Ajax probeerde Overmars tot tweemaal toe te verleiden tot terugkeer

door Jesse ter Haar 393

Bron NOS

Ajax probeerde Overmars tot tweemaal toe te verleiden tot terugkeer

door Jesse ter Haar 393

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Marc Overmars is na zijn vertrek als directeur voetbalzaken tot tweemaal toe door de club benaderd voor een terugkeer, zo vertelt de oud-Ajacied aan de NOS. De laatste keer was na het vertrek van Sven Mislintat uit Amsterdam, maar Overmars - die op dit moment is geschorst door de FIFA - zou het destijds niet hebben zien zitten.

De eerste poging vond al vier weken na zijn vertrek plaats. President-commissaris Leen Meijaard ging over de opvolging van Overmars en sprak daarover met onder anderen Edwin van der Sar, maar ook Danny Blind - die toen geen functie meer had bij Ajax. 'Ik was degene die zei: "We moeten Marc, op welke manier dan ook, proberen te behouden."', geeft Blind aan. 'Dat dat niet direct zou kunnen en tijd nodig had, is duidelijk. Daar moet je mediatechnisch ook plannen voor maken.'

Meijaard nodigde Overmars uit voor een gesprek bij Ajax. Aanvankelijk om de ontstane situatie na diens vertrek op te lossen, maar de insteek veranderde. 'Binnen zes seconden, het zat hem kennelijk hoog, vroeg hij: Marc, wil je terugkomen deze zomer?', geeft Overmars aan. 'Ik barstte in tranen uit, want ik dacht: wat maak ik mee?! Ik moest ontslag nemen. En dan zegt hij opeens: We kunnen niet zonder jou, duik een paar maanden in de luwte, neem therapie en we brengen je terug.'

De bedoeling was dat Overmars in de zomer terug zou keren en Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar - toen verantwoordelijk voor de transfers - als adviseur zou bijstaan. 'Toen zei Meijaard: 'We hebben het al met Edwin van der Sar doorgenomen. We hebben al in de vereniging zaadjes geplant als voorbereidend werk.' Desgevraagd ontkent Meijaard het terugvragen van Overmars in eerste instantie, maar later geeft hij alsnog aan: 'Ik ontken niet dat we het erover hebben gehad, een technische adviseursrol bij Ajax. Wel ontken ik dat het een concreet voorstel was en dat het de insteek was van het gesprek.'

In de dagen na het gesprek bij Ajax hebben Overmars en zijn oud-collega's meermaals contact. Ondanks dat bedankte Overmars voor de twijfelachtige eer. 'Ik heb gezegd: "Ik doe het niet, want alles is kapot." Het vertrouwen was voor mezelf niet te lijmen.' Zijn keuze deelt hij niet alleen met Van der Sar, maar ook met initiatiefnemer Blind. 'Heb Leen gebeld. Teruggaan gaat niet worden!', schreef hij hem. 'Wil je bedanken, want ik weet dat je je nek uitgestoken hebt voor me. Dank daarvoor. Wie weet over 2, 3 jaar. Ik kies voor buitenland.'

Blind waagt nieuwe poging

Daarmee was het nog niet gedaan, want na het vertrek van Mislintat bij Ajax werd er opnieuw contact gelegd. Blind keerde op 27 december 2023 als commissaris terug bij Ajax, maar polste enige tijd daarvoor opnieuw bij Overmars. 'Kijk naar de situatie waar Ajax in zit', zegt Blind uit. 'Een directie an sich is er gewoon niet. Er is nog steeds geen technisch directeur en er is nog steeds geen algemeen directeur. Alex Kroes begint pas op 15 maart en Jan van Halst weet dat hij weggaat.'

Er wordt een poging gewaagd, maar Overmars zegt zijn oude werkgever voor de tweede keer op rij af. 'Ik denk dat als ik had doorgeduwd en gezegd had dat ik er open voor stond, dan zouden dingen in gang gezet zijn. Maar ik wil bij Antwerp FC blijven. Ik heb het hier heel erg naar mijn zin.'

Overmars volgt de crisis waar Ajax doorheen is gegaan - en nog altijd niet volledig uit is - met pijn. Of hij in de (nabije) toekomst terugkeert bij de club, weet hij nog niet. 'Amsterdam voelt als mijn stad. Ik koester hele mooie herinneringen aan mijn Ajax-tijd, maar mijn fysieke houdbaarheid is korter geworden', zegt hij, doelend op zijn hart. 'Dan ga je misschien ook andere keuzes maken in het leven.'

Wedden dat Ajax wint van PSV? Krijg 50 of 100 keer je inzet terug als Ajax wint! Voor nieuwe spelers, 24+. Lees de voorwaarden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Aurelius1 +19698

Wie bepaalt eigenlijk dat Overmars niet meer mag terugkeren bij Ajax? Van Praag is de buiksoreekpop van de media op dit vlak, dus het wordt uiteindelijk bepaald door een select groepje feminazi-kranten, zoals de Volskrant en de NRC? En wat zijn de consequenties als je deze slechte groep machthebbers gewoon negeert? Helemaal niets.

Niet dat Overmars überhaupt terugkeert, maar een select groepje media bepaalt blijkbaar het beleid en de ideologie bij Ajax. Wat als je gewoon schijt hebt aan deze media? De wereld draait gewoon door en er verandert niks.

03-02-2024 13:41

Hans Verhagen +14069

Best gek als je sommige reacties hier leest hoe schandalig het wel niet is wat Marc gedaan heeft en dat zijn vrouw gewoon nog bij hem is. Of zou zij net als waarschijnlijk Danny Blind het hele verhaal kennen?

03-02-2024 12:19

Vierklau +483

Overmars verleiden? Met een dickpic zeker

03-02-2024 12:14

Dubbelvla +8409

dubbel achterbaks dit — 

1) overmars zou er goed aan doen zich bescheiden op te stellen na zijn schorsing; welk recht voelt deze man nu om anderen te beoordelen over hun bekwaamheid terwijl hij zelf degene is die deze malaise begonnen is?

2) de NOS mag zelf even fijn pas op de plaats maken nadat er naar buiten is gekomen dat het één van de meest giftige en ongezonde werkplekken van nederland is; komt qua timing wel erg goed uit zo. haast verdacht.

Is Ajax lekker bezig op dit moment? Nee. Maar dat geeft dit bericht niet opeens extra nieuwswaarde, behalve dat het straks bij de samenvatting met bord op schoot tóch weer even moet gaan over hoe slecht sommige keuzes van Ajax wel niet zijn.

03-02-2024 11:49

Stoffel +18543

Wij weten niet hoe de vork écht in de steel zit, dat onderzoek op basis waarvan hij geschorst is heeft Overmars namelijk zelf niet eens gehoord.
Uiteindelijk denk ik dat een Danny Blind of Leen Meijaard veel beter weten wat er echt heeft gespeeld dan 99% van de mensen die er allemaal een mening over hebben.

03-02-2024 11:47

Ajax2024 +2084

Met alle respect. Iedereen verdient een 2e kans. Maar dan over een jaar of 10. Danny Blind moet gewoon weg bij Ajax. Voegt niks toe. Wil alleen op het pluche zitten.

03-02-2024 11:28

Hans Verhagen +14069

Ja laten we Eringa terug halen. Kost wat maar dan heb je ook wel niks.. Blij dat er iemand met voetbal knowhow en liefde voor mijn cluppie in de RvC zit. Misschien weet Danny veel meer dan wij weten en zag hij geen reden om Marc niet terug te vragen. Hij is wellicht wel op de hoogte van de hele context van het gebeuren.

03-02-2024 11:37

Red Devil +3604

Goed dat het niet is doorgegaan want dat zou respectloos zijn naar de dames tegenover wie hij zich misdragen heeft.

03-02-2024 11:13

paulis +10224

Welke dames en hoe misdragen?

03-02-2024 11:25

RPolletje +5237

Sodemieter op man. Wat hebben die vrouwen toegevoegd aan onze club vergeleken met Overmars. Die vrouwen eruit en Marc erin.

03-02-2024 11:31

RPolletje +5237

Woke sukkel

03-02-2024 12:42

RPolletje +5237

Geef eens antwoord op mijn vraag dan?

03-02-2024 12:43

paulis +10224

Dus al die heisa, al die ophef, al die selectieve deugende verontwaardiging, al die schade die Overmars en Ajax zijn aangedaan, al die hoogdravende artikelen in de "kwaliteits-"media over grensoverschrijdend gedrag en boze blanke mannen in machtsposities, zijn gebaseerd op een wederzijdse affaire. Overmars is vreemdgegaan. Poeh poeh, dat is nooit eerder gebeurd in de geschiedenis.

03-02-2024 11:00

Hans Verhagen +14069

Ja er is over en weer gegeild, tot een moraalridder tegen de vrouw zei ´Weet je wel dat je slachtoffer bent´ Misschien was die moraalridder wel uit op de positie van Marc.

03-02-2024 11:07

xxxsince85 +1571

Off: een podcast van GameChangers met Marijn Beuker te gast:
https://open.spotify.com/episode/1BvAY16Rm9LAE9s179D8t4?si=jvgvCDl8QRKEwQ5G01YZnQ&context=spotify%3Ashow%3A1ztwx4yDAKGoawE9FtIt6u

03-02-2024 10:57

Schip +23351

Lijkt me toch duidelijk hoe Marc te verleiden is.

03-02-2024 10:20

b.hulshof +3746

Met het sturen van dicpicks had ik mijn club nog niet genoeg beschadigd, vandaar was het lekker om flink te cashen voor de niet geschikte Argentijn. Als dank heeft hij Sven nog wat kabouter foto's gestuurd.

03-02-2024 10:00

The Future +5562

Tsja, is wel zijn werk om namens Antwerpen de best mogelijke deals te sluiten voor Antwerpen.... Hadden wij hem maar niet weg moeten sturen.

03-02-2024 10:41

Hans Verhagen +14069

Dat klopt... Maar er is gehandeld in de trant van beursnotering. Na wegsturen kwam men er intern achter dat de soep niet zo heet gegeten is dan hij werd opgediend. Te laat. Marc heeft gelijk dat hij weigerde. Doodzonde! Dit had heel anders naar buiten gebracht moeten worden, maar hij viel direct ten prooi aan mensen die direct conclusie trekken. Zelfde gebeurde met Tom Egberts en Danny Nelissen. Geen onderzoek, maar direct in emotie wegsturen en berichten in de media. Tja en dan zijn sommige moraalridders er als de kippen bij. Dat zie je hier ook.

03-02-2024 11:15

slot +2046

waarom doen die vrouwen ook aangifte van zo'n kleine picktjer. probleem is nu veel groter gemaakt.

03-02-2024 09:30

The Future +5562

Behalve voor de vrouwen die werkzaam waren, zijn of worden bij Ajax en niet zitten te wachten op zulke berichtjes. Voor hun is het probleem "Overmars" zo in ieder geval opgelost en is met zijn vertrek voorkomen dat hij nog meer vrouwen lastig zou vallen binnen de club.

Maar hoe dan ook had ik dit anders opgelost. In deze tijd kon zulk gedrag natuurlijk niet ongestraft blijven, maar ik had hem geschorst en verplicht in therapie gezet. Dan had hij na enkele maanden terug kunnen keren in zijn functie onder het mom "heb ervan geleerd etc" en kon iedereen weer op een normale manier verder.

Overmars wegdoen is op voetbalgerelateerd gebied gewoon funest geweest voor Ajax. En aangezien Ajax een voetbalclub is en nagenoeg alles samenhangt met de prestaties op het veld, moet je daar de focus op leggen. Dan moet je niet zo'n belangrijk persoon met pek en veren buiten zetten, maar hem hulp aanbieden en een situatie creëeren waarin hij terug kan komen.

Nu is het ook niet op een goede manier afgesloten bij de club, waardoor ik een terugkeer op korte termijn helaas ook niet zie gebeuren.

03-02-2024 10:06

Hans Verhagen +14069

Het was allemaal zo heftig, alle kracht was verdwenen voor een aangifte. Er zijn geen aangiftes gedaan.

03-02-2024 11:41

Dubbelvla +8409

@slot - ben je lekker aan 't gaslighten?

03-02-2024 11:41

Joko +5063

Bijzonder dat ajax dit nu ontkent. Ajax wordt een steeds naardere club. Liegen en bedriegen staan steeds hoger inbhet vaandel. Weinig vertrouwen ook een een van praag na dit. Die laat nu blind keihard vallen, de volgende clash is comming

03-02-2024 09:28

Kijker +3374

Ongelooflijk! Draaikonterij van de bovenste plank door beleidsverantwoordelijken van een groot bedrijf. Incompetent zooitje (maar dat wisten we al)

03-02-2024 09:22

jaripettersson +9451

Kan het hoofdverhaal de wedstrijd van vanavond worden?

03-02-2024 09:17

Steffenhagen +37786

Het verhaal van overmars is natuurlijk ook gekleurd met de nodige emoties , maar je wordt toch wel heel treurig van het handelen van Ajax . Opnieuw laat onze club zien dat er weinig beleid is en dat iedereen maar wat doet . Waar is het leiderschap ?

03-02-2024 09:16

Jeugd +24643

Bah vies stukje!
Dit soort zaken bespreek je in vertrouwelijkheid.
Beetje klein om daarmee naar de pers te hobbelen.
Blijkt toch steeds meer een gluiperig mannetje te zijn.

03-02-2024 09:15

insectenverdelg +23384

Danny Blind is net.t goed snik. Je moet vooruit, maar blijf je alleen maar het verleden opnieuw oprakelen.

Overmars is niet de oploss8jg voor Ajax. Je gaat namelijk zo veel bagger over je heen krikgen in deze tijd. ALA danny Blind dat niet snapt, heeft hij niets op die positie te zoeken.

03-02-2024 09:12

Wieno +9244

Ik blijf het een rare situatie vinden. Als je 3,5 jaar contact met elkaar hebt dan speelt er toch meer dan alleen die dicpic. Wat als ze nu een geheime relatie hadden en Marc ineens toch koos voor zijn vrouw. Dame denkt ik maak jou kapot. Of de dame in kwestie krijgt ineens een relatie met iemand anders en wil stoppen met het contact. Marc verlangt wel naar het contact en blijft appen. Als hij echt zo fout wat geweest en je hebt sluitend bewijs, dan doe je toch aangifte?

Ajax vraagt hem om afscheid te nemen, uit pure paniek. Achteraf zijn er gesprekken, blijkt het allemaal mee te vallen en dan vragen ze hem in de luwte af te wachten, therapie te nemen en terug te komen. Het kwaad is echter geschied.

Ik wil helemaal niks goedpraten, maar wel begrijpen en weiger iemand kapot te maken zonder de feiten te kennen. Als het mijn vrouw of dochter was en je hebt 100% bewijs dat het eenzijdig was en de pijn van je liefste ziet, dan ga je toch full in. Die onderste steen naar boven? Dan zou geen enkel bedrag me kunnen verleiden om mijn mind te houden toch?

03-02-2024 09:11

FrancescosRavioli +15153

Is hij ook een jaar lang wereldwijd door de voetbalbond uit paniek geschorst?
Marc is gewoon een smeerlap en heeft 0 inzet getoond om zich te verbeteren. Geen gesprekken met een psycholoog en binnen 3 maanden elders aan de slag. San ben je gewoon een eikel met het geweten van een peuter.

03-02-2024 09:13

Wieno +9244

Fifa neemt het over van de KNVB. Is hij al opgepakt dan? Verhoord door de zedenpolitie? Weet jij of hij bij een psycholoog of psychiater loopt? Het enige wat wij weten is wat de media roept en wat je onderbuikgevoel je verteld.

03-02-2024 10:01

FrancescosRavioli +15153

Al.is het geen zedenmisdrijf, dan nog gaat het serieus ALLE GRENZEN OVER.
Je kan dit toch niet goedpraten? Mijn hemel. Human Resource wants to have a word with you.

Nog gestoorder vind ik dat Ajax hem probeert terug te halen.

03-02-2024 10:30

Hans Verhagen +14069

Wat moet er goedgepraat worden? En als je weet dat je niks goed hoeft te praten, dan kan je hem gewoon terug halen. '
Conclusie: Mensen die hem terug wilde halen wisten dat het iets is wat overal sinds jaar en dag voor komt. Twee mensen vinden elkaar lekker en geilen op elkaar. En omdat Overmars als geen ander wist wat de context was, gaat hij dus ook geen verontschuldiging aanbieden. De enige aan wie hij verantwoording verschuldigd is, is zijn vrouw...en gek genoeg heeft die niet de benen genomen, want zij kent ook de nuance in het verhaal. Best wel raar dat sommige hier MOORD EN BRAND schreeuwen en dat Mevrouw Overmars nog gewoon bij Marc zit. Als ik jou zou moeten volgen zou die als eerste weg zijn geweest.

Wat overblijft is een hysterische menigte woke.

03-02-2024 12:11

Wieno +9244

Ik praat niks goed gap. Vind het gewoon een rare zaak.

03-02-2024 17:22

ajaxfan1972 +2473

Sosa heeft maar 1 probleem bij ajax is gehaald door sven
En Marc had voor mij niet weg gehoeven maar ja de media he uit t rapport kwam gelukkig dat daar alles heel netjes gaat...
Laten we maar zeggen zoals maxima ooit zei hij is een beetje dom geweest

03-02-2024 09:05

Lavie +2260

Schandalig!

03-02-2024 08:51

slowmow +1028

Toch bijzonder dat de NOS dit verhaal nu brengt. Afleidingsmanoeuvre nu de beerput bij hun steeds verder opengaat?.
Lijkt me volstrekt logisch, denkend aan belang van Ajax, dat je alle mogelijke scenario's bespreekt. Of dat nu officieel is geweest. Of hypothetisch en in de trant van: stel Marc, als Jutta Leerdam naakt naast je ligt.....zou je haar dan 'doen'.... als ze je toestemming geeft?

Marc geeft zijn kant van het verhaal. Hij zegt niks lelijks over Ajax en persoonlijk vind ik het voor hem fijn dat ie zijn leven weer beetje op de rit lijkt te hebben.

03-02-2024 08:34

Mattie +890

Is overmars fout geweest? Ja. Moet hij buiten de wet om gestraft worden? Nooit. Niemand.

03-02-2024 08:15

Sportvolgert +40256

Off maar er is nog geen topic!: volgens het AD, rensch naar li back en sutalo centraal. Gooijer blijft re back. Ik snap het best, maar hoe een slechte indruk moet sosa op schip maken dan op de trainingen. Die gozer moet toch echt wel wat kunnen.

03-02-2024 08:03

Steffenhagen +37786

Nee Sosa kan er geen kloten van

03-02-2024 09:18

Nelloe +1836

Walgelijke actie van Ajax. Marc heeft met zijn zelf verstuurde staande ovaties de deur volledig dichtgegooid. Wegblijven aub.

03-02-2024 07:53

Hans Verhagen +14069

Wees maar niet bang, zijn hart werkt nog maar 50%. Dat krijg je als je zoveel onrecht is aangedaan. Dat onrecht komt niet voort uit wat er 3,5 jaar gespeeld heeft tussen 2 mensen die elkaar berichtjes stuurde, dat onrecht zit hem in het niet kunnen verdedigen van eenzijdige conclusies van mensen zoals jij.

03-02-2024 08:02

Nelloe +1836

Onrecht? De enige die onrecht is aangedaan zijn de vrouwen.

03-02-2024 08:56

Hans Verhagen +14069

Het is toch wat he. 3,5 jaar dikke leuters op je telefoon terwijl je er niet om vraagt. En ineens....ineens is die dikke leuter een mes in je ziel. Schei toch uit! Het heeft 3,5 jaar geduurd omdat betreffende klager geen klachten had...tot dat de Voice kwam.

03-02-2024 11:04

Flaco +19583

Marc gooit Mislintat en Blind even lekker voor de bus om zijn eigen straatje schoon te vegen en de club te beschadigen. En hij toont daarbij geen enkele kritische zelfreflectie. Wat een naar mannetje. Erg blij met de reactie van Van Praag.

03-02-2024 07:49

Hans Verhagen +14069

Later als je groot bent dan ga je beseffen dat een verhaal als dit twee partijen kent. Dan ga je overdenken en ga je hoop ik zien dat meelopen met onderzoeken en mediagebral en hypes veel meer kapot heeft gemaakt dan waar jij Marc nu van beschuldigd.

03-02-2024 08:13

Flaco +19583

Aah, het is dus een groot complot tegen Marc en Hans. Wat een ongelooflijke onzin Hans. Lees je eigen bijdrage aub nog een keer en overdenk dan hoeveel onzin je uitkraamt.

03-02-2024 08:20

Hans Verhagen +14069

Niets complot...gewoon ook zelf een beetje logisch nadenken. Of denk je echt dat Marc 3,5 jaar lang tegen de zin van een vrouw zijn leuter opstuurde? Shit ze reageert niet, toch nog maar een mijn leuter opsturen, shit ze reageert weer niet, weer een berichtje ...en dit 3,5 jaar lang. Geloof je dit echt?

03-02-2024 08:39

Flaco +19583

Ja, dit geloof ik echt. Dus jij gelooft dat dit allemaal is verzonnen door het personeel, de media en Soros om Marc, zonder enig bewijs, in een kwaad daglicht te stellen. En dat Marc ook zonder dat er enig bewijs was de eer aan zichzelf heeft gehouden. Het is een feit dat Marc foto's van zijn geslachtsdeel naar zijn personeel heeft gestuurd en dat wordt door Marc zelf ook niet ontkent. En dan ben je voor mij een hypocriete viezerik. En datzelfde geldt ook voor mensen die dat goedpraten.

03-02-2024 08:44

Hans Verhagen +14069

Je begrijpt het niet he.

03-02-2024 10:59

Lekkerhoor +3379

Sentiment blijft toch een blinde vlek hier op AS. Dat zag je bij een mogelijke terugkeer van een niet fitte Ziyech die al 2x niet door een medische keuring kwam. Je zag het bij Tagliafico die al niet de snelste meer was toen hij hier vertrok en nu weer. Overmars zijn hart is deels afgestorven en hij heeft energie klachten. Moet je hem dan nog wel terug willen?

03-02-2024 07:29

Joko +5063

En erikssen dan?

03-02-2024 09:34

Erwin2004 +934

Dit verhaal kent twee kanten. Ik weiger een kant te kiezen.

03-02-2024 07:27

DeWijsneus +25662

Verzender en ontvanger?

03-02-2024 07:38

Wouter.H +11156

lekker stoken

03-02-2024 07:25

FelixGassenlicht +8936

Wat wij ook van Overmars en zijn gedrag vinden, ik snap niet waarom hij dit nu allemaal in detail naar buiten brengt. Inclusief appjes etc. Doet hij zijn club toch geen plezier mee, incl. Danny (die nota bene zijn nek heeft uitgestoken voor hem).
Dit neigt toch weer naar een vorm van exhibitionisme.

03-02-2024 07:16

Hans Verhagen +14069

De man is volledig ten onder gegaan aan hysterie de hype van de Voice. En ja nu blijkt dat het zogenaamde slachtoffer door zeer gebrekkig onderzoek wat eenzijdig is belicht eigenlijk net zo hard meedeed aan appen en mailen en flirten. Zoals ik steeds heb geroepen is de hele context weggelaten in onderzoeken zoals Schubad & Bezemer. Dit verklaard dus ook waarom betreffende geen aangifte deed, maar eigenlijk alleen maar dacht 'verrek ik ben slachtoffer'. Wij hebben er geen flikker mee te maken dat op de werkvloer twee mensen elkaar opgeilen. En voor al de moraalridders op deze site die schande spreken. Ga logisch nadenken voor je iemand volledig kapot maakt. Ieder weldenkend mens had kunnen weten dat iets wat 3,5 jaar speelde twee kanten had.

03-02-2024 06:47

Noahdepoah2021 +4843

Het begint eindelijk weer eens goed te gaan en daar komen ze weer. Ik ben die negativiteit zo zat. En die Overmars met zijn jankverhaal. Je hebt je gewoon als directeur misdragen. Er is dus geen plek meer bij Ajax. Neemt niet weg dat het feit niet zo zwaar bestraft hoeft te worden maar bij Ajax kan gewoon niet meer. Over drie jaar denken we helemaal niet meer aan Overmars. Er is maar 1 keer een CL succes voor nodig of de verkoop van Brobbey voor 100 miljoen.

03-02-2024 06:41

Hans Verhagen +14069

Alle negativiteiten zijn begonnen bij een vrouw die zich slachtoffer voelde terwijl ze net zo hard meedeed aan die spelletjes.

03-02-2024 06:50

altijdlastig +1122

Nee het begon bij een directeur die zich gedroeg als een smerige viespeuk en gewoon op alles liep te geilen wat voor handen was . En zo een onprofessionele rare werkplek creëerde. Niks meer bij Ajax te zoeken.
En dit interview bewijst weer eens hoe wereldvreemd en bijna narcistisch deze man is. Mist het vermogen de gevolgen van zijn daden in te zien.

03-02-2024 11:35

Opperhoofd +12565

Je kan beter een moord plegen dan een dickpick rond sturen.

03-02-2024 06:19

DeWijsneus +25662

Niet je dick gebruiken tijdens de moord.

03-02-2024 06:47

Sjaakvaak +26578

Lekker framen voor de clicks AS. Er wordt heel duidelijk door Van Praag gezegd dat Blind op persoonlijke titel contact is geweest. Er is geenszins officieel gevraagd aan Marc om terug te komen. Maar hee, blijf lekker stoken jongens.

03-02-2024 04:48

PH2BOT +40054

De 'Topreactie' bedoelt het goed maar gaat toch veel te gemakkelijk voorbij aan de ernst van het gebeuren. Bovendien heeft Overmars nooit publiekelijk zijn excuses aangeboden mbt dit hele ranzige gebeuren wat de club behoorlijk in diskrediet heeft gebracht. 'Geen verantwoordelijkheid durven nemen voor je eigen daden' noemen we zoiets. En dan nu ineens wèl dit interview afgeven en ook Ajax begin dit seizoen opzadelen met een miskoop. Wàt een verdomd klein mannetje ben je dan eigenlijk zeg. Ik ben inmiddels best benieuwd naar de versie van Danny Blind dit alles aangaande. Gelukkig heeft Michael van Praag goed RvC leiderschap getoond door hier adequaat op te reageren en onder de kwestie Overmars een flinke streep te zetten. Het is wel weer mooi geweest zo. Klaar.

03-02-2024 01:41

Sjaakvaak +26578

Precies, goed verwoord.

03-02-2024 04:48

Hans Verhagen +14069

Ga is gewoon logisch nadenken. Als twee mensen elkaar 3,5 jaar opgeilen met berichtjes naar elkaar, dan is er eentje niet ineens één slachtoffer.

03-02-2024 06:53

Kampioensoverwinning +1727

Welke ernst? Welke strafbare feiten? Welke veroordeling? Leg eens uit.

03-02-2024 07:50

Yorick.D +146

Kreeg een foto van de vagijn van mn manager. Probeerde ook het slachtoffer te zijn maar niemand trapte erin.

03-02-2024 01:35

AFCACruijff14 +161006

Overmars is een lullo maar hij is wel onze lullo.

Bring back Overmars!

03-02-2024 00:40

eros +4777

Zeker welkom na zijn schorsing!

03-02-2024 00:19

VOETBALisOORLOG +1780

3x is scheepsrecht?

03-02-2024 00:08

Tommyshelby +128463

Matchday... ❌❌❌

03-02-2024 00:04

Redrum +95943

Oh ja, er wordt ook nog een wedstrijd gespeeld. Je zou het bijna vergeten als je alle ellende hier leest.

03-02-2024 00:16

Sentinel +8801

Nog een keer vragen. Verder de klaagvrouwen zo snel mogelijk eruit werken. Het gaat om Ajax en dat is vele malen belangrijker dan wat gemekker en gejammer.

02-02-2024 23:42

Barra +5529

Alsof toekomstige successen enkel van de komst van Overmars afhangen. Ajax is groter dan Overmars en alles wijst erop dat het alleen maar op een deceptie kan uitlopen bij het opnieuw aanstellen van Overmars. Verder gaan met een nieuwe td die breed binnen de club gedragen wordt.

02-02-2024 23:56

PH2BOT +40054

Overmars had beter eerst 'ns zijn excuses moeten aanbieden voordat hij met zo'n interview aan komt zetten. Hij wil maar één ding: zijn eigen straatje schoonvegen. En hij naait de club die hem groot heeft gemaakt voor de 2e keer. Nou ..wat ben je dan toch voor 'n klein mannetje zeg.

02-02-2024 23:35

Hans Verhagen +14069

Zou eerst die vrouw achterhalen. Die moet dus excuses maken.

03-02-2024 06:55

Biss +9962

Lekkere timing Marc!

02-02-2024 22:51

QueSera +1706

Best wel apart om te lezen dat zoveel mensen denken dat het goed is voor Ajax om Overmars weer aan te stellen.
Naast dat de collega’s die er nog zitten met echt niet op hem zitten te wachten zal het ook commercieel niet lekker bekken hoor. Ik zie de sponsors als Adidas daar echt niet aan gekoppeld willen worden.

02-02-2024 22:51

Sentinel +8801

Gaat bij Antwerp anders prima.

02-02-2024 23:43

QueSera +1706

Mooie club ook

03-02-2024 00:31

Raoul14 +3078

Het meest hypocriete van alles vind ik de reactie in de talkshows destijds. Ziek was het wat Overmars had gedaan, maar hij werd daar weggezet als een zware crimineel, terwijl zijn soort gedrag blijkbaar achter de coulissen in medialand de normaalste zaak was.

02-02-2024 22:43

Appels34 +1613

De selectieve verontwaardiging als het over voetbal gaat of over Ajax in het bijzonder, heb ik altijd opvallend gevonden.

Neemt overigens niet weg dat ik vind dat bij een instituut als Ajax alleen de hoogste morele standaard hoort. We zijn geen tokkie club

02-02-2024 22:48

KleineReus +6429

Hoge bomen vangen veel wind.

02-02-2024 22:50

Sentinel +8801

Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee en had Overmars gewoon kunnen blijven. De media hebben inderdaad een hele kwalijke rol gespeeld en hadden ook nog eens boter op hun hoofd.

02-02-2024 23:44

Sjaakie +5798

Mooi. Ik heb nog weinig of niets van Van Praag gehoord of gezien sinds zijn aantreden, maar dit staat als een huis. Zullen we het boek Overmars nu eindelijk eens definitief sluiten?

02-02-2024 22:40

NW23 +5024

Jammer dat het niet zover gekomen is. Hopelijk laten de supporters Van Praag nogmaals weten dat Marc nog steeds welkom is. En anders wat mij betreft nadat Van Praag weg is.

Overmars heeft het hier geweldig gedaan. Ik zie niet in waarom hij niet meer zou kunnen terug keren. Hij heeft niet iemand vermoord of verkracht. Die man is al veel te hard gestraft.

02-02-2024 22:22

Mosquito +4265

Geeft des te meer aan wat voor t*ring zooi Ajax er van gemaakt heeft. Ze hadden hem nooit moeten laten gaan.

Ze hebben hem zijn smartphone moeten afpakken, Nokia 3310 geven. En gewoon weer verder gaan.

02-02-2024 22:20

Mosquito +4265

Al zou het wel kunnen kloppen

Die Avilla kan er echt niks van

02-02-2024 22:57

Juichtoon +32345

Geloof er niks van ...nos...next ..

02-02-2024 22:15

Jarikoning +7201

Valt ies tegen van m. De club is naar de mallemoerdan moet je juist helpen.

02-02-2024 22:10

Juichtoon +32345

Nb dit is volgens de nos...aan de vooravond van Ajax Psv..does it ring a bell?

02-02-2024 22:34

Mokum31 +6123

Boeren gaan eraan

02-02-2024 22:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.