NB: 'Ajax gaat de komende jaren nog heel veel plezier beleven aan Hato'

door BadembaBarrie 130

Bron Ajax Showtime

NB: 'Ajax gaat de komende jaren nog heel veel plezier beleven aan Hato'

door BadembaBarrie 130

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax is hele wedstrijd beter en verslaat FC Utrecht in eigen huis. Ditmaal met redacteur Niels Opdam. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: het tandem Brian Brobbey - Steven Bergwijn is hoopgevend.

'Daar ben ik het deels mee eens. Bergwijn op tien vind ik hoopgevend. Er gaat dreiging van hem uit en hij gaat de korte combinaties goed aan. Daardoor kan hij ook goed zijn schot lossen. Daarbij vond ik hem vandaag verdedigend goed. Dat was bij Groningen ook al het geval. Bij de tegengoal in Groningen deed hij wel weinig, maar verder was hij toen ook al goed. In mijn ogen heeft Bergwijn wel potentie op die positie, zeker met het oog op volgend seizoen. Brobbey heeft mijns inziens ook wel potentie, maar ik blijf bij hem toch wel een beetje de twijfel houden of hij wel echt de eerste spits gaat worden. Hij heeft veel kansen nodig voor hij een doelpunt maakt. Tegen Utrecht had hij ook weer meerdere kansen die er écht in moesten.'

Wie was tegen FC Utrecht jouw Man of the Match?

'Ik ga dan toch voor Hato. Ik vond hem goed aan de bal en ondanks dat hij er minder goed uitzag bij de tegengoal, zie je mijns inziens wel dat hij in het centrum nog beter is dan als back. Op die positie en met zijn leeftijd, vind ik dat enorm knap. Op de tegengoal na, vond in hem bovendien verdedigend ook goed. Hij is een jongen op wie Ajax de komende periode kan bouwen. Daarbij wil ik ook Bergwijn noemen, zoals ik zei op tien. Tot slot vind ik het belangrijk om Álvarez te noemen. Die stond ook met wat passjes te strooien.'

Ajax begon ongewijzigd tegen FC Utrecht. Wat zag je daarvan terug?

'Ik vond Ajax goed beginnen. De eerste helft was één van de betere helften van dit seizoen. Uiteraard ben je wat Ajax betreft al sneller tevreden, dit jaar, maar ik vond Ajax ook echt goed spelen. Ze hadden veel dreiging naar voren en dat komt denk ik ook wel omdat ze met dezelfde formatie speelden. Dan komen er toch wat meer patronen in. Na rust werd het wat minder. Dat werd mede in de hand geholpen door de wissel van Klaasen voor Wijndal, waardoor er weer meerdere positiewisselingen plaatsvonden. Van dat soort wissels ben ik ook nooit zo'n voorstander. In de eerste helft kreeg Ajax écht veel kansen en ik vond het dan ook onbegrijpelijk dat je met slechts 1-0 de rust in ging.'

Ajax miste inderdaad veel kansen. Is dat in jouwe ogen pech of een gebrek aan kwaliteit?

'Dat Ajax, zeker voor rust dus, zoveel kansen miste, was mijns inziens een combinatie van beide. De kopbal van Brobbey op de paal vond ik een voorbeeld van pech. Hetzelfde geldt voor de kans van Kudus die de keeper net met zijn voet wist te keren. Daar tegenover stonden echter kansen van bijvoorbeeld Taylor, waarbij ik wel vond dat de bal op zijn minst tussen de palen had gemoeten.'

Jorrel Hato ging van centrale verdediger naar linksback en gaf meteen een belangrijke voorassist. Hoe vond jij hem spelen?

'Ik vond Hato dus erg goed spelen, in mijn ogen was hij dus ook de man van de wedstrijd. Bij het doelpunt van Douvikas vond ik hem er dan wel minder goed uitzien, maar ter zijn verdediging, klopte de gehele verdedigende organisatie bij Ajax daar niet. Booth kwam door over Utrechts linker-, dus Ajax’ rechterflank. Rensch was daar weg, waardoor Timber zijn positie overnam. Op dat moment had Rensch naar het centrum toe gemoeten om Timber weer over te nemen, maar dat gebeurde niet. Bij de voorzet die volgt ziet Hato er minder goed uit, maar ik vind het te makkelijk om hem daar volledig op af te rekenen. Het is nogmaals heel knap wat hij heeft laten zien, de afgelopen wedstrijden. Hij is een jongen waar Ajax denk ik nog veel plezier aan kan beleven, de komende jaren.’

Brobbey scoorde voor de tweede wedstrijd op rij en lijkt fysiek een stap gezet te hebben. Moet hij volgend seizoen de vaste eerste spits van Ajax worden?

‘Ik denk dat het wel kan, maar ik zeg niet volmondig “ja” op deze vraag. Dat heeft allereerst te maken met zijn effectiviteit. Hij heeft op dit moment te veel kansen nodig om te scoren, dus dat moet omhoog, vind ik. Zijn voordeel is zijn diepgang, want dat ontbreekt nu vaak bij dit Ajax. Als je volgend seizoen echter Tadic in de spits zou zetten en je zet er spelers omheen die wel die diepgang en snelheid hebben, vraag ik me af of je dan niet beter voor Tadic zou kunnen kiezen, die dat soort spelers bijvoorbeeld weg zou kunnen sturen met steekpasses.’

Mika Godts is pas kort bij Ajax, maar mag toch al geregeld minuten maken. Hoe bevalt hij jou tot nu toe?

‘Ik vind hem een interessante speler. Als je hier als zeventienjarige in de winterstop komt en je maakt nu al regelmatig minuten in Ajax 1, dan ontwikkel je je goed, lijkt me. Dat zie je ook bij de goal van Klaassen, waar hij een goede assist aflevert, die niet makkelijk was. Uit zijn acties blijkt ook veel dreiging, dus ik denk dat Ajax er goed aan heeft gedaan om hem vast te leggen. Dat moet uiteindelijk natuurlijk volgend seizoen blijken.’

Tot slot: wat verwacht jij, gezien het resultaat van PSV en het komende programma, van de laatste speelronde?

‘Ik had het eigenlijk niet meer verwacht, maar Ajax blijkt nu op de laatste speeldag toch nog een ticket voor de voorronde van de Champions League te kunnen behalen. Over hoe het af gaat lopen, valt denk ik geen zinnig woord te zeggen. Ik hoop natuurlijk dat Ajax tweede wordt, maar zowel Ajax als PSV is dit seizoen zó onvoorspelbaar, dat de laatste speelronde eveneens niet te voorspellen valt.

'Het voordeel voor Ajax is in ieder geval dat AZ nog alles heeft om voor te spelen. Daarin schuilt ook weer het nadeel: verliest Ajax en wint AZ, dan wordt het volgend jaar Conference League. Als PSV daadwerkelijk had verloren van Heerenveen, waar het na de 1-3 daar toch wel even naar uitzag, had ik gezegd dat Ajax nog tweede was geworden. Nu vrees ik dat een nederlaag voor PSV in Alkmaar toch wat veel gevraagd is. Ik hoop in ieder geval op Europa League-voetbal en Champions League is dan natuurlijk alleen maar mooi meegenomen.’

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)
Jesse ter Haar (Twitter: @jesseterhaar | E-mail: J.terhaar@Ajaxshowtime.com)

Meer nabeschouwingen:

#ajapsv: 'Pasveer brengt nu de rust die Gorter nog niet brengt'

#foraja: 'Brobbey maakte duidelijk waarom hij zo snel mogelijk in de basis moet komen te staan'
#ajagro: 'De vraag is of Blind speelt omdat hij Blind is of omdat hij zo goed is'
#spaaja: 'Timber en Bassey kunnen een fantastisch centraal duo worden'
#utraja: 'Álvarez wordt nog steeds met de wedstrijd beter'
#ajacam: 'Taylor is in korte tijd een onmisbare speler voor Ajax geworden'
#ajaran: 'Het was mede de verdienste van Kudus dat Ajax zo dynamisch voetbalde'
#ajahee: 'Als Tadić dit vasthoudt, kan hij de oplossing zijn voor het vertrek van Antony'
#livaja: 'Ajax heeft aangetoond dat het weerstand kan bieden op wereldtopniveau'
#azaja: 'Het is zorgwekkend dat Ajax geen antwoord lijkt te hebben op hoge druk'
#ajagae: 'Veel valt of staat met hoe Ajax zich tegen Napoli weet te meten'
#ajanap: 'De komende week gaat cruciaal zijn voor Schreuders carrière bij Ajax'
#volaja: 'Ik zou graag Kudus als nummer tien achter Brobbey willen zien'
#napaja: 'Misschien is het voor dit Ajax wel beter om Europa League te spelen'
#ajaexc: 'Je merkt dat Wijndal voor Bergwijn op links toch prettiger is'
#rkcaja: 'Ajax heeft een middenveld van los zand, heb je Álvarez echt nodig?'
#ajaliv: 'Er komt een tegenslag en Ajax stort totaal in'
#ranaja: 'Berghuis ging eruit en Ajax ging meteen weer lange ballen spelen'
#ajapsv: 'Het lijkt wel alsof het bij Ajax alleen maar slechter wordt'
#ajavit: 'Het gemis van Blind is op dit moment zó ongelooflijk groot'
#emmaja: 'Het is tijd om aan het volgende Ajax te gaan bouwen'
#necaja: 'Conceição bracht de dynamiek die voor de winter zo vaak ontbrak'
#dboaja: 'Fitz-Jim na Conceição de beste man op het veld'
#ajatwe:'Schreuder gaat dit elftal niet meer naar zijn hand zetten'
#feyaja:'Dit was één van de slechtste Klassiekers in jaren'
#ajavol: 'Schreuder in november laten zitten is een grote inschattingsfout geweest'
#excaja: 'Dat Ajax zich in de wedstrijd herpakte, was het grootste teken van herstel'
#camaja: 'Heel Ajax was goed, maar Kudus was echt fenomenaal'
#tweaja: ‘Taylor ging voorop in het zenuwachtige spel van Ajax’
#ajarkc: 'Heitinga is een trainer die consequent en hard ingrijpt'
#ajaube: 'Ajax is heel goed weggekomen met dit gelijkspel'
#ajaspa: 'Tadić kan zijn rol vanuit de spits nu effectiever vervullen dan vanaf links'
#ubeaja: 'Het zat er echt in voor Ajax, dat maakt het extra zuur'
#vitaja: 'Hopelijk wijzigt Heitinga zijn basisopstelling op één of twee plekken'
#graaja: 'Bergwijn groeit door afspraken, vastigheden en automatismen'
#ajanec: 'Bassey voor de verdedigende balans pakte goed uit'
#ajafey: 'Het middenveld van Ajax werd na rust volledig overlopen'
#gaeaja: 'Duidelijke spelpatronen ontbreken en Ajax blijft gokken op individuele klasse'
#feyaja: 'Fijn dat Ajax wint, maar het gevoel van de aanval op Klaassen overheerst'
#ajafor: 'Het debuut van Vos en Godts toont de meerwaarde van Heitinga'
#ajaemm: 'Hopelijk mag Hato het seizoen afmaken als eerste linksback'
#psvaja: 'Ajax moet nu de schade beperken en volgend seizoen voorbereiden'
#ajapsv: 'Ajax kan al het hele seizoen niet opbouwen van achteruit'
#ajaaz: 'Als Brobbey killerinstinct aan zijn spel koppelt, heeft Ajax een geweldige spits'
#groaja: 'Wijndal is niet van het niveau dat Ajax na moet streven'

Lees meer over:
Plaats reactie

eros +4802

Bassey verkopen. Al denk ik dat het een prima verdediger zal worden, past hij niet bij Ajax.
Zelfde voor Sanchez. Ik vind het een prima verdediger, prima inzet, zit nog veel rek in,… maar naar mijn idee geen Ajax verdediger.

Kerkez en vEwijk vind ik prima backs die direct in 1 gezet kunnen worden, en waar in de toekomst ook zeker winst op gepakt gaat worden.

Mbuyamba / RvdBerg zie ik als uitzonderlijke talenten die ik zou proberen te halen. Haal ze beide, en wanneer er 1 slaagt is t prima.

Kerkez - Hato - Timber - vEwijk

Wijndal - Mbuyamba / RvdBerg - Kaplan - Rensh

22-05-2023 22:25

Tadic020 +1891

Daar moeten Elftal om heen bouwen

22-05-2023 21:46

Patrick67 +9624

Goeiemiddag iedereen.

22-05-2023 17:36

aschja +20588

Heb je aandacht nodig?

22-05-2023 18:00

Patrick67 +9624

Heet jij zo iemand welkom??

22-05-2023 18:01

komopajax777 +13235

De opmerking dat Tadic komend seizoen weer in de spits zou kunnen spelen vind ik onzinnig.Dan is hij 35 en wellicht nog trager.Dat gaat ten koste van het aanvalsspel.Tadic zie ik komend seizoen in een bijrol als motivator en ervaringsdeskundige.Brobbey kan komend seizoen eerste spits zijn als hij de vorm en het ritme hervindt en leert koppen.Daarnaast zul je een hele goede tweede spits moeten aantrekken met kopkracht en diepgang die ook als eerste spits kan fungeren zodat beide spitsen het beste uit hun zelf halen.

22-05-2023 12:57

DonAdam +2360

Zolang hij 30 of meer goals en assists maakt, mag hij blijven staan. Een trainer stelt hem dan ook op.

Sterker nog, eigenlijk is meer dan 20 goals+assists al meer dan voldoende, maar Tadic heeft ons de afgelopen zo verwend met zijn bizarre rendement, dat zijn statistieken de leek ogenschijnlijk niet opvallen en snelheid blijkbaar belangrijker is voor het winnen van wedstrijden dan doelpunten en assists.

22-05-2023 13:47

KudusDream +12972

Misschien leuker om deze rubriek voortaan OD te noemen. Open deur.

22-05-2023 12:49

Krullen +8051

Het is een nabeschouwing, geen nabetoog. Ik vind het tussen alle opiniestukken waar we mee worden doodgegooid best verfrissend om de (relatief) objectieve nabeschouwing te lezen. En als je Ajax intensief volgt zal er inderdaad weinig nieuws tussen zitten.

22-05-2023 15:20

Ajaxfan31183 +16391

Ja dat zeiden ze 2 a 3 jaar terug ook over Rensch bij dat debuut jaar. Daarna geen schim meer hoe hij toen was. Laat Hato maar eerst nog zo een seizoen draaien zoals deze paar maanden voordat we hem helemaal de hemel in prijzen . En ja het is een groot talent zoals hij zich voordoet maar we moeten niet te vroeg gaan juichen want we hebben voorbeelden zat gezien

22-05-2023 12:24

komopajax777 +13235

Rensch speelde gisteren eindelijk weer zoals toen hij debuteerde.Goed en hoopvol op een definitieve stabiel doorbraak.

22-05-2023 12:58

Psychevore +21186

Na de wedstrijd samen een ijsje gehaald. Dat vonden ze, Heitinga, staff en spelers, het hoogtepunt van de dag.

22-05-2023 10:32

Ajaxtrouw +6355

Hato Hato ik hoor niet anders, over Godts hoor ik minder terwijl ik daar vooral hele mooie dingen van zie

22-05-2023 10:19

kanye.w +4151

Lees het artikel ipv enkel de kop, want hij wordt wel degelijk genoemd.

22-05-2023 10:23

HStorm +3149

Meer talenten opstellen. Schijnen te kunnen voetballen en hebben dorst om aan het werk te gaan.

Misschien een trainer aannemen die meer met jeugd werkt (sorry John, maar die jongens liepen er ook al toen je net begon en kon je al gebruiken, en oh ja je was trainer van dat elftal. Nu nog maar een wedstrijd over voor Godt en wie weet wie er allemaal nog meer klaar staan, ja Godt misschien)

22-05-2023 09:32

Stoffel +18544

Toch zou er eens goed moeten worden gekeken waarom er voornamelijk verdedigers doorbreken uit de jeugdopleiding

22-05-2023 09:23

Schip +23455

Goed stukje, compliment. Zo'n duel met Douvikas, die dat slim deed, is echt een leermoment. Zulke spitsen kom je echt niet snel tegen in de KKD of hoe dat ding tegenwoordig ook heet.

22-05-2023 09:20

ajaciedparkiet +402

Wel balen dat we Danilo hebben laten gaan, was nu onze beste spits geweest

22-05-2023 08:28

JariHeijden +5598

Absoluut niet.

22-05-2023 08:35

NoPants +7489

Nee zeker niet. Maar je kon wel zo uittekenen dat die het bij feyenoord goed ging doen.

22-05-2023 10:33

AFCACruijff14 +161597

Danilo heeft het aardig gedaan in Rotterdam, meer ook niet.

Hij is gewoon 2e spits geworden. Wel een vooruitgang, hier was hij 4e spits.

22-05-2023 13:08

komopajax777 +13235

Brobbey heeft veel meer potentie dan Danilo.Hij is pas 21 en mist ritme en vorm, maar dat hij kan scoren en veel ook heeft hij in de jeugd al bewezen.Hij ontwikkeld zich fysiek en conditioneel goed.Het koppen moet hij wel snel verbeteren.Ik verwacht komend seizoen zijn definitieve doorbraak.

22-05-2023 13:01

Rockanje23 +37062

Hato MOTM ? De waan van de dag regeert alweer snel. Hato liet zich heel kinderlijk in de luren leggen bij de goal van Utrecht. En dat tegen een middelmatige spits als Douvikas.
Hij is talentvol maar zal nig héél veel moeten leren om het niveau te halen wat Ajax nog steeds nastreeft.

22-05-2023 07:42

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25394

17 jaar pas toen speelde jij nog elke dag met je piemel

22-05-2023 07:59

Rockanje23 +37062

Uiteraard, jij niet dan ?

22-05-2023 08:25

Soccerskins v2 +43325

Jullie zijn gestopt??

22-05-2023 09:23

JariHeijden +5598

Dat is echt overdreven. Ik vind dat Hato ook een fout maakte door niet superkort op Douvikas te blijven, waardoor Douvikas ruimte kreeg om te draaien. Dat kan tal van redenen hebben. Tadic kwam eraan, wellicht wilde hij eigenaar geven voor Tadic, Douvikas heeft wellicht zijn fysiek zo gebruikt dat haai even uit balans raakte, etc. Hij is net 17, hij heeft dergelijke situaties, zeker op dit niveau, niet vaak meegemaakt. Dat moet hij leren (herkennen). Logisch. Dat gold voor De Ligt ook. Dit was echt niet kinderlijk. Zo makkelijk is het niet en Douvikas beheerst dit goed. Hier leert Hato van.

Maar verder speelde hij erg sterk deze wedstrijd. Hij was goed in de onderschepping, bleef rustig en speelde goed vooruit zonder daarin balverlies te leiden. Zijn voetballend vermogen en zijn verdedigende intercepties zorgden ervoor dat Ajax met meer tempo aanvallen kon uitvoeren.

Hato speelde een dijk van een wedstrijd. Timber gaat daardoor ook beter spelen.

22-05-2023 08:41

HStorm +3149

Ik had al gereageerd voordat ik jou goede antwoord tegen kwam 👍

22-05-2023 09:14

nelkboyzz +670

Vondt het meer een fout van wijndal en tadic die moesten de bal weg halen hato kon niet veel doen behalve het lucht duel winnen maar op de grond kan hij niet een overtreding maken in het strafschop gebied.

22-05-2023 11:09

HStorm +3149

Die middelmatige spits prikt er aardig wat in dit seizoen. Daarnaast kwamen Tadic en nog iemand inlopen tijdens de goal. De goal was niet volledig aan hem te wijtten. Al was het op dat moment zijn man.
Daarnaast op geen enkele fout kunnen betrappen en kan op de flank als in het centrum goed uit de voeten.

Ja moet heel veel leren. En gelukkig maar, lekker bij Ajax 1. Zouden meer jeugdspelers moeten doen, kunnen ze zich ontpoppen tot toppers die wij hard nodig hebben.

22-05-2023 09:12

DePitbull +2718

Liever Douvikas dan Brobbey

22-05-2023 09:23

nelkboyzz +670

Zijn fout? hij kon niks anders doen kan moeilijk een overtreding maken in het strafschop gebied ze team genoten wijndal en tadic moesten het schot blokken.

22-05-2023 11:08

komopajax777 +13235

Hato was meer dan terecht de man of the match.Dat hij een duel verliest van een speler die bijna 7 jaar ouder is en meer ervaren is een leermoment.Dat Douvikas kon scoren lag niet alleen aan Hato,want waar was Rensch toen Booth ervandoor ging op links en waarom stonden Tadic en Wijndal te koekeloeren zonder een poot uit te steken.Ze stonden met zijn drieën om Douvikas heen en dat zorgde natuurlijk voor aarzeling bij Hato.In maart pas 17 geworden en heel snel komend en dat zijn de grootste talenten, de natuurtalenten.Hij lijkt op een reïncarnatie van Frank Rijkaard!

22-05-2023 13:06

brullie +7035

Hato is een verademing om hem te zien spelen. Er lopen er nog wel een paar bij Jong en zie ze graag toegevoegd worden aankomend seizoen.

22-05-2023 06:56

PetrusKeizer +10739

We zijn hard op zoek naar wat lichtpuntjes. Nog even en t gaat over Rijkaard 2.0

22-05-2023 05:15

Libero +19165

Rijkaard 2.0 mag af en toe bij Bayern invallen.
Maar je hoeft echt niet op zoek naar lichtpuntjes te zijn om een lichtpuntje in Hato te herkennen.

22-05-2023 08:38

komopajax777 +13235

Hij lijkt in veel opzichten op Rijkaard.Hij is snel,lang (1.87 m op dit moment en nog in de groei!) ,sterk in de duels en rustig met overzicht en hij kan goed koppen ,al vind hij zelf dat dat nog beter moet.Hij is met recht een lichtpunt en dat heeft niets te maken met het zoeken naar maar met wat hij laat zien in notabene een wankel team.Met zijn 17 jaar laat hij Ajax nu al veel beter voetballen.

22-05-2023 13:12

PetrusKeizer +10739

Helemaal mee eens, ik bedoel er ook niks mee , dat 2.0. Behalve dan dat men zich imho nu wel wat vastklampt aan hoop in bange dagen. Terwijl de opkomst van zulk talent bij Ajax de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn.

22-05-2023 13:38

Bruno04 +15778

Graag ook even de aandacht voor Edson die de laatste weken steeds vaker met een diepe bal spelers 1 op 1 zet. Vandaag met Kudus, brobbey en tadic. Ontwikkeld zich ook goed

22-05-2023 03:49

PetrusKeizer +10739

Ja, daar hebben we wat aan. Die staat te trappelen om het grote geld te pakken, dus zn bankrekening te ontwikkelen. Begrijpelijk hoor, dat dan weer wel.

22-05-2023 05:17

Qifesh +24917

Petrus wat dacht je dat ie hier kwam voor de gezelligheid?

22-05-2023 05:30

PetrusKeizer +10739

Nee. Maar dat van dat zogenaamde zich ontwikkelen hebben we nu niks meer aan. Die is weg.

22-05-2023 05:36

Libero +19165

Die ontwikkeling zagen we vorig seizoen al plaatsvinden, je moest het alleen wel willen zien.

22-05-2023 08:34

HStorm +3149

Gaat ie eindelijk strakke passes geven, gaat ie weg... 🤣

22-05-2023 09:15

Libero +19165

Story of our lives.

22-05-2023 10:06

Bruno04 +15778

Libero: Jawel maar het word echt beter nu in veel aspecten. Maakt echt goede stappen.

22-05-2023 15:04

atouba19 +3501

Wordt pas gewaardeerd als ie weg is op AS. Hetzelfde geldt voor Haller & Veltman.

We zijn hier koploper met onze eigen spelers afbranden. Om vervolgens er achter te komen dat ze elders wel gewaardeerd worden

22-05-2023 15:33

JTajax +10718

Hato verloor het duel vooral op kracht. Dat wordt vanzelf nog beter naarmate hij wat ouder wordt. Komt helemaal goed met die jongen!

22-05-2023 00:08

robtjeajax +631

ik vind vooral in de steek gelaten er staan bij Hato en doevikas nog 4 andere spelers met een ajax shirt binnen paar meter , en die w88 allemaal af

22-05-2023 00:42

JTajax +10718

Dat klopt ook! Maar ik heb het nu even alleen over Hato

22-05-2023 08:36

WantAmsterdam +116147

Vond ik totaal niet. Hij “verloor” (eigenlijk kun je niet eens over verloren praten, maar hooguit over niet genoeg ingegrepen) het duel a) omdat Douvikas het zeer slim deed meet eerste een meter terug met de bal en heel snel draaien en b) de reden die robtjeajax geeft. Als Wijndal of Tadic hadden ingegrepen en of het duel waren aangegaan, of het schot hadden geblokt, was er niks aan de hand gewest.

22-05-2023 00:50

ricky10 +5894

Dit soort tegengoals zijn voor hem nu nog vooral leermomenten je moet ook de credit aan die spits geven, want het gewoon een knappe goal

22-05-2023 07:22

C14 +22411

Bergwijn geen probleem voor nu op 10, maar dat moet je komend seizoen niet willen.

Je zou af moeten van de punt naar voren, en gaan voor de punt naar achter, brengt meer opbouwende, spelmakende, aanvallende mogelijkheden, je speelt er beter en makkelijker combinatiespel mee, en het drukzetten gaat ook beter, met een man extra hoger op het veld.

Ben wel heel gecharmeerd van Godts op linksbuiten. Bergwijn zou dan in de spits kunnen. Niet kopsterk maar wel vrij compleet als spits; sterk en kan de bal afhouden, kan goed kaatsen en combineren, kan zelf wat creëren middels een actie/versnelling, en is in de omschakeling ook goed door snelheid. Heeft ook een goed schot.

21-05-2023 23:10

WantAmsterdam +116147

Gewoon vaker 3-4-3, gezien dat we goeie backs missen, hadden we dat dit seizoen al moeten doen.

22-05-2023 00:14

w86 +9403

Mag toch hopen dat we na de zomer gewoon wel goede backs hebben. Sanchez en Rensch zijn hoogstens back up, geen basis.

22-05-2023 09:29

FTS95 +16060

Hij kan in dat systeem nog steeds als een van de aanvallende middenvelders..

22-05-2023 07:00

aschja +20588

Ik hoop voor koende seizoen op:

Rulli / Gorter
Rensch / Aankoop
Timber / Kaplan?
Hato / Bassey
Salah Eddine / Regeer
Vos / Fitz-Jim
Taylor / Berghuis
Ziyech / talent
Bergwijn / Godts / Daramy
Brobbey / Tadic
Aankoop / Conceicao

Zoiets denk ik. We hebben een weer een type Frenkie nodig. We hebben een nieuwe visie nodig op en buiten het veld. En daar hebben we weinig aankopen voor nodig. Haal Ziyech terug. En paar gerichte €15M aankopen met toekomstperspectief. Zo zijn we groot geworden afgelopen jaren.

Hup Sven.

21-05-2023 23:09

FoensaiFC +2449

Rechtsback Milan van Ewijk. Rechtsbuiten Million Manhoef. Tandem op rechts. Veel drang naar voren en kunnen goed overlappen/ afwisselen.

21-05-2023 23:29

robtjeajax +631

lekker bord op schoot vandaag?

22-05-2023 00:44

FoensaiFC +2449

Nee, nog niet eens. Als je ze het hele seizoen volgt. Kun je daar gericht wat over zeggen. 2 die er vanaf het eerste moment bovenuit springen. Heel aanvallend denken ook kunnen verdedigen. Nog jong zijn en Nederlanders. Dus communicatie geen probleem. Maar blijkbaar mag dit niet ofzo? Moet het een miljoenen 'tropische verrassing' zijn?

22-05-2023 07:13

Rockanje23 +37062

M & M allebei rechterrijtje niveau. Doe maar niet

22-05-2023 07:44

w86 +9403

Wat denk je wat Van Ewijk en Manhoef gaan kosten met nog 2 jaar contract als Ajax aanklopt.. Ben je ook samen zo 12 miljoen kwijt, het is echt niet goedkoper als je in NL koopt.

22-05-2023 09:32

Bijlmerboy93 +2521

Daar komen we de conference league poulefase niet eens mee door...

22-05-2023 02:04

debetweter +10077

FJ op 6 in in mijn inziens geen optie. Wel op 8. Dus Taylor en Fj ruilen.

RB is aankoop/Rensch denk ik. Regeer als derde optie. Rensch overigens imo derde optie voor 6.

Op LB hebben we Youri Baas. Niet Youri Regeer. Op 10, Ziyech? Ja zal leuk zijn als hij komt. Ik zie daar Bergwijn ook in de pikorde, samen met Berghuis.

Op 8 gooi ik graaf Tadic in de roulatie. Denk dat het in wedstrijden waarbij de bus geparkeerd word goed kan uitpakken als het met een creativere speler niet lukt.

Een spits en rechter cv moeten gehaald worden. Timber zal vertrekken.

Een type Frenkie is uniek. Die ga je niet vinden. Ik denk dat FJ het meest kan toevoegen aan het spel. Ook geen doelpuntenmaker, maar een spelverdeler. Rechtsbuiten zie ik graag Guler komen die overigens ook op 10 zou kunnen spelen.

22-05-2023 03:52

Ferd +38491

Taylor op 6 is geen optie, wel op 8.

22-05-2023 05:30

debetweter +10077

Staat op mijn lijstje iig hoger op de prikorde dab Fj op die positie. We hebben daar nog Grilitisch die er misschien volgend seizoen nog is. En rensch maf daar van mij spelen.

22-05-2023 08:28

w86 +9403

Interessante gedachtes, niet helemaal mee eens maar we weten het toch niet allemaal..

Maar zoals hier al vaker gezegd is er volgens mij helemaal niet veel nodig om het op de rit te krijgen. Een goede RB, en creativiteit op het middenveld.

22-05-2023 09:34

Robertini +39307

Ik ben echt blij dat Heitinga Hato eindelijk in het centrum zet. Hij is best aardig op links, maar in het centrum echt potentieel wereldtop.

21-05-2023 22:54

aschja +20588

Heerlijke inspeelpass. Blind vibes.

21-05-2023 22:57

Robertini +39307

Maar dan kan hij ook nog verdedigen.

21-05-2023 23:05

Robertini +39307

Dat was niet geweldig, maar ook niet echt een fout, hij verliest een duel, dat gebeurt. De grotere fout was van Rensch, die had moeten meelopen, waardoor ze niet in de 1 op 1 komen.

21-05-2023 23:40

WantAmsterdam +116147

Timber maakte de grootste fout imo, die was volledig uit positie. En Tadic en Wijndal hadden Hato moeten helpen.

22-05-2023 00:56

Robertini +39307

Timber was uit positie omdat Rensch niet mee liep. Wijndal had rugdekking moeten geven, maar dat is secundair. Het begon allemaal bij het luie verdedigen van Rensch, als hij gewoon meeliep, liep niemand uit positie.

22-05-2023 01:04

WantAmsterdam +116147

Ja klopt, maar ik moet wel zeggen dat Rensch die vleugel nooit had ingehaald. Je kunt zeggen dat hij uit positie stond. Maar het was ook een counter.
Maar dat is geen excuses voor Timber, want hij liep uit positie maar probeerde die voorzet niet of maximaal heel halfslachtig eruit te halen.
Dus of je wijkt uit naar de zijkant en haalt die voorzet eruit, of je gaat naar de 16 om je kompaan te helpen.
Timber deed allebei niet.
Btw, je kunt het secondair noemen, maar had Wijndal ingegrepen was er niks aan de hand.

22-05-2023 02:14

Libero +19165

Timber deed wel wat Rensch naliet, inderdaad wat halfslachtig. Maar zo'n goal is, naast gewoon knap gedaan van Douvikas die Tadic op z'n Tadic afhield, sws het product van fouten op meerdere schijven. Die van Rensch vind ik dan het meest ergerlijk, nl. de gedachte dat anderen het wel oplossen. Hij moest gewoon Timbers positie overnemen, maar besloot lekker een stukje te joggen. En inderdaad, minder eervolle vermelding voor Wijndal die het schot makkelijk eruit had kunnen halen.

22-05-2023 08:27

Bruno04 +15778

Nou nou wereld top haha zullen we ff rustig aan doen

22-05-2023 03:50

Libero +19165

Ik zie dat potentieel ook wel. Doet het iig een stuk beter dan Bassey en lijkt wel al jaren op dit niveau te spelen ... Net 17, wat een hoop mensen lijken te vergeten; hij zit er nét pas bij.

22-05-2023 08:15

Robertini +39307

Potentieel, dat betekent niet dat hij het is of zeker wordt, maar kan worden.

22-05-2023 08:39

JariHeijden +5598

Eindelijk?? Binnen 10 wedstrijden en op zijn 17e. Dat is juist heel snel.

22-05-2023 08:46

Robertini +39307

Eindelijk refereert naar het gebruiken op links ipv centrum, dat heeft wat mij betreft minimaal vijf wedstrijden te lang geduurd

22-05-2023 10:34

LukaLitmanen +82062

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik denk dat in deze selectie een 3-5-2 systeem veel beter had gepast:

Bij een 3-5-2 systeem heb je geen nadeel van de zwakke backs bij ons (Wijndal, Sanchez en Rensch) en heb je geen problemen met de rechtsbuiten (Kudus en Berghuis zijn meer middenvelders en Conceicao nog te weinig rendement).

Daarnaast is Bergwijn meer een soort spits dan linksbuiten.

Ik zou wel eens zo willen spelen;

Bergwijn - Brobbey
——- Berghuis———
Tadic —————-Kudus
——Taylor—-Grillitsch
Hato —- Alvarez—-Timber

21-05-2023 22:53

Mözil +2521

En dan kun je Tadic en Bergwijn nog wisselen

21-05-2023 23:07

Bijlmerboy93 +2521

Nee prima suggestie, maar aangezien de selectie toch op de schop moet, kan je net zo goed op 4-3-3 bouwen.

22-05-2023 02:06

Sprinter +2427

Wat een leuke speler die Godts. Bal aan het touwtje, onvoorspelbare dribbel en ook nog eens overzicht. Wat mij betreft in potentie daarom een betere speler dan Kudus.

21-05-2023 22:38

LukaLitmanen +82062

De waan van de dag regeert bij AS hè.

*Talent speelt goede wedstrijd* = Aah, nieuwe *vul vedette in*

*Talent speelt zwakke wedstrijd *= snell banken of verhuren !!!

21-05-2023 22:47

WantAmsterdam +116147

Gezien dat Godts 17 is en Kudus 22 (en het bij hem nog steeds niet helemaal uitkomt), zou ik ook zeggen dat Godts meer potentie dan Kudus heeft.
Geef je wel gelijk omtrent waan van de dag, maar daar valt die uitsprak tenminste voor mij niet onder. Godts laat al vanaf het eerste moment dat die hier is komen ballen zien dat hij heel veel potentie heeft.

22-05-2023 00:19

Qifesh +24917

Kudus heeft ineens helemaal niets laten zien. Ik moet godts eens doelpunten zien maken in de cl bij de grote jongens met een kutelftal.

22-05-2023 05:36

WantAmsterdam +116147

Qifesh, “potentie”. Misehouy heeft ook meer potentie dan Klaassen ook al heeft die nog niet in het eerste gespeeld en Klaassen in de CL gescoord.

22-05-2023 15:58

Sneijdertje +2379

We slaan weer een beetje door

21-05-2023 22:29

Soccerskins v2 +43325

Ik zou de opstelling van de afgelopen twee wedstrijden graag eens willen zien met Ünüvar en Conceicao op de vleugels.

Ünuvar is denk ik de enige speler die Ajax in huis die wat betreft het creëren van kansen in de buurt komt van Tadic en Dusan lijkt tegen zijn einde aan te zitten. Conceicao lijkt me sowieso de toekomstige rechtsbuiten van Ajax.

21-05-2023 22:17

Steffenhagen +37833

Dat meen je niet ; kansloos deze suggestie

21-05-2023 22:24

VoorAltijdNummer14 +25356

Beetje matig om zo'n waardeoordeel te geven zonder enige onderbouwing.

21-05-2023 22:27

Soccerskins v2 +43325

Haha geen reactie waard joh. Als iemand zijn mening goed kan onderbouwen ga ik altijd graag de discussie aan. Met zo’n comment kan je natuurlijk helemaal niks.

21-05-2023 22:35

aschja +20588

Wat een gelul. Unuvar heeft nog geen flikker bewezen. Hetzelfde geld voor Conceicao. We hebben komend seizoen op linksbuiten alleen al Tadic, Bergwijn, Godts, Daramy. Unuvar pis je om met wind tegen. Daarnaast in Turkije geen pepernoot gespeeld en gewoon stilgestaan in zijn ontwikkeling.

21-05-2023 23:00

Soccerskins v2 +43325

Wat vind je van Hato? Volgend seizoen een basisplaats of niet?

21-05-2023 23:03

aschja +20588

Op basis van vandaag gewoon voor de leeuwen gooien. Talent moet minuten maken. Verdedigend is hij er nog niet. Er mag wat meer venijn komen.

22-05-2023 06:56

Soccerskins v2 +43325

Precies! En zo snel kan het gaan met talenten. Ook Hato had 10 wedstrijden geleden zoals jij zegt “nog geen flikker bewezen”.

22-05-2023 08:44

C14 +22411

@soccer

Ünuvar mist de versnelling voor op de flank, is vrij vlot in bewegen, maar op één tempo. Is echt een nummer 10.

Tenzij hij heel erg veelvuldig in de half space komt te spelen als bijna een tweede 10, maar dan moet je een sterk aanvallende back hebben die er steeds over heen komt. Anders kom je in een trechter te spelen.

21-05-2023 23:05

Soccerskins v2 +43325

Precies, Ünüvar moet in de halfspaces komen. Maar juist om die reden zeg ik met de opstelling van de afgelopen twee wedstrijden. Wijndal is zo’n back en haalt die achterlijn wel.

21-05-2023 23:09

C14 +22411

Ja dat kan Wijndal wel, maar dat is ook vrijwel het enige. Volgens mij heeft ASE ook aardig loopvermogen, maar koppelt dat aan veel voetballend vermogen, die zou Ünuvar dan ideaal aan kunnen vullen.

Maar Godts lijkt me een betere optie, is meer de pure linksbuiten die ook vanaf de flank gevaarlijk kan worden, dus veelzijdiger en onvoorspelbaarder. Bergwijn kan dan naar de spits.

Ünuvar dan als optie op 10, samen met Misehouy.

21-05-2023 23:15

WantAmsterdam +116147

Ünüvar is alles behalve “vlot” imo. Hij is juist best sloom als ik het zo zie. En hij is imo ook geen tien maar een linksbinnen, dus iets tussen 10 en buitenspeler. Helaas is voor die positie niet echt plek in ons systeem dus is het of valse linksbuiten, of 10.

22-05-2023 01:07

C14 +22411

@Want

Ik doel ook meer op zijn voetenwerk, hij is in mijn ogen wel vlot in het draaien en keren en in het bespelen van de bal. Inderdaad geen versnelling en sowieso niet snel.

Daarom zie ik hem ook vooral als pure nummer 10, waar hij bijvoorbeeld van achter ingespeeld kan worden, kort open kan draaien en spel kan voortzetten. Of met handige voetbeweging tegenstander in de luren kan leggen, of korte vlotte combinatie.

22-05-2023 14:17

WantAmsterdam +116147

Ik vind hem door zijn gebrek aan fysiek, atletisch vermogen en explosiviteit ook in die dingen best sloom, daar leed die in de KKD ook aardig wat balverlies.

Unuvar is het best in de aanvallende linkerhalfspace, met zijn rechterbeen naar binnen. Linksbinnen dus.

22-05-2023 16:02

Rockanje23 +37062

Unuvar op de vleugel ? Die jongen heeft de snelheid van een slak op een teerton. Volkomen ongeschikt voor die positie.

22-05-2023 07:47

barry1988 +24032

Dan moet die wel verlengen met een aantal jaar op zijn 18e verjaardag. Anders staan de aasgieren alweer op de stoep.

21-05-2023 22:05

Gaza +4413

Ik hoor werkelijk niemand over Kudus B.V.

21-05-2023 21:58

Freddy +11412

Het is ook geen rechtsbuiten en heeft voor een middenvelder veel te veel balverlies in de as. Verkopen voor een goed bod en het geld gebruiken om te investeren.

21-05-2023 22:02

WantAmsterdam +116147

Wat moeten we nog zeggen?
Hij kan geweldig dribbelen (9 van de 10 dribbel attempts succesvol vandaag). Helaas doet hij dat meestal met zijn koppie omlaag en is zijn passing nog steeds ontzettend slordig. Zijn acties hebben gewoon te weinig rendement en resulteren te vaak in gevaarlijk balverlies.

21-05-2023 22:26

Qifesh +24917

Heb je ook cijfers over dat gevaarlijke balverlies van Kudus? Ik zie het niet anders als normaal dat je als aanvaller balverlies kunt lijden. Daar zeiken mensen hier ook over bij Ziyech. Als je geen kansen wil creëren moet je de bal vooral blijven kaatsen en rondspelen tot je er bij neervalt. Heb je ook gekeken naar Ajax zonder Kudus trouwens? Dat was nog effe een niveautje lager hoor. Kudus verlegd het spel juist heel vaak naar de andere kant en ziet in de kleine ruimtes meer openingen dan een Antony bijvoorbeeld. En dat op een plek waar ie niet eens hoort. Je zou Kudus rechtsback moeten zetten dan kan ie de hele dag opstonden zoals bij Ghana op het wk.

22-05-2023 05:46

WantAmsterdam +116147

Kudus heeft bij gemiddeld 37 balcontacten bijna 9 keer balverlies. Of het gevaarlijk zie je niet aan de statistieken, maar als je naar de wedstrijd kijkt. Gisteren had die zeker 3 keer balverlies/foute pass optie een counter inleidde van Utrecht. Ziyech creëerde veeeeeel meer dan Kudus. Ziyech in 19/20, een seizoen dat niet eens afgemaakt werd, 23!! grote kansen creëert en 3.9 key passes per wedstrijd gegeven. Kudus heeft dit seizoen 4 grote kansen creëert en 0.9 key passes per wedstrijd gegeven, terwijl die meer minuten maakte dan Ziyech. Dat zijn hele matige cijfers. Daar zit een gigantisch verschil tussen die twee. Kudus creëert erg weinig.

“ Dat was nog effe een niveautje lager hoor.”
Totaal niet, Fortuna was de beste wedstrijd van de twee seizoenshelft, als je het mij vraagt en Emmen was ook een van de betere wedstrijden. Groningen aan het begin van het seizoen zonder Kudus was een van de beste wedstrijden van het hele seizoen.

“ Kudus verlegd het spel juist heel vaak naar de andere kant”
Kudus geeft 1.1 lange ballen per wedstrijd, dat is alles behalve “heel vaak”.

“kleine ruimtes meer openingen dan een Antony bijvoorbeeld.”
Ik zie vooral dat hij snel het overzicht verliest als de ruimte klein wordt.

“ Je zou Kudus rechtsback moeten zetten dan kan ie de hele dag opstonden zoals bij Ghana op het wk.”
Gezien zijn nonchalant meeverdedigen weer ik niet of dat een goed idee is.

22-05-2023 15:54

Tommyshelby +129061

Hij speelt zijn eigen wedstrijd in een wedstrijd. Bij winst vindt iedereen het prima, anders wordt ie vervloekt.

Mede daarom vind ik 40-45M echt prima, zie hem ook niet slagen in de absolute top om die reden.

21-05-2023 22:52

Amp +37721

Als hij vooruitgang gaat boeken in het pure verdedigen dan kan je hier inderdaad plezier aan beleven. Heeft echter wel een ervaren verdediger om zich heen nodig als mentor (a la westermann voor de ligt) om wat bij te sturen én een killer naast zich. Timber dus verkopen of naar rechtsback schuiven. Die is zoveel in zichzelf gaan geloven dat ie denkt het wel op zn elfendertigst te kunnen doen.
Wat betreft godts: hoe hij zich laat zien in Jong en 1,dat smaakt naar heel veel meer. Daar zit ook gewoon voetbalintelligentie in als je zn passing ziet

21-05-2023 21:56

HarryHarHar +3018

hij zal wel weer heel snel verkocht worden!................

21-05-2023 21:52

Tommyshelby +129061

Verkoop Timber en zet er een ervaren, kopsterke cv neer. (Itakura?)
Gaat alleen maar gunstig uitpakken voor Hato 💎.

21-05-2023 21:48

Rock69 +8411

Laten we eerst eens een vol seizoen deze jonge talentvolle speler centraal achterin zien spelen. Doet hij het uitmuntend, dan is hij vertrokken.

21-05-2023 21:46

Dolblij +45167

Hato is het perfekte voorbeeld van waar Ajax eigenlijk voor staat. Eigen en succesvolle jeugd brengen.

21-05-2023 21:45

Sampaoli +39201

Future is bright!

o18 kampioensduel, o17 en o16 spelen top 2 van competitie, o15 en o14 kunnen kampioen worden, o13-1 en o13-2 ook. Vertrouw in de opleiding en Ajax zal weer op niveau komen.

Daarom moet Ajax ook vooral doorselecteren op die troep van afgelopen transferwindow en vertrouwen op de jeugd. Regeer, Gooijer, Hato, Salah-Eddine, Vos, Misehouy, Hlynsson, Ünüvar, Fitz-Jim, Godst, Amo en Rasmussen mogen volgend jaar allemaal minuten maken in Ajax 1. Aardig lijstje.

21-05-2023 21:45

AjaxMiddelburg +2944

Bijna volledig met je eens. Jong is niet echt bijster hoog geëindigd. Dus de spelers hebben zeker nog 1 a 2 jaar nodig willen ze cl niveau halen. Wat wij zeker van het 1e mogen eisen. Maar dat niet alles negatief is ben ik met je eens. Ik wil ook nog conceicao noemen en misschien gaat Daramy ons ook nog verrassen. Overigens vind ik Rulli een uitstekende aankoop. Maar versterking op de backs hebben wat mij betreft prioriteit. Man vandaag Rensch weer…

21-05-2023 21:53

AjaxHoorn +32989

Vergeet niet dat het ook een stuk tactiek is gebrek aan ervaring en leiderschap plus er ook vaak hele zwakke schakels tussen zitten.

21-05-2023 22:03

AjaxMiddelburg +2944

Eens. Toch denk ik dat het soms handig is om met een eredivisie club (bv Sparta) samen te werken. Dit om de stap naar het 1e wat kleiner te maken. Twente lijkt me overigens ook een goede leeromgeving. Elk jaar een speler of 3 uit te lenen.

21-05-2023 22:10

WantAmsterdam +116147

Hato, ons lichtpuntje dit seizoen.
Kappen met dure kut aankopen en gewoon hem de kans geven centraal achterin, met Kaplan als concurrent.

21-05-2023 21:42

LukaLitmanen +82062

Hato is pas eind maart echt doorgebroken dus om dan te zeggen dat hij het lichtpuntje is van het héle seizoen is wel wat overdreven natuurlijk.

21-05-2023 22:06

WantAmsterdam +116147

Het zegt dan ook veel over ons seizoen, het slechtste seizoen sinds 14 jaar imo. Daarom vind ik het helemaal niet overdreven.

21-05-2023 22:18

LukaLitmanen +82062

Qua puntenaantal was 2013-2014 en 2014-2015 nog slechter man. En voetbal vreselijk.

Er waren wel meer lichtpuntjes overigens hoor, maar het is niet denderend nee. CL kon ik wel van Kudus en berghuis genieten soms

21-05-2023 22:23

WantAmsterdam +116147

„Qua puntenaantal was 2013-2014 en 2014-2015 nog slechter man. En voetbal vreselijk.“

Alleen als we van Twente winnen. Daarbij zou het verschil maar een puntje zijn. En voor mij telt ook de plek op de ranglijst. 2014 werden we tenminste kampioen, en 2014 tweede. Dit seizoen zie ik ons gewoon derde worden.

„CL kon ik wel van Kudus en berghuis genieten soms“

Bij Kudus waren dat wel heel weinig momenten. Ik had veel meer van hem verwacht. Dus dan is het geen lichtpuntje als de speler onder verwachting presteert.
Bij Berghuis vergelijkbaar. Hij was weliswaar onze beste aanvallend ingestelde speler samen met Tadic, maar ook van hem verwacht ik (veel) meer.

21-05-2023 22:35

LukaLitmanen +82062

Ja je hebt wel gelijk eigenlijk.

Kudus heeft inderdaad ook vrij matige wedstrijden gespeeld, sterker nog; sinds eind februari vrijwel alleen maar zwakke wedstrijden en tegen PSV thuis stond hij op 10 en viel het erg tegen.

Tadic heeft in het schreuder tijdperk alleen maar zwak gespeeld nu ik eraan denk.

Tadic is een baas, maar zijn statistieken hebben wel heel wat verbloemd qua zwakke wedstrijd.
Ik zie hem overigens nog steeds liever dan Brobbey (en Bergwijn)
Veel betere voetballer.

Ik vond Berghuis de eerste seizoenshelft by far de beste speler, was de enige die zijn niveau haalde.
Laatste maanden wel wat wisselvalliger maar in meerdere wedstrijden de beste (Fey thuis & Fortuna & nec & Cambuur)
Is ook de MVP na Tadic en de enige die in de buurt komt qua statistieken.

https://eredivisie.nl/competitie/clubs/ajax/

Daarom moet ik zo lachen als mensen hun beide willen doorselecteren.

Ben jij eigenlijk geen ‘fan’ meer van Taylor? Je had eerst profielfoto toch?

Begon het seizoen goed, toen wel gigantische dip maar laatste 3 wedstrijden weer prima. Moet ook spelen met non-middenvelders als Klaassen Alvarez Bergwijn

21-05-2023 22:44

WantAmsterdam +116147

„Ik vond Berghuis de eerste seizoenshelft by far de beste speler, was de enige die zijn niveau haalde.“
Eens, maar zeker na het WK speelde hij onder zijn mogelijkheden. Ook al behoorde hij vaker tot de besten, als het niveau zo laag is betekent het niet dat het goed genoeg is.

„ Daarom moet ik zo lachen als mensen hun beide willen doorselecteren.“
Van mij hoeven ze niet te vertrekken maar het is logisch dat de lat voor deze twee veel hoger ligt. Ze verdienen allebei boven de 4 miljoen, bij dat salaris moet je echt helemaal leveren. Zelfde geld voor Bergwijn.

„ Ben jij eigenlijk geen ‘fan’ meer van Taylor? Je had eerst profielfoto toch?“
Zeker wel, alleen vind ik ook hem onder verwachtingen. Voor een eerste vol seizoen was het goed, maar zijn diep duurde inderdaad ook een tijdje aan.

21-05-2023 22:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.