Hendriks valt nog niet goed binnen Ajax: 'Kantoorpersoneel niet zo blij met hem'

door Jesse ter Haar 221

Bron De Telegraaf

Hendriks valt nog niet goed binnen Ajax: 'Kantoorpersoneel niet zo blij met hem'

door Jesse ter Haar 221

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Maurits Hendriks - Chief Sports Officer bij Ajax - maakt niet op iedereen binnen de club een even goede indruk, zo vertelt Mike Verweij. De Ajax-watcher van De Telegraaf weet dat het met de persoonlijkheid van de bestuurder te maken heeft, maar wil zich er (nog) niet al te veel over uitlaten.

'Hij heeft heel veel illustere voorgangers gehad die zich mateloos impopulair hebben gemaakt in de ArenA en op De Toekomst, maar Maurits Hendriks probeert een wereldrecord te vestigen', aldus de verslaggever in de voetbalpodcast van de krant. 'Het kantoorpersoneel is niet zo heel erg blij met hem. Hij is een enorm strebertje, maar laat ik me inhouden. We komen er later op terug.'

Een ander persoon die nog niet de populariteitsprijs verdient bij Ajax, is Alfred Schreuder. Als trainer steekt hij met Ajax in een slechte vorm en halen weinig spelers hun topniveau, maar Valentijn Driessen heeft niet het idee dat het geloof in de trainer weg is. 'Met tien man tegen FC Twente gaf iedereen honderd procent of meer. Wat dat betreft kun je niet zeggen dat het duidelijk zichtbaar is uitgewerkt. Die geluiden hebben mij ook nog niet echt bereikt.'

Verweij merkt hetzelfde op, al weet hij dat Schreuder zich met zijn acties ook niet op ieder moment populair heeft gemaakt bij de spelersgroep. 'Het optreden in de perszaal van Ajax waarin hij zijn zaakwaarnemer heel erg begon te verdedigen was een gek moment. Hij werd heel erg boos en volgens mij had hij dat niet moeten doen. Ik denk dat hij daarmee een beetje aanzien in zijn spelersgroep heeft verloren. Maar het is niet zo dat ze de wedstrijd tegen FC Twente lieten lopen. Dat kan heel makkelijk met tien man, maar volgens mij deden ze nog wel alles voor de trainer.'

Schreuder moet leveren

'Het ziet er alleen nog niet uit', stelt de volger van de club vast. 'Er zitten geen automatismen in en het is echt heel zwak. Er worden ruimtes weggegeven, je geeft een tegenstander de kans. Feyenoord kan z’n lol op zondag, als ze dat goed doen. Dat is de verantwoordelijkheid van een trainer. Hij krijgt het nog niet aan de praat. Op een gegeven moment moet je gaan leveren als trainer, anders verliezen de spelers alle geloof in je.'

Bestel diverse items in de Ajaxshop nu met 40% korting!

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +9885

De dochter van mijn vriendin heeft Hendrikx meegemaakt op de Olympische spelen waar zij aan deelnam. Onderdeel hockey. Iedereen had de pest aan die man. Hij foeterde en stuurde je na verlies direct naar huis. Je mocht niet nagenieten of een ander team of speler aanmoedigen als je zelf had verloren. Ze waren ook bang voor hem.

13-04-2023 01:34

supporter sinds +7891

Maar hij stuurt zeker geen Dick pics .. toch een belangrijke voorwaarde tegenwoordig.

18-01-2023 15:19

BokkieBokstra +11312

Die Telegraaf is schaamteloos. Hele lelijke dingen over andere mensen zeggen met halve bronnen behalve de de trainer van Ajax. Dat heeft niets met journalistiek te maken. Derksen precies hetzelfde.

17-01-2023 17:36

RobDAZ +2726

Er wordt m.i. veel teveel over 'poppetje' gezeikt bij Ajax, niet alleen bij Ajax trouwens.

Zoek de grote gemene deler..
'Geef Ajax x'n gezicht terug'

17-01-2023 13:06

AlexIbarra +19251

Typisch de Telegraaf: Iemand negatief in het nieuws brengen op basis van een anonieme bron, en dan doen alsof je er verder niet teveel worden aan vuil wilt maken..
"Laat ik me inhouden." Waarom zou je dat doen als je nieuws hebt?

Ik heb niks met Hendriks (ook niet tegen hem) maar een strebertje is in principe toch iemand die heel graag wil presteren? Wat is daar mis mee?
Als je niets meer te melden hebt dan dit, meld dan gewoon niks.

17-01-2023 12:24

Balgevoel +30857

Eens. Het is kleutergedrag: een rotje afsteken, weggooien en heel hard wegrennen, maar dan in een landelijke krant met, zomaar, een miljoen lezers. Die Maurits Hendriks vond ik, in wat ik eerder van hem zag, een complete gek, maar dit is gewoon heel goedkoop scoren van de grootste krant van Nederland. Plus: dat Schreuder voortdurend buiten schot blijft, is lachwekkend.

17-01-2023 15:39

Eurysaces +29527

Typerend voor het niveau van het Nederlands sportjournaille dit wegschrijven van verantwoordelijkheid bij Schreuder.

Ze hebben eindelijk een lek, of praat gerust over een stortdouche, en die moet en zal blijven zitten. Nu zijn ze over gegaan op het zwart maken van anderen, gisteren Blind en nu Hendriks.

En Schreuder? Die heeft het goed gedaan met 10 man tegen Twente..

17-01-2023 11:10

Amsterdam4ever +2364

Sommige puntjes kan ik mij wel invinden, naast de totale wanprestatie van Schreuder vind ik dat Ajax om communicatief gebied ook echt dramatisch presteert. De situatie Blind sleept voort tot eind december, waarom geeft Van de Sar niet ruim voor de kerst een persconferentie waarin hij met respect voor Blind uitlegt wat de situatie is rond dit clubicoon. Nu hoor je niemand en krijgt Schreuder bij de eerste wedstrijd een enorme perslawine over zich heen over Blind. Dat komt nu allemaal bij Schreuder terecht, onterecht.

De gatenkaas voor de winterstop achterin, het dramatische spelniveau, de dramatische uitslagen zijn hem natuurlijk wel enorm aan te rekenen. Zijn betrokkenheid bij het slechte transferbeleid ook. Maar vd Sar met zijn verstoppertje spelen is ook onhoudbaar als CEO wmb.

Wmb wordt Vincent Mannaert zsm aangesteld als CEO, gaat vd Sar verder in de rol van Hendriks onder Mannaert - Hendriks het mannetje direct weg, gaat Huntelaar verder als technisch manager 1e elftal, Hamstra jeugd. Huntelaar werkt samen met hoofd scouting aan de selectie onder verantwoording van Mannaert, die Huntelaar opleid, en zelf onderhandelingen doet. Huntelaar en vd Sar bewaken ook clubcultuur.

Mannaert stelt samen met Huntelaar nieuwe trainer aan, tot de zomer moet er zsm crisismanager worden benoemd die CL moet halen.

Ik geloof tot slot direct het verhaal over Hendriks, past echt perfect in het beeld wat ik al had van hem, precies deze verhalen gingen ook al rond de OS toen die daar zat. Eng figuur die dol is op status, macht en directietitels die arrogant is tot en met.

17-01-2023 19:26

Joko +5063

Kantoor persoon van ajax lijkt ook wel een beetje een zeikertje te zijn. Overmars dit, Hendriks dat.
Ze willen daar zeker makkelijk poen verdienen en verder niks.

17-01-2023 08:56

FissaDeGekste +3374

Offtopic: als ik ze zondagochtend zag zitten denk ik stel Allach maar aan als TD en neem Bosz mee.

17-01-2023 08:25

Rockanje23 +37062

Huh Allach ? Als je nou 1 iemand hebt die overal mislukt is, is het Allach wel.

17-01-2023 08:29

FissaDeGekste +3374

Of het aan Hendriks als persoon ligt kan ik niet over oordelen.

Maar ik maak me wel zorgen over de vriendjespolitiek van non-Ajacieden in het bestuur van de club. Hendriks is op voorspraak van Mosman gekomen.
Mosman is gekomen in het kader van diversiteit, de vrouwelijk topbestuurder van het jaar.

Laatst stond ze met een groot interview in de krant en werd ze voorgesteld als voorzitter van de pensioenuitvoerder. Niet als RvC lid van Ajax.

Het baart mij zorgen dat mensen die Ajax niet op de eerste plek hebben staan wel de scepter zwaaien én hun eigen vriendjes meenemen.

Dus of Hendriks geschikt is kan ik inhoudelijk weinig over zeggen. Maar de zorgen blijven.

17-01-2023 08:23

ProfessorX +19827

Kan wel zeggen sinds Hendriks er is het een zooitje geworden is bij Ajax !

Toeval ?

17-01-2023 10:23

AlexIbarra +19251

Lid van de RvC bij Ajax is toch geen voltijd baan, of wel?

17-01-2023 12:18

Jake the Snake +17349

Hendriks wordt in kwaad daglicht gezet om wat precies? Omdat hij een enorm strebertje is? Volgens mij moet iedereen bij Ajax streven naar een betere organisatie, vooral op technisch vlak.

Net als dat Lenderink in kwaad daglicht werd gezet omdat ze teveel op de centen zou zitten bij transfers. Nou mag het!?

Klinkt als een nieuwe bliksemafleider van DTG.

17-01-2023 07:55

ratje +3507

Precies. Klinkt als: die nieuwe spits is zó irritant, hij scoort steeds!

17-01-2023 08:40

ajaxcied4life +26051

Ik lees regelmatig dat de RvC opzoek is naar een TD met minder macht en ik moet bekennen dat ik me eveneens niet aan die indruk kan onttrekken dat dat zo kan zijn.

Tegelijkertijd vind ik het raar. De structuur die uiteindelijk is ontstaan onder Overmars en Ten Hag had zoals we helaas nu moeten constateren ook grote valkuilen, maar was uiterst succesvol. Ook de RvC heeft hier toch baat bij gehad, dat onder hun supervisie de club vooruit is gegaan en zij daar hun steentje aan hebben bijgedragen?

Waarom zouden zij dan perse meer macht willen? Het is een erejob want je krijgt er niet voor betaald. Daarnaast is het ook niet zo dat je in heel Nederland op handen wordt gedragen omdat je in de RvC zit bij Ajax. Kortom, ik begrijp oprecht de beweegredenen niet van deze RvC om zo laks om te gaan met de ontstane situatie.

Iedereen, ook de RvC is er bij gebaat dat de club op basis van de principes van Cruijff wordt gerund (nuances daargelaten). Indien zij deze principes laken, dan gaat het de verkeerde kant uit en worden de supporters op de tribune boos en al die heisa is hun naam dan ook verbonden.

Ik begrijp gewoon niet waarom ze zo aanmodderen.

17-01-2023 06:56

ProfessorX +19827

Omdat ze uitgaan van een bedrijfs cultuur ipv een voetbal club .

17-01-2023 10:25

ProfessorX +19827

Hendriks de rechterhand van vd Sar toch ?
Hij moest hem helpen toch ?
Wat een bende bij Ajax !

17-01-2023 06:26

OwenStevenDalberg +27504

Dit is gewoon een smerige truc van Telegraaf om de negatieve focus te verleggen van vriendje Alfred naar meneer Hendriks. Niets meer en niets minder. Achterlijke 'journalisten'!

17-01-2023 05:55

Gonzalez75 +5875

Valentijn Driessen, van de tien columns of artikelen zijn er negen negatief, want negativiteit verkoopt. Ook al kloppen de feiten niet altijd.

17-01-2023 07:14

Noxin +15522

Het nieuws van morgen: Volgens Valentijn Driessen ligt de koffiejuffrouw niet lekker in de organisatie bij Ajax. Schijnt één klontje suiker in de koffie te doen waar je er normaal twee krijgt.

17-01-2023 01:50

Robertini +39308

Gaat lekker bij Ajax, eigenlijk komt iedereen in een leidinggevende functie tekort. De RvC stelt ze aan, dus is ook tekort geschoten. Op deze manier zakken we weer terug naar het pre-revolutie tijdperk.

Geen visie, geen daadkracht, het geld is ook snel genoeg op, wat hebben we dan?

Ik zie verder ook niet zomaar een oplossing. Er is niet zomaar 123 een sterke directeur die alles oplost, Vd Sar kan dit niet alleen.

Enige kans is eigenlijk om van Gaal voor directeur te halen. Of dat goed gaat is een grote gok, maar op dit moment lijkt alles vrij kansloos. 50/50 is beter dan 0.

17-01-2023 00:39

LukaLitmanen +82069

3 van de laatste 10 competitiewedstrijden slechts gewonnen.

5 van de laatste 15 wedstrijden inclusief CL slechts gewonnen.

Genoeg reden voor ontslag van Schreuder.


Fraser, fortuna trainer, Groningen voor minder ontslagen

17-01-2023 00:06

Spielmacher +10722

Tsjah, dat dit een enorme nare, vervelende slijmbal is kan natuurlijk alleen voor de directie van Ajax als een verrassing komen. De club is op dit moment van onder tot boven helemaal verrot.

17-01-2023 00:06

Tinus +10317

Normaal als de Telegraaf met uitspraken komt die niet worden onderbouwd (ook als ze wel onderbouwd worden trouwens), dan worden ze hier direct gefileerd. .
Die gasten proberen vooral onrust te creëren en de aandacht van Schreuder af te halen. En het wordt door de meute voor zoete koek aangenomen.

16-01-2023 23:28

Artemio +31984

Hij moet het project van de nieuwe toekomst in goede banen leiden dus laat hem zijn werk doen. Zolang hij zich niet met het technische gedeelte bemoeid is het goed.

16-01-2023 23:28

Murdoink +2058

Klinkt alsof Hennie Henrichs weer de scepter zwaait

16-01-2023 23:21

Ozymandias +159568

Ajax moet alles op alles zeten om Eenhoorn en Huiberts van AZ over te nemen en Doesburg promoveren tot hoofd van de scouting. Dan zijn drie van de top technische posities ingevuld door een drietal wat bij AZ heeft aangetoond goed samen te werken. Als Huiberts de nieuwe trainer uit mag zoeken zullen alle neuzen snel weer één richting op wijzen.

16-01-2023 23:14

AFCACruijff14 +161634

Eenhoorn? Die nare Ajaxhater? Bah.

16-01-2023 23:28

Ozymandias +159568

Bosz was ook ooit ook een Ajax-hater maar ging graag bij Ajax aan de slag en heeft Ajax toen z'n gezicht weer teruggegeven. Ajax heeft kwaliteit nodig en omdat ze per se binnen de landsgrenzen blijven kijken is de vijver waarin ze vissen erg klein. Eenkhoorn is de beste Nederlandse algemeen directeur.

16-01-2023 23:30

AFCACruijff14 +161634

Bosz is never nooit een Ajax hater geweest. Hij had in de jaren 80 zelfs een seizoenskaart alleen om Cruijff te zien spelen.

16-01-2023 23:32

Bowie +2377

Totdat Ajax belt, dan komen ze op de fiets

16-01-2023 23:42

Rockanje23 +37062

Onzin Ozy.

17-01-2023 08:31

Gogopepa73 +3529

Serieus? Die Eenhoorn is een geboren kakkerlak en jij wilt hem bij Ajax hebben? En de vergelijking met Bosz slaat nergens op want Bosz trok zelfs op met spelers van Ajax in de periode van van Gaal.

16-01-2023 23:50

wladimir +3059

Eenhoorn en Huiberts doen het uitstekend bij AZ. Volgens mij zijn beide heren niet intrinsiek gemotiveerd om bij Ajax te werken. FC Twente is vorig seizoen boven AZ geëindigd. Ook daar hebben ze de zaken op orde.

Ik blijf erbij dat ook Blind en van Gaal de rust bij Ajax kunnen terugbrengen.

17-01-2023 00:28

Min85Kluivert +885

Echt geen Eenhoorn, nare vent en als je het mij vraagt inderdaad geen Ajacied. We hebben meer slimme en goede bestuurders nodig die vroeger gewoon een ajax pyama hadden (of nog steeds :-)

17-01-2023 03:58

Martje +2928

Ajax moet echt schoon schip maken, alleen wie gaat het doen. Er is geen type Cruijff voor een nieuwe revolutie

16-01-2023 22:49

Babangida83 +23919

Beetje stennismakerij dit.

16-01-2023 22:39

eenAjaxfan +20343

Stemmingmakerij van de bovenste plank

16-01-2023 22:58

Tinus +10317

Dat en een afleidingsmanoeuvre.

16-01-2023 23:17

Bc te P +22130

Whatever

16-01-2023 22:31

Henkjanklaas +20638

Waar blijft de paleis revolutie a la Cruijff ?
Zit geen voetbal verstand in de top van de leiding. Scouting levert alleen kneuzen af.
Beleid is een Jan boel. Wie grijpt in voordat het te laat is en we de broodnodige CL kwalificatie missen

16-01-2023 22:21

Babangida83 +23919

Het gaat 6 maanden iets minder en je wilt gelijk een revolutie?? Haha. Op het moment dat Bergkamp wegging en Overmars zichzelf als TD aanstelde is de fout gemaakt. Dan was het nu geen Jan Boel geweest omdat er als team gewerkt zou zijn, ipv alleen maar één sterke man die alles bepaalt. Vraag Henry Ford hoe dat werkte. Dat één sterke man alles bepaalde.

17-01-2023 13:59

Henkjanklaas +20638

Iets minder ?! Dit is zelden vertoond vanaf 2018 en moet je nu zien wat er staat. Dramatisch ja. Backs die niet kunnen voetballen. Niet kunnen pasen, ruzie met de bal… zou een schande zijn als we met onze begroting het kampioenschap mislopen. En ja het begint met de leiding en aankoopbeleid.

17-01-2023 14:27

ajaxwestland09 +28981

Bij Rondo gerald vanenburg liet ook al doorschemeren dat er 1 en ander niet goed gaat in de organisatie

16-01-2023 21:54

Dusbaba +15382

Wat zei hij dan?

16-01-2023 22:19

Orangesoul +5988

Dat er teveel bittergarnituur en Doner Kebab werd geserveerd. Was niet goed voor Mootje?

16-01-2023 23:13

Tinus +10317

Misschien verstond ik het verkeerd, maar ik dacht Vanenburg te horen zeggen: “Toen ik bij Ajax zat”. Dat impliceert dat hij intussen weg is. Ben benieuwd of iemand daar insides over heeft.

16-01-2023 23:20

DieLange +1024

Er klopt op het moment wel meer niet in de organisatie… helaas!!

16-01-2023 21:48

Sjaakie +5811

Gecreëerde functie of opstapje naar....
Bijzonder toch dat wij het ook in dit geval niet zagen zitten en het gewoon uit komt. Zijn de supporters nou zo slim of is de Ajax-top nou zo dom?

16-01-2023 21:31

Orangesoul +5988

En Schreuder al ontslagen? #schreuderlozen

16-01-2023 21:30

Steffenhagen +37834

Wat is de overeenkomst tussen Henri van der Aat , Rutger Artiz en Maurits Hendriks?

16-01-2023 21:18

PH2BOT +40294

Het zijn allemaal klojo's gebleken.

16-01-2023 21:30

jerryisthename +31816

Niemand weet wie die gasten zijn... nobodies dus.

16-01-2023 22:30

AFCACruijff14 +161634

Vergeet Martin Sturkenboom en Paul Romer niet. En heks Marianne Olfers en kale Ten Have. Walgelijke mensen.

16-01-2023 23:29

Michael 1974 +22029

Er is maar 1 remedie tegen al deze negativiteit: beat the cockroaches

16-01-2023 21:17

DieLange +1024

Dat zou een mooi begin zijn…maar voor het eerst in jaren had ik toch liever gehad dat die pot een paar weken later gespeeld zou worden…

16-01-2023 21:49

jerryisthename +31816

Dubbel gevoel. Winnen we, dan blijft die lul gegarandeerd tot eind seizoen zitten...🙄

16-01-2023 22:30

Michael 1974 +22029

Altijd liever winnen!

16-01-2023 23:02

jerryisthename +31816

Ik snap je, maar ik heb nu al geen lol meer aan Ajax, laatstaan als die mafkees onze trainer blijft dit seizoen en wellicht nog langer...!!! 😳
Brrr....de gedachte alleen al. Net als zovelen hier heb ik dit nog nooit gehad, dit gevoel...

16-01-2023 23:09

Oeroeboeroe +18378

Nu eenmalig een keer verliezen is een eenmalige investering in een betere toekomst

16-01-2023 23:15

jerryisthename +31816

Zo kun je het ook zien idd. 😉
Hoe mooi zou het dan zijn als we met een andere trainer direct resultaat behalen en uiteindelijk alsnog kampioen worden, omdat die geen rare fratsen uithaalt en er een team van smeedt en de slechte spelers doorselecteert. Feyenoord moet volgende maand tegen PSV en AZ.

17-01-2023 00:37

Michael 1974 +22029

Wij hebben 5 makkelijkere wedstrijden hierna en alhoewel niets makkelijk is op dit moment, is een overwinning tegen feijenoord nodig. Volgende wenselijke scenario dan; schreuder maakt er weer een teringzooi van, loopt niet 2-0 achter. Tadic en berghuis grijpen in, zetten het om, en winnen 2-3. Na de wedstrijd scènes op het veld waarbij de spelers schreuder uitschelden en duidelijk maken dat hij weg moet 🙈😂

17-01-2023 08:16

jerryisthename +31816

Haha. Wat een scenario. 😉
Laten we hopen dat we voor het eind van de maand van hem af zijn, liefst volgende week maandag. Dan knallen met een nieuwe trainer + een team wat weer wilt knokken voor elkaar en de nieuwe goede en sympathieke trainer. 👍🏼

17-01-2023 21:43

AiasMaximus +6028

Nog meer ellende. Die aasgieren ruiken bloed. Op naar het volgende tumult

16-01-2023 21:09

Ajax_026 +3057

Aasgieren ruiken helemaal niks want ze doen er alles aan om Schreuder in het zadel te houden maar vallen nu wel Hendriks aan. Het is toch duidelijk dat de Telegraaf en Schreuder iets delen met elkaar waar door Schreuder buiten schot blijft. Die gast had al lang opgerot moeten zijn!!

16-01-2023 21:28

wijzijndebeste123 +163973

Dus we moeten eigenlijk onze frustratie op Hendriks richten en niet op de vriendjes van de Telegraaf Schreuder, H2 en Van der Sar? Donder toch op.

16-01-2023 20:39

Aldek +5085

Zo voorspelbaar… media is maar wat bang dat hun ‘source’ ontslagen wordt straks ..

16-01-2023 21:11

Sportvolgert +40555

Laat ze zich eens op Schreuder richten. Altijd zeiken en zagen over ten Hag de afgelopen jaren en over Schreuder hoor je bijna niks. Heel vreemd!

16-01-2023 20:33

Dolblij +45176

Geen idee wat je met zo'n insinuerende tekst over Hendriks moet, behalve de naakte vaststelling dat je meer hebt aan een 10tjes-streber dan aan een 6jes-lul.

16-01-2023 20:26

Aurelius1 +19734

Ik vind dit een beetje een makkelijk slachtoffer. Hij komt uit de hockey en de resultaten zijn minder, en dan wordt er wild gespeculeerd en aan stoelpoten gezaagd. Maar ik heb het gevoel dat het personeel op de bedrijfsvloer ook nergens meer tegenkan. Overmars moest weg, en die vorige knakker, ene Rutger ofzo, moest ook weg.

Maar misschien is Hendrix ook echt en heel vervelende man. En toch is dat randzaak, behalve dan dat supporters gaan roepen 'de club heeft geen Ajax gezicht meer'. De club zou er daarom goed aan doen om een Arnesen aan te stellen om rust in de tent te krijgen.

16-01-2023 20:17

Hollister +12590

We zitten blijkbaar op alle vlakken in onze glorytijd.... benieuwd wat er allemaal nog meer aan fantastisch nieuws wordt gebracht

16-01-2023 20:11

Web +178830

De club is enorm uit elkaar gegroeid
Veel ego’s hebben elkaar de deur gewezen

Wat zou ik het toe juichen als de grootste vrienden ooit Bergkamp en Jonk de handen in een slaan en zich weer beschikbaar stellen
Over het verleden een stappen, want de visie van die twee is niet zo anders

Het technische gedeelte van de club moet door oud voetballers worden bepaald
En een algemeen directeur mag maar moet niet een oud speler zijn
Daar gaat het nu ook mis, geen capabele mensen op de juiste plek

Maar er is geen Cruijff meer die de boel op kan schudden

Marco van Basten en Frank Rijkaard zouden daar de juiste personen voor kunnen zijn
Die hebben door het verleden een enorme goodwill opgebouwd
Ik weet dat Rijkaard daar niet op zit te wachten, maar een functie is ook niet nodig
Hij heeft als mens de kwaliteit om de boel te smeden

En die jongens weten ook welke oud Ajacieden kwaliteiten hebben

En het is in een half jaar afgebroken, maar met goede mensen kun je ook zo weer presteren

16-01-2023 20:10

Moooo +3972

Iedereen kent Hendriks behalve bij Ajax.
Was al tegen zijn komst, de visie Cruijff door oud voetballers de club laten leiden dat is wat er moet gebeuren.

Eigenlijk is het niet zo moeilijk, een oud speler met gezond (boeren) verstand met daarbij mensen uit het bedrijfsleven.
Mannen of vrouwen die naast hun voetbal carrière door zijn gegaan in het voetbal scouten, management, bedrijfsvoering ect.

De vraag aan Peter Bosz is hem eigenlijk beantwoorden, hij is met een mooi budget voor spelers een zeer goede kandidaat.

Heeft wat clubs versleten na zijn Ajax finale Europa League, hij zal nog wel wat spelers weten die op hem een goede indruk hebben gemaakt bij Dortmund, Lyon en in de competitie.

Ik zou heel graag de beste speler van Aston Villa hier zien Leon Bailey.

16-01-2023 19:52

LOCAmpos +10509

Villa heeft er al 32,5 miljoen voor betaald 2 jaar terug dus dat zal een lastige opgave worden vrees ik..

16-01-2023 20:09

Danielson +50405

Bosz heeft Feyenoord als TD aan de rand van het faillissement gebracht. Maar wellicht had hij daar net zo'n rol als Alfred de Mol bij ons.

16-01-2023 20:24

LOCAmpos +10509

Een artikel voortkomend uit 1 zin uitgesproken in een podcastje door een van de grootste clowns vd journalistiek die “iets denkt”. Sterk

16-01-2023 19:46

Rockanje23 +37062

Is dit ook weer een actie van de dames van kantoor? Zoals ze eerst Overmars via het Nrc kaltgestelt hebben, is nu Hendriks via de Televaag aan de beurt ?

16-01-2023 19:41

Nr.10 +111137

Ja echt een schande, dat die dames er wat van zeggen als een leidinggevende ongevraagd zijn piemel laat zien. Foei dames!

16-01-2023 19:46

Danielson +50405

Beter 1 piemel in de broek, dan 10 op je mobiel.

16-01-2023 20:28

erwtenpeller +2021

Van de Sar weg Schreuder weg -Bogarde Bergkamp Jonk terug

16-01-2023 19:36

gi0vanni +7239

Goed idee, en geef Bergkamp dan ook de zelfde rechten terug dan kan hij met de rest Jonk weer het leven zuur maken door als zijn beslissingen tegen te gaan. Nee dank je, de strijd tegen Cruijff is door Ajax gewonnen en we kunnen nu van hun fantastische ideeën genieten. Ze laten dagelijks zien hoe het niet moet.

16-01-2023 19:40

Moooo +3972

Bergkamp en Jonk hebben nog veel uit te praten.
Bergkamp is niet het type die makkelijk dingen naast zich neerlegt.
Moeilijk karakter, maar kan als technisch trainer veel toevoegen.
Al vraag ik me wel eens af of hij niet te goed was.
Een pure stylist één van de betere aller tijden.

16-01-2023 19:43

Web +178830

Jonk en Bergkamp waren de grootste vrienden ooit, het ego heeft ze uit elkaar gedreven

16-01-2023 19:56

FTS95 +16060

Volgens mij hebben ze bij Ajax dit duo bewust uit elkaar gedreven door Bergkamp als assistent naar 1 te halen. Jonk kwam toen moederziel alleen te staan en werd onvoldoende gesteund door Cruijff vind ik

16-01-2023 20:04

Jariiii +22081

Hij zal zijn kwaliteiten hebben hoor, maar van zowel hemzelf als van Ajax begrijp ik echt niet dat hij deze stap heeft gezet.

16-01-2023 19:35

MichelAngelo66 +22258

Het technische gedeelte rammelt aan alle kanten binnen de club, maar we hebben wel een hockeyer die houdt van loser vluchten. Jippie!
En hier zitten we te janken dat Verweij en Telegraaf geen zuivere journalistiek bedrijven. Allemaal leuk en aardig, maar die Hendriks heeft ook niks bij Ajax te zoeken. Tennissers, hockeyers, andere vrouwen en mannetjes die op de naam Ajax geilen.... allemaal leuk en aardig, maar wanneer krijgen we mensen die echt een Ajax hart hebben en verstand van voetballen?

16-01-2023 19:31

Rockanje23 +37062

Die hadden we, maar die hebben elkaar allemaal de tent uitgevochten, of stoute dingen gedaan. Jonk, Bergkamp, Keizer, Overmars, Bogarde. Plus nog een flink aantal oud spelers die in de jeudopleiding werkten. Ze zijn allemaal verdwenen. Alleen de man zonder mening, van der Sar is nog over. Je kent het resultaat.

16-01-2023 19:39

MichelAngelo66 +22258

Zeker. Het lijkt wel een mooi opgezet complot (och jeee wat zeg ik nu), maar de stropdassen zitten weer op hun plek en Ajax flikkert weer naar beneden.
Wordt tijd dat er weer wat fluweels gebeurd. Mag ik dromen dat op een geheime locatie een groepje bezig is om Jonk, Bergkamp, van Basten en Rijkaard weer bij elkaar te brengen en te mobiliseren? Dat Swart de achterdeur openzet?

16-01-2023 19:52

Rockanje23 +37062

Zeker mag je dromen, maar je weet ook dat dromen bedrog zijn..

16-01-2023 20:14

LOCAmpos +10509

Hij heeft toch ook geen voetbalfunctie? Ik hoop dat ze bij de ict en horeca ook vooral kennis hebben van computers en goed getapte biertjes en niet van alleen voetbal.

16-01-2023 19:56

MichelAngelo66 +22258

Je denkt toch niet dat de voormalig chef de mission bij de OS chef toiletrol is geworden of zo? Waar het mij om gaat dat er geen Ajax voetbal hart is, maar er wel een hockeyer naar binnen wandelt die zich nogal een mannetje vindt. Wat mij betreft liggen de prioriteiten een beetje verkeerd.

17-01-2023 10:31

Suarez16_ +9195

Grotere vraag is: hoe zit Schreuder er nog met de grootste Europese nederlaag ooit, slechtste CL campagne ooit, 3 overwinningen in de laatste 10 Eredivisie duels, 0 ontwikkelingen en rare opstellingen? Elke trainer die ooit ontslagen is bij Ajax is voor minder ontslagen. Bij Schreuder zitten we al 2 maanden op het bericht te wachten en er gebeurt niks.

16-01-2023 19:31

KennethVermeer69 +1896

Schreuder OUT

16-01-2023 19:30

Skajhigh +2271

Godsamme hoezo komt dit soort rommel naar buiten?!?! AJAX hou de gelederen gesloten!!

16-01-2023 19:28

Ajax1114 +19393

Joh helemaal onverwacht dit LOL. Er waren er twee hier die hem helemaal zaten te verdedigen toen hij werd aangesteld. Wij zijn weer 10 jaar teruggeworpen met de club , echt helemaal niets klopt er meer. Middelmatige voetballers, slechte organisatie, jeugdopleiding is niets meer. Deze keer is er treurig genoeg geen Johan Cruijff meer om de boel te redden. Ik vrees een lange tijd van sportieve misere.

16-01-2023 19:25

Wieno +9248

Als die ontevredenheid komt omdat hij er intern een aantal op de loservlucht wil zetten.... Let'go met Edwin en Schreuder in de cockpit!

16-01-2023 19:23

ProfessorX +19827

Toen hij genoemd werd zeil direct NEE !

Hendriks een vriendje van woman Annette Mosman RvC je kon het al raden !

16-01-2023 19:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.