Babel ziet mogelijk Turkse aanwinst voor Ajax: ‘Baris Yilmaz zou een hele goede speler zijn’

door Bart Veenstra 122

Bron Ajax Showtime

Babel ziet mogelijk Turkse aanwinst voor Ajax: ‘Baris Yilmaz zou een hele goede speler zijn’

door Bart Veenstra 122

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ryan Babel ziet zichzelf – in wat voor rol dan ook - in de toekomst zeker weer terugkeren bij Ajax. De oud-speler van de Amsterdamse club is op dit moment clubloos en hoopt nog altijd op een vervolg van zijn carrière. In de tussentijd zit hij niet stil en spreekt hij in aanloop naar Nederland – Turkije met Ajax Showtime in deel 1 van dit interview over welke Turkse spelers interessant kunnen zijn voor Ajax en over zijn eigen toekomstplannen.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

Babel nam in september afscheid bij Eyüspor en sindsdien heeft hij nog geen nieuwe club gevonden. Officieel gestopt is Babel nog niet. ‘Maar dat neemt niet weg dat ik realistisch kijk naar de situatie. Ik train nog wel en ik wacht het gewoon rustig af. Ondertussen ben ik ook bezig met een hele hoop andere dingen. Voor mij is het nu kijken of er wat langskomt en wat ik leuk vind. Dat is niet zozeer financieel gericht, maar gewoon waar ik nog leuk kan genieten van het voetbal. Dan ga ik erover nadenken en anders gaan we op een gegeven moment een knoop doorhakken.’

Later dit jaar viert Babel zijn 38e verjaardag en dus weet hij dat het einde van zijn carrière nadert. Toch zegt leeftijd ook niet altijd alles, zo weet Babel. ‘Je hebt het stigma van leeftijd. Voordat ik vorig jaar stopte, voelde ik me nog hartstikke fit. Voor mijn gevoel kon ik nog makkelijk twee jaar doorvoetballen. In de laatste jaren heb ik niet eens blessures gekend, ben ik erg fit gebleven en ben ik voor mijn leeftijd nog aardig rap’, aldus Babel, die weet dat er wel een knop om moet als hij straks – na bijna een jaar – een nieuwe club zou vinden. ‘Als je dat moet opstarten, moet je van verder gaan komen en dat overweeg ik ook.’

Of we Babel nog zien voetballen op de Nederlandse velden is nog maar de vraag. ‘Dat ligt eraan wat voor team langskomt’, zegt de aanvaller, die zijn verleden niet te makkelijk weg wil gooien. ‘In Nederland vergeten we snel het verleden. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Ik heb ook gezien hoe ze met andere voetballers zijn omgegaan die op het einde terugkwamen naar Nederland. Dat wil ik zelf niet over me heen laten komen, dus daar ga ik goed naar kijken.’

Lof voor Farioli: 'Heeft Ajax naar mijn idee heel goed gezien'

Gezien zijn verleden in de Turkse competitie – waar Babel de meeste duels voor Galatasaray speelde – is hij bekend met Ajax’ nieuwe trainer Francesco Farioli. Hij is lovend over de jonge Italiaanse oefenmeester. ‘Hij probeert zijn eigen spel te spelen en zijn stijl is heel erg voetballend’, legt Babel uit. ‘Hij heeft het heel goed gedaan in Turkije met zijn teams. Hij had twee teams – Fatih Karamgürük en Alanyaspor – die over het algemeen middelmatig waren. Hij heeft dat op een bepaald niveau gekregen om het de topteams heel lastig te maken. Wij als topteams willen snel druk zetten om de bal snel te veroveren en dat ging op een gegeven moment heel moeilijk.’

‘Hij had een heel goed opbouwend team gecreëerd vanuit een middelmatige ploeg’, zegt Babel, die denkt dat Farioli kan gaan slagen bij Ajax. ‘Als hij de juiste kwalitatieve spelers tot zijn beschikking heeft, kan er nog veel meer uit komen. Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen met Ajax, dat heel snel zijn stijl kan oppakken. Toen ik zag dat Ajax Farioli benaderde, was ik niet heel erg verrast. Dat hebben ze naar mijn idee heel goed gezien.’

Babel raadde Arda Güler aan bij Ajax

Een speler die Babel graag bij Ajax had gezien, is het Turkse toptalent Arda Güler. De spelmaker speelt nu bij Real Madrid, maar had ook zomaar in Amsterdam kunnen spelen. Babel maakte onlangs kenbaar dat hij Güler drie jaar geleden had aangeraden bij Ajax. Hij legt uit hoe dat ging. ‘Ik speelde voor Galatasaray en wij speelden de derby bij Fenerbahçe. Het laatste kwartier viel Güler in voor Özil. Toen zag je een fragiele en kleine speler, al kon je wel zien aan hoe hij bewoog en hoe hij de ballen behandelde dat het echt een talent is.’

Hoewel er nog geen hype was rondom Güler stond hij de dag na de wedstrijd toch op de voorpagina van de Turkse kranten. Arda Turan stond op de voorgrond, met op de achtergrond Güler. ‘Het was een soort van: het heden en de toekomst. Zoiets was de Turkse kop. Ik vroeg me af: hoezo geven ze hem zoveel aandacht?’, aldus Babel, die daarna beelden opzocht van jeugdwedstrijden en andere wedstrijden van Güler. ‘Dat niveau was dan niet heel denderend, maar je kon echt zien dat hij talent heeft.’

Babel ziet mogelijk Turkse aanwinst voor Ajax: ‘Baris Yilmaz zou een hele goede speler zijn’
'Spelers moeten elke week spelen om zich te kunnen ontwikkelen, dus Ajax zou voor Güler niet verkeerd zijn.'

‘Op een gegeven moment heb ik contact gehad – ik zal niet zeggen met wie, anders krijg je dat weer – met Ajax’, vertelt Babel. ‘Dat ze hem moesten bekijken, omdat ik hem een typische Ajax-speler vindt. Dat hij door de Ajax-school verder ontwikkeld zou kunnen worden. Hij heeft grote stappen gemaakt, sneller dan verwacht. Volgens mij heeft hij maar anderhalf jaar echt meegedraaid bij Fenerbahçe voordat hij naar Real vertrok.’

Moet Ajax alsnog een poging wagen voor Güler?

In de afgelopen zomer werd Güler geregeld aan Ajax gelinkt, maar het Turkse toptalent koos uiteindelijk voor Real Madrid. ‘Normaal zou je zeggen: dat is niet slim’, zegt Babel, die wel inziet dat de tijden veranderd zijn. ‘Jonge spelers zijn misschien veel verder dan ze in mijn tijd waren op diezelfde leeftijd. Vroeger moest een Wesley Sneijder meerdere seizoenen bij Ajax een constant niveau laten zien en dan pas wilde Real overwegen om een aankoop uit Nederland te doen. Nu zie je dat spelers van mindere teams steeds sneller een stap kunnen maken naar Real.’

Toch zou Babel het voor Güler beter vinden als hij elders meer minuten zou gaan maken. ‘Daarom dacht ik dat hij zich in het huidige Ajax kon ontwikkelen, de man kon worden en Europees voetbal kon spelen’, vertelt de geboren Amsterdammer, die ziet dat de gemiddelde leeftijd bij Real Madrid lager wordt. Meerdere oudere spelers zijn vertrokken en de club doet het nu met veel jonge aanvallers. ‘Misschien zijn zijn kansen dus wel groter, maar of het goed voor hem is dat hij niet constant speelt, weten we niet. Spelers moeten elke week spelen om zich te kunnen ontwikkelen, dus Ajax zou voor hem niet verkeerd zijn.’

‘Baris Yilmaz zou voor Ajax een hele goede speler zijn’

Zaterdagavond speelt het Nederlands elftal tegen Turkije en in de optiek van Babel, speelt er bij de Turken mogelijk een speler die in aanmerking zou komen voor Ajax. Babel ziet in dat Ajax kwaliteit goed kan gebruiken en om die reden raadt hij Baris Yilmaz van Galatasaray aan. ‘Dat is de geblondeerde rechtsbuiten. Hij zou heel bruikbaar zijn voor Ajax. Toen ik met hem speelde, speelde hij een beetje als een kip zonder kop. Hij is heel sterk en snel, kan hard schieten, maar had niet direct het gogme. Hoe hij zich heeft ontwikkeld, is hij een veel betere speler.’

Babel ziet mogelijk Turkse aanwinst voor Ajax: ‘Baris Yilmaz zou een hele goede speler zijn’
Zou Baris Yilmaz een versterking kunnen zijn voor Ajax?

Bij Ajax zou de Turkse aanvaller een nog veel betere speler kunnen worden. ‘Ik denk dat er nog dertig procent rek in zit met de begeleiding bij Ajax. Het is een goede voetballer, kan de bal vasthouden, heeft veel energie en dendert op en neer. Hij is best wel een klassieke rechtsbuiten. Hij houdt ervan om buitenom te gaan en de bal voor te trekken. Hij werkt hard en zou voor Ajax een hele goede speler zijn.’

‘Heb alles aan Ajax te danken’

Zelf ziet Babel zich ook nog wel terugkeren bij Ajax, in welke rol dan ook. ‘Zeker, zeker’, klinkt het resoluut vanuit Turkije, waar Babel nu verblijft. ‘Ajax is heel belangrijk geweest voor mijn ontwikkeling. Ajax heeft mij een carrière gegeven. Ja, ik heb het zelf moeten doen, maar Ajax gaf mij de mogelijkheid om profvoetballer te worden. Ik heb alles aan Ajax te danken hoe ik mij heb kunnen ontwikkelen en hoe ik over voetbal denk.’

‘Met mijn ervaring, ook in het buitenland, kan ik denk ik zeker wel wat toevoegen aan nieuwe generaties die nog moeten komen’, vervolgt Babel, die nog niet weet in welke rol hij zou willen terugkeren op het oude nest. ‘In het recente verleden hadden we bijeenkomsten met de Ajax Legends. Dan zie je veel oud-trainers en oud-spelers en die beaamden al dat de deur altijd openstaat. Dat is goed om te horen en te weten. Wie weet keer ik ooit op een bepaalde manier terug.’

Ajax is bezig om meer oud-spelers te betrekken bij de club en mogelijk kan Babel zich aan dat rijtje toevoegen. In de afgelopen periode werden er juist ook veel mensen met een Ajax-hart ‘weggejaagd’ bij de club. Babel baalt daarvan. ‘Er zijn beslissingen gemaakt door mensen van buitenaf. Mensen die niet gevoetbald hebben of niet een Ajax-verleden hebben. Daar zijn ze nu wel achter gekomen.’

Bart Veenstra (X: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

JoeBlow +8183

Die gast is levensgevaarlijk maar vooral met heel veel ruimte achter de linies. Bij een club als Ajax is dat normaal gesproken precies omgekeerd. Leuke speler, maar past volgens mij niet bij het spel dat Ajax wil spelen.

07-07-2024 19:54

Kingoffdatoilet +17179

Die Yilmaz is zeker een aanwinst

06-07-2024 23:43

BillSplate +9698

Je kan zeggen wat je wilt maar Ake en Van Dijk hadden het verdomd lastig met hem.

06-07-2024 23:30

afcaroon +890

Als in de naam Babel lees denk ik nog steeds aan dat roze haar en getafe uit.

06-07-2024 18:03

layanx +5662

Vertel mij waarom ik als Yilmaz naar Ajax zou gaan op dit moment ?

1. Geen sportieve vooruitgang ten opzichte van Galatasaray.
2. Salaris zal gelijk zijn, of lager.
3. Het weer sucks in Nederland
4. Het eten sucks in Nederland

Ajax is gewoon te laat, zoals altijd deze jaren.
Dani Olmo
Guler
Mikatauzde
Conceciao

En zo kan ik er ook nog een paar noemen, Suzanne bedankt he ! Flapdrol !

06-07-2024 10:43

JTajax +10718

Wat heeft Suzanne hier nou weer mee te maken? Die was er sowieso nog niet in de tijd dat Olmo haalbaar was. En Mikautadze en Conceicao zijn gehaald maar afgeschreven door de trainers.
Maar ja, dat wijf kan nooit verstand van voetbal hebben dus zal wel aan haar liggen.

06-07-2024 12:15

Voetbalfan2002 +5564

Suzanne draagt zeker een verantwoordelijkheid hier in want door haar beleid moet Ajax elke keer verkopen voordat er gekocht mag worden dan vis je dus bijna altijd achter het net omdat je telaat bent!

06-07-2024 13:05

Kingoffdatoilet +17179

Bij Mikautadze en Conceicao waren we wel op tijd

06-07-2024 23:44

Murph +963

Wat is er mis met het eten in Nederland

07-07-2024 07:33

Daanafcak +3032

Nee dankje. Echter baart het me zorgen dat de Ajax vrouwen actiever zijn op de transfermarkt dan Ajax 1..

06-07-2024 09:54

kelvin_de_jong +1251

Maak Babel scout alstublieft. Gewoon mooi tienjarig contract en de vrijheid door Europa te trekken.

06-07-2024 08:20

XRaY +18970

10 jaar maar?

06-07-2024 10:10

AjaxHoorn +32989

AS denkt; dit zaadartikel heeft de vorige keer te weinig views gekregen dus we herplaatsen het gewoon nog een keer. Lekker bovenaan het hoofdnieuws.

06-07-2024 07:08

Henkjanklaas +20638

Beide genoemde Turkse spelers zijn uitstekend dus wie weet maar onbetaalbaar. Anders Güler huren van Real

06-07-2024 01:26

NatteKrant +1776

Ik schrok, ik dacht dat hij zichzelf weer ging aanbieden 😂

05-07-2024 17:53

MarcelvTol1971 +15366

Jaarlijks terugkerende angst, Babel in een Ajax shirt.
Ben altijd blij dat deadline sluit en het echt niet meer mogelijk is .
Zelfs als ie 65 is ben ik nog steeds jaarlijks bang dat ie terugkomt.......

05-07-2024 19:06

Ferd +38491

Hij is transfervrij dus is er geen deadline voor hem

06-07-2024 05:58

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Wat ik van deze Yilmaz heb gezien gedijd hij vooral goed als hij ruimte krijgt. Dus nee dank je.

05-07-2024 17:24

linkshalf +935

Ik zou niet teveel doen met aanbevelingen van meneer Babel..

05-07-2024 16:43

Bky +56641

Toen ik vanochtend de app opende las ik heel vlug "Babel en aanwinst" en schrok me kapot dat we Babel vastgelegd hadden.

05-07-2024 16:39

Bababonka +0

Offtopic gaat om mijn account, mijn eigenlijke account is gekoppeld aan noordj@hotmail.com echter ik heb nooit het ww kunnen wijzigen omdat de mail niet binnen komt.
Ook niet in spam. Is dit op te lossen?

05-07-2024 16:34

Starring +4697

Ryan Babel, wat mij betreft ben je van harte welkom bij Ajax als Internationale scout! Wij hebben vers bloed en een paar scherpe ogen nodig in de scouting.

05-07-2024 16:33

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Lol als Mido of Tainio dit hadden gezegd wou je dan ook dat zij scout zouden worden?

05-07-2024 17:23

MarcelvTol1971 +15366

Laat Babel lekker kutmuziek bedenken, produceren en of uitbrengen maar niets met voetbal aub

05-07-2024 19:08

GC +940

Er is interesse in Yilmaz door meerdere club. Las dat Galatasaray 30 miljoen wilt. Gaat Ajax niet doen.

05-07-2024 16:20

Mokum31 +6129

Op dit moment kunnen we karel pieters nog niet halen van vvsb’90 het 9e

05-07-2024 16:10

Jariiii +22082

Deze man houdt van Ajax.

Verder: 'ik wordt', AS? Really?

*Intussen aangepast zie ik, heel goed.

05-07-2024 14:11

Bababonka +0

Is het niet ik werkt dan😛

05-07-2024 16:46

RJB1979 +25815

Met alle respect maar die Yilmaz is toch al compleet onhaalbaar voor Ajax? Speelt minimaal kwartfinale EK en is dus in de picture van elke topclub?

05-07-2024 13:42

Balgevoel +30857

Tuurlijk. Iedere basisspeler van Gala is onhaalbaar voor Ajax, zeker als zij CL spelen en wij niet.

05-07-2024 16:42

Marcw1972 +16599

Ik hoop dat hij beter scout dan Rafael met z'n Westermann

05-07-2024 12:46

De-King +20419

Westermann was gewoon payback van Raf omdat ze hem niet vroegen. Daar is hij eerlijk voor uit gekomen.

05-07-2024 17:43

Moooo +3972

Arda Guler die kende iedereen op zijn 15de.
Alleen zijn contract was afkoopbaar door Ajax voor 5 miljoen (gelimiteerde transfersom)
Ajax heeft dit bedrag ook geboden alleen gaf zijn entourage (familie in samen spraak met de club) geen deal (meer geld), uiteindelijk is zijn contract opgewaardeerd door een hoge som geld te ontvangen en heeft Real binnen 10 dagen een bod op tafel gelegd. 30 miljoen (inclusief teken geld ect)

Zo profiteerde de club en familie Guler hiervan.

Hoe verder wij over de grenzen gaan hoe (schimmiger) tegenwoordig normaal.
De deals eruit komen te zien.

Antony had ook een 15% doorverkoop, hoge teken premie, Extra Champions League bonussen.
Ect ect ect.
Uiteindelijk heeft Ajax hier ook niet bijzonder veel aan verdient.

05-07-2024 12:39

jerryisthename +31818

Denk dat zijn kleurrijke kapsel Babel wel aanspreekt. 😉
Misschien kan Babel scout worden voor Ajax?
Maar dan wel even iets kritischer zijn.
Deze Yilmaz is snel en heeft zeker talent, maar ook nog erg wild. Of Farioli moet hem kunnen dimmen een beetje en verder ontwikkelen? Dan zou het geen slechte zijn.

05-07-2024 12:23

JJFajax +3547

Die rechtsbuiten is een renpaard zonder een echte actie in huis, totaal geen Ajax voetballer

05-07-2024 11:41

Praagout +1287

En daar hebben we er al eentje van.

05-07-2024 13:11

PuurGeluk +4810

Laat hem in Turkije scouten en een partnerclub zoeken.

Verder een leuk interview. Sympathieke kerel die Babel!! Jammer van zo’n reactie als direct hieronder.

05-07-2024 11:37

joman1234 +279

Babel vriend, bek houden

05-07-2024 11:28

OwenStevenDalberg +27504

Man man man, wat zegt hij verkeerd? Even stoertje spelen? Zielig hoor.

05-07-2024 11:41

joman1234 +279

Owen, pijpzak!

05-07-2024 16:38

joman1234 +279

Owen, pijpzak!

06-07-2024 16:26

The "O" +784

En wie ben jij?

05-07-2024 12:28

Ajacied33 +36715

Stoer man

05-07-2024 12:40

Balgevoel +30857

Mag je weer een uurtje internetten van je begeleider?

05-07-2024 16:24

Ajaxbrl +13792

Babel heeft er oog voor schijnt

05-07-2024 11:18

Noxin +15522

Van wat ik van Baris Yilmaz heb gezien tegen Oostenrijk, is het nog steeds een kip zonder kop.

05-07-2024 11:03

Dolblij +45183

Denk dat Babel met een leuke functie in de jeugdopleiding van Ajax goed op zijn plek zou zijn.

05-07-2024 10:49

3sterren +20205

Volgens mij de enige speler die met eigen geld zijn contract heeft afgekocht om bij Ajax terug te keren.
Wat mij betreft dus een echte Ajacied …

06-07-2024 08:32

Dolblij +45183

Ja, eentje die voor Ajax klaar staat. Kritiseert ook niet zoals Raf en Wes dat vorig jaar zo lang hebben gedaan.

06-07-2024 08:36

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25398

Heeft hij rood paars haar?

05-07-2024 10:21

WeirdAJAX +12240

Leuk interview.

05-07-2024 10:11

PakSchaalPakBeker +576

Haal Babel ff terug als scout dan, kan ie in Turkije scouten, zodat we volgende NIET misgrijpen naar mega talenten haha

05-07-2024 10:02

Moonlight +2225

Dat was nog niet zo'n gek idee hoor. Die blonde speler is erg snel

05-07-2024 10:12

Rodsje +14735

Hoe kunnen mensen Babel haten? De man heeft nooit maar dan ook nooit iets slecht over Ajax gezegd en ook altijd een ajacied geweest die het beste voor Ajax heeft. Itt van der Vaart en Van der Meijde die duidelijk niet het beste voor Ajax hadden door Steijn openbaar te steunen

05-07-2024 09:57

RichardWitschge8 +5197

Tja, welkom bij AS.

05-07-2024 09:59

Suavimani +11986

Antwoord: Omdat hij de wannabe rapper uithangt, dweept met zijn vastgoedportefeuille. Dat wekt bij velen allergie op.

https://www.quotenet.nl/vastgoed/a37239720/ryan-babel-vastgoed-amsterdam-appartementen/

05-07-2024 11:03

Nr.10 +111141

Ja hij is een domme lul.

05-07-2024 12:10

MPAjax +8422

Snap de negatieve reacties wel, sloopt Amsterdam financieel voor eigen gewin terwijl hij al genoeg geld heeft. Geen goed rolmodel voor de toch al fneukte binnenstad.

05-07-2024 12:20

NW23 +5057

Wat een onzin. De mensen die Amsterdam slopen zijn die kut studenten die GL stemmen omdat ze volledig geïndoctrineerd zijn en weinig vermogen hebben om zelf na te denken. Dat laatste heb je tegenwoordig namelijk niet meer nodig bij een studie. Triest maar waar. Amsterdam is wel naar de klote ja, maar niet door Ryan Babel.

05-07-2024 16:38

RayJordaan +6849

Precies jij snapt! De lang haar in de nek koorknaapies die voorbij vliegen op hun Felix.

06-07-2024 00:58

Kale +1206

Die jongen heeft een prachtig (voetbal) leven, kunnen mensen niet zo goed tegen.

05-07-2024 11:22

PuurGeluk +4810

Misgunnen denk ik.

05-07-2024 11:47

jerryisthename +31818

Welcome in 2024, Rodsje...😅
Andere normen en waarden.

05-07-2024 12:25

Robertini +39309

Hij is een beetje flamboyant in haarkleuren... Ik snap het ook niet zo, vind het best een prima kerel. Vond het wel jammer dat z'n tweede periode maar een seizoen duurde.

05-07-2024 17:04

Jeratino +780

Omdat de gemiddelde AS'er helaas liever iets zoekt om over te zeiken dan niet over iemand te klagen. De trieste realiteit.

08-07-2024 01:56

OuweDibbes +11892

Die blonde viel mij ook positieve zin op, alleen beetje overhaast af en toe..

05-07-2024 09:52

WeirdAJAX +12240

Dat past wel bij wat Babel zegt, beetje kïp zündür köp.

05-07-2024 10:13

Kryptonite +76809

Volgens mij is zijn voetbalnaam Baris Alper, maar goed.

Deze jongen zou idd een aanwinst voor ons zijn. Technisch, overzicht, goede passing, gif in z'n donder. Niet echt een veelscorende aanvaller en ook niet snel. Maar creëert wel veel kansen. Maakt nu ook veel indruk op het EK. Het probleem is: Galatasaray gaat never minder dan 20 miljoen voor hem vragen (waarschijnlijk veel meer) en dat is hij absoluut niet waard.

05-07-2024 09:41

bojansuarez +324

Ik heb de hetze tegen Babel vanuit onze supporters kant nooit begrepen. Deze jongen is een echte ajacied, is naar ons teruggekomen toen we hem nodig hadden. Ik zie hem graag in een rol voor de jeugd terugkomen

05-07-2024 09:40

mvdk +44012 moderator

Ik snap het ook niet. Spelers worden hier veel te snel uitgekotst en dat is naar mijn mening wel echt een minpunt aan Ajax. Spelers / oud-spelers worden veel te gemakkelijk bij het grofvuil gezet. Hoe er met Daley en Klaassen om werd gegaan vond ik ook niet kunnen. Waarom moeten ze altijd 'oprotten' en uitgefloten worden? Waarom niet gewoon netjes via een publieksronde. Echte Ajacieden moeten we echt leren koesteren.

05-07-2024 09:46

Slang3 +45938

Denk dat we met ons budget eerder uitkomen bij Babel

05-07-2024 09:35

Capocapo +12001

Realistisch, Ajax die een uitblinker van Galatasaray koopt. Kost niks waarschijnlijk. Plus, die gozer staat te trappelen voor voorrondes EL

05-07-2024 09:34

Luie +1209

Ajax vandaag mannen eindelijk!!!

05-07-2024 09:30

AjaxHoorn +32989

Babel. Een goed talent als 9. Maar Ajax bedacht hem om na zijn 18e maar linksbuiten te maken. In mijn optiek heeft dat zijn carrière volledig verkracht omdat er echt veel in zat als 9. Als buitenspeler miste ik wat souplesse.

05-07-2024 09:06

Capocapo +12001

Eens, slechts Liverpool klopte aan. Helemaal verneukt door Ajax

05-07-2024 09:34

AjaxHoorn +32989

Je kan debiel reageren. Maar als iemand een toptalent is op 9 en vervolgens op linksbuiten komt te spelen waarbij velen dachten: 18 miljoen voor Babel. Hahaha in de pocket. Dan zegt dat genoeg. Liverpool kwam in die tijd niet verder dan plek 4/5.

05-07-2024 10:12

Capocapo +12001

Plek 4/5 in de PL ja, die voor 18 miljoen een linksbuiten uit de eredivisie komt halen. Dat die Babel Ajax niet heeft aangeklaagd he? Wat is dat mannetje verpest zeg, helemaal verkracht door Ajax. Amnesty International kan ieder moment bellen.

05-07-2024 10:19

bremovic +2204

Is veel te duur !!

05-07-2024 09:05

FlyingDutchMan +17314

Inderdaad, die is de fase dat hij voor ons interessant is al gepasseerd. Kende hem niet zo, maar valt dit toernooi letterlijk op ja

05-07-2024 09:13

JariLitmanen87 +7934

De inhoud van dit artikel is net zo slecht als de bron waaruit wordt geput. Wat een waardeloos stuk.

Een beetje eindredacteur haalt dit offline.

05-07-2024 09:04

Dazoo +3095

@as wat echt een verschrikkelijk slecht geschreven stuk. Het wemelt van de spel- en stijlfouten, bizarre gedachtensprongen en onafgemaakte redeneringen.

05-07-2024 08:52

Jeugd +24780

Romantische gedachte hoor. Kom eerst een paar jaar naar Ajax.......dat is niet de realiteit.
Om die Guler zit een heel magement team die maar met 1 ding bezig is en dat is geld binnen harken.
Naar Ajax kun je altijd nog naar Real misschien maar 1x.

05-07-2024 08:49

xerr +2510

In dit stuk gaat erom jonge spelers moet blijven spelen om te ontwikkelen. Naar Real en daar op de bank te zitten ontwikkel je minder snel dan naar Ajax en wekelijks op het veld. Als je erin geloof dat je een top talent bent en tot de top behoord. Kan je dan beter naar Ajax om te ontwikkelen. Die trein naar Madrid dan wel vaker langs (Zie Mbappe).

05-07-2024 08:57

AjaxHoorn +32989

Guler wilde wel degelijk dankzij Huntelaar naar Ajax. Sven wilde niet mee in de eisen.

05-07-2024 09:03

Amp +37730

Als wat? Ik ben voor oud-spelers binnen de club mits van toegevoegde fatsoenlijke waarde. Maar geen idee wat hij zou moeten bieden

05-07-2024 08:48

Broodjebal44 +5727

Babel is buiten het veld een zakenman. Heeft een aardig imperium opgebouwd.

Mogelijk in die richting?

05-07-2024 08:56

j0rnnn +5104

Ik denk dat dat iets is wat hij blijft doen als hoofd inkomen. Wellicht kan hij werken als soort combinatie van ambassadeur en scout.

05-07-2024 09:20

Amp +37730

Kan je aangeven waar dat imperium uit bestaat? Behalve vastgoed wat hij destijds dacht ik promootte?

05-07-2024 09:29

CDX +3226

Babel bezit tientallen woningen in Amsterdam.

05-07-2024 09:48

Amp +37730

ja dat wist ik inderdaad, maar hierboven wordt gesproken over een imperium. Dus had eigenlijk wat meer verwacht. Hij is dus eigenlijk een huisjesmelker...

05-07-2024 10:46

Broodjebal44 +5727

Je vraagt naar de bekende weg ..

Noem jij het lekker een huisjesmelker, dan noem ik het een zakenman die een imperium in Amsterdam heeft opgebouwd goed?

Overigens heeft Babel ook een eigen muzieklabel. Is hij groot investeerder in bitcoin (mag je zelf oordelen of dit slim is of niet) en bouwt hij aan en netwerk van meer dan 2 miljoen volgers op Instagram. Dit heeft hij niet te danken aan zijn vortbalkunsten, maar is gegroeid sinds hij zich manifesteert als zakenman en influencer.

Ik zeg niet dat Babel de juiste man is, maar wie weet is er iets op financieel gebied wat hij in de toekomst bij de club kan doen.

05-07-2024 11:26

Amp +37730

Waarom de bekende weg? Ik vraag gewoon waar dat imperium uit bestaat, omdat bij mij alleen wat over z'n huizen bekend was. Investeren en volgers hebben lijkt mij wat anders dan imperium

05-07-2024 12:20

Broodjebal44 +5727

Je beantwoord zelf je vraag toch?

Hij bezit half Amsterdam maar dat zal je inmiddels wel gegoogled hebben.

05-07-2024 15:03

AjaxPositivo +6958

Die Babel is misschien een slimme huisjesmelker, maar heeft echt geen verstand van voetbal.
Die Yilmaz is nog steeds een kip zonder kop. En dus geen Ajax-speler.

05-07-2024 08:47

NW23 +5057

Ben ik het niet mee eens. Ik vind Yilmaz de gevaarlijkste speler van dit Turkije. Arda en Yildiz zijn misschien de blikvangers, maar zijn nog veel meer momentenvoetballers. Die Yilmaz is de hele wedstrijd aanwezig, blijft maar gaan en doet gewoon heel veel goede dingen. Hij zoekt continue zijn man op en komt er behoorlijk vaak voorbij. Ik vind hem zeker een goede speler. Denk alleen niet dat Ajax hem kan betalen.

05-07-2024 09:31

Kale +1206

Die ouwe dibbes weet hoe hij moet genieten van z'n voetbalcarrière. Altijd leuk om over hem te horen.

05-07-2024 08:41

nightgoat +31026

Da's allemaal leuk en aardig maar wat vindt Kees Kwakman ervan.

05-07-2024 08:16

FTS95 +16060

Ben ik ook benieuwd naar. Ik vind Kwakman misschien wel de beste analist van Nederland.

05-07-2024 08:33

burwatti +14297

Kwakman is gewoon de beste idd, kijkt alles (racet van live wedstrijd naar live wedstrijd) en is altijd heel genuanceerd.
Vind het buiten dat ook een fijne vent om naar te luisteren

05-07-2024 08:46

Nr.10 +111141

Zo, ik schrok echt even toen ik het hoofd van Babel op de pagina zag.

Maar dit zei ik ook over die Yilmaz toen ik de wedstrijd tegen Tsjechië zat te kijken.

05-07-2024 08:15

Hugoboss92 +1987

Burak Yilmaz is toch al passe? Speelde 2 seizoenen geleden nog bij Fortuna

05-07-2024 08:12

ajax4perez +9558

Sinds wanneer is Babel scout voor ons?

05-07-2024 08:09

Nr.10 +111141

In elk geval al drie jaar, want drie jaar geleden heeft hij al gezegd dat we Arda Güler moesten halen.

05-07-2024 08:15

Myriad +7089

Elke (ex-)Ajacied is Ajax scout voor het leven.

05-07-2024 09:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.