Mikautadze reageert op situatie bij Ajax: 'Ik speel niet op mijn eigen positie'

door NielsOpdam 403

Bron 1TV; Voetbal International

Mikautadze reageert op situatie bij Ajax: 'Ik speel niet op mijn eigen positie'

door NielsOpdam 403

Bron 1TV; Voetbal International

Laatst geüpdatet

Georges Mikautadze vindt dat hij bij Ajax niet op zijn eigen positie speelt. De aanvaller was donderdagavond de grote man aan de kant van Georgië. Mikautadze scoorde namelijk vier doelpunten tijdens de oefeninterland tegen Thailand (8-0 winst). De Georgiër speelde in de spits, terwijl hij bij Ajax als buitenspeler of nummer tien in actie komt.

Na de wedstrijd van Georgië tegen Thailand ging het veel over Mikautadze. De Ajacied kwam zelf ook aan het woord bij 1TV en sprak over zijn stroeve start in Amsterdam. 'Mentaal voel ik me goed, omdat mijn familie me steunt en ik weet wat ik kan. Ik doe het goed op de training, maar ik speel niet op mijn eigen positie', vertelt Mikautadze, geciteerd door Voetbal International, over zijn huidige situatie. 'Ik kreeg tegen Thailand een kans en die heb ik met beide handen aangepakt.'

Teamgenoot Zuriko Davitashvili, die zelf ook twee keer trefzeker was tegen Thailand, was erg blij voor Mikautadze. 'Hij had het echt nodig. Tot dusver gaat het niet zoals hij wil bij Ajax, maar hopelijk komt alles goed.' Bondscoach Willy Sagnol vindt dat Mikautadze vooral niet moet opgeven nu het tegenzit bij Ajax. 'Hij zit in een moeilijke situatie, maar daar moet een speler niet bang voor zijn. Hij moet bij Ajax blijven om zijn vaardigheden te laten zien. Als hij blijft werken, zal hij zeker een kans krijgen.'

Mikautadze treedt in voetsporen Arveladze

Waar de Georgische aanvaller in Amsterdam weinig aan spelen toekomt, is dat bij de nationale ploeg wel anders. Tijdens de oefeninterland tegen Thailand nam Mikautadze de helft van de doelpunten voor zijn rekening. Daarmee is de Ajacied de eerste speler van Georgië die vier goals scoort in één interland. Mikautadze treedt in de voetsporen van oud-Ajacied Shota Arveladze. Hij was tot donderdag de enige Georgiër met een hattrick in het nationale team.

Krijg bij Jack's 50 of zelfs 100 (!) keer je inzet terug als Oranje wint van Frankrijk!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

De Stift +7076

Dit is natuurlijk ook belangrijk. Die Mislintat heeft willekeurige aankopen gedaan. Niet gekeken naar wat de selectie nodig heeft om het Ajax-spelletje te kunnen spelen.
Nu moet Steijn roeien met de riemen die hij heeft. Dat wil ook zeggen: zoeken naar een systeem dat past bij de spelers.

Ik denk eerlijk gezegd dat een 4-4-2 of 3-5-2 op dit moment veel beter past bij dit Ajax.

17-10-2023 22:34

n1traM +257

Dat zeggen wij op de tribune al een tijdje. Laatste wedstrijd valt Amourricho geblesseerd uit en komt hij erin op linksbuiten terwijl ook Godts op de bank zit die wel een linksbuiten is en het ook nog eens goed doet bij Jong Ajax. M.a.w. Steijn out!

14-10-2023 19:50

ProfessorX +19827

Tsja bij Ajax loopt ene Steijn een eigenwijze lul met angst voor tegenspraak spelers .

Uit op zijn hachje te redden .

14-10-2023 17:13

jeffoajaxfan1 +1382

Hij scoort 4x tegen nota bene thailand en mensen denken dat hij ondergewaardeerd word.

Hij viel van het weekend in en dacht dat hij op een pleintje aan het dribbelen was.

Verloor de bal en rende er vaak ook niet eens achteraan

Ja hij kan leuk dribbelen en heb vast wel talent maar laat hem eerst maar gewoon spelen en ze best doen waar hij neergezet word

14-10-2023 10:16

JohanCruijf +2966

Je weet wel dat Thailand niet eens zoveel plaatsen boven Georgië staat op de ranglijst?

14-10-2023 13:05

V12 +867

Je weet wel dat die lijst nergens op slaat?

14-10-2023 19:23

JohanCruijf +2966

Ok waarom niet dan? Vertel

15-10-2023 02:09

Mosquito +4266

Thailand is #112
Georgie #79

Vind dat toch flink wat plekken hoor.
Nu is die lijst niet heel representatief vind ik, aangezien Nederland nog steeds #7 van de wereld is volgens die lijst.

Enfin, Mikautadze.. je vindt toch niet echt dat deze man een plek in de basis 11 verdient bij Ajax?
Op welke positie je ook speelt, hij kon de bal niet eens aan z’n voeten houden.

Het geeft wel weer dat we het hier hebben over twee landen welke laag geplaatst staan.

15-10-2023 19:32

Kingoffdatoilet +17191

Het is bizar dat we dubbele spelers voor 1 positie hebben gehaald terwijl we er ook al kwalitatief gelijke spelers hadden. Nog steeds geen goede linksback en cv. Gemis.

14-10-2023 03:03

Kingoffdatoilet +17191

Ook deze jongen heeft wel potentie. Is gewoon een speler die moet wennen. Er is eigenlijk geen directe versterking gehaald.

14-10-2023 02:59

Hans Verhagen +14122

Klinkt gek maar hij viel goed in tegen Az. Alleen is er iets mis met de groepsdynamiek zo lijkt het. Gevolg is bij elke foutje boze blikken van Bergwijn en Brobbey. Daar word je onzeker van als je net in een nieuw team zit. Dit schreeuwt om people management. Hij eindigde heel slecht tegen Az, maar ik zie het wel zitten in deze speler.

13-10-2023 22:56

Kingoffdatoilet +17191

Bergwijn en Brobbey hebben ook een slechte mentaliteit. Ik zou mij daar zeker niks van aantrekken.

14-10-2023 02:59

Yeshyeshyall +10950

Typisch Ajax supporters wel dit. De man scoort 4 keer in 1 interland, wie heeft dat bij het Nederlands elftal gedaan? En dan is het ‘maar tegen Thailand’. Laten we blij zijn dat deze man vertrouwen tankt en hopen dat hij hetzelfde bij Ajax gaat laten zien

13-10-2023 20:42

Bky +56665

Zucht, wat maakt deze man het weer moeilijk voor Steijn. Nu moet Steijn zich hier druk om gaan maken terwijl hij net lekker op het strand van Ibiza ligt. Arme man.

13-10-2023 18:00

ProfessorX +19827

Hij wast zijn jetski nog wat na badend van het zweet of nee badend in het zeewater .

14-10-2023 17:16

Kaatje +4803

Groot vertrouwen in deze speler. Al vanaf de aankondiging door Mislintat, de beelden van hem en zijn interview bij Ajax. Medespelers Ajax zijn enthousiast over hem. Waarom dan geen kans geven?
En dan bedoel ik niet 10 minuten voor tijd in een belabberde wedstrijd en op een plek waar hij onvoldoende rendeert. Zo ontstaat het 'afschrijven van een speler' terwijl we nog niets gezien hebben.

13-10-2023 17:18

Rinban +2090

Gewoon Brobbie op 10 en deze man ervoor. Brobbie scoort bijna nooit

13-10-2023 17:00

GNBL +90031 moderator

Brobbey lekker op de bank.

13-10-2023 17:04

Geus +4767

Brobs is in niets een 10.

13-10-2023 17:06

NipeB +15807

Brobs is in niets een speler van Ajax. Lekker verkopen in de winter. Was 20 miljoen teveel om die terug te halen.

13-10-2023 17:48

Mosquito +4266

Brobbey 21 jaar
70 wedstrijden op het hoogste niveau
25 goals (35%)
Eredivisie / Bundesliga.

Mikautadze 22 jaar
36 wedstrijden hoogste niveau
11 goals (30%)
België Pro League / Ligue 1 / Eredivisie

Brobbey scoort dus vaker dan Georges.
Goede vergelijking? Misschien niet helemaal eerlijk.

Mikautadze 144 min / per goal
Brobbey 99 min / per goal
(Alle wedstrijden ooit gespeeld)
Natuurlijk zitten daar ook jeugdwedstrijden van Brobbey bij.. maar kom op. Brobbey is niet minder dan Mikautadze. Mikautadze is niet beter dan Brobbey.

Ik denk: Brobbey met de juiste spelers om zich heen. Is 2 klassen beter dan Mikautadze.

15-10-2023 19:50

EricAjax1 +7506

Niet zo janken. Dat je niet op je favoriete plekje staat betekent niet dat je je best niet hoeft te doen en de longen uit je lijf moet rennen. Ik zie hier een verwende kleuter praten, geen vent.

13-10-2023 16:58

ratje +3507

Gelukkig zegt hij ook niet dat hij zijn best niet hoeft te doen.

13-10-2023 17:26

EricAjax1 +7506

Hij moet ook geen smoesjes verzinnen dat hij niet op zijn plek staat. Zulke uitspraken zijn voor spelers die zich bewezen hebben, niet voor hem

13-10-2023 17:39

NipeB +15807

Waarom mag Brobbey daar wel staan? Die heeft bewezen dat hij geen spits van het niveau is dat je als Ajax nastreeft.

13-10-2023 17:49

ratje +3507

Het is ook geen smoesje, maar een feit, toch? Verder zegt ie dat hij het goed doet op de training (geen idee of het waar is) waarmee hij de indruk wekt dat hij wel zijn best doet.

13-10-2023 18:02

JanBiesbos +29080

En dior wie komt dat? Die ligt met zijn ballen in de zon….

13-10-2023 16:45

PH2BOT +40347

Je kunt er lang en breed over blijven praten maar Judas Steijn moet z.s.m. out : brengt alleen maar ongenoegen, onkunde en vooral onrust onder de spelers.

13-10-2023 15:58

Capocapo +12001

Volgens die Duitser kon die overal spelen, maar nu blijkt dus alleen op de plek waar Brobbey al loopt. Volgens jou is dat dus de fout dan de trainer?

13-10-2023 16:36

Pakschaal40 +2732

Is iig niet de fout van de speler. Dus laten we gewoon die jongen een eerlijke kans geven, hij is nu een Ajax speler. Wellicht gaat hij het nog hartstikke goed doen. Alle aankopen verdienen een eerlijke kans, maar supporters als jij gooien samen met Steijn deze jongens nu al voor de bus.

13-10-2023 16:48

EricAjax1 +7506

Ook al wordt ie linksback gezet. Voetbal is een teamsport en je werkt je gewoon uit de naad voor je ploeggenoten. Maar tegenwoordig denken dit soort spelers aan zichzelf en niet aan het teambelang. Bij zijn invalbeurt tegen AZ heb ik geen hardwerkende speler gezien maar een slapjanus

13-10-2023 17:00

Capocapo +12001

Steunen inderdaad. Niet op basis van een invalbeurt weer afbranden.

13-10-2023 17:09

DamskoStrijderss +9676

We kunnen bijna een elftal opstellen met spelers die verpest zijn door Steijn. Ook een prestatie in zo'n korte tijd.

13-10-2023 15:45

Capocapo +12001

Steijn? Die Duitser zei dat die overal in de voorhoede kon spelen, blijkbaar niet. Maar dat is de schuld van de trainer?

13-10-2023 16:40

Pakschaal40 +2732

Is het dan de schuld van de speler?

13-10-2023 16:48

Geus +4767

Dat zal hij toch ook wel met zo’n speler bespreken en die maar ja knikken tijdens de onderhandelingen. En dan gaan lopen zeiken als je niet op je gewenste positie speelt.

13-10-2023 17:09

Capocapo +12001

Ik denk, maar dat is maar een aanname, een TD of scout toch wel kan zien op welke plek die kan spelen 😂

13-10-2023 17:11

ProfessorX +19827

Ga jij nu serieus Steijn verdedigen ?

Elke fukking trainer zal het anders doen alleen eigenwijze Nederlanders niet .

14-10-2023 17:21

ProfessorX +19827

Hij is gehaald voor de spits en jij draai alles om , want er wordt gezegd dat hij eventueel op een andere posities kan spelen lezen en luisteren is geen Nederlands vak .

14-10-2023 17:23

Capocapo +12001

Normale zinsopbouw ook

14-10-2023 19:58

Ajaxafc1986 +1001

@ DamskoStrijderss Geef Steijn maar weer de schuld lekker makkelijk

13-10-2023 16:46

Bruno04 +15783

Maargoed we hebben mikautadze dus gehaald volgens Sven omdat hij overal kan spelen voorin wat nu dus blijkt niet waar te zijn.

We zitten nu dus met Akpom, brobbey en mikautadze (samen 45 mil) die allemaal eigenlijk concurreren om dezelfde plek.

Achterlijk aankoop beleid van Sven.
1 van die 3 had een echte 10 of rechtsbuiten moeten zijn.

13-10-2023 15:44

Waldo1988 +733

Precies dit. Totaal overbodige aankoop dus en bizar dat de RVC dit goedkeurt als de vervanger van Kudus. Was zo duidelijk dat dit een spits is uit zijn profiel en alle beelden. Dat geld had zoveel beter besteed kunnen worden aan een echte rechtsbuiten.

13-10-2023 15:58

Pakschaal40 +2732

Forbs is de vervanger van Kuduz! Of wilde je alleen met Brobbey als spits beginnen, en zonder vervanger?

13-10-2023 16:49

FrancescosRavioli +15323

Forbs is een linksbuiten. Dus ook hij is verkeerd gescout.

Dat die talent heeft valt echter niet te ontkennen.

13-10-2023 16:53

Sander31 +7835

Forbs komt niet uit de koker van Mislintat. En laat dat nou de enige aankoop te zijn die nog bevalt

13-10-2023 21:12

PH2BOT +40347

Brobbey scoort 90% van de kansen niet. Wat doe je dan eigenlijk in Ajax 1?

13-10-2023 16:00

Biss +10233

Zelfs Brobbey was al een achterlijke aankoop/terugkoop. Weer een teken dat het beleid binnen Ajax al veel langer niet klopt.

13-10-2023 16:17

Tommyshelby +129199

Van dat multifunctionele klopt dus ook weinig. Het is duidelijk een spits.

Kudus is niet vervangen, auw.

13-10-2023 15:42

afca1985 +21354

4x scoren, dat zie ik Brobbey niet doen

13-10-2023 15:09

WantAmsterdam +116147

Zijn tweede en derde doelpunt zie ik Brobbey ook niet scoren, en de pingel op die manier erin schieten ook niet.

13-10-2023 15:21

Balgevoel +30888

Ze zijn zó onvergelijkbaar dat je eigenlijk kan zeggen: het is perfect dat je ze allebei hebt. Alleen moeten we wel een (heel) ander spelletje gaan spelen als we Mikautadze écht goed willen gebruiken....

13-10-2023 15:30

WantAmsterdam +116147

Ja dat is ook wel zo, maar een spits moet gewoon ook goed kunnen afmaken.

13-10-2023 15:31

Balgevoel +30888

Brobbey gaat nooit een echte topscorer worden, daarvoor mist hij simpelweg een bepaalde finesse. Niet alleen in de afronding, maar ook in z'n kaatsing en eigenlijk gewoon in z'n basistechniek. Hij heeft nu wel de groei te pakken bij wat 'm past als speler. Dat is misschien niet wat wij graag bij Ajax in de spits zien, maar wel zéér bruikbaar voor bijvoorbeeld middenmoot Premier League over een tijdje.

13-10-2023 15:39

MauriceSteijnIstheBest +388

Maurice wil de lange bal spelen, dan kun je inderdaad niet met een wat kleine balvirtuoos als Mikautadze spelen. Messi zou in dit systeem ook niet spelen. Niet kopsterk genoeg. Doe mij maar Lauritsen!

13-10-2023 16:46

afca1985 +21354

Ik zal vanavond eens zien

13-10-2023 17:20

AINIESTA +44907

Balvirtuoos?

13-10-2023 18:33

luisternaarmij +624

Tegen Thailand….

13-10-2023 15:07

w86 +9444

En toch doet niet elke koekenbakker dit.

Jongen kan echt wel voetballen, maar is momenteel 2e spits. Nadeel is dan dat hij op andere posities wordt ingezet en het dus niks lijkt. En z'n prijskaartje helpt ook niet mee natuurlijk.

Komt dan ook nog bij dat Brobbey na Hato misschien wel ongeveer het minst onomstreden is.

13-10-2023 15:22

SteviePienaar078 +3795

Dit doen alleen de hele groten.

13-10-2023 15:28

Lazell +16989

Je moet een manier vinden om ze samen te laten spelen. Als zijn kwaliteiten zijn loopacties, klinische afmaken en behendigheid aan de bal zijn, zie ik hem als een Klaassen 2.0. Dicht achter een diepe spits, veel scorend vermogen, maar nu wel iemand die aan de bal goed is.

13-10-2023 15:29

edalm +4941

Als die zo goed is aan de bal, heeft doe dat wel heel goed verborgen. En kom nu niet met dat die op een andere positie moet spelen. In zijn optredens tot nu toe heb ik die bal beheersing niet gezien.

13-10-2023 15:32

Picard +3619

Moeilijk om een speler te beoordelen die het best is in de 16 tegenstander, want daar komen we niet.

13-10-2023 14:56

Balgevoel +30888

Nou, dit. In een notendop.

13-10-2023 15:40

Musica Merlo +8207

De beste positie voor Mikautadze is : DE UITGANG

13-10-2023 14:50

Musica Merlo +8207

Ook al speelt hij op zijn eigen positie dan zie ik hem nog niets presteren omdat hij niet in staat is iets nuttigs of zinvols met een bal te doen, ja, alleen tegen tegenstanders als Thailand. Dit is gewoon een heel matige voetballer die niet bij Ajax thuishoort. Dikke miskoop.

13-10-2023 14:49

SteviePienaar078 +3795

soort mindere versie van Labyad

13-10-2023 14:52

GNBL +90031 moderator

Onzin.

13-10-2023 15:05

goajaxgo +14157

Nederland-Andorra: 3-0

13-10-2023 15:40

Pakschaal40 +2732

Telegraaf lezer zeker?

13-10-2023 16:51

Web +178830

Een kinderhand is snel gevuld
Zelf kunnen wij deze spelers al niet meer opleiden
Waarom breken er overal exceptionele spelers door in Europa en in Nederland niet

Robben, van Persie, vd Vaart en Sneijder waren allen voor de bal heel er goed. Nu alleen nog verdedigers

Daarvoor nog veel grotere spelers als Rijkaard, van Basten, Gullit, Bergkamp, Kuivert, Koeman
Nu moet je het doen met Frenkie die onder de bal goed is

Xavi Simons is de beste op dit moment, maar niet opgeleid in Nederland ( toeval? )

Ga daar maar eens mee bezig als voetbal natie

In de andere sporten lukt het nog wel
Atletiek, zwemmen, Wielrennen enz
Dan doe je toch iets niet goed

13-10-2023 14:21

SteviePienaar078 +3795

We zijn een volgevreten land waar de kids alleen maar achter een tablet en fortnite zitten. Talenten komen voornamelijk uit achterstandswijken. En die kiezen niet voor Nederland.

13-10-2023 14:25

Web +178830

Heb je wel een punt

13-10-2023 14:29

Biss +10233

@SteviePienaar78
Dat is anders in bv Frankrijk?

Daar moet je dus rekening mee houden in het opleiden. Net als op scholen. De wereld veranderd, maar de voetbalopleiding in NL blijft hetzelfde. Het ligt niet aan de kinderen, zij leren wat wij ze voor leggen.
Straat voetbal, goed voorbeeld. Dat was vroeger de basis voor talenten, en de rest kon je leren op training.
Nu mist het straatvoetbal en zitten kids achter een scherm, waardoor je dus elementen van straatvoetbal (wat zit er in straatvoetbal wat blijkbaar goed is voor kids?) in je training zal moeten toepassen.

Dit is exact wat tussen 2011 en 2015 (10 jaar geleden!) ook gebeurde bij Ajax. En zelfs de KNVB ging mee in die verandering.
Maar helaas kopen we nu liever en laten we de opleiding afzakken naar ….

13-10-2023 16:46

FrancescosRavioli +15323

Volgevreten? Ons land is politiek gezien kut, glijdt enorm af qua normen en waarden en ons koningshuis maakt er ook een potje van.

Nederland laat, zeker de armeren, stikken.

Ons land geeft weinig reden om trots op te zijn om voor uit te komen. Al kom ik hier zelf vandaan, als Ajax mijn salaris zou betalen, waarom zou ik dan in het Nederlands elftal willen spelen?

Stel wij zouden hier in een oorlog terecht komen, reken er maar op dat er weinig mensen willen vechten voor "het vaderland."

13-10-2023 16:57

SteviePienaar078 +3795

Eens, er is nou niet bepaald veel reden om erg nationalistisch te zijn. Maar we hebben wel allemaal bolle kinderen die alleen maar binnen zitten.

13-10-2023 16:59

SteviePienaar078 +3795

Frankrijk is bijna een en al achterstandswijk.

13-10-2023 17:00

Qifesh +24917

zeker, maar ik denk dat een spits het gemiddeld wel moeilijker heeft door de betere verdedigers dan pakweg jaren 90

13-10-2023 18:41

JordyAjacied +19292

Geef deze jongen is een keer 30 minuten de tijd in de spits, dat is op z’n minst wat hij verdient, daarna kan je eerlijk beoordelen op z’n beste positie.

13-10-2023 14:14

MPAjax +8431

Sukkels man die coach en assistenten zet hem erin ipv Brobbey want die gooit er met de pet naar elke wedstrijd weer

13-10-2023 14:04

SteviePienaar078 +3795

Wat een gelul. Degene die het meeste geeft dit seizoen.

13-10-2023 14:12

Devid87 +3534

Meest geeft, met het minste rendement.

13-10-2023 14:45

SteviePienaar078 +3795

Ander verhaal. Maar met de pet ernaar gooien is gewoon onzin.

13-10-2023 14:52

AINIESTA +44907

Mislintat fucking retard

13-10-2023 13:40

Dusbaba +15407

Ik had al vaker gelezen dat het er op de trainingen allemaal best wel okay uitziet. Ook de anderen. Zijn er hier mensen die de trainingen wel eens volgen?

13-10-2023 13:38

mokumnorth82 +2362

Lijkt me niet, daar mag je niet meer bij toch?

13-10-2023 13:54

Dusbaba +15407

Geen idee. Vroeger werkte ik er praktisch naast en ging ik in de pauze regelmatig ff kijken. Geen idee of dat niet meer kan.

13-10-2023 13:59

Chesterson93 +3322

Nu alleen de YouTube-videos, en ik bekijk ze allemaal. Hij doet het prima, maar Brobbey presteert nog redelijk en daarom speelt Mikautadze niet in de spits. Hij komt er wel, en als tweede spits sluit ik niet uit dat het ooit kan gaan werken.

13-10-2023 14:07

HeldenVanAFCA +904

Nou kans geven zou ik zeggen. Brobbey scoort toch moeilijk

13-10-2023 13:36

Cruijffthebest +13419

Steijn is een meester in het kapot maken van elke speler van Ajax en het wegnemen van elk greintje zelfvertrouwen.
Eruit met die kneus en kom met een echte trainer die bij Ajax hoort en Ajax weer AJAX maakt.

13-10-2023 13:33

Piet Henk Kippenhof +2717

Eigenlijk als je het op een rijtje zet is het bijna knap. Hij zit er maar een paar maanden.
Kapot maken en/of wegnemen zelfvertrouwen spelers door Steijn:
Mikautadze - op de verkeerde positie zetten in de paar minuutje die hij krijgt.
Akpom - ook weinig minuten en dan altijd op de verkeerde positie
Gaaei - Waarom fucking basis tegen feyenoord opeens?
Mannsverk - Waarom in de fucking basis tegen ... wie dat ook al weer was. Daarna geen seconde meer.
Hlynsson - wow, in de basis, leuk voor een jeugdspeler.... op een positie waar hij totaal niet past en waardoor hij slecht speelde...Daarna weer terug naar Jong Ajax

Dat zijn 5 spelers waarin hun vorm/tegenvallende prestaties direct te maken heeft met de keuzes van Steijn, zonder enkele twijfel. Dan tel ik een Sutalo of Tahirovic nog niet eens mee.
Dan heb je nog Sosa, gerespecteerd in de Bundesliga, maar daar heeft Steijn al genoeg van. Lekker voor je zelfvertrouwen.
Hato 1 van de weinge lichtpuntjes van het hele fucking seizoen... moet nu op links staan

bah

13-10-2023 14:12

MeisterX +6926

Volledig met je eens, met als kleine kanttekening dat Mannsverk geen minuten 'krijgt' omdat hij geblesseerd is. Het is bijna knap hoe veel spelers onder Steijn gewoonweg geen tijd krijgen op hun eigen positie, door hun eigen trainer publiekelijk zwaar worden bekritiseerd of überhaupt niet spelen. Steijn is net zo veel een people manager als dat Ten Hag haar op zijn hoofd heeft.

13-10-2023 14:22

NaarCLbeker5 +921

Mannsverk debuteerde tegen Twente, niet echt een relaxte start

13-10-2023 14:31

DeHeerVanDeMeer +25194

Als nieuwe speler is het altijd wel moeilijk om in een ander team te aarden, en dan heb je ook nog eens een trainer die er weinig van kan en jou als speler op een andere plek zet.
Weg met die Maurice, is veel te licht voor onze club!
Maduro zie ik het nog beter doen.

13-10-2023 13:29

Ajaxfan31183 +16391

Tsja wie staat er wel op zijn "eigen" positie onder Steijn. Zoals een speler die linksbuiten staat , die ook nog een bandje draagt en het best tot zn recht komt op het bankje , hetzelfde geld voor Rensch en taylor. Hato , is een LCV , maar staat de laatste wedstrijden LB. Een spits die steeds maar op 10 wordt gezet, een andere spits die als invaller op de flanken komt te staan

13-10-2023 13:28

mokum007 +6523

Steijn was in begin blij met Mikau, Steijn zei, op de training schiet Mikau van alle hoeken maakt hij een goal,

13-10-2023 13:09

ElSandrini +18190

Toen bleek Akpom nog beter te zijn..... Brobbey schiet ze zelfs van eigen helft in de kruising en daarom is hij 1e spits.

13-10-2023 14:17

Hersenspinsel +8076

Anlyse nadat de jongens wat aan elkaar hebben gesnuffeld en elkaar nu beter moeten gaan leren kennen.

Linksbuiten:
Bergwijn, Forbs, Godts, Axel Dongen.
Bergwijn lijkt het vertrouwen te krijgen maar h|ft dat vertrouwen nog niet beloond.
Spits:
Brobbey, Mikautadze, Akpom.
Brobbey 1e keuze en gaat steeds beter spelen, lastig voor de nieuwelingen.
Rechtsbuiten:
Forbs, Berghuis, jong-ajax.
Nadat spertsyan niet binnen gehaald werd, werd Forbs rechtsbuiten gemaakt, wat in de Ajax's zienswijze logisch is bij een linksbenige speler . Volgens transfermarkt hebben we geen rechtsbuiten.

Aanvallende middenvelder - 10:
Berghuis, Hlynson, Akpom, Bergwijn, Taylor.
Is nu Berghuis maar komt zowel met als zonder bal nog te kort.
Centrale middenvelder - 8:
Taylor, vd Boomen
Taylor komt zowel met als zonder bal nog te kort, hij let te weinig op zijn verdigende taken, ook vd Boomen is nog te weinig een verbindingsspeler maar persoonlijk zou ik hem vertrouwen geven en zelfs aanvoerder maken.
Defensieve middenvelder - 6:
Vos, Tahirovic, Mannsverk.
Silvano Vos is net als Benjamin en Sivert een speler met veel potentie die ook al leuk kan ballen.

Rechtsback:
Rensch , Gaaie.
Beide defensief zwak, Rensch ietsje zekerder Gaaei iets dreigender.
RCV:
Sutalo, Kaplan, Medic
Sutalo is onze grote verwachting die zich nog bij Ajax moet bewijzen.
LCV:
Hato, Avila
Ik ga voor Hato.
Linksback:
Sosa, ASE, Avila.
Sosa dreigender, Avila defensiever, ASE maak svp nog stapjes in jong.
Keeper:
Ramaj, Gorter en Rulli.
Ramaj heeft zich meer bewezen bij jong dan Gorter in 1. Ramaj dus de kans geven.

Probleem zit volgens mij bij het middenveld, die lezen de wedstrijd onvoldoende zodat het zowel aanvallend als verdedigend een gatenkaas is.

13-10-2023 13:02

Bjorn2321 +2066

Over het algemeen eens met deze uiteenzetting behalve Brobbey. Dat is voor mij wel klaar. Domme speler en slechte afmaker.
Geeft dan Mikautadze maar de kans.

13-10-2023 13:51

ajaciedje96 +151

Misschien een impopulaire mening, maar het is toch bizar dat Mikautadze én Akpom allebei spits blijken te (willen) zijn? Dat betekent dat je 3 spitsen van +- 15 miljoen heb rondlopen.

Los van hoe slecht Steijn dit aanpakt, is dat toch ook gewoon slecht van Mislintat?

13-10-2023 12:53

Slang3 +45959

Met Brobbey’ fysieke verleden kon je daar nooit op gokken. Dus er moest iets bij want je had ook goals nodig. Akpom snap ik niet helemaal, maar je hebt wel 3 spitsen nu met verschillende profielen.

Liever gezien dat ze een ervaren stormram erbij haalde/huurde ipv Akpom, zoals een Huntelaar toen

13-10-2023 12:59

letsvencook +13070

Als ik me niet vergis was akpom in engeland ook geen diepe spits. Ik denk dat het doel was akpom/berghuis voor 10 en mika en brobbey voor 9. Wat steijn er dan allemaal van maakt snap ik ook niet.

13-10-2023 13:18

Balgevoel +30888

Zowel Akpom als Mikautadze zijn niet echt jongens die je het op de middenlijn moet laten uitvechten met twee verdedigers in hun nek en lange ballen. Akpom speelde inderdaad achter een typische Britse beuker, en kwam vaak wat meer vanuit de rechterzone de zestien in. Het is echt niet zo'n slechte speler als hij nu bij ons lijkt, maar denk wel de minste van het drietal. Met Brobbey en Mikautadze heb je denk ik twee prima complementaire spitsen die ook nog samen zouden kunnen moeten spelen.

Ik had zelf ook eerder Lauritsen geprobeerd te halen als pinchhitter voor daarachter, als 'opvolger' van Lucca. Maar alleen Brobbey gaat renderen in het spelletje dat ons wordt voorgeschoteld. Ben wel benieuwd naar Akpom in een veel dominanter Ajax op de helft van de tegenstander, maar of we dat ooit te zien gaan krijgen... Die zit, zo vermoed ik, van de winter weer bij een Engelse club. Hij heeft in ieder geval voor mij helemaal niets van een 'tien' voor Ajax zoals hij daar wél kon spelen.

13-10-2023 13:40

Ajax27 +19201

Idd, 1 van die 2 had moeten komen. En het lijkt erop dat dit Mikautadze had moeten zijn, want die Akpom kan er echt helemaal niets van.

13-10-2023 13:17

komopajax777 +13276

Akpom kan echt wel wat, maar welke speler levert nu wel?

13-10-2023 13:22

Ajax27 +19201

Wat kan die dan? Is 28 jaar, Engels, nooit in beeld geweest bij een Premier League club, heeft alle jaren matig gepresteerd als spits maar vorig seizoen 1 topseizoen gehad.

Een one day fly...

14-10-2023 09:19

komopajax777 +13276

Akpom is een komende aanvaller, een schaduwspits.Mikautadze is een echte puntspeler.Dus hebben we twee echte spitsen in de selectie.

13-10-2023 13:20

Ajax4proud +10867

Iedereen kan tegen Thailand scoren. Als Nederland tegen Thailand speelt dan kan Brobbey ook weer spontaan voetballen.

Hij heeft een punt dat als hij niet op z'n positie speelt minder goed speelt maar het lijkt me stug dat je dan spontaan niet meer kan voetballen.

Normaal gesproken zou je blij moeten zijn dat je speelt en alleen aangeeft dat je een favoriete positie hebt. Blijkbaar is dat niet meer van deze tijd en klinkt het allemaal vanzelfsprekend. Kijk naar Hato hij geeft de juiste verwoording maar hij blijft goed spelen. Zo kan het ook.

13-10-2023 12:51

Redrum +96117

Maar kan je ook 4 keer tegen Thailand scoren?

13-10-2023 12:58

GNBL +90031 moderator

Hato speelt niet goed. Hij is op dit moment de minst slechtste en dat is ook de schuld van Steijn.

13-10-2023 12:59

Ajax4proud +10867

Ik vind Hato voor zijn doen goed spelen, speelt in mijn ogen constant. In een team dat slecht speelt waar veel druk op de verdediging aanwezig is. Hij doet het in z'n eentje, zo'n jonge speler op zo'n niveau, petje af.

13-10-2023 13:04

komopajax777 +13276

Het gaat om de manier van scoren en de voorbewegingen.Het vrij lopen, op het juiste moment vertrekken, de explosiviteit en de finesse in het afronden.Uit alles blijkt dat
Mikautadze een topspits is, een doelpuntenmachine pur sang!

13-10-2023 13:24

Ajax4proud +10867

@komopajax777, Dat vind ik wel knap dat je uit deze wedstrijd kan concluderen dat hij een topspits is.

Goal 4 en 5, niemand ligt hem strobreed in de weg. De andere goals waren in tikkers, penalty binnenkant lat ging nog maar net goed.

Als hij een topspits was geweest dan had Ajax niet eens hoeven te bieden en speelde hij bij bijvoorbeeld Manchester United.

Mikautadze, 22 jaar, wordt bij Metz voornamelijk ingezet als spits, maar kan ook als 'nummer 10' uit de voeten. In Amsterdam wordt Mikautadze, die tot medio 2026 onder contract staat bij Metz, gezien als een vervanger van Mohammed Kudus.

Hij zou dan op meerdere posities uit de voeten moeten kunnen, nummer 10 staat erbij.

13-10-2023 15:48

ZlatDen +1976

Mikautadze vind ik echt te vergelijken met Bojan qua stijl. Hopen dat die jongen een eerlijke kans gaat krijgen. Ohja en Steijn get out!

13-10-2023 12:42

Mariodona +536

Idd geef hem de kans volle 90 min op zijn plaats te laten spelen. 100% beter resultaat dan Brobbey

13-10-2023 12:41

Silentskill +2860

Geef deze man een basisplaats en hij loopt 1:2. Schandalig dat Steijn een persoonlijk statement wilt maken ten nadele van sommige spelers

13-10-2023 12:28

Rodsje +14756

Hmm vreemd toen ik dit onderstaande paar weken geleden en laatst weer postte vonden sommige dat ik maar uit mijn duim zoog

“ Mikautadze, Avila en Akpom hadden al aangegeven bij hun zaakwaarnemer dat ze niet begrijpen van wat ze nog meer moeten doen op trainingen om kansen af te dwingen. Ze hebben niet voor niets alle 3 de wens om Ajax te verlaten mocht Steijn trainer blijven”

Afijn, hierbij bevestigd Mikautadze het ook en het bewijs dat Steijn gewoon moet oprotten!

13-10-2023 12:22

GNBL +90031 moderator

Zo lang Steijn trainer is gaan die jongens geen echte kansen krijgen.

13-10-2023 12:25

Rodsje +14756

Jaa, Avila begint ineens kansen te krijgen nadat Steijn waarschijnlijk aangesproken is op het bovenstaande. De selectie is zeker wel top 3 waard en Mislintat zei nog expliciet dat het paar transferperiodes gaat duren voor we een top selectie hebben die CL proof is.

Maar Steijn is gewoon een degradatie trainer en dat zie je duidelijk terug bij ons

13-10-2023 12:29

Sjaaakie +1129

Zo lang Ajax 20 selectiespelers voor een wedstrijd selecteert zitten er 9 ontevreden spelers op de bank.

13-10-2023 13:39

Redrum +96117

Je zou zeggen dat er inmiddels wel genoeg bewijs op tafel ligt om te stellen dat Steijn een totale mislukking is en weg moet. Ik denk dat ze die conclusie bij Ajax zelf ook wel getrokken hebben, maar dat ze nog bezig zijn met een vervanger. Dat zal op dit moment niet makkelijk zijn. Probleem is alleen dat hij tegen Utrecht nog op de bank zit waarschijnlijk en dan zie ik ons opnieuw niet winnen (hoe slecht Utrecht ook is nu). Als je hem dan ontslaat mag je als nieuwe trainer dus beginnen met Brighton en Psv uit in 3 dagen tijd. Niet de fijnste wedstrijden om mee te beginnen. Dus het wordt waarschijnlijk nog 3 wedstrijden pijn lijden voor ons.

13-10-2023 12:26

trodat4030 +96856

En waar zijn jouw woorden bevestigd dan? Hier staat alleen dat hij niet op zijn positie speelt.. Avila speelt zelfs op de positie die hij het liefst bekleed, wat ten koste gaat van ons grootste talent van het moment...

13-10-2023 12:27

GNBL +90031 moderator

Avila speelt omdat Steijn Sosa na zijn fout tegen Feyenoord niet meer wil opstellen.

13-10-2023 12:30

Rodsje +14756

Mikautadze gaf bij zijn zaakwaarnemer aan, dat ie op trainingen alles goed doet en geen kansen krijgt. In dit artikel bevestigd hij ook dat hij op trainingen alles doet en niet op zijn positie speelt. Hij gaf bij zijn zaakwaarnemer ook aan dat Avila en Akpom hetzelfde voelen. Sinds ik dat postte, heeft Avila een basisplaats en valt Akpom elke wedstrijd in. Ik denk dat Steijn erop is aangesproken

13-10-2023 12:33

trodat4030 +96856

Grappig, weer een idioot die denkt te weten wat Steijn wel en niet wil, maak jezelf toch niet zo belachelijk man.. Kleuterschool hier, echt....

13-10-2023 12:33

Rodsje +14756

Vriend, wanneer zeg ik wat Steijn wel en niet wil?

Als je een kleuterschool hier vind, dan pas je er blijkbaar ook in anders reageer je niet op As

13-10-2023 12:36

Torcida +5705

Ik weet niet wat Steijn wel en niet wil. Ik weet wel dat Steijn een naargeestig figuur is dat zo snel mogelijk ontslagen moet worden.

13-10-2023 12:45

trodat4030 +96856

Ik had het niet tegen jou Rodsje, ik had het tegen die kale betweter die doet of hij alles weet wat er bij Steijn in de bovenkamer afspeelt.

13-10-2023 13:27

AFCA-Driebergen +22238

Alles goed en wel, maar als jij een uur nodig hebt om een bal aan te nemen of na slecht wegwerken eerst een half uur langs de reclameborden gaat wandelen om daarna weer het veld in te gaan, heeft niks met je positie te maken. Iedereen die dit tegen gaat spreken heeft of een enorme haat of is blind.

Ik wil best geloven dat je er wat van kan, maar tegen Az speelde je eerder tegen ons, dan voor ons. Eigen spelers zag je ook helemaal gek worden door het gekut van hem. Hopen dat hij het snel gaat laten zien. Van Akpom verwacht ik in iedergeval helemaal niks meer.

13-10-2023 12:21

Redrum +96117

Zijn optreden tegen AZ was ronduit schandalig ja, dat leek verdacht veel op werkweigering. Maar ja, ook dat kan ik op dit moment alleen maar herleiden naar Maurice. Ik denk dat veel spelers echt een hekel aan hem hebben gewoon.

13-10-2023 12:27

AFCA-Driebergen +22238

Ik heb wel het gevoel dat er 2 kampen zijn ja. Als dat echt zo is dat een deel niet meer met hem wil werken, zit er niks anders op. Maar dan moeten ze daarna ook echt alles geven en laten zien, want dit is echt rampzalig wat er nu bij onze club gebeurt.

13-10-2023 15:06

Craain +4968

Steijn is bang dat Mikautadze het beter zou doen in de spits want anders zit Brobbey op de bank, onruststoker in de kleedkamer. Is mij wel duidelijk. Waarom blijft Steijn Bergwijn linksbuiten opstellen, een keertje op 10. Bergwijn heeft echt weinig betekent, zet hem op de bank!

13-10-2023 12:20

trodat4030 +96856

Brobbey onruststoker in de kleedkamer? Hahahahahahahaha! Die pakt zels geen supporters aan die hem uitmaken voor k-neger en weet ik wat.. Als er 1 goedzak in de selectie zit is hij het wel.. Wat mensen al niet verzinnen om Steijn maar af te kraken, het is ronduit belachelijk...

13-10-2023 12:32

Craain +4968

Brobbey, denk aan wat hij over Forbs zei... Ook zie ik hem hier en daar het wegwerpgebaar maken. Denk je soms dat hij in een kleedkamer rustig blijft?

Steijn? Waarom maakt hij Bergwijn, Berghuis en Brobbey zo belangrijk van? Ze hebben weinig betekent voor Ajax.

Wat Berghuis over trainer zei... Kan echt niet.

Wat Bergwijn zei kan ook echt niet: ik en Taylor Ajax DNA en ik houd het voor me... Kan ook echt niet.

13-10-2023 15:21

Wobbo +11369

Mikautadze is geen centrumspits en ook geen vleugelspeler. Het is een 442 of 532 spits. Nou dat spelen we niet bij Ajax. Naast dat we de bal tegenwoordig überhaupt al niet voorin krijgen is het een vrij domme aankoop. Als we het weer voor elkaar krijgen om een spel te spelen waar je al vrij snel het vijandelijke doel kan omsingelen dan zal je al vrij snel wat eerder aan Mikautadze hebben.

13-10-2023 12:20

Craain +4968

Zelfde positie als Suarez / Arveladze, dus het kan wel.

532 / 442 in een verdedigende systeem is Bergwijn op zijn best.

13-10-2023 12:23

trodat4030 +96856

Shota was een echte 9, Suarez was idd een a-typische Ajaxspits die speelde om een statische spits als KJH of Pantelic. Volgens mij koste die tactiek Jol gewoon de kop uiteindelijk, ondanks zijn sportieve successen. Dus het kan niet.

13-10-2023 12:35

Craain +4968

Shota was geen echte 9, hij was ook aan de zijkanten te vinden en maakt ook in de 16e de acties van. Suarez inderdaad zoals je zegt. Dat is wat Mikautadze bedoelde.

13-10-2023 15:26

Craain +4968

Nederlandse elftal onder Bergwijn was 532. Ook een moment speler

13-10-2023 18:08

Redrum +96117

Misschien ben ik paranoide, maar ik begin met dit soort berichten toch ook wel een beetje aan de kwaliteiten van Steijn te twijfelen.

13-10-2023 12:16

Balgevoel +30888

Daar heb ik al een tijdje last van en het hielp niet toen ik onze '6' en '10' afgelopen weekend allebei nog net niet bij een cornervlag zag lopen... Tot nu toe constateer ik dat de jongens die gisteren interlands speelden, bij hun nationale ploegen een hogere ondergrens lijken te hebben dan bij Ajax. Verder ga ik heel even niets roepen over Steijn, waarvan ik me alleen maar afvraag of hij écht op Ibiza is.

13-10-2023 12:20

Redrum +96117

Als hij serieus weer op Ibiza zit nu dan lijkt me dat genoeg reden om hem alsnog te ontslaan nu. Sven is volgens Ajax zelf ontslagen vanwege zijn houding op de club. Dan kan je Steijn nu ook ontslaan vanwege zijn houding. Is hij trouwens ooit wel eens op de Toekomst geweest ook? Frank en Erik stonden er elke thuiswedstrijd van Jong-Ajax. Alfred heb ik er nooit zien staan en Maurice tot nu toe ook niet.

13-10-2023 12:30

Balgevoel +30888

Ergens zou het fijn zijn om een paar trainingsfoto's te zien waarop het achtergebleven gedeelte spelers samen met de staf keihard werkt aan iets van... Nou ja, keihard werkt... Ook om de 'Ibiza-geruchten' even subtiel uit de wereld te helpen.

Hij was er stomtoevallig tegen VVV, vorige week vrijdag, toen Gaaei naar wat ik begreep (kon helaas zelf niet de hele wedstrijd zien) een degelijke eerste helft speelde.

13-10-2023 12:33

Redrum +96117

Ja inderdaad, we weten serieus niet eens wat hij nu met de overgebleven selectiespelers aan het doen is. Dat op zich is al triest genoeg. Laat even weten dat je keihard bezig bent. Ik denk serieus dat hij gewoon weer op Ibiza zit.

En tegen vvv komt hij dan opdraven op de Toekomst, waarschijnlijk vooral omdat hij iets met vvv heeft.

13-10-2023 12:40

Balgevoel +30888

Die link had ik nog niet eens gelegd. Weet je, ik geloof echt wel dat Steijn er binnen zijn mogelijkheden alles aan doet (hoewel, 'Ibiza' vind ik ook heel moeilijk in die context). Maar hij is een reactieve coach, geen pro-actieve en dat zie je als enige wél terug aan de ploeg. Hij is na wat tegenvallers vrij snel teruggevallen op z'n Sparta-systeem en heeft natuurlijk zichzelf ongenadig in de voet geschoten met z'n commentaren over zo'n beetje alle aankopen...

Het valt simpelweg niet meer te redden, letterlijk iedereen met een schone lei en een beetje tactische consistentie, zou dit Ajax beter kunnen laten spelen. Ieder ander krijgt het vertrouwen van de spelersgroep op een presenteerblaadje... Ik zou het massale wijzen naar de aankopen begrijpen als anderen wél zouden functioneren en renderen, maar behalve Brobbey en Forbs, is daar ook al geen sprake van...

13-10-2023 12:44

Redrum +96117

Exact ja, het gaat nooit meer goed komen met deze kerel. Bijna elke andere trainer lijkt beter geschikt op dit moment. Een ervaren trainer die deze groep bij elkaar weet te brengen en weer vertrouwen weet te geven gaat het zeker weten goed doen. Er is echt wel wat mogelijk met deze selectie.

13-10-2023 12:49

Balgevoel +30888

Denk dat er te weinig natuurlijk leiderschap zit in deze selectie en ik had graag Akpom ingeruild voor een rechtsbuiten en Avila voor een creatieve middenvelder. Natuurlijk had Mislintat deze transferperiode tegenwicht moeten krijgen van een algemeen directeur, ook dat staat voor mij als een paal boven water.

Maar het is allemaal geen vergoelijking voor een zestiende plek en, misschien nóg erger, ook een glimp van enige groei in het voetbal kan ik niet bespeuren. Hele simpele basiszaken gaan mis en waar het in de voorbereiding eerst draaide om Van den Boomen en later Kudus, is nu Brobbey het individu waaraan ons hele 'spel' opgehangen wordt.

Geen idee of we per se een ervaren coach nodig hebben, ik verwacht twee dingen van 'm... 1: Duidelijkheid richting de groep in de zin van: iedereen krijgt uiteindelijk z'n kansen, maar dit is nu even hoe we het gaan doen en 2: Iets van tactische consistentie, waarbij het uitgangspunt is om (bizar om dit te schrijven) weer aansluiting te vinden bij wat Feyenoord en PSV momenteel beter doen dan wij: voetballen.

Dat juist PSV er alles aan doet om op Ajax te lijken, Feyenoord met Slot een soort mix vond van Bosz en Ten Hag en het voetbal daar dik in orde is (inclusief de resultaten over een langere periode), zou bij ons een lampje (haha) moeten doen branden...

13-10-2023 12:57

Redrum +96117

Prima teksten! We hebben sowieso ook een groot gebrek aan leiderschap, dat zou ik haast nog helemaal vergeten. Tadic was natuurlijk onze absolute leider de afgelopen jaren, maar daarnaast had je ook nog een Klaassen. Nu zijn ze allebei weg en is fucking Steven Bergwijn aangewezen als nieuwe leider van dit Ajax. Het ergste is, er zijn eigenlijk geen betere alternatieven.

Sven heeft zeker geen perfect werk geleverd, dat durf ik nu ook wel te stellen. Hij is sowieso vergeten een fatsoenlijke trainer aan te stellen en een leider binnen het veld te halen.

Op dit moment is de pijnlijke realiteit dat we moeten gaan knokken om weer aan te sluiten bij feyenoord en psv, die zich de afgelopen jaren aan ons hebben gespiegeld en opgetrokken, terwijl wij juist een vrije val hebben gemaakt. Op de lange termijn weet ik zeker dat wij onze status als de beste van Nederland weer waar zullen maken, maar er is nog een lange weg te gaan om dit weer te bereiken. Het is nu wel erg pijnlijk allemaal. Maar ja, dit zijn juist de periodes die de liefde voor Ajax versterken en er voor zorgen dat we straks weer extra kunnen genieten van nieuwe prijzen.

13-10-2023 13:04

Balgevoel +30888

Haha, ach, hoe pijnlijk ook: door dik en dun en er zijn wel vaker slechte tijden geweest. Het is een beetje Bijbels, maar nog niet zo héél lang geleden hadden we letterlijk zeven magere jaren. We zijn gewoon een beetje verwend geraakt met de EL-finale in 2017, '18/'19 en de eerste seizoenshelft van '21/'22...

Tadic was natuurlijk ook wel een leider in optima forma, al begrijp ik dat het voor zowel hemzelf als Ajax beter was dat hij vertrok. Bij Klaassen werd het allemaal wat ongeloofwaardig gezien vooral z'n eigen spel en gezien z'n status, heb ik ook in die situatie nog altijd begrip voor hoe Ajax zich heeft opgesteld.

Alleen had ik graag een 'type' Trauner gezien, of zo. Misschien moeten we van Gorter nog niet verwachten dat hij ageert als Steijn van 'm vraagt 'op hoog tempo de middenvelders aan te spelen' als die allebei half in de spits lopen. Of van Taylor dat hij gewoon begint te lachen als Steijn het heeft over 'staan waar de scheidsrechter staat'...

13-10-2023 13:11

Redrum +96117

Exactamundo, het gaat nou eenmaal altijd met ups en downs. Ajax heeft altijd goede periodes afgewisseld met slechte periodes. Hoge toppen, diepe dalen, dat hoort gewoon bij Ajax. Nu zijn we een paar jaar geleden tot zeer grote hoogte gestegen en zijn we nu naar een zeer diep dal afgedaald.

Ja ik bedenk me nu ook opeens dat we een ontzettend jonge selectie hebben natuurlijk. Alle 'oudjes' zijn vertrokken en de nieuwe spelers zijn allemaal nog erg jong. Sutalo wordt met zijn 24 als ervaren speler gezien en Bergwijn is met zijn 23e captain. Ook daar is de balans zoek op dit moment. Het zijn juist de oudere spelers die het elftal bij de hand moeten nemen. Feyenoord heeft dat met Trauner achterin en psv met die viespeuk van een Luuk.

13-10-2023 13:16

Balgevoel +30888

Ja, ervaring, maar ook slimheid. De selectie van vorig seizoen blonk al niet uit in (voetbal)slimheid. Bij Bergwijn zie je dat hij bij ook maar de minste vorm van druk helemaal uit z'n slof kan schieten en zichzelf volledig uit z'n spel kan 'boos zijn'. We missen ook nog Rulli en Berghuis is er regelmatig niet. Maar de grootste fout zit 'm in het aanstellen van deze coach. Nog los van Steijn zélf en alles dat we al besproken hebben, had Ajax wel moeten leren van het feit dat Schreuder z'n spelers al te volwassen inschatte en teveel zelf liet bepalen. En toen hadden we nog Blind, Klaassen, Timber, Álvarez en Tadic... Met deze selectie hebben we een warme schoolmeester nodig met Ajax-visie, niet iemand die op Ibiza gaat zitten na een gelijkspel tegen Fortuna en godbetert misschien nu ook wel...

13-10-2023 13:25

Cagemen95 +125

Met alle respect, maar het is tegen Thailand he. Vorige interland krijgen ze met 1-7 op hun flikker van Spanje. Hij verdient zeker een kans, maar vind hem niet beter dan Brobbey.

13-10-2023 12:14

GNBL +90031 moderator

Mikautadze is een spits en heeft nog geen enkele keer in de spits mogen spelen. Waarom vind je hem niet beter dan Brobbey? Ben jij soms aanwezig op de trainingen?

13-10-2023 12:16

Cagemen95 +125

Fortuna uit, koningskoppel met Akpom om je vingers bij af te likken, heeft die een half uur de tijd gehad. Ik ben met je eens, veel te kort dag en te weinig speelminuten om te oordelen. Maar Brobbey vind ik beter, omdat hij simpelweg meer een echte 9 is voor een 4-3-3 systeem. Ik laat me graag verrassen, maar zeker nog niet onder de indruk na 4 goals tegen Thailand kom op zeg.

13-10-2023 12:29

Balgevoel +30888

In ons huidige spelletje gaat hij ook nooit beter worden dan Brobbey. Als we op de helft van de tegenstander weer eens een bal over de grond naar de goede kleur spelen, zou dat zomaar snel anders kunnen worden. Maar Mikautadze moet je inderdaad niet in de middencirkel duels laten uitvechten met twee centrale verdedigers in z'n nek...

13-10-2023 12:22

afca1985 +21354

Onze overperformer denkt daar anders over.

13-10-2023 12:10

Op_een_oude_slof +4359

Zet hem in de spits ....

13-10-2023 12:07

brancoo +6228

#Steijnrotop

13-10-2023 12:06

Kryptonite +76843

De zoveelste die het niet eens is met het beleid van de trainer en zich openlijk erover uitspreekt. Waar wachten we nog op? Moeten de spelers zich aansluiten bij de F-Side hooligans en de Arena binnenvallen totdat men door heeft dat niemand nog vertrouwen heeft in dit uilskuiken?

13-10-2023 12:03

JaapStam +137239

Zoveelste bewijs dat Mauries Steijn moet oprotten in Amsterdam!!! Donderstraal op man!!! Je maakt alle buitenlanders bij Ajax belachelijk, om ze op de verkeerde posities neer te zetten!!! Clown dat je bent!!! En nou optyfen!!! Messi zet je toch ook niet op de goal, omdat hij daar nooit speelt!!! Misschien een rare vergelijking, maar is wel zo strijders!!! Donderstraal een end op!!! Een waardeloze gozer is die Mauries, echt waar!!! Ik word hier echt doodziek van!!! Pleur lekker op naar Saushampton/Midsjesland, flapdrol!!!

#MauriesSteijnOut!!! ❌❌❌

13-10-2023 11:58

AFCA020! +6125

Steijn is inderdaad niet de beste optie, maar Steijn er nu uitgooien betekend dat de huidige luizen nog mogen beslissen, maak eerst bovenin schoon schip. Zet weer de juiste clubmensen neer.
Dan heb je weer mensen met visie, dan zijn degene die de besluiten nemen weer te vertrouwen en kan je door.

Ik vind het logisch dat het zo gebeurt. Je moet die nobodies niet nog meer keuzes laten maken.

Neemt niet weg dat Steijn niet geschikt is, maar dat zei ik al toen die Duitser met hem aan kwam zetten

13-10-2023 12:12

JaapStam +137239

Die hockeyman en Mauries Steijn eruit flikkeren lijkt me de beste medicijn voor dit ons aller Ajax!!!

13-10-2023 12:13

AFCA020! +6125

Absoluut!

Maar wel in die volgorde en niet andersom.
Laat de zittende mensen niet nog meer schade aanrichten

13-10-2023 12:27

AFCAHoorn +22710

Toch wel blij dat de nieuwe aankopen hun zegje doen in de buitenlandse media. Zo komt de waarheid toch stukje bij beetje boven water.

13-10-2023 11:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.