Ophof gelooft in 'kantelpunt' tegen Feyenoord: 'Team moet uitstralen de bal te willen hebben'

door Cristian de Jong 118

Bron De Telegraaf

Ophof gelooft in 'kantelpunt' tegen Feyenoord: 'Team moet uitstralen de bal te willen hebben'

door Cristian de Jong 118

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Edo Ophof weet dat het vooral in defensief opzicht beter moet bij Ajax. De oud-voetballer blikt vooruit op De Klassieker, een wedstrijd waar veel spanning op zal staan. De Amsterdammers reizen aankomende zondag af naar Rotterdam voor het uitduel met koploper Feyenoord. Ophof ziet dat het allesbehalve goed gaat in Amsterdam, maar leeft wel toe naar de kraker in De Kuip.

'Feyenoord-Ajax en Ajax-Feyenoord zijn verreweg de mooiste wedstrijden van het land. Daar kan geen andere grote wedstrijd tegenop', vertelt Ophof in een interview met De Telegraaf. De oud-voetballer ziet dat de aankomende editie van Feyenoord - Ajax zomaar eens het 'kantelpunt' van de competitie kan worden. 'De Klassieker moet bij dit Ajax zó veel losmaken in positieve zin dat ik in een goede uitslag geloof. De bal ligt bij Ajax. En in De Kuip hopelijk ook.'

Om te winnen in De Kuip zal Ajax goed voor de dag moeten komen, weet Ophof. Ajax is vandaag de dag ver verwijderd van het gewenste niveau, maar Ophof ziet wellicht een oplossing om het tij te keren. 'Niet door hoop te putten uit de zogenaamde lichtpuntjes die worden gezien. Gefeliciteerd. Nee, toon bravoure. Buiten kwaliteit komt het ook aan op mentaliteit. Het hele elftal moet tegen Feyenoord uitstralen de bal weer te willen hebben.'

'Als Ajax ten onder gaat, moet het strijdend en met lef gebeuren'

Ophof wil graag een strijdend Ajax zien in De Kuip. 'Als Ajax ten onder gaat, moet het strijdend en met lef gebeuren. Er is niks erger dan worden geslacht, terwijl je je alleen maar hebt verscholen', zegt de oud-Ajacied, die duidelijk ziet dat Lisandro Martínez gemist wordt in de defensie van de Amsterdamse hoofdmacht. 'Naast Jurriën Timber had hij duelkracht en mentale hardheid, wat Ajax nu ontbeert. Daarmee kan je een signaal afgeven.'

Dat de defensie van Ajax kwetsbaar is, ziet ook Ophof. De voormalig verdediger kijkt met een kritisch oog naar de verdediging van de Amsterdammers. 'Het is een understatement dat het niet goed dicht zit. Defensief staat het niet en de opbouw loopt niet. De verdediging is een van de zwakke punten van dit Ajax. Zeker in het centrum is meer opbouwend vermogen vereist. Wanneer je elke bal terugspeelt naar de keeper of breed tikt naar een andere verdediger heeft elke tegenstander de tijd om zich te groeperen. In de verdediging moet het snel beter', aldus Ophof.

Lees meer over:
Plaats reactie

Litmanenwoohoo +442

Toon Branie! WZAWZDB! Laat het inderdaad een kantelpunt zijn van dit seizoen… al is dat wishfull thinking met deze trainer en een deel van het huidige management aan het roer

18-01-2023 10:48

supporter sinds +7891

Een aantal spelers - (alvarez , sanchez en Bassey - kunnen de bal beter niet hebben .. dan heb je er nog maar 7 veldspelers over .. Feyenoord lacht zich rot.

18-01-2023 00:16

Catenaccio +2752

De gelooft in Sinterklaas de ander in God en de duivel. Zorg dat je naar de feiten kijkt. Die zijn dat Ajax in de praktijk niet veel beter is dan Sparta. Die staan 6e!

17-01-2023 22:41

hetje +2173

Helaas straald alleen conceição dat uit.van de spelers die de laaste 3 wedstrijden hebben gespeeld

17-01-2023 22:07

ajaxwestland09 +29002

Hou toch met je kantelpunt spelers willen niet meer onder Schreuder werken zijn hem zat

17-01-2023 19:00

Amp +37800

Je kan de bal wel wíllen hebben, maar dat is t probleem niet. We hebben het probleem dat er steeds minstens vier staan die er vervolgens niks mee kunnen

17-01-2023 18:14

godezoonronnie +3536

Ik begrijp eigenlijk echt niet WAAROM Schreuder nog steeds niet ontslagen is? Er zijn trainers voor minder ontslagen .. ik zeg niet dat het ontslag van Schreuder direct tot geweldige resultaten zal leiden. Maar ik denk wel dat het onze selectie een boost kan geven, want je moet geen professional zijn om te zien dat de spelers niet door het vuur willen gaan voor de trainer.

Het maakt mij dan voor nu ook helemaal niet uit wie er voor de groep komt te staan, Heitinga, Reiziger of misschien Bozs. Het kan niet slechter en het kan zo niet langer. Wat kunnen wij als supporters hier nog aan doen?

Enorm zonde dat het allemaal zo moet, en onze club langzaam ten onder gaat door “passanten”.

17-01-2023 16:15

Catenaccio +2752

Alfred gaat niet weg gasten. Dan moet Edje ook weg nl alsmede H2.
Die hebben hun nek uitgestoken voor Schreuder

17-01-2023 22:42

wijzijndebeste123 +164152

We gaan er simpelweg keihard af. Tegen Twente thuis was ons spel echt ontluisterend. Ik voorspel een 4-1 voor Feyenoord.

17-01-2023 15:47

JanBiesbos +29091

Met schreuder wel aan het roer zet Alvarez en bassy centraal die mogen de middenlijn niet over en bij balbezit de bal gelijk naar een ander geven. Zet timber en wijndal op de flank en een voetballend middenveld en een snelle voorhoede:

Rulli
Timber - Alvarez - bassy - wijndal
Taylor. Kudus. Berghuis
Conceicao brobbery. bergwijn

17-01-2023 16:00

gi0vanni +7258

Je kan schuiven wat je wil maar met 2 centrum verdedigers die niet kunnen voetballen los je het probleem niet echt op. En graag wat meer balans in het middenveld. Graag Taylor eruit en een speler die de verdediging kan ondersteunen erin. De voorhoede ziet er zo wel aardig uit maar Tadic staat er altijd in dus dat zal niet gebeuren en de vraag is ook nog eens of Bergwijn wel fit is en een beetje in vorm.

17-01-2023 16:16

Catenaccio +2752

Ajax scoort ook nog?
Denk het niet.
Zet de TV niet eens aan. Alleen de uitslag straks zien vind ik al vernedering genoeg

17-01-2023 22:44

wijzijndebeste123 +164152

Ik denk dat als we 3-0 of 4-0 achter staan en de concentratie wat minder is bij Feyenoord omdat t n gelopen koers is dat we n doelpunt maken (Alvarez uit t corner ofzo).

17-01-2023 22:46

Henkjanklaas +20645

waar komt deze Ophof ineens weer vandaan ? legt zijn mening gewicht in de schaal binnen de club ? ik denk toch van niet. Er zijn hier hele blikken aan reageerders die precies weten wat er aan mankeert. Dat is zo duidelijk dat je geen raketgeleerde hoeft te zijn om dat meteen door te hebben. Herhaalde vraag: wanneer en door wie wordt de kentering ingezet want zo kan het niet langer. Deze vrije val is zelden vertoond zeker t.o.v. de successen vanaf 2018. Onder de laatste periode ten Hag was dit verval trouwens al ingezet.

17-01-2023 15:29

Sjonnie +18814

Kantelmoment met Schreuder?
Nee, nee Edo, het elftal valt onder Schreuder bij elke tegenslag meteen uit elkaar.

Kantelmoment kan nu alleen plaatsvinden bij het shockeffect van een trainerswissel.

17-01-2023 15:28

AINIESTA +44909

Als je middenveld de bal al niet wilt hebben(Alvarez, Klaassen) dan houdt alles op. We hebben gewoon meer Feyenoord voetballers dan Feyenoord zelf. Lachwekkend gewoon.

17-01-2023 15:21

Ajaxfan31183 +16391

Zeg meneer ophof kent u dat ene nummer , de meeste dromen zijn bedrog .

17-01-2023 15:07

tijssenajax +13950

Helaas Edo Ophof, dat kantelpunt gaat er echt niet meer komen onder deze trainer. Trainer moet eerst weg alsmede andere dissonanten in de organisatie.

En dat strijdverhaal van je lust ik ook niet meer. Tuurlijk moet je inzet hebben. Nogmaals dat hebben de spelers genoeg onder een trainer die hen motiveert. Belangrijkst is een aanvallend vlot combinerend Ajax te zien. Meest kans op winst tegen Feijenoord en elke andere tegenstander. Gaat niet gebeuren onder deze trainer.

Je had beter kort en krachtig kunnen zeggen dat de trainer moet optiefen, dan had je het beste voor Ajax gedaan.

17-01-2023 13:58

Redrum +96118

De achterkant van het zinkende schip is al te diep het water in gezakt om nog te kunnen kantelen. We zullen alleen nog maar verder zinken, totdat het Ajax-schip volledig onder water is verdwenen. Dan zullen we een nieuw schip moeten bouwen met een nieuwe kapitein en een aantal nieuwe bemanningsleden.

17-01-2023 12:42

TeringHenkie +28453

Ze zijn allemaal uit vorm, zowel Tadic-Brobbey en Bergwijn. Brobbey kan nog geen hele wedstrijd spelen dus er moet rust in het elftal komen.

Dan moet je spelers vertrouwen geven en laten spelen. Daarom zou ik Tadic in de spits zetten en Bergwijn linksbuiten. Bergwijn moet minuten maken om zijn vorm weer te krijgen.

17-01-2023 12:13

MrIvez +3513

Bang dat we een pak slaag gaan krijgen, die rotterdammers zullen tot de bot gemotiveerd zijn en onze koppies gaan snel hangen gegeven de sfeer in het team

17-01-2023 11:55

Ajaxdebeste35 +15493

Als als je snel op achterstand komt dan wordt het een enorm lastige opgave.

17-01-2023 11:58

Flaco +19583

Je moet middenvelders opstellen die een bal durven te vragen en door kunnen voetballen. Met Alvarez en Klaassen die zich constant verstopt ga je het niet redden. Stel Fitz-Jim, Berghuis en Kudus op het middenveld op en er kan gevoetbald worden.

17-01-2023 11:51

Ajaxdebeste35 +15493

Idd dat laffe gedoe.
Durf eens een bal te vragen en riskante acties te maken.
Al die 'save' passes van balletje breed balletje terug heb je niks aan.

17-01-2023 11:56

MichelAngelo66 +22258

Ja dat middenveld wil ook zien. Lukt het niet dan heb je ieder geval willen voetballen. Voorin Tadic in de spits. Bergwijn en Conceicao op de flanken. Omdat ik Brobbey beter vind als hij invalt. Achterin.... geen idee. Ik zou het met Wijndal, Bassey, Timber, Regeer doen denk ik.

17-01-2023 16:09

TeringHenkie +28453

Ik zou ff terugvallen op het CL variant met Tadic in de spits met Bergwijn en Concencao aan de zijkant.

Middenveld van Kudus-Berghuis-Taylor en achterin Bassey-Alvarez-Timber-Sanches/Regeer

Maar ik vrees dat die lul weer gaat starten met Klaassen!!

17-01-2023 11:04

LukaLitmanen +82103

Dit is beste opstelling inderdaad

17-01-2023 11:20

Oxxer +164409 moderator

De laatste x dat Tadic in de spits goed speede was in het seizoen 2018/2019, die variant is erg uitgemolken en ver over datum.

17-01-2023 11:38

Ajaxdebeste35 +15493

Die variant kennen clubs onderhand wel ja

17-01-2023 11:57

Oxxer +164409 moderator

Precies een Tadic in topvorm en 4 jaar jonger en de Tadic van 2023, 34 jaar en al tijd heel matig.

17-01-2023 12:06

TeringHenkie +28453

Kan, maar Brobbey laat het ook nog niet zien in de basis, dus die kun je beter laten invallen. En Bergwijn in vorm op die positie is natuurlijk wel gevaarlijk. En anders Tadic linksbuiten en Bergwijn in de spits.

17-01-2023 12:10

Oxxer +164409 moderator

Dan heb ik waarschijnlijk de wedstrijden de laatste tijd gemist waarin Tadic iets laat zien wat lijkt op zijn vorm van 2-3 jaar terug.

17-01-2023 12:50

LukaLitmanen +82103

@Oxer, die prachtige assist tegen NEC vergeten?

17-01-2023 13:14

Oxxer +164409 moderator

Hij speelt al lange tijd matig ben jij dat vergeten?

17-01-2023 13:23

LukaLitmanen +82103

Brobbey speelt ook matig en kan niet eens ern wedstrijd volmaken.

Tadic is altijd belangrijk met assists ondanks dat hij slecht speelt.

17-01-2023 15:51

Oxxer +164409 moderator

Ik ben niet met jou eens.

17-01-2023 15:57

MidMid +5694

Op zich goede opstelling inderdaad, maar heb je Kudus zien spelen tegen Twente. Dat leek bijna op werkweigering. En ook Bergwijn deed niet echt zijn best. Ik denk dat Kudus klaar is met Ajax en liever weggaat. Bergwijn wil vooral dat Schreuder weggaat, denk ik zo.

17-01-2023 11:41

ajaciedpp +1597

Daar maak je KALE en KOKKIE niet blij mee TERING HENKIE, die KOKKIE is een vreselijke man soms, die alles wat hij denkt de waarheid is, en vandaar dat hij Klaassen die alleen maar kan rennen, balletjes afwacht en nooit een beslissende assist geeft, als een vaste basis speler vindt, ben het helemaal met jou eens maar denk dat Brobbey soms beter in de spits kan spelen dan de trage Tadic!!!!

17-01-2023 14:49

TeringHenkie +28453

Die zuipt teveel jenever. Moet je die rooie kop eens zien!

17-01-2023 15:27

JanBiesbos +29091

Achterin toch met:
wijndal bassy Alvarez timber dus met voetbal op de zijkant… de rest laten staan de 2 cv alles wegrossen niet over middenlijn komen ballen inleveren bij voetballers….Tadic als valse spits uitzakken middenveld voor overtal op middenveld en dan kudus conceicao en bergwijn diep gaan

17-01-2023 16:20

LukaLitmanen +82103

Van wie moet het kantelpunt komen dan?

Bergwijn is hopeloos uit vorm
Tadic mist de snelheid
Brobbey te vaak geblesseerd
Davy speelt verstoppertje
Alvarez, Bassey, Sanchez zijn zwak aan de bal.
Taylor nog te middelmaat

Dan houd je Conceicao, Berghuis en Kudus over?

Conceicao zal wel moeten banken helaas tov Bergwijn
Kudus zal pas in de tweede helft komen omdat Brobbey dan leeg is.

Berghuis is je beste speler dit seizoen maar ziek geweest..

Bovendien wordt hij door 50.000 mensen daar kapot gemaakt en bedreigd. Daar kan je niets van verwachten nog.


Gewoon kansloos zondag..

17-01-2023 11:02

goajaxgo +14157

Precies. Om een ploeg te verslaan heb je wel bepaalde wapens nodig. Die hebben we niet. Oh ja, en die terror-trainer zit ook nog gewoon op de bank.

17-01-2023 11:04

LukaLitmanen +82103

Ik verwacht een pijnlijke nederlaag.

Spelen met heel weinig vertrouwen.

17-01-2023 10:50

Omar +17182

Je had 14 wedstrijden op rij geen clean sheet, hebt 5 wedstrijden op rij niet gewonnen, je hele team heeft geen enkele wedstrijd na de winterstop samengespeeld vanwege blessures en ziekte. Echt omstandigheden om een topprestatie te leveren

17-01-2023 10:38

MidMid +5694

Als je een goede trainer hebt, dan verzint die een list. Of dat nou een keer op de counter spelen is. Of misschien wel met twee snelle spitsen voorin (Bergwijn/Conceicao). Maar dat gaat Schreuder niet doen. Die ziet lichtpuntjes in de voorgaande twee duels en start gewoon weer met dezelfde opstelling. Tadic, Klaassen, Alvarez, Bassey etc. Die gaat helemaal niets aanpassen, omdat hij stront eigenwijs is en een bijzonder slechte trainer.

17-01-2023 11:43

NeeI +107817

En wie gaat iets met die bal doen? Bassey? Sanchez? Wijndal? Alvarez? Klaassen? Of toch Tadic aan de zijlijn geplakt met z'n kont tegen de rechtsback van Feyenoord aan?

17-01-2023 10:34

wendoo9 +8125

Met Bassey Sanchez Wijndal Alvarez Klaassen en Tadic met zijn gespierde kont en tegen de zijlijn ja ja ja je leest het goed, gaan we gewoon winnen en met een nulletje of 3

17-01-2023 11:05

Ajaxdebeste35 +15493

Het valt me ook op dat dat Ajax niet met druk om kan gaan.
Het begon allemaal bij Liverpool uit. Maar alla die waren gewoon 2 maten te groot

Steeds meer teams zijn dat gaan kopieren en weten dat bv Bassey niet kan opbouwen. Dan laten ze Bassey de opbouw verzorgen. Ga er maar vanuit dat Feyenoord enorme druk om dat centrum gaat zetten met dat publiek erachter. Dit is een heel groot probleem!!!

17-01-2023 10:24

Ajax95Duivendrecht +24136

Timber continu schaduwen wanneer Ajax probeert op te bouwen, Bassey en Sanchez helemaal vrijlaten in de opbouw en je hebt dit Ajax in de tang.

17-01-2023 10:26

peterVKV +6452

Twente zette juist meteen druk op de backs omdat ze weten dat ze er dan niet uitkomen. Toch werden ze aangespeeld waardoor het helemaal mis ging. Zonder druk komen ook Bassey en Sanchez er wel uit.

17-01-2023 10:43

Redrum +96118

Precies, het grootste probleem ligt toch echt nog op het middenveld. Als je daar Alvarez en Klaassen hebt staan samen met postbode Kenneth, dan ga je geen enkel team in Nederland van de mat spelen.

17-01-2023 10:53

wendoo9 +8125

Waarom volcontinue het negatieve belichten met allemaal aannames ? Ajax zal ook de bal hebben waar hun ook geen raad mee zullen weten. Dus Allemaal koffie dik kijken. Eerst zien dan geloven Ajax 4 ever.

17-01-2023 10:40

Juichtoon +32555

We kunnen best een keer een wedstrijd verrassend winnen, maar een kantelpunt zal dat niet zijn ..

17-01-2023 10:21

Eurysaces +29528

Het is zelfs gevaarlijk voor de club, een resultaat tegen Feyenoord zal Schreuder in de media tot het eind van het seizoen krediet opleveren.

Als Feyenoord voor het kampioenschap wilt gaan, moeten ze zorgen dat ze gelijk spelen, ook dan zal Schreuder voldoende krediet opbouwen om lang genoeg te blijven zitten.

Al denk ik dat zelfs een verlies niet zorgt voor een vertrek. De media, intern bij Ajax icm zijn zaakwaarnemer die een te grote rol heeft gekregen, zullen het tegenwerken.

17-01-2023 10:37

Danielson +50470

Je kunt het ook zo omschrijven: in beginsel winnen wij altijd van Feyenoord, hoe de stand op de ranglijst ook is en hoe slecht we er ook voorstaan.
Echter: de situatie is nu zo deplorabel bij Ajax terwijl Feyenoord bovenaan staat, dat als Feyenoord ook deze keer niet wint, ze nooit meer van ons zullen winnen.

17-01-2023 10:20

GNBL +90032 moderator

Je wil niet verliezen van de kakkies, maar winnen betekent dat Lafred blijft zitten. Het is heel dubbel.

17-01-2023 10:16

Opperhoofd +12615

Tegen Feyenoord is het voor mij heel duidelijk, daar moet je van winnen.

17-01-2023 10:20

wendoo9 +8125

En niet anders.

17-01-2023 10:46

RuffRhythim +24837

Als we verliezen blijft ie ook zitten hoor

17-01-2023 10:23

Eurysaces +29528

Ik hoop op wat fanatieke supporters, want intern bij Ajax gaan ze niks doen. Grote kans dat er een behoorlijke ontslagvergoeding is afgedwongen door zijn zaakwaarnemer die het intern bij Ajax voor het zeggen heeft.

17-01-2023 10:49

barry1988 +24037

Ik heb een slecht gevoel bij de klassieker. Dan kan de gifbeker wel eens leeg gaan. Met dan als enige positieve het onvermijdelijke ontslag van Schreuder en hopelijk Hamstra en van der Sar.
Je kunt wel uitstralen de bal graag te willen ontvangen maar als je er in werkelijkheid niks mee kan( Bassey, Sanchez en Alvarez) dan wordt het heel moeilijk.
Hopelijk schrikt Steven "Towelie" Bergwijn ook eens wakker uit zijn winterslaap, dat zal al een slok op een borrel schelen.

17-01-2023 10:10

Balgevoel +30890

Waarom Hamstra? Die man is binnengehaald als technisch manager, voor jeugdzaken. In de verste verte niet als de directeur die het hier allemaal even zou gaan regelen, maar heeft zich voor Ajax uit de naad gewerkt afgelopen zomer. Ja, hij straalt niet uit wat je van een Ajax-directeur verwacht. In dat opzicht kan-ie Sar een hand geven, trouwens. Maar ik snap de aversie tegen 'H2' of Hamstra in dit geval, niet zo. Het zijn heus niet hún aankopen, de RvC is overduidelijk betrokken geweest, net als Van der Sar, Schreuder en zijn zaakwaarnemer. En hopelijk (soms bijna niet voor te stellen, dat terzijde) scouts...

17-01-2023 10:36

DeMagere +23140

Hi Hamstra, welkom hier op AS!
Bekijk je gênante tv interview terug dan heb je je antwoord.

17-01-2023 14:23

Balgevoel +30890

Ja, want daar haal je inderdaad een technisch manager voor in huis, voor tv-interviews. Hamstra is ook een matig zanger, dat komt er nog eens bovenop, en bovendien een hele slechte piloot. Je hebt gelijk, dumpen die handel. 😉

17-01-2023 14:29

DeMagere +23140

Geert, dat je mijn gemene bijdrage een like geeft spreekt dan wel weer voor je. ;)

17-01-2023 14:39

barry1988 +24037

Hij heeft de problemen waarvoor die oorspronkelijk is aangesteld nog steeds niet opgelost. Heel veel talenten hebben geen of een kort lopend contract. Het verlengen hiervan ligt stil of gaat tergend langzaam. Het aankoop beleid is schrikbarend. Alleen het verkopen gaat goed. In bijna al zijn taken heeft hij wat mij betreft hopeloos gefaald.

17-01-2023 15:27

Balgevoel +30890

Maar dát is een inhoudelijk argument, zeer welkom wat mij betreft. Misschien is dit blijven liggen omdat hij ineens moest inspringen bij 'de grote jongens', maar dit zijn tenminste valide argumenten om te zeggen: ook daar is het nodig om iemand anders neer te zetten. Ik ageer met name tegen een, in mijn ogen, wat ongegronde aversie die onder een groot deel van de supporters leeft op grond van het aankoopbeleid. Maar als het waar is wat je zegt: mea culpa en: eens.

17-01-2023 15:36

Oxxer +164409 moderator

Edo is te optimistisch, de huidige hoofdtrainer is niet in staat het XI tal goed voor te bereiden op een wedstrijd.

17-01-2023 10:03

Mike1234 +2647

Voor het eerst kijk ik niet uit naar de Klassieker.. en dan zit ik nog eens voor de buis met alleen maar Feyenoorders 😔😔

Ben er bang voor dat we op onze klote gaan krijgen. Je hoort hier al alle Feyenoorders roepen dat Alfred een wereldtrainer is, dat zegt genoeg denk ik

17-01-2023 10:00

wendoo9 +8125

Is dit Fey zo een wereld elftal dat je zo bang voor moet zijn om op je klote te krijgen. Dit Fey is helemaal niet zo goed dat de meeste hier denken. Als Ajax over al zijn spelers kan beschikken gaat Ajax daar zoals gewoonlijk winnen, ja ook met dit elftal.

17-01-2023 10:33

Mike1234 +2647

Ik hoop dat je gelijk hebt maar ook met alle spelers tot beschikking is het niet aan te gluren. En idd Feyenoord heeft geen top elftal maar zitten wel in een flow waarin wij daarintegen in een neerwaartse spiraal zitten. Maar nogmaals we gaan het meemaken en hoop dat je gelijk hebt

17-01-2023 19:18

Eurysaces +29528

Het zijn pijnlijke tijden voor de liefhebbers en supporters van Ajax. Ik denk dat ik het zelfs over ga slaan, ik zie geen enkel aanknopingspunt om aan te nemen dat we een resultaat neer gaan zetten. Als dat resultaat er al komt tegen Feyenoord, is het door het massaal parkeren van de bus en hopen op een counter.

17-01-2023 10:53

goajaxgo +14157

Klinkt leuk allemaal, maar de spelers willen, net als wij, maar 1 ding: zo snel mogelijk van die clown af.

17-01-2023 09:56

GAjax31 +16192

Ik hoop het. Ik begrijp het negatieve sentiment dat er nu heerst, maar in het succesvolle jaar in de CL verloor Ajax eerst kansloos in de kuip en daarna uit bij Heracles. Tegen iedereen zijn verwachtingen in werd daarna Real uitgeschakeld en vanaf dat moment begon alles op zijn plaats te vallen. Laten we hopen dat Ajax zondag wint en het vanaf dan beter begint te lopen.

17-01-2023 09:56

Danielson +50470

Als we winnen zal dat op een hele geniepige manier gaan zoals we daar een keer met 0-1 wonnen (vrije trap Van Rhijn en Vermeer deed een Vermeertje), volkomen onverdiend, in een ontzettend slechte wedstrijd.
Daar schieten we dus niets mee op. Schreuder MOET vervangen worden en dat kan alleen als we daar verliezen. En als we verliezen dan graag zo dik mogelijk want anders zit Schreuder er maandag nog.

17-01-2023 10:08

GAjax31 +16192

Ik ben ook geen fan van Schreuder, maar waarom zou je liever willen dat Ajax dik verliest en Schreuder moet vertrekken dan dat Ajax wint en Schreuder het alsnog op de rit krijgt? Ik heb er ook weinig vertrouwen in hoor, maar ik zou nooit hopen dat Ajax dik verliest, zeker niet van Feyenoord.

17-01-2023 10:11

Danielson +50470

Als je nu nog denkt dat Schreuder het op de rit krijgt ben je of erg naïef of een trol.

17-01-2023 10:13

RuffRhythim +24837

Is geen vergelijking. Er spelen nu compleet andere zaken een negatieve rol.

17-01-2023 10:20

goajaxgo +14157

Troll alert.

17-01-2023 11:02

AjaxDaniel +14526

Jammer dat Lafred er nog steeds zit

17-01-2023 09:52

Ajax95Duivendrecht +24136

Ik hoop het. Maar de realiteit waarin we nu verkeren - en het feit dat Schreuder zo te spreken was over de 2e helft tegen Twente en de bijbehorende tactiek - doet mij vermoeden dat we in de Kuip waarschijnlijk vooral zullen gaan spelen om de bal NIET te willen hebben.

17-01-2023 09:50

trodat4030 +96859

De wens is de vader van de gedachte, maar NIETS wijst erop dat het gaat gebeuren. Hélemaal niets. Ik ga helemaal nergens vanuit, dan kan het alleen maar meevallen.

17-01-2023 09:33

Adam24 +39143

Dat fabetje over mentale hardheid en onoverwinnelijkheid word ik wel echt moe van. Martinez wordt gemist doordat hij naast dat hij een goede verdediger was, ook heel erg goed kon voetballen. Bassey kan wel aardig verdedigen maar kan niet voetballen. Rensch kan wel goed voetballen maar niet verdedigen.

17-01-2023 09:19

RuffRhythim +24837

Normaal gesproken is dit een wedstrijd op zich, maar aangezien dit hele goddamn seizoen "op zich" staat zie ik eigenlijk geen enkele aanleiding om dit als een wedstrijd op zich te beschouwen.

17-01-2023 09:11

Juichtoon +32555

De Klassieker is juist de laatste 20 seizoenen geen wedstrijd op zich. Ajax was heel vaak de favoriet en won ..

17-01-2023 10:24

Gewoon Gijs +18409

Schreuder gaat nu natuurlijk spelen zoals na de rode kaart tegen Twente. De bus parkeren en dan met de snelheid van Tadic eruit komen om 10 x de zestien van de tegenstander te halen. #SchreuderOut

17-01-2023 09:02

Ajax95Duivendrecht +24136

Als je zo gaat spelen, kun je Tadic hooguit nog als 10 nuttig gebruiken, maar moet je er echt 2 spitsen voor hebben met snelheid en diepgang. Als linksbuiten is hij in zo'n tactiek volledig onbruikbaar, dat hebben we zaterdag na rust wel kunnen zien.

17-01-2023 09:52

JaapStam +137280

#SchreuderOut!!! ❌️❌️❌️

17-01-2023 09:00

Danielson +50470

En wel nu!

17-01-2023 10:09

Berghuis +14365

Dit zijn altijd wedstrijden opzich. We hebben Feyenoord zo vaak in top vorm gehad en in de klassieker storten het als een kaartenhuis in één. Maar ook vaak een Feyenoord gezien dat totaal uit vorm was en in de klassieker ineens de bovenliggende partij bleek. We moeten het zien zondag. Maar dat doet niks af aan het feit dat we echt van Schreuder af moeten.

17-01-2023 08:33

EersteAanname +2193

Op basis waarvan dan, Edo Ophof? Ik zie echt geen enkele reden om te verwachten dat we zondag opeens goed voetbal op de mat gaan leggen. Laat ons naar verliezen ook, pijnlijk maar de club nog verder kapot zien gaan door toedoen van Schreuder is nog pijnlijker

17-01-2023 08:28

trodat4030 +96859

En jij denkt dat een verlies in de Kuip wel zorgt voor het ontslag van Schreuder? Hoe vaak hebben we al gezegd: als hij nu niet wint dan..... en dan wonnen we niet en nog steeds roepen we het.. Die gaat gewoon geen schop krijgen dit seizoen, al worden we nog 13e.

17-01-2023 09:27

EersteAanname +2193

Ja ik denk en hoop dat het dan wel echt onhoudbaar wordt

17-01-2023 10:41

Rolo +13736

Uitstralen de bal willen hebben... op dit moment is het zelfvertrouwen zo broos dat die uitstraling ver te zoeken zal zijn. Feyenoord zal er opklappen, wetende dat als er een snelle 1-0 valt het best wel eens een slachtpartij zou kunnen worden.

Die broosheid heeft Schreuder aan zichzelf te danken met iedere week weer aanmodderen met de opstelling en tactiek. Zondag gaat pijn doen... daar ben ik van overtuigd. Misschien dat de maandagochtendkrant de wond een beetje heelt met een kop over het ontslag van Schreuder. En dan mag je gaan redden wat er te redden valt zonder fundering....

17-01-2023 08:26

KingJames23 +11446

Dan moeten we ook spelers opstellen die de bal willen hebben en er wat mee kunnen doen. We hebben nu spelers staan die het beste zijn zonder bal😩

17-01-2023 08:28

Rolo +13736

Dat zeg ik... aanmodderen met opstelling en tactiek... het is te triest voor woorden, lijkt iedere week wel minder te worden.

17-01-2023 08:29

Bramble1988 +9301

Bergwijn - Tadic - Conceicao
Kudus
Berghuis Taylor

Wijndal-Bassey-Alvarez-Timber

Kom op joh, hier zit veel voetbal in en moet je toch altijd kunnen winnen in deze trieste ED! Man man!

Kom op joh, dan moet je er elke wedstrijd toch 5,6 kunnen i

17-01-2023 08:25

peterVKV +6452

ok, maar je kan nu niet je meest stabiele verdediger uit het centrum halen. Dus Timber links naast Alvarez. Dat centrum is opbouwend niet slecht, Alvarez is als verdediger voetballend gewoon goed waar hij als middenvelder tekort komt op dat vlak. De backs Bassey en Sanchez moeten niet in de opbouw worden betrokken. maar verdedigend hebben deze 4 het gewoon goed gedaan tegen Twente na de rode kaart. In de opbouw zo snel mogelijk Taylor en Berghuis vinden.

17-01-2023 09:06

trodat4030 +96859

Alvarez is voetballend zelfs pover voor een keeper die niet kan meevoetballen. Unnerstall is beter met de bal.

17-01-2023 09:30

Bramble1988 +9301

Dit slaat echt nergens op!

17-01-2023 09:36

trodat4030 +96859

Idd, voor een middenvelder van Ajax slaat dat nergens op.

17-01-2023 09:57

peterVKV +6452

Toch vind ik Timber-Alvarez nu het beste centrum. Met Alvarez als voorstopper (mandekker) en Timber als libero die ook kan inschuiven. Ouderwets. Zoals Vasovic (Blankenburg) samenspeelden met Barry Hulshoff. Of Baresi met Costacuta. Of Beckenbauer met Schwarzenbeck.

17-01-2023 10:51

Oxxer +164409 moderator

Niet normaal hoe krampachtig mensen vasthouden aan Tadic in het XI tal.

17-01-2023 09:34

Bramble1988 +9301

Krampachtig? Brobbey doet weinig goed en Kudus moet je op 10 hebben

17-01-2023 09:37

Oxxer +164409 moderator

Er zijn 2 wedstrijden gespeeld en Brobbey doet weinig goed, lachwekkende conclusie. Dankzij Brobbey werd Ajax vorig seizoen kampioen. Tadic speelt al tijden als een natte krant, in de spits is hij dramatisch, hem in de opstelling zetten valt in de smaak bij FC Nostalgie.

17-01-2023 09:44

LukaLitmanen +82103

Brobbey speelt 2 wedstrijden slecht? @oxer

Hij speelt al 8 wedstrijden slecht.

Kan ook nooit een wedstrijd volmaken.
Is als invaller veel beter.

Dankzij Brobbey kampioen??

Ik denk dat topscorer Haller met 29 goals en assists & Tadic met 24 goals en assists wel wat belangrijker waren voor het kampioenschap dan Brobbey.

17-01-2023 10:50

Oxxer +164409 moderator

FC Utrecht, PSV, NEC uit, in al die wedstrijden was Brobbey beslissend, idd Brobbey was niet bepalend voor de titel.

Ik ga niet mee in Tadic op een voetstuk plaatsen, tijd om door te selecteren.

17-01-2023 10:53

peterVKV +6452

inderdaad, ook dat die gek Tadic liet staan en Brobbey eruit haalde met al de ruimte die je kon verwachten is waanzin. Tadic is no longer on fire but way over the hill.

17-01-2023 10:54

Oxxer +164409 moderator

Precies, Brobbey had met zijn snelheid iets kunnen forceren alleen de Tadic wappy's willen hem in het XI tal tot zijn pensioen.

17-01-2023 10:58

LukaLitmanen +82103

Brobbey is weer geblesseerd geraakt. Zoals gewoonlijk.

Tadic is nog steeds heel belangrijk maar had wel gewisseld moeten worden zaterdag

17-01-2023 11:46

Oxxer +164409 moderator

Ik ben het totaal niet met jou en andere fans eens die Tadic en ook Blind nog in het XI tal willen zien, het zijn vaak dezelfde users , alle discussies in die richting hebben weinig zin.

17-01-2023 11:50

Benleiden +7280

Kantelpunt zou een nieuwe RvC zijn, maar dat gaat niet gebeuren. Dus dit is slechts het begin van de échte ellende.

17-01-2023 08:14

4bier +31367

Zondag de ergste spreekkoren zonder dat de KNVB of Gemeente Rotterdam gaat ingrijpen. Ik

17-01-2023 08:11

Berghuis +14365

Dat gebeurd altijd.

17-01-2023 08:36

trodat4030 +96859

Ik wou net zeggen, what else is new? Daar verbaas je je niet meer over tegenwoordig, toch?

17-01-2023 09:31

louis60 +11472

Kantelpunt komt met een nieuwe trainer.

17-01-2023 08:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.