[Update II] Ajax en Arsenal nog niet akkoord over Timber, deal wel kwestie van tijd

door Bart Veenstra 517

Bron De Telegraaf

[Update II] Ajax en Arsenal nog niet akkoord over Timber, deal wel kwestie van tijd

door Bart Veenstra 517

Bron De Telegraaf

Ajax en Arsenal zijn het verbaal eens geworden over de transfersom van Jurriën Timber. De verdediger vertrekt voor een transfersom van minimaal 42 miljoen euro naar het Emirates Stadium, aldus De Telegraaf. Dat bedrag kan middels bonussen nog oplopen tot maximaal 47 miljoen euro. Gezien Timber eerder al een persoonlijk akkoord bereikte met The Gunners staat alleen een medische keuring de overgang van de verdediger naar de Premier League nog in de weg.

Het akkoord tussen Arsenal en Ajax lag in de lijn der verwachting. In de voorbije dagen maakten diverse transferjournalisten al melding van de diverse ontwikkelingen die plaatsvonden. Nadat Arsenal zich eind juni officieel bij Ajax meldde, werd al snel duidelijk dat Timber graag naar Londen toe wilde. Enkele dagen later was er sprake van een akkoord op hoofdlijnen tussen de verdediger en Arsenal en weer enkele dagen daarna, leken de beide partijen er helemaal uit.

Zodoende moest Arsenal alleen nog met Ajax tot een deal zien te komen. Er volgde een tweede bod van The Gunners en hoewel dat nog niet direct tot een akkoord leidde, was de verwachting dat die overeenstemming niet lang meer op zich zou laten wachten. Nu die overeenstemming bereikt is, kan de medische keuring plaatsvinden. Dat zal in de komende dagen gaan gebeuren, waarna de transfer naar verwachting wereldkundig zal worden gemaakt.

Timber-deal rond, Álvarez ketst af

Waar Ajax de onderhandelingen over Timber dus succesvol heeft weten af te ronden, kan niet hetzelfde worden gezegd over Edson Álvarez. De onderhandelingen met Borussia Dortmund, dat hem graag wilde overnemen, liepen eerder op de dag juist spaak. Ajax hoopt ook zo'n veertig miljoen voor de Mexicaan te ontvangen, maar dat bedrag werd de Duitsers uiteindelijk toch te gortig. Daarom hebben ze zich teruggetrokken uit de onderhandelingen.

Update - 19.50 uur (29 juni 2023): 'Medische keuring nog niet ingepland, clubs praten nog over details'

Fabrizio Romano durft nog niet te spreken van een (mondeling) akkoord tussen Ajax en Arsenal. Een medische keuring voor Timber is ook nog niet ingepland, aldus de transferjournalist op Twitter. Een akkoord is nabij en de gesprekken bevinden zich in de afrondende fase, stelt de Italiaan, die bovendien spreekt van een bedrag omstreeks 45 tot 48 miljoen euro. Ajax en Arsenal moeten het nog eens worden over bepaalde details, voor Romano zijn bekende Here We Go aan de transfer durft te geven.

Update II - 20.55 uur (29 juni 2023) Ajax en Arsenal nog niet akkoord over Timber, deal wel kwestie van tijd

Ajax en Arsenal hebben nog geen definitief akkoord met elkaar bereikt over de transfer van Jurriën Timber. Enkele media melden dat er een overeenkomst is bereikt, maar zover is het nog niet, zo heeft Ajax Showtime begrepen. Het lijkt wel een kwestie van tijd te zijn voordat de clubs eruit zijn. De onderhandelingen gaan de goede kant op en gesteld kan worden dat er op dit moment sprake is van toenadering.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | E-mail: B.Veenstra@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Louis.K +2115

Timber gaat niet weg onzin verhaal
Duurt veel te lang

Zelfde verhaal Avarez
Aankopen ook niet geld is op . Door de graaiers Rvc

04-07-2023 20:53

MosesD +14648

Fnoord had vorige seizoen een prima aankoopbeleid. Spelers met kwaliteit werden gehaald en er vertrokken er een paar. Ze gaven een fractie uit wat wij uitgaven. Nu hebben ze van de Belt van Zwolle gekocht. Een prima aankoop imo. Nu hebben ze ook (terecht) interesse in centrale verdediger Beelen. Echt een uitstekende cv. En laat mensen nou niet zeggen, dat het maar Fnoord is, want die zijn gewoon Landskampioen. Ik zou Beelen , die vermoedelijk zeer betaalbaar is, ook graag bij Ajax zien. Kan weleens gaan verrassen.

30-06-2023 13:10

Redrum +96061

Feyenoord doet het goed met de middelen die ze hebben, maar laten wij die club in vredesnaam niet als voorbeeld nemen. Wij horen toch wel iets hoger te mikken. Het niveau dat wij aantikten in de periode onder Ten Hag, daar kan Feyenoord alleen maar van dromen.

30-06-2023 13:44

MosesD +14648

De halve finale CL heeft n hoop zand in de ogen gestrooid, en doet sommige supporters denken dat we bij de Europese top horen. Dat horen we niet. Fnoord ook niet, maar doet het goed en is wel bezig met een inhaalslag. Ik vind dat we vooral heel slim moeten aankopen. En ook niet teveel vreemdelingen. Zo’n Beelen is gewoon n hele goede cv, daar moet je niet te snel je neus voor ophalen. Kan zeker het niveau Schuurs aantikken.

30-06-2023 15:28

AlexLitmanen10 +14370

Wij gaven meer dan honderd miljoen uit (ook omdat er 200 binnen kwam)

Maar Feyenoord gaf ook behoorlijk uit hoor.
Hancko
2x linksback gehuurd
Wieffer
Timber
Giminez
Dilrosun
Baulade
Yildrim en szymanski dure huurspelers

Dat zal ergens tussen de €30-€40m kosten.
Dus zeg maar 1/3e van ons budget waar wij veel
Meer verdienden
(slechts een Bergwijn : schokkend!)

Hancko echt een goede aankoop trouwens , wel ook niet zo jong meer.

30-06-2023 15:15

MosesD +14648

Wieffer was al v Fnoord, maar was verhuurd. Bijna allemaal prima aankopen. Onze Dilrosun valt alleen wat tegen. Ik vind bijv zo’n Hancko al beter dan Wijndal en Bassey bij elkaar. En kostte een fractie.

30-06-2023 15:24

AlexLitmanen10 +14370

Nee hoor.
Volgens mij was Wieffer gewoon van Excelsior.
Hancko was iets van €6miljoen, echt een goede voetballer.

30-06-2023 16:09

MosesD +14648

Oké. Dat maakt dan al twee uitstekende en enorm betaalbare aankopen. :-)

30-06-2023 16:56

Louis.K +2115

Feyenoord veel beter beleid
En meer geld. Is nu de grootste club
Bij mij club Ajax wordt steeds slechter
Denk dat daar flink gedraaid wordt

04-07-2023 20:56

komopajax777 +13226

Ik mag toch hopen dat er meer dan 50 miljoen uit gesleept wordt inclusief bonussen en doorverkoop.Timber is een uniek toptalent.

30-06-2023 10:50

Lazell +16989

Timber heeft unieke kwaliteiten (kalmte, passeren/indribbelen, juiste keuzes), maar heeft ook zeer specifieke tekortkomingen. Zeker als centrale verdediger en al helemaal in de PL. Is te klein en niet sterk genoeg. Martinez compenseert dat door in de (voor)duels fel te zijn en de beste positie in te nemen bij voorzetten, of met zijn tackles die op het randje zijn. Timber compenseert dat helemaal niet. Voor Timber zul je als coach moeten gaan compenseren, door hem rechtsback te zetten of rechtercentrale in een 3-mans verdediging. Of in de Frenkie rol op 6.

30-06-2023 11:27

Godenzonen83 +999

Hoe jammer het ook is dat Timber gaat, als je als Ajax zijnde Vitik en Mavrapanos kan halen dan ga je er als club zijnde op voorruit. Extra lengte en kopkracht hebben wij afgelopen jaar enorm gemist! Ben enorm benieuwd naar het team dat Sven gaat neerzetten!!

30-06-2023 09:27

Lazell +16989

Normaal gesproken ben ik niet zo van 'lengte en kracht', maar bij Ajax was dat op een gegeven moment zo'n groot probleem dat je wel moet. Daarbij mis ik een leider in de defensie. zoals De Ligt of Martinez. Iemand die coacht, onderlinge afstanden bewaakt, spelers aanspreekt, enz. Timber en Alvarez probeerden dat wel, maar zijn er niet geschikt voor. Van Bassey, Wijndal, Rensch of Taylor hoef je dit ook niet te verwachten.

30-06-2023 11:32

Eyongtarkaenoh +2531

Ibiza Mike wou weer snel scoren.. ken je plek jochie.. de grote jongens delen het nieuws wel

30-06-2023 09:18

aschja +20588

En Verweij weer voor lul. Love it.

30-06-2023 08:42

GiiaAfca +9070

Transfer Ziyech afgeketst…

30-06-2023 08:31

Klemmen +2616

Jammer voor hem, maar dan moeten wij ook geen poging wagen helaas

30-06-2023 08:40

Lazell +16989

Hij zou wel zo ontzettend veel op kunnen lossen voorin. Dan ben je creatief gezien niet zo afhankelijk van Tadic. Kan Conceicao zich nog rustig ontwikkelen. En als hij Promes topscorer van Ajax kan maken, wat kan hij dan wel niet met Bergwijn...

30-06-2023 11:34

MosesD +14648

Off: Mount naar Manu. Moet Ajax niet n poging wagen voor Eriksen?

30-06-2023 08:10

Koekie87 +20967

Hebben toch al genoeg middenvelders ondertussen. Kunnen beter opzoek gaan naar een opvolger voor Timber.

30-06-2023 08:14

MosesD +14648

Een goede 10 ontbreekt.

30-06-2023 09:04

AlexLitmanen10 +14370

Berghuis..
En we hebben kudus ook nog steeds

En Taylor maakte een redelijke indruk op 10

30-06-2023 09:12

nuff-said +1644

Jij wilt voor redelijk gaan volgend seizoen. Kudus zou een goede 10 zijn maar die vertrekt waarschijnlijk. Berghuis moeten we zien te lozen of is een aardige bankzitters maar ik zie liever Taylor op de bank zitten en miss ontwikkelt hij zich nog wel. Maar we hebben een goeie 8 nodig nog, in mijn ogen spertsyan en een 10. Maar miss zou spertsyan ook als 10 kunnen fungeren en dan heb je een aardige middenveld met de Roma speler, branco en spertsyan

30-06-2023 09:42

MosesD +14648

Berghuis hebben we, maar dat is de enige. Klaassen zal vertrekken, Taylor is te licht.

30-06-2023 09:51

ck69 +13082

Haha mag hopen dat we niet weer blijven aankloten met slappe hap Taylor op het middenveld

30-06-2023 10:23

4-3-3 +3512

Denk je dat Klaassen gaat vertrekken?

30-06-2023 10:28

komopajax777 +13226

Ons middenveld is nog niet sterk genoeg.Posities moeten ook kwalitatief dubbel bezet zijn en een echte 10 is er nog niet.

30-06-2023 10:48

Lazell +16989

@nuff-said: natuurlijk wil je niet voor redelijk gaan. Maar centraal achterin op rechts heb je straks 0 spelers. Op 10 heb je Berghuis en Klaassen. Misschien niet jouw favorieten (of de mijne), maar zijn beide gewoon spelers van het NL-elftal. En dan heb je idd nog Taylor, Bergwijn en Tadic die daar wel eens kunnen spelen. Prioriteiten.

30-06-2023 11:37

sebastiaan1900 +5318

Ja. Ik denk dat je afscheid moet nemen van Berghuis en Davy. Bedankt mannen. Dan is er ruimte voor Eriksen.

30-06-2023 08:44

fluwelenlinker +11712

Eriksen is de ex-speler waarop ik stiekem al een tijdje hoop die Mislintat wil terughalen.
Dat zou geweldig zijn.

30-06-2023 10:21

rafaelvandekaart +1763

Eens maar ben bang dat het Donny wordt

30-06-2023 10:41

Balgevoel +30849

Heel eerlijk gezegd heb ik me lang verzet tegen dat idee, maar als je 'm voor een leuke prijs (maximaal 15 miljoen, of zo, wat ik eigenlijk al veel vind) kunt krijgen... Tahirovic, Van den Boomen, Van de Beek... Daar zit wel veel meer voetbal in dan in Alvarez, Taylor en Klaassen. Als je dat kunt compenseren met voetballende backs en een hele goede rechtsbuiten, zou dat best weleens heel leuk kunnen gaan worden. Al zie ik ook veel liever een baltovenaar op 10, voor alle duidelijkheid.

30-06-2023 10:46

MosesD +14648

Dat zou een onvoorstelbare domme move zijn. Donny is prima als dienende speler in een goed draaiend elftal. Hij is geen speler die een elftal zelf beter maakt. En die hebben we nodig. Bovendien heeft Donny bijna twee jaar niet gespeeld. Niet aan beginnen dus.

30-06-2023 10:58

willem1958 +8752

Donny is heel bekwaam in de kleine ruimte. heeft snel voetenwerk in de combinatie en is erg cool in het afmaken en hij kent 't spelletje dus Donny op tien zou ik nog niet eens zo gek vinden als er geen ander goed alternatief zou zijn.

30-06-2023 11:06

MosesD +14648

Maar het blijft een dienende, lopende speler. Imo heeft Ajax meer creativiteit nodig.

30-06-2023 11:19

Koekie87 +20967

Ben benieuwd wie Ajax als opvolger gaat halen. Want als je met Hato en Salah-Eddine daar aan die kant zou gaan spelen is het allemaal wel heel erg bleu plus dat een jongen als Hato gezien zijn leeftijd vast nog wel een terugval zal gaan krijgen.

30-06-2023 08:08

Libero +19119

Ja, er moet zeker wat ervaring of iemand die een natuurlijke leider is bij in de verdediging. Rulli is vooralsnog ook geen coachende keeper gebleken. Timber liet wel iets zien van de intentie om te sturen, maar is denk ik niet dominant genoeg.

30-06-2023 09:18

Koekie87 +20967

Denk dat je op zoek moet naar een wat oudere en meer ervaren speler voor op zo een positie. Dat Timber nog niet dominant genoeg is zal deels ook wel met ervaring te maken hebben.

30-06-2023 10:24

Libero +19119

Mwa, dominantie is iets wat je in je karakter hebt (alfa/bèta) en ik zie dat niet zo in hem. Ja, wel lef om op te stomen bv, maar zie hem geen gezag uitstralen. Maar er is een (zéér kleine) mogelijkheid dat ik het mis heb hoor. ;)

30-06-2023 11:12

Lazell +16989

Ik vind Hato trouwens ook nog niet stabiel ogen in verdedigend opzicht. Heeft nog ontzettend veel te leren. Bij Timber worden fouten uitvergroot omdat hij een leider moet zijn (en terecht) en bij Hato worden ze weggemoffeld omdat hij zo jong is(ook wel terecht). Niks mis mee en het blijft een groot talent, maar zeker eens dat je daar nog niet op mag bouwen. We moeten niet meegaan in de hype.

30-06-2023 11:40

Henkjanklaas +20619

Zaak is rond . 42 op zeker, 47 incl bonussen.
Ik hoop dat TD iets goeds gaat doen met dit respectabele bedrag. Bijv. 2 of 3 nieuwe super aanwinsten.

30-06-2023 08:06

Brooklyn +4142

Acht slagingskans hoog voor Timber. Zijn stoïcijnsheid grootste troef.

30-06-2023 07:51

Lazell +16989

Ik ook wel. Zeker ook omdat Arteta zijn trainer is. Die heeft een plan voor Timber, ben ik van overtuigd. Wellicht een soort Ake rol als back die aansluit als 3e centrale verdediger. Of Stones rol die vaker op het middenveld speelt dan centraal achterin.

30-06-2023 11:44

Sense of.H +5437

Na De Ligt de enige verdediger die heel goed is doorgebroken, wie zal de volgende zijn, Hato misschien

30-06-2023 07:41

Lazell +16989

Vind ik toch wel heel wat. In een jaar of 6 3 verdedigers (Timber, Nous, De Ligt) die naar de wereldtop gaan.

30-06-2023 11:45

Rock69 +8411

Zie. Er is geen nieuws.

30-06-2023 05:52

1991 +7787

Gaat nu een gerucht in de ronde dat Ziyech niet door de medische keuring bij Al Nassr is gekomen.. 'They have identified a knee problem in the medical.'

30-06-2023 01:11

Stoffel +18543

Te veel met Promes omgegaan…dat levert wel meer mensen knieproblemen op.

30-06-2023 06:35

Klemmen +2616

Mike heeft geen nieuwtjes meer te vertellen nadat ik klemmen op zijn tepels heb gezet!!!

29-06-2023 23:57

Danielson +50278

Jij liever dan ik.

30-06-2023 00:01

Michael 1974 +21985

Hij zet klemmen in mike zijn memmen
Een echte krijger is niet te temmen

30-06-2023 07:13

kampioenenjood +5049

Ik moet zeggen dat ik die 42 miljoen toch wat vind meevallen, waar ik toch op 60 had gehoopt bij Timber. Uiteindelijk zal dat allemaal te maken hebben met het extreem matige seizoen van Ajax. Toch staat het niet in verhouding tot de 110miljoen+ die Arsenal voor zijn collega op tafel legt.

29-06-2023 23:48

NipeB +15792

Die presteert in de PL en Timber afgelopen seizoen niet in de eredivisie. Is ook geen basisspeler van een zwak NL elftal. Het transfer bedrag is prima als je dat ook meeneemt.

30-06-2023 08:48

ElSandrini +18095

Offtopic: zag net nog een filmpje van de Pogo Ajax - Besiktas.... Wat mis ik deze sfeer bij ons in de JCA.... Hopelijk gaan we er een heksenketel van maken komend seizoen

29-06-2023 23:25

Ajax1114 +19393

Tegen Heracles en Almere City

30-06-2023 01:26

ElSandrini +18095

Ik snap je punt, maar wat meer sfeer mag er ook in deze wedstrijden.... Bij het kijken van de samenvatting achteraf vaak genoeg gehoord dat het uitvak veel duidelijker te horen is.

30-06-2023 09:25

Brooklyn +4142

Publiek is verstomd afgelopen jaar. Flink op de flikker gehad.

30-06-2023 07:49

Snuggles +3314

Zolang er voor een nono als Declan Rice 116 miljoen wordt neergelegd is Ajax stom dat ze de beste verdediger voor een derde deel daarvan laten gaan. Ajax en de passanten in de leiding leren het nooit waar het in sport om draait.

29-06-2023 23:13

Danielson +50278

Appels-peren enz.

29-06-2023 23:21

AFCACruijff14 +161323

Engelsen betalen elkaar fors extra voor home grown spelers die ze mee mogen tellen. Niet te vergelijken en je ziet het elke transferwindow weer.

29-06-2023 23:41

robtjeajax +622

neemt niet weg dat het een groot deel gebakken lucht is die ze betalen kijk naar maguire... als ik boodschappen doe kijk ik naar prijs+ kwaliteit (kwantiteit), niet de oorsprong van producten

30-06-2023 07:51

Libero +19119

Maar jij bent niet verplicht om met een bepaald aantal artikelen uit eigen land thuis te komen.

30-06-2023 08:26

willem1958 +8752

Ja, 't wordt tijd dat Bassey ook teruggaat naar Engeland, is ook UK grounded en kan je daar weer 1 a 2 spelers van kopen als je iets van 25 miljoen voor zou krijgen.

30-06-2023 11:31

Henkjanklaas +20619

Voor spelers op de interne markt in UK dus wordt doorgaans veel meer betaald. Vergelijkbaar met internationale markt wanneer een club veel CL heeft gespeeld (Ajax) en weinig tot geen ervaring (Feye).

30-06-2023 08:10

Ajax27 +19116

Mooi voor Ajax, maar ik zie het somber in voor Timber. Er staan twee geweldige spelers als RCV en rechtsback... ik verwacht een langgerekte seizoen met veel bankzitten voor m helaas. Jammer, want de club zelf is prachtig en staat er ook om bekend dat ze jonge talenten goed en langzaam brengen. Maar zolang Saliba en White blijven en met name Saliba weer fit is... staan die gewoon basis.

29-06-2023 23:07

Snuggles +3314

Schei toch uit man Saliba en White kunnen opbouwend geen klote

29-06-2023 23:12

Bravoure +2252

Timber ook niet

29-06-2023 23:23

Ajax27 +19116

Yup, ze zijn zomaar 75 en 65 miljoen waard worden en hebben interesse van allerlei topclubs. In Engeland wordt er meer gevraagd dan te kunnen voetballen.

Ziyech, van de beek, Blind... allemaal gefaald. Tadic viel bij Southampton niet eens op bij de grotere clubs maar is de beste speler die Ajax na Litmanen ooit heeft gekocht.

Timber kan voetballen, das een feit. Maar ik denk dat de stap naar zo'n grote club in zo'n grote competitie gewoon te vroeg komt. Hij had in aanloop naar het EK voor speeltijd moeten gaan. Subtop Duitsland of subtop/middenmoot in Spanje/Italië was beter voor m geweest.

29-06-2023 23:29

AFCACruijff14 +161323

Blind heeft zeker niet gefaald in Engeland.

En Tadic was bijzonder goed en ook bijzonder geliefd bij Southampton.

Wat een bizar verhaal van je.

29-06-2023 23:41

Ajax27 +19116

Geliefd bin Southsmpton ja. Ik zeg dat hij niet opviel bij de grote clubs... de top-6 van Engeland maar hier in NL de beste aankoop sinds Litmanen is geweest.

En Blind, met alle respect. Hij heeft veel wedstrijden onder van Gaal gespeeld, maar daarna een stuk minder en toen kreeg ie ook meer en meer kritiek dat ie niet het niveau haalde wat United nastreefde. Of denk je dat ie zomaar naar Ajax op z'n 28e terugkwam?

30-06-2023 07:48

Henkjanklaas +20619

Allemaal geklets ik je gelijk te halen. Die Engelsen kopen maar raak en dan zitten heel veel klassespelers op de bank ook die niet uit de Nederlandse competitie komen.

30-06-2023 08:12

YRGI +32928

Saliba is echt een geweldige speler in de PL, maar op AS kan hij er 'geen klote van'.

30-06-2023 08:38

Ajax27 +19116

Welkom bij AS. Daar is iedereen van Ajax 100 miljoen waard, maar als buitenlandse spelers iets minder goed kunnen voetballen zijn ze direct niets waard. Saliba is idd een geweldige speler.

Ik denk ook dat Arsenal mede door zijn blessure het kampioenschap heeft verspeeld. Na zijn blessure heeft Arsenal slechts 5 van de 11 competitie wedstrijden gewonnen.

30-06-2023 09:00

Klemmen +2616

Mike Verweij is een Boeler

29-06-2023 22:57

036AFCA97 +146646

Ik blijf het raar vinden dat elk vaag roddeltje van elk buitenlands platformpje hier een artikel krijgt, maar dat Bart Sanders en de rest van de Pantelic Podcast niet gequote worden. Niet eens in de Geruchtenmolen. Dit terwijl ze al vaker goede informatie hebben gehad en ik vermoed dat Bart Sanders achter het @Hamstelaar account zat.

In de aflevering van vandaag gaven ze aan dat Ajax Vitik van Sparta Praag wil halen en dan nog een vervanger voor Timber. Twee centrale verdedigers dus.

29-06-2023 22:38

Alexander40 +6113

Ik zie dat je mij napraat. Toevallig denk ik. Sanders en Kavinsky waren volgens mij samen Hamstelaar. Riep ik een half jaar geleden al. Nuttige podcast inderdaad met inside info bij Ajax. In de laatste Pantelic zeiden ze dat het nog niet zeker is dat Vos zijn contract verlengt

29-06-2023 23:03

036AFCA97 +146646

Hahaha, omdat we toevallig eenzelfde analyse hebben praat ik jou na?

29-06-2023 23:19

Alexander40 +6113

Toeval zoals ik zeg. De een ziet het eerder dan de ander, haha

30-06-2023 06:54

aschja +20588

Vitik. En wie is die 2de dan?

29-06-2023 23:14

036AFCA97 +146646

Tweede was niet bekend. Mavropanos werd wel genoemd.

29-06-2023 23:20

AFCACruijff14 +161323

Concurrentie inderdaad. Beetje flauw. Neem hunnie serieuzer dan de inside bronnen van AS.

29-06-2023 23:44

AjaxSoCal +1993

Mavropanos en Veltman halen. Sanchez en Bassey ook verkopen ajb..

29-06-2023 22:23

De-King +20375

Veltman gaat niet komen. Dat heeft hij zelf ook al aangegeven.

29-06-2023 22:36

Joelveltman123 +4637

Veltman zou ik graag zien terugkomen! Een echte Ajacied! Strijder en redelijke voetballer

29-06-2023 22:46

Ajax27 +19116

Hou toch op man, wat een beperkte speler was dat. Het standaard Veltmannetje alweer vergeten vrijwel iedere wedstrijd?

29-06-2023 23:03

willem1958 +8752

Zelfde als Schuurs die nu voor flinke bedragen in de rondte gaat., die had ik graag achterin gezien dit seizoen, kon opbouwen en had een goede pass/schot en lengte.
Maakte ook zo nu en dan een foutje en dat deed Timber ook zo af en toe maar stukken beter dan Bassey voor zoveel geld.

30-06-2023 11:35

emieltjuhh +17868

Met veltman speel je elke wedstrijd met 10 man

29-06-2023 23:11

Ajax34 +4003

Dan blijven ze toch lekker voor Ajax spelen. Ze speelden beide geen geweldig seizoen. Het zijn nog geen echte spelers die het team helemaal op sleeptouw kunnen nemen maar Ajax kan ze beide wel goed gebruiken.

29-06-2023 22:22

Ajax14AMS +25205

Itakura halen als opvolger ik teken er voor

29-06-2023 22:22

Joke +6791

Doodzonde

29-06-2023 22:17

Tommyshelby +128723

Wellicht is Nehuen Perez een leuke vervanger. Oude bekende ;)

29-06-2023 22:08

afca1985 +21271

Als we dan toch bezig zijn, doe mij dan maar Lyna Perez ;)

29-06-2023 23:01

Tommyshelby +128723

Sow, die mag er zijn. Uitstekende mandekster en lekker balvast. Beste optie tot nu toe.

29-06-2023 23:19

Aeter +6611

Juist blijven melken tot de laatste stuiver gvd.

29-06-2023 22:08

Ricoteb +53174

Hahah de Telegraaf wordt wel erg zielig zo. Mike roept al 3/4 weken “ja Alvarez naar Dortmund komt wel rond voor 35 miljoen”. Terwijl Ajax dus duidelijk meer wil. En nu “ja Timber is rond voor 42 miljoen plus 5 miljoen bonus”. Terwijl Fabrizio Romano zegt nog niet rond en er was een bod van 45/48 miljoen euro. En Romano heb ik het bijna nog nooit fout zien hebben. Ze proberen zo erg een Breaking te hebben, maar ze hobbelen overal achteraan.

Verder wel erg benieuwd wie ze ervoor terug gaan halen. De verhalen gingen dat ze Vitik van Sparta Praag in de “Schuurs rol” zien. En dan als eerste keus kom je al snel bij namen als Sutalo of Mavropanos uit.

29-06-2023 22:08

Joke +6791

Romano zit er met transfers niet vaak naast over de sommen corrigeert hij zichzelf geregeld

29-06-2023 22:18

Sportvolgert +40402

Euro zegt Romano, geen pond helaas

29-06-2023 22:21

Ricoteb +53174

Aah thanks verkeerd gelezen. Romano switch nogal vaak tussen euro en pond dus heb er zelf maar eventjes pond van gemaakt blijkbaar 😬

29-06-2023 22:33

AlexLitmanen10 +14370

Iemand VI pro?

https://www.vi.nl/pro/analyse/opvolging-jurrien-timber-zes-opties-voor-ajax

29-06-2023 22:08

Ricoteb +53174

Wat wil je weten?

29-06-2023 22:08

AlexLitmanen10 +14370

Wat voor inkoppertjes er door de vi in de wereld worden geslingerd 😂

29-06-2023 22:12

4bier +31367

Die had ik eerder gepost waren alternatieven: Mavropanos, Sutalo, Nelsson, Bueno, Nagalo, Hilgers
Ajax wil 2 extra centrale verdedigers halen

29-06-2023 22:24

AjaxHoorn +32989

Aub geen Hilgers.

30-06-2023 06:47

eros +4782

Ten eerste hoop ik dat Timber nog een jaar blijft en naast Hato komt te staan.
Ten tweede hoop ik toch wel op 50+

29-06-2023 22:03

Sportvolgert +40402

Dat zou lekker zijn, dat timber blijft en arsenal toch gewoon 50 miljoen geeft.

29-06-2023 22:20

RuffRhythim +24837

Update III
Update IV
Update V
Update ~~~~

Schei uit hoor...zo'n gelul altijd 😂

29-06-2023 21:58

jeffoajaxfan1 +1380

Beetje dubbel zal wel een afspraak met hem gemaakt zijn vorig seizoen

Zou toch wel 50 miljoen eruit moeten kunnen halen

Achterin word het wel erg dun en jeugdig zo

Een leider achterin mer vechtlust zou fijn zijn

29-06-2023 21:54

Joelveltman123 +4637

Veltman , Stefan de Vrij?

29-06-2023 22:48

Pantelinho +2606

Goh, Telegraaf roept weer eens wat zonder bronnen.

29-06-2023 21:49

Danielson +50278

Ik zei het hieronder al: het wordt meer.

29-06-2023 23:23

MNJ7 +8671

Is die Mavrapanos serieus in beeld ? Is van Arsenal zie ik wat willen die hebben ?

29-06-2023 21:45

fc Barcelona_ke +19246

voormalige Arsenal-speler, maar speelt nu bij VFB Stuttgart, waar Mislintat eerder em heb gehaald!

daarom werd vaker aan hem genoemd bij AjaxShowtime!

Hij is wel goede verdediger, maar twijfelt zijn capaciteit of hij bij Ajax zou passen?

29-06-2023 21:47

Ricoteb +53174

Mavropanos lijkt me gezien zijn relatie met Mislintat en de werkwijze van Mislintat wel de meest logische keuze, maar weet eerlijk gezegd niet hoe duur die is. Hoor wel verhalen van een som tussen de 20 en 30 miljoen, en dat lijkt me wel erg pittig voor hem. Verder wel een verdediger met heel veel kwaliteiten die we goed kunnen gebruiken, al twijfel ik wel of ie écht een sterkhouder kan zijn.

29-06-2023 21:59

jeppas +3522

Ik heb wat beelden van hem gezien. Ziet er wel echt indrukwekkend uit hoor. Is snel, technisch en heeft enorm veel kracht. En het het belangrijkste.. kan een spits uitschakelen.

29-06-2023 22:08

Ricoteb +53174

Het is ook een vrij complete verdediger. Heb een tijdje geleden even al zijn statistieken doorgenomen, en daar springt ie bij heel veel categorieën erbovenuit ten opzichte van andere centrale verdedigers. Dingen als schoten, gecreëerde kansen, dribbels, lange passes, balveroveringen, kopduels. En dat alles met relatief weinig overtredingen en kaarten. Zo maakt hij gemiddeld minder overtredingen dan Timber, terwijl hij bij een degradatiekandidaat speelt.

29-06-2023 22:12

Ajax1114 +19393

Nou als het gemeten is , zal hij wel komen.

29-06-2023 22:19

Hor +276

ziet er voor komend seizoen niet goed uit

29-06-2023 21:41

Berghuis +14339

Verwije weer goed op de hoogte.

29-06-2023 21:39

Danielson +50278

Hij probeert het gewoon. Nogal sneu.

29-06-2023 23:24

Ajaxfan31183 +16391

Was Verweij weer te vroeg ja

29-06-2023 21:28

WijZijnAjaxAmsterdam +11627

Rensch (Sanchez) - Kaplan (?) Hato (Bassey) - Wijndal (Asedi)

lekker man 🙈

29-06-2023 21:25

Lunsdale +6308

Transferperiode is al bijna aan het eind...

29-06-2023 21:54

Ricoteb +53174

Op rechtsback en rechtscentraal komt er sowieso wel wat bij hoor, wees daar maar niet bang voor.

29-06-2023 22:00

DeKenner +9292

Poeh! Van dit rijtje heb ik alleen goede hoop voor Hato, Kaplan en Salah-Edine. En van die laatste twee is dat letterlijk alleen gebaseerd op hoop, want daar kunnen we eigenlijk nog geen zinnig woord over zeggen m.b.t. Ajax 1.

29-06-2023 22:21

AiasMaximus +6027

Lekker Mikey.. goed op de hoogte weer

29-06-2023 21:24

MV3 +2668

Lekker man Mikey. Weer bijna goed. Stumperd

29-06-2023 21:23

36 +8620

Dat komt wel rond, succes daar Timber en bedankt voor de mooie jaren. Mooie transfersom

29-06-2023 21:21

ajaxcied4life +26045

Mbuyamba vind ik een interessante jonge CV

29-06-2023 21:19

4bier +31367

De volgende Schuurs of Pierie vrees ik

29-06-2023 21:21

AlexLitmanen10 +14370

De volgende Schuurs teken ik voor

Goed verkocht hoor en gaat nu al een stapje maken

30-06-2023 07:38

Mocrodammerr +23007

Transfersom moet minstens een vijfje ervoor staan, exclusief. Overmars had dat makkelijk gerealiseerd. Mason Mount gaat voor 60+ miljoen, Rice voor 100+ miljoen, beiden in hun laatste jaar. Zo bijzonder ze niet. Homegrown me reet.

29-06-2023 21:18

36 +8620

45 mio is prima bedrag, krijgen die havenslaven nog niet eens voor 2 basisspelers

29-06-2023 21:21

Danielson +50278

Als we dit en vorig jaar niet meerekenen hebben ze dat de laatste 5 jaar niet eens in totaliteit gerealiseerd.

29-06-2023 23:28

HendrikAjax +16833

Homegrown is nou eenmaal een belangrijke factor voor een transfersom en verder zouden Mount en Rice allebei absolute sterspelers zijn bij Ajax

29-06-2023 21:29

Danielson +50278

Daarom raak je Bassey altijd wel weer kwijt voor een aardig bedrag.

29-06-2023 23:29

HendrikAjax +16833

En daardoor kostte hij ons ook zo veel

29-06-2023 23:53

musicradio +3893

weer die overmars erbij halen

29-06-2023 22:08

jeffrey2022 +8190

GTST is er niets bij…

29-06-2023 21:07

4bier +31367

6 alternatieven: Mavropanos, Sutalo, Nelsson, Bueno, Nagalo, Hilgers
Ajax wil 2 extra centrale verdedigers halen.

29-06-2023 21:02

HertogH +15843

Hilgers is voor mij geen alternatief.

29-06-2023 21:03

Ajaxmentalitaaa +1640

Hilgers is zelfs bij fucking twente uit de basis gespeeld die zie ik echt niet als een directe versterking. Mavropanos zou top zijn

29-06-2023 21:04

HStorm +3141

Ondertussen:
28-5 Fucking Twente - Ajax 3 - 1

29-06-2023 22:19

Ajaxmentalitaaa +1640

Dat zegt meer over ajax dan over twente. Als twente zo geweldig was dan hadden ze boven het dramatischste ajax in jaren geëindigd.

29-06-2023 23:09

Danielson +50278

Hilgers is een Timber light. Meer een Pierie type. Niet doen.

29-06-2023 23:32

AlexLitmanen10 +14370

@HStorm
Toen speelde hilgers niet eens 😉

30-06-2023 08:07

wijzijndebeste123 +163598

Anthony Rouault is n veel betere optie dan de helft uit dit rijtje. Tip m al ruim 6 maanden. Mavropanos is de beste optie, ook door zn ervaring.

29-06-2023 21:04

Koningtoto +60248

Iedere dag Ajax afzeiken en dan met Hilgers komen. Jij bent af.

29-06-2023 21:10

4bier +31367

Maat dit neem ik over van VI Pro

29-06-2023 21:20

eenAjaxfan +20314

Dan ben je helemaal af...

29-06-2023 21:48

AlexLitmanen10 +14370

Nee… vi is af

30-06-2023 08:08

NeeI +107691

Sutalo + Mbuyamba.

29-06-2023 21:16

Ricoteb +53174

Jij hebt VI pro gelezen

29-06-2023 22:01

emieltjuhh +17868

Daar gaat Mike zijn primeur haha

29-06-2023 20:59

Ozymandias +159568

Ik weet niet of hij haalbaar is maar ik hoop dat Ajax probeert om Danso van Lens te kopen. Hij is fysiek sterk, explosief, snel, wendbaar en heeft opbouwend (met name met z'n dribbels) een meerwaarde. Daarbij schijnt hij gebruik te kunnen maken van high-level genjutsu.

29-06-2023 20:57

YRGI +32928

Dat van dat genjutsu snappen alleen de echte kenners. ;)

29-06-2023 20:59

MarkAFCA +1161

Lens gaat de CL in en spelen leuker voetbal dan Ajax op dit moment. Waarom zou hij die stap nu zetten?

29-06-2023 21:02

Ozymandias +159568

Misschien omdat Ajax veel hogere salarissen betaald aan hun beste spelers dan dat hij bij Lens verdient.

29-06-2023 21:16

MarkAFCA +1161

Wat ik zo snel zie is dat hij inderdaad minder dan 1 miljoen salaris zou hebben. Dat zou bij Ajax dus zeker verdubbeld kunnen worden. Had gedacht dat Lens wel beter zou betalen.

29-06-2023 21:53

wijzijndebeste123 +163598

Lijkt me onhaalbaar. Lens is 2e geworden en gaan CL spelen.

29-06-2023 21:07

Toni21 +3533

Hij is momenteel aan het onderhandelen met RC Lens over een nieuw contract, gisteren gemeld door Fabrizio Romano. Verwacht is dat ze er uit gaan komen en zijn verbintenis gaan verlengen.

Los daarvan had ik het een geweldige aankoop voor Ajax gevonden.

29-06-2023 23:10

Dumoulin +833

Ik wens Timber het beste. Hoop dat ie de pannen van het dak speelt. Maar ik zie zoveel jongens te vroeg gaan. Het geld lonkt, de makelaar verteld dat t nu of nooit is en dat je nooit weet wat volgend jaar brengt. En de speler kijkt op z'n bankrekening, rommelt wat, en zit op de bank. Niet gek dat (Jong) Oranje niet meer is wat t geweest is. Kijk nou naar Ryan, baletje links en rechts, je wordt er toch treurig van. Die jongen moet spelen, gaan, naar voren ...... .

Intussen moet Sven aan de bak en moeten we hem ook alle goeds wensen. Kudus, Alvares(want die gaat heus nog wel), en Timber Van het dit jaar beneden par presterend Ajax snij je ook nog eens de besten weg , Met uitzodering van Hato dan, Gelukkig die is er nog. Wellicht Taylor dit jaar constant op hoog niveau., De enige die goed genoeg was voor Jong Oranje. Vos, Godts komen wellicht maar dat heeft (nog een beetje) tijd nodig.

Ik droom wel eens van Eriksen. Guler is natuurlijk geweldig .... maar is ie ook niet al omgeven door zuigers die maar al te graag een graantje meepikken. En je weet, het is nooit genoeg voor zulk soort gasten. Voor je t weet is ie van een voetbalminnende dribbelaar een broodspeler geworden.

29-06-2023 20:50

GDSR +2849

Even die Griek bekeken maar Jezus wat een beest net vertonghen.

29-06-2023 20:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.