'Ajax neemt de tijd en stelt Claus aan als tijdelijk hoofd jeugdopleiding'

door Jesse ter Haar 298

Bron De Telegraaf

'Ajax neemt de tijd en stelt Claus aan als tijdelijk hoofd jeugdopleiding'

door Jesse ter Haar 298

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax stelt Edmond Claus aan als tijdelijk hoofd jeugdopleiding, zo schrijft De Telegraaf. De functie was vrij na het vertrek van Saïd Ouaali, die de vacature jarenlang vervulde. De Amsterdammers kiezen dus voor een tijdelijke oplossing.

'Ajax geeft zichzelf een jaar de tijd om een opvolger te vinden voor hoofd jeugdopleiding Saïd Ouaali, die in april aangaf per afgelopen 1 juli te vertrekken', zo schrijft de krant. Claus was al werkzaam binnen de club. Hij vervulde immers de functie van coördinator bovenbouw. Hij blijft actief in die rol, maar gaat zijn takenpakket dus tijdelijk combineren met dat van een hoofd jeugdopleiding.

De Amsterdamse club bracht de tijdelijke aanstelling niet officieel naar buiten, maar die is wel doorgevoerd. Binnen de club werd de vervanging van Ouaali bekendgemaakt door een bericht op WhatsApp van hoofd ontwikkeling Casimir Westerveld. ’Na een zorgvuldig proces hebben we een poosje geleden de knoop doorgehakt hoe wij komend seizoen de positie van HJO (hoofd jeugdopleiding, red.) willen invullen', zo luidt het bericht. 'Wij willen langer de tijd nemen om het proces voor deze positie optimaal te laten zijn. Zodoende kwamen we snel en logisch bij Edmond Claus terecht.'

Als tijdelijk hoofd jeugdopleiding moet Claus rapporteren aan diezelfde Westerveld. Hij valt dan ook niet direct onder directeur voetbalzaken Sven Mislintat. In het wereldvoetbal is het gebruikelijk dat de sportieve baas en de hoofd jeugdopleiding met korte lijnen communiceren, maar dit vult Ajax dus in ieder geval tijdelijk anders in. Claus communiceert met Westerveld, die dat op zijn beurt weer met Chief Sports Officer Maurits Hendriks doet. 'Waarom Ajax voor een andere constructie kiest, is niet bekend.'

Overleg Hendriks en Mislintat

Verder schrijft de krant dat Hendriks woensdag naar Duitsland is gevlogen om zich bij het trainingskamp van Ajax in Herzogenaurach te voegen. De bestuurder kreeg een rondleiding en zou op donderdag in overleg gaan met Mislintat. Het wil nog niet vlotten met het afronden van inkomende transfers en veel spelers die op het lijstje van Ajax hebben gestaan, zouden al zijn afgestreept omdat zij voor een functie elders kozen.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

TheSpecialOne +8889

Dit is de trend onder werkgevers. Vertrekkende werknemers niet vervangen door een andere, maar het werk van die functionaris verdelen onder één of meerdere zittende werknemers. Scheelt weer een salaris.

28-07-2023 18:28

Martin Schokker +797

verantwoording afleggen aan maurits.... o jee.
meneer voelt zich steeds belangrijker, nu hij de levensader van ajax onder zijn hoede krijgt...

27-07-2023 18:48

MosesD +14651

Nee, hij legt geen verantwoording af aan Hendriks.

28-07-2023 23:54

Martin Schokker +797

Claus communiceert met Westerveld, die dat op zijn beurt weer met Chief Sports Officer Maurits Hendriks doet. '

Dit is dus onzin?? Ik zou het prima vinden

29-07-2023 00:59

MosesD +14651

Westerveld rapporteert aan Mislintat (en Huntelaar). Over niwt voetbal gerelateerde zaken moet hij bij Hendriks zijn. Deze is er om het topsportklimaat (denk aan faciliteiten) naar n hoger plan te tillen. Voetbalinhoudelijk heeft hij niets te vertellen.

29-07-2023 09:04

Cruyffie +2403

Hendriks is bestuurder. Mislintat niet. Oftewel: Hendriks is wettelijk verantwoordelijk voor alles binnen club. En dan denk jij dat hij zich niet met Mislintat ed bemoeit. Natuurlijk wel, dat is zijn algemene taak.

Zijn bijzondere taak is idd ‘topsportklimaat’. Maar zeker nu zonder algemeen directeur/ceo, is Hendriks gewoon voetbalinhoudelijk de baas.

29-07-2023 10:38

Martin Schokker +797

Hendriks voetbalinhoudelijk de baas….
Laat dat even op je inwerken… we gaan van jonk dus naar Hendriks…. Lekker bezig

29-07-2023 12:50

MosesD +14651

Jij bent niet goed op de hoogte. Mislintat en Huntelaar zijn de voetbalbazen. Daar gaat Hendriks helemaal niet over. Werk jij soms bij de Telegraaf? 😅

29-07-2023 13:40

Martin Schokker +797

nee er staat toch dat er verantwoording wordt afgelegd aan hendriks en niet aan mislinat,
Ben jij soms blind?

29-07-2023 15:56

Martin Schokker +797

mislinat is ook bestuurder net als hendriks

29-07-2023 15:57

MosesD +14651

Jij gelooft werkelijk alles wat de Telegraaf beweert. Tja, dan houdt het op natuurlijk.

29-07-2023 16:01

MosesD +14651

Mislintat is inderdaad ook lid van de directie. Net als Hendriks. Goed gezien.

29-07-2023 16:01

Martin Schokker +797

dat beweert telegraaf niet, dat is gewoon zo, als je de feiten niet gelooft, tja, dan houdt het op natuurlijk.

29-07-2023 16:02

MosesD +14651

Ik zou nog maar eens nader bekijken wie wat doet en wie waar verantwoordelijk voor is. Hendriks gaat helemaal niet over het voetbal. Dat is vanaf het begin duidelijk gemaakt. Hij gaat vrnl over De Nieuwe Toekomst en alles wat daar omheen van belang is om een zo goed mogelijk topsportklimaatr te creëeren. Je lijkt wel een Telegraaf journalist, die louter met onjuistheden komt.

29-07-2023 16:05

Martin Schokker +797

onderstaande staat op ajaxlife.nl, die publiceren dus ook alleen maar onjuistheden..., goed om te weten.

Het takenpakket van Hendriks bestaat uit het project De Nieuwe Toekomst, de jeugdopleiding, het vrouwenvoetbal, de aan alle voetbalselecties ondersteunende specialistische afdelingen en het cultuurprogramma voor een veilig werk- en sportklimaat binnen de club.

Hendriks is inmiddels een halfjaar actief bij Ajax. Wat hij in die tijd heeft kunnen realiseren? “Een voorbeeld: de jeugdopleiding komt straks in zijn geheel onder een hoofd ontwikkelen te staan. Dat is een belangrijk besluit. Er zitten driehonderd kinderen in de Ajaxopleiding. Voetbaltechnisch valt dat onder Saïd Ouaali als hoofd jeugdopleiding. Hij heeft er meer dan een volledige baan aan om jeugdtrainers aan te sturen of te scouten.”

29-07-2023 16:09

MosesD +14651

Precies. Als je goed kan lezen, dan zie je dat hij niet over technische voetbalzaken gaat, alleen alles er omheen. Precies wat ik telkens probeer uit te leggen. Nu weer voetbal kijken. Jij de groeten aan Mike en Valentijn.

29-07-2023 16:13

Martin Schokker +797

Dank en voetbal is niet om aan te gluren
Ome Sven heeft heerlijke selectie neergezet

29-07-2023 17:16

MosesD +14651

Geef je nu niet meer Hendriks de schuld? 😅

29-07-2023 17:47

Martin Schokker +797

Haha Hendriks geef ik sowieso niet de schuld maar is een engnek die niets toevoegt aan ajax

29-07-2023 18:21

MosesD +14651

Dat het een enge man is, daar ben ik het helemaal met je eens. 😊

29-07-2023 18:28

Cruyffie +2403

Hendriks. 🤦‍♀️

Die man belichaamt alles waar Cruijff tegen was. Bestuurders die denken verstand van voetbal te hebben, , zelfoverschatting, bestuurscultuur, machtsgeil. Rampzalig.

27-07-2023 18:19

MosesD +14651

Hendriks gaat helemaal niet over het voetbal zelf.

28-07-2023 23:55

Cruyffie +2403

Natuurlijk wel. Hij is bestuurder. Zie Boek 2 Burgerlijk Wetboek.

29-07-2023 10:39

MosesD +14651

Ja, we hebben wel meer bestuurders. Maar ieder met zijn/haar eigen takenpakket/verantwoordelijkheden uiteraard.

29-07-2023 11:08

Cruyffie +2403

True Menno Geelen en Susan Lenderink. Dus Hendriks gaat op dit moment over het voetbal. Wat dus, tja, op zijn minst opmerkelijk is. Wat is zijn visie? Hoe kijkt hij naar voetbal? Prefereert ie kracht en fysieke of juist intelligentie en techniek?

29-07-2023 11:50

MosesD +14651

Nee, Mislintat gaat over het voetbal. Samen met Huntelaar. Hendriks dus juist niet. Je bent duidelijk niet goed geïnformeerd.

29-07-2023 12:48

GeleenAjax +1657

Ook daar nemen ze dus de tijd voor...

27-07-2023 17:08

ZwartNazareth +1411

Ik vind dit een zeer denigrerende opmerking. Overal in Nederland zijn vrijwilligers actief, vaak met geweldige resultaten. Kijk naar stichting De Zonnebloem... of het Leger des Heils. We mogen blij zijn dat Edmond Claus hier zijn vrije tijd aan opoffert.

27-07-2023 14:48

AFCAjaxMidNineties +12723

Claus is er tot de Kerst neem ik aan???

27-07-2023 13:36

Martin Schokker +797

klopt, tenzij Ajax een forse afkoopsom betaald.

27-07-2023 18:49

AFCAjaxMidNineties +12723

We zijn Sinterklaas niet!!!

27-07-2023 19:48

bollejan1 +2599

Ze kunnen beter doorpakken

27-07-2023 13:31

deMeester +11450

Ajax neemt de tijd en tijd en tijd en tijd tot het de zoveelste nederlaag lijdt.

Met deze selectie is het op 3 september gedaan met de CL ambities! 8 punten achterstand op de nummer 1 jajaja.

27-07-2023 13:22

Bky +56453

vd Boomen peert in de eerste weken een paar ballen van 40 meter de kruising in. Makkie.

27-07-2023 13:30

Keizer +30070

Spelen de eerste wedstrijden tegen Heracles, Excelsior en Fortuna. Als er daarna nog niks is ga ik me pas zorgen maken. Maar die 3 moet je zelfs met de huidige selectie "gewoon" winnen hoor.

27-07-2023 13:35

Bky +56453

In die periode spelen we ook voorronde EL (24 augustus en 31 augustus).

27-07-2023 13:38

Keizer +30070

Dat is 23 augustus ofzo pas.

27-07-2023 13:40

Steeph +3867

Mwa, met de topselectie uit 2019 werd de eerste wedstrijd gewoon 1-1 tegen Heracles gespeeld.

27-07-2023 16:34

Martin Schokker +797

maar we hoeven dus niet op elkaar ingespeeld te raken? dat is in 1 week geregeld?

27-07-2023 18:50

deMeester +11450

Nee, hoe eerder het seizoen verloren is hoe beter

27-07-2023 20:13

Tinus +10308

Was mooi geweest als we al iemand hadden gehad, maar een tussenpaus is prima als er nog geen geschikte kandidaat is.

27-07-2023 13:21

MichelAngelo66 +22256

Tuurlijk joh. Hoelang is al niet bekend dat Ouaali wegging? Dit is een schande. Wij zijn geen Zeeburgia of Volewijckers.. Blijkbaar weer niemand achter de hand. Het belangrijkste levensorgaan van de club hebben we het over. Of het is ure amateurisme of er zitten mensen met een dubbele agenda.

27-07-2023 13:35

Tinus +10308

Een geschikte kandidaat moet wel willen of beschikbaar zijn. Ik had ook verwacht dat er al iemand was aangetrokken, maar ik weet niet welke oorzaken hieraan ten grondslag liggen. Maar uitgaande van het niet kunnen vinden van een geschikte opvolger is een interim een prima keuze.
Op welke dubbele agenda doel je?

27-07-2023 14:14

MichelAngelo66 +22256

Dubbele agenda in de vorm van op stoelen zitten waar je niet op zou moeten zitten. Zaken bepalen die niet binnen een takenpakket liggen. Macht spelletjes.

Ik vind het oprecht bizar dat Ajax geen HO heeft, geen AD en een jaar zonder TD moest functioneren. Tijden een halfbakken RvC had (waarvan ik nu ook nog altijd geen hoge pet van op heb overigens). Ajax is echt een organisatorische chaos als ik het zo van de buitenkant bekijk. Nul visie, althans ik kan de visie niet vinden.

27-07-2023 18:59

Tinus +10308

@michelangelo
Zou kunnen die machtsspelletjes, maar dat blijft gissen.
Eens dat het een organisatorische puinhoop is. Het is vreselijk wat er met Sar is gebeurd, maar deze ellende heeft zich onder zijn neus voltrokken. Het is nu gewoon puinruimen.

27-07-2023 22:58

Martin Schokker +797

het is geen tussenpaus, maar tussenclaus

27-07-2023 18:50

DannyAdam2 +3386

Zoals ik het lees, hij neemt de taak tijdelijk op zich. Tot er een topper gevonden wordt.

27-07-2023 13:10

MPAjax +8405

Functie elders is dat nog als voetballer?

27-07-2023 13:07

Andronixos.c +8146

Off-topic: volgens Football Transfers gaat Klaassen mogelijk richting Turkije. Hoop dat dit waar is.

27-07-2023 13:04

Robertini +39190

Zou mooi zijn!

27-07-2023 13:05

Gaza +4381

Off: Klaassen naar Besiktas?

27-07-2023 13:02

Danielson +50314

Onze aanvoerder ???

27-07-2023 13:04

Slang3 +45852

Klaassen weg, Bassey weg. Op wie moeten we nu janken?

27-07-2023 13:13

Redrum +96078

Wijndal en Brobbey.

27-07-2023 13:18

Web +178830

Als ze maar wel 11 op kunnen stellen nog

27-07-2023 13:20

Bky +56453

We hebben pinguïn Wijndal nog, maar die ziet de bui ook wel hangen denk ik.

Daarna is het gewoon weer de eerste de beste speler die een bal verkeerd raakt.

27-07-2023 13:29

jerryisthename +31759

Ajax neemt hierin wel erg veel tijd...🙄
Met de spelers snap ik het nog, want het is gewoon lastig deze zomer en deze en de komende weken gaat er veel gebeuren wbt. die paar broodnodige versterkingen. Ben ik van overtuigd.
Maar dit is toch wel een hele belangrijke positie bij een grote club als Ajax die bekend staat om zijn jeugdopleiding.
Hier moet zsm. een ervaren en bekwaam iemand worden neergezet. Maar goed, niemand wil meer naar Ajax. ...😂
Of je zoekt niet goed genoeg naar de juiste mensen of je weet niet waar te zoeken.
Waar blijft ook de nieuwe AD? VdS is al weg en uitgeschakeld en dat weet je nu bijna een maand ofzo? Dit is wel gênant allemaal, hoor. Amateuristisch...👎🏼

27-07-2023 13:01

JTajax +10717

Niet mee eens. Dit is een lange termijn functie die je aan kan stellen wanneer je wilt (in tegenstelling tot spelers die je in de transferperiode moet halen).
Iemand 'interim' aanstellen die al in de club werkt kan prima de boel draaiende houden. Dan heb je de tijd om je ideale kandidaat te vinden om de komende jaren weer mee te bouwen.

27-07-2023 13:17

jerryisthename +31759

Je hebt wel gelijk dat dit anders is, maar wij zijn wel Ajax, hè? Dit gaat om een hele belangrijke positie voor de toekomst waar ze heel relaxed te lang de tijd voor geven. Dus daarom ben ik het niet met jou eens.😉

27-07-2023 13:21

JTajax +10717

Haha dat mag natuurlijk 😉
En het is zeker een hele belangrijke positie! Maar wel een lange termijn functie. Dus liever extra tijd nemen voor de perfecte man dan snel een redelijke kandidaat aanstellen.

Wellicht wachten ze wel op die belg van Anderlecht?

27-07-2023 13:42

Ans B +19823

Er zitten volgens mij inderdaad een hoop weeffouten in de organisatie van Ajax, omdat niet alleen de voetbalvisie (en het daarmee samenhangend beleid) van primair belang zijn, maar ook de kwaliteit van de beleidsmakers en uitvoerders minstens zo belangrijk zijn.

En het lijkt dat Ajax alleen spelers en mogelijk jeugdtrainers scout; geen TD's, geen Hoofd Opleidingen, geen voetbalcommissarissen, AD's, hoofdtrainers, mental coaches, dataspecialisten enz. enz.

En dan ben je dus veel te afhankelijk van de kennis en netwerken van de huidige beleidsmakers en uitvoerders. En je bent nergens op voorbereid als iemand plotseling 'wegvalt' (Overmars, Quaali, vdSar o.a.).

M.a.w. Ajax mist m.i. enkele structuren in de organisatie: b.v. geen Kwaliteitsbewaking & Research om maar even te denken in termen van het (grote) bedrijfsleven. Of hier heel concreet: een afdeling Scouting & Research. Ajax moet voor elke belangrijke functie databestanden en schaduwlijstjes hebben, moet op de hoogte zijn van alle voor voetbal interessante wetenschappelijke ontwikkelingen en toepassingen, idem voor allerlei tactische en andere belangrijke ontwikkelingen in het voetbal, enz. enz.
Databestanden vind ik van immens belang daarbij, zodat - bijvoorbeeld - elke (jeugd)trainer via een zoekopdracht tactische oplossingen kan vinden voor specifieke situaties die tegenstander vaak toepassen als ze tegen Ajax spelen (of tegen soortgelijke, op aanval gerichte teams).
Als dit soort data nog niet bestaan, kun je ze zelf ontwikkelen.
Het gaat mij niet om dit soort specifieke details, maar om de gedachte erachter.
Ajax kan veel beter bepalen dan ik wat belangrijk is - in principe althans.

27-07-2023 13:22

MichelAngelo66 +22256

Je hebt groot gelijk, maar zelfs hier vinden de meeste het wel best. “Rustig aan. Goed zoeken.” Doen net of we de eerste de beste amateurclub zijn. Hoewel het er tegenwoordig wel op lijkt.
Een jaar over een TD met alle gevolgen van dien. Maanden over een AD en een HO met alle gevolgen van dien.

27-07-2023 13:39

Ajax '69 +3838

Ligt het aan mij of krijgt Ajax zo langzamerhand een organisatorisch waterhoofd? Nu hoef ik het niet te begrijpen, als het maar werkt, maar het lijkt allemaal wel erg traag te verlopen, een soort bank eigenlijk.

27-07-2023 12:54

Steffenhagen +37822

Klopt . Ajax was sterk onder de leiding van het tweemanschap overmars en ten Hag . Precies als Feyenoord nu met Te kloese en Slot . Ajax heeft niet eens een AD , dus de feitelijke macht ligt nu bij de stroperige RVC. , waar bovendien erg weinig kennis is van de core business . Zorgelijk allemaal

27-07-2023 12:58

Danielson +50314

De macht bij een passant als Slot leggen lijkt mij een stuk zorgelijker.

27-07-2023 13:05

MRAFCA14 +836

Ajax neemt overal de tijd in!

27-07-2023 12:47

ZwartNazareth +1411

Edmond Claus, ja. Had een geweldig linkerbeen. Voetbalde alleen nooit.

27-07-2023 12:19

sucre +15139

Broer van prins?

27-07-2023 13:20

Hutsniffauw +501

Bassey officieel speler van Fulham.

27-07-2023 12:15

Vik86 +42397

Ben benieuwd waar ajax nu mee gaat komen..

27-07-2023 12:18

Steffenhagen +37822

Als het klopt is Feyenoord dicht bij het aantrekken van een Kroatisch international . En wij lijken allerminst dicht in de buurt van een andere international uit Kroatië . Wat gaat hier niet goed ?

27-07-2023 12:07

Vik86 +42397

Omdat de verdediger meer gewild is dan de buitenspeler..

27-07-2023 12:12

Adt +1652

Omdat we veel te laat actie hebben ondernomen

27-07-2023 12:13

ZwartNazareth +1411

Omdat ze alles eruit willen persen.

27-07-2023 12:20

Danielson +50314

Wij krijgen meer voor onze spelers dan Feyenoord, maar betalen ook meer.

27-07-2023 13:06

Ewald +6713

Van Ewijk voor maar 4 Mil weg bij Heerenveen! Zitten we dan niet te slapen??

27-07-2023 12:06

Ajaxtrouw +6341

Past niet in de data van Sven

27-07-2023 12:36

Ewald +6713

Data van Snen staat een maand uit denk ;)

27-07-2023 12:50

Keizer +30070

Die jongen is niks beter dan Deveyne.

27-07-2023 13:00

NeeI +107700

Leuk die tweestrijd te zien op AS tussen enerzijds een groep supporters die in een totale mentale meltdown zijn geraakt door de transferperiode, en anderzijds supporters die Ajax nog net niet neerzetten als armlastige degradatiekandidaat die elke cent achter de plinten vandaan moet krabben.

27-07-2023 11:58

Web +178830

De realiteit zit er tussen in

27-07-2023 12:02

GotnohairWedontcare +972

Ik denk graag dat ze zorgvuldig met het geld omgaan en pas spelers halen als ze bij Ajax passen. Vind het ook prima als ze hun tijd nemen, zolang ze maar niet aan het einde ineens gekke bokkensprongen gaan maken omdat ze opgejut worden door fans/media. Liever geen aankopen dan opnieuw spelers binnenhalen zonder dat ze echt gescout zijn.

27-07-2023 12:07

Web +178830

Ik ben het hier helemaal mee eens
Heel graag versterkingen, ook hard nodig, maar geen breedte aankopen

27-07-2023 12:30

Vik86 +42397

Er gaat nog genoeg gebeuren aankomende maand.. Het word voor velen een zware en lange rit..

27-07-2023 12:10

TeringHenkie +28341

"Verder schrijft de krant dat Hendriks woensdag naar Duitsland is gevlogen om zich bij het trainingskamp van Ajax in Herzogenaurach te voegen. De bestuurder kreeg een rondleiding en zou op donderdag in overleg gaan met Mislintat. Het wil nog niet vlotten met het afronden van inkomende transfers en veel spelers die op het lijstje van Ajax hebben gestaan, zouden al zijn afgestreept omdat zij voor een functie elders kozen."

Dit baart mij enigzins toch wel een beetje zorgen!

27-07-2023 11:57

Web +178830

Johan zijn legendarische woorden
Door een zak geld ga je niet beter voetballen
Maar die tijden zijn wel degelijk veranderd en achterhaald inmiddels
Hoe jammer ook
De werkelijkheid is dat het geld nu wel degelijk bepaald
En ook al staan de clubs er financieel slecht voor ze blijven maar kopen
Daar moet eens wat aangedaan worden
Begroting niet op orde
NIET MOGEN KOPEN

27-07-2023 11:56

7172AFCA7395 +10299

Oplossing: De SuperLeague waar de Barca s en Real s van deze
wereld potjes armdrukken mogen doen. Zonder Ajax. Het is dat de
supporters van de grote EPL clubs een veto uitspraken of anders
hadden we dit seizoen de eerste editie van de SL gezien.

27-07-2023 12:02

champhead +14354

Dat laatste stukje. Niemand wil meer naar onze club als we geen CL spelen. Nooit verwacht dat die impact zo groot zou zijn..

27-07-2023 11:42

Web +178830

Dat komt hard aan, maar ben je verbaast?

27-07-2023 11:57

champhead +14354

Toch wel. Ajax blijft een springplank naar de Europese top. Daar kan je best een jaartje (6potjes) CL voor inleveren.

27-07-2023 18:34

MichelAngelo66 +22256

Er zitten dus meerdere schakels tussen de surrogaat Hoofd Jeugdopleiding en de TD om van de hoofdcoach nog maar niet te spreken.

Sorry maar dit lijkt echt nergens op. HO doen we er even bij blijkbaar. Dit is gvd de belangrijkste ader van de club! Althans dat was het vroeger.

Wat gaat Hendriks trouwens overleggen met Mislintat? Hendriks was er toch voor om de Toekomst te professionaliseren? Hij heeft geen reet te maken met transfers. Waar blijft de AD eigenlijk? Of is dat een sta in de weg voor de huidige dames en heren?

Wat een zooitje. Dit wordt nooit meer wat.

27-07-2023 11:39

Biss +10068

Waar is Jopie als je hem nodig hebt..

27-07-2023 11:44

Biss +10068

Zo zie je maar hoe serieus de opleiding nog genomen wordt.
Roep dit al jaren, maar volgens de meeste hier valt het allemaal wel mee. ‘We hebben toch Hato, Brobbey en Taylor’. 🥸
De jeugdopleiding is al jaren achteruit aan het gaan en daarmee ook de club Ajax. Zonder jeugd geen toekomst!
Na een crisis als afgelopen jaar, begin je dus weer met bouwen bij de jeugdopleiding. Johan heeft ons precies laten zien hoe dat moet, maar we hebben er helemaal níks van geleerd.

27-07-2023 11:36

Web +178830

Dus jij vind ook als er is er geen goede kandidaat, toch doordrukken

27-07-2023 11:48

Biss +10068

Nee, er wordt al jaren wanbeleid gevoerd. Ook mét Ouaali. Ik mis de rode draad door de club. En wat mij betreft is die rode draad Cruijff. Waar zijn Cruijff’s principes, praat iemand daar nog over binnen Ajax?
Het schip van Ouaali ging al nergens heen, nu is het nog erger.

27-07-2023 11:51

Web +178830

Johan zou er nu ook anders tegen aan kijken nu
Denk je dat hij meegenomen heeft dat spelers als Gravenberch zo maar op jonge leeftijd de deur uit lopen
Sterker nog
Als jeugdspeler gaan ze al

Ik zie juist dat er nu een kentering is bij Ajax
Ze tekenen weer bij
Enige vooruit gang dus

27-07-2023 12:00

RvhC74 +5371

Het wordt tijd dat onze clown Hendriks zsm oprot wat een aanfluitingen met deze man. Topsport cultuur.

Dat zien we idd, nog geen alg directeur , hoofd jeugd, technisch directeur heeft veel te lang geduurd

Goede spelers aantrekken is moeilijk

Hendriks rot op!

27-07-2023 11:35

Vik86 +42397

Waarom moet hij oprotten

27-07-2023 12:08

Web +178830

Ze roepen maar raak hier zonder enige onderbouwing

27-07-2023 12:32

Vik86 +42397

Ja daarom. Het word erger en erger hoe mensen zich hier gedragen op AS..

27-07-2023 12:34

Ans B +19823

En wat heeft Hendriks daar mee te maken volgens jou?
Dat soort aanstellingen liggen helemaal niet op zijn bordje. Hendriks gaat volgens mij over BELEIDSONTWIIKELLING: voorwaardelijk beleid voor topsport, met nadruk op jeugd en vrouwenvoetbal.
Een AD en een TD aanstellen gaan via RVC en laatstgenoemde tevens via de AD, als ik het goed heb. En normaal gesproken gaat het Hoofd Opleiding via de TD (en RVC wellicht).
Mar bij het Hoofd Opleidingen is het niet helemaal duidelijk door wie hij bij Ajax wordt aangesteld; daar zou Hendriks wel een rol in kunnen spelen.

Het feit dat er nog niemand is aangesteld zegt niet persé iets over de kwaliteit van het zoekproces of daadkracht van de beslisser(s): ook bij de TD vielen diverse kandidaten af omdat ze niet wilden. Voor zover ik weet is dat tevens aan de hand bij het Hoofd Opleiding. Je kunt moeilijk iemand aanstellen in wie je geen vertrouwen hebt, alleen omdat er een vacature is. Prima dus dat ze tijd nemen: uiteindelijk is kwaliteit leidend, niet het feit dat je een vacature hebt - hoe vervelend dat laatste ook is.

Waar je wel kritiek op zou kunnen hebben is dat Ajax ogenschijnlijk te weinig aan talentscouting doet als het om dit soort vacatures gaat. Voor elke belangrijke functie moet je schaduwlijstjes hebben en sowieso de markt monitoren. Dan kun je ook totaal onverwachte vacatures (Overmars, Quaali) sneller en beter opvangen.
Hopelijk leren ze iets van deze crises. Ik denk dat Ajax alleen maar spelers en wellicht jeugdtrainers scout. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

27-07-2023 13:04

Andronixos.c +8146

Onze club is naar de klote gegaan.

27-07-2023 11:31

Web +178830

Waarom?
Denk je dat Overmars het niet was overkomen?

27-07-2023 12:33

HetOrakel10 +243

Gestopt met lezen na "Ajax neemt de tijd"

27-07-2023 11:24

mvdk +43930 moderator

Ja Santa Claus kan immers pas in december... die kunnen we goed gebruiken.

27-07-2023 11:17

Rob1976 +9471

Het jaar waarin nieuwe spelers meer dan dringend nodig zijn en onze verdediging bestaat uit enkel vedergewichten is er nog steeds geen ene reet gebeurd. Trainingskamp al bijna voorbij in duitsland, competitie begint al vrij snel, europese kwalificatie idem, ik vind het ongelooflijk raar. Is het nou echt zo moeilijk een paar fatsoenlijke verdedigers aan te trekken en een goede spits? Laat ik het over andere posities verder maar niet hebben.

27-07-2023 11:09

Renato +972

Mensen komen en gaan bij onze club, als deze club je met de paplepel is ingegoten dan blijf je supporter!!!
Misschien maar beter ook. Dan verdwijnen de meelopers
die varen op de successen van de laatste top jaren.

27-07-2023 10:45

AFCA020! +6096

Ik hoop dat er wat van die passanten uit het bestuur meeverdwijnen met de successupporters 😅

27-07-2023 10:47

Koningtoto +60283

Ik ben oprecht verbaasd dat alle seizoenkaarten weer verkocht zijn. In mijn vak was het gemopper zo immens dat ik zeker had verwacht een van de weinige overgebleven mohikanen zou zijn, maar als ik Ajax met geloven heeft zo'n beetje iedereen verlengd. Ik denk dat het aantal successupporters behoorlijk gedaald is bij ons

27-07-2023 10:53

7172AFCA7395 +10299

Opgestaan is plaats vergaan.
Ik denk dat mensen weten dat Ajax de JCA wel
twee keer kan uitverkopen.

27-07-2023 11:39

Tinus +10308

Ik loop ook vaak genoeg te mopperen en te zeuren in het stadion. Maar is een deel van het supporterschap niet dat je elke wedstrijd weer hoopvol en met enigszins frisse moed ingaat?

27-07-2023 12:15

Balgevoel +30849

Offer dan dit kan niet, maar hé, ik wil jullie dit prachtige, en ik zou voorzichtig zelfs gaan denken aan het woord 'legendarische', draadje niet onthouden...

https://twitter.com/Bademba__Barrie/status/1684292757920022528

27-07-2023 10:39

Slang3 +45852

wat een dom verwijt van hamsteraar, AS plaatst gewoon alles wat aan Ajax gelinkt wordt in de geruchtenmolen. Natuurlijk is het 99% onzin, maar dan ligt de taak bij jezelf om eens logisch na te denken. Niet alles hoeft voorgekauwd te worden

27-07-2023 10:45

Balgevoel +30849

Haha, the big man got temper', is wat ik wel vaker constateer bij 'm... ;-)

27-07-2023 10:47

Slang3 +45852

het is net die jongen van Feyenoord, eerst anoniem en dan vol met zijn kop op tv. Gaan snel in zich zelf geloven

27-07-2023 10:48

Balgevoel +30849

Haha, ja, die gozer... Heel veel likejes op de socials doen wat met een mens ;-)

27-07-2023 10:49

WantAmsterdam +116101

Heeft die man eigenlijk nog scoops/insider informatie?

27-07-2023 11:06

Balgevoel +30849

Nee. Hij bazuint met regelmaat rond nu afspraken met Ajax te hebben gemaakt, daarover... Meen dat toen de transfer van Van den Boomen door ene Han van Jalst (ja, vind ik leuk) werd aangekondigd, en dan heb je ook nog Skaffa Neres... Er is momenteel niet één 'insider' waarvan ik denk: ja, die zit dicht op het vuur...

27-07-2023 11:07

TeringHenkie +28341

Skaffa Neres hoor je niet meer, die is ineens stil!

27-07-2023 11:49

Balgevoel +30849

Die doet inderdaad niet meer aan scoops, althans, ik beschouw een foto van Verweij als vrouw niet als zodanig. Hij is vermakelijk bijdehand en that's it...

27-07-2023 11:52

Bky +56453

Wie is die Klerry Hunstra? Hooivorken! Beetje de naam van ons mooie AS te grabbel gooien.

27-07-2023 10:46

Balgevoel +30849

Haha, The Artist Formerly Known As Hamstelaar... ;-)

27-07-2023 10:49

Carrerdecasp +8167

Ik vind dit eigenlijk geen sterke reactie van AS/Bademba. Het is een ad hominem (“jij bent zelf uit op likes” oid en “je bent niet relevant meer”), wat misschien wel zo is, maar niks pareert van de kritiek van Klerry Hunstra. Beetje onvolwassen.

Het plaatsen van een gerucht van Schira snap ik nog wel, maar minder aandacht voor Verweij juich ik zeker toe.

27-07-2023 11:08

Balgevoel +30849

Ja, eens over Verweij, maar dat is, technisch gezien, nog altijd 'dé Ajax-watcher' van de Telegraaf en alleen al op grond van het verleden en die functie toch wel een soort van relevant... AS drijft natuurlijk op reclame-inkomsten, dus ik kan me voorstellen dat ze Verweij, die een aangeboren talent voor aandacht opeisen lijkt te hebben, graag quoten. Aan ons misschien ook wel er niet zoveel op te reageren... ;-)

27-07-2023 11:10

Carrerdecasp +8167

Ik zie vooral een intentie bij Verweij om Ajax en Mislintat in het bijzonder te beschadigen. Andere media (Powned, FC Afkicken) pakken dat nu ook op. Verweij lokt een hoop reacties uit (€€), maar ik vind dat je als supporterssite uit principe hier een grens moet trekken.

27-07-2023 11:16

Balgevoel +30849

Mike heeft zichzelf inmiddels zó onmogelijk gemaakt op praktisch alle fronten, dat ik eigenlijk graag, weliswaar met enig medelijden, lees wat-ie nu weer aan braaksel uit z'n mond of toetsenbord weet te krijgen. Een publiekelijke meltdown als deze zie je niet héél vaak... Maar goed, je hebt natuurlijk gelijk.

27-07-2023 11:21

TeringHenkie +28341

Zo denk ik ook, Verweij is bezig om een deel van de supporters achter zich te krijgen zodat er weer een revolutie komt die Ajax in vuur en vlam steekt. Ze willen hun eigen poppetjes op plekken zodat er weer gelekt kan worden.

Die "Data Duitser "heeft iedereen die lekte de wacht aangezegd of eruit gewerkt. Dat steekt enorm bij die gasten.

Maar ik hoop oprecht niet dat er weer een revolutie komt, zodat de oude garde oa Hennie Henrich en Co weer een beste vinger in de pap krijgen!

27-07-2023 11:54

diamanti +3194

Lekker relax, neem zolang als je nog hebt!

27-07-2023 10:34

Robertini +39190

Lol, via WhatsApp...

27-07-2023 10:34

Stoffel +18543

Waarom duurt alles bij ons zo lang...?

We hebben ruim een jaar zonder TD gezeten.
Van der Sar wist echt al wel een tijdje dat hij er mee zou stoppen, toch zitten we nu zonder AD.
Al vanaf april is duidelijk dat Ouaali vertrekt, na maanden wordt er weer slechts een tijdelijke vervanger aangesteld.

27-07-2023 10:31

DeMeer1976 +3095

Dit is toch wel triest hoor. Je belangrijkste levensader historisch gezien. Daar ga je niet zo mee om. Belletje naar Bergkamp/Van Basten. Geef die twee cart blanche om jeugdopleiding in te richten zoals zij vinden dat het moet.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Nu een jaar geen vast iemand op een van je belangrijkste posities als het al niet de belangrijkste is historisch gezien

De reden van succes in laatste 12 jaar wordt steeds meer teniet gedaan. Terug naar 7 jaar zonder titel? Gaat er steeds meer op lijken.

27-07-2023 10:29

Robertini +39190

Op basis waarvan kunnen die twee dat?

27-07-2023 10:35

Danielson +50314

Ach joh, hij lult maar wat. Hetgeen niets afdoet aan de enorme traagheid en het gebrek aan doortastendheid bij Ajax.

27-07-2023 10:48

Aldek +5085

En dan haal je dit uit zijn verhaal…. Haha

Je begrijpt zijn punt toch wel? Alles verloopt zeer traag bij Ajax.

Dit is een zeer belangrijke functie

27-07-2023 10:59

DeMeer1976 +3095

Lees maar eens het boek De vreugde van het voetbal. Lees zijn laatste interview van Bergkamp in VI en luister naar Van Basten in Rondo.
Antwoord: ja dat kunnen die twee. Ik ken geen betere dan dat duo.

27-07-2023 17:57

Robertini +39190

Het is een zeer belangrijke functie en daarom moeten we niet over 1 nacht ijs gaan en twee exvoetballers aanstellen die de functie niet aan kunnen. Het duurt te lang, ja, maar de reden daarvoor is dat het niet zo simpel is.

27-07-2023 19:09

FrancescosRavioli +15199

Bergkamp ja?🤣

27-07-2023 10:52

lexy88 +8818

Jammer dat die diarree van Mike Verweij en Driessen hier altijd wordt gepost, maar een kritisch artikel over de Telegraaf (nog) niet.

Hierbij! : https://www.powned.tv/artikel/ajax-moet-schijt-hebben-aan-goedkope-hetze-te

27-07-2023 10:26

Mözil +2521

Heerlijk artikel

27-07-2023 10:29

RuffRhythim +24837

Haha, nice....

27-07-2023 11:09

LukaLitmanen +81999

Claus? Prins Claus?

Wellicht wil het Koninklijk Huis ons wel helpen om Sutalo te kopen.

27-07-2023 10:20

Breuk +25133

Leuk grapje over iemand die 20 jaar dood is

27-07-2023 10:36

LukaLitmanen +81999

Jij stemt in november D66 he

27-07-2023 11:13

Ferd +38469

En jij FvD he

27-07-2023 11:25

Breuk +25133

nee hoor

27-07-2023 11:36

Web +178830

@luka
Wat is dit nu voor een opmerking?

27-07-2023 11:51

TeringHenkie +28341

Wat maakt dat dan uit...dat leest hij toch niet meer!!

27-07-2023 11:55

Sies +4490

Het mooie is dat als ze volgend jaar evt. weer CL spelen.. Genoeg keuze is... Ik weet het...maar het staat en valt nu eenmaal met prestaties...Wat zo een jaartje verkeerde keuze kan doen..

27-07-2023 10:18

Michael 1974 +21985

Zou claus in een weekje een rcv, rb, lb, 10, en spits van cl niveau af kunnen leveren? Nee? #clausout

27-07-2023 10:15

Steffenhagen +37822

Hendriks gaat een evaluatiegesprek voeren met mislintat ? De vraag is wel relevant waarom het Ajax maar niet lukt om ingaande transfers te realiseren ? Dat er iets niet goed gaat is duidelijk inmiddels

27-07-2023 10:14

BlueDuke +4473

Hendriks heeft niets over Mislintat te zeggen. Allebij directeur. Net zoals Van der Sar niets over Overmars te zeggen had. De raad van commissarisen doen dat. Jan van Halst heeft wel iets over Mislintat te zeggen.

27-07-2023 10:39

Web +178830

Als inderdaad de ene naar de andere speler Ajax nee geeft
Dan ben ik tegen kopen, hoe jammer ook
Wat heb je aan spelers die niet goed genoeg zijn?
Probeer dan maar een goed RCV te huren en overbrug je het een jaar

27-07-2023 10:13

Steffenhagen +37822

Ajax heeft geen slagkracht meer . Ik denk dat de RVC te veel macht naar zich toegetrokken heeft waardoor er onnodig veel tijd verloren gaat aan interne procedures en afstemming . Alles bij Ajax duurt zo ontzettend lang ….

27-07-2023 10:09

Talentje020 +19889

Klopt de bedrijfstructuur zou echt eens onder de loep moeten worden genomen, nu doen en willen teveel mensen inspraak hebben bij in en uitgaande transfers,

27-07-2023 10:39

Steffenhagen +37822

Na overmars is er een interne herschikking van taken geweest wat resulteerde in de komst van Hendriks . Dat proces lijkt niet helemaal goed te zijn gelopen met als zichtbaar effect: veel belangrijke openstaande functies die misschien ook te maken hebben met onduidelijkheden . Hoe dan ook : Ajax heeft geen boegbeeld en dus valt veel terug op de RVC - een bijeengezocht gezelschap - vooral op financieel gebied . Lees : transfers

27-07-2023 11:55

B2tob4 +12078

Ben veelal positief naar Ajax toe, maar het lijkt met de nieuwe "kopstukken" in de rvc dat besluitvorming steeds stropiger en maatschappelijk kritischer aan het worden is. Juist in de wereld van het (top)voetbal is snel en adequaat handelen een absolute vereiste. Tis niet te hopen dat dit de trend bij Ajax gaat worden...! Daarnaast heeft de club Ajax ook een een belangrijke taak naar zijn supporters toe en dat is goed en vermakelijk voetbal aanbieden. Als goed en vermakelijk voetbal strand op de bestuurstafel, mag de club zich wel eens goed achter de oren gaan krabben!

27-07-2023 10:09

Web +178830

De positie van Ajax internationaal is de laatste jaren enorm achter uit gegaan

Het geld de inkomsten en de grote van de competitie bepaald alles nu
Spelen in Italië, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Spanje is aantrekkelijker voor spelers

Bij Ajax moet je naar RKC, Exelsior, Volendam, Almelo,Almere

En als je dan ook nog niet CL speelt, word het nog lastiger

27-07-2023 10:03

Richard van W +1255

Die situatie is nooit anders geweest. Uiteraard is de ED geen top 5 competitie.

27-07-2023 10:21

Danielson +50314

Nee maar wel top 6..

27-07-2023 10:29

7172AFCA7395 +10299

Als je nu op de UEFA coefficitentenlijst kijkt begint NL
als 5e dit seizoen nog voor Frankrijk en Portugal. Ook
al is dat waarschijnlijk tijdelijk.

27-07-2023 10:43

NipeB +15793

We weten allemaal hoe dat komt en dat het niks zegt over onze competitie die gewoon zwak is.

27-07-2023 10:55

7172AFCA7395 +10299

De laatste 5 seizoenen:
Ajax, een halve finale en een kwartfinale.
Feyenoord, een kwartfinale en een finale.
Maar ook AZ en PSV sprokkelden meer punten dan voorheen.
In de breedte is NL dus beter geworden in Europa en de
Portugezen moeten het vooral hebben van Porto Benfica.
Frankrijk voorblijven wordt een lastige klus.

27-07-2023 11:14

Ajax1114 +19393

Ze zijn zo slecht in beslissingen nemen. Vaak het kenmerk van niet zo succesvolle mensen. Succesvolle mensen nemen namelijk wel snel beslissingen en twijfelen niet elke keer zo lang.

27-07-2023 10:02

OwenStevenDalberg +27486

Misschien moet Ajax het omdraaien. Vacatures uitzetten zodat er kandidaten verschijnen die wel echt naar Ajax willen. Net als in het bedrijfsleven. Scheelt je een hoop kostbare tijd. Dan weet je gelijk wie er graag willen.

27-07-2023 10:00

Ajax_026 +3057

Ja dan krijg je rat Sneijder op je stoep die nog geen kleuterklas kan leiden omdat die te druk bezig is met zijn eigen imago.

27-07-2023 10:52

Qifesh +24917

Als Wesley mensen effe kan leren draaien en vrije trappen nemen ben ik al tevreden

27-07-2023 11:08

DeHeerVanDeMeer +25181

Zolang Claus de jeugd maar niet op de Noordpool laat trainen vind ik het prima.

27-07-2023 09:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.