'Motie van wantrouwen op komst bij Ajax: Van Praag, Van Wijk en Blind moeten vrezen'

door Bart Veenstra 617

Bron NOS Studio Voetbal

'Motie van wantrouwen op komst bij Ajax: Van Praag, Van Wijk en Blind moeten vrezen'

door Bart Veenstra 617

Bron NOS Studio Voetbal

Laatst geüpdatet

De bestuursraad van Ajax zou snel afscheid willen nemen van Michael van Praag als voorzitter van de Raad van Commissarissen van Ajax. Een motie van wantrouwen jegens de RvC bij Ajax lijkt dan ook aanstaande. In dat geval zouden nog meer leden van de RvC moeten wijken, zo meldt Arno Vermeulen in NOS Studio Voetbal.

Volgens Vermeulen heeft de bestuursraad het er voor over dat er meer leden van de RvC moeten vertrekken, als dat zou betekenen dat Van Praag in ieder geval vertrekt. 'Er staat een motie van wantrouwen te wachten ten opzichte van Van Praag', zegt Vermeulen, die spreekt over een 'guerillaoorlog tussen Michael van Praag en Alex Kroes'.

Van Wijk en Blind ook weg uit de RvC van Ajax?

Mocht de motie aanvaard worden, zullen naast Van Praag ook commissarissen Leo van Wijk en Danny Blind worden weggestuurd. 'Het is een enorme stap, maar dat hebben ze er wel voor over', beweert Vermeulen, die daarnaast aangeeft dat de supporters van Ajax 'anti-Van Praag' zijn.

ajax supporters
Supporters van Ajax brengen een duidelijke boodschap over.

Vermeulen verwacht dat Van Praag uiteindelijk niet langer kan aanblijven als voorzitter van de RvC van Ajax. Ik denk dat Kroes er beter voor staat. Als je de fans achter je hebt en er dreigt een motie van wantrouwen... Er is 25 april nog een ledenvergadering, desnoods 21 mei nog een buitengewone vergadering van aandeelhouders... Ik denk dat het niet houdbaar is en hij het onderspit gaat delven. En dat Kroes er uiteindelijk toch als winnaar uitkomt, óf de AFM (Autoriteit Financiële Markten, red.) moet toch onderzoek gaan doen en hem een flinke douw geven.'

Zondag kwam al naar buiten dat drie leden van de RvC binnenkort zullen opstappen. Annette Mosman, Georgette Schlick en Cees van Oevelen hebben ervoor gekozen terug te treden uit de RvC van Ajax. Het drietal stelt hun positie beschikbaar en zal de taken zo spoedig mogelijk overdragen aan nieuwe leden, zo wist Ajax zondag te melden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Indy2 +15262

**** Van Praag STRAFBAAR in de Fout met Aandelen ****

Michael van Praag, voorzitter van de raad van commissarissen (rvc) van Ajax, had zijn aandelen van de club al op het moment dat hij bondsvoorzitter was van de KNVB. Dat blijkt uit documenten in handen van BNR-sportverslaggever Jaap de Groot. Het reglement van de voetbalbond verbiedt het bezit van belangen in een organisatie die eventueel het belang van de KNVB schaadt.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10544895/van-praag-zelf-ook-in-de-fout-bezat-aandelen-al-tijdens-knvb-voorzitterschap

15-04-2024 17:41

DarkChild +3451

"Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen" , was het toch?

15-04-2024 17:53

Balgevoel +31607

Lekker, die hoofdletters! En ja, Van Praag had 100 Ajax-aandelen toen hij KNVB-bondsvoorzitter was. Kroes had duizenden aandelen toen hij grootaandeelhouder was bij Go Ahead en later directeur bij AZ. Dan gaan ze allebei weg, prima. En dan? Leg nou eindelijk eens uit waarom alleen Alex Kroes ons kan redden? Dat je geen fan bent van Van Praag is inmiddels helder en ook dat er volgens jou geen verschil is tussen 100 aandelen, gekocht in 1998, en tienduizenden aandelen, gekocht op momenten waarop je met diezelfde club in gesprek was en in dienst/grootaandeelhouder was bij een andere BVO. Maar zet je Kroes-lobby eens kracht bij met feiten over Kroes...

16-04-2024 11:05

Hwb +1550

Ga nou gewoon een goede nieuwe AD zoeken ipv Kroes. Veel te groot risico om nu in te zetten op Kroes. Stel dat hij toch weer terugkomt en dan in juli of oktober door de KNVB langere tijd geschorst wordt omdat hij (2x) belangen had in meerdere clubs in de Eredivisie. Dan zit je weer zonder AD. En dat terwijl de club en de organisatie nu weer opgebouwd moet worden. Hoe goed hij ook is (en feitelijk weten we dat helemaal niet), Kroes zou alleen vanwege dat risico al een gepasseerd station moeten zijn.

15-04-2024 16:44

Cello +53065 moderator

@Hwb

Ik vraag het me af. Belang hebben in Ajax en belang hebben in een andere club of men daar uiteindelijk met een sanctie gaat komen bij de KNVB. Het is namelijk niet zo, dat Kroes, ondanks zijn aandelen (slechts 0.2% van het totaal aantal aandelen Ajax) een grote invloed heeft/had bij Ajax door die aandelen. Eigenlijk helemaal niet.
Andersom zal dan ook nog maar moeten blijken òf het werkzaam zijn bij die andere clubs (GAE en AZ) aantoonbaar schade voor die clubs heeft opgeleverd. Daarover hebben we ook nog helemaal niets gehoord. Tenzij iemand weet te vertellen, bijv hier op AS, hoe Kroes tegen zijn werkgevers heeft gehandeld in die zin vóór Ajax, zijn belang dan dat ie heeft/had in Ajax.
Ik denk dat als dat allemaal niet aantoonbaar is, dat er geen straf komt, hooguit dat men gaat vaststellen, dat dit eigenlijk niet gewenst is. En misschien dat er regelgeving gaat komen, waarvan ik vermoed, dat die er nu nog niet is.....aangezien Ajax de enige club is in de ED die met aandelen werkt op een aandelenbeurs,

En wbt risico..... ik denk dat het nu wisselen van AD een groter risico is dan dat je dat zou moeten doen (als het al gebeurt) ergens tussen juli en oktober. Daarvoor zitten we namelijk alweer veel te dicht op het nieuwe seizoen en er moet de komende 4 maanden genoeg gebeuren bij Ajax.

15-04-2024 17:14

Hwb +1550

Ik zeg ook niet dat hij geschorst zal worden door de KNVB, maar dat de kans bestaat. Als je nu gaat zoeken (hopelijk zijn ze al bezig), zou het mogelijk moeten zijn om in mei/juni een nieuwe AD te hebben. Heel veel eerder is Kroes ook nog niet terug.
Ik denk dat het van het grootste belang is dat er nu een AD aantreedt die (min of meer) zeker minstens 2 jaar blijft. Dat geldt gewoon niet voor Kroes, dat houdt een risico in gezien de onderzoeken die lopen (met name die van de KNVB).

Jouw bericht heeft een hoge mate van speculatie. Zo heb je het over dat nog maar moet blijken of het werkzaam zijn bij AZ en GAE schade voor die clubs heeft opgeleverd. Voor zover de regels van de KNVB (overigens ook UEFA en FIFA) mij bekend zijn, is dat niet relevant. Je mag geen belang hebben in verschillende bvo's. En als directeur bij de ene en aandeelhouder van de andere, heb je dat wel. Sterker nog, daar zijn volgens mij overnames van clubs op stukgelopen de afgelopen jaren.

16-04-2024 14:27

FelixGassenlicht +9039

Weer een broodje aap verhaal, en 303 likes??
AFM kan geen korte metten met Kroes maken. Wel berispen of een boete geven.

15-04-2024 15:37

BokkieBokstra +11384

Zou de knvb nog wat doen?

15-04-2024 15:39

Hans Verhagen +14230

Precies. Er zijn mensen die denken dat een paar dagen zonder RvC de wereld vergaat.

15-04-2024 17:33

Babangida83 +24011

Dit heeft niks met de belangen van Ajax te maken. Dit is gewoon een ordinaire coupe. Ik verwacht ook niet dat Van Gaal nog langer blijft in dat geval.

15-04-2024 14:54

GVR +3629

Als je als Bestuursraad serieus alleen al overweegt om Erevoorzitter Van Praag en Erelid Van Wijk met in hun kielzog iconen Van Gaal en Blind uit de club te werken, dan moet je je de ogen uit de kop schamen. Zij stonden op toen we onderaan stonden. Zij bewogen zich op hun oude dag naar het oog van de storm. Niet iconen als Van Basten of Rijkaard, die er nooit instappen als het moeilijk is. De Bestuursraad zijn ook maar een paar passanten. Wat heeft Alex Kroes in hemelsnaam bewezen? Alles is gebaseerd op hoop. Wat hij heeft laten zien tot nu toe is weinig hoopgevend en toch wensen mensen hem te verkiezen boven bewezen bestuurders als Van Praag en Van Wijk.

15-04-2024 14:46

GekkeGerrit +1733

Het gaat dieper dan alleen de hoop op Kroes,

Kroes heeft transparantie aangetoond en laten zien geen strijd te willen voeren voor eigen belang maar eerlijk de club vooruit te helpen. Helaas zijn Praag en consorten bezig om in het pluche te blijven zitten en dat vinden ze belangrijker dan daadwerkelijk de club vooruit helpen.

15-04-2024 14:48

Babangida83 +24011

Hoe precies heeft Kroes dat aangetoond?

15-04-2024 14:54

slumpf +4604

Welke transparantie? De dingen die naar boven zijn gekomen, getuigen juist van het tegenovergestelde.
V Praag is pas onlangs ingestapt om tijdelijk een vacuüm te vullen

15-04-2024 14:57

GVR +3629

Transparantie? Laat me niet lachen. Hij kocht daags voor zijn aantreden nog even 17.000 aandelen en heeft dat niet transparant en proactief gemeld. Kroes is een cowboy met grote woorden die het lekker doen bij een deel van de aanhang, maar iedere Ajacied die Ajax ziet als de grootste en het voorbeeld, fronst zijn wenkbrauwen.

Echt, Van Praag zou voorzitter worden van de basketbalbond, maar heeft dat afgezegd omdat Ajax teveel tijd van hem vroeg. Deze mensen hebben al aan de top gestaan met Ajax, ze zijn financieel onafhankelijk en willen heus wel het beste voor de club.

Kroes is de sterke leider waar een deel van de mensen altijd naar verlangt. Als je in je eerste twee weken de financieel directeur eruit wil werken en nog voor je aantreden in de media spreekt over veel mensen eruit gooien, dan ben je een blaaskaak en geen verantwoordelijk directeur. Laten we het nog maar niet hebben over de woorden van Kroes over Mislintat. Stoere taal voor de bühne.

15-04-2024 15:01

Indy2 +15262

"Hij kocht daags voor zijn aantreden nog even 17.000 aandelen ..."

Je bedoelt in juli 2023. Zijn aantreden was in maart '24.

15-04-2024 15:19

GVR +3629

Och och, daags voor zijn presentatie dan. Je weet precies wat ik bedoel.

15-04-2024 15:50

PaulEast +7946

Zolang Ajax verdeeld is in kampen zijnde de vereniging, lees bestuursraad, RvC en Directie en supportersverenigingen, kamp Johan Cruijff, kamp van Gaal en Arena blijft Ajax rolle bollend over straat en de tong gaan. Het gaat nog heel lang duren voordat het rustig wordt en er er weer aansprekende resultaten worden gehaald.

15-04-2024 14:18

Jayq +3396

Op bestuurlijk niveau wordt het pas weer rustig als het sportief weer goed gaat.

Heel simpel, omdat kritiek uiten of je eigen 'kamp' proberen te promoten dan weinig zin heeft. De bestuurders van dat moment zijn dan namelijk 'goed' en degenen die daar anders over denken worden niet gehoord.

Zonder sportief succes blijft het bestuurlijk rollebollen. Tegelijkertijd, met bestuurlijke rust is er een veel grotere kans om weer sportief succes te boeken.

Op dit moment hebben we bestuurlijke onrust en sportieve malaise. Een van de 2 zal doorbroken moeten worden om niet in negatieve spiraal te blijven zitten.

De bestuurlijke onrust leek doorbroken na de aanstelling van Kroes en vrijwel alle bestuurlijke posities (langdurig) bezet. Alleen nog geen TD.

Echter heeft de schorsing van Kroes de bestuurlijke onrust nu nog groter gemaakt dan dat die in de afgelopen 2 jaar (sinds vertrek Overmars) is geweest.

15-04-2024 14:48

B2tob4 +12089

Quote: Ernst Boekhoorn, huidig voorzitter bestuursraad.

Op het verleden wil ik niet ingaan. Ik was er niet bij, dus ik weet het niet en volgens mij is het grootste gevaar bij Ajax dat iedereen een mening heeft over zaken waar hij zelf niet bij was. Waar wij als nieuw bestuur voor staan, is in eerste instantie rust creëren. Niets doen was geen optie in onze eerste week. In samenspraak met de zittende commissarissen hebben we met Leo van Wijk en Michael van Praag Ajax-iconen in de Raad van Commissarissen benoemd. Wij denken dat het belangrijk is dat er in de RvC en in de directie meer mensen met een Ajax-achtergrond zitten. Dat is een succesfactor, niet de enige natuurlijk, maar het is wel wat de leden ons hebben gevraagd.”

Een Alex Kroes zou als voormalig AD een voorbeeld kunnen nemen aan deze wijze woorden van de huidig voorzitter bestuursraad Boekhorst. Geen uitgesproken mening ventileren over voormalig TD, wat uitsluitend binnen de club onrust zaait. Rust creëren, iets waar Kroes ook geen moment tijdens zijn 2 weken bij Ajax aan gewerkt heeft. Als er onrust is binnen de RvC, niet triomfantelijk in het stadion gaan zitten, en daarmee de (on)rust bij de supporters nog eens aanwakkeren..!
De spandoeken richting van Praag, notabene aangesteld door de ledenraad onder leiding van Boekhorst, was toch een beschamende vertoning. Een van Praag die nogmaals wel bereidt was wel zijn nek uit te steken voor een Ajax in crisis, op een moment dat praktisch iedereen (lees ex-Ajax iconen) volop commentaar uitte, maar zelf ervoor koos op zijn handjes te blijven zitten....!

15-04-2024 14:18

Kryptonite +77100

Haha jongens, FYI nu wordt mijn bericht achter elkaar 'genepliked' door een troll. Het ligt dus niet aan Altijdindestraat of AjaxDeBesteClub. Dat jullie het weten.

15-04-2024 14:18

Flaco +19597

Een AD is eindverantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van een bedrijf. Hij moet strategisch, integer en verbindend zijn. Hij geeft leiding aan het personeel en moet over een breed draagvlak beschikken. Daarnaast moet hij in staat zijn om samen te werken met alle geledingen binnen het bedrijf. En tot slot moet hij het belang van het bedrijf boven zijn eigen belang zetten. Op basis van alle informatie die we inmiddels over Kroes hebben moeten concluderen dat hij totaal ongeschikt is.

15-04-2024 14:13

DankzijCruijff +48731

@Altijdindestraat

Haha, held. Keep up the good work :’)

15-04-2024 14:03

Amsterdamsetrots +4545

Merk dat ik een beetje in tweestrijd zit. Ja, ik had gehoopt dat Alex Kroes alles bij Ajax op de rit zou krijgen, maar hij is ook terecht op inactief gezet. De manier waarop hij op inactief is gezet is echter veel te resoluut geweest. In deze hebben zowel de RVC als Kroes zaken niet op de juiste manier afgehandeld. De roep om Kroes is eerder een wanhoopskreet van supporters die hun club naar de tering zien gaan, in de hoop dat Ajax Ajax weer wordt onder zijn leiding. Alex was de enige houvast van de afgelopen periode en ook die hoop is vervlogen.

15-04-2024 13:52

Babangida83 +24011

Dit zou de topcomment moeten zijn.

15-04-2024 14:58

GiiaAfca +9104

Zou Alex fanatiek aan t liken zijn?

15-04-2024 13:40

Cocles +1977

Dit geheel van Ajax tragedies doet me denken aan de Franse revolutie, waar Fransen tegen een onderdrukkende koning streden en meer vrijheid kregen, maar uiteindelijk diegenen die meer macht kregen anderen bleven onderdrukken.

Met als gevolg dat de revolutie haar eigen kinderen opat. Heel velen kwamen namelijk onder de guillotine terecht.

Wie blijft erbij Ajax over? En gooien wij alles in de schoot van 1 man, een Napoleon, om ons te redden?

15-04-2024 13:37

Ajaxhartt +10766

Heel diep!

15-04-2024 13:48

Kryptonite +77100

Het probleem is, het is of Napoleon of een achterlijk, aristocratisch groepje dat alles bij het oude wil laten. Het is echt een soort pick your poison.

15-04-2024 14:03

Cocles +1977

Maar in beide gevallen moet eerst de pleuris uitbreken. We moeten nog maar zien wie er allemaal gaan sneuvelen.

15-04-2024 17:22

RBP +7746

Geef dit even 200 likes dan, zodat we iig af zijn van gasten in de topcomments die zichzelf zitten te liken.

15-04-2024 13:32

Juan62 +46857

Sinds meer en meer mensen ontdekken dat je je eigen reactie of die van een ander zoveel kan liken als je zelf wilt, zijn het de ''vreemde '' meningen die bovenaan staan

Zoals huidig topreactie Altijdindestraat al schrijft.

Misschien moet AS ''' topreactie'' maar afschaffen

Ik wacht op het moment dat er meer likes dan leden zijn

Ah nu is het Ajaxisdebeste die bovenaan staat.

Ik hoop dat AS stopt met het kunnen liken van reacties
daar het nu van geen enkele waarde is.

15-04-2024 13:32

WeirdAJAX +12574

haha er wordt hier duidelijk met likes gerommeld aan 'beide zijden'. Mods, effe checken wat's kebeurd?

15-04-2024 13:27

Davidovski +1296

Iedereen wil dat van Praag en Kroes dit onderling regelen en zoeken naar een oplossing maar doordat van Praag de deur zo hard dicht heeft gegooid en er niet over te praten valt ga je kampen krijgen en roep je dit soort spandoeken etc. wel een beetje over jezelf af in mijn optiek.

15-04-2024 13:25

Sjaakvaak +26610

Helpt niet mee dat Kroes een narcistische lul is die zijn vriendjes al zijn vuile werk laat opknappen.

15-04-2024 13:27

Davidovski +1296

Gelukkig doet van Praag het allemaal wel uit pure liefde..

15-04-2024 13:29

Juan62 +46857

Van Praag hoeft het niet voor geld of glorie te doen.
Beide heeft hij al.
Man heeft ons eerder al uit de drek geholpen
En hier wordt hij behandeld als nitwit, vanuit de onderbuik van onwetende zogenaamde supporters
Maf is het

15-04-2024 13:51

Davidovski +1296

Hij heeft zichzelf al geen goede dienst bewezen met zijn speeltuin opmerking terwijl hij er zelf (in mindere mate) ook een potje van heeft gemaakt. Is het pertinent weigeren van een gesprek of oplossing mbt Kroes het beste voor Ajax of vind hij dit zelf? Het kwam op mij over als pure paniekvoetbal en vind het dan ook niet gek dat hij hier op afgerekend wordt. Niemand zegt dat hij niets voor Ajax heeft betekend maar in dit geval vraag ik me af of hij de juiste wegen heeft bewandeld.

15-04-2024 14:07

Kryptonite +77100

Geld en glorie, sommige mensen kunnen er niet genoeg van hebben. Wanneer is geld of macht te veel?

Verder denk ik niet dat Van Praag de macht wil grijpen ten koste van de club. Ik denk dat hij echt denkt dat hij het beste met de club voor ogen heeft door zichzelf en alle andere oudgedienden te beschermen tegen Kroes die de naar verluidt schoon schip wenst te maken. Hij denkt dat Ajax beter af is met Van Gaal, Blind, Van Praag, de huidige RVC leden, Ajax prominenten etc. dan jonge honden als Kroes en de zijnen. Ik denk dat geen van de kampen (Kamp Kroes of Kamp Van Praag) optimaal is voor Ajax, maar met Kamp Van Praag weten we zeker dat er meer beslissingen genomen gaan worden op basis van sentiment en clubverleden, net zoals de aanstelling van Schip als interimer. En als we die weg blijven bewandelen, dan verworden we echt een soort Anderlecht.

15-04-2024 14:13

Davidovski +1296

Couldn't agree any more!

15-04-2024 14:16

slumpf +4604

Met dat 'any' ertussen zeg je het tegenovergestelde.

15-04-2024 15:03

Rockanje23 +37238

Als Ajax gewoon eerste had gestaan met 10 punten voorsprong en het doelsaldo van PSV had niemand hier een woord over vuil gemaakt. Maar het gaat sportief, bestuurlijk en financieel al 2 jaar bergafwaarts. Logisch dat supporters snakken naar verandering en iedere strohalm daarvoor vastgrijpen. De hoop is dat Kroes die strohalm is. Kroes is ook niet de verlosser maar misschien wel de oplosser. Hij heeft niet de kans gekregen dat te tonen. En door de heel typische manier waarop van Praag dat wereldkundig heeft gemaakt is de publieke opinie ten gunste van Kroes gedraaid. En dát heeft van Praag aan zichzelf te danken.

15-04-2024 13:19

Sjaakvaak +26610

Kroes heeft op de achtergrond al dingen mogen beslissen, zoals het steunen van Steijn en Schip. Verder is hij vooral in negatief opzicht in het nieuws gekomen. Ook Kroes is niet de oplosser.

15-04-2024 13:28

grapje +2335

Dit zuig je uit je duim haha. Vooral van Gaal had die periode de leiding met advies geven.

15-04-2024 13:46

NipeB +15856

Hij krijgt terecht de kans niet om veel meer dan liegen over aandelen want daar begon het mee bij GAE en AZ, bij Ajax in crisis, toen had je al af moeten zien van deze man, dan met SEG op stap naar Vivell terwijl het niet mag. De publieke opinie wordt bespeeld door Kroes. Die heeft lijntjes met analisten, een paar journalisten en de F-side. Er hangt hem een schorsing van de KNVB boven het hoofd wegens verzwijgen aandelenaankopen van Ajax bij GAE en AZ, meerdere keren in de fout en zwijgen is helemaal bewust hoor. Hij is een splijtzwam in de club net als het andere kamp rond Van Praag. Alle Ajacieden moeten er gewoon uit. Ze horen niet in directie of RvC of bestuursraad en maken er al jaren een puinhoop van. De RvC heeft nog 1 ding te doen: onafhankelijke AD zonder Ajax achtergrond aanstellen. Daarna gewoon allemaal weg ten gunste van een onafhankelijke RvC, directie en bestuursraad. Puur op kwaliteit selecteren en al deze kampen eruit flikkeren. Dat is schoon schip maken, niet 1 kamp eruit ten gunste van een ander enorm ego.

15-04-2024 13:29

Rockanje23 +37238

Wat dat liegen betreft moeten van Praag en de RvC ook de hand in eigen boezem steken. Van Praag zei namelijk pontificaal voor de camera bij de NOS dat de werkzaamheden die Kroes al gedaan had voor Ajax “stiekem moesten vanwege AZ”
Dat betekent dus dat de RvC er van op de hoogte was dat Kroes al werkzaamheden voor Ajax verrichtte voordat hij officieel bij Ajax mocht beginnen. Dan zijn van Praag en de overige RvC leden dus net zo fout als Kroes.

15-04-2024 13:46

NipeB +15856

Ja dat vind ik ook. Ik pleit niet voor niets voor het vertrek van alle Ajacieden uit de top van de organisatie en bij de bestuursraad. Ze zijn alleen maar met zichzelf bezig en niet met de club. Ik deel alleen wel het oordeel dat Kroes een totaal ongeschikte bestuurder is. Niet alleen het stelselmatig liegen over aandelen maar Ajax in crisis is echt onvergeeflijk, praten over mensen die je niet kent, bezuinigingen aankondigen zonder dat je ergens al begonnen bent, met SEG op stap, AD/TD combineren terwijl je daar de kwalificaties niet voor hebt en het bij Sar ook niet beviel. Dan nog Kortrijk en de De Vrij rechtszaak. Het is in korte tijd al zoveel. Snap totaal niet dat mensen daar nog over praten. Allemaal eruit is de enige oplossing. Dat kan als je Van Praag dwingt nu snel met een onafhankelijke AD te komen. Dan kan de club weer verder en hebben de kampen geen invloed meer op de vereniging, directie en RvC. Alleen op en naast het veld horen Ajacieden. Ergens anders alleen als ze heel erg goed zijn.

15-04-2024 13:57

Babangida83 +24011

@Rockanje23, Ik vind dit wel een beetje dat je ook weer niet Roomser dan de Paus hoeft te zijn. Dit was in het belang van Ajax en de AZ kon hier ook weinig mee. Het is logisch dat als Kroes thuis zit, dat hij alvast met Ajax bezig is. Daar kan AZ niks aan doen.

15-04-2024 15:02

Rockanje23 +37238

Ik heb er persoonlijk ook geen enkel probleem mee en Kroes zal echt niet 7 maanden duimen hebben zitten draaien thuis, maar van Praag gebruikte zelf het woord stiekem. Dat geeft wel aan dat ook hij denkt dat ze iets gedaan hebben wat niet mocht.

15-04-2024 18:35

Ajaxhartt +10766

Ik lees hieronder voortdurend dat reageerders hun eigen reactie liken.
Hoe doe je dat?
(Vraag dit voor een vriend).

15-04-2024 13:16

Duggoutdennis +6484

Dubbele accounts, like-bots, vriendjes... Je kan niet via je eigen account jezelf liken...
Likes "genereren" is dus goed mogelijk! Want volgens mij vroeg je dit niet voor een vriend 😉

15-04-2024 13:20

KleineReus +6612

Kan alleen vanaf je pc. Na elke like even de harde schijf formatteren en je kunt weer.

15-04-2024 13:20

Ajaxhartt +10766

Bedankt voor de reacties.
Ik zal ze doorgeven aan mijn vriend.
Vooral dat herformatteren van je HD, lijkt me erg handig.
Ga dat zo zelf ook even uitproberen.

15-04-2024 13:40

Juan62 +46857

Je Smartphone op anoniem zetten werkt net zo goed

15-04-2024 14:45

BokkieBokstra +11384

Volgems mij als je niet ingelogd bent kan je ook een comment liken. Weet niet of je vanaf 1 ip nummer er ook op los kan liken. Zou interessant om te zien wat er zoal gebeurt , het genereren van internet berichten om stemming maken, er op los liken dat is de praktijk op het net

15-04-2024 16:04

behangdelul +32982

Als van Praag dit met Kroes onderling had opgelost en zijn mond gehouden en het kwam later aan het licht dat de AFM een onderzoek zou gaan doen, wat was er dan hier gebeurd? Dan had je de volgende rel al gehad. Van Praag meende te moeten laten zien dat dit soort zaken niet kunnen en Ajax schoon schop wil maken: logische keuze.

15-04-2024 13:12

Jp777 +8983

De beweegredenen die van Praag had om er met gestrekt been erin te gaan zijn een raadsel. Nu moet hij maar op de blaren zitten ook

15-04-2024 13:02

Balgevoel +31607

Kan, maar ik heb toch veel meer de indruk dat we ineens vermeende handel met voorwetenschap (en een KNVB-onderzoek door de licentiecommissie) wat zijn gaan bagatelliseren omdat we gewoon heel erg gehoopt hadden op wonderdokter Kroes.

15-04-2024 13:05

Jp777 +8983

De beweegredenen die van Praag had om op deze manier te handelen zijn een raadsel. Handel met voorkennis is een misdrijf waar een gerechtelijke uitspraak bij hoort en niet een publiekelijke schandpaal zoals van Praag heeft gebruikt. Er zijn verdeelde meningen of het überhaupt handel met voorkennis is.

van Praag dacht door er met gestrekt been in te gaan dat hij de publieke opinie voor zichzelf zou winnen. Hier heeft hij duidelijk een verkeerde inschatting gemaakt en zijn hand overspeeld.

Dit staat los van het feit of Kroes terug moet keren maar dit is niet handig gegaan door van Praag

15-04-2024 13:09

Balgevoel +31607

Het is voor mij ook een raadsel waarom hij zich op deze manier geuit heeft, dat had inderdaad niet gehoeven. Ik gooi het alleen wel eerder op oprechte teleurstelling (en misschien speelt de wat laconieke houding van Kroes ook een grote rol) en boosheid, dan dat hij zelf zo graag algemeen directeurtje wil komen spelen...

15-04-2024 14:04

NipeB +15856

Misschien omdat wij niet weten wat er in die 8 dagen overleg precies is uitgewisseld? Misschien moeten mensen geen conclusies trekken uit zaken die ze helemaal niet weten. We weten alleen dat Kroes keihard heeft gelogen over zijn aandelen aankopen tegen GAE en AZ en dat alleen al is niet conform KNVB en clubregels. Dat leidt tot ontslag en schorsing. Daarom zweeg hij ook. Zodat je nu alsnog ontslag en schorsing KNVB krijgt. Naast alle andere zaken die Kroes typisch tot een bestuurder maken die geen draagvlak heeft.

15-04-2024 14:06

Jp777 +8983

Ja of je Kroes moet houden staat hier zoals jij aangeeft los van, feit vind ik wel dat Praag onhandig heeft gehandeld iig richting de buitenwereld

15-04-2024 15:18

NipeB +15856

Van Praag met de rest van de RvC, de hele bestuursraad mag met Kroes weg maar in geval van Van Praag pas als er een onafhankelijke niet Ajacied als AD is aangesteld. Dat kan alleen de RvC doen en is hun laatste daad. Daarna geen Ajacieden meer in de organisatie. Die hebben de laatste jaren laten zien teveel van elkaar door de vingers te zien en tegelijk met elkaar vechten belangrijker te vinden dan de club. Weg ermee. Selectie alleen op basis van kwaliteit, niet op Ajax DNA meer. We zien dagelijks dat de club eraan ten onder gaat. Laat dat de enige winst zijn van deze duistere periode. Eindelijk af van dat Ajacieden kliekje van zaterdag amateurs tot oud Ajax bestuurders.

15-04-2024 15:34

Praagout +1413

Waar is die kale Tukker eigenlijk gebleven?

15-04-2024 12:58

pafo +1136

Terecht dat de 3 commissarissen opstappen, dit had al eerder gemoeten.
Van de Herik heeft gelijk dat van Praag dit heel anders had moeten aanvliegen en het samen met kroes had moeten oplossen i.p.v. hem verder voor de bus te gooien.
Ik denk dat van Praag en van wijk en blind ook alle 3 zullen moeten opstappen waarna blind in een nieuwe rvc weer kan terug komen.
De bestuursraad moet nu flink de bezem er door heen halen.
Snel nu al een schaduw nieuwe rvc samenstellen en een nieuwe directie incl. Geelen aanstellen.
Mevrouw Lenderink zal ook het veld moeten ruimen ook zij is debet aan de situatie.
Misschien slop interim aanstellen of begeleiden van nieuwe cfo.
Kroes aanstellen als algemeen directeur.
Kinsbergen als coach.
Geelen commercieel directeur.
Voetbal technisch mogen jullie de nieuwe mensen voorstellen hier op ajaxshowtime.

Hoe is het toch mogelijk dat de club zo in verval is geraakt
hoe krijg je het voor elkaar. Bizar en verbazingwekkend.

De pluche plakker van Praag dacht dat hij even de boel naar zijn hand kon zetten/manipuleren. Hij heeft kroes ordinair voor de bus geflikkerd en bakt nu zoete broodjes om zijn hachee te redden terwijl hij juist de verbinder had moeten zijn. Te triest voor worden allemaal!
Ik hoop dat de bestuursraad nu eindelijk eens echt Schoonschip maakt en een directie middels de rvc aanstelt die de organisatie op schop neemt.
Ajax moet op het veld en in de organisatie veranderen!!

15-04-2024 12:56

Duggoutdennis +6484

Blijf het bijzonder vinden dat Lenderink steeds wordt genoemd.. Neig ernaar om te denken dat dit met haar geslacht te maken heeft maar goed, net zoveel supporters zien dat als reden dat ze er nog wel zit.. Het enige wat ik kan bedenken is dat zij vast bleef houden aan de gemaakte afspraak dat er eerst verkocht moest worden voor er gekocht mocht worden.. Welke fout heeft ze nog meer gemaakt? Kan zijn dat ik die over het hoofd zie hoor..

15-04-2024 13:06

Ajax1969 +4171

Wat je zegt kan niet. Als de RvC wordt weg gestuurd stelt de ondernemingskamer een nieuwe tijdelijke RvC aan die de honneurs waarneemt totdat er een nieuwe permanente RvC is aangesteld. Die tijdelijke RvC bestaat uit puinruimers die echt niet naar de pijpen van de bestuursraad zullen gaan dansen. Dit moet je dus niet willen. Iemand zal water bij de wijn moeten doen.

15-04-2024 13:11

Hendrik Johanne +67

Die topcomment van vanochtend 7 uur had natuurlijk fake likes.

Heb hem even naar beneden gedrukt ;-)

15-04-2024 12:54

behangdelul +32982

Maar kan iemand mij nou uitleggen waarom van Praag die 100x meer voor Ajax heeft gedaan dan Kroes en die alleen maar zijn functie uitoefent naar de slachtbank moet?
Van Praag voorkomt further damage voor Ajax door een man op non-actief te zetten die handelt met voorkennis (niets meer en niets minder)....dat is zijn taak....waarom moet van Praag er uit dan? Ik snap er echt niets van.

15-04-2024 12:53

Balgevoel +31607

Ben toch bang dat er een causaal verband te bespeuren valt tussen hard schreeuwen dat Van Praag moet oprotten en niet echt kunnen uitleggen waarom dat precies zo zou moeten zijn...

15-04-2024 12:55

behangdelul +32982

En wat is dat verband dan?

15-04-2024 13:03

Dusbaba +15458

Iets met weinig hersencellen misschien?

15-04-2024 13:15

Balgevoel +31607

De vraag stellen, is de suggestie beantwoorden.

15-04-2024 13:26

Balgevoel +31607

Wel ja, laten we Van Praag, Blind, Van Wijk en in hun kielzog ook Van Gaal maar lekker lozen, wat heb je eraan. Alsof Blind er ook niet was in de jaren waar we met zoveel weemoed aan terugdenken... Gelijk onze naam veranderen naar AFC Alex en dan over een half jaar concluderen dat we weer terug bij af zijn omdat 1) het uiteindelijke oordeel van de AFM toch wat minder mild bleek dan gehoopt en 2) we wéér één persoon, de nieuwe verlosser, de sleutels van de club gegeven hebben. Nog even de licentiecommissie van de KNVB erbij en het sprookje is compleet. Dan blijven we lekker roepen dat er allerlei mensen moeten oprotten omdat wat er gebeurt simpelweg een niveautje te hoog gegrepen is en zijn we tenminste voor onze club opgekomen. Wat een armoe. Waarom zoekt de bestuursraad niet naar een werkbaar alternatief zonder Kroes? Niet Van Praag, ook in mijn optiek een wat vervelende bobo, gijzelt de club, maar Kroes, met z'n aanhang...

15-04-2024 12:53

DankzijCruijff +48731

Gedachte experiment: zou het lachen zijn als ik onder elk artikel op AS het bericht "AS-gebruiker AjaxDeBesteClub is de grootste droeftoeter die zijn eigen berichten likes geeft" plaats en elk van die berichten 200x like zodat die opmerking onder elk artikel bovenaan komt te staan?

Lijkt me best lachen. Verdiend ook. Heb er alleen geen zin in. Dilemma.

15-04-2024 12:53

Indy2 +15262

De wederopbouw van Ajax zie ik als top-prioriteit en ik ben een tegenstander van het deug-team o.l.v. Van Praag. Voor mij gaat het erom dat er een goede trainer komt, dat de organisatie weer op orde komt en de prestaties gaan volgen. In tegenstelling tot velen hier vind ik het van ondergeschikt belang of iemand wel of niet het braafste jongetje van de klas is.

15-04-2024 12:45

TeringHenkie +28842

Jezus mina ik snap echt niet dat AS deze lachwekkende "topreactie"laat staan. Vol met leugens en onwaardigheden!!

En dat mensen dit liken is al helemaal triest!!

15-04-2024 12:45

FelixGassenlicht +9039

Wat een bullshit verhaal is dit. Tendentieus, weinig feiten, zeker vanaf onbekwaam. Fake nieuws. En dan al die likes pffff.
Ik ken Kroes niet, ben ook niet voor of tegen deze man. Maar je kunt alles ook omdraaien. Man is al zijn hele leven Ajacied, en er speelt nota ben. Hij is erg rijk en heeft al die aandelen niet nodig maar het is voor hem blijkbaar een emotie aandeel (maar nog rijker ga er niet van worden). Zie ook Jorien vd Herik gisteren bij ESPN. .
SEG is hij al lang weg, er is overigens veel discussie over de uitspraak.
En negatief over Mislintat, god wat erg zeg... En alles wat er onder staat (Steijn , v t Schip, Henderson) hoe kom je er allemaal bij man😂.

15-04-2024 12:43

JanBiesbos +29458

Dat AFM onderzoek komt , ook het knvb onderzoek komt naar Licentiehouder AZ en dus ook kroes . Als Kroes toch komt als AD krijg je van dezelfde media iedereen weer over je heen dat ajax het niet zo nauw neemt met regels en dat dit des ajax is, dan komen ze weer met promes, spermaman , overmars, de coronavlucht, afwikkeling nouri.
Weet je, zoek het lekker uit, stuur iedereen lekker weg en laat onze club affikken door de media en de TG met hun ajax haat want dat verkoopt. Positief nieuws verkoopt niet, letterlijke woorden van Johan derksen en falenteiltje azijnpisser. En de zijlijn ajacieden doen hun schepje er nog boven op. En veel supporters hebben niet in de gaten dat ze voor dat karretje gespannen worden.

15-04-2024 12:34

Juan62 +46857

Iemand reageerde afgelopen week met deze tekst ''Ik reageer nu vanuit de onderbuik, maar stel Kroes maar aan'''

Dat is het probleem in Nederland men denkt niet meer na, maar luistert naar degene met het beste PR praatje, en veranderd van mening als het beter uitkomt.

Hetzelfde in de politiek

15-04-2024 12:43

AjaxHoorn +32989

Achja Overmars was de eerste 3 jaar een hufter. Marc Netto was de bijnaam terwijl men geen flauw idee had dat destijds de RvC van alles tegen hield.

Datzelfde gebeurt nu met Kroes/Praag. Beiden kanten over en weer.

Ik ga er vanuit dat beiden naar eer en geweten met een positieve intentie gehandeld hebben. Ik denk dat Kroes Ajax verder gaat helpen, maarja dat moet ook maar blijken.

15-04-2024 12:24

WeirdAJAX +12574

Goeie waarneming. Kortom wij hebben altijd wat te zeiken en hebben geen idee wat er echt speelt.

15-04-2024 12:39

AjaxHoorn +32989

Exact dat. De fantasie slaat heel vaak op hol. Trainers die express verliezen. Er was ooit een gedachte op Ajax Netwerk dat Mounir El Hamdaoui expres een strafschop miste etc.

15-04-2024 12:43

WeirdAJAX +12574

Ja je hoort de gekste dingen op speeltuin AS.

15-04-2024 12:49

DeMeer1976 +3095

Ach ja er kan nog veel meer bij in het rijtje van weggepeste Ajax iconen! Onvoorstelbaar hoe ruïneer ik mijn eigen club. @supporters en ledenraad!

Michael van Praag, voorzitter Europa Cup 1, UEFA Cup en wereldbeker
Danny Blind aanvoerder Europa Cup 1, UEFA Cup en wereldbeker
Louis van Gaal trainer Europa Cup 1, UEFA Cup en wereldbeker
Leo van Wijk één van de Ajax bestuurders die goedkeuring had van Johan oa.

Ach ja weg ermee want stel je voor dat ze de club andermaal weer helemaal opbouwen naar een grootmacht in Europa, moeten we dat wel willen ?

En dit na vernederen van iconen als Marco van Basten, Dennis Bergkamp, Frank de Boer, Edwin van de Sar en nog velen.

Ajax zijn grootste tegenstander is vaak Ajax zelf. Nu toch ook weer.

De F-Side en ledenraad laten blijken brevet van onvermogen te hebben !

Ajaxdebesteclub geeft precies aan wie beiden ondersteunen. Alex Kroes tsja………

15-04-2024 12:20

JariLitmanen87 +7934

Jij hebt de cursus 'in een fuik zwemmen ' ook succesvol afgerond zie ik?

15-04-2024 12:23

JanBiesbos +29458

Lekker he niks zeggende one liners…zeg dan niks, wordt tijd dat reacties hier minimaal 100 iets zeggende karakters bevat.

15-04-2024 12:38

ahahaha2023 +705

Graag ook laten zien wat Van Praag, Blind, Louis Van Gaal en Leo van Wijk de afgelopen jaren gepresteerd hebben om een completer beeld te krijgen. De afgelopen jaren blinken ze niet meer bepaald uit in het topprestaties leveren hè?

15-04-2024 12:24

Duggoutdennis +6484

Volgens mij is er niemand uit "kamp Kroes" zoals velen het noemen, die Louis of Blind eruit wil... Echter schijnt (hoor graag onderbouwd wanneer het niet zo is) alleen de gehele RvC door de bestuursraad gewipt kunnen worden... Als MvP zelf opstapt is dat niet nodig!

Je vriendje gebruikt echter wel veel eigen waarheden, aannames, dubbelingen in zijn opsommig en weinig tot geen feiten.. Maar goed, je zal wel niet belemmert worden door enige kennis van zaken...

15-04-2024 12:29

FransHoek +9000

De meeste supporters hier zijn niet eens in De Meer geweest en weten niets van het Ajax onder van Gaal. Hun enige hoogtepunt is de halve finale CL met Ten Hag. Dat is misschien de reden waarom ze zo stom reageren naar o.a. van Praag.

15-04-2024 12:59

Amsterdam Loyals +2030

MvP en LvG hebben heel veel voor Ajax betekend, dank daar voor. LvW wat minder, maar alle drie zijn ze (dik) in de 70. Vooral MvP neemt een leidende rol, terwijl hij in niets meer lijkt op de voorzitter die hij was, maar veel meer op de (corrupte) UEFA bobo die hij de laatste jaren was. Idem LvG, in niets meer de vernieuwde trainer die hij ooit was. Dus eeuwig dank voor wat ze voor Ajax betekend hebben, maar we moeten nu innoveren, veranderen. Ze houden verandering tegen terwijl Ajax vooruit moet.

15-04-2024 13:15

de echte causio +2322

Ik vind dat van Praag op moet stappen en dat Kroes AD moet worden. Ben ik nu fan van Kroes., of aanhanger van Kroes? Nee, helemaal niet. Ik heb die man nooit gezien, laat staan gesproken. En alles wat ik van hem weet, lees ik via derden.
Ik denk wel dat op dit moment voor Ajax geen weg terug meer is. Kroes is ruim een half jaar, samen met de technische mensen bezig het technisch beleid vorm te geven. Daar heeft hij verstand van, daar heeft hij zijn netwerk, daar ligt ook zijn ervaring bij GA.
Het alternatief is dat wij ons overgeven aan mensen die het de afgelopen twee jaar ontzettend hebben verknald. Bureaucraten die praten over procedures, processen, overlegvormen, systemen, modellen, etc. Maar die voortdurend politiek correcte, maar grotendeels foute beslissingen nemen.
Dan heb ik liever een man met een (te) grote bek, die weet hoe het in het voetbal er aan toe gaat, die ondernemend is, risico's durft te nemen. Maar bovenal met zijn voeten in de modder heeft gestaan en weet hoe de (voetbal) hazen lopen.

15-04-2024 12:20

NW23 +5097

Haha die topreactie is lachwekkend. Kroes zit zeker ook achter de aanval van Iran op Israël? Wat een lariekoek zeg. Dat die topreactie zoveel likes krijgt, doet vermoeden dat er hier een team opgetrommeld is door Van Praag en co, misschien wel in samenwerking met de Sven-fanclub om een sentiment te creëren dat Kroes hier de grote boeman is.

De bestuursraad en supporters zijn duidelijk. Kroes moet gewoon blijven zitten, tenzij AFM of een andere derde instantie daar een stokje voor steekt. RVC is daar aan ondergeschikt.

15-04-2024 12:16

ahahaha2023 +705

Inderdaad, er zijn teveel extreemlinkse wokies die zich met Ajax hebben lopen bemoeien.

15-04-2024 12:25

JanBiesbos +29458

Alleen die domme schreeuwers met verstand van een pinda rotsje, leken zo uit de tokkie kuip te komen.

15-04-2024 12:15

ahahaha2023 +705

Toch nog wat Van Praag aanhang hier op AS. Wat best vreemd is gezien zijn verleden bij het corrupte FIFA van Blatter

15-04-2024 12:13

JanBiesbos +29458

Jij komt hier alleen als er wat te stoken valt blijf nu ook maar weg

15-04-2024 12:17

ahahaha2023 +705

Gezien jou aantal likes ben jij er dan veel vaker 😂

15-04-2024 12:20

Apoc9 +1711

Tip voor de opvolger van van Praag en/of Kroes, doe een interview bij Kale en Kokkie. Daarna is heel de harde kern op jouw hand.

Je moet nu mensen aantrekken die van onbesproken gedrag zijn. De RvC én Kroes mogen van mij wegblijven.

15-04-2024 12:12

Noahdepoah2021 +4891

Onbetrouwbaar zoals in de toppost wordt omschreven is nog wel een grote aantijging. De motivatie van de schrijver is mij onbekend maar als je een vooraanstaand lid van onze club een “aftandse engnek” noemt dan zal er wel een persoonlijke vete achter zitten.

15-04-2024 12:09

JariLitmanen87 +7934

Driekwart van die topcomment bestaat uit complete onzin, of verdraaide feiten.

Hier zit een persoonlijk motief achter.

15-04-2024 12:16

DarkChild +3451

Denk je? Ik vind het vooral heel slecht geschreven, wat dan gemaskeerd moet worden door een overdaad aan uitroeptekens.

Tja. dat is ook een manier ja...

15-04-2024 12:20

Flaco +19597

Dan nog is minimaal een kwart dus waar en dat is toch al voldoende om die man weg te houden bij onze club.

15-04-2024 12:20

Indy2 +15262

Throwing spaghetti at the wall hoping that something will stick.

15-04-2024 12:26

Nummer 9 +1207

We hebben gewoon iemand nodig die er rücksichtslos met de strontschep doorheen gaat ..denk dat we dat wel aan Kroes kunnen over laten ..

15-04-2024 12:04

Dusbaba +15458

Hij is al aardig bezig wat dat betreft. Echt een club jongen.

15-04-2024 12:07

Indy2 +15262

Van Praag heeft de wederopbouw van de club lamgelegd door Kroes (onterecht) te schorsen. Dat heeft Kroes toch echt niet gedaan.

15-04-2024 12:11

Dusbaba +15458

Onterecht? Vertel.

15-04-2024 12:12

Indy2 +15262

Twee hoogleraren in ondernemingsstrafrecht, Prof.dr mr. Doorenbos & prof. dr. mr. M. Lokin, zijn beiden van mening dat er geen sprake was van koersgevoelige informatie.

15-04-2024 12:34

Web +178830

Toch zijn ze er ook die wel vinden dat het niet kan
Bv
Dezelfde avond nog in het NOS Journaal
Maar de manier waarop van Praag het zegt, is ook niet goed

15-04-2024 12:38

Dusbaba +15458

Hebben we hem weer met zijn Doornbos. Vreemd want het is je al lang uitgelegd dat dat niet waar is en er zijn je voorbeelden gegeven van aanstellingen van een AD's dan wel TD's waarbij de koers wel degelijk is veranderd. En je blijft er maar mee komen.

15-04-2024 13:07

Dusbaba +15458

Ik sta achter Van Praag in deze, maar vind idd dat hij zijn woorden beter en zorgvuldiger af had moeten wegen. Waarbij ik een slag om de arm houd omdat hij mogelijk meer weet dan wij.

15-04-2024 13:10

Nummer 9 +1207

Aaah fijn nog een moraalridder ..

15-04-2024 15:39

Praagout +1413

Dat denk ik ook, uitmesten die teringzooi.

15-04-2024 12:09

xxxsince85 +1581

Michael moet zijn ego nu opzij schuiven en de eer aan zichzelf houden. Hiermee voorkomt hij een eventuele motie van wantrouwen en behoud hij Blind en van Gaal als rvc lid en adviseur. Kroes, Beukers en de Lang kunnen dan weer verder met beleid maken, wat er in de toekomst door het AFM wordt besloten is voor later, dit kan nog jaren duren. De kans is groot dat het alleen een boete of een berisping wordt.

15-04-2024 12:04

WeirdAJAX +12574

Ik mis, in de pers maar ook zeker hier, totaal de nuance. Meningen worden weggezet als Pro-MvP en (dus) anti-Kroes. E.v.v. Welkom bij socials 2024 zeker. Ik vind het armoede. En het helpt niet om onze club er weer bovenop te krijgen. Ik zie niet wat het wegsturen van een aantal RvC leden die er nog maar net zijn -maar wel een duidelijk AJAX verleden en clubliefde hebben - gaat helpen bij de wederopbouw van onze club.

15-04-2024 11:58

Duggoutdennis +6484

Wat denk je van het tegenhouden van de nodige reorganisatie door Kroes te schorsen?

15-04-2024 12:01

WeirdAJAX +12574

Geloof jij echt dat de mensen die hem naar binnen wilden halen (Van Gaal oa) hem nu willen tegenhouden? MvP en LVG zijn nog in gesprekken geweest met AZ om hem eerder te laten beginnen.

15-04-2024 12:03

Duggoutdennis +6484

Was ook in een heel ander stadium toch, toen waren de voltallige plannen waarschijnlijk nog niet bekend bij MvP omdat Kroes simpelweg nog geen zicht had op de volledige organisatie...

15-04-2024 12:10

Indy2 +15262

Ze hebben hem (onterecht) geschorst, en daarmee houden ze hem tegen inderdaad.

15-04-2024 12:14

JanBiesbos +29458

Nou dat duszz @weirdajax

15-04-2024 12:19

Mikki02 +2319

Precies dit Weird. Ze lopen allemaal blind achter de huidige stemmingmakerij aan. Zwakke positie rvc wordt misbruikt om straatje Kroes schoon te vegen.
Rvc hoeft van mij niet te blijven maar je kunt wel gewoon een integere AD aanstellen mét krediet en draagvlak.

15-04-2024 13:04

Duggoutdennis +6484

Niks met meelopen te maken, gewoon zelf nadenken... Vooralsnog zijn alle drogredenen dat hij niet geschikt zou zijn makkelijk te weerleggen.. En zo te zien heeft hij hier op AS voldoende krediet en draagvlak, bij welke mensen (behalve het clubje hier) zou hij dat niet hebben?

15-04-2024 13:14

WeirdAJAX +12574

Krediet en draagvlak bij de leden van AS zegt, met alle respect, helemaal niets over wel of niet geschikt of wel of niet onmogelijk aan te houden als AD.

15-04-2024 13:25

Duggoutdennis +6484

Klopt, maar bij wie heeft hij niet voldoende draagvlak dan?

15-04-2024 13:26

Robertini +40150

Ik vind die polarisatie ook erg vervelend, nu moeten we opeens Team Kroes of Team Van Praag zijn, waarom?

Ik ben alleen team Ajax...

15-04-2024 12:03

WeirdAJAX +12574

Dit dus.

15-04-2024 12:04

Indy2 +15262

Als je team Ajax bent dan wil je toch dat er een AD zit die de boel weer kan opbouwen?

15-04-2024 12:16

JanBiesbos +29458

Ja een van onbesproken gedrag dit keer zodat rust terugkeerd in de tent svp

15-04-2024 12:21

Robertini +40150

Ik weet niet per se of Kroes dat is, indy.

15-04-2024 13:05

Mikki02 +2319

Edit want verdwijnt er tussen:
@Indy 12:16
Ja, precies. Een integere man met draagvlak. Kroes kan nooit zóveel beter zijn dan kandidaat nr. 2 dat het deze guerilla waard is. Alles en iedereen raakt beschadigd zo.

15-04-2024 13:05

Baard +804

Man man man, lekker belangrijk dat Kroes niet heiliger dan de paus is.

We moeten iemand hebben die de pionnetjes op de juiste plek zet en daarnaast heeft de man een goed netwerk.
Als je dit niet doet is het volgend jaar 100% weer een tussenjaar.

15-04-2024 11:57

JanBiesbos +29458

Dat bereik je juist door de rvc niet als zondebok neer te zetten met wegsturen is de club niet geholpen in tegendeel dan zijn we weer twee jaar stuurloos met alllerlei ad interims die ook weer weggestuurd worden hoogst waarschijnlijk bij minste of geringste

15-04-2024 12:22

FransHoek +9000

Daar dachten ze bij de Fifa met Overmars anders over. Zit je te wachten dat Kroes na een half jaar alsnog wordt geschorst door bv de KNVB terwijl hij weer voor Ajax werkt? Dat schiet echt niet op.

15-04-2024 13:08

Baard +804

Ja, ik heb liever dat hij na een half jaar pas wordt weggestuurd.

15-04-2024 13:41

OuweDibbes +12074

Inplaats zich met Mosman en Lenderink bezig te houden hield MVP zich bezig met Kroes en in zijn ogen handel in voorkennis. Je mag als bestuurslid gewoon aandelen kopen, ook van concurrentie. Mijn vader deed dat van een ICT bedrijf ook regelmatig, je krijgt alleen regels met een verkoop.

15-04-2024 11:57

trodat4030 +97499

De KNVB heeft daar echter wel regels voor en die stellen dat dat niet mag. Als je bij een voetbalclub werkzaam bent, ben je ook automatisch aan de regels van de KNVB verbonden en dus is het in het geval van Kroes als eigenaar van GAE en directeur van AZ dus niet toegestaan aandelen van Ajax te bezitten.

Dus jouw vergelijking met je papa gaat niet op in deze.

15-04-2024 12:01

Duggoutdennis +6484

Vandaar dat de KNVB hem hier niet voor gaat schorsen...

15-04-2024 12:03

Dusbaba +15458

En hoe kom je aan deze wijsheid?

15-04-2024 12:09

Jayq +3396

Maar een rechter zal Kroes niet veroordelen omdat hij een KNVB regel heeft overtreden.

Welke sancties kan/zal de KNVB opleggen bij het overtreden van dit soort regels? Een boete?
Een schorsing?
Een verbod op een bestuurlijke functie bij een BVO?

15-04-2024 13:43

slumpf +4604

'Je mag als bestuurslid gewoon aandelen kopen, ook van concurrentie.'
Fout, mag niet!
Een woordvoerder van de KNVB bevestigt berichtgeving daarover door de Volkskrant. Kroes heeft de ‘Richtlijn waarborgen onafhankelijkheid en continuïteit licentiehouder’ overtreden, stelt de KNVB. Die richtlijn bepaalt dat bestuurders van een voetbalclub geen aandelen mogen bezitten terwijl ze werkzaam zijn bij een andere club.

15-04-2024 12:02

OuweDibbes +12074

Mag wel.. complete onzin..

16-04-2024 09:44

slumpf +4604

Oh, gelukkig. Bel de knvb ook meteen even voor een rectificatie.

16-04-2024 10:37

slumpf +4604

Maar misschien: Alex Kroes blijkt in zijn periode als grootaandeelhouder van Go Ahead Eagles (2019-2022) al aandelen van Ajax in zijn bezit te hebben gehad. Hij heeft hiermee de KNVB-regels overtreden. De geschorste Ajax-directeur kocht de eerste aandelen in april 2022.
De geschorste Ajax-directeur Alex Kroes heeft de regels van de KNVB overtreden, doordat hij in zijn tijd bij AZ aandelen bezat van Ajax. De voetbalbond legt de zaak daarom voor aan de licentiecommissie. Dit laat de KNVB weten na vragen van de Volkskrant.
Alex Kroes heeft de regels van de KNVB overtreden door aandelen van Ajax te kopen, terwijl hij in dienst was van AZ. De voetbalbond bevestigt berichtgeving hierover in de Volkskrant en gaat de zaak voorleggen aan de licentiecommissie.
Volgens de richtlijnen van de KNVB mogen bestuurders van een voetbalclub direct of indirect geen aandelen bezitten van een andere betaaldvoetbalclub. De bond erkent dat Kroes deze regels heeft overtreden.
Bestuurders mogen volgens de richtlijnen van de voetbalbond geen aandelen bezitten in een andere betaaldvoetbalclub. Ook kunnen bestuurder of commissaris bij meerdere clubs zitten. Dat geldt zowel voor clubs in het binnen- als het buitenland. Dat heeft de KNVB laten weten. Daarom is de conclusie dat Kroes deze regels heeft overtreden.

Hier wordt toezicht op gehouden door de licentiecommissie betaald voetbal. Deze commissie houdt in de gaten of de regelgeving met betrekking tot de licenties wordt nageleefd. Nu deze situatie is ontstaan, moet ook AZ opheldering geven.

Maar verder heb je gewoon gelijk hoor.

16-04-2024 11:00

Robertini +40150

Dat is gewoon pertinent onwaar, handelen met voorkennis, ook aankopen, is weldegelijk strafbaar.

Dat gezegd, het lijkt er niet op dat Kroes zich daar schuldig aan gemaakt heeft, omdat het aanstellen van een directeur historisch vrij weinig impact heeft op de koers voor een voetbalclub.

15-04-2024 12:05

Dusbaba +15458

Dat laatste is ook onwaar en zijn voorbeelden van.

15-04-2024 12:19

JanBiesbos +29458

Man man man verdiep je eerst eens in regelgeving voordat je onzin uitkraamt

15-04-2024 12:23

OuweDibbes +12074

Onzin je mag gewoon aankopen, hij kreeg letterlijk een brief van waarneer wel en waarneer niet. Heb jij in een RVC gezeten? Nou Ouwe Dibbes Sr wel..
Hij verkocht zelfs bedrijven aan zijn werkgever, daardoor werd het toentertijd SAP leider in NL

16-04-2024 09:53

Alexander40 +6114

Rvc eruit, dan Van Gaal denk ik ook. Lenderink houdt het dan ook wel voor gezien aangezien Kroes haar naar verluid van haar af wil. Zou Menno Geelen dan in zijn eentje blijven zitten? Nee? Dan is Kroes de alleenheerser. Als dat maar goed gaat….

15-04-2024 11:53

Robertini +40150

Een AD met nul ervaring... Tja. Het is echt een beetje gokken of hij het in de vingers heeft, tot dusver vind ik het niet veelbelovend.

15-04-2024 12:06

letsvencook +13071

Wat me niet duidelijk wordt uit dit artikel, gaat het hier om een gerucht of heeft deze man dit vanuit een betrouwbare bron te horen gekregen? Of zelf verzonnen dat kan ook natuurlijk

15-04-2024 11:53

WeirdAJAX +12574

Ik krijg sterk de indruk dat de emoties bij de bestuursraad de boventoon voeren. En die zijn een slechte raadgever, zeker bij zo'n -blijkbaar- machtig orgaan. Hoe objectief is die bestuursraad eigenlijk? Wat zit daar eigenlijk aan kennis en kunde? En wat voor lijntjes lopen daar?

15-04-2024 11:50

Dusbaba +15458

Wat heeft Van Wijk nou weer verkeerd gedaan? En Blind?

15-04-2024 11:48

Amsterdam Loyals +2030

Van wijk heel veel, die volgt kritiekloos MvP. Blind heeft minder fout gegaan, hij stoort zich ook aan optreden MvP rond Kroes. MvP staat alleen, gelukkig maar. Ajax is optijd wakker geworden

15-04-2024 11:53

Dusbaba +15458

Van Wijk een volger? Je lacht je rot hier.

15-04-2024 11:54

trodat4030 +97499

Van Wijk volgt van Praag kritiekloos, maar van Praag staat alleen? Hoe kan iemand zichzelf in 1 enkele zin volledig tegenspreken...

15-04-2024 11:55

Amsterdam Loyals +2030

78 jarige man, die MvP lijn tegen Kroes ondersteunde

15-04-2024 12:04

Dusbaba +15458

Hoe zou dat toch komen?

15-04-2024 12:06

Amsterdam Loyals +2030

Nee simpele, MvP staat alleen omdat Geelen, Beuker, de Toekomst en bestuursraad kiezen voor lijn Kroes. Eerder aan gegeven 80% van Ajax. Die overige 20%, veelal Mauritsjes hebben een groot probleem.

15-04-2024 12:06

Amsterdam Loyals +2030

Nou ja, geen idee. Op z’n minst was een kritische houding welkom geweest. Zelfs de meest fanatieke tegenstanders van Kroes zijn het eens dat de weg die MvP bewandelde op z’n minst discutabel (en contra productief) is geweest. Geeft niet, beiden zijn ereleden, maar simpel weg te oud

15-04-2024 12:08

trodat4030 +97499

Met 20% achter je sta je nog minder alleen dan met (alleen) van Wijk achter je. MvP staat dus niet alleen, maar staat alleen....

En jij noemt mij een simpele.............. Juist.

15-04-2024 12:18

Amsterdam Loyals +2030

Whahaha. Laat maar, of nee toch nog een poging. Met een rot woord de stakeholders kiezen voor Kroes. Tevens 80% van werkvloer, met name mensen werkzaam op de toekomst en commerciële afdeling. Op overige kantoor lopen Mauritsjes rond, veelal aangesteld onder vd Sar. Die stonden op nominatie om te vertrekken onder Kroes. Die 20% kan Ajax overigens missen als kiespijn. Hoop nu iets duidelijker gemaakt te hebben wat ik bedoel met alleen staan.

15-04-2024 12:41

Amsterdam Loyals +2030

Zelfs lvG is kamp Kroes.. arme MvP, totale zelfoverschatting

15-04-2024 22:12

daslogisch1 +10199

Beuker en de Lang worden nu gewoon ook nog gesouffleerd door Kroes. Die voeren ondertussen zijn plan gewoon uit net als voor 15 maart voordat hij officieel begon. Dacht je dat hij nu helemaal niet aan de touwtjes trekt, dan ben je naïef. Nog even en dan kan hij dat zelf weer doen.

15-04-2024 11:44

wijzijndebeste123 +166877

Wishful thinking. Vivell gaat niet door en Potter wil nu niet instappen. Als Kroes daadwerkelijk aan de touwtjes trekt zou dit niet gebeurd zijn.

15-04-2024 11:49

daslogisch1 +10199

Niets 'wishfull thinking' zo gaat dat gewoon. Kijk dat die 2 niet komen wil niet zeggen dat hij niet aan de touwtjes trekt. Weten die 2 veel.

15-04-2024 11:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.