'Ajax nadert akkoord over nieuwe commissarissen; alleen Blind zal blijven'

door Bart Veenstra 283

Bron Het Parool

'Ajax nadert akkoord over nieuwe commissarissen; alleen Blind zal blijven'

door Bart Veenstra 283

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Ajax nadert een akkoord over de nieuwe commissarissen, zo meldt Het Parool maandagochtend. De krant weet dat er waarschijnlijk vijf nieuwe commissarissen komen en dat alleen Danny Blind zal blijven zitten. Het betekent ook dat huidig RvC-voorzitter Michael van Praag zal vertrekken.

Het Parool schrijft dat een akkoord tussen de zittende Raad van Commissarissen en de bestuursraad ophanden is. Het zou betekenen dat Annette Mosman, Cees van Oevelen, Georgette Schlick, Leo van Wijk en Van Praag het veld zullen ruimen voor nieuwe leden van de Raad van Commissarissen.

Mogelijk werkt Van Praag zijn opvolger nog wel enige tijd in. 'Ik werk de geheel nieuwe rvc-ploeg in en treed dan in overleg met de nieuwe voorzitter af. En daar zijn alle partijen het mee eens', zei Van Praag vorige week nog tegen Het Parool.

Blind blijft aan, Van Gaal blijft waarschijnlijk technisch adviseur

Het Parool schrijft dat de namen van de vijf nieuwe kandidaten vóór 1 november worden gemeld op de agenda van de aandeelhoudersvergadering. Deze staat op maandag 16 december gepland. De beursregels schrijven namelijk voor dat de agenda minstens zes weken voor aanvang van de aandeelhoudersvergadering bekend is.

Blind lijkt als enige commissaris aan te blijven. Zijn positie stond niet ter discussie, omdat hij in de periode dat Sven Mislintat als technisch directeur werkzaam was in Amsterdam nog niet in functie was. Dit geldt wel voor Schlick, Mosman en Van Oevelen, die hun vertrek in april al aankondigden. Zij grepen niet in toen Mislintat veel geld uitgaf aan 'een onevenwichtige en kwaliteitsarme selectie'. Van Praag en Van Wijk waren destijds net als Blind niet in functie, maar hun aanstelling in november was van tijdelijker aard. Van Gaal lijkt aan te blijven als technisch adviseur.

danny blind aja 23 24
Danny Blind blijft waarschijnlijk over als enige commissaris van de huidige RvC.

Nu de RvC van Ajax vervangen wordt, lijkt een conflict tussen de bestuursraad en de huidige RvC afgewend. De commissarissen moeten namelijk hun eigen opvolgers voordragen, maar in feite kan alleen de bestuursraad - die de leiding heeft over de Vereniging Ajax dan wel de grootaandeelhouder - die benoemen. Kort voor de deadline lijkt er nu alsnog overeenstemming te zijn bereikt tussen de RvC en de bestuursraad.

In de afgelopen weken lukte het de RvC en de bestuursraad namelijk niet om op één lijn te komen over de kandidaten. Met name het voorzitterschap zou een hevig punt van discussie zijn geweest. De Telegraaf meldde eerder deze week dat Van Praag en Leo van Wijk in zee willen gaan met Jeroen Hoencamp, terwijl een groot deel van Ajax Diederik Karsten zou willen aanstellen als voorzitter van de RvC. Wanneer er een conflict zou zijn ontstaan, had de huidige RvC naar de ondernemerskamer kunnen stappen. In dat geval zou er een RvC komen waar geen invloed op zou zijn.

Krijg 50 keer je inzet terug als Ajax wint van Feyenoord! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Pjait +382

De beste die blijft. Eén van de grootste Ajacieden allertijden.

14-03-2025 18:40

Jarikoning +7201

Met recht heeft hij de bijnaam scholletje. Glijd overal en altijd weer bij Ajax naar binnen.
Herinner hem.liever als de man die de winnende scoorde inTokyo.

29-10-2024 01:25

Aram +17844

Terugkijkend heeft Van Praag het uitstekend gedaan. Jammer dat hij Kroes niet geheel buiten de deur heeft weten te houden maar aan hem heeft het niet gelegen. En nu gaat hij weg, precies zoals afgesproken. Klasse.

28-10-2024 21:03

patrick37 +1746

Van Praag gluiperd ,heel snel wieberen.

28-10-2024 22:52

sapp +642

Blind is typerend voor de lichtgewichten die bij Ajax vandaag de dag rondlopen. Niemand die een spannende anekdote kan vertellen of een hotline heeft met welke vedette dan ook..

28-10-2024 20:29

Steffenhagen +37767

En over Danny blind : over mensen die altijd weten te overleven en steeds weer terugkomen kun je eindeloos speculeren , maar het is een feit dat je met zwijgen heel ver komt en vooral lang blijft zitten .

28-10-2024 19:02

Rockanje23 +36948

“Spreken is zilver, zwijgen is goud”
Vooral in de voetbalwereld horen mensen zichzelf veel te graag en veel te veel praten.

28-10-2024 19:35

Ferd +38316

Met Danny in de RVC ging het Ajax goed, hij vertrekt en Ajax stort in. Als trainer, TD, hoofd opleidingen etc faalde hij maar als technische man in de RVC was hij prima

29-10-2024 03:27

JohnDylan +21788

Prima? Jeugdcontracten werden genegeerd, Essel Sport verdiende meer aan Ajax dan wie dan ook, scouting had ruzie met elkaar en werd genegeerd. Salarissen waren veel te hoog.

29-10-2024 10:52

Ferd +38316

je schuift nu alle fouten van overmars in de voeten van Blind. Je ziet wat voor bende het werd toen Blind vertrok.

30-10-2024 05:23

Techno303 +2535

Ben je mooi klaar mee, weer van die passanten of meeuwen of hoe je ze ook wilt noemen!

28-10-2024 18:10

7172AFCA7395 +10271

Een vreselijke duiventil is het.

28-10-2024 19:04

Mijnclub33x +9781

Dat rode pluche is na76 jaar zodanig ingezakt dat van Praag daar niet meer uitkomt.

28-10-2024 17:36

ajaxcied4life +26022

Erg goed nieuws.

28-10-2024 16:54

Schip +23351

Prima voor de stabiliteit. Blind heeft het prima gedaan en weet ook wat het investeren kan brengen. Maar durft ook op de rem te trappen bij overdreven aankopen.

Voornaamste winst moet nu komen uit goede scouting en aankopen. Komop Kroes, verras ons eens.

28-10-2024 15:17

MichelAngelo66 +22180

Voornaamste winst moet komen uit een fatsoenlijke jeugdopleiding. Je tweede stelling is trouwens ook niet echt juist.

28-10-2024 22:25

YRGI +32916

Waarom beslist de RvC over haar opvolgers?

28-10-2024 14:20

debarbaar +8219

Omdat dat zo in de wet staat, en Ajax zich netjes aan de wet zou moeten houden. Elke RvC benoemd haar eigen kandidaat commissarissen.

28-10-2024 14:27

YRGI +32916

Interessant.

28-10-2024 14:53

Steffenhagen +37767

Op voordracht van de bestuursraad , niet onbelangrijk detail

28-10-2024 17:09

Steffenhagen +37767

Staat zo in het reglement en zou per direct moeten worden geschrapt . Dit is gewoon cooptatie

28-10-2024 17:09

Henkje +3402

Ontsla die Italiaan. Wat een armoede zeg het is wachten tot het mis gaat. Haal ten Hag terug en ga terug naar het Ajax spel. Ik ben echt helemaal klaar met die farioli wat een kut trainer. Laat het hele team spelen als stront. Hiermee gaan we nooit meedoen om de prijzen. Grijp maar in voor het te laat is.

28-10-2024 14:15

Amsterdamnoord +6008

Troll alert

28-10-2024 14:18

debarbaar +8219

Wat een domheid. Vorig jaar mochten Schip en Steijn nog gewoon werken met een VEEL betere selectie met jongens als Bergwijn, Forbs en Conceicao. Dat Steijn de laatste niet nodig heeft, zegt alles over zijn voetbalverstand.

28-10-2024 14:28

Qajax +761

Nee, Steijn was lekker. Laat 'm nou even gaan en steun de club.

28-10-2024 15:03

Henkje +3402

Hoor je mij over Steijn? Ik benoem enkel ten hag

28-10-2024 15:09

Ferd +38316

Ten Hag was door jou na 2 maanden ook al ontslagen want zijn eerste half jaar was dramatisch

29-10-2024 03:28

Artemio +31734

Ontsla Kroes dan ook gelijk.

28-10-2024 15:17

Caelintroy +1652

Henkje is een beetje van het padje…..het ligt niet aan de trainer, maar toch echt grotendeels aan het materiaal

28-10-2024 17:43

InDeKolkendeJCA +431

En dat materiaal ligt aan wat er tussende zomers van 2022-2024 is verprutst door Sar en Svennie ‘Koopmasrest’ .
De wederopbouw is nu gaande en gaat stapje voor stapje.

De kenners is bij ESPN beginnen nu te zeuren over het spel, wat idd niet goed is maar wel vooralsnog punten oplevert.

De ESPN cowboys maken zich nu ‘druk’ over het publiek in de HC Arena en het spel. Nou PSV won jaren alleen maar zakelijk, want dat was hun kwaliteit. En in Rotterdam zitten de echte trouwe supporters en geen ‘succes’ supporters.

Het spel is nu niet goed dat is duidelijk maar de punten en zo hoog mogelijk eindigen (liefst CL = €€€€) is het enige doel.. Pas dan kan er echt geïnvesteerd worden met hopelijk goede jeugd .

28-10-2024 20:16

Caelintroy +1652

Exactemundo…..ik had het niet beter kunnen verwoorden.

28-10-2024 23:45

VluggeJaapie +2044

En aan de club...

29-10-2024 09:10

Istimewa +121

Je bedoelt ten Hag, die voor honderden miljoenen aan spelers heeft kunnen aanschaffen en amper wat presteerde, versus Farioli die met minimale middelen goede prestaties weet neer te zetten. Houd toch op man met dat populistische geouwehoer.

28-10-2024 20:34

4everAjAx85 +756

Henkje, kan jij niet beter een andere club gaan supporten.
Met bijna hetzelfde materiaal weet Farioli wel punten te pakken en weer bovenin mee te draaien. Het is dan wel niet om aan te gluren maar we pakken wel punten. En daar gaat het op dit moment om. Als het technische beleid hun werk doet in de winter worden we hopelijk snel weer getrakteerd op mooi voetbal. Maar voor nu moeten we het resultaat voetbal even accepteren.

28-10-2024 22:28

Sunny +9528

Ten Hag ontslagen. Direct benaderen

28-10-2024 14:05

Koningtoto +59993

Voor wat? Materiaalman? De andere functies zijn allemaal voldaan.

28-10-2024 14:14

debarbaar +8219

Voor wat? Als hoofdscouting... ha ha ha ha ha

28-10-2024 14:29

hans_van_kins +1254

Op grond van wat? Successen uit het verleden........

28-10-2024 15:12

C14 +22326

Blind is een van de oorzaken van de enorme crisis. Qua verantwoordelijkheid eigenlijk de grootste, want hij kon en moest ingrijpen vanuit zijn controlerende rol.

Hij heeft Overmars de technische alleenmacht laten grijpen. Toegestaan dat er niet meer werd samengewerkt, dat Overmars alles bepaalde, met zijn bevriende trainer Ten Hag, een passant.

Je weet dat wanneer Overmars dan wegvalt, er een gapend technisch gat zou ontstaan, want een one-man technisch hart. Scouts werden genegeerd, de Hoofd Jeugdopleiding. De jeugd werd sowieso genegeerd, bij iedere vacature meteen kopen. Enorme bedragen ook.

Ten Hag ging weg en Overmars viel weg, en niemand wist meer wat te doen, geen clubbeleid en visie, maar Ajax als speelpop en carrierebooster van Overmars en Ten Hag. En dan duiken mensen van bovenaf met hun ego erop en erin, die niks van voetbal weten, en zo was de crisis een feit.

Hij moet dus als eerste eruit eigenlijk. Het was zijn verantwoordelijkheid dit alles te controleren, heeft ie in gefaald. Erger nog, hij deed eraan mee en stond er achter.

Zoals wel vaker ziet men dat weer niet door maar niet de moeite nemen een beetje te analyseren, alleen maar naar symptomen te kijken en niet naar de oorzaak.

Met zulke mensen aan het roer wordt het nooit echt wat.

28-10-2024 14:04

Amsterdamnoord +6008

En Danny Blind heeft ook het technisch beleid in het tijdperkje H2 goedgekeurd

28-10-2024 14:19

Rockanje23 +36948

Jezus, wat een domheid weer. Blind was al uit de RvC op het moment dat vd Sar H2 aanstelde. Adrie Koster zat toen in de RvC als technische man.

28-10-2024 15:10

debarbaar +8219

Wat ben jij een domoor. Blind heeft nog een keer ingegrepen toen de grote schreuder show startte met zijn zaakwaarnemer. Daarna is Blind afgetreden als commissaris. Dus wat lul je nou?

28-10-2024 14:30

C14 +22326

Schreuder kwam na periode Ten Hag en Overmars, raketgeleerde.

28-10-2024 15:12

Rockanje23 +36948

Wat een slecht verhaal weer van je. Het is pas misgegaan ná dat Blind uit de RvC ging (Zomer 2021) om van Gaal te gaan helpen bij Oranje. Toen bijna een jaar later ook Overmars en Ten Hag weg waren zag van der Sar zijn kans schoon en greep de macht. Met alle desastreuze gevolgen van dien. De ineenstorting van Ajax ligt vooral aan vd Sar en ook aan een niet ingrijpende RvC (met Adrie Koster op de stoel van Danny Blind).

28-10-2024 15:18

MichelAngelo66 +22180

Overmars heeft zijn hele aanwezigheid dezelfde werkwijze gehad. Dat Blind dat laatste jaar even weg was betekent niet dat hij de eerste jaren niet beter had moeten controleren etc onder Overmars en Blind ging het al mis.

28-10-2024 17:18

C14 +22326

Juist.

28-10-2024 17:46

Rockanje23 +36948

Dat valt wel mee, in die periode wonnen we nog wel eens een titel, een beker en kregen we weer aanzien in Europa. Vergeet ook niet dat er door het mislopen van Richarlison een binnen Ajax breed gedragen beleidswijziging plaatsvond. Vanaf dat moment mocht er eerder en vooral méér geïnvesteerd worden. Dat bracht uiteraard ook hogere salarissen met zich mee, maar het leverde ook hogere transfersommen op.
Wat in die periode wel misgegaan is, is het niveau van de jeugdopleiding. Dat is gewoon achteruit gegaan, en dat zie je vooral terug in het gebrek aan pure kwaliteit in Jong Ajax de laatste jaren. Verkeerde scouting, verkeerde trainers/training, verkeerde prioriteiten, geen winnaarsmentaliteit etc.

28-10-2024 17:54

Ajacider +4882

Als dat je levensader is, we spreken niet voor niets over "de toekomst", heb je toch een belangrijk onderdeel laten ondersneeuwen. Overmars is duidelijk een koper, iemand van korte termijn denken. Dat laat de financiële huishouding zien bij Antwerp, en hoe hij daar überhaupt terecht is gekomen ook.

28-10-2024 21:15

Andrews125 +239

Goed dat Danny Blind blijft, dan is in ieder geval de restverdediging in de RVC goed geregeld.

28-10-2024 13:47

JanMolby +1435

Ontslag Hag. Nu Nistelrooy in een haggelijke situatie. En Erik neemt de tijd. Hag wag op n Duitse club.

28-10-2024 13:40

mvdk +43675 moderator

Ff een jaartje pauze of Koeman aflossen.

28-10-2024 13:46

C14 +22326

Dat laatste alsjeblieft niet. Sowieso een mismatch. Ten Hag is een eeuwige puzzelaar. Waar menigeen de logische opstelling meteen ziet, heeft hij maanden nodig om er toe te komen, en pas na duidelijk falen.

Voor Oranje is Bosz het beste. Die maakt het niet te ingewikkeld, gaat voor overtuiging en niet voor twijfel. Heeft zijn visie en speelwijze er altijd binnen no-time in zitten.

28-10-2024 14:06

debarbaar +8219

Hou toch op. Ten Hag was een aardige trainer en als farioli dezelfde selectie zou hebben gehad en net zoveel had mogen uitgeven stond hij nu stijf bovenaan man.

28-10-2024 14:31

mvdk +43675 moderator

Dat waarschijnlijk wel. Maar Koeman ben ik ook wel zat. Slot is niet beschikbaar en voor de rest is het ook allemaal matig wat er voor de hand ligt....

28-10-2024 18:49

Eyongtarkaenoh +2514

Scholletje weet het altijd te overleven

28-10-2024 13:26

ST +23060

Haha ik dacht precies hetzelfde. Maar ook wel terecht. Hij was naar mijn idee niet verantwoordelijk voor de vernietiging.

28-10-2024 13:40

C14 +22326

Hij was dé verantwoordelijke, want hij Overmars zijn destructieve ding doen.

28-10-2024 14:07

Andrews125 +239

Je mag best respect hebben voor iemand die alles voor zijn club over heeft. En ook nog eens verstand van zaken heeft.

28-10-2024 13:48

Dit is mijn club +10104

Goh, de teksten van Johan Derksen blijven maar herhaald worden. Blind is in mijn ogen een echte Ajacied en lijkt me een prima man om zijn plek in de RVC te behouden.

28-10-2024 13:48

Rockanje23 +36948

Het verval van Ajax is al ingezet toen Blind tijdelijk de RvC verliet om met Oranje richting het WK te gaan. Vanaf dat moment was er niemand meer met kennis van zaken in de RvC die eerst van der Sar en H2 en later Mislintat terugfloot. We mogen Danny zelfs nog dankbaar zijn dat hij via via de belachelijke aankoop van Ocampos, voor 20 miljoen !, heeft tegengehouden.

28-10-2024 13:58

Ans B +19809

'Zij grepen niet in toen Mislintat veel geld uitgaf aan 'een onevenwichtige en kwaliteitsarme selectie'.

Dit is dus wat mij tegenstaat aan AS. Want het is beslist niet de eerste keer dat er op dergelijke wijze iets wordt gesuggereerd dat niet wordt onderbouwd, of gerelativeerd.
Op welk punt moeten zij ingrijpen dan? Op financieel gebied of op technisch gebied? En wie zijn 'ze'?

Ik weet niet beter dan dat op technisch gebied de technische commissaris de TD controleert en eventueel corrigeert of een 'nee' verkoopt. We hadden alleen een ad interim (Van Halst, en die is al weg).
Op financieel gebied zou dan een financiële man/vrouw de financieel directeur op dezelfde wijze controleren. Weten wij wie die man of vrouw is?
Maar hier wordt gesproken over 5 mensen die dan allemaal zouden hebben gefaald, want 'niet ingegrepen'?

Ik wil niemand vrijpleiten, maar ook niemand beschuldigen/veroordelen, want wie van ons weet nu eigenlijk wat die mensen wel en niet doen? Wat precies hun verantwoordelijkheden zijn uit hoofde van hun expertise? Of ze zich überhaupt hebben laten gelden of niet?

Ik heb nog nooit ergens een onderbouwing gelezen, een onbevooroordeelde uitleg horen geven of iets waarop ik kan baseren wie daadwerkelijk fouten heeft gemaakt.
Puur o.b.v. van wat de resultaten zijn (veel geld uitgegeven aan een onevenwichtige selectie, plus slechte sportieve resultaten) kun je individuele leden van de RvC m.i. niet zo maar ter verantwoording roepen. Dan moet je veel meer inhoudelijke informatie hebben en hebben we die?
Ik niet in elk geval en ik lees hier doorgaans elke dag de meeste artikelen.

28-10-2024 13:12

Mats +41

In het seizoen 21/22 is er meer dan 100 miljoen euro uitgegeven aan middelmatige spelers die werden aangedragen door een niet eens bij ajax werkzame zaakwaarnemer. Je mag echt wel van een RVC verwachten dat die toezicht houden op grote uitgaven. Diezelfde RVC heeft notabene in datzelfde rampzalig verlopen jaar zichzelf een riant jaarsalaris toebedeeld omdat ze zoveel expertise en verantwoordelijkheid zouden hebben.

Vervolgens laten diezelfde lui een jaar later precies hetzelfde gebeuren, er worden weer gigantische uitgaven gedaan terwijl de scoutingrapports voor veel van die aankopen matig waren. In diezelfde zomer zagen we Pier Eringa ook nog trots op tv vertellen dat ze een stokje voor de komst van een speler uit de Russische competitie hadden gestoken, hiermee geeft hij aan dat binnen de RVC dus wel degelijk naar transfers gekeken wordt.

Bij het bestuur van een voetbalclub zijn de financiën en transfers simpelweg een gigantisch belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering. Er is in 2 jaar tijd ruim boven de 200 miljoen uitgegeven aan slecht te verantwoorden transfers. Bovendien zitten we nu in een situatie waar we veel hogere jaarlijkse lasten hebben dan inkomsten en eigenlijk Champions League moeten halen terwijl de selectie hier veel te matig voor is. Als de RVC al geen verantwoordelijkheid heeft voor zulke gigantische uitgaven en niet verantwoordelijk is voor de financiele situatie van de club wat doen ze dan precies wel, en waarom moeten ze daar zon mooi jaarsalaris voor krijgen?

28-10-2024 14:01

Ans B +19809

'...zagen we Pier Eringa ook nog trots op tv vertellen dat ze een stokje voor de komst van een speler uit de Russische competitie hadden gestoken, hiermee geeft hij aan dat binnen de RVC dus wel degelijk naar transfers gekeken wordt.'

Zij beoordelen hier niet of een speler kwaliteit heeft (of niet), maar dat het politiek gezien, dus ook qua PR slecht voor de club is. Dat geeft dus helemaal niet aan dat ze wel naar technische kwaliteiten van een speler kijken.

Het budget wordt tevoren bepaald (door de financieel directeur) en wel/niet goed gekeurd. Daarna is het aan de TD hoe hij dat besteedt. En precies dáár hebben de niet-technische commissarissen geen verstand van en behoren ze m.i. dus niet op afgerekend te worden.
Als met dat budget wel een goede, evenwichtige selectie was samengesteld had je daar niemand over gehoord. Want niet het budget stond ter discussie, maar hoe het is besteed - met wéér geen CL-voetbal tot gevolg.

28-10-2024 14:10

Mats +41

De RVC hoeft van mij ook niet op de stoel van de technisch directeur of de scouts te gaan zitten en persoonlijk beelden te bekijken van spelers. Ze moeten wel nagaan of de juiste procedures worden gevolgd en of de procedures kloppen. Veel van de gehaalde spelers hadden scoutingsrapporten die de uitgegeven bedragen niet verantwoorden. Daar hoort een RVC bij grote uitgaven gewoon toezicht op te houden. Hun verantwoordelijk is niet enkel om te oordelen of een aankoop politiek wel kan, het moet ook bedrijfsmatig verantwoord zijn en daar horen bepaalde "checks and balances" bij. Ze kunnen dus niet zomaar een Mislintat op eigen houtje laten halen wat hij wil.

Het klopt natuurlijk dat voorheen het budget niet ter discussie stond, dat is de afgelopen twee jaar echter zwaar veranderd. We hebben veel meer uitgaven dan inkomsten en ook volgend jaar valt er weer een verlies te verwachten. Ook hier hoort een RVC gewoon toezicht op te houden.

28-10-2024 14:27

Ans B +19809

'Ze moeten wel nagaan of de juiste procedures worden gevolgd en of de procedures kloppen. Veel van de gehaalde spelers hadden scoutingsrapporten die de uitgegeven bedragen niet verantwoorden.'

Daar heb je zeker een punt - maar ik weet niet hoe die verhoudingen hebben gelegen. Er zijn wel berichten over verschenen maar er is bij mijn weten nooit helemaal duidelijk geworden wat daar van klopte.
Daarnaast was dit - voor zover ik weet - geen ongebruikelijke procedure onder b.v. Overmars. Ik zou dan precies moeten weten wat daarover de afspraken zijn, wie van de RvC dit controleert en in welke mate dit afwijkt van voorgaande jaren voor ik de hele RvC hierop zou willen aanspreken.

Wat betreft de budgetten denk ik dat die wel degelijk ook in de laatste twee jaar vaststonden en waren goedgekeurd. Dat kan toch bijna niet anders? Hoe kun je anders überhaupt corrigeren tijdens het proces i.p.v. uitsluitend achteraf?
In het voorgaande seizoen werden bovendien grote transfersommen betaald voor Antony en Martinez, dus dat was wel iets anders dan vorig seizoen.
En het is denkbaar dat men vorig seizoen nog mikte op een CL-plek voor een snelle ommekeer.

Maar dat zijn allemaal dingen waar ik op doel: we weten verdomd weinig wat voor besluiten en afspraken er zijn geweest, en hoe men in de RvC te werk gaat.
En nogmaals ik wil niemand vrijpleiten, maar evenmin mensen zo maar veroordelen o.b.v. veel te weinig (objectieve) informatie.

28-10-2024 18:59

Copa077 +2761

Wel benieuwd wat met al die NL’s spelers nu gaat gebeuren of dat ze van de zomer weg kunnen?!

28-10-2024 13:06

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Er zitten vier (half-)Nederlandse spelers. De Ligt, Mazraoui, Zirkzee en Malacia. De eerste drie zijn er net, lijkt mij dat Van Nistelrooij die ook gewoon op gaat stellen. Malacia heeft al anderhalf jaar niet meer op het veld gestaan, dus welke club wil hem nou hebben? Van de oud-Eredivisie-spelers lijkt mij dat Onana en Martinez veilig zijn en niet hoeven te vertrekken. Eriksen en Antony mogen vertrekken en Mount is een twijfelgeval.

28-10-2024 14:19

JohnDylan +21788

Onana is verre van veilig. Sinds hij geen ADHD medicatie meer kan slikken maakt hij veel te vaak enorme fouten door zijn gebrekkige focus. Veel fans van United zien hem graag zo snel mogelijk vertrekken.

28-10-2024 18:06

Henkje +3402

Farioli out
Ten hag in
Overmars terug
Make Ajax great again

28-10-2024 13:02

Copa077 +2761

MAGA 2025

28-10-2024 13:04

Intec2.0 +12399

Nee dat is geweest.

28-10-2024 13:08

FysioPat020 +25603

Precies. Sentiment, medelijden en een gebrek aan zelfreflectie hebben ons in deze puinhoop gestort.
Met mensen zoals jij aan t roer zou het nog erger worden.

28-10-2024 13:10

ProfessorX +19827

asjeblief niet zeg

28-10-2024 13:14

Odysseus +14246

Wij bedoelen hetzelfde

28-10-2024 13:25

ProfessorX +19827

sorry sorry sorry sorry hahahaha

28-10-2024 15:00

papflapjes +7054

Ten hag in want hij deed het zo geweldig bij united.

28-10-2024 13:21

Odysseus +14246

Alsjeblieft zeg

28-10-2024 13:24

Lunsdale +6291

En dan zitten we in 2028 weer in dezelfde shit als we nu zitten. Top visie!

28-10-2024 13:31

Rookenspiegels +590

Waarom mensen Overmars als held zien is mij echt een raadsel, een van de veroorzakers van de malaise.

28-10-2024 13:35

Gaza +4359

Kom je net uit je ei?

28-10-2024 13:57

Lunsdale +6291

Geld uitgeven wat je ooit wel eens kan gebruiken of geld uitgeven wat je nog niet hebt, oftewel niet kunnen vooruitzien, is een groot maatschappelijk probleem. En dat zie je in die reacties terug.

28-10-2024 14:07

Ajax1969 +4162

@Henkje. Ik zou niet weten waarom

28-10-2024 14:00

Amp +37470

buiten sentiment hijzelf ook niet

28-10-2024 19:18

Copa077 +2761

Haal Erik terug van de zomer en stuur die pizzabakker terug!!!!
EtH kan blijkbaar alleen bij ajax goed werken zoals FdB ook alleen kon!!!

28-10-2024 12:59

Rolo +13595

Laat Erik lekker weg.. En geef Farioli gewoon de tijd. Bij Erik ging het ook pas draaien na een gesprek met de spelersraad, daarvoor....

En het laatste half jaar onder Erik was al niet meer om aan te gluren.

28-10-2024 13:00

Copa077 +2761

Nee maar wel kampioen en daar draait het toch om.
Als Farioli met zijn stijl kampioen zou worden mag die blijven anders beter Erik.

28-10-2024 13:01

Rolo +13595

Geef Farioli de selectie van Erik en hij wordt ook kampioen. Erik met dit spelersmateriaal wordt drama.

28-10-2024 13:01

Talentje020 +19867

Het is totaal niet realistisch om van deze selectie een kampioenschap te verwachten, al zet je Guardiola voor de groep

28-10-2024 13:17

Lunsdale +6291

Ajax werd kampioen ondanks ten Hag, niet mede door...

28-10-2024 13:32

Intec2.0 +12399

Die gaat Bosz opvolgen

28-10-2024 13:00

goajaxgo +14114

Please not.

28-10-2024 13:01

DemoB +205

Pizzabakker… kansloze opmerking

28-10-2024 13:03

Copa077 +2761

Ja geen fan van deze man mag duidelijk zij en dan vind pizzabakker nog net.

28-10-2024 13:05

FysioPat020 +25603

Leer jij maar eens eerst een fatsoenlijke zin op papier te brengen gast voordat je dom uit je nek lult.

28-10-2024 13:12

ProfessorX +19827

FORZA FARIOLI !!!!

28-10-2024 13:14

papflapjes +7054

Door comments als deze begin ik Aurelius meer te waarderen

28-10-2024 13:22

goajaxgo +14114

Ten Hag ontslagen inmiddels.

28-10-2024 12:58

Intec2.0 +12399

Zeer terecht overigens dat had van de zomer al gemoeten.

28-10-2024 13:01

JohnDylan +21788

Blind als speler: HELD
Blind als hoofd jeugdopleiding: Rampzalig
Blind als hoofd spelerszaken: Slecht
Blind als technisch manager: Rampzalig
Blind als technisch directeur: RAT
Blind als technisch commissaris: Zwak

28-10-2024 12:56

w86 +9338

En als bondscoach, assistent bondscoach en hoofdtrainer bij Ajax? Ik weet het antwoord.

Blijf het toch bijzonder vinden dat deze man altijd de dans ontwijkt, of juist op de mooiste stoeltjes komt te zitten.

28-10-2024 13:11

JohnDylan +21788

Oh ja, zijn periode als hoofdtrainer was ik er nog vergeten tussen te zetten en inderdaad ook bij Oranje was hij een drama.

28-10-2024 14:17

NeeI +107625

Bijzonder hoe Blind altijd overal tussendoor weet te glibberen.

28-10-2024 12:56

Rolo +13595

Offtopic,... Ten Hag ontslagen bij ManU.

28-10-2024 12:56

Michelajax1979 +123

En scholletje blijft maar zitten, leuke voetballer geweest maar voor de rest een ramp voor ajax

28-10-2024 12:54

Rolo +13595

Nou, leg uit.. waarom is het een ramp geweest voor Ajax? Ben ik dan wel benieuwd naar wat daar jou onderbouwing voor is.

Want dat scholletje komt me de nek uit ondertussen. Onze aanvoerder, met bijna 500 wedstrijden achter zijn naam. Champions League, Wereldbeker, landskampioenschappen... en dan zeg jij 'leuke voetballer'... Wat mis ik?

28-10-2024 12:59

JohnDylan +21788

Als hoofd jeugdopleiding was hij mede verantwoordelijk voor de teloorgang van de jeugdopleiding. Als technisch manager heeft hij geholpen Ajax aan de rand van de financiële afgrond te brengen. Als technisch directeur wilde hij de Fluwelen Revolutie stoppen. Als technisch commissaris liet hij Overmars belachelijk veel geld aan bevriende zaakwaarnemers geven en de jeugdopleiding doorstroom van talenten verwaarlozen.

28-10-2024 13:00

Rolo +13595

Weet je dat er maar weinig zijn die dit toegeven of weten, en daar ging het me om. 80% roept gewoon scholletje zonder know how dat was waar het mij om ging ;)

28-10-2024 13:03

wilbert.b +3101

Wel lekker
Kakkies moeten winnen want staan achter op ons in verliese punten
Ajax zal wel weer met 3 centraal spelen

28-10-2024 12:53

emieltjuhh +17794

Ten hag ontslagen !!

28-10-2024 12:53

Aspers73 +3188

Hoorde het ook net ja. Heeft nog lang geduurd.

28-10-2024 12:54

AFCACruijff14 +160973

Het is vooral te hopen dat er eens wat meer voetbalkennis bij komt (zodat rampen als Mislintat nooit meer voor gaan komen) en meer financiële kunde (zodat we niet in 2 jaar tijd ruim 200 miljoen investeren aan twijfelgevallen).

28-10-2024 12:52

Oxxer +163806 moderator

Dat kan per direct geïmplementeerd worden door meer meer technische commissarissen in de RV te installeren.

28-10-2024 12:54

AFCACruijff14 +160973

Exact, laten we het hopen.

Zijn ze trouwens nog steeds verplicht om een vrouwenquotum te halen in de RvC?

28-10-2024 12:57

Oxxer +163806 moderator

No comment of wil jij Leonne erbij hebben? 😉

28-10-2024 12:58

AFCACruijff14 +160973

Haha nee dank je. Het is vrij bizar dat je perse vrouwen in je RvC moet nemen omdat ze vrouw zijn.

Maar als het moet, dan graag Anouk Hoogendijk.

28-10-2024 13:02

Oxxer +163806 moderator

De enige vrouw die ik geschikt zou vinden is Imke Courbois.

28-10-2024 13:05

AFCACruijff14 +160973

Ja, die is goed. Levert prima analyses en dat zonder Leonne of Koster achtige irritatiefactor.

28-10-2024 13:07

Breuk +25046

Ten Hag ?

28-10-2024 13:12

YugoVik +33056

Ten hag ontslagen

28-10-2024 12:52

KVF +991

Ten Hag ontslagen

28-10-2024 12:51

Nr.10 +110940

Dat is goed nieuws. Nu nog een technisch directeur vinden.

28-10-2024 12:42

Henkjanklaas +20599

De schade is al aangericht door de RvC.
samen met de leiding en Mislintat houden we hier nog tijden last van zoals gisteren weer het keiharde bewijs kon worden gezien. Ja we staan derde maar het voetbal ziet er niet uit.

28-10-2024 12:39

debetweter +10061

We moeten CL spelen volgend jaar. De club is te groot (en te duur) om lager te spelen. Hoe we derde of hoger eindigen maakt op het moment helaas even niet uit

28-10-2024 12:41

Henkjanklaas +20599

Klopt helemaal. Is absolute noodzaak zeker gezien onze financiële huishouding. Alles is om zeep gebracht door leiding die Duitser en de RvC. Echter met Feye in deze vorm zie ik ons geen tweede worden. De rollen zijn inmiddels volledig omgedraaid. Jaren lang waren we tig keer beter dan de Rotterdammers maar daar is helemaal niks meer van over.

29-10-2024 12:26

debetweter +10061

Vroegah was alles anders.

29-10-2024 13:08

Betuwe85 +20492

Toch knap dat blind alijd alles overleefd .

28-10-2024 12:32

jaripettersson +9439

Die overleeft een kernramp

28-10-2024 12:34

NoPants +7469

Waarom zou blind wegmoeten dan?

28-10-2024 12:39

Rikkie66 +22800

Iig een paar met voetbal verstand svp!

28-10-2024 12:32

trodat4030 +96403

Ik heb liever dat ze weten hoe ze een bedrijf goed moeten runnen, dát is namelijk hun functie, controleren of het bedrijf Ajax goed gerund wordt. Het voetbalverstand hoort eerst en vooral bij de directie te zitten, met name de TD en de mensen waar hij direct op dagelijkse basis mee samenwerkt, de RVC moet gewoon controleren of dat volgens de vooraf voorgeschreven procedures verloopt.

28-10-2024 12:55

fc-stoffel +361

Lol 't scholletje

28-10-2024 12:15

Steffenhagen +37767

Ik verwacht iemand van een bank ,een accountant en een beursjongen . Voorzitterschap een ex ziggo directeur .

28-10-2024 12:12

AFCA020! +6083

Hoop in elk geval dat ze mensen met gevoel voor Ajax en/of voetbal selecteren. Niet dat je straks weer met een type Mosman of Schlick zit

Heel goed dat Blind aanblijft en verstandig van de RvC dat ze het toch niet hogerop spelen en luisteren naar het grootste deel van de club 👏🏻👏🏻
Indien ze naar de ondernemerskamer waren gestapt, zouden ze nog verder in m’n achting gedaald zijn.
Daar had echt niemand wat aan gehad

28-10-2024 12:29

MichelAngelo66 +22180

Er is weer wat beweging zullen we maar zeggen. Beter dan buitenstaanders de beslissingen laten nemen. Ik ken beide beoogde voorzitters niet en vind het allemaal best. Blind blijft uiteraard zitten (what's new under de sun?;)) en van Gaal natuurlijk ook toekijken. Al is het om de eerste zijn hand af en toe vast te houden. Weinig verassend. Beetje treurig naar mijn mening, dat wel.

Nu kijken of ze wel hun TD werkelijk gaan controleren, assisteren en desnoods corrigeren. Of er enig voetbal ervaringen en verstand in komt. Of de scouting eindelijk een keer op orde komt en de opleiding weer enige lijn krijgt gericht op het individu. Ik heb er niet veel fiducie in. Maar goed, als de fauteuils maar weer gevuld worden toch...

28-10-2024 12:06

FissaDeGekste +3368

Eindelijk schoon schip! Feest!

28-10-2024 12:05

JesperDeVlo +5412

In het Mislintat stond een belangrijke aanbeveling over de toekomstige samenstelling van de RVC:

"Het onderzoeksrapport bevat ook bevindingen ten aanzien van de taakvervulling van de RvC. Omdat in de Transferperiode naast de nieuw benoemde voetbalcommissaris geen relevante voetbalkennis en -ervaring aanwezig was, heeft het ook binnen de RvC ontbroken aan checks en balances op voetbaltechnisch gebied. Het streven is om dit aspect in de samenstelling van de RvC beter te waarborgen."

Ik ben heel benieuwd of er naast Blind nog een 2e voetbalcommesaris benoemd gaat worden. Persoonlijke voorkeur: Jari Litmanen.

Over kan ik nu al voorspellen dat er weer veel kritiek gaat komen over de kandidaten voor de nieuwe Rvc. Je bent namelijk als beursgenoteerde organisatie verplicht om ook vrouwen te benoemen in de Rvc. Dus ja, er zullen ook voor de nieuwe Rvc vrouwen voorgedragen worden.

28-10-2024 11:26

peter_kleinveld +2069

Ik sta altijd voor volle 100% achter de voetbalclub AJAX! Al sinds medio jaren 70. Maar ik sluit de ogen niet voor het feit en dat we uiteraard van ver moeten komen, maar ook dat we geen progressie boeken tactisch/technisch gezien. Is Farioli te data minded, zijn het de blessures/niet fit zijn van aantal spelers, de volstrekt onbeholpenheid aan de bal van veel spelers of alles tesamen. Ik zie wedstrijden met lede ogen aan. En mantra van het resultaat telt en staat nu voorop icm het vertoonde veldspel wordt steeds moeilijker te verteren. Maar woensdag zit ik weer klaar.....

28-10-2024 11:14

ajaxcied4life +26022

Peter, het voetbal is niet om aan te zien zodra de dragende spelers ontbreken, daar zal iedereen het met jou over eens zijn. Echter is het gerouleer anders dan onze professoren aan tafel bij de verschillende voetbalprogramma's in hun 'goetste nederlants' bij elkaar brabbelen, bittere noodzaak aangezien de huidige selectie vorig seizoen op fysiologisch en conditioneel vlak totaal niet is gehard en daar pluk je nu de vruchten van.

Je speelt twee topwedstrijden achtereen en je speelt voorafgaande aan die potten tegen een mindere tegenstander, dan zou ik ook die wedstrijden uitkiezen om mijn dragende spelers rust te gunnen. Het is eigenlijk geen hogere wiskunde. De pundits aan de tafels van voetbalprogramma's en het immer raaskallende journaille vinden hier natuurlijk van alles van, maar dat zouden ze ook hebben gevonden als nu de halve selectie in kreukels zou liggen. Ik kan me tot dusver prima vinden in de keuzes van Farioli en de maatregelen die hij neemt om iedereen op de been te houden.

De conclusie die jij trekt dat het resultaatvoetbal nu leidend is is naar mijn mening tevens terecht maar verbind jij daar in mijn optiek een foutieve redenatie aan, aangezien als Ajax wederom geen Champions League haalt zij financieel wel erg achterop raken.

Kortom, Farioli moet een fysiek fragiele selectie op de been houden, zorgen dat het een Champions League plaats bemachtigt met een instabiele selectie (qua kwaliteit). Je mag geen wonderen verwachten.

28-10-2024 11:36

DouweVanPelane +281

Eens. Echter, ik denk dat Farioli er de trainer niet naar is om van Ajax weer een aantrekkelijk spelend elftal te maken.
Het interview na afloop van de wedstrijd sprak (wat mij betreft) boekdelen. Hij wilde doen voorkomen alsof Ajax weldegelijk aantrekkelijk had gespeeld. Het was echter slaapverwekkend saai (nog los van de onkunde van een aantal spelers).

28-10-2024 12:00

Ajacider +4882

Misschien niet. Maar kijk het track record er op na. We hoeven van onze Italiaanse carrièretijger echt geen dienstverband te verwachten van Ten Hag proporties.

Daarnaast, met alle aanvallende beperkingen in de selectie door niet scorende spitsen, geen creatieve middenvelders en amper vleugelspelers, is de match met een trainer die het verdedigend goed organiseert wel de juiste.

28-10-2024 12:05

ajaxcied4life +26022

Daar kun je oprecht zomaar eens gelijk in hebben. Het zit ook niet echt in de italiaanse cultuur om mooi spel op de mat te leggen, al vond ik het Napoli van die kale die nu bondscoach is wel een prachtig team.

28-10-2024 12:57

Ans B +19809

Farioli houdt voortdurend peptalks en deelt complimenten uit. Daar moet je wel doorheen kijken, vind ik.
Ik heb me aan het begin van dit seizoen helemaal ingelezen op Farioli en diens visie en speelwijze, en ben toen tot de conclusie gekomen dat hij een trainer is die heel erg vanuit structuren denkt, waaruit uiteindelijk dan heel veel patroonvariaties mogelijk zijn - naar gelang de creativiteit van de spelers en hun voetballende kwaliteiten (techniek, inzicht e.d.). Hij probeert via die structuren vooral voorwaarden te scheppen voor snel, dynamisch en combinerend spel.

Eén van die voorwaarden is defensieve zekerheid, maar niet alleen vanuit defensieve gedachten, óók om vanuit die positionering voordeel te halen uit opbouwende mogelijkheden, o.a. in de omschakeling.

In de praktijk zie je alleen vlagen van dat snelle, dynamische spel met veel korte combinaties en af toe een lange pass.
Veel vaker zien we stroperig, traag, stilstaand voetbal. En - van Henderson - veel lange ballen. Maar dat heeft met meerdere factoren te maken:
- de onbalans in de selectie
- individuele spelers die helemaal niet bij Ajax passen (o.a. vdBoomen, Wijndal, Tahirovic, Henderson)
- het moeten wennen aan de nieuwe trainer en wat hij vraagt
- veel jonge spelers
- het vele rouleren
- het ontbreken van je meest creatieve speler (Berghuis)
- het overvolle programma dat veel trainen niet meer toelaat
- de kwetsbare fysieke belastbaarheid van de meeste spelers (o.b.v. 2 waardeloze seizoenen qua fitheid).

Ik heb vanaf het begin twijfels gehad of de visie van Farioli écht bij het Ajaxvoetbal past, maar er zitten zeker wel elementen in die kúnnen zorgen voor aantrekkelijk voetbal. Maar Farioli heeft te maken met een selectie die niet alleen in onbalans is, maar ook met te veel spelers die écht niet passen bij zijn visie.
Hij maakt m.i. ook inschattingsfouten (ik hecht enorm aan een echte voetballer op 6. Dat is Henderson niet. Ik denk dat o.a. FJ, Rensch en Baas betere profielen voor die positie hebben dan Henderson), maar geen enkele trainer is perfect.

Wat hij wél brengt: meer structuur en organisatie, meer handvatten voor de spelers, meer energie, discipline, meer defensieve zekerheid en fitheid, plus betere resultaten is voor nu evenwel belangrijker dan de speelwijze.
Na volgend jaar zomer kun je hem eigenlijk pas meer gaan beoordelen op zijn spelvisie. Vind ik dan.

28-10-2024 13:42

ajaxcied4life +26022

Niets aan toe te voegen.

28-10-2024 14:42

barry1988 +23993

Het liefst had ik ook Blind zien vertrekken. Die heeft ook tot op zekere hoogte een aandeel in het verval van afgelopen jaren gehad.
Maar goed het is een begin. En nu zorgen voor goede vervangers op basis van kwaliteit aub.

28-10-2024 11:12

CruijffiaansNouriaans +4425

Het is lastig om voetbal en besturen te combineren? Dus Blind moet daar wel blijven. Hoop op meer voetbal erin .

28-10-2024 11:46

FysioPat020 +25603

Blind heeft na zn carriėre helemaal niks bereikt en was bovendien een waardeloze trainer en bondscoach vh niveau Schip.

28-10-2024 11:59

NoPants +7469

Welke capaciteiten heeft hij nodig als commissaris die hij niet heeft volgens jou?

28-10-2024 12:42

JohnDylan +21788

Het hebben van een ruggengraat zodat hij niet met elke stroom mee zwemt en niet iemand als Overmars geheel vrijspel geeft.

28-10-2024 12:49

CruijffiaansNouriaans +4425

Wat ik bedoel aan te geven Fusiopat020 / NoPants enzo - is dat er bij die commissarissen wel wat voetbal verstand in moet blijven. Als dat er meer in had gezeten waren we nu ws niet zo diep gezonken.

28-10-2024 16:23

donkerblauw +2822

En door.......
Zolang die droppies zoals Sneijder maar bij de club wegblijven.

28-10-2024 11:10

fc-stoffel +361

Was hij er maar.

28-10-2024 12:16

JanMolby +1435

Gaat de hele tijd weer over scholletje. Nu nog Farioli bashen, wat zullen we er van maken: Spade (zwaardvis) Sardenella (sardientje) of Vongole (schelpdieren)?

28-10-2024 11:07

MickS +6232

Ravioli. 2 letters omruilen is genoeg. Dat zeiden twee lui achter mij op de tribune.
Tja.

28-10-2024 11:25

JanMolby +1435

Heel goed! Alleen is dat geen vis :) voordat je t weet komen we uit op Rarejopi....

28-10-2024 11:26

ElSandrini +18083

Pasveer, Rensch, Sutalo, baas, Hato, Henderson, Taylor, Fitz Jim, Godts, Weghorst, Traore.
Dit wordt de opstelling tegen feyenoord. Brobbey begint op de bank denk ik omdat hij gisteren hele wedstrijd speelde.

28-10-2024 11:07

donkerblauw +2822

Opstelling doorgeven onder een item van de RvC 👏🏼

28-10-2024 11:11

HansBrobbey +1019

Ik denk en hoop dat klaassen ook wel zal spelen

28-10-2024 11:50

Prometheus +1004

Ik vermoed eerder dat die tegen PSV begint.

28-10-2024 12:37

VOETBALisOORLOG +1774

En dan nog win je em niet

28-10-2024 11:52

FysioPat020 +25603

Het aanblijven van Blind is een schoolvoorbeeld van hetgeen er nog steeds helemaal mis gaat binnen Ajax.
Je hoeft helemaal niks te kunnen of toe te voegen om een functie te krijgen én te behouden.
Kotsmisselijk makend.

28-10-2024 11:06

JanTa +15823

Blind is opgestapt omdat er een hoop misging en de hoofdschuldigen waren de de reeds opgestapte verenigingsraad die er een puinzooi van hebben gemaakt. Hun ego's waren belangrijker dan de club.

28-10-2024 11:58

JohnDylan +21788

Het ging al lang mis voordat Blind vertrok. Waarom liet Blind toe dat Ajax vele miljoenen overmaakte aan de vriendjes van Overmars? Waarom betaalde Ajax meer aan zaakwaarnemers dan bijna alle Europese topclubs? Terwijl Ajax vooral de verkopende club was en dus voor minder kosten hoort op te dragen. Waarom liet Blind toe dat Overmars elke Latijns Amerikaanse cliënt van Essel Sport naar Ajax haalde (waarvan uiteindelijk er maar eentje bij Ajax is geslaagd en de andere bij de grootste miskopen van Ajax aller tijde horen)?

28-10-2024 12:50

JanTa +15823

Aannames kom nu een met wat feiten.

28-10-2024 12:54

JohnDylan +21788

Wat in mijn stuk zijn aannames en geen feiten?

28-10-2024 13:02

FysioPat020 +25603

Als dat geen feiten zijn zou ik mn mond houden als ik jou was.

28-10-2024 13:08

Amp +37470

Blind wordt hier door een groepje "all hail ajax-dna" met hand en tand verdedigd, met niks als argument maar wel stoer lopen vragen dat anderen argumenten moeten benoemen waarom hij ongeschikt is. Zelf lekker weglopen, want hij is onderdeel van de ajax-historie.
- als hoofd opleidingen de lijn ingezet om collectief te presteren en de lijn van V Gaal in de jeugd laten prevaleren, wat killing is voor de individuele ontwikkeling.
- als hoofdtrainer was het gewoon shit, zowel bij ajax als bondscoach
- als technisch manager is het aantrekken van chivu het enige noemenswaardige geweest. Wilde als technisch manager in zn tweede termijn zelfs met het groepje mee die cruijff en consorten weg wilden werken
- onder zijn toezicht mocht overmars zijn gang gaan en troep binnen halen en het jeugdbeleid verkwanselen.
- lift om de haverklap op Van Gaal mee, zodra hij alleen mag lopen is t klaar om iets van prestatie neer te zetten

Nu het blind-groepje: op basis van wát is hij zo geschikt om ajax de juiste richting en adviezen te geven? En dat " hij kent ajax zo goed" is een kulreden, dat is geen kwaliteit

28-10-2024 11:05

twynestar +28209

Groepje zus, groepje zo, met dat soort retoriek kom je nergens.

28-10-2024 11:07

Amp +37470

Ga je inhoudelijk ook reageren?

28-10-2024 11:08

JohnDylan +21788

Met andere retoriek wel dan? Niets wat wij hier schrijven heeft enige nut en komen we nergens mee.

28-10-2024 11:10

Amp +37470

Hij denkt dat de mensen die t beleid maken hier input komen halen

28-10-2024 11:14

twynestar +28209

Posts die mensen in groepen indelen verdienen geen inhoudelijke reactie. Wees eerlijk, die zoek je ook helemaal niet, amp.
En mijn post was eigenlijk gewoon inhoudelijk, maar dan op een kritiekpunt die je niet bevalt: je kinderlijke retoriek.

En ik bedoel dat dit soort gedrag de discussies niet verder helpt, ik heb geen illusies dat wij ajax er bovenop kunnen helpen. wel dat we het hier op AS wellicht nog op enig niveau krijgen. niet met jouw hulp.

28-10-2024 11:28

Amp +37470

Ik stel een vraag in mijn eerste post aan degenen die Blind met hand en tand verdedigen en vraag naar argumenten, dus als je nergens inhoudelijk op reageert lul lekker op en reageer niet op mijn post. Dit flik je wel vaker hier, lekker op de man spelen en de gerichte vragen als een klein kind ontwijken als t om de inhoud gaat. Flikker lekker op

28-10-2024 19:23

afct +8921

En de komende twee wedstrijden gaan wij verrassen kakkerlakken gaan eraan

28-10-2024 10:55

VOETBALisOORLOG +1774

Weinig kans, tegen de lampen ga je ook eraf

28-10-2024 11:56

afct +8921

Lampen zijn als de dood voor ons kijk naar vorig seizoen

28-10-2024 12:01

HertogH +15836

Laten we hopen dat alles in goede harmonie verloopt. De club is weer in opbouw en heeft overduidelijk baat bij rust.

28-10-2024 10:55

Juan62 +46160

Zo heb zijn door Derksen gegeven bijnaam al weer in de reacties gezien.
Erg simpel

Blind en Van Praag hebben beide voor Ajax heel veel betekent
Je kan het oneens zijn met gevoerd beleid , maar enig respect is toch wel op zijn plaats

28-10-2024 10:46

Danielson +50165

Respect is een woord dat vele simpele zielen hier helaas niet kennen. Net als enig benul van onze historie.

28-10-2024 10:49

JanMolby +1435

toch niet dat scholletje? Is niet eens origineel. Simon Vestdijk heeft n boek geschreven: Ivoren Wachters. Daarin komt n onsympathiek figuur voor, een leraar: familie naam Schotel de Bie. Hij krijgt als bijnaam : je raadt t al: Schotel met SCHOL.

28-10-2024 10:58

JariJari +15073

Ik heb nooit begrepen wat er beledigend aan is.

28-10-2024 11:13

JanMolby +1435

Ik heb altijd begrepen dat t n variant is op zo glad als n aal: glibberig, krijg je geen vat op, gaat alle kanten op

28-10-2024 11:25

Dolblij +44894

klopt JanMolby, en dat een schol, net als een vlag, met alle winden meewaait.

28-10-2024 12:10

tdecler +3302

Dat Blind misschien voor andere functies niet geschikt was wil niet zeggen dat het geen goede rvc kan zijn. Vorige periode dat ie er in zat ging het prima.

28-10-2024 10:36

Robertini +39024

Overmars heeft in z'n laatste jaren financieel wanbeleid mogen voeren, Blind zat erbij en keek ernaar.

28-10-2024 10:37

Sjaakvaak +26578

Het is alom bekend dat Blind aangesloten was als technisch man, beetje jammer om hem af te schrijven op de contracten die Overmars aanbood.

28-10-2024 10:57

MosesD +14637

Als het gaat over spelers gaat het natuurlijk ook over salarissen.

28-10-2024 11:28

JohnDylan +21788

Het ging wel degelijk mis. De financiële boekhouding, de scouting werd genegeerd en sprak intern niet met elkaar, de jeugdopleiding werd genegeerd, veel jeugd contracten werden niet of te laat verlengd. Nadat talenten uit de jeugdopleiding naar Jong Ajax doorstroomden was er geen plan meer met ze. Er was totaal geen organisatorische structuur binnen Ajax. Overmars deed alles via sms’jes waardoor het nodige papierwerk niet bestond (wat een groot probleem werd na het vertrek van Overmars).

Ajax gaf onder Overmars enorm veel geld aan zaakwaarnemers (meer dan bijna alle Europese topclubs). Bijna elke Spaanstalige Latijns Amerikaanse speler die Overmars kocht was toevallig een Essel Sport cliënt (zoals Orejuela, Cassierra, Magallan, Martinez en bij Antwerp ook direct Avila) of een cliënt van Van Kooperen (zoals Alvarez). Blind stond daarbij en keek ernaar. Allemaal organisatorische problemen.

28-10-2024 10:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.