'Ajax hakt knoop door en gaat voor Ocampos én Grillitsch'

door Jesse ter Haar 1204

Bron De Telegraaf

'Ajax hakt knoop door en gaat voor Ocampos én Grillitsch'

door Jesse ter Haar 1204

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax gaat voor het aantrekken van Lucas Ocampos en Florian Grillitsch, zo schrijft De Telegraaf maandagavond. De Amsterdammers ontvangen spoedig een bedrag van om en nabij de honderd miljoen euro voor de diensten van Antony en daarmee wil de club dus de markt op. Fabrizio Romano meldt dat Ajax al met Sevilla in gesprek is over de voorhoedespeler.

De naam van Ocampos viel al eerder, maar Grillitsch werd nog niet eerder aan Ajax gelinkt. De verdedigende middenvelder is een bekende van Alfred Schreuder, want de oefenmeester werkte bij Hoffenheim samen met de international van Oostenrijk. Zijn komst is overigens nog allesbehalve zeker, want hij verdient een 'riant Bundesliga-salaris' én Ajax heeft te maken met de concurrentie van Feyenoord. Grillitsch geniet momenteel wel een transfervrije status.

Ocampos moet dus de vervanger van de naar Manchester United vertrekkende Antony worden. De Braziliaan werd maandagavond gezien op het trainingscomplex van de club en zou zijn medische keuring hebben ondergaan. Ajax ontvangt een transfersom van ongeveer honderd miljoen euro en al snel kwamen er meerdere targets ter vervanging van de buitenspeler naar voren. Hakim Ziyech werd genoemd, maar zijn komst lijkt niet realistisch. In het buitenland schrijft men de transfer nog niet af, maar de berichtgeving in Nederland verschilt daarvan. Verder klonken ook de namen van Justin Kluivert, Anwar El Ghazi, Leon Bailey én dus Ocampos. Op de laatstgenoemde zou Ajax nu vol inzetten.

De krant schrijft dat de buitenspeler zelf een oversta naar Ajax wel ziet zitten. Hij kan in het begin van het La Liga-seizoen immers niet rekenen op een basisplek bij Sevilla. Drie jaar geleden betaalde de Spaanse club vijftien miljoen euro voor de Argentijn, maar nu lijkt hij ietwat meer te moeten kosten. De aanvaller speelde in het verleden voor onder meer AS Monaco, Olympique Marseille en AC Milan.

Grillitsch te maken met blessureleed

Grillitsch is pas sinds 1 juli dit jaar transfervrij. Vorig seizoen kon hij nog op zestien basisplaatsen rekenen in de Bundesliga, maar hij eindigde het seizoen met een spierblessure. Gedurende het seizoen kreeg hij ook te maken met een besmetting met het coronavirus, waardoor hij vaak moest toekijken. Het seizoen ervoor was hij het grootste gedeelte van het seizoen basisspeler, maar ook toen kreeg hij te maken met blessureleed. Door een buikspierverrekking miste hij toen vijf Bundesliga-wedstrijden op rij.

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10235

Grillitsch heeft getekend bij Ajax, maar hikte tegen een riant Bundesliga salaris aan, maar Feijenoord is een grote concurrent om deze transfervrije speler te contracteren. Welke club??
Ik moest gisteren toen ik het las met spoed naar het ziekenhuis. Reden? Ik kon niet meer bijkomen van het lachen, maar daarmee wist men in het ziekenhuis wel raad.

02-09-2022 13:52

Hollister +12559

Dus nu mogen we Vlachodios en Grillitsch nog verwachten als het goed is... dan de deur dicht en op naar de CL en de eerste grote wedstrijden in de competitie... Heerenveen en AZ staan snel op de rit en natuurlijk de CL... eerste 2 potjes 4 punten pakken en we doen goede zaken

30-08-2022 17:41

TheRiviera +5476

Ik vraag me eigenlijk af wat de gedachte is bij het halen van Grillitsch. Hij is gratis op te halen dus dat is mooi maar heeft Ajax interesse om Feyenoord dwars te zitten of ziet Ajax echt waarde in het halen van deze speler? Is het als concurrent voor Alvarez of is de club zichzelf aan het voorbereiden voor een eventueel vertrek van Alvarez.

30-08-2022 16:32

Hollister +12559

Je bent zeker een Feyenoorder als je gelooft dat wij een speler halen om een andere club te zieken en dan daar zo n 15 tot 20 miljoen aan salaris voor gaan betalen

30-08-2022 17:38

Trabelsi007 +1513

Misschien is het wishfull thinking, maar Ocampos kan weleens onze Moneyball aankoop zijn. De missing link in onze selectie.
Hij verzaakt nooit in zijn verdedigende taken, is multi inzetbaar, balvast, kan koppen en heeft een echte winnaars mentaliteit

30-08-2022 13:58

Robbie78 +3792

Ik ken hem verder niet, maar op afgaande op de beelden lijkt hij fysiek behoorlijk sterk. Zou hij eventueel ook op 9 kunnen?

30-08-2022 14:33

Trabelsi007 +1513

Zou me niets verbazen als hij ook als links of rechtsback kan spelen.
Hij lijkt redelijk tweebenig.

30-08-2022 14:39

Hollister +12559

Speelt op heel veel filmpjes met nummer 5 dus dat zou zeker wel eens kunnen

30-08-2022 17:42

Marco.V +68

Een topper!! 100%

30-08-2022 14:45

Raoul Circkens +1047

Gelukkig werkt het zo bij Ajax, ze laten via De Telegraaf een proefballonetje op en turven de reacties op AS. Dus dit gaat gelukkig niet door…

30-08-2022 13:58

AFCA-1983 +17723

https://youtu.be/Rp6DiB5SmFU

Hier alle 32 goals van ocampos

30-08-2022 13:47

Ajaxfan16 +27411

Tuurlijk had ik liever Ziyech gehad, maar sommige doen net alsof we een Tobias Sana binnenhalen. De beste man heeft 3 seizoenen in de basis gestaan bij 1 van de beste clubs in Spanje. Ja hij is een beetje gek, maar dat was Nico ook en hij heeft ondanks dat maar 2 rode kaarten gepakt in de laatste 7 seizoenen.

30-08-2022 13:26

Juichtoon +32345

Ocampos doet me ook aan Luque denken ...

30-08-2022 13:52

Jeffsajax +1895

Is iedereen vergeten dat we ook nog een Mo hebben voor deze positie, op papier wellicht de allerbeste die we daar kunnen positioneren.

Met deze berichten ga ik ervan uit dat Mo einde verhaal is bij Ajax.

30-08-2022 13:11

Web +178830

Vergeet die maar
Ben bang dat het bij hoop blijft

30-08-2022 13:11

PasteFiber +647

Zojuist een mooie analyse van Ocampos geplaatst op VIpro waar je toch heel blij van wordt als je die leest en Ajax erin slaagt om deze topper binnen te halen.

Ben benieuwd hoe het afloopt; de 3 namen die nu rondgaan kunnen best allemaal voltreffers zijn, zodanig dat de verkoop van Antony een verdere boost aan Ajax kan geven.

30-08-2022 13:09

Web +178830

Ajax ging in eerste instantie voor Ziyech
Ze zullen toch niet voor niets daar vanaf stappen ?
Was duidelijk eerste keus

30-08-2022 13:07

Koekie87 +20967

Denk zelf dat het met de salaris eisen van Ziyech te maken heeft waar Ajax waarschijnlijk niet kan of wil aan voldoen.

30-08-2022 13:10

Web +178830

Dat zou maar zo kunnen

30-08-2022 13:11

TheRiviera +5476

Heeft niks met het salaris van Ziyech te maken maar meer met de transfersom die Chelsea eist. De club wilt 40+miljoen zien voor een permanente transfer terwijl Ajax eigenlijk alleen wilt huren. Daarnaast zou Ajax Ziyech ook wel permanent willen overnemen maar niet voor het bedrag dat Chelsea eist.

30-08-2022 16:30

karlhof +4702

reserve speler van Sevilla?

30-08-2022 12:37

OwenStevenDalberg +27481

Wat heeft Ocampos wat Berghuis niet kan? Berghuis is niet snel, Ocampos ook niet. Berghuis kapt altijd naar binnen, Ocampos ook. Ze zijn allebei niet bovenmatig technisch. Allebei redelijk oud en dus weinig restwaarde en rek.

Ik lees dat ze 27 miljoen voor deze speler willen betalen? Ik snap er weinig van.

30-08-2022 12:35

goajaxgo +14122

Ik heb hetzelfde. Ik snap er zelfs helemaal niets van.... En al helemaal niet voor die prijs.
Sevilla fans zijn er ook niet echt rouwig om, vooral zijn beprekte techniek wordt aangestipt.

30-08-2022 12:37

Gewoon Gijs +18338

dit is echt een debiele transfer, wat een afgang voor H2 met dank aan Lendetink en RVC

30-08-2022 12:44

WillyBrokamp +11117

Praat geen poep...

30-08-2022 12:54

Web +178830

Gijs dat gaat ook weer veel te ver

30-08-2022 13:08

PasteFiber +647

Gewoon Gijs heeft er weinig kijk op…

30-08-2022 13:10

DeMeervanweleer +7565

Gewoon geen kijk.

30-08-2022 15:55

Web +178830

Berghuis’ zien ze als middenvelder
En daar kan ik
In komen

30-08-2022 13:08

PasteFiber +647

Lees anders even de analyse op VIPRO

30-08-2022 13:09

OwenStevenDalberg +27481

Ga ik doen!

30-08-2022 13:11

Multi +33194

Campos zal ook wel aardig rond zijn vermoed ik:

Lucas Ocampos ha abandonado la Ciudad Deportiva del #SevillaFC junto a su representante mientras sus compañeros entrenaban.

Lucas Ocampos heeft de Ciudad Deportiva van #SevillaFC met zijn vertegenwoordiger verlaten terwijl zijn teamgenoten trainden.
_________________________________________________________________________________________________________

Vuelo privado programado Sevilla-Amsterdam durante la mañana de hoy.
La salida de Lucas Ocampos del #SevillaFC parece inminente.

Geplande privévlucht Sevilla-Amsterdam vanmorgen.
Het vertrek van Lucas Ocampos uit #SevillaFC lijkt aanstaande.

30-08-2022 12:32

Cednificent +491

Ajax heeft een selectie met enorm veel potentie. Vooral voorin. Ziyech zou ik een buitenkans vinden, maar ook niet perse noodzakelijk zoals ik al eerder heb gepost.

Voor het middenveld voor een 6 vind ik Grillitsch een buitenkans. Ik heb hem eigenlijk nooit zien voetballen, maar ben op YT gaan kijken en heb analyses op twitter gelezen. Deze jongen spreek me wel aan. Geef hem een 2 of 3 jarig contract.

Rechtsvoor, zoals gezegd ik zou Ziyech halen en beter eigenlijk niemand. Dit is dus een positie waar veel spelers kunnen spelen en erachter nog veel potentie zit.

Ajax lijkt nu ver te zijn met Ocampos. Vooropgesteld, dit is wel een hele goede voetballer. 100%. Maar ik heb hem vaak zien spelen en vind hem dus niet bij Ajax passen. En ja deze man doet ook echt af en toe gekke dingen, dus dan vraag ik me af, waarom wil je deze speler in huis halen? en dan het bedrag dat rondgaat 24M+3m variabel. Dit vind ik echt buitenproportioneel. OOk hij heeft geen restwaarde en gaat jongens in de weg zitten de komende jaren.

Als je dan perse koopt, dan Bailey die wel restwaarde heeft (ja is wel beter vanaf links) of good old Justin K. die moet 10 miljoen kosten en als hij het goed doet verkoop je hem door, doet hij het slecht stuur je hem naar Antwerpen daarna.

Ik hoop oprecht dat de transfer van Ocampos niet doorgaat, dat zou het transferperiode einde zijn met het natte wind effect.

30-08-2022 12:31

De Stift +7041

Bizar als Ocampos komt voor een bedrag waarvoor je Ziyech zou kunnen halen. En ook die Grillitsch. Waarom is dat nu nodig? We hebben zelf zoveel spelers die meer zouden moeten spelen.

30-08-2022 12:35

Koekie87 +20967

Zou het niet zo kunnen zijn dat Ocampos een realistischer salaris vraagt voor Ajax begrippen dan een Ziyech. Tuurlijk zie ik ook liever Ziyech maar het moet natuurlijk wel allemaal haalbaar zijn en dan met name qua salaris en noem het allemaal maar op. Daarnaast zie ik ook niet zomaar 1,2,3 Conseciao al een heel seizoen spelen en over Hansen hoeven we het helemaal nog niet te hebben.

30-08-2022 12:38

Cednificent +491

Tuurlijk dat zou kunnen, maar die 24 miljoen moet ook afgeschreven worden en ik denk dat Ocampos binnen een jaar op de bank zit, zoniet sneller.

30-08-2022 12:40

Koekie87 +20967

Dat zou kunnen natuurlijk. Ligt ook aan de ontwikkeling van andere spelers zoals Conseciao.

30-08-2022 12:53

Schip +23351

Iets meer erbij en je hebt Ziyech.

Wat een absolute paniekkippen zijn H2 en Schreuder bij elkaar zeg.

30-08-2022 12:28

Koekie87 +20967

Voor iets meer salaris had je Antony misschien ook nog wel binnenboord kunnen houden. Daarnaast heb je ook nog te maken met de salaris eisen van Ziyech die Ajax misschien wel veel te gortig waren.

30-08-2022 12:58

Patrick78 +51707

Ocampos abandona la sesión y apunta al Ajax.

Bron: DiariodeSevilla

30-08-2022 12:27

goajaxgo +14122

"Sacar a Ocampos por 27 millones es una masterclass más de Monchi"

30-08-2022 12:26

BrutaalArrogantje +329

ik zit hier een videootje te bekijken van die ocampos. wat een houte klaas, je ziet werkelijkwaar niets indrukwekkends haha. dit zou echt ene flop zijn.

Laten we aub gewoon verder gaan met Kudus, Conceição en Berghuis op rechts.
https://www.youtube.com/watch?v=836Fx6Ned28

30-08-2022 12:12

goajaxgo +14122

Ik snap hier werkelijk helemaal niks van.

30-08-2022 12:10

MosesD +14643

Ocampos hebben we überhaupt niet nodig toch. Die Oostenrijker is goed om erbij te hebben. Voor de rest, geld in de spraarpot.

30-08-2022 12:06

Stino +840

Ik baal hier echt ontzettend van. Dat gaat weer vijf wedstrijden duren voordat Schreuder doorheeft dat Ocampos niet goed genoeg is. Dan heb je de rest van het seizoen een superdure speler op de bank zitten die je niet meer verkocht krijgt. Al dat geld had aan Ziyech besteed kunnen worden.

30-08-2022 12:05

Koekie87 +20967

Voor hetzelfde geld blijkt het een hele goede speler, daarnaast moet Ziyech natuurlijk wel willen inleveren op zijn salaris wat hij verdient bij Chelsea aangezien Ajax hem dat nooit gaat betalen en denk dat het daar misschien wel op spaak is gelopen.

30-08-2022 12:20

Huis75 +1166

Als je Twitter mag geloven gaan we 27m bieden....hoop geld!


https://mobile.twitter.com/DK_Reports?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

30-08-2022 11:57

PJS +4991

Voor dat geld haal je ook Ziyech. Bal ligt bij Ziyech wat betreft salaris eisen. Indien hij hoge eisen blijft stellen houdt het op en is de enige schuldige Hakim en heet ik Ocampos van harte welkom.

30-08-2022 12:04

Koekie87 +20967

Ocampos zal waarschijnlijk een realistischer salaris vragen dan Ziyech en dat zal wel een van de redenen zijn geweest dat Ajax naar deze Argentijn is doorgeschakeld.

30-08-2022 12:13

ElSandrini +18091

Ocampos zie ik vaak met nr 5... Apart rugnr voor een buitenspeler. Waar gaan we in hemelsnaam aan beginnen ? Gooi gewoon Conceicao voor de leeuwen en schuif Sontje Hansen door in de pikorde.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Ocampos de missing link gaat zijn... Ik hou mn hart vast wat we met de Antony miljoenen gaan doen

30-08-2022 11:54

ElSandrini +18091

Ik hoor goede geluiden over Setford.... Waarom dan geen goede keeper huren ter overbrugging ?

30-08-2022 11:45

Web +178830

Die kun je beter ergens stallen en daar de fouten laten maken wat bij jonge keepers gebeurt

30-08-2022 12:27

ElSandrini +18091

Klopt, heb je gelijk in ... Ik bedoel te zeggen dat als hij de potentie heeft om later onze 1e keeper te zijn je nu diep in de buidel gaat tasten voor de keeper van Benfica. Zal ongetwijfeld veel geld kosten .

30-08-2022 13:06

AFCA-1983 +17723

https://twitter.com/rinzinho/status/1564548219618693121?s=21&t=9uRa4rBgk28QfYJN2Ep65g

Ocampos niet op de training vandaag… die komt dat is wel duidelijk

30-08-2022 11:40

goajaxgo +14122

Pffff.... Niet blij mee.

30-08-2022 11:51

Koekie87 +20967

Geeft een jongen als Conseiciao wel wat meer tijd om zich in de luwte te ontwikkelen wat men eerst ook wilde doen dit jaar aangezien men dacht dat Antony nog een jaartje zou blijven.

30-08-2022 12:02

Maikel +6862

Grillitsch wilde naar Fiorentina, Galatasaray, BH&A, West Ham en nu naar Ajax?
We moeten ook geen transfervrije speler halen die nergens anders een andere club vindt.
Hij kent Schreuder sinds jaren, Schreuder kent hem.
Wij zouden de noodoplossing voor deze jongen zijn omdat hij nergens anders naar toe kan.
Bovendien heeft hij geen voorbereiding gehad, geen spelritme en een grote conditionele achterstand.
Wat maakt een transfer voor een zin?
Over 3 maanden komt het WK, blessures misschien.
Ajax, stekker eruit trekken!

30-08-2022 11:40

afca4eva +5942

Sevilla maakt serieus werk van de transfervrije Januzaj om het vertrek van Ocampos op te vangen.

Aldus Romano.

30-08-2022 11:24

Mellowtje1993 +277

Ach ja, het is hopen dat ze daadwerkelijk niet in paniek raken en geen aankopen gaan doen waar ze spijt van gaan krijgen. Maar toch zijn we weer bang, ben niet rouwig om het feit dat Logo kusser weg gaat. Wel om het feit dat we er straks misschien weer iemand hebben lopen die denkt die rol die hij had wel “ff” in te vullen.

30-08-2022 11:24

wijsneus +5246

https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1564543196897726465

Interessant.

30-08-2022 11:23

Catenaccio +2752

21 jaar en al 2 jaar basis. Maakt praktisch geen fouten

30-08-2022 11:14

Catenaccio +2752

Zijn bezig met die keeper van Besiktas!

30-08-2022 11:13

Ajax27 +19086

Ik blijf het niet snappen... ook de geirriteerde Schreuder gisteren daar aan tafel... wat denkt hij? Hij is een passant, en Ajax is een opleidingsclub. Ieder jaar gaan je sterkste spelers en komen er talenten en/of een paar sterke aankopen terug. En ja, helaas vinden die transfers vaak pas laat in het window plaats.

We wisten afgelopen seizoen al dat Antony aan het einde van het seizoen voor een goed bod zou vertrekken. Daarop heeft Ajax snel gehandeld door Bergwijn aan te trekken. Snelheid, creativiteit, kracht, ervaring en scorend vermogen. Daar hebben we flink de portemonnee voor getrokken. Dus niet voor dezelfde positie, maar voor de dingen die ik hiervoor noem.

Dat Antony pas laat in de transferwindow vertrekt, en hij daarmee de voorbereiding en de eerste wedstrijden heeft meegedaan... tjah dat gaf ons even een super aanval, en uiteraard wil je die het liefste zo behouden.

Maar een aanval met Bergwijn - Brobbey - Tadic en daarachter Berghuis, of in een andere volgorde, is nog steeds een CL waardige voorhoede waar we 5-10 jaar geleden alleen maar van konden dromen.

Je hebt Tadic/Berghuis als eerste keus op de rechterkant. Laten die het niet zien, dan kun je Kudus/Conceicao/Sontje Hansen alle 3 minuten laten maken. Ik zeg niet direct basismateriaal. Maar wel bij een wissel 20-30 minuten laten voetballen. Hier en daar tegen een simpele eredivisie tegenstander 45-90 minuten laten spelen. Laten groeien... laten ontwikkelen... het volgende toptalent klaarstomen voor Europa.

Dus nee, de komst van iemand als Ocampos, maar zelfs Ziyech... nee. Ik zou er geen voorstander van zijn. Koop een goeie keeper die het dit jaar met wat bekerwedstrijden moet doen en er volgend jaar staat wanneer Pasveer stopt.

En de rest van het geld? Lekker op de bank laten staan zodat we in de winter en volgende zomer direct aankopen kunnen verrichten en niet tot 1 juli hoeven te wachten omdat ze anders rode cijfers schrijven.

30-08-2022 11:13

Hollister +12559

Snap niet dat Ajax niet gaat voor Viktor Tsygankov.... deze jongen komt qua snelheid en diepgang dicht in de buurt van Antony, jong en erg snel.... 2 benig en echt teamplayer

30-08-2022 11:12

ElSandrini +18091

Helemaal mee eens ... Snap het ook niet.
Waar is trouwens onze scout uit Zuid Amerika? Zijn er geen parels meer als we toch 20 miljoen gaan uittrekken voor Ocampos

30-08-2022 11:48

Hollister +12559

Haal Vlachdinos en Grillitsch en we zijn klaar......

30-08-2022 11:03

NeeI +107643

Lafont en Bailey.

30-08-2022 11:08

DaNaRWaL +4296

Een week voor de belangrijke wedstrijd tegen Liverpool is Ajax nog spelers aan het binnenhengelen en staat de aanval nog niet helemaal zoals we willen. Hoe je het went of keert; Het is allemaal leuk dat geld dat binnenstroomt en de nieuwe spelers die gehaald zijn doen lekker mee maar het is niet ideaal.

30-08-2022 11:00

Hollister +12559

Opvallend en verbijsterend bovendien... Ajax is bezig met Grillitsch waarvan nog maar we moeten afwachten of we kunnen voldoen aan de salariseisen, maar tevens zou Feyenoord volop bezig zijn om hem binnen te halen..... HOE DAN? Sinds wanneer betaald Feyenoord spelers meers dan 3 a 4 miljoen euro? Diverse serie A clubs en Bundesliga clubs zijn afgehaakt juist vanwege die salariseisen en een noodlijdend Feyenoord, wat voor het eerst in 10 jaar weer eens wat geld op de bank heeft staan zou dit soort spelers wel kunnen contracteren? geloof er niets van

30-08-2022 10:59

Koekie87 +20967

Tuurlijk kan Feyenoord dit helemaal niet betalen. Die geven trouwens al het geld wat ze vorig seizoen hebben verdiend uit als water en alsof het niets is. Over een paar jaar is het daar natuurlijk weer huilen met de pet op omdat ze geen cent te makken hebben maar wel met allerlei duur betaalde spelers zitten opgescheept. Daarnaast zou het zomaar kunnen dat een van die zogenaamde vrienden van Feyenoord wil meebetalen aan dat salaris.

30-08-2022 11:07

Jariiii +21838

Het is prima dat ze dat geld investeren, zeker omdat ze ook heel veel spelers zijn kwijtgeraakt. Je moet je vermogen zo veel mogelijk op het veld hebben staan. En nieuw succes (nou ja, je snapt wat ik bedoel) zorgt ook weer voor nieuwe mogelijkheden.

30-08-2022 11:22

Koekie87 +20967

Van mij mogen ze hoor. Maar hoeveel aankopen Feyenoord heeft gedaan deze periode is echt ongekend ook voor Feyenoord begrippen.

30-08-2022 11:27

Hollister +12559

16 spelers aangetrokken en ze zijn geloof ik nog niet klaar

30-08-2022 11:30

Koekie87 +20967

Ben benieuwd wat dat doet met de verhoudingen in de kleedkamer maar ook straks op het veld. Je moet er namelijk nog wel maar een team van zien te maken en dat zal een hels karwei worden met zoveel nieuwe gezichten.

30-08-2022 11:38

Hollister +12559

Van die 16 zijn er maar 3 a 4 echte goede topspelers die voor de basis uitkomen... vele jonge spelers met potentie en huurspelers waarvan je ook nog maar moet afwachten hoe die zich ontwikkelen.... en 16 nieuwe spelers vergt nogal tijd voordat dat een echt team is.. ze zijn ook wel een aantal sterkhouders krijtgeraakt

30-08-2022 11:44

Koekie87 +20967

Ik zelf ben nog niet echt onder de indruk van Feyenoord ook niet met al die aankopen. Het zal idd nogal wat tijd vergen om daar echt een team van te maken. Voor de Eredivisie is het natuurlijk wel goed als er goede spelers worden gehaald maar of het verstandig is wat Feyenoord doet ik vraag het me af.

30-08-2022 12:09

wijsneus +5246

2 dagen om 3 transfers af te ronden ik vind het allemaal wel heel kortdag. Zeker wat betreft de keeperpositie had wel wat eerder actie kunnen worden ondernomen. Je gaat nu 2 dagen voor sluiting van de transfermarkt nog proberen een 1e keeper weg te halen bij respectievelijk Besiktas, Freiburg of Benfica.

30-08-2022 10:55

Voetbaliseengedicht +1054

Lucas Ocampos,
gaat het beter doen dan Marcio Santos.

En Florian Grillitsch,
zal meer scoren dan Dario Cvitanich.

Met de eventuele komst van Vlachadimos,
verzekerd H2 zich van een vakantiehuis op Kos,
met dagelijks meerdere broodjes gyros.
Maar wie zat er nou aan de sos,
toen H2 tegen elkaar zei: “Tot Kos”.
KJH stond in zwembroek op het Griekse eiland Kos,
en Hamstra voor het huis van Johann Olav Koss.

30-08-2022 10:45

Web +178830

Zo door gaan
Dichtten met een positieve boodschap

30-08-2022 10:47

Harrie.S63 +1699

Santos was een braziliaan en ocampos is een Argentijn.
Ajax rept niet over het aantrekken van een keeper.

30-08-2022 10:55

wijsneus +5246

https://twitter.com/Hamstelaar/status/1564496182768025600
"Ajax zal in de laatste dagen van de transferwindow deze positie willen versterken als zich een goede optie voordoet."

30-08-2022 10:56

Harrie.S63 +1699

Neem jij dit serieus? Achter Vlachodimos staat zelfs de Portugese vlag terwijl het een Griek is.
Flekken staat 2e en die komt ook niet.
Dit bericht is zo achterhaald.
Al zou ik het toejuichen als Vlachodimos zou komen maar lijkt mij onbetaalbaar. Speelt basis bij Benfica en hebben zich geplaatst voor de CL.

30-08-2022 11:02

Masz +3731

Ocampo? Wij hebben Klaassen. Die zet je ook niet Rechts buiten.
Ocampo lijkt me geen speler die gaat slagen bij Ajax.

30-08-2022 10:44

SUPERJODEN1900 +608

Grillitsch vind ik wel heel random opeens, uit het niks willen we op de laatste dagen vd transferperiode een middenvelder halen terwijl we al weken geen middenvelder meer zoeken.

30-08-2022 10:44

OwenStevenDalberg +27481

Ik denk dat Kudus gaat vertrekken en dat dit de vervanger wordt. Zodat het aantal verdedigende en aanvallende middenvelders meer in balans is.

30-08-2022 10:46

Web +178830

Dit is wel een goede speler hoor

30-08-2022 10:49

SUPERJODEN1900 +608

Ik zeg ook niet dat ik hem slecht vind, ik had het gewoon zo laat niet meer verwacht

30-08-2022 13:10

leeke +10380

Stond al heel lang op het lijstje van Alfred

30-08-2022 10:58

036AFCA97 +146646

Achja, je kan blijven kopen. Uiteindelijk staan Blind en Tadic er zo gewoon in en zullen Klaassen en Berghuis als eerst invallen.

30-08-2022 10:39

Web +178830

Berghuis’ in vorm is een goede speler
Alvarez, Taylor en Berghuis’ is niets mis mee als middenveld
Klaassen moet je alleen brengen als je achter staat
En Blind is niets minder ( voorlopig) dan Wijndal

Nu benader ik het van de positieve kant

30-08-2022 10:43

leeke +10380

Blind is voetballend beter,mits hij zijn dag heeft.Anders kan je hem na 10 min al wisselen.Wij dal is aanvallend wel een stuk beter

30-08-2022 11:00

Koekie87 +20967

Denk dat de tijd van Blind er wel op begint te zitten als je hem de laatste tijd zo slecht ziet spelen. Zal me niks verbazen als hij binnenkort op de bank beland en dat Wijndal of Baas op zijn positie gaan spelen.

30-08-2022 11:10

leeke +10380

Tja vandaar onzinnige aankopen.keeper kan ik begrijpen,als het maar niet flekken wordt

30-08-2022 10:59

goajaxgo +14122

Jammer dat ik oneindig naar beneden moet scrollen om de topreactie van dit topic een like te kunnen geven. Het is me niet gelukt trouwens.

30-08-2022 10:33

Ajax95Duivendrecht +24072

Wat me vooral opvalt in de onderliggende stats van Ocampos (https://fbref.com/en/players/a08b974a/Lucas-Ocampos) is hoe slecht hij in veel voetballende en aanvallende aspecten is. Natuurlijk is La Liga een iets anders niveau dan de Eredivisie en voetbalt Sevilla ook wat anders dan Ajax, maar dan nog. Zijn passing is redelijk slecht tot middelmatig at best. Daarbij passt hij de bal bijna niet vooruit en dribbelen in voorwaartse beweging is ook niet zijn sterkste punt. En wat me vooral opvalt: hij geeft bijna geen beslissende laatste passes die tot (potentiële) assists leiden. Niet echt handig voor een buitenspeler die bij ons vooral als opdracht zal krijgen het veld op rechts breed te houden en van daaruit met individuele acties / voorzetten te moeten komen. Het enige waar hij obv de stats sterk in lijkt, is kansen voor zichzelf creëren of zelf in kansrijke schietpositie komen. En wij werkt hard. Maar dat is het dan ook wel.

Kijk je dan naar de onderliggende stats van Antony (https://fbref.com/en/players/99127249/Antony), dan is het op vrijwel alle vlakken een verschil van dag en nacht. En natuurlijk is de vergelijking niet helemaal eerlijk, want Antony is een van de meest talentvolle rechtsbuitens van dit moment. Maar toch, dit is wel een hele schrijnende achteruitgang qua individuele kwaliteit/potentie.

30-08-2022 10:30

Web +178830

Een Antony ga je niet terug krijgen, hoe jammer ook
Je levert gewoon in

30-08-2022 10:32

Ajax95Duivendrecht +24072

@Web

Zeker, dat gaat je ook niet lukken. Maar als je dan een aankoop doet, koop er dan wel eentje die over de meeste kwaliteit beschikt en die qua manier van spelen het best voldoet aan wat Ajax op rechtsbuiten in zijn speelstijl nodig heeft.

Deze Ocampos is dat overduidelijk niet. Dan zou ik nog liever hebben dat ze het met de spelers gaan doen die we nu al hebben, serieus.

30-08-2022 10:36

Web +178830

Ik zou hem ook niet halen
Afwachten en hopen dat de media er naast zit

30-08-2022 10:37

vanreenen +10235

Je zal altijd rekening moeten houden met rijkere clubs, rijk gemaakt door SKY die niet wakker liggen van 60, 80 of 100M euro.

30-08-2022 10:39

leeke +10380

Gewoon niet hen alleen een goede keeper.Hanssen de kans gaan geven en concecao heb je ook nog

30-08-2022 11:01

Koekie87 +20967

Haha Grillitsch word compleet afgebrand door de Feyenoord aanhang nu Ajax ook intresse schijnt te hebben in hem. Die dachten natuurlijk dat ze makkelijk met Ajax kunnen concurreren als het er echt op aan komt.

30-08-2022 10:29

Sjonnie +18814

Al was het alleen maar om de prijs op te drijven en ze te stangen daar aan de Maas ...
hahaha

30-08-2022 10:30

Koekie87 +20967

Ze hebben ondertussen in ieder geval wel door als Ajax echt doordrukt dat hun geen schijn van kans maken.

30-08-2022 10:41

Harrie.S63 +1699

Hij is transfervrij

30-08-2022 10:59

Sjonnie +18814

Al was het alleen maar om z'n salariseisen op te krikken

30-08-2022 11:03

Koekie87 +20967

Die jongen weet ook wel dat hij bij Ajax het veelvoud kan gaan verdienen dan wat je bij Feyenoord verdient.

30-08-2022 11:11

tikkie takkie +1001

Zou Alvarez nog weggaan naar Newcastle United dat ze nu Grillitsch halen?

30-08-2022 10:29

Web +178830

Ik denk het niet
Ajax heeft nu de mogelijkheid om een goede vervanger te halen vast

30-08-2022 10:35

Masz +3731

Ja, volgend jaar misschien.
Want wij zijn Ajax🙃

30-08-2022 10:36

Jaridebeste1 +6664

Niet kopen om het kopen graag. Er is ook nog zoiets als eigen jeugd en deze perspectief bieden.

30-08-2022 10:26

Web +178830

Kwaliteit of niet

30-08-2022 10:28

Jaridebeste1 +6664

Precies, maar dan ook echt een versterking.

30-08-2022 10:32

Sjonnie +18814

Nog maar 2 dagen uitzitten. Welke mutaties? Ach, ik zie wel waar H2 mee over de brug komt.
Als Kudus maar niet gaat.

30-08-2022 10:23

Web +178830

Toch liever een goede rechts buiten met kwaliteiten dan Kudus

30-08-2022 10:27

Sjonnie +18814

Waar zeg ik dat ik Kudus op rechtsbuiten wil hebben, Web?

30-08-2022 10:28

Web +178830

Nergens
Ik bedoel
Als Ajax een goede rechtsbuiten kan halen, dat heb ik dan toch liever dan Kudus weg gaat
Maar nog mooier als hij ook blijft
Die jongen moet uitzicht hebben op spelen, dat gun ik hem

30-08-2022 10:30

Sjonnie +18814

Ach we zien wel waar H2 mee over de brug komt.
Ik hoop alleen dat Kudus (voor het middenveld) behouden blijft.
En dan nog, als hij besluit weg te gaan, dan begrijp ik hem.

30-08-2022 10:35

Drukwerk1968 +7110

Ach, de telegraaf dropt zoveel namen zodat ze vanzelf een keer gelijk hebben. Ik neem al deze berichten met een korrel zout.

30-08-2022 10:23

Web +178830

Ik ook

30-08-2022 10:24

Boegroe +5849

Met de juridische afdeling van Ajax die als slakken werken is dit natuurlijk kansloos dat contracten op tijd gemaakt en getekend zijn!! Of hebben ze eindelijk een blik ervaren mensen aangenomen op die afdeling???

30-08-2022 10:23

Web +178830

Je kan ook zeggen
Ze laten niets aan het toeval over

30-08-2022 10:25

xxxxopeenrij +1833

Antony weg!!!! Plaats voor Ziyech. Ajax wilt niet ,zoveel investeren dus gaan ze deze middelmaat proberen. Ik zeg noet doen, want dat is zonde van je poen. Dan maar naar Berghuis , Tadic op de posotie kijken, al hoop ik dan wel dat mijn hart niet zal bezwijken. Fijne dag allen.😀

30-08-2022 10:22

sucre +15104

Gooi er volgende keer even spellingscorrectie overheen!

30-08-2022 11:07

xxxxopeenrij +1833

Als we toch aan het zeiken zijn. Het is zetten ipv gooien Azijnpisser😀😀😀😀😀😃😃

30-08-2022 12:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.