Shirt Henderson nu al snelst verkopende shirt van Ajax-speler ooit

door Bart Veenstra 260

Bron Ajax Life

Shirt Henderson nu al snelst verkopende shirt van Ajax-speler ooit

door Bart Veenstra 260

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Ajax heeft laten weten dat het shirt van Jordan Henderson nu al het snelst verkopende shirt van een Ajax-speler ooit is. Dat meldt Ajax Life vrijdagochtend. De shirts met rugnummer 6 zouden letterlijk over de toonbank vliegen.

Foto: AFC Ajax

Ajax Life schrijft het volgende: 'Ajax meet de eerste week altijd wat shirtverkoop van een speler doet nadat deze is aangetrokken. Volgens de club is het shirt van Henderson nu al meer dan ooit binnen een week tijd verkocht. Hij wint het met gemak van Dusan Tadić en Daley Blind. Het shirt van Henderson werd binnen 24 uur vaker verkocht dan die van Tadić en Blind deden binnen een week tijd.'

Exacte aantallen worden niet genoemd, al laat Ajax wel weten dat dit nu al het snelst verkopende shirt van een speler ooit is. De verkoop van het Bob Marley-shirt verslaat Henderson nog niet. De verkoop van dat shirt ging nog harder. Binnen Ajax had men wel verwacht dat de Henderson-shirts goed verkocht zouden worden, al worden die verwachtingen overtroffen. 'We maken dit echt zelden tot nooit mee', klinkt het vanuit Ajax.

Aziaten kopen massaal Henderson-shirt

De Henderson-shirts worden niet alleen binnen Nederland goed verkocht. 'Het Ajax-shirt met Henderson erop vindt nu ook al gretig aftrek binnen Azië. De reden hiervoor kan zijn dat Liverpool altijd flink heeft geïnvesteerd in de landen daar. Als toenmalig aanvoerder van The Reds werd Hendersons shirt daar sowieso al veelvuldig verkocht', schrijft Ajax Life.

Bestel nu het Ajax-shirt met de naam van Jordan Henderson of check deze link voor meer Henderson-merchandise!

Lees meer over:
Plaats reactie

Sluk +2585

Ik mag hopen dat ze dit bij Adidas niet als succes zien van het verneukte thuisshirt van dit seizoen.

21-01-2024 20:07

Sportvolgert +40131

Wat levert een shirtverkoop ajax eigenlijk op. Denk voornamelijk adidas die er op binnenloopt. 5 euro ofzo?

21-01-2024 19:47

twynestar +28147

Qua licentieopbrengsten is dat wel de max voor Ajax ja, enkele Euro's. Maar in de eigen shops komt er nog gewoon de winst voor de retailer bij. (Plus natuurlijk gewoon het jaarlijkse sponsorbedrag).

Daarom was het altijd lachwekkend om te lezen dat de mega aankopen (voor die tijd) van Real Madrid zoals Beckham, Zidane, Ronaldo, Bale, zogenaamd allemaal al zouden zijn terugverdiend aan de shirtverkoop. Complete kolder, zelfs als je wereldwijd de verkopen meetelde. Maar die Spaanse druktemaker moest het toch ergens mee goedlullen.

21-01-2024 23:29

Bassey +8184

Je hebt de normale marge van de retailer
Arbeid op het drukwerk en daar de marge op
Afdracht Ajax

22-01-2024 07:17

Jariiii +21800

Eh nee, het shirt vliegt NIET letterlijk over de toonbank.

Verder mooi.

21-01-2024 18:06

C14 +22310

Hoe dit allemaal wordt uitgepakt, ook in de media, bijna wereldnieuws, is wel wat overdreven.
En ergens ook wel een beetje zielig vind ik. De grote club Ajax die misschien wel de meeste wereldsterren heeft afgeleverd en opgeleid in de hele wereld, die god op zijn blote knietjes lijkt te bedanken voor Henderson, een goede waterdrager van Liverpool, op straks 34-jarige leeftijd.

Natuurlijk is het juist en goed nederig te zijn in deze kansloze situatie die je zelf gecreëerd hebt, maar je kan het ook overdrijven.

20-01-2024 22:17

TeringHenkie +28186

Dat komt omdat er uit onze jeugdopleiding alleen Hato internationale top is. De rest zijn meisjes, te licht voor dit niveau. Zelfs heel Nederland…. uitgezonderd jij vindt Taylor te soft en ook de veroorzaker omdat hij het niveau niet heeft dat Ajax dit soort gasten moet halen!

21-01-2024 01:06

C14 +22310

Taylor en Hato zijn de enigen in deze basiself die Ajaxniveau hebben/halen. Brobbey ook bruikbaar, en Ramaj ook prima.

Taylor zie ik duels harder aangaan dan menigeen, die paar keer niet meeverdedigen is de eeuwige stok waarmee hij geslagen wordt, en dat gebeurt al niet meer, en toen het wél gebeurde, waren daar hele duidelijke redenen voor, maar mensen zijn te lui om verder te denken en beter te kijken, en zien die redenen en omstandigheden niet eens.

Taylor is een type die sterk afhankelijk is van het teamspel en spelers om hem heen, want een loper én passer/combinatiespeler. Je ziet ook dat het wat beter draait, sinds Schip, Taylor ook veel beter speelt, veel wedstrijden veruit man of the match.

Dat wordt alleen maar beter als Ajax straks eindelijk weer goed speelt als team, en meer kwaliteit herbergt.

21-01-2024 14:24

NIO +2981

Taylor moet heel gauw naar beelden gaan kijken van Ziyech en Kokcu.. toen zij befriend verdedigend hun werk begonnen te doen toen pas werden ze een van de beste spelers in Nederland.

22-01-2024 01:12

jeppas +3522

Ja en Modric zal dit jaar 39 worden. Wat een zielig gedoe joh. En hoe oud zal jij dit jaar worden C14? 15?? Beoordeel iemand om zijn kwaliteit in plaats van zijn leeftijd. Hato doet het als 17e jarige geweldig. Misschien doet Henderson het ook nog 3 a 4 jaar geweldig bij ons.

21-01-2024 02:34

C14 +22310

@jeppas

Modric doet het op inzicht, techniek en handelingssnelheid, Henderson moet het vooral van lopen en bikkelen hebben, dus fysiek, dat is dus een ander verhaal.

Daarbij is Henderson helemaal niet het type dat Ajax op 6 moet willen, daar moet veel meer een voetballende, technische regisseur staan. Nu zit je 2,5 jaar aan Henderson vast. Een half jaar was prima geweest. Vos en Fitz-Jim kunnen het nu ook wel vergeten.

21-01-2024 14:25

AFCACruijff14 +160721

Ga toch weg met je waterdrager.

21-01-2024 10:49

C14 +22310

Goede waterdrager, iemand die dienstbaar speelt en een goede schakel is binnen een heel goed draaiend team. Dat is bij Ajax niet het geval. Hij zal een positieve impact hebben, vooral mentaal en qua organisatie, maar Ajax heeft op termijn een heel ander type nodig, een technische, makkelijk voetballende regisseur.

21-01-2024 14:27

Ajaxfan31183 +16391

Je ligt toch dubbel, twee maanden geleden zeiden ze nog bij iedere voetbal podcast, iedere tv programma dat ajax een leider miste, nu hebben ze er 1 en nu zeggen die zelfde gasten dat Henderson niets voor ajax is . Tis eigenlijk ook nooit goed hey volgens al die criticasters

20-01-2024 21:44

JanBiesbos +28885

Vies fey ESPN bolwerk met die zieke hugo borst

20-01-2024 19:25

AFCACruijff14 +160721

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1174932/komst-henderson-uit-koker-de-lang-bijna-niemand-bij-ajax-wist-ervan.html

Mooie reconstructie van de aankoop.

Denk dat wij met De Lang heel blij moeten zijn. Iemand met een internationaal netwerk.

20-01-2024 11:54

Sander31 +7680

Dit is tijdelijke fucntie toch?

20-01-2024 17:54

JanBiesbos +28885

Haha eerst was het veel kwaliteit en onbereikbaar voor ajax en toen het zover was is het een opa en geld verbranden pure afgunst.
we worden gewoon minimaal weer derde zonder tadic kudus klaassen timber en alvarez en de rommel van H2 uitgezonderd brob en bergwijn en dan lijkt het allemaal mee te vallen met de rommel van mislintat

21-01-2024 11:40

Joodhannus73 +3579

Al kwam Messi, dit Ajax shirt (met de verschrikkelijke brede baan) koop ik nooit. Misschien volgend jaar. Dan de dunne baan uit de 70-er jaren? Zo hoort ons shirt te zijn!

20-01-2024 11:14

NotForSale +2227

Volgend seizoen misschien als het thuisshirt dan iets minder verneukt is door Adidas...

20-01-2024 10:52

Tadic020 +1881

Nu nog nicoo!!! En ziyech

20-01-2024 10:43

Geeser +349

Dit tekent wel echt de wanhoop van het moment.

20-01-2024 09:57

gwn_rj +3053

Zo ff nieuwe profielfoto 😉😁

20-01-2024 08:46

EersteAanname +2172

Hoe meer ik van die gozer bekijk, hoe meer ik het een baas vind. Hij heeft alles gewonnen, heeft van huis uit helemaal niks met Ajax of Amsterdam, en toch is er iets in hem dat beiden aanspreekt. Geeft mij heel sterk Tadic vibes, krijg er een goed gevoel bij!

20-01-2024 00:54

MrIvez +3493

Ook mooi om te zien hoe veel engelse comments / liverpool fans op Youtube staan om hem succes te wensen en hopen dat hij en Ajax het weer goed gaan doen.

20-01-2024 00:24

DMDTagz +3246

Hoe anders is het bij die randdebielen van Chelsea en Manchester United.

20-01-2024 09:15

AFCACruijff14 +160721

Niet zo gek, Liverpool is als Ajax in Engeland. Of je bent er fan van of je haat ze. Liverpool is veruit de meest gehate club van Engeland. Wel gek, want internationaal is Liverpool weer zeer geliefd. Precies zoals Ajax dus. Zolang ze je haten zit het wel goed, als ze medelijden krijgen met je oppassen.

20-01-2024 11:56

MrIvez +3493

Geinig dat wist ik niet. Hoezo is dat eigenlijk (voor Liverpool)

20-01-2024 15:24

DMDTagz +3246

De grootste clubs worden gehaat. Dat is overal zo. En Liverpool is de grootste van Engeland, zoals wij de grootste in Nederland zijn.

21-01-2024 10:06

Gulpie +2398

Stel je voor dat je van je uitkering de shop in loopt en een shirtje van Taylor koopt 🤣

19-01-2024 23:53

insectenverdelg +23362

ik heb mn zoon ook gellijk Jordan genoemd!

19-01-2024 23:20

AjaxYahudi +3000

Maakte het niet uit dat die al 12 was?

20-01-2024 08:17

linksbuiten14 +543

Henderson is nu al duidelijker dan al die assistent-trainers bij elkaar..🙌🏽

19-01-2024 21:59

FinidiKanu +1683

Verdienen we weer een beetje van de transfersom terug😄😄

19-01-2024 21:42

Ferd +38295

nope

https://www.tussendelinies.nl/hoeveel-verdient-club-shirtverkoop/

20-01-2024 04:01

DMDTagz +3246

Hij kwam transfervrij.

20-01-2024 09:17

Bonno1978 +6435

Tja, van wie moet je anders een shirt kopen…

19-01-2024 21:06

JariLitmanen87 +7934

Marketing > kampioenschap

volgend jaar lult niemand meer over financiele problemen

19-01-2024 21:05

MNJ7 +8651

Ik last hier it's over Manolas , is dat serieus ? Lijkt me voor de ervaring en concurrently voor Sutalo ee. Goede aankoop.

19-01-2024 20:24

gwn_rj +3053

Er komt niks meer bij hoor... zeker niet zolang er niks weg gaat.. zover werd me wel duidelijk tijdens de persconferentie gister

20-01-2024 08:48

FelixGassenlicht +8933

Indrukwekkend deze man op de persconferentie, nieuwe leider a la Tadic hopelijk.

19-01-2024 19:45

Noxin +15456

Jordan Henderson naar Ajax. Ivan Perišić naar Hajduk. Wat een week.

19-01-2024 19:23

willem1958 +8736

Nog effe en ze verkopen er zoveel dat ze daar Henderson het eerste jaar z'n salaris van kunnen betalen. 😂

19-01-2024 19:07

Ferd +38295

nope

https://www.tussendelinies.nl/hoeveel-verdient-club-shirtverkoop/

20-01-2024 04:02

willem1958 +8736

Het was een geintje, natuurlijk verdienen ze niet 7 miljoen aan de verkoop van wat shirts van Henderson, was dat maar waar.

20-01-2024 09:55

Bruno04 +15716

Ik bestel volgende week ook het witte uitshirt denk ik.

19-01-2024 18:12

brullie +7031

Goed voor de kassa!

19-01-2024 17:53

Mijnclub33x +9765

Nu Klopp nog voor volgend seizoen naar Amsterdam halen🤫

19-01-2024 17:35

brullie +7031

@Mijnclub33x maak me gek...

19-01-2024 17:54

C14 +22310

Waarom? Gegenpressing met Ajax spelen?

Waarom denken zovelen dat mensen met kwaliteit en bewezen prestaties, ook zomaar bij Ajax passen? Het gaat niet alleen om kwaliteit, maar ook om de JUISTE kwaliteiten en visie.

Klopp speelt geen Ajaxvoetbal.

19-01-2024 19:22

Henderson +75

Wat is Ajax voetbal? Wat we nu spelen? Speelde het Ten Hag elftal hetzelfde als 95?
En toen Klopp bij Liverpool kwam had hij toen meteen de spelers voor zijn type voetbal?

19-01-2024 21:39

Mijnclub33x +9765

Is zijn werkvergunning al rond?

19-01-2024 17:32

ajax4ever001 +18355

Even geduld nog kan max. 2 weken duren

19-01-2024 23:58

Simpelishetmoeilijkst +25085

Leuk dat het shirt zo goed verkoopt, al is het Bob Marley shirt onverslaanbaar lijkt me. Hopelijk komt Menno Geelen met weer zoiets fsntastisch in de toekomst.

19-01-2024 16:17

cl=5! +5366

We hadden ooit een shirt met de westerkerk erin verzonken, mooi was die.

20-01-2024 08:33

RBP +7673

Jordaan Henderson!!

19-01-2024 16:09

Altijdindestraat +39798

Nu naar de Jordaan Jordan, even cultuur snuiven... niet letterlijk, laat de poeder links liggen.

19-01-2024 15:39

Dolberg25 +8857

Ahhh, moet af en toe kunnen

19-01-2024 16:18

Altijdindestraat +39798

Schijnt dat Adidas, bij de vrijdagborrel, extra bitterballen met bier heeft besteld voor al het personeel.

19-01-2024 15:38

TontoKarnaggel +42370

Hartstikke leuk natuurlijk maar sorry, al contracteren ze morgen Haaland, Messi, Diego Maradona en de Heilige Maagd Maria, het shirt van dit seizoen komt er bij mij niet in...

19-01-2024 15:09

MickS +6230

Exact. Volgend seizoen (indien veel beter shirt) kan het ook nog.
Alleen het kan wel mbt het 3e shirt, dat is wel heel chill vind ik. Henderson vond dat trouwens ook tijdens de fotosessie met alle drie de shirts :D

19-01-2024 15:15

Chesterson93 +3307

Gewoon een shirt van Wycombe halen.

19-01-2024 15:37

TontoKarnaggel +42370

Aah, the dark and lightblue quarters...ook dit seizoen weer prachtig

19-01-2024 16:19

noppenkoning +41095

witte uitshirt wel mooi

19-01-2024 16:18

C14 +22310

Precies Tonto, bijna lelijkste thuisshirt ooit.

Helaas heeft Ajax het contract met Adidas weer verlengd.

19-01-2024 19:23

Ferd +38295

het witte uitshirt is anders wel prachtig.

20-01-2024 04:03

Betuwe85 +20408

Zienzi terug verdiend via commercie

19-01-2024 15:09

Ferd +38295

nope

https://www.tussendelinies.nl/hoeveel-verdient-club-shirtverkoop/

20-01-2024 04:03

Tommyshelby +128361

Het is Hendomania in Amsterdam!

19-01-2024 14:53

Andronixos.c +8126

Jordan of Amsterdam
Klikt als een goed docu over 30 jaar

19-01-2024 14:42

Danielson +50042

Hoeveel verdient Ajax op zo'n shirt? Is er iemand die dat weet?

19-01-2024 14:41

cl=5! +5366

Misschien de directeur marketing

19-01-2024 14:57

Dude +0

Ben nog op zoek naar de bron, heb een keer gelezen dat Ajax zo'n 15% van de shirt verkoop incasseert. Daar staat tegenover dat Adidas rond de 7 miljoen euro per jaar betaalt aan Ajax.

19-01-2024 15:52

Danielson +50042

Mmm.
Stel je verkoopt 100.000 Henderson shirtjes a 80 euro per stuk. Bij 15% zit je dan op een omzet van 1,2 miljoen.
Daar kan Jordan al bijna 10 weken van voetballen!

19-01-2024 16:06

Laudruppeltje +3880

1 miljoen shirts verkopen, dan zit je rond de 12 miljoen omzet (80 euro p/stuk, 15%). Laat dat nu zijn salaris zijn voor 2,5 jaar als dat bedrag van 4,5 miljoen per jaar klopt.

Met Azië als afzetmarkt moet dat toch wel lukken...🤪

20-01-2024 01:30

Ferd +38295

aan Azie verdient Ajax niets. Ajax krijgt niet betaald per shirt. Alleen aan shirts verkocht via de fanshop verdient Ajax direct.

Adidas werkt met klassen. Bij verkoop van x aantal shirts zit je in een bepaalde klasse, en daar staat een vast bedrag voor. Ajax zit al in de hoogste klasse en krijgt niet extra per verkocht shirt.

Als Ajax de shirt via de eigen (web)shop verkoopt dan krijgt Ajax natuurlijk wel de winkeliersmarge, maar aangezien Ajax geen eigen shops in Azie heeft is de verkoop daar (in mijn geval hier, ik woon in Azie) geen directe inkomstenbron voor Ajax.

20-01-2024 03:47

Ferd +38295

https://www.tussendelinies.nl/hoeveel-verdient-club-shirtverkoop/

20-01-2024 04:03

Suavimani +11826

Denk dat deze transfer - naast de voor de hand liggende sportieve effecten - ook de nodige positieve commerciële bij-effecten met zich mee gaat brengen.

Laten we nu vooral hopen dat hij snel zijn draai vindt, dan wordt de hype alleen maar groter. Zeker als hij Ajax nog naar de CL(-voorronde) helpt.

Zo'n verhaal laat zich lezen als een jongensboek. Kun je tevens een hele mooie docu over maken. Mits het gaat zijn wat we ervan verwachten.. anders wordt het al snel een 'weet je nog' verhaal..

19-01-2024 14:05

Harrier Du Bois +38541

Denk dat ik het 3de shirt koop met Hendo achterop, wat ik eerder nog niet bij een andere speler dit jaar had, ik twijfelde bij Branco, maar bij Hendo zeker niet. Misschien ook het dekbed overtrek om me vriendin te pesten

19-01-2024 13:55

MV3 +2668

Stel je voor dat het nog een mooi shirt was geweest ook. Dan waren er nog veel meer verkocht!

19-01-2024 13:54

Transvaalkade +1616

Ik vind Schip ook wel een baas hoor hoe hij Henderson verwelkomt bij de keuring. Even een grapje over zijn gewicht, complimentje dat hij er "sharp" uitziet en in twee zinnen hoe het verder gaat in 24 uur. Volgens mij zegt Henderson daarna chief. Schip heeft toch wel een prettig aura voor een nieuweling. Mijn mening uiteraard.

19-01-2024 13:30

MarkP +21512

Schip is natuurlijk gepokt en gemazeld, heeft als speler met grote jongens gevoetbald en kon ook aardig ballen en was international. Tis geen schreuder of steijn die bij rechterrijtjes clupjes hebben gespeelt, totale nobodies als voetballers.

19-01-2024 13:40

Sti Jn +3101

Zeer prettige man idd, Schip. Van Halst daarentegen… ik kon alleen maar aan Trump denken met zo’n gemaakt dominante handelswijze waarbij Henderson diverse malen in z’n nekvel gegrepen werd. Brr..

19-01-2024 13:46

PimpDaddy +1240

Kreeg hier idd ook de kriebels van

19-01-2024 14:08

Simpelishetmoeilijkst +25085

Denk niet dat jij Trump goed kent.

19-01-2024 16:20

jeppas +3522

Gemaakt leiderschap idd. Eng gedrag

19-01-2024 21:38

AFCACruijff14 +160721

Schip is een prima vent. Als Ajax geen hele betere kan vinden dan mag hij van mij ook na de zomer best door. Je hoeft geen tactisch genie te zijn, gewoon spelers zich fijn en fit laten voelen en de poppetjes op de juiste plek zetten. Dat lukte Schreuder en Steijn niet eens.

19-01-2024 13:49

036AFCA97 +146646

Omdat die een prima vent is mag die door?

Alle respect voor Schip hoor, maar alsjeblieft, haal gewoon een goeie trainer.

19-01-2024 13:53

AFCACruijff14 +160721

Je kan ook eens inhoudelijke punten noemen. Waar voldoet John niet aan? Zorgt voor een goede sfeer, boekt resultaten, probeert zover het kan Ajax weer herkenbaar te laten spelen, doet geen gekke dingen met de opstellingen.

Voor de zoveelste keer, buitenlandse trainers beginnen hier niet snel. Los van dat mikt Ajax bijna altijd op een Nederlandse trainer. Ten Hag en Slot komen niet, Bosz idem en dan zit je met vh Schip gewoon goed. Dat domme geneuzel altijd dat vh Schip niks kan is zo vermoeiend.

19-01-2024 13:57

Chesterson93 +3307

@036AFCA97:

Ik lees wat je zegt, maar wat maakt van ‘t Schip NIET een geschikte trainer voor Ajax, voor volgend seizoen? Ik ben benieuwd

19-01-2024 15:40

Suk Hyun-Jun +6279

@AFCACruijff14 & Chesterson93

Ik denk waar 036AFCA97 op doelt is dat Schip niet zozeer een slechte trainer is, maar geen moderne, vernieuwende en vooruitstrevende trainer. Ik kan mij daar namelijk wel in vinden.

Laat ik duidelijk zijn dat ik John één van de meest - zo niet meest - sympathieke persoonlijkheden vind in de soms nogal toxische voetbalgemeenschap, maar het is geen trainer die Ajax naar veel hogere niveaus gaat tillen zoals Bosz en ten Hag dat deden.

John heeft Ajax uit de shit gehaald en daar verdiend hij alle credits voor, zeker gezien de situatie waar hij zelf in zat, maar zelfs als de selectie komende zomer grondig op de schop word genomen en er betere spelers worden aangetrokken en er een betere balans is, dan zie ik het niet gebeuren dat we alsnog sprankelend voetbal gaan zien.

Daar stond Schip voorheen overigens ook al niet bekend om, niet bij PEC en niet bij het Griekse nationale elftal. Het was degelijk. En Ajax zou niet voor 'degelijk' moeten gaan, Ajax moet naar nieuwe hogere niveaus streven. Dan moet je ook over de grens durven kijken en buitenlandse coaches overwegen. Als je dat niet eens wilt overwegen, dan schiet Ajax zichzelf gewoon opnieuw in de eigen voet. Waarom zou een grote club als Ajax alleen naar Nederlandse trainers moeten kijken? Daar is totaal geen goed argument voor te verzinnen. Dat zou gewoon pure xenofobie zijn.

19-01-2024 16:03

Simpelishetmoeilijkst +25085

Schreuder en Steijn zijn geniën in het op de verkeerde plek zetten vsn de poppetjes.

19-01-2024 16:21

Simpelishetmoeilijkst +25085

Sum, Ben het met je eens; heb enorme waardering voor Schippie, en het goede herstelwerk, dat hij brengt, maar hij is geen moderne top-trainer. Verdient het zeker bij Ajax te blijven in de toekomst, als men een juiste hoofdtrainer kan vinden.

19-01-2024 16:24

AFCACruijff14 +160721

036AFCA97, kom er nog een reactie?

Merk wel vaak dat je dingen roept en als je er weerwoord op krijgt dat je dan niks meer stuurt.

19-01-2024 16:41

Suk Hyun-Jun +6279

@Simpelishetmoeilijkst

Ja ik hoop ook dat John verbonden blijft aan Ajax. Volgens mij las ik een tijdje geleden ergens dat als hij geen hoofdtrainer blijft, hij dan alsnog in het technisch hart terecht komt, o.a. ook als cultuurbewaker.

19-01-2024 17:16

C14 +22310

@AFCA

Schip zeker een hele fijne, charmante kerel, en hoop dat hij het heeft, maar je zegt het zelf al, de basis is de spelers op de juiste plek zetten, en daar stelt hij me in teleur momenteel.

Tahirovic die iedere wedstrijd opzichtig faalt en totaal niet weet wat ie moet doen, en Hlynsson die er ook werkelijk niks van bakt, en maar opgesteld blijft worden, terwijl dit één-tempo middenveld juist versnelling en handigheid aan de bal nodig heeft.

Ook zou ik liever Gooijer dan Gaaei zien, en Rensch dan Sutalo, maar ik begrijp dat je dan heel veel marktwaarde en geïnvesteerd geld op de bank houdt, en daar verpietert. Toch moet je denk ik aan het sportieve denken, wat uiteindelijk ook financieel het meest oplevert.

Als Schip blijft zou ik Dave Vos als eerste assistent maken. Dave Vos' visie en filosofie zou in ieder geval veelal leidend moeten zijn.

19-01-2024 19:27

AFCACruijff14 +160721

@C14

Maar dit zijn wel details. Schip heeft vrij weinig keuze de laatste maanden door blessures. Tahirovic bakt er inderdaad weinig van, maar de rest ook. Er is geen enkele middenvelder die levert.

Ik kan me in je achterhoede best volgen. Het hangt ervan af wat Sutalo komende maanden laat zien. Gaaei sowieso in de zomer laten gaan.

19-01-2024 20:09

LukaLitmanen +81886

Dat is typisch voor 036

20-01-2024 08:14

FysioPat020 +25571

Alleen deze naam al gaat er weer voor zorgen dat ook ons shirt weer in de gigantische Adidas Store in de Dubai Mall gaat hangen.

19-01-2024 13:28

VOETBALisOORLOG +1751

Kijk, voor de merchandise is dit ook kassa!

19-01-2024 13:26

pookie020 +3894

Is er een indicatie van wat Ajax hieraan verdient? Lijkt me euro werk per shirt gezien alle sponsoren,vast en zeker aandeel hendo zelf etc.

19-01-2024 13:14

noppenkoning +41095

https://www.tussendelinies.nl/hoeveel-verdient-club-shirtverkoop/

19-01-2024 13:17

Indy2 +15254

Laten we eerlijk zijn .... Deze Henderson is natuurlijk alleen aangetrokken omdat we in paniek zijn. Er moest wat geprobeerd worden. Ajax in normale doen zou zo'n speler nooit aantrekken. Veels te oud en veels te duur.
Vanuit die wanhoop reageren wij als supporters ook over-enthousiast. Maar kan hij meer voor ons betekenen dan bijvoorbeeld Daley Blind, die we overigens nooit hadden moeten laten gaan? Dat lijkt me sterk.
Natuurlijk maakt hij Ajax sterker, maar laten we wel proberen realistisch te blijven.

19-01-2024 13:11

FysioPat020 +25571

Pff.
Tadic was niks bijzonders bij Southampton en Blind zat de meeste tijd op de bank bij ManU.
Henderson daarentegen komt als een grote meneer binnen die alles beleefd en gewonnen heeft.
Big difference.

19-01-2024 13:24

Indy2 +15254

Tadic was 29 toen hij van Southampton naar Ajax kwam. Henderson 33. Also a big difference.

19-01-2024 13:56

FysioPat020 +25571

Leeftijd zegt me niets.
Kwaliteit wel. En daar heeft Henderson een stapje voor.

19-01-2024 14:01

Danielson +50042

Nou nee.
Tadic heeft meer voetballende kwaliteit in z'n rechterteen dan Henderson in beide benen.
Henderson heeft wel andere kwaliteiten.

19-01-2024 15:07

VOETBALisOORLOG +1751

Wat moet je dan? Een onbekende middenvelder van 20 miljoen halen, die geen knikker raakt en plek 2 mislopen.
Nu ben je meer zeker van plek 2 en mischien komen meer grote namen naar Ajax.

19-01-2024 13:28

noppenkoning +41095

Plek 2 is elf punten en daar tussen staan nog 3 clubs , dat is onmogelijk.

19-01-2024 13:31

Vergainhosa +308

It ain’t over till the fat lady sings 😉

19-01-2024 13:33

Indy2 +15254

"Nu ben je meer zeker van plek 2 ...."

Wij supporters zijn enthousiaste wezens, dat hoort zo. Maar laten we nog wel een beetje contact met de werkelijkheid houden aub.

19-01-2024 13:37

MarkP +21512

Totale hype en hysterie nu op AS, totdat hij niet veel veranderd bij ajax en meegaat in de malaise (wat goed zou kunnen met zulke slechte spelers om zich heen) en er geen reet meer van kan op AS en als miskoop wordt betiteld haha.

19-01-2024 13:46

95 +2164

Was bij Zyech ook, de rest is geschiedenis

19-01-2024 13:59

Simpelishetmoeilijkst +25085

Indy2, dit zal een succes worden, als dit Ajax weer op de rit krijgt. Dan heeft men twee jaar plus, om het helemaal
weer op te bouwen.

19-01-2024 16:27

ajax4ever001 +18355

Wat een onzin, hij is puur gehaald omdat er geen leiders in dit team zijn. Paniekaankoop vind ik veelste ver gaan.

20-01-2024 00:02

twynestar +28147

"letterlijk" over de toonbank vliegen...

Als zelfs de journalisten het woord letterlijk gebruiken terwijl het nog steeds gewoon figuurlijk is. Pijnlijk. Figuurlijk pijnlijk, niet letterlijk, ik voel geen steken in mijn zij, nog niet.

19-01-2024 13:02

MokumsParadijs +2228

Voor correct Nederlands moet je niet bij Ajaxshowtime zijn.

19-01-2024 14:02

MarcHogervorst +35302

Als ze eroverheen vliegen, snel naar de winkel, opvangen en hard weglopen. Heb je toch mooi weer een gratis shirt!

19-01-2024 16:24

pietvanvliet +4413

Nu ben ik het met je eens dat op goede dagen slechts de helft van het journaille bestaat uit analfabeten en dat ze op slechte dagen niet eens netjes hun eigen naam kunnen schrijven.

Maar gewoon effe voor de zekerheid: Kan iemand bevestigen dat er niet met shirtjes gegooid wordt richting fans? Want als dat wel zo is, kun je misschien wel van 'over de toonbank vliegen' spreken.

20-01-2024 10:17

twynestar +28147

Ja misschien raken ze de toonbank niet altijd. Maar als we dan toch formeel naar de woordkeuze gaan kijken gaan worden: dat is dan geen vliegen, dat is zweven ;)

20-01-2024 22:49

pietvanvliet +4413

Zoals de grote filosoof Woody uit Toy Story zou zeggen: "Dat is geen vliegen, dat is neerstorten met stijl".

(Maar gezien het verloop van dit seizoen, zou ik er dan wel "neerstorten met Steijn'' van maken)

21-01-2024 11:18

Robertini +38919

Ajax Showtime en Ajax Life zijn alleen journalist van naam.

21-01-2024 22:03

vandenhaas4 +15028

Als ze letterlijk vliegen dan wil ik er ook een.

19-01-2024 13:01

Haarlemmer +20529

principes liggen overboord en heb dat thuisshirt besteld. Is toch het meest herkenbaar als je naar een wedstrijd gaat.

19-01-2024 12:58

Dondy +1875

Ik heb dat zwarte Ajax jack besteld dat ie aanheeft, gruwelijk ding man

19-01-2024 16:01

DMDTagz +3246

Ja, die is fucking nice

20-01-2024 09:28

Slang3 +45677

Had ik niet verwacht. Die laatste alinea geeft wel aan dat Ajax nog winst kan boeken in die regio's

19-01-2024 12:56

MarcHogervorst +35302

Ik snap dat niet, dat je fan bent van een club in een stad waar je nooit zal komen. Ik begrijp dat het geld oplevert, goed. Maar zo had ik een discussie met een Aziaat die dan ook voetbalfan bleek te zijn. Ik vroeg, voor welke club in Korea ben je dan, hij vroeg welke club in de Premier League mijn voorkeur had. Kleine miscommunicatie. Maar goed, ieder zijn keuze.

19-01-2024 13:02

Suk Hyun-Jun +6279

Voor zover ik weet is het clubvoetbal in Zuid-Korea nog niet zo populair. Koreanen volgen voornamelijk Koreaanse spelers die in Europa actief zijn, zoals Heung-min Son, Kang-in Lee en Kim-min Jae. Dat heeft simpelweg te maken met dat ze hun landgenoten het liefst op een zo hoog mogelijk niveau zien spelen.

Overigens is de K-League verder van een prima niveau, één van de beste competities in Azië, maar het is wel een stukkie lager dan de Premier League ja.

19-01-2024 16:09

MarcHogervorst +35302

Ja, zal een verschil zijn, maar ik ga ook niet de Primera División volgen omdat Frenkie de Jong daar speelt. Anderen doen dat wel.

19-01-2024 16:11

Suk Hyun-Jun +6279

Ik volg Frenkie ook niet in Spanje, maar wij hebben dan ook een sterkere binding met onze eigen club, Ajax.

Clubvoetbal in Korea bestaat nog niet lang en is bij lange na niet zo ver ontwikkeld als hier in Europa. De meeste clubs in Korea en bijvoorbeeld ook Japan zijn eigendom van een groot bedrijf zoals Hyundai, Yamaha, Fujitsu, Mazda. Ik kan me voorstellen dat de locals minder snel binding voelen met een club die uit de grond is gestampt door zo'n bedrijf dan wanneer het is opgericht door een groep gepassioneerde voetballiefhebbers.

Recent veranderde Ulsan, één van de meest succesvolle clubs in Korea opeens hun clublogo en daar kwam heel veel kritiek op. Maar ja, die hebben eigenaars die gewoon doen wat ze willen. Dan kan ik me voorstellen dat Koreanen denken "wij hebben geen inspraak? Dan ga ik wel naar een betere competitie kijken waar de beste Koreaanse spelers actief zijn."

19-01-2024 16:31

DMDTagz +3246

Ik heb van kleins af aan al iets met Newcastle United. Mag dit wel? Ik ben er twee keer geweest 😝

20-01-2024 09:30

MarcHogervorst +35302

Laat ik voorop stellen dat ik niemand zegt wat hij moet doen heh.

Hoe heb je dan iets met Newcastle? Heb je er familie of vrienden? Ik heb een klein iets met Brighton. Omdat een Engelse vriend van mij daar fan van is. Zo volgde ik de First Division/Championship, voordat ze promoveerden, beter dan de Premier League.

20-01-2024 10:03

DMDTagz +3246

ik kreeg als klein kind mijn eerste voetbalshirt van een vriend van mijn broer, en dat was een Newcastle United shirt. Zo is het ontstaan haha. Later met die Goal! film en toen Patrick Kluivert er ging spelen is de affiniteit gegroeid. Na het bezoek nog iets meer.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet echt een supporter ben, maar het is dus wel een bijzondere club voor mij. Maar nog lang geen Ajax (paplepel, vader en broer zijn Ajacied) of Almere City (geboren in Lelystad, dus local).

En wat betreft de eerste zin, weet ik, was een grapje.

20-01-2024 13:35

MAD020 +1030

Vind het shirt ook lelijk, maar wel handig met zijn lange achternaam haha.

19-01-2024 12:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.