'Wijndal de enige speler van AZ waar ze bij Ajax oren naar hebben'

door Jesse ter Haar 111

Bron NOS

'Wijndal de enige speler van AZ waar ze bij Ajax oren naar hebben'

door Jesse ter Haar 111

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Ajax is momenteel niet al te happig op het binnenhalen van spelers van AZ, zo weet Freek Jansen zondag te melden bij Studio Voetbal. Er zijn twijfels over het niveau van enkele spelers en is die twijfel er niet, dan is er vrees voor een té hoge eis voor wat betreft de transfersom.

'Vanuit Ajax hoor ik dat ze bij Stengs en Boadu iets hebben van: zijn zij wel een verrijking voor ons?', begint Jansen te vertellen. 'Wijndal is de enige speler van AZ waar ze echt oren naar hebben, maar tegelijkertijd weten ze dat het prijskaartje zó hoog ligt. Dan heeft Ajax al zoiets van: daar gaan we niet aan beginnen.'

Een andere speler van AZ, Fredrik Midtsjø, krijgt veel lof in de studio. Hij wordt genoemd als de motor van het huidige AZ en volgens Jansen is hij ook geregeld binnen de directiekamers van de Johan Cruijff ArenA genoemd. 'Hij is een paar keer voorbijgekomen, ook intern. Steeds is de conclusie: hij is niet goed genoeg.'

Ook komt de Ajax-watcher te spreken over Erik ten Hag. Hij wordt geregeld in verband gebracht met de Bundesliga, maar Jansen ziet hem bij Ajax blijven. 'Daar kun je vanuit gaan. Het zat er de afgelopen maanden aan te komen dat hij misschien een stap zou maken. Gladbach heeft ook echt contact opgenomen met zijn management, maar daar werd hij zelf niet direct heel enthousiast van. Hij heeft het bij Ajax ook fantastisch naar zijn zin. Ten opzichte van vorig seizoen kan hij op deze selectie veel meer zijn stempel drukken. En zijn wisselwerking met Overmars is perfect.'

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7035

Je moet helemaal geen spelers van AZ halen. Ten eerste spek je niet de kas van die calimero's en ten tweede hebben we zelf talent genoeg lopen.

06-04-2021 07:11

PytarJohanson +1678

Ik kan mij wel vinden in hetgeen Jansen zegt over hoe Ajax over de spelers van AZ denkt. De enige speler die iets zou kunnen toevoegen aan Ajax is Wijndal. Als Tagliafico vertrekt, vind ik dat geen slecht alternatief. Maar zoals ook gezegd, zit er een behoorlijk prijskaartje aan vast. Ik zou het eerst proberen voor 12 miljoen, met een max van 15 miljoen. Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je elders kan halen voor hetzelfde geld. Het voordeel van Wijndal is dat hij al Nederlandse spreekt en daarom niet zoveel hoeft te aarden als iemand uit een ver land. Daarnaast is hij al international en heeft hij ook nog genoeg groeimarge. Hij zou dus ook voor meer verkocht kunnen worden als hij zich verbetert bij Ajax.

Wat betreft Koopmeiners. Ik denk het verschil met hem in de selectie marginaal is, ondanks dat hij het niveau bij Ajax (op den duur) wel aan zou kunnen. Als Koopmeiners vanuit de jeugdopleiding van Ajax was doorgekomen, had hij ook niet misstaan bij Ajax. Echter heb je momenteel genoeg spelers voor zijn posities en er zit ook nog genoeg in de jeugd.

05-04-2021 17:54

4-3-3 +3512

Wijndal zou misschien wel optie kunnen zijn, als Tagliafico zou vertrekken.
Stengs kan ook zeker wel ballen, maar laat het te weinig zien. Boadu past denk ik niet echt in het spel van Ajax.
Ik ben het overigens niet eens met de opvatting dat Ajax geen ED-clubkassen moet spekken. Het niveau van de ED moet echt omhoog en dan helpt het niet als Ajax al haar geld uitgeeft in het buitenland. Een sterkere ED maakt Ajax ook sterker en kan ervoor zorgen dat er betere spelers naar Ajax willen komen. Ook kan een sterkere ED ervoor zorgen dat talenten langer blijven, omdat het dan langer duurt voordat ze zijn uitgeleerd door de grotere weerstand. Ajax moet gewoon zorgen dat ze de beste blijven, terwijl het algemene niveau omhoog gaat.

05-04-2021 15:47

Ferd +38535

Stengs is te traag en te flegmatiek, hij laat 1 op de 5 wedstrijden iets leuks zien. Die gaat nooit de top halen.

De kassen spekken, prima, maar wel voor normale prijzen en geen absurde bedragen.

06-04-2021 05:52

Juan62 +46242

Waarom we hebben toch een jeugdopleiding
De jaren hebben bewezen dat aankopen van AZ het niet maken bij Ajax
andersom wel

05-04-2021 14:35

Michael 1974 +22029

Tenzij salah-edinne de komende jaren aansluit is er geen linksback goed genoeg om de plek van nico over te nemen.

05-04-2021 15:45

koppensneller +5108

En waar komt Anass ook weer vandaan ? Juist .
Misschien renderen spelers van AZ dus wel als je ze nog maar genoeg kan kneden .

06-04-2021 15:11

OntlastendeMiddenvelder +1987

Niemand is een verrijking voor ons geweldige team, tot het ineens een tijd minder gaat, we in paniek raken en iederéén een verrijking lijkt. Zo draait het rad.

05-04-2021 13:59

Msc +14160

Mitchel Dijks wordt in de wandelgangen genoemd. Wat voor type speler is dat? Weet iemand daar meer over?

05-04-2021 13:50

Ozymandias +159568

Kleine lichtvoetige speler, vergelijkbaar met Alba. Oh en een fantastische kopper. ;-)

05-04-2021 14:00

AFCA-pride +17360

Je vergeet fluwelen techniek en oog voor zijn verdedigende taken...

05-04-2021 15:15

Het_Olympisch_Stadion +5631

Ha, kijk Andy in de auto maar ;)

05-04-2021 14:39

brullie +7035

Bron? Ik lees veel maar deze ben ik nog niet tegen gekomen. Leuk idee overigens al denk ik dat hij wat traag is. Hij heeft niet het goggeme van Blind om zijn traagheid op te vangen.

06-04-2021 07:13

Luuks2 +344

Dat is het lulligste in Nederland. Als AJAX 12 miljoen voor Wijndal wil geven. Springen ze op de tafel dat AJAX niet goed wijs is. Gaat hij naar het buitenland en krijgen ze 8 miljoen. Springen ze ook op de tafel, zo goed hebben ze het gedaan . Zeg het maar. !!!!

05-04-2021 12:46

Kingoffdatoilet +17191

Ik zou een Midtsjo en Wijndal zo naar Ajax halen. Goede voetballers. Midtsjo is dan wel niet direct iemand voor de basis maar voor de breedte. De rest van AZ zou ik ook niet naar Ajax halen. Zijn in de breedte zelfs vrij zinloze aankopen.

05-04-2021 12:28

Msc +14160

Uit Nederland moet Ajax geen breedte versterkingen halen (eigenlijk liever helemaal niet)
Ajax moet of talenten of directe versterkingen uit NL halen

05-04-2021 13:55

Juan62 +46242

waarom zou je AZ rijker maken
het is niet bewezen dat ze Ajax sterker maken
integendeel de meeste aankopen van AZ zijn bij ons pff

05-04-2021 14:39

DeZaadmeester +456

Freek praat, zoals altijd, weer in algemeenheden, die iedere voetbalvolger zelf ook kan verzinnen.

Kan iemand alle open deuren van Freek weer dichtdoen? Het tocht hier.

05-04-2021 12:16

AFCA-pride +17360

Wellicht komt Mitchel Bakker wel terug....Ervaring opgedaan bij Psg. Gaat weg daar. Hoeft voor mij alleen niet want Raiola klant en bepaalde uitstraling en vroeg weg gegaan bij ons.

05-04-2021 12:16

AFCA-pride +17360

Jesus Angulo 23 jaar, Mexicaan, redelijk snel, behendig, stevig in de duels.

05-04-2021 12:09

koppensneller +5108

Mensen beginnen hier altijd van alles te roepen alsof ze de competities ook daadwerkelijk wekelijks volgen . Dus ik dacht ik zoek het op . Zijn er 2 spelers met die naam waarbij de linksback van 23 jaar , onopvallend bij de nummer 5 van Mexico speelt . Een club die in 1951 voor het laatst kampioen werd . De speler zelf speelde 4 interlands waarvan 3 in 2018 en 1 in 2019 . Nou hoop ik dat jij ons uit kan leggen waarom hij een onondekte parel in eigen land is die ons vooruit kan helpen .

06-04-2021 15:22

AFCACruijff14 +161795

Lekker in Alkmaar laten. Wij moeten de kas van AZ niet spekken en ik heb twijfels bij al die AZ spelers. Die zakten allemaal door het ijs toen het echt moest in de cruciale EL groepsduels en tegen Ajax in de competitie en beker. Dat is echt een ploeg vol spelers die alleen goed spelen als er geen druk op ze ligt.

En we moeten ook eens oppassen dat we niet iedereen meteen zo omhoog schrijven. Stengs was de nieuwe Messi, maar ik vind het maar een slappe zak die af en toe eens wat toont. Boadu is een hele goede counterspits, meer niet. Koopmeiners kan erg goed ballen, heeft een goede trap, maar ook een beperkte basistechniek. Mitsjo is wel allround, maar ik heb liever een echte specialist en dan blijft inderdaad Wijndal over, die wel de kwaliteiten voor Ajax heeft, maar die het geld dat AZ wil hebben (ik gok richting de 20 miljoen) niet waard is als je ziet dat wij zelf al prima backs op kunnen leiden. Kunnen we Mazraoui niet naar de linkerkant halen? Dan kan Rensch de rechtsback zijn. Maar ik moet eerst nog maar eens zien of Tagliafico echt vertrekken gaat. Neem aan dat onze scouting wel meer namen op het lijstje heeft dan een AZ speler. Dat was in de tijd van Martin van Geel wel anders.

05-04-2021 11:57

Juan62 +46242

kijk hoe de spelers van AZ het in het verleden bij ons deden
Daar word je niet blij van
En inderdaad zo spek je alleen de AZ kas
Zou het wel leuk vinden als AZ bij ons komt shoppen om dan ook achterlijke bedragen te vragen

05-04-2021 15:45

OdjePils +6320

Koopmeiners gaat overigens naar AS Roma na dit seizoen! Wij hebben Kudus. Teun mag de veters van Kudus zijn schaduw nog niet strikken!

05-04-2021 11:52

Ozymandias +159568

Jij wil Kudus in de rol van '6' gebruiken? Ik vraag me af of hij daar geschikt voor is. Ik zie hem meer als iemand voor de rol van '8' (met veel meer vrijheid om naar voren te gaan).

05-04-2021 11:53

OdjePils +6320

Ik denk dat hij daar goed kan spelen ja. Kudus, Gravenberch, Klaassen is een mooi middenveld!

05-04-2021 16:07

wendoo9 +8125

Wijndal is een leuke speler maar om 30 milj af te tikken is van de zotte. Voor dat geld is hij niet helemaal compleet genoeg. Werkt hard, goeie longinhoud, snel maar aan de ander kant kan hij niet zo goed verdedigen, slechte voortzetten en oogt wat onbesuisd.

05-04-2021 11:50

Juichtoon +32555

Gewoon geen spelers van AZ en al helemaal niet voor 30 mln. Ze hebben altijd in de luwte gespeeld en elke geslaagde actie wordt door media met applaus begroet. Valt allemaal bij Ajax heel erg tegen (De Zeeuw uitgezonderd).

05-04-2021 12:35

AFCA-pride +17360

Wellicht Bernabei (Lanus) of Nuno Tavares (Benfica) eens informeren.

05-04-2021 11:48

OdjePils +6320

Stengs is een natte scheet die teert een heel seizoen op 2 assists tegen Feyenoord en hij kan heel mooi lopen. Boadu heeft een slechtere techniek dan Kollbein en Haller bij elkaar. Wijndal is ok, maar geen voorzet van hem komt aan. Als je Wijndal haalt dan zeker niet voor de hoofdprijs. Denk dat 10 miljoen een mooie prijs is!

05-04-2021 11:45

DeMeervanweleer +7572

AZ gaat, heel onprofessioneel, geen spelers aan Ajax verkopen of alleen voor de absolute hoofdprijs.
Dus het blijft hypothetisch, Wijndal vind ik een goeie speler, maar Stengs heeft met de juiste aanpak misschien wel de meeste potentie.

05-04-2021 11:18

Ferd +38535

Stengs heeft absoluut de potentie niet. Kan die jongen voetballen? Ja, maar hij is te traag, te flegmatiek en mentaal niet gedreven genoeg. En juist die laatste 2 dingen zijn niet trainbaar.

06-04-2021 05:55

Sunny +9553

Midtsjø zou direct van meerwaarde zijn met zijn drive, techniek, werkethiek en naar voren gerichtheid. Als je die kan halen altijd doen.
Wijndal heb ik eerlijk gezegd flink wat twijfels over. Kan dan wel veel opkomen maar blinkt niet uit in een goede voortzetting en techniek. Wel een sympathiek joch.

05-04-2021 10:59

Michael 1974 +22029

Maar kudus is beter dan midtsjo. En op linksback hebben we niets na nico, behalve martinez of blind daar zetten, wat niet ideaal is. Salah-edinne moet blijken of die het gat Kan vullen, maar vind de optie wijndal een logische.

05-04-2021 11:32

wladimir +3059

Transfers van Ziyech en van de Beek laten zien hoe moeilijk het in het buitenland is. Jongens als Onana, Tagliafico, Gravenberch en Neres kunnen vertrekken deze zomer. Ajax speelt gegarandeerd Champions League, kans op een kampioensschap is super groot en ook bij ons kun je serieus verdienen tegenwoordig. Blind, Klaassen, Tadic, Antony en Haller blijven sowieso.

Hoe goed is die Salah-Eddine? Loopt er niet nog een andere toekomstige linksback rond? Ik acht de kans groter dat Bakker linksback van Oranje wordt dan Wijndal.

05-04-2021 10:51

BakkalBijter +11661

Gravenberch gaat denk ik nog niet hoor. Onana gaat ook niet om andere redenen, dus dan blijven alleen Neres en Nico over, waar ik bij Neres nog twijfels heb of er wel interesse is van clubs waar hij geïnteresseerd in is

05-04-2021 17:01

Bapinho +3442

Tja ik weet t niet. Boadu en stengs hoef ik idd echt niet in een Ajax shirt te zien. Wijndal ben ik ook niet echt hoteldebotel van maar mocht Nico weggaan is dat logischer dan Midjso of koopmeiners. Midsjo en koopmeiners vind ik in principe betere spelers dan wijndal maar Alvarez is gewoon een beest laatste tijd plus Blind/Martinez kunnen daar ook spelen en het allerbelangrijkste; Kenny Taylor komt eraan! Dus mijn conclusie zou zijn, ja midsjo en koopmeiners zijn beste spelers van az maar ik hoef ze alsnog niet, wijndal is miss wat slechter maar zou qua positie logischer zijn maar die hoef ik eigenlijk ook niet. Dus daaaaag az veel plezier zoek t lekker uit haha

05-04-2021 10:34

Ajacied33 +36741

Het liefst niemand meer van AZ kopen, ken ook niemand die Ajax beter zou maken. Wijndal is oke, maar er zijn betere alternatieven in het buitenland. Zolang Eenhoorn daar zit, niks meer met die club doen. Wel mooi trouwens dat Freek wist te melden dat TH Gladbach niet interessant vond als vervolgclub Mooi om te horen, Ajax ruil je niet zomaar in

05-04-2021 10:28

Pauw +2226

Neh. Te duur want AZ en zo geweldig is ie niet. Krijg de indruk dat t wat opgeklopt wordt allemaal. Ik zie meer potentie in Salah Edinne, maar er is nog wel een tussenpaus nodig.

05-04-2021 10:28

Oppermachtig +2877

Nooit meer een speler van dat zielige clubje uit Alkmaar kopen.

05-04-2021 10:22

Wamberto +2968

Als Blind zou vertrekken, zou ik Koopmeiners wel een goede vervanger vinden, maar nu zou je hem voor de bank halen.
Wijndal is een goede linksback als Nico vertrekt, maar niet voor 30 miljoen, wat AZ ervoor zal vragen.

05-04-2021 09:59

brullie +7035

Blind heeft net verlengd. Gemist? Blind gaat nergens meer heen en sluit vast af bij ons. Dan trainers vak in...

06-04-2021 07:18

TontoKarnaggel +42520

Wijndal idd de enige die ik misschien zou overwegen. Koopmeinders, Midtsjo, Boadu zie ik op de bank belanden en daar zijn ze veel te duur voor. En Stengs vind ik ongelovelijk vermoeiend om naar te kijken, de gemakzucht die hij uitstraalt geeft me nu al de kriebels, laat staan als die zo voor je favoriete club staat te spelen....

05-04-2021 09:55

Gooseman +11884

@Ozy; Koopmeiners? Ik denk dat Koopmeiners geen vaste basisplaats zal hebben in Ajax1. Alvarez doet niet alles goed, maar zijn ingrepen zijn vaak succesvol zonder overtredingen. Koopmeiners heeft meer risico in zijn spel. Tegen Hongarije speelde hij niet door 2x geel, en dat bleek de beste wedstrijd van Jong Oranje. Afgelopen weekend na 5 minuten rood tegen Wll. Voor een wedstrijd open te breken met een vrije trap is hij een aanwinst. Verder een ideale 12e of 13e man.

05-04-2021 09:49

Ozymandias +159568

Ik vind Koopmeiners aan de bal véél beter dan Álvarez en verdedigend wordt Álvarez enorm overhyped hier op AjaxShowtime. In alle verdedigende statistische gegevens (hoeveel gewonnen duels, percentage gewonnen duels, hoeveel intercepties, hoeveel balveroveringen, hoe vaak zet hij druk op de speler met de bal, hoe vaak sluit hij een passlijn etc.) doet Álvarez het redelijk maar niet goed. Álvarez is een hype en net als alle hypes hier op AS zal dat uiteindelijk weer omslaan in overdreven veel kritiek zodra Ajax een paar wedstrijden op rij weer wat minder speelt.

Trouwens heb ik nergens geschreven dat ik Koopmeiners zou kopen. Ik denk dat als Ajax de belangrijke spelers binnenboord houdt er geen aankopen nodig zijn. Mocht bijvoorbeeld Gravenberch (voor mij) onverwachts vertrekken dan zou ik Koopmeiners als optie zien voor de rol van '6' met Kudus als '8'. Hij zou alleen niet bovenaan mijn lijstje staan.

05-04-2021 11:48

El Pistolero +4932

Ik weet niet of je de wedstrijden van Jong Oranje hebt bekeken, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen als ik op je reactie af moet gaan. Koopmeiners was bar en boos slecht, één van de slechtsten op het veld. Je ziet bij discussies over de vraag of een bepaalde speler wel of niet goed genoeg is voor Ajax, vaak het argument handelingssnelheid voorbij komen. Als dat inderdaad één van de criteria is voor die beoordeling, heeft Koopmeiners ook een probleem omdat ook zijn passzuiverheid snel omlaag gaat als het spel wat sneller wordt. Daarom heb ik er mijn twijfels over of hij iets zou kunnen toevoegen aan het spel van Ajax. Hetzelfde geldt overigens ook voor Joey Veerman, die ik verder een heerlijke speler vind. Ook over Alvarez deel ik je mening niet. Het is volgens mij niet zozeer dat hij door anderen "overhyped" wordt, zoals jij beweert, maar dat het veel meer te maken heeft met jouw eigen persoonlijke voorkeur waarin volgens mij geen plaats is voor een specialist als hij. Alvarez is inderdaad niet zo sterk aan de bal als bijv. Kudus, maar omdat hij zoveel gaten dichtloopt die zijn medespelers laten vallen en gevaarlijke situaties oplost die daardoor ontstaan, kunnen die medespelers zich volledig richten op waar ze goed in zijn. Dat is ook zijn taak en Ten Hag heeft vaak genoeg laten weten dat hij hem daarom op het wedstrijdformulier. Daarom vind ik dat je hem daarop moet beoordelen.

05-04-2021 12:54

Ozymandias +159568

Waarom zou je Koopmeiners beoordelen op een paar wedstrijden voor Jong Oranje in plaats van de zo'n 200 wedstrijden die hij voor AZ heeft gespeeld onder (vooral tactisch) veel betere hoofdtrainers? Gaan we Messi ook beoordelen op zijn wedstrijden voor Argentinië want in dat geval zal hij nauwelijks 25 miljoen waard zijn. Zeker een opbouwende '6' moet het hebben van teamspel en dat is beter in een op elkaar ingespeelde ploeg (wat Jong Oranje natuurlijk niet is).

"Het is volgens mij niet zozeer dat hij door anderen "overhyped" wordt, zoals jij beweert, maar dat het veel meer te maken heeft met jouw eigen persoonlijke voorkeur waarin volgens mij geen plaats is voor een specialist als hij."

Ik heb niets tegen een specialistische breker op '6'. Een speler als Kanté zou geweldig zijn voor Ajax. Ik vind Álvarez alleen helemaal geen goede breker. In alle verdedigende statistieken (hoevaak zet hij druk op de speler met de bal, hoevaak veroverd hij een bal, hoevaak wint hij een duel, hoeveel intercepties heeft hij, hoevaak sluit hij een passinglijn af) komt hij voor een '6' gemiddeld naar voren. Waar is hij dan specifiek goed in?

05-04-2021 13:18

Oppermachtig +2877

Koopmeiners is een typische net-niet speler. Net zoals Stengs, Boadu en Wijndal. Terwijl Alvarez het al heeft laten zien. In Ajax 1.

05-04-2021 14:55

Ferd +38535

wat je vind moet je naar de politie brengen Ozy.

Koopmeiners is aan de bal misschien iets sterker maar hij heeft minder agressie, grinta, mentaliteit en is verdedigend ook nog eens minder. Daarnaast is hij vrij traag.

06-04-2021 05:56

Ajacied1981 +17412

Az heeft zijn vingers gebrand. Ajax gaat niet mee met hun spel.
Talenten zullen minder snel naar AZ gaan omdat ze weten dat ze dan niet naar Ajax door kunnen stromen maar direct naar het buitenland moeten om een stap te maken. Iets wat vaak mislukt.
Conclusie: Talenten zullen zich 2x bedenken of ze wel naar AZ moeten gaan

05-04-2021 09:01

Simon1 +2959

Het probleem bij AZ is dat alles mag en niks moet. AZ is nog geen topclub en het ontbreekt ze dan ook aan een topsport mentaliteit. Wanneer de druk op die spelers toeneemt zijn ze nergens meer te bekennen.

05-04-2021 08:52

Rasmussen +25823

Binnen de Eredivisie zou ik alleen Max als linksback willen. Biedt daar eens 17,5 miljoen voor. Die komt volgens de Alderweireld wet op de fiets naar Amsterdam.

05-04-2021 08:18

Msc +14160

Serieus?

05-04-2021 08:27

Rasmussen +25823

Stel Nico gaat. Kom met een beter alternatief...

05-04-2021 08:32

Msc +14160

Vind hem aanvallend prima maar verdedigend erg matig en dan te bedenken dat psv hem nooit aan Ajax zal verkopen een slechte optie ja

05-04-2021 08:51

Rasmussen +25823

Ik heb nieuws voor je. PSV MOET verkopen deze zomer.

05-04-2021 09:07

Msc +14160

Dat zal uiteindelijk allemaal wel meevallen... misschien 1 speler en dan staat malen of dumfries op de nominatie.
Denk je dat achter de huil verhalen van gerbands geen tactiek zit? Oh we hebben het moeilijk en moeten bezuinigen, doen ze ook om straks weer goedkoper in te kunnen kopen

05-04-2021 09:13

Rasmussen +25823

Psv gaat echt kapot de komende maanden als ze niet in de poulefase Champions League komen.

05-04-2021 09:28

Msc +14160

Ben jij hun accountant ofzo?

05-04-2021 09:32

Nr.10 +111235

@rasmussen, als psv inderdaad zo wanhopig spelers moet verkopen deze zomer heb ik liever dat we Malen ophalen, dan die Duitser.

05-04-2021 10:06

OdjePils +6320

Matige speler hoor Malen, liever niet!

05-04-2021 11:49

brullie +7035

Dat is geen nieuws dat is structureel ieder jaar het geval.

06-04-2021 07:21

Ajacied1981 +17412

Max??? ben je serieus? Of heb je teveel paaslikeur op?

05-04-2021 09:02

Ferd +38535

Liever Wijndal dan Max. Maar nog liever iemand beter.

05-04-2021 09:25

Msc +14160

Eens liefst een jonge back uit Frankrijk of zuid Amerika

05-04-2021 09:52

Michael 1974 +22029

Iemand met het haar van Max is niet serieus te nemen, behalve als je Antony heet dan.

05-04-2021 11:35

OdjePils +6320

Klaassen?

05-04-2021 11:50

AFCA-pride +17360

Bernabei van Lanus?

05-04-2021 11:51

brullie +7035

Max? Hou eens op zeg...komt ruim te kort.

06-04-2021 07:20

JCMS +2091

Boadu past denk ik beter bij een counterploeg als PSV dan bij Ajax. Van Stengs vraag ik mij af of hij week in week uit zou kunnen leveren of dat hij onder de druk bezwijkt. Wijndal vind ik interessant, maar als Ajax komt dan weet je dat AZ de hoofdprijs wil, zogenaamd omdat ze niet aan een “concurrent” willen verkopen.

05-04-2021 07:50

Ferd +38535

Stengs kan het bij het vrijblijvende AZ al niet eens iedere week laten zien.

05-04-2021 09:26

Jake the Snake +17349

Wijndal heeft niets laten zien wat je niet vanuit eigen jeugd op zou moeten kunnen leiden. Verder heb je voorlopig ook nog Martinez/Blind en ev. Mazraoui en Rensch die daar kunnen spelen op het moment Nico zou vertrekken. Tel daarbij op dat Raiola de zaakwaarnemer is van Wijndal en AZ de hoofdprijs zal vragen. Lekker links laten liggen die spelers van AZ. In ieder geval deze.

05-04-2021 07:26

Nr.10 +111235

Wat je niet ‘op zou moeten kunnen leiden’? ‘moeten kunnen’ maakt geen zak uit. Ajax heeft de laatste jaren genoeg backs afgeleverd uit de opleiding, Mazraoui en Dest op rechts, en Bakker op links. Rensch nu eigenlijk ook nog. Maar er staat nu geen linksback klaar om Nico te vervangen dus daar kan je gewoon een goede speler van een andere club voor kopen. Bijvoorbeeld Wijndal. Die andere spelers die jij opnoemt spelen al op andere posities. Weer zo’n fucking penningmeester die het liefst geen aankopen doet.

05-04-2021 09:33

Holler@Haller +734

Liever Bacodal

05-04-2021 05:59

Nr.10 +111235

Nee joh, Bierdal. hahahahaahaha lachen man.

05-04-2021 10:26

Cello +52978 moderator

Het feit dat Overmars al heel duidelijk overlegt met TH is al een aanduiding dat ie 'gewoon' blijft.
En wbt Wijndal kan ik het begrijpen dat ze er wel oren naar hebben, maar niet tegen elke prijs natuurlijk. Daarnaast zou ik wel graag een speler daar willen zien met de instelling en gif, zoals we dat zien bij Tagliafico, Alvarez en Martinez. En of hij dat heeft???. Ik vraag het me af?.

Dat ze Stengs en Boadu niet direct zien zitten, dat stemt me wel tevreden..... Bij die gasten is het òf alles òf niets. Eigenlijk te wisselvallig!.

Koopmeiners zie ik het liefst komen...maar daar geldt hetzelfde voor als bij Wijndal......je kunt al voorspellen dat AZ veel te veel gaan vragen en dat Ajax dat niet zal gaan doen.

05-04-2021 05:05

Ozymandias +159568

Tja, ik zou veel liever Koopmeiners dan Álvarez bij Ajax in de basis zien staan. Sterker nog, als ik het bij Manchester United voor het zeggen had zou ik Koopmeiners in plaats van Vd Beek hebben aangetrokken (ik vind beide spelers van ongeveer dezelfde klasse maar Koopmeiners past beter bij de andere middenvelders die United heeft).

05-04-2021 00:55

Ferd +38535

dan ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Er valt nog altijd genoeg op Alvarez aan te merken, maar Koopmeijders is in niets een verbetering.

05-04-2021 02:17

sebastiaan1900 +5341

Idd. wat een idioot idee.

05-04-2021 09:04

Ozymandias +159568

Haha, ik durf te wedden dat de grote meerderheid van de mensen die geen Ajax of Mexico fan is de spelers kent Koopmeiners beter vind dan Álvarez. Niet alleen is Koopmeiners aan de bal duidelijk veel beter maar puur verdedigend gezien is hij niet minder. Dat komt ook naar voren uit de statistieken. Koopmeiners heeft In de Eredivisie maar 0.1 intercepties per 90 minuten minder dan Álvarez. Koopmeiners maakte 1.0 tackels per 90 per minuten meer dan Álvarez. Koopmeiners won 0.7 keer de bal meer per 90 minuten dan Álvarez. Koopmeinders won 0.1 duels minder per 90 minuten dan Álvarez.

"Koopmeiners kan niet eens mee bij AZ in de kleine ruimte, want hij heeft altijd ruimte (en dus tijd) nodig. Die wordt vermoordt in de PL."

Ik vind Koopmeiners voor een '6' behoorlijk goed in de kleine ruimte. Hij is in ieder geval véél beter in de kleine ruimte dan Álvarez.

05-04-2021 11:27

Ajacied1981 +17412

Iets met appels en peren

05-04-2021 09:02

Ozymandias +159568

Inderdaad, ik vergelijk een voetballer met iemand met de techniek alsof hij pas een paar jaar geleden voor het eerst een voetbal heeft gezien. Maar toch, bij Ajax staat die non-voetballer nou eenmaal in de basis en een vergelijking met iemand die wel een voetballer is lijkt me dus wel terecht.

05-04-2021 11:37

Godenzoon24 +15308

Koopmeiners kan zich bij jong oranje nog niet eens onderscheiden. Die mist handelingssnelheid en überhaupt snelheid. Is groot maar in de duels helemaal niet zo goed! Nee ik denk dat Koopmeiners nou zo'n typische AZ aankoop is die bij Ajax mislukt. En in de snelle, zware dynamische premier league gaat hij helemaal verzuipen!!

05-04-2021 09:14

Ozymandias +159568

Bijna alle spelers zijn bij nationale (jeugd)elftallen minder dan bij hun club. Dat Koopmeiners het niet goed deed bij Jong Oranje zegt mij dus helemaal niets. Op basis van wedstrijden van Oranje is Memphis een middelmatige speler maar op basis van wedstrijden voor Lyon is hij een speler voor de Europese subtop.

05-04-2021 11:36

JesusZoonVanGod +5847

Dat slaat natuurlijk nergens op. Donny heeft al veel meer laten zien dan Koopmeiners en heeft uitstekend gepresteerd op hoog niveau in de CL. Koopmeiners kwam toen pas net kijken in het profvoetbal. Logisch dat United dus voor Donny is gegaan.

05-04-2021 09:14

Ozymandias +159568

Koopmeiners had afgelopen zomer al meer dan 150 wedstrijden voor AZ gespeeld en is daar al jaren een dragende speler. Vd Beek is nog nooit een dragende speler geweest en past qua type veel minder bij de middenvelders die ze al ter beschikking hadden. Ze Koopmeiners als '6' op een middenveld met Pogba en Fernandes en het staat véél beter dan met Vd Beek. Koopmeiners is precies het soort speler wat United momenteel mist en nodig heeft.

05-04-2021 11:34

JesusZoonVanGod +5847

Dus? Van de Beek speelde met Ajax al Eredivisie terwijl Koopmeiners nog in de tweede divisie speelde met Jong Az. Je vergeet er trouwens bij te vermelden dat je die wedstrijden ook bij zijn totalen hebt geteld...dat is wel een beetje selectief.

Van de Beek was een belangrijke schakel in het succes in de CL en het landskampioenschap. Misschien was hij voor Ajax niet dé dragende speler die Koopmeiners wel is voor Az. Maar je snapt toch wel dat Az een paar trapjes lager van niveau is toch?

05-04-2021 16:53

Nr.10 +111235

@ozy, Koopmeiners beter dan Alvarez en vd Beek...
Zo, dan kunnen hier twee dingen aan de hand zijn.

1. Je zegt expres wat vreemde dingen om reacties uit te lokken, zoals al gesuggereerd wordt.

2. Je meent het.

Indien optie 2, zijn er eigenlijk weer twee opties:

2a. Je hebt nog minder kijk op voetbal dan mijn vriendin.

2b. Je had ff teveel gezopen (zie dat je dit bericht na middernacht hebt geschreven)

(2a en b zijn overigens niet wederzijds uitsluitend)

05-04-2021 09:39

Ozymandias +159568

@Nr.10
Ik schrijf nergens dat Koopmeinders beter is dan Vd Beek. Sterker nog, ik schrijf dat ik ze van ongeveer hetzelfde kaliber vind.

BTW, als Álvarez geen Ajacied was geweest en Koopmeiners geen speler van AZ was iedereen het hier met mij eens geweest dan hij beter is dan Álvarez. Je moet namelijk enorm verblind zijn door een voorkeur voor een club om niet te zien dat Koopmeiners een véél betere speler (en '6') dan Álvarez is.

05-04-2021 11:28

Nr.10 +111235

Tip: tomatensap. Helpt echt tegen de kater.

05-04-2021 11:37

Ozymandias +159568

Tip: Probeer die Ajax bril eens af te zetten. Dan krijg je een veel beter kijk op het spelletje.

05-04-2021 11:56

Nr.10 +111235

Nee man, ik hou mijn Ajax-bril juist lekker op. En als ik dan die Koopmeiners zie, denk ik ‘goh wat een leuke speler is dat toch voor AZ. Zou bij Ajax op de bank zitten, en komt net wat tekort voor de echte top, maar leuke speler!’

05-04-2021 12:05

Ozymandias +159568

Als je de keuze maakt om niet objectief naar spelers te kijken is dat prima maar dan begrijp je zelf wel dat je een vertekend beeld van iemand als Álvarez hebt.

05-04-2021 14:02

Nr.10 +111235

Alvarez is een geweldenaar.

05-04-2021 21:20

Soccerskins v2 +43348

Ik moet het nog zien met Koopmeiners. Doet het leuk in de Eredivisie, maar een fitte Eiting zou bij AZ hetzelfde niveau halen.

05-04-2021 10:19

Ozymandias +159568

Als Eiting fit was gebleven maar Koopmeiners was vijf jaar geleden al gelijkwaardig aan Eiting en doordat Eiting heeft stil gestaan in zijn ontwikkeling is Koopmeiners nu inmiddels wel een stuk beter dan Eiting.

05-04-2021 11:29

Nr.10 +111235

Mooi dat Ten Hag niet eens geïnteresseerd was in Gladbach. Is nog niet klaar bij ons. Eens wat Wijndal betreft, als Nico weggaat dan vind ik hem een heel voor de hand liggende opvolger. Stengs komt tekort voor de top. Boadu vind ik wel een aardig talent, maar niet echt een speler voor Ajax. Koopmeiners, Svensson, Midsjo en Karlsson vind ik ook aardige spelers, maar niet goed genoeg voor Ajax.

05-04-2021 00:53

Ajax1114 +19393

Waarom veel geld voor een linksback ? Is er geen tweede Rensch die linksback kan. Zonde om voor een back veel geld uit te geven.

05-04-2021 00:40

mokumnorth82 +2362

Salah edine, als hij zich goed blijft ontwikkelen na zijn blessure

05-04-2021 00:52

Nr.10 +111235

Hebben we weer zo’n penningmeester. Wat maakt het nou uit, als we het kunnen betalen? Wil jij niet liever een goede back hebben? Wat een onzin man. We hebben jaren lopen kloten op linksback voordat Nico kwam, ben je dat vergeten? Als je die Wijndal voor 15 miljoen kan halen moet je dat direct doen.

05-04-2021 00:55

twynestar +28364

Is penningmeester je nieuwe woord van de dag ofzo?

05-04-2021 10:43

Nr.10 +111235

Ik ben blij dat iedereen al mijn reacties leest en daaruit concludeert dat ik vaak het woord ‘penningmeester’ gebruik. Dat is ook de bedoeling, men gedraagt zich hier op AS teveel als PENNINGMEESTER.

05-04-2021 21:21

Ozymandias +159568

In het moderne voetbal zijn de backs juist van enorm belang en wordt er steeds meer van ze verwacht (de beste backs zijn tegenwoordig ook spelverdelers). Zeker voor het soort voetbal wat Ajax wil spelen is het van enorm belang dat er veelzijdige backs staan. Salah-Eddine is zo'n veelzijdige back maar ik neem aan dat hij wel zo'n jaar nodig zal hebben om weer op niveau te komen en als Tagliafico vertrekt kan Ajax niet op hem vertrouwen.

Als er op het middenveld geen speeltijd voor Taylor vrij zal komen kan het een optie zijn om Taylor als linksback te gebruiken. Hij zal niet de gehele flank bespelen maar kan in balbezit van Ajax op het middenveld inschuiven zodat Gravenberch hoger op het veld komt te spelen. Alleen is dat dan wel geforceerd talent inpassen want ideaal is Taylor zeker niet voor linksback. Ik denk dus dat als Tagliafico vertrekt Ajax wel een linksback moet kopen.

Dit is het soort 'met tegenzin moet een speler worden gekocht' aankopen zijn volgens mij de enige aankopen die Ajax moet doen behalve 'deze speler kunnen we echt niet mislopen' aankopen (het kopen van Frenkie was geen noodzaak voor een lichting met Nouri en Vd Beek maar was zo'n talent wat Ajax niet kon mislopen).

05-04-2021 01:01

Golden Boy +3919

Ik zie Kostic graag als vervanging van Tagliafico. Kent de eredivisie en is Serviër, goed overweg met Tadic. Weet alleen niet of hij fel kan verdedigen. Maar offensief zeker een aanwinst.

05-04-2021 01:11

Ozymandias +159568

In het 3-4-3 (3-4-1-2) systeem van Hütter wordt er verdedigend best veel van Kostić gevraagd op links en dat voert hij goed uit. Hij is trouwens niet alleen bevriend met Tadić maar ook met Haller en bij Frankfurt hadden Kostić en Haller ook op het veld een goede connectie.

05-04-2021 01:23

Nr.10 +111235

Kostic is minder een verdediger inderdaad, speelde in Nederland ook meer als hangende linksbuiten. Wel leuke speler. Als Frankfurt geen CL haalt zou hij misschien zelfs haalbaar zijn. Toch zou ik liever voor Wijndal gaan, Kostic zal ook wel iets van 30 miljoen kosten.

05-04-2021 09:59

mokumnorth82 +2362

Ja zo zonde dat Ajax hem toen niet bij HSV had opgepikt

05-04-2021 10:06

Jelephi +12306

Wijndal is de gedroomde opvolger van Nico. Punt.

05-04-2021 00:32

AFCA-pride +17360

Maar kost 20mio... dat gaat Ajax nooit aan Az betalen. Liever op zoek naar een nieuwe Nico, snel, fel, voetballer.

05-04-2021 07:25

Nr.10 +111235

Wijndal is snel en fel en kan goed voetballen. Wat maakt het nou uit dat hij wat kost? Hij is nog heel jong dus kan ook weer een transfersom opbrengen, spelers worden veel meer waard zodra ze het goed doen bij Ajax. En denk dat je hoog zit met 20, denk dat het voor 15 ook kan, is wel een verdediger en dat is voor AZ een heel hoog bedrag.

05-04-2021 09:48

Verloren Godenzoon +5042

Wijndal is ook de enige die ik graag zou zien komen wanneer Nico vertrekt, maar AZ leeft waarschijnlijk nog steeds in de waan dat ze een "concurrent" zijn en zal idd een bizar bedrag vragen zodra wij aankloppen.

Jammer dat de misplaatste ego van zo'n Eenhoorn ervoor zorgt dat Wijndal niet de beste stap voor zijn ontwikkeling kan zetten. Zal vast naar een subtopper in de PL gaan en daar verzuipen, zoals al die andere AZ'ers die menen het te kunnen zonder een tussenstap richting de Nederlandse top.

Stengs, Boadu en Koopmeiners zullen het - zo is mijn verwachting - ook niet waar maken indien ze na AZ niet via een PSV (niet via ons svp) naar een buitenlandse competitie gaan. Ook aan PSV zal AZ waarschijnlijk niet willen verkopen vanwege die enorme oetlul van een Onehorn.

05-04-2021 00:24

DeKenner +9314

Van AZ naar PSV is ook niet echt meer een stap vooruit. En dat zeg ik nog niet eens om lollig te doen. Ajax heeft op zijn beurt die AZ spelers ook helemaal niet nodig. We hebben al betere spelers en daarachter komen er nog een aantal prima spelers aan. Mocht Ajax aankloppen voor Wijndal dan zal de prijs minimaal 15 miljoen bedragen. Doe mij dan maar weer een Zuid Amerikaanse verrassing voor nog niet de helft van dat bedrag. Voor Wijndal zelf lijkt het me overigens ook niet echt interessant om nog meer dan een seizoen in NL te blijven. Ik zie het niet gebeuren.

05-04-2021 00:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.