Ajax begint competitiefase Europa League met thuiswedstrijd tegen Besiktas

door Brent Tomassen 420

Bron AFC Ajax

Ajax begint competitiefase Europa League met thuiswedstrijd tegen Besiktas

door Brent Tomassen 420

Bron AFC Ajax

Laatst geüpdatet

Ajax opent de competitiefase van de Europa League met een thuiswedstrijd tegen Besiktas. De Amsterdamse club deelde zaterdagavond via de officiële kanalen het volledige speelschema. De Turkse topclub, getraind door Giovanni van Bronckhorst, komt op donderdag 26 september naar de Johan Cruijff Arena. Dit duel begint om 21.00 uur.

Na de wedstrijd tegen de Turken wacht voor Ajax op 3 oktober de eerste uitwedstrijd van het hoofdtoernooi. In Tsjechië is Slavia Praag dan de tegenstander. Dit duel begint om 18.45 uur. Ajax speelt hierna achtereenvolgens tegen FK Qarabag (uit), Maccabi Tel Aviv (thuis), Real Sociedad (uit), SS Lazio (thuis). FK RFS (uit) en sluit de competitiefase op donderdag 30 januari af met een thuisduel met Galatasaray.

Ajax treft bij de verschillende tegenstanders meerdere spelers met een verleden in Amsterdam. Zo zullen de Ajax-fans mogen uitkijken naar de terugkeer van Hakim Ziyech en Davinson Sánchez in de Johan Cruijff ArenA. Met het huidige Galatasaray-duo in de gelederen behaalde Ajax in het seizoen 2016/17 nog de finale van de Europa League.

Een andere oud-Ajacied die zijn oude liefde treft is Sheraldo Becker. De rappe aanvaller speelde nooit een officieel duel in Ajax 1, maar doorliep wel de Amsterdamse jeugdopleiding. In het seizoen 2022/23 speelde Becker ook al tegen Ajax en schakelde hij de Nederlandse club uit met Union Berlin. Momenteel staat Becker onder contract bij Real Sociedad.

Complete speelschema Ajax:

Donderdag 26 september 2024, 21.00 uur Ajax - Besiktas
Donderdag 3 oktober 2024, 18.45 uur Slavia Praag - Ajax
Donderdag 24 oktober 2024, 18.45 uur FK Qarabag - Ajax
Donderdag 7 november 2024, 21.00 uur Ajax - Maccabi Tel Aviv
Donderdag 28 november 2024, 21.00 uur Real Sociedad - Ajax
Donderdag 12 december 2024, 21.00 uur Ajax - SS Lazio 
Donderdag 23 januari 2025, 21.00 uur FK RFS - Ajax
Donderdag 30 januari 2025, 21.00 uur Ajax - Galatasaray 

Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxx123 +1999

Geen uitkaart. Iemand tips hoe te komen aan kaarten voor bijvoorbeeld Slavia Praag - Ajax?

02-09-2024 23:39

Lars.v +3046

Hier gaan we het mee doen; geen inkomende transfers meer. Tenzij Bergwijn verkocht gaat worden (of een andere grote transfer) Verhuur of verkoop van Tahirovic of Wijndal zal te weinig zijn om een andere speler aan re trekken

02-09-2024 06:32

JohnDylan +23233

In Engeland zijn ze er nu ook eindelijk achter gekomen dat Ten Hag een speelstijl hanteert waarop er in effect geen middenveld is en daardoor alles in een U vorm rond wordt gespeeld.

02-09-2024 00:34

AFCA2211 +1071

Speel natuurlijk liever CL, maar gezien alle omstandigheden vind ik het wel even prima zo. Denk dat we hier meer plezier aan gaan beleven dan onze vrienden uit 010 in de CL als ik dat schema zo bekijk..

01-09-2024 23:05

AjaxFreak4live +297

Overwinteren moet nu toch wel lukken... 😅

01-09-2024 22:16

Cafeoostindie +2781

moet ajax kunnen winnen 3-1

01-09-2024 22:13

johanisajax +8844

Off: ETH OUT trending op Twitter, here we go 😂

01-09-2024 22:03

Juichtoon +32973

Twitter??

01-09-2024 22:05

johanisajax +8844

Ja, je mag het van mij ook X noemen hoor wijsneus

01-09-2024 22:09

JohnDylan +23233

Voor Juichtoon is het erg belangrijk dat we het X noemen zodat Musk zijn wens krijgt dat als mensen X googlen ze niet zijn mislukkingen in het verleden zien onder die naam. ;-)

01-09-2024 23:03

Juichtoon +32973

Een wijs mens zegt dank je wel als hij op een vergissing wordt gewezen, een minder wijs persoon reageert geagiteerd..
Kies maar..

02-09-2024 08:19

Breuk +25547

Oorverdovende stilte.

01-09-2024 20:52

Lars.v +3046

Ja bizar

01-09-2024 20:52

ajaxfan1972 +2526

Geen wonder dat kroes aandelen handel met voorkennis doet
Want handel doen zonder voorkennis is of geen deal of een slechte deal
Verder zal het ook niet helpen aan de telefoon: met kroes ja idd die van Stefan de vrij...

01-09-2024 19:52

Lars.v +3046

Ik zie het somber in dit seizoen

01-09-2024 19:27

Henkje +3643

Waar blijven de aankopen? De selectie is nog steeds niet goed genoeg. Als je CL wilt halen is investeren een must.

01-09-2024 19:06

johanisajax +8844

Dat roepen de meesten hier al hoewel sommigen zich meer gedragen als boekhouders 🙃

01-09-2024 22:05

TeringHenkie +28818

Is Kroes een lang weekendje weg met zijn gezin?

01-09-2024 19:01

JohnDylan +23233

BTW, wanneer Theo Janssen zegt dat in zijn beleving FC Twente een grotere club was begrijp ik goed wat hij bedoeld. Ik woon in hartje Amsterdam en hoor vaker mensen juichen voor Feyenoord, PSV en vandaag Liverpool dan voor Ajax. Natuurlijk heeft Ajax veel meer fans en is het een veel grotere club maar voor een buitenstaander als Theo voelt het waarschijnlijk totaal niet alsof de beleving van Ajax buiten de Johan Cruijff Arena groot is. In een stad als Enschede hangen er overal FC Twente shirtjes en vlaggetjes voor de ramen en lijkt het alsof de hele stad achter de club staat. Doordat Amsterdam is overgenomen door provincialen en expats heb ik dat in de meeste buurten in Amsterdam totaal niet met Ajax.

01-09-2024 18:19

Web +178830

Ajax heeft landelijk veruit de grootste achterban, ook in de provincies

01-09-2024 18:24

JohnDylan +23233

Inderdaad, maar in welk opzichte is dat een reactie op hetgeen wat ik schreef? Ajax heeft overal fans maar bijna nergens leeft Ajax echt in de gemeenschap. De fans van Ajax zijn uitgespreid en in wat het heartland van Ajax zou moeten zijn (Amsterdam) zijn zoveel Amsterdammers vervangen met provincialen en expats dat Ajax in Amsterdam in vergelijking met andere clubs in hun heartland nauwelijks in de gemeenschap leeft. En dan wil ik het nog niet eens vergelijken met landen als Italië en Engeland waar voetbal uberhaubt veel intenser leeft in de gemeenschap.

01-09-2024 18:25

Web +178830

Amsterdammers zijn Cynisch dat weet jij ook

01-09-2024 18:32

willem-nassaukade +8

Volgens mij heeft 010 er ook heel erg veel, ook in de provincies.
Maar spelen helaas dit seizoen weer niet mee om de titel

01-09-2024 18:55

JohnDylan +23233

Het gaat er niet om dat ze cynisch zijn. Het gaat erom dat in Amsterdam de meeste mensen Ajax niet of nauwelijks volgen. Trouwens wonen er relatief weinig Amsterdammers in Amsterdam meer. Wat ook de reden is dat zoveel mensen die in Amsterdam wonen Ajax niet volgen.

01-09-2024 19:04

Web +178830

Maar ik zie het juichen niet om andere clubs
Woon er al 75 jaar

01-09-2024 19:18

Ajax2024 +2168

Feyenoord gaat gewoon om de titel spelen. Zijn goede spelers aan het halen. Spelers die Ajax niet kan kopen. Het kan verkeren. Helaas 3e plek maximaal haalbare.

01-09-2024 21:22

AFCAjax_1988 +3849

Ik moet het nog zien met dat vreemdelingenlegioen en Prutske

02-09-2024 00:40

TeringHenkie +28818

Wanneer er hier op een balkon een 010 vlaggetje hangt, wordt die echt wel verwijderd!

01-09-2024 19:04

3sterren +20205

En als je ook nog eens in de verkeerde buurt woont met balkon en al ...

01-09-2024 20:05

Orangesoul +5997

Idem dito met Rotterdam.. Het virus van Amsterdam is daar ook neergestreken.. Hoop expats, provinciale yuppen die van Rotterdam een soort Dubai maken.. En de voertaal is niet plat Rotterdams maar engels.. Waar vroeger de heroinehoeren de baas waren op straat en de naalden op straat lagen zijn nu de Yuppen en wannabee influencers en Tempation Island Harry en Wendy lippen en borsten de baas.

01-09-2024 19:52

3sterren +20205

Beste JohnDylan, terwijl de inkt nog nat was, uit de pen waarmee Janssen zijn contract mee ondertekende, dacht Theo er wel anders over.

Toen deed hij vlak vóór het slapen gaan stiekem nog even snel ”the hand jive”, onder zijn pas verworven Ajax-dekbed uit de Ajax fanshop.

In Amsterdam kennen de buren, die gebruik maken van hetzelfde trappenhuis, elkaar niet eens meer bij naam, terwijl op het platteland de dorpspastoor zich nog heel nauwkeurig weet te herinneren welke kleur onderbroek kleine Theootje droeg, tijdens zijn eerste commune. Dat soort saamhorigheid kom je niet meer tegen in de Westerkerk Amsterdam.

En wat de fans betreft in Amsterdam, dat zijn tegenwoordig slapende succes-supporters, die pas weer wakker worden als Ajax de meeste clubs uitkomende in de EL verslaat en met één van hen in de finale staat ...

01-09-2024 20:19

Cosey2 +7233

Het is niet de dag van Casemiro.

01-09-2024 17:51

Mitchjo +6244

Kritiek hebben op Mislintat ivm 4 linksbacks, nu hebben wij 4 spitsen, 1 rechtsbuiten en 1 creatieve middenvelder😂 Sowieso is het scorend vermogen van ons middenveld (behalve de creativiteit) een groot probleem.

01-09-2024 17:35

Web +178830

Toch liever 3 spitsen dat 3 linksbacks
De vierde spits is nog niet zo ver, lekker wekelijks 90 minuten laten spelen in Jong ipv de helft, want mocht Brobbey uitvallen

01-09-2024 19:04

Ajax_026 +3091

1 Rechtsback

02-09-2024 06:25

Mitchjo +6244

Rensch en Gaaei

02-09-2024 06:27

johanisajax +8844

Kroes maak het rond voo Eriksen!!! Dan mag je van mij weer een grote bek hebben 😂😂🙃😂

01-09-2024 17:14

Ajaxfan31183 +16391

Gaat niet gebeuren, de RvC en Lenderink laten dat niet toe , eerst een hoop spelers weg voordat er iemand weer op de loonlijst mag komen te staan met zon salaris

01-09-2024 17:24

johanisajax +8844

RvC en Lenderink moeten beseffen dat we CL moeten halen dit seizoen. We zijn Ajax, zonder am zijn we puur afhankelijk van Berghuis, dat wordt niks.

01-09-2024 17:30

Ajaxfan31183 +16391

Dan moeten er eerst spelers vertrekken, vind jij het normaal dan dat er voor spelers als een Bergwijn 0,0 intresse is , als die vandaag nog weg zou gaan, dan pas schakelen ze over naar Eriksen

01-09-2024 17:36

johanisajax +8844

Ajax draait een slecht seizoen dus logisch dat er geen interesse is. Als we mede door Eriksen 2e/3e worden en CL halen EN goed presteert in de EL, wordt het al heel anders met interesse.

01-09-2024 17:39

Theseus +0

Lijkt me na het vertrek van Forbs geen optie meer, want dan heb je nog maar 1 linksbuiten en waarschijnlijk te weinig tijd om nog een vervanger te halen.

01-09-2024 17:41

Copa077 +2761

Vooral Lenderink blok aan het been!

01-09-2024 21:15

Ajaxfan31183 +16391

Ja dat zou wat zijn hey als we geen financiële directrice hadden, dan bestond Ajax niet meer ..............

01-09-2024 21:43

johanisajax +8844

Ok naar schijnt is er veel contact met kamp Eriksen dus zou hij het moeten zien zitten. Nu nog kijken of we met dat gierige ManU eruit komen….

Als je met Eriksen en Berghuis (wanneer ie fit is) en Hendo erachter op 1 middenveld kan spelen dan ga je echt voetballen!

01-09-2024 17:12

JohnDylan +23233

4.5 miljoen euro (de helft van zijn salaris) wil United hebben voor een seizoen Eriksen. Om hem te “kopen” is waarschijnlijk gratis (dat bespaart United dan namelijk geen 4.5 maar iets meer dan 9 miljoen aan salariskosten) maar Eriksen lijkt geen afstand te willen doen van de meer dan 9 miljoen die hij bij United dit seizoen kan verdienen.

In feite is het voordeliger om hem eens seizoen te huren van United omdat zij de helft van dat salaris voor hun rekening willen nemen om van hem (althans, de andere helft van dat salaris) af te komen.

01-09-2024 17:16

Goudhaantje89 +5458

Eriksen !!!!!!!!

01-09-2024 16:58

AJAXLALALA020 +0

𝐀𝐅𝐂 𝐀𝐉𝐀𝐗
@TheEuropeanLad
- BREAKING: Ajax rate Eriksen as the perfect ‘rare opportunity’ signing. Ajax & camp Eriksen have been in lots of contact. The expectation is that after Manchester United vs Liverpool, Ajax will discuss the possibility of signing him. Crucial hours ahead! [
@TransferwatchNL

Net geplaatst

01-09-2024 16:58

wilbert.b +3136

Offf
Zie
https://x.com/transferwatchnl/status/1830255913262776493?s=46&t=zbeJuTRAQRTDbPQfvlv5nQ

01-09-2024 16:57

johanisajax +8844

“Afhankelijk van vertrekkende spelers” hou op echt! Alsof Tahirovic iets te maken heeft met Eriksen, op een paar huurcenten na. Trek de portemonnee voor Christian qua salaris, Man U kan hem toch niet meer verkopen nu dus kunnen alleen besparen qua salaris. Maar of Ajax Eriksen zelf ook gepolst heeft of ie een overstap ziet zitten is ook nog maar de vraag…….

01-09-2024 17:09

Ajaxfan31183 +16391

Zo te lezen wil jij graag horen over een X aantal maanden dat er een persbericht naar buiten komt dat Ajax de salarissen niet meer kan betalen......

01-09-2024 17:46

johanisajax +8844

Hahahaha, jij hebt er weinig koek van gegeten, Ajax heeft 150-200 miljoen ev, kunnen makkelijk een slecht jaar opvangen. We moeten wel zsm terug de CL in

01-09-2024 18:13

Ajax2024 +2168

Het verdampt heel snel. Zou je eens in een jaarrekening verdiepen voordat je anderen de maat neemt.

01-09-2024 21:44

johanisajax +8844

Het verdampt idd snel als je niet met de top meedoet. Sportieve prestaties zijn een must bij Ajax. Kampioen worden of een keer tweede als het tegenzit moet de standaard zijn, dat betekent dat je een betere selectie moet hebben dan psv en fey - simpel.

01-09-2024 22:00

JohnDylan +23233

United wil dat de club die hem huurt de helft van zijn salaris overneemt of dat Eriksen afstand neemt van zijn recht op dat deel (dat is waarom andere transfers van Eriksen deze zomer mislukten). Zijn salaris in Engeland is 9.25 miljoen EURO per jaar. Ik zie Kroes en De Lang wel in staat zijn om 4.5 miljoen euro te betalen voor een seizoen Eriksen. Past goed bij het salaris van 4.5 miljoen voor een waterdrager met leiderschapskwaliteiten als Henderson.

Kroes besteed zo wel alle inkomsten aan spelers zonder doorverkoopwaarde. Als we dit seizoen geen Champions League halen zijn de problemen volgend jaar zomer nog twee keer zo groot. Het is erg risicovol maar als het werkt en Ajax zich wel plaatst voor de Champions League versnel je de wederopbouw met een jaar of zelfs twee. Ik weet alleen niet of dit het juiste moment is om zulke risico’s te nemen naar de afgelopen twee jaar.

01-09-2024 17:13

Danielson +50660

Bij Feyenoord is dit destijds volkomen mislukt.

01-09-2024 17:18

JohnDylan +23233

Inderaad, ik heb het beleid van Kroes deze zomer zelf ook meerdere keren met dat van technisch directeur Bosz bij Feyenoord vergeleken. Als het mislukt vertraagt het de opbouw van Ajax met meerdere seizoenen.

Ik heb wel een groter vertrouwen dat het lukt met een speler als Eriksen erbij dan met een speler als Ziyech erbij. Eriksen is ook blessuregevoelig maar wanneer hij speelt maakt hij een fitte indruk. Ziyech maakt ook wanneer hij wel speelt geen fitte indruk.

01-09-2024 17:19

Lars.v +3046

Was die Lotomba ook basisspeler onder Farioli?

01-09-2024 16:55

BBAFCA +9785

Eriksen toch naar Ajax! Lees het net op Twitter, betrouwbare bron: https://x.com/theeuropeanlad/status/1830256015201145069?s=46&t=H9ETGMbMFXu2SNqbZMLFdw

01-09-2024 16:53

Patrick78 +53127

Welke bron?

01-09-2024 16:53

BBAFCA +9785

Net bewerkt

01-09-2024 16:53

Patrick78 +53127

Bedankt!

01-09-2024 16:54

johanisajax +8844

Oh dat zou lekker zijn!!

01-09-2024 17:10

Freddy +11565

Dit is letterlijk het bericht van Transferwatch vertaald

01-09-2024 17:12

Talentje020 +20166

Dat is letterlijk het bericht van Transferwatch haha

01-09-2024 17:30

Spelverdeler +4664

Zou Kroes nog weten dat de markt nog open is... En Tahirovic kan je toch wel slijten aan Kopenhagen of een club uit België, Turkije etc..
Of barst het morgen nog even een beetje los?

01-09-2024 16:21

Ajaxfan31183 +16391

Stel die vraag maar aan de RvC , dan krijg je een duidelijk antwoord terug....

01-09-2024 17:24

Dit is mijn club +10478

Blijft toch wel angstvallig stil nu. Ik vrees dat we het met alleen Berghuis moeten doen als creatieve man op het middenveld. Gezien zijn kwetsbaarheid is dit toch eigenlijk niet te verkopen met het intensieve programma voor de boeg.

01-09-2024 16:04

SpursAjax +6773

We hebben een creatieve middenvelder en rechtsbuiten nodig!! We halen alleen maar lange logge oldtimers. Kroes faalt zwaar als hij geen enkele creativiteit binnen haalt!!

01-09-2024 16:01

MichelBoerebach +29498

'Ajax begint competitiefase Europa League met thuiswedstrijd tegen Besiktas'

Waarschijnlijker: 'Ajax begint competitiefase Europa League met uitwedstrijd tegen Besiktas'

01-09-2024 15:43

Wieno +9249

Off; wat is er eigenlijk gebeurt met de media afdeling van Ajax? Mis toch wel de filmpjes bij een aankoop of andere filmpjes met een knipoog. Of kan dat alleen in goede tijden?

01-09-2024 15:28

Mitchjo +6244

Mss samen met de scouting op vakantie?

01-09-2024 15:48

Kryptonite +77100

Welke aankopen? :')

01-09-2024 15:48

AJAXLALALA020 +0

Ik kijk hier normaal altijd mee, maar heb nu een account aangemaakt om even wat te zeggen. Ik vind het bizar hoeveel mensen hier aan het janken zijn dat Kroes niks haalt, er is duidelijk gecommuniceerd dat dit niet kan als er niks verkocht wordt. Dat is dus het geval. Mensen willen weer paniekaankopen zien zoals vorig jaar, de vinger wordt nu terecht op de knip gehouden. Ja, Psv en Feyenoord halen nu veel spelers, dat kan omdat ze veel verkocht hebben en veel inkomsten krijgen. Ajax simpel gezegd niet. Ga nou eens achter je club staan en ga niet lopen zeuren als een klein kind die z'n zin niet krijgt. Ajax moet opgebouwd worden met Farioli aan het roer, dat gaat goedkomen. Alleen kan dat dit jaar niet met grote aankopen, wat meer dan logisch is na twee jaar wanbeleid. Heb vertouwen.

01-09-2024 15:28

Lars.v +3046

Diep triest

01-09-2024 15:24

VOETBALisOORLOG +1887

Er is beweging rondom Ziyech, komt hij deze kant op?

01-09-2024 14:52

VOETBALisOORLOG +1887

Ziyech heeft op Insta al z'n Gala gerelateerde materiaal eraf gedonderd

01-09-2024 15:01

Patrick020 +22558

Ooh dat, ja word daar uitgekotst door de pers en volgensmij ook fans.

01-09-2024 15:02

VOETBALisOORLOG +1887

Zeker, dat is mooi waardeloos. Maar het is stil wat befreft transfers, en dat bevalt me niks.

01-09-2024 15:08

Patrick020 +22558

komt max 1 speler verwacht ik, maar wie het dan moet worden geen idee. Zijn geen serieuze geruchten

01-09-2024 15:17

Ajaxfan31183 +16391

Nee hij gaat richting zn vriendje Promes , die twee horen goed bij elkaar

01-09-2024 17:46

Betuwe85 +21299

Gvd weer geen 10 gehaald vandaag Kroes faalt een 10 leverd Ajax plek 3 op tegen Utrecht zonder Berghuis loop je weer te breien

01-09-2024 14:40

AFCACruijff14 +163308

Auw, mijn spelling & grammatica-sensor is door dit bericht ontploft.

01-09-2024 14:47

Betuwe85 +21299

Gelukkig heb ik totaal niks daarmee 😭

01-09-2024 16:16

Patrick020 +22558

Morgen laatste kans.

01-09-2024 14:47

Lars.v +3046

Een degelijke creatieve middenvelder kan je wel vergeten ma deze transfer. Alle top competities zijn al gesloten

01-09-2024 14:17

Patrick020 +22558

Nederland mag overal nog halen.

01-09-2024 14:22

Betuwe85 +21299

Kopen mag overal maar wel typische Ajax dat we als het waar is weer is afleggen gvd

01-09-2024 14:38

johanisajax +8844

Krijg net toevallig een notificatie van de Ajax-YouTube: posten een panna van Ziyech. Weten ze daar meer dan wij? 🙃

01-09-2024 13:58

johanisajax +8844

Was al ouder zie ik nu, die klote notificaties ook 😂

01-09-2024 14:01

Mitchjo +6244

Psv en Feyenoord lijken lastminute nog volop bezig met transfers. Kroes houdt zich angstvallig stil? Die horen we de komende weken niet meer in de media vermoed ik zo? Grote mond, weinig resultaat helaas mannen.

01-09-2024 13:55

Wieno +9249

Zoals al eerder bekend, eerst moet Tahirovic nog weg voordat er iets bijkomt. Als niemand hem wil, dan kunnen we dus blijkbaar niks...

01-09-2024 13:56

Mitchjo +6244

Kroes begint wel enigszins sneu te worden.

01-09-2024 13:56

Wieno +9249

Ben het met je eens dat hij een te grote mond had. Echter zit hij ook met een erfenis van H2, Mislintat en de rest van de verantwoordelijke. Lange en dure contracten aan middelmaat die liever banken bij Ajax dan ergens spelen waar ze beter passen qua niveau. Als de clubs deze spelers niet willen en/of de spelers willen zelf niet houdt het op. Bijv. Bergwijn, v/d Boomen, Tahirovic, Wijndal en Gorter willen niet (perse) weg.

01-09-2024 14:02

tijssenajax +14273

Dan maar naar veel NAC zaadpartijen kijken, zeker als Berghuis eruit ligt. Tegen die Polen thuis zag het er ook niet echt goed uit. Wel gewonnen, maar weinig creativiteit om de verdediging open te breken.

01-09-2024 14:25

afct +9030

Ik heb eigenlijk best wel vertrouwen in onze trainer en selectie. Een fitte en gemotiveerde Bergwijn kun je in mijn ogen ook als een aanwinst zien. Verder zijn bij ons de sterkhouders gebleven. De spelers worden fitter en meer aan elkaar gewend.
Ja het is echt nog niet waar we moeten zijn maar we zijn weer aan het bouwen. Er komt weer wat jeugd langzaam aan.

01-09-2024 14:30

Betuwe85 +21299

Enigzins grote bek maar verkopen kan die niet gewoon weer 5 de selectie van nl

01-09-2024 14:39

Copa077 +2761

Er zijn genoeg mensen weg Ziyech is no brainer maar Kroes amateur!

01-09-2024 15:19

Toramanggg +7339

Psv en feyenoooit hebben niet zo een grote selectie als Ajax waar zelfs de C keuze zoals wijndal meer verdienen dan de groot verdieners bij die andere 2 clubs.. Ajax heeft ook geen Champions league gehaald zoals je wel weet denk ik .. Dus tjaaa zoals al eerder 5000000x aangegeven , Ajax moet eerst spelers kwijtraken.

01-09-2024 13:59

Ajax2024 +2168

Zou je eens in het voetbal verdiepen. Feyenoord heeft 16 spelers verhuurd.

01-09-2024 14:26

Toramanggg +7339

En die 16 spelers die ze verhuurd hebben verdienen samen niet eens zoveel als wijndal bij elkaar.. Dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Ajax heeft veel hogere kosten en geen Cl voetbal gehaald zoals die 2 ploegen , daarbij is het salarishuis vele malen hoger bij Ajax .. Verdiep jij maar eens in zaken voordat je goedkoop wilt scoren

01-09-2024 14:42

Ajax2024 +2168

Man man. Ja Ajax moet bezuinigen. Salarissen Feyenoord zijn behoorlijk gestegen. Dus verdiep je daarin. Net zoals de afschrijvingskosten fors omhoog zijn gegaan. Dus gewoon mondje dicht als je niet weet waarover je het hebt.

01-09-2024 14:57

Toramanggg +7339

Salarishuis van feyenooit is rond de 26 miljoen met Cl voetbal (50 miljoen )
Salarishuis Ajax rond de 37 miljoen zonder Cl voetbal ..
Waarschijnlijk snap je het nog steeds niet en wil je het ook niet snappen maar zo moeilijk is het niet..
Daarbij heeft feyenooit Wieffer en Geertruida verkocht en wat hebben wij verkocht ?
Simpel denken knulletje en je komt al een heel eind voordat je begint te roepen hier..

01-09-2024 15:09

Ajax2024 +2168

Salarissen liggen al een stuk hoger hoor. Verdiep je sneuneus. Is waarschijnlijk te lastig om een jaarrekening te lezen.

01-09-2024 15:22

Toramanggg +7339

Ah goede reactie man.. je kan het gewoon opzoeken en dan zie je dat dit de verhoudingen zijn over het jaar 2024/2025 maar ik merk dat je reacties inhoudelijk weinig voorstellen.. Je wilt hier gewoon wat roepen en je frustraties uitten maar dat heeft geen zin man.. En sneuneus maakt je reactie niet stoerder maar alleen maar dommer net als je voorgaande reacties waarin je onzin verkondigt.. Wat ik wel moet toegeven is dat je een binkie bent achter de schermen eerlijk is eerlijk.

01-09-2024 15:28

Ajax2024 +2168

Man man. Verdiep je. Maar dat doe je niet. Je weet echt helemaal niks. Ik heb geen enkele frustratie. In tegendeel zelfs.

01-09-2024 16:07

EinSteijn +4850

Kroes dacht zeker dat Farioli hem ook een paar dagen vrij had gegeven.

01-09-2024 14:00

Betuwe85 +21299

Alles op Wout gegokt

01-09-2024 14:38

Ajax_026 +3091

Alles op een wasmachine gegokt terwijl je er al 2 in de garageopslag had staan.

01-09-2024 14:58

Koscar +5417

Wanneer heeft hij een grote mond gehad?

01-09-2024 15:12

Mitchjo +6244

Serieus?

01-09-2024 15:23

Koscar +5417

Ja. Ik heb Kroes vooral namelijk eerlijke verhalen horen vertellen over de (on)mogelijkheden van Ajax

02-09-2024 08:45

Tomsmits +292

Vorig jaar hadden wij ook nog lastminute transfers. En dat waren alles behalve toppers.

01-09-2024 15:29

Ajaxfan31183 +16391

Korea houdt zn eigen al heel de transferperiode stil omdat hij niets mag, Beuker en de lange doen de zaken namelijk, of vergeten wat er is gezegd nadat die onderzoek gestart is vw zn aandelen

01-09-2024 17:26

LukaLitmanen +82609

3 zondagen op rij zonder Ajax voetbal.

Echt fuck off

01-09-2024 13:38

Patrick020 +22558

Dat betekent straks heel veel ajax ;}

01-09-2024 13:42

AFCACruijff14 +163308

Is jammer maar we kunnen wel trainen en doorgroeien. Nac uit is nog maar kort terug.

01-09-2024 14:48

johanisajax +8844

Feit dat we met Kroes as TD zitten is op konto Van Praag. (Nummer xxx hoevaak ik het zeg, ben de tel kwijt)

01-09-2024 13:27

JohnDylan +23233

Tja, als het aan Van Praag lag had Kroes niet meer bij Ajax gewerkt. De mensen die hem onder druk hebben gezet om Kroes te behouden (omdat hij een vriendje van hun is) zijn het grotere probleem.

01-09-2024 13:28

johanisajax +8844

Dat zijn de leden, ik ben voor democratische besluitvorming wat dat betreft. Kroes heeft wel Farioli gehaald en dat is onze beste inkomende transfer dus ben niet geheel ontevreden… Dat aandelen verhaal was een storm in een glas water, zelfs de afm wilde er niks mee doen. Ajax-aandeel is sowieso Mickey Mouse vergeleken met de rest van de markt. Ik kreeg meer de indruk dat Van Praag de macht wilde pakken / een groot ego heeft. Heeft er bij de knvb ook een puinhoop van gemaakt, maar dat is mijn mening.

01-09-2024 13:33

Wieno +9249

Wie moest er dan als TD en AD komen in jouw ogen?

01-09-2024 13:34

JohnDylan +23233

Huiberts.

“Dat zijn de leden, ik ben voor democratische besluitvorming wat dat betreft.”

Ja, en Henrichs heeft niet voor niets heel veel van die leden hun lidmaatschap gegeven. Denken dat Ajax democratisch is omdat de leden mogen stemmen is grappig. Dat is net alsof je doet alsof China democratisch is omdat de leden van de Chinese communistische partij mogen stemmen. Net als de leden van Ajax zijn die uitgekozen door de mensen met macht precies omdat ze voor en met die mensen met macht stemmen.

01-09-2024 13:34

Wieno +9249

Die komt never nooit naar Ajax...

01-09-2024 13:36

Wieno +9249

Ik deel je menig Johan

01-09-2024 13:37

JohnDylan +23233

Toen Huiberts er naar werd gevraagd of hij interesse had om Overmars op te volgen heeft hij vele antwoorden gegeven maar wilde duidelijk geen “nee” zeggen. Als hij niet had gewild had hij gemakkelijk “nee” gezegd om de fans van AZ blij te maken. Hij draaide elke keer om het antwoord heen. Hij had de fiets al klaar en zijn banden al opgepompt.

01-09-2024 13:37

johanisajax +8844

Reageer je op mij Wieno? AD Kroes was prima denk ik, al eerder gezegd dat hij beter algemeen beleid kan doen en niet specifiek spelers etc. Daarnaast komt een ad ook nauwelijks achter de microfoon dus dan heb je die praatjes ook maar nauwelijks. Als TD, geen idee, ik opperde eerder voor iemand die het goed heeft gedaan bij een Portugese topclub, die verkopen altijd goed en hebben een goed netwerk in Z-Amerika. Maar niet mijn job een TD te vinden…

01-09-2024 13:38

Wieno +9249

Nee was niet op jou Johan. Was benieuwd wie JohnDylan als TD zag

01-09-2024 13:44

VOETBALisOORLOG +1887

De Democratie in China is een echte Democratie. In Nederland is de democratie een illusie.

01-09-2024 14:57

afct +9030

Kroes heeft met Farioli toch wel een goede zet gedaan en in de jeugd lijkt het ook steeds beter kwa contracten en trainers. De twee seizoenen en drie vier technisch directeuren hiervoor is dat zeker niet gelukt.

01-09-2024 14:36

wilbert.b +3136

Kakkies aan de haak met de zuid Koreaan van 27 die nog in Servië speelt

01-09-2024 13:27

johanisajax +8844

Goede speler, heeft van ver moeten komen, heb hem bekeken, zou zeker niet misstaan bij ons - twee benig, technisch, scorend vermogen, alleen zn passing is (denk ik) niet van een niveau Eriksen. Stond te janken bij zn laatste wedstrijd daar, dus beleving en motivatie ook aanwezig.

01-09-2024 13:29

JohnDylan +23233

Als Ajax geen enkele speler aantrekt die door de scouting is aangedragen (maar alleen bord op schoot spelers) en De Lang daar zijn bek niet open durft te trekken kunnen we die ook afschrijven als een ruggengraatloze die erbij zal staan kijken hoe Ajax naar de diepte zinkt.

01-09-2024 13:25

Wieno +9249

Helemaal eens!

01-09-2024 13:40

Francesco +6018

Eriksen of Ziyech..

en ik zeg je deze gasten zullen mee/helpen/ ervoor zorgen dat Ajax in de top 3 komt.

Wat dat betreft kan je nu best even een risico nemen, of United/ Gala voor een gunst vragen.

Transfervrij.
Beste voor iedereen.

Ajax levert veel gunsten na vele clubs, dus mag ook weleens andersom.

Je hebt ook niks aan een Mexicaanse jongen of Deense speler die eerst weer moet wennen een 8 maanden....de meeste falen toch bij Ajax. Krijg je weer zo'n daramy, Bande, Anderson, Fisher etc...

je moet 1e,2e, 3e worden.

01-09-2024 13:21

JohnDylan +23233

Farioli wil meer goede voorbeelden in de spelersgroep en jij wil een dramatisch voorbeeld als Ziyech halen? Iemand die een pure balletjeswachter is geworden, geen druk zet, geen loopacties zonder de bal maakt (zelf niet op wandelpas), niet achter zijn directe tegenstander aanloopt, vervelend doet wanneer hij de bal niet krijgt, etc.. Ik zou slechte invloeden juist weg houden. Daar hebben we er met Bergwijn al genoeg van.

01-09-2024 13:23

Francesco +6018

Ziyech die zich lekker voelt is een leider een "patron' zoals Ten Hag zei...
Iemand die begint met jagen voorin...

Jij beschrijft iemand die niet lekker in zijn vel zit Ziyech/ ongelukkig is...of zich niet gewaardeerd voelt...

Kijk maar eens Hakim zijn 2 laatste jaren bij Ajax.....

hij was super actief.

01-09-2024 13:24

JohnDylan +23233

Dan voelt hij zich al jaren niet lekker en lijkt het me vreemd om te denken dat hij bij het huidige Ajax zich wel lekker zal vinden.

01-09-2024 13:26

TeringHenkie +28818

Heb je hem ook in Turkije gevolgd?

01-09-2024 13:34

Francesco +6018

klopt hij voelt zich al jaren niet lekker...

Bij Ajax was hij echt gelukkig.
En Ziyech wilde al in de zomer van 2023 terug naar Ajax...

01-09-2024 13:51

johanisajax +8844

Als Kroes slim was had ie zn poot stijf gehouden rondom de keeperstrainer kwestie, en Eriksen moeten eisen, en anders opzouten, vent had net getekend. (Ben eerlijk gezged zn naam kwijt 😂)

01-09-2024 13:23

JohnDylan +23233

Vreemd genoeg had hij een afkoopclausule in zijn contract. We kunnen aannemen dat Farioli en co er ook eentje hebben want als de keeperstrainer er al eentje heeft. Lekker handig gedaan van Kroes.

01-09-2024 13:27

johanisajax +8844

Dat is idd erg dom!

01-09-2024 13:34

Theseus +0

Ik heb een gedeelte van mijn spandoek al klaar: Kroes o
Wordt het “Kroes out”?
Of “Kroes onze held”?
🙂🙂🙂

01-09-2024 13:19

Wieno +9249

Tot nu toe kloppen alle namen die in de berichtgeving zijn prijs gegeven. Als Tahirovic gaat, reken maar dat de middenvelder dan Rosario gaat worden. Of we dit nu leuk vinden of niet.

Ik hoop dat de scouting van Ajax geen vast bedrag per maand op de rekening krijgen... Wat een slechte afdeling binnen onze mooie club.

01-09-2024 13:16

JohnDylan +23233

Hoe kan je de scouts hier de schuld van geven? Die hebben heus wel een lijstje afgeleverd maar Kroes kiest zoals de meeste onervaren technische directeuren voor spelers die hij zelf kent (en hij is blijkbaar al meer dan vijf jaar geleden opgehouden met voetbal kijken).

Daarbij is de nieuwe hoofd scouting al zo’n jaar bij Ajax dus hebben de nieuwe beleidsbepalers meer dan genoeg tijd gehad om de scouting naar hun hand te zetten. Als dat De Lang nog niet is gelukt dan moeten ze hem direct vervangen.

01-09-2024 13:17

Wieno +9249

De scouting klopt al 2 jaar niet meer. Als ze een lijstje hebben gegeven dan zal niet alleen Kroes er naar kijken. Ook Blind, Lenderink en Farioli zullen meekijken. Blijkbaar staat er dus niks boeiends op het lijstje.

01-09-2024 13:19

JohnDylan +23233

Hoe moeten die mensen nou weten of er iets boeiends op dat lijstje staat? Blind was een drama als directeur spelerszaken, technisch manager en technisch directeur. Kroes heeft geen enkel track record met het aantrekken van spelers en Lenderink is de financieel directeur. Het lijkt me sterk dat Farioli de tijd heeft gehad om de spelers te scouten die de scouting heeft aangedragen.

01-09-2024 13:20

Wieno +9249

Ik weiger te geloven dat het alleen de TD is. Vorig jaar was het Mislintat, terwijl de rest ook allemaal ja knikte. Net als dat hier vele hier alleen naar de trainer kijken ipv naar de gehele staf.

01-09-2024 13:32

johanisajax +8844

Als ze Rosario halen ben ik er helemaal klaar mee, ik wordt niet snel boos maar dan wel.

01-09-2024 13:18

Patrick020 +22558

Hahaha als Rosario komt terwijl je een creatieve middenvelder nodig hebt ben ik er echt klaar mee.

01-09-2024 13:19

JohannesC +243

Ik ben er klaar mee haha, haal aub een middenvelder

01-09-2024 13:11

Lars.v +3046

Creatieve middenvelder was juist nodig

01-09-2024 13:05

Baco123 +7068

Ja had erbij moeten komen

01-09-2024 13:09

Lars.v +3046

Gvd zeg, wordt je gewoon ff te kakken gezet door die kut .....

01-09-2024 13:04

Wieno +9249

Want we hadden hier tot 3 dagen geleden al van gehoord? Niemand kende deze speler en nu was het ineens de toptransfer geweest. Los van het feit dat we een creatieve middevelder nodig hebben. Ik vraag me vooral af waarom het stokt in Zuid-Amerka.

01-09-2024 13:07

EscudeGrygera +641

Pijnlijk dat onze directe concurrent aan de haal gaat met Hwang. Er zal bij ons weinig kunnen, maar deze transferperiode is toch vrij teleurstellend. We hebben veel te weinig spelers definitief van de hand gedaan, zodat je volgende zomer eigenlijk nog met dezelfde (financiële) problemen zit. En nu mag je met nagenoeg dezelfde spelersgroep die met pijn en moeite 5e werd proberen 3e te worden. Grote klus voor Farioli.

01-09-2024 13:03

JohnDylan +23233

“Feyenoord pakt door en gaat Hwang In-Beom zondag nog vastleggen”

Het was ook te mooi om waar te zijn dat Ajax een speler had gescout. Met deze spelersgroep zal Ajax weer moeizaam strijden voor de derde plaats.

01-09-2024 12:56

GGXIII +6516

Dat was een Hwang in a life time kans. Jammer dat Kroes niet zo goed is als TD en weet wat nodig is.

01-09-2024 13:04

Theseus +0

Met hwangen en hwurgen…

01-09-2024 13:20

GNBL +90734 moderator

Creativiteit op het middenveld is overrated.
Gelukkig hebben wij de broodnodige versterkingen kunnen halen achterin en in de spits.

01-09-2024 12:55

EinSteijn +4850

Als Hwang echt zo'n klasbak is dan vraag ik me oprecht af waarom hij nog op z'n 27e bij Rode Ster speelt en nooit is opgepikt door een club uit een van de Europese topcompetities. Ik zie ook graag nog een goede middenvelder erbij komen, maar krijg het idee dat deze Hwang (had nog niet eerder van 'm gehoord tot 3 dagen geleden) ook wel erg gehyped wordt nu.

01-09-2024 12:49

jarra +5289

Hopen dat het een ivanusec verhaal wordt en dat ie er niks van kan maar ik ben bang dat dit een topspeler gaat worden voor ze, had perfect bij ons gepast zeker met het spel van farioli.

01-09-2024 12:54

EinSteijn +4850

Hoop met je mee..! Ik vind het wel zorgelijk dat er gewoon helemaal niks meer lijkt te gebeuren bij Ajax qua (broodnodige) versterkingen voor het middenveld.

01-09-2024 12:56

jarra +5289

Ja heel zorgelijk, als je geen creatieve middenvelder haalt word je weer 4e of 5e. Je kan niet het seizoen in met een altijd geblesseerde berghuis en lichtgewichten fitz jim en hlynsson

01-09-2024 13:31

Ajax2024 +2168

Ivanusec is beter dan veel Ajax spelers. Hadden we maar zo’n speler.

01-09-2024 14:34

4Ever14 +6656

Denk dat het te maken heeft met dat hij maar ongeveer 2/3 jaar in Europa speelt en over het algemeen moeten aziatische spelers meerdere stappen maken voordat ze in een topcompetitie terecht komen itt afrikanen of zuid-amerikanen.

01-09-2024 12:57

JohnDylan +23233

Waarom speelde Tagliafico als iemand geboren in 1992 in het seizoen 2017/18 nog in Argentinië? Was dat geen klasbak?

01-09-2024 12:59

TeringHenkie +28818

Klopt wat je zegt, maar spelers die in Europa spelen lijken mij toch bekender op de radar te zitten dan spelers uit Zuid-Amerika ?

01-09-2024 13:10

JohnDylan +23233

Deze speler heeft niet veel langer in Europa gespeeld dan Tagliafico in zijn mislukte periode in Spanje voordat die naar Ajax kwam. Daarbij zitten er véél meer Europese scouts in Argentinië dan in Servië. Ik denk dat spelers in competities als Argentinië en Brazilië veel eerder op de radar komen dan spelers in Rusland en Servië.

01-09-2024 13:11

Patrick78 +53127

Hwang naar Feyenoord

01-09-2024 12:45

Patrick020 +22558

In-Beom Hwang gaat volgens buitenlandse media de overstap maken naar Feyenoord. De Rotterdammers hebben een akkoord bereikt met Rode Ster Belgrado over een transfersom. Hwang kon ook de overstap maken naar Ajax, maar heeft voor Feyenoord gekozen.

Hwang is op dit moment onderweg naar Rotterdam voor zijn medische keuring. Als er geen problemen ontstaan, gaat de middenvelder maandag een meerjarig contract tekenen in De Kuip. Hwang had een vertrekclausule van acht miljoen euro in zijn contract, maar Sportklub weet niet of dit ook het bedrag is waarover een akkoord is bereikt.

Pijnlijk, echt een Ajax middenvelder.

01-09-2024 12:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.