'Toulouse-middenvelder Spierings in beeld bij Ajax en PSV'

door Bart Veenstra 136

Bron De Telegraaf

'Toulouse-middenvelder Spierings in beeld bij Ajax en PSV'

door Bart Veenstra 136

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Stijn Stierings, middenvelder van Toulouse FC, zou in beeld zijn bij Ajax en PSV. Dat meldt De Telegraaf vrijdagochtend. PSV zou zich - net als vermoedelijk Ajax - aan het oriënteren zijn voor de middenveldposities op meerdere spelers.

De oud-speler van AZ, Sparta, RKC Waalwijk en Levski Sofia is bezig aan een sterk seizoen bij de Franse bekerwinnaar en is bovendien transfervrij, zo schrijft De Telegraaf. Naast PSV heeft dus ook Ajax hem op de korrel, aldus de krant. Ali Dursun, de zaakwaarnemer van Spierings, wil de interesse van PSV en Ajax bevestigen noch ontkennen.

Ajax gaat uit van vertrek Álvarez en Kudus

Eerder deze week werd duidelijk dat Ajax naar verluidt op zoek gaat naar twee nieuwe middenvelders. Mogelijk behoort Spierings dus tot de opties om het middenveld van Ajax te versterken. De Amsterdammers gaan er min of meer vanuit dat Edson Álvarez en Mohammed Kudus deze zomer bij Ajax gaan vertrekken, waardoor versterkingen zeer gewenst zullen zijn op het middenveld.

Spierings, inmiddels 27 jaar oud, speelt sinds de zomer van 2020 bij Toulouse FC. Dit seizoen kwam hij in de Ligue 1 tot 32 wedstrijden. In die 32 duels kwam hij tot twee doelpunten en één assist. Spierings speelt in Frankrijk hoofdzakelijk als meest defensieve middenvelder.

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Siemons +379

Dit soort dingen wil toch niemand horen

05-05-2023 23:20

Zlatipruim +578

gewoon vos en godts dan kans geven ipv dit soort rommel

05-05-2023 22:35

Zlatipruim +578

Hoop toch echt niet dat we tegenwoordig aan zulke spelers denken , want die hebben we zat zulk troep

05-05-2023 22:34

MarkP +21836

Heerlijk dat geruchten circuit.

05-05-2023 19:51

nuff-said +1653

Kudus vind ik jammer. Speelt eerste seizoen is redelijk, ook al is ie dit seizoen ook al geblesseerd geweest wanneer we em hard nodig hadden, en dan willen ze em al weg doen. Hij moet verlengt worden en goed gecompenseerd worden en em dan te laten spelen. Waar ie hoort te spelen en dat is in mijn mening op een nummer 8 positie net als dat frenkie dat deed en Gravenberch. Deze man kan een dreiging zijn op et middenveld met hoe makkelijk hij om spelers heen kan en een man meer positie kan creëren. 1 seizoen echt de man zijn en dan ga je weg.

05-05-2023 18:06

Bruno04 +15850

Ik volg die jongen niet dus ik kan er weinig over zeggen. Maar voor de breedte kan het prima zijn. En hij is transfervrij en wie weet doet ie het wel boven verwachting.

Vergeet niet jongens lasse schone kwam ook ooit als transfervrije breedte aankoop van nec naar ons. En we hebben allemaal gezien wat die gepresteerd heeft.

05-05-2023 17:55

ajaxwestland09 +29185

Haal maar Dallinga op

05-05-2023 15:33

fc Barcelona_ke +19255

Alvarez Out, Spierings in? kom op dan leveren we flinker in!

05-05-2023 15:05

Picasso +6793

Naby Keita is ook transfervrij aan het eind van het seizoen. Lijkt me een fantastische 8 voor Ajax

05-05-2023 14:15

Ajaxlee +5597

Aouar ook transfervrij die lijkt mij pas top!

05-05-2023 16:40

Picasso +6793

Aouar is wel meer een 10 volgens mij toch? Dan kunnen ze ook gewoon allebei komen 😉

05-05-2023 16:42

YRGI +32989

Denk dat Keita bij ons rechtsbuiten wordt gezet. Doet veel te gevaarlijke dingen op het middenveld a la Kudus voor onze behoudende Nederlandse trainers. Misschien als we inderdaad een Duitser krijgen.

05-05-2023 17:54

Picasso +6793

Misschien toch maar een trainer uit de RB school aanstellen dan. Hasenhuttl was zijn trainer bij Leipzig en lijkt me ook een prima trainer voor Ajax.

05-05-2023 19:26

Andronixos.c +8222

Het zal meer jeugd dan aankopen zijn.
Kijk hoeveel we hebben betaald afgelopen zomer; 122 miljoen!!

We kunnen niet opnieuw dat doen. Wij moeten veel dure spelers verkopen.
En van daaruit kijken wat we kunnen besteden.. het zal geen 20 of 30 worden als met Bassey en Bergwijn...

05-05-2023 14:14

noppenkoning +41635

Transfervrije heb je er ook niet teveel kosten aan lijkt mij, beetje tekengeld is het risico wel waard.

05-05-2023 12:33

Ajax34 +4127

We hoeven toch geen 2de Grillitsch , ook zo'n speler die niks extra's toevoegt. Dan zie ik toch liever eigen jeugd.
Vanaf 24 jaar mag je bij Ajax toch wel eisen dat zo'n man echte meerwaarde heeft. Dure bankzitters hebben we al genoeg.

05-05-2023 12:22

PetrusKeizer +10739

En vd Boomen niet?! Nota bene ooit Ajaxjeugd.

05-05-2023 12:13

YRGI +32989

Heeft een voorkeur voor PSV, dan houdt het op.

05-05-2023 17:55

godlike +3810

Ajax zal creatief moeten zijn. De uitgaven moeten gereduceerd worden maar de resultaten moeten beter. Met transfervrije spelers kun je daar een slag in maken. Als je in ieder geval maar zorgt dat je weer CL speelt na volgend seizoen, dan heb je je belangrijkste inkomstenbron weer binnen. Bij de top 2 van Nederland zitten is dus het belangrijkste. Ik heb zelf niet de illusie dat Ajax de aankomende twee jaar in Europa weer echt mee kan doen, daar betaal je namelijk gewoon de prijs voor na dit seizoen.

05-05-2023 12:10

godlike +3810

Deels wel ja

05-05-2023 15:37

Ans B +20045

Ik heb vandaag een paar artikelen gelezen over trainers (allemaal bij VI PRO), o.a. over De Zerbi (Brighton) en Spaletti (Napoli). Daarbij kwamen de betreffende spelers ook aan bod.
Overduidelijk komt dan naar voren hoe bleek Schreuder en helaas ook Heitinga daarbij afsteken.
Dan heb ik het m.n. over enerzijds de theorie (visie op hoe je wilt voetballen) en anderzijds hoe je die visie integreert met de spelers die je tot je beschikking hebt. Oftewel hoe je je visie dusdanig combineert met c.q. aanpast aan de specifieke kwaliteiten van je spelers dat je het optimale eruit haalt en gestroomlijnde voetbal'machines' creëert.

Schreuder staat bekend als een tacticus, iemand die theoretisch heel goed is onderlegd, maar bij Ajax is gebleken dat hij nauwelijks tot géén rekening hield met de kwaliteiten van zijn spelers. Dat bleek o.a. uit zijn foute koppeltjesdenken (Alvarez en Klaassen, Klaassen en Brobbey), en vooral (vanwege de catastrofale gevolgen) uit de totale mismatch van zijn theorie over de organisatie van de restverdediging (zelf oplossen en variëren) en déze jonge, onervaren verdedigingslinie die juist behoefte heeft aan HOUVAST i.p.v. zelf de regie voeren.

Heitinga daarentegen is vooral - zo lijkt, want feitelijk is hij er nog te kort en te onervaren op dit niveau - een people manager met een ogenschijnlijk vrij eenvoudige, meer algemene voetbalvisie.
Een zeer schril contrast met iemand als De Zerbi die tot in de kleinste details voortdurend bezig is met hoe je tegelijkertijd kunt aanvallen en verdedigen. Om maar één aspect van diens doordachte visie te benoemen.

Ik mis zo'n trainer enorm: zo'n vakidioot én pragmaticus in één. Iemand die spelers beter maakt en bovenal een team beter maakt door het zó samen te stellen dat de spelers elkaar complementeren en versterken.
En wat die trainers óók laten zien: ze doen dat tevens met spelers die nog helemaal niet bekend zijn en/of onder andere trainers niet of niet in die mate tot bloei kwamen.

Ik weet nog dat de Spierings van Sparta op mij een goede indruk maakte, maar dat is lang geleden.
Geen idee of hij in de categorie past van spelers die een team aan elkaar lijmen. Maar ik weet wel dat je niet élke speler alléén op de eigen OPVALLENDE kwaliteiten kunt beoordelen. En precies op dit soort vlakken is data een uitkomst: het brengt o.a. minder opvallende kwaliteiten uitstekend aan het licht. Het is trouwens ook opvallend dat enkele teams die (mede) o.b.v. datagebruik zijn samengesteld het goed doen: Toulouse en Brighton zijn momenteel de meest besproken voorbeelden.

Edit: Ik denk dat het cruciaal is dat Mislintat de juiste spelers met de juiste trainer matcht. Op voorhand heb ik daar vertrouwen in vanwege diens werkwijze en reputatie (voor zover bekend). Dus zal ik minder opkijken als er een onverwachte trainer of een onverwachte speler komt. Het gaat er vooral om hoe het plaatje in elkaar gaat passen. Ik vind dit seizoen een schoolvoorbeeld van mismatches.

05-05-2023 11:31

Johan4ever +10914

´maar bij Ajax is gebleken dat hij nauwelijks tot géén rekening hield met de kwaliteiten van zijn spelers. Dat bleek o.a. uit zijn foute koppeltjesdenken (Alvarez en Klaassen, Klaassen en Brobbey),´

Deze spelers hebben gewoon niet de kwaliteit om bij Ajax te spelen...

05-05-2023 11:59

Ans B +20045

Dat is een andere discussie, over individuele spelers. Mij gaat het om de matching van kwaliteiten/kenmerken van die spelers: twee spelers in de as die minder voetballend vermogen hebben c.q. twee spelers die diepgaan; Klaassen past juist het best bij een hangende spits.

05-05-2023 12:21

Johan4ever +10914

Ans je hebt gelijk dat je eerst naar de kwaliteiten van je spelers kijkt en welk systeem daar het beste bij rendeert. Maar mijn punt was dat ik denk dat die 3 spelers niet de kwaliteit hebben om een systeem te spelen die bij Ajax hoort...

05-05-2023 12:59

Ans B +20045

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Wel over Alvarez en deels over Klaassen (in elk geval niet een basisplek of als vaste 12e man), maar in Brobbey heb ik wel veel vertrouwen: gebaseerd op zijn pure kwaliteiten als spits, en zijn spel onder TH en zijn prima spel (inclusief doelpunten) tijdens de seizoensstart.

Maar sinds Schreuder hem zo maar eruit haalde en Kudus in de spits zette (wedstrijdenlang) is hij minder stabiel geworden. Niet zo gek vind ik voor een jonge speler die hoge verwachtingen had en dat aan het waarmaken was. Dat is een enorme mentale dreun, en met het erin en dan weer eruit wat daarna volgde, krijg je evenmin veel kans om je terug te vechten.

En dan komt Heitinga en haalt Kudus uit de spits. Niet ten faveure van Brobbey maar Tadic. Dan weet Brobbey al dat hij nóg minder kans maakt om zijn positie terug te winnen, want Tadic speelt altijd. Weer een nieuwe klap om te verwerken.
Onder deze omstandigheden heeft Brobbey niet eens onaardig gepresteerd, maar je ziet wel dat zijn zelfvertrouwen qua afronding nog niet terug is.

Als Brobbey volgend seizoen wél in de basis staat, dan denk ik dat er een grote kans is dat hij die goede seizoensstart een passend gevolg geeft.
Mocht hij wederom bij voorbaat tweede spits worden, dan is het ook voor mij afwachten hoe hij daar dit keer mee omgaat. Maar dan is het wel vanuit een heel ander startpunt dan dit seizoen. Toen dacht iedereen, inclusief Brobbey dus, dat hij de eerste spits zou zijn.

05-05-2023 13:37

Lazell +17017

Intelligentie vind ik ook heel belangrijk. Om trainer te zijn moet je tegenwoordig een hoog denkniveau hebben. Je moet met data om kunnen gaan, belastingen van spelers, je moet een hoog analytisch vermogen hebben, je moet snel kunnen denken (in wedstrijden). Je moet op verschillende manieren kunnen denken, je gaat enerzijds heel strategisch te werk qua visie, tactisch door dit te vertalen naar een werkwijze en vervolgens ook operationeel door op de details te gaan zitten. Daarnaast moet je ook nog overwicht hebben op de groep, een people's manager zijn, goed uit je woorden kunnen komen, didactisch sterk. Het is een ontzettend complexe en allround baan die voor maar weinig mensen is weggelegd.

Dan irriteert het mij enorm dat ze bij mensen als Schreuder en Heitinga uitkomen. Het zijn zo'n ontzettend makkelijke keuzes: Schreuder heeft met Ten Hag gewerkt, we willen de lijn voort zetten, dus we maken hem trainer. Heitinga loopt er toch al, is bekend met Ajax en een jongen van de club, dus maken we die interim. De visie en kwaliteit ontbreekt niet alleen bij de trainers. maar ook bij de mensen die hen aanstellen. Ik kan het niet meer eens zijn dan dit met je Edit stukje.

05-05-2023 12:24

Ans B +20045

Ja absoluut, intelligentie en analytisch vermogen. Ik noemde dat niet omdat het m.i. inherent is bij een 'vakidioot'. Die heeft alles al duizend keer doordacht en verbeterd. Maar dat moet inderdaad worden gekoppeld aan wat ik gemakshalve pragmatisme noem: je moet ook kijken wat je in huis hebt, hoe je je visie kunt overdragen op spelers - mede aan de hand van specifieke oefenstof op maat enz enz. En daarnaast al die andere dingen die je noemt (people management en zo).
Het luistert allemaal heel nauw, daarom zijn er inderdaad maar weinig echte toptrainers.'

De keuze voor Schreuder was volgens de media 'logisch'. Op zich kon ik dat nog wel volgen, al was ik tegen Schreuders komst (o.b.v. zijn spel bij Twente en diens gedrag daar: zagen aan de poten van Adriaanse via lekken naar de pers). Bij Heitinga was ik blanco (omdat ik hem niet goed kende), maar signaleerde ik het grote risico van een onervaren trainer. Hoe dan ook het waren niet de keuzes van een TD, dus 'een makkelijke keuze' kan ik op zich begrijpen.

Hopelijk wordt er nu grondiger nagedacht en wordt de uiteindelijke keuze ook gestaafd door data. Dat vind ik in potentie de beste mix van informatie om te kiezen.
Ik zou het wel mooi vinden als Mislintat uitkomt bij een trainer die iedereen verbaast, maar die vervolgens een sterk team neerzet met prachtig voetbal.

Ik zeg het ook al tijden: Ajax moet sowieso over een database beschikken met allerlei namen en data van spelers, (jeugd)trainers, scouts, TD's andersoortige experts, bestuurders enz. Talentscouting op elk gebied dat belangrijk is voor de club.
Ook ex-spelers zelf opleiden als ze talent voor en interesse hebben op specifieke gebieden. En héél graag meer denkkracht in de leiding! Op dat gebied komt vdSar wél tekort en begrijp ik de aanstelling van Hendriks, die dat in principe moet compenseren.

Eenhoorn vind ik de beste voorzitter die er is in Nederland. Misschien wel de beste ooit. Ik ben er van overtuigd dat hij dé grote aanstichter is van alle veranderingen daar, en dan denk ik vooral aan de toepassing van wetenschappelijke kennis op het gebied van o.a. datagebruik (hij haalde Billy Bean binnen de organisatie, de eerste die in het honkbal met data ging werken) en cognitieve, mentale en tactische training.

Ik vind dat Ajax op al die fronten achterloopt.

05-05-2023 12:51

Bruno04 +15850

Liever die dan idd

05-05-2023 15:33

Lazell +17017

Toulouse speelt als team heel goed, omdat het de juiste spelers bij elkaar heeft gezet die elkaar aanvullen. Spierings kan uitblinken omdat hij een passer als vd Boomen naast zich heeft. Ajax moet oppassen de kwaliteiten van een goed samengesteld team niet te verwarren met de individuele kwaliteiten van een speler. Zelfs Becker lijkt een degelijke/goede speler bij Union Berlin.

05-05-2023 11:17

Ans B +20045

Geheel eens met wat je zegt, maar dan wel met de kanttekening dat je het ook kunt omdraaien: als die kwaliteiten van een speler bij het beoogde nieuwe team passen (en de trainer) dan is het juist een goede aankoop.

05-05-2023 11:45

Lazell +17017

Zeker. Maar Ajax heeft over het algemeen op elke positie een allrounder nodig. Anders loop je tegen Alvarez op 6 aan, Bergwijn op linksvoor, Wijndal en Sanchez op de backs, Bassey centraal achterin, etc. Dat maakt shoppen bij clubs als Toulouse lastig omdat die vaak spelers hebben met een aantoonbare kracht, maar ook vaak aantoonbare zwaktes (omdat ze geen toppers kunnen halen). Daar kun je als Ajax zijnde niet te veel van in je team hebben.

05-05-2023 12:28

Ans B +20045

Alvarez vertrekt neem ik aan, dus tel ik niet mee. Sanchez lijkt op dit moment een onbegrijpelijke aankoop al heeft hij zich wel verbeterd. Wijndal heb ik ook nooit begrepen; ik vind het een typische patronenvoetballer die zich al twee jaar niet had ontwikkeld, en helemaal niet uit de voeten kan met intuïtief, variërend en improviserend voetbal - dat bleek overduidelijk toen De Boer 5-3-2 ging spelen met Oranje: Wijndal wist gewoon niet wat hij moest doen en werd helemaal passief, treuzelend. Dat kán niet bij Ajax.
Misschien heeft hij meer tijd nodig, dus ik schrijf hem nog niet af, maar ik geloof op voorhand niet echt in hem.
Ik denk dat noch Sanchez, noch Wijndal volgend jaar in de basis zullen staan.

Bergwijn en Bassey verdienen wat mij betreft een herkansing. Bergwijn omdat hij wel bewezen heeft dat hij kan voetballen, Bassey omdat hij onder de slechtst denkbare omstandigheden heeft moeten presteren. Dat hij zich moet ontwikkelen is duidelijk, maar ik zie wel potentie. Ik weet alleen niet of de schade die hij heeft opgelopen (mentaal gezien) te groot is geworden. Ik vermoed dat hij vechtlust en optimisme genoeg heeft, maar iedereen heeft zijn breekpunt. Dus je weet het nooit zeker.
Helaas is ook Bergwijn mentaal zeer kwetsbaar (dat wist ik al vóór zijn komst naar Ajax) dus beiden blijven onzekerheden en potentiële zwakke plekken. Goed dat Daramy terugkomt en met Kaplan heeft hopelijk Bassey een goede concurrent. Rensch kan daar ook spelen en zou ik persoonlijk heel graag een (langduriger) kans geven als CV.

Ik weid wat uit op individuele spelers, wat eigenlijk geen goed antwoord is op jouw punt. Om daarop aan te stippen: ik ben het geheel met je eens: bij Ajax zal het héle plaatje goed op elkaar moeten worden afgestemd.

05-05-2023 13:19

Slang3 +46234

Zelfde zie je met AZ en Atalanta, spelers die in het team goed lijken maar individueel na een transfer volledig mislukken

05-05-2023 12:30

JesusZoonVanGod +5943

Steeds meer clubs scouten puur op statistieken. In de zin van, een speler op die positie moet op een x aantal punten een bepaalde statistiek hebben. Zoek je een back? Dan moet hij gemiddeld een x aantal van zijn duels winnen, succesvolle rushes maken en een x aantal voorzetten per wedstrijd geven.

Het is allemaal niet zo plat natuurlijk, maar ik denk dat je met die basis een heel goede selectie van spelers kunt maken, wat je vervolgens kunt fine tunen door te kijken naar snelheid, wendbaarheid etc.

05-05-2023 11:07

Lazell +17017

Data moet je vooral gebruiken om doelwitten te identificeren. Als je deze stats hebt van alle competities in de wereld, maak je een zoekfunctie op inderdaad zulke parameters. Dan blijft er een lijstje over en die ga je verder uitdiepen. Zo komen er spelers op de radar die normaal nooit op je radar zouden komen, omdat je niet overal in de wereld kunt scouten. En zo komt een club als Toulouse wel bij spelers als Spierings, vd Boomen en Dallinga uit en de conservatieve Nederlandse clubs niet.

05-05-2023 11:14

JesusZoonVanGod +5943

Ja bizar dat dat in Nederland nog in de kinderschoenen staat. Terwijl het al ruim 20 jaar een beproefde methode is ik o.a het honkbal in de USA.

05-05-2023 11:28

Maxwell_5 +6979

Het is een echte Moneyball inderdaad

05-05-2023 11:39

Lazell +17017

Zeker met de huidige mogelijkheden is het eigenlijk een schande. Data is nog nooit zo wijd beschikbaar geweest. Maar in NL word je ook verketterd, zoals ze Mislintat hebben proberen te framen als "Data Duitser". 2 zorgvuldig gekozen woorden die meteen afkeer oproepen bij een vrij groot publiek.

05-05-2023 12:12

twynestar +28769

Aan de ene kant denk ik 'nee dat is niets bijzonders'. Aan de andere kant zijn de jongens die opvallen bij de analisten niet altijd de beste keus. Het zegt wel wat dat een Club Brugge zag dat die Bjorn Meijer meer in zijn mars heeft dan onze Wijndal, of een Danjuma haalde toen wij al voorzichtig aan Bergwijn aan het trekken waren. Zie ook die Italiaanse clubs die door lijken te hebben dat er bij de kleinere clubs spelers met potentie rondlopen die we in Nederland zelf niet lijken te erkennen. Dit zou zo'n jongen kunnen zijn.

05-05-2023 11:01

KingJames23 +11493

We moeten de scouts van Brighton overnemen. Die gasten scouten de laatste jaren hele goede jonge spelers die er meteen staan en het niveau van de Premier Leauge meteen aan kunnen.

05-05-2023 10:36

noppenkoning +41635

Je hoeft ze niet eens over te nemen, alleen kijken waar ze heen vliegen elke week.

05-05-2023 11:12

KingJames23 +11493

😂👍🏽

05-05-2023 11:22

Betuwe85 +21155

Vroeger zou zon speler blind voor Ajax gaan nu geef ik hem groot gelijk als hij nee zegt. Ongeacht of het wat voor Ajax is of niet

05-05-2023 10:23

036AFCA97 +146682

Nee, dankjewel.

05-05-2023 10:20

Wamberto +2968

Heeft in ieder geval een mooie leeftijd, we hebben nu vooral veel 30+ en begin twintigers. Maar is het ook een leider, een aanjager? Dat zou voor die positie het belangrijkste zijn. Nog los van de vraag of hij voetballend goed genoeg is.

05-05-2023 09:59

leeke +10411

Voetballend genoegd is.....dat moet je toch bij iedere aankoop verwachten,een Zyech zou dit seizoen ook door de mand vallen.het gaat erom dat er een team staat,en dat kan ook met iets mindere spelers.kijk naar de kampioen

05-05-2023 10:09

Wamberto +2968

Precies. Daarom vind ik het mentale aspect in de aankopen, zeker op het middenveld, veel belangrijker dan exceptionele technische kwaliteiten.

05-05-2023 10:30

Turbo +42315

Na de zomer die we hebben gehad vind jij scouten op mentaliteit nog steeds the way to go?

Ajax heeft behoefte aan voetballend vermogen. Zeker op het middenveld. Daar lopen nu Klaassen en Alvarez, die continu geprezen worden voor hun "mentaliteit", en we komen totaal niet aan de bak en het levert ons geen ene flikker op. Wie gaat ons aan het voetballen krijgen als mentaliteit prioriteit nummer 1 is voor een nieuwe middenvelder?

05-05-2023 11:12

Wamberto +2968

@Turbo. Ik bedoel meer leiderschap dan mentaliteit. Klaassen en Alvarez zijn geen echte leiders. Mentaal wel sterk, al vind ik dat Klaassen de laatste tijd met dat overdreven gedoe wel door de mand valt.
Verder vind ik het de belangrijkste eigenschap. Ik zeg niet dat een voetballer niet technisch moet zijn. Liever dus een Jan van Halst, dan een Lucas Andersen, maar nóg liever iemand die leiderschap en techniek combineert.

05-05-2023 18:39

Flaco +19597

Dit zijn nou niet de namen waar we blij van worden. Kom door met Guler, Ziyech, Kadioglu en El Khannous

05-05-2023 09:58

leeke +10411

Is dat wel een zekerheidje dan.eerst maar eens een trainer met ballen,die er 1 geheel van kan maken.En niet teveel eenlingen,hebben we nu al

05-05-2023 10:10

PetrusKeizer +10739

Ja. Lekker, we gaan weer n blik buitenlanders opentrekken.

05-05-2023 12:17

AFCA-1983 +17802

Hamstelaar heeft al gezegd onzin

05-05-2023 09:52

Slang3 +46234

Lef dat hij door gaat met lekken. Hadden ze daar niet een extern onderzoek op los gelaten

05-05-2023 10:01

Martje +2939

Het is allemaal wel stukken minder concreet wat hij nu doet

05-05-2023 11:02

Jortjuh14 +2993

Breedte aankoop dit. Next

05-05-2023 09:47

Opperhoofd +12767

Voor die plek moet je echt een kanon halen die er gelijk staat, en Vos regelmatig laten invallen.

05-05-2023 09:45

AjaxHoorn +32989

Ik ken Spierings niet goed genoeg om er een oordeel aan te kunnen koppelen. Op het eerste gezicht denk ik niet doen.

05-05-2023 09:42

Turbo +42315

Niet doen. Zelfde geldt voor Dallinga en vdBoomen. Alle 3 beperkte spelers.

05-05-2023 09:40

AFCACruijff14 +163157

Vd Boomen wil ik nog best overwegen. Die blijft echt prima overeind in het Franse powervoetbal.

05-05-2023 11:00

Turbo +42315

Kan niet onder druk voetballen. Dan krijg je hetzelfde als nu: bij lichte pressing stort de boel in. Ook niet echt vlot en wendbaar, en dat is wel een plus als ie bij ons 6 zou spelen.

Typisch zo'n speler die er binnen een maand uit is gespeeld door een pikkie van Jong Ajax.

05-05-2023 11:07

Tadic020 +1923

Doe dan thijs dallinga

05-05-2023 09:13

KingJames23 +11493

Dat is geen 6😜

05-05-2023 10:34

Slang3 +46234

Is dit nou het vreemdelingenlegioen van de Data-Duitser waarvoor ze paniek probeerden te zaaien? Heb nog niks anders dan oud Ajacieden en Nederlanders aan Ajax gelinkt zien worden. Heel geloofwaardig....

05-05-2023 09:08

Soccerskins v2 +43608

Volgens mij zei het AD juist dat Mislintat geen vreemdelingenlegioen samen wou gaan stellen maar een elftal wat meerdere jaren bij elkaar kan blijven. Ik geloof niet dat Spierings het gewenste niveau heeft (zie liever Matusiwa komen), maar dat zijn wel de spelers die langer bij Ajax blijven.

05-05-2023 09:29

Slang3 +46234

Laten we lekker ver weg blijven van dat breker type op het middenveld. Alibi verdedigen. Zet gewoon goed druk als team

05-05-2023 09:51

Soccerskins v2 +43608

Helemaal mee eens. Dat je een breker nodig hebt voor de controle is niets meer dan een illusie.

05-05-2023 09:56

Slang3 +46234

En het houdt zich zelf in stand. Slechte voetballer die alleen kan dueleren, dus lever je meer de bal in, dus moet je meer duels aangaan en de cirkel is rond

05-05-2023 10:00

WijZijnAjaxAmsterdam +11647

De Roon 2.0 niet aan beginnen

05-05-2023 08:56

BillSplate +9750

Spierings heeft meer voetbaltalent in z'n kleine teen dan De Roon in z'n hele lichaam.

05-05-2023 09:09

WijZijnAjaxAmsterdam +11647

27 jaar en speelt nog bij Toulouse wat een voetbaltalent zeg. Ajax onwaardig zulke spelers!
Ga dan voor de jeugd!

05-05-2023 09:28

BillSplate +9750

Ik zeg niet dat hij geschikt is voor Ajax. Ik zeg enkel dat hij veel beter kan voetballen dan De Roon. Ik heb geen zicht hoe hij zich ontwikkeld heeft in Frankrijk en of hij een meerwaarde gaat zijn. Of dat het een handige erg goedkope opvulling kan zijn die of heel positief kan uitvallen als Schone of een prima bijdrage levert voor een seizoen, zodat hij een seizoen erna verkocht kan worden.

05-05-2023 10:56

NeeI +108379

Absoluut niet het niveau dat Ajax na moet streven. Ik vermoed ook wat zaakwaarnemers-gelul.

05-05-2023 08:52

Vik86 +42397

Voor de breedte een goede speler..

05-05-2023 08:51

NeeI +108379

Breedteaankopen moeten we mee stoppen. Die minuten zijn voor onze eigen jongens.

05-05-2023 08:52

Vik86 +42397

Er is genoeg plek voor eigen jongens..

05-05-2023 08:54

NeeI +108379

Welk perspectief bied je die jongens als je dit soort middelmaat als breedteaankoop gaat doen?

05-05-2023 08:55

Vik86 +42397

Er is genoeg perspectief als je goed genoeg bent!..

05-05-2023 09:35

Turbo +42315

Je moet kansen krijgen op basis van potentie. Breedte-aankopen zijn killing voor Ajax.

05-05-2023 09:43

Yaeron +6382

Grillitsch out, Spierings in?

05-05-2023 08:47

Orangesoul +5997

Anderlecht, Spierings.. kan wel merken dat we voor conference league niveau gaan...

05-05-2023 08:40

j0rnnn +5111

De vijver qua Nederlandse spelers waarin Ajax blijkbaar vist:
- Dalinga
- Zirkzee
- Spierings
- Matusiwa

Als je voor deze categorie gaat, zou ik zelf ook Jerdy Schouten noemen. Die vind ik voetballend niet onder doen voor deze lijst én bijvoorbeeld Grillisch en Taylor.

05-05-2023 08:28

leeke +10411

Nou die spierings sprong er bij Rkc wel bovenuit,was echt een zeer goede technice speler.En kijk bij de kampioen hoeveel dure spelers van naam spelen daar,.....Een grote naam wil niks zeggen,een trainer die er een team van maakt daar gaat het om,kijk maar naar slot

05-05-2023 08:33

j0rnnn +5111

Ik hoef geen grote namen hoor. Gewoon eigen jeugd aangevuld met of buitenlands toptalent of ondersteunende spelers met een hoge ondergrens.

05-05-2023 13:11

Ricoteb +53178

De Telegraaf laat zich graag weer eventjes voor het karretje van een zaakwaarnemer spannen, net als eerder bij Reijnders, Koopmeinders en Gakpo

05-05-2023 08:21

JohnnyHeitinga3 +8028

Ik zie liever Dahoud transfervrij komen. Van der Boomen als 8 kan ook.

05-05-2023 08:20

trodat4030 +97468

Als PSV echt interesse heeft in vd Boomen, is Ajax kansloos voor hem. Jongen komt uit Veldhoven en heeft in zijn jeugd er álles aan gedaan om bij PSV te komen. Dat lukte hem niet, in tegenstelling tot zn neef Clint Leemans, waar hij heel close mee was/is. Pa werkt ook bij de supportersvereniging van PSV, zijn PSVers in hart en nieren. Die komt niet naar ons als hij ook daar heen kan.

05-05-2023 10:58

Rommy5 +1192

Azor Matizuwa (Reims) is echt 10 klasse beter dan Spierings.
Een betere versie van Sangare . Tevens oud Ajaxcied.

05-05-2023 08:17

burwatti +14407

Pls Ajacied.

05-05-2023 08:53

VoorOnzePloeg +5137

Kun je dan niet beter vd Boomen halen? Die is nog gratis ook weet niet hoe het met Spierings zit

05-05-2023 08:01

OdjePils +6330

Waarom is Spierings niet gratis dan?

05-05-2023 08:03

VoorOnzePloeg +5137

Wist niet dat hij een aflopend contract had. Niet echt goed gedaan door Toulouse, 2 basismiddenvelders verliezen voor niks

05-05-2023 08:06

OdjePils +6330

Stond wel in het artikel, maar is idd matig gemanaged vwb de contracten. Aan de andere kant: 27 jaar, nog 1
mooie stap voor hem?!

05-05-2023 09:30

Intec2.0 +12442

Heb je de tekst gelezen Spierings is ook transfervrij. Een totaal andere speler als Van den Boomen die overigens de wenst heeft als Brabander voor PSV te spelen Ajax is kansloos.

05-05-2023 08:07

fascino +1303

Je weet dat hij voor Ajax in de jeugd heeft gespeeld als Eindhovenaar en van Willem II ook naar PSV kon? Overigens met Sampaoli eens. Dit zijn niet de jongens die Ajax direct beter maken. De basisspelers die we halen moeten een echte versterking zijn. Bij deze twee serieuze twijfels en ik vind het ook typische PSV-aankopen.

05-05-2023 09:38

trodat4030 +97468

Hij kon helemaal niet naar PSV, dat is nou net het hele punt. Anders had hij enkel uitwedstrijden op DT gespeeld. Dit heb ik letterlijk uit 1e hand van paps, die nota bene werkt(e) bij de supportersvereniging van PSV.

05-05-2023 11:01

afca1985 +21571

Het woordje 'vermoedelijk' doet het hem, helemaal in combinatie met de Telegraaf. Waarschijnlijk bullshit dus

05-05-2023 07:55

ajaxminimax +5497

Zal die Thijs Dallinga geen optie zijn? Die ontwikkelt zich echt ongelooflijk snel. Of zal Ajax weer net een stap te hoog zijn?

05-05-2023 07:54

mvdk +44600 moderator

Wellicht een stap te hoog, maar je kunt hem altijd ergens stallen of nog een jaartje bij Toulouse laten. Van Mertens werd ook gedacht dat de eredivisie te hoog gegrepen was, maar die werd smaakmaker bij PSV.

05-05-2023 07:57

ck69 +13181

En schoot daarna de Serie A aan flarden

05-05-2023 08:05

mvdk +44600 moderator

Dallinga speelt natuurlijk bij Groningen en niet bij Toulouse. Ik zat helemaal met Spierings uit dit stuk in mijn hoofd. Het principe blijft wel hetzelfde.

05-05-2023 14:19

Intec2.0 +12442

Nee is geen spits voor Ajax. Ajax moet een spits zoeken als Haller groot kopsterk krachtig

05-05-2023 08:09

j0rnnn +5111

Dan moet je Brobbey weg doen, aangezien die het puur van kracht moet hebben.

05-05-2023 08:30

Ron403 +6505

Zodat ie hier anderhalf jaar afgezeken kan worden?

05-05-2023 08:59

Nr.10 +111768

Dit is voor de contractonderhandelingen bij PSV.

05-05-2023 07:54

HertogH +15938

Verleng dan liever Grillitsch voor die positie.

05-05-2023 07:53

FTS95 +16160

Ja, die speelt namelijk echt geweldig.

05-05-2023 08:17

HertogH +15938

Heeft 4 wedstrijden gespeeld na maanden blessureleed, in een gigantisch slecht draaiend elftal. Niet bepaald een eerlijk oordeel.

05-05-2023 08:20

FTS95 +16160

Klopt, maar ik zie het niet bij hem.

05-05-2023 08:23

trodat4030 +97468

Wie speelt er wel geweldig dit seizoen? Zelfs Alvarez niet en die wordt gezien als dé steunpilaar dit seizoen (wat een armoede)..

05-05-2023 11:02

FTS95 +16160

Dat zeker inderdaad

05-05-2023 11:04

Ron403 +6505

Zou het knap vinden als je ook maar 1 lichtpuntje bij hem hebt gezien

05-05-2023 09:00

robbertvd +2415

Waterdrager

05-05-2023 07:51

Henk de Vries +11143

Nee, niet aan beginnen...

05-05-2023 07:42

Tommyshelby +130423

Ali Dursun 🤝 Telegraaf

Geloof er geen klote van.

05-05-2023 07:25

Artemio +32413

Jerdy Schouten past beter bij het spel van Ajax dan Spierings. Spierings is meer een soort Wieffer en die kun je eigenlijk gewoon zelf opleiden.

05-05-2023 07:24

OwenStevenDalberg +27711

Zou je moeten kunnen opleiden inderdaad, maar schijnbaar lukt dat niet. Wanneer is er voor het laatste een goede verdedigende middenvelder doorgebroken bij Ajax?

05-05-2023 07:58

VoorOnzePloeg +5137

Vos komt eraan

05-05-2023 08:02

trodat4030 +97468

Das niet de laatste, das blijkbaar de eerstvolgende, dat is iets anders.

05-05-2023 11:04

Sampaoli +39382

Schijnt een interessante ontwikkeling doorgemaakt te hebben in Frankrijk, net als VD Boomen. Beide transfervrij en statistisch een uitstekend seizoen.

Toch voor mij de grote vraag of Ajax er goed aan doet spelers eind twintig te halen vanuit rechterrijtje Ligue 1. Ajax kan zich geen miskopen veroorloven op die positie met Vos en Fitz-Jim al in de gelederen. Dan liever met die gasten aan de slag gaan.

05-05-2023 07:23

Artemio +32413

Het is wel prioriteit om die jonge gasten de kans te geven. Met name Vos/Fitz-Jim/Regeer.

05-05-2023 07:28

GinoAFCA +15062

Ik snap die hype van Fitz-Jim niet zo. Ik vind het niet zo bijzonder. Maar dat is mijn mening.

05-05-2023 08:26

ST +23098

Mee eens.

05-05-2023 12:36

robbertvd +2415

Fitz-Jim🤣🤣

05-05-2023 07:52

Qifesh +24917

Robbertvdhumor

05-05-2023 08:15

Tinus +10467

Lijkt me een erg lastige beslissing voor de leiding. Vos en FJ wil je graag speeltijd geven, maar wel graag onder de hoede van ervaren teamgenoten. Daarnaast is het de vraag of ze het vereiste niveau (op korte termijn) gaan aantikken. Goed genoeg is oud genoeg zeggen ze. Maar je moet echt een uitzonderlijk talent als vdVaart zijn, wil je al direct een dragende speler zijn.

05-05-2023 08:42

trodat4030 +97468

Raf was ook helemaal geen dragende speler. Dat was een fris, fruitig en onbevangen talent. Die werd in Duitsland pas echt volwassen en een dragende speler, dat is hij bij ons nooit geweest.

05-05-2023 11:08

Tinus +10467

Dragende speler is misschien een term die ieder net iets anders uitlegt. In mijn herinnering was VdVaart een speler die in zijn debuutseizoen direct belangrijk was met belangrijke goals in een periode dat het niet heel lekker liep. Maar ik kan me vergissen. Het is in ieder geval belangrijk dat een talent zich aan de zijde van ervaring kan ontwikkelen.

05-05-2023 12:35

ST +23098

Raffie geen dragende speler bij ons geweest? Dat zie je echt verkeerd. Ben wel met je eens dat hij meer volwassen daar is geweest, maar hij was bij Ajax zeker wel een dragende speler. Hij werd uiteindelijk aanvoerder, spits en topscorer.

05-05-2023 13:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.