Grim over mogelijke kandidaat technisch directeur Ajax: 'Ik heb er nog niet over nagedacht'

door Cristian de Jong 187

Bron ESPN

Grim over mogelijke kandidaat technisch directeur Ajax: 'Ik heb er nog niet over nagedacht'

door Cristian de Jong 187

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Fred Grim vertelt in het programma Goedemorgen Eredivisie van ESPN dat hij nog niet is benaderd door Ajax voor de rol van technisch directeur. De voormalig coach van onder meer Willem II en RKC Waalwijk zegt dat hij er daarnaast ook helemaal niet mee bezig is.

'Ik heb het er met Ajax niet over gehad', vertelt Grim. 'Ook heb ik er nog helemaal niet over nagedacht.' Grim is de afgelopen periode veel op De Toekomst geweest. Dit had echter niets te maken met onderhandelingen.

De oefenmeester geeft aan dat hij veel bij Ajax is om naar het jeugdvoetbal te kijken. 'Het is mooi om de jeugd van Ajax te zien voetballen', vervolgt Grim. 'Daar kijk je naar als je van voetbal houdt. Ik vind het voetbal gewoon heel erg leuk.'

Ook weet Grim niks over de situatie rondom Danny Blind. 'Daar weet ik niks van. Ik heb goed contact met Danny, we zitten qua voetbal op één lijn.' Blind zou te veel te vertellen hebben bij Ajax, ondanks dat hij momenteel assistent-trainer is bij Oranje. 'Nee, dat weet ik niet, anders zou ik dat wel bevestigen.'

De Mos kritisch op Bassey en Sánchez

Aad de Mos heeft daarnaast veel kritiek op het transferbeleid van Ajax. De Mos is van mening dat Ajax geen goede vervangers voor de uitgaande spelers heeft gehaald. 'Bijvoorbeeld Calvin Bassey, dat vind ik geen Ajax-speler. Hij heeft geen handelingssnelheid en geen gevoel.' Ook Jorge Sánchez is niet geweldig volgens De Mos. 'Je ziet dat hij het niet heeft.'

Denk jij dat Ajax zich weet te plaatsen voor de Europa League door te winnen van Rangers FC? !

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Moooo +3962

Of het nou geweldige voetballers waren of niet, je leidt een Huntelaar op tot technisch directeur onder de vleugels van Ted van Leeuwen?

Of laat je het Huntelaar het samen doen met een andere Ajax ster, samen zijn ze verantwoordelijk en op den duur gaat er vast wel 1 van de 2 wat anders doen.

Kluivert, Litmanan, Seedorf, Rijkaard, Frank de Boer, Maxwell het boeit toch niet zo, de scouts doen het werk voor je en je moet er gewoon door pakken of niet.

Iedereen ziet de sterren van morgen wel op tv, kijk naar Shaktar Donesk daar zit wel een talentvolle keeper en een hele goede linksbuiten die mogelijk ook als rechtsbuiten actief kan zijn.
Eigenlijk zag je dit al bij de oefenwedstrijd waar hij 2x zo snel was als de hele defensie en en Rensch voor L*L zette.

31-10-2022 14:07

Harrie.S63 +1699

Clerence seedorf ,Litmanen ,Gullit ,van Basten of frank rijkaard

31-10-2022 12:00

Harrie.S63 +1699

Kom op zeg Ajax heeft een zwaargewicht nodig als technisch directeur.

31-10-2022 11:59

Ajax14AMS +25205

Waarom zou Ajax Fred Grim benaderen lol

31-10-2022 11:58

DieNase +7162

Waarom word er gedaan alsof er opties zijn (geweest)? Blind is al lang en breed TD!!!!!
Noem maar even het afketsen van Vlachodimos als voorbeeld.

31-10-2022 11:41

Ans B +19809

Hamstra beschouw ik inmiddels definitief als een lichtgewicht (vooral, maar niet alleen o.b.v. zijn recente uitspraken), maar in Huntelaar heb ik wel veel vertrouwen o.b.v. zijn persoonlijkheid (intelligent, eigenzinnig en een onafhankelijk denker, doortastend, onderhandelingsvaardig), zijn potentieel-grote netwerk en zijn status als ex-topvoetballer.

Ik zie in hem onze toekomstig TD of zelfs nu al, maar dan wel met een zwaargewicht als sparringpartner (of een team van zwaargewichten, liefst met een rol voor Marcel Lucassen hierin).
Arnesen is dan misschien wel een ideale sparringpartner: hij is vrij, heeft ervaring bij grote clubs en bij Feyenoord heeft hij het ogenschijnlijk heel goed op poten gezet in bepaald geen gunstig topsportklimaat.
Hij zou eventueel ook tijdelijk TD kunnen worden in een situatie als Kinsbergen en vdSar.
(Misschien is dat de constructie die Ajax voor ogen heeft met Blind (mocht er toch iets waar zijn aan dat gerucht)? Dan zijn er betere denkbaar).

Op termijn zou ik - als assistent van Huntelaar? - vooral kijken naar jonge TD's in Nederland: hoe ontwikkelen zij zich, sterkte-zwakte-analyses en dan op een gegeven moment de beste eruit pikken en intern verder opleiden. Ik vind Fledderus b.v. wel een interessante TD om in de gaten te houden, maar hij werkt niet op een hoog niveau, dus kun je hem slecht beoordelen op zijn (groei-)kwaliteiten.

Ajax moet m.i. véél meer zelf aan scouting doen voor talentvolle trainers, scouts, TD's/technisch managers enz. Je moet niet zo afhankelijk zijn van toeval en moment.
Biedt die talenten een traject, vergelijkbaar als je nu met jonge spelers doet, zodat ze perspectief en binding hebben met de club. Werk met prestatiecontracten en duidelijke criteria.
Je zou voor elke (technisch georiënteerde) functie in feite een schaduwlijst moeten hebben en op tijd (voor zover mogelijk) voor elke functie iemand in opleidings-/ ervaringstraject nemen.

31-10-2022 11:21

barry1988 +24000

Heb ik iets gemist? Wie heeft Grim voor TD genoemd en op basis van wat?

In Nederland zijn er maar heel weinig opties voor TD. En de opties die er zijn daar is op allemaal wel wat aan te merken.
Aangezien Ajax toch al een internationaal "merk" is misschien tijd om over de grens te kijken naar een nieuwe TD?
Neem de tijd voor de zoektocht naar een goed TD en in de tussentijd La Ling aanstellen als intrem zodat die op de winkel kan passen en Huntelaar kan opleiden. Hamstra heb ik totaal geen vertrouwen in.

31-10-2022 11:07

Aurelius1 +19699

Hou op met Ling zeg. Ling is een opportunist die door Cruijff naar voren is geschoven als goede vriend. Ling woont in Oost-Europa, heeft een eigen club en heeft verder niet veel met Nederland noch Ajax. Arnesen is prima voor 2-3 jaar. Huntelaar mag hem assisteren en ervan leren.

31-10-2022 11:48

barry1988 +24000

Arnesen is toch ziek of is die alweer beter dan?

31-10-2022 14:32

Aurelius1 +19699

Hij is beter zegt ie.

31-10-2022 15:39

OntlastendeMiddenvelder +1987

Vraag nou gewoon Overmars terug. Die maakt de eerste maand zijn salaris over naar de Dickpic Awareness Foundation. Iedereen gelukkig.

31-10-2022 11:01

pauli187 +98

Geef m zo'n oude Nokia, kan hij geen foto's maken.. alles opgelost

31-10-2022 13:50

jerryisthename +31712

Frank Arnesen. 👍🏼
Zeer kundige TD, communicatief sterk, reflecterend vermogen, sociaal, sympathiek, ex-Ajacied en een echte gentleman!
Het is allemaal zo simpel...maar niet bij Ajax. 😅

31-10-2022 10:53

RadheAjax2021 +17874

Op basis van wat zou Fred Grim gevraagd moeten worden voor de rol van TD. Hij is dezelfde categorie als Danny Blind. Daar moet je het niet zoeken. Er gaan nog genoeg namen voorbij komen. Maar toch denk ik dat ze voor Blind gaan kiezen. Dan kun je Ajax helemaal weggooien als je Blind als TD hebt en Alfred trainer van Ajax.

31-10-2022 08:04

El Pistolero +4932

"Maar toch denk ik dat ze voor Blind gaan kiezen".

De "ze" waar je het over hebt hebben helemaal niets te kiezen omdat ze er niet over gaan. Het aanstellen van directeuren en commissarissen is een bevoegdeheid die alleen de aandeelhouders hebben en aangezien de vereniging met meer dan 70% van de aandelen hoofdaandeelhouder is, is het in de praktijk de vereniging die daar over gaat. De directie en rvc kunnen gezamenlijk een kandidaat voordragen en als die de goedkeuring van alle betrokkenen kan wegdragen, is de kans zeer reëel dat de aandeelhouders die voordracht bekrachtigen. Maar dat is iets anders dan dat een uitgemaakte zaak zou zijn en ik kan me ook niet voorstellen dat de directie zit te springen om een kandidaat die uit de kringen van de rvc komt. Over een dikke 3 weken is de jaarlijks alv waarop de benoeming van een kandidaat TD bekrachtigd zou moeten worden. Er is echter helemaal geen kandidaat voorgedragen, sterker nog er wordt op dit helemaal niet actief naar een kandidaat gezocht. Dat het Danny Blind zou gaan worden, loigt dan ook helemaal niet voor de hand, niet in de laatste plaats omdat de RvC zijn portefeuille heeft aangehouden tijdens zijn dienstverband bij de KNVB en dat het altijd de bedoeling is geweest dat hij na dat dienstverband weer zitting zou nemen in de rvc. De rvc heeft in de persoon van Adrie Koster een uitstekende kandidaat voor de portefeuille technische zaken, maar desondanks ook voor die functie geen voordracht gedaan waardoor er op de komende alv ook voor die functie niemand benoemd gaat worden. Daarom kan je er gevoeglijk vanuit gaan dat Blind na het WK weer gewoon gaat toetreden tot de rvc en helemaal niet in de markt is voor de functie van TD. Doordat er op de komende alv geen nieuwe td benoemd gaat worden, kan je er vanuit gaan dat dat pas op de alv van 2023 gaat gebeuren en dan zijn we al snel een jaar verder.

Daarom ligt het heel erg voor de hand dat KJH voor die functie wordt klaar gestoomd zoals dat destijds ook met Van der Sar is gebeurd. KJH voldoet als oud-speler en Ajax icoon aan het profiel dat de club voor bestuurders heeft opgesteld die zich met voetbalzaken moeten bezig houden en daarom denk ik dat de club voorlopig verder gaat zonder TD en dat Van der Sar de portefeuille van Overmars voorlopig waarneemt tot er een nieuw TD is benoemd. Dat hij een deel van die taken aan H&H heeft gedelegeerd maakt de kans dat KJH de opvolger gaat worden van Overmars alleen maar groter. Er zijn sowieso al niet genoeg geschikte kandidaten, dat blijkt genoegzaam uit het feit dat ook Feyenoord en PSV een vacature hebben voor die functie waarvan de invulling voorlopig is opgeschort. Laat staan een kandidaat die aan het profiel dat Ajax heeft opgesteld voldoet. Daarom zou ik de keuze voor KJH heel begrijpelijk vinden, zoals ik het ook heel begrijpelijk zou vinden om hem eerst klaar te stomen voor de job en hem dan pas te benoemen. Om daarmee te voorkomen dat de pers hem genadeloos af zal rekenen op de foutjes die hij als beginnend bestuurder ongetwijfeld zal maken en daarmee een veelbelovende carrière in de knop wordt gebroken. Nu krijgen H&H ook de nodige kritiek, maar die kan gemakkelijk worden gepareerd omdat ze nauwelijks bevoegdheden hebben en dus ook nergens voor verantwoordelijk kunnen worden gehouden. Het is aan de directie om de aankopen die ze aandragen wel of niet een contract aan te bieden, daar hebben H&H helemaal niets over te zeggen en daarom zijn niet zij maar de directie en rvc, die daar toestemming voor moet geven, daarvoor verantwoordelijk.

31-10-2022 10:48

Ans B +19809

Goed stuk! En ik denk (én hoop) dat je gelijk hebt met die laatste alinea.
Ikzelf zou pleiten voor een sterkere sparringpartner voor Huntelaar dan Hamstra. Ik denk dan b.v. aan Arnesen in een tijdelijke functie, of als vaste adviseur.
Zie ook mijn eigen comment hierboven, om 11.21 (mochten er nog veel bijdragen komen). Ik zag jouw bijdrage pas na mijn eigen bericht, maar we blijken te overlappen in onze mening.

31-10-2022 11:38

El Pistolero +4932

"Ikzelf zou pleiten voor een sterkere sparringpartner voor Huntelaar dan Hamstra. Ik denk dan b.v. aan Arnesen in een tijdelijke functie, of als vaste adviseur".

Het vak TD heeft meerdere componenten, niet alleen een sportieve. Het ligt dan ook voor de hand dat niet alleen Hamstra zich met hem bezig houdt, dat zou ook heel raar zijn aangezien die ook nog maar relatief kort voor een grote club als Ajax werkzaam is, nog nooit een directeursfunctie heeft bekleedt, laat staan een dergelijke functie bij een absolute topclub en beursgenoteerd bedrijf. Vooral dat laatste is van belang omdat een beursgenoteerd bedrijf aan allerlei regels is gebonden die niet voor een "gewone" BVO gelden. KJH is gepokt en gemazeld in het profvoetbal, heeft bij grote clubs uit verschillende landen gespeeld en mag gezien worden als Ajax icoon. Ik denk persoonlijk dat Hamstra op voetbaltechnisch gebied meer kan leren van KJH dan andersom. Daarom ligt het voor de hand dat niet alleen Hamstra zich met de spoedcursus TD van KJH bij Ajax bezig houdt, maar dat de ervaren directeuren Van der Sar en Lenderink en wellicht ook een bestuurlijk zwaargewicht als Maurits Hendriks zich daar nog veel nadrukkelijker mee bezig houden omdat zij inmiddels zoveel ervaring hebben dat ze exact weten wat de functie die men voor KJH op het oog heeft, inhoudt. En hem op dat vlak veel meer kunnen leren dan Hamstra. Ik denk dat vooral Van der Sar daar een grote rol in speelt, omdat die onder de vleugels van de toenmalige interim directeur Michael Kinsbergen exact het zelfde traject heeft gevolgd en uit eigen ervaring weet wat een enorme toegevoegde waarde een goede begeleiding kan hebben. Ik vind de keuze van Arnesen als adviseur op zich niet zo'n slechte maar ik denk dat er intern bij Ajax meer dan voldoende kennis en ervaring aanwezig is om KJH klaar te stomen voor het directeurschap en dat het inhuren van een externe adviseur daarvoor geen enkele toegevoegde waarde heeft. Het lijkt me bovendien ook niet zo verstandig om te veel mensen op het traject te zetten en zich met KJH bezig te laten houden, dat kan gemakkelijk tot irritaties leiden en de bestuurlijke carrière van KJH in de knop breken. Hij heeft een topsportcarrière achter de rug die in 1994 bij De Graafschap is begonnen en in 2021 bij Schalke is geëindigd. Ik denk dan ook dat KJH prima weet waar Abraham de mosterd vandaan haalt en hoe de hazen bij Ajax lopen. Daar kan hij prima zijn voordeel mee doen.

02-11-2022 09:06

Aurelius1 +19699

Geen risico's nemen met TD's. Dat kan het verschil zijn tussen 110 miljoen euro door de plee of als extra eigen vermogen. Arnesen momenteel de enige geschikte kandidaat.

31-10-2022 00:07

FTS95 +15988

Max Huiberts?

31-10-2022 09:49

Aurelius1 +19699

Bij welke club heeft Huiberts het nog meer bewezen dan bij AZ? Voordat Huiberts bij AZ kwam, onder Stewart, draaide AZ ook goed. Wie zegt dat het aan Huiberts ligt, en niet gewoon aan een algehele toporganisatie bij AZ, goede scouts en een goede jeugdopleiding? AZ is sinds het faillissement gewoon de best geleide club van Nederland, op de periode Ajax onder Overmars na.

31-10-2022 10:04

Bram +2042

Gewoon huntelaar benoemen. Gaat het gewoon goed doen. Overmars in het begin maakte ook fouten

30-10-2022 23:10

Saudara +7061

Toen H2 aan het nieuwe seizoen begonnen was men redelijk tevreden over hun daden. Ok ok, een echte goede rechtsbuiten kwam er niet, maar voor de rest? Menigeen klapte de handen op elkaar voor hen. Goede verkoopresultaten en een paar mooie spelers gehaald; Bergwijn, Brobbey, Wijndal, Bassey enzovoorts. Paar maanden verder met tegenvallende resultaten: sentiment slaat om. H2 heeft het slecht gedaan. Met de kennis van nu komt iedereen tot deze conclusie. Al die namen die hier ook weer de revue passeren van gasten die ook nog niets hebben bereikt. Haal gewoon een goede bij een concurrent vandaan. Betaal daar een lekkere transfersom voor, die verdient zichzelf makkelijk terug.

30-10-2022 22:43

Ajax27 +19086

Of... wacht gewoon eens tot het einde van het seizoen. We staan gewoon 4 punten los op de nummer 2, bovenaan dus.

Als we aan het einde van het jaar bovenaan staan en je volgend seizoen verder kunt bouwen aan het nieuwe Ajax zonder Alvarez en Timber die waarschijnlijk een mooie transfer zullen maken en zonder Blind, Klaassen en Tadic die wellicht niet alle 3 een transfer zullen maken maar wel veelal op de bank zullen terecht komen.

Dan komen er 5 plekken vrij, waarvan er 4 nu vrijwel altijd basis staan. Ruimte voor Kudus, Conceicao en in mindere mate wellicht Grillitsch. Wijndal die misschien toch z'n kans pakt...

En dan ziet het transferbeleid van de eerste lichting door H2 gehaalde personen er ineens veel positiever uit.

Ik zeg, paniek om niets.

30-10-2022 23:15

Ajax4glory +3262

4punten los? 1 maar of ga jij er vanuit dat we PSV verslaan? Zoniet verslaan we Vitesse wel even tijdens de inhaalwedstrijd. Als we van PSV verliezen moeten we met 2 punten achterstand vitesse verslaan en dan is het alsnog maar 1 punt los win je ze beiden dan sta je 7 punten los

30-10-2022 23:24

Ajax27 +19086

Yes, dit zijn wedstrijden op zich. Een kolkende Arena. De laatste 6 competitiewedstrijden thuis van PSV niet verloren.

Ik heb vertrouwen.

31-10-2022 06:50

tdecler +3307

Kudus is na dit seizoen (of in de winter) ook weg.

31-10-2022 09:12

Ajax27 +19086

Niet als ie tegen die tijd basisspeler is van Ajax en garantie heeft op speeltijd in CL.

31-10-2022 11:10

Aurelius1 +19699

Als er 110 miljoen euro uitgegeven wordten 10 spelers komen, zijn supporters blij. Hoe meer nieuwe spelers, hoe blijer supporters. De blijheid van supporters is geen graadmeter voor het functioneren van een TD.

31-10-2022 00:01

El Pistolero +4932

"H2 heeft het slecht gedaan. Met de kennis van nu komt iedereen tot deze conclusie".

Die conclusie wordt gedaan op een moment dat de aankopen hun koffers bij wijze van spreken nog moeten uitpakken. In het begin van het seizoen werd Bassey al na een paar wedstrijden op een voetstuk geplaatst en nu het even wat minder gaat wordt hij er door dezelfde mensen die hem er op hebben gehesen weer net zo makkelijk van dat voetstuk afgedonderd. Dat is de voetballerij in een notendop, opportunisme is er de religie en de waan van de dag de norm. Met Alvarez en Neres ging het exact hetzelfde, die konden er eerst niets van, werden vervolgens gepromoveerd tot onmisbare schakel om vervolgens weer tot miskoop te worden gedegradeerd. Nu worden H&H bij de enkels afgezaagd, maar als over een paar maanden het elftal vorm begint te krijgen en de aanwinsten hun waarde zouden bewijzen, moet je niet gek opkijken als dezelfde mensen een crowdfundingsactie op touw gaan zetten om een standbeeld van ze te kunnen laten maken. Zo gaat het al decennia in de maffe voetbalwereld en zo zal het waarschijnlijk ook de komende decennia blijven gaan. Ajax zou er goed aan doen om zich helemaal niets van het circus "Voetbal" aan te trekken en gewoon op haar eigen kompas te blijven varen. Het bestuur is er in geslaagd om Ajax zonder middelen uit het moeras te trekken en te reanimeren en er is geen enkele reden om er aan te twijfelen dat men dat nu die middelen er wel zijn, niet opnieuw zou kunnen. Het zal alleen wat tijd kosten en die zal men zelf moeten nemen omdat men die niet gaat krijgen van de opportunisten die er voor opteren om terug te grijpen naar de tijd van voor de revolutie en botte bijl weer uit het Ajax museum te halen.

31-10-2022 11:06

Dazoo +3060

Dat is nou een dikke bummer zeg, dat Fredje niet is gevraagd....

30-10-2022 21:59

Spielmacher +10683

Een ex-keeper uit het B-segment als TD lijkt me dan ook niet de oplossing.

30-10-2022 21:34

Tinus +10281

Wat maakt het uit dat hij keeper in het zogenaamde B-segment was? Van der Sar was een keeper in het A-segment, die wil je ook niet als TD. Het gaat om de kwaliteiten die iemand heeft voor de betreffende functie. Ik vraag me idd wel af of Fred Grim die bezit.
Ik hoop dat Ajax een TD weet aan te stellen die zich op niveau heeft bewezen. KJH kan dan meelopen en het in de vingers krijgen. KJH vind ik wel echt een slimme gozer die je om een boodschap kunt sturen en daarnaast het beste voorheeft met onze club. Die zie ik het over een paar jaar wel overnemen.

31-10-2022 10:18

SjakiedeWit +2636

Arnesen en Slot for president…

30-10-2022 21:22

Hetzijnmaar +5453

Wat moet Ajax met de stumper van een Slot

30-10-2022 22:52

Babangida83 +23842

Argument om Schreuder te ontslaan: hij heeft de poppetjes niet op de juiste plek. #Slotin Kijken we naar Feyenoord, heeft Slot de poppetjes daar ook nog niet op de juiste plek, waardoor ze waarschijnlijk niet doorgaan in de EL.

31-10-2022 09:45

Rockanje23 +37006

Een van de weinige keren dat ik het eens ben met Aad de Mos. Bassey is een giga miskoop. Die jongen kan niks. H2 zijn gek dat ze 26 miljoen voor hem betaalt hebben. Nog een geluk dat de RvC de aankoop van Ocampos heeft tegengehouden, anders was er nog 20 miljoen extra door de plee gespoeld.

30-10-2022 21:20

Danielson +50248

Onzin. Aadjes maatstaf voor een top verdediger is Obispo die elke wedstrijd wel een keer blundert. Laat m dan z'n mond houden over Bassey die heus nog wel zal groeien.

30-10-2022 23:15

Nr.10 +110990

Haha wat een wazig artikel is dit. Eerst gaat het over Grim, en of hij benaderd is om TD te worden bij Ajax (serieus? waarom de fuck zou Fred Grim benaderd worden?). En dan ineens een scherpe bocht halverwege het artikel, een afslag naar een zo mogelijk nóg irrelevanter onderwerp: wat vindt Aad de Mos eigenlijk van Bassey en Sanchez? Genieten hoor dit.

30-10-2022 21:03

DeMeervanweleer +7567

Ten Hag en Overmars hebben een krater van enorme afmetingen achtergelaten. Zonder met een naam te kunn komen denk ik dat het in ieder geval iemand met personality en cojones moet zijn. Iemand die onafhankelijk van alle stromingen binnen Ajax durft en kan functioneren.

30-10-2022 20:59

Babangida83 +23842

Ik denk dat Klaas-Jan meer personality heeft, dan Overmars. Alleen hij heeft de titel niet. En dat scheelt wat macht.

31-10-2022 09:51

Oeroeboeroe +18316

Ik ben ook niet gevraagd, maar ik heb er wel over nagedacht. Als het salaris voldoende is wil ik er over nadenken.

30-10-2022 20:52

Nr.10 +110990

Hou je telefoon in de gaten!

30-10-2022 21:03

Oeroeboeroe +18316

Ik heb zelfs mijn schermvergrendeling uitgezet 😝

30-10-2022 22:03

Familie.K +433

Straks wordt alles bepaalt door keepers die ooit voor onze mooie club speelden.
Maar even vooruit lopend op aankomende week;
Stel, Rangers verliezen we met 3-1
Psv 3-0 voorsprong en uiteindelijk 3-3
Moet die man dan nog voor de groep staan?
Michael Laudrup De nieuwe trainer!❌❌❌

30-10-2022 20:32

Skajhigh +2258

Michael Laudrup > Alfred Schreuder

30-10-2022 20:50

Familie.K +433

Hahah, echt niet vriend!😃

30-10-2022 21:10

Skajhigh +2258

Zeker wel, onderdeel van Cruijff's dreamteam uit '92. Liever Laudrup dan el Aqua Eddeh

30-10-2022 21:35

Bonno1978 +6458

Laudrup, nooit over nagedacht maar wel schitterende naam..

30-10-2022 20:52

Siemjo +7873

Wat moet je met Grim, zoals hij al aangeeft, hij weet niets.

30-10-2022 20:05

jollie18 +9850

Denk dat hij wel beter is als Blind

30-10-2022 19:25

mokum007 +6522

Grim TD? Aub niet, er moet iemand met ervaring die durft om beslissing te nemen en dat zie ik bij Grim niet

30-10-2022 19:20

Zollner +1574

Ik ben ook niet gevraagd, en ik heb er eigenlijk ook nog niet echt over nagedacht.

30-10-2022 18:34

Nr.10 +110990

Dank, ik wilde hier net naar vragen! Iemand anders nog?

30-10-2022 21:04

AJAX020ADAM +6924

Zou TD misschien iets voor Aadje de Mos zijn 🤓

30-10-2022 18:21

Danielson +50248

Koopt ie meteen Obispo!

31-10-2022 00:20

Orangesoul +5986

Ajax wordt weer een provinciale club ipv internationiale topclub die alle grote clubs dwarsboomt in de Champions Leageu.. We gaan weer terug in de tijd met een hoogtepuntje eens in de 10 jaar.. Succes!

30-10-2022 18:07

Oxxer +163874 moderator

Sinds de periode LvG is Ajax geen Europese topclub.

30-10-2022 18:12

Orangesoul +5986

Onder Overmars en co waren ze hard op weg.. Maar dat beleid is niet meer..

30-10-2022 18:23

PH2BOT +40112

Die halve fibale CL was het ' tussenjaar' ...en dan missen we de finale CL ook nog omdat coach Haggemans geen wedstrijdcoach blijkt te zijn en met 3 doelpunten voorsprong en 34 minuten te spelen de wedstrijd alsnog niet over de streep weet te trekken. Gelijkspel was al genoeg geweest...maar nee hoor.

30-10-2022 19:01

Oxxer +163874 moderator

@Orangesoul

Hard op weg?

Never nooit niet, jij bent niet heel realistisch, bij Ajax willen spelers na max 2-3 jaar weg. Om de 3 jaar zien de XI tal foto’s er totaal anders uit. Bij topclubs uit de grote competities zie ik zulke mutaties niet.

30-10-2022 20:56

Ajax1114 +19393

Wat een enorme vermoeiende man die Fred Grim om naar te luistern , zegt nooit iets en af en toe cliche opmerkingen tussendoor.

30-10-2022 18:07

Sampaoli +39158

Terug naar de basis! Focus op verbeteren en optimaliseren van de jeugdopleiding en alleen uitzonderlijke talenten en diepteversterkingen kopen.

Een TD met vermogen om talent te herkennen, goed in communicatie is met scouts en jeugdtrainers, focus heeft op de opleiding en contracten. Daar moeten we naar op zoek. Wij als fans zijn eigenlijk niet in staat die eigenschappen aan een persoon te koppelen zonder extra informatie.

30-10-2022 17:40

Artemio +31831

Precies. Ik zie liever een jeugdspeler zoals Regeer doorbreken dan die Sanchez. Evenals de aankoop van Wijndal. Daar had Salah Edinne/ Baas de leegte op kunnen vullen achter Daley Blind.

Kortom zijn er gewoon fouten gemaakt op het gebied van een nieuwe technische leiding/ trainer met daarbij als gevolg dat er toch enigszins angst was met het vertrek van zoveel spelers.

30-10-2022 18:02

Babangida83 +23842

@artemio, je kunt je afvragen of het fouten waren, of dat het met belangenverstrengeling te maken heeft vanwege Schreuders zaakwaarnemer.

31-10-2022 09:55

MarkP +21542

Dus grim een oud keeper en mauritz hendriks een hockyer.

30-10-2022 17:14

PH2BOT +40112

Nu alleen nog Hamstra vervangen door chef inkoop AH filiaal Middenweg en we kunnen weer van start.

30-10-2022 17:21

Nr.10 +110990

Dat filiaal op de Middenweg wordt anders gewoon soepel gerund hoor. Altijd alles netjes gespiegeld.

30-10-2022 21:05

Knalpot +3606

Kunnen we lang wachten volgens mij zit daar een Vomar.

31-10-2022 10:24

Ajax1114 +19393

Ja oude magere tijden komen er weer aan. De middelmaat heeft de macht weer volledig overgenomen binnen de club.

30-10-2022 17:58

ajaxcied4life +26028

Namen die ik hoor en mijn interesse wekken zijn die van

- Maxwell en Huiberts

Maxwell heeft een groot netwerk in Zuid-Amerika, is een ex-speler van de club en spreekt verschillende talenm

Huiberts omdat hij bij AZ heeft laten zien met beperkte middelen steeds weer een prima selectie op de been te krijgen en snapt wat het belang is van de jeugdopleiding.

Het enige waarmee Blind of Grim kunnen schermen is dat ze oud-spelers van de club zijn. Beiden hebben zover ik kan inschatten geen internationaal netwerk noch spreken zij meerdere talen en wat betreft Blind is het ook nog eens zo dat hij tot twee maal toe heeft gefaald op technische functies binnen Ajax. Dat hij überhaupt een optie is vind ik een gotspe. Dat Ajax weer een rotaryclub wordt van pedante eenheidsworsten lijkt me wel duidelijk. Blind zou voor de ijdeltuiten de perfecte man zijn, omdat die kneedbaar is en te bewerken maar Ajax is een voetbalclub waarbij het voetbal altijd op nummer 1 moet staan en dan kies je niet voor een uitgesproken cruijfftegenstander. Dat kun je gewoon niet maken.

Ook hoop ik dat de ledenraad zich eens gaat roeren over de vriendjes met stropdas die weer veel te makkelijk de club binnen worden gesmokkeld. Ook zo een Hendriks. In een situatie met een sterke voorzitter van het technische hart/of desnoods Technisch Directeur met een ajaxachtergrond geflankeerd door van der Sar, kun je zo een gast er best bij hebben maar met de chaos die momenteel woedt is zo man erbij in de directie levensgevaarlijk.

30-10-2022 17:09

trodat4030 +96403

Maxwell, niet aan gedacht, kan een optie zijn. Zat vd zomer zelf nog te denken aan Brian Tevreden, oud jeugdspeler en jeugdtrainer bij Ajax, oud TD van Reading, oud AD van Roeselaere.. Ervaring op meerdere vlakken dus. Overigens inmiddels ook zelfstandig ondernemer en als jeugdtrainer ook heel populair bij voormalig pupillen (waarvan sommigen nu in o18/Jong ballen), wat een voordeel kan zijn bij het verlengen van jeugdcontracten.

30-10-2022 17:34

ajaxcied4life +26028

Tevreden vind ik ook een prima out-of-the-box kandidaat. En de zaken die jij benoemt zijn niet onbelangrijk, namelijk ietwat zakelijk inzicht met daarnaast ervaring met de jeugd en last but not least volgens mij was hij ook een jeugdspeler bij Ajax.

30-10-2022 18:29

trodat4030 +96403

Jup, zowel in de jeugd gespeeld als getraind.

30-10-2022 18:42

Harrier Du Bois +38681

Brian Tevreden is inderdaad een naam die ik al noemde tijdens de ellende met Marc, ik denk dat Brian ondertussen redelijke ervaring heeft opgedaan en ik heb ook niks negatiefs over hem gehoord bij voormalige werkgevers. Kan interessant zijn

30-10-2022 20:50

GNBL +89873 moderator

Flikker toch op man.

30-10-2022 16:10

3sterren +20205

Het zoveelste luchtballonnetje van Aad de Mos dus ...

In mijn ogen is de ideale TD voor Ajax een persoon met heel veel buitenlandse contacten die er toe doen. Iemand die zijn talen goed spreekt, buiten het Nederlands minimaal Engels en Spaans, zodat hij niet afhankelijk is van een tolk. Eén die al jarenlang een goede reputatie heeft als TD, met bewezen en aansprekend resultaat. Bij zo’n profiel denk ik niet meteen aan Fred Grim.

Niet dat ik over de kennis beschik om over Grim te oordelen, maar Fred lijkt mij meer een geschikte kandidaat voor keepers trainer op de Toekomst.
Of zou hij misschien zijn gepolst om Alfredo de goochelaar op te volgen ?
Grim deed het ooit geweldig bij Jong Ajax. ...

30-10-2022 15:59

PH2BOT +40112

Tja...wanneer je een belangrijke pilaar in de verdediging als Martinez verpatst terwijl het seizoen al begonnen is dan vraag je gewoon om tegengoals. Zeker wanneer je er middelmatigheid voor terugkoopt. We hebben simpelweg geen CL/EL waardige verdediging meer met o.a Circus Rensch, Daley Gatenkaas en Bassey Emmentaler. Punt thuis tegen PSV zou nu al heel mooi zijn...en dan het transferwindow ongeschonden zien te halen. In JA loopt geen centrumverdediger die het gewenste CL/EL niveau (al?l) aan kan...dus zal er fors betaald moeten worden voor een topverdediger. En we zullen die nodig hebben in de EL (als we die tenminste halen na de tussenronde) maar zeker ook in de titelstrijd met PSV.

30-10-2022 15:48

Jezweetzelluf +725

Onze colombiaanse tank maar verleiden... die andere Sanchez!

30-10-2022 16:04

PH2BOT +40112

...die is toch rcv?

30-10-2022 17:09

Babangida83 +23842

De aankopen voldoen na 2 maanden niet. Laten we opnieuw de portemonnee trekken... Wat geeft jou het vertrouwen dat het dit keer wel goed gaan in dat geval?

31-10-2022 09:59

Dolblij +44984

Grim is niet door ajax benaderd en zelf heeft hij er noch over nagedacht, noch is hij er mee bezig geweest. Wat een artikel........

30-10-2022 15:41

Ron Nieman +249

Oud Ajaxieden halen om Ajax te laten besturen. Ik noem Ling, Rijkaard, Van Gaal, Molenaar, Jonk, kluivert, Arnesen, Laudrup, Olsen of Hiddink. Volgens mij zit er toch wel iets bij die daadkrachtig kan optreden binnen Ajax. Haal als trainer aub morgen nog een interim als Bosz met als assistent Bogarde terug. Stuur de gehele trainerstaf van Schreuder en hemzelf weg. En leg contact met Bielsa of Tuchel of een andere grootheid die dit Ajax weer op de rails kan krijgen.

30-10-2022 15:33

DrFootball +15141

Die elkaar vervolgens weer de tent uitvechten... Nee dank je! Gewoon de beste en meeste geschikte kandidaat.

Hiddink Ajacied??? Sjesus... need I say more.

30-10-2022 15:36

trodat4030 +96403

Nee, Hiddink is Ajaxied.... ;-)

30-10-2022 15:49

smerter +2046

Gap… Het is AJACIED.

30-10-2022 17:00

DrFootball +15141

Er is iemand die de grap van trodat niet begrijpt :)

30-10-2022 17:06

trodat4030 +96403

Meh, ik vergeef hem, mijn grappen zijn standaard van ontzettend hoog niveau!

30-10-2022 17:28

Cruijffthebest +13347

Helemaal mee eens, behalve Kluivert, die mag van mij lekker weg blijven bij onze mooie club!

30-10-2022 16:00

4bier +31367

Doemscenario

Directeur van der Sar
Technische hart Blind en Grim
Hoofdcoach Alfred Schreuder

30-10-2022 15:29

DrFootball +15141

In de goede jaren was Van der Sar ook al directeur en door iedereen geroemd. Was Danny Blind in de RvC verantwoordelijk voor de technische portefeuille en was Alfred Schreuder ook al assistent. En poeh wat ging het slecht die jaren...

30-10-2022 15:35

PH2BOT +40112

We wisten toen onze beste spelers te behouden...maar dankzij coach Haggemans haalden we de finale CL niet ...ondanks 3 goals voorsprong bij nog 34 minuten te spelen. Over blamage gesproken....

30-10-2022 17:18

PH2BOT +40112

AD Edje Kadetje probeert zich al een tijdje bij MU binnen te likken...vandaar dat hij ook niet als AD dwars ging liggen toen egotripper RvC voorzitter Leen(dert) Meijaard kort na de start van het seizoen besloot alsnog 2 van onze beste spelers aan MU te verpatsten.

30-10-2022 17:14

ajaxcied4life +26028

Dat Ajax zo lang wacht met het aanstellen van een persoon voor de belangrijkste technische functie binnen de club vind ik erg zorgelijk net zoals de namen Blind en Grim die rondzingen. Die door van Gaal ingefluisterd zal gaan worden dat een type Nouri én te klein is én te veel een postbode is die zich niet schikt aan het team. Rillingen krijg ik van de gedachte dat die club het straks gaat overnemen.

Echt heel erg vervelend dat Overmars niet in een veel eerder stadium, (toen er nog wat te regelen viel) op het matje is geroepen en zodoende zijn gedrag zou kunnen verbeteren en we nu een technische man hadden onder wiens vleugels Huntelaar het vak zou kunnen leren en Hamstra zich gewoon met de jeugdcontracten bezig kon zijn.

30-10-2022 14:29

trodat4030 +96403

Type Nouri een postbode? Heb jij Nouri wel eens zien voetballen?

30-10-2022 14:49

ajaxcied4life +26028

Nee je leest het verkeerd. Mogelijk dat ik onduidelijk ben geweest in mijn stuk, maar ik bedoel juist dat de vangaalmensen hem mogelijk zo zouden typeren, zoals van Gaal het eerder ook niet zag zitten in Tarik Oulida en Blind sr. Boussoufa de opleding uit dirigeerde.

30-10-2022 15:01

trodat4030 +96403

Ah, dus dat ga jij even voor de 'vangaalmensen' invullen. Wat een gelul zeg... Dat is hetzelfde als wat Telamon doet, iedereen die onder van Gaal heeft gespeeld is per definitie een vangaalmens. Behalve natuurlijk Jonk, terwijl die natuurlijk ook onder van Gaal heeft gespeeld....... Tja, zo ken ik er nog wel 100....

30-10-2022 15:22

trodat4030 +96403

En volgens mij bedoel je: Heel erg vervelend dat Overmars een viezerik was die zn snikkel niet in zn broek kon houden en niet genoeg had aan zn Miss Nederland.

30-10-2022 14:50

ajaxcied4life +26028

Jij leest wat je wil lezen, dat is prima verder maar ga mijn tweede alinea niet op deze manier framen. Het komt op mij namelijk nogal over als een matige poging om mij in een bepaalde hoek te zetten

30-10-2022 15:03

3sterren +20205

@ajaxcied4life
”en we nu een technische man hadden”
”Hadden” in een reactie gebruiken, dat moet je niet willen posten, want:
als hadden komt is hebben te laat ...

30-10-2022 15:31

AFCAjaxMidNineties +12682

Fred TD van Ajax? 😂 De sprookjes van Grim!

30-10-2022 14:27

Carrerdecasp +8167

Godverdomme, 10 jaar verder en we hebben gewoon wéér een Cruijff-revolutie nodig. El Salvador is er helaas niet meer bij om de hardnekkige parasieten rondom Ajax buiten de deuren te houden. Wie kan de lijn-Cruijff voortzetten? Alles behalve Blind, de backstabber en marionet van Van Gaal.

Jordi als TD en Bielsa als trainer? Of toch Overmars… nood breekt wet.

30-10-2022 14:25

OdjePils +6315

Dat vind ik ook oprecht jammer ja Sven. Maar Fred is een goeie gast en kan een prima jeugd- of keeperstrainer zijn !

30-10-2022 14:24

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25303

Wij willen de man met de koffie beker en zijn zelfies

30-10-2022 14:19

OdjePils +6315

Ik ben ook nog niet gevraagd..

30-10-2022 14:15

Sven Heida +1384

Dat is jammer odjepils nu krijgen we deze niksnutten wat betreft AJAX td,s . Daar buiten is Grim een goede gast zolang hij maar met zijn handen van AJAX blijft .

30-10-2022 14:21

Babangida83 +23842

Als je tussen Huntelaar of Grim moet kiezen, dan zou ik het wel weten. Goede trainers zijn vaak geen goede technisch directeuren. Iets met lange en korte termijn.

30-10-2022 14:04

mokum007 +6522

Als ik naar Sánchez en Bassey zag spelen ze maken echt veel fouten

30-10-2022 13:58

NeeI +107652

Grim wordt gewoon het marionettenpopje van Blind sr.

30-10-2022 13:52

Telamon +9192

Enige voordeel zou zijn is dat hij blijkbaar tenminste wat oog voor de jeugd heeft ;)

30-10-2022 13:54

Knalpot +3606

Dan moet je zn broer er ook bijvragen alleen dan worden sprookjes werkelijkheid.

31-10-2022 10:33

Turg +1163

Dit vind ik een zwaar ondergewaardeerde ex-ajaxspeler. Prima coach. Heeft meer passie, sociale vaardigheden en inhoud dan een Danny Blind of een Hamstra. Kent de Ajaxschool. Waarom niet?

30-10-2022 13:51

Telamon +9192

Hij kent wel vooral de Van Gaalschool, niet de Cruijffschool. En Cruijff = Ajax.

30-10-2022 13:56

Babangida83 +23842

Prima coach inderdaad, voor RKC & Almere.

31-10-2022 10:06

Michael 1974 +21981

Heb het stukje met grim even teruggekeken net want benieuwd. Ik ben directeur v een groot bedrijf en mijn belangrijkste taak is de juiste mensen op de juiste plek zetten. Als ik grim hoor praten moet hij lekker in de jeugdopleiding aan de slag.

30-10-2022 13:43

Telamon +9192

Juist een trainer van Ajax 1 moet oog voor de jeugd hebben, dat heeft het er de laatste jaren helaas aan ontbroken, dus ik vind het alleen maar een hele dikke pré voor het Ajax 1 trainerschap.

Niet dat ik hem trainer van Ajax 1 wil zien worden ;)

30-10-2022 13:59

Michael 1974 +21981

Het is vooral dat je hem gepassioneerd hoort spreken over die jeugdwedstrijden en -trainingen en in zijn vrije tijd op de toekomst gaat kijken. Duidelijk dat daar zijn hart ligt.

30-10-2022 14:04

trodat4030 +96403

Dan moeten ze mij ook maar aanstellen als trainer van o18...

30-10-2022 14:09

Michael 1974 +21981

Wie weet….maar grim heeft natuurlijk ook een voetbalachtergrond, ervaring als trainer, ajacied…

30-10-2022 14:14

Telamon +9192

Begrijp ik, maar het moet wel stroken met zijn ambitie, en dat blijft denk ik toch op het hoogste niveau werkzaam zijn.

30-10-2022 14:23

Michael 1974 +21981

Dat kan, maar hoop dat ze daarover dan bijvoorbeeld gesproken hebben. Kwestie van bespreken toch.

30-10-2022 14:27

Babangida83 +23842

@tela, dat heet managen, denk ik. Als zijn passie bij de jeugd ligt, misschien heeft hij dan het verkeerde beroep gekozen vanwege een bepaalde ongegronde ambitie. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd. Bekende valkuil. Het is juist fijn voor mensen om dit van zichzelf te ontdekken. En het kan natuurlijk zijn dat hij na een jaar tot de conclusie komt, dat hij toch het trainerschap van een eerste elftal toch leuker vindt. Maar een heel groot talent verder helpen en hem later in het eerste succesvol zien worden, kan ook heel mooi zijn.

31-10-2022 10:11

Telamon +9192

@Michael

Ja, zeker

31-10-2022 14:37

Telamon +9192

@Baba

Ja, dat klopt zeker, dat mensen niet altijd voor zichzelf duidelijk hebben wat ze werkelijk willen, iets nastreven wat ze misschien ook meer voor de buitenwacht willen zijn, bijvoorbeeld.

Dat laatste vind ik persoonlijk het mooist, vandaar ook fan van de opleiding, en ook Ajax als club, die normaliter de opleiding voorop heeft staan.

31-10-2022 14:39

Oogsten +127

Huiberts van AZ halen. Heeft daar het vak geleerd en mag het nu bij een topclub laten zien.

30-10-2022 13:42

Ajax '69 +3832

In wat is Huiberts een ajacied?

30-10-2022 15:21

Lagasj +2905

Hoe dan?
Keepers zijn geen voetballers, trainen apart, dus hoe wil je dan trainers of voetballers aankopen?
Hou toch op man.

30-10-2022 13:28

Telamon +9192

Inzicht, visie en talentherkenning kan je ook hebben als je nooit op niveau gevoetbald heb.

En mensen die een carriere lang op topniveau gespeeld hebben, kunnen dat volledig ontberen, daar zijn enorm veel voorbeelden van.

Zegt niet zoveel dus.

Maar laat hem maar wegblijven bij Ajax. Eruit met de backstabbende en visieloze Van Gaaladepten.

30-10-2022 14:04

trodat4030 +96403

Dat is natuurlijk net zo'n simpele aanname als roepen dat je goed moet kunnen voetballen om een toptrainer te worden.. Hij heeft onder van Gaal gewerkt en DUS is hij een van Gaal adept...

Mijn hemel, hebben jullie allemaal al jullie hersencellen weggezopen gisteravond? Als jullie dat doen, willen jullie dan niet op zondag 'wijsheden' gaat gillen?

30-10-2022 14:11

Telamon +9192

@trodat

Heeft nog sterke banden met Blind, die weer sterke banden met Van Gaal heeft, en werkelijk alle Van Gaalpupillen hebben Plan Cruijff gefrustreerd en verloochent, en Cruijff helpen eruit te werken.

Grim kan heel misschien wat onpartijdiger erin staan, en zijn eigen visie hebben ontwikkeld, maar dat weet je niet, de kans is eerder klein dan dat ie groot is, daar Van Gaal voor die kliek een halfgod is, en dat risico moet je niet meer willen lopen. De Cruijffvisie moet weer in ere hersteld worden, dus Cruijffianen aanstellen.

Blind eruit, iedereen uit het Van Gaal kamp eruit. Cruijff heeft hun de kans en het vertrouwen gegeven boven de kampen te gaan staan, maar dat heeft men keihard beschaamd.

30-10-2022 14:18

trodat4030 +96403

Aannames die je als feiten presenteert om je onderbuik van 'argumenten' te voorzien. Je weet het allemaal niet, allemaal vergezocht om maar je eigen waarheid te beargumenteren.

30-10-2022 14:19

trodat4030 +96403

'en werkelijk alle Van Gaalpupillen hebben Plan Cruijff gefrustreerd en verloochent'

Jonk heeft ook onder van Gaal gespeeld. Ook natuurlijk een absolute van Gaal adept volgens jouw logica.

30-10-2022 14:21

trodat4030 +96403

Mijn beste vriend is tafeltennisser, waar ik de ballen verstand van heb, als hij begint over topspin, backspin of wat dan ook, het is allemaal abacadabra voor mij, maar zodra ik over voetbal begin begint hij al met zn ogen te draaien, want hij vind het de meest saaie sport in de hele wereld, want je kan 0-0 spelen. Dat kan hij niet plaatsen als sportman... Toch zijn we hele goede vrienden, ondanks dat we enórm van mening verschillen over voetbal.

30-10-2022 14:23

Telamon +9192

@trodat

Nee, want Jonk is een van de erg weinigen, of misschien wel enige die zich duidelijk geschaard heeft onder de Cruijffvisie en niets anders dan deze wil uitdragen. Heeft ook geen banden met Blind, Van Gaal, etc.

30-10-2022 14:25

trodat4030 +96403

Hoe weet je dat? Wéér een aanname gebaseerd op je onderbuik.

30-10-2022 14:27

Telamon +9192

@trodat

Ik zeg duidelijk 'dat risico moet je niet meer willen lopen', het is dus niet zeker, maar de kans is groot, gezien zijn banden en acties mede Van Galisten.

Het is zekerder en beter als je gewoon mensen aanstelt die duidelijk de visie van Cruijff aanhangen, het liefst met een passie. Dan weet je dat er niet wéér binnen no-time van afgeweken wordt vanuit ego of toch een andere kijk.

Dus ja, ik zeg fuck off met die hele kliek, gewoon eens hard zijn en doorpakken, ten faveure van Ajax. Was La Ling toentertijd maar Directeur geworden, die had die gasten die meteen alweer afweken van Plan Cruijff wel op hun plek gezet of eruit gedonderd.

En ja, ik spreek ook vanuit emotie, want een van mijn leukste hobby's wordt mij afgenomen door al die figuren die niks bij Ajax te zoeken hebben, Ajax' kernwaarden en visie verloochenen, en er een bende van maken. Ik weet dat ik Ajax niet lang meer kan volgen.

30-10-2022 14:28

trodat4030 +96403

Maar waarom is het PER DEFINITIE een risico? Dan kan je de HELE generatie die ooit onder v Gaal heeft gewerkt meteen volledig afschrijven. Bosz is toch hét ultieme voorbeeld? Niet onder Cruijff gewerkt, ging ten tijde van van Gaal(!!) zelfs stiekem kijken bij trainingen van Ajax, in NIETS een Cruijffiaanse speler geweest, edoch...... Uitermate zwaar beinvloed door JC....... Zeg maar hoe dat dan kan, want volgens jou kan dat alleen maar als je met Cruijff hebt gewerkt. Net zoals IEDEREEN die met van Gaal heeft gewerkt een van Gaal adept is volgens jouw logica.

Of je geeft gewoon toe dat jouw logica eigenlijk gewoon helemaal niet zo logisch is....

30-10-2022 14:54

Telamon +9192

@Trodat

Zowel Jonk en ook Bosz hebben meermaals uitgesproken Cruijffs visie als leidraad te zien en te nemen, Bosz hoor je zo vaak over Cruijff, is zijn idool. Jonk was en is een verlengstuk van.

Heeft dus niks met aannames te maken, is allemaal heel duidelijk.

Na hele negatieve ervaringen in het (recente) verleden met Van Gaalpupillen, die zich nooit uitgesproken hebben over hun visie, en dus niet aangegeven hebben de visie van Cruijff als de leidraad te zien, moet je inderdaad van die mensen wegblijven. Iemand die onder Van Gaal heeft gewerkt maar waar duidelijk van is dat ie Cruijffiaans is of denkt, is een ander verhaal.

Het gaat er dus om dat iemand Cruijffiaan is. En het verleden bewijst dat een Van Gaalpupil of lid van diens kliek, veelal niet te vertrouwen zijn, en de Cruijff visie niet omarmen. Zie Overmars, Van der Sar, De Boer, en ook Van Gaal zelf, Blind Senior.
Als Van Gaaladept heeft diegene meer nog dan een buitenstaander aan te tonen dat ie Cruijffiaans denkt.

30-10-2022 22:46

Knalpot +3606

Ik heb je in het verleden wel eens het vergelijk tussen een Cruijffista zoals jij en extremisme gewezen maar nu glij je wel heel hard die kant op. Moet je je in de toekomst na een bijbelstudie als ware Cruijffiaan bewijzen ofzo? En komt er dan ook een commissie die beoordeeld of je als toevallige van Gaal afvallige wel te vertrouwen bent of dat je misschien een trojan horse kan zijn. Ik zou zeggen lees je eigen stuk nog eens door en projecteer dat even op andere maatschappelijke issues misschien dat je dat wel doet beseffen hoe je nu aan het raaskallen bent. Het wordt wel heel eng als mensen maar 1 kant op mogen denken zeker binnen een voetbalclub laat staan een maatschappij.

31-10-2022 11:25

Telamon +9192

@Knalpot

Binnen Ajax moet iedereen inderdaad overwegend dezelfde kant op denken, is de enige manier om een lange termijnbeleid te voeren en een lange termijn visie te hanteren en te bewaken. Is niks engs aan. Een specifieke visie vraagt om mensen die daar ook in geloven, en dus moet toewijding en overgave hanteren, en deze visie ook echt snappen, en niet vanuit ego hun eigen, andere visie er doorheen willen drukken.

In alle andere gevallen ontstaan er twee kampen en strijd, of ego's gaan opspelen, en als dat bij mensen gebeurt die machtige posities hebben, dan is het alweer klaar met dat lange termijnbeleid.

En zo is het na ingrijpen Cruijff meteen alweer geschied, allemaal weer verpest door ego, eigenbelang en per se een eigen stempeltje willen drukken.

Mensen schieten dan ook tekort om écht samen te werken, binnen een lange termijnvisie, het ego is bij velen vaak toch te groot. Een van de redenen ook dat de mannen die Cruijff aanstelde, De Boer, Overmars, Jonk, Bergkamp, etc. sterke leiding van bovenaf nodig hadden, voor sturing en leiding. Zonder dat waren ze als een klas zonder leraar, een elftal zonder trainer. En dat werkt niet, en zo is logischerwijs gebleken. Ego's gaan opspelen, en klaar.

Dus ja, neuzen allemaal dezelfde kant op, en niet opgelegd en gedwongen, maar omdat men intrinsiek in die visie gelooft. Dat is de enige manier, samen met afgebakende verantwoordelijkheden, om een lange termijnvisie te laten slagen.

31-10-2022 14:45

trodat4030 +96403

Ja, want je moet een goede automonteur zijn om goed te kunnen autorijden, toch? Zo werken de dingen des levens? Marco van Basten en Ruudje Dil als duo maar aanstellen dan? Immers Gouden Ballen gewonnen....

30-10-2022 14:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.