Kranten: 'Schreuder gaat een cruciaal examen afleggen'

door Bart Veenstra 371

Bron Nederlandse kranten

Kranten: 'Schreuder gaat een cruciaal examen afleggen'

door Bart Veenstra 371

Bron Nederlandse kranten

Laatst geüpdatet

De Nederlandse kranten zijn op de maandag na het gelijkspel van Ajax tegen FC Twente (0-0) van zaterdagavond kritisch op de Amsterdamse club. Er wordt volop gesproken over de rode kaart van Devyne Rensch en logischerwijs gaat men ook in op de toekomst van trainer Alfred Schreuder. De vraag is vooral: hoe lang heeft de oefenmeester nog in Amsterdam?

De Telegraaf: 'Schreuder gaat voor zijn positie als trainer van Ajax een cruciaal examen afleggen'

De Telegraaf ziet in dat het sombere tijden zijn voor Ajax. 'Er waren nog maar twintig minuten gespeeld in de Johan Cruijff ArenA, toen de eerste negatieve spreekkoren richting trainer Alfred Schreuder al van de tribune rolden', begint de krant. Te lezen valt dat het chagrijn groot is bij Ajax na het vijfde competitieduel op rij zonder zege. 'Ajax werkt met een katterig gevoel toe naar De Klassieker van komende zondag in De Kuip.'

Ajax werd in de afgelopen vier seizoenen kampioen dan wel de nummer één (in het afgebroken coronaseizoen) en ook op Europees niveau liet de club zich vaak in positieve zin zien. De lat ligt dan ook hoog bij Ajax. 'Het huidige team blijft daar ver van verwijderd. De frequente ruzie met de bal van spelers als Calvin Bassey en Jorge Sanchez, aan wie prijskaartjes hingen van respectievelijk 23 en 5 miljoen euro, moet de aan esthetiek verknochte Ajax-fans pijn aan de ogen doen.'

Richting zondag zal de druk op Ajax nog meer toenemen. De tegenstander, koploper Feyenoord, kan Ajax namelijk op een hele grote afstand zetten. 'Die slechte serie en de wetenschap dat Feyenoord bij winst een gat van acht punten slaat leggen veel druk op de Klassieker, waarin Schreuder een voor zijn positie als trainer van Ajax wellicht cruciaal examen gaat afleggen.'

Het Parool: 'Vraag is of Schreuder het team naar zijn hand kan zetten'

Het Parool ziet in dat Ajax bezig is aan 'een treurmars in de Eredivisie'. De ploeg won al vijf wedstrijden op rij niet in de competitie en staat nu derde. De club staat - ook na de 'beschamende aftocht' uit de Champions League en de 'zeer povere' resultaten in oktober en november - onder hoogspanning. 'Daar is na de WK-break nog niet veel aan veranderd. Veel spelers maakten tegen FC Twente een onzekere indruk. De eerste tien minuten waren zelfs ronduit beschamend. Rulli zag twee ballen tegen de paal spatten, een schot van Vaclav Cerny en een kopbal van Michel Vlap.'

In Het Parool kijkt men naar enkele uitspraken van aanvoerder Dusan Tadić. De Serviër gaf aan dat de spelers van Ajax plezier moeten uitstralen en moeten ontspannen, zodat de kwaliteit vanzelf komt bovendrijven. 'Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je, zoals Bassey, twee keer een bal over de zijlijn loopt omdat je geen idee hebt waar je heen moet met dat ding, en er daarna een striemend fluitconcert op je neerdaalt.'

De krant trekt de conclusie dat er niet veel tijd is het om tij te keren en dat Ajax al een paar maanden tussen hoop en vrees leeft. 'De vraag is of Schreuder het team naar zijn hand kan zetten. Met elk tegenvallend resultaat wordt dat moeilijker. Zondag wacht de klassieker in De Kuip, meer dan ooit een beladen wedstrijd. Voor Ajax is de tweestrijd met de aartsrivaal die vijf punten voorstaat misschien wel beslissend voor de kampioenschapskansen. Een treurige constatering voor de club die de afgelopen vier jaar dominant was in de eredivisie – het moet nog februari worden.'

Algemeen Dagblad: 'Grootste kans was voor Taylor, die rakelings naast schoot'

Het Algemeen Dagblad zag Ajax' eerste thuisduel van 2023 uitlopen op een teleurstelling. 'Tegen nummer vier FC Twente moest de dolende landskampioen na een gelukkige openingsfase en een vroege rode kaart voor Devyne Rensch zelfs een punt koesteren: 0-0.'

De krant zag dat Ajax in ondertal weer eens een clean sheet over de streep kon trekken. 'Met een compacte organisatie en een flinke dosis strijdlust werd de outsider in de titelrace bij Rulli weggehouden. De Tukkers kwamen niet veel verder dan afstandsschoten. Sterker nog, de grootste kans viel aan de andere kant, waar Kenneth Taylor, schlemiel in Nijmegen en matchwinner in Den Bosch, rakelings naast schoot.'

de Volkskrant: 'Ajax werd in zekere zin gered door de rode kaart van Rensch'

Bij de Volkskrant zag men voor Ajax een voordeel in de rode kaart van Rensch. 'Ajax kon weinig tot niets en werd in zekere zin gered door de rode kaart van Devyne Rensch. Met tien man en meer dan een helft te voetballen, verdween de eeuwige roep om mooi, winnend voetbal in de Johan Cruijff Arena. Zelfs hardnekkig gezang om het vertrek van trainer Alfred Schreuder loste op in aanmoedigingen. Overleven was het credo. En dat deden ze, de Ajacieden. Weer een puntje erbij in moeilijke tijden.'

Geschreven wordt dat de crisis bij Ajax zogezegd 'een adempauze' neemt, want Ajax loopt qua verwachtingen verder totaal uit de pas. 'Qua voetbal, qua beleid, qua spelersmateriaal, qua alles eigenlijk. Na vier vette jaren onder Erik ten Hag is de onbestemde periode van schraalheid aangebroken. Verkeerde aankopen. Verkeerde trainer, volgens menigeen. Geen team. Geen progressie en dat is nog het vervelendst. Het elftal gaat niet beter voetballen. Daley Blind laten vertrekken, terwijl vrijwel geen verdediger fatsoenlijk kan opbouwen.'

Na afloop liet Schreuder weten verbaasd te zijn over de nervositeit van zijn spelers en het matige spel. 'De mannen hadden prima getraind. Ja, op de training schijnt het goed te gaan met Ajax. Maar de trainingen zijn vrijwel allemaal besloten, dat zijn een soort geheime oefeningen voor het beoogde, grootse spektakel in de theaters, op de tijden dat de poorten geopend zijn.'

Trouw: 'Schreuder zal diep in zijn hart voelen dat hij een verloren strijd aan het voeren is'

Tot slot is het woord aan dagblad Trouw. Die krant zag dat Schreuder na afloop van het duel met FC Twente nog redelijk ontspannen oogde. 'Diep in zijn hart zal hij voelen dat hij een verloren strijd aan het voeren is als trainer van Ajax. Tegen Twente was zijn elftal ontsnapt aan een afstraffing. Het aantal schoten op doel (6 tegen 24 van de Tukkers) sprak boekdelen over de verhoudingen in het veld.'

Ook in deze krant gaat men in op de rode kaart van Rensch. 'Juist de totstandkoming van die rode kaart voor de schrikbarend slechte Rensch was illustratief voor de kwetsbaarheid en het tactisch geblunder. Bovendien was Ajax met elf man in het eerste half uur ook beschamend voor de dag gekomen. Dat het toch 0-0 bleef, was te danken aan het gebrek aan scherpte voorin bij FC Twente. De ploeg van Ron Jans deed zichzelf tekort.'

Ajax duikt na het gelijkspel tegen FC Twente nog dieper in het dal en daarbij gaat ook Schreuder niet vrijuit, aldus Trouw. 'Blijkbaar was hij niet in staat geweest zijn elftal mentaal te prepareren voor de eerste thuiswedstrijd na de WK-pauze, in een stemming bij de fans die het midden hield tussen scepsis en puur cynisme. Verdedigend rammelde het weer, aanvallend was een plan niet te bespeuren. In de tweede helft vocht Ajax zich "op karakter en discipline", zoals Schreuder zei, naar een punt, tegen een elftal dat veel en veel beter was.'

Lees meer over:
Plaats reactie

GAjax31 +16190

Ik zou het op zich wel begrijpen dat Schreuder nog de kans krijgt, mits er zondag gewonnen wordt. Er is veel kritiek op de nieuwkomers (Bassey, Sanchez, Wijndal, etc) maar juist van de ervaren jongens die al een aantal jaar bij Ajax rondlopen mag je meer verwachten. Het lijkt mij dat Alvarez sowieso vertrekt in de zomer en dat Klaassen en Tadic (al dan niet geleidelijk) genoegen moeten nemen met een plek op de bank.

Ajax is in mijn ogen toe aan verjonging net zoals bijvoorbeeld bij een club als Liverpool het geval is, maar dat is altijd lastig met spelers die populair zijn bij de achterban en veel hebben betekend voor de club. Bij Barcelona moest Koeman dat ook doen en kon Xavi het daarna overnemen. Zoiets zie ik ook wel bij Ajax gebeuren. Krijgt Schreuder het alsnog op de rit, dan kan ie aanblijven. Blijven de goede resultaten uit, dan kan een nieuwe trainer het volgend seizoen proberen met een vernieuwde selectie.

16-01-2023 17:31

Tommyshelby +129187

Schreuder heeft al 7 examens afgelegd en elke keer zwaar onvoldoende. Waarom mag hij nog eens de kans krijgen?

Keizer had al 5 messteken in z’n rug gehad. Schandalig.

16-01-2023 15:37

NegentigMinutenLang +1490

Los van de sportieve resultaten zie ik het in de kleedkamer sowieso niet meer goed gaan. Begon dat Bergwijn en Blind klaar met Schreuder waren, toen Lucca, Conceicao en Ocampos, en als je dat filmpje van de Ajax Kids persco ziet blijkbaar ook Brobbey, Wijndal en wellicht Kenneth. Hij is al lang de kleedkamer kwijt en het lijkt me sterk dat dat nog goed komt, zelfs als je nu gaat winnen. Er lijkt geen respect meer voor hem. Geen één speler zal een stap extra voor hem zetten, waar ze voor Ten Hag alles zouden doen en nooit zo afvallen! Mentaliteit vakkundig uit het team gesloopt.

16-01-2023 14:34

Danielson +50467

De directie van Ajax kun je vergelijken met keizer Nero die, alsof er niets aan de hand was, viool speelde terwijl Rome in brand stond.

16-01-2023 14:15

Hans.D88 +3780

Even los van Schreuder, deze selectie heeft ook weinig leiders en sterke persoonlijkheden. Tadic is de enige die zich een beetje meer de ploeg als geheel bemoeit. Ik zie geen coaching, scheldpartijen, donderspeeches, of een speler die een medespeler even op z'n plek zet a la Noa Lang destijds. Andere ervaren spelers als Alvarez, Berghuis, Timber, zie ik ook niet opstaan.

Ik snap wel dat ze nu vooral aan hun eigen hachje denken, geen opzichtige fouten willen maken, maar als gevolg gaat er nog meer mis.

16-01-2023 14:01

jeroenbosman86 +167

Hij had niet aangenomen moeten worden

16-01-2023 14:00

OleguerPresasRenom +393

Ik ga over het algemeen niet zo snel mee in populistische uitspraken als "Schreuder moet oprotten" of "Schreuder slaapt in Feyenoord ondergoed". Toch is voor mij nu wel echt het moment gekomen dat er afscheid van hem moet worden genomen.

Er is vanaf oktober 2022 al geen enkele stijgende lijn meer te zien in het spel en ik durf zelfs te stellen dat er meer automatismen zijn verdwenen dan dat er bij zijn gekomen onder Schreuder. In de voorgaande seizoenen kon je in januari eigenlijk zo 9 of 10 namen opschrijven die in de echte wedstrijden altijd zouden starten. Dit jaar zijn dit er maar 3 of 4. Er is geen vastigheid en geen tactisch plan. Daarnaast merk je aan alles dat de spelers niet meer door het vuur gaan voor Schreuder en dan is het eigenlijk al niet meer te redden.

Tot slot, en bedrijfstechnisch gezien misschien wel het belangrijkst, hangen er ook financieel zwarte wolken boven de Johan Cruijff Arena. Waar in voorgaande jaren Ajax altijd gegarandeerd wel 2e ging worden in de Eredivisie, zit het dit jaar allemaal een stuk dichter op elkaar. In het meest slechte scenario eindigt Ajax zelfs op plek 5 als het zo doorgaat. Maar ook plek 3 of 4 zijn al problematisch, omdat er natuurlijk al jaren wordt begroot op CL voetbal. Dit kan Ajax zich echt niet permitteren en dus moet er in mijn ogen ingegrepen worden. Wellicht dat mevrouw Lenderink, maar eens bij Van der Sar het kantoor moet instappen.

Ik hoop nu op daadkrachtig optreden vanuit de directie!

16-01-2023 13:59

7172AFCA7395 +10312

24...(vier-en-twintig) schoten van FCT.
Let that sink in.

16-01-2023 13:44

Intec2.0 +12427

Dat examen is al lang en breed geweest. Opzouten met die gast het is genoeg geweest. Waar wachten ze nog op. Wat er gebeurt op het moment is Ajax onwaardig.

16-01-2023 13:39

MichelBoerebach +29191

Het publiek lijkt nog steeds niet volledig achter een ontslag te staan. Ik hoorde gisteren nagenoeg niets in de Arena.

16-01-2023 13:42

Intec2.0 +12427

Ongelofelijk. Dat meen ik echt. Pech kan maar dit heeft niks meer met dat te maken. Geen kampioen worden een keer is ook absoluut niet erg maar de manier waarop het nu gaat is verschrikkelijk 😤

16-01-2023 14:17

NegentigMinutenLang +1490

Omdat iedereen door heeft dat het dan wel voor de winterstop gebeurd zou zijn. Grote kans dat zondagavond de bus wordt opgewacht hoor.

16-01-2023 14:19

MichelBoerebach +29191

Hoewel ik geen voorstander ben van dat soort idioterie, ziet het ernaar uit dat het de enige manier is om deze trainer er vroegtijdig uit te krijgen.

16-01-2023 15:22

ÁlvaroRecoba +13695

Was Ajax een staat, dan werd Schreuder voor direct en Sar voor indirect hoogverraad gedaagd.

16-01-2023 13:38

godofajax1900 +4171

Al had ajax eerder in gegrepen dan

Had je er nu niet zo voor gestaan
Hadden we een veel betere trainer gehad
Haden spelers het beter naar hun zin
En werden de spelers opgesteld op hun eigen plek waar het hoofd
Met Peter bosz had je verder gekomen als met schreuder in de cl en of el

16-01-2023 13:35

debetweter +10078

Schreuder zou niet eens mogen deelnemen aan het examen.

16-01-2023 13:28

MichelBoerebach +29191

Het had ons gisteren wel geholpen als dat laffe Twente (wat overigens ook gewoon een matig elftal is) in de tweede helft wat meer gas hadden gegeven en er een stuk of 3 in hadden getrapt. Dan zou de wedstrijd tegen Feijenoord misschien meer 'een eindexamen' worden voor de heer Schreuder.

16-01-2023 13:20

ÁlvaroRecoba +13695

Nog, bij 0-3 mag je toch hopen dat dat het eind was geweest -- al geldt dat in wézen natuurlijk ook voor deze 0-0, die vertekent. Het eerste half uur kon echt niet, en dat na zo'n reeks. Van der Sar heeft gewoon stront in zijn ogen. Wat ís dat voor een directeur? Voor wie zit-ie er, voor de club of voor z'n (kennelijke) holmaatje?

16-01-2023 13:36

MichelBoerebach +29191

'k Heb persoonlijk altijd al een broertje dood gehad aan Van der Sar. Uitstekende keeper, maar een duffe, nietszeggende, ietwat autistische persoonlijkheid. Ik heb er nooit iets in gezien.

16-01-2023 13:41

ÁlvaroRecoba +13695

Exact, heb ik ook. En altijd afwezig als het erop aankomt -- nu juist wat een algemeen directeur níet moet doen/zijn.

16-01-2023 13:59

MarcHogervorst +35302

Schoolvoorbeeld van dat een goede speler geen goede manager/trainer/algemeen directeur is. Ik geef hier dus Co Adriaanse gelijk en Johan Cruijff ongelijk.

16-01-2023 18:24

Andronixos.c +8160

Kunnen we niet de spelers opwachten als er verloren wordt. Verliezen gaan we soso

16-01-2023 13:17

NegentigMinutenLang +1490

Ligt niet per se aan de spelers he, sommigen zijn duidelijk ongemotiveerd, maar dat ligt volgens mij echt aan Schreuder. Klop maar bij hem en Edwin aan.

16-01-2023 14:20

Andronixos.c +8160

Gaan de supporters niks doen. Grote spandoek hangen bij terugkomt?

16-01-2023 17:55

Dubbelvla +8469

Is Alfred al weg?

16-01-2023 13:17

Andronixos.c +8160

Hij is er nog.....

16-01-2023 13:17

Rockanje23 +37069

Ik ben er bijna 100% van overtuigd dat Schreuder ook bij een nederlaag niet ontslagen wordt. Of het moet 7-0 worden, misschien dat er dan iets gaat gebeuren.

16-01-2023 13:16

MichelBoerebach +29191

Ik ben er bijna 100% van overtuigd dat Schreuder pas in mei de laan wordt uitgestuurd (tenzij er heel bizarre dingen gebeuren)

16-01-2023 13:17

Rockanje23 +37069

Ja, daar ben ik dus ook bang voor.

16-01-2023 18:54

Krullen +8051

De Volkskrant slaat de spijkers goed op de kop overigens. Goed omschreven.

16-01-2023 13:08

Ruben.V +1106

Schreuder gaat verliezen maar desondanks zal hij zijn baan behouden. Zullen het wel op verzachtende omstandigheden gooien zoals de vele afwezigen direct na de winterstop.

16-01-2023 13:07

LukaLitmanen +82103

Als ik moet kiezen tussen een gelijkspel of een kleine nederlaag, kies ik voor een nederlaag.

Bij een gelijkspel wordt hij wellicht niet ontslagen. Bij een verlies sta je 5e plek en 8 punten achter. Dan is er geen andere optie meer gelukkig om te ontslaan

16-01-2023 13:06

MarcHogervorst +35302

Ja maar denk jij met acht punten achterstand nog kampioen te kunnen worden?

16-01-2023 18:15

Krullen +8051

Schreuder is inmiddels al minstens drie keer gezakt voor z'n veterstrikdiploma, dus waarom die nog een keer op zou mogen voor dit examen is mij een raadsel.

16-01-2023 13:04

OwenStevenDalberg +27504

Zouden de spelers, net als ons, elke keer weer zwaar teleurgesteld zijn, als ze lezen dat z'n zoveelste herexamen mag maken?

16-01-2023 12:57

goajaxgo +14157

Nou en of!!!

16-01-2023 13:31

Omar +17181

Kan niet anders dan dat ze Feyenoord een kampioenschap gunnen anders is dit niet te verklaren

16-01-2023 12:56

DarkDefender +987

Wel irritant dat we eigenlijk moeten verliezen zondag om wellicht verlost te worden van de trainer. De resultaten zijn al een tijdje Ajax onwaardig en de directie is nergens te bekennen. Vroeger onderscheidde Ajax zich nog van de rest, omdat bij ons wel de club in de brand stond na een paar slechte resultaten. Die berusting/gelatenheid binnen Ajax zelf vind ik wel opvallend.

16-01-2023 12:56

remco.e +728

Dat wordt al zijn vijfde herkansing van het examen. Volgens mij is het al duidelijk dat hij nooit gaat slagen.
Zet desnoods Heitinga of Reiziger (tijdelijk) voor de groep deze week. Misschien dat er dan nog iets van een opleving komt binnen de groep.

16-01-2023 12:54

Rikkie66 +22837

Ik wou dat ik vroeger zoveel herexamens mocht doen.

16-01-2023 12:53

leeuw58 +1938

Inderdaad: hij is al maanden geleden gezakt voor examen en 3 herexamens.

16-01-2023 12:55

MM1974 +1448

Feyenoord is op dit moment een maat te groot voor Ajax helaas

16-01-2023 12:53

Keizer +30176

Was er al bang voor. Dikke kans dat het seizoen zondag voorbij is.

16-01-2023 12:52

MarcHogervorst +35302

Precies! Wat is de keuze hier? Ajax wint, maar met Scheuder aan het roer worden we toch geen kampioen. Of Ajax verliest, Scheuder is weg, maar met de opgelopen 8 punten achterstand wordt je ook geen kampioen.

Nou lekker dan! Nu ontslaan. Of eigenlijk had het in de winterstop al moeten gebeuren.

16-01-2023 12:54

MarcHogervorst +35302

"verdween de eeuwige roep om mooi, winnend voetbal in de Johan Cruijff Arena"

Okay, kom maar met de negatieve responses, maar mooi voetbal kan me al vijf wedstrijden niet zoveel schelen. Op dit moment zou ik tekenen voor lelijk voetbal en eindelijk punten. Hou die verdediging maar gesloten. Begin maar eens met lelijk winnen. Kunnen we daarna kijken of we mooi kunnen winnen.

Maar ik weet dat ik hier heel veel mensen tegen me heb, die juist Ajax fan zijn vanwege de voetbalstijl.

16-01-2023 12:49

Luie +1209

Een keer verliezen met goed voetbal zou ook wel verfrissend zijn en iig hoop geven

16-01-2023 13:03

Talentje020 +20020

Alleen winst kan Schreuder nog in het zadel houden normaliter maargoed aangezien onze directie de lat niet bepaald hoog legt, mag hij ook bij gelijkspelnof verlies nog blijven aanmodderen wss.

16-01-2023 12:49

Joop Maria.D +373

Waarom wachten tot zondag. Vandaag Ontslaan en vd Sar ook weg wezen.

16-01-2023 12:47

Steffenhagen +37865

Matige journalistiek . We tellen er iedere keer een weekje bij ..tot schreuder weggestuurd wordt . Maar waarom is dat dan nog niet gebeurd? Duik daar nou eens in. Is dat van der sar , zoals wordt aangenomen ? Of mag Edwin niets van de RVC ? Wat speelt zich daar nou werkelijk af ?

16-01-2023 12:37

Kerntaak.K +294

Tadic - Brobbey - Bergwijn
Kudus - Alvarez - Berghuis
Wijndal - Bassey - Timber - Sanchez
Rulli

Conceicao, Hato en Lucca laten invallen in de 2e helft

16-01-2023 12:29

HJC +8033

Conceicao moet in de basis, Tadic op 10, Baas is een veel betere speler dan Wijndal

16-01-2023 12:34

MVG +16473

Bergwijn raakt echt al maanden geen knikker. Je kan hem hooguit laten invallen voor Tadic in de 2e helft als hij eer ook weer eens niks van bakt. Middenveld kan ik mee leven. Wijndal vind ik wel echt een hele erge slappe hap, dus wat mij betreft stel je Bassey op op linksback en Aertsen naast Timber. Ik vind het veel te gevaarlijk met clown Bassey centraal.
Chico moet natuurlijk basis.

16-01-2023 12:39

ck69 +13106

Tadic raakt ook geen knikker, Brobbey ook niet

16-01-2023 12:46

MVG +16473

Klopt maar die zijn nog wel enigszins functioneel en kunnen een bal vast houden waardoor anderen aan het voetballen komen. Maar klopt, het houdt niet over.

16-01-2023 12:52

goajaxgo +14157

Opstellingen doen inmiddels totaal niet meer ter zake.
Gaan ze zich voor Alfie het snot voor de ogen werken tegen een tot op het bot gemotiveerd Feijenoord in de tempel van haat?
Of denken ze: "ach, als we dit verliezen zijn we in elk geval van die mafklapper af".

16-01-2023 12:52

wendoo9 +8124

Ik snap dat supporters boos zijn. Maar laten we nu eens eerlijk wezen, hadden jullie het wel beter verwacht na zo een leegloop (veel kwaliteit, geweldig aanspeelpunt, legio doelpunten ) dat wij nu verder zouden zijn of in de buurt hadden kunnen komen van afgelopen seizoen met welke trainer dan ook ? Nee, dat is naïef denken. Ook met een ander/nieuwe trainer is nog veel werk aan de winkel om dit Ajax weer op de rails te krijgen. Veel persoonlijke fouten en niet te missen kansen heeft Ajax ook de das omgedaan. De EL is bereikt en moeten vechten met deze selectie voor de titel. Het is wat het is op het moment. Laten we onze mooie club gaan steunen en gaan hopen op betere tijden. En verhalen verzinnen om leuk mee te zijn, kappen met dat onzin want daar schiet je niets mee op.

16-01-2023 12:25

Adam24 +39142

Laat je alsjeblieft geen zand in de ogen strooien door het geleuter van Schreuder. Ajax heeft voor ED begrippen een meer dan prima selectie en zeker nu Gakpo vertrokken is, de beste selectie van de ED. Maar de realiteit leert dat Ajax 3e staat, alleen omdat PSV gister de bal er niet in kreeg en ook Twente grote kansen miste. Anders had je fucking 5e gestaan. Het is niet een beetje onderpresteren wat Schreuder doet, het is abominabel. (of abdominabel in de woorden van R. de Boer)

16-01-2023 12:31

wendoo9 +8124

Het is hoe je het bekijkt Als/omdat, maar als Taylor de ballen erin had geschoten is ook als/omdat stond Ajax en beter voor. Zeg het maar. Als/omdat tellen niet en is beide twijfel.

16-01-2023 12:38

Adam24 +39142

Ik snap dat 'als' niet telt maar het is om aan te geven hoe het er bij Ajax voorstaat. Dat we afhankelijk zijn van andere teams om onze 3e (!) plaats te behouden. Ik kan me de laatste keer dat Ajax 3e stond niet eens meer herinneren. De laatste keer dat Ajax als 3e eindigden is 2008/2009, 14 seizoenen geleden.

16-01-2023 12:42

Opperhoofd +12614

1 Schreuder breekt elk negatief record.
2 Het is februari, nog steeds geen lijn in zijn spel.
3 Alle spelers uit vorm gekregen, best knap.
4 Geen people manager, voorbeelden genoeg(Blind/Pasveer)
5 Vreemde keuzes bij opstelling, nooit winnende wissel.

Onder aan de streep is het ook een prima selectie.
Wat bedoel je met meer van verwacht ? 5 wedstrijden niet gewonnen ...........natuurlijk verwacht ik daar meer van.

16-01-2023 12:35

TeringHenkie +28450

Bij mijn thuis is het 16 januari!

16-01-2023 13:03

Henkjanklaas +20643

Juist door die bagger aankopen zijn we enorm terug gevallen. Opbouw van achteruit is niet meer mogelijk m.u.v. Timber.
We geven 25 uit aan Bassey maar die heeft de balbehandeling van niks. Idem Sanchez. Van combinatie voetbal is nauwelijks nog sprake. Echt vreselijk dit. Zoals ik elders meld: een ingrijpen zoals Cruyff toen deed is zeer noodzakelijk. En snel aub

16-01-2023 12:43

Melle.v +1552

Ja, dat denk ik dus wel

16-01-2023 12:54

Bc te P +22130

Voor mij was liverpool uit zijn tentamen, toen zag ik al "dit is geen Ajax" ... gezakt
Zijn examen was voor mij Napoli thuis ... beschamend en Ajax onwaardig. ... gezakt --> wegwezen

16-01-2023 12:23

goajaxgo +14157

Die twee wedstrijden waren bij mij ook precies de ijkpunten. Napoli thuis was het definitief SchreuderOut voor mij.

16-01-2023 12:48

Dusbaba +15407

"Het aantal schoten op doel (6 tegen 24 van de Tukkers) sprak boekdelen over de verhoudingen in het veld."
Oeps, dit zijn toch wel schokkende cijfers. Ik had alleen de samenvatting gezien van 2,5 minuten en dit viel daarin niet echt op.

16-01-2023 12:23

DeWijsneus +25725

In de eerst 8 minuten twee keer een bal op de paal, en een te korte terugspeelbal van Rensch wat kantje boord was. Had gewoon echt al 3-0 kunnen staan na 8 minuten.

16-01-2023 12:32

HJC +8033

Examen??
Hij presteert al elke wedstrijd slechter dan de vorige!!
Moeten we nou echt wachten op een 6-1 nederlaag tegen feyenoord om eindelijk wat te verbeteren?

16-01-2023 12:21

Soccerskins v2 +43348

Ik had eigenlijk wel verwacht dat Schreuder vandaag ontslagen zou worden, maar het lijkt erop dat Vd Sar nog één keer zonder enige reden dan ook punten wil verspelen. Bij een vertrek van Schreuder MOET Edwin zelf ook zijn spullen pakken. Overmars lacht zich kapot daar in België.

16-01-2023 12:20

Dusbaba +15407

Ook na Feijenoord niet hoor want nummer 1 en daar kan je punten tegen verspelen of zo. Let maar op.

16-01-2023 12:24

Soccerskins v2 +43348

Als hij tegen Feyenoord niet wint en nog steeds blijft zitten kan ik Ajax niet meer serieus nemen. Dat zou betekenen dat hij 5 van de laatste 17 officiële duels heeft gewonnen…

Is er ooit een trainer in de historie van Ajax geweest die dat heeft overleefd?

16-01-2023 12:25

Nr.10 +111230

Een beetje off-topic: is de verwachting dat Bergosso ‘gewoon’ gaat spelen tegen Feyenoord?

16-01-2023 12:14

DeWijsneus +25725

Ik heb helemaal geen verwachtingen voorbij zien komen en gezien het feit dat hij hele wedstrijd op de bank zat, doet niet heel veel hoop geven.

16-01-2023 12:20

Michiel Kapteijns +5372

Heb gister wat oude interviews met Schreuder bekeken, ondertussen door de reacties scrollend. En zag toen een reactie waarin gerefereerd werd aan Schreuders tragische priveleven. En besefte ineens weer dat de man als speler zijn dochtertje heeft moeten verliezen. Wellicht is dat de reden waarom hij na verloren wedstrijden steeds zo positief blijft, hij heeft het leven natuurlijk leren relativeren. Alfred, ik hoop dat het je na het onvermijdelijke vertrek bij Ajax verder goed zal gaan.

16-01-2023 12:09

Nr.10 +111230

Dat lijkt me het meest vreselijke wat je kan overkomen, en ja, dat zal je blik op het leven en op wat ertoe doet, voorgoed veranderen.

16-01-2023 12:13

jo1 +4584

Hij is nog niet weg hoor. Iedereen wil Bosz, mooi voetbal en altijd 2e.
IPV zeiken op die vent kunnen we beter onze ploeg steunen ipv uitfluiten.
Op het veld staat op dit moment gewoon heel weinig kwaliteit die nog eens weinig vertrouwen hebben. Dan gaat het echt helpen om ze uit te fluiten. Let op in 010 winnen ze, daar is geen Ajax publiek

16-01-2023 12:15

JaapStam +137239

Dat mag nog geen reden zijn om hem aan te houden bij ons aller Ajax!!! Hoe sneu het ook voor hem is!!! Er zitten thuis, of in de Johan Cruijff ArenA ook mensen met allerlei rot ziektes, of mensen die ze hebben verloren in hun kringen!!! Het is maar hoe je het bekijkt gap!!! Jaap heeft gesproken!!!

16-01-2023 12:16

Michiel Kapteijns +5372

Jongen, dat zeg ik toch ook niet. Ik hoop ook dat de man vertrekt. Zeg alleen dat je door zoiets het leven leert relativeren, of je gaat er aan onderdoor. Overigens is op hele jonge leeftijd een kind verliezen wel erg hoor. Maar goed, vreesde dit soort reacties al. Vind het eerlijk gezegd hypocriet. Kan me nog herinneren hoe erg je het overlijden van Cruijff vond. Dat is het leven gap!

16-01-2023 12:22

FransHoek +8977

Dat wist ik niet, heel erg voor hem. Hij komt op mij over als een aardige man, die niemand bewust kwaad zal doen. Hij kent veel teleurstellingen zowel prive als op het werk.
Voor Ajax denk ik wel dat het beter is dat hij weggaat. Als we zondag winnen en daarna een goede reeks neerzetten, dan kan dat nog zijn redding zijn, maar dit lijkt nu onwerkelijk.

16-01-2023 12:29

Balgevoel +30888

Goed dat je dit aankaart. Dat Alfred het hier niet gaat reden, staat min of meer wel vast inmiddels. Maar Ajax moet bovenal een chique club zijn. Bovendien lijkt hij me inderdaad een fijne gozer, vriendelijk, redelijk welbespraakt, heeft veel meegemaakt. Schelden of erger, passen niet bij Ajax. Hij moet weg, misschien wel accepteren dat er helaas geen hoofdtrainer in hem schuilt, maar graag wel met enig niveau...

16-01-2023 12:37

Talentje020 +20020

Ik kan me dat nog herrineren idd, en vind het ook vreselijk voor hem op persoonlijk vlak, maar dan moet hij gewoon lekker in de luwte gaan werken bij een middenmotor zonder druk, daar kan je makkelijk relativeren, bij Ajax kom je er niet mee weg bij de achterban.

16-01-2023 12:52

Ajax1812 +9086

Dit lees ik al weken, hij gaat er toch nooit uitgegooid worden door die slapzak van een VdS

16-01-2023 12:02

OwenStevenDalberg +27504

Wat zouden ze geschreven hebben als onze trainer Erik Ten Hag heette?

16-01-2023 12:02

Jariiii +22105

Hij heeft er al meerdere achter de rug.

Voor allemaal een ruime onvoldoende gehaald.

16-01-2023 12:01

wladimir +3059

Ik verwacht eigenlijk dat we zondag niet van Feyenoord gaan verliezen.

Rulli
Sanchez (Regeer)
Timber
Bassey
Wijndal (Hato)
Alvarez (Fitz-Jim)
Taylor (Conceicao)
Berghuis
Kudus
Tadic
Bergwijn (Brobbey)

16-01-2023 12:00

Kerntaak.K +294

Wil je nou echt nog Taylor in actie zien?

16-01-2023 12:02

peterVKV +6452

ik altijd maar zeker geen Bassey in het centrum en zeker wel Conceiciao op rechtsbuiten

16-01-2023 12:17

BxM +4079

Kerntaak jou kan ik niet serieus nemen. Taylor was de afgelopen wedstrijden de enige op het middenveld die tenminste nog het Ajax spelletje probeerde te spelen. Gaat alleen niet zo makkelijk met Bassey achter je, Alvarez naast je en Klaassen + een uitvorm Tadic voor je.

16-01-2023 12:33

wladimir +3059

Ik vind Taylor het enige lichtpuntje bij Ajax dit seizoen. Natuurlijk had hij ook tegen NEC en Twente de winnende moeten maken. Het is zijn eerste seizoen en hij komt iig in kansrijke positie. Volgens mij heeft hij nu al vaker gescoord dan zijn voorganger Gravenberch.

17-01-2023 00:02

wladimir +3059

Ik wil heel graag Kudus een keer als rechtsbuiten zien. Daar speelde hij ook op het WK en daar heeft hij indruk gemaakt. Conceicao is nog niet klaar voor 90 minuten. Alternatief voor Bassey is Alvarez. Dan kan Fitz-Jim op 6. Bus parkeren en spelen op de counter lijkt me de beste strategie voor zondag.

17-01-2023 00:06

Kerntaak.K +294

BxM scoort tegen den Bosch en juicht

17-01-2023 03:54

Kerntaak.K +294

BxM scoort tegen den Bosch en juicht

17-01-2023 03:54

JaapStam +137239

Wanneer begint het te kantelen bij Edje???!!! Hoeveel gewonden, of doden moeten er nog vallen???!!!

16-01-2023 11:58

Dusbaba +15407

Tijdens de periode Frank begon het kwartje pas te vallen toen het stadion steeds leger werd tijdens wedstrijden. Dus het gaat nog wel even duren nog.

16-01-2023 12:01

JaapStam +137239

Het duurt vreselijk lang om zijn ontslag!!!

16-01-2023 12:06

Multi +33305

Dit begint op een gebed zonder einde te lijken.

16-01-2023 11:57

Kruising +732

Het lijkt Nederland wel

16-01-2023 12:28

graafie +1659

Is Schreuder al ontslagen?

16-01-2023 11:56

peterVKV +6452

Zo'n wedstrijd in de Kuip kan de ommekeer worden of het definitieve einde van Schreuder. Bij een verlies is het niet meer te verkopen dat Schreuder blijft, want dan breekt de pleuris echt uit, ook voor Sar en zijn maten.

Ik heb gek genoeg wel hoop op winst zondag, want zo'n topper heeft wel vaker voor een ommekeer gezorgd na een slechte reeks. Met het naar RCV schuiven van Alvarez, naast Timber op LCV, komt er op het middenveld hopelijk een plek vrij voor Fitz Jim (RM) naast Taylor (LM) die de opbouw kunnen verzorgen samen met een veelal inschuivende Timber. Hopelijk dat Schreuder eindelijk begrijpt dat de backs Sanchez en Bassey niet in de opbouw moeten worden betrokken maar pas in een latere fase hoger op het veld evt. worden aangespeeld en verder gewoon hun verdedigende werk doen. Met Berghuis/Kudus op 10 ipv Klaassen komt er nog meer voetbal op het middenveld. Verder snelheid aan de buitenkanten (Bergwijn en Conceiciao) en een balvaste spits (Brobbey/Tadic).........maar Schreuder kennende zet hij Bassey op LCV, Wijndal op LB, Klaassen en Alvarez op het middenveld, Kudus in de spits en Bergwijn op rechtsbuiten. Dan ben ik er al voor de wedstrijd klaar mee. Ben sowieso nu al klaar met die Schreuder. De tacticus....Ten Hag noemde hem een goede veldtrainer. Dat had toen al duidelijk moeten zijn. Frank de Boer is ook zo'n goede veldtrainer.

16-01-2023 11:56

Caparzo +4244

Volgende week maandag rond deze tijd zit Schreuder bij de directie, en dan komt 's middags een persbericht "hebben in goed overleg besloten het lopende dienstverband te beëindigen". Ga er maar vanuit dat er nu al gesprekken met een vervanger gaande zijn, al zal dat misschien een tussenpaus of ad interim worden tot einde seizoen. Tenminste dat lijkt mij het meest voor het hand liggende scenario stand nu.

16-01-2023 11:47

Dusbaba +15407

Als je logisch nadenkt ja. Maar als er momenteel iets niet gebeurt bij Ajax, is het logisch nadenken. Dus nee, ikzelf ga daar dus niet vanuit. Voorlopig zitten we nog met Schreuder opgezadeld, mede omdat de concurrentie het laat afweten. Zelden zo teleurgesteld geweest daarover.

16-01-2023 11:54

Caparzo +4244

Sja ik kan toch bijna niet geloven dat na
verlies Liverpool
verlies AZ
gelijk GAE
verlies Napoli
verlies Napoli
verlies Liverpool
verlies psv
gelijk Vitesse
gelijk Emmen
gelijk NEC
gelijk Twente
verlies F'nrd
de grens niet bereikt is omdat het simpelweg dan niet verder kan.

Geen CL is voor Ajax een grondig probleem, dan zal om voor plek 2 nog een kans te maken, een harde beslissing moeten vallen. Dat kan volgens mij niet anders, gewoon bedrijfsvoeringstechnisch ook niet (dan wellicht ingrijpen RvC als Sar het niet doet).

16-01-2023 13:09

Dusbaba +15407

Functie voetbal is niet bezet in de RvC. De rest zal wel de andere kant opkijken dan wel verwijzen naar de andere voetbalmannen in de organisatie die lekker op hun plek zitten zonder baas dan wel tijdelijk in functie. Geen idee wie nou wie mag en kan aanspreken.

16-01-2023 13:35

AFCAjaxMidNineties +12754

Het wordt gewoon tijd om koning kokosnoot eindelijk te vertellen dat hij geen goede hoofdcoach is. Prima assistent, geen hoofdcoach.

16-01-2023 11:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.