Berghuis: ‘Het kan pijnlijk zijn, maar je kan er ook motivatie uit halen’

door Reinand Visscher 78

Bron Ajax Showtime

Berghuis: ‘Het kan pijnlijk zijn, maar je kan er ook motivatie uit halen’

door Reinand Visscher 78

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Maandagavond is de première gehouden van de gloednieuwe documentaire over Daley Blind in het Koninklijk Theater Tuschinski. ‘Nooit Meer Stilstaan’, zoals de titel van de tweedelige documentaire luidt, werd door het publiek, waaronder ook teamgenoot en vriend Steven Berghuis, enthousiast ontvangen.

‘Ik vond het echt mooi om te zien. Bewonderenswaardig. En ik denk ook dat het heel goed is voor buitenstaanders om deze kant van Daley te zien. Je ziet in deze documentaire echt waar hij doorheen is gegaan en wat hij nog steeds dagelijks meemaakt. Voor de fans is het ook goed om te zien wat Daley er wel niet voor over heeft om voor Ajax te voetballen. Hij is ook echt fan van de club’, aldus Berghuis.

Zelf heeft de van Feyenoord overgekomen Ajacied ook ervaring met kritiek vanuit de achterban en fluitconcerten. ‘Dat gebeurt overal. Bij Feyenoord heb ik zulke dingen meegemaakt, maar ook bij VVV-Venlo. Als je bijvoorbeeld drie wedstrijden achter elkaar verliest, of in een Klassieker, of in een beslissende wedstrijd in de Champions League... Je weet dan dat alle ogen op je gericht zijn en de druk erop staat. Helemaal bij een club als Ajax, waar de verwachtingen hoog zijn. In zo’n wedstrijd staat de ArenA dan wel aan, om het maar even zo te zeggen. Het kan pijnlijk zijn, maar je kunt er ook motivatie uit halen.’

Zelf lijkt Berghuis op dit moment een, misschien wel verrassend, goede band te hebben met de Amsterdamse achterban. ‘Hoe ik hier werd ontvangen in het begin was echt een steuntje in de rug voor mij. Ik was er heel zenuwachtig over, maar werd positief verrast. Het scheelde natuurlijk ook wel dat ik er meteen lekker in zat, zeker toen ik op tien kwam te spelen. Ik rolde ook meteen in een elftal dat al gevormd was, dat stond al gruwelijk. Hoe Ajax al een paar jaar aan het presteren was, was voor mij ook echt een motivatie om hierheen te komen. Het prikkelde mij hoe ik spelers als Frenkie de Jong, Hakim Ziyech en Donny van de Beek zag ontploffen', doelt hij op de periode dat Ajax bijna de finale van de Champions League wist te bereiken.

De middenvelder c.q. aanvaller is niet verbaasd over de emotionele kant van Blind, die in de documentaire sterk naar voren komt. ‘Zo ken ik hem ook wel, ik kom vaak bij hem thuis en onze vriendinnen en kinderen kunnen het goed met elkaar vinden. Voor mij is dit wel echt de Daley die ik ken, maar voor de buitenwereld is het echt goed om deze kant van hem ook te leren kennen, denk ik.’

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)
Reinand Visscher (Twitter: @reinandvzr | e-mail: r.visscher@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Cafeoostindie +2734

Ben al fan van berghuis sinds zijn periode voor feyenoord. Echt een superaankoop geweest van ajax.
Berghuis kan goals en assisten afleveren, een teamspeler met voetbal intelligentie, dus daar moet je heel zuinig mee omgaan zijn als club, en als fan koesteren, want daa hebben wij er niet veel meer van.

21-10-2022 11:34

Arie Vink +4856

Ff los van alles: Steven is echt een topper hoor. Zo een gewaagde stap durven zetten. Gewoon prima tot goed spelen in de meeste potjes. Lach terug. En de fans accepteerde ‘m vrijwel meteen. Mooi verhaal. Gewoon een van ons

20-10-2022 22:19

Gogopepa73 +3529

Ff copy en paste:
Mannen...groeten uit santo domingo!!😆 zit nu tussen de salsa en de chicas hahaha.
Btw...Ajax is hier heeeel populair onder de plaatselijk voetbalfans.
Laterzzz

20-10-2022 14:07

ElFlaco +3651

Daley is een sympathieke kerel. Dat heeft ie dan van zijn moeder denk ik. Prachtige voetballer ook, dat heeft ie dan van zijn vader. Wordt hier vaak (in mijn ogen onterecht) afgebrand. Denk aan zijn hartproblemen die hij moedig aanpakte om toch weer voor zijn favoriete club te kunnen voetballen!! En dat doet ie prima. Hij is nooit de snelste geweest ook niet toen iedereen hem de hemel in prees. Ligt aan de spelers om hen heen en de spelwijze. (Lees : trainer)
Berghuis; ja, dat is nou een echte Ajax voetballer zowel door uiterlijk en postuur als door zijn technische vaardigheden , inzicht en loopvermogen. Mooie speler!

20-10-2022 13:20

Mokum<3destad +2312

Iedereen die zegt dat Blind naar de bank toe moet begrijpt het niet, Daley Blind was onder Ten Hag en is nog steeds de belangrijkste speler in de opbouw. Nu Martinez weg is, Bassey niet kan opbouwen, en Timber een matig seizoen draait, is Daley Blind de belangrijkste man voor ons spel. Als Blind eruit gaat blijft er al helemaal niets over. Onder Schreuder zijn de automatismen, driehoekjes, loopacties etc. Ver ondermaats. Blind kan er simpel weg niet uit. Hij is een geweldenaar als het op passing aankomt. Bovendien positioneert hij zich slim. Ja hij gaat achteruit maar hij is nog steeds van onschatbare waarde.

20-10-2022 13:06

Rolo +13736

Precies. Gelukkig zijn er meer die hetzelfde over Blind denken.

20-10-2022 13:48

Taxidriver213 +99

Maar behalve tegen Excelsior heeft hij niets voor de opbouw betekent in de laatste wedstrijden. Hij moet ook niet naar de bank want we hebben momenteel geen spelers achterin die goed kunnen opbouwen, maar we mogen toch wel kritisch zijn??

20-10-2022 16:10

Rolo +13736

Kritisch zijn mag zeker, is niks mis mee. Maar de manier waarop is vaak wel een dingetje.

Echter, is het niet alleen de factor Blind waarom hij niet rendeert. Op dit moment spelen teveel spelers af en toe verstoppertje waardoor de verkeerde speler uit moet zakken of de bal moet komen halen. Hierdoor kan Blind de bal niet of te laat kwijt.

Taylor moet op de halfpositie de verbindingsspeler zijn ipv opbouw via de flanken met Bassey en Sanchez/Rensch.

20-10-2022 16:53

VakM +2188

Mooi dit!! De langezijde loper wordt hij genoemd!! Held!! https://www.at5.nl/artikelen/217336/langezijdeloper-gerard-over-afpakken-vlag-hele-arena-stond-aan-mijn-kant-schitterend

19-10-2022 18:24

Rolo +13736

Dat zeg ik tegen mijn vrouw ook weleens.... het kan pijnlijk zijn maar je kan er ook motivatie uit halen.

En vervolgens slaap ik weer 3 dagen in het tuinhuisje.

19-10-2022 17:26

Mankemenno +1157

Echt een simpele grap

19-10-2022 18:33

Rolo +13736

Als het een grap was wel...

19-10-2022 21:34

RSM +3918

Totdat het begint te jeuken bij haar...

20-10-2022 06:49

Rolo +13736

Dan moet ik op het matje komen denk ik, als het door mij begint te jeuken...

20-10-2022 10:31

BxM +4079

Berghuis valt me positief op de laatste wedstrijden, voetballend maar ook qua passie en inzet. Bepaalde honger en bewijsdrang die ik erg waardeer van hem momenteel. Zouden meer moeten laten zien, dan krijg je tenminste een team dat er 100% voor gaat.

19-10-2022 16:40

Bruno04 +15783

Eens. Ik vind alleen wel dat als het dan wat minder loopt en het zit tegen berghuis de vuile meters terug maar ook diep veel minder wil maken. Zo van als het goed gaat gaat is het goed als het minder gaat is het kut. Dat zit er wel erg in bij hem. Daardoor word het met enige nuance soms een mooi weer voetballer.

19-10-2022 19:51

Oeroeboeroe +18383

Je spreekt jezelf tegen in je bewering, of vind je dat het momenteel fantastisch loopt bij Ajax? Nou, ik vind het zelfs zwaar kut lopen en toch is hij de uitblinker.

20-10-2022 12:09

RSM +3918

Als hij minder balverlies lijdt dus leert omgaan met zijn zwakte (snelheid) dan is hij echt goed bezig. Nu ook wel redelijk.

20-10-2022 06:51

gi0vanni +7257

Ondanks dat Blind het niveau niet meer aankan als hij de bal NIET heeft is het een echte Ajacied die alles voor Ajax geeft.

19-10-2022 15:40

Ajaxadam1 +31669

Heb je nog zo een cliché in huis?

19-10-2022 19:35

gi0vanni +7257

Zeker. 1 + 1 = 11 😉

20-10-2022 02:23

RSM +3918

Whahahahahahaha

20-10-2022 06:52

Oeroeboeroe +18383

Mijn opa, die inmiddels zo'n 30 jaar al begraven is, is (was) ook een echte Ajacied.
Wat is toch voor drogredennom "echte Ajacieden" maar op te stellen, ook al raken ze geen pepernoot (hij komt, hij komt....) Zo weet je nooit of een andere speler wellicht veel beter presteert als je steeds maar aan dezeöfde situatie wilt vasthouden. Dat is hetzelfde argumwnt als men in een restaurant, dat niet goed loopt, het verdomt om het menu te wijzigen met als argument "maar die klanten van vroeger vonden het lekker en die komen vast wel terug". Nee bullshit, je moet anticiperen op veranderingen. Doe je dat niet, graaf je heel langzaam je eigen graf.

20-10-2022 12:13

gi0vanni +7257

Dat is ook wat ik aangaf. Blind kan niet meer mee in de top maar er is niets mis met respect tonen voor hem en zijn bewezen diensten voor Ajax. Maar het is nu tijd voor vervanging.

20-10-2022 13:02

Modric36 +8224

Een van de beste dit seizoen bij ons.

Ik krijg een soort Ziyech Vibe van hem

Spreekt ook altijd met verstand in interview

19-10-2022 15:35

Joelveltman123 +4637

Persoonlijk vind ik hem beter dan Ziyech.

Allebei niet geslaagd in het buitenland Voor eredivisie toppers.
komen beide tekort voor de top

20-10-2022 09:26

KingOfTheMatch +7037

Van de Beek is na z'n ontploffing alleen maar geimplodeerd

19-10-2022 15:12

Bonno1978 +6480

Vindt Berghuis heel volwassen bij ons geworden en altijd heel rustig en reëel in zijn interviews na de wedstrijd.

19-10-2022 14:48

Joelveltman123 +4637

Of berghuis heeft zich bij Ajax erg goed ontwikkeld of ons niveau is ver gezakt dat hij nu net als bij Feyenoord één van de beste spelers is.

Bij Feyenoord stak hij wel ver boven de rest uit (behalve Sinisterra)

19-10-2022 14:22

mvdk +44062 moderator

Ons niveau is helaas ook gezakt, maar dat is ook niet zo gek als je spelers als Antony en Neres verliest. Vond Neres ook gewoon een goede speler.

20-10-2022 00:58

Superieur +880

Offtopic: Yasmine en Itharren zijn uit elkaar......

Carrière weg gegooid voor niets

19-10-2022 13:16

AFCACruijff14 +161795

Het waren 2 fantastische dagen huwelijk.

Ik heb het ook gehad met die dikke loser. Ga lekker terug naar Turijn.

19-10-2022 13:52

Nick14 +25889

Schuld van Roger Schmidt.

19-10-2022 14:02

PH2BOT +40346

....of die had deze Ihattaren ellende mogelijk al zien aankomen.

19-10-2022 17:06

Joelveltman123 +4637

Benieuwd of Utrecht of Feyenoord hem nog gaan oppikken

19-10-2022 14:25

Ajaxadam1 +31669

Feyenoord heeft hem geweigerd terwijl hij zichzelf aanbood. Alleen Ajax en Utrecht waren zo dom om hem in huis te nemen.

19-10-2022 19:36

Yaeron +6379

Ik heb het nog gezegd.... pff dat zag je toch aankomen...

Hopelijk volledige focus op Ajax en we hebben onze vervanger van Antony.

19-10-2022 14:42

Snellejapie +11401

Dat had ik totaal niet zien aankomen. Niemand hier eigenlijk. Wat een klap.

19-10-2022 15:08

NaarCLbeker5 +921

Ja ze hebben elkaar ontvolgd op Insta, keihard bewijs

19-10-2022 19:35

Dolblij +45280

Berghuis toont karakter en vlagen van leiderschapskwaliteiten. Van mij mag hij die vaker tonen, kan wel eens nodig zijn.

19-10-2022 12:17

AjaxDaniel +14526

Heerlijke speler om erbij te hebben, hoopte stiekem altijd al langer dat we hem daar zouden weghalen en gelukkig is dat gebeurd.

Geen speler die de kar trekt wanneer de rest dramatisch speelt, maar daar zijn er maar weinig van. Wanneer de ploeg zijn ding doet, komt hij meer dan prima mee.

19-10-2022 11:59

ZuenAFCA +2097

Logisch toch dat Berghuis tegenwoordig lacht en zonder rotterdamse frustraties rond loopt!

19-10-2022 11:52

DD +6399

Sympathieke gozer, destijds in fey shirt kon ik dat nog niet zien door mijn eigen kinderachtige blik. Mogen blij zijn dat hij genoeg karakter in zijn donder had om deze gewaagde stap te maken, klasse!

19-10-2022 11:29

flavente +166

Had er ruim 4 miljoen redenen voor

19-10-2022 13:13

AFCACruijff14 +161795

Hjj had in het buitenland minstens dat salaris ontvangen maar durfde toch deze risicovolle stap aan.

19-10-2022 13:53

Joelveltman123 +4637

Zijn eerste jaren bij Feyenoord toen hij nog in de kleedkamer zat met spelers als Kuyt en Van Persie gedroeg hij zich normaal .

Toen hij heel Rotterdam op zijn schouders moest nemen begon hij rare trekjes te vertonen

19-10-2022 14:32

Yaeron +6379

@AS wanneer fixen jullie die notificatiebalk? Waar is jullie developer? Dit kan echt niet, duurt al ruim 2 weken al dan niet langer.

19-10-2022 11:12

JordanAFCA +22481

Er zitten behoorlijk wat bugs op deze website die al heel lang niet zijn opgelost. Reacties van anderen aanpassen, geen melding krijgen van een andere gebruiker en op de app zijn ook weer wat problemen heb ik gelezen. Waardeloos.

19-10-2022 11:14

Capocapo +12001

Hebben jullie zelf een betere website die je gratis kan bezoeken?

19-10-2022 11:48

Qifesh +24917

Gratis? Ik betaal toch in kijkgeld?

19-10-2022 11:54

Yaeron +6379

Nee zeker niet. Maar feedback mag en moet gegeven worden wil je een product of merk kunnen verbeteren. Tel jij maar eens het aantal keren dat je scherm op en neer gaat bij bezoek van een artikel en de hoeveelheid advertenties + gokreclame. Dan mag zo'n cruciale feature echt wel snel opgepakt worden binnen het development team.

19-10-2022 14:25

Capocapo +12001

Feedback mag, maar zo negatief over een site die voor jou gratis is? Denk niet dat het voor de beheerder een voltijd baan is.

19-10-2022 17:50

AFCACruijff14 +161795

Gewoon al weken inderdaad en geen AS medewerker die iets doet jammer genoeg.

19-10-2022 13:53

EdwinvanderSar +4383

Ik heb me zo vergist toen deze jongen naar Ajax kwam. Ik vond het een irritante rode kaarten-pakker die met zijn gebrek aan pure snelheid weinig zou toevoegen als rechtsbuiten van Ajax.

Hoe anders sta ik er nu in. Dit is een van de meest sympathieke spelers in de selectie, hij vertoont nooit meer irritant gedrag en het is qua stijl een echte Ajax-speler. Op met name het middenveld heeft hij weergaloze wedstrijden gespeeld. Steven is nu al een echte Ajacied!

19-10-2022 11:08

MosesD +14683

Beide spelers niet heel bijzonder op de beelden. Maar begrijp überhaupt niet waarom men naar deze spelers zou kijken. Met Conceicao hebben we absoluut een ruwe diamant in huis. Berghuis kan op rechts spelen en ook is het de favoriete plek van Rasmussen. En vergeet Hanssen niet. Volgens mij hebben we een hele goede keeper nodig en een lcv., een voetballende moordenaar zeg maar. Bassey op linksachter in dat geval.

19-10-2022 11:04

VoorAltijdNummer14 +25392

Een van de betere karakters in de selectie.

Ik reageerde het laatst al in een ander topic, maar deze jongen ademt Ajax. Ondanks dat ie zijn hele leven in de provincie en recenter in Rotterdam heeft gespeeld.

Bijzonder!

19-10-2022 11:03

Qifesh +24917

Openbaring op 8, geeft ook lekkere pasjes aan Steven, afstandschoten zijn ook best lekker. Geen snelheid maar wat me aantrekt is vooral de bewijsdrang. Was even mentaal afwezig rondom de geboorte van zijn kleine, maar is onder weg terug naar een betere berghuis

19-10-2022 11:02

Masz +3731

Berghuis is net als Tadiç een speler met een fluwelen voet en minder van de snelheid. Dit vind ik ergens wel jammer want nu we geen backs meer hebben die een voorzet vanaf de achterlijn geven hebben we eigenlijk een elftal voor een 4-4-2 of 5-3-2 opstelling. Dat is niet des Ajax. Ik vind de positie van Schreuder niet te benijden.

19-10-2022 11:00

EricAjax1 +7506

Mwoah, ik denk dat we met Wijndal en op termijn Sanchez prima backs hebben die aanvallend een rol spelen

19-10-2022 11:15

Masz +3731

@EricAjax1
Ik denk dat we met Bassey daar nog een veel betere voor hebben. Alleen die trekt nog graag naar binnen.

19-10-2022 11:27

Ans B +19890

Maar tegen Antony speelde hij vaak erg goed verdedigend toch?
Ik heb deze opmerking vaker voorbij zien komen, maar heb het zelf nooit opgemerkt. (1) omdat hij bij Ajax nog maar weinig heeft gespeeld en (2) AZ zag ik alleen spelen tegen Ajax en soms in Europese wedstrijden.
Ik ben dus nog niet overtuigd dat het klopt dat hij verdedigend matig is.
In Oranje vond ik hem juist aanvallend totaal niet uit de verf komen.

In het algemeen vind ik Wijndal een prima back maar heb ik hem niet zien verbeteren in de laatste 2 jaar (van wat ik van AZ heb gezien dus, ook in de samenvattingen). Tot nu toe zie ik hem niet als een echte topper maar wel als nuttig.

19-10-2022 12:55

tdecler +3314

Malacia speelde Antony ook altijd uit de wedstrijd, heeft volgens mij 1x rood gepakt tegen hem en Antony scoorde vorig seizoen nog de winnende binnen.

19-10-2022 15:19

SambaNeres +2300

Als je mij vlak voor zijn komst naar Ajax had verteld dat hij de meest sympathieke Ajacied zou worden, had ik je voor gek verklaard. Die gozer heeft echt een metamorfose ondergaan bij ons!

19-10-2022 10:31

JordanAFCA +22481

Wilde precies hetzelfde posten, hij is de meest wijze Ajacied in de selectie lijkt het wel. De enige die de laatste tijd in topvorm is en zich vol inzet. Een gretige Berghuis is mooi om te zien, dat verschil zie je wel vergeleken met vorig seizoen, waarin hij nog vrij nieuw was en niet precies wist hoe hij zich moet gedragen binnen de club door zijn gevoelige transfer. Geweldige speler.

19-10-2022 10:37

jaripettersson +9517

Waarschijnlijk denk ik veel te ver door maar 'De enige die de laatste tijd in topvorm is en zich vol inzet', zo was ie ook op zn best bij feyenoord. Gedijt ie bij een minder draaiend elftal zodat ie kan excelleren? En krijgt ie het moeilijker als hij niet in die rol zit? Geweldige speler hoor en ik zit er vast naast.

19-10-2022 10:47

Ans B +19890

Ik denk dat het anders zit bij Berghuis. Hij is gevoelig(er) voor ergens helemaal op z'n gemak zijn en een bepaalde status te hebben, wellicht meer dan een gemiddelde speler. Ik - als ook FC Twentefan (ik ben in die streek geboren) - ken Berghuis al uit de jeugd, waar hij als groot talent te boek stond, maar veel tijd nodig had om door te breken. Helaas voor hem - toen hij dat eindelijk wel leek te gaan doen en een hele goede voorbereiding draaide - koos (ik meen) Adriaanse toch voor zijn concurrent. Hij werd toen (zeer teleurgesteld) uitgeleend aan VVV, en later aan AZ verkocht. Ook daar had hij een moeizame start tot Advocaat hem het vertrouwen gaf. De rest is geschiedenis. Ik denk achteraf dat hij bij Watford dezelfde opstartproblemen had (naast grotere concurrentie misschien) en het mede daarom niet heeft gered daar.

Ik volg hem dus al langere tijd (met af en toe wat minder aandacht, tijdens zijn periode bij VVV en Watford) en mij valt steeds opnieuw op dat hij een echt gevoelsmens is. Je kunt bij hem zó goed zien als hij lekker in zijn vel zit (meer dan bij andere spelers) want dan is hij op z'n allerbest. Dan zijn z'n passes en zijn schoten vaker loepzuiver en - niet verbazend - zeer gevoelvol. Je ziet dat zijn hele lichaam vrijer is, en alles in hem oogt dan gestroomlijnder. Vrij in zijn hoofd en vrij in zijn lichaam. Juist bij gevoelsmensen is dat cruciaal, want dan kun je dus helemaal vanuit je intuïtie en je aangeboren kwaliteiten spelen.
Ik vind hem dan een prachtspeler om te zien en ik geniet dan zowel van zijn spel als van zijn 'volkomen vrijheid'.

Hij heeft, vanwege Tadic die alle ballen opeist, nog steeds een mindere status dan bij Feyenoord, maar hij vind wel steeds meer zijn weg bij Ajax, dus ik denk dat hij alleen maar beter en constanter wordt, zeker als het elftal ook nog eens gaat draaien.

Maar echt stabiel spelen is voor hem moeilijker heb ik de indruk, omdat het zo nauw luistert, en hij ook snel ontevreden is over zichzelf (of over de ploeg, of de speelstijl, zoals bij Feyenoord dus). Het is wel een driftkikkertje zoals we weten (ik denk dat hij daarom zo goed bij Advocaat paste in de zin dat die op dat gebied veel van zichzelf herkende). Berghuis is ook zéér gemotiveerd om te slagen en er het beste uit te halen - uit zichzelf en uit het team.
Soms werkt die snelle ontevredenheid ook een beetje tegen hem, maar die motivatie sleept hem overal en altijd weer daar bovenuit, behalve bij Watford dus. Maar daar had hij de omstandigheden misschien ook tegen qua concurrentie e.d. Die kennis heb ik niet, maar zou ik me kunnen voorstellen.

Ik vind het 'niet gered in het buitenland' altijd zo vervelend, omdat je de omstandigheden mee moet nemen. Zoals bij Klaassen (bij Everton), Van de Beek en Ziyech. Bij hun alledrie kan ik hele duidelijke negatieve omstandigheden schetsen die een grote rol hebben gespeeld. Maar veel mensen hebben daar geen boodschap aan en zijn liever gewoon negatief. Het zij zo. Ikzelf zoek graag naar redenen waarom iemand niet aan de verwachtingen voldoet.

19-10-2022 11:45

EdwinvanderSar +4383

Zijn relatie met Advocaat bij Feyenoord was later helaas aardig getroubleerd.

19-10-2022 11:50

Ajax27 +19201

Dat mensen serieus iets anders hadden verwacht, dat vind ik aparter. Goede dragende spelers met een eigen mening bij welke concurrent dan ook... die vind je meestal irritant. Maar als ze voor je eigen team spelen, dan zijn het de sympathieke gozers die alles voor het spelletje over hebben.

Stel je eens voor dat spelers als Tadic, Suarez, en noem ze maar op voor andere ploegen hadden gespeeld dan Ajax... dan hadden we die hier nog steeds dagelijks verguisd. Maar het zijn/waren Ajacieden en hebben veel betekent voor de club... en dus onze helden.

Berghuis heeft alle kwaliteiten in huis om over een paar jaar als geweldenaar afscheid te nemen van Ajax met een imposant aantal aan wedstrijden en successen. Het is 'm gegund. Nog steeds vind ik het erg moedig van 'm dat ie de stap van Feyenoord als aanvoerder naar Ajax durfde te maken, puur om voetballend op een hoger niveau te spelen, CL.... en ja ook natuurlijk voor die extra miljoenen per jaar.

19-10-2022 12:43

Libero +19165

Nou idd. Ik zei toen ook 'goeie speler, maar je haalt een splijtzwam in huis. Overal knokken, op het veld maar ook op de training'. Wat een behoorlijke selectie om zich heen al niet kan doen met een voetballer. Hij is zelfs in Oranje gaan renderen.

19-10-2022 13:23

Gogopepa73 +3529

Een van de beste aankopen van de afg 2 jaar. Schitterend hem in de Ajax shirt te zien spelen.

19-10-2022 10:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.