'Hansen gelinkt aan mogelijke overstap naar Vitesse'

door Bart Veenstra 128

Bron De Gelderlander

'Hansen gelinkt aan mogelijke overstap naar Vitesse'

door Bart Veenstra 128

Bron De Gelderlander

Laatst geüpdatet

Sontje Hansen wordt in De Gelderlander gelinkt aan een mogelijke transfer naar Vitesse. Reden van deze link? Het makelaarskantoor Wasserman zou een 'machtsblok' vormen bij Vitesse, aldus de krant.

De trainer van Vitesse, Phillip Cocu, zit bij het makelaarskantoor Wasserman van Rob Jansen. Ook assistent-trainer Chris van der Weerden en Theo Janssen behoren tot die stal. 'Kortom: Wasserman vormt een machtsblok bij Vitesse. Jansen zal als huismakelaar spelers aandragen. Profvoetbal is vaak koehandel.'

Vertrekken Van Ginkel en Hansen naar Vitesse?

Zo valt ook de naam van Marco van Ginkel bij Vitesse, aldus De Gelderlander. De middenvelder komt bij PSV nauwelijks aan spelen toe en bij Vitesse zou hij als leider een belangrijke rol kunnen vervullen.

Vervolgens wordt dus ook de naam van Hansen genoemd: 'Sontje Hansen is een ander potentieel doel uit de Wasserman-portefeuille. Vleugelspits van Jong Ajax. Begenadigd talent', aldus De Gelderlander.

Hansen staat bij Ajax nog onder contract tot medio 2023. Dit seizoen speelde Hansen zijn wedstrijden voor Jong Ajax. Hij kwam tot nu toe in twaalf duels in actie. Daarin was hij goed voor vier doelpunten en drie assists.

Sportbookies behaalde afgelopen weekend een percentage van 91% aan correcte wedtips. Bekijk de beste wedtips voor het WK nu!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax27 +19151

Als Hansen zo goed was en zo enorm boven de rest uitstak... zou hij dan niet allang veel meer kansen in Ajax 1 hebben gekregen? Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het de volgende Daishawn Redan is. Daar werd in de jeugd ook van gezegd dat het potentiele wereldtop was. Hansen is dan nog netjes bij Ajax gebleven, maar zo goed dat ie op z'n 17e, 18e, 19e, of nu al 20e meer en meer kansen kreeg is het niet geworden.

Daishawn Redan hetzelfde, ook nu laat ie weer zien eigenlijk helemaal niet zo'n heel speciaal aanvallertje te zijn. Ach ja, hij heeft mooi 2 jaar in het 2e elftal van Chelsea mogen spelen.

17-11-2022 08:14

Bonno1978 +6461

Het wordt tijd dat hij op zondag eredivisie minuten maakt in plaats van potjes bij kunstlicht op maandag. De naam Hansen valt al 3 jaar als groot aankomend talent, maar nog niets van gezien. Dat kan aan hemzelf of aan onze trainer liggen, maar ik hoor nergens dat deze jongen wekelijks het verschil maakt bij Jong. Misschien mis ik info…

16-11-2022 22:22

F Janssen +2193

Verhuren en meters maken.

16-11-2022 20:08

Dave +5864

JOHN ERIN SCHREUDER OUT

16-11-2022 19:21

valentino88 +2536

Ja om vervolgens in Arnhem eruit gecountert te worden door twee vleugel flitsers… nee bedankt 😅

16-11-2022 18:37

HendrikAjax +16834

Ik zou het aan de ene kant enorm jammer vinden als hij vertrekt omdat het denk ik mijn favoriete speler uit de jeugd is van de afgelopen tien jaar. Maar aan de andere kant zou ik daarom ook wel blij zijn als hij op deze manier in de Eredivisie komt te spelen. Ik ben er van overtuigd dat hij goed genoeg is voor de Eredivisie en zijn carrière heeft deze stap misschien wel nodig.

16-11-2022 18:34

Sjaakvaak +26584

Kom op zich, Ajax geeft Hansen geen reden om te verlengen? En hij heeft zich laten zien in de voorbereiding?

Sontje staat al geruime tijd stil in zijn ontwikkeling, ook vorig seizoen onder Ten Hag was het niks. Helaas lijkt het er gewoon niet uit te komen dus persoonlijk zou ik Sontje zeker verhuren, of verkopen met terugkoopclausule. Doch beide opties zijn lastig omdat zijn contract bij Ajax bijna afloopt.

Hij laat in ieder geval nergens zien dit seizoen een plek in het eerste te verdienen.

16-11-2022 18:14

Edwin Oud +2327

@SjaakVaak. Sontje heeft een langdurige blessure gehad en begint steeds beter te spelen. Ik zie liever Sontje daar spelen dannTadic of Bergwijn. Als je geen kans krijgt kun je het ook niet laten zien (zelfde als Nouri).

16-11-2022 23:45

Dizo +795

Afgelopen zomer heeft H2 verhuur tegengehouden en nu geen verlenging en loopt hij zomaar weg naar een andere club. Hij is rechtsbuiten, waarom wordt hij niet ingezet?

16-11-2022 18:11

Sjaakvaak +26584

Schreuder heeft dat tegengehouden, niet H2.

16-11-2022 18:14

Dizo +795

Nog erger, waarom laat hij hem dan niet spelen. Weer een - achter Schreuders naam

16-11-2022 18:30

nuff-said +1647

Omdat conceicao 5 keer beter is

16-11-2022 19:41

Flaco +19583

Dit is toch zo een speler die af en toe minuten moet maken in 1. Maar zolang Tadic nooit op de bank wordt gezet en ook nooit gewisseld wordt, zullen talenten geen kansen krijgen. Hetzelfde was vorig jaar ook het geval met Unuvar en Daramy. Die hebben geen enkele kans gekregen en zijn nu allebei verhuurd. Er moet in het belang van Ajax iets gebeuren met Tadic. Hij moet gaan begrijpen dat de club niet om hem heen draait en dat ook hij af en toe plaats moet maken voor onze eigen talenten.

16-11-2022 17:47

Dirk +7026

Moet Heitinga niet praten met Schreuder of andere beleid mensen om meer jeugd te laten doorstromen. Hij heeft de opdracht opteleiden, dus MOET er doorstroming zijn, en geen koekhbakken uit het buitenland halen. Het verdiende geld zal snel op zijn en zijn we weer bij af .
Dat onze toptalenten niet doorstromen moet toch vragen oproepen....Unuvar naar Istanboel, Van een naar Vitesse,om tegen de degradatie te spelen, leuk

16-11-2022 17:12

trodat4030 +96663

Naci zit ongeveer 1000(!) km van Istanbul hoor Dirk..

16-11-2022 19:07

Harrier Du Bois +38764

Terugkoop clausule en doen, staat stil in ontwikkeling en zal ook nieuw talent dan in de weg lopen. Deze jongen heeft minuten op een hoger niveau nodig. Verhuren lijkt me ook best.

16-11-2022 17:09

Bruno04 +15751

Prima maar dan terugkoop clausule voor 5-8 miljoen ofzo. Voor zulke jongens is juist de stap naar zulke clubs perfect. Misschien is hij volgend jaar al heel goed misschien over 3 jaar?

Als hij over 3 jaar 1 van de betere is in de eredivisie en je kunt hem dan voor 8 miljoen kopen prima gedaan.

Je kunt hem ook niet 3 jaar laten aanmodderen bij Ajax 1 en jong. En als die over een jaar al uitstekend ontwikkeld koop je hem dan.

16-11-2022 16:42

Miskopabal +2898

Ik zou het heel jammer vinden maar ik geef Sontje groot gelijk als hij zijn heil ergens anders gaat zoeken.

16-11-2022 16:30

Ajax95Duivendrecht +24118

En onderussen maar kopen, kopen, huren, kopen en ga zo maar door. Zonder Lucca en Ocampos had deze jongen wellicht al minuten gemaakt bij het 1e.

Ajax prikkelt jeugdspelers niet meer. Zelfde verhaal met Regeer, met Fitz-Jim en Baas. In plaats daarvan halen we steeds spelers van buitenaf. En telkens blijkt wanneer onze jeugd noodgedwongen wel moet spelen, dat ze het vaak beter doen dan al die breedte-transfers.

Doodzonde als we deze jongen kwijtraken, al snap ik hem vanuit het oogpunt van zijn eigen ontwikkeling wel.

16-11-2022 16:21

DarkChild +3451

Klopt. Repeterend verhaal in de geschiedenis van Ajax. Hoe veel rapporten er ook geschreven worden (Coronel), ze verdwijnen allemaal in de onderste lade.

Maar helaas, deze keer geen JC meer om de boel op te schudden.

16-11-2022 16:25

freshman_nieuwe +448

Sorry, maar kijk even naar het rijtje jeugdspelers dat Ajax heeft opgesteld de afgelopen jaren en dan zie je dat deze opmerking niet klopt. Op een of andere manier is het wel een heel hardnekkig misverstand.

Eigen jeugd in de huidige selectie (basis of heel dicht tegen basis aan)
- Taylor
- Rensch
- Brobbey

Eigen jeugd in selectie toegevoegd sinds vorig seizoen:
- Baas
- Regeer

Dan speelt de zelfopgeleide Timber al jaren in het eerste. Dus in deze selectie al 4 zelf opgeleide spelers in de basis, en dan twee als invaller op de bank. Tel ik spelers die langer geleden zijn opgeleid maar even niet mee (Blind, Klaassen, Stekelenburg).

Dan alle zelfopgeleide spelers van de afgelopen 5 seizoenen (in elk geval via A1 -> Jong Ajax doorgeschoven naar het eerste:

- Frenkie de Jong
- De Ligt
- Mazzraoui
- Gravenbergh
- Dest
- vd Beek
- Dolberg
- Kluivert
- Tete
- Ekkelenkamp
- Cerny
- Fischer
- Bazoer
- Riedewald
- van Rhijn
- Lucas Andersen
- Veltman

17 spelers in de afgelopen 5 seizoenen die in Ajax 1 hebben gespeeld en vroeger of later een transfer hebben gemaakt. Dat zijn er gemiddeld meer dan 3 per seizoen. Welke club schuift er meer dan 3 spelers uit eigen jeugd per seizoen door? Hoezo krijg je als jeugdspeler geen kans? Je moet beter zijn dan wat er speelt, maar als je dat bent krijg je prima een kans.

16-11-2022 16:50

Telamon +9192

@freshman

Als je het zo nauwgezet uiteenzet, kijk er dan ook wat dieper en breder naar zou ik zeggen ;)

In die laatste lange rij een hele hoop talenten uit de De Boer tijdperk, waarin het beleid was om vooral jeugd te gebruiken waar mogelijk, goedkope inkomende transfers te doen, met ook een salarisplafond, om eerst als club financieel gezond te worden.

Daarna kwam de toplichting met Frenkie, De Ligt, Mazraoui, Van de Beek, Onana, etc. door, en daar werd goed gebruik van gemaakt, met een successeizoen als gevolg.

Het gaat erom wat er daarna is gebeurd, na dat successeizoen en vertrek talenten. Men wilde angstvallig dat hoge niveau in de CL vasthouden, en zijn gaan denken dat dat met jeugd niet kan, want wisselvallig, 'onbetrouwbaar' en zouden er niet meteen staan. Terwijl met net een topseizoen met 5 talenten in de basis had gespeeld....

Maar eigen woorden Overmars.

Sindsdien is men alleen nog maar gaan kopen. Bij een miskoop, kwam pas uit pure nood een talent erin, zoals Timber, Gravenberch. Voor hun positie waren namelijk aankopen gedaan, zoals Schuurs, Magallan, Alvarez, Marin, etc.

Baas en Regeer in de selectie inderdaad, maar krijgen ze speeltijd? Nee, geen enkele, puur opvulling en alleen is absolute noodoplossing. Voor Baas wordt een veel mindere, dure aankoop gedaan in de vorm van Wijndal, en Sanchez wordt gehaald terwijl Regeer uitstekend op rechtsback kan. Schreuder weet dat niet, want kwam en komt nooit kijken bij Jong Ajax, wat al schandalig is, en wat genoeg zegt.
Hoe weet hij of talent er klaar voor is, of welk talent interessant is voor Ajax, als hij ze niet eens ziet spelen?

Brobbey is een geval apart, is een spits (mag dus wat onbetrouwbaarder zijn) en heeft het fysiek van een sterke volwassen kerel. Kan je als een volwassen spits beschouwen.
Taylor inderdaad wel goed van Schreuder, en het geluk is er dat Schreuder het echt in hem ziet zitten, door spel van Taylor vorig seizoen in de laatste wedstrijdjes te zien waarin ook hij weer uit pure nood (meerdere blessuregevallen) een kans kreeg. En meteen Ajax naar het kampioenschap speelde. Daarvoor, geen enkele serieuze minuten, gewoon opvulling van de selectie. Maar door zijn spel in die paar potjes, kon je niet meer om hem heen.
Rensch, vertrouwden ze ook niet helemaal op, met ook de komst van Sanchez, maar misschien ook voor concurrentie, maar die concurrentie had dus Regeer moeten zijn.

Buiten dit alles, is het vooral ook schandalig, dat talenten dus niet eens bekeken worden door de huidige hoofdtrainer in Jong Ajax en daaronder, maar ook dat, en dat is al jaren het geval, de beste talenten van Jong Ajax en o18, nooit eens gedurende het seizoen mogen ruiken aan Ajax 1, en speelminuten krijgen, om te wennen aan de druk, het niveau, en algehele doorontwikkeling. Dat zegt al genoeg, er is 0,0 interesse in de jeugd van bovenaf. Bizar gewoon, en niemand in de directie, RvC of bestuursraad die hier vraagtekens bij zet.

Het zou reden voor ontslag moeten zijn, voor al diegenen die dit zo blijven aanpakken.

En niet Ajax gaan vergelijken met de gemiddelde club. Ajax heeft het altijd anders gedaan, en staat bekend om zijn opleiden, en het geven van kansen aan talent. In het successeizoen 5 eigen talenten in de basis. In de kansloze seizoenen daarna, max 1 a 2.

Regeer is vele malen beter dan Sanchez, Baas is beter dan Wijndal, Milovanovic is al beter dan Bassey, misschien niet op alle vlakken, maar wel op de belangrijkste, veel beter type. Fitz-Jim is bizar veel beter dan Alvarez, ook dan Grillitsch. En veel talenten zijn beter dan dure Ajax 1 bankzitters.

16-11-2022 17:13

Sjaakvaak +26584

100% eens met jouw verhaal freshman. Wel hoort Frenkie niet in dat rijtje thuis. Is op 18 jarige leeftijd gestart bij Jong Ajax en meteen doorgestroomd in het eerste.

16-11-2022 18:16

trodat4030 +96663

'17 spelers in de afgelopen 5 seizoenen die in Ajax 1 hebben gespeeld'

- Tete
- Fischer
- Bazoer
- Riedewald
- van Rhijn
- Lucas Andersen
niet. Ja, sommigen wel in 2017, maar zijn allen vervolgens in die zomer vertrokken, anderen zelfs al in 2016.

16-11-2022 19:00

freshman_nieuwe +448

De algemene uitspraak 'de jeugd krijgt geen kans bij Ajax en gaat daarom weg' klopt gewoon niet. Er staat daarnaast niet elk jaar een lichting jeugdspelers klaar die zo instromen en van CL niveau zijn. Een jeugdspeler moet ervaring opdoen, die zijn niet ineens top. En hier op AS las ik ook heel vaak dat je met een veredeld Jong Ajax niks te zoeken hebt in de CL.

Elk jaar 2 a 3 jeugdspelers inpassen EN goed presteren op CL niveau is bijzonder knap. Door de goede opleiding lukt dat Ajax al een hele tijd goed. En het klopt: hoe hoger het niveau en hoe hoger de ambitie, hoe moeilijker het voor de jeugd wordt om direct in te stromen en hoe meer jeugdspelers eerst een andere route nemen. Zie in het verleden Daley Blind en Ronald de Boer.

Regeer vele malen beter dan Sanchez? Misschien, maar dat weten we pas als Regeer een half seizoen basis heeft gespeeld. Baas idem dito. Wijndal is international en heeft Europees gespeeld. Baas amper in Ajax 1, dus je kan niet zeggen dat Baas beter is. Idem Milovanovic. Als deze spelers allemaal echt zo goed waren, dan hadden ze vorig jaar wel kampioen geworden met Jong. Dan laat je zien dat je echt heel goed bent. Op basis van wedstrijden in Jong kan je dat niet goed beoordelen, het niveau van Jong Ajax is niet te vergelijken met niveau PSV, Napoli of Liverpool.

17-11-2022 09:01

wladimir +3059

Ocampos terug naar Sevilla en Hansen naar Vitesse. Straks hebben we geen rechtsbuiten meer over.

16-11-2022 16:18

WijZijnAjaxAmsterdam +11630

Ziyech halen!!

16-11-2022 16:20

wladimir +3059

Dan kunnen we net zo goed Berghuis of Kudus opstellen. Ziyech halen is kapitaalvernietiging in de zuiverste vorm.

16-11-2022 16:23

Telamon +9192

Precies, Berghuis heeft op rechtsbuiten ook vergelijkbaar spel als Ziyech, namelijk naar binnen komen en de bal bij de tweede paal leggen. Ziyech is wat doelgerichter, net wat handiger, maar Berghuis heeft weer het betere overzicht (teamdenken), vergelijkbare passing en een beter schot.

Met Kudus kan hij samen veel positiewisselen tussen de 10 en rechtsbuiten.

Aangezien Ajax veelal ook met een heel diepe 10 speelt, kan Hansen er ook bij, die overal voorin uit de voeten kan. En dan heb je Conceicao nog.

16-11-2022 17:16

Lazell +16989

Berghuis wil ik daar nog steeds zien. Zeker als je met Bergwijn, Brobbey en Kudus op 10 speelt heb je ontzettend veel diepgang die hij kan bedienen. Maak je ook nog eens ruimte voor Kudus én Brobbey, dus 2 vliegen in 1 klap.

Berghuis op rechts werkte onder Ten Hag niet omdat je met Haller, Tadic en vaak ook nog Klaassen op 10 speelde.

16-11-2022 16:23

wladimir +3059

Dit wil ik ook, maar waarom heeft het brein dit niet een keer geprobeerd? Tegen Utrecht speelde Berghuis rechtsbuiten, maar speelde Kudus niet.

16-11-2022 16:25

Lazell +16989

Omdat hij Tadic of Bergwijn niet op de bankt durft te zetten.

Of je moet Tadic op 10 zetten, gaat op zich ook nog wel. Kan hij veel op links opduiken en dan schuift Bergwijn op zijn beurt weer door naast Brobbey of zelfs er overheen. Met die dynamiek (incl Taylor) op links is een diepgaande back overkill en kun je ook weer Blind in de basis zetten, wat de opbouw goed doet.

16-11-2022 16:36

linksbinnen +8143

@Lazell. Eens , alleen heb je dan wel een rechtsback nodig met longinhoud en die kan voetballen. Sanchez is dat zeker niet en Rensch kan wel voetballen maar mist mijnsinziens de power.

16-11-2022 16:40

Lazell +16989

Zeker. Daar gaat veel ruimte komen met Berghuis op rechts. Rensch vind ik nog steeds een groot talent, heeft echt wel loopvermogen, kan goed verdedigen wanneer het hem uitkomt (was geweldig tegen Xavi Simons op dat gebied) en heeft slimmigheidjes aan de bal. Heeft af en toe een schop onder zijn reet nodig lijkt het. Persoonlijk zou ik hem daar de rest van het seizoen willen zien spelen.

Je zou ook die diepgang op rechts vanuit andere plekken kunnen laten komen dan de rechtsback. Misschien met Kudus op 10, of zelfs Taylor als je die aan de rechterkant zet. Deed Ten Hag ook met Gravenberch toen we o.a. Dortmund helemaal overhoop speelden. Toen had je ook een linkerkant met Blind, Tadic en Gravenberch. Liverpool speelt ook zo. City ook af en toe met Silva die naar de zijkanten komt. Maargoed, dat zie ik Schreuder niet zo makkelijk doen.

16-11-2022 16:47

Telamon +9192

@linksbinnen

Regeer. Niet per se power, wel loopvermogen en drive, en kan heel goed voetballen.

16-11-2022 17:17

PH2BOT +40286

Die jongens zien de kooplust van Ajax natuurlijk ook en willen spelen. Kan Ajax hem later weer terugkopen voor 20 miljoen.

16-11-2022 16:11

barry1988 +24017

Deze jonge moet je net als van Axel Dongen kosten wat kost verlengen. Daarna kun je Hansen prima een half jaar verhuren aan Vitesse. Dan zie ik hem alsnog wel slagen bij Ajax.

Offtopic het duurt weer veelste lang met het verlengen van contracten. Zo gaan veel talenten voor te weinig of gratis de deur uitlopen.

16-11-2022 15:57

PH2BOT +40286

Met dank aan Übermars.

16-11-2022 16:48

DeKenner +9300

Hansen speelde een goed jeugd WK (of EK?) en maakte ergens in die periode ook zijn debuut voor Ajax 1. Hij heeft daarna alleen erg lang stil gestaan in zijn ontwikkeling. Mede door blessures, maar ik twijfel ook over zijn mentale kwaliteiten. Dit jaar heeft hij op momenten laten zien wat hij kan, maar het is totaal niet consistent. Moet je zo’n jongen dan kansen blijven geven, terwijl de lichtingen na hem er ook al aan zitten te komen? En als je hem laat gaan, moet je dan verkopen of verhuren? Ik neig, hoe pijnlijk ook, naar een verkoop. Bij een verhuur krijg je weer zo’n Unuvar/Salah-Edinne situatie dat ze te weinig spelen bij hun club. Bij een verkoop loop je het risico dat hij het daar ineens wel erg goed gaat doen. Misschien deze winter verkopen, maar wel een terugkoopoptie bedingen.

16-11-2022 15:37

wladimir +3059

Vitesse of FC Twente is een club bij uitstek die graag Ajax talenten zullen kopen onder de marktwaarde en zullen meewerken aan een terugkoopclausule en / of doorverkooppercentage. Niet ieder talent hoeft op zijn 18e klaar te zijn voor het grote werk.

16-11-2022 16:22

Telamon +9192

Áls ie gaat zou ik hem inderdaad het liefst naar Twente zien gaan. Werken veel met jeugd, en spelen altijd aanvallend verzorgd voetbal.

Maar zou bizar zijn, niet eens minuten in Ajax 1 gehad, dus ze weten niet eens waar ie precies staat.

16-11-2022 17:21

Tommyshelby +128870

Als Sontje slim is, vertrekt ie meteen.
Als Ajax slim is, hadden ze Ocampos niet gehuurd/gekocht.

Ajax heeft het lot van Sontje bepaald.

16-11-2022 15:34

DarkChild +3451

juist. #forthefuture uiteraard.

16-11-2022 16:14

Denswillegeon7 +1547

Zelfs zonder ocampos zou hij volgens mij amper spelen met al die linksbuitens wat PERSE moeten spelen en conceisao berghuis ook nog

16-11-2022 18:26

Velibor30370 +4155

Doodzonde dat we met grote waarschijnlijkheid nooit Taylor, Unuvar, Hansen en Brobbey samen in 1 zullen zien. Blijft toch heel erg moeilijk om als topjeugd de stap naar 1 te maken. ‘K volg de Ajax jeugd vanaf halverwege jaren ‘80 en eigenlijk is t opvallend hoeveel “toptalenten” (in die jaren bijv. Erik Regtop en John Roos) uiteindelijk nooit het 1ste halen. Zoals dat nu met Naci en Hansen lijkt te gebeuren. Best jammer want vaak enorme smaakmakers in de bovenbouw

16-11-2022 15:27

RuffRhythim +24837

In het tijdperk Ten Hag waarin de lat qua niveau hoger kwam te liggen kon ik het ook wel begrijpen dat het voor jeugdspelers moeilijker was om in het eerste terecht te komen.
Maar nu dat niveau dit jaar bij lange na niet aangetikt wordt snap ik er weinig van dat er dit seizoen feitelijk geen enkele jeugdspeler aan het eerste is toegevoegd.

16-11-2022 15:43

Telamon +9192

@Ruff

Kwam ook doordat Ten Hag na dat successeizoen met mindere lichtingen te maken kreeg. Maar ook hij ging desondanks volledig aan jeugd voorbij, het was toen al kopen om het kopen. Jongens als Timber en Gravenberch kwamen ook pas uit pure nood erin, nadat aankopen faalden.

16-11-2022 17:24

Telamon +9192

@Velibor

Dat is niet zozeer vanwege gebrek aan talent en kwaliteit van de jeugd, maar in het totale gebrek aan vertrouwen in die jeugd, in oog voor die jeugd en hun doorontwikkeling, de langere termijn.

De talenten krijgen namelijk ook nooit eens speelminuten om in Ajax 1 door te ontwikkelen, te wennen aan druk en niveau, en ook voor trainers om te zien waar ze nou staan. Ze kunnen dan ook geen kans pakken, want die wordt ze niet geboden.

16-11-2022 17:26

Velibor30370 +4155

Ben t helemaal met je eens hoor. Vind dat t zeker geen gebrek aan kwaliteit is maar vooral gebrek aan vertrouwen om ze ook echt de stap te laten naken en in t diepe te gooien. Allemaal onder de noemer dat t CL niveau moet zijn…wat mij betreft een drogreden, zeker omdat dure aankopen ook geen garantie voor CL niveau is

16-11-2022 20:46

Telamon +9192

Precies, alsof Wijndal, Bassey, Alvarez, Sanchez, Ocampos, Lucca van CL niveau zijn. Echt absurd allemaal. Zo visieloos.

17-11-2022 14:11

Krullen +8040

Weer een verhaal over de macht van de zaakwaarnemers. Verschrikkelijke ontwikkelingen wat mij betreft. Het wordt inderdaad steeds meer handelen om de handel, i.p.v. dat er gericht wordt gescout door clubs op wat ze nodig hebben.

16-11-2022 15:14

TsigalkoAFCA +1752

Zie hier veel mensen die heel teleurgesteld zijn, maar Hansen heeft zich toch echt te weinig onderscheiden voor een kans bij 1? Is de 20 al ruim gepasseerd en is zeker niet de uitblinker bij Jong.

16-11-2022 15:01

Siemjo +7887

Van Ginkel komt bij PSV weinig aan voetbal toe, das niet zo vreemd als maar steeds geblesseerd bent.

16-11-2022 15:00

DarkChild +3451

Sinds met het vertrek van de rol van Bergkamp (dus zijn positie, niet zozeer het poppetje zelf) ook de laatste restanten van de Cruijff revolutie "vakkundig" zijn teruggedraaid, zijn we volledig afhankelijk van de grillen van een oefenmeester qua link met de Toekomst. Ten Hag was dan nog het type die veelvuldig kwam kijken, die er ook nog wel min of meer rekening mee hield, maar van Schreuder hoef je dat niet te verwachten.

En Ajax denkt ondertussen dat je er met een kekke hashtag wel bent

16-11-2022 14:57

Berghuis +14351

Verlengen en dan verhuren voor 2 jaar, prima. Kopen of transfervrij? Dat kan je als directie toch niet toestaan.

16-11-2022 14:49

Amsterdam4ever +2364

Directie heeft niet zoveel te willen, hij is over 6 maanden transfervrij. Dan hadden ze eerder wat moeten gaan doen met hem.

16-11-2022 15:06

ajaxcied4life +26047

Eerst verlengen, dan Vitesse.

16-11-2022 14:47

Modric36 +8224

Lekker al je talent wegdoen om de drie diva's maar te blijven pleasen

Schreuder heeft nog geen een keer een jongeling de kans gegeven

Kopen is zijn enige term

Walgelijk

16-11-2022 14:41

linksbinnen +8143

Alleen Yuri Baas noodgedwongen een helft tegen Utrecht uit op linksback. Die jongen deed het uitstekend en daarna amper meer gezien. Zo jammer dit.

16-11-2022 16:23

Gogopepa73 +3529

Prima, hij is al 3 jaar een zgn toptalent die maar niet wilt doorbreken en in Jong Ajax goede met slechte wedstrijden afwisselt. Doet me denken aan gevalletje Hersi.

16-11-2022 14:31

Freddy +11412

Stanley Aborah

16-11-2022 14:38

AjaxAmsterdamnn +4198

Hij heeft wel lang rond gelopen met een stille knieblessure waarbij de staf zei dat hij gewoon fit was. Hierdoor was hij niet snel en wendbaar meer, terwijl hij wel moest spelen. Daar is hij pas vanaf dit jaar (of eind vorig jaar als ik me 't goed herinner) vanaf gekomen. Hij heeft dus best lang stil gestaan in z'n ontwikkeling daardoor, ik zou hem nog niet afschrijven. Een terugkoop clausule oid zou ik wel op hopen.

16-11-2022 15:01

Amsterdam4ever +2364

Hij zei zelf ook in een interview dat hij er niet alles voor deed, teerde een beetje teveel op zijn talent. Kwartje zou nu gevallen zijn, maar echt er bovenuit steken doet hij niet bij jong.

16-11-2022 15:08

Gogopepa73 +3529

No mang, ik volg hem sinds najaar 2019 en muv de coronastop heeft hij echt afwisselend gespeeld. En die knieblessure was in najaar 2020 geloof ik, coronatijdperk? Anders had Ten Hag hem echt een kans gegeven want hij is van de lichting Timber bros, Taylor en de Youri's.

16-11-2022 15:10

AFCAjax +17839

de gehele jeugd word genegeerd door schreuder. die gozer is nooit op de toekomst en het is aan zijn selecties af te zien.
waarom is hij in hemelsnaam nog niet ontslagen man?

16-11-2022 14:27

Wodan +1399

Omdat Psv verloor van AZ.
Zo simpel is die Van der Sar daadwerkelijk.

Bij een derde plaats en twee clubs op drie punten was hij er wel uitgegooid.

16-11-2022 14:37

TsigalkoAFCA +1752

Ga je nou serieus Valentijn en Verweij napraten? Het lijkt me eerder dat van der Sar in een spagaat zit omdat hij zelf Schreuder heeft aangesteld en hem vervolgens ook niet echt geholpen heeft wat betreft de transfers.

16-11-2022 15:02

AFCAjax +17839

wat een onzin.. wat wodan zegt is wel degelijk de reden dat hij niet ontslagen is. wat jij zegt zal bij die slappeling ook een rol spelen maar als de concurrentie niet zoveel gefaald had was schreuder allang ontslagen.

16-11-2022 15:04

Amsterdam4ever +2364

Van de Sar is nog wel zo slim om te beseffen dat vrijwel alle situaties waarbij er eerst een nieuwe trainer en daarna een nieuwe TD kwam niet goed afliepen. Hij wil dus eerst een nieuwe TD, zijn eerste fout is dat die TD eigenlijk op 1-7 had moeten zijn, maar toen kozen ze nog voor H2. Kan gebeuren, uit de evaluatie van de transferzomer hebben ze geleerd dat er echt een nieuwe TD moet komen.

Grote fout is nu dat die er uiterlijk 1-10 in functie had moeten zijn, dan had die nu de evaluatie van Schreuder kunnen mee doen, hem eruit kunnen gooien en een nieuwe trainer kunnen benoemen.

Nu zitten we nog steeds te wachten op een nieuwe TD, en zodra die ingewerkt is, kan je pas gaan kijken naar een nieuwe trainer. Ik ben bang dat die of pas in februari komt als het zo doorgaat, of pas in de zomer. Dan kan je dit seizoen en de CL volgend jaar wel afschrijven ben ik bang.

16-11-2022 15:12

Nr.10 +111097

Dit vind ik nou echt zo’n speler die ik een jaartje zou willen verhuren aan een Eredivisieclub, om te kijken hoe hij het doet.

16-11-2022 14:25

Schip +23431

Vitesse is beter dan nog een jaar eerste divisie. Maar enkel op huurbasis. En nu Ocampos weg is, moet Schreuder eens gek doen. Jeugd inzetten.

Of de opvolger van Schreuder dan.

16-11-2022 14:14

PeterLarsson +13285

Op huurbasis heb je alleen wat aan als hij ook contractverlenging krijgt aangeboden en accepteert uiteraard. Anders kan je beter deze winter gaan voor de verkoop. Ik meen dat Anderlecht, Frankfurt in de zomer nog interesse hadden.

16-11-2022 14:26

Schip +23431

Goed punt. Tja, dan zie ik Hansen vertrekken.

16-11-2022 14:37

Maxwell_5 +6977

Dan las ik eerst het bericht van Ocampos, dan was gelijk mijn eerste gedachte daarbij: mooi, meer kans voor de jeugd. En nu bestaat de kans dat de jeugd ook vertrekt. jammer.

16-11-2022 14:10

Duke3D +3631

Gevoel dat we volledig terug bij af zijn

https://nos.nl/l/2380791

16-11-2022 14:08

Wodan +1399

Jeugdopleiding staat er momenteel wel beter voor.
Toen waren Josefzoon, Bonevacia en Ebecilio de grote talenten..

Maar het doet wel veel aan de tijd van voor 2011 denken ja. Helaas is er geen tweede Cruijff.

16-11-2022 14:34

Biss +10107

Zijn we ook, eigenlijk al een paar jaar. Alleen dat voelen we nu pas. Het roer moet weer om. Onvergeeflijk dat een paar passanten alles wat Cruijff heeft opgebouwd weer kapot maken.

16-11-2022 14:47

Stamhoofd +11534

Ja jammer, maar denk dat die uiteindelijk toch te kort komt voor het eerste. Anders had die natuurlijk al lang bij het eerste gezeten.

16-11-2022 14:00

UwSchipper +5610

Sontje moet blijven !

16-11-2022 13:58

afcsjonnie426 +3966

Dat ga je krijgen als je ze niet optijd in het eerste laat instromen.

16-11-2022 13:55

DankzijCruijff +48712

Verhuren zou perfect zijn.

16-11-2022 13:55

Robertini +39228

Als 20-jarige jongen moet hij aan spelen gaan toekomen, bij Ajax of ergens anders.

16-11-2022 13:50

Hetzijnmaar +5453

In de zomer zeurt iedereen waar blijven de aankopen en nu krijgt de jeugd geen kans
Daarom zou Ajax Wim Jonk aan moeten stellen
Aankopen als Bergwijn Kaplan Sanchez waren helemaal niet nodig wel1 goede keeper
Bassey is helaas een miskoop voor dat geld loopt in zuid Amerika toch wel een betere speler neem ik aan

16-11-2022 13:47

trodat4030 +96663

Maar in de zomer gebeurde een tijd lang gewoon NIETS, terwijl een Nous en Graaf op zeker vertrokken, evenals Nico. Dus we wisten wel dat er íets moest gebeuren, die vervang je namelijk lang niet allemaal vanuit Jong (zeker op rechtsback was er letterlijk niets voor handen). Dus dat men om aankopen ging schreeuwen (met name voor 1 juli) was vooral omdat Ajax overduidelijk wachtte tot het boekjaar sloot (30 juni) zodat de aankopen in het boekjaar 22/23 zouden vallen. Zo konden ze nog aardige cijfers schrijven over 21/22.

Nou konden enkelen dat wel inzien en was de roep van die groep nog niet zo groot, maar van de mensen die dat niet inzagen was de roep om aankopen enorm en ook wel enigszins terecht (als je dat boekjaar niet meeneemt).

'Aankopen als Bergwijn Kaplan Sanchez waren helemaal niet nodig'

Wie had jij voor die posities doorgeschoven uit Jong? Naci en wie nog meer? Welke 'rechtsback'? Want daar liepen alleen maar lapmiddeltjes (spelers die op andere posities hoorden) rond en wie voor CV? Warmerdam? Pierie? Musampa of Llansana?

16-11-2022 18:33

Wouter.H +11160

huur hoop ik?

16-11-2022 13:42

Web +178830

Verhuren en niet verkopen nog
Hij barst van het talent, veel blessures gehad, die kan maar zo weer boven komen drijven
Voetballen kun je of niet
Ajax kan hem een veel beter salaris bieden dan Vitesse

En goed met Vitesse door spreken wat de mogelijkheden op spelen zijn
Wie zijn de concurrenten

16-11-2022 13:30

aaplul +365

kan ik goed begrijpen jeugd krijgt onder schreuder totaal geen kansen

16-11-2022 13:25

Soccerskins v2 +43324

Zou ik persoonlijk erg jammer vinden maar Ajax geeft jongens als Hansen geen reden om te verlengen. Hij liet zich positief zien in de voorbereiding maar lijkt verder compleet genegeerd te worden door Schreuder.

16-11-2022 13:23

MosesD +14662

Prima om hem een half jaartje te verhuren, mits hij wel zicht heeft op ruim voldoende speeltijd.

16-11-2022 13:22

036AFCA97 +146646

Laatst al geruchten over Van Axel Dongen naar PSV en nu dit verhaal. Pijnlijk hoor.

En als je nou kon zeggen dat ze kansen hadden gekregen en niet goed genoeg zijn, oke. Maar ze hebben 0 kansen gehad. Net zoals dat Fitz-Jim geen kansen krijgt en Conceicao nauwelijks kansen.

16-11-2022 13:14

Ozymandias +159568

Wanneer had Van Axel Dongen dan een kans kunnen krijgen? Die jongen heeft juist elke kans gekregen die hij kon krijgen. Ondanks dat hij al jaren véél meer geblesseerd dat fit is heeft hij al in het eerste gespeeld. Hadden ze hem geblesseerd in het eerste van Ajax moeten laten spelen?

16-11-2022 13:21

trodat4030 +96663

VAD debuteerde onder TH en raakte snel daarna weer geblesseerd (eind januari 2022). Heeft tot de zomer niet gespeeld, voorbereiding redelijk wat meegedaan, maar weer blessure, ik ben het wel met Ozy eens dat die eigenlijk geen kans heeft gehad nog. Verder, welke geruchten over PSV? Heb je daar nog een link van? Ben heel benieuwd naar de bron.. Kan via google niets vinden nl..

Hansen heeft wel 2 héle moeilijke jaren in Jong gekend onder TH, en toch gedebuteerd, wel pittige concurrentie gehad(!), maar inmiddels alleen nog serieuze concurrentie van Conceicao. En Ocampos en door wat kunstgrepen van Schreuder die domweg geen Bergwijn of Hansen op de bank durft te zetten, hebben Chico en Sontje ook nog concurrentie van Tadic of Bergwijn.. Maar dat telt in mijn ogen eigenlijk niet eens als echte concurrentie.

16-11-2022 18:25

Simpelishetmoeilijkst +25209

Gewoon verhuren, niet verkopen, want Sontje heeft veel potentieel voor ons, desondanks veel gekwakkel met blessures de laatste tijden.

16-11-2022 13:12

VoorAltijdNummer14 +25356

Gelukkig nu al dit gehele seizoen fit! Ik denk dat ie over de fysieke perikelen heen is!

16-11-2022 13:15

Ozymandias +159568

Verhuren kan niet wanneer een speler's contract afloopt en Hansen kan beter voor zijn ontwikkeling kiezen en Ajax verlaten. Huurspelers krijgen nooit de kansen die een contractspeler wel krijgt. Salah-Eddine heeft een fout gemaakt zijn contract te verlengen en Hansen heeft daar hopelijk wel van geleerd.

16-11-2022 13:21

Soccerskins v2 +43324

Elke speler moet naar zijn eigen situatie kijken en niet naar die van een teamgenoot. Hansen heeft minder concurrentie dan Salah Eddine had. Daarnaast hebben Ajax (en Salah Eddine) ook erg slecht gekeken naar de club waaraan ze hem verhuurde. Fc Twente was op zoek naar een backup en geen basisspeler. Een eventuele verhuurperiode van Hansen hoeft niet zo af te lopen, het kan natuurlijk ook de kant van Botman op gaan.

16-11-2022 13:53

Simpelishetmoeilijkst +25209

Als ik Ajax was zou ik hemzeker behouden, ook al vindt Schreuders hem niets, omdat die er geen kijk op heeft, zoals we nu wel weten. Verhuren is prima mits hij in de juiste situatie terecht komt.

16-11-2022 16:50

Denswillegeon7 +1547

Misschien wel een goeie stap voor hem vond hem altijd we een leuke speler maar heb nooit echt het gevoel gehad dat hij Ajax 1 materiaal zou worden heeft ook niet perse meer speeltijd in Ajax 1 afgedwongen naar mijn gevoel maar ik wens hem alle succes mocht dit waar zijn

16-11-2022 13:12

Keizer +30079

Klopt momenteel is er veel concurrentie voor hem en kwakkelt ie nogal. Maar er zijn zeker momenten geweest de afgelopen 3 jaar dat hij zeker in aanmerking kwam voor het eerste. Hij heeft welgeteld 1x mee mogen doen. Die jongen heeft best potentie maar krijgt simpelweg ook geen kans.

16-11-2022 13:05

trodat4030 +96663

Veel concurrentie? Conceicao, Ocampos (XD) en wat linksbuitens die er geposteerd worden omdat de trainer weigert een keus te maken tussen 2 links(!)buitens en ze stug allebei blijft opstellen. O een Kjear en Rasmussen enzo in Jong..

16-11-2022 18:15

Keizer +30079

Ja dat zijn dus opgeteld toch 6 spelers 😅

16-11-2022 18:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.