'Ongelukkig voor Ajax dat zij nu net meer risicowedstrijden spelen'

door Timo Suur 193

Bron De Telegraaf

'Ongelukkig voor Ajax dat zij nu net meer risicowedstrijden spelen'

door Timo Suur 193

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Maarten Brink, projectleider van de politieacties, vindt het 'ongelukkig' dat Ajax het meeste last heeft van de politiestakingen. De Amsterdammers zagen al twee duels afgelast worden, omdat er geen agenten aanwezig zouden zijn bij de wedstrijden tegen Feyenoord (uit) en FC Utrecht (thuis). Daarop besloten de gemeenten om de duels af te gelasten.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Brink begrijpt dat mensen de politieacties vervelend vinden. 'Het is onontkoombaar dat ze er last van hebben', laat de projectleider optekenen door De Telegraaf. Hij noemt het 'kortzichtig' als mensen stellen dat Ajax buitenproportioneel getroffen is. 'Het is ongelukkig voor Ajax dat zij net nu net meer risicowedstrijden spelen, al hebben zij er naar verhouding sowieso meer daarvan'

Of de politiestakingen hun doel voorbijschieten gezien de overlast, zoals de demonstratie van de Ajax-supporters? 'Het stakings- en demonstratierecht geldt voor iedereen', stelt Brink. 'We hebben negen maanden lang lichtere acties gevoerd en die hebben geen effect gehad. Daarom moeten we nu overgaan tot zwaardere acties.'

Gemeente Amsterdam reageert op staking van Ajax-fans

Zondagmiddag besloten Ajax-supporters een demonstratie op te zetten naar aanleiding van de afgelaste duels met Feyenoord en FC Utrecht. Er werd afgesproken op het Leideplein, maar een deel van de aanwezigen verplaatste zich naar het hoofdbureau van de politie, waar de ME moest ingrijpen. 'Ongelofelijk triest dat deze zogenaamde Ajax-supporters zich zo hebben misdragen in onze stad', aldus locoburgemeester Marjolein Moorman namens gemeente Amsterdam.

'Hiermee bewijst deze groep zogenaamde supporters voetbal en Ajax geen dienst', gaat Moorman verder. 'Trams met nietsvermoedende passagiers zijn belaagd, vernielingen zijn aangebracht aan het hoofdbureau van politie en zwaar vuurwerk is afgestoken.'

Volgens Moorman heeft de onrust bij de staking van de Ajax-supporters laten zien dat voetbalwedstrijden niet zonder politie-inzet afgewerkt kunnen worden. 'Iedereen wil dat voetbalplezier voorop staat, maar dit gedrag laat zien dat het helaas niet zonder politie-inzet kan. Terwijl we de politie zo hard nodig hebben voor andere zaken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ellende +324

Hij heeft het over "ongelukkig'. Voor zijn eigen gemak geeft hij aan dat ze twee keer hebben gestaakt bij Ajax. Volgens mij heeft hij politie drie keer achter elkaar gestaakt bij Ajax. Geluk voor Ajax was dat de burgermeester de wedstrijd tegen Nac door liet gaan.

Ik ben benieuwd of ze nog meer publiek willen pakken of dat het alleen op Ajax gericht is. Zouden ze nu dit weekend bij Feyenoord gaan staken. Ik denk het niet.

18-09-2024 08:01

BokkieBokstra +11318

Ook bij nac ajax waren er politieacties, die ging door. Bij een risicowedstrijd hoort ook een tegenstander Utrecht en feyenoord. Ook twee risico ploegen. Er is bewust voor Ajax gekozen, 3 keer.

18-09-2024 07:35

Hijosdedioses +6679

Naïef gedacht van de politie dat Ajax zich niet benadeeld zou voelen. Jullie kiezen voor die stakingen dus accepteer ook de gevolgen. Uiteraard ging het gedrag van een aantal relschoppers zondag te ver. Ze hadden het hooguit alleen bij verbaal geweld moeten houden.

17-09-2024 07:41

FlyingDutchMan +17314

Aldus boer Maartje Brink

16-09-2024 21:08

Concrete +3193

Wat een lulhannes die lampen supporter, hou dan je mond

16-09-2024 20:35

Ronald de Boer +791

Het kan er ook mee te maken hebben dat er veel zogenaamde Ajax supporters zijn, die de laatste jaren veel ellende hebben uitgehaald en het gewoon verpest hebben voor de echte Ajax supporters. Het is balen voor Ajax en de echte supporters, maar wel begrijpelijk van de bond om veel wedstrijden van Ajax als risico wedstrijd te zien

16-09-2024 18:57

edalm +4935

Ongelukkige uitspraak van deze heer🫣

16-09-2024 18:50

Tadic020 +1893

Als het geen risico wedstrijd is doenze het niet

16-09-2024 17:14

Ajax The Best +16582

Stel die man persoonlijk aansprakelijk voor de schade die ze doelgericht Ajax berokkenen. Als beursgenoteerd bedrijf de juristen er op af sturen. Zelfs als je niet zou winnen, maak hen het leven maar flink zuur. Zodat ze zich nog wel een paar keer bedenken.

16-09-2024 16:55

debarbaar +8250

ja ja, was NAC-Ajax een risico wedstrijd? Ongelukkig trouwens dat Maarten Brink zo'n uitgesproken PSV-supporter bleek te zijn.

16-09-2024 16:48

Dirk +7034

De "zogenaamde" Ajax fans zijn wel degelijk Ajax fans die zondag in de Arena zitten , nu niet afdoen dat de vernielingen niks met Ajax te maken hebben en dat word "zogenaamd " weer met de mantel des liefdes gedekt ...

16-09-2024 16:47

debarbaar +8250

Ja, niet fraai, maar nog steeds is de verontwaardiging gespeeld. Geen lelijk woord van de burgemeester en de loco burgemeester over de enorme vernielingen door Pro Palestina betogers.

16-09-2024 16:49

Dirk +7034

Wijzen naar de ander...is makkelijk ..
Zo zit de maatschappij eenmaal in elkaar...

16-09-2024 16:53

Danielson +50461

Die dienen een 'hoger' doel...🙄

16-09-2024 18:43

Ajax The Best +16582

Ja klopt. Maar was het zo heftig? Een fiets tegen een busje, een hek tegen een hek. Een tram tot stilstand. En?

16-09-2024 16:53

Dirk +7034

Als de politie de volgende wedstrijden van Ajax weer uit kiest om te staken , na dit gebeuren is dat toch begrijpelijk...

16-09-2024 16:56

Ajax The Best +16582

Als ze een vete willen creëren is het begrijpelijk. Als ze hun pre pensioen willen verzekeren is het alles behalve begrijpelijk.
Als politie een commercieel bedrijf moedwillig zoveel schade berokkenen kan natuurlijk absoluut niet.
En dan is een fiets, een hek en een gestopte tram natuurlijk geen enkel argument.

16-09-2024 17:13

Ajax412 +1325

Ze doen in Nederland nu net also Ajax "toevallig" zoveel risico wedstrijden heeft in deze perioden, maar vergeten er bewust bij te vermelden dat dat komt omdat Ajax de meest gehate club van Nederland is, omdat alle kleinere clubs uit kleinere stadjes stikjaloers zijn op onze historie en internationale uitstraling. Overal waar Ajax komt is het de wedstrijd van het jaar, ookal worden we nog 10 jaar geen kampioen meer, Ajax blijft de te kloppen ploeg. Supporters van sommige andere clubs kunnen dat niet zo goed verwerken.

16-09-2024 16:46

Dirk +7034

En daarom gaan we als Ajax fans onze stad vernielen ...
Toffe gedachte...
Hoe je draait of keert , dit valt niet goed te praten .
Hou zouden ze reageren als ze aan hun wedde ef pensioen raken ..

16-09-2024 17:00

Ajax412 +1325

Daar ben ik het mee eens. Wat ik wil zeggen is dat als ze domweg de hoogste risico wedstrijd van het weekend pakken om te demonstreren, dat Ajax dan per definitie altijd de lul is.

16-09-2024 19:56

Rockanje23 +37068

Het ligt dus allemaal aan Ajax zelf aldus deze clown. Volkomen ongeloofwaardig deze man. Dat hij heel fanatiek psv supporter is zal wel toeval zijn zeker ?

16-09-2024 16:12

HenriR +479

En hij vindt het o zo erg voor Ajax…. Ja ja … 100% een liegende clown deze man

17-09-2024 06:53

MrPink +81934

Aldus Maarten Brink de psv supporter. Ga lekker de politiek dwars zitten met je acties.

In Den Haag liggen ze er niet wakker van hoor als er weer een wedstrijd niet doorgaat, niet hun probleem.

16-09-2024 15:57

ajax4ever001 +18556

Als ze het over stakingsrecht hebben dan moeten ze ook eend ballen tonen om op prinsjesdag dat te doen maar nee dat doen ze niet.

16-09-2024 15:57

DeHeerVanDeMeer +25194

Laffe Neppe goedpraat reactie van deze Psv projectleider van de politie.

16-09-2024 15:31

Marquinho +2050

Deze boerenlul plaatste een post op Twitter waarin hij liet zien te hopen dat Ajax degradeert (fake Teletekst pagina 819). En dan nu zoete broodjes bakken. Laat hem de tyfus krijgen of minimaal tot zijn 70e doorwerken in Lampegat.

16-09-2024 15:13

dAddA020 +95

Tis net als US leger he.. je moet de Hearts en Minds winnen van het volk, en dit is niet de manier om dat te doen. Dan nog lopen janken via de media en dan je helemaal af.

16-09-2024 15:01

Godenzoon24 +15304

Ik vind de acties niet goed. Voetbal en Ajax worden onevenredig gepakt. Maar deze actie van de harde kern is ook triest. Een vreedzame actie had ik begrepen , maar dit is het domste wat ze konden doen.

16-09-2024 14:59

YRGI +32950

Eén goed ding dat voortkomt uit die achterlijke rellen: Ik zie de politie niet meer staken rondom Ajax, want dan moeten ze alsnog uitrukken.

16-09-2024 14:57

jeffrey_van_der_sluis +30426

Tja, de relschoppers van gisteren (lees: de lui die vernielingen hebben aangericht) is juist koren op de molen van de politie.

Desalniettemin zou het goed zijn als de politie bijvoorbeeld donderdagavond tijdens Feyenoord - Leverkusen eens zou staken. Alle ingrediënten zijn namelijk aanwezig dat het daar helemaal uit de hand kan gaan lopen. Een slecht draaiend team, tegenvallende resultaten in de Eredivisie, daarbijbehorende onvrede onder de supporters, een CL-wedstrijd die ze (wellicht) keihard gaan verliezen wat al voor spanning zorgt, het Maasgebouw binnen handbereik (die moet het namelijk altijd ontgelden bij rellen) en een harde kern + grote supportersgroep die niet veel snugger is dan een ei (netten om t veld, aanstekers etc).

Een risicowedstrijd uit het boekje zou je zeggen. Maar laten we vooral staken tijdens wedstrijden van Ajax.

16-09-2024 14:19

Hebbendiekip +4784

Gaat niet gebeuren, teveel internationale druk.

16-09-2024 14:50

Sytze Vliege +422

Maarten Brink is een mislukt mens.

16-09-2024 13:53

@Maar7en +1580

Meneer vergeet even de wedstrijd PSV-Feyenoord voor de JC schaal.
Dat was een mooie gelegenheid zonder dat je een competitie saboteert.

16-09-2024 13:48

w86 +9437

Een wedstrijd van PSV saboteren, daar heeft deze pipo nooit over nagedacht.

16-09-2024 19:01

musicradio +3893

de hetze tegen ajax begint nu ook al bij die zak van een brink doet alsof er niks aan de hand is onbetrouebaar figuur hij moet onmiddelijk opstappen

16-09-2024 13:30

Sterretje73 +5250

Nee hoor...lekker meer tijd om op elkaar ingespeeld te raken.

16-09-2024 13:30

Ajax1812 +9071

Zonder wedstrijdritme. Echt voordelig ja

16-09-2024 13:38

Sterretje73 +5250

Ach ik probeer er maar het beste van te maken...we gaan het zien.

16-09-2024 13:49

JariJari +15254

Brink probeert er het slechtste van te maken voor ons en het is hem aardig gelukt.

16-09-2024 14:00

AlexLitmanen10 +14405

Helemaal oneens

Dit is een zwaar nadeel voor Ajax. Competitie vervalsing ten top.

Hoe kunnen we ingespeeld raken zonder wedstrijden?

16-09-2024 13:42

Aspers73 +3236

En afgelopen zondag de reden waarom Ajax méér risicowedstrijden speelt....ze kunnen zich gewoon niet gedragen.

16-09-2024 13:30

Baco123 +6549

Gister inderdaad een rotzooi in de stad
Maar rond om wedstrijden gebeurt er nooit wat de laatste jaren , dus onzin dat overal waar Ajax is of komt dat het een risico is

16-09-2024 13:32

Aspers73 +3236

Ik herinner me dat er vorig seizoen een thuiswedstrijd van Ajax werd gestaakt, terwijl er geen uitfans bij waren. Of er zijn rellen voor het stadion, vóór de wedstrijd ofzo. Er is heel vaak wat aan de hand, er is gewoon politie nodig.

16-09-2024 13:35

Baco123 +6549

Dat was voor het eerst in jaren dat er überhaupt wat gebeurde
Komt al 32 jaar bij Ajax en en thuis ook Europees maar er gebeurt toch echt niks man
Maar goed, gelukkig wordt er woensdag gevoetbald

16-09-2024 13:40

Bas055 +68

goed herinnerd. En verder? nog meer voorbeelden?

16-09-2024 13:55

Baco123 +6549

Ach das het enige in jaren dat er iets gebeurt is tegen de kakkies, voor de rest is en zijn Ajax fans rondom de arena rustig man
Uit supporters gaat wel eens mis op noord bij de bussen
Maar over het algemeen is het zeker rustig kerel
Ga elke week week in week uit dus kan er goed over mee praten, en uit wedstrijden gebeurt er helemaal niks meer nationaal

16-09-2024 15:15

Ajax The Best +16582

Thuis tegen Juve en vorig jaar tegen Feyenoord zijn de enige 2 incidenten in de afgelopen 10 jaar.
En thuis tegen Juve is overduidelijk veroorzaakt door de politie. Zonder politie was daar niets gebeurd.

De media groupies schreeuwen moord en brand, maar de vaste supporters die er elke wedstriid zijn weten wel beter.

16-09-2024 16:03

Baco123 +6549

Precies Juve 2019

16-09-2024 16:54

Simpelishetmoeilijkst +25247

Ze doen erg hun best het volktegen hun in te jagen met alleen Ajax te benadelen. Zo wordt de politie niet populairder.
Domkoppen. Gebruikt je hersensceens.

16-09-2024 13:09

Koningtoto +60459

Je weet dat de overgrote meerderheid in dit land nou niet echt positief tegen ons aan kijken? Toch?

16-09-2024 13:17

Ajax1812 +9071

Deden ze toch al niet

16-09-2024 13:39

Ajax The Best +16582

Je weet dat ze niet bij de politie zitten vanwege hun hoge intelligentie?
Misschien een interessant feitje: meer dan 2/3 (!) van alle beroepzaken tegen stadionverboden wordt gewonnen en daarbij wordt het stadionverbod ongedaan gemaakt. Fouten in het Pvb van de politie zijn daarbij vaak bepalend.

16-09-2024 13:35

Been +12503

Het is ongelukkig dat de helft van Nederland al wekenlang aan het schuimbekken is voordat Ajax op bezoek komt.

16-09-2024 13:08

stefanwillem +12141

Je moet lekker je mond houden laffe hond dat je d’r rondkruipt

16-09-2024 13:07

Saren +552

Walchelijke psv rat, rot weg in je schijt dorp

16-09-2024 13:04

Ajax4proud +10862

Ik kijk alweer uit naar woensdag. Dit soort slechte nieuws moet je eigenlijk helemaal geen aandacht geven.

16-09-2024 13:04

DieNase +7171

Weet je wat pas 'kortzichtig' is Maarten, dat je niet met je bijdehante bek in Den Haag gaat staan met je acties. Dit is burgertje pesten, niks meer niks minder

16-09-2024 12:57

djhl +1408

Het is pas ongelukkig dat je een PSV fan die zich openbaar uitspreekt dat het mooi is dat AJAX 18e staat aanstelt als projectleider. Je vraagt op deze manier natuurlijk ook om gezeik.

16-09-2024 12:57

musicradio +3893

die brink een grote lafaard

16-09-2024 13:32

Petterson +25098

Vraag: is er behalve bij NAC-Ajax nog gestaakt bij andere wedstrijden die desondanks gewoon door konden gaan?

16-09-2024 12:29

marcel112 +819

Almere Psv dacht ik

16-09-2024 12:39

Petterson +25098

Ok. Als dat de enige andere wedstrijd is, dan is het dus wel degelijk onevenredig dat Ajax is uitgekozen.

16-09-2024 12:49

Juan62 +46231

Onevenredig? Ajax is de grootste club in Nederland , genereerd de meeste publiciteit , ook in het buitenland

Denk je werkelijk dat iemand het er over heeft gehad dat Almere Psv niet is doorgegaan ?

16-09-2024 13:12

Petterson +25098

Daar gaat het niet om. Dan moet die politie-gast gewoon eerlijk zeggen: “we kiezen bewust Ajax uit omdat dat de meeste aandacht voor ons doel genereert”. Nu doet hij het voorkomen alsof Ajax vaker getroffen is doordat Ajax meer risico-wedstrijden speelt, waarbij er zonder politie-inzet niet gespeeld kan worden. Maar als ze echt 4 wedstrijden hebben gestaakt, waarvan 3 ‘toevallig’ bij Ajax, dan is dat dus flauwekul.

16-09-2024 13:32

Juan62 +46231

Ajax speelt toch ook meer risico wedstrijden.

Door het agressieve gedrag van de aso's van onze club door de jaren heen zijn er alleen maar meer en meer risico wedstrijden bijgekomen.

Echt ik verlang bijna terug naar het moment dat ze besloten met elkaar in een weiland te gaan uitvechten.

16-09-2024 14:10

marcel112 +819

Klopt wel wat je zegt maar.dan hadden ze ook meer wedstrijden van onze havenarbeiders kunnen pakken.... Die zijn de laatste jaren wel zeker een paar tandjes erger dacht ik

16-09-2024 17:54

Evil-phantoom +883

En dat zegt Brink een PSV fan.

16-09-2024 12:27

Moooo +3972

Sowieso is het zo misplaatst om voetbal niet meer van voetbal inzet te voorzien..
Net of Ajax/de clubs hier wat aan kunnen doen.

Er zijn zoveel andere methodes, door achter het volk te staan maar niet achter de politiek.
Een Prinsjesdag maar te cancelen, demonstraties niet meer in te grijpen, kunnen ze de hele dag op de A1/A50 slapen van natuur organisaties, geen bekeuringen meer uitschrijven voor lichte overtredingen.

Laat politiek Den Haag het even uitzoeken en voor veel problemen niet meer ONS de politie bellen..

Je had het volk ondersteund en good wil gekregen nu heeft elke Ajacied een vieze nasmaak bij een agent.
Terwijl hun er ook niks aan kunnen doen.

Echt onbezonnen acties, de 1ste x kan ik enigzins nog wel een beetje begrip voor opbrengen als signaal. "De klassieker"

Maar dan Ajax een tweede keer bij de ballen pakken is echt misplaatst en vind ik vies gedrag.

16-09-2024 12:26

Juan62 +46231

Iedere Ajacied? ik denk het niet

Ik denk dat veel Ajacieden genoeg hebben van het feit dat er een groep is die al decades de voetbalbeleving verstieren

Die er voor hebben gezorgt dat de huldiging van mijn club op een parkeerplaats gebeurde ( Dank aan de hier veel vervloekte Burgermeester Halsema, die het weer terug naar het Museumplein bracht )

Die er voor hebben gezorgd dat ik geen één keer na een kampioenschap lekker de stad in kon met de kinderen, de afgelopen 40 jaar.

Zo kan ik een flinke lijst maken met wat ze allemaal verpest hebben met hun gedrag voor de
'normale' supporter

Dat is pas vies gedrag

16-09-2024 12:35

Opnaarde4eSter +1592

Schiet toch op, Brink
Je hebt het met een sadistisch genoegen aan gepakt.
Volgende week weer met je schijnheilige kop op de tribune bij je cluppie??

16-09-2024 12:15

musicradio +3893

schijnheilige tronie die brink

16-09-2024 13:34

hoonxxx +245

Lekker op prinsjes dag staken..daar tref je de politiek pas mee...

16-09-2024 12:13

Suavimani +11993

Als je een eerlijke competitie wil, dan is het heel simpel: 1 wedstrijd eruit vanwege stakingen? Dan de hele speelronde eruit. Dan heeft iedereen er evenveel last van en neemt de druk op de politie om te kappen met deze ongein rap toe.

16-09-2024 12:12

Petterson +25098

Inderdaad. Zoals altijd is de KNvB weer ontzettend laks.

16-09-2024 12:14

Juichtoon +32540

Jaren terug ging Psv - Fnoord er in december uit. En dat kwam psv, dat toen op haar laatste benen na CL liep, heel goed uit..
Bleek gewoon lijntje van psv naar de ns te lopen die opeens geen trein voor de uitsupporters had..
En zonder uit supporters kon echt niet volgens de knvb.

16-09-2024 12:04

Juan62 +46231

Ja alles is een samenzwering

16-09-2024 12:10

Vak425 +221

Complotje hier, complotje daar. 😂 waar is de Ajax supporter gebleven die zich geen ruk aantrok van anderen en gewoon zei: dondert niet WZAWZDB jullie doen je best maar. Tegenwoordig constant huilebalken.

16-09-2024 12:24

Juichtoon +32540

Die Ajax supporter heeft nooit bestaan. Is een overblijfsel van de begintijd in de Arena. In het Ajax museum noemen ze deze periode de Zwakke periode. Mensen als Cruijff en Van Gaal mopperden wat af...niet omdat zij een samenzwering voorzagen maar omdat je voor jezelf moet opkomen.

16-09-2024 13:13

31xAjax +7949

Ron Jans deed gisteren de heilige communie. Hij heeft de pastoor gevraagd of die met de politie kon regelen de dat zij gingen staken. Toen is er halsoverkop besloten om daaraan tegemoet te komen. Dus idd, als je de juiste lijntjes hebt....

16-09-2024 12:40

Juichtoon +32540

Het is allemaal een spel. En als je dit wilt beïnvloeden, dien je mee te spelen...

16-09-2024 13:14

MPAjax +8427

Dit gaat gewoon escaleren, zie het gebeuren en niet in het voordeel van de politie stakingen want zijn genoeg andere evenementen die meer impact genereert..

16-09-2024 11:58

MPAjax +8427

politiestakingen coordinator:

https://www.reddit.com/r/Eredivisie/comments/1fe8q3r/tweet_van_projectleider_politieacties_en/

Komt van korps west-brabant... brabant...

16-09-2024 11:55

tmvde +2869

Is ook fervent supporter van 💡ies op X.

16-09-2024 12:04

JorgeDeLasTresPintas +1584

Als jij denkt dat één iemand die toevallig voor PSV is bepaald waar er wel en niet gestaakt wordt, dan heb je vast een mooie verzameling hoedjes van aluminiumfolie.

16-09-2024 12:21

Vak425 +221

😂😂😂

16-09-2024 12:25

SamW +1466

Ik verbaas me erover dat er zo weinig gepraat wordt over het feit dat dit je reinste competitievervalsing is. Farioli stelde tegen NAC een B- elftal op om spelers te sparen en blessures te voorkomen. Want in de weken erna, aan het begin van het seizoen, stonden twee EL wedstrijden en Feyenoord uit op het programma. Maar Feyenoord en Utrecht gingen niet door en dus had hij met zijn sterkste elftal kunnen spelen.
Daarnaast is het zo dat er een trainingsschema op tafel ligt wat de belastbaarheid van spelers in de gaten houdt. die kon op een hoop en in de prullenbak. Bij Ajax komt er nu een piek in de belastbaarheid omdat er geen weken meer zijn waarin ze kunnen herstellen omdat er drie wedstrijden ingehaald moeten worden.

16-09-2024 11:50

Talentje020 +20015

Ik snap je punt helemaal, alleen is het wel zo dat het opstellen van de B garnituur tegen NAC een keuze vanuit de technische staf is geweest, weliswaar met het oog op het speelschema, maar wel een vrijwillig gemaakte keuze.

Vind het inplannen van 2 toppers achter elkaar binnen 3 dagen dan wel weer neigen naar competitie vervalsing

16-09-2024 12:02

Joodhannus73 +3579

Maarten Brink is een grote PSV supporter die het heerlijk vindt om Ajax op deze manier te pakken. Hij kan nu van alles verzinnen, maar daar trapt niemand in.

16-09-2024 11:48

Talentje020 +20015

Hoe durft hij te beweren dat het kortzichtig is om te denken dat Ajax buitenproportioneel getroffen wordt? Je kan moeilijk ontkennen dat Ajax niet het meest getroffen wordt namelijk.

Sorry hoor maar met dit soort uitspraken, laat je zien dat je weinig inlevingsvermogen hebt en ver van de realiteit staat als 1 van de leiders van de stakingen!

De politie zou al op veel meer sympathie kunnen rekenen als ze de stakingen verdelen over verschillende events, ipv Ajax als de stok te nemen waarmee ze kunnen slaan.

16-09-2024 11:46

Heimwee +6735

Oh dus het is de schuld van Ajax dat de "politie" staakt. Wat een lulverhaal.

16-09-2024 11:46

daslogisch1 +10199

Brink is gewoon een 🤡

16-09-2024 11:39

JanBiesbos +29059

Was nac-ajax dan een risico wedstrijd? Nee in mijn ogen niet maar daar werd wel voor gekozen , Ajax wordt gepakt omdat het de grootste club met meeste media aandacht heeft en de meeste kijkers op TV en in het stadion treft punt uit, u bent af meneer de provinciaal fan!

16-09-2024 11:32

soewares +2504

Precies, het kiezen van Nac Ajax ontkracht al zn hele verhaal

16-09-2024 11:48

JanBiesbos +29059

Nou dat dusz

16-09-2024 20:09

AFCA020! +6118

Moorman, Brink of Halsema kunnen lullen wat ze willen.

Gister heeft niet laten zien dat wedstrijden niet zonder politie kan, NAC uit heeft laten zien dat het wel zonder kan.

Gister heeft vooral laten zien dat provocatie en onevenredig hard optreden leidt tot wanorde. Aanwezigheid van de politie zorgt in grote maten voor de wanorde rondom de voetbal.

Het niet doorlaten gaan van Ajax, maar vervolgens wel met een overdreven politiemacht aanwezig zijn bij een vredige samenkomst is provocatie pur sang. Het vervolgens om niets opdrijven en ingrijpen zorgt voor nog meer wanorde. Als je een hond slaat of in een hoekje duwt gaat hij ook bijten.

Daarbij vind ik het enorme verschil tussen behandeling van de A12 terroristen en voetbalfans bizar. Waarom gaan ze niet uit het niets meppen bij XR? Bij voetbalsupporters gebeurt dat ook vaak zat (zie gister met die man die door AT5 geïnterviewd werd en vervolgens klappen kreeg en aangereden werd zonder dat hij iets gedaan had).
Dan komen mensen logischerwijs in opstand.

Bij XR waren een paar aanhoudingen en die ratten zijn vervolgens direct straffeloos vrijgelaten… maar de Supporters van gister niet hoor.
Dat meten met 2 maten is ook misselijkmakend

Blijft bizar hoe men het in de media probeert te verdraaien zodra het voetbal betreft.
Weet niet wie er gister nog meer bijwaren, maar de provocatie was overweldigend en totaal overbodig

16-09-2024 11:28

BarryJanssen +14186

Nou kan ik mij toch ergens ook wel voorstellen dat de in het zwart geklede voetbalhooligans, vaak onder invloed van alcohol en wellicht andere middelen, vaak voorzien van sportschoollichamen en tattoo’s, toch wat meer intimiderend overkomen dan de genderneutrale bomenknuffelaars van XR..

16-09-2024 11:33

AFCA020! +6118

Je mag niet afgaan op uiterlijk en daardoor groepen anders behandelen. Als de politie gister was weggebleven was er niets aan de hand geweest.

Als je mensen als vee behandelt gaan ze zich ook zo gedragen.

16-09-2024 11:36

BarryJanssen +14186

“Als de politie gister was weggebleven was er niets aan de hand geweest.”

Tsja, en als de Ajax-“supporters” het bij een vredig protest hadden gehouden, was er nu ook helemaal niets aan de hand geweest. Sterker nog, dan hadden ze een mooi en duidelijk signaal afgegeven.

Maar helaas, het stelletje eencelligen heeft het weer verpest. Niet alleen voor henzelf, maar ook voor de normale (fatsoenlijke) Ajax supporter.

Altijd maar dat wijzen naar de politie. Nee, het is gewoon al absurd dat er zo veel politie inzet nodig is bij een sportpartijtje.

En ja, XR zouden ze ook veel harder aan moeten pakken, voordat je die kaart weer gaat spelen.

16-09-2024 11:43

Juan62 +46231

Wat ik mede absurd vind is dat een toch relatief kleine groep ( verhouding ''normale vs agressieve supporter'' ) al decades er voor zorgt dat wij geen kampioenschappen op een normale manier kunnen vieren, in de binnenstad .

Dat het normaal werd om kampioenschappen te vieren op een parkeerplaats.

Dat mijn kinderen nog nooit een echt Ajaxfeest hebben meegemaakt in de stad, omdat er altijd een groep losers is die hun frustratie met geweld tijdens ons feest op de buitenwereld afreageren, en ons kampioensfeest verpest

16-09-2024 12:14

AFCA020! +6118

Maar dat is het dus Barry: dat is niet nodig.
Dat is (vrijwel) nergens in de wereld nodig (in de beschaafde landen wel te verstaan).

Dat hebben de wedstrijden bij AZ uit (tijdje geleden) en bij NAC uit (onlangs) ruimschoots bewezen.

Ik ben verder tegen iedere vorm van geweld hoor, moge dat duidelijk zijn.
Echter zie ik een causaal verband tussen de provocatie en enorme aanwezige politiemacht, ten opzichte van de eventuele ongeregeldheden. Dit had een vredig protest gebleven ware het niet dat het direct leek of je in een of andere politiestaat stond. En dat terwijl ze zogenaamd moesten staken en Ajax daardoor niet kon doorgaan, maar nu wel massaal op de been?
En ja er zitten varkens tussen die uit zijn op rellen, maar dat heb je overal.

De manier waarop voetbalsupporters doorgaans behandeld worden is ronduit stuitend. En inderdaad er is een handjevol die weleens de mist in gaat.
Maar moet je dan iedereen als vee behandelen?

Als je (niet racistisch bedoelt maar puur voor perspectief) het woord voetbal supporter zou veranderen in Marokkaan dan is de wereld te klein (en terecht overigens).

Als we nu, omdat een klein groepje zich misdraagt, alle Marokkanen, Eritreeers, sudanezen of wat dan ook gaan transporteren met bussen, duwen door sluizen, bij alles wat ze doen met een enorme politie macht meelopen door de stad. Dan is de wereld met recht te klein. Maar een voetbalsupporter moet zich dit altijd maar laten welgevallen.

Nogmaals ik ben zeker niet racistisch en zo bedoel ik dit voorbeeld ook allerminst, maar het is meer om de absurditeit van het handelen aan te tonen.

Zelfs bezoekers van de zonnebloem zouden uiteindelijk uit de bocht vliegen als ze stelselmatig als vee behandeld zouden worden.

Nogmaals als je een hond slaat, is de kans groot dat hij een keer terug bijt.

16-09-2024 12:30

AFCA020! +6118

@Juan

Dat is inderdaad ook zo’n voorbeeld.

De laatste keer op het Museumplein, was het zogenaamd uit de hand gelopen, maar op een bezoekersaantal van 120 duizend extra mensen in de stad, werden er minder aanhoudingen en/of vernielingen gepleegd dan op een gemiddelde zaterdagavond (aldus een woordvoerder van de politie).
Maar het NOS journaal opent er mee.

En laat me wel zijn, ieder incident is er 1 teveel, maar we gaan toch ook niet iedere zondagmorgen het hebben over de stapavondjes en dat een week lang bespreken in alle talkshows?

Het is overdreven en meten met 2 maten. Althans meestal

16-09-2024 12:34

Josey Wales +11669

Die vuile rat die op die jongen aan het rammen was moeten ze gelijk laten oprotten naar z’n vervroegd pensioen via de sociale dienst welteverstaan.Totaal ongeschikt voor z’n functie met die sadistische harses van hem.

16-09-2024 14:31

Libero +19165

Met 'ongelukkig' impliceert hij dat er geen opzet achter zat. Laf.

16-09-2024 11:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.