuur, strategie of strijdplan in

24-05-2024 03:10

Bruno04 +15740

Leverkussen speelt heel attractief in een 5-2-3 laag blok als ze onder druk staan en in een 3-4-3 in balbezit.

Je kunt best met 5 verdedigers spelen maar dan moeten je wingbacks wel type Frimpong - cancelo - marcelo - Davies zijn.

24-05-2024 00:32

afca1985 +21253

Ik heb weer zin in ECHT Ajax Voetbal👍.
Kan niet wachten❌❌❌

23-05-2024 23:19

Patrick78 +51822

De jeugd heeft de toekomst

Farioli past perfect bij Ajax!

23-05-2024 23:19

AFCA-1983 +17723

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/13697560/lyrische-kroes-ziet-in-farioli-de-beste-man-een-voetbalgek-maar-ook-een-mensenmens

23-05-2024 23:11

Danielson +50258

Louis wordt gek!!

23-05-2024 23:36

Tommyshelby +128586

Trust the process.

Hopelijk kunnen we hier later op terugkijken als ‘het begin van de 4e ster’

23-05-2024 23:06

Intec2.0 +12407

Vooral ook fijn dat zijn videoanalist en fitnesscoach meekomt. Goede hoop beginnen aan het nieuwe seizoen.

23-05-2024 23:05

Bjornisajaxcied +578

Ajax heeft een perfermoce trainer aangesteld worden..

23-05-2024 23:24

Ajacied33 +36706

Kroes is wel heel enthousiast aan het vertellen over Farioli. Ik heb toch echt gelezen dat Farioli zijn 4e keus was. Kroes wilde alleen TH en Louis...

23-05-2024 23:04

Pizzapunt20 +9986

Niet alles.geloven. het was tenslotte de TG

23-05-2024 23:05

RonaldMcDonald +5072

Want je kunt niet enthousiast zijn over meerdere mensen. Zoiets ontwikkelt zich toch ook na gesprekken, diepere analyses en ga zo maar door.

23-05-2024 23:08

wijzijndebeste123 +163598

Zo klinkt het bij mij ook. Hoe meer ze met Farioli spraken hoe enthousiaster ze werden. Je merkt aan alles dat Kroes zeer onder de indruk is geraakt van Farioli.

23-05-2024 23:10

BokkieBokstra +11303

Dat zijn ook wel 2 namen en die zijn niet beschikbaar, geen schande. Wel een grappige keus een 35 jarige italiaan. En voor het eerst kroes horen spreken vanavond. Ben heel benieuwd, hoop wel dat brobbey berghuis en bergwijn blijven.

24-05-2024 00:10

Jopie +490

Jammer dat AS niet de interviews van Kroes bij ESPN en NOS samenvat… Ik zal de linkjes hieronder zetten.

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/13697560/lyrische-kroes-ziet-in-farioli-de-beste-man-een-voetbalgek-maar-ook-een-mensenmens

https://nos.nl/artikel/2521614-ajax-maakt-komst-farioli-bekend-italiaan-tekent-voor-drie-jaar

23-05-2024 23:04

DD +6392

Laten we niet te vroeg juichen Alex, maar de voortekenen zijn aardig goed. En nu hop aan de slag met de selectie! Laat maar eens zien waarom we perse jou nodig hebben.....

23-05-2024 23:03

Ajacied33 +36706

Ik vond het een leuk artikel om te lezen, behalve toen ik de naam van Schip las. Ik gun die jongen het beste, maar heb echt een trauma overgehouden aan afgelopen seizoen en dan helpt het niet om zijn naam ertussen te zien staan wanneer je net heerlijk nieuws gekregen hebt. Laten we hopen dat zijn inbreng nihil zal zijn

23-05-2024 23:03

DankzijCruijff +48703

Heeft YugoVik al gemeld dat Kroes echt heeeelemaal niets te maken had met deze aanstelling??

23-05-2024 23:02

YugoVik +33116

Ik zei niet helemaal niets.. Ik zei dat beuker de gene was wie farioli wou.. 🤭.. Kroes moet dit wel zeggen, het zou raar zijn dat de td niks zegt tijdens een presentatie van een trainer.. Daarbij mocht hij zich weinig bemoeien met de onderhandelingen...

23-05-2024 23:06

Ajaxsupporter02 +13993

Waar was bevestigd dat hij uit de koker van Beuker komt?

23-05-2024 23:08

YugoVik +33116

Is al een paar keer voorbij gekomen, misschien moet je fitz jim ff vragen?..,🤭🤭

23-05-2024 23:10

Ajaxsupporter02 +13993

Ik heb het niet voorbij zien komen. Kan je de bron delen?

Je hebt trouwens wel een flinke obsessie met Fitz-Jim blijkbaar.

23-05-2024 23:26

YugoVik +33116

Wie ik nee hoor

23-05-2024 23:27

Ajaxsupporter02 +13993

Bedankt voor het niet beantwoorden van mijn vraag.. Ongelofelijk.

23-05-2024 23:36

HendrikAjax +16831

Geen obsessie met Fitz-jim? Geloof je het zelf?

24-05-2024 07:08

GdlT +1004

YugoVik, ik dacht dat Kroes er juist voor de onderhandelingen was. Hij mag geen handtekening zetten oid.
Verder maakt het mij niet uit wie met Farioli aan kwam zetten, ik ben blij dat deze man onze nieuwe trainer is geworden. Hopelijk ben ik dat over een jaar nog steeds :)

Kroes mocht als AD geen onderhandelingen voeren met SEG (?) , nu heeft hij als TD een nieuw contract ondertekend. Mag hij nu, als TD, wel met SEG onderhandelingen voeren?

24-05-2024 07:36

NipeB +15790

Als het goed is vrij weinig aangezien dit via SEG liep. Hij mag daar niet mee onderhandelen 😉

23-05-2024 23:07

YugoVik +33116

Hehehehe

23-05-2024 23:07

DankzijCruijff +48703

Maar als het je uitkomt is Kroes die roekeloze cowboy die onverantwoord omgaat met regeltjes, toch? Of zou hij zich nu strikt aan alle ongeschreven regels hebben gehouden omdat het je uitkomt?

23-05-2024 23:16

YugoVik +33116

Kroes is en blijft roekeloos... Mja hij is nu eenmaal de td van ajax..

23-05-2024 23:18

NipeB +15790

Ah joh, ff niet zo serieus. We hebben een trainer en een staf op 23 mei. Hij begint direct. Mooie avond toch? Het zijn nog maar woorden maar hoop heel erg licht aan het einde van de tunnel. Eindeloos belangrijker dan Kroes.

23-05-2024 23:21

Ajaxsupporter02 +13993

Heb lange tijd niet zo veel zin gehad in het nieuwe seizoen. Hopelijk blijkt mijn enthousiasme terecht over een tijdje.

23-05-2024 23:00

emieltjuhh +17840

17 juni staat ik voor het hek ik wil de trainingen zien

23-05-2024 23:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.