Gravenberch tekent bij uitblijven transfer niet bij: 'Dat is Ajax te kennen gegeven'

door Jesse ter Haar 220

Bron De Telegraaf

Gravenberch tekent bij uitblijven transfer niet bij: 'Dat is Ajax te kennen gegeven'

door Jesse ter Haar 220

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ryan Gravenberch zal onder geen beding bijtekenen bij Ajax, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. De middenvelder zet in op een transfer naar Bayern München, maar mocht dat niet rondkomen, is het talent nog altijd niet voornemens om een nieuwe verbintenis bij Ajax aan te gaan.

In de genoemde podcast laat de Ajax-watcher weten dat de verwachting binnen Ajax aanvankelijk anders was. 'Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar hebben heel lang gedacht dat Gravenberch wel bij zou tekenen als ze er niet uitkomen met Bayern München', aldus Verweij, waarna hij de realiteit openbaart. 'Dat gaat hij niet doen en dat is Ajax te kennen gegeven.'

Een overeenkomst tussen Ajax en Bayern München ligt echter nog niet voor de hand. De onderhandelingen lopen al enige tijd, maar de clubs kwamen nog niet tot een overeenkomst. 'Bayern München wil niet meer betalen dan de geboden zeventien plus zes. Ze willen niet omhoog en dat heeft Ajax te horen gekregen. Ajax vindt het te weinig en dus moet er een oplossing gevonden worden. Als die niet gevonden wordt, gaat Gravenberch zijn laatste contractjaar in.'

Verweij geeft aan dat hij het, mocht een transfer uitblijven, heel vervelend zou vinden voor Gravenberch. 'Hij wil écht dat Ajax eraan verdient. Bayern München heeft hem een aanbieding gedaan, er zijn gesprekken gevoerd en Nagelsmann ziet het geweldig in hem zitten en zegt dat hij speeltijd gaat krijgen. Eerst zien, dan geloven, maar ik denk dat Gravenberch een dusdanige ontwikkeling doormaakt dat hij bij Bayern München op de deur kan kloppen.'

Het verblijf van Martínez bij Ajax

De verslaggever bespreekt niet alleen de situatie van Gravenberch, maar ook die van Lisandro Martínez. 'Er schijnt in de Argentijnse media geroepen te zijn dat hij bij Ajax wil blijven. Ik heb contact met zijn zaakwaarnemer gehad, maar hij wist niets van een interview in de Argentijnse pers. Hij wist ook niets van het standpunt van Lisandro om per se bij Ajax te blijven. In principe zal hij bij Ajax blijven, maar als er een bod komt, is iedereen te koop.'

Verwacht jij dat Ajax zonder tegendoelpunten wint van PEC Zwolle? Zet in en ontvang 1,68 keer je inzet terug bij een zege van Ajax met een clean-sheet!

Lees meer over:
Plaats reactie

michaellaudrup +4660

Oprotten, mis je niets aan die nep vedette.

02-05-2022 13:14

FissaDeGekste +3374

Lekker oprotten. Het is graag of niet. Voor Gravenberch is het nog een stuk meer schadelijk om een jaar op de tribune te zitten.

Dan maar kapitaalvernietiging op korte termijn. Zal je veel gezeur schelen op de lange termijn.

02-05-2022 12:42

Afcajelle91 +1438

Hij wil helemaal niet per sé dat Ajax er aan verdiend. Anders tekende die wel bij met zn grote bek.

02-05-2022 11:10

Eurysaces +29527

Met Taylor, Ihattaren en Kudus zal Gravenberch is er zonder verlenging een mooi plekje voor Gravenberch op de bank, als de juiste prijs niet komt en hij besluit als parasiet te vertrekken.

01-05-2022 19:50

jerryisthename +31826

Prima, dan gewoon het hele seizoen op de bank of tribune als hij toch niet weggaat en niet bijtekent. 👍🏼
Gewoon Taylor op die plek laten spelen. Hij is de toekomst, Gravenberch geschiedenis. 🖐🏼

01-05-2022 15:18

AvStern +5966

Taylor kan Gravenberch moeiteloos vervangen. Laatstgenoemde is een groot talent, maar niet meer dan dat. Wie gaat hij uit de basis spelen bij Bayern? Goretzka, Kimmich, Müller, Musiala? Dacht het even niet. Als je wilt slagen bij een topteam als Bayern moet je eerst een van de beste spelers van de Eredivisie zijn geweest - en zelfs dat is geen garantie. Ik begrijp niet waar Gravenberchs haast vandaan komt. Anyway: gewoon 20m pakken en door.

01-05-2022 14:52

Betuwe85 +20651

Succes in byern B je krijgt gisteren tijd en ruimte en rond af als een fpupil

01-05-2022 13:47

Jutter1 +4316

Gravenberch is geen bepalende speler bij Ajax, eigenlijk het hele seizoen al niet. Nogmaals, heb dat al vaker gezegd, ik zie de meerwaarde van deze jongen voor Ajax niet, hij speelt nog exact hetzelfde als een jaar of drie geleden dus maakt allerminst progressie, wat hij normaliter wel zou moeten doen na al 100+ basisplaatsen in de hoofdmacht achter de rug te hebben!. Hij is weiliswaar snel op de eerste meters maar loopt zich vervolgens steevast vast en verliest totaal het overzicht! Dat ziet en weet dat Bayern natuurlijk ook, dus neem genoegen met het genoemde bedrag, als het al waar is, met nog slechts een éénjarig lopend contract. En hij heeft bovendien een belabberd schot (een doodenkele keer daargelaten)), juist uit de 2e lijn kan dat vaak bepalend voor een wedstrijd zijn. Hij heeft blijkbaar ondanks die zaken een hoge dunk van zichzelf, straalt dat ook uit maar dat heeft m.i. meer te maken met het feit dat dat in zijn systeem zit. Ik zou het dus bepaald niet erg vinden als hij gaat vertrekken, naar welke club dan ook! Want dat valt voor Ajax simpel op te vangen, met wellicht enkele anderen in zijn spoor!

01-05-2022 13:42

HenryVakH1972 +1018

Fucking irritant dit

01-05-2022 07:59

Andersen de man +1999

Wil Graaf dat we wat overhouden, zou hij garanderen dat hij sowieso een jaartje eraan plakt, komt de gouden trein nu niet langs. Klaasjan tekende dik bij zodat ajax goed zou verdienen, omdat hij dankbaar was en vertrouwen in eigen kunnen. Niet eens eigen jeugd

30-04-2022 19:15

OuweDibbes +11893

Denk dat Ajax niet meer dan 20 miljoen kan krijgen voor een speler met 1 jarig contract. Helaas is niet anders, gelukkig is Raiola niet meer, en zullen dit soort maffia praktijken minder voorkomen. Volgend seizoen maar weer kapitaal kweken op het veld met een Fritz Jim Regeer Ihatharren, etc

30-04-2022 18:35

TheRiviera +5476

Ook zonder Raiola ga je dit alsnog zien. Hoe jezelf niet voor de gek.

01-05-2022 15:35

31xAjax +7941

Als hij niet vertrekt en niet bijtekent dan hoop ik dat er volgend seizoen wél een trainer is met ballen die de club niet verloochent....

30-04-2022 16:58

Web +178830

Mee denken met de club Ajax die ze het podium hebben gegeven telt bij sommigen niet meer
Waar had Gravenberch gestaan zonder al die spelers die Ajax gekocht heeft waardoor je in Europa weer op de kaart staat?
Al die goede trainers die hem beter gemaakt hebben

Ik ga een stuk verder
Ajax laat je niet piepelen door Bayern, die wel grote bedragen voor andere spelers betalen, ze krijgen ook nog eens Nous gratis er bij

Komt Ajax er niet uit, niet doen
Dan gaat Gravenberch maar een jaartje op de bank zitten
Kapitaal vernietiging, maar op de duur word je er beter van
Hart opstellen hier
Gravenberch heeft zelfs slecht mogen spelen, maar behield zijn plaatst

Maar hij had verstandige ouders lees ik dan?
NEE dus

Wijndal laat bij AZ wel zien hoe het moet, bij tekenen bij de club die je opgeleid heeft
Het mes snijd aan twee kanten hier

30-04-2022 16:24

stefanwillem +12135

Gakpo idem. Helemaal eens met je.

30-04-2022 16:59

Web +178830

Juist die ook nog

30-04-2022 17:08

TheRiviera +5476

Dat Bayern grotere bedragen betaal voor andere spelers komt grotendeels omdat Gravenberch uit de Eredivisie komt. Daarnaast heeft hij nog maar iets meer dan een seizoentje op zijn contract. Dit zijn twee factoren die 99% van de supporters hier negeren maar juist enorm veel invloed hebben op de waarde van een speler.

Daarnaast zullen ze bij Ajax Gravenberch nooit op de bank gaan zetten.

01-05-2022 15:38

rich67 +6677

Lees net dat Mino Raiola overleden is. Veels te jong. RIP

30-04-2022 16:14

Pinohelmond +5789

Kranten moeten vol, allemaal onzin.
Uiteindelijk gaat die gewoon voor een mooie prijs weg.

30-04-2022 15:17

Rentokill +4607

Heeft t niet waargemaakt. Nog 1 jaar contract. Ik zeg: 20m. Gaat t bij Bayern ook niet redden. Speelt over 3 jaar bij RKC.

30-04-2022 14:46

Jeugd +24780

Bayern is wellicht geen verstandige keuze maar hij is natuurlijk een voetballer met enorme potentie.
RKC slaat echt nergens op.
Ik verwacht dat Ajax er 25 miljoen voor gaat krijgen, het is niet anders.

30-04-2022 15:14

Qifesh +24917

Hij heeft het niet waargemaakt daarom haalt Bayern m op inderdaad.. want die hebben slechte scouts hé..

30-04-2022 15:38

Rentokill +4607

Het zou de eerste miskoop van Bayern niet zijn. Niet voor niets willen ze de hoofdprijs niet betalen. Geeft aan dat t voor hun ook een gokje is.

02-05-2022 08:35

Qifesh +24917

Fair point. Maar Ajax krijgt sowieso de hoofdprijs of Bayern nu wilt of niet.. genoeg andere clubs die hem deze zomer wel willen hebben.. Ryan heeft juist bewezen 1 van de beste middenvelders in zijn leeftijdscategorie te zijn.. we hebben af en toe een glimp gezien van zijn topklasse en vind het ook iets te snel maar bij Bayern zal ie wel moeten leren vechten voor zijn plek.. dat lijkt me juist wel goed voor zijn ontwikkeling en onze inkomsten

02-05-2022 09:02

Ferd +38491

hij gaat het wel redden denk ik, enorme potentie

02-05-2022 08:14

Rentokill +4607

Mwah, is te lang 'talent' gebleven vind ik. Zware hype. Is hij zelf een beetje teveel in gaan geloven.

02-05-2022 08:34

Ferd +38491

zware hype vind ik zwaar overdreven. Hij heeft begin dit seizoen wel een periode gehad waarbij hij erg hautain voetbalde alsof hij de koning was. Ten Hag zette hem toen 2 wedstrijden op de bank, dat was wat hij nodig had. Na die wake-up call speelt hij weer stukken beter. Ik ga er vanuit dat hij op een niveautje hoger die uitdaging die hij blijkbaar nodig heeft wel iedere dag krijgt.

02-05-2022 09:07

Siemjo +7892

Voor die dertig miljoen kan ten Hag hem beter meenemen naar Manchester United nu Pogba toch weggaat.

30-04-2022 14:38

Biss +10201

Kijk hoe serieus mensen hier nog steeds de telegraaf (mike fckng verweij) nemen 😂.
Wacht nou maar rustig af en laat je vooral niet gek maken door dat krantje. Die willen alleen maar goedkoop scoren en gaan daarbij over lijken.

30-04-2022 14:35

MankeNeliss +9814

Die transfer kan pas na het seizoen. Eerst die schaal binnen halen.

30-04-2022 14:10

Sunny +9553

Zodra de stand en de wissels het toelaten Ryan eruit halen.
Laat hem maar voelen hoe zijn hele volgende seizoen eruit kan zien als hij niet voor een juist bedrag vertrekt of niet bijtekent.
En geef hem als vroeg afscheidscadeau v.d. selectie een tv om de WK te bekijken.

30-04-2022 13:54

Jeugd +24780

Klink leuk maar Ajax zit hier gewoon niet aan het stuur met een 1 jarig contract. Je kunt die 20 of 25 miljoen echt niet mislopen. Als Gravenberch alleen naar Munchen wil dan heeft het ook geen zin om te wchten op een andere club die 25 wil neertellen. Het is ook niet realistisch om te denken dat een andere club er dan wel even 30 neertelt met een 1 jarig contract en dan nog is de vraag of Gravenberch dan wil.

30-04-2022 15:17

Qifesh +24917

Op de bank houden zorgt voor minder geld òp de bank.. da's logisch

30-04-2022 15:40

Sunny +9553

Dat is ook zo ja. Maar je moet ergens een grens stellen als de prijs niet marktconform is. Of dat zo is laat ik in het midden maar er wordt alom gesproken over 1 v.d. grootste talenten wereldwijd en daar hoort een faire transferprijs bij ! Doe je dat niet dan wordt je door spelers, clubs en zaakwaarnemers van alle kanten gepakt (zie Brobbey en Mazra) en help je op de langere termijn mee aan je eigen ondergang of overname door een sjeik wat we natuurlijk niet willen. (hoop ik)
Het is niet dat we gelijk op onze rug moeten gaan liggen want we hebben ook troefkaarten. Het is tenslotte ook in het belang van Ryan om te spelen en te kiezen voor gezond verstand i.p.v. take it or leave it.
Moeilijk allemaal en een les voor de toekomst !

30-04-2022 15:57

Jeugd +24780

Ik snap wat je bedoeld maar je vergeet 1 ding. Transfer waarde is niet alleen talent of hoe goed een speler is maar ook de resterende contractduur is zeer bepalend. Wat denk je waarom Haalland nog niet weg is? Met een contract van nog 3 jaar bijvoorbeeld is hij onbetaalbaar maar als zijn contract afloopt dan wordt het een heel ander verhaal. Mbape zelfde verhaal.

30-04-2022 16:02

willem1958 +8768

Gravenberch tekent niet bij maar Ajax en Bayern zullen eruit moeten komen en dat zal een markconforme prijs moeten zijn.
Net zomin als Gravenberch Ajax kan dwingen kan Gravenberch ook Ajax niet dwingen om met dit bod dan maar tevreden te zijn.
Als het niet doorgaat dan zit Gravenberh een jaar op de tribune en dus ook geen wk, het gaat nog een lastig jaar worden als Bayern niet wat meer naar Ajax toe komt qua transferbedrag en zijn er alleen maar verliezers.

30-04-2022 13:28

Qifesh +24917

"Als het niet doorgaat dan zit Gravenberh een jaar op de tribune en dus ook geen wk"

Wat een rancunekul..

30-04-2022 15:42

barry1988 +24032

Gewoon laten gaan je kunt niet weer een speler transfervrij zien vertrekken die eigenlijk een grote transfersom had moeten opleveren. Kijken of de bonussen makkelijker haalbaar gemaakt kunnen worden met eventuel een percentage doorverkoop.

30-04-2022 13:24

Pakschaal020 +2124

WHO THE HELL CARES. Nooit een onbetwiste basisspeler geweest (TH heeft hem veel te lang laten staan in ieder geval, verdiende het niet), nooit kunnen betrappen op 3 wedstrijden achter elkaar dat hij goed was. Oprotten en zien we op zn 24e wel weer bij een pec zwolle of Vitesse.

30-04-2022 13:21

Qifesh +24917

Goed beleid hé.. weer een jongen uit de jeugd

30-04-2022 15:46

Pakschaal020 +2124

Is niet de schuld van Ajax geweest, maar die van Raiola. Die laat dit soort spelers geloven veel groter te zijn dan ze werkelijk zijn. Besef dat hij nu al 3mil per jaar verdient(wat ik echt een verschrikkelijke fout vind van Ajax). Dan hebben ze echt wel geprobeerd hem te behouden.

30-04-2022 18:15

Ferd +38491

hij staat onder TH altijd in de basis en is dus een onbetwiste basisspeler.

En hij zal nooit bij een PEC of Vitesse eindigen, daar is hij te goed voor. Alleen moet je wel enig verstand van voetbal hebben om dat te kunnen zien

02-05-2022 08:15

nicole_joy_schuman +45

Laat die verwende jochies wat nog niks gepresteerd hebben maar lekker seizoen banken. Ajax moet nu gewoon eens een voorbeeld stellen want zo lopen ze dadelijk allemaal voor niks de deur uit

30-04-2022 13:05

Qifesh +24917

Voorbeeld stellen gaat je meer geld kosten.. probeer vooral de sfeer in het team beter te krijgen door mensen een penningmeestersvisie aan te praten..

30-04-2022 15:47

ÁlvaroRecoba +13695

Zonder Ajax in de Super League zal dit altijd ons verhaal blijven: de toptalenten die na één of twee seizoenen direct vertrekken. Met de Beneliga zouden ze -- denk ik -- een jaartje langer blijven, maar met de Super League zou er geen enkele reden zijn om níet bij Ajax te blijven; sportief niet, financieel niet.

30-04-2022 12:56

36 +8656

Wat nou ik heb alles aan Ajax te danken. Ondankbaar Jong, strik eromheen en wegwezen

30-04-2022 12:54

tmvde +2860

Eén woord, ondankbaar.

30-04-2022 12:50

gusanito +5447

En waar is meneer 'ik ga niet gratis weg' nu gebleven? Triest dit.

30-04-2022 12:46

Sambavleugels +18734

Dus zolang Ajax hem niet laat gaan moet ie maar elk jaar bijtekenen? Is dat de logica?

30-04-2022 12:49

Suarez16_ +9200

Hij is 19 en wisselvallig he. Als hij nou de status van Van de Beek had (die toen 23/24 was en enorm belangrijk).

30-04-2022 12:51

Sambavleugels +18734

Hij speelt al anderhalf jaar grotendeels samen met Klaassen en Alvarez waarin ie in z'n eentje de opbouw mag verzorgen. En dan wordt ie ook nog eens buitenproportioneel bekritiseerd tov de betonnen as om de meest vergezochte drogredenen. Dan begrijp ik dat je je heil elders zoekt.

30-04-2022 13:02

Gewoon Gijs +18379

voor een appel en een ei zo'n speler, dat is vrij asociaal, gewoon 30 miljoenen voor vangen, dan maar ergens anders dan bij Bayern. Die mooie verhaaltjes over Nagelsmann slaan nergens op, het gaat om tekengeld en om fee van zaakwaarnemer. Daarom blijft er voor Ajax (te) weinig over

30-04-2022 13:05

Sambavleugels +18734

Dus een speler moet niet naar zijn eerste keuze gaan, zelfs als de club er +- 20M aan over houdt, maar naar een bestemming waar de club het beste van wordt? Want anders is het moreel verwerpelijk?

Hoe durft die jongen..

30-04-2022 13:15

Qifesh +24917

De wondere wereld van emotionele seizoenskaarthouders met pedagische penningmeesterskwaliteiten..

30-04-2022 15:50

Sambavleugels +18734

Moreel superieure pedagogische penningmeesterskwaliteiten zou ik er nog van maken :)

Tuurlijk, een club als Ajax leeft van transfersommen, en het zou heel spijtig zijn als iedereen gratis de deur uit loopt. Ook is het zo dat als een club bereid is om goed geld neer te leggen de kans groot is dat je serieus genomen wordt bij binnenkomst. En ook is het meestal voor een carrière beter om hier te vertrekken als de absolute superster in plaats van als jeugdspeler. Daar ben ik het meestal wel mee eens.

Maar we moeten niet een klimaat creëren waarin de lat steeds hoger gelegd wordt voor wat spelers een club schuldig zouden zijn. En er blijft maar gezegd worden dat jongens die vertrekken alles maar dan ook alles aan Ajax te danken hebben. Nou ben ik geneigd te zeggen dat ze toch ook een flinke portie talent en werklust aan de dag hebben gelegd. Anders zouden we elke jongen die maar wil van de straat plukken en er toppers van maken. En laten we ook niet doen alsof Ajax spelers die een stap naar pakweg United afwijzen en een jaar later een carrièrebeëindigende blessure oplopen financieel tegemoetkomen voor de rest van hun leven. Laten we aub dingen van meerdere kanten blijven bekijken.

30-04-2022 16:23

Hans Verhagen +14116

En dan zijn er ook mensen die Wijndal graag voor teveel geld bij Ajax willen zien. Gewoon een boven modale back uit de stal van iemand waar we vanaf moeten. Zuigt het hele voetbal leeg.

30-04-2022 11:58

frenkiedejong53 +9792

@NipeB
Ik woon in duitsland en weet daar niks van, kunnen alleen maar geruchten zijn. De einige betrouwbare en serieuze bron is Kicker en daar stond nog nooit iets dergelijks over Nagelsmann. Dat is gewoon een fantastische Trainer die een grote carriere tegemoet gaat, net als Klopp en Tuchel.
Sportief gezien kunnen ze hem niet veel verwijten. Makkelijk en vroegtijdig kampioen. Ok, vroeg uitgeschakeld beker, maar dat is Flick vorig jaar ook gebeurd. CL was goed tot aan kwartfinale, in de return kun je tegen een anti-voetbal Villareal eruitvliegen die welgeteld 1 kans hadden.

30-04-2022 11:25

Orangesoul +5988

Die Verweij kan beter directeur bij Ajax worden.. Die man stippelt het hele aankoop beleid uit, uitgaande transfers, de opstelling, bepaalt welke trainer er moet komen. Vind het knap als je met deze onzin lulverhalen je geld kan verdienen.

30-04-2022 11:24

pro14 +785

Precies, zal vast wel verzonnen zijn, maar feit blijft dat wanneer Gravenberch echt wilde blijven (of dat Ajax meer aan hem verdiende) hij al lang had kunnen teken.

30-04-2022 14:53

Alvarez352009Ajax +12061

Rot dan maar weg op de bank en zoek maar een nieuwe zaakwarnemer die van jouw gaat enkele reis hel!

30-04-2022 11:20

Ans B +19832

Niet voor het eerst dat De Telegraaf zich voor het karretje van Raiola c.s. laat spannen. Inmiddels een bekend onderdeel van zijn totale strategie en uiteraard weet Raiola weer precies wat hij aan wie moet zeggen.
(Zijn co-makelaars kennen de betreffende journalisten en de drukmiddelen natuurlijk ook).

30-04-2022 11:16

Louis.K +2117

Had ik al lang verwacht .Raiola zal alles doen om zo hoog morgelijk tekengeld . Gravenbergh op de bank .Kan hem niets schelen .

30-04-2022 10:50

pro14 +785

Blijft toch apart dat onze Zuid-Amerikaanse spelers trotser zijn voor Ajax te spelen dan een zelf opgeleide speler.

30-04-2022 10:45

Cruijffthebest +13413

Ik noem dit een verkapte chantage, zo van als Ajax niet meewerkt om mij te laten gaan dan naai ik jullie!!!

30-04-2022 10:37

Ans B +19832

Gravenberch verzint dit niet zelf hoor... Is allemaal onderdeel van de strategie. Gravenberch wil gewoon graag naar Bayern en bemoeit zich verder nergens mee. Hij leest dit waarschijnlijk zelf zo in de krant.

30-04-2022 11:18

Hetzijnmaar +5453

Hier kon je de klok op gelijk zetten het is de tactiek van Raiola , Als je hem nu op de bank zet is het daagh WK voor mijnheer de vedette Gravenberch
Brobbey ook lekker terug laten gaan , Wijndal ook zeker geen aanbieding doen
Laat als Ajax zien wie er de baas is

30-04-2022 10:33

vandenhaas4 +15084

Ik blijf me verbazen over de verbazing van anderen hierover (en dat maakt me misschien net zo naief). Natuurlijk gaat hij niet bijtekenen.

Ik denk ook dat Ajax te laat is met dreigementen om hem op de bank te laten zitten. Een jaartje bank overleeft Gravenberch wel.

30-04-2022 10:15

Redrum +96117

Hij overleeft het wel, maar hij staat wel een jaar stil in zijn ontwikkeling en heeft dan bij zijn nieuwe club veel langer de tijd nodig om een plek in de basis te veroveren. Daarnaast, als hij ook maar iets van een sportman is, dan zal hij het verschrikkelijk vinden om op de bank te zitten een heel seizoen. Ajax moet dit wel echt gaan doen, want anders blijven ze transfervrij de deur uitlopen.

30-04-2022 10:57

Schip +23455

Teken dan bij met een gelimiteerde transfersom wat mij betreft.

Maar 17 + 6, dat is nog minder dan gedacht. Dat is iets waarvoor Babel wegging, als we de bonus weglaten. Maar hoezo bonus. Gewoon een vast bedrag, direct te betalen. Wat sympathiek zeg dat Ryan wil dat Ajax aan hem verdient. Dit is toch geen bedrag waar Ajax wat mee kan voor een van de mega talenten waar jarenlang in is geinvesteerd? Als Raiola minder pervers hoge fees rekent, had daar weer 5mj bijgekomen. Dan zou je er uit kunnen komen.

30-04-2022 10:10

vandenhaas4 +15084

Wat zou je een redelijk bedrag vinden? Denk zelf dat 20-25m wel redelijk is eigenlijk.

30-04-2022 10:17

Schip +23455

Ik denk dat Ajax niet veel keuze heeft en dat Klaas Jan en Hamstra het niet persoonlijk moeten nemen als dat de uitkomst wordt. Ik denk dat ze niet graag zo binnenkomen als eerste transfer na het Overmars tijdperk. Maar hun onderhandelingspositie is belazerd.

Ik vind dat het talent van Gravenberch zich minimaal moet vertalen naar 28mj of i.d. Met meer jaren op zijn contract had hij voor 45-50 weg kunnen gaan. En zou hij nog een jaar CL hebben gespeeld en belangrijker zijn geworden, dan was het 65-85 geworden, zoals met Frenkie en Mathijs. Maar hij gaat weg, zonder echt impact te hebben gemaakt. Het talent heeft hij, de stabiliteit heeft hij, maar het was geur noch smaak enigszins gechargeerd gezegd onder TH. Pas deze seizoenshelft, na de kritiek onder de supporters en van Van Gaal - na dat constante ontkennen van TH, ook zoiets doodvermoeiends van die kerel - dat hij meer dreiging en creativiteit is gaan brengen. Dan zie je pas zijn echte potentie en zijn kwetsbaarheden.

Daar had TH veel meer op moeten ontwikkelen. Niet op een zoutloze eenheidsworst.

Maar goed, het is verkopen en uithuilen, maar zo'n gozer zal nooit de statuur van een Frenkie of De Ligt krijgen bij Ajax. Gewoon te weinig betekend en te snel op de trein gesprongen. Naar Bayern voor een ontwikkelingsplan. Echt lachwekkend. Speel nog 2 jaar ijzersterk en ga als basis international en ster voor een basisplek op hun middenveld.

30-04-2022 10:52

afca1985 +21333

Weer zo'n ondankbare hond uit de Raiolastal. Alleen maar aan hun zelf denken en Ajax kan de kolere krijgen. 17M is toch 1 grote grap, wordt lkkr boos op dat moffencluppie die geen fatsoenlijk bedrag over wilt maken voor je.

30-04-2022 09:59

Babangida83 +23919

Dat lijkt me logisch. Anders is je standpunt om te vertrekken niks waard. Maar anderzijds zal Ajax meer op andere spelers gaan focussen die zich wel volledig met Ajax bezig houden en mag Gravenberch van de tribune toeschouwen. Ajax heeft je opgeleid en in je geinvesteerd. Zón investering moet terugverdiend worden. Houdt Ajax er niets aan over? (En we hoeven geen Koningsdagprijzen te accepteren). Dan lekker op t tweede plan. Keuzes hebben consequenties en de club staat boven alles.

30-04-2022 09:58

NipeB +15800

In de Duitse media lees je sinds de uitschakeling in de CL grote twijfels of spelers als Gravenberch en Mazraoui Bayern zo goed maken dat ze de CL weer winnen. Ik denk dat wij het antwoord op die vraag wel kennen. Dat is niet zo. Raiola ligt op de intensive care, dat helpt ook niet en ik sluit niet uit dat Bayern inmiddels naar een hoger niveau spelers gaat kijken. Dan wordt het wellicht niet Bayern. Verder kijken me niet veel clubs concreet en zolang Raiola niet is hersteld heb je dan ook niet snel een Italiaanse club waar ze heen kunnen. Barcelona kiest steeds meer voor Spaanse talenten, daar ligt zelfs Frenkie inmiddels onder druk.

30-04-2022 09:43

Oxxer +164209 moderator

Wat?
In de Duitse Media zijn Mattheus en anderen bezig met poken. Net als hier na een onverwachte vroege uitschakeling van Ajax. Volgens die groep; Bayern wordt niet meer zo dominant, BVB en Leipzig komen eraan, twijfels over Nagelsman en Brazzo, de afgelopen tijd verkeerde spelers gehaald. Bla bla, het standaard verhaal na een uitschakeling. Een ploeg kan niet altijd 100% zijn anders zou het Barca onder Guardiola al die jaren alle prijzen hebben gewonnen.

30-04-2022 10:08

vandenhaas4 +15084

Mazraoui zou bij Bayern een sensatie zijn.

30-04-2022 10:11

Redrum +96117

Mazraoui is nog vaker geblesseerd dan Robben.

30-04-2022 11:34

vandenhaas4 +15084

Ja, en Robben was daar ook een sensatie.

30-04-2022 12:18

wendoo9 +8119

Met Mazraoui zeker niet, die speelt maar 15 wedstrijden per seizoen voor een club en als het er echt omgaat laat hij het ook afweten zoals de laatste tijden weer bij Ajax. Goeie speler als hij heel is, maar dat is sporadisch.

30-04-2022 10:33

Robuust +2068

Verweij heeft een bewezen geschiedenis van het verspreiden van roddels zonder enige kern van waarheid. Laten we nou niet doen alsof hij opeens een ingang heeft gevonden bij Raiola die in het ziekenhuis ligt. Ik neem aan dat dit een broodje aap is en Ryan gewoon zijn contract verlengt als Ajax er niet uit komt. Zoals hij zelf heeft gezegd. Anders jaartje banken.

30-04-2022 09:40

frenkiedejong53 +9792

Geen enkele trainer op de wereld zet hem op de bank.

30-04-2022 09:42

NipeB +15800

Echt wel. Zou bij ons ook al vaak kunnen banken. Niks bijzonders Gravenberch. Laat staan dat hij in een topcompetitie speelt. Is nog maar de vraag of Nagelsmann wel aanblijft. Vorige Ajacied die om die reden voor een club koos was Brobbey en daarna was Nagelsmann weg. Er is veel gemor in Duitsland over Nagelsmann bij Bayern.

30-04-2022 09:45

Schip +23455

Van Gaal. En terecht als hij zo speelde als voor de winterstop.

30-04-2022 10:12

insectenverdelg +23454

Spelers uit de stal van Raiola hebben een bewezen trackrecord dat ze doen of ze eventueel willen bijtekenen, maar dat dit never nooit niet gebeurd.. Raiola zal t mss niet zelf doen maar zn bureau wel. Ik denk niet dat de methode opeens veranderd.

30-04-2022 09:45

Eurysaces +29527

Als er geen club komt die het gevraagde bedrag neer wilt leggen, wat ik wel verwacht, moet Ajax gebruik maken van zijn wens om het WK te spelen.

Lois neemt geen speler mee die niks heeft gespeeld, de enige manier voor Gravenberch om daar verandering in te brengen, is om te tekenen. Ik ben heel benieuwd of hij voor de centen van zijn pa een half jaar op de bank blijft zitten.

30-04-2022 09:25

DrFootball +15144

WK spelen of pak 'm beet 20 miljoen tekengeld? Waar zou jij voor gaan?

30-04-2022 09:27

Babangida83 +23919

Wacht even, 20 miljoen voor Raiola bij een volgende transfer ja. Dat is het lucratieve voor hem, want hij zal 30% van de transferwaarde eisen. Maar lijkt me iets van 3-4 miljoen aan tekengeld voor Ryan. Maar ja, dat gaat dan weer van je salaris af.

30-04-2022 10:06

Eurysaces +29527

Als ik het talent van Ryan had en niet de gevoeligheid voor manipulatie, had ik voor 4 miljoen per jaar verlengd bij Ajax voor 4 jaar. Misschien met tekengeld voor mijn vader als ik die belangrijk vond.
Ik zou dan de zekerheid hebben van 16 miljoen en mijn sportieve carrière op een gezonde manier kunnen vervolgen.

Ryan die zich bij Ajax ontwikkeld stroomt bij een volgende club in met een hoger salaris, dat tekengeld zou zich daarmee kunnen verrekenen.

En uiteindelijk zou ik mij niet druk maken over een carrière van 60, 70, 90 of 150 miljoen. Op dat punt zou ik naar mijn carrière willen kijken.

30-04-2022 11:01

DrFootball +15144

Heel idealistisch allemaal... Daarbij 4 miljoen in NL is door de hoge belastingen hier wat anders dan in het buitenland.

Wat je vergeet is dat deze jongens allemaal zo snel mogelijk naar een bepaald minimum willen, omdat ze morgen een doodschop kunnen krijgen en dan is het over. Dat zal waarschijnlijk ook de angst zijn waar de zaakwaarnemers op inspelen.

30-04-2022 11:07

Eurysaces +29527

Geld is voor niet voor iedereen het ideaal, maar ik begrijp dat dit voor sommigen niet te begrijpen js. Gravenberch zou bij Ajax 400 maal modaal verdienen met het contract voor 4 jaar, daarmee is de doodschop of blessure gedekt, net als de financiële zekerheid voor zichelf en zijn (klein)kinderen.

Alles wat daar bovenop komt is bonus op basis van een zorgvuldige sportieve carrière. Denk je dat Gravenberch nu hetzelfde salaris krijgt als de Ligt toen hij naar Juventus ging? Die ging op het juiste moment en is maximaal aan het harken met een zorgvuldige carriereplanning.

30-04-2022 11:33

DrFootball +15144

Of een contract van 1.000 keer modaal netto in 4 jaar.

Overigens 16.000.000 is een misvatting dat zelfs daar je kleinkinderen nog van kunnen leven. Je vergeet een hele belangrijke factor. Mensen gaan leven naar het vermogen dat ze bezitten.

En nee ik weet niet wat De Ligt bij Ajax verdiende en wat Gravenberch op dit moment verdient. Jij ook niet tenzij je de spelerscontracten kan inzien of de salarisadministratie voor Ajax doet.

30-04-2022 11:41

Eurysaces +29527

Het zou voor mij nooit een doel zijn om mijn (klein)kinderen als een stel verwende snotapen op de bank te laten zitten. Je wilt ze een voorsprong geven en dat kan, mits je niet alles huurt of weggeeft.

Ik weet niet wat de Ligt bij Ajax verdiende, het ging mij er om dan de Ligt een beter voorstel heeft gekregen bij Juventus dan Gravenberch nu bij Juventus. Juventus haalde namelijk een speler die op het hoogste niveau gepresteerd heeft, Bayern gaat voor een talent dat dit nog niet gedaan heeft of magertjes.

30-04-2022 13:22

DrFootball +15144

Hoe weet jij dat De Ligt een beter voorstel van Juventus heeft gehad van dan Gravenberch nu? Heeft Gravenberch uberhaupt een voorstel gehad van Juve? Je verhaal zit, met alle respect, vol met aannames.

De Ligt en Gravenberch hebben beiden in de Eredivisie, de NL beker en de CL gespeeld. De Ligt heeft meer gepresteerd? Hij is in Europa een paar ronden verder gekomen. Ben je dan iemand die op het hoogste niveau heeft gepresteerd en de ander niet? Als je kijkt naar de prijzen is het, uit mijn hoofd, Gravenberch die meer gewonnen heeft met Ajax.

30-04-2022 14:07

Eurysaces +29527

Ik heb ook niet in de papieren van Ronaldo kunnen kijken, net als dat ik niet in de papieren van Dani de Wit heb kunnen kijken. Toch ga ik er vanuit dat prestatie beloond wordt.

De Ligt en Gravenberch hebben een heel ander CL seizoen gedraaid, dat is waar de topclubs hoofdzakelijk naar zullen kijken. Prijzen in de eredivisie hebben weinig tot geen waarde, anders had Ajax wel meer spelers verkocht voor de hoofdprijs de afgelopen 25 jaar.

De aanname dat de Ligt een beter contract aangeboden heeft gekregen dan Gravenberch, is dus aannemelijker dan een omgekeerd scenario.

30-04-2022 15:30

Babangida83 +23919

@Eurysaces, daarom wil Bayern ook niet verder gaan dan 17 miljoen. Die zien het als eentje erbij. En voor 17 miljoen kunnen ze hem altijd nog weer verkopen, mocht het op niets uitlopen. Dat is gewoon een goede investering.

30-04-2022 16:37

Babangida83 +23919

@Dr Football. Het kan zijn dat Gravenberch een uitzondering is. Maar het is een economische wetmatigheid en ook al tig keren gebleken dat ervaren spelers meer verdienen dan jong talent in het buitenland. Als jij je nog niet bewezen hebt, krijg je gewoon minder betaald. Dus in algemene zin kun je stellen dat Gravenberch minder gaat verdienen dan als hij nu nog een jaar met Ajax in de CL zou vlammen (en dan bedoel ik dat hij gaat vlammen en een belangrijke speler wordt). De Ligt kwam binnen als een grootverdiener bij Juve.

30-04-2022 16:41

ajax4perez +9559

Volgens mij gaat Oom Louis daarover en die heeft laatst kenbaar gemaakt dat hij simpelweg nog niet goed genoeg is

30-04-2022 09:37

Eurysaces +29527

Sinds dat moment heeft hij zich er natuurlijk wel ingespeeld. Speelt echt een stuk beter.
Als hij dit echter niet wekelijks kan laten zien, zal Lois hem op zijn keuze wijzen om op de bank te gaan zitten bij Ajax.

Enige wat jammer is, is dat Ajax dit nooit zal doen. Waarbij ik me afvraag of Overmars hier ooit iets aan verdiend heeft bij Raiola. Het is vreemd hoe Raiola altijd de winnende partij is geweest.

30-04-2022 11:36

ajax4perez +9559

Hij kan wel beter spelen maar wie wil jij eraf halen voor Gravenberch?
Basis elftal staat wel en daarvoor komt Gravenberch simpelweg nu nog te kort

30-04-2022 11:52

Eurysaces +29527

Basiselftal van Nederland? Ik ben niet onder de indruk van Malacia en Dumfries op het 'middenveld'. Ik hoop op het WK dat Gravenberg de positie links op het middenveld over kan nemen en Ihattaren op rechts.

30-04-2022 13:30

milan-jantje +2836

Mooi Taylor opstellen en lekker laten banken. En voet bij stuk houden mocht een transfer uitblijven speelt hij gewoon een jaar niet. Dat doet je niet goed zeg maar.

30-04-2022 09:21

DrFootball +15144

Andere spelers die je wil aantrekken zien ook dat je je als club ongelooflijk moeilijk opstelt.. Dat is de reden dat Tottenham vaak best veel moeite moet doen om nieuwe spelers te halen. Denk dat als Harry Kane had geweten wat hij nu weet, hij niet voor Tottenham had gekozen.

30-04-2022 09:26

Babangida83 +23919

Ajax stelt zich niet moeilijk op. Als er een goed bedrag geboden wordt, dan laat Ajax je altijd gaan. Bij Tottenham is dat anders. Die laten je gewoon niet gaan.

30-04-2022 10:08

fanvooraltijd +6809

Het wordt tijd dat Ajax zich wat harder opstelt . Affaires met Brobbey ,Onana , Mazroui , ondermijnen het gezag en maakt Ajax belachelijk .

30-04-2022 09:21

DrFootball +15144

Het is een wereldwijde trend. Spelers worden er beter van, maar ook de zaakwaarnemers. Voor hen is het ook veel interessanter. En die hebben niet altijd het beste met de speler voor.

30-04-2022 09:22

DeHeerVanDeMeer +25194

Kloteklapper zonder ruggengraat..

30-04-2022 09:19

Bals +3766

Gelukkig is de slavernijtijd voorbij en kan een speler zelf zijn werkgever kiezen!

30-04-2022 09:18

sebastiaan1900 +5341

Als BM niet wil, zijn er genoeg Engelse clubs die hem willen. Of uit Spanje. Die leggen zonder moeite 25 miljoen neer. Doei BM!

30-04-2022 09:14

DrFootball +15144

Als de speler perse naar Bayern wil en de rest van de clubs afwijst heb je een probleem.

30-04-2022 09:17

BakkalBijter +11646

Als hij dat doet dan zet Ajax hem op de bank, dus ik gok dat hij dan gewoon gaat.

30-04-2022 10:59

S.Ajacied +5193

Hopelijk speelt hij nog een paar goede wedstrijden dan, zodat hij lekker verkocht wordt voor een mooi bedrag. Gravenberch bedankt he

30-04-2022 09:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.