Berghuis begrijpt beslissing Makkelie: 'Moeilijk zonder doellijntechnologie'

door Jesse ter Haar 140

Bron ESPN

Berghuis begrijpt beslissing Makkelie: 'Moeilijk zonder doellijntechnologie'

door Jesse ter Haar 140

Bron ESPN

Steven Berghuis kan begrijpen dat Danny Makkelie de eventuele 3-3 van Ajax tegen sc Heerenveen niet kon goedkeuren. De bal leek de doellijn nét niet te passeren en ook de captain van Ajax zag geen duidelijk bewijs op de beelden.

'Er is geen doellijntechnologie en als ze dan niet het bewijs hebben dat hij er echt overheen is, dan kan de scheidsrechter hem gewoon niet goedkeuren', klinkt hij sportief in gesprek met ESPN. 'Het is ongelooflijk moeilijk als je de doellijntechnologie niet hebt. Dan kan ik me voorstellen dat ze niet honderd procent weten of hij eroverheen is. Je moet dit accepteren, hoe moeilijk dat ook is.'

De Amsterdammers speelden bepaald niet groots in Heerenveen, maar toch leek een punt er nog even in te zitten. Of Ajax een punt echt verdiend had? 'Op momenten wel en op momenten niet. We spelen een zwakke wedstrijd, verdedigend en aanvallend, maar we hebben wel onze momenten gehad. De vrije trap van Sosa en Hlynsson op de lat, dat zijn toch momenten dat je terug in de wedstrijd kan komen en jij het momentum kunt pakken. Heerenveen heeft ook goed gespeeld.'

Na een tegenvallende eerste helft, rekende eenieder op een gemotiveerd Ajax na rust. De bal lag er echter binnen een minuut alweer in voor sc Heerenveen. 'Het was snel, dan heb je er alweer drie tegen. De tegendoelpunten blijven er te veel om wedstrijden te winnen. Uit tegen Heracles en Go Ahead kreeg je er ook twee tegen. Toen wist je nog te winnen, maar zo kan het niet altijd gaan. Er is nog steeds genoeg werk aan de winkel.'

Berghuis ontevreden

Het gevoel van de linkspoot over zijn eigen wedstrijd is vlak na afloop eveneens niet goed. 'Ik ben weinig in het spel voorgekomen. Dat heb je liever anders. Soms heb je zulke wedstrijden er ook tussen. Dat is mijn gevoel nu en later ga je kijken naar hoe dat komt. Je kijkt naar je eigen positie of hoe we aan het voetballen zijn gekomen aan de rechterkant.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Dolblij +45231

Ik snap sowieso niet dat er miljoenen omgaan in transfers, maar de centen schijnen te ontbreken voor een inmiddels simpele technologie.

12-02-2024 11:09

Benjiben +4527

Berghuis vind alles wel prima zolang hij zijn centjes maar krijgt, bijzonder dat niemand ziet dat feyenooit enorm gegroeid is door zijn vetrek en Ajax op een dieptepunt is gekomen sinds zijn komst.

12-02-2024 05:21

Jarikoning +7252

Ajax accepteerd dit al jaren als schoothondjes. Voorbeelden te over. Laten ons al jaren naaien. Directeur Sar had eens zn bek open moeten trekken

11-02-2024 22:50

Henkje +3495

Je mag gewoon zeggen dat die bal eroverheen was en dat jullie genaaid zijn hoor. En dat het een schande is dat er geen doellijntechnologie is. En dat Heerenveen er dan ook nog voordeel uit haalt. Als je een competitie bent is het of bij iedereen wel of bij iedereen niet.

11-02-2024 22:49

behangdelul +32776

En dan de meeste gore dooddoener van allemaal: Ajax verdiende het niet of had nooit in die situatie terecht mogen komen. Pleur op, Stevie Wonder ziet nog dat de bal over de lijn was.

11-02-2024 21:05

Ajax1204 +38282

Precies, regels zijn regels. Ook als je t wel of niet "verdiend".

11-02-2024 21:07

MPAjax +8427

Rot op met je kut Makkelie had allang verbannen moeten worden naar KKD totaal niet geschikt voor topvoetbal

11-02-2024 20:45

Ajax1204 +38282

Het zijn wel erg veel beslissingen in ons nadeel de laatste tijd. Penalty tegen Almere ontnomen (kost je 2 punten), goal van Zwolle goedgekeurd na hands (kost je 2 punten) en nu een goal niet toegekend (kost je een punt). Dit nog even los van dat Heerenveen al rond de 65e minuut rood had moeten hebben. In het beste geval ben je dit seizoen al voor 5 zuivere punten genaaid. Vind ik toch vrij veel. Een punt hier en daar kan altijd (hoort bij het spel, mensen maken fouten) maar dit seizoen zijn ze nog niet onze kant op gevallen.
Om trouwens over de uitwedstrijd tegen Marseille nog maar te zwijgen, wat je wellicht nog wat extra €€ had kunnen opleveren in de EL.

11-02-2024 20:21

MPAjax +8427

Hadden ze nu normaal bij professionele scheidsrechters boven AZ gestaan

11-02-2024 20:46

afct +8971

Hoort bij het spel mensen maken fouten. Daar zou de var voor moeten zijn. Maar wat een drama is dat je kan niet eens meer spontaan juichen en de fouten blijven zoniet nog erger

11-02-2024 23:32

JanBiesbos +29059

Slot was gewoon verhaal gaan halen en bosz ook dat is net verschil tussen CL halen of niet

11-02-2024 20:20

Henkje +3495

Idd het John zit er als een zoutzak bij.

11-02-2024 22:50

JanBiesbos +29059

Er was toch doellijn tech? Waren ze horloges vergeten?

11-02-2024 20:19

Muddy +2437

Gaan er mensen klagen dat Schip en Berghuis niet meer verontwaardigd zijn na die afgekeurde goal. Wat heeft dat nou voor zin om een beetje het slachtoffer uit te hangen? Wat straal je dan uit? Clubliefde? Echt? Het is zoals het is, op naar de volgende wedstrijd.

11-02-2024 19:47

Joodhannus73 +3579

Zodat ze steeds Ajax kunnen blijven naaien? Als je kind gepest wordt, zeg je dan ook dat ie niet moet zeiken?

12-02-2024 23:55

ajax1forever +401

Wat een lauwe reactie van Berghuis en van t Schip... Iedereen kan zien dat door de verkeerde stand van de camera de bal minstens 1 mm juist wel over de lijn was...Mourinho had als een olifant in een proceleinen kast tekeer gegaan. Pal voor zn club en spelers. Ik hoef niet uit te leggen dat dit aan t eind van het seizoen bepalend kan zijn betreft champion League plaats ...

11-02-2024 19:19

HJC +8028

Het beste videobeeld dat ze hadden was dat er misschien nog een heel klein randje van de bal op gelijke hoogte was met de doelpaal. Maar aan de rechterkant zie je de doellijn schuin weglopen. Dat betekent dat de bal er ruim overheen was.

11-02-2024 19:08

NW23 +5057

Wat een onzinnige reacties op Berghuis zeg. Ik vind dat hij het prima verwoord. Waarom moet hij als een debiel tekeer gaan?

Hij heeft ook gewoon gelijk. We weten niet eens of we genaaid zijn. Na 10x de beelden gezien te hebben kun je het nog niet vaststellen. Berghuis heeft helemaal gelijk dat je Makkelie en de grens niets kwalijk kunt nemen. Dat zou ook wel erg onvolwassen zijn.

Hij had zeker kunnen zeggen dat een schande is dat we geen doellijntechnologie hebben in NL, want dat is het zeker. Wat een amateurisme zeg. Maar om nou boos op hem te worden dat hij dat niet zei is ook grote onzin natuurlijk. Overigens weten we dan nog niet of we wel een punt hadden gehaald, want het had ook kunnen uitwijzen dat de bal er niet volledig overheen was.

Ajax was gewoon heel slecht. Daar moet de focus op liggen. Natuurlijk mag/moet je dan ook zeiken als je echt genaaid wordt. Alleen dat weten we nu helemaal niet. Ajax was dramatisch.

Ik ben intussen klaar met Sutalo. Die is echt nog slechter als Bassey. Sosa kan er verdedigend ook echt geen klote van. Ik heb vertrouwen in Forbs, maar moet toegeven dat hij vandaag wel erg matig was. Hlynsson en Berghuis waren ook een stuk minder vandaag. Dan wordt het ook gewoon een lastig verhaal.

11-02-2024 18:47

maxwellstyle10 +4709

Je bent de eerste die zegt wat ik ook denk, want iedereen weet 1000% zeker dat die bal over de lijn was. Dat ben je geneigd te zeggen, maar Stevie Wonder had dit niet kunnen zeggen.. je heb technologie nodig om dit ye kunnen uitsluiten.. want 1cm lijn en die bal zit niet en je ziet niet of die cm zichtbaar is..

Verder, ik houd hoop voor Sutalo, want hij heeft verdedigend meer positieve punten dan Sosa of Martha.. maar hij is gewoon onzeker nog.. hij is niet gewend dat het voetballend moet. Iets waar ik best boos om kan zijn, want soms moet die bal de tribune in.. niet alles kun je voetballend oplossen..

12-02-2024 12:20

TheSpecialOne +8906

Mijn God! Wat zijn het toch mietjes daar bij Ajax! Altijd maar weer het braafste jongetje uit de klas willen uithangen. Henderson vond het wel een duidelijk doelpunt, alleen Berghuis en Van 't Schip hebben ''begrip'' voor de beslissing van Makkelie. Dat is toch wel typisch. Van 't Schip vindt zelfs dat we niet moeten zeuren als Ajax. Wat een misplaatste arrogantie zeg. Alsof Ajax van een goddelijk niveau is en ons niets kan deren. God helpt degenen die zichzelf helpen John.

11-02-2024 18:35

leeke +10399

Tja ze hebben 100% gelijk.tegen Psv was het in ons voordeel,nu niet.Daarbij komt dat je zeer zeker niet moet zeuren over het wel of niet over de lijn . Wat jij ook zegt ,als Ajax zijnde moet je hier gewoon winnen

11-02-2024 18:39

TheSpecialOne +8906

Volgens mij interpreteer je mijn reactie volkomen verkeerd. Maar ach, Van sommige mensen mag je pas winnen als je het echt verdient...

11-02-2024 18:47

leeke +10399

O nee hoor,had liever 3 punten(al was het niet verdiend) Alleen vind ik dat je eerst naar je eigen moet kijken,en niet naar de Var.op voetbalzone zie je ook de foto,duidelijk geen 100%over de lijn.Daarbij zeurde niemand toen we tegen psv door mochten spelen,want toen was hij volgens iedere Ajaccied niet over de lijn....tja realistisch zijn noemen ze dat

11-02-2024 18:53

TheSpecialOne +8906

Jij leeft liever in het verleden merk ik. Hoe vaak is Ajax de laatste tijd niet aantoonbaar benadeeld door de scheidsrechters? Maar omdat Ajax zijn mond nooit opentrekt en niet protesteert maar alles altijd maar accepteert zal dit gewoon door blijven gaan.

11-02-2024 18:59

leeke +10399

Uhhh lees jij je reactie altijd voor je hem plaatst....Jij leeft liever in het verleden.....en dan komt je domme reactie....Hoe vaak is Ajax de laatste tijd niet benaadeeld door de scheidsrechters.....Hoe noem jij dat,heden of verleden tijd,want ik denk dat jij dat zelf niet begrijpt slimmerik. Je praat zelf in het verleden,en dat neem je mij kwalijk pfffff

11-02-2024 19:09

TheSpecialOne +8906

Asl mensen het niet meer weten, dan gaan ze keihard op de man spelen. En papegaaien! Hahaha.

11-02-2024 19:12

leeke +10399

O nee hoor,heb je dat papagaaien van mij miss,want dat zeg ik altijd namelijk.maar zeg niet dat iemand aan het verleden denkt,en dan zelf over het verleden begint. Beetje dom he en dan dat hahaja ,dan lijk je eigenlijk nog dommer,want je lacht om je eigen stommiteit namelijk

11-02-2024 19:17

TheSpecialOne +8906

Heb je nog iets zinnigs te melden?

11-02-2024 19:20

leeke +10399

Nou weet niet,hoe kan je discussies aangaan met iemand die zegt dat ik in het verleden praat,en dat dan zelf ook doet...terwijl hij het mij kwalijk neemt.

11-02-2024 19:24

MPAjax +8427

Beter had ik het niet kunnen zeggen, helemaal eens met wat je zegt

11-02-2024 20:47

maxwellstyle10 +4709

@thespecial
Los van het feit dat ik het niet met je eens bent over die laatste opmerking, want daar klopt echt nul van, maar dat is en andere discussie.. wat wil je dan dat er gebeurt? Dat Ajax de competitie uitstapt? Het veld afloopt? Je kunt protesteren en ik denk wel dat ze dat gedaan hebben, maar zoiets gebeurt.. en je kunt zeggen maar die bal was zeker over de lijn, maar dat kun je niet meer zekerheid zeggen.. zelfde met blind paar jaar terug, zelfde met goal vitesse buitenspel of niet.. dit zijn beslissingen die gebeuren en dat valt soms in je voordeel uit een soms in je nadeel. Enige wat je kunt zien imo; zorgen dat doellijntechnologie zo snel mogelijk wordt ingepast

12-02-2024 12:37

Tommyshelby +129134

Je moet druk blijven zetten op de leiding. Ik mis Tadic. Die zette de arbitrage altijd onder druk. Ook al zag het er soms clownesk uit.

11-02-2024 18:29

leeke +10399

Onzin,kan Tadic de wagen in dan bij de Var,uiteindelijk beslist de Var,als hun het niet 100%weten dan geld de grensrechter,en die vlagde niet voor een doelpunt(anders was de Var niet eens nodig). Ben een vent ,en zeg dat we beter moesten spelen,ipv het over een niet doelpunt hebben. Kijk goed naar de foto op voetbalzone,en de schaduw van de bal....100%geen doelpunt

11-02-2024 18:41

dp92 +11258

Haha Slot zou het hier over 5 seizoenen nog over hebben.

11-02-2024 18:25

leeke +10399

Is ook een kinderachtige trainer als het tegen zit.zal nooit een grote trainer worden

11-02-2024 18:42

MPAjax +8427

Psychische oorlogvoering helpt, in Amsterdam denken ze als ze niks zeggen is het goed en dan kijken ze alleen naar zichzelf terwijl de arbitrage van een triest niveau blijft

11-02-2024 20:48

leeke +10399

Nee als je als Ajax zijnde iets zegt,heb je heel nederland over je heen

11-02-2024 20:57

luigi_murciano +1484

In Italy you would talk this for weeks. Big headlines, court appeals, heads rolling.
TONS of poison.

Ajax: "Yeah, one pitch has technology, the other don't. Nevermind, U must accept this"

Huh?

11-02-2024 18:05

TheSpecialOne +8906

In Netherlands it is called the poldermodel. Never make a fuss about anything publicly. But don't get fooled by this mentality, because when behind closed doors they are as mad as hell. Fake people...

11-02-2024 18:39

luigi_murciano +1484

Thanks for this insight, mate. Much appreciated. Cheers!!

11-02-2024 20:01

Tinus +10359

It takes one to know one…

12-02-2024 08:04

TheSpecialOne +8906

Not necesarrily...Observation is enough.

12-02-2024 08:51

barry1988 +24032

Voor het tweede jaar op rij worden je dure punten ontnomen door de dubieuze KNVB. Vorig seizoen bij de Eagels anders was je tweede geworden. En nu dit seizoen hier bij Heerenveen. Tijd om van je af te bijten. Hopelijk heeft Kroes (ook al is hij nog niet in dienst dan maar via via) nu ook een grote bek en draagt hij Ajax op om in beroep te gaan zodat ze de pot overspelen net als in België.
Genoeg is genoeg met dat corrupte zooitje in Zeist.

11-02-2024 18:04

Sies +4516

Overtreding van Hartman op Kudus ☝🏾

11-02-2024 18:12

barry1988 +24032

Inderdaad die ook

11-02-2024 18:15

leeke +10399

Tja tegen Psv zat het mee,en werd je kater kampioen....Beetje een kinderlijke reactie he,er wordt Ajax niets ontnomen,Ajax ontneemt zichzelf de 4e plaats.door schandalig slecht te spelen,ook als je niet van Eagels kan winnen

11-02-2024 18:44

barry1988 +24032

Vorig seizoen tegen de Eagels ff terugkijken een glashelder doelpunt van Kudus onterecht afgekeurd. Maar met deze houding zal Ajax altijd genaaid blijven worden. Soms moet je van je afbijten. Je kunt ook te Roomser dan de Paus willen zijn.

11-02-2024 18:54

leeke +10399

Als je bij de Grote clubs wil horen moet je eerst eens gaan voetballen,en 100%inzet leveren. Daarna zeuren als een calimero (zoals Slot)

11-02-2024 18:55

barry1988 +24032

Makkelijk om dat te zeggen wanneer er duidelijk met meerdere maten worden gemeten in Nederland ook wat topclubs betreft.
Natuurlijk speel je slecht dat ontkent niemand. Maar het gekloot van de KNVB moet ook maar eens aan de kaak gesteld worden en afgelopen zijn.

11-02-2024 18:58

leeke +10399

Pfff,je lijkt Slot wel.ga beelden eens goed bekijken,duidelijk niet 100%over de lijn.beslissing van de Var klaar uit.over een heel seizoen genomen heb je ze 4 keer tegen en 4 keer mee,ook Ajax.herinner mij dit seizoen nog een doelpunt van Brobs wat buitenspel was,werd ook goedgekeurd omdat de Var het niet goed zag en de grensrechter niet vlagde voor buitenspel.

11-02-2024 19:06

barry1988 +24032

Er zijn beelden waarbij hij toch duidelijk over de lijn is. Maar goed wij zijn het hier niet over eens dat kan.
Over het hele seizoen wordt Ajax vaker benadeeld dan andere clubs ook op cruciale momenten in het seizoen....dit al enkele jaren achter elkaar. De KNVB moet eens aangepakt worden op zijn twijfelachtige beslissingen anders verandert er niks.
Maar ook hier zullen we het niet over eens worden.

11-02-2024 19:16

leeke +10399

Daar worden wij het idd niet over eens,of je moet mij een link geven waarbij de camera op 1 lijn staat met de achterlijn. Helaas is die nergens te zien,alle foto's zijn er waarbij de foto niet op 1 lijn met de achterlijn staat. En gelukkig was dat ook niet tegen Psv,anders was het ook een uitbal

11-02-2024 19:20

Amp +37797

Wat een lulverhaal. Zodra dit ergens anders gebeurd wordt er moord en brand geschreeuwd, zowel door clubs als media. Om vervolgens zeist gewillig voorover te zien gaan voor die clubs. En wij moeten maar zogenaamd altijd netjes blijven en naar onszelf blijven kijken en wijzen. Ben wel klaar met dat gelul elke keer als er ongelijke voorwaarden worden gecreëerd waar we mee genaaid worden wederom

11-02-2024 17:59

MPAjax +8427

Precies dat irriteert me ook gewoon bek open trekken

11-02-2024 20:50

komopajax777 +13253

Hier moet Berghuis natuurlijk aangeven dat het een zuivere goal was!Je bent aanvoerder van de benadeelde partij.Hoe slecht je ook gespeeld hebt als Ajax zijnde dan nog hoor je deze goal goed te keuren.

11-02-2024 17:56

Ajaxtrouw +6355

Wat een onzin! Je had gewoon beter moeten voetballen! Dan heb je deze lucky momenten niet nodig.

11-02-2024 17:59

Cosey2 +7045

Zijn we allemaal Madrid uit vergeten? Die was meer over de lijn dan deze, soms zit het mee en soms….
Vandaag mag je zonder schaamte toch nergens aanspraak op maken.

11-02-2024 18:28

PH2BOT +40329

Berghuis begrijpt blijkbaar alles behalve dan dat wij fans wel even héél wat meer van een aanvoerder verwachten dan zijn steriele houding en matige spel.

11-02-2024 17:45

ajax4ever001 +18556

Ik heb je lang verdedigd Berghuis maar je moet gvd eens vaker je voeten laten spreken.. nu wel een beetje klaar met die slappe inzet van je. Als je niet goed speelt lever dan op zijn minst strijd door je teamgenoten te helpen

11-02-2024 17:44

Siemjo +7892

Het is toch te gek voor woorden dat er geen doeltechnologie aanwezig is

11-02-2024 17:43

Juupie +2585

Berghuis, 1 wedstrijd leuk om er vervolgens weer drie weken apatisch bij te lopen.
32 jaar maar mentaal niet verder dan de jonge jongens.

11-02-2024 17:40

chriiss +266

Het blijkt maar weer dat er camera's in het doel moeten komen, al verdiende ajax het vandaag niet om gelijk te spelen.
Tegen real Madrid en feyenoord hebben we het geluk aan onze zijde gehad en nu was dat niet zo, ik vond berghuis wel erg slecht spelen als ik eerlijk mag zijn.
Niet aanvoerder waardig als je het mij vraagt..

11-02-2024 17:34

TheSpecialOne +8906

Een doelpunt is gewoon een doelpunt of je het nou wel of niet verdiende om te winnen. Het gaat om het principe.

11-02-2024 18:43

Koningtoto +60459

Van je af bijten. Anders blijf je genaaid worden. Gewoon keihard schande spreken. 1 minuut na de wedstrijd ging er een foto rond waarin duidelijk is dat de bak over de lijn is. Ajax moet zich verdedigen. En leren verdedigen ook nog.

11-02-2024 17:33

ajaxcied4life +26054

Ik heb nog geen enkele foto gezien waaruit blijkt dat de bal helemaal over de doellijn was.

11-02-2024 17:39

Danielson +50461

Je ziet het op het 'normale beeld' al dat de bal duidelijk over de lijn is. Snap ook niet dat dat beeld niet 'vastgezet' is.

11-02-2024 18:39

ajaxcied4life +26054

Ik zie een bal die over de lijn lijkt maar waarvan de uiterste bolling van de bal best de doellijn nog kan raken.

12-02-2024 04:17

Rodsje +14752

Tja en waar was je vandaag? Sorry maar hij was weer eens 1 van de slechtste op het veld. Ondanks dat ie veel creeert is het rendement echt schandalig en het is gewoon klaar. Door selecteren deze slappe hap

11-02-2024 17:31

LukaLitmanen +82096

Zijn rendement is juist goed onder schip (10A en 4G in 14wed), alleen is hij te wisselvallig

11-02-2024 18:00

Torcida +5694

Je zou denken dat doellijntechnologie overal standaard is. Behalve bij IJsselmeervogels of zo.

11-02-2024 17:29

krachtpatser66 +544

En nee: weg 3e plek. Dit ga je niet meer redden!. 4e plek eveneens. Mark my words: 5e plek en dus pkayoffs voor Conference League. Meer niet!

11-02-2024 17:26

ajax4ever001 +18556

Sluit ik mij bij aan.

11-02-2024 17:47

GAjax31 +16132

Ik dacht dat die hele VAR juist was bedacht voor dingen als buitenspel en of de bal over de lijn is..

11-02-2024 17:24

letsvencook +13070

Hadden ze in het buitenland niet ergens via de rechter bepaald dat de wedstrijd opnieuw moest na een fout van de arbiters? Zou hier ook wel een zaak van maken dan, nalatigheid om de camera niet recht op de doellijn te hangen of iets.

Niet dat we een punt verdient hadden of dat ik uberhaupt wil dat we de pot opnieuw spelen, ik wil de knvb met hun kut beleid gewoon het leven zo moeilijk mogelijk maken.

11-02-2024 17:22

Amp +37797

België?

11-02-2024 18:00

HJC +8028

Dan kan je de helft van de wedstrijden van Feyenoord wel gaan overspelen.

11-02-2024 19:12

MichelAngelo66 +22258

Wat een kut aanvoerder. Je moet heel boos zijn op degene die deze beslissing neemt. Al meen je er geen reet van. Wat een lul die Berghuis. Dat politiek correcte gezeik van Ajax altijd.

Waardeloze speler ook. Maakt nooit het verschil als het er toe doet. Ik prijs de dag dat dat die goser opgehoepeld is.

11-02-2024 17:22

tdecler +3312

Waarom daar boos op zijn? Dat is Calimero gedrag

11-02-2024 17:23

jaripettersson +9517

Heb jij calimero wel ooit gezien?

11-02-2024 17:27

MichelAngelo66 +22258

Hoepel jij lekker op met je “Calimero gedrag”. Zet een ander plaatje op.

11-02-2024 17:27

Koningtoto +60459

Nog iemand die de term calimero niet begrijpt.

11-02-2024 17:35

komopajax777 +13253

Calimerogedrag?Je moet opkomen voor je rechten!

11-02-2024 18:01

tdecler +3312

@koningtoto

Leg jij het mij eens uit dan.

Ik vind dat wijzen naar arbitrage ipv hand in eigen boezem steken een onderdeel van Calimero gedrag.

12-02-2024 01:07

tdecler +3312

@michelangelo

Dit is volgens mij de eerste keer dat ik die term gebruik

12-02-2024 01:08

tdecler +3312

@jaripetterson

Ja, hier op de site helaas te vaak

12-02-2024 01:09

tdecler +3312

@komopajax777

En wat gaat voor de camera klagen over zo’n moment daaraan bijdragen denk je?

Dan kan je beter gaan eisen bij de knvb dat er gewoon in elk stadion doellijn technologie gaat komen

12-02-2024 01:11

LukaLitmanen +82096

Wedstrijd tegen PSV alweer vergeten?

11-02-2024 17:31

Squadron11 +2420

Gewoon realistische reactie van Berghuis. Precies zelfde verhaal als bij PSV uit. Toen was het in ons voordeel, nu helaas niet.

11-02-2024 17:31

komopajax777 +13253

Realistische reactie?Domme zielloze reactie is beter geformuleerd.

11-02-2024 18:02

Squadron11 +2420

Slaap er een nachtje over. Misschien kijk je er dan anders naar.

12-02-2024 03:33

LukaLitmanen +82096

Ik denk dat de man van jouw profielfoto wel had kunnen genieten van Berghuis tegen PSV. Passje buitenkant voet (;

11-02-2024 18:01

MichelAngelo66 +22258

Die werd niet gek van één keer een leuke pass in de drie maanden hoor.

11-02-2024 20:06

krachtpatser66 +544

Mafkees van het Schip?. Je had toch moeten zien dat de backs van Heerenveen hoog stonden en de aanvallers wat meer naar binnen speelden?. Dat zag ik voordat Kwakman daarop z'n analyse gaf. Zelf ook jarenlang voetballer en trainer geweest. En echt dom dat je de opstelling van vorige week zo omgooit. Alleen op 1 plek had je een verandering. Hlynsson, Berghuis koppeltje had je gewoon moeten laten. Tahirovic en Henderson kon je naast elkaar zetten. Domme zet om Taylor wat meer verdedigend te laten spelen. Godts moet maar snel fit worden.

11-02-2024 17:21

Jarivanheumen +5684

Van mij mogen ze dat vasthouden van Brobbey ook weleens bestraffen met rood. Gaat nergens meer over.

11-02-2024 17:18

ROBtje +625

K werd thuis gek aangekeken dat ik rood schreeuwde. Maar shirtje trekken of vrij worstelden Oals dit ...

11-02-2024 20:34

komopajax777 +13253

Doellijntechnologie zo snel mogelijk invoeren!

11-02-2024 17:18

Torcida +5694

Is dit een citaat uit 2008?

11-02-2024 17:30

Berghuis +14364

Deze ketser gaat je gewoon 80 miljoen kosten Stevie.

11-02-2024 17:17

hmmm +1884

Dat is niet alleen deze ketser. In het begin van het seizoen is de basis voor het daarvoor gelegd(of niet gelegd)

11-02-2024 18:14

Juichtoon +32540

Maar je ziet wel heel duidelijk dat het doel naar achteren helt (en de lijn is net zo breed als de paal/lat). Als je het beeld hiervoor corrigeert is de bal eroverheen. No doubt about it.
Var had wedstrijd nooit mogen laten beginnen met zo'n doel wat naar achteren helt. Zo kun je er ook naar kijken. Waar nu camera hangt en met dit doel kun je de lijn niet zien. Dit gaat over 80 mln he.....

11-02-2024 17:16

Andrea +174

Esatto, i due pali non sono sulla stessa linea

11-02-2024 18:08

Juichtoon +32540

Grazie ;-)

11-02-2024 18:55

Lunsdale +6376

Als Berghuis z'n salaris maar krijgt, dan vindt hij het wel best.

11-02-2024 17:13

nevs11 +1131

Haha het meest bizarre is nog dat die camera niet eens loodrecht op de lijn hangt. Wie hangt dat op en wie controleert het? Wat een grof schandaal, daar mag je echt met de KNVB nog wel eens een robbertje over vechten.

11-02-2024 17:13

nlvcmn +5810

In de Kuip vlagt een grensrechter in zo’n situatie zonder twijfel

11-02-2024 17:13

Ajaxfan31183 +16391

Je vergeet erbij te zeggen dat dat wel voor de thuisploeg dan is

11-02-2024 17:26

Kuningast +5079

Het is toch verschrikkelijk. Wat een amateurs hier in Nederland. Zowel bij Ajax en bij de var.
Reactie van berghuis zegt ook alles. Die vind het allemaal heel begrijpelijk. Rot toch op man je zou moeten koken van woede om het spel en die beslissing

De term profvoetbal zouden we niet mogen gebruiken in deze kleutercompetitie.

11-02-2024 17:11

023Haarlem +3289

Tegen Bodo en tegen Nec graag zo spelen:

Ramaj;
Gooijer, Šutalo, Kaplan , Hato, ;
Henderson;
Berghuis, Hlynsson, , Sosa;
Brobbey, Akpom ;

Gewoon 4-1-3-2 spelen.

11-02-2024 17:11

Ajax1812 +9071

Haal die Hlynsson er alsjeblieft een keer uit zeg, en Sosa ook.

11-02-2024 17:12

BasseyAdriaan33 +13678

😂😂😂😂😂😂😂

11-02-2024 17:14

Juupie +2585

Sosa kun je niet meer met goed fatsoen opstellen. Doorselecteren en verkopen aan een Duitse subtopper waar hij kan draven met grote passen.

11-02-2024 17:19

Jarivanheumen +5684

Hou toch met Ramaj. Elke wedstrijd krijgt hij er drie om zijn oren. Houdt geen moeilijke bal tegen. Zeer matige keeper

11-02-2024 17:20

MrIvez +3513

Tegen GAE?

11-02-2024 17:22

023Haarlem +3289

Beetje jammer dat je Ramaj hiervan de schuld geeft.

11-02-2024 17:23

Jarivanheumen +5684

De derde is toch gewoon weer een blunder

11-02-2024 17:28

RuffRhythim +24837

Maar op de fotos die ik zie is de beslissing genomen op de doelpaal ipv doellijn die er nog voor loopt qua camerahoek? Hoedan haha...

Ach fok it...geen aanspraak op wat dan ook nadat je als een lulletje rozewater jezelf naar een 3-0 achterstand laat kloten...

11-02-2024 17:10

MrPink +81934

Makkelie had het nooit kunnen zien en in die var bus zijn ze blind maar waar is die doellijn technologie dan? Echt bizar. Zou verplicht moeten zijn bij elke wedstrijd.

11-02-2024 17:09

Altijdindestraat +40160

Doellijntechnologie is dus alleen bij bepaalde wedstrijden aanwezig? Dat is toch competitievervalsing eerste klas.

11-02-2024 17:08

AFCAjax_1988 +3800

Geen 100 procent bewijs. Ze hebben het helemaal aan zichzelf te danken als je zo slecht speelt.

11-02-2024 17:08

Juichtoon +32540

Nee het voetbaldeel en het jurydeel zijn 2 verschillende dingen. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?

11-02-2024 17:17

komopajax777 +13253

De foto toont 100% aan dat de bal geheel over de lijn was!Je moet alleen wel de ballen hebben om dat aan te geven.

11-02-2024 17:20

afct +8971

Volgens mij was het gewoon wel te zien maargoed het zal wel weer ajax is weer lekker genaaid door zichzelf en een beetje door de scheidsrechter

11-02-2024 17:08

Patrick78 +52236

Beslissing Makkelie!???!?!?

Beslissing Var…..

11-02-2024 17:07

trodat4030 +96845

Feitelijk vd grens, die besloot en de VAR kan gewoon niet met zekerheid zeggen dat het niet klopt.

11-02-2024 17:08

Patrick78 +52236

Ja, je hebt gelijk

In ieder geval de bal was over de lijn….

11-02-2024 17:10

komopajax777 +13253

Dat de grens het niet kan zien op die afstand valt te begrijpen.Maar de VAR?

11-02-2024 17:21

LukaLitmanen +82096

Waarom werd het koppeltje Berghuis-Hlynsson uit elkaar gehaald eigenlijk?

Slechtste wedstrijd van Berghuis en Hato onder schip trouwens.

11-02-2024 17:06

debarbaar +8250

Het is heel simpel. De eredivisie is geen serieuze competitie (Ajax zou zich heel snel bij de superleague moeten aansluiten en jong Ajax in de eredivisie laten spelen). De KNVB is geen serieuze bond. De arena had doellijn technologie, maar omdat de oud papierclubs als Excelsior en Heracles geen doellijntechnologie kunnen of willen betalen doen we het met camera's die in sommige stadions trouwens ook niet werken. Doellijn technologie mag van de KNVB niet eens meer worden gebruikt, ook als het geïnstalleerd is. Want... gelijk speelveld. In plaats van dat we clubs zonder de fondsen voor de technologie uit de eredivisie lazeren, gaan we voor het interpreteren van beelden. Want een voormalige tweedehands autoverkoper die nu camera's verkoopt, vindt die technologie prima. Doellijntechnologie had binnen 1 seconde uitsluitsel gegeven. In Engeland lachen ze zich de pleuris om de kruideniersmentaliteit uit Zeist. De KNVB is een grap.

11-02-2024 17:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.