Farioli wil fysiek en mentaal continuïteit creëren voor Traoré

door Jesse ter Haar 130

Bron ESPN

Farioli wil fysiek en mentaal continuïteit creëren voor Traoré

door Jesse ter Haar 130

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli en de rest van de staf van Ajax zitten er dagelijks bovenop bij de spelers om iedereen fit te houden. Bertrand Traoré is gezien zijn speeltijd in de afgelopen seizoenen een speciaal geval te noemen en de Italiaanse oefenmeester is blij met de vooruitgang die de linkspoot weet te boeken.

'Hij speelt drie keer per week, dus dat is al een prestatie', aldus Farioli op de persconferentie na afloop van RKC Waalwijk - Ajax. 'Bertrand komt van seizoenen waarin hij continuïteit miste. Dat zit hem in het fysieke gedeelte, maar ook in zijn mentale capaciteit om elke drie dagen te spelen. Het is een proces dat hij moet doorlopen. Dat geldt niet alleen voor hem, maar voor veel andere spelers.'

'Veel spelers komen voor het eerst in dergelijke situaties, dus het is voor ons belangrijk om overal bovenop te zitten', gaat de jonge hoofdtrainer van Ajax verder. 'Vaak wordt er enkel gekeken naar wat er op het veld gebeurt, maar het plaatje is groter. Iedereen binnen de club moet klaar zijn om elke dag te presteren op een bepaald niveau. We moeten herstellen, ons voorbereiden en doorgaan.'

Dat Ajax voorzichtig moet blijven met Traoré, is een feit. 'Sinds het begin zitten Callum (Walsh, red.), Sam (Feringa, red.) en de performance-afdeling erbovenop bij hem', geeft Farioli dan ook aan. 'Ze doen het erg goed, maar er zijn nog veel meer aspecten waarin we beter moet worden. Zo kunnen we de spelers helpen om op het gewenste niveau te spelen.'

Een mentaal fris Ajax

'Het is uitdagend', geeft de coach toe. 'Eén van mijn karaktereigenschappen is dat ik erg veeleisend ben. Soms is dat goed en soms minder, vooral voor de mensen die met me werken. Mijn verlangen om de standaard te verhogen is aanwezig, overal. Het is altijd een proces en het kost veel energie en inzet om dingen te veranderen, maar het is de enige manier om je te ontwikkelen en op een bepaald niveau te acteren. Met name met dit aantal wedstrijden.'

Wat de spelers en stafleden kan helpen om mentaal fris te blijven? 'Je gewoontes en de capaciteit om echt te herstellen en op te laden. Goede prestaties komen voort uit slaap, voeding en bijvoorbeeld iets als een ijsbad. Als het gaat om de fysieke inspanningen die de spelers leveren, is het moeilijk om meer te vragen dan nu. Gisteren (zaterdag, red.) werkten ze een gymsessie af in het stadion en daarna waren ze op de toekomst om te herstellen. Ik ben erg blij, maar we moeten blijven verbeteren op sommige vlakken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Het_Olympisch_Stadion +5631

Zijn schoten die uit zijn acties voortkomen missen nog wel echt kracht. Verder gaat het crescendo gelukkig.

01-10-2024 20:29

Jaja323 +361

At first I was so sceptical about his arrival.
The player who had under 30 official games in two seasons .
At the time I thought that we got another Cuenca/ocampos/bojan.

But till now , I’m so happy with what Bertrand shows this season .
Yes , first few games were getting used to.
But even then he scored in EL quals.

And the last two games :
1. Against besiktas. So much dedication , he pressed every inch of the field and constantly goalkeeper , while it’s more the job of central striker . But Traore was everywhere.

And yesterday , when he came in as a sub , and directly done what for he was brought on . Score d winning goal and gave an assist again .

I’m the one who usually critical of a players , and surely that will be the case with traore in the near future also.
While even in his great games , sometimes he makes very irritating mistakes . Simple , not forced mistakes.
But till now, all in all, Bertrand - I take my hat off .

30-09-2024 16:27

willem1958 +8781

Hij speelt drie keer per week zegt Farioli, dus dat betekent dat de week daarna er maar één wedstrijd gespeeld wordt want het is elke week toch echt maar twee wedstrijden.
Je kan overdrijven maar vertel wel hoe het werkelijk zit.

30-09-2024 13:31

Danielson +50469

Ha ha ha. Je hebt een punt. 😉

30-09-2024 17:51

WeirdAJAX +12253

Heerlijk, een coach die constant streeft naar beter.

30-09-2024 12:50

Goj +51

Traore begon als een theo janssen die al een jaartje gestopt was. Fantastische pass maar conditie van een luiaard. Laatste weken zie je progressie. Na een sprint niet handen op de knieën en uithijgend, maar uithijgend terug rennen. Met een paar weken zullen we eindelijk een fitte traore zien. Denk dat we dan een hele goede hebben.

30-09-2024 12:38

Daniii +246

Als je de 1-0 ziet RKC dan zie je hoe prettig het is als een middenvelder de bal bij zich kan houden (Fitz-Jim) ik zeg niet dat Fitz Jim dé speler voor Ajax is maar een speler met die eigenschappen hebben we lange tijd gemist want spelers als Van de Beek of Klaassen hebben die eigenschappen totaal niet

30-09-2024 12:22

Apoc9 +1664

3 goal en 4 assists zijn helemaal geen verkeerde cijfers voor een buitenspeler. Hopelijk kan hij nog iets minder wisselvallig worden.

30-09-2024 12:19

KleineReus +6478

Traoré is heerlijk random. Bij de ene actie laat ie zich finaal de kaas van het brood eten en bij de volgende doet ie weer iets verrassend slims. Tot nu toe wel gematigd positief over zijn komst. Denk dat sommigen 'kenners' die hier bij voorbaat al liepen te schreeuwen dat het niks was ook wel eens wat bescheidenheid aan de dag mogen leggen.

30-09-2024 12:13

Yeswecan +240

Ijsbad heeft negatieve effecten op herstelproces: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/heeft-zwemmen-in-het-koude-buitenwater-echt-van-die-fantastische-gezondheidseffecten~b1417f7c/

30-09-2024 12:01

Duggoutdennis +6346

En ergens anders zegt men weer dat het goed is, dus om het artikel nou als feit te presenteren...
https://www.tactivrecovery.com/nl/een-ijsbad-voor-of-na-sporten/

30-09-2024 13:04

Yeswecan +240

Jij haalt een commercieel artikel aan. Het artikel in de VK is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.

30-09-2024 13:09

Duggoutdennis +6346

Prima:
https://balance.gent/de-wetenschap-achter-de-heilzame-werking-van-ijsbaden-een-duik-in-de-kou-voor-gezondheid/#:~:text=Onderzoek%20heeft%20aangetoond%20dat%20blootstelling,fenomeen%20van%20%27thermische%20adaptatie%27.

30-09-2024 14:08

Kerel +1475

IJsbad is heel goed voor je.
Je wordt er alleen nogal agressief van.

30-09-2024 17:27

HansBrobbey +1031

Als Traore fit is, is het gewoon een geweldige speler voor ons. Gelukkig hamert farioli op fitheid, dus ik geloof dat dat wel goed gaat komen.

30-09-2024 11:54

DEELM +11891

Hopelijk blijven hij en Godts iig tot aan de winterstop heel. Het was gisteren niet om aan te zien zonder die twee.

30-09-2024 11:51

komopajax777 +13274

Al hadden Banel en Rasmussen wel een paar goede acties.Over het geheel genomen kwamen ze tekort.

30-09-2024 13:11

Breuk +25231

Nog maar 2 wedstrijden dan alweer 2 weken interland break.

30-09-2024 13:17

Danielson +50469

Traore verrast me in positieve zin. Dacht dat ie min of meer uitgerangeerd was, maar is nu al onze meest dreigende aanvaller.

30-09-2024 10:45

Ajax412 +1325

Nu al productiever dan Bergwijn ooit geweest is.

30-09-2024 12:30

TheSpecialOne +8908

Het moet heel vervelend voor jou zijn dat Bergwijn niet meer Ajax speelt. Waar moet je nu immers heen met je "gifpijlen" bedoeld voor Bergwijn?

30-09-2024 17:01

Ajax412 +1325

Ik zie zo een twee drie geen speler die zo weinig rendement heeft voor zijn transfersom of salaris, dus heb ik weinig reden om te klagen. Of dacht je soms dat Bergwijn die 30 miljoen waard is geweest en er alles aan gedaan heeft om dat bedrag en salaris terug te betalen op en naast het veld? Beetj́e rare reactie van je.

01-10-2024 01:39

komopajax777 +13274

Traoré is nog niet 100% wedstrijdfit.En dan toch al een aardig rendement.Goed dat hij erbij is gekomen.

30-09-2024 13:12

MaxPower +2629

Ik heb het idee dat er met Traoré en Godts wel de juiste vleugelspelers zijn overgebleven. Ze zijn gretig en creatief. Je weet natuurlijk nooit hoe het gelopen zou zijn maar ik ben er niet rouwig om dat Bergwijn en Forbs weg zijn. Met Berghuis en straks Faberski heb je nog creativiteit achter de hand op rechts. Rasmussen vind ik nog een nuttige speler als noodoplossing. Op links moet er wel echt iets bijkomen. Ik zou zeggen 1 meer ervaren huurling (Perisic had moeten komen) en 1 high prospect (die volgend seizoen achter Godts zijn minuten kan gaan maken.

30-09-2024 10:39

Lavie +2305

We hebben ook die van Axel Dongen nog, hè?

30-09-2024 10:50

linksbinnen +8172

Yep. Hopen dat ie weer kan aanhaken. Heeft nog een dik contract.

30-09-2024 11:00

MaxPower +2629

Inderdaad die vergeet ik nog ... hopelijk blijft hij nu een lange periode blessurevrij. Het blijft nogal onzeker, wat extra talent daar bij die leeftijdscategorie lijkt me geen overbodige luxe.

30-09-2024 11:05

guusvdajax +928

Klopt, ik denk en hoop dat deze staff hier beter mee omgaat, de fysieke belasting op spelers. Tot nu toe heb ik hier wel een positief gevoel over wanneer ik dit artikel lees en zie hoe Brobbey wordt gebracht enzo.

30-09-2024 11:39

HansBrobbey +1031

Hoe gaat het nu met hem, weet je dat? Hij was weer begonnen met trainen las ik ergens een tijd geleden

30-09-2024 11:55

TeringHenkie +28450

Niet te hard roepen! Daar raakt hij weer geblesseerd van!

30-09-2024 13:23

Nr.10 +111236

Interessant stukje op VI pro over de manier waarop wij onder Farioli drukzetten. Wordt ook vastgesteld dat dit tegen GAE niet goed ging omdat de vleugelspelers de intensiteit niet konden opbrengen. Dan is het duidelijk (1) waarom Traoré toen werd gewisseld voor Gaaei, en (2) waarom Traoré en Godts gisteren niet startten.

30-09-2024 10:28

BackInBlack +14531

As winterstop Faberski en Mokio en Steur definitief bij de groep halen.

En dan hopelijk 1 of 2 creatieve spelers erbij kopen.

Paar spelers zien te slijten en het gaat er best goed uitzien

30-09-2024 10:04

trodat4030 +96856

Die jongens moeten zich eerst maar eens bewijzen over langere periode in Jong. Mokio wisselt zaadpotten af met oke wedstrijden, Faberski idem, speelde prima tegen Jong PSV (maar dat zijn wel leeftijdsgenoten he?) en Eindhoven, maar vorige week tegen Reading raakte hij weer geen pepernoot. Die jongens moeten eerst eens stabiel worden en over langere periode presteren tegen volwassenen voor je ze erbij moet halen.

En Steur is helemaal nog niet zo ver, die heeft in zn hele leven niet meer dan 22 min KKD in de benen (en die zat als o17 speler bij Jong op de bank omdat o18 de dag erna een kampioenswedstrijd speelde om plaatsing YL (die ze niet haalden)), laat die eerst maar eens de stap van o19 naar Jong succesvol zetten, daar een reeks neerzetten van pakweg 10 wedstrijden voor je dat overweegt. Ja ze zijn talentvol, alle 3, maar dat gegil om al die jonge knapen die nog niets meer hebben laten zien dan wat bevliegingen, het slaat werkelijk waar helemaal nergens op!

30-09-2024 10:16

BackInBlack +14531

Zoals jij redeneert zou een jongen als Dies Janse bijvoorbeeld, nooit zijn debuut hebben gemaakt.
Het gaat om aansluiten en hier en daar minuten maken.

30-09-2024 15:17

komopajax777 +13274

Niet te snel brengen, maar eerst laten snuffelen zoals gisteren met Faberski en eerder al met Mokio.Steur is nog wel erg jong.

30-09-2024 13:13

DeHeerVanDeMeer +25194

Dat Fariola 1of 2 uitzonderingen maakt qua fitheid kan ik begrijpen maar dit wisselbeleid is teveel van het goede en de positieve reden zit alleen maar in zijn hoofd, een team groeit het best als men regelmatig een tijd in dezelfde opstelling speelt.
Traore vind ik wat labiel, hij wisselt geweldige momenten af met totale miskleunen, er is geen middenweg. Hopelijk ligt dat aan gebrek aan ritme en word hij steeds stabieler, ik word wel per weedstrijd positiever.

30-09-2024 10:02

komopajax777 +13274

Het wisselbeleid is gewoon heel verstandig van Farioli.Hij kent de belastbaarheid van zijn spelers.En we spelen echt enorm veel wedstrijden inclusief internationale vluchten en reizen.We missen alleen twee goede extra vleugelspitsen en een creatieve 10.De terugkeer van Berghuis zou al veel helpen in dat opzicht.Tot nu toe gaat het goed en hopelijk weten we tot de winterstop de schade te beperken in de
ED en de EL.

30-09-2024 13:17

Breuk +25231

Nu donderdag Slavia en zondag Groningen en dan weer 2 weken interland break. Het is dus lastig om regelmatig in dezelfde opstelling te spelen.

30-09-2024 13:22

Sterretje73 +5250

Il vind hem per wedstrijd beter worden. En nog constant ook. Heel even d8 ik dat het een miskoop was maar inmiddels begin ik aardig om te draaien.

30-09-2024 10:01

mvdk +44062 moderator

Traore is een echte momenten speler. Hij kan de hele wedstrijd de meest gekke dingen doen en dan ineens een wereldse actie hebben. Of een hele goede dag

30-09-2024 09:38

Sampaoli +39221

Deze man is serieus goed. Als hij nog 10-20% fitter kan worden en Farioli hem nog 10% constanter kan maken heb je een van de betere buitenspelers van de Eredivisie. Bij 7 goals betrokken al.

30-09-2024 09:21

Bullmajor +311

Wordt beste rechterkantje van Europa, jongens!

30-09-2024 09:50

gi0vanni +7257

De rechter kant is niet interessant want we hebben Wijndal. 🙈

30-09-2024 11:15

LukaLitmanen +82103

2 weken geleden zei je nog heel iets anders ovrr hem

Oftewel, jij laat je mening teveel afhangen v waan vd dag

30-09-2024 13:01

Sampaoli +39221

Nee hoor, Traore was dramatisch slecht tijdens zijn invalbeurt tegen Heerenveen (5 weken geleden, graag bij de feiten blijven). Dat werd toen benoemd. Ik laat mijn mening afhangen van wat data en wedstrijden mij vertellen. Traore is sindsdien beter gaan voetballen. Dan is het aanpassen van de eerder gevormde mening niet raar.

30-09-2024 13:18

Breuk +25231

Voortschrijdend inzicht?

30-09-2024 13:23

Rentokill +4607

Dat heeft Kroes met zeer beperkte financiële middelen toch mooi voor elkaar. Farioli en Traoré zijn aanwinsten.

30-09-2024 08:45

afct +8973

Traore zou maar eens echt fit worden en in vorm oeioei.
Hopen dat iedereen fit blijft en we krijgen gewoon een mooi seizoen.

30-09-2024 08:41

ajax4perez +9565

En toch is hij wederom belangrijk met een goal!
Dan maar niet geheel fit maar hij levert wel.

Nog paar weken en dan wel fit! Benieuwd naar de tandem tussen Rensch en Traore dan!

30-09-2024 08:34

ajaxdna +1540

En een assist

30-09-2024 09:04

Steffenhagen +37865

En wat we niet mogen vergeten : deze selectie stond er gewoon heel slecht voor fysiek en mentaal . Als je structureel wil verbeteren kost dat heel veel tijd . Farioli zegt het niet maar ik denk dat hij nog steeds niet tevreden is over de fitheid van de groep

30-09-2024 08:18

Rock69 +8411

Je zegt het precies goed.

30-09-2024 08:43

gi0vanni +7257

Dat zegt hij dus wel. Hij geeft aan dat Traore nog niet helemaal fit is maar ook dat hij niet de enigste in de selectie is met dat probleem.
Verder geeft hij aan dat fysiek en mentaal 3 wedstrijden spelen met verschillende factoren te maken heeft en tijd kost. Sommige dachten dat spelers geen vakantie moesten nemen om in 2 a 3 weken helemaal fit te zijn wat nergens op slaat.
Door te wisselen hebben we waarschijnlijk minder blessures maar met sommige spelers in je team is zelfs de nummer 18 een lastig verhaal.

30-09-2024 11:22

Adam24 +39142

Over fitheid gesproken, petje af voor Davy Klaassen. Een heel seizoen niet gespeeld, de gehele zomer transfervrij maar binnen no-time wedstrijdfit. Erg knap! Kunnen veel spelers een voorbeeld aannemen.

30-09-2024 06:59

ck69 +13106

Het treurige wel is dat hij gisteren evenveel balcontacten als Pasveer had (!)

30-09-2024 07:27

DaNaRWaL +4349

Het mooie is wel dat, als hij aan de bal komt, hij direct 10x meer gevaar sticht dan een ander van dit team 😉

30-09-2024 07:55

ck69 +13106

Als je balletjes staat te wachten en verder niet in het spel voorkomt, mag je hopen dat je iig wat gevaar sticht ja

30-09-2024 08:09

Flaco +19583

De balletjes breed en terug zeker? Davy sticht bijna nooit gevaar en wacht alleen balletjes af.

30-09-2024 09:18

DaNaRWaL +4349

@flaco @cl69, je hebt nu eenmaal mensen die hem graag zien en mensen die hem niet graag zien binnen de lijnen voor Ajax. Ieder zijn mening en ik snap jullie wel maar ik vind het een verademing om hem te zien ipv de jongere gasten die op mij juist zo overkomen. Klaassen loopt voorop in de strijd en gooit alles erin, kunnen de jonkies van leren.

Klaassen gaat je echt niet meer verder helpen als Ajax er weer bovenop is, denk ik. Maar op dit moment is hij bijna onmisbaar in dit soort wedstrijden en in de staat waarin ze verkeren. Vergeet niet waar ze vandaan komen.

30-09-2024 09:46

Marquinho +2050

Ben het totaal met je oneens. Klaassen is waarschijnlijk de slimste speler bij Ajax, kan een wedstrijd lezen en daardoor zijn momenten kiezen. En hij geeft nooit op.

30-09-2024 10:30

DaNaRWaL +4349

Precies dit @marquinho! Maar goed, zoals ik al zei heeft ieder zijn mening en dat mag

30-09-2024 11:58

tikkie takkie +1022

Dat schot van hem op de paal leidde wel de 1-0 in voor Ajax

30-09-2024 13:07

Breuk +25231

Via de keeper

30-09-2024 13:25

karlhof +4711

Farioli moet wakker worden. We hebben al 5 punten weggegeven omdat iedereen 100% fit moet blijven.

Nooit meer met Banel en Rasmussen beginnen. Het tempo met Godts en Traore ging onmiddelijk omhoog waarop RKC geen antwoord had. Je moet een tegenstander niet het idee geven dat er wat te halen valt. Beter 3 van de vier wedstrijden winnen met een vaste basis elf dan vier keer gelijk spelen en alle spelers fit.

Farioli moet toch maar eens een keertje meelopen met een triathlon trainer om te kijken hoe triatleten trainen en de toewijding die zij hebben.

30-09-2024 06:33

driehoekjes +3355

Met een vaste 11 waren we die punten ook kwijt

30-09-2024 06:51

dp92 +11258

We gaan straks 7 wedstrijden tussen 20 oktober en 10 november spelen met tegenstanders als Feyenoord, PSV en Twente. Het is heel verstandig dat Farioli nu spelers spaart om straks het extreem drukke programma beter door te komen.

Daarnaast is triathlon en voetbal een compleet andere sport met een totaal verschillende belasting. Voetbal is veel explosiever en dat vraagt meer van de spieren dan een duurloop sport.

30-09-2024 06:54

ProfessorX +19827

Kan je beter een commando training doen dat is elke dag knallen 6 maanden volle bak 🤗🤭💪🏻

30-09-2024 08:35

Adam24 +39142

Ik vind het ook te veel en het is echt een risico maar er zijn twee grote voordelen. Ten eerste win je wedstrijden vaker in de slotfase dan in de eerste helft. Dus het is misschien wel beter om Traore na een uur te brengen dan hem er dan af te halen. En ten tweede zorg je ervoor dat je selectie zo breed mogelijk is, juist voor fases waarin je nog meer wedstrijden speelt. Anders moet een Rasmussen straks zonder wedstrijdritme ineens basis staan in een topwedstrijd bij een blessure.

30-09-2024 07:02

Rock69 +8411

Lees je eigenlijk wel wat Farioli zegt. Volgens mij niet. Hij wil alleen met fitte spelers spelen.

30-09-2024 08:45

BackInBlack +14531

Nou als er 1 iemand wakker is dan is dat Farioli wel

30-09-2024 10:02

QueSera +1706

Triatleten met voetballers vergelijken is als langebaan schaatsters vergelijken met ijshockeyers. Triatleten hoeven alleen maar rechtdoor, he.

30-09-2024 11:21

ST +23080

Farioli is geweldig.

30-09-2024 06:20

Invincibles +5209

Kan me niet vinden in de kritiek op Traore. Als je kijkt wat het alternatief is, zou je Traore op je blote knieën moeten bedanken dat hij voor ons speelt.

30-09-2024 05:44

FdJMdL +4505

zeer blij met Bertje, hij heeft ons al vaak geholpen en dat gaat ie nog meer doen

30-09-2024 04:11

Nr.10 +111236

Farioli is nog steeds nadrukkelijk bezig met het vestigen van een standaard. Een fysieke en mentale ondergrens. Dat kost wat, maar het moet later in het seizoen (en volgend seizoen) gaan uitbetalen.

30-09-2024 01:46

DikDukdalf +346

Ik wou dat ik alvast in maart '25 kon kijken, hoe we er dan conditioneel voorstaan.

Gisteren weer een gok met het sparen van spelers en een hoop mensen zijn boos. Maar daar zitten vast een hoop mensen tussen die ook boos waren op de vele blessures afgelopen jaren. Dat werd door de leek hier altijd geweten aan de medische staf, maar Farioli lijkt op het idee te zitten dat dit gaat over belasting en belastbaarheid en dat lijkt me een plausibel verhaal.

30-09-2024 05:29

Francesco +5783

Traore heeft een soort van 'calmness' gekregen een rust ook in de 16...hij heeft al veel meegemaakt. Zijn ervaring maakt het team sterker. Zijn assist vandaag was ook weer zo moment van rust...waar veel andere spelers al eerder iets hadden gedaan, wachtte hij.

Vandaag zie je maar ook tegen Besiktas zijn waarde.

Ik ben blij dat hij er is. En hoe fitter en hoe blijer hij wordt....hoe meer hij geniet, lacht..dansjes doet en belangrijk zal zijn. Zie 2017...Lyon thuis...goed voorbeeld. 2 goals en 1 assist.

30-09-2024 00:34

profoff +8380

Als traore een fatsoenlijke mentaliteit en peper in de reet zou hebben. Man dan zou hij ver komen.

30-09-2024 00:34

driehoekjes +3355

Zou hij hier niet spelen

30-09-2024 07:01

Robertini +39407

Traore blijft een onvoorspelbare voetballer, soms kun je je enorm aan hem ergeren, maar dan beslist hij opeens weer een wedstrijd. Voor een buitenspeler is dat soort wisselvalligheid niet zo erg, hoe fitter hij wordt, hoe meer hij goed zal zijn. Zoals hij vandaag inviel was gewoon heel lekker natuurlijk.

29-09-2024 23:22

Ajaxlee +5560

Bertje doet het redelijk. Blijft een moment voetballer. Rasmussen als 2de man daarachter is te weinig. Onbegrijpelijk dat we vanavond met Banel en Rasmussen op de flanken speelde, terwijl Perisic had kunnen komen en Yazici nog steeds transfervrij is.

29-09-2024 23:11

YRGI +32950

Kent Kroes Yazici wel?

29-09-2024 23:44

Danielson +50469

Wat denk je? Heeft het te druk met z'n bonus opmaken.

30-09-2024 00:13

Litmanen85 +4633

Topsport is weer terug bij Ajax.. na tijdperk ten hag was het 3x niks, en dat zag je ook aan conditie van alle spelers jarenlang..

29-09-2024 23:08

Ozhan +1530

Weet iemand hoe het zit met de contract van Rensch?

29-09-2024 22:57

Bowie +2382

Sinds twee weken geleden Rensch aangaf dat er gesprekken lopen is er naar mijn weten geen update.
Toen zei hij zelf dat hij graag wil verlengen

29-09-2024 22:59

Hersenspinsel +8076

Njet verlengd dus het is bla' bla.
Erg jammer.

29-09-2024 23:05

Danielson +50469

Mazraoui part 2

30-09-2024 00:13

Ozhan +1530

Of Brobbey 😔

30-09-2024 08:54

Bowie +2382

Tja inderdaad. Totdat hij heeft getekend: Verhaaltjes voor de bühne

30-09-2024 09:29

Geus +4767

Wie heeft er binnen Ajax het idee geopperd om deze man te halen?

29-09-2024 22:55

Danielson +50469

Beuker dacht ik.

30-09-2024 00:13

Danielson +50469

Ik schrijf op wat ik heb gelezen. Als het aan Kroes had gelegen waren we nu nog steeds op Ten Hag aan het wachten.

30-09-2024 10:42

BackInBlack +14531

Als je deze teksten vergelijkt met die van Schip dan springen achteraf alsnog de tranen in je ogen

29-09-2024 22:25

jeffrey_van_der_sluis +30440

Vorig seizoen was 1 grote koortsdroom

29-09-2024 22:29

Aurelius1 +19735

Schip is de best presterende Ajax trainer ooit, met 13 positiestijgingen.

29-09-2024 23:03

papflapjes +7194

Herhaal het nog een paar keer, misschien dringt het dan tot ons door

29-09-2024 23:22

Robertini +39407

Dat is natuurlijk een rare maatstaf, de best presterende trainer ooit is echt onzin. Dat is Van Gaal, Michels of Kovacs. Of Ten Hag deze eeuw.

29-09-2024 23:25

Knalpot +3618

Tja er is ook nog nooit een trainer geweest die 13 positiestijgingen kon doen omdat we nooit zo laag hebben gestaan op enig moment in een competitie

29-09-2024 23:34

Juichtoon +32555

We hebben nooit laatste gestaan. 9e was slechtste positie..

30-09-2024 08:12

CDX +3237

Maar dat lag niet aan Van 't Schip toch? Die heeft immers geen invloed.

30-09-2024 09:23

Patje2011AJAX +2111

Farioli weet waar hij mee bezig is, hij heeft visie, beste aankoop van Ajax afgelopen zomer.

29-09-2024 22:23

Transvaalkade +1647

Die Feringa was ook al actief onder Schreuder. Dus ik neem aan dat hij is blijven zitten het jaar erna. Dan verandert er dus toch een en ander aan het pakket van de physical coach bij het veranderen van de trainer. Dat zou toch eigenlijk verankerd moeten zijn in de club zelf.

29-09-2024 22:10

Jelluhafca +3424

Aan Traore gaan we nog veel (meer) plezier beleven dit seizoen, heel blij met zijn komst!

29-09-2024 22:05

JesperDeVlo +5432

Bron: VI

Voor trainer Francesco Farioli is het telkens weer puzzelen, met de belastbaarheid van zijn spelers. Bij Traoré moet hij nog eens extra oppassen. Dat hij nu drie wedstrijden in een week heeft gespeeld, is al een prestatie’, vindt Farioli.

‘Ik heb al drie jaar geen drie wedstrijden in de week gespeeld, dus daar moet ik weer wat aan wennen’, legt Traoré zelf uit. ‘Op dit moment is dat nog lastig voor me, om drie wedstrijden op rij in dezelfde intensiteit te spelen. De afgelopen jaren heb ik ook de voorbereiding moeten missen door blessures en heb ik nooit een vol seizoen kunnen spelen. Sinds januari speel ik nu wel weer regelmatig. Het is een proces, dat kost een tijdje.’

Deze week stond hij in ieder geval drie keer op het veld, al ging het om respectievelijk 45, 71 en 25 minuten. ‘Vandaag hoefde ik niet te starten om van waarde te zijn’, concludeert hij. ‘Natuurlijk, ik ben competitief, ik wil élke wedstrijd starten. Maar we moeten ook slim en realistisch zijn met mijn fysieke gesteldheid. De coach is de baas, hij weet wat ik doe, ik volg hem in de keuzes die hij maakt. Maar ik ben fit en voel me goed, ik ben in geen drie jaar zo fit geweest als nu’, vertelt Traoré.

‘Hoe ver ik ervan af zit om wél drie keer per week op dezelfde intensiteit te spelen, dat weet ik echt niet. Het laatste stukje zit hem in wedstrijdritme. Als je kijkt naar mijn eerste week hier vergeleken met nu. Dat is een wereld van verschil. Die laatste stap zal op natuurlijke wijze komen’, verwacht hij.

29-09-2024 22:03

AFCACruijff14 +161799

Op zich ben je best leuk bezet op de flanken als iedereen inzetbaar is. Dus Godts, Traoré, Berghuis en laat ik ook maar vast Faberski erbij zetten. Heb je op zich dubbele bezetting. Banel en Rasmussen noem ik niet, die hebben echt geen Ajaxniveau. Die kun je af en toe een kwartier inzetten bij wedstrijden die al ruim gespeeld zijn. Helaas scoren wij te moeizaam dat dit vaak is, maar bv donderdag was dan zo'n wedstrijd.

Duidelijk ook dat Farioli verder in een seizoen kijkt wat betreft fitheid, maar hoop dat hij niet vergeet dat wij zeker nationaal elke pot moeten winnen en dat dit met de vaste elf al lastig genoeg gaat. Je moet de CL halen, dat gaat boven al het andere.

29-09-2024 21:57

jaripettersson +9517

Echt leuk bezet en noemt dan 3 rechtsbuitens en een linksbuiten.

30-09-2024 07:29

AINIESTA +44907

Snap wel dat hij niet elke wedstrijd alles kan spelen. Maar het verschil tussen hem en Rasmussen is echt te groot. Hopelijk kan Faberski binnenkort de stap naar Ajax 1 maken en blijkt hij een goed alternatief te zijn.

29-09-2024 21:50

Dolblij +45284

Bertje is goed op weg.

29-09-2024 21:49

WeirdAJAX +12253

Willen wij ook. Voorlopig heeft Hendo de banaan uit het oor van Bertje geschreeuwd. Heb wel de indruk dat hij groeit.

29-09-2024 21:45

JordyAjacied +19292

Zie steeds meer van de Traore uit 2017, komt helemaal goed en word steeds belangrijker in goals / assist, en dat af en toe geniaal en af en toe zo knullig, dat was in 2017 ook al, dat is nou enmaal zo met buitenspelers die durven op de man te gaan, net zoals Godts soms geniaal soms knullig, hoort erbij, beter dan Bergwijn met zn tikkie terug of überhaupt er niet langs komen. Hopelijk gaan we nog een Ajax zien met Godts - Brobbey - Traore voorin en dan op 10 Berghuis - Henderson - Kian of Taylor, de keeper en verdedigers zijn duidelijk, we krijgen weinig tegen en het staat goed, niet aan sleutelen.

29-09-2024 21:40

AFCACruijff14 +161799

Precies. Classic Traoré, maar dat wist je toen je hem haalde. Je hebt er geregeld wat aan en zo af en toe speelt hij gewoon een 1 of 2 als cijfer. Dan lukt niks en oogt hij als een oceaanstomer ipv een ballerina. Daar kan ik mee leven, zeker als Berghuis er ook weer is.

29-09-2024 21:59

Tijntjee +694

Die sulemana he....niet eens op de bank bij zijn club...

29-09-2024 21:39

WeirdAJAX +12253

Is nog geblesseerd toch?

29-09-2024 21:47

RadheAjax2021 +17901

Bertje heeft wat tijd nodig. Heeft laatste jaren niet continue gespeeld en mist daardoor de automatismen die hij wel had. De mislukte acties en balverlies zijn daar goede voorbeelden van. Maar ik ben echt blij wat hij tot nu toe voor ons heeft betekend.

29-09-2024 21:39

Tijntjee +694

En toch hoop ik op 2 creatieve spelers in de winter

29-09-2024 21:38

Hziyech15 +2197

Voor welke posities?

29-09-2024 22:02

AFCA1996L +15925

Een extra buitenspeler, want van Godts en Traore naar Banel en Rasmussen ga je echt gigantisch achteruit. Als Berghuis terug is zie ik hem graag op het middenveld spelen, dus tenzij er verder niemand vertrekt zie ik Ajax niemand halen, maar ook op die positie mag wel wat creativiteit komen.

29-09-2024 22:22

Tijntjee +694

Precies dit

30-09-2024 12:24

Turbo +41994

Bertje heeft z'n mankementen, maar is wel echt een kwaliteitsboost ten opzichte van Forbs. Heeft nu al meer rendement dan Forbs in een heel jaar had, en is qua creativiteit echt een meerwaarde. Ook als de helft, of meer, van z'n acties mislukken en de explosiviteit er wat van af is.

Toch stiekem wel een fijne en goedkope aanvulling. In de basis zijn we er imo met Bertje en Godts op vooruit gegaan. Alleen in de breedte is het behelpen tot aan Januari.

29-09-2024 21:35

marcel112 +819

Kan ook gewoon met Farioli te maken hebben he..

29-09-2024 21:52

Turbo +41994

Wat heeft te maken met Farioli?

29-09-2024 21:53

Robertini +39407

Waarom vergelijk je hem met linksbuiten Forbs? Verder wel mee eens dat ik 3x liever Traore zie in de basis, maar had Forbs er als reserve graag bij gehad ipv Banel.

29-09-2024 23:31

Turbo +41994

Omdat Forbs vorig jaar ook veelal rechtsbuiten speelde en daar - net als Traore nu - de enige andere optie dan Berghuis was.

30-09-2024 01:26

PD119 +118

Eens zou voor beide vleugels fijn zijn, maar dan vooral voor het laatste half uur in Europa. In de eredivisie heb je er weinig aan.

30-09-2024 08:13

LukaLitmanen +82103

Forbs had meer rendement in handjevol invalbeurten dan Taylor Hlynsson etc

30-09-2024 08:53

Turbo +41994

Hoe vaak ga je dit nog roepen, Luka? Denk dat dit inmiddels de 10e keer is: je zuigt dit uit je duim. Je plaatst bewust misinformatie in de hoop dat niemand het nakijkt.

30-09-2024 08:58

Torcida +5705

Toch had ik Forbs nog graag achter de hand gehad.

29-09-2024 23:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.