Berghuis lijkt contract bij Ajax te verlengen tot 2027: 'In Europa ga ik geen betere club meer vinden'

door Jon van Dam 275

Bron De Telegraaf

Berghuis lijkt contract bij Ajax te verlengen tot 2027: 'In Europa ga ik geen betere club meer vinden'

door Jon van Dam 275

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Steven Berghuis gaat ervan uit dat hij zijn contract binnenkort zal gaan verlengen bij Ajax, zo vertelt hij aan De Telegraaf. De 32-jarige middenvelder gaat dan bijtekenen tot de zomer van 2027. Hoewel de linkspoot best wel wat moet inleveren op financieel gebied, weet hij tegelijkertijd ook wat hij sportief aan Ajax heeft.

Berghuis geeft aan dat er momenteel contractonderhandelingen gaande zijn tussen zijn zaakwaarnemer Guido Albers, Alex Kroes en hemzelf. 'Die gaan goed. Er ligt een tweejarig voorstel van Ajax op tafel', zo zegt Berghuis, die weet dat hij als een van de grootverdieners financieel behoorlijk zal moeten inleveren. 'Er is een nieuwe realiteit. Dat klopt.'

Hoewel Berghuis minder zal verdienen in Amsterdam, weet hij ook dat er een mooi sportief plaatje voor hem klaar ligt. Daarnaast heeft de linkspoot de ambitie om in het buitenland te spelen (voorlopig) in de ijskast gezet. 'Het is best wel dubbel. En daar voer ik thuis ook gesprekken over. Als er ooit nog een moment is, dan zou dat dit moment zijn, omdat ik in december 33 word.'

Berghuis moet als vader ook aan andere aspecten denken

'Maar ik koester deze club. In Europa ga ik geen betere club meer vinden dan Ajax. Zo reëel moet ik zijn. En dan heb ik het over de manier waarop we met deze trainer, zijn staf en de spelersgroep werken. Natuurlijk neem ik ook mee dat ik twee kinderen heb die in december en februari 3 en 6 worden en nu naar school gaan. Ga ik dan nog mijn hele hebben en houden meenemen? Dat zijn overwegingen die we moeten gaan maken.'

Berghuis speelde tegen PEC Zwolle een klein uur mee en was tevreden over zijn speeltijd. 'Het was geen denderende wedstrijd, maar ik ben blij dat ik weer kon beginnen. Ik moet mijn conditie weer opbouwen, want ik ben lang weg geweest. Een helft of een uur spelen, was de max. Ook omdat de wedstrijd van donderdag (tegen Real Sociedad, red.) er aan komt en we Kenneth Taylor en Davy Klaassen dan missen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +40288

Dit zal rust geven in het spel van Berghuis en daar gaan we als team zeker voordeel uit halen. Blessures blijven echter op de loer liggen dus waken voor overbelasting = zorgen voor voldoende back-up.

26-11-2024 22:11

maxwellstyle10 +4698

Ik zou eigenlijk tegen iedereen willen zeggen, die, op basis van Steven z'n westrijd gisteren, weer afbranden of zeggen dat is et tempo niet aankan en weet ik wat niet;

es kijken hoe jullie erbij lopen na een paar maanden blessureleed, *maar ongetwijfeld doen jullie alles goed want jullie zijn toch zo goed met ze allen*

Sarcasm out

26-11-2024 20:27

HJC +8016

Berghuis had altijd al moeite met het tempo van Ajax, en dat zal nu op 33 jarige leeftijd alleen maar moeizamer worden.

26-11-2024 11:10

Jayq +3365

3 jaar geleden (najaar 2021, 6x winst CL, bijna feiloze 1e seizoenshelft) kon Berghuis meer dan prima mee in het laatste Ajax dat nog echt op 'het tempo van Ajax' gespeeld heeft.

De afgelopen 2,5 jaar heb ik eigenlijk nauwelijks nog een voetballer gezien bij Ajax die dat tempo aan kan (op een paar na die inmiddels vertrokken zijn)

26-11-2024 12:45

Ajaxisart +18768

Alsjeblieft niet . Die jongen is zwaar overschat en erg blessuregevoelig .

25-11-2024 22:15

Spelverdeler +4644

Slimme gast is het toch ook. Erg goed nieuws dit!

25-11-2024 21:25

De Stift +7065

Zo goed dat Kroes de contracten aan het verlengen is. Voor volgend jaar is continuïteit van belang. Dan gaat het om spelers als Godts, Brobbey, Weghorst, Traore, Fitz-Jim, Taylor, Berghuis, Klaassen, Henderson, Hato, Baas, Sutalo en Rensch en wie weet Pasveer.

25-11-2024 20:11

Francesco +5565

Berghuis is een Ajax speler, liefde voor club. Fijn dat hij er is.
Ajax moet ook kijken naar zijn prestaties. Wat brengt hij nog echt?
Lastig, mede ook omdat hij 3 maanden er niet was.

25-11-2024 18:33

Suavimani +11974

Prima, verlengen tegen een fors lager salaris. Fijn dat Berghuis daar realistisch in staat. Onder die voorwaarden is hij meer dan welkom om te blijven. Ik hoop alleen wel dat zijn nieuwe contract vooral uit prestatie clausules opgebouwd zal zijn. Dan kun je er jezelf geen buil aan vallen.

25-11-2024 18:32

linksbinnen +8143

Ik zou eerder FitzJim en Taylor proberen te verlengen dan Berghuis. Ik betwijfel of Berghuis de intensiteit als middenvelder (nog) in zich heeft en als back-up voor Bertje op rechts is ie te duur. Bovendien moet ie daar Faberski niet in de weg staan. Mooie speler, maar geen zekerheidje.

25-11-2024 17:43

MarcelvTol1971 +15330

Je hebt Fitz Jim, Taylor en Berghuis alle drie nodig, net als die 3 spitsen die worden ook alle drie gebruikt.

25-11-2024 18:58

DeKenner +9306

Berghuis is een van de weinig creatieve spelers in onze selectie, maar tegelijkertijd ook niet zo goed dat hij onomstreden is. Gevoelsmatig doet hij het alleen goed tegen de kleintjes. Met zijn huidige salaris is er volgend jaar geen plek meer voor hem. Tegen een lager salaris zou ik hem er wel graag bij zien blijven. Laat Berghuis maar als 12e, 13e of 14e man fungeren. Ik heb er overigens ook wel vertrouwen in dat Kroes ook zo’n rol voor hem ziet weggelegd en dat Berghuis zelf ook slim genoeg is om dit te beseffen.

25-11-2024 17:14

Danielson +50330

Gisteren deed hij het niet bepaald goed tegen 'kleintje' PEC. Helaas dacht Farioli daar anders over..

25-11-2024 18:33

Pency +539

Een Berghuis in vorm is gewoon 1 van de eerste die je op het wedstrijdformulier zet. Gisteren speelde hij als een natte krant maar is pas z’n eerste echte serieuze tijd in een wedstrijd na z’n slepende blessure. Zou echt top zijn als hij blijft (met minder salaris inderdaad).

25-11-2024 19:20

Craain +4957

Berghuis in vorm doet hij ook niet aan verdedigende werk oa drukzetten en werken voor het elftal.

Daarnaast Berghuis in vorm lever je alsnog de verdedigende werk in..

25-11-2024 22:26

WeirdAJAX +12194

Misschien een prestatiecontract op basis van gespeelde wedstrijden. Een fitte Bergglas is absoluut een meerwaarde in dit elftal. Kan hij straks op 33+ leeftijd nog leveren? Er zijn redenen om daaraan te twijfelen.

25-11-2024 17:05

Suavimani +11974

Steven Obsidiaan

25-11-2024 18:36

Dolblij +45073

Berghuis schetst een voor zichzelf en zijn omgeving realistisch plaatje. 't is jammer dat hij de laatste 2 jaar regelmatig geblesseerd is. Is een speler van wiens creativiteit en bevliegingen ik wel kan genieten.

25-11-2024 16:44

FrancescosRavioli +15227

Moet ie wel wat fitter worden. Ik vind hem erg futloos ogen en tekort komen voor het middenveld.
Aan het begin van dit seizoen zou ik hem als eerste op het wedstrijdformulier hebben gezet. Nu vraag ik me zelfs af of die goed genoeg is voor links of rechtsbuiten (conditioneel gezien)

25-11-2024 17:00

Dolblij +45073

Klopt, ik vond hem tegen Twente en gisteren tegen PEC met een zorgwekkende lichaamshouding rondlopen. Het leek nergens op. Geen idee waar de schoen wringt. Ik hoop dat hij gauw de weg terug vindt naar de door jou genoemde periode en de pannen van het dak speelt.

25-11-2024 17:05

YRGI +32932

Is gewoon fitheid. Traore liep eerst ook rond als een oude man. Nu fit.

25-11-2024 17:13

FrancescosRavioli +15227

Traore creëerde zelfs met de fitheid van een zak aardappelen meer dan Berghuis. Bovendien is Traore jonger.

25-11-2024 20:44

Cruijffthebest +13412

Kan dat watje van een Rensch nog wat van leren.
NU bijtekenen voor minimaal 3 jaar of in de winterstop op de transferlijst en tribune, simpel!

25-11-2024 16:30

YRGI +32932

Rensch heeft nog een hele carrière voor zich. Wel eens dat hij moet bijtekenen of banken.

25-11-2024 17:13

Dusan020 +567

Toch geen vergelijk man.

25-11-2024 18:05

Bollenkemper +655

Uiteraard belangrijk om z’n contract te verlengend. Met zijn ervaring en attitude is hij een voorbeeld. Bovendien een intelligente voetballer die zeker nog een paar jaar mee kan op dit niveau.

25-11-2024 16:26

FysioPat020 +25838

Intelligente gast die Berghuis. Teken van zelfreflectie en je eigen mogelijkheden inschatten. Jammer dat hij de afgelopen seizoenen zo vaak geblesseerd was.

25-11-2024 15:30

Oeroeboeroe +18364

De zuurpruimen en azijnzeikerds waren er alweer vroeg bij vandaag!
Welk verstandig denkend mens neemt de wedstrijd van gisteren v.w.b. Berghuis als graadmeter? Niemand toch?

25-11-2024 14:38

jaripettersson +9515

Ik niet in ieder geval. Ik neem het afgelopen decennium. Vergelijkbare conclusie, dat wel.

25-11-2024 15:02

TeringHenkie +28355

Berghuis en zijn schoonouders hebben zoveel geld, hij hoeft het niet meer voor het geld te doen. Het voetbaljongetje in Berghuis is wakker geworden en zal akkoord gaan met een flinke salarisverlaging.

25-11-2024 13:44

Craain +4957

Leuk maar dan moet hij wel investeren in zich zelf vooral de verdedigende werk. Profvoetbal = teamproces = werkinzet tonen voor het elftal.. wil hij voetballend plezier hebben dan moet hij maar bij amateur club of kleinere clubs voetballen waar er wordt geaccepteerd hoe hij wil..

25-11-2024 22:29

b.hulshof +3754

Contractverlenging zou ik mee wachten tot maart. Gaat hij eindelijk eens fit blijven, en blijft hij basisspeler. Op het middenveld zijn Fitz Jim en Taylor beter. Als rechtsbuiten is hij momenteel de beste optie, maar Faberski komt eraan.

25-11-2024 13:22

linksbinnen +8143

De beste achter Traore bedoel je??

25-11-2024 16:48

chriseverhard +3559

Ondertussen een echte ajacied geworden hij ziet natuurlijk na zijn carrière zich zelf wel een functie bij ajax krijgen

25-11-2024 13:06

LukaLitmanen +82019

Mensen zijn alweer vergetem dat we dankzij Berghuis EL spelen door Panathinaikos en Poolse club te verslaan

Bizar

25-11-2024 12:56

Dissident +557

Dankzij Berghuis?

25-11-2024 14:05

GAjax31 +16098

Beetje apart om te zeggen dat we dankzij Berghuis EL spelen.. Berghuis speelde goed tegen die Grieken hoor, maar Pasveer was overduidelijk de reden waarom we door gingen naar de volgende ronde.

Uit tegen die Polen was hij samen met Akpom de beste speler aan de kant van Ajax, maar thuis was ie er niet bij wegens een blessure. En de eerste ronde speelde ie 2x een half uur tegen die Serviërs.

25-11-2024 15:09

LukaLitmanen +82019

Mensen hebben echt een kort geheugen 🤣

Dit seizoen voor blessure beste speler.

Afgelopen seizoen na Brobbey beste speler.

Met hem ben je gegarandeerd met berg assists elk seizoen

Wel tegen lager salaris alleen verlengen

25-11-2024 12:53

jaripettersson +9515

Luka neemt 'de mensen' weer de maat. Kom niet aan my precious!

25-11-2024 15:04

GAjax31 +16098

'Dit seizoen voor blessure beste speler.'

Beetje overdreven vind je niet? Hij heeft 3 goede wedstrijden gespeeld (2x tegen die Grieken en 1x tegen die Polen, waarvan 1x 90 min) en daarna raakte ie al geblesseerd.

25-11-2024 15:15

Craain +4957

Beste speler, nee joh . Door gebrek aan werkinzet van oa Berghuis hebben we veel tegendoelpunten... Gisteren zag je het ook...

25-11-2024 22:31

Ferd +38487

Afgelopen seizoen ook langdurig geblesseerd. Luka heeft echt een kort geheugen

26-11-2024 01:46

Ajax2024 +2121

Berghuis moet je afscheid van nemen. Grote kwal die een steekje los heeft. Doorselecteren.

25-11-2024 12:53

Juan62 +46182

Dit soort reacties vind ik juist weer kwallerig

25-11-2024 13:04

Ajax2024 +2121

Jammer dan. Je hebt waarschijnlijk lang onder een steen gelegen en weet niet hoe de echte wereld werkt. Berghuis is zonde van het geld. Er lopen betere spelers rond.

25-11-2024 17:04

Lavie +2299

Hij is bezig aan zijn vierde seizoen bij Ajax. Daar komen dus nog twee seizoenen bij. Bij Feyenoord stond hij vijf jaar onder contract en werd hij één keer kampioen. Komende twee seizoenen pakt hij nog wel een tweede titel bij Ajax. Speler heeft ook drie jaar bij AZ en twee seizoenen bij FC Twente onder contract gestaan. Legendarische Eredivisiespeler en van toegevoegde waarde aan ons bejaardenteam van de toekomst:

Remko Pasveer (nog één seizoen)
Joël Veltman
Daley Blind
Davy Klaassen
Steven Berghuis
Wout Weghorst

25-11-2024 12:39

Praagout +1287

Èn Dusan!

25-11-2024 17:58

Lavie +2299

Dusan is een geldwolf wiens zaakwaarnemer Ajax als pinautomaat heeft gebruikt. Laat hem maar naar Enschede of Groningen gaan!

27-11-2024 17:38

Ferd +38487

Bejaardentehuis Ajax?

26-11-2024 01:46

Petterson +25043

Als hij de vrije trappen maar aan Lasse overlaat 😁

26-11-2024 13:13

willem1958 +8768

Ik zou als ik Ajax was nog even een paar maandjes het aankijken of hij als eerste het niveau en de intensiteit zonder teveel blessures en pijntjes kan aanikken want de hele selectie heeft een goede stap gemaakt qua intensiteit en met Berghuis gisteren was het een stap terug.
Als je ziet wat FJ, Taylor en Klaassen dit seizoen laten zien dan hoop ik dat Berghuis ook die energie kan opbrengen, ook verdedigen hoort erbij in het spel van Farioli.

Als hij in het voorjaar dan nog steeds fris en fruitig is met echt goede wedstrijden qua intensiteit heeft laten zien dan kan men verlengen met een lager salaris en gezien z'n blessurehistorie zou ik steeds met een jaar verlengen, niet teveel risico nemen.
Als ie fysiek het niet meer aan kan dan kan Ajax beter afscheid nemen in de zomer.

25-11-2024 12:33

7172AFCA7395 +10299

Laatste blessure was toch een `contactblessure`?Stomme pech dus.

25-11-2024 16:02

linksbinnen +8143

Helemaal eens Willem.

25-11-2024 16:50

HansBrobbey +1019

Geweldig nieuws. Geweldige speler. Geweldige persoonlijkheid. Kortom Geweldig

25-11-2024 12:25

HansBrobbey +1019

Nee ik ben Hans Brobbey, de oom van Brian

25-11-2024 15:39

ViadeA4 +240

Jammer dat velen zo kort door de bocht reageren op een uittreksel van een artikel. Berghuis geeft aan dat hij nog een flinke achterstand heeft tov zijn teamgenoten. Hij geeft aan er alles aan te doen om sit-in te lopen en dat hij zelfs als extra bij jong Ajax heeft getraind. Hij geeft aan dat hij topfit moet zijn om alles uit zichzelf en het spel te kunnen halen. Vervolgens wordt hij hier vrolijk afgeschreven op grond van zijn eerste echte basisplaats sinds maanden. Wees blij dat we zo’n speler erbij hebben, een speler die nu alleen maar beter en beter kan worden. Zijn lange ballen komen perfect aan, van menig andere speler zijn de ballen te hoog en te traag waardoor de tegenstander het makkelijk kan verdedigen. Berghuis kan nog heel veel voor Ajax gaan betekenen.

25-11-2024 12:15

Henkjanklaas +20625

Hij heeft het excuus van terugkomen van een blessure en ritme missen maar hij moet nu wel snel gaan verbeteren ook qua houding en druk zetten was het onder niveau gisteren. Een goede Berghuis is veel waard voor het team maar dan moet hij dit wel snel weer laten zien. Mits zijn instelling goed is, is contractverlenging logisch. Anders moet je weer voor veel geld een speler halen en dat hebben we nou juist in onvoldoende mate. Mensen vergeten snel hoe goed hij weer was voor zijn blessure. Ik zou zeggen wees positief kritisch over hem.

25-11-2024 12:01

ViadeA4 +240

Hoezo “snel”. Die jongen werkt een drie slagen in de rondte om weer fit te worden en jij vindt dat het snel moet met alle risico’s van dien. Liever niet te snel maar wel langdurig terugkeren dan snel en snel weer een blessure.

25-11-2024 12:16

Henkjanklaas +20625

Gaat ook om zijn houding in het veld. Die was aantoonbaar te slapjes zondag.

26-11-2024 06:04

Tony Emmanuel +524

Verstandige ouder. Het is een grote verantwoordelijkheid met kinderen in je leven.

25-11-2024 11:58

Soccerskins v2 +43325

Goed dat Berghuis zelf ook wel begrijpt dat zijn huidige salaris niet meer opgaat. Ben benieuwd wat hij dan wel verwacht te verdienen. Persoonlijk zou ik niet verlengen als hij een salaris van boven de 2 miljoen vraagt. En dat vind ik al vrij veel voor de Berghuis die we de laatste 18 maanden zien.

25-11-2024 11:54

Ajacider +4915

Vanuit het perspectief Berghuis snap ik dat.

Of Ajax in Europa betere spelers kan vinden is eigenlijk de vraag die Kroes zich moet stellen. Buiten de blessuregevoeligheid en dat de rek er bij Steven wel uit zit, lijkt me elke miljoen die je betaald aan salaris aan hem er 1 te veel.

25-11-2024 11:41

4Ever14 +6612

"Of Ajax in Europa betere spelers kan vinden is eigenlijk de vraag die Kroes zich moet stellen."

Zo slim is hij niet, daarnaast is het ook maar de vraag of hij er wat van bakt als TD, want tot nu toe is het alleen maar oud en vertrouwd.

25-11-2024 11:59

burwatti +14289

Dat is wel een behoorlijk negatieve blik op de zaak 😅

25-11-2024 12:37

JantjeBeton +2983

💪💪💪

25-11-2024 11:34

Jan Doedel +4299

Goede speler maar kan hij zich ook opofferen voor het team? Ajax moet nu vooral hebben van eensgezindheid en teamgeest. Ben benieuwd.

25-11-2024 11:25

Jopienr14 +416

Ja dat kan hij wel anders houdt Farioli hem niet

25-11-2024 11:58

ViadeA4 +240

Gisteren liep hij mee te verdedigen tot op zijn eigen achterlijn.

25-11-2024 12:17

Dissident +557

Berghuis is uitstekend om erbij te hebben maar Taylor & Fitz-Jim hoort gewoon het vaste duo te worden.

25-11-2024 11:24

afct +8963

Dan kom je wel op het punt dat Berghuis een enorm hoog salaris heeft zelfs na deze verlenging.

25-11-2024 11:44

ViadeA4 +240

Hoeveel gaat het worden dan?

25-11-2024 12:17

TeringHenkie +28355

Jij weet al wat hij gaat verdienen, jij hebt dat contract al mogen inzien?

25-11-2024 13:41

afct +8963

Nee ik verwacht dat hij een van de duurdere spelers blijft. En de vraag is of dat verstandig is. We gaan het allemaal zien

25-11-2024 14:47

daslogisch1 +10198

Mooi man. Die gozer heeft hart voor de club. Heel erg goed en verstandig dat hij bij wil gaan tekenen.

25-11-2024 11:15

Tommyshelby +128879

2 jaar erbij is wel heel lang, maar ok. Hopelijk wordt zijn huidige salaris uitgesmeerd over de volledige contractduur, dan is dit nog wel een oké deal.

Hopelijk laat Berghuis nog wat zien dit seizoen als buitenspeler. Als middenvelder geloof ik er niet meer in. We hebben geen duurbetaalde mascotte nodig daar. Taylor en Fitz-Jim laten zien wat er gevraagd wordt op die plek.

25-11-2024 11:04

twynestar +28323

huh? dan zou hij gratis 2 jaar langer blijven werken voor Ajax

25-11-2024 11:17

Tommyshelby +128879

Klopt. Maar je kan het ook zien als 1.6M per jaar ;)

25-11-2024 11:26

afct +8963

De verlenging is na het seizoen dan krijgt hij dus alsnog 2 miljoen per jaar het is nogal.

25-11-2024 11:45

twynestar +28323

je gaat toch niet nog 2,5 jaar ballen voor t bedrag dat je sowieso het komende half jaar krijgt?

25-11-2024 11:51

LukaLitmanen +82019

Hij is dit seizoen hele tijd geblesseerd geweest. Waarom dat pessimisme?

Dankzij Berghuis in augustus hebben de EL gehaald.

Panathinaikos en Poolse club

25-11-2024 12:55

Ferd +38487

Luka heeft een kort geheugen. Tegen de Polen maar 1 wedstrijd en Pasveer was de man tegen de Grieken

26-11-2024 01:49

NW23 +5057

Hele goede zaak. Al die Berghuis haters snappen niet dat hij kwaliteiten heeft die je niet vind voor 3 of 4 miljoen. Berghuis gaat waarschijnlijk ook nog inleveren. Win-win. Zo geef je jezelf ook nog extra tijd om een betaalbare creatieve speler in beeld te krijgen (en ook om kapitaal op te bouwen om zo'n speler in te kunnen kopen als die wat duurder is). Gewoon een erg goede zaak als Berghuis verlengt.

25-11-2024 10:59

fluwelenlinker +11777

Als hij financieel wil inleveren en er ook het besef is dat hij niet elke wedstrijd in de basis start dan juich ik het toe. Hij is wel iemand die erg betrokken is en goed in de groep ligt. Met zijn ervaring kan hij de jonge jongens nog veel bijbrengen op training en tijdens de wedstrijden. Bovendien zijn zijn interviews altijd een verademing.

25-11-2024 10:58

MelleAfca +14307

Het sentiment is wel érg overdreven gedraaid na zijn slechte wedstrijd gisteren. Heeft in 2024 vrijwel geen enkele reeks wedstrijden gespeeld, dus zo gek is het niet dat ie destructief was met name in zijn verdedigende arbeid. Dat komt wel weer; je kunt veel zeggen van Berghuis, maar het is geen luie speler.
Alleen maar te sieren dat ie akkoord gaat met een flinke salarisvermindering. Is een goed uithangbord en een goede voetballer. Prima om er nog even bij te hebben.

25-11-2024 10:55

komopajax777 +13234

Prima!Een ervaren speler als Berghuis met zijn typische Ajaxkwaliteiten moet je langer vastleggen.
Zeker als het tegen een lager salaris kan.Een goede en fitte Berghuis is een topspeler.

25-11-2024 10:53

FelixGassenlicht +8955

Mooi dat hij bijtekent en niet (alleen) voor het geld blijft. Ajax is gewoon zijn club.
Toegevoegde waarde wisselt nogal eens en nogal blessuregevoelig, maar dan maar voor de breedte. De Berghuis van augustus jl. kunnen wij goed gebruiken. Laat Farioli maar zijn gang met hem gaan.

25-11-2024 10:43

afct +8963

Ik zou zeggen met 1 jaar verlengen tegen minimaal de helft lager salaris.

25-11-2024 10:39

HStorm +3149

Hopelijk niet teveel erbij want zo veel rendement heeft hij niet en is toch wel vaak geblesseerd. Zie hem nu liever niet vertrekken. Eerst maar eens wat erbij laten komen dat daadwerkelijk beter is.

25-11-2024 10:35

LukaLitmanen +82019

Mvp na Brobbey afgelopen seizoen

25-11-2024 12:57

HStorm +3149

Was ook niet zo'n best seizoen. Gelukkig is hij zelf wel realistischer als de geruchten kloppen.

25-11-2024 19:05

ajaxfan1972 +2475

Prima dat ie blijft en doet het niet voor het geld want kan ergens anders straks nog makkelijk meer verdienen dan bij ons

25-11-2024 10:34

Babangida83 +23910

Berghuis heeft zijn ups en downs. En dat vind ik tegelijk het argument om niet te verlengen met zo'n ervaren speler. Een ervaren speler geniet aanzien in de groep. Als die er met de pet naar gooit - en dat doet hij soms als het even minder gaat - dan heeft dat direct effect op de rest van de ploeg en de jonge jongens die dat als voorbeeld zien. Ja, hij heeft kwaliteiten, maar naast dat hij vaak geblesseerd is, vind ik zijn mentaliteit ook gewoon niet passen bij de waarden die hij zou moeten vertegenwoordigen als ervaren voorbeeld voor de groep. Zonde van je geld daarom en ik zou in de plaats daarvan investeren in de jeugd. Fitz Jim staat al klaar bovendien. En die heeft ook kwaliteiten. Berghuis is niet onmisbaar, dat heeft de afgelopen periode tegen Feyenoord en PSV ook laten zien.

Heeft Berghuis een Ajax-hart, ja dat denk ik wel. Maar ik heb liever een speler als Tadic, Rugani, Weghorst of Klaassen die het gewoon constant laten zien. En niet alleen als de zon schijnt en alles op rolletjes loopt. Optijd doorselecteren is een kunst. Een kunst die Kroes ook niet verstaat in mijn ogen, als hij Berghuis verlengt.

25-11-2024 10:12

PuntNaarAchterSVP +5267

Rugani laat het constant zien? Ik heb hem nog op weinig kunnen betrappen..

25-11-2024 10:27

komopajax777 +13234

Blinde!Rugani doet het telkens goed als hij minuten maakt.Hij is heel degelijk en betrouwbaar.En tel daar de internationale ervaring bij op en dan heb je een aanwinst
voor je selectie.

25-11-2024 10:52

Babangida83 +23910

Als hij er in komt, dan staat hij er. Maar ben het met je eens als je bedoelt dat hij nog weinig inbreng heeft kunnen hebben en het daarom niet echt een graadmeter is.

25-11-2024 11:41

PuntNaarAchterSVP +5267

Liever blind dan hallucinerend ;-)

25-11-2024 13:18

PuntNaarAchterSVP +5267

Rugani heeft in de Eredivisie 4x een halfuurtje meegespeeld. Daarin:

Balveroveringen per wedstrijd0.3
Tackels per wedstrijd0.5
Balbezit verdiend0.0
Reddingen per wedstrijd0.5
Er langs gedribbeld per wedstrijd0.0
Verdedigde ballen in het doelgebied0.5

Valt wel mee allemaal toch? Zeker als je je bedenkt dat hij er vaak op het laatste inkomt als een voorsprong verdedigd moet worden.. Niet slecht, maar ik zou hem niet noemen als sterkhouder/iemand die het constant laat zien. Zi hem vooral als iemand die niet piept als hij op de bank zit.

25-11-2024 13:23

Babangida83 +23910

Daar heb je een punt. Waar ik meer naar kijk bij zo'n speler, is hoe hij rust geeft aan het team in balbezit en verdedigend ook gewoon zijn mannetje staat. Geen rare dingen doet. Rustig blijft in stressvolle situaties. Dat doet hij volgens mij.

25-11-2024 14:44

Knalpot +3613

Leek juist helemaal op te leven na de komst van Farioli, kreeg daarna een terugslag door zn blessure en nu net fit verwacht je dat ie meteen die intensiteit op kan brengen na 2 maanden minder trainen? Als ie fit had gebleven had waarschijnlijk niemand over het missen van een FJ of Taylor in de opstelling geklaagd.

25-11-2024 18:29

Babangida83 +23910

"Als ie fit had gebleven had waarschijnlijk niemand over het missen van een FJ of Taylor in de opstelling geklaagd."

Andersom ook niet. Dan ga ik voor het talent. Niet het blessure gevoelige "oudje" dat meer verdient en waar geen rek meer in zit.

Ik baseer mijn mening niet op de afgelopen twee maanden, maar op basis van zijn gehele carrière. Loopt het, dan schijnt hij. Loopt het niet bij de club, dan is hij degene die als eerste de ondergrens passeert. Dan is zijn ervaring dus geen toegevoegde waarde. Dan is het geen volwassenheid, wél op leeftijd. Niet de lusten, wél de lasten.

De argumentatie zou in dat geval moeten gaan over de kwaliteiten die hij heeft als speler. Persoonlijk vind ik die niet opwegen tegen alle tegenargumenten zoals het hebben van goede vervangers en zijn verkeerde (omgekeerde) voorbeeldfunctie op momenten dat het minder gaat.

25-11-2024 20:52

Turbo +41944

Heb m'n twijfels hierbij. 3 jaar is ook vrij lang. Salaris reductie is prima, maar hopelijk is er ook een verstandhouding qua plek in de selectie. Als back up AM en RB is ie een prima selectielid. Meer dan dat lijkt er niet meer in te zitten.

Ajax heeft echt dringend behoefte aan lichtvoetigheid op het middenveld en in de aanval. We moeten oppassen dat we dat soort types niet in de weg gaan zitten door de veteranenvereniging die we momenteel in elkaar aan het knutselen zijn met Berghuis, Klaassen, Henderson, Branco, Weghorst en Akpom.

25-11-2024 10:08

MaxPower +2609

Je mag de wedstrijd van gisteren niet als maatstaf nemen voor het niveau van Berghuis. Natuurlijk wordt hij al wat ouder maar hij kan nog steeds veel meer dan dat hij gisteren liet zien. Hij wordt straks gewoon een belangrijke speler.

25-11-2024 10:19

LukaLitmanen +82019

Berghuis is na Godts je meest creatieve speler.

Kom op man, hem met Klaassen Branco Akpom Weghorst vergelijken is belachelijk

25-11-2024 12:58

Turbo +41944

Als ie fit is, ja.

En ik vergelijk hem slechts in leeftijd met die anderen.

Niet zo op je pikkie getrapt zijn omdat je idool lichtelijk kritisch benadert wordt. Berghuis zit in z'n fysieke decline en krijgt steeds meer moeite de intensiteit op te brengen en fit te blijven. Dat zijn gegronde kritiekpunten en twijfels bij een langdurige verlenging mbt een peperdure speler.

25-11-2024 13:37

Libero +19135

Wel 'maar' twee jaar, niet drie. Weet ook niet of het een goed idee is, zal inderdaad steeds minder de intensiteit aan kunnen als redelijk blessuregevoelige 33 tot 35-jarige.

25-11-2024 15:46

Juan62 +46182

Lees een boel negatieve meningen hieronder

Maar als onze Messias wilt dat Berghuis blijft , sta ik daar volkome achter

Plus Berghuis is één van de weinige creatieve spelers , die moet je koesteren
Hij gaf gisteren ook weer een paar ballen , heerlijk

Litmanen en vd Vaart gaven ze ook Zondag een week geleden, de kreten van bewondering gingen door het stadion.

Als Berghuis nog lekker wil ballen bij ons is dat alleen maar heel goed nieuws

25-11-2024 10:07

GAjax31 +16098

Eens dat hij elke wedstrijd een paar heerlijke ballen geeft, maar buiten die momenten zie je hem toch amper?

25-11-2024 10:18

GAjax31 +16098

Hij heeft gisteren een uur gespeeld. En daarin heeft heeft ie, net als elke wedstrijd van hem, een paar lekkere ballen gegeven. Mijn punt is dat hij buiten die momenten om, weinig bijdraagt aan het spel naar mijn mening.

25-11-2024 10:24

NW23 +5057

"Eens dat hij elke wedstrijd een paar heerlijke ballen geeft, maar buiten die momenten zie je hem toch amper?".

Wat moet hij doen dan? 5 goals, 3 assiats, 8 dribbels waarbij hij 3 man uitspeelt en 8x een steekpass waarbij hij iemand voor de keeper zetten, per wedstrijd?

Ik heb gister de wedstrijd niet gezien, maar geloof direct dat hij een matige pot speelde. Dat kan prima een keer, zeker na zoveel blessureleed. Maar verder denk ik ook, een speler met de kwaliteiten van Berghuis als hij 'een paar keer per wedstrijd' een heerlijke bal geeft dan heeft hij al een groot deel van zijn werk gedaan. Daarvoor staat hij namelijk op het veld. Dát is zijn meerwaarde en zijn belangrijkste taak. Natuurlijk kan hij dan niet 5 keer de bal verliezen op een gevaarlijke plek en zijn man constant laten lopen. Echter als een speler als Berghuis een paar keer per wedstrijd iemand voor de keeper zet of een heel gevaarlijke aanval op zet met een fantastische pass, dat is waarvoor hij speelt. Dan speelt hij voor mij al snel minimaal een 6 en als hij daarnaast nog balvast is en een aantal goede acties maakt dan speelt hij gewoon goed.

Die paar heerlijke ballen zijn in ieder geval niet zomaar wat. Die zijn erg belangrijk.

25-11-2024 11:07

Juan62 +46182

GaAjax31

Misschien wil je het niet zien?
Ik zie een goede Berghuis , en Farioli blijkbaar ook.

25-11-2024 12:11

GAjax31 +16098

Maar wanneer heb je dan voor het laatst een goede Berghuis gezien?

Ik zal niet ontkennen dat hij kwaliteiten heeft hoor, maar ik kan mij door al zijn blessures gewoon geen goede reeks wedstrijden van hem herinneren. In zijn eerste seizoen vond ik hem ook echt goed hoor, maar dat is inmiddels alweer een paar jaar geleden.

25-11-2024 12:14

LukaLitmanen +82019

Berghuis was MVP na Brobbey afgelopen seizoen

25-11-2024 12:59

GAjax31 +16098

Met aller respect, maar 5 goals en 8 assists vorig jaar in de Eredivisie.. voornamelijk tegen clubs als Volendam, Vitesse, Rkc, etc.
Zo goed is dat toch niet?

Berghuis kan echt een hoog niveau halen, dat ben ik absoluut met jullie eens. Ik ben alleen van mening dat het inmiddels al echt lang geleden is dat hij dat in een paar wedstrijden op rij heeft laten zien. In december wordt ie 33 jaar, en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat zijn blessuregevoeligheid opeens minder gaat worden als ie 34 en 35 jaar is.

Hij heeft, vooral in zijn eerste seizoen, echt zijn waarde gehad voor Ajax, maar ik denk dat het deze zomer een goed moment is om door te selecteren.

25-11-2024 13:12

Libero +19135

Berghuis was kort voor zijn blessure in een erg sterke fase. Speelde een paar zeer sterke potten op 10, echt een dirigent die met mooie passjes strooide. "Altijd als AM gebruiken" werd er toen geroepen. Nu is het écht geen middenvelder, opportunisme troef as usual. Ik ben er zelf ook niet zo'n voorstander van om met hem te verlengen hoor, zeker niet met twee jaar. Hij wordt volgende maand 33 en de snelheid en de felheid zijn nu al minder terwijl een FJ juist aan het opbloeien is. Het ijzer smeden als het heet is, die jongen moet een veel prominentere rol krijgen wmb. Maar Berghuis indien fit en in vorm - wat hij nu zeker nog niet is en veel mensen gaan eraan voorbij dat hij pas net terug is - kan zeker nog steeds een grote rol spelen in dit elftal.

25-11-2024 15:33

Hamstelaar +15022

Turkse media melden dat Ajax Tadic een contract voor 1 jaar met optie voor nog een jaar heeft gedaan.

25-11-2024 10:03

ProperFootball +14595

Niet doen. Gaat Godts in de weg zitten, of mocht ie op het middenveld moeten spelen een andere jonge speler. We moeten aan de toekomst denken. Tadic mag bij ons een trainersopleiding volgen als ie dat wil.

25-11-2024 10:05

trodat4030 +96664

Tja, Turkse media.......

25-11-2024 10:06

Bjorn +12439

Dat hij wil blijven terwijl hij flink moet inleveren is een goed teken. Prima om er nog bij te hebben, ik had zelf wel een contract voor 1 jaar gedaan met optie voor nog een jaar.

25-11-2024 10:03

Ajaxtrouw +6344

Precies, in Europa gaat hij geen betere club vinden. Dit geeft precies aan waarom wij hem moeten laten gaan. Het zal de komende twee jaar snel minder met hem worden, zeker met zijn fysiek. Zal vaak geblesseerd zijn. Zijn rendement tot nu toe over zijn hele periode bij ons is al te laag. Hij maakt ons de komende twee jaar niet beter en zijn salaris kunnen we beter in een ander investeren.

25-11-2024 10:03

Sampaoli +39201

Kan als middenvelder alleen slagen als #10 en daar speelt Farioli niet mee. Als #8 mist hij dynamiek en duelkracht. Op rechtsbuiten interessante optie als spelmaker, maar Traoré is een klasse beter op die positie.

Ernstige twijfels, want het vasthouden aan ervaren krachten moet niet doorslaan nu. Een zoektocht naar balans in de selectie is na vorig seizoen begrijpelijk, maar kwaliteit >>>> ervaring.

25-11-2024 09:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.