'Naam van Lijnders valt, maar niet als hoofdcoach'

door Jari Perridon 175

Bron De Telegraaf

'Naam van Lijnders valt, maar niet als hoofdcoach'

door Jari Perridon 175

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Pepijn Lijnders is inderdaad in beeld om vanaf volgend seizoen onderdeel uit te maken van de coachingstaf van Ajax, maar niet als hoofdcoach. Dit meldt De Telegraaf vrijdagochtend. De huidige assistent van Jürgen Klopp bij Liverpool vertrekt na dit seizoen bij The Reds. Eerder deze week kwam Fabrizio Romano ook al met het nieuws dat Lijnders op een lijstje zou staan in Amsterdam.

Volgens De Telegraaf kijken Alex Kroes en Marijn Beuker bij de aanstelling van een nieuwe trainer naar de compositie van de hele staf. 'De naam van ex-Liverpool-assistent Pepijn Lijnders valt de laatste tijd geregeld, is inderdaad een optie, maar (vooralsnog) niet als hoofdcoach', valt er te lezen. Eerder was Lijnders al eens actief als hoofdcoach in de Eredivisie. Na een periode als assistent van Klopp wilde Lijnders op eigen benen staan en werd hij in januari 2018 coach van NEC. Dit draaide echter uit op een mislukking. Na 22 wedstrijden gingen de twee partijen alweer uit elkaar, waarna Lijnders terugkeerde als assistent van Klopp.

Verder meldt de krant dat de voorkeur van Ajax in eerste instantie uitgaat naar een Nederlandse trainer. Mocht de coach die Ajax voor ogen heeft niet haalbaar zijn, dan schakelen de Amsterdammers door naar een buitenlandse trainer. Morten Olsen was de laatste buitenlandse trainer die actief was bij Ajax.

Tactisch genie Lijnders

Bij Liverpool staat Lijnders bekend als een tactisch genie. Hij is medeverantwoordelijk voor het voetbal van Liverpool dat de laatste jaren wordt gespeeld, het wel bekende Gegenpressen. Nadat Klopp in januari bekend maakte dat hij na dit seizoen zou vertrekken bij Liverpool, werd duidelijk dat ook Lijnders bezig was aan zijn laatste maanden op Anfield. Voorlopig is het afwachten wat Ajax gaat doen en wie de Amsterdammers wél voor ogen hebben als mogelijke hoofdtrainer, maar voorlopig wordt Lijnders niet gezien als een kandidaat voor het hoofdtrainerschap in Amsterdam.

Lees meer over:
Plaats reactie

hakkietjakkie +80

Lijnders samen met de Boer heeft echt mijn zegen. Zet zelfs Vos erbij als assistent en dan zie ik een heel mooie technische staf.

29-03-2024 22:47

C14 +22423

En sinds wanneer speelt Ajax gegenpress??

29-03-2024 17:07

EdwinvanderSar +4383

Ruud Brood met Pep Guardiola als assistent.

29-03-2024 16:22

jerryisthename +31848

Nieuwe trainer wordt Klopp met assistent Lijnders. 😉

29-03-2024 14:43

Nadamesmo +2266

Hoop is uitgestelde teleurstelling 😁

29-03-2024 14:57

jerryisthename +31848

Haha, in dit geval misschien wel.
Maar we zullen zien, Nadamesmo. 😉

29-03-2024 22:11

Arjuna +3732

gegenpress; eerst een nieuw elftal kopen ♡

29-03-2024 18:49

Arnold.L +2626

Meestal mag of kan een hoofdtrainer zelf zijn staf samenstellen. Zodat hij werkt met de mensen die hij graag om zich heen heeft. Dus wie werkt er graag samen met Lijnders.

29-03-2024 14:30

PytarJohanson +1678

Is Klopp niet iets voor Ajax?

29-03-2024 14:25

Professor +11151

Lijnders heeft zelf al aangegeven dat hij ergens als hoofdtrainer aan de slag wil.

29-03-2024 13:45

Lazell +16989

Zou wel een mismatch zijn als Lijnders, met al zijn kennis, expertise en perfectiedrang, naast een middelmatige NL-se trainer moet gaan zitten. Alsof je je hond achter het stuur zet en zelf op de bijrijdersstoel gaat zitten.

29-03-2024 13:14

Ajax1114 +19393

Weer zo'n tactisch genie net als Maduro en Schreuder :-)

29-03-2024 13:01

Nadamesmo +2266

Je kunt nog zoveel een tactisch genie zijn als je wil, maar als je ondermaats spelersmateriaal hebt wat je tactische ideeen niet kan uitvoeren, dan zal succes uitblijven en houd je het maar een half jaar vol.
Zie Lijnders en NEC.

29-03-2024 15:30

fc Barcelona_ke +19255

Klopp en Lynders zouden lekker!

29-03-2024 12:35

Redrum +96117

Klopp zou fantastisch zijn. Ik sluit niet uit dat hij het in de toekomst nog eens doet.

29-03-2024 12:41

Nadamesmo +2266

Ik sluit niet uit dat ik ooit in de toekomst de postcode loterij van ongeveer 100 miljoen ga winnen
Klopp -> Ajax🤣

29-03-2024 13:13

Danielson +50467

Ajax is en zal altijd groter zijn dan een trainer. Ook dan Klopp dus.

29-03-2024 14:30

Nadamesmo +2266

Nogal wiedes.
In de JC Arena passen er bijna 56.000.
En de "Toppers" zijn en groter dan Klopp en groter dan Ajax. Dan passen er 71.000 in.

29-03-2024 14:44

jerryisthename +31848

Nadamesmo...
Ajax > Klopp
Klopp ❤️ Ajax
😁

29-03-2024 14:44

Nadamesmo +2266

Klopp ❤️ Ajax?
Een langeafstandsrelatie wekt alleen maar zelfmedelijden op.
Hebben veel supporters last van.

29-03-2024 14:55

Ferd +38535

1 titel in 9 jaar Liverpool. Zo'n wereldwonder is Klopp ook niet.

30-03-2024 05:54

fluwelenlinker +11806

Ik postte het ook al als een reactie maar ik wil hier toch even een lans breken voor Vincent Kompany als mogelijke kandidaat hoofdcoach.

Bij Anderlecht ging het misschien niet zo goed maar het is ook niet makkelijk om als eerste klus je trainerscarrière te beginnen bij je eigen club in moeilijke omstandigheden (vergelijkbaar met Ajax op dit moment).
Bij Burnley een uitstekend jaar in de First Division/Championship met een overtuigende promotie als beloning. Nu in de Premier League gaat het minder maar dat is niet gek als je ziet met welk materiaal hij het moet doen.

Kompany heeft eigenlijk veel pro's:
- is een grote persoonlijkheid waar spelers naar opkijken
- was zelf een verdediger op het hoogste niveau die speelde met flair maar die ook hard kon zijn
- is ambitieus en heeft een enorme winnaarsmentaliteit en drive
- geeft jonge spelers kansen en is goed in de omgang met talenten
- is in zijn spelerscarrière gewoon geraakt aan spelen met druk bij clubs waar verwacht werd dat je won met mooi voetbal
- heeft meegekeken in de keuken van Pep, die zeer enthousiast was over Kompany

Contra's:
- niet zoveel ervaring maar heeft wel ervaring om te werken in vergelijkbare omstandigheden als Ajax momenteel

Kortom: ik ben op zich wel enthousiast moest Ajax bij hem uitkomen. Zeker als hij omringd wordt door een solide staf (bijvoorbeeld Lijnders, Vos en eventueel Vermaelen die een landgenoot is en weet hoe het er bij Ajax aan toe gaat).

29-03-2024 12:33

Kryptonite +76840

Hmm, ik heb hem zelf eigenlijk niet gevolgd nadat ie trainer is geworden. Hoe speelt hij doorgaans? Is hij tactisch sterk? Waar blijkt dat uit? Hoe is hij in de omgang met spelers? Want bijna alle pro's die jij opnoemt zijn van toepassing op zowat alle trainers die vroeger op hoog niveau hebben gespeeld en we weten inmiddels allang dat een goed paard nog geen goede ruiter maakt.

29-03-2024 12:54

Lazell +16989

Eens. Altijd eerst naar primaire eigenschappen kijken. Als die niet gek veel van elkaar verschillen, kan je naar zulke secundaire eigenschappen kijken.

29-03-2024 13:15

Kuningast +5079

Burnley speelt leuk maar ze scoren simpelweg te weinig.

Kompany schijnt wel een workaholic te zijn. Een echte voetbalnerd

29-03-2024 13:17

Nadamesmo +2266

Ajax kan beter informeren naar Hein Vanhaezebrouck in plaats van Kompany.

29-03-2024 13:20

Kryptonite +76840

"De naam van ex-Liverpool-assistent Pepijn Lijnders valt de laatste tijd geregeld, is inderdaad een optie, maar (vooralsnog) niet als hoofdcoach', valt er te lezen."

Haha je verwacht het niet. Ik zei hier gisteren al dat het wachten was op een artikel van de Telegraaf waarin ze hetzelfde nieuws recyclen en wat nuanceren om gezichtsverlies te voorkomen. Dikke Mike kan namelijk niet in slaap vallen als hij denkt dat hij niet meer relevant is. Wie vertelt hem dat 'ie eigenlijk al jaren passé is?

29-03-2024 12:31

Rockanje23 +37069

Nou dat is dan duidelijk. Klopp hoofdtrainer, Lijnders assistent. Probleem opgelost.

29-03-2024 12:11

Nadamesmo +2266

Alsof Klopp zijn reputatie te gronde wil gooien met een optreden in de Europese kleuterklas, de Conference League.

29-03-2024 13:10

Lazell +16989

Denk niet dat Klopp hier echt naar kijkt. Stond bekend als hele grote coach in Dortmund en gaat dan naar een Liverpool dat er ontzettend slecht voor staat.

29-03-2024 13:17

Nadamesmo +2266

Liverpool in de PL en Ajax in de eredivisie zijn als een olifant en en muis lopend op een brug waarbij de (Ajax) muis zegt "wat stampen we, hè?"

29-03-2024 14:15

Oeroeboeroe +18380

Werd Schreuder onder ten Hag ook al gezien als het tactische genie? De rest is geschiedenis 💩

29-03-2024 12:10

Lazell +16989

Genie is altijd wat overdreven, maar je vergist je in Lijnders. Is onder Klopp ontzettend belangrijk geweest als assistent. Tactisch is hij een paar klasses beter dan Schreuder, Steijn of zelfs Ten Hag. Er komt alleen veel meer kijken bij een goede hoofdcoach zijn dan tactiek.

29-03-2024 13:20

Oeroeboeroe +18380

Ik had het over Schreuder, hopende dat het geen voorbode is voor het volgende "genie" 😉

29-03-2024 13:48

papflapjes +7194

Volgens dezelfde denkwijze zou Heitinga de nieuwe Van Gaal zijn.

29-03-2024 14:19

1Zlatan +5175

Ik zou alles op alles zetten om Klopp te halen. Wss ivm eredivisie onhaalbaar maar als hij daaroverheen kan stappen zou dit me echt heeel veel geld waard zijn. Zal ook enorm aantrekkend vermogen zijn op nieuwe spelers maar ook bestaande spelers zullen langer blijven.

Netto netto dus evt niet eens zo duur

29-03-2024 12:08

Polifinario +2101

Oh jee, weer een tactisch genie. Nu moeten we heel voorzichtig worden!

29-03-2024 11:39

Juan62 +46242

Als je Klopp en Guardiola over Ajax hoort praten spreekt daar een enorme bewondering uit.

Laten ze dat dan maar komen bewijzen, Ajax uit het dal helpen.
Ajax naast die andere topclubs op je CV spreekt toch aan.

Verkoop 2 wunderaankopen van afgelopen seizoen en het loon van beide heren is ook binnen.
Laat de liefde voor het spel de boventoon voeren;)

Mocht het onverwachts eventueel niet realistisch zijn..... hoop ik op een coach met ervaring in de top als hoofdcoach
Ik weet Ten Hag had dat ook niet, maar die had wel 2 toppers om hem heen die wisten hoe het werkt in de internationale top.

29-03-2024 11:33

Sven Heida +1384

Ja ja allemaal namen lekken naar de TG en dan uitkomen bij Jansen , hoe doorzichtig kan het zijn . Kroes en Jansen ons kent ons , dus geen top coach maar een tob coach weer vriendjes politiek . Jansen kan het niet slechter doen dan wat we gehad hebben , misschien krijgt hij AJAX in de top 3 dan loopt iedereen de polonaise en Kroes zijn kont vol veren .

29-03-2024 11:30

JesperDeVlo +5432

"de voorkeur van Ajax in eerste instantie uitgaat naar een Nederlandse trainer. Mocht de coach die Ajax voor ogen heeft niet haalbaar zijn, dan schakelen de Amsterdammers door naar een buitenlandse trainer."

Ik hoop dat de telegraaf het een keer bij het juiste eind heeft. Want dat zou betekenen dat Kroes en Beuker hoog inzetten.

De 8 kandidaten van VI zouden Kroes en Beuker maar 1 vraag stellen en dat is: Waar moet ik tekenen? Als de telegraaf gelijk heeft gaat het een van deze 8 namen dus niet worden.

Als Kroes en Beuker hoog inzetten dan kom je toch weer bij Ten Hag uit.
Maar op korte termijn gaat er bij Man. Utd nog geen duidelijkheid komen of Ten Hag daar volgend jaar nog coach is.
Ik vraag me ook af of hij in deze fase van zijn carrière opnieuw wil instappen bij Ajax.

Ik hoop dat Graham Potter het back-up plan is.

29-03-2024 11:08

NouriVanderVaart +622

Wie zijn de 8 kandidaten?

29-03-2024 12:29

Lazell +16989

Ze zijn enkel van Nederlandse kandidaten uitgegaan en hebben een opsommig gemaakt wie in alle redelijkheid haalbaar zouden moeten zijn. Ze hebben niet aangegeven dat Ajax ook echt voor een van deze namen gaat.

Jansen, De Boer, Oosting, Dick Schreuder, Vos, Lijnders, Stuivenberg (assistent Arteta), Van der Gaag.

29-03-2024 13:26

Rob1976 +9503

Tactisch genie Lijnders
Met Tactisch assistent Schreuder een dreamteam😂😂😂

29-03-2024 11:00

Schip +23491

Ten Hag en Lijnders als 2e man zou een luxe zijn voor een Ajax in deze treurige staat. Hoewel ik nog steeds vind dat TH geen echte pressing coach is en ik liever iemand als Slot zou zien. Maar we hebben weinig te willen en TH terug zou een opsteker zijn.

29-03-2024 10:57

Lazell +16989

TH geen pressing? Haalde altijd de beste statistieken qua hoog druk zetten van de Eredivisie. Ook in de periode Schmidt.

29-03-2024 13:27

Schip +23491

Zo vaak dat ik het matig vond op dat vlak Lazell.... Ik heb meer met ultra agressieve pressing als die van Bosz en Slot.

Geen flauw idee welke statistieken je op doelt, maar die van bovengenoemden zijn ongetwijfeld beter.

29-03-2024 13:57

Lazell +16989

VI had destijds PRO artikelen waarin de pressie van de coaches in de Eredivisie naast elkaar werden gelegd. Ten Hag stond in praktisch alle lijstjes bovenaan. Kan het artikel niet meer vinden en mijn geheugen is niet zo goed dat ik je ze zo kan oplepelen. Als je beide coaches dezelfde kwaliteit selectie geeft, zal Slot het wellicht beter doen. Maar Ten Hag heeft jarenlang met Ajax gedomineerd met zeer hoge en agressieve pressing.

29-03-2024 15:21

Schip +23491

Slot heeft Feyenoord in het jaar dat TH er nog zat pas na een moeizame aanloop aan de praat gekregen (nog snel overigens). Kan me voorstellen dat dat ook zijn invloed heeft op de data. En Bosz was er nog niet.

Was het Sarri die zei dat Feyenoord de meest agressief drukzettende ploeg van Europa was? Bij TH is het mooi gedoseerd en zat er erg veel voetballend vermogen in Ajax. Bij Feyenoord is dat een stuk minder, dus moeten ze het ook van extreem druk zetten hebben. Die spelers zijn ook ontzettend fit. Bij PSV zit het er een beetje tussen in.

Ik denk omdat Ajax voorlopig geen topselecties zal krijgen en zeker niet gaat overlopen van voetballend vermogen, dat je een speelwijze moet hebben waarbij je de tegenstander onder druk zet en ontregelt, zodat je minder afhankelijk bent van je voetballende vermogen.

RBS was ook niet bijzonder voetballend. Maar ze hebben ons een pak op de broek gegeven dat gewoon niet over gaat. Maar ok, misschien is extreem druk zetten bij TH ook mogelijk.

29-03-2024 18:09

AFCA. +3279

Duuhh tuurlijk niet als hoofdtrainer. Als assistent van Klopp komt hij natuurlijk mee naar Amsterdam!

29-03-2024 10:48

BlikOpAjax +610

"De Coach"? Als ze inzetten op één Nederlandse trainer, dan zetten ze in op Ten Hag lijkt me.

"Verder meldt de krant dat de voorkeur van Ajax in eerste instantie uitgaat naar een Nederlandse trainer. Mocht DE COACH die Ajax voor ogen heeft niet haalbaar zijn, dan schakelen de Amsterdammers door naar een buitenlandse trainer. "

29-03-2024 10:46

Slang3 +45959

met de SEG link lijkt me dat inderdaad, hopen ze op Ten Hag

29-03-2024 12:27

BlikOpAjax +610

Ik lees net dat Erik ten Hag definitief niet komt, tenminste dar citeerde een andere site van VI

29-03-2024 13:11

Slang3 +45959

er is altijd een kans dat hij ontslagen wordt, maar dan gaat hij eerder naar de Bundesliga gok ik zo

29-03-2024 13:20

BlikOpAjax +610

Dat denk ik ook

29-03-2024 13:20

Slang3 +45959

Ajax heeft hij inmiddels wel uitgespeeld, valt geen eer meer te behalen alleen afbreuk. Duitsland is het gedroomde land. Misschien Dortmund

29-03-2024 13:22

BlikOpAjax +610

Weer samen met Sancho? 😅

29-03-2024 13:54

Babangida83 +23930

Lijnders, met Frank de Boer als assistent en cultuurbewaker. Dat zie ik wel voor me. Misschien dat Maduro daar ook wel tussenpast, maar dat lijkt me van buiten een beetje een einzelganger. Is meer een hoofdtrainertype.

29-03-2024 10:44

Aram +18067

Lijkt mij een goed trio.
FdB eerste jaar hoofdcoach, mag dan Maduro opleiden. Lijnders gewoon als tacticus aanhouden, rollen goed verdelen. Iemand erbij voor spelhervattingen.

29-03-2024 11:48

TheSpecialOne +8908

Ja, In bed misschien maar niet als technische staf van Ajax.

29-03-2024 14:54

Babangida83 +23930

Kan ik mee leven ;-). Mijn angst bij FdB is dat hij het hele transferbeleid ook gelijk teveel beinvloed als hij hoofdcoach is. Daarnaast vind ik hem erg slecht met creatieve spelers.

29-03-2024 17:35

Aram +18067

Even vertalen.
De T zegt hier dat ze Lijnders niet als hoofdcoach willen. De T denkt blijkbaar dat Lijnders komt, dus nu zetten ze erop in dat hij dan in elk geval geen hoofdcoach wordt.

29-03-2024 10:29

036AFCA97 +146682

Ik wilde het net typen en toen zag ik dat het ook de topcomment was.

Potter
Lijnders
Vos

Zou toch top zijn? En dan Vos die het over n paar jaar overneemt.

29-03-2024 10:22

Lazell +16989

Die assistenten zouden echt top zijn. Toch maar eens verdiepen in die Potter.

29-03-2024 13:29

AFCAMM +11351

Ik zou ook graag een Nederlander willen als coach. Het probleem is alleen dat er niet echt veel Nederlandse topcoaches zijn. Dus, gaan we dan voor een middelmatige Nederlander of toch maar verder kijken?

29-03-2024 10:15

debetweter +10078

Ja Klopp met Leijnders als assistent dan maar

29-03-2024 09:50

NIO +3030

Leijnder als assitent binnenhalen en dan het stokje later overnemen van de hoofdtrainer als die goed functioneert iets wat we met Reiziger hadden moeten doen.

29-03-2024 09:45

GAjax31 +16188

Of Lijnders een goede kandidaat is voor Ajax weet ik niet, daarvoor ken ik hem niet goed genoeg.. maar ik vind het onzin om te zeggen dat hij alleen maar een goede assistent kan zijn omdat zijn avontuur bij NEC toevallig geen succes was.

29-03-2024 09:45

debetweter +10078

He he. Eindelijk iemand die gelooft in de groei van de mens.

29-03-2024 09:51

GAjax31 +16188

Ja precies, NEC is inmiddels 6 jaar geleden ofzo.. het lijkt mij sterk dat hij zich niet ontwikkeld heeft..

29-03-2024 09:56

Polifinario +2101

Ben ik met je eens alleen zit Ajax nu niet in de positie om nog maar eens een gok te nemen. De komende trainer moet goed zijn anders gaan we echt afhaken.

29-03-2024 11:43

GAjax31 +16188

Klopt, maar goed het blijft altijd enigszins een gok. We wisten ook niet zeker dat Ten Hag de stap van Utrecht naar Ajax aan kon, of Bosz van Tel Aviv naar Ajax.. of dat Steijn die het toch behoorlijk deed bij Sparta het zo slecht zou doen.

29-03-2024 11:53

debetweter +10078

Iedere trainer is een gok. Zelfs klopp of nagelsmann geven geen garantie

29-03-2024 12:32

GAjax31 +16188

Eens, net zoals met spelers.. een grote naam of een hoge transfersom scheppen altijd bepaalde verwachtingen, maar het blijft altijd een gok omdat je nooit weet in hoeverre het gaat klikken met de spelersgroep enz..

29-03-2024 12:42

HendrikAjax +16836

NEC was ook helemaal geen mislukking zoals gesteld wordt in dit artikel. Hij werd derde in de kkd en hun selectie was op dat moment ook gewoon niet beter dan de ploegen die boven hen eindigde.

29-03-2024 10:19

GAjax31 +16188

Ah oke, moet eerlijk zeggen dat ik het niet heb gevolgd maar het 'NEC argument' zie ik steeds voorbij komen waarom hij niet geschikt zou zijn.. terwijl dat al zo lang geleden is..

29-03-2024 10:31

HendrikAjax +16836

Dr mensen die dat argument opvoeren zullen het waarschijnlijk even weinig gevolgd hebben.

30-03-2024 00:07

HertogH +15877

Lijkt me als assistent prima. De vraag is echter; hebben we met Maduro en/of Vos dit type assistent-trainer (tactisch sterk onderlegd) niet al in huis?

29-03-2024 09:44

Adam24 +39142

Het grote probleem bij NEC, voor zover ik heb begrepen, was dat Lijnders de absolute topsport-mentaliteit van Liverpool wilde implementeren bij het kleine NEC, destijds actief in de KKD, en daar was niet iedereen van gediend. Bij Ajax zou dit echter geen enkel probleem moeten zijn en is het zelfs wenselijk. Wel zou ik er graag een ervaren coach naast zien.

29-03-2024 09:41

Godenzonen83 +999

Frank de boer en Lijnders of de boer met Arveladze zou ik een mooie combinatie vinden. Ik weet dat een hoop mensen hier Frank niet geschikt vinden maar hij heeft ons met een bagger selectie 4 keer de titel geschonken. Er moet echt meer Ajax dna in de club komen!

29-03-2024 09:41

NIO +3030

Niet omdat wij zo geweldig waren maar omdat de rest gewoon veel slechter was kijk naar het aantal behaalde punten van zijn kampioenschappen

29-03-2024 09:44

Godenzonen83 +999

Dat is zo maar het heeft wel de basis gelegd voor de periode onder ten hag. Door aandacht aan de jeugd te geven stroomden spelers als Donny, Frenkie, Justin, brobbey, de ligt en Gravenberch door. Waar is het talent in de jeugd nu??

29-03-2024 14:59

Ferd +38535

alle spelers die je nu noemt zijn pas gedebuteerd nadat De Boer weg was, op Van de Beek na.

30-03-2024 05:58

NIO +3030

Ik denk dat Bosz juist de grondlegger is geweest van het succes van ten hag.. die koos voor onana ipv krul.. haalde schone van rechtsbuiten af en zette hem op 6..hij gaf minuten aan een Donny.. liet hakim keihard werken op defensief gebied wat een verandering was tegenover zijn "berghuis" periode bij fc twente... non voetballer als gudelj en bazoer werden de deur gewezen... dolberg maakte minuten onder bosz Kluivert ook die ging daarna weg en daardoor werd er ruimte gemaakt voor tadic.. de ligt maakte zijn debuut onder bosz.. bosz liet met zijn aanvallende spel zien dat het mogelijk was om te swingen in Europa het was niet altijd goed hoor maar ik heb me geen wedstrijd verveeld met bosz als trainer.. en ik hekel het feit dat van der sar ons een 2e periode van bosz heeft ontnomen...

30-03-2024 17:31

Ricoteb +53174

Hahaha ja joh alle ballen op Ajax DNA. Want Ajax DNA werkte zo lekker met Heitinga en Van t Schip. Maar laten we vooral kiezen op basis van sentiment en Ajax-DNA, dat is veel belangrijker dan daadwerkelijke kwaliteiten.

29-03-2024 10:13

Godenzonen83 +999

Heitinga en van het schip kunnen er niks aan doen dat verkeerde spelers zijn gehaald voor teveel geld. Door in de jeugd te investeren en een aantal ervaren krachten te halen heeft Ajax successen behaald. Jouw opmerking is nogal kortzichtig

29-03-2024 14:53

Talentje020 +20020

Hadden Laudrup en Arveladze niet een conflict met Ajax over te betalen belastingen? Weliswaar in het verleden maar lijkt me toch vanuit hun een reden om niet in te stappen

https://nos.nl/artikel/2035153-ajax-verliest-rechtszaak-tegen-arveladze

29-03-2024 10:57

Godenzonen83 +999

Voor een mooi salaris is dat snel vergeten. Plus arveladze heeft aangegeven graag in Nederland aan de slag te gaan

29-03-2024 14:55

Aram +18067

FdB kan als bullebak die de verwende jongetjes aan de slag krijgt. Hij heeft DNA en dat is een nadeel maar volgens mij is hij niet zo gevoelig voor het gekonkel.

29-03-2024 12:05

Godenzonen83 +999

Frank is er een van ijzeren discipline, precies wat Ajax nodig heeft. In het buitenland wellicht niet goed begrepen maar binnen de Ajax cultuur een perfecte match

29-03-2024 14:56

Ferd +38535

alleen is Frank er ook een van zekerheid en tikkie breed. Binnen de Ajax cultuur een gotspe.

30-03-2024 05:59

mokum410 +3292

Nooit meer een Nederlandse trainer (tenzij ten hag slot bosz)

29-03-2024 09:40

YugoVik +33242

Potter met leijnders lijkt me een goede combi..

29-03-2024 09:39

@Maar7en +1580

Gelukkig! Na het NEC debacle was het een geote schrik dat hij in beeld was als trainer van Ajax. Prima kerel verder maar geen hoofdcoach materiaal.

29-03-2024 09:35

FlyingDutchMan +17314

Na het tactisch brein uit Almere dit seizoen, volgend jaar wellicht het Nijmeegse tactische wonder uit Liverpool. Fluitend kampioen!

29-03-2024 09:31

AFCACruijff14 +161775

Goh, al die paniek altijd op AS en dan valt het allemaal weer reuze mee.

Lijnders met een goede trainer met meer charisma en ervaring zou prima zijn. Kan je altijd in de toekomst kijken of Lijnders het ooit over kan nemen.

29-03-2024 09:31

mokum410 +3292

Valt t mee? 😂
We staan 5e, vorig jaar 3e.
Uitgeschakeld door amateurs.
2 jaar op rij geen Champions league

29-03-2024 09:39

YugoVik +33242

Soms zit het mee en soms zit het tegen

29-03-2024 09:43

AFCACruijff14 +161775

Jezus man ik had het helemaal niet over de sportieve prestaties.

29-03-2024 09:50

Bouke & Nourdin +364

denk of Pascal Janssen wat ik zelf graag zou zien of Frank d Boer. mochten beide niet kunnen of willen dan buitenlandse coach. Transfers door Kroes/Kelvin de Lange laten doen in overleg met Beuker/Blind. en v Gaal als extra advies. dan wordt het breed genoeg gedragen en kun je in september opvolger Mislintat aanstellen. v t Schip Head of Coaching op de toekomst las ik net dus dan heb je alles goed ingevuld. eigen jeugd doorstromen met 2 of 3 echte versterkingen en proberen 5 tal spelers v Mislintat te lozen. misschien paar verhuren dan kun je gaan bouwen denk ik.

29-03-2024 09:28

Rodsje +14755

Gezien je voorkeur voor Pascal en Frank weet ik al dat je aan het trollen bent

29-03-2024 13:01

Pep01 +928

Vraag me altijd af waar dit soort dingen als' hij is een tactisch genie,' op gebaseerd is.
In de begintijd Ten Hag was Schreuder zogenaamd het tactisch genie in de staf, maar later als hoofdtrainer bleek daar weinig van waar.

29-03-2024 09:23

AFCACruijff14 +161775

Als Jurgen Klopp je fantastisch en onmisbaar vind, dan kan je wel wat. Ze haalden hem ook meteen terug nadat hij ooit naar NEC vertrok voor een half jaar.

29-03-2024 09:32

Wouter1989 +2246

Er wordt dus eerst naar een Nederlandse trainer gekeken maar de vraag is of deze haalbaar is begrijp ik uit het stuk? Dan neem ik aan dat Nederlandse coach is die ergens vastligt of ze gaan voor Frank de Boer want dat is de enige trainer zonder baan die de laatste tijd is genoemd die ik nog wel nee zie zeggen. Pascal Jansen enzo zijn natuurlijk haalbaar..

Laatste optie - De Telegraaf klets uit zijn nek, wat ook een reële optie is..

29-03-2024 09:21

Nr.10 +111229

Dat is andere koek. Gisteren zou hij nog op de lijst staan als hoofdcoach! Maar een assistent met zijn reputatie en ervaring in de absolute top is natuurlijk een flinke stap vooruit tov Bakkati en co.

29-03-2024 09:20

Indy2 +15254

Kroes gaf in het Ziggo interview aan dat Marijn Beuker "een opzet heeft gemaakt over de rolverdelingen in de technische staf". We weten ondertussen dat Beuker de neiging heeft om dingen radicaal te veranderen. Zo wil hij de functie technisch directeur opsplitsen en ook 'hoofd opleidingen' krijgt een totaal andere invulling.
De vraag is nu of Beuker ook met de technische staf revolutionaire plannen heeft. Misschien wil hij bijvoorbeeld een teammanager aanstellen en daarnaast een takticus (Lijnders).

29-03-2024 09:11

Nr.10 +111229

Als we nog een piepelmanager erbij zoeken komt Mauries misschien weer in beeld!

29-03-2024 09:21

Indy2 +15254

Het vinden van een hoofdcoach die zowel een goede manager als een goede takticus is, is zoeken naar een speld in een hooiberg. Daarvan zijn er op de hele wereld maar een paar. Echter goede managers zonder bijzonder taktisch inzicht zijn er genoeg; en taktisch onderlegden zonder manager kwaliteiten eveneens.
M.a.w. de kans op een succesvolle zoektocht wordt enorm verhoogd als de traditionele functie van hoofdcoach zou kunnen worden opgedeeld.
Marijn Beuker, als je meeleest, zeg eens, begin ik het te begrijpen?

29-03-2024 10:23

Lunsdale +6380

Laten we hopen dat de Telegraaf een keer gelijk heeft. Als coach liever niet, maar als assistent word ik wel enthousiast.

29-03-2024 09:05

BackInBlack +14520

Leijnders of Lijnders??.

29-03-2024 08:56

JariHeijden +5604

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pepijn_Lijnders?wprov=sfla1

Lijnders dus.

29-03-2024 09:20

Betuwe85 +20677

Al zet je Guardiola of klopp voor deze groep van stront kan niemand goud maken

29-03-2024 08:55

LukaLitmanen +82103

Ancelotti > klopp en Guardiola

29-03-2024 09:16

Nr.10 +111229

Zullen we er anders vanuit gaan dat er ook wat mutaties in de selectie gaan plaatsvinden?

29-03-2024 09:23

Betuwe85 +20677

Mag het aannemen is meer dat men nu de tendens hoort dat een andere trainer het wel even doed

29-03-2024 13:06

Soccerskins v2 +43348

Vos met Lijndens als assistent zit wel muziek in. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat Lijnders terug naar Nederland komt om assistent te zijn.

29-03-2024 08:48

fluwelenlinker +11806

Inderdaad. Lijnders is een uitstekende assistent maar zal alleen bereid zijn om als assistent bij Ajax aan de slag te gaan onder een zwaargewicht als hoofdcoach of op z'n minst iemand met een grote uitstraling of persoonlijkheid.
Kompany is al eens genoemd. Dat is een immense persoonlijkheid maar of hij tactisch voldoende onderlegd is, betwijfel ik. Maar omringd met Lijnders en Vos zou er wel muziek in kunnen zitten.

29-03-2024 08:53

Soccerskins v2 +43348

Kompany vind ik ook een optie. Hij heeft het dit seizoen (niet heel gek) moeilijk met Burnley in de PL maar liet vorig jaar in de Championship zien dat hij graag attractief voetbal wil spelen.

29-03-2024 08:58

Lunsdale +6380

Ik hoor toch verschillende verhalen. Bij Anderlecht een jaar daarvoor was het weer niet heel denderend.
Doe mij maar een ervaren coach. Ik heb ff geen trek in nieuwe experimentjes en trainers die zelf nog volop moeten leren.

29-03-2024 09:03

fluwelenlinker +11806

Ik begrijp je. Bij Anderlecht ging het misschien niet zo goed maar het is ook niet makkelijk om als eerste klus je trainerscarrière te beginnen bij je eigen club in moeilijke omstandigheden (vergelijkbaar met Ajax op dit moment).
Daarna bij Burnley een uitstekend jaar met promotie als beloning en nu weer wat minder maar dat is niet gek als je ziet met welk materiaal hij het moet doen.

Kompany heeft eigenlijk veel pro's:
- is een grote persoonlijkheid waar spelers naar opkijken
- was zelf een verdediger op het hoogste niveau die speelde met flair maar die ook hard kon zijn
- heeft een enorme winnaarsmentaliteit
- geeft jonge spelers kansen en is goed in de omgang met talenten
- is in zijn spelerscarrière gewoon geraakt aan spelen met druk bij clubs waar verwacht werd dat je won met mooi voetbal
- heeft meegekeken in de keuken van Pep, die zeer enthousiast was over Kompany

Contra's:
- niet zoveel ervaring maar heeft wel ervaring om te werken in vergelijkbare omstandigheden als Ajax momenteel

Kortom: ik ben op zich wel enthousiast moest Ajax bij hem uitkomen. Zeker als hij omringd wordt door een solide staf (bijvoorbeeld Lijnders, Vos en eventueel Vermaelen die een landgenoot is en weet hoe het er bij Ajax aan toe gaat).

29-03-2024 12:10

Nr.10 +111229

Vos en Lijnders als assistenten en een ervaren hoofdcoach. Men wil blijkbaar ook een assistent die de verbinding met Jong en de opleiding bewaakt, daar zou Vos natuurlijk een goeie voor kunnen zijn.

29-03-2024 09:31

Soccerskins v2 +43348

Lijkt me zonde van zijn kwaliteit als trainer om Vos alleen verantwoordelijk te maken voor de doorstroom van talenten.

29-03-2024 09:40

Nr.10 +111229

Hij is dan natuurlijk ook assistent. Het lijkt mij zonde voor Ajax om nu wéér voor een trainer te gaan zonder enige ervaring als hoofdtrainer bij een topclub. Soms kan je dat prima doen, maar niet nadat er net vier mislukt zijn.

29-03-2024 10:46

AFCACruijff14 +161775

Vos en Lijnders zou nergens op slaan, veel te onervaren. Een jeugdtrainer en een assistent.

29-03-2024 09:33

Soccerskins v2 +43348

Kwaliteit hoort leidend te zijn, niet ervaring. Met die logica is Advocaat de beste optie.

29-03-2024 09:39

wijzijndebeste123 +164143

Potter met Lijnders en Vos als assistenten lijkt me n geweldige staf.

Maar zal wel n NL hoofdcoach worden.

29-03-2024 08:35

Slang3 +45959

Waarom zou Potter met 2 vreemdelingen willen werken

29-03-2024 08:48

wijzijndebeste123 +164143

Tja waarschijnlijk zal hij een eigen assistent willen. Maar Lijnders kent zowel het Engelse als Nederlandse voetbal en kan dus Potter perfect de overeenkomsten/verschillen uitleggen.

29-03-2024 08:52

Slang3 +45959

hahah ja, ik denk dat er binnen de club honderden mensen zijn die dat kunnen. Dan kan je beter zo iemand in de wedstrijd analyse team hebben.

Dat mixen van de staff heeft de laatste tijd zo weinig goed gedaan. Nu met Maduro gezeik omdat ze elkaar niet vertrouwen, Schreuder met zijn Duitser, Bosz die er door vertrok

29-03-2024 09:05

LukaLitmanen +82103

Denk dat Potter graag met Lijnders wil werken hoor, al 8 jaar assistent van Klopp

29-03-2024 09:14

Slang3 +45959

ik denk dat hij liever werkt met de assistenten waar hij zelf al 8 jaar mee werkt

29-03-2024 09:50

peterVKV +6452

We hebben toch al een tactisch genie met Maduro?

29-03-2024 08:34

DankzijCruijff +48712

Wederom prima nieuws.

29-03-2024 08:33

wijzijndebeste123 +164143

Er staat dat de voorkeur uitgaat naar n NL trainer.

29-03-2024 08:35

DankzijCruijff +48712

Ehh, ja. Dat is idd verre van prima nieuws, haha. Dat Leijnders alleen als assistent wordt gezien leek me wel prima nieuws.

29-03-2024 08:36

PuntNaarAchterSVP +5303

Dat staat in de Telegraaf..

29-03-2024 08:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.