Ajax neemt talentvolle Alders en Mokio mee naar Riga; Rensch en Hato ontbreken

door Bart Veenstra 151

Bron Ajax.nl

Ajax neemt talentvolle Alders en Mokio mee naar Riga; Rensch en Hato ontbreken

door Bart Veenstra 151

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax neemt de talentvolle Gerald Alders mee naar Riga voor de uitwedstrijd tegen Rigas FS. Dit valt te lezen op Ajax.nl. De jonge verdediger neemt de plaats in van Devyne Rensch, die op zijn beurt op de drempel staat van een transfer naar AS Roma. Ajax speelt donderdagavond (21.00 uur) in Letland tegen Rigas FS.

Verder neemt hoofdtrainer Francesco Farioli ook Jorthy Mokio mee naar Letland. Hij neemt de plek in van Jorrel Hato, die vanwege een schorsing ontbreekt in Letland. Naast Hato moet Ajax het in Letland ook doen zonder Rensch - die zijn transfer naar AS Roma aan het afronden is - en Davy Klaassen, die nog altijd niet speelgerechtigd is.

In de selectie is er ook ruimte voor spelers als Diant Ramaj, Ahmetcan Kaplan en Kristian Hlynsson. Zij worden hier en daar gelinkt aan een mogelijke uitgaande transfer, maar zijn er dus wel 'gewoon' bij in Letland. Verder keert Sivert Mannsverk terug in de selectie van Ajax. Hij is inmiddels enige tijd fit, maar zat tegen RKC Waalwijk en sc Heerenveen nog niet op de bank.

Tekst gaat verder onder de foto.

mokio jongajax 2425
Voor Jorthy Mokio lonken er tegen Rigas FS minuten in Ajax 1.

Ajax kan nog in de top-acht van Europa League eindigen

Voor Ajax is het uitduel met Rigas FS een belangrijke. De club is zo goed als zeker van een plek bij de bovenste 24 ploegen in de competitiefase van de Europa League, maar een plek in de top-acht is zeker nog realistisch. Voor Ajax - dat nu elfde staat - zou dat een voordeel opleveren, want dan is het direct geplaatst voor de achtste finales en hoeft het in februari geen tussenronde te spelen. Hoe de scenario's van Ajax zijn, lees je hier.

Tekst gaat verder onder onderstaand X-bericht.

Het duel tussen Rigas FS en Ajax begint donderdagavond om 21.00 uur. De wedstrijd zal worden uitgezonden door Ziggo Sport. In aanloop naar de wedstrijd zal Farioli met een speler woensdagavond nog een persconferentie houden.

De volledige selectie van Ajax voor het uitduel met Rigas FS

Remko Pasveer
Diant Ramaj
Jay Gorter
Anton Gaaei
Ahmetcan Kaplan
Youri Baas
Daniele Rugani
Josip Šutalo
Jordan Henderson
Kenneth Taylor
Sivert Mannsverk
Branco van den Boomen
Kian Fitz-Jim
Kristian Hlynsson
Brian Brobbey
Chuba Akpom
Mika Godts
Bertrand Traoré
Steven Berghuis
Wout Weghorst
Christian Rasmussen
Jorthy Mokio
Gerald Alders

Lees meer over:
Plaats reactie

stopperspil +11264

Farioli zojuist over Alders dat hij nog dingen moet leren en moet gaan wennen aan de intensiteit vd trainingen bij het eerste maar ook:
“ Hij heeft veel energie, is heel slim en leert snel. Ook is hij goed aan de bal. Natuurlijk moet hij nog veel leren en ervaring op doen, maar ik ben positief over hem.”

22-01-2025 20:00

Gregoboy +117

Misschien dat er ook meer naar de jeugd gekeken moet worden. Ajax is een opleidingsclub, niet een koop club.

22-01-2025 22:49

Moooo +4010

Succes Mokio
Hopen dat Alders ook een paar minuten mag invallen.. ;)

22-01-2025 19:27

Alexander40 +6114

ik heb het denk gemist, is faberski geblesseerd? Deed ook niet mee met jong immers

22-01-2025 18:36

vanreenen +10365

Pasveer;
Gaaei, Sutalo, Baas, Mokio;
Fitz-Jim, Henderson, Taylor,
Traore, Akpom, Godts

22-01-2025 18:04

Sulejmani15 +879

Hehe het word eindelijk gezien

22-01-2025 17:30

xstaniox +15329

Wat wordt gezien? Dat Mokio de vervanger van Hato is en Alders de vervanger van Rensch?

Geloof me, dit is eenmalig / sporadisch.
Voor nu in ieder geval

22-01-2025 18:37

Gert.P +928

Morgen in de basis anders en mokio rechts en links achter in!

22-01-2025 17:06

ajaxfan83 +3624

Ik las net dat Frans Hoek toch niet aan de slag mag bij Heerenveen omdat hij niet over de juiste papieren beschikt en de knvb heeft daardoor een streep door de komst van hoek gezet en ze hebben Heerenveen op de vingers getikt . Best vreemd dat de knvb wel akkoord gaat als Louis van Gaal hem als keeperstrainer aan stelt bij het Nederlands elftal, dan wordt er niets gezegd en dat ook zonder die zelfde papieren die hij nodig schijnt te hebben als keeperstrainer. Wat een flauwekul zeg , zo zie je maar dat de knvb goed is in vriendjespolitiek

22-01-2025 16:31

JohnDylan +23238

Absurd dat er geen regel is dat de KNVB zo iemand zijn papieren kan geven zonder cursus te doen. Al die jaren dat hij bij clubs als Ajax, Barcelona, Bayern München en Manchester United de keeperstrainer was lijkt me iets belangrijker dan een KNVB cursus...

Hoek is zelf notabene leraar geweest op de KNVB cursus.

22-01-2025 17:16

NW23 +5093

100%. Hierdoor ging Sander Boschker toch ook stoppen als keeperstrainer of was het een andere ex-keeper?

Echt achterlijk. Typisch een situatie waarbij de macht dus is overgenomen door de geschoolde typetjes. Die willen de mensen uit de praktijk de loef afsteken door allemaal vereisten in te stellen die amper toegevoegde waarde hebben.

Een diploma voor keeperstrainers slaat nergens op. Een trainersdiploma trouwens ook niet. Clubs willen geen wedstrijden verliezen. Als dat toch gebeurt, dan blijven ze een trainer echt niet lang trouw. Maar als een ex-voetballer trainer wil worden, dan moet je dat omarmen en hem dat niet heel moeilijk maken met allerlei verplichte diploma's. Cruijff is hiervan natuurlijk het schoolvoorbeeld.

Als hij er niets van bakt, dan is zon club er toch nog snel klaar mee. Als hij het wel goed doet, waarom wil je het dan moeilijk maken middels allemaal eisen? Het is echt onzin.

En dan zijn er tegelijkertijd geen enkele eisen voor TD's en andere managers. Terwijl dat juist een veel grotere impact heeft op de lange termijn gezondheid van een club. Het geeft aan dat al die diploma's echt complete onzin zijn. Als dat voor het voetbal was, dan was je er wel mee begonnen in de top.

22-01-2025 17:23

dAddA +247

Die cursussen zijn melkkoeien..bedacht door dik betaalde ingehuurde consulten die een nieuwe verdienmodel moesten verzinnen...

22-01-2025 19:27

sirfugy +540

Blij dat Alders erbij is. Aan de ene kant heb ik veel vertrouwen in hem, toch doet hij me op sommige momenten ook wel aan Ruben Ligeon denken. Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

22-01-2025 16:14

Cesc88 +6222

Aan Ruben Ligeon denken? Dat is dan alleen op basis van postuur gebaseerd? Ruben Ligeon was best wel een blind paard terwijl Alders vaak op topsnelheid het overzicht nog bewaard, verder vind ik hem verdedigend ook veel meer potentieel hebben als Ligeon..

22-01-2025 16:30

Myriad +7182

Rechtsback wordt waarschijnlijk Gaaei, maar wie staat er linksback?

De overigen zijn wel duidelijk denk ik: Handerson, FJ, Taylor, Godts, Brobbey en Traoré.

Deze wedstrijd is belangrijk en daarna een week rust. Farioli zal geen reden zien om aan zijn beste opstelling te morrelen.

22-01-2025 16:03

gi0vanni +7381

Linksback kunnen bv Baas, Kaplan, Gaaei of Alders.

22-01-2025 16:10

stopperspil +11264

En Brobbey ;)

22-01-2025 16:32

ck69 +13221

Gaaei op linksback, mijn hemel.

22-01-2025 17:19

gi0vanni +7381

Er staat kunnen. Ajax heeft niet veel op links dat zijn enkele opties, ideaal gezien hoort Gaaei op de bank. Maar de keuzes zijn beperkt.

22-01-2025 19:17

Gert.P +928

Mokio links

22-01-2025 17:08

peterVKV +6492

Kaplan gaat zeker spelen

22-01-2025 17:40

Vatorovic +0

Kaplan centraal, Baas linksback verwacht ik

22-01-2025 19:10

nightgoat +31443

De jeugd heeft de toekomst, heb ik weleens ergens gelezen.

22-01-2025 16:02

DrFootball +15220

De jeugd heeft De Toekomst!

22-01-2025 19:35

letsvencook +13071

Laat aub mokio starten, bewijs dat je een ajax coach bent farioli!

22-01-2025 15:50

WZAWZDB33 +967

Wat ik hoop:
Pasveer
Gaaei, Sutalo, Baas, Mokio
Fitz, Henderson, Taylor
Traoré, Brobbey, Godts

Waar ik bang voor ben:
Pasveer
Sutalo, Baas, Kaplan
Gaaei, Berghuis, Henderson, Fitz, Taylor
Weghorst, Akpom

Laat het de eerste zijn!

22-01-2025 15:46

WantAmsterdam +116440

Opvallend detail:
Alders zit bij SEG

22-01-2025 15:37

behangdelul +32958

En daarmee wil jij zeggen?

22-01-2025 15:54

WantAmsterdam +116440

Dat ie bij het oude bedrijf en collega‘s van onze TD zit. Zo moeilijk is dat niet?

22-01-2025 16:22

behangdelul +32958

Dan stel ik hem anders: wat impliceer je daar mee?

22-01-2025 16:33

WantAmsterdam +116440

Precies wat ik in mijn reactie schrijf. Dat er een bepaalde connectie is tussen Alders en Kroes die invloed kan hebben op Alders zijn Ajax carrière.

22-01-2025 16:35

Tommyshelby +130536

Er schijnt Duitse interesse te zijn voor Kleine Kris.

22-01-2025 15:22

Soccerskins v2 +43618

Benieuwd of het over een definitieve transfer gaat of een verhuurperiode.

22-01-2025 15:26

ProfessortjeHlynsson +4751

Dat zou dus nog steeds Groningen kunnen zijn

22-01-2025 15:30

Tommyshelby +130536

Dat moet je toch niet willen. Past er niet.

22-01-2025 15:32

Turbo +42330

Hopelijk krijgen ze binnenkort wat rotatieminuutjes tegen de mindere goden om te wennen aan het niveau. Ze links laten liggen totdat ze zonder enige aanloop de basis in moeten onder volle weerstand is niet ideaal. Of eerlijk.

Je had bepaalde jeugdspelers al lang kunnen acclimatiseren met alle minuten die uiteindelijk nog naar spelers als Wijndal, Tahirovic en Rasmussen zijn gegaan. Verbeterpuntje.

22-01-2025 15:11

tripleA +3954

Gaat wel gebeuren. Het enige is dat achterin bij Ajax nu niet veel wordt gewisseld omdat het gewoon heel goed staat zoals het is.

22-01-2025 15:20

JesusZoonVanGod +5947

Inderdaad, er mag best wel eens bij stil worden gestaan dat we de minst gepasseerde verdediging in de ED hebben. Utrecht dat net achter ons staat heeft er zelfs al 12 meer tegen gekregen en Feyenoord 7.

22-01-2025 16:25

TeringHenkie +28820

Precies, Klaassen, Wijndal, Tahirovic en Rasmussen, vd Boomen nooit meer laten spelen, bij een goede stand altijd jeugd minuten geven!

22-01-2025 15:37

HJC +8194

Ik hoop op een basisplaats voor Alders

22-01-2025 15:08

profoff +8421

ik ook, maar met 90 minuten tegen jong PSV kunnen we dat vergeten

22-01-2025 15:15

burwatti +14415

Zou er niet te veel op hopen.
Deze wedstrijd is redelijk cruciaal als je straks 2 wedstrijden wilt ontlopen, ga er dus vanuit dat Farioli 0,0 risico gaat lopen.

22-01-2025 15:18

Dubbelvla +8549

ik ken de naam van deze club niet dus we winnen waarschijnlijk met 12-0 of zo, easy-peasyyyy

22-01-2025 15:06

WantAmsterdam +116440

Heel mooi. Eindelijk eens wat talenten erbij.
Verwacht niet dat een van die twee straks minuten gaat maken maar het is een begin.

22-01-2025 15:05

OpaHooligan +4319

Gaan Hato en Klaassen dan wel mee 'als toerist', of blijven ze gewoon achter de kachel in Amsterdam trouwens?

22-01-2025 15:04

Dubbelvla +8549

ik zal het ze even vragen, 2 seconden

22-01-2025 15:07

Dubbelvla +8549

ze blijven thuis

22-01-2025 15:07

OpaHooligan +4319

Zou ik ook doen, vast koud in Riga!

22-01-2025 15:18

OpaHooligan +4319

Ik zou sowieso niet voetballen in januari! Hebben ze in Letland geen winterstop van december tot maart of zo?

22-01-2025 15:36

Dubbelvla +8549

heel het seizoen is één grote winterstop

22-01-2025 15:59

OpaHooligan +4319

Nee serieus, volgens mij zitten deze spelers nog in de winterstop ook, dus zouden niet echt in vorm en ingespeeld moeten zijn.

22-01-2025 16:00

C14 +22538

Waarom een CV (Mokio) een linksback laten vervangen? Waarom niet gewoon Jetten, die op linksback veel meer brengt dan Mokio?

Waarschijnlijk weer fysiek.

22-01-2025 15:03

JohnDylan +23238

Mokio had gewoon lekker bij KAA Gent moeten blijven. Dan was hij nu als LCV een vaste basisspeler geweest op het hoogste niveau van Belgie. Bij Ajax wordt hij op het middenveld misbruikt en loopt hij als een kip zonder kop over het veld heen.

22-01-2025 15:23

PaulusH +3188

Hij wilde juist zelf kans op middenveld. Zou niet bij Gent blijven, dat was al iets dat vast stond. Als Xavi niet eruit was gestuurd bij Barcelona had hij daar gespeeld. Lijkt echter klaargestoomd te worden als opvolger Hato.

22-01-2025 16:00

C14 +22538

@John

Precies, die positie was ook niet bepaald prioriteit om te versterken.

22-01-2025 21:49

WZAWZDB33 +967

Omdat Farioli het liefst met 4 centrale verdedigers speelt. 2 daarvan als inverted back. Hij wil het liefst dat de verdedigers achterin blijven of het middenveld. Waardoor je het middenveld overload maar Godts en Traoré helaas vaak tegen twee man komen te staan.

22-01-2025 15:27

C14 +22538

Ja dat lijkt erop, sowieso inverted backs, maar ook dan brengt Jetten veel meer.

Mokio heeft een goede lage dieptepass, maar dat is vooral handig als CV.

22-01-2025 21:49

AINIESTA +45870

Wanneer laat ie van den Boomen eens thuis.

22-01-2025 14:58

Simpelishetmoeilijkst +25516

Zou moeten vertrekken bij Ajax. Niet geschikt.

22-01-2025 15:20

Rolo +13843

Even een zijspoor... persco Musiala... geweldig. Hij weet geen één middenvelder van Feyenoord op te noemen.

Fabio Capello 2.0... The only thing i know about Feyenoord, is that they are from the country of Ajax.

22-01-2025 14:58

burwatti +14415

Ik zag het idd 🤣🤣🤣

22-01-2025 15:16

Simpelishetmoeilijkst +25516

Rolo, prachtig, heb er hard om gelachen! Dankjewel.

22-01-2025 15:22

Hersenspinsel +8372

Dat is bij mij eigenlijk ook het geval, afgezien dan de wedstrijden die we zelf tegen Feijenoord spelen.
Maar dan vergeet ik Feijenoord en zijn spelers weer heel snel.

22-01-2025 15:32

DaleyMOKUM +291

Benieuwd wat jullie vinden, Baas naar linksback en met Rugani of Kaplan links centraal spelen of Baas laten staan en met Mokio of Alders op linksback spelen?

22-01-2025 14:57

MaxPower +2720

Kaplan en Baas

22-01-2025 14:58

Rolo +13843

Godts - Weghorst - Traore
Taylor - FJ - Henderson - Berghuis
Baas - Rugani - Sutalo
Pasveer

Verdedigend kan Hendo inzakken.

22-01-2025 15:00

profoff +8421

maar wie gaat op rechtsback de man opvangen die berghuis laat lopen?

22-01-2025 15:16

Rolo +13843

Sutalo...

Verdedigend kan je Berghuis tussen FJ laten schuiven en Hendo een linie terug.

Maar ben het wel met je eens dat Steven "zwembandjes' Berghuis verdedigend ontiegelijk faalt sinds jaar en dag.

22-01-2025 15:33

C14 +22538

Baas laten staan, automatismen en afstemming met verdedigend blok. Alders rechtsback, Jetten linksback, als ie die meegenomen had :). Nu dan maar Mokio, terwijl dat eigenlijk geen linksback is.

22-01-2025 15:04

burwatti +14415

Ik zou Baas linksback zetten en met Kaplan starten.
Tenzij Kaplan wel binnenkort vertrekt dan zal ik Mokio voor de leeuwen gooien!

22-01-2025 15:17

AjaxAmsterdamnn +4198

Mokio voor de leeuwen gooien, dat is wat we doen als Ajax zijnde. Zou zonde zijn als we daar te vaak vanaf stappen, is al lang niet meer gebeurd helaas.

22-01-2025 15:26

RickyAFCA +1898

Als je de namen weer eens zo onder elkaar ziet staan...wat hebben we toch een matig team

22-01-2025 14:44

BasseyAdriaan33 +13760

Zeer kwaliteitsarm, geen enkele topper

22-01-2025 14:47

BakkalBijter +11754

Taylor, Baas, Sutalo, Henderson, Godts, Traoré en Fitz Jim zijn al 7 sterke basisspelers. Daaronder wordt het snel wat middelmatiger. Maar goed, we spelen ook geen CL

22-01-2025 14:52

MaxPower +2720

Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt maar hoe het er nu uitziet hebben Godts, Hato het potentieel om echte topspelers te worden, Mokio misschien ook.
Taylor zit net daaronder.
Brobbey, Fitz Jim, Kaplan... Hebben zeker ook genoeg potentieel. Ik ben het ermee eens dat de groep van echt grote talenten nog groter zou moeten zijn. Daarvoor komen er wel weer wat spelers uit de jeugd aan.

22-01-2025 14:54

Hersenspinsel +8372

Taylor, Baas, Sutalo, Henderson, Godts, Traoré , Fitz Jim, Mokio, Alders en o.a. Bounida en velen andere.
Het huidige Ajax wordt enorm onderschat.

22-01-2025 15:40

BasseyAdriaan33 +13760

Traore hahahaha schei nou toch uit man. En Taylor doet het voor het eerst aardig, maar is helemaal geen topper. Ook baas moet het allemaal nog maar laten zien op hoger niveau. Henderson is ook geen topper (meer). Godts is een mega talent maar is ook al een paar keer door de ondergrens gezakt.
Dus nee, het is armoedig voor Ajax begrippen!

22-01-2025 21:01

BasseyAdriaan33 +13760

Zou eens tijd worden dat farioli wat goeie technische talentvolle spelers meeneemt. Kunnen die nietsnutten Rasmussen Hlynsson en Banel thuisblijven

22-01-2025 14:42

Betuwe85 +21302

Alders in de basis

22-01-2025 14:38

LennartB +2937

Ik hoop op:

Pasveer
Gaeei - Sutalo - Rugani - Baas
Fitz / Jim - Henderson - Taylor
Traore - Brobbey - Godts

Wissels die erin mogen:
- Alders
- Mokio
- Mannsverk
- Berghuis
- Weghorst

22-01-2025 14:37

ProfessortjeHlynsson +4751

Speelt die ploeg daar niet op kunstgras? Dan zou ik Arjen Mannsverk efkes niet laten spelen

22-01-2025 14:39

WZAWZDB33 +967

Mannsverk speelde bij zijn oude ploeg toch elke thuiswedstrijd op kunstgras? Daar was hij nooit geblesseerd en speelde alles.

22-01-2025 15:56

insectenverdelg +23608

Niet lastig doen en Baas gewoon centrum zetten met Mokio er naast.

22-01-2025 14:40

LennartB +2937

Kan ook nog :)

22-01-2025 14:42

Nr.10 +111831

Mokio beginnen op linksback? Wijndal zit er ook niet bij zo te zien, Janse ook niet. Anders moet je schuiven met Baas.

22-01-2025 14:32

Breuk +25548

Wijndal is toch nog geblesseerd.

22-01-2025 14:33

mvdk +44628 moderator

Ik verwacht eigenlijk wel dat Mokio dan linksback gaat spelen, al is hij meer een cv. Rigas stelt helemaal niks voor. Als Ajax de juiste instelling heeft winnen ze met 0-8. Ik ken de club, daar zou Telstar ruim van winnen. Dat ze zo ver zijn gekomen is een wonder. Rigas heeft geen competitieritme want daar is het seizoen al lang afgelopen. Ze spelen momenteel oefenwedstrijden.

22-01-2025 14:36

Rolo +13843

Denk dat er wel geschoven gaat worden met Baas....

Baas - Kaplan - Sutalo - Gaaie, gok ik.

Vooral met het oog op het rechtstreeks bereiken van de volgende ronde zal Farioli het tegen Riga niet aandurven om met Mokio te spelen denk ik.

22-01-2025 14:38

profoff +8421

Met het oog op ontevreden bankzitters zal Frans het niet aandurven Mokio neer te zetten

22-01-2025 15:18

Amsterdamnoord +6208

OFF

Fener heeft nu tweede CV gehaald. Kaplan zal dus niet die kant op gaan.

22-01-2025 14:18

Danielson +50662

Des te beter.

22-01-2025 14:26

manvanglas +1336

Top, dan is de vraag: verlengen of niet?
Ik hoop zelf van wel, lijkt me verstandig gezien zijn potentie en het feit dat we een situatie a la Rensch niet meer willen

22-01-2025 14:28

Harrier Du Bois +39200

Hopen op een klein groeispurtje voor Alders, aan zijn voetballende kwaliteiten zal het niet liggen iig.

22-01-2025 14:13

noppenkoning +41668

Hij wordt over 3,5 maand 20 dus denk niet dat hij nog veel gaat groeien.

22-01-2025 14:23

Harrier Du Bois +39200

Denk ik ook niet hoor, maar ik heb vreemdere dingen gezien.

22-01-2025 14:28

Amoaxeldongenn +3612

Hoe lang zal die zijn? Lengte met zijn pit is niet per se een must, kijk naar Nico

Edit: haha ik zie nu de laatste insta story’s van Ajax en hij is wel echt nog een goede 5cm kleiner dan fitz Jim bijvoorbeeld

22-01-2025 14:25

Harrier Du Bois +39200

Geen must inderdaad, maar het is wel handig. Maargoed, Messi was ook maar 1,70m ;)

22-01-2025 14:29

KingJames23 +11497

Of Cannavaro

22-01-2025 14:29

ProperFootball +14763

Dest ook niet bepaald lang meen ik mij te herinneren. Denk nog wel een stukkie kleiner dan Alders.

22-01-2025 20:34

Nr.10 +111831

Voor een back is lengte wel veel minder belangrijk dan een cv.

22-01-2025 14:33

stopperspil +11264

Hoeft niet, speelt niet centraal, bijtertje die er kort op zit, type Davids

22-01-2025 14:37

GvanAchteren +873

Is juist wel een hele goede kopper. Springt erg hoog. Is beter dan een lange back die helemaal niet kan koppen of zelfs gewoon niet meespringt.

22-01-2025 14:41

DamskoStrijderss +9817

Alders = for the future ❌️❌️❌️

22-01-2025 14:12

MelleAfca +14348

Met jongens als Alders, Mokio en Mannsverk wordt de bank langzaam wel weer wat aantrekkelijker, en kun je je weer verheugen op wat invalbeurten.
Althans: laten we in die zin hopen dat brandhout als Rasmussen en van den Boomen snel de hort op gaan, gezien het feit Farioli voornamelijk de voorste 5 wisselt is dat wel een doorn in mijn oog.

22-01-2025 14:06

Bals +3786

Dat zijn geen verkeerde berichten!. Nu nog de drie punten pakken.

22-01-2025 14:03

JohnDylan +23238

Fun fact, volgens Ajax.nl is Alders wel 6 centimeter langer dan Konadu. Blijkbaar mag je bij Ajax alcohol drinken tijdens het werk.

22-01-2025 14:03

MelleAfca +14348

Alders mocht bij Konadu op de schouders toen ze ‘m gingen opmeten.

22-01-2025 14:03

AmsterdamsTrots +2022

Die cijfers zijn al sinds JO-10 niet meer bijgewerkt…

22-01-2025 14:19

Slang3 +46259

eerder 10 cm bij opgeteld

22-01-2025 14:22

JohnDylan +23238

Bij Alders lijkt meer dan vijf centimeter bij opgeteld en bij Konadu lijkt er meer dan vijftien centimeter bij afgetrokken.

22-01-2025 14:40

HertogH +15939

Hlynsson gelinkt aan een uitgaande transfer? Heb ik wat gemist?

22-01-2025 14:00

ProfessortjeHlynsson +4751

Ja, blijkbaar. Als Fries hoop ik vooral dat het geen Groningen is! Want dan moet ik helaas naar hun wedstrijden kijken.
Lekker naar Sparta, Heerenveen, Go Ahead of Willem II

22-01-2025 14:03

HertogH +15939

Hearrenfean dan mar.

22-01-2025 14:09

manvanglas +1336

Bron?? Lijkt me erg verstandig namelijk, liefste verhuur. Al zie ik het ook niet als een groot gemis wanneer hij verkocht wordt

22-01-2025 14:23

noppenkoning +41668

Alders echte interessante speler, blijft 90 minuten gaan en lijkt longen van een paard te hebben. Heeft gewoon grinta. Alleen het is wel in de KKD, hopelijk kan hij snel zijn debuut maken tegen een RKC of Willem 2 en kijken hoe hij het doet.

22-01-2025 13:59

Laudrup10 +17211

Ach de halve eredivisie is van kkd niveau. Almere, rkc, fortuna, nac, willen 2 heracles allemaal teams die niet perse veel beter zijn dan de top van de kkd

22-01-2025 14:11

Breuk +25548

Hopelijk niet RKC, die hebben we al 2x gehad dit seizoen. En als ze degraderen...

22-01-2025 14:37

AFCACruijff14 +163311

Rugani en Sutalo centraal, Gaaei en Baas backs dus.

22-01-2025 13:59

TeringHenkie +28820

Dan heeft Ajax weinig voetballend vermogen vanuit het centrum!

22-01-2025 14:06

KingJames23 +11497

Pasveer😉

22-01-2025 14:30

ProfessortjeHlynsson +4751

Is er eigenlijk iemand die echt enthousiast is over Mokio? Persoonlijk zie ik het nog niet bij hem, om eerlijk te zijn. Ja, hij is nog hartstikke jong, maar als ik naar zijn spel kijk, lijkt hij voor mij nog niet echt bij Ajax te passen. Hij 'moet' echt nog intensief werken aan zijn balbehandeling en handelingssnelheid.

22-01-2025 13:58

Amsterdamnoord +6208

Komt dat ook niet omdat hij nu vooral speelt op posities (middenveld) die niet de zijnen zijn? Ik hoop hem als vervanger van Hato op lb te zien

22-01-2025 14:07

ProfessortjeHlynsson +4751

Ja, dat is fair. Naar mijn mening zien ze in hem uiteindelijk een centrale verdediger; dat was volgens mij ook de reden voor zijn komst. Ik begrijp niet goed waarom hij steeds als middenvelder werd ingezet. Maar goed, zij zullen het natuurlijk vast beter weten

22-01-2025 14:10

ForzaGrandeIbra +43

Ik! In mijn optiek heeft hij vrijwel alles om de wereldtop te bereiken. Ik vind hem ook al erg volwassen spelen voor zijn leeftijd. Echt een pareltje voor de toekomst!

22-01-2025 14:07

willem1958 +8930

Ik was al enthousiast toen hij net een contract had getekend, gewoon een goede back, sterk aan de bal en een snelle pass tussen de linies,
Ik zie in hem behalve als opvolger van Hato volgend seizoen ook wel een goede zes in hem door z'n passing en prima overzicht.

22-01-2025 14:09

stopperspil +11264

Nog jong en meer een verdediger dan middenvelder vooralsnog

22-01-2025 14:40

Kryptonite +77100

Huh? Balbehandeling en handelingssnelheid? Dat zit toch prima in orde, vooral voor een CV (waar je hem ook moet inzetten)?

22-01-2025 14:44

kukuuuu +1125

Start maar met mokio en alders! Kun je direct zien hoever ze zijn!

22-01-2025 13:57

WZAWZDB33 +967

Koekoek jonge

22-01-2025 14:25

BeterVanafDeZijlijn +1305

Mokio gaat hopelijk spelen. Dat lijkt me een logische vervolg stap in de ontwikkeling die jongen. Alders mag wat mij betreft ook zeker 20 min maken. Laat die jongens maar ervaring in de benen krijgen. Hopelijk krijgen meer jongens de uit de jeugd de kans de aankomende tijd.

22-01-2025 13:57

afca1985 +21617

Goed bezig Francesco👍

22-01-2025 13:57

VichoWazig +3480

Gooi Mokio er gelijk maar op. Lekker de kans geven als linksback en de rest van de verdediging niet aanpassen.

22-01-2025 13:57

WZAWZDB33 +967

Dus je wilt spelen met Mokio-Baas-Sutalo? Lijkt me dat we weinig kans maken met 90 minuten met 10 te spelen aangezien Rensch vertrokken is.

22-01-2025 14:27

VichoWazig +3480

Wie stond er afgelopen zondag rechtsback wijsneus?

22-01-2025 21:59

EuforischeRealist +15683

Ha, het begint weer op Ajax te lijken. Nou hoop ik dat ook minimaal 1 van deze twee jongens ook een kans in de basis krijgt.

22-01-2025 13:57

Tinusz +2161

Gewoon de kans geven wanneer het kan. Wij doen her de afgelopen jaren voor mijn gevoel te weinig, terwijl wijzelf legio voorbeelden hebben van jongens die er direct staan. Hij past in ieder geval beter dan Gaaei. Al wil ik die ook niet afschrijven, die speelde tegen Heerenveen echt een prima pot.

22-01-2025 13:56

Patrick1967 +2206

Mooi. Dit is Ajax

22-01-2025 13:56

luns11 +556

Meest logische verdediging om mee te starten lijkt mij Baas - Rugani - Sutalo - Gaaei. Het schrijven ervan geeft mij eerlijk gezegd al zenuwen. Hopelijk krijgen Mokio en Alders minuten

22-01-2025 13:55

Louis.K +2145

Zo denk ik er ook over maat .blij dat die 2 mee gaan

22-01-2025 13:57

stopperspil +11264

Eindelijk

22-01-2025 13:55

Tommyshelby +130536

Eindelijk wat vers bloed bij het eerste. Werd tijd.

22-01-2025 13:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.