'Ajax hoopt Ziyech nog altijd te huren; Ocampos en Bailey serieuze opties'

door Bart Veenstra 284

Bron De Telegraaf

'Ajax hoopt Ziyech nog altijd te huren; Ocampos en Bailey serieuze opties'

door Bart Veenstra 284

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de komst van Hakim Ziyech nog niet helemaal uit het hoofd gezet. Dat laat Ajax-watcher Mike Verweij blijken in de podcast van De Telegraaf. De Amsterdammers hopen de creatieveling nog altijd te huren van Chelsea.

In de podcast wordt een mogelijke transfersom van 25 tot 30 miljoen euro genoemd, maar Verweij gelooft niet dat Ajax dat gaat betalen. 'Dat is niet de filosofie van Ajax. Je krijgt er geen euro van terug. Ook met het salaris meegerekend, is dat een ontzettend dure speler.'

Toch hoopt Ajax Ziyech deze zomer alsnog te halen als vervanger van de vertrekkende Antony. 'Als Ajax Ziyech kan huren, doen ze dat onmiddellijk', zegt Verweij. 'Maar niet voor dat geld (25-30 miljoen euro, red.), want dan hebben ze liever een snelle en diepgaande speler. Er is nog wel elke dag contact om te kijken of het toch nog kan. Als hij voor 1 september niet verkocht wordt, kan het voor hem en Chelsea toch nog interessant worden om te denken aan een verhuur.'

'Ocampos en Bailey zijn serieuze namen'

In de wandelgangen worden ook Lucas Ocampos (Sevilla) en Leon Bailey (Aston Villa) genoemd. Verweij laat weten dat beide spelers serieuze opties zijn. 'Ocampos is een speler van 28, dus wel zonder restwaarde. Moet je die dan kopen... Het schijnt ook een lastige jongen te zijn, mentaal een apart geval, maar het is wel een geweldige voetballer. Ook Bailey is een hele serieuze optie. Ze wilden hem al eerder hebben, een keer of drie. Aston Villa is ook anders gaan voetballen. Bailey wil graag vertrekken.'

De transfermarkt is nog geopend tot en met 31 augustus. Voor Antony lijkt Ajax 95 miljoen euro plus 5 miljoen euro aan bonussen te gaan ontvangen. De Amsterdammers zullen mogelijk een deel van deze transfersom besteden aan een vervanger, al lijkt men ook voorzichtig te zijn met de te ontvangen transfersom.

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ferd +38364

volgens Trent Crimm van The Independent staat Danny 'football is life' Rojas van AFC Richmond in de belangstelling van Ajax

30-08-2022 09:29

MaltaCamilo +0

Misschien niet de populairste speler in de Arena; maar toevallig zit er nog een topscorer van Oranje op de bank bij Barcelona. Mag zelfs voor niets weg; hij wil naar een topclub, wil zich laten zien in de Champions League, kan prima op links spelen en is gelijk een perfecte backup voor Brobbey. Bergwijn naar rechts en dan hebben we een voorhoede die zich kan meten met de beste van Europa. Misschien gewoon een belletje wagen?

29-08-2022 21:43

Jake the Snake +17336

De KNVB naait clubs in Nederland echt keihard door een andere einddatum van de transfermarkt te hebben opgegeven. Engelse clubs kunnen tegen het einde rustig achterover zitten, wetende dat de druk in NL ligt. Mocht de transfer niet rondkomen dan is er nog 24 uur om spelers aan een andere club te slijten.

29-08-2022 20:17

VakM +2174

Tactische zet. Alleen Ziyech kan Tadic uit het elftal krijgen. Dus sowieso doen.

29-08-2022 20:03

MrMalandro +1757

Als zowel Aston Villa als Ziyech persé koop willen, dan zou je nog kunnen overwegen om 25-30 miljoen te besteden onder voorwaarde dat hij contract van 5 seizoenen tekent en minimale afkoopsom contractueel vastgelegd. In principe kunnen ze allebei op elkaar rekenen dan en kan Ziyech de leidersrol van Tadic geleidelijk gaan overnemen. Dan verdient hij zich makkelijk in 5 seizoenen terug, of dus minimaal de overeengekomen transfersom

29-08-2022 19:56

WillyBrokamp +11117

Het wordt kort dag mensen...

29-08-2022 19:54

Manov +8581

Ze willen geen 25 tot 30 miljoen voor Ziyech betalen maar wel 17 miljoen voor een speler die gratis de deur uitliep.

29-08-2022 19:35

tbomas +1348

We moeten Ziyech niet kopen maar huren. Want zelfs voor 25m zou het geld wegpissen zijn, wat we eigenlijk deze transferperiode al te veel hebben gedaan. 5m huursom plus salaris, volgend jaar lekker met Conceicao, Hansen en Van Axel Dongen het seizoen in.

29-08-2022 19:33

Ajacied1981 +17412

Zijn veel te gekke bedragen voor een bijna 30er
Vriendelijk bedanken voor eer Ajax. Kost buitensporig veel geld!

29-08-2022 19:31

AFCA-1983 +17723

Volgens freek janssen is het allemaal onzin wat over Ziyech gezegd wordt, Ziyech wil graag maar perminent!

29-08-2022 19:22

Panna +5042

Freek loopt altijd 3 weken achter....

29-08-2022 19:24

Nick14 +25889

Freek heeft net gemeld dat Erik Ten Hag de nieuwe trainer van ManU wordt.

29-08-2022 19:47

Ajax1812 +9046

Permanent.

29-08-2022 19:26

Panna +5042

Krullenbol

29-08-2022 19:26

cl=5! +5370

Perkament

29-08-2022 20:00

thepower1990 +35726

Volgens Eindhovens Dagblad heeft Southampton zojuist een bod van tussen de 35 en 40 miljoen uitgebracht op Gakpo.

29-08-2022 19:18

Panna +5042

Hebben ze daar ook een keer dat er veel te veel op een speler wordt geboden....

29-08-2022 19:24

thepower1990 +35726

Haha en het schijnt dat ze zelfs hiervan niet onder de indruk zijn en minstens 50 willen.

29-08-2022 19:29

Redrum +95991

Krankzinnig veel geld voor een simpele draver die alleen wat laat zien tegen degradatiekandidaten.

29-08-2022 19:32

ajaxcied4life +26028

Echt. Mesjogge als Southampton dat gaat betalen.

29-08-2022 19:53

Postmus +1159

Persoonlijk hoop ik op een Leon Bailey, deze jongen is zelf 23-24 jaar. Heeft een goede actie en snelheid. Een speler zoals Bailey zou de teamdynamiek veel minder raken dan Ziyech. Puur omdat Bailey qua spel meer lijkt op Anthony. Je hebt redelijk logge rechtsbacks met Rensch en Sanchez die het ook niet moeten hebben van hun dribbels, ik wil niet zeggen dat Ziyech log is, maar hij is een spelverdeler, niet iemand die voor gevaar zorgt met zijn dribbels en snelheid zoals een Anthony en een Bailey. Voor de balans op de rechterflank is een Bailey beter.

Als we Mazraoui nog hadden, zou ik 100% voor Ziyech gaan, maar we hebben Mazraoui niet. Ziyech zou wel een perfecte speler zijn om Tadic op 10 te vervangen op ten duur, maar dat mag nu niet ten kosten gaan van het lam leggen van de rechterflank, anders heb je eenzelfde probleem als Blind en Tadic op de linkerflank vorig seizoen.

29-08-2022 19:18

GarciaDeLaTorre +22893

Bailey is wel een linksbuiten toch? Enige rechtsbuiten die volgens de geruchten in onze belangstelling staat is ocampos.

29-08-2022 20:51

AFCA-1983 +17723

https://twitter.com/skysportsnews/status/1564287250338353152?s=21&t=onWduAnApdAdUZNQCDPuuA

Ziyech nieuws door sky engeland

29-08-2022 19:03

Tommyshelby +128514

Sky Sports meldt 'advanced talks between Ajax and Chelsea!'

29-08-2022 18:42

AjaxAdvocaat +12687

Ik zei het vanochtend ook al, het lijstje met namen opgooien kan ook zijn om minder afhankelijk richting Chelsea over te komen. Ze weten dat Chelsea van Ziyech af wilt, dus als je dan gaat dreigen met weglopen denk ik dat er best wat van de vraagprijs af kan!

29-08-2022 18:44

Nr.10 +110990

Wat een getreuzel, je moet die 25 miljoen voor Ziyech blind neerleggen. Blind en Tadic hebben ook geen restwaarde en die hebben de club naar een nieuw niveau getild. Ziyech is minstens van hetzelfde kaliber, en de grootste publiekslieveling van de laatste 25 jaar. Een speler die het verschil kan maken in de CL. Het zou echt een absoluut koopje zijn, 25 miljoen…

29-08-2022 18:41

Pascal43 +0

25 miljoen voor Ziyech meteen doen. Is niet veel voor zo’n klasbak die er meteen staat.

29-08-2022 18:40

CruijffLegend +4976

Kudus verhuren aan Everton, Ziyech en Bailey halen.

29-08-2022 18:36

ST +23068

Dat is financieel niet verantwoord.

29-08-2022 18:58

AjaxIsBeast +5975

PRECIES DIT!!! Zou helemaal top zijn, dan kan Ziyech op 10.

29-08-2022 19:18

036AFCA97 +146646

Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren.

Bailey lijkt te willen komen, maar er zijn ook onderhandelingen met Chelsea kennelijk.

29-08-2022 18:35

ian_r_ros +1346

Meerdere paarden wedden altijd

29-08-2022 18:36

AjaxAdam1900 +3676

Sky Sports: Ajax are in "advanced talks" with Chelsea over re-signing winger Hakim Ziyech ⏳

https://twitter.com/skysportsnews/status/1564287250338353152?s=21&t=JZwQpCRc-TQbqgW8Z7iJMQ

29-08-2022 18:31

Jojo.14 +3658

In dat filmpje zelf zeggen ze alleen niks nieuws.

29-08-2022 18:35

ajaxwestland09 +28932

Ik ga 😂 hakim ziyech bailey en ocampos gaat niet door schakelen door naar Memphis denkt dat heel AS ontploft

29-08-2022 18:20

Duke3D +3617

Rillingen! Zie hem al door de Arena rennen met vingertjes in de oortjes

29-08-2022 18:41

Flipper33 +6826

Liefste Bailey die wil ook graag naar Ajax

29-08-2022 18:18

Stefansuarez +19013

Zie bailey ook graag komen

Diepgang , actie in huis , overzicht en een goed schot

29-08-2022 18:25

Ajax1812 +9046

Maar geen goede indraaiende voorzet zoals Ziyech en Antony, dat is een extra wapen. Bailey is denk ik teveel een type Bergwijn.

29-08-2022 18:43

Stefansuarez +19013

Ben erg blij met bergwijn😄

29-08-2022 18:47

Ajax1812 +9046

Ik denk dat je dan de verrassing uit je aanval haalt, Antony had natuurlijk net als Bergwijn diepgang en enorm veel snelheid, maar hij had ook die indraaiende voorzet, dat zorgt voor variatie. Ik denk dat je met Bailey en Bergwijn minder goed af bent dan met Bergwijn en Ziyech.

29-08-2022 18:53

mokum007 +6522

Als Ziyech niet haalbaar is, dan ga ik voor Bailey echte buitenspeler en een bal goochelaar

29-08-2022 18:34

Flipper33 +6826

Zie Bailey sowieso liever komen een Jamaicaan leuk en dan dat rasta shirt aan

29-08-2022 18:37

mokum007 +6522

Zekers 👍🏾💪🏾💪🏾

29-08-2022 19:50

Masz +3731

Als Chelsea denkt dat Ajax evenveel tv-geld krijgt als PL teams en een absurd bedrag verlangt.
Heeft iemand Mo Ihattaren nog bij Ajax zien trainen. Ik ben toch heel benieuwd hoe Mo in de plaatjes past. Ik vind Mo persoonlijke de beste om Antony te vervangen. Maar dan moet hij natuurlijk wel beschikbaar zijn.

29-08-2022 18:14

Cello +52905 moderator

Volgens de immer goed ingevoerde Mike Verweij, hehehe, gaat het project inclusief alle kosten rond de 80mio kosten (waaronder dus de transfersom en salaris). Dat gaat 'm niet worden!.

29-08-2022 18:07

Ikmiskudus8schreuderout +418

Als ze hem voor 30 halen en zijn salaris van 10 mil blijven doorbetalen wel, maar never gaat ajax een speler 10 mil geven.

29-08-2022 18:10

Aldek +5080

Ajb geloof die gek ajb niet zeg.. wat een ongelooflijke flapdrol is die Verweij..

Zit er altijd naast met zijn pessimistische gezeik.. net zoals die Driessen

En dat noemt zich journalist 😝👎👎

29-08-2022 18:13

heinp +41

Precies ,,aandacht aandacht maar nul kommma nul procent juiste info .

29-08-2022 18:35

leeke +10391

Ja maar verwacht jij dat Ziyech een salaris van 10 milj gaat vragen.dat krijgt hij ook niet bij de Spurs.

29-08-2022 18:14

Cello +52905 moderator

@leeke

Geen idee hoeveel salaris Ziyech zou willen hebben als ie bij Ajax komt spelen. Het gaat op zeker geen 10mio zijn, daar zijn de meesten het wel over eens. Het zal een heel stuk lager dan dat liggen. Maar.....en dat is niet geheel duidelijk, wat is de vraagprijs van Chelsea?. Dat kan wel eens een stuk hoger liggen dan de 30mio die veel genoemd wordt....

29-08-2022 18:18

leeke +10391

Ik las op voetbalzone 25 a 30 milj.zou je hem voor 22 kunnen kopen,en salaris zoals een Bergwijn.zou het nog een optie zijn.maar vind Baily ook wel een lekker spelertje.en heeft nog een restwaarde.dus is optie

29-08-2022 18:20

leeke +10391

Ik las op voetbalzone 25 a 30 milj.zou je hem voor 22 kunnen kopen,en salaris zoals een Bergwijn.zou het nog een optie zijn.maar vind Baily ook wel een lekker spelertje.en heeft nog een restwaarde.dus is optie

29-08-2022 18:21

Ajaxbrl +13690

Kan ook zo zijn > 25M transfersom + 4x 5M salaris = Totaal 45M. Vervolgens speelt hij je 4 jaar naar het kampioenschap en een paar keer ver in Europa en je heb het dubbel en dwars terugverdient, dat gezeik over die restwaarde, hoe zit het met Tadic en Blind dan? En zie wat die ons hebben gebracht!

29-08-2022 18:16

gusanito +5442

Mee eens. Restwaarde is niet heilig. Ziyech heeft nog genoeg goede jaren voor de boeg waar hij de club sportief enorm veel op kan leveren.

29-08-2022 18:26

gusanito +5442

Mike heeft weer een hele dikke duim vandaag. Wat een sportjournalistiek bah bah. Alsof Ziyech ook maar één moment denk dat hij 10 mil per jaar kan verdienen bij Ajax. Die weet natuurlijk echt wel dat er flink water bij de wijn moet qua salaris als hij terug gaat naar Nederland.

29-08-2022 18:25

AjaxNoo1 +2120

Zat een beetje op FM te speuren en Viktor Tsygankov en Josip Brekalo van Wolfsburg zijn de enigste geschikte opties die ik daar zie. Er waren wat andere interessante spelers maar die zijn allemaal recentelijk al verhuis zoals een Mikkel Damsgaard of een Gabriel Pereira.
Angelo van Santos lijkt de nieuwe Antony te zijn maar is nog 17 en zou pas in de winter kunnen komen.

29-08-2022 18:02

Capocapo +12001

FM? Serieus 😂

29-08-2022 18:04

AjaxNoo1 +2120

FM heeft 1300 "scouts" over heel de wereld. De database is redelijk mbt een bep. spelersprofiel te vinden. BV. een snelle, jonge dribbelaar die kan verbeteren en niet bij een topclub zitten tegen een hoog salaris. Het grote minpunt met FM is enkel dat de meeste recente ontwikkelingen van spelers nog niet verwerkt is maar naast de spelers die gigantisch binnen een korte tijd vooruit zijn gegaan is het wel een redelijk startbron als je zelf geen scouts heb rondlopen om een beeld te krijgen van de markt.

Denk persoonlijk dat iemand bij Ajax (Huntelaar) ook FM speelt. Chico, Lucca, Kaplan, die Turkse keeper zijn allemaal grote talenten daarzo.

29-08-2022 18:20

AjaxNoo1 +2120

FM wordt gewoon ook door PL teams gebruikt...

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/premier-league-clubs-use-database-4034217
https://www.pcgamer.com/how-real-life-teams-are-using-football-manager-to-target-their-next-star-player/

29-08-2022 18:47

4EVERAJAX +8371

Hahahaha top dit!

29-08-2022 18:09

Cello +52905 moderator

"Voor Antony lijkt Ajax 95 miljoen euro plus 5 miljoen euro aan bonussen te gaan ontvangen. De Amsterdammers zullen mogelijk een deel van deze transfersom besteden aan een vervanger, al lijkt men ook voorzichtig te zijn met de te ontvangen transfersom".

Voorlopig heeft Ajax nog 0 euro van een mogelijke Antony-transfer te pakken. Het 'nieuws' is alweer bijna 24-uur oud en men zou op hoofdlijnen akkoord zijn, wat eigenlijk niets anders betekent dat het op papier gezet moet worden. Maar tot op heden maakt geen van beide clubs kenbaar dat de transfer aanstaande is of zelfs maar gevild is.

29-08-2022 18:02

wijsneus +5246

Het is rond accepteer dat nou gewoon maar..

29-08-2022 18:02

Goudhaantje89 +5422

Bailey is echt goed
Hoor enige wat hij moet verbeteren is rustiger worden aan de bal voor de rest ziet het er goed uit

29-08-2022 17:59

leeke +10391

Laat mijn naam genootje maar komen,mindere periode in Engeland, maar kan hier weer helemaal opbloeien

29-08-2022 18:15

Jake the Snake +17336

Ziyech zou rond zijn volgens deze Italiaanse journalist:

🚨🤝 Hakim #Ziyech is one step away to become a new #Ajax player: everything confirmed. 👌🏻✅

⏳ Agreement in finalization with #Chelsea: the 🇲🇦 winger will replace #Antony. #CFC #Transfers

https://twitter.com/rudygaletti/status/1564256262870777856?s=21&t=-quieY6h6DtJkJSOQD0O3Q

29-08-2022 17:39

fc Barcelona_ke +19239

Hamstelaar: twijfel of dat betrouwbaar is. andere Italiaans journalist wel!

29-08-2022 17:43

AjaxAdam1900 +3676

Dat was sarcasme van Hamstelaar over Nico. Die is net zo erg 😂

29-08-2022 17:45

Ajax1812 +9046

Zijn allebei niet betrouwbaar.

29-08-2022 17:54

Masz +3731

@fc Barcelona_ke
Is een Italiaanse journalist die gespecialiseerd is in AC-Milaan.
Hij heeft daarom waarschijnlijk contacten gemaakt omdat AC ook interesse had in Ziyech. Hoe betrouwbaar die contacten zijn moet blijken.

29-08-2022 18:20

ian_r_ros +1346

One step away.....en jij zegt t is rond

29-08-2022 18:22

GiannisAntetokounmpo +8389

Leon Bailey komt qua spel het meest in de buurt van Antony.
Moet het ook echt hebben van zijn snelheid en dribbel.

Viel dit weekend in bij Aston Villa tegen West Ham en werd door de commentators bestempeld als "the spark" die Villa nodig had.

Hele interessante optie voor Ajax..

29-08-2022 17:35

fc Barcelona_ke +19239

idd, maar rondom Bailey is wel stil! ik zag veel nieuws nep of bijna alleen over twee plus 28-jarigen!

29-08-2022 17:38

GiannisAntetokounmpo +8389

Ziyech is de prioriteit voor H2, maar goed dat er andere namen rondzingen..

Worden spannende dagen in elk geval!

29-08-2022 17:40

fc Barcelona_ke +19239

ik heb gevoel vanwege korte dag: Ziyech of niemand!

29-08-2022 17:44

GiannisAntetokounmpo +8389

Ajax gaat sowieso iemand halen! Berghuis en Conceicao is simpelweg niet goed genoeg voor Ajax ambities.

Hoop alleen niet dat Ajax de fout maakt om te gaan voor een speler a la Kluivert, Stengs, El Ghazi, mocht Ziyech niet lukken..

29-08-2022 17:48

Maikel +6862

Hij is meer een linksbuiten...

29-08-2022 18:12

Gonzo +4778

Ligt wel heel erg aan de prijs van Villa en wat papa Bailey nu weer eist.

29-08-2022 18:18

fc Barcelona_ke +19239

als ik alle nieuws mag geloven, lijkt wel Ziyech en Ocompas meeste kans naar Ajax dan Bailey!
Ocompas vliegt naar Nederland alvast medisch keuring, Over Ziyech lijken ze ook bijna rond. gaat Ajax allebei halen??

29-08-2022 17:35

Ajax1812 +9046

Nee. Je moet niet alles geloven wat je leest..

29-08-2022 17:55

AFCA-1983 +17723

https://twitter.com/rudygaletti/status/1564256262870777856?s=21&t=onWduAnApdAdUZNQCDPuuA

Ziyech zou akkoord zijn met Ajax?

29-08-2022 17:34

Pizzapunt20 +9983

Ja das mooi, Chelsea is het probleem

29-08-2022 17:38

AjaxAdam1900 +3676

Ontkracht door Hamstelaar. Onbetrouwbare journalist

29-08-2022 17:46

Ajax1812 +9046

Hamstelaar ontkracht niks, hij zegt alleen dat de journalist doorgaans nier zo betrouwbaar is. Hij zegt verder niks over het Ziyech nieuws.

29-08-2022 17:55

AjaxAdam1900 +3676

Misschien was ontkracht niet de juiste woordkeuze, maar hij geeft indirect aan dat het niet waar is, omdat die journalist doorgaans niet betrouwbaar is.

29-08-2022 18:04

TooGoodToBeTrue +1910

Ik hoor allemaal Ziyech heeft geen restwaarde en dat klopt wellicht in de vorm van een transfersom, maar als hij net als Tadic hier zijn carrière afmaakt en trainer wordt dan heb je ook een goed uithangbord in de toekomst qua trainers met Tadic en Ziyech. Ziyech is een geweldig uithangbord voor de marokaanse gemeenschap en wellicht dat hij Ibra ook nog een beetje weet te sturen. Dat is ook wat waard. Daarnaast weet je met Ziyech dat je kwaliteit haalt en dat hij het niveau en druk aan kan van CL en het team kan leiden. Je kan voor die 40 mil ook Magallan, Pierie, Bande, Klaiber, Labyad die niks bewezen hadden behalve in de eredivisie die nu ook amper een restwaarde hebben. Alleen Ziyech moet wel begrijpen dat 10 mil per jaar te gortig is, maar ik denk dat Ziyech daar ook best in mee wil denken.

29-08-2022 17:32

Ferdy.t +203

Denk dat Bailey een hele interessante optie is. Heb hem vaak gezien in zijn tijd bij Leverkussen en kwam daar goed voor de dag samen met Diaby aan de andere kant.

29-08-2022 17:30

Masz +3731

Zowel de gene die roept 'Ziyech kopen' als de gene die roept 'niemand meer aankopen' krijgt van mij een like. Ik weet het gewoon niet meer. Ajax is géén koopclub maar Ziyech is echt een heerlijk voetballer.
Antony wordt nu gekeurd en vervolgens zullen we zien of Ajax nog op iemand gaat bieden.
H2 en Schreuder succes!

29-08-2022 17:29

BaasBaas +8306

Het is voor mij Ziyech of niks als ik eerlijk ben. Ajax heeft aantal keer op laatste moment aankopen gedaan die verkeerd uitpakte omdat er toch iets bij moest. Voor mij als Ziyech niet lukt gaan we met dit team deze seizoenshelft in en halverwege kunnen we altijd nog iets bij kopen. Wil graag meer minuten voor Kudus zien en Berghuis is eigenlijk ook te goed voor hele tijd op de bank en Klaassen mag ook gewoon minuten pakken.

29-08-2022 17:22

Yeshyeshyall +10926

Klinkt goed. Ziyech kennen we en worden we blij van. Bailey lijkt me hele interessante optie, dacht altijd dat die onhaalbaar was eigenlijk. Ocampos ken ik niet, het ziet er allemaal wat wild uit maar lijkt wel flink wat power te hebben. Als ie ook een beetje snel is snap ik wel dat hij een interessante optie is. Met types als Alvarez, Sanchez en Ocampos heb je dan ook wel een aardige vechtmachine staan. Dat heeft niet per se de voorkeur maar het ontbreekt er sons wel eens een beetje aan bij ons

29-08-2022 17:22

johanisajax +8825

Haal Ziyech nou maar en Ihattaren bij hem aan de lijn.

29-08-2022 17:18

fc Barcelona_ke +19239

ik vond Baiey echt altijd heerlijke speler. veel mensen oa Drissen, VP zei dat als Ajax em koopt, is echt overbodig worden

29-08-2022 17:11

Ferd +38364

Van deze 3 namen zie ik het liefst Bailey. En dan volgend seizoen Ziyech wanneer Tadic zich op zijn trainerscarriere gaat richten

29-08-2022 17:08

4-3-3 +3511

Helemaal mee eens.

29-08-2022 17:28

PJS +4991

25 a 30 prima bedrag. Daarnaast moet Ziyech ook genoegen nemen met lager salaris. 5 mln is ook prims. Snap de kostenpost van 80 mln dan ook niet. Verder verdient Ziyech zich wel terug

29-08-2022 17:02

Betuwe85 +20546

Te veel zyech verkoop je niet meer he

29-08-2022 17:10

lor020 +366

25 miljoen is zeker te doen. dat verdien je terug op een andere manier, zoals verder komen in de CL, meer prijzen winnen, ervaring doorgeven aan de opkomende talenten. Op salaris moet er natuurlijk wel worden ingeleverd, want dat soort bedragen zijn bizar.

29-08-2022 17:30

MarcelvTol1971 +15302

@PJS : Kostenpost van 80 miljoen is volgens mij gebaseerd op aankoop bedrag van 40 miljoen en 10 miljoen salaris voor 4 jaar. Tenminste dat zag ik Kale en Kokkie net uitleggen bij AT5. En dat is wel erg veel geld.

29-08-2022 19:22

eros +4777

Ik zou niemand halen.
Tadic - Brobey - Bergwijn

Berghuis, Kudus, Conceicao voor de flank.
Mogelijk Ihattaren nogz

29-08-2022 16:56

AN34. +4960

Bergwijn speelt het beste vanaf links. Je zou hem uit ze kracht halen op het moment dat hij rechts moet gaan spelen.

29-08-2022 17:04

Stoffel +18543

Met Tadic op rechts is alleen je rechtervleugel verzwakt ten opzichte van Antony.
Met Tadic op links verzwak je zowel je linker- als rechtervleugel.

29-08-2022 17:08

fc Barcelona_ke +19239

Blind en Tadic linksback linkervleugel moet je echt ziek worden

29-08-2022 17:13

Allesreiniger +3361

Zet dan Berghuis of Kudus op RW of gooi Conceicao voor de leeuwen (als zijn schouder weer heel is).
Bergwijn is sterk op LW

29-08-2022 17:08

ian_r_ros +1346

Bergwijn en Kudus zijn GEEN rechtsbuiten..Ihattaren? Dat je daar nog aan denkt.
Mensen moeten ophouden met spelers op rechtbuiten te willen terwijl hun dat niet zijn.
Gorter kan ook rechtsbuiten...is evenveel rechtsbuiten dan jouw opties

29-08-2022 17:09

S.Ajacied +5193

Ik zou ook niemand halen. Als het echt allemaal tegenvalt straks, zou je nog iemand in de winterstop kunnen halen, al is dat niet heel fijn voor zowel club als speler. Heb vertrouwen in de selectie die we nu hebben. Als je nu niemand haalt, geef je hen ook een signaal dat Ajax vertrouwen in ze heeft.

Als Ziyech komt vind ik het prima hoor, maar het zou van mij niet per se hoeven. Kwaliteit genoeg voorin en op 10.

29-08-2022 17:11

Oudsuyt +50

Ik zou Bergwijn lekker op links laten spelen. Dat is ook zijn favoriete positie. Ik hoop dat ze Bailey gaan halen voor de rechterkant. Hij heeft veel diepgang, goed schot en een passeeractie. Smullen maar!

29-08-2022 17:11

fc Barcelona_ke +19239

Gaat Ajax wachten tot 31 augustus te horen dat Ziyech wel of niet mag huren? dan is ook duidelijk dat andere twee namen vrijwel zeker niet komen. anders heb je weinig tijd voor medische keuring, papierwerk, etc!

29-08-2022 16:55

DeMeervanweleer +7567

Je mag toch aannemen dat ze daar rekening meer houden....

29-08-2022 16:58

fc Barcelona_ke +19239

ik hoop dat Ajax gewoon Bailey te halen en als kan, kan ziyech ook komen. dan kan ze ook nog makkelijker om Kudus laten gaan! dat betekent ook voor Klaassen zijn geringe speelminuten!

29-08-2022 16:59

De-King +20248

Dat is geen enkel probleem. Geringe speelminuten voor Klaassen.

29-08-2022 17:04

fc Barcelona_ke +19239

ik bedoel nog minder! ziyech ga je ook niet meteen altijd gewisseld zoals Tadic bij Ajax

29-08-2022 17:14

wijsneus +5246

In tegenstelling tot wat velen hier denken en beweren verdiend Ziyech geen 10m per jaar. Hij zit op 6m per jaar. Nog steeds veel geld, maar hij zal vast bereid zijn om met wat minder ook genoegen te nemen. Als je hem dan voor 25m kan ophalen zou ik dat direct doen. Over zijn restwaarde moet je helemaal niet inzitten. Hij kan 4-5 jaar bij ons belangrijk zijn in de competitie en CL. Kan zomaar het verschil zijn tussen uitschakeling groepsfase of doorgaan naar de knockout fase.

29-08-2022 16:54

Mokum31 +6124

Als Kudus ook nog weggaat !?……Bailey en Ziyech of ben ik nu te inhalig ;-)
Ziyech misschien geen restwaarde maar de tovenaar is van en hoort bij ons.

29-08-2022 16:54

fc Barcelona_ke +19239

Ziyech voorlopig rechtsbuiten en later nr 10. Bailey begint invallen, later vaste waarde op het rechtsvoor!

29-08-2022 16:56

Ajax1812 +9046

Jij denkt dat ze 30 miljoen gaan betalen voor Bailey om hem fijn op de bank te zetten..?

29-08-2022 16:59

Mokum31 +6124

Humor
Tijden zijn veranderd
Het is inderdaad iets teveel vh goede

29-08-2022 17:07

fc Barcelona_ke +19239

even voorlopig! of allebei huren met optie tot koop.
denk je dat Schreuder komende zaterdag tegen cambuur zomaar vrije positie door aankopen invullen?

29-08-2022 17:15

VluggeJaapie +2044

En Conceicao???

29-08-2022 17:58

Mokum31 +6124

Eens maar daarvan werd gezegd dat hij half jaar gaat wennen….weliswaar achter Antoniet
Maar goed dat kan uitstekend met de tovenaar

29-08-2022 18:51

Allesreiniger +3361

Kudus moet gewoon spelen en mocht dit om wat voor reden toch pijnlijk uitlopen op een transfer, dan Fitz-Jim opschalen

29-08-2022 17:10

Ozymandias +159568

Ik hoop dat Ajax een deel van de miljoenen die ze voor Antony krijgen gebruikt om Ziyech en Kluivert terug te halen en (na het WK) doorselecteert op Tadić, Blind, Berghuis en Klaassen.

29-08-2022 16:50

MaximilianRosse +9197

Kluivert heeft het nooit waargemaakt in het buitenland. Waarom zou hij ons beter maken. Ziyech maakt ons sowieso beter maar Kluivert zou ik laten lopen.

29-08-2022 16:53

fc Barcelona_ke +19239

Ziyech ook niet he! ZIyech heeft enorme kwaliteit ja!
Kluivert heeft eigen kwaliteit en kan later nog slagen bij Europese topclubs. op dit moment heeft hij gewoon te weinig speeltijd, weinig kans gekregen van As roma!

29-08-2022 16:57

Ozymandias +159568

Vele spelers die Ajax beter maken hebben het niet waargemaakt in het buitenland. Bij Ajax alleen al spelen Blind en Bergwijn die het niet hebben waargemaakt in het buitenland maar Ajax beter maken (of in het geval van Blind maakte). Kluivert heeft het voetballende vermogen en de explosiviteit om een geweldige vleugelspeler te worden.

29-08-2022 16:59

MaximilianRosse +9197

Blind heeft zijn wedstrijdjes bij United wel gepakt en Tadic was prima bij Southampton. Bergwijn heb je gelijk in. Kluivert zie ik ons niet heel veel beter maken.

29-08-2022 17:12

Ozymandias +159568

Niemand heeft het over Tadić gehad. Blind pakte zijn wedstrijdjes maar niemand bij United ziet hem als geslaagde aankoop laat staan als iemand die het waar heeft gemaakt. Ziyech pakt ook zijn wedstrijdjes maar is ook niet slaagt en maakt het ook niet waar bij Chelsea.

29-08-2022 17:15

Ferdy.t +203

Kluivert zie ik ook niet zitten. Er zit wel degelijk een verschil tussen het dagelijks trainen op top niveau (Spurs en Man u) of bij een club zoals Roma of Nice.

29-08-2022 17:22

VluggeJaapie +2044

Kluivert is niet beter dan Conceicào dus overbodig denk ik, Ziyech meer dan welkom!!!

29-08-2022 18:02

Soccerskins v2 +43259

Zou je dan wel een Kluivert terughalen? Met Hansen en Van Axel Dongen in Jong Ajax en ook Daramy die nog onder contract staat.

29-08-2022 16:55

Ozymandias +159568

Ik zou Hansen verhuren (en vind ik trouwens zelden goed spelen als rechtsbuiten) en Van Axel Dongen is fysiek (en dan bedoel ik niet qua kracht maar hoeveel hij kan worden belast) nog lang niet klaar voor profvoetbal (die was in het jeugdvoetbal al blessuregevoelig). Daramy zou ik verhuren tot Ajax een bod van minstens 10 miljoen euro op hem krijgt.

29-08-2022 17:02

Soccerskins v2 +43259

Kluivert is toch ook beter vanaf links? Ik denk dat Hansen op dit moment alleen wedstrijden hoeft te spelen om op niveau te komen en dat kan hij imo prima bij Jong doen. Van Axel Dongen is een blessuregevoelige speler en ik weet niet of dat ooit gaat veranderen. Je hebt natuurlijk ook jongens die daar hun hele carrière last van blijven hebben. Wel vind ik hem altijd erg goed spelen wanneer hij dat kan.

29-08-2022 17:07

Ozymandias +159568

Hij is misschien beter vanaf links maar is veel beter vanaf rechts dan Hansen. Het aantal goede wedstrijden wat Hansen vanaf rechts voor Jong Ajax heeft gespeeld is op een hand te tellen. Als Van Axel Dongen zo blessuregevoelig blijft als nu moet je sowieso geen rekening met hem houden qua transferbeleid. Dan zal hij alleen een leuk extra'tje worden wanneer hij af en toe wel fit is.

29-08-2022 17:09

Bruno04 +15735

Kluivert is niet links. Ik wil persoonlijk wel graag een linksbenige rechtsbuiten.

29-08-2022 17:09

michiels +1970

zolang er geen andere club meer biedt dan Ajax zie ik het best nog wel rond komen voor een bedrag van rond de 25mil. Ziyech moet dan natuurlijk wel flink op salaris gaan inleveren

29-08-2022 16:50

Ozymandias +159568

Volgens betrouwbare bronnen verdient Ziyech "maar" 5.2 miljoen pond (zo'n 6.2 miljoen euro) per seizoen. Als dat klopt zal hij "maar" zo'n 1/2 miljoen euro hoeven inleveren.

29-08-2022 16:51

vandenhaas4 +15053

Die cijfers vond ik ook. Snap niet waar de 10m vandaan komt. Het zal iemands duim zijn geweest.

29-08-2022 16:56

Am*dammer +3183

10 bruto = 6 nettto

29-08-2022 16:59

Masz +3731

@vandenhaas4
Die 10 miljoen zou wel met staffel voor gewonnen wedstrijd, doelpunten, kampioen en winnen van CL gehaald kunnen worden anders snap ik het verschil ook niet.

29-08-2022 17:03

Ozymandias +159568

@Am*dammer
Engelse bronnen geven nooit netto bedragen aan.

@Masz
Ik denk dat die 10 miljoen uit de duim van Driessen en/of Verweij komt.

29-08-2022 17:03

De-King +20248

Bailey en Ziyech zijn in mijn ogen goede geruchten. Bailey heb ik altijd al zonde gevonden dat Ajax nooit echt heeft doorgepakt. Speciale speler in mijn ogen met wel een vervelende vader volgens mij.

Ziyech weet je wat je in huis haalt. Klasse the wizard of Amsterdam.

Ocampos mwa daar word ik niet heel erg warm van.

Worden nog een paar spannende dagen zo. Ik ben benieuwd.
Wie zien jullie het liefst komen?

29-08-2022 16:48

xxxxopeenrij +1833

Mijzelf😀

29-08-2022 16:55

De-King +20248

Zoveel klasse houden we liever buiten de deur. Krijgen we dat gezeik weer van matchfixing. Dat is vragen om ellende haha.

29-08-2022 17:02

Masz +3731

Hoeveel negatief tekengeld betaal jij? ;-)

29-08-2022 17:05

De-King +20248

Tientje.

29-08-2022 17:10

Dennisthebeast +3556

Even over die speler Grillitsch. Dat een puur sang centrale middenvelder dus geen rechtsbuiten. Zijn statistieken zijn ook allesbehalve goed te noemen. Heeft in zijn carrière amper het net geraakt. Dus next please!!!

29-08-2022 16:48

Maikel +6862

Moeilijke jongen, niet doen.
Niet voor niks dat hij transfervrij geen club vindt.
Iedere Club trekt de stekker eruit.

29-08-2022 18:17

Dolblij +44984

Ligt meer aan zijn vader, schijnbaar. Moet je in de duitse pers eens zoeken. Daar verschijnt informatie dat vaderlief 1 of 2 transfers heeft verpest met volledig overtrokken bemiddelingskosten en zo en waar in elk geval een italiaanse club er behoorlijk gefrustreerd de stekker uit onderhandelingen zou hebben getrokken.

29-08-2022 18:23

Maikel +6862

Precies.
Hij is z'n zaakwaarnemer...
Na de eerste gesprekken trekt de club de stekker eruit.
Ik bedoel, die gast is pas 27, Oostenrijks international...

29-08-2022 18:41

Dennisthebeast +3556

Buiten dat het een lastige jongen (door pa) is vind ik zijn statistieken beroerd. 010/040 materiaal dus😉…..

29-08-2022 18:44

Maikel +6862

Zeg dat niet tegen Ozy 😂😁😁

29-08-2022 19:05

VinnieVega +2283

Ik zeg niet dat ze 40 miljoen meer moeten leggen. Dat zou idd absurd zijn. Maar 20 a 25 zou moeten kunnen toch. En Ziyech moet zeker water bij de wijn doen qua salaris. Dan heb je wel een wereldelftal de komende jaren. Hij is ook inzetbaar op meerdere posities.

29-08-2022 16:47

Stapperij +39

Wellicht dat Ziyech ook iets van water bij de wijn zou willen doen wat betreft salaris? Volgens mij verdiende hij ook al aardig voordat hij weg ging naar Chelsea (ok geen 10 miljoen maar toch..). Ik zou 25 miljoen voor Ziyech overigens nog te overzien vinden, ondanks het gebrek aan restwaarde via verkoop. Met Ziyech weet je dat je meer kans op overwinningen in de CL hebt en meer kans op kwalificatie voor CL, waardoor je ook weer meer verdient. Daarnaast heb je ook ervaring in je team nodig, want de oude garde wordt minder en gaat wellicht niet lang meer mee.

29-08-2022 16:47

noppenkoning +41140

Ik geloof het pas als ik 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 zie.

29-08-2022 16:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.