Taylor had moeite in periode Ten Hag: 'Hij stelde voor mij te verhuren'

door Jesse ter Haar 62

Bron Helden Magazine

Taylor had moeite in periode Ten Hag: 'Hij stelde voor mij te verhuren'

door Jesse ter Haar 62

Bron Helden Magazine

Laatst geüpdatet

Kenneth Taylor heeft het moeilijk gehad in de periode van Erik ten Hag als trainer van Ajax, zo geeft hij toe in gesprek met Helden Magazine. De middenvelder kon maar op weinig speeltijd rekenen en dat was voor hem moeilijk te verteren.

'Ik had een prima band met Erik ten Hag, kon altijd bij hem terecht als ik met iets zat en heb veel van hem geleerd. Maar voor mij was het ook lastig onder Ten Hag', aldus de twintigjarige middenvelder. 'Het eerste jaar dat ik bij de selectie kwam, had ik weinig verwachtingen. Het was al fantastisch dat ik erbij zat. Het seizoen erop viel ik af en toe in, maar ik wilde heel graag meer spelen.'

'Dat merkte de trainer aan mij', vervolgt Taylor zijn verhaal. 'Hij stelde voor om mij te verhuren, zodat ik meer speelminuten kon maken. Dat wilde ik niet, ik wilde slagen bij Ajax. Aan het einde van vorig seizoen kreeg ik een ik paar keer een basisplaats. Van mij geen slecht woord over Ten Hag. Ook als ik op de bank zat en naar zijn besprekingen luisterde, leerde ik veel.'

Nu Taylor terugkijkt op de situatie van toen, kan hij wel begrijpen dat hij niet tot de vaste elf namen behoorde. 'We hadden een heel goed team, ik was nog jong en als ik er nu op terugkijk, is het helemaal niet raar dat ik niet de voorkeur kreeg. Maar toen ik in die situatie zat, was het lastig. Ik heb nou eenmaal heel weinig geduld, ook in het normale leven.'

Taylor en Brobbey

Bij Ajax speelt Taylor samen met vriend Brian Brobbey, maar er was even een periode van afwezigheid van laatstgenoemde. Hij vertrok naar RB Leipzig en sprak daar ook met Taylor over. 'Ik zei tegen Brian: moet je toch niet hier blijven? Aan de andere kant begreep ik hem ook. Mensen riepen maar wat, maar kenden zijn situatie niet. Zij zien niet hoe het eraan toegaat in de top van het voetbal. Ik heb Brian gesteund in zijn keuze toen hij liet blijken dat hij echt wilde gaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Rinban +2091

Dat had ten hag dan goed gezien. Hij kan beter verhuurd worden

30-03-2023 16:00

Babangida83 +24004

Wat velen niet begrijpen in mijn optiek, is dat Taylor een combinatiespeler is. Zet je hem naast Kudus, dan tikken ze zo'n verdediging helemaal zoek. Zet je hem naast De Roon of Alvarez, dan kan hij met niemand echt combineren en worden het meer lange passes en moet hij alles zelf uitzoeken. Terwijl zijn kracht ligt bij dynamiek en korte passing.

29-03-2023 20:49

Kerntaak.K +294

Tegenwoordig hebben we niet veel aan een combinatiespeler

30-03-2023 01:45

Babangida83 +24004

Eens, maar dan zou ik als Ajax zijnde Alvarez lekker laten gaan. Als ik PSV was, dan zou ik Taylor waarschijnlijk laten gaan.

30-03-2023 15:32

Babangida83 +24004

Van jonge spelers kun je niet verwachten dat ze in één keer niveau basisspeler hebben. Dat kun je alleen maar worden door minuten te krijgen. En juist dat kreeg hij niet van Ten Hag. En zie hier de aanleiding van de dip van Taylor nu. Hij is nooit rustig gebracht. En daar hebben meer talenten last van. Ook het niveau er net onder met Fitz Jim en Regeer. Compleet genegeerd. Ook die hebben minuten nodig op t hoogste niveau om de volgende stap te kunnen zetten. Hopelijk dat Heitinga ze deze minuten nog geeft bij een goede stand. Anders is het in meerdere opzichten een verloren jaar en zijn we weer niet voorbereid voor volgend seizoen.

29-03-2023 20:33

Rockanje23 +37236

Ten Hag legt de lat hoog. Heel hoog. Dat zien de meeste spelers niet. Omdat ze hun eigen kwaliteiten schromelijk overschatten en omdat er maar weinig zijn die het op kunnen brengen aan hun tekortkomingen te werken.

29-03-2023 17:56

Ans B +20045

In zijn eerste seizoen in de basis heeft Taylor niet bepaald stabiel gepresteerd. Op zichzelf is dat niet ongewoon voor een jonge speler, en helaas heeft de onkunde van Schreuder vrijwel alle spelers laten onderpresteren. Terwijl hij ook onder Heitinga in een rol speelt (controleur) die hij in principe moet kunnen beheersen, maar niet van nature de zijne is.

Maar los van dit alles is ook gebleken - dat is althans mijn observatie - dat Taylor de boel mentaal niet op het gewenste niveau heeft. Een beetje bluf is prima, net als een bepaalde mate van 'speelsheid', maar hij lijkt niet te weten wanneer dat wel of niet kan. Voor mij is dat een teken dat hij mentaal, want ook ongeduld kan je in de weg zitten, echt nog stappen moet maken.

Ik kan niet anders dan concluderen dat Taylor mij is tegengevallen. In het seizoen dat Gravenberch zijn basisplek kreeg, speelde Taylor een ijzersterke voorbereiding. Dat was het moment dat hij mij opviel en ik fan van hem werd.
Hij had de pech, zo zag ik het, dat twee jonge spelers in de as, als te risicovol werd ervaren (door TH en ik begreep dat, al vond ik het jammer). Daarna kreeg hij een langdurige terugval - net als Rensch na zijn debuutseizoen toen hij Mazraoui langere tijd verving.
Beiden hadden in sterke mate geroken aan het eerste en konden de teleurstelling niet omzetten in juist laten zien dat ze écht konden concurreren.

Beiden hebben lang geknokt met die terugval, maar kwamen terug - maar beiden blijken nu niet stabiel genoeg. De één (Rensch) omdat hij soms zijn focus verliest en soms te laconiek lijkt (en niet op zijn beste positie speelt), bij de ander (Taylor) vind ik het lastiger te bepalen waar het 'm in zit.

Ik vind beiden talentvol: beiden zijn tweebenig en beschikken over het overzicht, de techniek en het combinerend vermogen dat je bij Ajax nodig hebt. Ik zal ze dus zeker niet naar de uitgang willen leiden. Ik ben juist benieuwd of ze volgend seizoen een stap kunnen maken; dat zal bij beiden nodig zijn willen ze op een basisplek kunnen rekenen. Al is er op dit moment geen echte concurrentie voor Rensch, aangezien Regeer niet eens speelminuten krijgt.

29-03-2023 11:33

Siemjo +7981

Had niet alleen problemen in de periode ten Hag. De problemen zijn gebleven toen ten Hag weg is gegaan. Dezelfde problemen waren er in de periode Schreuder en ook nu in de periode Heitinga. Kan het niveau niet aan.

29-03-2023 10:37

Berghuis +14473

Had Ten Hag dan toch goed gezien grote vriend... Je had vorig seizoen kunnen gebruiken om er nu te staan voor Ajax. Gemiste kans dus.

29-03-2023 10:25

Bals +3786

Ala AJAX zijn CL ambities wil waarmaken is er een sterk middenveld nodig. Fysiek sterk, balvast, creatief en conditioneel fit om 96 minuten vol te gaan. Geen alibiverdedigers of tikkie breed voetballers. Taylor past niet in dat profiel.

29-03-2023 10:02

Nr.10 +111831

Taylor krijgt er wel erg hard van langs nu hier. Hij heeft het eind vorig seizoen heel goed gedaan, toen hij erin kwam. Dit seizoen heeft iedereen het moeilijk. Wie heeft er nou een goed seizoen bij ons dit jaar? En dit is dan wel voor Taylor zijn eerste volledige seizoen. Niet makkelijk. Hij heeft echt wel wat kwaliteiten. Denk wel dat hij beter moet, om echt een belangrijke speler bij ons te worden de komende jaren, maar denk ook dat hij dit in zich heeft.

29-03-2023 09:47

WijZijnAjaxAmsterdam +11652

Komt te kort!

29-03-2023 09:24

VinnieVega +2312

Terugkijkend op de afgelopen jaren kan ik mij weinig spelers herinneren die na een verhuurperiode overtuigenden. Overigens heb ik sterk mijn twijfels over Taylor, o.a. veroorzaakt door wat rare trekjes. Het domste vond ik nog wel zijn opmerkingen in de media over de wedstrijd tegen Fr, die we wel even zouden winnen.

29-03-2023 09:22

Gonzalez75 +5906

Dit seizoen is het overwegend bagger dat hij laat zien. Verhuren?

29-03-2023 08:46

Jeugd +24959

Ik vind het wel goed dat hij de kans gekregen heeft. Hij heeft nl. in de jeugd heel stabiel zijn weg naar boven gevonden. De vraag is dan altijd, ga je aanhaken, pak je dat niveau hoger. Uitproberen is juist wat je meer moet doen en daar was ten Hag misschien wel te terughoudend in. Zeker omdat hij ook veel middelmaat van buiten haalde.
De harde conclusie is nu wel dat Taylor nog niet aanhaakt. Ik zou een verhuur nu een prima stap vinden voor zijn carrière.
Je kunt gewoon niet uitsluiten dat hij het elders wel oppakt. Soms kan een verhuur juist helpen.

29-03-2023 08:43

KingOfTheMatch +7088

Als die jonkies even aan het eerste mogen ruiken verwachten ze het jaar erop direct basis te staan. Zo werkt het niet. Dat is enkel voor buitencategorie bestemd en het moet net zo vallen dat op jouw positie niet iemand staat die beter is. Als Gravenberch was gebleven zat ie nog steeds op de bank.
Hard werken! Op zich goed dat hij ervoor wilt gaan om bij Ajax te slagen, maar het komt niet aanwaaien. Qua instelling denk ik soms dat Kenneth en Brian denken dat ze het al hebben gemaakt.

29-03-2023 07:38

Hans Verhagen +14230

Ten Hag heeft het goed gezien. Deze jongen denkt veel te speels. Zo´n Brobbey exact hetzelfde. In de periode dat hij werd gehuurd van Leipzig was hij echt heel goed en nu denkt hij ´het kan ook op 70%. Ik mis Ten Hag.. Die legde de lat zo hoog dat hij op een acceptabel niveau uitkwam. De lat moet omhoog en kan je hierin geen 100% opbrengen dan is het exit. Het is geen speeltuin.

29-03-2023 07:28

Orangesoul +5997

Precies..

29-03-2023 12:28

Babangida83 +24004

Hij denkt veel te speels...

Zullen we dan maar een team opstellen van 11 grijze muizen van 28 jaar? Dat hij speels is, is natuurlijk inherent aan zijn leeftijd. Dat kun je alleen maar leren doseren, door afgestraft te worden of door met spelers als Tadic te spelen, die je de huid volschelden als je te speels bent.

Aan de andere kant brengt die speelsheid ook een bepaald elan en creativiteit dat je elftal goed kan gebruiken. Ik vind dat we teveel kijken naar wat een speler niét kan. Terwijl, elk nadeel heeft een voordeel. Iemand die wat licht is, heeft vaak een hele goede techniek om te compenseren. Jeugdigheid brengt ook onbereikbaarheid met zich mee voor de tegenstander.

29-03-2023 20:39

Aurelius1 +19736

Laten we eerlijk zijn: Taylor is toch eigenlijk een heerlijje voetballer? Tweebenig, goed in de combinatie, dynamisch, scorend vermogen? Dat is toch eigenlijk wat je als liefhebher van Ajax wilt zien van een middenvelder uit de jeugd? Het is alleen dat ie het fysiek en de duelkracht van een kuiken heeft, waardoor alles in het niet valt. Echt doodzonde.

29-03-2023 07:24

ck69 +13221

Ben je nou sarcastisch of serieus?

29-03-2023 07:40

afcamitta +1852

Haal dat dynamische maar weg…Dat is juist iets wat hij volledig mist.

29-03-2023 08:02

The DutchYank +559

En gelijk had hij. Hij is een lui en verwend watje met een veel te hoge dunk van zichzelf. Ga d’r eens een keer echt voor werken gap. Je bakt er al maanden niks van en je laatste optreden in oranje was amateuristisch!

29-03-2023 04:38

hetje +2175

Ja dat , maar hij is best jong nog en we verwachten dan dat hij even een matig tot slecht (in sommige gevallen) Ajax op sleeptouw neemt,het best voor hem zoi toch een verhuur zijn geweest,.

29-03-2023 05:18

Babangida83 +24004

Hoe gaat t met jouw prestaties de afgelopen weken, als ik mag vragen?

29-03-2023 20:43

The DutchYank +559

Ik presteer top ouwe, ben in Amerika woonachtig, heb een mooie (veel jongere) vrouw, twee prachtige kinderen, mooi huis met een groot stuk land, goeie baan, gaat lekker man! Op voetballend gebied ook lekker hoor, ben bijna 60 en speel nog steeds met de “over 30’s”. Was in de jeugd samen met Kieft bij Madjoe door Ajax gescout, hij een carrière, ik na 6 maanden terug bij Madjoe, geef ik eerlijk toe. En jij pik, wat heb jij gepresteerd?

29-03-2023 23:35

Babangida83 +24004

ok, dan heb je recht van spreken :-). Ik hoef niet echt iets te gepresteerd te hebben en eis dat ook niet van anderen. Toch ben ik zeker niet ontevreden, hoor, zeker niet over de afgelopen weken.

30-03-2023 15:31

Mudjie.M +1804

Taylor moet je niet snel afschrijven...hij heeft de potentie om een goede speler te worden bij Ajax...zijn sterke punt..twee benig.. moet hij meer creative in zijn

29-03-2023 04:27

Ferd +38681

Taylor moet meer steun krijgen van zijn medespelers en dan is hij een prima toevoeging op het middenveld. Maar nu wordt hij te belangrijk gemaakt, en daar is hij nog niet aan toe

29-03-2023 05:04

Kerntaak.K +294

Dit is ook meteen de reden waarom Ten Hag een succestrainer is. Die ziet ook in dat Taylor er niks van bakt. Terugzetten naar Jong Ajax en verkopen in de zomer!

29-03-2023 01:30

AjaxHoorn +32989

Ik ben geen fan van Taylor maar man man man wat is die jongen de nieuwe pispaal geworden. Heeft er iemand bluf dan is het nu weer te arrogant.

28-03-2023 23:33

Robertini +40064

Ik denk dat verhuren hem wel goed gedaan zou hebben. Het is momenteel natuurlijk ondermaats wat hij laat zien. Ik geef hem nog niet op, maar het moet wel veel beter.

Hij heeft geluk dat hij de enige echte verbindingsspeler is, anders zou hij echt allang op de bank zitten.

28-03-2023 23:21

Oeroeboeroe +18585

Kenneth "vingertje-voor-de-mond" Taylor heett echt geen enkele zelfreflectie. Een arrogant stuk vreten is het, met het idee dat hij het wel even zal maken. Ik heb hem nooit een bij Ajax passende speler gevonden. De wedstrijd tegen Frankrijk heeft hopelijk ook Heitinga de ogen eindelijk geopend.

28-03-2023 23:05

mido1988 +4317

Mijn twijfel bij Heitinga is of hij hard genoeg is om kritisch op talenten te zijn. Geen idee dat hij dat niet kan hoor, alleen volgens mij is dat echt nodig. Die topsport mentaliteit die Ten Hag wel heel goed in zijn ploegen legt. Hopelijk kan John dat ook.

28-03-2023 22:39

Babangida83 +24004

Als er iemand bewezen heeft goed met talenten om te kunnen gaan, is het Heitinga wel.

29-03-2023 20:46

mido1988 +4317

Ten Hag topper!

28-03-2023 22:37

RadheAjax2021 +18027

Een trainer die verstand heeft van hoe een middenveld hoort te functioneren zal Taylor als eerste verkopen. Kan me niet snel genoeg gaan. Komt er van de zomer een club met een goed bod meteen verkopen.

28-03-2023 21:49

Ferd +38681

nee, die trainer zet een voetballer neer op 6, en daar gaat Taylor ook enorm van profiteren.

29-03-2023 05:05

ptjebel +2274

En nu een jaar later weten we dat verhuren geen optie meer is.
Verkopen dus.zsm.

28-03-2023 21:48

Spelverdeler +4664

Een goede nieuwe trainer zal vrijwel direct Taylor willen verhuren en/of verkopen.

28-03-2023 21:36

Robertini +40064

Verhuren zou ik beter vinden, hij kan echt wel wat, maar het komt er nog niet uit. Ik denk dat dat wel kan komen.

Dat gezegd, helaas zal hij dat als stap terug zien.

28-03-2023 23:29

Denswillegeon7 +1557

Waarom zijn talenten altijd zo koppig om uitgeleend te worden waarom bij jong / bank 1 zitten dan gewoon ik eredivisie speeltijd pakken

28-03-2023 21:27

Ferd +38681

omdat 9 van de 10 keer die speler niet terugkomt

29-03-2023 05:05

Denswillegeon7 +1557

Ze worden toch überhaupt niet uitgeleend

29-03-2023 08:30

Oxxer +165749 moderator

Dat had ETH goed gezien, sinds zij van het kunstgras af zijn vind ik Sparta een interessante optie om spelers te stallen.

28-03-2023 21:03

josajacied +3547

Taylor is het type dat als die zondag scoort bij GAE uit een vinger voor zijn mond houdt.
Geen winnaar in mijn optiek.

28-03-2023 20:51

nummer14 +5026

De beste man deed dit zelfs tegen den Bosch in de beker. Die is alle schaamte voorbij. Maar goed voetballen ho maar

28-03-2023 21:08

Thor +4042

Hij deed helemaal geen vinger voor z'n mond tegen Den Bosch.
Hij voerde een kinderachtig dansje uit.

28-03-2023 23:10

Ajaxadam1 +31678

Taylor zou misschien een revelatie zijn op linksback.

28-03-2023 20:44

GNBL +90743 moderator

Opzouten met deze kneus en laat hem zijn vriend "Brobbeast" lekker meenemen.

28-03-2023 20:42

LukaLitmanen +82612

Het is geen kneus maar ze moeten beide wat aan hun mentaliteit doen

28-03-2023 22:32

MarcelvTol1971 +15562

Ik begrijp niet dat Taylor elke week speelt. Vind het echt helemaal niets speciaals.

28-03-2023 20:40

Nr.10 +111831

Misschien was het helemaal niet zo slecht was geweest voor Taylor als hij vorig seizoen een heel jaar Eredivisie had gespeeld bij Twente of Heerenveen ofzo. Aan de andere kant was hij voor ons waardevol eind vorig seizoen.
Verder vind ik dat hij hier wel nuchter in staat, geeft Ten Hag eigenlijk gelijk.

28-03-2023 20:20

Orangesoul +5997

Ten Hag had niet eens vertrouwen in hem en stelde m nooit op. Gravenberch is even oud en was het talent van Ajax en is doorgebroken. Bij Taylor heb je het gevoel van een 2e rangs net niet voetballer die ondanks zn talent niet kan waarmaken. Zal altijd in de schaduw staan van Gravenberch.

28-03-2023 20:12

Benleiden +7280

Taylor is te snel op gebouwd. Er is sowieso geen beleid zichtbaar mbt de middenvelders. Alles wat fout kan gaan is ook echt fout gegaan bij onze club.

28-03-2023 20:00

Altijdindestraat +40431

Hij beseft niet helemaal hoe dankbaar hij moet zijn dat hij al zoveel wedstrijden heeft mogen spelen voor Ajax.

28-03-2023 19:58

markk +8934

Had hij maar naar Erik geluisterd. Hij heeft wel potentie maar hij heeft dit seizoen nog bar weinig laten zien. Sterker nog, ik acht hem niet veel beter dan Eiting. Het is jammer maar ik zie liever Fitz-Jim op zijn positie want zijn plafond is hoop ik veel hoger.

28-03-2023 19:52

Catenaccio +2771

Had het maar gedaan

28-03-2023 19:51

JaapStam +137939

Per direct verkopen die Taylor!!! Slappe hap!!! Samen met Bergwijn, Bassey, Sanchez, Wijndal en hij in de zomer afscheid van nemen!!! De bezem moet er flink door heen in de Ajax selectie!!! #VanderSarOut!!!

28-03-2023 19:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.