NB: 'Tegen Feyenoord en PSV wil je als Ajax wél met een zo sterk mogelijk team starten'

door Jon van Dam 78

Bron Ajax Showtime

NB: 'Tegen Feyenoord en PSV wil je als Ajax wél met een zo sterk mogelijk team starten'

door Jon van Dam 78

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax wint met een flink gewijzigd elftal krap van Willem II (1-0). Ditmaal met adjunct-hoofdredacteur Reinand Visscher. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: het idee achter het rouleren is begrijpelijk, maar erin doordraven kan ook. 

‘Dat kan, maar ik denk niet dat Farioli voor z'n lol zoveel wisselingen doorvoert. Over drie dagen speel je tegen Feyenoord en over zes dagen tegen PSV. Ik kan me voorstellen dat je die beide wedstrijden wél met een zo sterk mogelijk team wil starten. Blijkbaar is het dan nodig om een deel van de spelers wat rust te geven dit weekend. Ik kan me geen andere reden bedenken waarom Farioli hiervoor koos.’

Ajax kwam in een formatie te spelen met drie centrale verdedigers. Hoe keek jij vooraf naar die keuze en hoe pakte het uit op het veld?

‘Ik ben geen fan van spelen met drie centrale verdedigers en twee verdedigers op de flanken, maar kijkend naar de spelers waarmee Ajax aantrad was het wel een logisch systeem. Verdedigend stond het vrij aardig, maar je komt vooral in de problemen in de opbouw. In de as speelde je nu in principe met Rugani, Baas, Kaplan, Van den Boomen en Tahirović. Van die vijf spelers vind ik alleen Baas iemand die echt kan opbouwen. En ook hij kan dat niet alleen. Als je dan op het middenveld ook nog steeds in de duels terechtkomt en die duels vervolgens verliest, wordt het al heel lastig. Zo werd Ajax al vaak naar de zijkanten gedreven waar spelers als Gaaei en Wijndal dan aan de bal komen, terwijl je die spelers in dit systeem liever in een latere fase pas aan de bal krijgt. Ajax kwam eigenlijk alleen echt aan voetballen toe als Traoré zich met de opbouw ging bemoeien en de bal gewoon ophaalde.’

Francesco Farioli wilde niet van wijzigingen spreken bij Ajax en gelooft dat er voldoende automatismen zijn. Hoe kijk jij daarnaar?

‘Hij wil het gewoon wat positiever verpakken natuurlijk, maar wijzigingen zijn wijzigingen. Zo simpel is het ook. Wel is het zo dat hij vanaf het begin al heel erg bezig is met de totale selectie belangrijk te maken. Op de lange termijn zal dat ook alleen maar goed zijn. Er zijn nu een aantal geblesseerden en dat zal ook vast niet voor het laatst zijn dit seizoen. Ik heb dan liever een trainer die ervoor zorgt dat iedereen is ingesteld op zijn ideeën dan een trainer die zich blindstaart op zijn beste elf. Het was tegen Willem II natuurlijk niet om aan te gluren, maar dat is het de laatste jaren wel vaker niet bij Ajax. Het is te makkelijk om dat puur aan het rouleren te wijten.’

Wie vond jij de beste speler van Ajax tegen Willem II?

‘Ik vond Klaassen en Baas degelijk spelen, maar Traoré was het belangrijkst. Dus zou ik hem die titel geven. Hij speelde een echte Traoré-wedstrijd met misschien wel meer dalen dan pieken, maar toch was hij onmisbaar voor Ajax. Áls Ajax gevaarlijk werd en een fatsoenlijke aanval wist op te zetten, was hij daar vrijwel iedere keer voor verantwoordelijk.’

Diant Ramaj mocht keepen in plaats van Remko Pasveer. Hoe deed de Duitser het?

‘Dit vond ik dus wel een heel bijzondere beslissing die ik niet kan plaatsen. Ik kan me niet voorstellen dat dit ook met het oog op fitheid is gedaan, dat lijkt me voor een keeper niet echt nodig. Hij speelde geen beste pot. Waar hij vorig jaar juist rust bracht aan de onzekere en zenuwachtige verdediging, deed hij vandaag het tegenovergestelde. Ik ben ook benieuwd hoe hij er nu zelf in staat. Vorig jaar was hij in een droevig Ajax een van de weinige lichtpuntjes en hield hij het team meerdere keren op de been. En nu is hij gepasseerd voor een keeper die niet ver verwijderd is van zijn voetbalpensioen, maar mocht hij in een willekeurige wedstrijd tegen Willem II ineens weer aantreden. Hij zal niet volledig vrij van zenuwen gespeeld hebben, lijkt mij.’

NB: 'Tegen Feyenoord en PSV wil je als Ajax wél met een zo sterk mogelijk team starten'
Ramaj kreeg tegen Willem II zijn eerste basisplaats van het seizoen.

Het gaat veel over Brian Brobbey bij Ajax. Hoe rendeerde de aanvaller zondag?

‘Hij is niet in topvorm en hij had een aantal kansen moeten afronden die hij kreeg in de laatste weken, maar er wordt naar mijn idee wel erg overdreven gedaan over zijn vormdip. Hij doet ook nog steeds heel veel dingen wél goed. Hij zal binnenkort wel weer wat goaltjes meepikken en dan kan iedereen zich weer over andere dingen druk maken. Vandaag (zondag, red.) was het wel een verschrikkelijke wedstrijd om Ajax-spits te zijn. Er was vrijwel geen beweging rondom hem en hij stond überhaupt echt op een eiland. Hij werd amper bereikt, en als hij al werd bereikt stond hij er ongeveer alleen voor.’

Benjamin Tahirović mocht weer eens spelen van Farioli. Welke indruk maakte hij op het middenveld?

‘Aan de bal is hij nog altijd geen wonder. Hij denkt én handelt te traag om in de opbouw van waarde te kunnen zijn. Verdedigend voegt hij wel wat toe, hij zit vaak kort op de huid van een tegenstander en geeft niet zomaar op. Vorig jaar stond hij ook vaak organisatorisch niet altijd op de juiste plek. Ik denk dat dat aspect wel verbeterd kan worden onder Farioli, dat zien we ook wel bij andere spelers terug, maar dat valt moeilijk te beoordelen aan de hand een enkele wedstrijd.’

Tot slot: Farioli had het voorafgaand aan Ajax – Willem II over de situatie van Ajax in vergelijking met een jaar eerder. Wat vind jij van de ontwikkeling van de club?

‘Ajax staat er in iedere laag van de organisatie op dit moment beter voor dan destijds. Helaas is de laag waar dit effect pas als laatste op gang komt, die op het veld. Met vallen en opstaan zal Ajax weer moeten groeien naar een Ajax-waardig niveau. Maar ook op het veld is het al vele malen beter dan een jaar terug. Het kan slecht zijn, het kan lelijk zijn, het kan saai zijn, maar er wordt duidelijk aan een duurzaam plan gewerkt en ik heb het idee dat de teamgeest weer terug in de groep is.’

Jon van Dam (X: @DamVanJon | E-mail: j.dam@ajaxshowtime.com)

Jesse ter Haar (X: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajavoj: ‘Farioli moet eruit krijgen dat Ajax na rust als een kaartenhuis in elkaar stort'

#vojaja: ‘De ervaren wissels van Farioli zorgden ervoor dat de wedstrijd kantelde’
#panaja: 'Berghuis in vorm is absoluut een topspeler voor een selectie als die van Ajax'
#ajahee: 'Er lijkt echt een andere Šutalo te staan onder Farioli'
#ajapan: 'Na zo’n penaltyreeks is iedereen alweer vergeten dat de wedstrijd heel slecht was'
#nacaja: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'
#jagaja: 'Berghuis zijn creativiteit is wat er ontbrak in Breda'
#ajajag: 'Over een langere periode kunnen we pas echt zeggen wat Ajax’ sterkste voorhoede is'
#ajafor: ‘Taylor nam na wissel Henderson echt de leidersrol op zich’
#gaeaja: 'Een wedstrijd als deze hoort bij het proces waarin Ajax zit’
#ajabes: ‘Farioli maakt spelers beter en daarvan is Sutalo het voorbeeld’
#rkcaja: 'Farioli heeft de ideale samenstelling van de Ajax-achterhoede gevonden’
#slaaja: ‘Als Brobbey zijn kansen benut, win je deze wedstrijd gewoon'
#ajagro: 'Brobbey is ook zonder goals belangrijk voor het aanvalsspel van Ajax'
#heraja: 'Het karakter van Ajax is echt veranderd, ze zijn bereid om voor elkaar te vechten'
#qaraja: 'Met het oog op Ajax’ drukke speelschema valt het sparen van Brobbey goed uit te leggen'

Lees meer over:
Plaats reactie

Professor +11138

Wil = moet

29-10-2024 14:37

7172AFCA7395 +10311

Is FR nu al aangepakt vanwege het" aanstekerincident" of hoe statt het daarmee.Komen ze gewoon mee weg ?

29-10-2024 11:53

PH2BOT +40294

'Willen' is bij dit Ajax al lang niet meer overlappend met ook daadwerkelijk 'kunnen'. Jammer maar helaas...

29-10-2024 00:53

KleineReus +6454

Ik snap niet dat je de beslissing om Ramaj op te stellen niet kunt 'plaatsen'. Heeft Farioli gewoon uitgelegd in de persco. Hij wil dat iedereen zich onderdeel van het team voelt. Hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk, maar plaatsen moet je het toch wel kunnen.

28-10-2024 23:42

Rock69 +8411

Mijn scenario is dat Brobbey in de eerste 10 minuten er twee in knalt en in de tweede helft na een hattrick gewisseld wordt.

28-10-2024 18:05

PH2BOT +40294

Aangezien een èchte hattrick bestaat uit 3 goals in één helft ...dan zou Brobbey in jouw scenario woensdag dus 5 goals moeten gaan maken ?

29-10-2024 01:00

Ajax2024 +2128

Het blijft voetbal maar normaliter ben je woensdag volstrekt kansloos. Klasseverschil is te groot.

28-10-2024 17:37

Rock69 +8411

We gaan het zien. Zeg je dit ook na de wedstrijd als er 0-3 staat. Dat het klasse verschil te groot is. Of kruip je dan onder vloer.

28-10-2024 18:06

Ajax2024 +2128

Je kan toch zien dat Feyenoord een stuk verder en sterker is. Maak je maar niet druk. O-3 wordt het niet. 6-0:zal het ook niet worden. Een nederlaag is het meest logische. Komende wedstrijden mag Ajax zich bewijzen. Het is toch niet best of wel ?

29-10-2024 05:40

Professor +11138

Helemaal gelijk heb je helaas is het niet anders
Er zullen echt spelers bij moeten komen en anderen moeten zich heel erg verbeteren anders geen plek drie.

29-10-2024 14:39

PaulEast +7883

De sterktes en zwaktes van een tegenstander en de sterktes en zwaktes en fitheid van de Ajax selectie bepaald opstelling. Niet het gemiddelde. Deze trainer is duidelijk en wetenschappelijk onderbouwd. Het trainersvak zal nooit meer het zelfde zijn.

28-10-2024 13:45

Torcida +5686

"Wel is het zo dat hij vanaf het begin al heel erg bezig is met de totale selectie belangrijk te maken. Op de lange termijn zal dat ook alleen maar goed zijn. Er zijn nu een aantal geblesseerden en dat zal ook vast niet voor het laatst zijn dit seizoen. Ik heb dan liever een trainer die ervoor zorgt dat iedereen is ingesteld op zijn ideeën dan een trainer die zich blindstaart op zijn beste elf."

Uitstekend gezien, Reinand!

Ik heb maar één probleem met Brobbey en dat is z'n negatieve uitstraling als hij kansen mist, ook naar z'n medespelers toe als hij de bal niet heeft gekregen.

28-10-2024 13:10

Runnerlex +1734

Hou me hart vast tegen die kakkies , die voetballen ineens wat beter. Hopelijk schijn bedriegt , en dan stadion vol met die tbs klanten.

28-10-2024 12:37

papflapjes +7166

Ze leerden ineens voetballen puur uit rancune tegen Ajax

28-10-2024 13:54

Sjjsudj.J +1803

Ik zit maar met mijn hoofd bij die Klassieker, het moet deze week gewoom echt gebeuren.

Aantal dingetjes:

Traore 80 min gespeeld, gaat die wel spelen woensdag?

Brobbey 90 min, als die gaat spelen waarom werd ie dan niet gewisseld?

Ik hoop toch dat ook vanuit de selectie hier nu al maanden naar wordt toe geleefd, het hele seizoen draait om deze potjes. Onze spelers hebben wel wat meer rust gehad e Timber is geblesseerd. Die Koreaan moet straks in 7 dagen 3x90 min volmaken en das een beste kluif. Hun sterkhouders niet gewisseld, ik denk dat we daar een klein voordeeltje hebben maar het moge duidelijk zijn dat Feye wat makkelijker voetbalt. Toch is dat in de klassieker zelden de beslissende factor.

28-10-2024 12:15

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Heb net de samenvatting even teruggekeken, en vond vooral die rechterkant met Traoré en Gaaei heel lekker lopen. Denk dat daar tegen Feyenoord, zeker in de laatste 20 minuten als Bueno bijvoorbeeld gewisseld is voor de trage Smal, veel kansen liggen voor Gaaei aangezien Traoré naar binnen komt.

28-10-2024 12:04

Rock69 +8411

Ik verwacht Weghorst in de spits. Daarachter Brobbey. Akpom komt in een 5 mans middenveld

28-10-2024 18:09

Soccerskins v2 +43327

Was te verwachten dat Farioli ging rouleren, maar 10 andere namen als in Azerbaijan had ik niet verwacht. Toch vond ik Ajax op momenten in de eerste helft niet onverdienstelijk spelen. Het 3-4-2-1 systeem werd veel beter uitgevoerd dan onder Van ‘t Schip. De halfspelers (Klaassen en Traore) kwamen op de juiste plekken aan de bal en de wingbacks maakten betere runs. Uiteindelijk moet je de score dan uitbreiden maar daarin faalt Brobbey hopeloos dit seizoen.

Aangezien Brian 90 minuten lang bleef staan ben ik wel heel benieuwd wie er woensdag in de spits staat. Op basis van vorm zou de keuze voor Weghorst begrijpelijk zijn. Ik ga uit van: Pasveer, Rensch, Sutalo, Baas, Hato, Klaassen, Henderson, Taylor, Traore, Weghorst en Godts.

28-10-2024 12:04

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Het enige nadeel van Weghorst laten starten is dat hij in deze opstelling totaal niet rendeert. Hato en Rensch staan voornamelijk naar binnen, terwijl Godts en Traoré niet bepaald van de hoge voorzetten zijn en Weghorst over de grond vrij matig is. Weghorst heeft dit seizoen 4x gescoord, alle vier in de tweede helft, twee penalty's en twee kopballen. Dus met Weghorst starten zou ik zeker niet doen, omdat je hem daarmee uit zijn kracht haalt. Ik zou eigenlijk met Akpom starten, die doet het telkens vrij verdienstelijk, kan beter meevoetballen dan Weghorst en is ook doelgericht.

28-10-2024 12:10

tijssenajax +13945

Mee eens, in ieder geval geen Weghorst om de redenen die jij noemt. Dus Brobbey of Akpom.

28-10-2024 12:50

Torcida +5686

Precies, beginnen met Akpom, en eindigen met Brobbey én Weghorst.

28-10-2024 13:08

stopperspil +11176

Positief: Sulemana ging niet door (langdurig geblesseerd) en Mikautadze weg (reserve bij Lyon). Daartegenover staat dat Forbs wel weer terug gaat keren helaas want ook bankzitter in Engeland.

28-10-2024 11:58

Torcida +5686

Kan Forbs al in de winterstop terugkeren? Zou me niets verbazen als Farioli daarom vraagt.

28-10-2024 13:09

Flaco +19583

In ieder met een middenveld met Henderson, Taylor en Fitz-Jim beginnen. Daar hebben we dit seizoen onze beste wedstrijden mee gespeeld. Het middenveld van gisteren was was zeer armoedig.

28-10-2024 11:57

SamW +1462

Farioli trekt zich van niemand wat aan en vaart zijn eigen route. Deze wedstrijd had hij maar één doel: 3 punten pakken. Hoe maakt niet uit. En dat is gelukt.
Wijndal stond gewoon linksback met een open linkerkant waar Klaassen veel indook. Hoerdoor kon Gaaei iets aanvallender spelen, waardoor Traoré aan de binnenkant kon spelen en vanaf het middenveld gevaarlijk kon zijn en achter de aanval kon opduiken.
Het werkte, want Willem II is nooit echt gevaarlijk geweest en we scoorden vroeg. Jammer dat die paar kleine mogelijkheden niet in kansen werden omgezet. en die paar kansjes niet in doelpunten werden omgezet.
Dit is even de fase waarin we zitten. Het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs, maar dat kan ook nog niet met deze selectie. Maar door punten te pakken, groeit wel het vertrouwen en blijft de top 3 (en tot nu toe zelfs de top 2) in zicht. Ik vind het prima. Er zit een idee achter en er is een plan. Daar hou ik me maar aan vast.

28-10-2024 11:52

JoshuaSmits +9475

Godts, Weghorst, Traore
Taylor, Henderson, Fitz-Jim
Wijndal, Baas, Sutalo, Rensch
Pasveer

Dit zie ik op dit moment het liefst tegen Feyenoord. Aan één kant een aanvallende en overlappende back brengt meer dynamiek. Het is vaak zo statisch, en ik vind Rensch dit seizoen beter dan Hato. Daarnaast maakte Wijndal gisteren een gretige indruk, en hij heeft een goede voorzet in huis, waar Woutje we raad mee weet.

28-10-2024 11:48

AFCA22 +2461

Verbaasde me dat Brobbey 90 minuten bleef staan. Zal woensdag wel Wout worden dan waarschijnlijk?

28-10-2024 11:38

cock Blommers +49

Hoop het wel toch maar gaan ook winnen daar ajax

28-10-2024 11:33

Altijdindestraat +40158

Stand na 9 punten scenario:
PSV 33
AJAX 28 (nog 1 inhaalwedstrijd)
Utrecht 28
Feyenoord 25
Twente 21
AZ 20
------------------
Stand na 0 punten scenario:
PSV 36
Feyenoord 28
Utrecht 28
Twente 24
AZ 20
AJAX 19 (nog 1 inhaalwedstrijd)

Feyenoord - Ajax
------------------
Speeldag 11
Ajax - PSV
Willem II - Twente (100% een 2)
Feyenoord - AZ (100% een 1, AZ doet nooit wat in de kuip)
Sparta - Utrecht (100% een 2)
------------------
Speeldag 12
Twente - Ajax
Utrecht - Heracles (100% een 1)
NAC - PSV (100% een 2)
Almere - Feyenoord (100% een 2)
AZ - Willem II (100% een 1)

28-10-2024 11:02

Jibberjabstep +1902

Stukje nuance in een artikel? Dat gaan de huilies niet fijn vinden, Reinand.

28-10-2024 11:00

Jariiii +22084

Goede teksten, zeker ook over wat Farioli aan het doen is.

28-10-2024 10:58

AINIESTA +44861

Godts-Brobbey-Traore
Taylor-Henderson
Fitz
Hato-Baas-Sutalo-Rensch
Pasveer

Is momenteel onze sterkste 11 met de spelers die fit zijn.
Fitz op 6 voor meer voetbal vanuit achteruit en een soepelere opbouw. Henderson op zijn natuurlijke positie. Toch wel Brobbey om de bal voorin vast te kunnen houden. En hopen dat Godts en Traore het op hun heupen hebben. En voor de rest kan je alleen hopen.

28-10-2024 10:58

tijssenajax +13945

Ja, eens. Maar hij zal Henderson en Fitz-Jim wel omdraaien. Farioli moet dat eens een keer uitproberen tegen een iets minder sterke tegenstander. Kan je gewoon eens zien hoe dat loopt.

28-10-2024 12:53

AINIESTA +44861

De opbouw loopt sws beter met een betere voetballer. Ook tegen Feyenoord. Fitz kan met zijn snelheid ook meer corrigeren dan de slome Henderson.

28-10-2024 12:54

Ajax2024 +2128

Middenveld Feyenoord is een stuk sterker. Daar moet je de slag winnen.

29-10-2024 05:43

Hijosdedioses +6673

Vorige editie van de klassieker had ik op een gegeven moment het gevoel dat ze het maar lieten gebeuren. Er is niets gênanter dan de strijd al vroeg opgeven tegen je rivaal. Dat ze beter voetballen, oké dat kan, maar een duel niet maar aangaan is uit den boze.

28-10-2024 06:59

DeWijsneus +25724

Ik stond bij Cafe Baco toen ik de opstelling zag en dacht.... Ik ga nog een paar bacootjes halen. Kon gewoon niet geloven dat dit de elf waren die het moesten doen.

Ik vond het echt een dramatische wedstrijd. En ja, vorig jaar stonden we 18e. En ja, ik weet waar we vandaan komen.

Enige positieve was het gratis drankje wat ik kreeg van de bardame. Maakte de reis van bijna 2 uur wel goed.

28-10-2024 04:09

Danielson +50406

Onder Schip begonnen we meestal met het 'sterkste' elftal en verloren we in thuiswedstrijden ik dacht 4 keer 2 punten in de absolute slotfase. Farioli voert z'n rouleerbeleid 'gewoon' uit en wint eveneens 'gewoon'.
In buitenlandse competities mekkert niemand over rouleren. In Nederland is het gesprekstopic nummer 1. Nederland is een behoudend en conservatief landje hetgeen in trainers- en analistenkringen niet anders is. Ja ik weet dat de Ajax bank niet kan wedijveren met die van de gemiddelde PL (sub)topclub, maar de tegenstanders zijn ook van beduidend minder allooi.
Vooralsnog kost het geen punten en lijken de spelers fit. Mijn zegen heeft het.

28-10-2024 11:02

Redrum +96117

Ik kwam het stadion binnen en zag de opstelling en ik wilde eigenlijk het liefst meteen weer naar buiten. Wijndal als linksbuiten was de meest opvallende en die deed precies wat je van Wijndal als linksbuiten al verwachtte: helemaal niets.

28-10-2024 11:29

Sjaakie +5811

'Traoré was het belangrijkst. Dus zou ik hem die titel geven. Hij speelde een echte Traoré-wedstrijd met misschien wel meer dalen dan pieken, maar toch was hij onmisbaar voor Ajax. Áls Ajax gevaarlijk werd en een fatsoenlijke aanval wist op te zetten, was hij daar vrijwel iedere keer voor verantwoordelijk'. Welke 'iedere keer'. Wat is dit voor kletskoek?

27-10-2024 22:15

DeWijsneus +25724

Die ene keer. Telt toch ook?

28-10-2024 04:15

Breuk +25198

Ik snap die dat traore niet eerder werd gewisseld . Hij krijgt een zware avond woensdag met die Bueno .

27-10-2024 21:53

Danielson +50406

Daarom ook dit systeem. Traore hoeft dan niet achter Bueno aan te lopen.

28-10-2024 11:05

jerryisthename +31826

Of Bueno met Traoré. 😉
Traoré wordt echt onderschat met zijn technische kwaliteiten en onvoorspelbaarheid. Daarnaast zijn zijn acties vaak van een schoonheid om u tegen te zeggen.
Het is nog niet perfect allemaal, maar hij wordt beter en beter en gevaarlijker.
Bueno zal echt niet onbeperkt naar voren kunnen denderen zoals tegen Utrecht. Geloof me...

28-10-2024 11:07

Keizer +30169

Iedereen is fit gebleven vandaag, dat is dan ook gelijk het enige positieve. Mag toch hopen dat we gewoon 433 spelen woensdag en zaterdag. Want dit systeem van vandaag liep voor geen meter.

27-10-2024 21:47

Danielson +50406

Willem II is geen Feyenoord.

28-10-2024 11:05

Hersenspinsel +8055

Ramaj weer vertrouwen getankt met een clean sheet, ook belangrijk.

27-10-2024 21:22

MichelBoerebach +29190

Een clean sheet tegen Willem II, tankt dat vertrouwen? Zo goed vond ik hem niet.

27-10-2024 21:34

Breuk +25198

Dan druk je je nog netjes uit

27-10-2024 21:50

Hersenspinsel +8055

Nee, maar dat, niet goed, ben je na een weekje trainen weer vergeten, de nul gehouden kan je mee verder bouwen.
Als hij er 2 doorgelaten had dan was het problematisch geworden, en, er komt een tijd dat Pasveer geen veertig meer is.

27-10-2024 22:27

ElSandrini +18179

Die vrije trap was toch een zeer goede reactie.... Was een aardige kanonskogel waarbij hij snel moest reageren. Vraag me af of Pasveer dat ook was gelukt.

Vond Ramaj verder te geforceerd keepen om te laten zien dat hij goed kan meevoetballen..... Nam teveel risico.

Maar ik zou zelf altijd Ramaj opstellen boven Pasveer

28-10-2024 11:00

Danielson +50406

Ramaj bewees het gelijk van Farioli.

28-10-2024 11:05

tijssenajax +13945

Denk niet dat hij vertrouwen heeft getankt. Hij weet nu, dat hij door zijn optreden de keus van Farioli heeft bevestigd.

28-10-2024 12:55

fluwelenlinker +11793

Tahirovic kan echt niet meer. Zet er dan Mokio in. Oeps, ik zie net dat Mokio zelfs niet bij de selectie zat...

27-10-2024 21:20

tijssenajax +13945

Ja, jeugd gaat gewoon voor. Alleen aankoop als deze veel toevoegt en wij dit niet hebben zelf.

28-10-2024 12:57

Dolblij +45185

"Hij zal binnenkort wel weer zijn goaltjes meepikken."

De analist die dit als eerste over Brobbey zei is inmiddels 2 maanden ouder.

27-10-2024 21:17

MichelBoerebach +29190

Dit dus. Het ziet er al vele weken niet uit wat hij doet.

27-10-2024 21:27

Sampaoli +39201

Niet heel vreemd, was werkelijk de enige speler met enig voetballend vermogen en had een vrije rol. Linkerkant was ronduit schandalig vandaag. Kaplan, Wijndal, Klaassen, Tahirovic. Daarmee is positiespel onmogelijk.

27-10-2024 21:06

mdm89 +1526

Vanaf links werd niks gecreëerd, maar dat is niet zo vreemd met deze 4. 0 creativiteit.

27-10-2024 22:21

wijzijndebeste123 +163975

Sorry maar de kans die Brobbey na 10 minuten krijgt is gewoon wederom een sitter. Ongelofelijk hoe slecht hij deze bal wederom afwerkt. Is bijna een kopie van tegen Heracles. Is gewoon pure onkunde en heeft niks met zogenaamde pech te maken. Maakt hij deze bal dan kom je 2-0 voor en moet W2 veel meer komen. Wout heeft meer dan terecht Brobbey nu al uit de basis gespeeld. Zoals velen al voorspelden toen Wout kwam.

27-10-2024 21:05

Slang3 +45938

heel vreemd, waarom hij een voorzet van rechts met zijn rechter wreef wil maken. Ipv met zijn linker binnenkant. Dat is geen pech of vorm, dat is kwaliteit

27-10-2024 21:12

wijzijndebeste123 +163975

Elke normale spits doet dit met linker binnenkantvoet. Tegen NAC, Heracles en nu weer mist hij een kans die bijna elke ED spits met zn ogen dicht maakt.

27-10-2024 21:14

FlipjeTiel +1040

In dat kader is het toch echt vreemd dat die nog steeds niet met een oud spits van Ajax samen traint…moet toch echt wel iemand zijn die hem kan en wilt helpen.

27-10-2024 21:17

wijzijndebeste123 +163975

Hij houdt toch zelf de boot af? Bosman wilde hem helpen. Kluivert ook. En Van Basten ook. Brobbey vindt het wel best en is te beroerd om intensief en individueel aan zijn zwakke punten te werken adv een specialist.

27-10-2024 21:19

MichelBoerebach +29190

Brobbey is ijzersterk, en is een meester in het afschermen van de bal. Verder is het een heel, heel beperkte spits.

27-10-2024 21:30

Slang3 +45938

ze vergeleken hem Drogba en Lukaku, ik vraag me af of hij in de buurt komt van Bony

27-10-2024 21:32

wijzijndebeste123 +163975

Bony kon veel beter afwerken.

27-10-2024 21:35

WZAWZDB33 +798

Bony had meer techniek in zijn kleine man dan Brobbey in zijn hele lichaam! Wat een wereldvoetballer was dat, schoot de hele eredivisie aan gort!

28-10-2024 09:23

Breuk +25198

Je speelt gewoon met 10 man als Brobbey meedoet

27-10-2024 21:51

AlexIbarra +19254

Toch is zowel Akpom als Weghorst een drama in de basis en komen we dan helemaal niet meer aan voetballen toe.
Brobbey is eerder een 12e man die helaas niet mag scoren.

28-10-2024 01:42

BBAFCA +9764

Haha ja deze was bijna niet te missen. Je glijdt die toch met je hele hebben en houden binnen. Je anticipeert dat die bal komt, maar hij steekt ook pas z’n voet uit als die bal er is, dan ben je altijd te laat en dan ook nog is met de verkeerde voet.

27-10-2024 22:58

AlexIbarra +19254

Heel slecht gedaan en hij liep ook nog buitenspel.
Dus de afronding had sowieso niet tot de 2-0 geleid.

28-10-2024 01:41

driehoekjes +3347

Lewandoski mist 2 grote kansen tegen Real. Matige spits, banken!

28-10-2024 09:08

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Wat een reactie weer. Lewandowski mist kansen tegen de CL-winnaar, Brobbey tegen Willem II. Bovendien schiet Lewandowski er ook twee in tegen hen, en staat hij na 14 wedstrijden op 17 doelpunten. Brobbey staat na 13 wedstrijden op 1 doelpunt, die min of meer tegen hem aangeschoten werd.

28-10-2024 12:51

tijssenajax +13945

Heb wel het gevoel dat hij steeds nerveuzer wordt door de kritiek en dat er dan helemaal niks meer lukt.

28-10-2024 12:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.